Jawel, maar de melding ging weg en wordt in het auto-status venster ook niet weergegeven. Hij staat nu alleen nog in de app. Vandaag even kijken wat de garage zegt.r2504 schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:54:
En dat zag je enkel in je app... niet op het hoofdscherm in de wagen ?
[ Voor 7% gewijzigd door Vince22 op 01-12-2025 09:16 ]
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Niet dat ik weet.GigaTexel_BE schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:20:
Update gedaan?
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Persoonlijk zou ik er geen geld aan uitgeven maar het gekke was dat de optie de leasingprijs goedkoper maakte.
Ik heb dit ooit nog al eens gezien maar verder nog niets van gemerkt. Iemand een idee hoe of wat ?
Top! Ben hier ook serieus aan het twijfelen. Het enige wat me tegenhoudt is de levertijd. Ik moet in februari 2026 bestellen, dus dat zou min of meer willen zeggen levering december 2026... Dealer beweert dat er ten vroegste in september 2026 stockmodellen zullen zijn bij dealers (ik pak normaal altijd een stockwagen).oGoG schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 00:02:
I’m back. In juli mijn oude weliswaar LCI BMW ix3 Impressive afgegeven. En reed een maandje met een bmw stationwagen/break 530e xdrive. Maar zo lage wagen was niet aan mij besteed. Toen er een SUV vrijkwam ben ik voor gegaan, maar spijtig genoeg geen BMW. Maar een Mercedes Benz GLE 350de zeg je niet nee tegen.
Vorige week wel de nieuwe BMW iX3 besteld. M Brooklyn Grau met alle opties die ik bij de oude BMW ix3 had met massagestoelen ook.
Leverdatum volgens leasemaatschappij 30/09. Maar volgens bmw juni/juli 2026. Kijk er alvast naar uit.
[ Voor 7% gewijzigd door Pharos1985 op 03-12-2025 07:52 ]
Klopt gebruik zoekfunctie maar eens in dit topic... Trouwens nog een korte aanvulling erop: ik rij nu met een BMW PHEV 3-serie, zelfs die heeft exact zelfde issue.Smartbikers schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:42:
Ik heb af en toe dat je na een lekkere rit van een uur opeens hele koude lucht voelt binnenkomen nadat de temperatuur eerst gewoon op 20 heeft gestaan en warme lucht heeft geblazen.
Iemand die dit ook heeft ?
Je ziet het ook heel goed bij het voorverwarmen, vorige week was het 3° 's ochtends en begon ie te koelen volgens de app bij het preconditionen ipv warmen... Even aan/uit triggeren van preconditioning lost het probleem dan tijdelijk op. Net hetzelfde als bij de iX3
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Persoonlijk gebruik ik er de Map update en RTTI van... maar als je die dingen via Waze doet dan heb je dat in principe niet nodig maar zelf ben ik daar geen fan van, gebruik dus steeds de BMW navigatie. Remote services zit er blijkbaar ook in... geen idee of de verwarming aanzetten daar ook onder valt want men spreekt enkel over lichten, claxoneren en kijken of de deuren vergrendeld zijn.
Meer info op https://www.bmw.be/nl/sho..._Excellence_no_CarPlay_be
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik was benieuwd naar de kleur Eucalyptus Grün. Gelukkig had de dealer net een staal van deze kleur ontvangen. Het is een grijstint die enigszins naar groen neigt. Als je afgaat op het door de computer gegenereerde filmpje in de BMW-configurator lijkt het om een echte groentint te gaan. Op basis van het filmpje zou ik de kleur niet bestellen.
Bij de selectie van het sportstuur (EUR 106) geeft de calculator van de leasemaatschappij aan dat je direct het hele M-pakket dient af te nemen. Dat is niet het geval. Het stuur kan los van het M-pakket worden besteld.
Al met al geen overbodig bezoek aan de dealer dus.
Vraagje aan de zakelijke rijders zonder bijtelling en dus met km-registratie. Mijn huidige ix3 2022 werd wel erg duur in de bijtelling en ben daarom een KM-registratie aan het bijhouden. Eerst in excel maar was teveel gedoe en ben nu overgestapt naar cartracker. Eigenljik best jammer omdat de BMW app ook al het e.e.a. registreerd. Hoe doen jullie dit?
Weet iemand:
- Die elektronisch gestuurde airco (inbegrepen in professional pack). Dat kan toch enkel eigenlijk zijn dat je achterin een andere temperatuur kan instellen dan vooraan en dat je achteraan die extra display hebt?
Denk persoonlijk dat ik niet echt andere opties nodig heb dan degene inbegrepen via M sportpakket. Alleen de highway assistent en het iconic glow exterieur er niet bij vind ik een beetje spijtig.
Collega van mij met zelfde budget als mij heeft net eentje besteld en toch nog een paar extra opties kunnen aanvinken die niet in dat M Sportpakket zitten. Dus toch weer een beetje aan het twijfelen wat ik nu in februari ga bestellen 😂
De reviews van de autopers doen me weer meer naar de iX3 neigen en de levertijd zal ik er dan maar moeten bijnemen...
Keuzes keuzes keuzes 😍
Ik heb de m-pakket niet genomen. Ik vind niet zo grote verschil met de basis versie in de exterieur. Interieur heb ik alles genomen dat ik wilde:Pharos1985 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:13:
Ik vind dat het nog meevalt qua optiepakketten op de nieuwe iX3, als je het M sportpakket besteld (niet de pro) heb je toch al vrij veel heb ik de indruk.
Weet iemand:
- Die elektronisch gestuurde airco (inbegrepen in professional pack). Dat kan toch enkel eigenlijk zijn dat je achterin een andere temperatuur kan instellen dan vooraan en dat je achteraan die extra display hebt?
Denk persoonlijk dat ik niet echt andere opties nodig heb dan degene inbegrepen via M sportpakket. Alleen de highway assistent en het iconic glow exterieur er niet bij vind ik een beetje spijtig.
Collega van mij met zelfde budget als mij heeft net eentje besteld en toch nog een paar extra opties kunnen aanvinken die niet in dat M Sportpakket zitten. Dus toch weer een beetje aan het twijfelen wat ik nu in februari ga bestellen 😂
De reviews van de autopers doen me weer meer naar de iX3 neigen en de levertijd zal ik er dan maar moeten bijnemen...
Keuzes keuzes keuzes 😍
- professional pack
- leder interieur
- parking assistent pack plus voor de 360• cam
- pano dak
- zonnewerende ramen
- massagestoelen
Exterieur vond ik prijsverschil voor velgen (die van de m vond ik trouwens niet mooi, persoonlijke taste, ben dan gegaan voor de bi color 20”velgen)
Met dus M brooklyn gray metallic, kleur dat past, kost iets meer dan gewoon metallic.
Ik koos de m-pakket bij bmw vroeger altijd omdat ik vond dat de wielkasten niet mooi waren in een basis versie, maar bij deze versie is zowel basis als m versie hetzelfde, de wielkasten zijn mee gespoten
De m-front grill vind ik in de ix3 niet denderend (opnieuw persoonlijke keuze) en achteraan is het verschil het grootst, maar opnieuw vind het nog goed zoals hij is in de basis versie.
Totale prijs 78k rond.
Verwachte leverdatum juli2026
Ik vind hem mooi zo
[ Voor 10% gewijzigd door oGoG op 06-12-2025 22:55 ]
Zou dat standaard geworden zijn (openen met je gsm wanneer je in de buurt van de auto bent: via bluetooth of nog beter via UWB)?
StandaardPharos1985 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 23:58:
Ik merk ook dat de opties digital key & digital key plus verdwenen zijn (of kijk ik erover)?
Zou dat standaard geworden zijn (openen met je gsm wanneer je in de buurt van de auto bent: via bluetooth of nog beter via UWB)?
:strip_exif()/f/image/iDhlOIq4GepZAol0oRtBILWA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 54% gewijzigd door oGoG op 07-12-2025 09:34 ]
https://www.autovisie.nl/...-laadklep-van-de-bmw-ix3/
Zou automatisch openen wanneer de BMW detecteert dat je wil gaan laden. Vraag me af hoe ie dat detecteert, wssch door GPS en database van laadpalen vermoed ik.
Er zijn 3 á 4 momenten per jaar waar de levering kan gedaan worden, de eerste levermoment in maart was al volledig uitverkocht in oktober. De levermoment is in juni en derde in oktober. Mogelijks ook een 4de later op het jaar.hedwigvb schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:57:
Was was de originele levertermijn? Bij mij bestelling bevestigd begin oktober, volgens lease firma levering einde maart, dealer sprak over juni... Begin 2026 vraag ik een update.
Ja ik mis de LCI ook, maar nu even wat plezier hebben met de GLE.hedwigvb schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 19:15:
Ik ga niet klagen over levering juni (besteld eind september) want rij nu al met een LCI iX3, maar boys and their toys hé
Lijkt toch erg mager in vergelijking met andere merken zoals Toyota en Hyundai. Nu met mijn Ioniq 5 standaard 5 jaar garantie.
Shit happens.
Nee, ben ook wel benieuwd naar de M die waarschijnlijk ook nog gaat komenmarteltor schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:58:
Nog geen info over lichtere (goedkopere) motoriseringen toch?
Shit happens.
https://www.bmwblog.com/2...el-drive-ix3-europe-2026/marteltor schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:58:
Nog geen info over lichtere (goedkopere) motoriseringen toch?
Dus wat komt er nog aan: 40, 40 xDrive, M60 en een M.
[ Voor 9% gewijzigd door wimpie op 15-12-2025 15:34 ]
Divide and conquer.
Vanaf 13 januari in Groningen.
Shit happens.
Oh dat is al vrij snel.mdeiman schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:41:
Staat de nieuwe iX3 al op bepaalde plekken in de showroom?
Vanaf 13 januari in Groningen.
Proefzitten zou voor mij voldoende zijn om te beslissen. Het rijden geloof ik wel, als ik al die positieve reviews zo zie.
Maakt mij verder niet veel uit maar voorkomt misschien dat discussies van de verschillende modellen door elkaar heen gaan lopen.
Shit happens.
Enkel jammer dat ze toch weer “harde plastics” gebruiken t.o.v. de concurrentie(Chinese auto’s).rolelael schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:38:
en geloof me hij zit echt wel ok . vorige maand ingezeten in het BELUX center van BMW
En waarom maar 3jr garantie? Waarom niet zoals andere merken bv 7jaar?
Lijkt mij wel.mdeiman schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 16:18:
Zou er eigenlijk nog een aparte topic gestart moeten worden voor de nieuwe iX3?
Maakt mij verder niet veel uit maar voorkomt misschien dat discussies van de verschillende modellen door elkaar heen gaan lopen.
Proefgezeten op de BMW driving center in België in november.marteltor schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:55:
[...]
Oh dat is al vrij snel.
Proefzitten zou voor mij voldoende zijn om te beslissen. Het rijden geloof ik wel, als ik al die positieve reviews zo zie.
Dat zou ik zeker even gaan doen voordat je beslist. Ik heb nu de BMW M stoelen, en als dat je referentiekader is dan valt de sportstoel (dus niet eens 'normele stoel') in de IX3 je waarschijnlijk wel tegen.marteltor schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:55:
[...]
Oh dat is al vrij snel.
Geen afwerking aan de onder/zijkant maar 'bloot' metaal, stoelen zijn gemaakt op postuur ik heb een hoge instap nodig, niet de support in onderrug en zijkanten die ik hoopte te vinden. Ik wacht nog even bij IX3 totdat de M stoelen te configureren zijn.
Edit: zie nu dat je die wel al kan configureren.
[ Voor 7% gewijzigd door wimpie op 18-12-2025 15:05 ]
Divide and conquer.
Shit happens.
De trekhaak staat dan onder Aandrijving en onderstel.
Shit happens.
Als je wilt bestellen en je kan nog bestellen, doe het nu, volgend jaar gaan de leaseprijzen omhoog dus minder wagen voor dezelfde leaseprijs.rolelael schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:16:
ik twijfel ook nog alleszins, mijn i4m50 is einde lease... en heb de ix3 nu samengesteld, maar ook ja de glc . De glc komt 10k duurder uit.. alles zal afhangen van. de lease prijs en een laatste 'look' op het autosalon te Brussel. En dan 15/01 bestelling doorgeven
Is daar een onderbouwing voor? Leaseprijzen worden toch constant aangepast?oGoG schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 22:21:
[...]
Als je wilt bestellen en je kan nog bestellen, doe het nu, volgend jaar gaan de leaseprijzen omhoog dus minder wagen voor dezelfde leaseprijs.
[ Voor 11% gewijzigd door kienhu01 op 20-12-2025 13:35 ]
In het buitenland. Helaas dus niet in Nederland.Franciesco schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 13:41:
Waar heb je de iX3 kunnen bekijken @kienhu01 ?
Wanneer heb je besteld?kienhu01 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 13:29:
Gisteren de nieuwe BMW IX3 in levende lijve kunnen zien en ook langere tijd in het voertuig kunnen plaatsnemen. Ik was onder de indruk van de auto. Het design is in werkelijkheid nog mooier dan op de foto's en video's. Futuristisch, maar toch ook een mooie mix met het BMW design. Afmetingen en proporties zijn precies goed. Van binnen meer dan voldoende ruimte, ik ben zelf 1.97m en kon achter mijzelf zitten (knieën raakten net de stoelen, maar het was comfortabel). Panoramic vision gaf echt een toegevoegde waarde en het beeld was ook zeer scherp. Als je daarna weer plaats neemt in een nieuwe BMW X3 of 5 serie, oogt dat interieur toch gedateerd en saai. In de auto zaten de comfort stoelen, comfortabel waren die absoluut (zachter dan een Pro variant van een 5 serie), maar ik miste de zittingsverlenging. Al met al een indrukwekkende auto. Zoals het er nu naar uit ziet vindt de levering midden mei 2026 plaats.
Vandaag onze iX3 uit 2022 in ontvangst mogen nemen. Het is best wennen als je van een benzine komt, maar dit rijd zo veel beter en rustiger. Nu veel aan het spelen met de instellingen etcetera. Maar nu blijft hele tijd een oranje/geel driehoekje met uitroepteken in het scherm staan en als we de melding nakijken bij autostatus dan staat daar snelheidswaarschuwing. Dit hebben we uitgezet maar nog blijft het driehoekje staan. Kan iemand ons helpen wat het is en hoe Dat driehoekje weg te krijgen?
Dan ga je, indien je wilt bestellen, ook geduldig moeten wachten op levering, ik heb vandaag ergens gelezen dat de levertermijn nu al begin 2027 is. Er zouden al 150.000 iX3 besteld zijn.Franciesco schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 13:45:
Ok, jammer voor mij. Ik wacht een soort van geduldig af totdat hij bij een dealer in de regio te zien is.
Maar ben wel erg benieuwd naar de auto en zie het als een serieuze kanshebber als ik/wij tzt een andere EV willen.
Leaseprijzen veranderen constant en dit heeft vooral te maken met de restwaarden. BMW en Ayvens wisten mij te vertellen dat de restwaarden van alle elektrische auto’s volgend jaar naar beneden zullen zakken, en dit tov de ICE wagens, dit door de tweedehandsmarkt die niet sterk positief evolueert voor elke wagens. Als ook de beslissing van de EU om de geldende normen men te versoepelen, gaan mensen niet snel de overstap maken. En dit brengt een risico op zowel de huidige als nieuwe elek wagens, waardoor dus de restwaarde kleiner wordt en al dus minder wagen te krijgen met dezelfde leaseprijs.marteltor schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 07:48:
[...]
Is daar een onderbouwing voor? Leaseprijzen worden toch constant aangepast?
Dit is in lijn met onderstaande artikel. Al weet ik niet of sommige produktieslots door dealers gereserveerd zijn waarbij er nu nog geen koper gekoppeld is.sdgs schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:35:
[...]
Dan ga je, indien je wilt bestellen, ook geduldig moeten wachten op levering, ik heb vandaag ergens gelezen dat de levertermijn nu al begin 2027 is. Er zouden al 150.000 iX3 besteld zijn.
https://www.bmwblog.com/2...rly-sold-out-europe-2026/
Gefeliciteerd!Mikoe schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:03:
Goedenavond,
Vandaag onze iX3 uit 2022 in ontvangst mogen nemen. Het is best wennen als je van een benzine komt, maar dit rijd zo veel beter en rustiger. Nu veel aan het spelen met de instellingen etcetera. Maar nu blijft hele tijd een oranje/geel driehoekje met uitroepteken in het scherm staan en als we de melding nakijken bij autostatus dan staat daar snelheidswaarschuwing. Dit hebben we uitgezet maar nog blijft het driehoekje staan. Kan iemand ons helpen wat het is en hoe Dat driehoekje weg te krijgen?
Ik denk dat je het algemene symbool voor een "Check Control" melding bedoelt. Die gaat vanzelf weg als de reden ervoor niet meer aanwezig is. Keertje aan/uit/op slot is meestal voldoende.
Ik heb een collega die 6 weken geleden besteld heeft, en dat was september. En toen ik mijn nieuwe BMW ging afhalen bij een andere dealer (een maand geleden), kreeg ik toen ook te horen dat de snelste levering eind september was. De dag nadien kwamen de eerste, zeer poistieve reviews van de iX3 uit, ik denk dat dat de boekingen nog wat versneld heeftFranciesco schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:18:
[...]
Dit is in lijn met onderstaande artikel. Al weet ik niet of sommige produktieslots door dealers gereserveerd zijn waarbij er nu nog geen koper gekoppeld is.
Geloof direct dat het een groot succes is, maar dit voelt wel geplanned aanFranciesco schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:18:
[...]
Dit is in lijn met onderstaande artikel. Al weet ik niet of sommige produktieslots door dealers gereserveerd zijn waarbij er nu nog geen koper gekoppeld is.
Het blauwe icoontje is weg en kan ik ook niet activeren. De lichtschakelaar verdraaien en terug zetten heeft ook geen effect.
Werkt handmatig groot licht opzetten wel?Doi schreef op maandag 22 december 2025 @ 17:26:
Ik heb een vreemde situatie, sinds vorige week heb ik geen groot assistent meer op mijn IX3. Een reset van de Idrive controller heeft geen effect.
Het blauwe icoontje is weg en kan ik ook niet activeren. De lichtschakelaar verdraaien en terug zetten heeft ook geen effect.
Yep, bij mij de rechterspiegel. Geen oplossing behalve de spiegels via knopje sluiten en weer openen (maar dat lukt natuurlijk enkel als de wagen stil staat)jansen1999 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 12:58:
Mijn ix3 LCI 2022 met inmiddels 130dkm heeft zo af en toe dat de linkerspiegel niet uitklapt bij het openen van de auto. Herkennen jullie dit en heeft iemand een oplossing?
Ik heb het met de rechterspiegel. De spiegel is al eens gesmeerd door de dealer. Ze konden niets vreemds zien. Het gebeurt af en toe als het buiten wat frisser wordt, zeg vanaf de tweede helft van oktober. Ik zet het automatisch inklappen vanaf die tijd uit (met het oog op vocht in combinatie met vorst) dus ik heb er niet veel hinder van. De handmatige bediening werkt altijd zonder storingen.jansen1999 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 12:58:
Mijn ix3 LCI 2022 met inmiddels 130dkm heeft zo af en toe dat de linkerspiegel niet uitklapt bij het openen van de auto. Herkennen jullie dit en heeft iemand een oplossing?
Sorry, inderdaad, het grootlicht assistent. Groot licht doet het wel zowel permanent als een blink wanneer je de schakelaar naar je toe haalt.jvq schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:34:
Neem aan grootlichtassistent?
Knopje op richtingaanwijzer ingedrukt?
Dat van de rechterspiegel herken ik ook. Die draait niet altijd meer uit wanneer deze is opgeklapt.
Ja dat werkt welKlinkschakel schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 08:44:
[...]
Werkt handmatig groot licht opzetten wel?
Maar heb je op het knopje gedrukt?Doi schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:11:
[...]
Groot licht doet het wel zowel permanent als een blink wanneer je de schakelaar naar je toe haalt.
Ik heb een '22 iX3 LCI en heb zelfde probleem voorgehad; vorig jaar werd de spiegel onder garantie vervangen, komt blijkbaar nog eens voor...Doi schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:11:
[...]
Sorry, inderdaad, het grootlicht assistent. Groot licht doet het wel zowel permanent als een blink wanneer je de schakelaar naar je toe haalt.
Dat van de rechterspiegel herken ik ook. Die draait niet altijd meer uit wanneer deze is opgeklapt.
Ivm het grootlicht: op de richtingaanwijzer zitten twee knopjes (BC boordcomputer: display instellen + automatisch grootlicht: eens op drukken