[F1 2021] Race 5 GP van Monaco Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 39 Laatste
Acties:
  • 139.370 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:06:
Hoop gewoon dat het kampioenschap niet bepaald wordt op politieke crap, omdat MER er een keer niet lekker voor zit. Wolff heeft voor mijn gevoel te veel invloed maar dat kan ik natuurlijk niet onderbouwen
Ik zal je even helpen: Wolff was, of is nog steeds, aandeelhouder van Williams en Aston Martin. Daarnaast is hij ook manager van een aantal coureurs, die niet bij Mercedes rijden, en kan hij in meerdere of mindere mate invloed uitoefenen op de teams die klant van Mercedes zijn. Daarnaast lijkt Mercedes momenteel toch min of meer het paradepaardje van de F1 te zijn, die de FIA/FOM wellicht niet boos durft te maken omdat je daarmee potentieel de winnaar wegpest. F1 is ook een groot politiek spel, en Wolff heeft gewoon op veel plekken iets in de pap te brokkelen.

Overigens specifiek met de race. Ik vond het ook opvallend hoe Mercedes protegé Russell gisteren op een gegeven moment aan de kant ging voor Verstappen. Uitkomen Nouvelle chicane richting Tabac. Iedereen ging links op de rem staan, naast de racelijn dus, waarbij de meeste de chicane ook nog eens rechtdoor gingen om absoluut niet in de weg te rijden. Russell daarentegen parkeerde de auto rechts, midden op de racelijn, en Verstappen moest er maar omheen.
Beetje hetzelfde als een paar jaar terug met Ocon die uitkomen tunnel Hamilton, die net was gestopt, achter zich heeft rijden, voor een positie, en ruimschoots aan de kant gaat / op de rem trapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrOleo schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:20:
Tja was Mercedes strategie zo slecht dan, ze gaan voor de undercut, op 10 meter na halen ze die, als ze wel net voor Gasly uitkomen, houden ze vettel ook achter zich en dan is het hard rijden vs Perez, wat lewis zou moeten kunnen houden.
Ze gokken in de hoop een plek te winnen, nu kunnen ze Gasly net niet pakken en verliezen daardoor 2 extra plekken. Het pakt slecht uit, maar het is niet per se een slechte strategie zonder hindsight.
Het was wel een slechte strategie, simpelweg omdat iedereen weet dat de overcut in Monaco werkt. Zie ook de GP van 2017 waar Vettel van P2 naar P1 gaat met een overcut. Zo vroeg in de race stoppen was gewoon oerdom. Maar mijn gevoel zegt dat de softs onder de Mercedes gewoon op waren en ze wel moesten stoppen. Bottas leek dat ook aan te geven, dat de degradatie van de banden bij Verstappen veel lager was dan bij hem.
En we hebben Hamilton natuurlijk geen enkele keer gehoord dat de banden nog goed waren. Ik meen wel dat we hem hebben horen klagen over de banden? En Bottas heeft zeer zeker tijdens de race al geklaagd over de banden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:37
TTLCrazy schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:41:
Ik weet niet of dat al naar voren is gekomen maar waarom is Perez niet naar binnen gegaan om de snelste ronde te pakken ?
Omdat hij uitzicht had op een podiumplek, Norris had maar één foutje hoeven maken en Perez had er voorbij kunnen komen. Norris had al de zwart/witte vlag gehad voor het afsnijden van de chicane, nog een keer had een penalty opgeleverd en was Perez er op die manier langs gekomen. Norris die een wiel blokkeert bij het remmen en daardoor een bocht belabberd moet nemen, Perez had hem er naast kunnen zetten. Die kans weggooien is toch een risico.
RobertMe schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:28:
[...]

Het was wel een slechte strategie, simpelweg omdat iedereen weet dat de overcut in Monaco werkt. Zie ook de GP van 2017 waar Vettel van P2 naar P1 gaat met een overcut. Zo vroeg in de race stoppen was gewoon oerdom. Maar mijn gevoel zegt dat de softs onder de Mercedes gewoon op waren en ze wel moesten stoppen. Bottas leek dat ook aan te geven, dat de degradatie van de banden bij Verstappen veel lager was dan bij hem.
En we hebben Hamilton natuurlijk geen enkele keer gehoord dat de banden nog goed waren. Ik meen wel dat we hem hebben horen klagen over de banden? En Bottas heeft zeer zeker tijdens de race al geklaagd over de banden.
Als je Hamilton normaal hoort klagen dat zijn banden op zijn, heb je bijna de garantie dat hij daarna een snelste ronde weet te rijden. Gisteren alleen niet, want hij zat vast achter Gasly en die ging niet zomaar aan de kant zoals Hamilton gewend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:11
Kenhas schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:16:
[...]

Onzin natuurlijk. Er is geen enkele piloot die zijn eigen setup bepaalt. Het team moet zorgen voor een goede setup die de piloot dan beetje bij beetje kan aanpassen tijdens de FP's. Als de ingenieurs al met een verkeerde basis starten, dan kan zelfs de meest geniale piloot daar niet veel mee doen.

Nu is hun ontwerp-keuze om beter te zijn op de hardere banden niet goed uitgedraaid. Beter voor Bottas om één of andere reden.
Max had op de donderdag ook een belabberde setup en was totaal niet blij ermee. Toch heeft hij er het beste van kunnen maken, en stond hij er op zaterdag er wel. Ook Bottas had nog wat last-minute aanpassingen gemaakt, en die werkten wel voor hem. Waarom kan 7-voudig wereldkampioen dit dan niet?!
De overcut is inderdaad zeer krachtig op Monaco. Nog meer omdat het "ongewoon" koel was. Als piloot vertrouw je op je ingenieur. Als het team dan een bepaalde call maakt terwijl je vast zit achter een andere auto met 0,0% kans op inhalen, dan vertrouw je er maar op.
En dan moet je ook nog in je achterhoofd houden dat het hier op een 7-voudig wereldkampioen gaat. Als jij dan de keus maakt om zo op je team te leunen, dan ben je alsnog medeverantwoordelijk voor het resultaat.
Denk dat Hamilton op een ander circuit misschien zelf een andere call zou maken maar nu niet. Er zijn ontelbare zaken die de piloot niet kan weten op dit circuit zoals de plaats waar die op de baan zal komen na een pitstop. Ik weet het niet van buiten maar misschien waren ze aan het naderen op achterliggers waarbij ze hoopten dat Gasly tijd ging verliezen. Misschien de plaats op de baan waar Hamilton ging terecht komen na de pitstop , ...
Wat precies de beweegredenen zijn voor de pitstop kunnen we enkel naar gissen. Zelfs met die situatie zou het alsnog dom zijn op al te pitten. Een dergelijke undercut gaat gewoon niet werken. Zeker niet als iedereen er zowat direct op gaat reageren, omdat je met de huidige banden gewoon de hele race kunt rijden.
Als Hamilton wint gaat alle lof naar het team. Nu heeft het team niet voor een auto gezorgd waarmee ie goed kon kwalificeren en winnen
Zoals ik al zei, hij ratelt gewoon een script af. Doet hij al jaren. Zoals ik al zei, we nemen dat nog maar met een korreltje zout. Zo afgeven op je team, dat is niet fair naar het team toe. En zijn gewoon zat dingen die hijzelf anders had kunnen doen, dat het algeheel resultaat had geholpen.
Kortom, wees eens gewoon tevreden met goede zaken zoals Verstappen die won en het WK leidt. Als neutrale supporter van de sport in het algemeen is het zeer vermoeiend om iedere keer weer dat hamilton bashen te moeten lezen.
Nu haal je andere zaken bij dat IMO geen invloed heeft op wat Hamilton deed richting -zijn- Team. Als Hamilton gewoon iets in de trant als dit had gezegd, dan was er weinig aan de hand: "I do not know what went wrong or why some choices were made, we need to look at that and see what we can learn from it".

Het is vooral zijn eigen arrogantie en narcistische reactie waarom er een reactie komt.
Voor mij persoonlijk mag Monaco direct van de kalender. Maar het heeft toch enkele mooie zaken opgeleverd: Verstappen wint en op 1 in kampioenschap natuurlijk, mooie prestatie van Vettel, Perez, ... maar ook Ricciardo die het moeilijk blijft hebben. En vooral dat Norris zich echt aan het ontplooien is. Ben een neutrale kijker maar als ik dan echt fan moet zijn van iemand, dan is er een lichte voorkeur voor Norris
Tja, Monaco is ofwel saai en een optocht, of het is een crash-festijn met veel actie zoals we hadden in 2019 (denk ik).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22

Spotmatic

Ken sent me

Ik heb op Reddit ergens gelezen dat zowel Hamilton als Bottas last hadden van de voorbanden: die waren op. Vandaar dat de beslissing is genomen om voor de undercut te gaan. Ze werden als het ware naar een pitstop gedwongen en vandaar wellicht ook dat Lewis het team niet overrulede. Blijkbaar vonden ze dit bij Mercedes een poging waard, maar ik denk dat dit de laatste keer was. :p

M.b.t. Bottas en de wheel nut: het verbaast me dat er in zo'n geval geen plan B is. Ik zat net naar NASCAR te kijken en hier ook problemen met een wheel nut. Maar er stond duidelijk een ander teamlid klaar met een hamer en een reciprozaag.

Overigens moet me ook weer van het hart dat de regie allerbelabberdst was. Juist in Monaco heb je een perfect regie-team nodig, want er gebeurt al zo weinig. Wellicht ligt het aan mezelf maar ik begreep tijdens de race niet goed hoe Pérez ineens op P4 lag. Dan heb ik wellicht niet goed opgelet, maar de slechte regie hielp er ook niet aan mee.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Grappig, voor het eerst sinds 2009 géén Gele vlag/Sc of wat dan ook, op Monaco :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:44
[...]

Als hij iets sneller was geweest in zijn outlap wint ie een plek in plaats van dat hij er 2 verliest, de strategie is niet slecht, hij pakt slecht uit. Ergens in de race zal 1 rijder die undercut moeten proberen, waarna de rest reageert, als je simulatie aangeeft, nu is het moment (met de juiste gaten en posities van achterblijvers) en kunnen we die plek pakken, dan ga je ervoor in plaats van dat je daarna 20 rondes zit te verbijten dat je je kans had en dat die niet meer terugkomt. Al ben ik het er mee eens dat iets langer wachten tot de rode bandjes van de anderen wat meer versleten zijn, wel beter is. Gegokt en verloren, kan gebeuren op zo een baan.
Volgens mij meldden ze bij Hamilton op de radio overigens vlak voor zijn pitstop, dat ze verwachten dat zijn rode bandjes na een graining periode later weer wat beter zouden moeten worden. Wellicht was dit om zand in de ogen van andere teams te strooien.

erutangiS

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Spotmatic schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:45:
Overigens moet me ook weer van het hart dat de regie allerbelabberdst was. Juist in Monaco heb je een perfect regie-team nodig, want er gebeurt al zo weinig. Wellicht ligt het aan mezelf maar ik begreep tijdens de race niet goed hoe Pérez ineens op P4 lag. Dan heb ik wellicht niet goed opgelet, maar de slechte regie hielp er ook niet aan mee.
Monaco heeft sinds jaar en dag hun eigen regie, i.t.t. alle andere GPs waar FOM de regie doet met een vast team. Daarom dat het daar altijd zo belabberd is. Die zijn dat gewoon niet gewend. Daardoor krijg je niet alleen van die momenten waarbij ineens naar een replay wordt gegaan terwijl er actie op de baan is (Vettel vs Gasly), maar ook de waardeloze kwalificatie. Eerst een hotlap van Verstappen laten zien, zonder timing, en vervolgens naar de onboard van Bottas gaan, live timing erbij, maar die had ook net zijn hotlap afgerond.

Edit:
En v.w.b. Perez. Daarvan viel niet veel te laten zien. Overcut to the max. Op de oude softs harder rijden dan het Vettel / Gasly treintje op nieuwe hards en dus na de pitstop voor hun de baan op komen.

[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 24-05-2021 10:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:06
Arjan90 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:05:
Ah, fijn om te zien dat er weer een reden is gevonden voor Hamilton bashing. Er is toch niets mis met zijn reactie? Als hij wint hemelt hij het team de lucht in, dan mag het andersom ook. Het zou heel anders zijn als hij bij winst alles op zichzelf betrekt en bij tegenvallende prestaties altijd zijn team onderuit haalt. Je kent de dynamiek binnen het team natuurlijk niet, maar dat is in ieder geval niet wat maar buiten toe gebeurd. Het ging al mis bij de afstelling van zijn auto op zaterdag en het werd alleen maar erger met de strategie gisteren. Hamilton zal op Monaco ook veel meer op zijn team moeten vertrouwen om binnen of buiten te blijven juist omdat hij niet alle track positions kent van de andere rijders en tegelijkertijd inhalen zo goed als onmogelijk is. Zijn team zal net zo goed als hij balen van de huidige stand in het WDC én WCC.
Waarom is onderbouwde kritiek op Hamilton direct 'bashing'? Ik was 1 van de eerste gisteren die er een opmerking over maakte na zijn interview bij Rick Winkelman. Tuurlijk baalt 'ie, en geloof direct dat er achter de schermen bij het team het 1 en ander niet zo is gegaan als afgesproken, maar om dan je team zo af te vallen, viel mij gewoon tegen van hem.

En wees eerlijk, hoe groot acht jij de kans dat Toto voor de camera of op de boordradio na een tegenvallende race van HAM mededeelt dat hij nog wat moet leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:53
MrOleo schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:55:
[...]

Als hij iets sneller was geweest in zijn outlap wint ie een plek in plaats van dat hij er 2 verliest, de strategie is niet slecht, hij pakt slecht uit.
HAM komt in de laatste paar bochten van zijn outlap ook net een achterblijver tegen. Vervolgens komt HAM misschien een paar honderste tekort op GAS die echt recht voor zijn neus de baan op komt.
Dus die achterblijver maakt hier het verschil, dat kostte net die 1 of 2 tiende die hij tekort kwam. Maar dat had Mercedes natuurlijk wel kunnen weten dat deze er reed en dus de pace op de outlap van HAM hierdoor beperkt zou kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
MrOleo schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:20:
Tja was Mercedes strategie zo slecht dan, ze gaan voor de undercut, op 10 meter na halen ze die, als ze wel net voor Gasly uitkomen, houden ze vettel ook achter zich en dan is het hard rijden vs Perez, wat lewis zou moeten kunnen houden.
Ze gokken in de hoop een plek te winnen, nu kunnen ze Gasly net niet pakken en verliezen daardoor 2 extra plekken. Het pakt slecht uit, maar het is niet per se een slechte strategie zonder hindsight.
Hamilton pitte en kwam initieel terug met 13 seconden vrije lucht voor zich. Mijn gevoel was toen dat ze dachten dat hij die 13 seconden op nieuwe banden wel zou dichtrijden, en zodoende plekken pakken. Helaas lukte hem dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:48

JB

Cédric roelt!

CousinBoneless schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:15:
[...]

Hamilton pitte en kwam initieel terug met 13 seconden vrije lucht voor zich. Mijn gevoel was toen dat ze dachten dat hij die 13 seconden op nieuwe banden wel zou dichtrijden, en zodoende plekken pakken. Helaas lukte hem dat niet
Als dit zo is, waarom dan afgeven op het team :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

renegrunn schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:59:
[...]

Waarom is onderbouwde kritiek op Hamilton direct 'bashing'? Ik was 1 van de eerste gisteren die er een opmerking over maakte na zijn interview bij Rick Winkelman. Tuurlijk baalt 'ie, en geloof direct dat er achter de schermen bij het team het 1 en ander niet zo is gegaan als afgesproken, maar om dan je team zo af te vallen, viel mij gewoon tegen van hem.

En wees eerlijk, hoe groot acht jij de kans dat Toto voor de camera of op de boordradio na een tegenvallende race van HAM mededeelt dat hij nog wat moet leren.
In de post interview was er 1 ding duidelijk tussen Ham en Bot:
Ham: Really poor performance from the team
Bot: its a big mistake by us as a team

Basis van een race: je wint samen, je verliest samen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
SinergyX schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:29:
[...]

Basis van een race: je wint samen, je verliest samen.
Welnee.

Ik win dankzij mij. Ik verlies dankzij hen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 20:48

JB

Cédric roelt!

poor Leno schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:50:
[...]

Welnee.

Ik win dankzij mij. Ik verlies dankzij hen.
Laat het maar wat vaker zo voelen, alleen maar goed voor kampioenschap. Hij krijgt Max toch niet gek met zijn onderwater bullshit bingo. Dus dat er nu in het eigen team wat zaken voorvallen, helpt alleen maar in positieve zin :)

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 24-05-2021 11:53 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Lees op WTF dat het voorwiel er nog steeds op zit bij Bottas :P https://wtf1.com/post/mer...ve-the-tyre-from-bot-car/

[ Voor 37% gewijzigd door Jasphur op 24-05-2021 11:58 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 14:37

Bestla

Kvinne

Jasphur schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:58:
Lees op WTF dat het voorwiel er nog steeds op zit bij Bottas :
Gewoon de hele ophanging incl wielnaaf vervangen. Uurtje werk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:57
Spotmatic schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:45:
...

M.b.t. Bottas en de wheel nut: het verbaast me dat er in zo'n geval geen plan B is. Ik zat net naar NASCAR te kijken en hier ook problemen met een wheel nut. Maar er stond duidelijk een ander teamlid klaar met een hamer en een reciprozaag.
...
Iets dat me nu te binnen schiet en het is maar iets dat in mij opkomt en niet gecontroleerd is. Maar mogen ze wel ander materiaal gebruiken tijdens de wedstrijd? Mag er, tijdens de wedstrijd, wel iets anders gebruikt worden dan de wheelguns?
Sir_Lion schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:44:
[...]

Max had op de donderdag ook een belabberde setup en was totaal niet blij ermee. Toch heeft hij er het beste van kunnen maken, en stond hij er op zaterdag er wel. Ook Bottas had nog wat last-minute aanpassingen gemaakt, en die werkten wel voor hem. Waarom kan 7-voudig wereldkampioen dit dan niet?!
Ik hoop nu toch echt dat je niet denkt dat Verstappen zelf de volledige setup heeft veranderd van de auto? De ingenieurs hebben dat gedaan aan de hand van de data en natuurlijk ook de input van Verstappen. Het is Mercedes eens niet gelukt om een competitieve wagen af te leveren. Kan gebeuren. En daar kan zelfs een 7-voudig wereldkampioen niet veel aan doen

Zoals ik al zei, hij ratelt gewoon een script af. Doet hij al jaren. Zoals ik al zei, we nemen dat nog maar met een korreltje zout. Zo afgeven op je team, dat is niet fair naar het team toe. En zijn gewoon zat dingen die hijzelf anders had kunnen doen, dat het algeheel resultaat had geholpen.
Het is vooral zijn eigen arrogantie en narcistische reactie waarom er een reactie komt.
Tuurlijk niet. Het is de combinatie van de uitspraak en vooral omdat het Hamilton is. Er zullen zeker nog piloten zijn die uitspraken in die aard doen maar daar lees je hier dan niets over. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit nu het geval is, meer in het algemeen bedoeld.
renegrunn schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:59:
[...]

Waarom is onderbouwde kritiek op Hamilton direct 'bashing'?
Als je stukje in de quote hier net boven leest, heb ik toch een ander idee van onderbouwde kritiek.
Tja, Monaco is ofwel saai en een optocht, of het is een crash-festijn met veel actie zoals we hadden in 2019 (denk ik).
Veel crashen maakt voor mij nog geen goede wedstrijd. Er is zeer veel actie maar als je al moet hopen op chrashes om een wedstrijd met actie te zien...

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik denk dat ze eerst grondig onderzoek doen voordat ze de zaag erin zetten. Ik neem aan de er geen schroefdraad meer op zit en dat het misschien zelfs versmolten is met de as. Ik mag trouwens aannemen dat de as van harder metaal is dan de wielmoer tenminste dat lijkt mij wel het meest logische.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Kenhas schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:03:
Tuurlijk niet. Het is de combinatie van de uitspraak en vooral omdat het Hamilton is. Er zullen zeker nog piloten zijn die uitspraken in die aard doen maar daar lees je hier dan niets over. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit nu het geval is, meer in het algemeen bedoeld.
Als een andere coureur zijn team voor de bus gooit hoor je daar hier net zoveel over hoor. Dan let je niet goed op. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Ik hoop nu toch echt dat je niet denkt dat Verstappen zelf de volledige setup heeft veranderd van de auto? De ingenieurs hebben dat gedaan aan de hand van de data en natuurlijk ook de input van Verstappen. Het is Mercedes eens niet gelukt om een competitieve wagen af te leveren. Kan gebeuren. En daar kan zelfs een 7-voudig wereldkampioen niet veel aan doen
Nee, dat denk ik inderdaad niet. Het is een samenspel van Verstappen's input aangaande wat er op donderdag bevonden is, de simulaties daarop volgend, en het team dat de juiste aanpassingen maakt aan de auto op basis van die twee componenten.

Het is Mercedes WEL gelukt om een competitieve auto af te leveren, getuige Bottas goede kwalificatie en dat hij gedurende de race Verstappen nog aardig kon bijbenen. Ergo, Hamilton zou dat dan zeker ook moeten kunnen gezien hij de 7-voudige wereldkampioen is en doorgaans beter is dan Bottas.

Let op, ik zeg niet dat het volledig zijn schuld is. Maar hij mag zekers ook naar zichzelf gaan kijken.
Die andere rijders zijn geen 7-voudig wereldkampioen dat al sinds de hybride tijdperk zowat onverslaanbaar is gebleken met verreweg het meest dominante team ooit. En ook voor sommige andere rijders krijgen bakken met kritiek over hun uitspraken. Goed voorbeeld hiervan zijn Alonso's woorden toen hij nog bij McLaren zat: "GP2 Engine". Ook dat komt nog met enig regelmaat terug.
Als je stukje in de quote hier net boven leest, heb ik toch een ander idee van onderbouwde kritiek.
Dat zie ik toch anders. Die uitspraak van Hamilton is heel tekenend. We zullen zien wat voor gevolgen dat gaat hebben voor het team.
Veel crashen maakt voor mij nog geen goede wedstrijd. Er is zeer veel actie maar als je al moet hopen op chrashes om een wedstrijd met actie te zien...
Ik gaf ook niet aan dat veel crashes het tot een goede race zou maken. Maar dat dit gewoon is hoe het bij Monaco gaat. Goede races zul je hier inderdaad niet zo snel zien, want echte strijd op de baan is niet echt mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
sjaool schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:04:
[...]

Ik denk dat ze eerst grondig onderzoek doen voordat ze de zaag erin zetten. Ik neem aan de er geen schroefdraad meer op zit en dat het misschien zelfs versmolten is met de as. Ik mag trouwens aannemen dat de as van harder metaal is dan de wielmoer tenminste dat lijkt mij wel het meest logische.
Lijkt mij ook verstandig. Ze zullen willen weten hoe dit voorkomen kan worden. Volgens mij hadden ze al eerder moeite met de wheelnut eraf te krijgen, niet?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:23

pro_6or

amateur_60r

Rukapul schreef op zondag 23 mei 2021 @ 08:49:
[...]

Waarom menselijke zwakheden doorgeven als het niet hoeft. Probeer maar eens serieus gewoon niet te schelden en vloeken als er kinderen in de buurt zijn (of gewoon geheel niet). Dan begrijp je ook meteen waarom het irritant is als TV dat wel pontificaal je huiskamer inbrengt.

Zie zo'n Yuki, die is gewoon mislukt op dat vlak. Compleet zinloos. En zo'n Max, die moet waarschijnlijk zijn variant van de schippersfamilie ontgroeien (met wat mazzel houd hij ook zijn handen thuis).

Niet (overmatig) schelden is dus een goed/beter voorbeeld voor de jongere generatie, geeft een beter beeld naar de oudere generatie, en voor de persoon zelf een demonstratie van discipline en gecontroleerd omgaan met teleurstelling en focus houden.

Iemand die 1x per jaar zich stevig uitlaat maakt ook veel meer impact op zo'n moment dan een continu vloekende Tokkie :)
Houd pleidooi over fatsoen, geeft steek onder water naar de Verstappen familie. Iets waar Max helemaal niks aan kan doen, hij IS bij het slaan het onschuldige kind dat jij probeerde te beschermen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

MikeyMan schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:13:
[...]

Kan je vertellen dat ik daar al vrij vaak ophef over meemaak... :|
😃 Gezonder eten en in kleinere hoeveelheden. Scheelt enorm in het scheten laten. En in de daarop volgende hilariteit, mockery, ergernis etc. Rubber tegel seal approved.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Wat is de prijs voor de langste pitstop? :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
pro_6or schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:27:
[...]

😃 Gezonder eten en in kleinere hoeveelheden. Scheelt enorm in het scheten laten. En in de daarop volgende hilariteit, mockery, ergernis etc. Rubber tegel seal approved.
In iets zoals een lift, een zachte, en dan zeggen "Hee, ruik ik nou popcorn?" zodat iedereen extra gaat inhaleren, zijn de beste. Succes, lol en gesprekstof op het werk gegarandeerd d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollowGamer schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:31:
Het verbaasd mij eerlijk gezegd wel dat je niet mag zeggen dat Monaco wellicht het beste van de kalender mag verdwijnen. Ik volg het pas sinds Ziggo het zo hevig heeft gepromoot met Max, dus wellicht zie ik iets over het hoofd. Maar de auto's zijn als ik het goed begrijp breeder geworden, wat zeker niet helpt bij het inhalen en de track kan niet worden aangepast.

YouTube: Solving Monaco's overtaking problems (kinda)

Wat is er zo bijzonder dat F1 daar moet blijven racen, behalve historische redenen?
Niks. Van mij mag je er af. Vaak saaie races, onveiliger dan andere circuits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
sjaool schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:04:
[...]

Uit 1 van de eerder gedeelde filmpjes maakte ik op dat het ongeveer dezelfde hardheid heeft. In ieder geval bij Red Bull (kwam in het stuk over alle wielmoeren ter sprake).

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57
Dit wel een duidelijke vergelijking van de wielmoer:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E2I98BMXIAMy4Ki?format=jpg
bron: https://twitter.com/VirutasF1/status/1396746941220929537

[ Voor 18% gewijzigd door Evilbee op 24-05-2021 13:02 ]

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

D.deJong schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:39:
Wie zij er ook alweer dat er niks aan de hand was met die versnellingsbak?
Die hadden gelijk. :P

Het was de left side drive shaft volgens Ferrari.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

tweakduke schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:52:
[...]

Dat doet ieder talent in zijn beginjaren. Het wordt tijd dat Ferrari ook fatsoenlijk materiaal aan hem levert. Een strijd tussen Max, Lec en wellicht Hamilton als hij doorgaat is alleen maar goed :)
Een pantserwagen?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

dawg schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:00:
[...]

A. Anderen in de weg zitten.
B. Crashen.
C. Schumacher de ruimte geven om zo samen niet te crashen.
D. See above. Uitrijden voor schumacher.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:39
De FIA is jaren bezig met het voorkomen dat een afgebroken wiel zomaar het publiek in schiet, hebben ze bij Mercedes de ultieme oplossing is het weer niet goed... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pro_6or schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:00:
[...]

Die hadden gelijk. :P

Het was de left side drive shaft volgens Ferrari.
Wat, in ieder geval achteraf gezien, ook nogal dom is. De auto heeft een klap tegen de muur gemaakt, rechts hebben ze een volledig nieuwe auto opgebouwd, maar een onderdeel waarbij links en rechts verbonden/gekoppeld zijn, ook nog eens via de versnellingsbak / diff die ze helemaal hebben nagekeken, laten ze erop zitten "zal vast wel in orde zijn, toch?". Achteraf kijk je de koe in de kont, maar als je dan toch bezig bent zou ik zeggen om de linkerkant van de aandrijfas ook te vervangen, i.p.v. de kapotte rechter wel, maar de gekoppelde linker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:19
Dacuuu schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:51:
[...]

Trek een fles champagne open, dat is daar toch zowel het voedsel als natje?
En de kaviaar niet vergeten :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ik ben natuurlijk verre van een 'moer-expert' maar als je dit toch ziet.. :X

Je verwacht toch dat de kop uitstekende tanden heeft, die bij zoiets helemaal erin gaat:? (in de holtes - foto groene cirkel) en niet alleen op de vinnen.. (Rode pijlen)

Dat is toch vragen om moeilijkheden.. vooral met dat super lichtgewicht en die kracht die erop staat..

Maar goed, zij zullen het beter weten..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ueBARExAOtakWcOyj2diuFkvipo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzSZgKlR5CuyWI8980qNGmji.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:11:
De FIA is jaren bezig met het voorkomen dat een afgebroken wiel zomaar het publiek in schiet, hebben ze bij Mercedes de ultieme oplossing is het weer niet goed... :)
Incorrect. In dit geval zit de velg vast aan de wheelhub. Maar het wiel / de velg zit natuurlijk niet met een "kabel" vast aan de auto. De wheelhub zit vast aan de auto, en hoe goed die verbinding is hebben we nu niet kunnen zien, wel in Imola nog. Maar als een wiel afbreekt is het natuurlijk met bevestiging, remschijf en alles, en niet alleen de velg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

nachtnet schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:36:
Als BOT nu pit komt hij achter PER uit.
Hij kwam er helemaal niet uit.

Dit was toch wel een heel gemene Jinx van je 😄

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:53
Misschien kunnen ze Mazepin inhuren, die heeft binnen tien minuten het voorwiel er af.

Acties:
  • +16 Henk 'm!
JeroenTheStig schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:26:
[...]

Misschien kunnen ze Mazepin inhuren, die heeft binnen tien minuten het voorwiel er af.
Uiteraard doet iedereen lacherig om Mazepin, maar hij heeft wel het hele weekend zijn auto uit de muur gehouden. Iets dat zijn teamgenoot, die iedereen hoger inschat, niet kan zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:31:
[...]

Uiteraard doet iedereen lacherig om Mazepin, maar hij heeft wel het hele weekend zijn auto uit de muur gehouden. Iets dat zijn teamgenoot, die iedereen hoger inschat, niet kan zeggen.
En hij liet hen beide leven bij die inhaalmanouvre van Mick. Eindigt ook voor Mick. Was hier in de F2 ook heel behoorlijk. Hij is overduidelijk een pay driver, maar hij gaat wel vooruit. Hopelijk blijft dat zo doorgaan. Voor beide haas rijders, ze moeten stappen maken.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:59
Ben geen fan van Mazepin en de manier waarop hij de F1 gekomen is, maar heeft het dit weekend toch wel goed gedaan, zeker in vergelijking met Mick. (Geen crash, ingehaald worden door Mick in het begin maar alsnog voor hem eindigen.)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier schreef eerder vandaag wel iemand dat Schumacher problemen had met de auto. Iets met de brandstofpomp. In zoverre is het dan maar de vraag of Mazepin echt sneller was, of dat hij heeft geprofiteerd van de problemen aan de auto van Schumacher. Maar, "voor een rookie / paydriver die niks kan" heeft hij wel maar de race uitgereden en verder ook geen (grote) fouten gemaakt het hele weekend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

HollowGamer schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:31:
Wat is er zo bijzonder dat F1 daar moet blijven racen, behalve historische redenen?
Uit het roddelcircuit: om belastingtechnische redenen moeten de coureurs die in Monaco wonen 1 dag per jaar in Monaco werken zodat ze in ander landen geen belasting hoeven te betalen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E2IqIXjXEAEwUqy.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Exocet op 24-05-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Van mij krijgen de Haas coureurs sowieso geen kritiek op hun prestaties. We weten allemaal dat de auto niet geschikt is, daar maken ze geen geheim van, en met twee rookies zal het ook wel lastig zijn om de auto optimaal te gebruiken. Zolang ze geen onredelijke hinder veroorzaken voor de rest kunnen die twee rijders in mijn ogen niks verkeerd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
poor Leno schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:14:
Dat is toch vragen om moeilijkheden.. vooral met dat super lichtgewicht en die kracht die erop staat..
Dan nog vaag dat ze hem niet binnen gereden hebben en met een ander gereedschap er binnen een minuut af hebben proberen te krijgen.

Zeker met potentiele safetycar op Monaco was er nog genoeg reden om hem weer terug op de baan te krijgen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 11:32
enchion schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:11:
[...]

Dan nog vaag dat ze hem niet binnen gereden hebben en met een ander gereedschap er binnen een minuut af hebben proberen te krijgen.

Zeker met potentiele safetycar op Monaco was er nog genoeg reden om hem weer terug op de baan te krijgen.
Ze hebben hem er nu nog niet af dus binnen een minuut zonder meer schade te maken dan je lief is zal niet meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:37
enchion schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:11:
[...]

En dan rijdt Bottas achteraan op een circuit waarop niet/nauwelijks in te halen is, op een 1-2 rondes achterstand, dat was toch niets meer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:00:
[...]

Uit het roddelcircuit: om belastingtechnische redenen moeten de coureurs die in Monaco wonen 1 dag per jaar in Monaco werken zodat ze in ander landen geen belasting hoeven te betalen.
Lijkt mij nogal raar? Verstappen werkt voor de B.V. Verstappen gevestigd in Luxemburg, wat heeft een werkdag die toevallig in Monaco plaatsvindt daar dan mee te maken? En kan hij zich dan bv ook vanuit de B.V. Verstappen een avondje wegzetten als gastheer van een hotel dat in Monaco is gevestigd puur om aan dit regeltje te voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Transportman schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:16:
[...]

En dan rijdt Bottas achteraan op een circuit waarop niet/nauwelijks in te halen is, op een 1-2 rondes achterstand, dat was toch niets meer geworden.
Inderdaad: al die moeite om 0 punten te halen is zelfs Mercedes hun eer te na. :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

[zeikmodus]
Ik snap echt niet dat ze hier nog racen. Ik heb afgelopen jaren nog nooit een spannende race in Monaco gezien.
Elke keer ga ik er weer met goede moed voor zitten wetende dat de kans groot is dat men in een treintje weer achter elkaar aanrijd. Met de huidige downforce en zachte banden kan je ook niet spreken van een uitzonderlijke mentale inspanning die men moet leveren. Dat moeten ze in Baku of Marina Bay en elk ander circuit ook. Monaco is daar geen uitzondering in.

Hoorde gister een argument ter verdediging van Monaco voorbijkomen dat F1 "zoveel meer is dan inhalen", en dat Monaco nostalgie is. Voor zover ik weet is het de bedoeling in de F1 om zoveel mogelijk punten te halen, die krijg je door zo hoog mogelijk te eindigen en daarmee zoveel mogelijk wk punten te halen. Om dit te bereiken zal je dus zoveel mogelijk andere coureurs moeten inhalen of vooraan blijven rijden.
Dus de hele essentie van Racen (in bijna elke klasse) is om zoveel mogelijk mensen in te halen en zo hoog mogelijk te eindigen.... Dus hoezo is inhalen zo ongeveer niet het meest belangrijke tijdens een race?

En als we nostalgie als maatstaaf gaan hanteren waarom hebben we dan nu niet nog allemaal een KPN Swing of Nokia 3310? Nostalgie is leuk voor de sfeer maar heeft in competitief verband niks te zoeken. Laat ze er lekker trainen/testen voorafgaand of na het kampioenschap ofzo.
[/zeikmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:16:
[...]

Lijkt mij nogal raar? Verstappen werkt voor de B.V. Verstappen gevestigd in Luxemburg, wat heeft een werkdag die toevallig in Monaco plaatsvindt daar dan mee te maken? En kan hij zich dan bv ook vanuit de B.V. Verstappen een avondje wegzetten als gastheer van een hotel dat in Monaco is gevestigd puur om aan dit regeltje te voldoen?
Dat is dan dé manier om de race op de calender te houden. Alle coureurs die daar wonen zullen dat willen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het was wel een slechte strategie, simpelweg omdat iedereen weet dat de overcut in Monaco werkt. Zie ook de GP van 2017 waar Vettel van P2 naar P1 gaat met een overcut. Zo vroeg in de race stoppen was gewoon oerdom. Maar mijn gevoel zegt dat de softs onder de Mercedes gewoon op waren en ze wel moesten stoppen.
Ik denk het ook. De Mercs zijn sowieso niet goed in volgen.
De verzachtende omstandigheid is voor mij dat het Hamilton er toch al niet zo best voor stond. Zo heel veel punten had hij niet te verliezen. En als "GOAT" en bandenfluisteraar heeft hij een bovengemiddeld goede kans om een succes te maken van ongebruikelijke strategie. Maar goed, het resultaat telt.

Een andere verklaring voor de vroege pitstop van Hamilton is dat het eigenlijk om Bottas ging. In drie varianten: Hamilton werd binnen gehaald a). zodat hij banden kon testen voor Bottas, of b). zodat ze zijn banden konden onderzoeken om te beslissen of Bottas nog door kon of niet, of c). om een veilg pit window voor Bottas te maken. En misschen wel alledrie de varianten tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CousinBoneless schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:15:
[...]
Ik weet niet waar die 13 sec. vandaan komen, het waren er hooguit zo'n 4-5 bij het omhoog rijden en voor de laatste bocht zat ie er nog ± 1 sec. achter. Maar Mercedes heeft het niet zo op vuile lucht van een auto die (ook ruim) voor ze rijden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:19:
[zeikmodus]
Ik snap echt niet dat ze hier nog racen.
[/zeikmodus]
Aantrekkingskracht voor sponsors. Team hospitalities gaan hier in overdrive om sponsors tevreden te houden en nieuwe sponsors te paaien. Monaco is nog altijd een stad voor de jet set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:35:
[...]

De verzachtende omstandigheid is voor mij dat het Hamilton er toch al niet zo best voor stond. Zo heel veel punten had hij niet te verliezen.
En dan heeft ie nog geluk dat ie geen 9e was geworden (Lec en Bot dnf) :9

(Je weet natuurlijk dan niet of Ver dan wel 1e geworden zou zijn.. maar toch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[zeikmodus]
Ik snap echt niet dat ze hier nog racen.
[/zeikmodus]
Money talks

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2021 15:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:45
Nou ik vond het een leuk weekend zo. De quali is hier altijd belangrijker dan de race, en ook hier heb ik genoten.

Leclerc die zijn hand overspeelt. Ik denk dat ie wel zeker met zijn gedachten erbij was om zijn auto ergens te parkeren, echter deze had ie niet zien aankomen. Niet meer zo gefocused? In ieder geval genoeg om de wagen aan grot te rijden voor de race. Max had hem geheid gepakt (de pole) dus eht was de gok waard.

Mercedes is duidelijk niet op orde in de low-speed cicruits. Ze kunnen afstellen wat ze willen (ten koste van hun voorbanden, zowel bij BOT als bij HAM) maar dit was niet te doen. Daarom extra knap van BOT dat ie tot de 3e plek is kunnen komen. HAM was echter een slechte verliezer. Van de andere kant: als ie wint is het zijn team, als ie verliest ook hahaha.

Max, mazzel met de uitval van de ferrari, maar soeverein gereden, en mooi op zijn lijstje erbij toch?
Perez: goed teamwerk waardoor de overcut lekker werkte. Als ie beter had gequalificeerd had ie zeker het podium gepakt. Al met al: kon slechter.

Ricciardo volledig aan gort gereden door zijn teammaat. Hopelijk is ie nu van dan arrogante en "weglacherige" af en kan ie weer gewoon zijn werk gaan doen. De enige die max redelijk heeft bijgehouden... Lando: aaaaaa GREAT!!!! Echt super. Waanzinnige livery trouwens....

Ferrari: zijn zijn op langzame circuits in staat om voldoende downforce in te bouwen (ten kosten van hun banden), maar fijn dat ze terug zijn! Echt super lullig voor Leclerc, maar goed gegokt. helaas niet goed uitgepakt maar ach, wie niet waagt die niet wint. Hij was sportief dat ie bij de huldiging was, en zijn pole pakken ze toch niet meer af!

Renault: oef
Gasly : YEAH!!
Vettel: YEAH!!

Ik heb overigens genoten van de jonge garde, allemaal amicaal, kennen elkaar goed

Dus: super weekend voor mij!!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
[zeikmodus]
Ik snap echt niet dat ze hier nog racen. Ik heb afgelopen jaren nog nooit een spannende race in Monaco gezien.
[/zeikmodus]
Stel, je bent sponsor. Je internationale bedrijf betaalt letterlijk miljoenen om het logo op de auto te hebben. Bij de deal inbegrepen zit een "all inclusive weekend" voor het board van je bedrijf en de partners mogen mee. Welke zou je dit jaar kiezen?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:35:
De Mercs zijn sowieso niet goed in volgen.
Dat hebben we bij de race van Barcelona wel kunnen zien ja... toen HAM iets van 2 seconden per ronde inliep :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
warp schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:24:
[...]

Dat hebben we bij de race van Barcelona wel kunnen zien ja... toen HAM iets van 2 seconden per ronde inliep :+
Dat was geen volgen. Volgen is binnen 2s van je voorganger zitten. In vrije lucht kan de Merc prima rijden, dat hebben we alle vorige seizoenen wel gezien :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
redfoxert schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:26:
Dat was geen volgen. Volgen is binnen 2s van je voorganger zitten. In vrije lucht kan de Merc prima rijden, dat hebben we alle vorige seizoenen wel gezien :)
Ik weet wat volgen is. Hamilton reed echt niet de hele race in de vrije lucht hoor ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Toch wel mooi spelletje dat Formule 1.

Afgelopen vrijdag hing de vlag nog half stok en liepen we met een rouwband om: "dat hele RBR gaat nooit wat worden, kijk nou weer wat ze zitten te klote die gasten". :( :(

't Is maandag en Max staat eerste en 4 punten los in het WDC... Het kan verkeren. *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

En toch blijken degenen die hem daar in de muur zetten uiteindelijk allemaal Monaco winnaars... :P

...meestal tenminste, Leclerc moet het nog bewijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

warp schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:35:
[...]

Ik weet wat volgen is. Hamilton reed echt niet de hele race in de vrije lucht hoor ;)
Na zijn pitstop had hij vrije lucht en ruimte om in te lopen. Dat laatste lukte hem niet omdat de rest op oude banden nog gewoon kon versnellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Betreft de pit van Hamilton, ze hebben waarschijnlijk de pace te hoog in geschat. Denk dat ze Bottas als referentie hebben gebruikt omdat Hamilton door de hele race achter Gasly zat en dus niet echt een idee hadden wat hij in de vrije lucht kon.
Maar Bottas is sinds de kwalificatie een stuk sneller als Hamilton, waarschijnlijk door de aanpassing aan de voorkant. Ik schat dat hij meer toe heeft dan Hamilton en daardoor de banden beter op temperatuur kon houden. Verklaart ook waarom de slijtage hoger was.

Dus omdat Hamilton de pace niet had kwam hij weer achter Gasly na de pitstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Ben wel benieuwd of de issue die Mercedes had in Monza vorig jaar (niet kunnen volgen in de hitte) een beetje verholpen is. Zullen gaan zien in de zomer. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:40:
[...]
Na zijn pitstop had hij vrije lucht en ruimte om in te lopen. Dat laatste lukte hem niet omdat de rest op oude banden nog gewoon kon versnellen.
Nogmaals, die "vrije lucht" was tamelijk betrekkelijk (vooral voor een Mercedes); hardware-lover in "[F1 2021] Race 5 GP van Monaco"

In echte vrije lucht had ie het misschien wel net gehaald en was ie daarna ook nog net voor Vettel gekomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

wowly schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:19:
Nou ik vond het een leuk weekend zo. De quali is hier altijd belangrijker dan de race, en ook hier heb ik genoten.

Leclerc die zijn hand overspeelt. Ik denk dat ie wel zeker met zijn gedachten erbij was om zijn auto ergens te parkeren, echter deze had ie niet zien aankomen. Niet meer zo gefocused? In ieder geval genoeg om de wagen aan grot te rijden voor de race. Max had hem geheid gepakt (de pole) dus eht was de gok waard.

Mercedes is duidelijk niet op orde in de low-speed cicruits. Ze kunnen afstellen wat ze willen (ten koste van hun voorbanden, zowel bij BOT als bij HAM) maar dit was niet te doen. Daarom extra knap van BOT dat ie tot de 3e plek is kunnen komen. HAM was echter een slechte verliezer. Van de andere kant: als ie wint is het zijn team, als ie verliest ook hahaha.

Max, mazzel met de uitval van de ferrari, maar soeverein gereden, en mooi op zijn lijstje erbij toch?
Perez: goed teamwerk waardoor de overcut lekker werkte. Als ie beter had gequalificeerd had ie zeker het podium gepakt. Al met al: kon slechter.

Ricciardo volledig aan gort gereden door zijn teammaat. Hopelijk is ie nu van dan arrogante en "weglacherige" af en kan ie weer gewoon zijn werk gaan doen. De enige die max redelijk heeft bijgehouden... Lando: aaaaaa GREAT!!!! Echt super. Waanzinnige livery trouwens....

Ferrari: zijn zijn op langzame circuits in staat om voldoende downforce in te bouwen (ten kosten van hun banden), maar fijn dat ze terug zijn! Echt super lullig voor Leclerc, maar goed gegokt. helaas niet goed uitgepakt maar ach, wie niet waagt die niet wint. Hij was sportief dat ie bij de huldiging was, en zijn pole pakken ze toch niet meer af!

Renault: oef
Gasly : YEAH!!
Vettel: YEAH!!

Ik heb overigens genoten van de jonge garde, allemaal amicaal, kennen elkaar goed

Dus: super weekend voor mij!!
En wat vond je leuk aan de race zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:32
kaasaanfiets schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:06:
[...]

En wat vond je leuk aan de race zelf?
Volgend jaar je weekend anders insteken: de actie is op Zaterdag in Monaco.
Ik vind het prachtig om die coureurs te zien proberen een beest van een machine zo hard mogelijk dat ene rondje door de straten te jagen en toch uit de muur te blijven.
De Zondag is zelden leuk in Monaco, de zaterdag des te meer.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Nu online

RedFox

Heb je een OV ofzo?

hardware-lover schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Ik weet niet waar die 13 sec. vandaan komen, het waren er hooguit zo'n 4-5 bij het omhoog rijden en voor de laatste bocht zat ie er nog ± 1 sec. achter. Maar Mercedes heeft het niet zo op vuile lucht van een auto die (ook ruim) voor ze rijden.
Hamilton komt na zijn pitstop als 8ste de baan op, ruim 14 seconde achter perez

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RedFox schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:09:
[...]
Hamilton komt na zijn pitstop als 8ste de baan op, ruim 14 seconde achter perez
Je moet niet focussen op de tijdenlijst maar wat er op de baan rijdt, er zat een achterblijver voor hem ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Nu online

RedFox

Heb je een OV ofzo?

hardware-lover schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:11:
[...]

Je moet niet focussen op de tijdenlijst maar wat er op de baan rijdt, er zat een achterblijver voor hem ;)
Was niet in beeld, en we hebben niet allemaal een scherm met trackposities er naast ;)

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RedFox schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:20:
[...]
Was niet in beeld, en we hebben niet allemaal een scherm met trackposities er naast ;)
Ik ook niet, ik kijk het later gewoon even terug van hoe dat is gegaan.

We kunnen wel met allerlei aannames aankomen, maar als niet even gecontroleerd wordt of dit in de praktijk ook klopt, dan heb je er niet veel aan om het zo naar buiten te brengen, schept alleen maar verwarring?

Edit: het was overigens wel in beeld, maar wie kan zich nu alles nog uit het hoofd herinneren van deze o zo spannende race? :+

[ Voor 39% gewijzigd door hardware-lover op 24-05-2021 16:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Het is goed om te beseffen dat Hamilton nu eigenlijk 20 punten achter zou moeten staan. Als die rode vlag in Emilia-Romagna er niet was geweest...

Ik durf zelfs te beweren dat Verstappen op het moment consistenter rijdt.

[ Voor 20% gewijzigd door Spotmatic op 24-05-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Maarten_E schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:57:
[...]

Bij de podiumceremonie op Roland Garros ga je ook geen Alain Prost vinden.
Nee, maar F1, zeker in Monaco is toch nog wel wat cosmopolieter dan Tennis. Ik vind het wel mooi. Ik hoor in mijn oor nu de zalvende speech van Hamilton. Niet >:) .

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 19:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:54:
Sta je in de spotlight als winnaar van het befaamde Monaco. En dan moet je je interview delen... met een tennisster??

Sneu... -O-
Euhm, wel de beste tennister allertijden. En tennis is de #5 meest populaire sport wereldwijd. Het is dus eerder "Waarom zou Serena Williams zich verlagen tot een interview bij een marginale rijkeluis' sport, dat alleen een beetje reden van bestaan heeft vanwege de merchandise er omheen" :P

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:54:
[...]

Euhm, wel de beste tennister allertijden. En tennis is de #5 meest populaire sport wereldwijd. Het is dus eerder "Waarom zou Serena Williams zich verlagen tot een interview bij een marginale rijkeluis' sport, dat alleen een beetje reden van bestaan heeft vanwege de merchandise er omheen" :P
Ook jij mist de clue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
We’ll have to get a Dremel out and painfully slice through the remnants of the wheel nut. We will do that back at the factory
In de fabriek? Nergens in Monaco is er een slijptol te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 19:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Je opmerking gaf geen enkele clue weg van sarcasme. Misschien ben je helemaal niet into tennis. Kon dat er niet uit afleiden :P

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

FastFred schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:56:
[...]

[...]

In de fabriek? Nergens in Monaco is er een slijptol te vinden?
Het moet vast met chirurgische precisie, willen ze de oorzaak achterhalen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Spotmatic schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:57:
[...]

Het moet vast met chirurgische precisie, willen ze de oorzaak achterhalen. :p
En ik denk dat ze een aantal onderdelen zoals de velg, as, maar zeker brake assembly, ook graag heel willen houden :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
FunkyTrip schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:54:
[...]

Zoals DanielWW al schreef: Het opzetje was natuurlijk dat HAM zou winnen. Dan samen met Serena het BLM t-shirt aantrekken en een statement maken. Gezien de connecties van HAM in de VS zou mij dat niet verbazen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:57:
[...]

Je opmerking gaf geen enkele clue weg van sarcasme. Misschien ben je helemaal niet into tennis. Kon dat er niet uit afleiden :P
Tennisser, voetballer, wielrenner, marathonloper... whatever... dat is niet het punt.

Mijn punt is.. Max staat daar zijn jongensdroom te verwezenlijken. In de spotlight van het beroemde Monaco. En dan moet ie zijn "moment of fame" gaan delen... Niet met een oud-coureur of -winnaar, voor mijn part met Horner, maar met een totale andere sporter die waarschijnlijk niet eens weet wie Max is. Althans daar leek het wel op. Ze keek hem aan als "gefeliciteerd, maar ik heb geen idee wie je bent..."

Vind ik gewoon sneu voor die jongen.
Maar schijnbaar moet het allemaal voor de bühne.
Ze hadden dit opgezet met Lewis als winnaar in het achterhoofd. Het PC-sausje lag er heel dik bovenop.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:57:
[...]

Tennisser, voetballer, wielrenner, marathonloper... whatever... dat is niet het punt.

Mijn punt is.. Max staat daar zijn jongensdroom te verwezenlijken. In de spotlight van het beroemde Monaco. En dan moet ie zijn "moment of fame" gaan delen... Niet met een oud-coureur of -winnaar, voor mijn part met Horner, maar met een totale andere sporter die waarschijnlijk niet eens weet wie Max is. Althans daar leek het wel op. Ze keek hem aan als "gefeliciteerd, maar ik heb geen idee wie je bent..."

Vind ik gewoon sneu voor die jongen.
Maar schijnbaar moet het allemaal voor de bühne.
Ze hadden dit opgezet met Lewis als winnaar in het achterhoofd. Het PC-sausje lag er heel dik bovenop.
Het was wel de eerste Williams die het zwart-wit geblokt zag deze race

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:57:
[...]
Monaco 2017. Als je een beetje zoekt dan vind je veel foto's van Ricciardo en Max samen met Serena. Als ze niet weet wie Max is dan heeft ze geheugenverlies. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Spotmatic schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:06:
[...]

Monaco 2017. Als je een beetje zoekt dan vind je veel foto's van Ricciardo en Max samen met Serena. Als ze niet weet wie Max is dan heeft ze geheugenverlies. ;)
Dat wist ik dan weer niet ;)

Maar dan nog zou het me niet verbazen :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:10:
[...]
Dat wist ik dan weer niet ;)

Maar dan nog zou het me niet verbazen :p
Dat het een vooropgezet plan was omdat Lewis toch wel zou winnen vind ik eigenlijk vergezocht. Ze heeft niet alleen een goede relatie met Hamilton maar ook met RBR. Ze was er in 2017 in Monaco zelfs bij op uitnodiging van RBR!
Op TV kwam het gisteren echter totaal niet uit de verf. Ze moeten maar gauw stoppen met het erbij halen van extra topsporters tijdens het interview direct na de race... BLM of niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Spotmatic op 24-05-2021 18:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Spotmatic schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:18:
[...]

Dat het een vooropgezet plan was omdat Lewis toch wel zou winnen vind ik eigenlijk vergezocht. Ze heeft niet alleen een goede relatie met Hamilton maar ook met RBR. Ze was er in 2017 in Monaco zelfs bij op uitnodiging van RBR!
Op TV kwam het gisteren echter totaal niet uit de verf. Ze moeten maar gauw stoppen met het erbij halen van extra topsporters tijdens het interview direct na de race... BLM of niet.
Gisteren was ze bij Aston Martin in de box te vinden.

https://twitter.com/astonmartin/status/1396460359859441666

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E2E-TWLWUAAXFX7.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 24-05-2021 18:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

FreshMaker schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:22:
[...]
Gisteren was ze bij Aston Martin in de box te vinden
Effe verder gezocht en nu komt de aap uit de mouw. AM was destijds de titelsponsor van RBR, en zij sponsorden/sponsoren ook Serena Williams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Of Mw Harlow die de Canada GP een ronde te vroeg aflvlagt ;)

Sommige dingen moet je niet met elkaar vermengen :+

https://f1i.com/news/3069...t-says-winnie-harlow.html

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28

Edd

Voor wie afvraagt wat Max gisteravond na zijn overwinning heeft gedaan ;)
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/02wAkcDSoL4idPO1JCxDTkl-WEwynKcMpCCky_0cNec.jpg?auto=webp&s=a3de3c95f627c18a7d3166a5990e5090a271e3ce

[ Voor 15% gewijzigd door Edd op 24-05-2021 18:48 ]

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Edd schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:48:
[Afbeelding]

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Edd schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:48:
[Afbeelding]
Zoals traditie vereist.
Ben alleen wel ietwat verbaast dat Verstappen er nog een lach naar voren kon toveren of niet dronken was om de ervaring te verlichten en verspoedigen. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:53
FreshMaker schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:36:
Of Mw Harlow die de Canada GP een ronde te vroeg aflvlagt ;)

Sommige dingen moet je niet met elkaar vermengen :+

https://f1i.com/news/3069...t-says-winnie-harlow.html
Nog ééntje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ahja, nou, dan is het gemiddelde weer op een lijn ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Spotmatic schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:25:
[...]

Effe verder gezocht en nu komt de aap uit de mouw. AM was destijds de titelsponsor van RBR, en zij sponsorden/sponsoren ook Serena Williams.
Ik durf de wedden dat als je aan Serena vraagt wie 2 races geleden heeft gewonnen ze dit gewoon niet weet hoor. Allemaal nep interesse voor eigen faam.

Aah, dus gewoon promotie stuntje.

😆 - Denk ook eens om ;)

Pagina: 1 ... 36 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.