Verwijderd

Matched: Superlatex
SPT schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:28:
Ik woon inmiddels een maand of drie in mijn nieuwbouwwoning, die zoals veel projectmatige nieuwbouwwoningen op zolder is voorzien van goedkope spaanplaten (in mijn geval houtkleur). Mijn vraag: zijn er al mensen die die hebben afgewerkt en hoe is het resultaat?

Heb de zolder zelf verbouwd, en ben nu toe aan het schilderen. Heb alle gaatjes netjes gedicht, platen en timmerwerk licht opgeschuurd, en nu is het plan om alles in de grondverf te zetten en daarna met witte zijdeglans houtverf te schilderen (roller). Ik zou het na in grondverf zetten ook kunnen sausen met dezelfde muurverf als waarmee ik de muren ga witten, maar het lijkt me dat dat minder mooi wordt op een houten ondergrond (maar als ik dat fout heb hoor ik het graag).

Schilder laten komen om het te spuiten is financieel wel een optie, maar vraag me af of dit ergens binnen nu en een maand tijd hebben en wil het wel een keer af hebben.

Lijkt me dat zo'n beetje iedereen in dit draadje op enig moment tegen dit dilemma aanloopt, dus ben erg benieuwd naar jullie ervaringen :).
Nietjes opgevuld, 1x voorgestreken met Alabastine Sneldrogende Voorstrijk Wit en daarna twee keer gesausd met Sikkens Superlatex Matt.

Resultaat is erg mooi al zeg ik het zelf. Alle producten zijn dampdoorlatend.

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:53
Matched: Superlatex
Hier sigmatex superlatex matt gebruikt. Toevallig gister nog de laatste laag op een dakhelft.
Ook ademend. Vooraf nog een ademende witte primer gebruikt en de gaten gevuld en geschuurd en randen gekit.

Ik zou niet aan gipsplaten op je kap beginnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Draakje5 op 18-02-2026 23:05 ]

Pagina: 1

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.