Probleem gevonden; marterschade. Oplossing nog niet, verzekeringskwestieDomiGijzen schreef op maandag 24 maart 2025 @ 22:03:
[...]
Eerste gedachte zou zijn water in je socket.
Twee gedachte: Wat is dat van dealer? Dit lijkt me een serieus probleem. Op zijn allerminst mag je toch even langskomen voor een snelle check of er niks gevaarlijks aan de hand is. Ik heb voor minder problematische uitdagingen direct langs mogen komen voor een snelle check en uitlezen.
Ik ben ondertussen wat aan het proberen gegaan en merk iets vreemds.Freezr schreef op donderdag 3 april 2025 @ 07:53:
Ik heb al veel gezocht en gelezen in dit forum, maar duidelijke informatie nog niet gevonden over een route plannen (in de auto, niet in de app) met laadstops.
Wat is de beste manier en hoe krijg ik een route met enkel 2 of 3 laadstops i.p.v. een lange lijst van mogelijke laadstations?
Want die lange lijst met laadstops krijg ik als ik op de melding in de balk bovenin klik waarin wordt gezegd: 2 laadstops nodig.
Deze week zag ik nog een filmpje van een iX (met OS 8.5 of 9) waarbij de route keurig met laadstops als een overzicht werd getoond. Op de kaart en in detail aan de linkerkant.
Kan de iX3 ook zoiets of is dat niet mogelijk?
Route naar: Parijs of Kopenhagen.
- Na een tijdje komt een balkje bovenin met geoptimaliseerde route en de laadtijd.
- Als je die melding opent krijg je de voorgestelde stops bij laadstations. Ook op de kaart zijn de stops te zien. Met minuten laadduur.
:strip_exif()/f/image/Vy6IDXehHtInGe0bLkWTuMA1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/plGKmqqq97UPhO0nGHHIjY1h.jpg?f=fotoalbum_large)
Route naar: Leipzig
- Na een tijdje komt een balkje bovenin met aantal laadstops nodig.
- Als je die melding opent krijg je een hele lange lijst met laadstations. Met erachter de afstand in km. Geen laadstops op de kaart.
:strip_exif()/f/image/JtZaZiG7ixJ5PAji7OOwxWJn.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarom dit verschil? Elke keer als ik weer probeer dezelfde verschillende reactie van de navigatie.
Die lange lijst is het resultaat van een filter op alle laadstations langs de route. De keuze moet je zelf maken.
Maar wat het rare is waarom de navi die keus dus niet maakt. De enige reproduceerbare situatie die ik ken is als je een "alternatieve" route kiest: dan krijg ik die melding dat je x keer moet laden en niet die geoptimaliseerde route.
Overigens gebruik ik dit vooraf plannen nooit meer, maar zoek een laadstation langs de route tegen de tijd dat het nodig is of ik even wil stoppen.
Maar wat het rare is waarom de navi die keus dus niet maakt. De enige reproduceerbare situatie die ik ken is als je een "alternatieve" route kiest: dan krijg ik die melding dat je x keer moet laden en niet die geoptimaliseerde route.
Overigens gebruik ik dit vooraf plannen nooit meer, maar zoek een laadstation langs de route tegen de tijd dat het nodig is of ik even wil stoppen.
Als je trouwens Android Auto gebruikt of Apple CarPlay, kan ik de app Charging Time aanbevelen om onderweg langs de route laadstations te vinden.
Je kan het een maandje proberen, daarna is het een abonnement. Ik heb een abonnement en kan een linkje sturen waarmee je korting krijgt het eerste jaar.
Je kan het een maandje proberen, daarna is het een abonnement. Ik heb een abonnement en kan een linkje sturen waarmee je korting krijgt het eerste jaar.
[ Voor 9% gewijzigd door jvq op 12-04-2025 23:04 ]
Het probleem met de meeste auto's/apps die suggesties geven is dat deze niet in staat zijn te filteren op basis van de laadpas van m'n werkgever (het aanbod is wel groot maar soms zijn er toch laders waar we niet kunnen laden).
We proberen ook altijd tot de laatste kilometer (+- 15 a 20 resterend) te rijden om minimaal te moeten laden... dus nu kijken we steeds op de app van de laadpas of er nog eentje verder is want vaak blijkt dat ons eerste idee uiteindelijk nog genoeg kilometers (50 a 100) resterend heeft en dan is het zonde om al te gaan laden (dat gaat namelijk het snelste als de batterij zo leeg mogelijk is).
We proberen ook altijd tot de laatste kilometer (+- 15 a 20 resterend) te rijden om minimaal te moeten laden... dus nu kijken we steeds op de app van de laadpas of er nog eentje verder is want vaak blijkt dat ons eerste idee uiteindelijk nog genoeg kilometers (50 a 100) resterend heeft en dan is het zonde om al te gaan laden (dat gaat namelijk het snelste als de batterij zo leeg mogelijk is).
Voor de BMW rijders die zich afvragen wat de impact is van het aflopen van hun BMW ConnectedDrive dienst "kaarten update", na het aflopen van het abonnement kun je niet meer de (Europa) kaarten downloaden. Je kunt zelfs niet de kaarten van het laatste kwartaal dat je een abonnement had downloaden.Anybies schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:24:
Nieuwe versie beschikbaar. Road Map EUROPE Live 2024-2
Je krijgt 7 dagen voordat het abonnement verloopt nog een waarschuwingsemail en mijn tip is dan ook om onmiddellijk de kaarten voor Europa te downloaden. De kans is groot dat de kwartaallijkse update toch niet beschikbaar komt de komende dagen. Sommige mensen zijn voor het geluk geboren en krijgen op de laatste dag van hun abonnement (en weken eerder dan afgelopen jaren) de kwartaallijkse update.
:strip_exif()/f/image/wphtnIRvwKnjsxh3zszi7NOY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eyZaLMzaWEQ6boavgGy1zXUa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IljHCxtSmYTAR4CdmQ5gEa5L.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de duidelijkheid, je kunt nog wel de gedownloade kaarten uploaden in de auto na het aflopen van het abonnement (zolang je de kaarten maar hebt gedownload voor het aflopen van het abonnement).
:strip_exif()/f/image/q0ZnWkf4wnQyXit3ITxZ0D0Y.jpg?f=fotoalbum_large)
"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)
Gebruiken jullie de ingebouwde navi? Ik heb die nog nooit gebruikt. Ik rij altijd via waze of Google maps via android auto.
Laadstops plan ik zelf via chargefinder. En vanuit die app kan je die snel naar Google maps sturen.
Laadstops plan ik zelf via chargefinder. En vanuit die app kan je die snel naar Google maps sturen.
Ik gebruik de ingebouwde navigatie van m’n bmw wel. Kan net als Google maps op bedrijven zoeken, ik vind de instructies en de kaarten fijner kijken zeker icm de heads-up display kaarten bij afslagen.Korre schreef op zondag 13 april 2025 @ 08:35:
Gebruiken jullie de ingebouwde navi? Ik heb die nog nooit gebruikt. Ik rij altijd via waze of Google maps via android auto.
Mn telefoon hoeft nu niet met CarPlay verbonden te zijn en ik kan spotify gewoon via de auto bedienen.
Google hoeft ook niet altijd te weten waar ik uithang en naar toe ga. Vind ook de file informatie van de auto prima werken.
Het mooie van de bmw-navigatie vind ik de indicatie op welke rijstrook je zit (blauwe driehoekje), welke rijstroken je na de huidige moet hebben, de "3D" weergave in de HUD van afslagen en het trillen van het stuur als je van baan moet wisselen of de afslag pakken.
Minder mooi natuurlijk de "looks" en de beperkte spraak-input. Simpel een poi vinden als bijv. "Ikea" is mij nog nooit gelukt.
Minder mooi natuurlijk de "looks" en de beperkte spraak-input. Simpel een poi vinden als bijv. "Ikea" is mij nog nooit gelukt.
Wij hebben een g26 en daar kan je wel op ikea zoeken dus dan is t vergelijkbaar met t gemak van Google maps. Restaurantjes kan je ook tripadvisor zien.jvq schreef op zondag 13 april 2025 @ 10:02:
Het mooie van de bmw-navigatie vind ik de indicatie op welke rijstrook je zit (blauwe driehoekje), welke rijstroken je na de huidige moet hebben, de "3D" weergave in de HUD van afslagen en het trillen van het stuur als je van baan moet wisselen of de afslag pakken.
Mooi is relatief/subjectief... voor mij is Google/Waze navigatie precies gemaakt voor kinderen maar smaken verschillen dus.jvq schreef op zondag 13 april 2025 @ 10:02:
Minder mooi natuurlijk de "looks" en de beperkte spraak-input.
Is nochtans geen kunst aan... gewoon in het zoekveld voor het adres IKEA (of wat dan ook ingeven).jvq schreef op zondag 13 april 2025 @ 10:02:
Simpel een poi vinden als bijv. "Ikea" is mij nog nooit gelukt.
:strip_exif()/f/image/PKLjNTChlxZtfkyhrGnZfNEq.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet er iemand waar de auto zijn informatie haalt over "gevaarlijke situaties"?
Ik krijg nu al ongeveer een 4-tal maanden op één bepaalde plek een melding dat er "verderop een gevaarlijke situatie is". Dat zijn dan volgens de onboard infotainment stilstaande voertuigen.
Die voertuigen zullen er misschien ooit wel gestaan hebben, maar na 4 maanden hebben ze die toch weggesleept denk ik dan (ik heb die stilstaande voertuigen daar trouwens nooit zien staan).
Wordt dit ook enkel geupdate bij een kaartupdate? Ik zou verwachten dat zulks via RTTI binnenkomt en dat dit toch max na een dag "afgemeld" moet worden.
Nog iemand met dit issue?
Ik krijg nu al ongeveer een 4-tal maanden op één bepaalde plek een melding dat er "verderop een gevaarlijke situatie is". Dat zijn dan volgens de onboard infotainment stilstaande voertuigen.
Die voertuigen zullen er misschien ooit wel gestaan hebben, maar na 4 maanden hebben ze die toch weggesleept denk ik dan (ik heb die stilstaande voertuigen daar trouwens nooit zien staan).
Wordt dit ook enkel geupdate bij een kaartupdate? Ik zou verwachten dat zulks via RTTI binnenkomt en dat dit toch max na een dag "afgemeld" moet worden.
Nog iemand met dit issue?
Dergelijke dingen komen volgens mij inderdaad via RTTI en zouden dus normaal moeten verdwijnen maar ik heb geen idee hoe meldingen hiervoor exact gebeuren of door welke instantie.
Alleen is de ronde draaier een draak om input te geven, wat een onding!r2504 schreef op maandag 14 april 2025 @ 22:56:
[...]
Mooi is relatief/subjectief... voor mij is Google/Waze navigatie precies gemaakt voor kinderen maar smaken verschillen dus.
[...]
Is nochtans geen kunst aan... gewoon in het zoekveld voor het adres IKEA (of wat dan ook ingeven).
[Afbeelding]
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Werkt(e) bij mij dus niet: ik heb toen een "reset filter" gedaan wat het probleem oploste!r2504 schreef op maandag 14 april 2025 @ 22:56:
[...]
Is nochtans geen kunst aan... gewoon in het zoekveld voor het adres IKEA (of wat dan ook ingeven).
[Afbeelding]
Via spraak lukt het nog steeds niet: hij biedt dan contacten aan die blijkbaar fonetisch lijken op IKEA
Klopt, maar als je je hand naar het scherm beweegt wordt het een toetsenbord en kan je gewoon typen.tc982 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:58:
[...]
Alleen is de ronde draaier een draak om input te geven, wat een onding!
Je kan met je vinger ook schrijven op de ronde knop al geef ik m'n bestemming meestal gewoon in op m'n telefoon (en dat kan vanuit veel apps, inclusief Google, Apple, ...) en stuur ik ze zo door.
Aangezien ik gebruik maak van Apple Music, is het onmogelijk om geen gebruik te maken van Apple Carplay, en dan blijf ik er het liefst in. Dus de BMW navigatie wordt bijna nooit gebruikt, ondanks dat deze wel goed is. Maar de apple maps is evengoed, maar geeft minder details in de heads up display. I'll survive
Het is een bekend fenomeen: water onder de auto. Van de AC.
Maar hebben jullie het wel eens gehad op de plek waar de auto al 3 dagen stond nadat je net bent weggereden?
Dus alsof de auto er bij opstarten nog wat water uitgooit of zo?
Het vocht is geur- en kleurloos. Ongeveer onder de voeten van de voorpassagier.
Maar hebben jullie het wel eens gehad op de plek waar de auto al 3 dagen stond nadat je net bent weggereden?
daar zit de aflaat van het water van het panoramisch dakFreezr schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:24:
Het is een bekend fenomeen: water onder de auto. Van de AC.
een panoramisch dak zelf is niet 100% waterdicht, vandaar dat er een afvoer zit in de rand van het dak
Ik heb dat elders ook gelezen als mogelijke oorzaak. Maar het was tot nu toe al 3 weken droog weer...GigaTexel_BE schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:15:
[...]
daar zit de aflaat van het water van het panoramisch dak
een panoramisch dak zelf is niet 100% waterdicht, vandaar dat er een afvoer zit in de rand van het dak
ik kan er weinig over vinden en misschien zegt dat genoeg maar zijn er aandachtspunten/problemen bekend van de ix3? Ik ben in de markt voor een occasion en de ix3 staat hoog op het lijstje we hebben nu de i3 als 2e auto en die bevalt zo goed dat we het grote broertje ook wel zien zitten.
na 30min rijden gaat de verwarming koude lucht blazen. Lijkt iets met warmtepomp te zijn, maar tot op heden bij meerdere gebruikers (inc. mijzelf) niet opgelost.haakjesluiten schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:11:
ik kan er weinig over vinden en misschien zegt dat genoeg maar zijn er aandachtspunten/problemen bekend van de ix3? Ik ben in de markt voor een occasion en de ix3 staat hoog op het lijstje we hebben nu de i3 als 2e auto en die bevalt zo goed dat we het grote broertje ook wel zien zitten.
Ik stoor mij niet heel erg aan, maar het is wel gek voor zo'n dure auto.
Verder na 2 jaar rijden (was nieuw) geen enkel gebrek, fout of storing.
Hier ook héél tevreden van de iX3 na er ongeveer 1.5jaar mee gereden te hebben. Nadelen:
- Verwarming die inderdaad koude lucht durft te blazen ook al is het buiten 3°. Je kan dit oplossen door de verwarming nietmeer op "auto" te zetten, maar na een 20-tal minuten op niet "auto" te staan krijg je dan weer beslaging ruiten en dergelijke. Overlaatst me erop betrapt dat het buiten 23° was en dat ik de zetelverwarming opgezet had 😁. Puur doordat de HVAC van de wagen niet OK is.
- Heel klein beetje outdated software (maar dat hebben alle autovendors, behalve Tesla).
Voor de rest fantastische wagen: zit goed/rijdt goed/stabiel/kleine draaicirkel voor zulke wagen/grote koffer/overal premium aanvoelende materialen. Héél goede wagen en puur Duits/puur BMW.
Wat me ook enorm opvalt (is misschien ietwat speciaal om te vermelden): hiervoor had ik een VW Passat en was ik met het interieur te poetsen makkelijk 2u bezig. Met deze poets ik het interieur kraakpoper op 45 minuten. Denk dat het te maken heeft met het feit dat hij hoger staat als mijn Passat, of dat er minder 'hoekjes en kantjes' in het interieur zijn.
Hebben jullie ook die ervaring?
- Verwarming die inderdaad koude lucht durft te blazen ook al is het buiten 3°. Je kan dit oplossen door de verwarming nietmeer op "auto" te zetten, maar na een 20-tal minuten op niet "auto" te staan krijg je dan weer beslaging ruiten en dergelijke. Overlaatst me erop betrapt dat het buiten 23° was en dat ik de zetelverwarming opgezet had 😁. Puur doordat de HVAC van de wagen niet OK is.
- Heel klein beetje outdated software (maar dat hebben alle autovendors, behalve Tesla).
Voor de rest fantastische wagen: zit goed/rijdt goed/stabiel/kleine draaicirkel voor zulke wagen/grote koffer/overal premium aanvoelende materialen. Héél goede wagen en puur Duits/puur BMW.
Wat me ook enorm opvalt (is misschien ietwat speciaal om te vermelden): hiervoor had ik een VW Passat en was ik met het interieur te poetsen makkelijk 2u bezig. Met deze poets ik het interieur kraakpoper op 45 minuten. Denk dat het te maken heeft met het feit dat hij hoger staat als mijn Passat, of dat er minder 'hoekjes en kantjes' in het interieur zijn.
Hebben jullie ook die ervaring?
[ Voor 18% gewijzigd door Pharos1985 op 21-04-2025 22:03 ]
Dat koudelucht blazen klinkt als een bevroren warmtepomp die een defrost cyclus draait, dat heb ik met mijn splitairco thuis ook wel eens gemerkt al heeft Daikin dat iets slimmer opgelost en stopt het blazen van lucht gewoon even ipv dat je een koude wind in je nek krijgt moet BMW ook lukken.
@haakjesluiten fantastische wagen. Rijd m nu bijna een jaar (25.000 km), geen problemen mee gehad. Erg tevreden mee. Rijd goed, voelt premium aan, WLTP is haalbaar en is lekker ruim.
[ Voor 5% gewijzigd door mrwiggs op 22-04-2025 06:25 ]
Ben na 40.000 km ook zeer tevreden. Dat met die airco herken ik wel, maar heb dat niet zo erg als anderen hier melden.
Zou persoonlijk wel voor de facelift-versie gaan als dat qua prijs je past.
Zou persoonlijk wel voor de facelift-versie gaan als dat qua prijs je past.
Ik rijd met een van de eerste facelift versies. Tevreden over de wagen, voor zijn formaat heel zuinig. Enkel eens de rechter zijspiegel moeten laten vervangen in garantie want hij klapte niet altijd meer dicht. In september wordt het tijd om een opvolger te kiezen, ik hoop opeen nieuwe iX3 alhoewel het interieur me echt niet bekoort.
Bmw biedt na de standaard 3 jaar garantie een verlenging van de garantie aan van 1 of 2 jaar. Max. 200.000 km.
Zijn die bedragen (resp. zo’n €750 en €2000) wat jullie betreft redelijk? Iemand ervaring hiermee?
Zijn die bedragen (resp. zo’n €750 en €2000) wat jullie betreft redelijk? Iemand ervaring hiermee?
Ik heb alleen de uitgebreide garantie bij aanschaf gekocht (4 jaar totaal). Volgens mij koste dat toen rond de 400-500 euro. Maar gezien de hoeveelheid onderhoud had ik dat wellicht niet hoeven doen. Eerstvolgende beurt is een maand na de 4 jaar voorbij zijn ..jvq schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:06:
Bmw biedt na de standaard 3 jaar garantie een verlenging van de garantie aan van 1 of 2 jaar. Max. 200.000 km.
Ik twijfel er ook over. Zag in lijstje wat er standaard onder valt, maar een groot deel was niet van toepassing op een elektrische auto..
Wat zoek je specifiek?haakjesluiten schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:11:
Al realiseer ik me dat er in de basis weinig keuze is bij deze iX3...
Het is een Executive of een High Executive... :-)
Maar qua leeftijd/km's?
Misschien past die van mij in het plaatje...
Verwar je het niet met service? Dat is iets anders: je kreeg 4 jaar service en 3 jaar garantie. Je kan beiden verlengen. Ik doel echt op garantie.Remigius schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:55:
[...]
Ik heb alleen de uitgebreide garantie bij aanschaf gekocht (4 jaar totaal). Volgens mij koste dat toen rond de 400-500 euro. Maar gezien de hoeveelheid onderhoud had ik dat wellicht niet hoeven doen. Eerstvolgende beurt is een maand na de 4 jaar voorbij zijn ..
Je hebt gelijk, ik heb inderdaad 4 jaar service. Nog steeds een slechte koop gezien hij bijna nooit hoeft, maar je weet het niet :-)jvq schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:06:
[...]
Verwar je het niet met service? Dat is iets anders: je kreeg 4 jaar service en 3 jaar garantie. Je kan beiden verlengen. Ik doel echt op garantie.
Ben (iX3 LCI) vandaag naar noord Spanje gereden (1320km) en tijdens laatste 3 laadstops kwam snelheid niet boven 90 kWh uit, en bij accu 45% ging deze naar max 50kwh. Buiten temperatuur was prima met ~19C. Dacht 1e keer dat het aan laadstation lag, maar drie op een rij is mi geen toeval meer. Heb vaker lange stukken gereden en dit niet eerder meegemaakt. Inmiddels 140k gereden en auto gaat er binnenkort uit voor i5 touring. Iig niet fijn en ben benieuwd of anderen dit ook wel eens meegemaakt hebben.
.
.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Hans4545 op 27-04-2025 23:26 ]
Buitentemperatuur van 19 betekent niet dat de batterij ook 19 graden is, dat heb ik al eens uitgelezen met OBD module. Oftewel, je moet bijna altijd voorverwarmen.DAG16 schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:29:
Ben (iX3 LCI) vandaag naar noord Spanje gereden (1320km) en tijdens laatste 3 laadstops kwam snelheid niet boven 90 kWh uit, en bij accu 45% ging deze naar max 50kwh. Buiten temperatuur was prima met ~19C. Dacht 1e keer dat het aan laadstation lag, maar drie op een rij is mi geen toeval meer. Heb vaker lange stukken gereden en dit niet eerder meegemaakt. Inmiddels 140k gereden en auto gaat er binnenkort uit voor i5 touring. Iig niet fijn en ben benieuwd of anderen dit ook wel eens meegemaakt hebben.
Nu is 45% ook nog wat hoog voor snelladen, je kunt beter tot 20% ofzo rijden als je hogere snelheiden wilt.
Ik begon idd op 20% en ik heb ook wel eens met koude accu geladen. Dan ging deze toch vrij snel naar max snelheid. Het leek nu een soort plafond
Bmw heeft een max aantal snellaadsessies.DAG16 schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:29:
Na x aantal keren op x aantal uren gaat de snelheid naar beneden tot hij ac laden geladen heeft of de timer afgelopen is.
Van het weekend wou geen enkele paal de auto laden, blijkt dat er een pin van de laadkabel naar achteren is geschoven en dus geen contact meer maakt. Dat wordt dus een tripje naar de garage.
Iemand dit al voorgehad?
Iemand dit al voorgehad?
En weet je wat x is?philippede1ste schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:59:
[...]
Bmw heeft een max aantal snellaadsessies.
Na x aantal keren op x aantal uren gaat de snelheid naar beneden tot hij ac laden geladen heeft of de timer afgelopen is.
Vanwaar komt deze informatie? Niet dat ik je niet wil geloven, maar dit is toch wel sterk.philippede1ste schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:59:
[...]
Bmw heeft een max aantal snellaadsessies.
Ik zit met een verhuis de volgende maand en ga niet zomaar een laadpaal (AC) kunnen gebruiken en ik plan om de hele maand te gaan snelladen.
Ik heb dat nog al zien passeren, ook bij andere modellen. Wel nog geen officiele documentatie over gevonden.Pharos1985 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:29:
[...]
Vanwaar komt deze informatie? Niet dat ik je niet wil geloven, maar dit is toch wel sterk.
Ik zit met een verhuis de volgende maand en ga niet zomaar een laadpaal (AC) kunnen gebruiken en ik plan om de hele maand te gaan snelladen.
Ik vond dit: https://tff-forum.de/t/fa...laedt-als-erwartet/245487
Bij punt 4 over dc laden noemt hij de bmw i4. Is de techniek van de aandrijving/accu niet gelijk in de i4 en ix3?
Bij punt 4 over dc laden noemt hij de bmw i4. Is de techniek van de aandrijving/accu niet gelijk in de i4 en ix3?
Niet helemaal denk ik.jvq schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:58:
Ik vond dit: https://tff-forum.de/t/fa...laedt-als-erwartet/245487
Gisteren een i4 uit 11/23 die 220 kW haalde en de iX3 komt niet boven 150 kW?
-
[ Voor 100% gewijzigd door ATCO op 01-05-2025 12:25 . Reden: Dubbel ]
Ik heb dit ook ervaren na een lange terugrit van vakantie. Ik geloof dat het bij de 4e of 5e snellaad sessie optrad.
Het zou interessant zijn om er achter te komen of de reset op de een of andere manier getriggerd kan worden zonder een AC lader te bezoeken, dit is een frustrerend einde van een lange reisdag.
Het zou interessant zijn om er achter te komen of de reset op de een of andere manier getriggerd kan worden zonder een AC lader te bezoeken, dit is een frustrerend einde van een lange reisdag.
ik ben ah uitkijken naar een tweedehands iX3...ben je verplicht BMW onderhoudsintervallen bij BMW uit te voeren om je 8 jaar/160.000km garantie op de batterij te behouden en iemand een idee wat er wordt uitgevoerd?
Idd! Bedankt allen voor de informatie rond die limitaties in snelladen. Nu nog de vraag: wat reset het effectief? 1 keer aan de AC lader? Volladen aan AC lader of bvb ook voldoende om er pakweg 2u aan te hangen? Meerdere AC laadsessies nodig?ATCO schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 12:24:
Ik heb dit ook ervaren na een lange terugrit van vakantie. Ik geloof dat het bij de 4e of 5e snellaad sessie optrad.
Ikzelf heb de wagen nu ongeveer 1,5 jaar en heb tot nu toe nog maar 5-tal keer ermee aan DC charging gedaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Pharos1985 op 01-05-2025 12:43 ]
Uitsluiting van garantie (8 jaar, 160.000km voor voertuigen vanaf 1 augustus 2019) als:vtrke schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 12:27:
ik ben ah uitkijken naar een tweedehands iX3...ben je verplicht BMW onderhoudsintervallen bij BMW uit te voeren om je 8 jaar/160.000km garantie op de batterij te behouden en iemand een idee wat er wordt uitgevoerd?
- onderhoud en reparatie aan de auto niet volgens de specificaties van de fabrikant en strikt volgens de voorgeschreven onderhoudsintervallen tijdig zijn uitgevoerd.
https://www.bmw.nl/nl/con...en-garantie/garantie.html
Ik heb geen reset uit kunnen voeren met AC laden. Op terugweg zelfde euvel na ~ 5 snellaadsessies. Niet fijn maar wel ‘overleefd’. Ff wat positiefs; vandaag ‘gewoon’ 480 km op een volle accu gereden. Dit terwijl er al 140.000 op de teller staat. M.a.w. m.i. is degradatie van de accu te verwaarlozen 😀.