Skalders schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:41:
[...]
Ik vind dat nogal flauw. Als je het zo wil spelen dan goed, kijk naar de site. Wat is de content? Het enige wat er staat zijn call to actions naar zijn referall links. Welke tips worden hier gegeven wat niet al overal staat? Ik had in mijn bericht gelinkt naar bv.
https://allesovercrypto.n...ormen-hoogste-rentes-defi
dit is maar een willekeurige die ik direct op google ben tegengekomen. Als je echt iemand wil informeren, geef ze dan direct een site met meer uitleg? Heel die website staat vol 'tips over crypto'.
Als er geen ref links waren, denk je dan nog dat iemand 'tips wil uitdelen' door een website te bouwen? Of zou je dan bestaande bronnen doorlinken? Wat is precies het grote verschil en hoe wil de webmaster zich onderscheiden met de andere bronnen? Wat vindt hij dan niet goed aan die andere bronnen? Juist ja, dat er zijn ref links niet opstaan.
Er komt heus nog wat extra info, maar hetgeen wat er al staat draait praktisch volledig om de ref links. Lijkt me dan toch duidelijk waar de prioriteit ligt en wat de opzet is.
Nogmaals, heb er niets op tegen, maar proberen verdedigen en argumenteren dat het primair opzet 'tips delen' is kan ik echt niet nuchter noemen.
Een paar dingen als reactie op jouw punten:
1. Flauw? Ja misschien wel, maar ik schreef het wel met een serieuze ondertoon. Als ik het zo wil spelen? Ik vind het een beetje raar dat jij het blijkbaar belangrijk vindt dat ik (of we) zou(den) erkennen dat het puur om geld gaat. Dat vind ik geen 'nuchtere' (of open) blik op zaken. Wellicht ben ik naïef, maar jij doet net alsof ik
moet erkennen dat het om het geld gaat. Zo komt het over althans.
2. Als er geen referral links waren geweest wist ik 100% zeker dat er gratis tips uitgedeeld werden. Nu denk ik dat er een (extra) verdienmodel bij in zit. Ik snap dat punt wat je maakt niet zo. Als iets al bestaat maar je vind dat jij het op jouw eigen manier nog een keer kan maken dan móet dat zijn om er geld aan te verdienen? Daar geloof ik niet in. Voor sommige mensen draait veel/alles om geld verdienen, anderen doen graag iets omdat ze dat leuk vinden, ook als een ander het ook al gedaan heeft, zonder er direct geld aan te willen verdienen maar als het wel wat op kan leveren kan dat mooi meegenomen zijn.
Gaat mij er in het algemeen om dat niet alles altijd om geld verdienen hoeft te draaien. En als Roel hier zegt dat dit niet primair zijn doel is, dan geloof ik dat.
Bottom line: ik geloof Roel dat hij het primair doet ter verstrekking van informatie en tips. Jij denkt daar anders over. Agree to disagree?