Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-06 15:03
RonnyP schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:32:
[...]
Ik heb vandaag ook gekozen om de BMW IX3 aan de kant te doen na amper 6 mnd en gekozen voor de Q6 E-Tron S Edition Quattro. Hiervoor altijd Audi gereden en kan maar niet wennen aan wat kleine zaken die me irriteren o.a support vanuit de dealer, airco probleem en als pre-LCI langzaam laden bij kou. Ik wil ook graag laden op 22kWh op kantoor ipv 11kWh zodat de laadpaal sneller beschikbaar is voor andere collega's.. Kreeg voor de BMW pre-LCI nog 35k terug en dat had ik er ook voor betaald dus nu nog paar maanden wachten. Had niet verwacht dat hij niet zou bevallen de IX3 maar je merk dat het een EV uit 2021 is en qua techniek is ingehaald en denk dat dit ook de reden is dat ze IX3 uit de productie hebben gehaald.
Ik wil niet cynisch doen, maar bij Audi ben je aangewezen op "service" en "garantie" bij PON... Niet bij Volkswagen.
Bovendien: bij mijn vorige dikke e-tron werkte 60% van de techniek goed. Waar het bij de iX3 95% is.

Toch komt de nieuwe Q6 erg goed uit tests en wens ik je er veel plezier mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Freezr op 12-10-2024 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16:23

jvq

RonnyP schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:32:

... maar je merk dat het een EV uit 2021 is en qua techniek is ingehaald en denk dat dit ook de reden is dat ze IX3 uit de productie hebben gehaald.
Nou nee, dat ligt al ruim vóór de introductie van een model vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 15:52
Freezr schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:13:
[...]

Ik wil niet cynisch doen, maar bij Audi ben je aangewezen op "service" en "garantie" bij PON... Niet bij Volkswagen.
Bovendien: bij mijn vorige dikke e-tron werkte 60% van de techniek goed. Waar het bij de iX3 95% is.

Toch komt de nieuwe Q6 erg goed uit tests en wens ik je er veel plezier mee.
Ik denk dat het per dealer verschilt en mijn vorige Audi nooit problemen gehad namelijk. Ik irriteer me aan de krakende voortrein die ik zelfs hoor als ik aan de andere kant van het huis ben, slechte airco en vanochtend begint laden met 45kWh met accu op 16% en heb 45 min gestaan totdat hij op 80% zat en er geen software updates meer komen voor de IX3 en helemaal niet voor de pre-LCI.

Als ik dan hoor van een monteur van dealer in Den Haag dat dit nooit verholpen gaat worden en dat ze opdracht hebben voor het traineren van de klacht dan ben ik bang dat de klachten nooit worden opgelost. Ik heb ook nog nooit gelezen dat ze zijn opgelost maar dat bij aantal wel de koop is ontbonden met tussenkomst van advocaat.

Dat is voor mij de druppel en dan is het klaar met de IX3.

Gelukkig maak ik na 6 maanden rijden er geen verlies op want heb hem voor 35k uit de lease overgenomen en krijg dit er ook weer voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:36
Fijn dat je er iig weer je aankoopbedrag voor hebt gekregen! Maar als ik het zo lees is er wellicht het e.e.a. mis met jouw iX3 want ik herken de problemen totaal niet, m.u.v. de airco maar dat lijkt nu opgelost.

Maar als de dealer er niks aan doet kan ik me voorstellen dat je met dit specifieke exemplaar klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:40
mrwiggs schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:10:
Fijn dat je er iig weer je aankoopbedrag voor hebt gekregen! Maar als ik het zo lees is er wellicht het e.e.a. mis met jouw iX3 want ik herken de problemen totaal niet, m.u.v. de airco maar dat lijkt nu opgelost.

Maar als de dealer er niks aan doet kan ik me voorstellen dat je met dit specifieke exemplaar klaar bent.
Dat zijn 3 bekende problemen:
-Krakende/piepende ophanging.
-Geen pre-conditioning op pre-lci (geloof dat dat een pre-lci is).
-Airco issues.

Alle vaker besproken hier. 1 en 2 komt bij alle betreffende modellen voor. 3 niet bij iedereen maar lijkt wel steeds vaker terug te komen.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcher
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:20
Allen,

heb een iX3 LCI met ~ 6K km op de teller gekocht, zal voorlopig naast m'n i4M50 gereden worden, erg complete uitrusting (Impressive met nog extra's). Rijdt erg fijn ... met natuurlijk niet de punch van de M50 ... maar dat is op zich geen probleem .

Nu een vraagje aan jullie: de verkoper (behoorlijk grote BMW garage in BE) gaf aan dat de iX3 een 4x4 aandrijving heeft (zou tot 30%V - 70%A verdeling gaan), ik dacht dat vanwege slechts 1 elektro-motor, dit enkel achterwiel aangedreven zou zijn ... de i4M50 heef er 2 voor 4x4.

Kan iemand dit bevestigen ?

alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 01:31
Volgens mij is het gewoon alleen achterwiel aangedreven. Maar slecht dat de dealer dat niet weet zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
iX3 is alleen RWD.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BataviaanBMW
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-03 09:21
Denk dat hij in de war was met de iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:59
Marcher schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:50:
de verkoper (behoorlijk grote BMW garage in BE) gaf aan dat de iX3 een 4x4 aandrijving heeft (zou tot 30%V - 70%A verdeling gaan)
Blijkbaar mag tegenwoordig iedereen auto's verkopen... als je zelfs je eigen product al niet kent 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
patrickbmwix3 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:31:
Iemand dit al gehad ? Hoezen lijken aan beide kanten stuk te zijn :(
I[Afbeelding]
Je bent niet de enige.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGi-XF71UCBEPOqU5uBEoJcRCYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zcbQD6a0BgHMm15YdS8CHl9t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 22:04

Boston

The Cape State

siemenz schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:30:
[...]
Voor mij is de capaciteit van de accu alleen maar belemmerend tijdens vakanties. Voor de rest rijd ik nooit meer dan 350km per dag. [...]
Het was weer fris vanochtend, dus het verwachte bereik was onder de 300km met 80% SoC, maar eenmaal aangekomen op de bestemming was het geëxtrapoleerde bereik 436km.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot fan van de BMW IX3 en iedere keer als ik een andere IX3 zie dan word ik een klein beetje blij, maar stiekem is het bereik van de auto voor mijn behoefte nu wat te klein. Voor mijn huidige opdrachtgever is een enkeltje naar kantoor 142km. Heen en terug red ik dus niet met tussen de 80 en 20% SoC blijven en al helemaal niet als ik pas na 19:00 terug rij. Bij mijn opdrachtgever staan heel veel laadpalen, dus ik laad even bij, zodat ik met genoeg SoC terug rij, maar afgelopen maand heb ik ook al 2 dagen zoveel gereden dat zelfs met AC laden op de bestemming ik het niet redde en even 10% a 20% moest snel laden.

Thuis laden blijft goedkoper dan AC en DC buiten de deur, maar waar ik eerder schreef dat 470km WLTP bereik voor mij voldoende was kom ik daar nu op terug en zou het 641km WLTP bereik van een 95kWh accu toch fijner zijn.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
DomiGijzen schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:24:
[...]

Dat zijn 3 bekende problemen:
-Krakende/piepende ophanging.
-Geen pre-conditioning op pre-lci (geloof dat dat een pre-lci is).
-Airco issues.

Alle vaker besproken hier. 1 en 2 komt bij alle betreffende modellen voor. 3 niet bij iedereen maar lijkt wel steeds vaker terug te komen.
-Airco issues

Ik rijd nu al maanden rond met "Auto" stand van de climate control uit. En heb het idee dat de koude lucht na ongeveer 45 minuten verleden tijd is. Bovendien is het veel rustiger in de auto met de ventilator altijd op standje 2 (i.p.v. uitschieters naar stand 5 in de Auto stand).
Natuurlijk is dit symptoombestrijding en hoop ik dat BMW het toch nog eens gaat oplossen. Dat moet toch kunnen via de software als ik het ook kan door "Auto" uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BataviaanBMW
Boston schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:56:
[...]

Het was weer fris vanochtend, dus het verwachte bereik was onder de 300km met 80% SoC, maar eenmaal aangekomen op de bestemming was het geëxtrapoleerde bereik 436km.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot fan van de BMW IX3 en iedere keer als ik een andere IX3 zie dan word ik een klein beetje blij, maar stiekem is het bereik van de auto voor mijn behoefte nu wat te klein. Voor mijn huidige opdrachtgever is een enkeltje naar kantoor 142km. Heen en terug red ik dus niet met tussen de 80 en 20% SoC blijven en al helemaal niet als ik pas na 19:00 terug rij. Bij mijn opdrachtgever staan heel veel laadpalen, dus ik laad even bij, zodat ik met genoeg SoC terug rij, maar afgelopen maand heb ik ook al 2 dagen zoveel gereden dat zelfs met AC laden op de bestemming ik het niet redde en even 10% a 20% moest snel laden.

Thuis laden blijft goedkoper dan AC en DC buiten de deur, maar waar ik eerder schreef dat 470km WLTP bereik voor mij voldoende was kom ik daar nu op terug en zou het 641km WLTP bereik van een 95kWh accu toch fijner zijn.
Ik laad standaard altijd tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-11-2024
BataviaanBMW schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:10:
[...]

Op 11Kw of via snellader ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Freezr schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:01:
[...]

-Airco issues

Ik rijd nu al maanden rond met "Auto" stand van de climate control uit. En heb het idee dat de koude lucht na ongeveer 45 minuten verleden tijd is. Bovendien is het veel rustiger in de auto met de ventilator altijd op standje 2 (i.p.v. uitschieters naar stand 5 in de Auto stand).
Natuurlijk is dit symptoombestrijding en hoop ik dat BMW het toch nog eens gaat oplossen. Dat moet toch kunnen via de software als ik het ook kan door "Auto" uit te zetten?
Heb ook auto uit geprobeerd. Lost het probleem niet helemaal op, wel iets. Maar vond ik zelf weer minder fijn omdat je dan ook zelf moet opletten of de juiste stand aan staat en dergelijke. Moet gewoon opgelost worden idd.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Rincon schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:50:
[...]
Doe ik ook (100% laden) op de thuislader... via een snellader meestal (op vakantie) maar max. tot 76% (daarna daalt de curve en is het gewoon tijdsverlies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
r2504 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:12:
[...]

Doe ik ook (100% laden) op de thuislader... via een snellader meestal (op vakantie) maar max. tot 76% (daarna daalt de curve en is het gewoon tijdsverlies).
Ok, ja ,boven 80% laden met snellader gaat tergend langzaam had ik ook ondervonden, thuis tot 100 % laden ga ik ook eens doen, kan geen kwaad voor de accu had ik eens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expje87
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-05 07:39
Laden tot 100% heeft altijd invloed op de accu. De vraag is alleen hoe erg je dit vind. Als je hem gelijk gebruikt zal het effect minder erg zijn dan als je hem een week lang op 100% laat staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
De batterij is volgens mij nooit volledig geladen want die heeft enige marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BataviaanBMW
Rincon schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:50:
[...]

11Kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BataviaanBMW
Expje87 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:12:
Laden tot 100% heeft altijd invloed op de accu. De vraag is alleen hoe erg je dit vind. Als je hem gelijk gebruikt zal het effect minder erg zijn dan als je hem een week lang op 100% laat staan
Als ik hem de volgende dag niet nodig heb, dan op 90%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
BataviaanBMW schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:10:
[...]

Nooit anders gedaan met 11 kWh en rij hem tot 10%. Als je maar gaat tot 20% en laad tot 80% dan blijf je laden. Staat hij aan de snellader dan tot 80% of moet tijd zat heben en werken in de auto dan ook gewoon tot 100%. BMW zegt slecht voor de accu maar is niemand die er naar kijkt bij inruil en in de lease al helemaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvq

jvq

RonnyP schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:23:
[...]

BMW zegt slecht voor de accu maar is niemand die er naar kijkt bij inruil en in de lease al helemaal niet.
Na ons de zondvloed heet dat toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Expje87
Ik ben dan ook van plan deze auto redelijk op te rijden, ik hou de accu netjes tussen 20-80% en indien nodig naar 100%. Scheelt dat wij niet veel rijden en geen woon-werk verkeer hebben. Ik zal eerlijk zeggen dat als ik de auto maar voor 4 jaar had ik ook gewoon tot 100% zou laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
jvq schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:38:
[...]

Na ons de zondvloed heet dat toch?
Klopt het is voor mij een vervoermiddel niets meer en minder. Ik ben niet het type dat extra coating erover doet of iedere week met een emmertje er naast staat met een spons. Heb een abonnement op de wasstraat en daar gaan alle auto's al jaren 1 x p/w doorheen en neem ik bak kofie en doen ze de binnenkant ook gelijk.

Is niets meer dan een gebruiksvoorwerp. Mijn vrouw zegt dat ik geen nieuwe auto waard ben en zit wat in maar ga ook niet in een barrel rijden.

Als de garage of de koper wil weten wat de conditie is van de accu dan gewoon 99,- euro uitgeven bij Aviloo dan weet je het. Doet je het niet dan moeten ze ook niet huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-06 11:51
Wat is de accuraatheid van de bandenspanningsmeter in de ix3? Reden: Kreeg de melding dat de bandenspanning te laag was. Vervolgens zelf de banden opgepompt met apparaat bij tankstation (en de limiet gezet op de opgegeven waarden voor voor en achter). Na het pompen meet de ix3 vervolgens 0.5 bar meer dan waar ik hm op had ingesteld. Overigens is het wel met deze (veel) te hoge waardes OK voor het systeem. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPEgEru43sIn7PNWduS9vALcGvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e2BVl4Q1Lnm5tbshujg0MnVs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvUV3asLAVwwDEfx_7RWsFSnTd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fyf2uqBqX4Z94kx6WWX5TfJN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 22:04

Boston

The Cape State

Laros88 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:32:
Wat is de accuraatheid van de bandenspanningsmeter in de ix3? Reden: Kreeg de melding dat de bandenspanning te laag was. Vervolgens zelf de banden opgepompt met apparaat bij tankstation (en de limiet gezet op de opgegeven waarden voor voor en achter). [...]
Ik heb laatst de garage gebeld nadat ik de banden had opgepompt, want ook bij mij klopte het niet. Zij zeiden dat ik vergeten was om de reset te doen nadat ik de banden had opgepompt. Daarna zie je weer de goede waardes.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rincon
Expje87 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:23:
Ik ben dan ook van plan deze auto redelijk op te rijden, ik hou de accu netjes tussen 20-80% en indien nodig naar 100%. Scheelt dat wij niet veel rijden en geen woon-werk verkeer hebben. Ik zal eerlijk zeggen dat als ik de auto maar voor 4 jaar had ik ook gewoon tot 100% zou laden
Idem,zelfde verhaal hier, ix3 particulier gekocht, met pensioen , dus geen woon werkverkeer,laden tussen 20 en 80 % misschien eens naar 90% wil de auto misschien totaal op rijden.Is toch anders als je een lease auto hebt en daar nonchalanter mee om kan gaan, dus 100% laden en elke week door wasstraat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
Wat is de accuraatheid van de bandenspanningsmeter in de ix3? Reden: Kreeg de melding dat de bandenspanning te laag was. Vervolgens zelf de banden opgepompt met apparaat bij tankstation (en de limiet gezet op de opgegeven waarden voor voor en achter). Na het pompen meet de ix3 vervolgens 0.5 bar meer dan waar ik hm op had ingesteld. Overigens is het wel met deze (veel) te hoge waardes OK voor het systeem. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook last van, om de zoveel tijd geeft de auto aan ,banden spanning te laag, na controle is deze echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:32
Weet iemand of er een mogelijkheid is (coden of eventueel iets kleins anders aanpassen) om de USB poorten always on te maken en ze dus niet te laten 'uitgaan' na een bepaalde tijd?

Soms ga ik een uur gaan lopen zonder gsm (ik laat die dan in de middensteun van mijn wagen liggen) en dan zou het ideaal zijn als ik mijn gsm kan opladen tijdens dat uur.
Nu laat ik hem in de middenconsole aangesloten en lijkt het alsof ie nog 15 minuten blijft laden via de wired USB C poort, maar dan stopt die poort met stroom leveren.

Bijzonder irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
Pharos1985 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 00:10:
Weet iemand of er een mogelijkheid is (coden of eventueel iets kleins anders aanpassen) om de USB poorten always on te maken en ze dus niet te laten 'uitgaan' na een bepaalde tijd?

Soms ga ik een uur gaan lopen zonder gsm (ik laat die dan in de middensteun van mijn wagen liggen) en dan zou het ideaal zijn als ik mijn gsm kan opladen tijdens dat uur.
Nu laat ik hem in de middenconsole aangesloten en lijkt het alsof ie nog 15 minuten blijft laden via de wired USB C poort, maar dan stopt die poort met stroom leveren.

Bijzonder irritant.
Dat weet ik niet. Maar als het niet kan, dan is een klein power bankje misschien een oplossing. Laadt zich op tijdens rijden en geeft power als de auto uitstaat.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jansen1999
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-06 08:31
Sinds de iOS 18.0.1 update werkt de Bluetooth en usb verbinding naar mijn beide iPhones niet meer. Een herstart van de radio heeft het probleem ook niet opgelost. Na het verwijderen van de telefoons uit de radio kan ik ze ook niet meer toevoegen. Ben ik de enige?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Realest
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-02 16:26
Rincon schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 23:23:
[...]

Idem,zelfde verhaal hier, ix3 particulier gekocht, met pensioen , dus geen woon werkverkeer,laden tussen 20 en 80 % misschien eens naar 90% wil de auto misschien totaal op rijden.Is toch anders als je een lease auto hebt en daar nonchalanter mee om kan gaan, dus 100% laden en elke week door wasstraat,
Hier ook particulier gekocht en ben eigenlijk ook van plan om hem “op” te rijden. Laad thuis wel altijd tot 100%, snelladers in 2.5 jaar tijd misschien een keer of 8 gedaan en dan is 80% wel de max.

Heb het idee na 62.000 kilometer dat ik nog geen range ben verloren eigenlijk of het is minimaal.

Ben stiekem wel benieuwd over een paar jaar wat een degradatietest zegt, bij iemand die 80% altijd laadt en bij iemand die gewoon volledig oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Ben ook benieuwd. Theoretisch is het wel duidelijk, maar wat onbekend is, is het Battery Management System van een leverancier. De keuzes in die software lijken me bepalend voor de degradatie van de accu: hoeveel accucapaciteit reserveer je bijv. voor bescherming en hoe snel sta je (DC) laden toe versus de accutemperatuur en SOC.
Dat zijn commerciële keuzes die grote invloed hebben op de kostprijs en specs als laadsnelheid, gewicht en verbruik. De batterijen zelf zijn voor elke leverancier in principe hetzelfde: die kopen ze bij CATL, BYD, LG etc. De software(keuzes) maken ze zelf.
Ik heb wel vertrouwen in BMW omdat ze geen prijsvechter zijn. Ook heeft de i3 een goede reputatie. Hoe dat uitpakt voor de iX3 is afwachten. Geen idee of er al iX3’s zijn met meer dan 200.000km op de klok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Hoe leest een dealer batterij degradatie uit? Is dat een test dat ie doet en dan een berekening dat ie manueel maakt of kan je gewoon een 'slijtagepercentage' met software uit de auto uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:49
Pharos1985 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:14:
Hoe leest een dealer batterij degradatie uit? Is dat een test dat ie doet en dan een berekening dat ie manueel maakt of kan je gewoon een 'slijtagepercentage' met software uit de auto uitlezen?
https://aviloo.com/accu-test.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Zouden ze niet gewoon de waarde uit Cardata gebruiken die je zelf ook kan zien (SOCE -state of certified energy)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expje87
Software is nooit een betrouwbare waarde bij batterijen. Dit wordt echt met tests gedaan waarbij de batterij opgeladen/ontladen word en alles doorgemeten word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:54
Wat is de accuraatheid van de bandenspanningsmeter in de ix3? Reden: Kreeg de melding dat de bandenspanning te laag was. Vervolgens zelf de banden opgepompt met apparaat bij tankstation (en de limiet gezet op de opgegeven waarden voor voor en achter). Na het pompen meet de ix3 vervolgens 0.5 bar meer dan waar ik hm op had ingesteld. Overigens is het wel met deze (veel) te hoge waardes OK voor het systeem. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Uuh is denk ik ook afhankelijk van de banden die je erop hebt? 19/20 inch velgen? Maar ik heb met 245/45/R20 2,3bar voor en 275/40/R20 op 2,5bar achter. Dus ik snap de vereiste druk bij jou niet zo goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:25

GigaTexel_BE

AMD MP²

Er is een standaard BMW-test hiervoor die via de dealersoftware gestart kan worden.
Auto gaat dan aan de stekker, tot 100% laden en dan (bijna) helemaal leeg. Hoe die leeg gemaakt wordt, is mij nog niet duidelijk (heb de test nog niet zelf gedaan), maar vermoed via de warmtepomp en/of de verwarmingsweerstand voor de accu. Dat duurt uiteraard bijna een hele dag.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
RonnyP schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:23:
[...]
BMW zegt slecht voor de accu maar is niemand die er naar kijkt bij inruil en in de lease al helemaal niet.
Linkje graag want er gaan veel verhaaltjes de ronde als het over laden gaat !

Traagladen is hier steeds tot 100%, snelladen tot ongeveer 75 a 80%.

Heb de wagen ondertussen een jaar en volgens een recente test in de garage is de accu capaciteit nog 100%

[ Voor 22% gewijzigd door r2504 op 21-10-2024 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:10
Als je maar mag laden tot 80% zou dat de default setting moeten zijn. Ik laad tot 100% op maximaal 11kw en gebruik snelladers enkel maar als ik niet voldoende overschot heb. Vaak is dat 100 a 200 km bijladen en dan doorrijden.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-06 11:51
Mathijs14 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:37:
[...]

Uuh is denk ik ook afhankelijk van de banden die je erop hebt? 19/20 inch velgen? Maar ik heb met 245/45/R20 2,3bar voor en 275/40/R20 op 2,5bar achter. Dus ik snap de vereiste druk bij jou niet zo goed
Klopt is afhankelijk van de band. De vereiste druk veranderde (met dezelfde band) zelfs binnen paar minuten, ook te zien in de foto's.
Boston schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:38:
[...]

Ik heb laatst de garage gebeld nadat ik de banden had opgepompt, want ook bij mij klopte het niet. Zij zeiden dat ik vergeten was om de reset te doen nadat ik de banden had opgepompt. Daarna zie je weer de goede waardes.
Ik ben naar de garage geweest en de waardes die de Ix3 meet klopte. De Bandenspanning was dus stuk te hoog na pompen. Ze hebben er wat lucht uitgelaten. Kortom de Ix3 lijkt het goed te doen. Het apparaat bij de Tamoil is aan vervanging toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BataviaanBMW
jansen1999 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 06:35:
Sinds de iOS 18.0.1 update werkt de Bluetooth en usb verbinding naar mijn beide iPhones niet meer. Een herstart van de radio heeft het probleem ook niet opgelost. Na het verwijderen van de telefoons uit de radio kan ik ze ook niet meer toevoegen. Ben ik de enige?
Ook last van, probleem nog niet kunnen oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Ik zit hier ook op iOS 18.0.1 en m'n telefoon werkt nog steeds prima (USB gebruik ik niet, heb wireless charging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKgo
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 07-02 14:34
Heeft er iemand een overzicht welke RoRo boten er de komende 2 maanden vanuit Dalain vertrekken richting Zeebrugge aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickk--
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23-04 12:17
Hebben er meer mensen last van dat Carplay ooit uitvalt? Dit komt bij mij nu na 8-9 maanden regelmatig voor tijdens een telefoongesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Rickk-- schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:39:
Hebben er meer mensen last van dat Carplay ooit uitvalt? Dit komt bij mij nu na 8-9 maanden regelmatig voor tijdens een telefoongesprek.
Zeer sporadisch inderdaad dat het uitvalt. Net als dat in de afgelopen 2,5 jaar ongeveer 4 keer ineens spontaan alle gekoppelde Bluetooth apparaten waren gewist in de auto. Zonder dat er een update gedaan was op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
GigaTexel_BE schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 08:47:
[...]

Er is een standaard BMW-test hiervoor die via de dealersoftware gestart kan worden.
Auto gaat dan aan de stekker, tot 100% laden en dan (bijna) helemaal leeg. Hoe die leeg gemaakt wordt, is mij nog niet duidelijk (heb de test nog niet zelf gedaan), maar vermoed via de warmtepomp en/of de verwarmingsweerstand voor de accu. Dat duurt uiteraard bijna een hele dag.
Dit is gewoon doormeten en niet tot 100% vol en dan leegrijden dan pas krijg je de waardes per cel. Je kan dus wel 97% hebben maar dat kan ook komen doordat er een cel helemaal defect is. Dealer kan dus NIET de conditie per cel nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarmarc
  • Laatst online: 19-05 12:27
jansen1999 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 06:35:
Inderdaad ook last van. Apparaat in BMW en Iphone gewist. In 1e instantie weer geen verbinding. Dag later geprobeerd en weer volledig geïnstalleerd en functioneel (Bellen, CarPlay etc).. Sinds gisteren weer geen verbinding... :?

[ Voor 3% gewijzigd door Tarmarc op 23-10-2024 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Naar wat kijken jullie zoal als opvolger van de iX3?
Het zou kunnen dat ik hem weg doe, maar weet zo niet goed wat in de plaats: q8 e-tron vind ik véél te duur. EX30 (andere klasse) vind ik héél elegante auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
Wachten op een elektrische X5. Al moeten ze dan wel een beetje van de huidige designfilosofie af stappen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Ben al overgestapt. 530e (G61). Ook een tijdje gekeken naar de X5 50e. Maar los van de prijs is het onderstel niet wat ik zoek.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
Pharos1985 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:19:
Het zou kunnen dat ik hem weg doe, maar weet zo niet goed wat in de plaats: q8 e-tron vind ik véél te duur. EX30 (andere klasse) vind ik héél elegante auto
Haha, je kijkt naar een Q8 e-tron en een EX30? Waarom dan niet naar een Q6 e-tron of een EX90?
Serieus: ik kijk zelf uit naar de iX3 neue klasse. Dat is naar mijn idee echt een grote stap vooruit in de toekomst voor BMW. Van binnen en van buiten en ook de EV techniek.
Voor mij geen Audi, Mercedes en Volvo weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jij bent Belg volgens mij, dus dat telt dat niet.

Maar mijn iX3 gaat vervangen worden door een F07 535i. Met de huidige en komende belastingregels, is er echt geen enkel incentive meer voor mij om elektrisch te rijden (buiten natuurlijk souplesse). Ga van 720,- naar 90,- bijtelling.

Ga de iX3 qua rijden wel missen. Wat ik niet zal missen is de airco en de keyless die de auto steeds open laat staan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Sinds een paar dagen laadt mijn auto niet meer met 11 kW, maar max zo’n 4,8 kW. In de auto staat geen limiet ingesteld, maar in de app zie ik dit wel. Iemand enig idee waar die limiet vandaan komt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lEkRx-NT36z_YbmjNF1ss_xhcA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0agHvBCvZJsyzmYD4A4eqT8S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Waar laadt je op? Hier in BE ook al 3 dagen last van met één publieke Engie paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krob
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-06 19:18
mrwiggs schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:19:
Sinds een paar dagen laadt mijn auto niet meer met 11 kW, maar max zo’n 4,8 kW. In de auto staat geen limiet ingesteld, maar in de app zie ik dit wel. Iemand enig idee waar die limiet vandaan komt?
Zelf geen last van maar ik vermoed dat dit te wijten is aan de kabel die standaard bij de iX3 zit in combinatie met opladen op één fase. De kabel is gelimiteerd op 20A namelijk. Als je 3-fasig laadt geen probleem, maar éénfasig geraak je dan niet boven 4,6-4,8 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Pharos1985 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:36:
Waar laadt je op? Hier in BE ook al 3 dagen last van met één publieke Engie paal.
Thuis. Met een Zappi paal op 3 fasen.

[ Voor 66% gewijzigd door mrwiggs op 24-10-2024 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
krob schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:13:
[...]

Zelf geen last van maar ik vermoed dat dit te wijten is aan de kabel die standaard bij de iX3 zit in combinatie met opladen op één fase. De kabel is gelimiteerd op 20A namelijk. Als je 3-fasig laadt geen probleem, maar éénfasig geraak je dan niet boven 4,6-4,8 kW.
Ik gebruik de kabel van de Zappi en heb altijd met 3 fasen op 11 kW geladen.

Ik besef me nu ineens dat er laatst een stromstoring was, en als ik de laadgeschiedenis bekijkt speelt het probleem sindsdien, dus wellicht is er iets beschadigd of gereset in de laadpaal. Zal de auto even testen bij een andere paal.

[ Voor 20% gewijzigd door mrwiggs op 24-10-2024 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louisinho
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-04 09:22
mrwiggs schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:19:

[Afbeelding]
Herken ik bij thuis laden. Laadpaal resetten en controleren of alle fasen nog aanstaan. Bij mij was er een van de 3 fasen zekeringen uitgeklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
FYI... Ik kreeg gisteren de melding dat m'n kaarten een update hadden gehad (NE/NL/LU) naar 2024.4

Van Europa is eveneens 2024.4 beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Dat zal afhangen van wat er binnen enkele jaren nog in het leasebudget valt... al kan ik me misschien wel vinden in de Neue Klasse.

Merken trachten altijd de klant een niveau hoger te tillen maar dat stopt natuurlijk ergens en de concurrentie wordt natuurlijk ook groter en groter. Als je ziet dat je voor een full option iX3 zo goed als twee Tesla's hebt moet je toch eens gaan nadenken.
[Het zou kunnen dat ik hem weg doe, maar weet zo niet goed wat in de plaats: q8 e-tron vind ik véél te duur.
Qua leaseprijs was deze nochtans zo goed als identiek aan m'n iX3, beide trouwens zo goed als full option (soms twijfel ik nog wel eens aan m'n keuze).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharos1985
Freezr schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:59:
[...]

Haha, je kijkt naar een Q8 e-tron en een EX30? Waarom dan niet naar een Q6 e-tron of een EX90?
Serieus: ik kijk zelf uit naar de iX3 neue klasse. Dat is naar mijn idee echt een grote stap vooruit in de toekomst voor BMW. Van binnen en van buiten en ook de EV techniek.
Voor mij geen Audi, Mercedes en Volvo weer.
Ofwel lease ik mij via mijn nieuwe werkgever een nieuwe auto, dan heb ik geen zorgen rond de kostprijs en wil ik zeker dan Q6 E-Tron :-)
Ofwel wordt ik freelancer bij mijn nieuwe werkgever, maar moet ik de kost van de nieuwe wagen zelf dragen (in een vennootschap) en dan ben ik liever de eerste jaren voorzichtig met een EX30 :-)

Belgische situatie hier ja.

Heb voor mijn iX3 met een VW Passat/Golf gereden gedurende 15 jaar. Ik ben de iX3 dankbaar voor zijn maximaal zitcomfort/geluidsloos/comfort aan boord. Dit heb ik nog nooit ervaren gedurende mijn VW jaren.

Waar ik hem niet dankbaar voor ben: matige iDrive/geluid/media én vooral de perikelen rond de verwarming: het is nu weer kouder aan het worden. Ik zet het dan al op 24° en dan nog durft de iX3 koude lucht te blazen en zit ik te trillen in de auto en mijn verwarming op 28° te zetten om het toch wat warm te krijgen _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Pharos1985 op 25-10-2024 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Pharos1985 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 01:06:
[...]
Ofwel lease ik mij via mijn nieuwe werkgever een nieuwe auto, dan heb ik geen zorgen rond de kostprijs en wil ik zeker dan Q6 E-Tron :-)
Mmm luxe positie precies... we mogen niet klagen maar onze lease budgetten zijn zeker niet "onbeperkt".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
Louisinho schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:36:
[...]

Herken ik bij thuis laden. Laadpaal resetten en controleren of alle fasen nog aanstaan. Bij mij was er een van de 3 fasen zekeringen uitgeklapt.
Thanks, paal resetten was de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
De i5 Touring is een optie of de iX3 Neue Klasse.
Audi Q6 E-tron kan ook. Volvo/Polestar is ook een mogelijkheid.
Stiekem kijk ik naar de Porsche Macan, maar dat is afhankelijk van de nederlandse belastingwetgeving voor 2026. Ik moet pas in 2026 wisselen.

[ Voor 4% gewijzigd door Klinkschakel op 28-10-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
Echt weer BMW. Is mijn paswoord verlopen en ben ik verplicht deze te wijzigen waarbij ik overal het nieuwe paswoord moet gaan invoeren. In de auto, de app enz. Ze geven de optie aan dat je ook verder kan zonder paswoord wijziging dus niet want je blijft in de loop zitten. Alles weer invoeren en VIN nummer code naar de auto welke 3 uur geldig is. Wat een onzin weer.

Ben nog nooit ontevreden geweest over een auto maar kan niet wachten op mijn Q6. Gisteren na laden 10 minuten koude lucht gewoon alles maar uitgezet en daarna weer aan. Zelfs een Dacia geeft warme lucht. Een auto van 76.000 euro waar je zit te verkleumen. :( :( :( :(

[ Voor 38% gewijzigd door RonnyP op 28-10-2024 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 13:44
i5 valt waarschijnlijk buiten budget, als ik mocht kiezen werd het een i4, maar ik overweeg (voor het gezin) ook een VW id.7.

Of misschien is er tegen dan een mooie i3-clnfiguratie mogelijk binnen budget...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:18
Vrijdag de eerste keer reddingsstrook in actie gezien. Toch wel indrukwekkend.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrQCLUv_WZbwIo4aqPNc6ig57a4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bsIJr4BD7HLBDatdy1u6m0Yi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
[quote]RonnyP schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:06:
Echt weer BMW. Is mijn paswoord verlopen en ben ik verplicht deze te wijzigen waarbij ik overal het nieuwe paswoord moet gaan invoeren. In de auto, de app enz. Ze geven de optie aan dat je ook verder kan zonder paswoord wijziging dus niet want je blijft in de loop zitten. Alles weer invoeren en VIN nummer code naar de auto welke 3 uur geldig is. Wat een onzin weer.

Idem hier bij mij,alles weer opnieuw invoeren, wat is dit belachelijk, idd ,auto van €76000, gaat BMW Volkswagen achterna ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharos1985
Hi,

Ik las hier een tip hier dat de verwarming niet in AUTO stand zetten, het probleem grotendeels oplost van die koude lucht. Dat lijkt bij mij iig ook het geval! Vandaag veel gereden, altijd in manuele stand van de blower en niet 1 keer koude lucht gekregen. Top.
Wat ik wel merkte: de buitenspiegels bleven beslagen (spiegelverwarming werkte niet). Ik heb dan een half uur mijn "REAR" verwarming aangezet (ik dacht dat dat de trigger was om de spiegelverwarming in te schakelen) maar geen beterschap: buitenspiegels bleven beslagen.
Iemand? Werkt die REAR niet voor de buitenspiegelverwarming indien je niet in AUTO verwarming stand staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubk
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-05 16:20
Automatische verwarming Beide buitenspiegels worden indien nodig en bij een ingeschakelde rijden-stand-by automatisch verwarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
Pharos1985 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:00:
Hi,

Ik las hier een tip hier dat de verwarming niet in AUTO stand zetten, het probleem grotendeels oplost van die koude lucht. Dat lijkt bij mij iig ook het geval! Vandaag veel gereden, altijd in manuele stand van de blower en niet 1 keer koude lucht gekregen. Top.
Wat ik wel merkte: de buitenspiegels bleven beslagen (spiegelverwarming werkte niet). Ik heb dan een half uur mijn "REAR" verwarming aangezet (ik dacht dat dat de trigger was om de spiegelverwarming in te schakelen) maar geen beterschap: buitenspiegels bleven beslagen.
Iemand? Werkt die REAR niet voor de buitenspiegelverwarming indien je niet in AUTO verwarming stand staat?
Mooi dat het bij jou ook werkt! Ik doe (met climate stand AUTO uit dus) tot nu toe eigenlijk nooit iets om ramen of spiegels vrij van vocht te krijgen. Maar ik moet daarbij vermelden dat mijn auto thuis en op het werk altijd binnen of onder een dak staat.

Volgens mij is de beste manier om de beslagen spiegels op te lossen: even van Eco Pro rijmodus naar Comfort overschakelen. De spiegelverwarming in Eco Pro is beperkt. Je kunt dit mogelijk wel aanpassen in de Eco Pro Individual modus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FAQ
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

FAQ

Ik heb met veel plezier onlangs een BMW iX3 pre-LCI in gebruik genomen.

Het BMW Connected Booster pakket heb ik wel aangeschaft maar de kosten voor het softwarematig vrijgeven van het adaptief M onderstel (eenmalig € 449) en de BMW Drive Recorder (eenmalig € 299) vind ik te fors voor wat je krijgt en heb ik niet aangeschaft.

Er zijn een aantal opties wel in de auto aanwezig maar voor mij om onduidelijke redenen afhankelijk van het land waarin je rijdt (in Duitsland neemt hij bij mij wel automatisch de snelheden over op de borden, in Nederland kan dat alleen door handmatig steeds op Set te drukken).
  • TLA (Traffic Light Assistant)
  • aSLA (automatic Speed Limit Adjustment)
  • LCA (Lane Change Assistant)
  • ELA (Emergency Lane Assistant)
  • HEA (Highway Exit Assistant)
  • UCC (Urban Cruise Control)
Wie heeft er ervaring met het aanpassen van de code zodat dit wel standaard werkt in alle landen?

@GigaTexel_BE en @Pharos1985, hebben jullie dit allemaal werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:25

GigaTexel_BE

AMD MP²

FAQ schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:32:

Er zijn een aantal opties wel in de auto aanwezig maar voor mij om onduidelijke redenen afhankelijk van het land waarin je rijdt (in Duitsland neemt hij bij mij wel automatisch de snelheden over op de borden, in Nederland kan dat alleen door handmatig steeds op Set te drukken).
Dat kan je toch overal aanzetten?
Bij mij staat het uit, omdat de bordenherkenning bij momenten erg afhangt van de kaartgegevens en die lopen klassiek vrij ver achter.
  • aSLA (automatic Speed Limit Adjustment)
  • LCA (Lane Change Assistant)
  • ELA (Emergency Lane Assistant)
  • HEA (Highway Exit Assistant)
Wie heeft er ervaring met het aanpassen van de code zodat dit wel standaard werkt in alle landen?

@GigaTexel_BE en @Pharos1985, hebben jullie dit allemaal werkend?
HEA werkt nergens in europa, we hebben gewoonweg geen "lange" exits :-)
Al de rest wel.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Geen idee of TLA standaard aanstaat in Belgie, in ieder geval ik krijg 1 op 500 keer misschien een melding van een roodlicht dus echt zinvol lijkt het me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastjean
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-06 22:02

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

r2504 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:22:
[...]

Geen idee of TLA standaard aanstaat in Belgie, in ieder geval ik krijg 1 op 500 keer misschien een melding van een roodlicht dus echt zinvol lijkt het me niet.
Je krijgt alleen een melding als het systeem denkt dat je door rood rijdt.

Bastjean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
De laatste keer was inderdaad aan een kruispunt met groen pijltje voor rechtsaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FAQ
  • Niet online

FAQ

GigaTexel_BE schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:59:
[...]

Bij mij staat het uit, omdat de bordenherkenning bij momenten erg afhangt van de kaartgegevens en die lopen klassiek vrij ver achter.
In Nederland krijg ik de melding dat dit niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FAQ
  • Niet online

FAQ

GigaTexel_BE schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:59:
[...]

[...]

HEA werkt nergens in europa, we hebben gewoonweg geen "lange" exits :-)
Al de rest wel.
BimmerUtility aangeschaft en de opties TLA, eSLA en ELA aangezet. Alleen LCA lukt me aanvankelijk niet, maar dat is inmiddels ook gelukt. Dank!

[ Voor 34% gewijzigd door FAQ op 08-11-2024 07:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spekmaster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-05 14:21
Ben ook aan het kijken voor iets anders.

Audi Q6/SQ6 E-tron
Audi A4/S6 Avant E-tron
BMW i5 Touring (Verkies momenteel Audi design boven de BMW)

...of doorrijden met de iX3. Nog steeds altijd boven de 300 km range wat gewoon prima is in NL.
(+3 jaar oud / 120k op te teller)
En aangezien BMW hun beste EV niet meer gaat maken wordt het een collectors item! 8)

Nu veel meer keus dan 4 jaar geleden. Range is nu ook geen issue meer voor mij. Alles boven de 300 is gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

spekmaster schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:16:
[...]
En aangezien BMW hun beste EV niet meer gaat maken wordt het een collectors item! 8)
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 01:31
Wellicht een rare vraag. Maar heeft iemand ervaring met het stallen / niet gebruiken van een ix3 voor een lange periode? Of wellicht met elektrische autos in het algemeen? Op internet lees ik wisselende berichten en in de handleiding kan ik niets vinden. Het zou gaan om een periode van 8 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-06 12:21
Ik zou niet voor de Q8 Etron gaan. Deze gaat in februari uit productie (in Belgie) en stopt Audi ook hoogstwaarschijnlijk mee. De Q8 Etron is de geupdated versie van de Etron. Enige verschil is een grotere batterij, maar nog steeds erg onefficient (25kWh per 100km).
Ik denk dat ze heel goedkoop worden als 2e hands.

Persoonlijk schaf ik liever geen nieuwe EV's meer aan. Ookal moet ik de bijtelling betalen voor een nieuwe EV, een 2e hands gebruik ik dan maar 2 a 3 jaar en kan ik weer door. Afschrijving is echt 50% in 2 a 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Remigius schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:19:
Wellicht een rare vraag. Maar heeft iemand ervaring met het stallen / niet gebruiken van een ix3 voor een lange periode? Of wellicht met elektrische autos in het algemeen? Op internet lees ik wisselende berichten en in de handleiding kan ik niets vinden. Het zou gaan om een periode van 8 maanden.
Het is vooral de 12V batterij die dan een probleem gaat geven volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekmaster
kx22 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:31:
[...]

Persoonlijk schaf ik liever geen nieuwe EV's meer aan. Ookal moet ik de bijtelling betalen voor een nieuwe EV, een 2e hands gebruik ik dan maar 2 a 3 jaar en kan ik weer door. Afschrijving is echt 50% in 2 a 3 jaar.
Ja ben ook heel benieuwd hoe veel (of weinig) ik nog ga krijgen voor de iX3.
Een EV kan je dus beter gewoon leasen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Remigius schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:19:
Ik zou deze persoonlijk (na alles wat ik er al over gelezen heb) stallen met een SoC van 60% voor die periode. Niet teveel, maar zeker ook niet te weinig. Just my 2 cents, lees graag wat anderen erover te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
FAQ schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:55:
[...]
BimmerUtility aangeschaft en de opties TLA, eSLA en ELA aangezet. Alleen LCA lukt me aanvankelijk niet, maar dat is inmiddels ook gelukt. Dank!
Wil je toevallig geen korte handleiding maken hoe je TLA / eSLA / ELA aanzet via BU? Moet niet uitgebreid hoor....

Ik kan enkel nog maar LCA aanzetten via BU... :-) (BU heb ik ook aangeschaft samen met de CAN cable, maar ik geraak er niet verder mee dan LCA aanzetten, de rest durf ik niet :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-06 12:21
spekmaster schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 23:02:
[...]

Ja ben ook heel benieuwd hoe veel (of weinig) ik nog ga krijgen voor de iX3.
Een EV kan je dus beter gewoon leasen. :+
Ik krijg voor mijn iPace uit 12/2020 met 140k km op de teller nog maar 22k. Voor dat geld ga ik hem prive overnemen.
Mijn comagnon heeft een Etron 50 uit 12/2019 met ook 145k km op de teller. Hij kreeg 20k voor inruil bij de Audi dealer waar hij hem heeft gekocht.
Nieuw waren beide rond de 70k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennH
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb een ix3 van oktober 2022 met trekhaak.

Nog mensen met problemen met fietsdrager? Ik heb een thule velospace en die lijkt simpelweg niet te passen omdat de stekker niet laag genoeg zit waardoor de fietsendrager niet diep genoeg op de trekhaak kan zakken...

Is daar een oplossing voor bekend?

Het zou zonde zijn om een andere fietsendrager te moeten kopen.

Erg bedankt alvast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekmaster
LennH schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:48:

Nog mensen met problemen met fietsdrager? Ik heb een thule velospace en die lijkt simpelweg niet te passen omdat de stekker niet laag genoeg zit waardoor de fietsendrager niet diep genoeg op de trekhaak kan zakken...

Erg bedankt alvast...
Zeker. Ik gebruik de Thule Easyfold. Deze past maar net aan.
Ik moet eerst de stekker erin doen en dan pas op de kogel bevestigen, anders krijg ik de stekker er niet meer in.

De Thule raakt de stekker net wel net niet, er zit wat beschadiging op de stekker. Ik zou een klein beetje van het kunstof bij de Thule eraf kunnen halen maar vind het niet nodig.

Het was een paar jaar geleden voor mij iig ook een verassing dat die stekker zo dicht bij de kogel zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekmaster
kx22 schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:37:
[...]

Ik krijg voor mijn iPace uit 12/2020 met 140k km op de teller nog maar 22k. Voor dat geld ga ik hem prive overnemen.
Mijn comagnon heeft een Etron 50 uit 12/2019 met ook 145k km op de teller. Hij kreeg 20k voor inruil bij de Audi dealer waar hij hem heeft gekocht.
Nieuw waren beide rond de 70k.
oh. dat is zorgwekkend...
Maar als ik op marktplaats zie de realiteit. Vergelijkbare iX3 worden voor 30-40k aangeboden. Dealer gaat daar natuurlijk stukje onder zitten.

Dan toch maar oprijden en inleveren bij chemisch afval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
LennH schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:48:

Erg bedankt alvast...
Ik heb de BMW drager en geen probleem met aansluiten van de stekker.
Is er geen ‘verleng’stekker ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door Klinkschakel op 11-11-2024 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Ik heb ook geen problemen met een Thule fietsendrager en de originele wegklapbare trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Realest
Ik ga binnenkort mijn zomerset omwisselen voor de winterset en krijg net een mailtjedat mijn 2 achterbanden van de winterset vervangen moeten worden.

Opzich niks geks aan, hoewel ik nog geen 25k km ermee heb gereden. Maar 649 euro ex btw per achterband lijkt mij een beetje aan de hoge kant.

Ze geven wel direct 35% korting maar de hele factuur komt nu nog uit op 1100 euro voor enkel 2 achterbanden.

Is het raar dat ik dit erg duur vind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
The_Realest schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:03:
Ik ga binnenkort mijn zomerset omwisselen voor de winterset en krijg net een mailtjedat mijn 2 achterbanden van de winterset vervangen moeten worden.

Opzich niks geks aan, hoewel ik nog geen 25k km ermee heb gereden. Maar 649 euro ex btw per achterband lijkt mij een beetje aan de hoge kant.

Ze geven wel direct 35% korting maar de hele factuur komt nu nog uit op 1100 euro voor enkel 2 achterbanden.

Waren de oude banden gebruikte banden? Want anders slaat het natuurlijk nergens op.

Volgens mij adviseert BMW Michelin Alpine 5 ZP, voor 19 inch kosten die zo'n 250 euro incl.

[ Voor 8% gewijzigd door mrwiggs op 13-11-2024 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
The_Realest schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:03:

Zal wel met velg zijn. Mijn winterset kostte bij aanschaf 2750 voor alle vier (zonder korting).

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Realest
mrwiggs schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:53:
[...]

Waren de oude banden gebruikte banden? Want anders slaat het natuurlijk nergens op.

Volgens mij adviseert BMW Michelin Alpine 5 ZP, voor 19 inch kosten die zo'n 250 euro incl.
Heb net even gebeld en zit nog 4mm op de banden. Ging trouwens om nieuwe banden.

Gaat om 20 inch en ze leggen er dan Pirelli Winter Sottozero 3 275/40-20 op.

In de offerte staan die als 649 euro ex btw…

Ga de oude banden nu laten zitten en laat ze ter zijne tijd wel omleggen door een bevriende monteur. Kan die banden zelf los kopen voor 350/360 euro per stuk. Dat scheelt nogal en kan eventueel nog even voor andere goede banden kijken.
Pagina: 1 ... 85 ... 89 Laatste