Heb over hetzelfde probleem gelezen op het Duitse forum motor-talk. Helaas komt het dus (zeer zelden) vaker voor. Benieuwd wat er dan aan de hand is.
Oei, dat klinkt als een serieus probleem!
Laat je ons weten wat dit nou was, Goirke?
Vermoedelijk aandrijfas op de achterwielen. Gebeurt vaker maar valt op omdat er voor de rest weinig verkeerd gaat met de iX3
Ik heb in Claude een projectje lopen voor mijn auto selectie en daar kwam bij de ix3 dit idd als heel sporadisch naar boven…
Gisteren proefgereden, reed heerlijk, HK is echt prima en stoelen waren top. De auto die ik reed was net wat hoog in de kilometers en dat zag je hier en daar, dus als t een ix3 wordt dan een iets recentere. En heel misschien t budget iets verhogen om toch door te stappen naar een lci.
Maar vooral de rij ervaring was echt heel lekker!
Gisteren proefgereden, reed heerlijk, HK is echt prima en stoelen waren top. De auto die ik reed was net wat hoog in de kilometers en dat zag je hier en daar, dus als t een ix3 wordt dan een iets recentere. En heel misschien t budget iets verhogen om toch door te stappen naar een lci.
Maar vooral de rij ervaring was echt heel lekker!
Iemand hier die zowel ervaring heeft met de iX3 LCI en de iX3 Neue klasse?
Ik heb een jaar met een iX3 LCI gereden, die is intussen weg en ik mis hem elke dag. Gelukkig komt er binnenkort een iX3 Neue klasse.
Ik vraag mij af of de Neue klasse nog fijner is dan de iX3 LCI?
Ik heb een jaar met een iX3 LCI gereden, die is intussen weg en ik mis hem elke dag. Gelukkig komt er binnenkort een iX3 Neue klasse.
Ik vraag mij af of de Neue klasse nog fijner is dan de iX3 LCI?
Bedankt... heeft inderdaad het probleem opgelost.mtv1 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 21:43:
[...]
Had ik ook, je moet even in de auto naar je privacy instellingen en dan even een andere optie kiezen en weer terug. Toen popte de inhoud van de ritten weer op. Was net nadat de nieuwe app was geïnstalleerd
MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc
Gesture control is zeker uit te zetten; in het geheel, maar ook zijn er twee gebaren die naar wens instelbaar zijn. Voor mij geldt dat er 1 gebaar was die regelmatig onbedoeld gedetecteerd wordt (twee vingers naar voren toe wijzen, om geluid te muten). Daar kun je de toewijzing dan van uitzetten. Voor mij lost dit het probleem van onbedoelde gestures in een klap geheel op.ZieMaar! schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:53:
Dat gesture control is toch wel uit te zetten?
snip: offtopic
[ Voor 104% gewijzigd door We Are Borg op 01-09-2026 15:00 ]
Gisteren de EX60 besteld. P10 Ultra, Forest Green, 22” velgen, licht interieur, getint glas en Pilot Pack.ZieMaar! schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:23:
@Kezzaa ja dat is een beetje het punt inderdaad: ik ben nu vrij goed voorzien van opties. Ik ga sws alletwee eens rijden denk ik. En nog eens goed nadenken over km standen (of een lagere km stand het oprekken van het budget waard is).
Qua audio: ik denk op zich dat je best wat kan zeggen over of geluid een beetje een complete range heeft, en misschien t volume, maar inderdaad, luisteren is (veel) beter.
Nou net gebeld dat de auto klaar is na 2,5 week. De duur had meer te maken met de planning in de werkplaats en ruimte voor het accupakket en gecertificeerde monteur dan de uiteindelijke reparatie begreep ik.KlaasGerrit schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:42:
Oei, dat klinkt als een serieus probleem!
Het was de rotorstandsensor. Deze is vervangen. Er blijkt namelijk wel eens vuil in te komen en blijkbaar is er inmiddels een gemodificeerde versie die daar geen of veel minder last van heeft.
Vanmiddag weer ophalen en hopelijk blijft de auto dan net probleemloos als voorheen!
Is het iemand al opgevallen dat de laatste 6 mnd de prijzen van IX3 occasions door dak gaan. 6 maanden geleden kon je nog een High Executive uit 2021 met 100.000 km vinden voor rond de 30.000 euro. Nu ben je zo'n 33.000-35.000 euro kwijt bij de dealer.
Hetzelfde geldt voor veel andere EV occasions, ze worden vanwege de huidige brandstofprijzen relatief ook steeds voordeliger in gebruik.....
Ja, heel jammer dat!
Je zou bijna voor een model gaan met net boven de 100k Km.
Je zou bijna voor een model gaan met net boven de 100k Km.
Mijn pre LCI met 120k kilometers moest van de leasemaatschappij ook nog 30k kosten. Was vorig jaar 34k met onder de 100k kilometers. Denk dat inmiddels ook het aanbod van de goedkopere pre LCI wat opdroogt aangezien de meeste nu wel uit de lease zijn. Ik had een van de laatste en de LCI is wel wat duurder doordat die o.a. wel kan pre heaten.RonnyP schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:25:
Is het iemand al opgevallen dat de laatste 6 mnd de prijzen van IX3 occasions door dak gaan. 6 maanden geleden kon je nog een High Executive uit 2021 met 100.000 km vinden voor rond de 30.000 euro. Nu ben je zo'n 33.000-35.000 euro kwijt bij de dealer.
Vond dat toch net wat veel, en wou sneller laden dus besloten om naar de grote broer de iX te kijken. Daarvan zijn de prijzen iets minder gestegen naar mijn idee mooie XDrive 50 met 102000 km kunnen kopen. Die kan nog weer 4-5 jaar mee…. Wel moet dat model je natuurlijk aanstaan maar het rijd fantastisch
Maar dan heb je wel in een andere categorie en budget gekocht, dus lastig te vergelijken?jeeedeee schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 00:04:
[...]
Mijn pre LCI met 120k kilometers moest van de leasemaatschappij ook nog 30k kosten. Was vorig jaar 34k met onder de 100k kilometers. Denk dat inmiddels ook het aanbod van de goedkopere pre LCI wat opdroogt aangezien de meeste nu wel uit de lease zijn. Ik had een van de laatste en de LCI is wel wat duurder doordat die o.a. wel kan pre heaten.
Vond dat toch net wat veel, en wou sneller laden dus besloten om naar de grote broer de iX te kijken. Daarvan zijn de prijzen iets minder gestegen naar mijn idee mooie XDrive 50 met 102000 km kunnen kopen. Die kan nog weer 4-5 jaar mee…. Wel moet dat model je natuurlijk aanstaan maar het rijd fantastisch
edit:
Lijkt nog redelijk mee te vallen. Op AutoWeek zie ik een aantal Xdrive 40 modellen rond de 35k. De Xdrive50 lijkt wel 10k meer te zijn, dus dat is de afweging.
Scheelt het qua binnenruimte net een stap met de iX3?
Lijkt nog redelijk mee te vallen. Op AutoWeek zie ik een aantal Xdrive 40 modellen rond de 35k. De Xdrive50 lijkt wel 10k meer te zijn, dus dat is de afweging.
[ Voor 12% gewijzigd door gustaveau op 12-09-2026 12:57 ]