Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-07 20:19
mrwiggs schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:17:
[...]

Ah dat zou kunnen idd.

Maar persoonlijk zou ik liever een paar keer lekker uit eten gaan dan deze optie kopen.
Haha, nou ik weet genoeg, bedankt allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miani
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10-07 21:43
Ik zit te kijken naar een tweedehands IX3 en vraag mij af wat de sweet spot is voor de beste kwaliteit afgezet tegen de prijs? Ik heb het idee dat er buiten de update van 2023 niet veel met deze auto is veranderd? Budget is rond de 40k.

Bij voorbaat dank

[ Voor 4% gewijzigd door miani op 25-06-2025 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08:39

jvq

Nadat ergens in 2023 (?) het pookje door een schakelaar is vervangen, is er volgens mij idd niets meer veranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-07 00:56
Na bijna 4 jaar ga ik binnenkort afscheid nemen van mijn ix3 LCI Impressive. Zeer tevreden mee geweest en heb een algemeen verbruik gehad van 19kwh/100km.

Laatste weken is gemiddeld verbruik zelfs <16kwh, wat resulteert in 440km range, ik heb altijd tot 100% geladen en rijd telkens tot <5% SOC.

Volgende wordt een aanloopwagen totdat ik kan bestellen (BMW 520e touring), wat zeker bmw zal zijn. De iX Xdrive 45 of misschien de nieuwe ix3 50. We zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Ben benieuwd wat de Cardata zegt over de accu: SOH. Misschien voor je hem inlevert nog even laten genereren en het hier laten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
jvq schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:16:
Ben benieuwd wat de Cardata zegt over de accu: SOH. Misschien voor je hem inlevert nog even laten genereren en het hier laten weten?
En hoe doe je dit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jvq

jvq

O sorry, het is eenvoudig:
1.Ga naar www.bmw.nl en log in via dat poppetje rechtsboven met je bmw-ID. Je komt dan op een pagina die begint met "Welkom".
2. Dan klik je op "Voertuigoverzicht", waarna je bij een plaatje van je auto komt met allerlei keuzes.
3. Rechtsonder zie je "BMW CarData". Daar klik je op en selecteer je "Gegevensarchief aanvragen".
4. Na een dag ofzo krijg je bericht dat het er is en kan je het vanaf dezelfde plek downloaden.
5. Het is een zip-file met daarin een html-file die heet BMW-CarData-keylist. Die open je (je telefoon weet wel waarmee of bijv Word) en bevat allemaal info over je auto.
6. Ergens op pagina 7 staat: Gezondheidstoestand van de hoogvoltaccu (SOCE) en een percentage.

Ik besef nu terwijl ik dit opschrijf dat het wel wat werk is, dus kan me ook voorstellen dat je er geen zin in hebt... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
jvq schreef op zondag 6 juli 2025 @ 14:04:
1.Ga naar www.bmw.nl en log in via dat poppetje rechtsboven met je bmw-ID. Je komt dan op een pagina die begint met "Welkom".
2. Dan klik je op "Voertuigoverzicht", waarna je bij een plaatje van je auto komt met allerlei keuzes.
3. Rechtsonder zie je "BMW CarData". Daar klik je op en selecteer je "Gegevensarchief aanvragen".
4. Na een dag ofzo krijg je bericht dat het er is en kan je het vanaf dezelfde plek downloaden.
5. Het is een zip-file met daarin een html-file die heet BMW-CarData-keylist. Die open je (je telefoon weet wel waarmee of bijv Word) en bevat allemaal info over je auto.
6. Ergens op pagina 7 staat: Gezondheidstoestand van de hoogvoltaccu (SOCE) en een percentage.

Ik besef nu terwijl ik dit opschrijf dat het wel wat werk is, dus kan me ook voorstellen dat je er geen zin in hebt... :-)
Klein moeite met zo’n mooi stapsgewijze uitleg. Aanvraag is ingediend. 💪

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oGoG
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTFUW3FlJOw8nYsA0_hjYPHyrew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k23DpjCzbvxSvBPPQCZCiL65.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is vandaag met nog 6km over met SOC van 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FAQ
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

FAQ

Dank, dat wist ik ook niet, ga het meteen doen voor onze electrische bmw's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Ik weet overigens niet hoe betrouwbaar die (SOCE) waarde is die de auto rapporteert, maar het zal toch wel ergens op gebaseerd zijn. Ben benieuwd wat die waarde is als je 4 jaar lang altijd tot 100% oplaadt en bijna leegrijdt (zoals oGoG aangeeft): zie je dat terug in deze waarde of maakt het niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
jvq schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:03:
Ik weet overigens niet hoe betrouwbaar die (SOCE) waarde is die de auto rapporteert, maar het zal toch wel ergens op gebaseerd zijn. Ben benieuwd wat die waarde is als je 4 jaar lang altijd tot 100% oplaadt en bijna leegrijdt (zoals oGoG aangeeft): zie je dat terug in deze waarde of maakt het niks uit?
Het is bewezen dat laden tot 100% beter is voor de batterij dan naar 80%, op voorwaarde dat je ze wel meteen de eerste 10%-20% verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Realest
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03:14
oGoG schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:58:
[Afbeelding]

Dit is vandaag met nog 6km over met SOC van 1%.
Hoe hard heb je dan gereden als ik vragen mag? Ik heb afgelopen week 341km gereden met gemiddeld 120km/h en een deel 80km/h en had nog 15% over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
The_Realest schreef op maandag 7 juli 2025 @ 06:56:
[...]

Hoe hard heb je dan gereden als ik vragen mag? Ik heb afgelopen week 341km gereden met gemiddeld 120km/h en een deel 80km/h en had nog 15% over.
Deze waren allemaal 30/50/70 km/h banen. En soms op autosnelweg aan 120. Dus gemiddelde is vrij laag aan 40km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Realest
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03:14
Ah nog steeds heel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:07
Ik blijf ook verbaasd over het verbruik. Dit was voornamelijk 80 km/u en 30 graden. Kwam niet door wind of afdaling want terugweg was 13,9. Airco op 26.
Theoretische range van 556 km. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9P5nQqFKRpyFh3B301WUswFu6UE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3hbjael96OABYgsYuSXrXz3P.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG

Rapport is binnen SOCE staat op 100%. En dit dus op 60.000km in bijna 4 jaar. Je kan zeggen dat ik niet veel rijd.

[ Voor 3% gewijzigd door oGoG op 07-07-2025 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Dat is goed nieuws voor de niet-leaserijders en 2e-handskopers, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

oGoG schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:46:
[...]

Het is bewezen dat laden tot 100% beter is voor de batterij dan naar 80%, op voorwaarde dat je ze wel meteen de eerste 10%-20% verbruikt.
O, dat wist ik niet. Heb je toevallig nog een linkje naar dat artikel daarover? Ik heb hem privé gekocht, dus wil hem goed houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
jvq schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:05:
[...]

O, dat wist ik niet. Heb je toevallig nog een linkje naar dat artikel daarover? Ik heb hem privé gekocht, dus wil hem goed houden.
Ja hey is niet zwart/wit, maar ik laad AC altijd naar 100%, nu ik weet mij te herinneren dat een UK uni research team onderzocht heeft dat DC Charging best naar 100%doet als je zo nu en dan DC Charging gebruikt. En indien je nooit DC Charging doet, wordt er geadviseerd om toch te doen mits deze ten goede komt van de batterij. Ik zal proberen artikel te vinden voor u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwiYd3fLAVqWnv_4CRmvmXZbD7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uX7XucJuUjvU3wRV9PtpXSsi.jpg?f=fotoalbum_large

61% opgeladen, aan deze tempo zit aan 510km range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:48
Dag medetweakers,

Ik zit met een interesant probleem aan bij iX3:

Eind mei 2024 heb ik een iX3 met ~21KMs gekocht in Duitsland (bij een handelaar, ex-BMW-rent-pool, dealeronderhouden, bouwjaar nov 2021 - BMW AG garantie tot nov 2024). Deze na een testrit waarbij niks anders opviel dan een beetje steenslag op de ruit en een lege ruitenwisservloeistoftank gekocht, handelaar heeft de tank bijgevuld en ik kon als een blije eigenaar naar huis :)

Na een maandje viel mij een hoger dan verwacht ruitenwisservloeistofverbruik op. Ik heb hier in augustus 2024 melding van gemaakt bij de dealer in NL (daarnaast ook een service inclusief voor 4 jaar afgesloten om hopelijk alles redelijk afgekocht te hebben). Deze hebben naar het probleem gekeken en kwamen tot de conclusie dat ze niets bijzonders konden vinden. Het hogere ruitenwisservloeistofverbruik leek op dat moment ook niet op te treden.

In januari 2025 heeft een buurman een fiets tegen het zijportier van mijn auto laten vallen. Gelukkig netjes gemeld, alleen wat oppervlakkige blikschade. Auto netjes via de dealer laten repareren. Op dat moment merkte ik weer hoger ruitenwisservloeistofverbruik, ik heb dit gelijk kenbaar gemaakt en een controleafspraak werd gemaakt (medio feb 2025). Er is toen weer door de werkplaats gekeken naar de auto, maar men kon niets vinden. Wel netjes onder coulance.

Medio juni 2025 ging er plotseling een inbraakalarm af bij de auto, en daarna werden ook de sleutel en de bandenspanningssensor niet meer herkend. Uiteindelijk kon ik met NFC en/of de fysieke sleutel de auto nog wel starten. Ik heb hierop contact opgenomen met de dealer, welke vroeg om even langs te rijden (het was een beetje de vraag hoe dit probleem te behandelen, de auto kon met kunst en vliegwerk nog rijden en daarom een "normale" afspraak gepland voor augustus 25).

Helaas kwam het niet zover en stond de auto eind juni echt "vast" aan een laadpaal, alarm ging af en daarop de auto af laten slepen door BMW Pechhulp, die hem bij de dealer hebben neergezet. Vandaag uitslag van het onderzoek gehad en ...

De ruitenwisservloeistof heeft toch gelekt... Op de hoofdkabelboom. Die moet waarschijnlijk vervangen worden a raison de ~10K. De dealer stelt zich meewerkend op, maar kan geen coulance aanvragen omdat de auto oorspronkelijk door BMW AG is geleverd.

Ik ben een beetje zoekende wat nu te doen. Ik ga de verkopende partij contacten om te kijken of zij nog contact hebben met de BMW AG dealer waar de wagen vandaan komt, maar heel veel hoop heb ik er niet op. Rechtsbijstand geeft vooralsnog niet thuis omdat de auto niet bij een BOVAG-erkende dealer gekocht is - al weet ik niet zeker of ik nou een geschil zou hebben met de verkopende of de dienstverlenende partij... Ale tips zijn welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-07 22:02
oGoG schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:21:
61% opgeladen, aan deze tempo zit aan 510km range.
Altijd jaloers op die cijfers... 90%/329km momenteel... dus potentieel 365km (en dat is telkens zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-07 12:46
eBait schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:05:
Dag medetweakers,

Ik zit met een interesant probleem aan bij iX3:

Eind mei 2024 heb ik een iX3 met ~21KMs gekocht in Duitsland (bij een handelaar, ex-BMW-rent-pool, dealeronderhouden, bouwjaar nov 2021 - BMW AG garantie tot nov 2024). Deze na een testrit waarbij niks anders opviel dan een beetje steenslag op de ruit en een lege ruitenwisservloeistoftank gekocht, handelaar heeft de tank bijgevuld en ik kon als een blije eigenaar naar huis :)

Na een maandje viel mij een hoger dan verwacht ruitenwisservloeistofverbruik op. Ik heb hier in augustus 2024 melding van gemaakt bij de dealer in NL (daarnaast ook een service inclusief voor 4 jaar afgesloten om hopelijk alles redelijk afgekocht te hebben). Deze hebben naar het probleem gekeken en kwamen tot de conclusie dat ze niets bijzonders konden vinden. Het hogere ruitenwisservloeistofverbruik leek op dat moment ook niet op te treden.

In januari 2025 heeft een buurman een fiets tegen het zijportier van mijn auto laten vallen. Gelukkig netjes gemeld, alleen wat oppervlakkige blikschade. Auto netjes via de dealer laten repareren. Op dat moment merkte ik weer hoger ruitenwisservloeistofverbruik, ik heb dit gelijk kenbaar gemaakt en een controleafspraak werd gemaakt (medio feb 2025). Er is toen weer door de werkplaats gekeken naar de auto, maar men kon niets vinden. Wel netjes onder coulance.

Medio juni 2025 ging er plotseling een inbraakalarm af bij de auto, en daarna werden ook de sleutel en de bandenspanningssensor niet meer herkend. Uiteindelijk kon ik met NFC en/of de fysieke sleutel de auto nog wel starten. Ik heb hierop contact opgenomen met de dealer, welke vroeg om even langs te rijden (het was een beetje de vraag hoe dit probleem te behandelen, de auto kon met kunst en vliegwerk nog rijden en daarom een "normale" afspraak gepland voor augustus 25).

Helaas kwam het niet zover en stond de auto eind juni echt "vast" aan een laadpaal, alarm ging af en daarop de auto af laten slepen door BMW Pechhulp, die hem bij de dealer hebben neergezet. Vandaag uitslag van het onderzoek gehad en ...

De ruitenwisservloeistof heeft toch gelekt... Op de hoofdkabelboom. Die moet waarschijnlijk vervangen worden a raison de ~10K. De dealer stelt zich meewerkend op, maar kan geen coulance aanvragen omdat de auto oorspronkelijk door BMW AG is geleverd.

Ik ben een beetje zoekende wat nu te doen. Ik ga de verkopende partij contacten om te kijken of zij nog contact hebben met de BMW AG dealer waar de wagen vandaan komt, maar heel veel hoop heb ik er niet op. Rechtsbijstand geeft vooralsnog niet thuis omdat de auto niet bij een BOVAG-erkende dealer gekocht is - al weet ik niet zeker of ik nou een geschil zou hebben met de verkopende of de dienstverlenende partij... Ale tips zijn welkom!
Wat een rot situatie. Mijn (juridische) advies zou zijn om te proberen het op gevolgschade te gooien, voor wat betreft de onjuiste diagnose door de BMW dealer in februari 2025 en de melding van augustus 2024. Des te beter als er expliciet op de factuur of een ander bewijsstuk benoemd staat dat er naar het vloeistofverbruik is gekeken maar niets is geconstateerd. Hoewel het gevolg 5 maanden later is ontstaan, is het op zo’n nieuwe auto wel zeer onwaarschijnlijk dat dit geen causaal verband heeft. En jij hebt als eigenaar gewoon je plicht gedaan door er meerdere keren netjes naar te laten kijken door mensen van BMW. Aangezien het een BMW dealer is, helpt dit wel bij het mogelijk succesvol claimen van garantie bij BMW zelf. Het snelste/makkelijkste is uiteraard om proberen er samen uit te komen met BMW.

Een tweede route zou eventueel nog via wanprestatie zijn (lees: een auto van 2021 hoort niet onder deze omstandigheden al dit gebrek te hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FAQ
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

FAQ

oGoG schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:09:
[...]

Rapport is binnen SOCE staat op 100%. En dit dus op 60.000km in bijna 4 jaar. Je kan zeggen dat ik niet veel rijd.
Ik zie geen SOCE og Gezasondheidsstatus van de hoogvoltageaccu terug in mijn export. Wel een

Maximale energie-inhoud van de hoogvoltage-accu 73.83 kWh
Energie-inhoud van de hoogvoltage-accu 71.36 kWh

Dat zou dus 96,6% betekenen (na 4 jaar en 100.000km)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
FAQ schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:27:
[...]

Ik zie geen SOCE og Gezasondheidsstatus van de hoogvoltageaccu terug in mijn export. Wel een

Bij mij geeft deze hogevoltage-accu een waarde van 70,28kwh aan. Dus 95.2% (4jaar en 60k km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:44

GigaTexel_BE

AMD MP²

FAQ schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:27:
[...]

Idem hier, heb enkel "Gezondheidstoestand van de 12V-accu"
En "Energie-inhoud van de hoogvoltage-accu" is bij mij 0 kWh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TjUQhHCu3bvGBEILwx612jJUSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XWaPmHnKejxjYaPVtebeclcL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door GigaTexel_BE op 08-07-2025 08:56 ]

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Hier wel SOCE, (100%) maar Energie-inhoud vd hoogvoltage-accu staat ook op 0 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnyP
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 10-07 16:28
Hier na 120.000km staat de energie inhoud op 72,56kWh dus 1,72% minder. Vanaf fabriek geven ze aan netto 73.83 kWh maar in praktijk kan dit altijd hoger zijn.

Ik heb nog een oude cardata liggen van augustus 2024 met 97.000 km en die staat op 74,34 kWH dus al hoger dan fabrieksopgave.
Ben dus 2,4% kwijt in ongeveer 23.000km totaal dus ruwweg 4,1% want ik weet de originele energie inhoud helaas niet.

Ik was plan de auto in 2024 in te ruilen maar door meevaller deze tocch te houden als 2e auto voor het gezin.

Nog oud overzicht van 2022 gevonden maar hier staat geen energie inhoud bij helaas.

[ Voor 35% gewijzigd door RonnyP op 08-07-2025 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlmereFC84
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-07 22:35
Hier volgens cardata nog 71.18 kWh over van 73.83, dus nog 96,4%.
Vind het niet slecht na 4 jaar en 91.000km. Laden bijna altijd AC tot 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 10:47

Boston

The Cape State

Hier een LCI High Executive van januari 2022 met 115k km op de teller.
Energie inhoud 73.42 kWh (73.42 / 73,83 = 99,4%)
Gezondheidstoestand van de hoogvoltaccu (SOCE) 98 %

Afgelopen zondag 258km met 57% gereden, dus geëxtrapoleerd 452km bereik met volle accu op hoofdzakelijk 80km/u wegen, beetje 100km/u wegen en een stuk 120km/u snelweg.
Op vakantie in Frankrijk reed ik in 2:33 272km met 83%, dus dat is geëxtrapoleerd 327km bereik met volle accu op de snelweg.

[ Voor 17% gewijzigd door Boston op 09-07-2025 13:15 ]

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Wagen van november 2023;

Huidige voorspelde laadstatus 92 %
Prognose van de elektrische actieradius tijdens het opladen 331 km
Oplaadstatus CHARGINGACTIVE
Oplaadstatus van de hoogspanningsaccu 89 %
Energie-inhoud van de hoogvoltage-accu 74.4 kWh
Gezondheidstoestand van de hoogvoltaccu (SOCE) 100 %
Gemiddeld elektrisch verbruik 18.95 kWh/100km

SOCE van 100%... al begrijp ik niet wat de eerste waarde van 92% is (ik laad namelijk altijd tot 100%) ?

Een "Maximale energie-inhoud van de hoogvoltage-accu" heb ik trouwens niet... verbaast me trouwens dat iedereen andere dingen al dan niet ziet.

[ Voor 13% gewijzigd door r2504 op 09-07-2025 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Tot mijn verbazing kwam ik vanavond thuis met 398 km resterend (was vertrokken met 100% batterij) na een rit van 60 km (gemiddelde snelheid 52.4) en een verbruik van 13.3 kWh/100 km.

Dit heb ik nog nooit gezien in dik 1.5 jaar... meestal zie ik zelfs maar iets van een 320 a 350 km als ik vertrek (met 100%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:44

GigaTexel_BE

AMD MP²

r2504 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 23:23:
Tot mijn verbazing kwam ik vanavond thuis met 398 km resterend (was vertrokken met 100% batterij) na een rit van 60 km (gemiddelde snelheid 52.4) en een verbruik van 13.3 kWh/100 km.

Dit heb ik nog nooit gezien in dik 1.5 jaar... meestal zie ik zelfs maar iets van een 320 a 350 km als ik vertrek (met 100%).
De omstandigheden voor EV's zijn dan ook ideaal in deze temperaturen :-)

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
r2504 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 23:23:

Klopt want hij geeft een voorspelling op basis van de 13,3 kWh het laatste verbruik. Ik heb hem op vakantie een keer 580 gehad maar was na een forse afdaling en daarna gelijk aan de Tesla snellader. Na 10 min rijden was dit weer snel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Die voorspelling is zeker afhankelijk van je laatste verbruik(en), maar voor mij niet helemaal navolgbaar. Conservatief dat staat vast: dezelfde waarde na 50km onderweg als bij vertrek komt voor bij mij. Percentages zouden al beter zijn, maar misschien hoeveel kWh je nog hebt lijkt me ideaal. Ben je ook af van die vaagheid rond degradatie. Die rangevoorspelling hoeft niet weg: zit vast logica achter.

[ Voor 7% gewijzigd door jvq op 10-07-2025 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
r2504 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:10:
Wagen van november 2023;

Huidige voorspelde laadstatus 92 %
Prognose van de elektrische actieradius tijdens het opladen 331 km
Oplaadstatus CHARGINGACTIVE
Oplaadstatus van de hoogspanningsaccu 89 %
Energie-inhoud van de hoogvoltage-accu 74.4 kWh
Gezondheidstoestand van de hoogvoltaccu (SOCE) 100 %
Gemiddeld elektrisch verbruik 18.95 kWh/100km

SOCE van 100%... al begrijp ik niet wat de eerste waarde van 92% is (ik laad namelijk altijd tot 100%) ?

Een "Maximale energie-inhoud van de hoogvoltage-accu" heb ik trouwens niet... verbaast me trouwens dat iedereen andere dingen al dan niet ziet.
Ik krijg ook een heel overzicht van de eerste kilometer tot nu met alle gegevens wanneer laden en waar hoeveel enz. Kan precies zien waar de vorige eigenaren zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
jvq schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:58:
Die voorspelling is zeker afhankelijk van je laatste verbruik(en), maar voor mij niet helemaal navolgbaar.
60 km is al een redelijke afstand... ik kan best een laag cijfer halen als ik van hier tot aan de supermarkt rijdt maar met dergelijke afstand is het toch wel een realistisch cijfer al blijft het natuurlijk een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

RonnyP schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:28:
[...]

Ik krijg ook een heel overzicht van de eerste kilometer tot nu met alle gegevens wanneer laden en waar hoeveel enz. Kan precies zien waar de vorige eigenaren zijn geweest.
Gebruik je hetzelfde bmw-ID als de vorige eigenaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickbmwix3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:15
oGoG schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:36:
[...]

Bij mij geeft deze hogevoltage-accu een waarde van 70,28kwh aan. Dus 95.2% (4jaar en 60k km).
Raar bij mij geeft tie inderdaad inhoud max 73,83 echter dit erbij :

<name>Energie-inhoud van de hoogvoltage-accu</name>
<value>74.42</value>

P.S status accu 99% met 130k op de teller

[ Voor 6% gewijzigd door patrickbmwix3 op 12-07-2025 07:14 ]

Pagina: 1 ... 89 90 Laatste