Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 18:36

jvq

mtv1 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:22:
[...]

ik gebruik de app op mijn iphone, maar ga er vanuit dat het hetzelfde werkt op Android.

In de My BMW App kun je een laadoptimaal route plannen voor je elektrische BMW. Je kunt de app gebruiken om een route te plannen, laadstops toe te voegen, en zelfs de laadstations selecteren die het beste bij je passen. De app geeft ook informatie over laadstations, zoals stekkertypes, beschikbaarheid en POI's in de buurt.

Hoe werkt het?

Bestemming invoeren:
Open de My BMW App en selecteer een bestemming op de kaart.

Route tonen:
Als de bestemming buiten de actieradius van je auto ligt, zal de app automatisch laadstops voorstellen.

Laadstops beheren:
In het routeplan kun je laadstops toevoegen, vervangen en de volgorde aanpassen. Je kunt ook de vertrektijd en de gewenste laadstatus bij vertrek instellen.

Route-instellingen: Je kunt in de route-instellingen vermijden (snelwegen, tolwegen, etc.) en de minimum laadstatus voor alle laadstations instellen.

Laadstations vinden: Je kunt laadstations op de kaart bekijken en details opvragen, zoals adres, openingstijden, stekkertypes, en beschikbaarheid.

Naar je BMW sturen: Zodra je de route hebt ingesteld, kun je deze naar je BMW sturen.
Bedankt, heel duidelijk. Wat ik nog niet begrijp is hoe je er onderweg gebruik van kunt maken: ik kreeg de indruk dat je zei dat gedurende de rit de app zelf nieuwe laadstops voorstelt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:10
jvq schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:03:
[...]

Bedankt, heel duidelijk. Wat ik nog niet begrijp is hoe je er onderweg gebruik van kunt maken: ik kreeg de indruk dat je zei dat gedurende de rit de app zelf nieuwe laadstops voorstelt?
nee onderweg gebruik ik de app op mijn telefoon niet meer, tenzij er iets moet wijzigen, in eindbestemming of dat je een hele andere route wil rijden. Gedurende de rit kun je zelf de volgende stop overslaan of de route laten optimaliseren en dat doe je in de bmw navigatie zelf.

Ook kun je de eindbestemming opnieuw in de bmw navigatie aanklikken en dan stelt hij ook laadstops voor, maar dat kunnen andere zijn dan in de bmw app op je telefoon. Je kunt nl bij bestemmingen dan je eerdere bestemming selecteren (stel dat je per ongeluk de navigatie hebt gestopt) en dan gaat hij opnieuw berekenen wat hij nodig heeft. Dan gebruikt bij wat hij in de lokale nav versie kan vinden al dan niet met de online laadstations (mits je natuurlijk een lopende connected pack professional hebt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:29
Nieuw met BMW maar de iX3 Neue Klasse heeft mijn interesse getrokken. Volgende iX3 schijnt ook nog eens goedkoper te worden met zo'n 20% wat neer zou moeten komen op 55-60k. Ben toch wel erg benieuwd.. 9 september wordt de auto onthuld in München tijdens de IAA MOBILITY 2025. Komt BMW bij dit soort onthullingen dan vaak ook meteen met prijzen? Productie schijnt dan ook te beginnen. Wat is jullie verwachting van levering? 2025 levering is natuurlijk extra interessant vanwege de nog voordeligere bijtelling.

Zie hier een artikel van Autoweek:
https://www.autoweek.nl/a...efficienter-en-goedkoper/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:16
Pollux89 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:16:
Nieuw met BMW maar de iX3 Neue Klasse heeft mijn interesse getrokken. Volgende iX3 schijnt ook nog eens goedkoper te worden met zo'n 20% wat neer zou moeten komen op 55-60k. Ben toch wel erg benieuwd.. 9 september wordt de auto onthuld in München tijdens de IAA MOBILITY 2025. Komt BMW bij dit soort onthullingen dan vaak ook meteen met prijzen? Productie schijnt dan ook te beginnen. Wat is jullie verwachting van levering? 2025 levering is natuurlijk extra interessant vanwege de nog voordeligere bijtelling.

Ook zakelijk voor mij nog wel interessant. Fijne reisauto. Merk alleen wel dat knopjes ook wel weer fijn zijn na de Tesla. En dat is zelfs met de gruwelijk goede Tesla UX. Met de huidige IX3 software moet ik er niet aan denken dat ze de knopjes voor de airco of de idrive gaan weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:38

Boston

The Cape State

mtv1 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:41:
[...]

Je kunt nl bij bestemmingen dan je eerdere bestemming selecteren (stel dat je per ongeluk de navigatie hebt gestopt) en dan gaat hij opnieuw berekenen wat hij nodig heeft. Dan gebruikt bij wat hij in de lokale nav versie kan vinden al dan niet met de online laadstations (mits je natuurlijk een lopende connected pack professional hebt)
Zoals ik in de instructies schreef, kun je de reis in de auto navigatie opslaan, zodat laadpunten uit de BMW telefoon app weer opnieuw gekozen worden als je de auto navigatie opnieuw moet instellen.
jvq schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:03:
[...]

Wat ik nog niet begrijp is hoe je er onderweg gebruik van kunt maken: ik kreeg de indruk dat je zei dat gedurende de rit de app zelf nieuwe laadstops voorstelt?
Stel dat je veel meer energie verbruikt, bijvoorbeeld doordat je heel hard kon rijden, dan is het handig om met de BMW telefoon app onderweg opnieuw de route te berekenen met de actuele SoC i.p.v. vast te houden aan de eerder berekende laadplaatsen.

Na het verlopen van het ConnectedDrive pakket Pack Connected Professional krijg je geen file informatie meer in je BMW auto navigatie, dus dan is Google Maps op een Android telefoon of Apple Maps op een iPhone wel makkelijk. Afgelopen vakantie viel me op dat je in de Alpen soms geen bereik met je mobiel hebt, dus dan is het wel handig om de BMW navigatie te gebruiken. Daarbij is het waardeloos dat je in Zwitserland mobiel data moet kopen voor de telefoon navigatie.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Boston schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:28:

Stel dat je veel meer energie verbruikt, bijvoorbeeld doordat je heel hard kon rijden, dan is het handig om met de BMW telefoon app onderweg opnieuw de route te berekenen met de actuele SoC i.p.v. vast te houden aan de eerder berekende laadplaatsen.
Ik heb gemerkt dat de app het percentage niet aanpast tijdens het rijden. Het resterende bereik wel. Bugje denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:51
Even toch een kleine vergelijking maken: ik rij nu met een Mercedes EQC (tot begin 2027 blijkbaar). Ik kom vanaf de iX3 bij mijn vorige werkgever.

De iX3 was een veel betere auto. Betere stoelen, mooier interieur en overal gewoon kwalitatiever afgewerkt (die geperforeerde stoelen vond ik heerlijk). Ook iDrive was veel beter dan mbux van Mercedes.

Alsook in EQC geen one pedal driving tot volledige stilstand (heb er al een klein accidentje mee gehad toen ik niet doorhad dat de auto uit zichzelf terug begon te rijden als ik stilstond, ik was het zo gewoon vanaf de iX3).

Ook de bediening van rear/drive/neutraal bij de iX3 stond op de middenconsole, bij Mercedes staat dat al decennia lang als de rechterhendel op het stuur. De ruitenwissers moet je bedienen met een draaiknopje op de linkerhendel. Super irritant en al paar keer de auto gewoon terug in neutraal gezet per ongeluk.

De iX3 was ondanks dat hij ook nadelen had zeker geen slechte auto, integendeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:42

GigaTexel_BE

AMD MP²

Hij schijnt goedkoper te worden, maar wat ze er niet bij zetten is wat ze natuurlijk uit de standaaduitvoering gesloopt hebben ;)
Even op basis van de huidige X3 (benzine) voor Belgie de supplementen die bij de oude iX3 standaard waren:
- M Sportpakket: 3970
- Metaalkleur: 1100
- Adaptive LED: 680
- Parking Pack Pro: 2100
- DAP Plus: 960
- Adaptieve ophanging: 1120
- Panoramisch dak: 1550
- Voorverwarming (blijkbaar is dat nu betalend): 1680

We weten (nog) niet waar de nieuwe iX3 mee zal uitgerust zijn, maar als dat dezelfde spartaanse selectie is als de ICE X3, dan had de oude iX3 alvast 11.270 aan extraatjes in de standaardversie. Niet moeilijk om op die manier nieuwe modellen "goedkoper" te maken. 8)

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnyP
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12-09 15:06
jvq schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:12:
Benieuwd naar je ervaringen met de bmw software mbt laadstops zoeken langs de route of gebruik van de "voor laden geoptimaliseerde route". Of gebruik je een app in CarPlay cq. Android Auto?
Ik gebruik eigenlijk helemaal geen app naar Zuid-Frankrijk. Ga meerdere malen per jaar naar ons huis daar en rij eigenlijk gewoon op de borden die aangeven wanneer/hoever de volgende laadplek is. Heb ik bv nog 100km over en op bord staat volgende laadplek na 30 km dan rij ik door. Ik bepaal dus via de borden dat ik 30-40km reserve heb. Bij gebruik van de apps dan geeft ze aan 10 minuten laden en dan gaat hele gezin naar toilet enz en dan hangt hij er 20 minuten aan en is hele route niet meer bruikbaar. Ik rij de auto dus gewoon alsof in moeten tanken zoals "vroeger"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP

Prijs gaat hem niet worden denk ik want dat is de prijsklassse van IX1 die nu al uitkomt op 71k met zelfde opties als High Executive IX3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boston

Boston

The Cape State

GigaTexel_BE schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:47:

We weten (nog) niet waar de nieuwe iX3 mee zal uitgerust zijn, maar als dat dezelfde spartaanse selectie is als de ICE X3, dan had de oude iX3 alvast 11.270 aan extraatjes in de standaardversie. Niet moeilijk om op die manier nieuwe modellen "goedkoper" te maken. 8)
Bij de aankoop van mijn IX3 LCI High Executive hier in Nederland heb ik mijn auto vergeleken met een X3 xDrive30i (G01), aangezien deze auto's vergelijkbaar van 0 naar 100km/u versnellen. Toen heb ik alle opties, die op de IX3 High Executive zaten, bij de X3 toegevoegd om een vergelijkbare uitrusting te krijgen en kwam ik op €18.987,08 duurder uit (€94.851,08 vs €75.864).
De afschrijving van de IX3 mag dan wel heel hard gaan, maar over dezelfde periode had het hebben van een zo'n X3 xDrive30i meer gekost aan afschrijving en dan heb ik nog niet eens over benzine, wegenbelasting en verzekering van een duurdere auto. Het is niet leuk om te realiseren hoeveel je moet afschrijven als je een nieuwe auto koopt, maar toen ik de auto kocht vond ik dat de IX3 (G08) de beste auto is dat vind ik straks vast ook van de NA5.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:58
Vandaag stond er in een Belgische krant nog een artikel dat de meeste auto's op 10 jaar tijd verdubbeld zijn in prijs en dat het heus niet ging beteren (strengere normen, zeldzame materialen, ...) dus een nieuwe iX3 die goedkoper gaat worden kan je echt wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boston

Boston

The Cape State

RonnyP schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:53:
[...]

Ik gebruik eigenlijk helemaal geen app naar Zuid-Frankrijk. [R]ij eigenlijk gewoon op de borden die aangeven wanneer/hoever de volgende laadplek is. Heb ik bv nog 100km over en op bord staat volgende laadplek na 30 km dan rij ik door. Bij gebruik van de apps dan geeft ze aan 10 minuten laden en dan gaat hele gezin naar toilet enz en dan hangt hij er 20 minuten aan en is hele route niet meer bruikbaar.
Voor de bestuurders, die ongepland willen rijden, dan kan ik RonnyP bijvallen dat je prima zo naar bijvoorbeeld Rome kunt rijden met onze auto met 471km WLTP bereik. (In de praktijk op de snelweg in het buitenland een bereik van 332km.) Er zijn echt genoeg laadpalen onderweg.
Voor de nieuwe BMW rijders is het wel makkelijk dat je het 1e jaar met korting bij Ionity kan laden en dan zou je ook de Ionity app kunnen gebruiken, die voor je de route plant.
Voor de echte Hollanders is er geen goedkopere oplossing dan een Tesla abonnement voor 1 maand nemen en dan alleen bij Tesla SuperChargers laden. In de zomervakantie haal ik, ondanks de hogere maximale toegestane snelheid in het buitenland dan in NL, gemiddeld €0,05 per km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:16
Boston schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:46:
[...]

Voor de bestuurders, die ongepland willen rijden, dan kan ik RonnyP bijvallen dat je prima zo naar bijvoorbeeld Rome kunt rijden met onze auto met 471km WLTP bereik. (In de praktijk op de snelweg in het buitenland een bereik van 332km.) Er zijn echt genoeg laadpalen onderweg.
Voor de nieuwe BMW rijders is het wel makkelijk dat je het 1e jaar met korting bij Ionity kan laden en dan zou je ook de Ionity app kunnen gebruiken, die voor je de route plant.
Voor de echte Hollanders is er geen goedkopere oplossing dan een Tesla abonnement voor 1 maand nemen en dan alleen bij Tesla SuperChargers laden. In de zomervakantie haal ik, ondanks de hogere maximale toegestane snelheid in het buitenland dan in NL, gemiddeld €0,05 per km.
Ik vind een tesla stop af en toe wel fijn vanwege het feit dat ze bij een hotel zijn waar je vaak fatsoenlijk kunt lunchen / eten en het dikwijls rustiger is. Maar voor een stop zonder eten liggen ze vaak een minuut of vijf van de snelweg en in Frankrijk ook nog de Peage op en af. Die extra 15 minuten dan is het me vaak niet waard. Ook met mijn Tesla deed ik daarom regelmatig een stop bij een gewoon tankstation aan de autoroute. Veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-09 07:28
Mijn leasingcontract loopt eind jan '26 af, wat zijn die 4 jaar snel voorbij, met spijt in hart want het blijft een fantastische wagen!
Heb sedert al die jaren dit forum regelmatig bezocht en gereageerd (eerste 100 pagina's zelfs heel actief) vooral interessant voor vele goede tips en ervaringen van jullie :)

Volgens mijn BMW garage en Arval zullen pas eind september de nieuwe prijzen gekend zijn, ben benieuwd of ik nog in aanmerking zal komen. Nieuw model ziet er veel belovend uit alhoewel het wennen zal zijn aan het futuristisch interieur. Bovendien actieradius zou tot 800 km gaan. Met mijn huidige heb ik (tot hiertoe) nooit problemen gehad met opladen, maar doe ook niet echt lange afstanden, zal net geen 40000 km op teller hebben. Is een full option enkel de trekhaak en het M logo banden in de gordels ontbreken.

Ben benieuwd naar alle nieuwe informatie omtrent nieuwe model O-)
(ik neem aan dat verschillende onder jullie in gelijksoortige situatie zitten)

[ Voor 10% gewijzigd door mnuyens op 07-08-2025 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
__fred__ schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:25:
[...]

Ik vind een tesla stop af en toe wel fijn vanwege het feit dat ze bij een hotel zijn waar je vaak fatsoenlijk kunt lunchen / eten en het dikwijls rustiger is. Maar voor een stop zonder eten liggen ze vaak een minuut of vijf van de snelweg en in Frankrijk ook nog de Peage op en af. Die extra 15 minuten dan is het me vaak niet waard. Ook met mijn Tesla deed ik daarom regelmatig een stop bij een gewoon tankstation aan de autoroute. Veel sneller.
Soms zijn de laadstations op de Peage juist verschrikkelijk. Vaak duurt het even voordat je er ben want is verschrkkelijk druk op de parkeerplaats met caravans enz. Nu zie je zelfs vaak dat caravans los worden gehaald en dat de auto aan de lader gaat. In het hoogseizoen zijn ze ook vaak allemaal in gebruik en moet je wachten. De Tesla app geeft precies beschikbaarheid aan dus nooit wachten. Tesla rijders zijn niet blij met IX3 rijders want we nemen gelijk 2 laadplekken in beslag doordat we rechts de aansluiting hebben en dus eigenlijk de verkeerde gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlmereFC84
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-09 21:23
RonnyP schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:38:
[...]

Tesla rijders zijn niet blij met IX3 rijders want we nemen gelijk 2 laadplekken in beslag doordat we rechts de aansluiting hebben en dus eigenlijk de verkeerde gebruiken.
Dat geldt alleen bij de laders t/m V3. Deze zomer zag ik op heel veel plekken al de V4 laders (kun je in de app ook vooraf opzoeken). Die staan aan de achterzijde opgesteld en kun je eenvoudig aan beide kanten mee laden. Dan neem je dus geen 2 plekken meer in beslag. Zijn ook betrouwbare/snelle laders bovendien. En met tesla-abonnement vaak minder dan € 0,25 per kWh (in Frankrijk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas_dj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07:39
iX3-2022 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:37:
Probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een fout in het verwarmingssysteem. Ik heb dit onlangs ook gehad (120.000km), opeens een verbruik ruim boven de 30kw. Normaliter op dezelfde route met vergelijkbare omstandigheden rond de 21kw. BMW garage heeft de accu degradatie getest en dit bleek 1% te zijn. Onderzoek wees uit dat het verwarmingssysteem een grote verbruiker bleek te zijn, één van de kleppen bleef dicht zitten. Nieuw systeem erin en de waardes zijn weer normaal.

[...]
Ere wie ere toekomt moet ik een stuk uit 2024 weer oppakken. Na maanden van de problemen te hebben heeft het wisselen van garage uiteindelijk gezorgd voor een grondig onderzoek, ondanks de hogere kilometerstand. Er is inderdaad het eea gewijzigd rondom het verwarmingssysteem en sindsdien zijn de problemen opgelost. In de recente maanden terug naar een gemiddeld verbruik van 17,5/18 kWh wat ik moet zeggen een beste verademing geeft in bereik t.o.v. de afgelopen 8-10 maanden. Het is dan wel zomer, maar deze weken meer dan 400km uit een lading kunnen halen op de Nederlandse snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoe is de navigatie van deze auto? Kan je die probleemloos gebruiken om door Europa te reizen, of heb je toch iets als ABRP nodig?

En long shot maar iemand die hier ook een VW ID.3 heeft gehad? Ik ben vooral geïnteresseerd in de rij eigenschappen & betrouwbaarheid tussen die 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:42

GigaTexel_BE

AMD MP²

Rev! schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 00:22:
Hoe is de navigatie van deze auto? Kan je die probleemloos gebruiken om door Europa te reizen, of heb je toch iets als ABRP nodig?

En long shot maar iemand die hier ook een VW ID.3 heeft gehad? Ik ben vooral geïnteresseerd in de rij eigenschappen & betrouwbaarheid tussen die 2.
2 jaar geleden de auto opgehaald bij de dealer. Dag erna vertrokken met het hele gezin naar Zwitserland, zonder enige app of voorbereiding, enkel de ingebouwde navigatie. Sindsdien niets anders gebruikt, werkt perfect.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Rev! schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 00:22:
Als je overal kan laden met je laadpas is het geen probleem, heb je echter een laadpas (van het werk) met beperkingen dan is het minder evident (je kan wel netwerken selecteren maar dat is niet altijd even eenvoudig, maar dat is evenzeer zo bij ABRP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Dat is geen issue, mijn laadpas werkt bijna overal wel, en anders heb ik nog 5 andere laadpassen liggen. Gaat mij er vooral om dat de navigatie logische stops inplant, de VW navigatie is daar niet toe in staat. Goed om te horen dat het bij BMW wel goed werkt, dan staat er in September waarschijnlijk een X3i voor de deur als de rest ook bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Laadstops plannen met de iX3 is heel rudimentair en gebruiken niet veel mensen denk ik.
Onderweg zoeken langs de route tegen de tijd dat je moet laden werkt echter goed.
Wil je toch vooraf plannen, dan gebruik je de bmw app en stuur je die route naar de auto. Het geheel blijft wel statisch en past zich dus niet aan gedurende de reis.

[ Voor 3% gewijzigd door jvq op 10-08-2025 06:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:27

Ik kan het me niet voorstellen.
Ik denk dat ze zich vergissen en dat de accu 20% goedkoper is, maar niet de auto.

Voor 55-60k heb je een iX1 64kwh auto 475 WLTP, 129kw DC laden
Ik heb er eentje voor mn werk kaler dan kaal en die is al 50.000 zonder keyless entry, geen geventileerde verwarmde stoelen, geen lane assist, geen ACC, geen dimmende spiegels.

No way dat ze een nieuwe iX3 800km WLTP 800km, 400kw DC laden op de markt gaan zetten...die zou wel erkopen als een dolle maar de iX1 en iX2 zijn dan onverkoopbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:47
Gister de knoop doorgehakt en binnenkort staat hier een mineralweiss metallic ix3 voor de deur! Bedankt voor alle info tot nu toe, dit heeft goed geholpen bij de beslissing :)
Nu op zoek naar een laadpaal voor thuis met solar en lb, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12:33
Ik heb sinds dit weekend geen historie meer onder ‘mijn ritten’ in de BMW app staan. De laatste rit die nu onder de historie is vermeld is van eind juli (naar luchthaven voor vakantie). In de tussentijd heeft de BMW-app een update gehad. Na terugkomst haperde het overzicht ‘mijn ritten’ wel maar sinds gisteren is de historie vanaf eind juli niet (meer) zichtbaar. Alle overige functionaliteiten van de BMW app werken gewoon. Het opnieuw inloggen, het opniew koppelen van de telefoon, etc. haalt niets uit. Ik begin zo langzamerhand te denken aan een bug sinds de laatste update van de app of een hapering in de server van BMW (gebeurt wel eens). Hebben meer gebruikers hier momenteel last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

IDrive gereset (30sec aan/uit ingedrukt houden) ?
Cache van app legen?

[ Voor 18% gewijzigd door jvq op 10-08-2025 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Simpson
Dat heeft vooralsnog geen effect. Mogelijk zodra ik een rit maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Apps updaten?
Profiel wisselen naar Gast en weer terug?

[ Voor 62% gewijzigd door jvq op 10-08-2025 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Simpson
Allemaal al gedaan. Ook privacy- instellingen, etc. Oplaadstatistieken, bandenspanning, kilometerstand enzovoort worden allemaal bijgehouden. In de app zijn kortgeleden functionaliteiten toegevoegd. Eén of twee dagen later stond er al een nieuwe versie van de app klaar. Ik hou het er nu maar op dat de app, Műnchen en mijn auto sedertdien niet op alle fronten perfect communiceren. Het kan morgen zomaar weer werken of bij een volgende update van de app zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boston

Boston

The Cape State

Vince22 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 11:31:
Nu op zoek naar een laadpaal voor thuis met solar en lb, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Koop een laadpaal, die niet alleen kan laden met het overschot aan door je zonnepanelen gegeneerde elektriciteit, maar ook één die kan schakelen tussen 1 en 3 fasen. Een auto kan AC met minimaal 6A laden, maar als je alleen met 3 fasen kan laden, zoals met mijn Wallbox Pulsar Plus, dan is dat dus met minimaal 4,2kW. Er zijn ook genoeg maanden dat de meerderheid van de uren minder dan 4,2kW wordt opgewekt, terwijl je misschien wel die kWh in je auto wilt stoppen.

Ik zou persoonlijk heel graag een Sigenergy DC EV lader willen kopen, zodat je zelfs met minder dan 6A kunt laden. Bovendien heb je dan minder conversie verlies, doordat je geen AC naar DC omvorming hebt vanuit je zonnepanelen, thuis accu en zelfs het elektriciteitsnet naar je IX3 accu. Het is natuurlijk een hele prijzige oplossing, maar als je het combineert met de vervanging van de omvormer van je zonnepanelen en de aanschaf van een thuis accu, dan is het wel de beste oplossing voor als de salderingsregeling straks wordt afgeschaft. En misschien maken ze binnenkort, net als in Australië, het in Nederland mogelijk dat je met deze oplossing bi-directioneel kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik zie weinig nut in een DC lader thuis... dan moet je al enorm veel PV overschot hebben (dus enkel in de zomer) en meestal heb je thuis tijd genoeg om traag te laden (ganse nacht en voor de Belgen ook voordeliger voor het capaciteitstarief).

Ik heb hier een Alfen en kan prima laden op 1 of 3 fase, al dan niet 100% groen (of een mix van net en PV zoals ik het wil). Ik denk dat je best eens gaat kijken in de diverse laadpaal fora hier op Tweakers en kijk ook eens naar de evcc app als je het allemaal wil tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
r2504 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:03:
Ik zie weinig nut in een DC lader thuis... dan moet je al enorm veel PV overschot hebben (dus enkel in de zomer) en meestal heb je thuis tijd genoeg om traag te laden (ganse nacht en voor de Belgen ook voordeliger voor het capaciteitstarief).

Ik heb hier een Alfen en kan prima laden op 1 of 3 fase, al dan niet 100% groen (of een mix van net en PV zoals ik het wil). Ik denk dat je best eens gaat kijken in de diverse laadpaal fora hier op Tweakers en kijk ook eens naar de evcc app als je het allemaal wil tweaken.
Dank voor de antwoorden, ik zat ook al naar de Alfen te kijken en de Ratio (vriend van me heeft deze maar kan er niet veel over vinden).
Is dat de Alfen Eve Single ProLine? Ik zat dat topic ook wel door te bladeren, maar ik dacht vraag het eens eerst aan de mede ix3-rijders 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Vince22 op 11-08-2025 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:45
@Vince22 Ik laad hier inmiddels bijna 4 jaar al tevreden met een Zappi V2 mijn iX3(pre LCI). Ik gebruik diverse settings binnen de Zappi
  1. 3 fase volledig zonne-energie laden op onbewolkte dagen zoals vandaag. Alleen maar weggelegd voor mensen die > 10 kWp zonnepanelen hebben liggen
  2. 3 fase deels zonne-energie laden op dagen met wisselende opbrengst door bewolking en ik de accu zsm vol wil hebben
  3. 1 fase zonne-energie laden met max 32A in de wintermaanden bij mindere opbrengst of in de zomermaanden met (deels) bewolking.[
  4. 3 fase boost (fast) in de nachten in de wintermaanden[
Door tussen de verschillende settings te kiezen voorkom je dat het laden de hele tijd onderbroken wordt, doordat er een wolk verschijnt, je de waterkoker aan zet, e.d. Settings 2 en 3 gebruik ik ook nog wel eens aan het eind of begin van de dag. Per jaar laad ik rond de 4000-5000 kWh waarvan denk ik 80% groen welke niet over de meter gaat. De autoswitch van de Zappi werkt bij mij niet goed, maar als ik het laden handmatig pauzeer voor 5 minuten gaat dit wel goed. Er is voor de Zappi ook een HA integratie mocht je die willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boston

Boston

The Cape State

r2504 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:03:
Ik zie weinig nut in een DC lader thuis... dan moet je al enorm veel PV overschot hebben (dus enkel in de zomer) en meestal heb je thuis tijd genoeg om traag te laden
Als ik je opmerking interpreteer dat je met een DC lader sneller dan 11kW kan laden, dan heb je gelijk dat bij de IX3 het maximum bij AC 11kW is ongeacht of het van zonnepanelen komt. De Sigenergy DC lader kan tot 25kW laden en daarbij is je netaansluiting niet eens de beperking als je de overige kW haalt uit je zonnepanelen / thuis accu.
Je hebt gelijk dat de auto meestal uren genoeg aan de lader thuis hangt. Ik laad overdag eigenlijk altijd maar met 4,2kW, zodat ik zoveel mogelijk zelf opgewekte elektriciteit verbruik / laad. Alleen als ik ‘s nachts moet laden, bijvoorbeeld als ik tot 100% wil laden als ik de volgende dag een hele lange rit moet maken, dan laad ik met 11kW. (Om accu degradatie tegen te gaan, wil je immers de IX3 zo kort mogelijk met 100% SoC hebben stilstaan.)
Het is leuk om dat allemaal automatisch bij te houden in Home Assistant, dus het is een tip om een laadpaal te nemen, die ook dat ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Boston schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:35:
[...]

De Sigenergy DC lader kan tot 25kW laden en daarbij is je netaansluiting niet eens de beperking als je de overige kW haalt uit je zonnepanelen / thuis accu.
Nogmaals leuk... maar wie heeft 25kW surplus uit z'n PV installatie (en hoeveel dagen per jaar dan nog) ?

Idem voor een batterij... en zelfs al heb je het wat is het nut ervan ? (je hebt meestal een ganse nacht).

• Bart Simpson
Bart Simpson schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 13:37:
Allemaal al gedaan. Ook privacy- instellingen, etc. Oplaadstatistieken, bandenspanning, kilometerstand enzovoort worden allemaal bijgehouden. In de app zijn kortgeleden functionaliteiten toegevoegd. Eén of twee dagen later stond er al een nieuwe versie van de app klaar. Ik hou het er nu maar op dat de app, Műnchen en mijn auto sedertdien niet op alle fronten perfect communiceren. Het kan morgen zomaar weer werken of bij een volgende update van de app zijn opgelost.
Ik heb contact gehad met de klantenservice van BMW Nederland. Er is inderdaad een storing bekend in het bijhouden van 'mijn ritten' sinds de juli-update. Er wordt aan gewerkt. In de tussentijd kan de auto worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen om 'mijn ritten' te activeren maar dan is de historie weg, of de fix kan worden afgewacht. Ik doe dat laatste. Het ligt in ieder geval niet aan de auto dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Zo goed als zeker volgende week vrijdag de mijne ophalen, ik ben benieuwd naar de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 20:56
Na 5 jaar model 3 te hebben gereden zover om de overstap naar een ix3 2024 te maken. Morgen proefrit.

Wel heb ik wat praktische vragen:

1. Waar moet ik op letten bij de proefrit? Het gaat om een ‘24 M sport executive editie.

2. Hoe is de keyless entry? Begrijp ik het goed dat je de sleutel toevoegt zoals je een bankpas toevoegt aan je smartphone? De Bluetooth verbinding die de tesla app maakt met de auto werkte niet altijd fantastisch.

3. Hoe is het multimediasysteem? Goed genoeg of gebruik je liever Apple CarPlay?

4. Hoeveel is je praktische bereik? WLTP is 470 zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:50
whoopy_ schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:25:
1. Waar moet ik op letten bij de proefrit? Het gaat om een ‘24 M sport executive editie.
Gewoon rijden en kijken wat je ervan vindt. Het is wmb veel soepeler en comfortabeler dan een model 3. Er zijn geen grote problemen bekend met de iX3 dus denk dat je voor jouw exemplaar op niks specifieks hoeft te letten.
2. Hoe is de keyless entry? Begrijp ik het goed dat je de sleutel toevoegt zoals je een bankpas toevoegt aan je smartphone? De Bluetooth verbinding die de tesla app maakt met de auto werkte niet altijd fantastisch.
Gaat via NFC, dus telefoon tegen de deurgreep aan houden is voldoende. Werkt goed, maar hij pakt hem niet altijd direct bij mij.
3. Hoe is het multimediasysteem? Goed genoeg of gebruik je liever Apple CarPlay?
Prima, Spotify is ook ok. Maar omdat ik Apple Maps + Flitsmeister gebruik zit ik altijd in Carplay, en dus ook voor Spotify. Al heb je dan wel minder nauwkeurig HUD navigatie. En de fysieke sneltoetsen werken niet.
4. Hoeveel is je praktische bereik? WLTP is 470 zag ik.
Tijdens dit soort dagen haal je dat ook als je niet harder dan 100 km/u rijdt. Maar in winter met winterbanden is het bij mij ~30% minder.

[ Voor 15% gewijzigd door mrwiggs op 26-08-2025 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Je hebt de Executive en de High Executive. De laatste kostte toen zo'n €6000 meer maar heeft wel heel fijne opties. Dit vond ik in een folder van bmw:

Addionele uitrusting ten opzichte van de Executive uitvoering:
MA Leder 'Vernasca'.
1VE 20 inch lichtmetalen wielen
322 Comfort Access.
3KA Geluiddempende zijruiten in de voorportieren.
481 Sportstoelen voor.
488 Elektrisch verstelbare lendensteun voor bestuurder.
4V1 BMW IconicSounds Electric.
552 Adaptieve LED koplampen.
5DN Parking Assistant Plus.
610 BMW Head-Up Display.
688 Harman Kardon Surround Sound System.
6U8 BMW Gesture Control.

Een trekhaak is natuurlijk ook fijn als die erop zit, al was het maar om af en toe wat fietsen mee te nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door jvq op 26-08-2025 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Nu online
jvq schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:23:
Je hebt de Executive en de High Executive. De laatste kostte toen zo'n €6000 meer maar heeft wel heel fijne opties. Dit vond ik in een folder van bmw:

Addionele uitrusting ten opzichte van de Executive uitvoering:
MA Leder 'Vernasca'.
1VE 20 inch lichtmetalen wielen
322 Comfort Access.
3KA Geluiddempende zijruiten in de voorportieren.
481 Sportstoelen voor.
488 Elektrisch verstelbare lendensteun voor bestuurder.
4V1 BMW IconicSounds Electric.
552 Adaptieve LED koplampen.
5DN Parking Assistant Plus.
610 BMW Head-Up Display.
688 Harman Kardon Surround Sound System.
6U8 BMW Gesture Control.

Een trekhaak is natuurlijk ook fijn als die erop zit, al was het maar om af en toe wat fietsen mee te nemen.
Wij hebben er vorige week een gekocht en de high executives is wat mij betreft echt wel een must. Betere stoelen heerlijk voor de langere ritten , goed geluidsysteem. Betreft een 12-23 lci versie. Met echt alle opties aangevinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vince22
Smartbikers schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:02:
[...]

Wij hebben er vorige week een gekocht en de high executives is wat mij betreft echt wel een must. Betere stoelen heerlijk voor de langere ritten , goed geluidsysteem. Betreft een 12-23 lci versie. Met echt alle opties aangevinkt.
Toevallig, ik ga die van ons as zaterdag ophalen, ook een 12-23 High Executive, vol opties. :P Heb de grill meteen al laten vervangen, logo's er af, frunk al geregeld :)
Superveel zin in, ik heb als thuislader trouwens een Ratio Solar besteld.

[ Voor 8% gewijzigd door Vince22 op 27-08-2025 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Met die telefoon als sleutel, herkent hij dan verschillende telefoons? Of moet je per telefoon een andere sleutel koppelen?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:59
Sinds gisteren heeft mijn vrouw een IX3, ik rij zelf al een tijdje een i5.
Ik heb de IX3 nu aan de BMW app toegevoegd, maar sommige dingen zijn toch net ff anders als bij de i5.

Ik kan volgens mij het laaddoel bij de IX3 niet in de app instellen :? Of misschien alleen maar als hij aan het laden is?

Bij de i5 kan ik dat gewoon altijd instellen, klopt dat dit bij de IX3 niet kan?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• fema
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09:03
Grolsch schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:09:
Sinds gisteren heeft mijn vrouw een IX3, ik rij zelf al een tijdje een i5.
Ik heb de IX3 nu aan de BMW app toegevoegd, maar sommige dingen zijn toch net ff anders als bij de i5.

Ik kan volgens mij het laaddoel bij de IX3 niet in de app instellen :? Of misschien alleen maar als hij aan het laden is?

Bij de i5 kan ik dat gewoon altijd instellen, klopt dat dit bij de IX3 niet kan?
Klopt idd. Enkel in te stellen in de wagen zelf

• Grolsch
fema schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:03:
[...]

Klopt idd. Enkel in te stellen in de wagen zelf
OK, tnx, vind ik wel vreemd trouwens, maar het zal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvq

jvq

De iX3 draait nog OS7, oorspronkelijk niet bedoeld voor ev's en inmiddels "end of life". Je merkt dat aan dit soort zaken. De pre-LCI kon zelfs de accu niet voorconditioneren. De LCI kan het handmatig dmv een losse "app". Dynamische laadplanning kan je ook vergeten en zoiets simpels als het tonen van hoeveel procent de accu precies geladen is ontbreekt ook (je kan het wel vragen: "hey bmw accustatus"). De kans dat er nog features bijkomen lijkt me nihil. Ik heb er trouwens geen moeite mee: het is een geweldige auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans4545
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-09 16:28
Vince22 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:33:
[...]

Toevallig, ik ga die van ons as zaterdag ophalen, ook een 12-23 High Executive, vol opties. :P Heb de grill meteen al laten vervangen, logo's er af, frunk al geregeld :)
Superveel zin in, ik heb als thuislader trouwens een Ratio Solar besteld.
Ook ik heb de grill ( zelf) meteen vervangen van mijn High Executive ( de High is i.d.d. een must) maar nog geen frunk, wil je een foto delen als je de auto hebt en misschien kunnen vermelden waar de frunk is aangeschaft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHRcjcwi6eFFvk2lXnYGgu65Pmk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZEsDfGJ5Gc0zHhbUKgK047Xf.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Hans4545 op 29-08-2025 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
Zit op het punt een 03-2023 high executive te kopen. Zijn er nog wezelijke verschillen tov het 2024 model waar ik rekening mee moet houden?

Moet zeggen dat ik het wel wat teleurstellend vind dat alleen de BMW digital key plus de auto kan unlocken zonder dat je je telefoon uit de broekzak haalt. Zeker voor m'n vrouw is dit wel een minpunt aangezien zij haar telefoon vaak in de tas heeft. Dat doet Tesla (wat ik nu rij) toch echt beter. Zelfde verhaal met de remote features zoals op afstand je auto opwarmen. Kan de auto dat nou wel of niet? Het is een feature die ik in m'n tesla veelvuldig gebruik in de winter.

Ook is het mij niet helemaal duidelijk of je nou Google maps icm Apple carplay navigatie op het HUD kan projecteren, kan iemand daar wat meer over vertellen?

De auto rijdt overigens echt fantastisch. Alles voelt kwalitatief hoogwaardig aan.

[ Voor 11% gewijzigd door whoopy_ op 30-08-2025 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Nu online
whoopy_ schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:18:
Zit op het punt een 03-2023 high executive te kopen. Zijn er nog wezelijke verschillen tov het 2024 model waar ik rekening mee moet houden?

Moet zeggen dat ik het wel wat teleurstellend vind dat alleen de BMW digital key plus de auto kan unlocken zonder dat je je telefoon uit de broekzak haalt. Zeker voor m'n vrouw is dit wel een minpunt aangezien zij haar telefoon vaak in de tas heeft. Dat doet Tesla (wat ik nu rij) toch echt beter. Zelfde verhaal met de remote features zoals op afstand je auto opwarmen. Kan de auto dat nou wel of niet? Het is een feature die ik in m'n tesla veelvuldig gebruik in de winter.

Ook is het mij niet helemaal duidelijk of je nou Google maps icm Apple carplay navigatie op het HUD kan projecteren, kan iemand daar wat meer over vertellen?

De auto rijdt overigens echt fantastisch. Alles voelt kwalitatief hoogwaardig aan.
Ik heb recent 12-23 model gekocht wat een 24 model is. Geen pookje heb je dan in het midden. Andere verschillen zijn mij niet bekent.

Opwarmen kan maar dat is altijd op de temperatuur van de kachel die je initieel in je auto hebt gezet. Dus is het 21 graden in de auto dan kan je hem voorverwarmen / verkoelen naar die temperatuur.

Projecteren op HUD kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik blijf deze melding krijgen, auto ziet er echt brandschoon uit.

Is dat nog zelf te resetten? Of mag ik weer terug?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/AaTQHhRKHLXfcgGna8HcLwJQ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
Smartbikers schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:38:
[...]

Ik heb recent 12-23 model gekocht wat een 24 model is. Geen pookje heb je dan in het midden. Andere verschillen zijn mij niet bekent.

Opwarmen kan maar dat is altijd op de temperatuur van de kachel die je initieel in je auto hebt gezet. Dus is het 21 graden in de auto dan kan je hem voorverwarmen / verkoelen naar die temperatuur.

Projecteren op HUD kan.
Check!

Ben voor de koop gegaan, erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Hans4545 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:44:
[...]

Ook ik heb de grill ( zelf) meteen vervangen van mijn High Executive ( de High is i.d.d. een must) maar nog geen frunk, wil je een foto delen als je de auto hebt en misschien kunnen vermelden waar de frunk is aangeschaft?

[Afbeelding]
De meesten hebben die van Wokeby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:45
@Rev! hier ook gehad, voor had ik steenslag op een sensor. Bijna niet te zien met het blote oog, maar moest wel een hele nieuwe sensor in. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
jeeedeee schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 23:10:
@Rev! hier ook gehad, voor had ik steenslag op een sensor. Bijna niet te zien met het blote oog, maar moest wel een hele nieuwe sensor in. Succes
Ik vrees het ook ja, alle sensors al behandeld met wd40, op 1 zag iets van steenslag :|

Extreem gevoelig blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
[...]

[Afbeelding]
Ik heb de frunk via marktplaats gekocht, maar het is een Wokeby zoals eerder al vermeld.

Afgelopen zaterdag de auto opgehaald en na afgelopen weekend een paar eerste indrukken en vragen:
* Wát een heerlijk stille, snelle, comfortabele wagen is het. Ik heb een HE uitvoering en er ontbreekt werkelijk aan niets. Voelt gewoon verwend :P
* Is er ook een dagteller? Ik wou graag de totaalkms bijhouden die ik had gereden sinds dat ik hem heb maar tevergeefs heb ik het "reset naar 0"of tellertje ergens kunnen vinden. Het enige wat ik kan resetten is de Inidividual-stand, hier kwam ik uiteraard pas achter na een rit of 10. Ook heb ik de ritregistratie gevonden,die synced met de app, kwam ik dus gisterochtend pas achter. Een ouderwetse dagteller ontbreekt dus?
* Gaan de parkeersensoren aan de voorkant automatisch aan bij <15km/u? Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik ergens aan kwam rijden en twijfelde of er wel een melding kwam bij een muurtje/obstakel.
Als ik de auto vervolgens in de achteruit zet, krijg ik wel de meldingen en gaan de piepsignalen aan de voorkant wel af.
Bij mijn vorige auto (Passat) gingen die bij langzaam rijden automatisch aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Vince22 op 01-09-2025 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

De manual ("Driver's Guide" app op je telefoon) is goed en beschrijft eea onder "Park Distance Control" vanaf pagina 267.
Je kan van alles aan- en uitzetten. Ikzelf heb alles aan staan en druk op het knopje "parkeerhulp" als ik het niet vertrouw en het systeem is nog niet automatisch aangegaan (wat zelden het geval is).

[ Voor 4% gewijzigd door jvq op 01-09-2025 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
  • Registratie: Februari 2007
Vince22 schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:25:
[...]

* Is er ook een dagteller? Ik wou graag de totaalkms bijhouden die ik had gereden sinds dat ik hem heb maar tevergeefs heb ik het "reset naar 0"of tellertje ergens kunnen vinden. Het enige wat ik kan resetten is de Inidividual-stand, hier kwam ik uiteraard pas achter na een rit of 10. Ook heb ik de ritregistratie gevonden,die synced met de app, kwam ik dus gisterochtend pas achter. Een ouderwetse dagteller ontbreekt dus?
Via de MyBMW app heb je zicht op alle ritten, per maand, dag, jaar, individueel (verbruik, laadstops, duur, km ...)

MyBMW App > My Trips > Trip History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Miguel schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:32:
[...]

Via de MyBMW app heb je zicht op alle ritten, per maand, dag, jaar, individueel (verbruik, laadstops, duur, km ...)

MyBMW App > My Trips > Trip History
Thanks, maar in de auto kan dat dus niet?
Ik zie in de app ook wel het aantal ritten met het gemiddelde, maar is dit ook per rit te zien? Ik kan volgens mij alleen de statistieken van de laatste rit of de gemiddelden per maand/jaar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
jvq schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:59:
De manual ("Driver's Guide" app op je telefoon) is goed en beschrijft eea onder "Park Distance Control" vanaf pagina 267.
Je kan van alles aan- en uitzetten. Ikzelf heb alles aan staan en druk op het knopje "parkeerhulp" als ik het niet vertrouw en het systeem is nog niet automatisch aangegaan (wat zelden het geval is).
Thanks, het is dus onder de 4 km/u, mits automatisch ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

In de app zie je alle ritten inclusief alle details.

De setting "individueel" in de auto is nog het meest een "dagteller".

Gebruik je trouwens iets vaak, kan je het (meestal) onder een van de functietoetsen zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door jvq op 01-09-2025 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Wat ik wel erg irritant vind ik dat ik elke keer als ik de (adaptive) cruisecontrol aanzet nadat de auto "gestart" is ik een melding krijg "Bestuurdersassistent in deze regio gewijzigd".

Dit krijg ik bij mijn i5 niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Dan heb je iets aangezet dat niet in Nederland toegestaan is. De melding zegt waarschijnlijk wel wat. Zal wel iets met stoplichten te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Ik heb hetzelfde, vind het ook een onduidelijke melding, ook dat ie niet vanzelf weggaat.
Vanavond bijna weer tegen een muurtje omdat de voorste parkeersensoren niks deden.
Ook de camerabeelden in het donker zijn ook niet echt geweldig.
Hij bevalt verder perfect hoor.
Ook kan ik de aparte ritten niet terugvinden in de app waar ik ook kijk, ik zou gewoon per rit willen kunnen zien wat het verbruik was. Een gemiddelde over alle ritten kun je niet zoveel mee.
Nog iets, als ik muziek luister via spotify op carplay, zet de auto uit en later weer aan, gaat ie standaard niet terug naar carplay. Daarna handmatig wel maar werken de verder/terugknoppen op het stuur vaak niet, gestures niet alleen volgende op het scherm of de jogdial.

[ Voor 26% gewijzigd door Vince22 op 01-09-2025 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvq

jvq

Melding: iets met stoplichtherkenning staat (nog) aan wat in Nederland niet mag denk ik.
Muurtje: werkt prima bij mij, maar idd laat.
Camera: in het donker idd slecht.
In de app: Mijn ritten -> alle ritten.
Apple: doe ik niet aan, gebruik bmw app voor spotify.

[ Voor 7% gewijzigd door jvq op 01-09-2025 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Nu online
jvq schreef op maandag 1 september 2025 @ 22:25:
Melding: iets met stoplichtherkenning staat (nog) aan wat in Nederland niet mag denk ik.
Muurtje: werkt prima bij mij, maar idd laat.
Camera: in het donker idd slecht.
Apple: doe ik niet aan, gebruik bmw app voor spotify.
Stoplichtherkenning mag wel toch ? Zit al jaren op een Mercedes a klasse bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
Vrijdag m’n HE uit 2023 ophalen, stiekem toch wel zo trots als een pauw.

Zijn er nog accessoires die ik niet mag missen en andere dingen die ik moet doen direct na overschrijving?

Zat te denken aan:

- BMW account instellen voor laadpalen onderweg (tesla app heb ik al ivm huidige auto)
- vloermat in de kofferbak voor de vieze kinderwagen / kinderfietsjes etc. Als iemand nog een mooie weet hoor ik het graag!
- controleren of m’n gen2 tesla wall connector werkt.
- mogelijk frunk laten plaatsen. Hoewel ik twijfel hoeveel ik dat nou ga gebruiken. Bij de tesla 2/3 keer gebruikt in 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
whoopy_ schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 07:09:
Vrijdag m’n HE uit 2023 ophalen, stiekem toch wel zo trots als een pauw.

Zijn er nog accessoires die ik niet mag missen en andere dingen die ik moet doen direct na overschrijving?

Zat te denken aan:

- BMW account instellen voor laadpalen onderweg (tesla app heb ik al ivm huidige auto)
- vloermat in de kofferbak voor de vieze kinderwagen / kinderfietsjes etc. Als iemand nog een mooie weet hoor ik het graag!
- controleren of m’n gen2 tesla wall connector werkt.
- mogelijk frunk laten plaatsen. Hoewel ik twijfel hoeveel ik dat nou ga gebruiken. Bij de tesla 2/3 keer gebruikt in 5 jaar.
* Zojuist deze besteld, leek me wel handig: Linkje naar temu
* Ik heb direct maar 2 laadpassen van Shell en ANWB besteld, mocht ik het onderweg eens nodig zijn. Ik rijd maar korte afstanden en laad thuis maar je kunt het maar hebben :)
* Vloermat ben ik ook wel benieuwd naar, staat hier ook wel een paar keer in het topic geloof ik, met linkje.
Edit: Je hebt ze goedkoop of wat duurder
jvq schreef op maandag 1 september 2025 @ 22:25:
Thanks, ga het ff nakijken! Stoplichtherkenning is wel aan te zetten dmv coding las ik ergens. Hier iemand die dat gedaan heeft?

[ Voor 14% gewijzigd door Vince22 op 02-09-2025 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Lane Change Assist, hulpstrook bij file en stoplichtherkenning aan laten zetten door forumlid. Eerste 2 wil ik niet meer missen!
Die stoplichtherkenning gebruik ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
Vince22 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 07:18:
[...]

* Zojuist deze besteld, leek me wel handig: Linkje naar temu
* Ik heb direct maar 2 laadpassen van Shell en ANWB besteld, mocht ik het onderweg eens nodig zijn. Ik rijd maar korte afstanden en laad thuis maar je kunt het maar hebben :)
* Vloermat ben ik ook wel benieuwd naar, staat hier ook wel een paar keer in het topic geloof ik, met linkje.
Edit: Je hebt ze goedkoop of wat duurder

[...]

Thanks, ga het ff nakijken! Stoplichtherkenning is wel aan te zetten dmv coding las ik ergens. Hier iemand die dat gedaan heeft?
Past de X3 vloermat in de ix3? Ik dacht dat de kofferbak iets kleiner was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
whoopy_ schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 07:57:
[...]
Past de X3 vloermat in de ix3? Ik dacht dat de kofferbak iets kleiner was?
Zover ik het begrijp zijn x3 (benzine) en ix3 gelijk, alleen x3 hybride is anders ivm accupakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
whoopy_ schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 07:09:
https://travall.nl/products/bmw-ix3-boot-liner-2020-on

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:53
5 September de lancering van de nieuwe iX3. Ben benieuwd naar de reviews. Een range van 800km is wel indrukwekkend.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
Vince22 schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:42:
[...]

Thanks, maar in de auto kan dat dus niet?
Ik zie in de app ook wel het aantal ritten met het gemiddelde, maar is dit ook per rit te zien? Ik kan volgens mij alleen de statistieken van de laatste rit of de gemiddelden per maand/jaar zien.
In de auto gewoon onder ritgegevens kijken. Je kan zelfs zien wat je met recuperatie aan KM heb gewonnen (links beneden). Mooie grafieken enz. Beter dan de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
tc982 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:14:
5 September de lancering van de nieuwe iX3. Ben benieuwd naar de reviews. Een range van 800km is wel indrukwekkend.
Absoluut indrukwekkend, met 800km is een EV ook interessant voor mensen die niet thuis kunnen laden. Als je dat al wel kan zie ik de meerwaarde van 800km niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
Boston schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:00:
[...]

Koop een laadpaal, die niet alleen kan laden met het overschot aan door je zonnepanelen gegeneerde elektriciteit, maar ook één die kan schakelen tussen 1 en 3 fasen. Een auto kan AC met minimaal 6A laden, maar als je alleen met 3 fasen kan laden, zoals met mijn Wallbox Pulsar Plus, dan is dat dus met minimaal 4,2kW. Er zijn ook genoeg maanden dat de meerderheid van de uren minder dan 4,2kW wordt opgewekt, terwijl je misschien wel die kWh in je auto wilt stoppen.

Ik zou persoonlijk heel graag een Sigenergy DC EV lader willen kopen, zodat je zelfs met minder dan 6A kunt laden. Bovendien heb je dan minder conversie verlies, doordat je geen AC naar DC omvorming hebt vanuit je zonnepanelen, thuis accu en zelfs het elektriciteitsnet naar je IX3 accu. Het is natuurlijk een hele prijzige oplossing, maar als je het combineert met de vervanging van de omvormer van je zonnepanelen en de aanschaf van een thuis accu, dan is het wel de beste oplossing voor als de salderingsregeling straks wordt afgeschaft. En misschien maken ze binnenkort, net als in Australië, het in Nederland mogelijk dat je met deze oplossing bi-directioneel kan laden.
Je kan toch ook gewoon instellen in je app dat je wil dat hij bv om 19:00 op 100% moet staan en laden op 7:00 moet starten. Hij gaat dan automatisch op halve snelheid laden enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Dat doet hij in ieder geval niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Hoe ontgrendel ik de laadkabel uit de auto als ik wil stoppen met laden?

Mijn i5 heeft daar een knopje, de ix3 niet?
Met de app zie ik de optie niet, in de auto kan het wel, maar dat is wel omslachtig?

[ Voor 26% gewijzigd door Grolsch op 02-09-2025 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvq

jvq

Ik gebruik de sleutel: ontgrendelknopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
jvq schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:35:
Ik gebruik de sleutel: ontgrendelknopje.
Heb soms dat een HPC lader vast blijft zitten. Volgens helpdesk 5 x met je sleutel de deuren open/dicht doen en hij is los. Dacht gaat niet werken maar hij was los inmiddels al meerdere keren gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
Grolsch schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 23:17:
Hoe ontgrendel ik de laadkabel uit de auto als ik wil stoppen met laden?

Mijn i5 heeft daar een knopje, de ix3 niet?
Met de app zie ik de optie niet, in de auto kan het wel, maar dat is wel omslachtig?
Gewoon laadsessie stoppen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
jvq schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:48:
Dat doet hij in ieder geval niet bij mij.
Je moet ook climatiseren op zelfde tijd zetten als eindtijd van het laden. Zet wel in de app uit dat je meldingen krijgt want hij stopt soms met laden en gaat weer verder= melding in de app.

[ Voor 20% gewijzigd door RonnyP op 03-09-2025 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
PDT schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:07:
Dagrijverlichting ledlampje van een iX3 kost 3200 euro en gaat maar twee jaar mee!!!! :( 8)7

Tot een paar maanden geleden was ik een zeer tevreden eigenaar en bestuurder van iX3. De auto is uit April 2021 en is dus inmiddels 3 jaar oud. De auto stond bij de dealer voor nieuwe banden. Konden ze ook gelijk even het led lampje van de dagrijverlichting vervangen want dat was al een poosje defect. Ik weet niet precies hoe lang. Je merkt het natuurlijk niet als je er zelf in zit en iemand had me er een paar maanden daarvoor op geattendeerd dat niet alle vier dagrijlampjes aan waren.

Toen kreeg ik bericht van de dealer dat het dagrijlampje inderdaad gesneuveld was. Vervangen was echter geen optie. De hele koplampunit moet vervangen worden en dat blijkt 3200 euro te moeten kosten.

Ik dacht dat ledlampjes meer dan 10.000 branduren mee moeten gaan, dus dan is drie jaar en 84.000 km wel heel snel. Op mijn verzoek heeft de dealer daarom gekeken of dit onder coulance opgelost kon worden. Er kwam binnen een paar uur antwoord van BMW Nederland. Geen coulance voor ledlampjes die ongebruikelijk snel de geest geven.

Dan maar door rijden met drie dagrijlampjes. Tot ik vandaag de dealer weer sprak over de storing met mijn spiegel. Getipt door een vriend vroeg ik of dagrijlampjes belangrijk zijn om door de APK te komen en ja hoor dat blijkt het geval. :( Dus komende april ben ik aan de beurt en kan ik voor een veel te vroeg overleden dagrij ledlampje 3200 euro aftikken.

Heeft iemand anders dit ook al mee gemaakt?
Weet iemand een goedkopere oplossing dan een compleet nieuwe koplamp?
Is al een oude topic maar 3 maanden zelfde probleem. Gelukkig heb ik tot einde van dit jaar extra service genomen maar anders was ik de klos geweest. Meer mensen waarbij aan aan de bestuurderskant de hellft van de "Angels Eyes" zijn uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fema
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09:03
België:
Wanneer het licht uit meerdere lichtbronnen bestaat (bv. een ledmodule), dan wordt het licht als defect beschouwd wanneer meer dan een derde van de lichtbronnen defect zijn. Het voertuig krijgt dan een rood keuringsbewijs. Als minder dan een derde van de lichtbronnen defect zijn, dan krijgt het voertuig een groen keuringsbewijs met de vermelding het gebrek te laten herstellen.

Achterlichten moeten allemaal werken, anders rood keuringsbewijs.

Heb dit issue ook voorgehad met mijn vorige wagen X3. Is idd. kostelijke grap. Had niettegenstaande 4 jaar garantie op de wagen. Echter licht zit hier niet in en wordt aanzien als gebruikelijke slijtage.

Anders even een 2e hands opzoeken. Heb je normaal onder de 1000€. (niet de laser versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

fema schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:09:
Had niettegenstaande 4 jaar garantie op de wagen. Echter licht zit hier niet in en wordt aanzien als gebruikelijke slijtage.
Dat meen je niet? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vince22
[...]
wil je een foto delen als je de auto hebt en misschien kunnen vermelden waar de frunk is aangeschaft?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTUezevzDhApvESDQhJ_mnC01Kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3kcM3KzlzAL4Ar0dRlotfvfu.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij de frunk / grille combi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans4545
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-09 16:28
Heel netjes zo, mooie foto, ik ga op zoek naar de frunk bij Wokeby.

Bedankt

• RonnyP
Ziet er netjes uit maar zie mezelf niet iedere keer de klep open doen om iets te pakken. Handig voor vakantie voor kleine spullen maar laadkabel ligt al jaren gewoon in achter de bestuurdersstoel. 8)

• RonnyP
fema schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:09:
België:
Wanneer het licht uit meerdere lichtbronnen bestaat (bv. een ledmodule), dan wordt het licht als defect beschouwd wanneer meer dan een derde van de lichtbronnen defect zijn. Het voertuig krijgt dan een rood keuringsbewijs. Als minder dan een derde van de lichtbronnen defect zijn, dan krijgt het voertuig een groen keuringsbewijs met de vermelding het gebrek te laten herstellen.

Achterlichten moeten allemaal werken, anders rood keuringsbewijs.

Heb dit issue ook voorgehad met mijn vorige wagen X3. Is idd. kostelijke grap. Had niettegenstaande 4 jaar garantie op de wagen. Echter licht zit hier niet in en wordt aanzien als gebruikelijke slijtage.

Anders even een 2e hands opzoeken. Heb je normaal onder de 1000€. (niet de laser versie)
In NL is dat wel wat anders want je mag verwachten dat dergelijke verlichting langer meegaat dat 4 jaar. Als je pech heb dan gaat de andere ook een keer natuurlijk. 2e hands kopen kan maar hoeveel branduren hebben die? Ik verwacht dat de komende jaren er meer berichten komen aangezien meeste eigenaren hem korter hebben dan 48 maanden.

• Rev!
  • Niet online
Heb je misschien nog een foto van bovenaf voor de diepte? Grappig dat daar dus niks onder zit. Wel met bovenstaande eens dat de klep niet echt vlot te openen en sluiten is, dus ik twijfel ook een beetje aan het praktisch nut.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vince22
Rev! schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:01:
[...]

Heb je misschien nog een foto van bovenaf voor de diepte? Grappig dat daar dus niks onder zit. Wel met bovenstaande eens dat de klep niet echt vlot te openen en sluiten is, dus ik twijfel ook een beetje aan het praktisch nut.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpNv8WQ_YxyyA9IhVmXzEXznhdA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwIJaqEjV3j3AP2HKjEBHyO9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZymEZPe2ob09XRnpIYosC3TGasM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/awvaLHWF85hzYaWzvNDAAjzx.jpg?f=fotoalbum_large

Bij deze 😄

• Vince22
jvq schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 07:24:
Lane Change Assist, hulpstrook bij file en stoplichtherkenning aan laten zetten door forumlid. Eerste 2 wil ik niet meer missen!
Die stoplichtherkenning gebruik ik nooit.
Kun je aangeven welk forumlid? Mag via pm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
Wow, op technologisch gebied een reuzenstap gemaakt. Dit lijkt toch wel 1 van de beste EV's op de markt momenteel met een zeer competitieve prijs.

800+km WLTP
400Kw snelladen
Standaard panoramisch floating display
Minder selectbare opties (nog steeds wel een flink aantal zoals Innovation Pack en Parking/Driving Assistant pro, maar genoeg standaard vergeleken met vorige modellen)

Dit is gewoon een veel beter koop vergeleken met een X3 plugin hybrid, elk i4 model/i5 model. Zeker omdat je een xDrive 50 krijgt voor die vanafprijs van 69K. Al te bestellen in Duitsland.

De entry module met naar verwachting 84Kwh batterij en eDrive motor zal rond de 60K starten maar is nog niet te bestellen. Mijn X1 25e lag rond die prijs ter vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Laatst online: 20:25
https://configure.bmw.de/...08R3,S09T1,S09T2/SE000001

al te configureren in Duitsland, mooi ding! Zeer benieuwd naar de NL prijs, kan zomaar een gamechanger zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:10
JustTrying schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:34:
https://configure.bmw.de/...08R3,S09T1,S09T2/SE000001

al te configureren in Duitsland, mooi ding! Zeer benieuwd naar de NL prijs, kan zomaar een gamechanger zijn!
https://www.bmw.nl/conten...2025.pdf.coredownload.pdf

Je kan al 1 uitvoering samenstellen. begint vanaf 70K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
Elazz schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:14:
Wow, op technologisch gebied een reuzenstap gemaakt. Dit lijkt toch wel 1 van de beste EV's op de markt momenteel met een zeer competitieve prijs.
[YouTube: See why the all-new BMW iX3 (2026 electric X3) is a true game changer!]
800+km WLTP
400Kw snelladen
Standaard panoramisch floating display
Minder selectbare opties (nog steeds wel een flink aantal zoals Innovation Pack en Parking/Driving Assistant pro, maar genoeg standaard vergeleken met vorige modellen)

Dit is gewoon een veel beter koop vergeleken met een X3 plugin hybrid, elk i4 model/i5 model. Zeker omdat je een xDrive 50 krijgt voor die vanafprijs van 69K. Al te bestellen in Duitsland.

De entry module met naar verwachting 84Kwh batterij en eDrive motor zal rond de 60K starten maar is nog niet te bestellen. Mijn X1 25e lag rond die prijs ter vergelijking.
Ik hoop niet dat je ooit een aanrijding krijgt in de nieuwe IX3 want denk als je de verlichting moet vervangen hij total loss is :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Laatst online: 20:25
sow dat is echt heel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Dankje!, ziet er nog best bruikbaar uit voor spullen die je niet vaak gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floes
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15-09 22:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y88tYCQSVNxu2SW1pKKEaaJZ6sI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQBBDuQpAImrHEoDbRdJnZ7W.jpg?f=fotoalbum_large

Wat denken jullie van de nieuwe IX3?
Pagina: 1 ... 91 92 Laatste