Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Is inderdaad vreemd dat dit standaard niet gebeurd maar is wel te programmeren die van mij gaat nu bij regen of een paar uur na sluiten automatisch van kiepstand naar helemaal dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12-09 15:06
DjCoke schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 08:55:
[...]

Als je hele auto wordt meegenomen inclusief key card ben je niet verzekerd. Je moet die kunnen overleggen bij diefstal.
Hoe kan je hem overleggen als hij gestolen is? Zelfde als je auto gestolen is doordat sleutel is gepikt dan kan je sleutel ook niet overleggen.
Mijn dochter en zoon gebruiken helemaal geen sleutel alleen hun Apple watch/iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
RonnyP schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:25:
[...]

Hoe kan je hem overleggen als hij gestolen is? Zelfde als je auto gestolen is doordat sleutel is gepikt dan kan je sleutel ook niet overleggen.
Mijn dochter en zoon gebruiken helemaal geen sleutel alleen hun Apple watch/iphone.
Als je auto wordt gestolen met je reservesleutel dan wordt er niet uitgekeerd. Dat geldt ook voor het digitale pasje als dat is geregistreerd. Dat wordt opgevraagd door je verzekering. Als je dat pasje dus in de auto laat liggen en die wordt gejat, wie zegt dan de verzekering dat men niet gewoon dat pasje van jou heeft gekregen?

Dus vandaar m’n waarschuwing als je je reservesleutel of in dit geval een geregistreerd pasje in je auto laat liggen, dan wordt er niet uitgekeerd, tenzij natuurlijk je bent beroofd van je sleutel oid. Maar dan heb je ook een hele andere aangifte.

Wat betreft de telefoon of Watch. Volgens mij zit daar nog een biometrische beveiliging op. Dus als je die in de auto laat liggen dan kunnen ze die technische gezien niet gebruiken dus ik denk dat je een goed argument zou hebben ook al overleg je dan je telefoon niet. Maar toch, ik zou voorzichtig zijn want elke telefoon/watch die met die key is geregistreerd wordt bijgehouden door de BMW servers volgens m’n dealer. Dit laatste kan ik niet beoordelen.

[ Voor 20% gewijzigd door DjCoke op 09-09-2024 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
DjCoke schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:38:
[...]

Als je auto wordt gestolen met je reservesleutel dan wordt er niet uitgekeerd. Dat geldt ook voor het digitale pasje als dat is geregistreerd. Dat wordt opgevraagd door je verzekering. Als je dat pasje dus in de auto laat liggen en die wordt gejat, wie zegt dan de verzekering dat men niet gewoon dat pasje van jou heeft gekregen?

Dus vandaar m’n waarschuwing als je je reservesleutel of in dit geval een geregistreerd pasje in je auto laat liggen, dan wordt er niet uitgekeerd, tenzij natuurlijk je bent beroofd van je sleutel oid. Maar dan heb je ook een hele andere aangifte.

Wat betreft de telefoon of Watch. Volgens mij zit daar nog een biometrische beveiliging op. Dus als je die in de auto laat liggen dan kunnen ze die technische gezien niet gebruiken dus ik denk dat je een goed argument zou hebben ook al overleg je dan je telefoon niet. Maar toch, ik zou voorzichtig zijn want elke telefoon/watch die met die key is geregistreerd wordt bijgehouden door de BMW servers volgens m’n dealer. Dit laatste kan ik niet beoordelen.
De BMW keycard ligt niet in de auto deze gebruik je als sleutel net als de keyfob. Ik heb ook geen reservesleutel. 1 sleutel is geprogrammeerd met mijn profiel en de andere sleutel met die van mijn echtgenoot. Zodra ze instapt dan staan alle instellingen in de auto volgens haar profiel inclusief alle de 8 voorkeuze instellingen enz.

Je laat de telefoon ook niet in de auto liggen. Je activeert de telefoon met 2 sleutels in de auto en met de telefoon op de lader. Daarna kan je met de telefoon de auto ontgrendelen en wegrijden zodra je hem op de lader leg. Als je de BMW Car Data opvraag dan weet je pas wat BMW over je weet en waar je bent geweest enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22:20

jvq

RonnyP schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:24:
[...]
...Als je de BMW Car Data opvraag dan weet je pas wat BMW over je weet en waar je bent geweest enz.
Mocht je eea niet willen, kan je van alles uitzetten onder privacy settings op de site: rithistorie, laadhistorie, zoektermen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
RonnyP schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:24:
[...]

De BMW keycard ligt niet in de auto deze gebruik je als sleutel net als de keyfob. Ik heb ook geen reservesleutel. 1 sleutel is geprogrammeerd met mijn profiel en de andere sleutel met die van mijn echtgenoot. Zodra ze instapt dan staan alle instellingen in de auto volgens haar profiel inclusief alle de 8 voorkeuze instellingen enz.

Je laat de telefoon ook niet in de auto liggen. Je activeert de telefoon met 2 sleutels in de auto en met de telefoon op de lader. Daarna kan je met de telefoon de auto ontgrendelen en wegrijden zodra je hem op de lader leg. Als je de BMW Car Data opvraag dan weet je pas wat BMW over je weet en waar je bent geweest enz.
My bad, ik begreep dat je ging surfen en dat je de keycard in de auto achterliet 🤷‍♂️

• RonnyP
jvq schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:03:
[...]

Mocht je eea niet willen, kan je van alles uitzetten onder privacy settings op de site: rithistorie, laadhistorie, zoektermen etc.
Klopt maar dan werkt je bijna de hele app niet meer. Iets wat ik nog niet uit ben na 4 maanden is het feit waarom ik alleen op mijn eigen keyfob de rithistorie, verzonden bestemmingen vanuit de app kan oproepen in de navigatie.

Iemand idee hoe en waar je dit per keyfob kan instellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:19
Nog iemand iets vernomen van dat koude lucht blazen 'opeens' ijskoude cabine na een 20 à 30 minuten rijden?

Nu de temperaturen hier in BE de laatste dagen weer wat zakten, steekt het probleem iig weer terug de kop op (wanneer je in de zomer vooral met airco rijdt is het niet zo zichtbaar/aanwezig denk ik).

Is toch echt wel irritant, vanochtend vertrokken in een goede/comfortabele warme auto en na 30 minuten rijden werd het weer ijskoud binnen... Je voelt dan aan de roosters en dan weet je: ja het is weer ijskoud de volgende 20 minuten.

Echt irritant, begrijp niet dat zulks simpel volgens mij, niet kan gefixed worden.

Desnoods demonteert men maar de WP en neem ik vrede met een hoger verbruik wegens geen WP meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fema
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16-09 09:03
RonnyP schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:18:
[...]

Klopt maar dan werkt je bijna de hele app niet meer. Iets wat ik nog niet uit ben na 4 maanden is het feit waarom ik alleen op mijn eigen keyfob de rithistorie, verzonden bestemmingen vanuit de app kan oproepen in de navigatie.

Iemand idee hoe en waar je dit per keyfob kan instellen?
Heb deze vraag verleden jaar ook gesteld aan BMW Bornem.
Antw. : Enkel van diegene die app heeft geregistreerd op zijn naam worden de ritten geregistreerd. Dus niet van 2e sleutel. Dit is enkel voor OS 7.
Voor OS 8 kunnen alle ritten worden geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Iemand die fusebox schema’s heeft liggen voor ‘onze’ iX3? Ik vind er op internet voor de X3 en dergelijke. Ik wil mijn zekering van de USB poorten vervangen, maar weet niet zeker in welke fusebox die zit en welke zekering ik exact moet vervangen (zijn er blijkbaar 2). Wil zeker geen fouten maken…

Kan me ook voorstellen dat er verschillen zitten in uitvoering per land/deel van de wereld bvb.

Grote dank alvast!

[ Voor 16% gewijzigd door Pharos1985 op 16-09-2024 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:01

GigaTexel_BE

AMD MP²

Pharos1985 schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:54:
Iemand die fusebox schema’s heeft liggen voor ‘onze’ iX3? Ik vind er op internet voor de X3 en dergelijke. Ik wil mijn zekering van de USB poorten vervangen, maar weet niet zeker in welke fusebox die zit en welke zekering ik exact moet vervangen (zijn er blijkbaar 2). Wil zeker geen fouten maken…

Kan me ook voorstellen dat er verschillen zitten in uitvoering per land/deel van de wereld bvb.

Grote dank alvast!
Kans is 99% dat die voor de G01 X3 en de iX3 identiek zijn qua locatie.
Je kan de zekering ook "in place" doormeten via de 2 contactjes op de bovenkant.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnyP
Pharos1985 schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:54:

Grote dank alvast!
https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1843620 complete schema je moet de linker hebben want hij zit rechts achter en niet voor.

[ Voor 5% gewijzigd door RonnyP op 17-09-2024 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharos1985
Tnx, vervangen en USB poorten laden mijn gsm laadt nu terug proper op. Tnx all!

[ Voor 3% gewijzigd door Pharos1985 op 17-09-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
Pharos1985 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:09:
Tnx, vervangen en USB poorten laden mijn gsm laadt nu terug proper op. Tnx all!
Goed dat het gelukt is en voor de toekomst hierbij alle info wat betreft zekeringen en waar ze zitten: https://fuseandrelay.com/bmw/x3-g01.html

• philippede1ste
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 30-08 14:45
Heeft er iemand hier al gehad dat de emergency lane aan de foute kant gevormd wordt?
De eerste keer gemerkt in Groot-Brittannië, ik dacht wat maakt het uit, mss omdat ze aan de foute kant van de weg rijden. Gisteren op de e40 in het middenvak ook voorgehad & ik reed deze keer wel aan de goede kant van de weg.

• jansen1999
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 17:39
In januari gaat bij ix3 uit de bijtelling en moet ik gereden km’s registreren. Zijn daar geautomatiseerde tools voor? Is cardata van BMW een oplossing?

• RonnyP
jansen1999 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:22:
In januari gaat bij ix3 uit de bijtelling en moet ik gereden km’s registreren. Zijn daar geautomatiseerde tools voor? Is cardata van BMW een oplossing?
Nee, helaas gaat de belasting dat niet accepteren. Ik zou investeren in een los kastje of een goede app op je telefoon die door de Belastingdienst is goedgekeurd voor registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:24
Expje87 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 13:44:
Hij sluit inderdaad tot kiepstand als hij helemaal open staat en het gaat regenen. Ik vind het ook raar dat hij bij regen niet gewoon helemaal dicht gaat
Vind het ook nog altijd absurd dat je je dak niet remote kan sluiten via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Kijk eens naar Eevee Mobility (was tot voor kort gratis maar is nu betalend). Dit voldoet volgens mij voor de belastingdienst omdat ze het leveren aan bedrijven (ook al komt de data uit de cardata).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
goirke schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:25:
Is inderdaad vreemd dat dit standaard niet gebeurd maar is wel te programmeren die van mij gaat nu bij regen of een paar uur na sluiten automatisch van kiepstand naar helemaal dicht.
Heb je hier meer info van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
  • Laatst online: 05-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_021byqZ5EuzwikCt4VikTAEMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mN6kJlBpVyq857AAtrU0G2cE.jpg?f=fotoalbum_large.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnr4YzTz8H13eHCoB1tkEKlpBSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AoPW2aDhtkuZfoyabEoMf9Zl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Rincon op 21-09-2024 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
In de hoogste stand hij moet juist dicht :o :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas_dj
  • Registratie: Januari 2019
  • Nu online
Ik gebruik Flitsmeister hiervoor. Mooie combinatie van 2 systemen in 1 app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
RonnyP schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:01:
[...]

In de hoogste stand hij moet juist dicht :o :+
Inderdaad, met de 2cm opening kan je nog best veel water binnen krijgen bij een stevige stortbui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
Bas_dj schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 07:00:
[...]

Ik gebruik Flitsmeister hiervoor. Mooie combinatie van 2 systemen in 1 app
Is alleen niet goedgekeurd door de Belastingdienst. Bij controle kan dit dus een hele dure grap gaan worden als je pech heb. Belastingdienst accepteerd alleen RRS goedkeurde overzichten namelijk.Je moet het aanleveren in XML bij controle namelijk voor de automatische verwerking. Kijk hier even https://www.keurmerkritre...temen.nl/keurmerksystemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:19
RonnyP schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:23:
[...]

Is alleen niet goedgekeurd door de Belastingdienst. Bij controle kan dit dus een hele dure grap gaan worden als je pech heb. Belastingdienst accepteerd alleen RRS goedkeurde overzichten namelijk.Je moet het aanleveren in XML bij controle namelijk voor de automatische verwerking. Kijk hier even https://www.keurmerkritre...temen.nl/keurmerksystemen
Nee hoor, een simpel Excelletje met de vereiste gegevens voldoet al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
mrwiggs schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:44:
[...]

Nee hoor, een simpel Excelletje met de vereiste gegevens voldoet al.
Heb je wel eens controle gehad of is dit een aanname? Bij mij is 2 jaar geleden een Excel sheet gewoon afgewezen omdat hij niet in XML was. Alle gegevens stonden er gewoon in die nodig zijn maar tot aan de rechtbank toe gegaan.

Gelukkig geen extra boete maar wel 12 x 515 euro moeten betalen. Ik zou mijn 4,50 euro p/m gewoon uitgeven aan een RRS kastje van 165 (TrackJack) euro. Zit ook gelijk CO2 rapportages in die bedrijven moeten aanleveren per 1 juli 2024.

Nadeel is ook vaak dat een app aan het einde van de maand een verschil geeft met je teller door afwijkingen en die kan je dus niet corrigeren omdat het geen RRS systeem is of je moet frauderen.

Iedereen zijn keuze maar Belastingdienst is hierin niet je beste vriend.

[ Voor 7% gewijzigd door RonnyP op 23-09-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
RonnyP schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:06:
[...]

Heb je wel eens controle gehad of is dit een aanname? Bij mij is 2 jaar geleden een Excel sheet gewoon afgewezen omdat hij niet in XML was. Alle gegevens stonden er gewoon in die nodig zijn maar tot aan de rechtbank toe gegaan.
Ik heb hier op kantoor 2 mensen die het gewoon in een schriftje bijhouden. Ook bij controle van 1 was dat geen probleem.

Staat ook nergens dat deze methode niet voldoende zou zijn:

https://www.belastingdien...ik_auto/rittenregistratie

Dus als jij alsnog moet aftikken, zal dat niet enkel om het aangeleverde formaat gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
PWM schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:51:
[...]

Ik heb hier op kantoor 2 mensen die het gewoon in een schriftje bijhouden. Ook bij controle van 1 was dat geen probleem.

Staat ook nergens dat deze methode niet voldoende zou zijn:

https://www.belastingdien...ik_auto/rittenregistratie

Dus als jij alsnog moet aftikken, zal dat niet enkel om het aangeleverde formaat gaan ;)
Dan heb je geluk want gebruikte deze Excel sheet ( https://movingintelligenc...1FNLYDRa55llL-NuHW35s0Gpy) en daar konden ze dus niets mee. Moest in XML want alle controles enz stonden bij hun in dat format. Kon ook bij bezwaar lullen dat ik ons woog maar toch verloren. Geloof me was alleen op formaat en klopte als een bus want de data van de app ging gewoon in Excel. Daarom is er ook het RRS kenmerk er niet voor niets.

Ik geef dus liever 165 euro uit dan iedere dag alles in een schrift zetten en maar hopen dat hij sluitend is en voldoet aan de eisen van de Belastingdienst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goirke
Een rittenregistratie is vormvrij. Er zijn alleen een aantal gegevens die erin moeten staan. Dus of het een schriftje, excel of een dump uit een app is maakt niet uit. In de geloofwaardigheid richting de belastingdienst komt een dump uit een app wel beter over dan een voddig schriftje. Zie hier de gegevens die er in moeten staan en hier een link met voorbeeld excellen van de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Iemand hier ervaring mee?:
https://www.amazon.com.be...0f8ff30a4892e832c771b75aa

https://www.amazon.com.be...Accessories/dp/B0CP7WWZSG

Heb altijd allerlei onnozele prullekes liggen (RFID tags/sleutels/kaartjes) en het is een boeltje in mijn middenarmsteun. Hoewel ik de afgebeelde 'storage box' voor de middenarmsteun nu precies geen verbetering vindt: het lijkt eerder een ander bakje, maar eigenlijk exact hetzelfde bakje dan er nu af fabriek van gemaakt is 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Pharos1985 op 23-09-2024 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
Ik heb de Ali versie zonder klepje. Handig bakje al maak ik er in de praktijk weinig gebruik van. Vind het wel mooier staan dan dat platte stuk plastic dat er af fabriek zit op die plek maar dat is persoonlijke smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Deftige kwaliteit? Geen rommel/lawaaikes tijdens rijden? Kleur van het bakje sluit mooi aan bij de originele kleur van de middenconsole? Klein rubber matje in het bakje zodat munten en dergelijke niet gaan schuiven en lawaai gaan maken tijdens het rijden?

[ Voor 30% gewijzigd door Pharos1985 op 23-09-2024 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goirke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZ94QotOQCjKLqMoXRFM4guz1DA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pBtIcs3iJSofO9TRQEOnusd2.jpg?f=fotoalbum_large

Zie hier een poging om het goed in beeld te brengen. Materiaal is hetzelfde keiharde plastic als origineel. Is iets glimmender dan het matte rondom de idrive controller maar dat viel me net pas op bij het maken van de foto :+

Geen rammels of kraakjes vanuit het bakje of eromheen. Zat bij mij geen anti slip matje bij maar mis het eigenlijk niet.

Zie hier de link van het bakje. Zie alleen wel dat de inflatie ook hier heeft toegeslagen. Bij mij kostte het destijds € 1,58 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik merkte zonet rechtsbovenaan in het "status balkje" waar ook de klok en je profiel foto te zien is een "wereldbol met schildje" op ? Iemand een idee wat dit precies is (bij m'n eerste rit verdween het uiteindelijk, zonet bleef het staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
r2504 schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:17:
Ik merkte zonet rechtsbovenaan in het "status balkje" waar ook de klok en je profiel foto te zien is een "wereldbol met schildje" op ? Iemand een idee wat dit precies is (bij m'n eerste rit verdween het uiteindelijk, zonet bleef het staan).
Als je daar op drukt kom je direct in de privacy settings dus welke gegevens gedeeld worden (o.a. dus in hoeverre de app werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Die tweede heb ik. Erg content mee. Stevig en het maakt die ruimte veel bruikbaarder. Zou zelfs zo ver willen gaan om te zeggen dat het belachelijk is dat BMW niet standaard zoiets meelevert. Het houdt ook rekening met een oplaadkabel die er doorheen kan. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-09 09:05
PWM schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:05:
[...]

Die tweede heb ik. Erg content mee. Stevig en het maakt die ruimte veel bruikbaarder. Zou zelfs zo ver willen gaan om te zeggen dat het belachelijk is dat BMW niet standaard zoiets meelevert. Het houdt ook rekening met een oplaadkabel die er doorheen kan. Top.
Nog een aanrader zijn deze afdekplaatjes. Als je kinderen hebt kan er zomaar wat verdwijnen in de uitstoompijpen van de lucht onder de voorstoelen. Met waarschijnlijk rammels tot gevolg. Kijk maar eens onder de stoelen.

https://nl.aliexpress.com/item/1005004878620158.html

Het is prachtig metaal met een M logo. Ziet er origineel uit.

Denk erom dat je degenen voor de iX3 bestelt. De gewone X3 versie past niet.

--

De afdekking van de middenconsole met pianolak is ook nog altijd een aanrader. Past perfect en ziet er goed uit. Je bent daarna klaar met vingerafdrukken en stof. Dat zie je niet meer. Naar mijn mening netter dan een wrap.

https://nl.aliexpress.com/item/1005003450305050.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
Nog maar eens de discussie over All Season banden voor de iX3.

Wie heeft er ervaring mee en hoe gaat het met het verbruik, slijtage en rolgeluid?

Ik las een stuk over een nieuwe Hankook band die goed schijnt te zijn. Zeggen ze vooral zelf...

Is deze band geschikt voor de iX3?

https://www.hankooktire.com/nl/nl/tire/ion/flexclimate.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:03
Freezr schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:11:
[...]

Nog een aanrader zijn deze afdekplaatjes. Als je kinderen hebt kan er zomaar wat verdwijnen in de uitstoompijpen van de lucht onder de voorstoelen. Met waarschijnlijk rammels tot gevolg. Kijk maar eens onder de stoelen.

https://nl.aliexpress.com/item/1005004878620158.html

Het is prachtig metaal met een M logo. Ziet er origineel uit.

Denk erom dat je degenen voor de iX3 bestelt. De gewone X3 versie past niet.

--
Heb er laatst 10 knikkers uit moeten vissen. Maar dit kapje gaat luchtstroming niet ten goede komen.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
DomiGijzen schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:00:
[...]

Heb er laatst 10 knikkers uit moeten vissen. Maar dit kapje gaat luchtstroming niet ten goede komen.
Ik denk dat het meevalt. Ik hoor en merk geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Freezr schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:14:

Wie heeft er ervaring mee en hoe gaat het met het verbruik, slijtage en rolgeluid?

Ik las een stuk over een nieuwe Hankook band die goed schijnt te zijn. Zeggen ze vooral zelf...

Ik ben ook erg benieuwd naar all season banden voor de iX3, en vooral wat dat met het gebruik doet. Ik vind dat de auto met de standaard banden wel erg snel gaat glijden bij nat weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
Mathijs14 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:53:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd naar all season banden voor de iX3, en vooral wat dat met het gebruik doet. Ik vind dat de auto met de standaard banden wel erg snel gaat glijden bij nat weer..
Ik weet niet welke banden je er nu onder heb zitten maar geen probleem met Pirelli's (20 inch) bij nat weer. Als zomerbanden al snel gaan glijden bij nat weer dan zal dat op All Seasons erger worden want blijft een compromie tussen winter/zomer en presteren slechter bij nat weer dan zomerbanden.

Ga dit jaar ook geen bandenwissel doen want die keer dat het koud is tov regen hou ik het bij gewoon zomerbanden dit jaar. Valt er ineens veel sneeuw dan kan ik ze er altijd onder laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
Freezr schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:14:

Check wel of ze geschikt zijn voor Heavy Load want de testen zijn gedaan op M3 en die is wel stuk lichter dan een IX3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
[...]

Glijden van de iX3 op zomerbanden vind ik wel meevallen hoor en is met name afhankelijk van hoe je een bocht ‘aanvliegt’. De mini van m’n vrouw op all seasons glijdt meer met dit weer in bochten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zh1Tth_2YHKMijaX4tAXW0Nee0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qiuGk8iil8vBa8KtKjmN73nz.jpg?f=fotoalbum_large

Blijkbaar zat ik afgelopen maand ongemerkt best veel in de auto… blijft ook echt een fijne auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
[...]

Idd, ik ging vandaag per ongeluk driftend over de rotonde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 18:36
goirke schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:28:
[...]

[Afbeelding]

Blijkbaar zat ik afgelopen maand ongemerkt best veel in de auto… blijft ook echt een fijne auto!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ee3eWVKaFeC-edYA2fcvFd_JqDA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HZBMUXMbCsZaE0zM29zhFdQs.png?f=fotoalbum_large

Ok zit ook buiten de het normaal voor deze maand! Maar dan is nog altijd volk dat nog minder dan mij gereden heeft 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Ik zou met die terugblik statistieken toch opletten hoor. Ik ben idd vrij veel onderweg voor kortere ritjes: ik heb in september zogezegd 67u rondgereden: dat kan gewoon niet eigenlijk. Ik schat het eerder op 30uur (1u per dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
Pharos1985 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:41:
Ik zou met die terugblik statistieken toch opletten hoor. Ik ben idd vrij veel onderweg voor kortere ritjes: ik heb in september zogezegd 67u rondgereden: dat kan gewoon niet eigenlijk. Ik schat het eerder op 30uur (1u per dag).
Ja absoluut die statistieken in de terugblikken neem ik altijd met een forse korrel zout. Zag alleen wel dat ik krap 3.000km had gereden afgelopen maand en dat was toch ongemerkt meer dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BataviaanBMW
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-03 09:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lx6j8CTzQe_GWcU6TDTirMjUrWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDku7vI8GvzkwBLb06X9dTTy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
RonnyP schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:48:
[...]

Ik weet niet welke banden je er nu onder heb zitten maar geen probleem met Pirelli's (20 inch) bij nat weer. Als zomerbanden al snel gaan glijden bij nat weer dan zal dat op All Seasons erger worden want blijft een compromie tussen winter/zomer en presteren slechter bij nat weer dan zomerbanden.

Ga dit jaar ook geen bandenwissel doen want die keer dat het koud is tov regen hou ik het bij gewoon zomerbanden dit jaar. Valt er ineens veel sneeuw dan kan ik ze er altijd onder laten zetten.
Ik heb net even gekeken, ik heb er Bridgestone Alenza onder zitten. Geen idee of dat fatsoenlijke banden zijn of niet, maar voor mijn gevoel glijd de iX3 vrij snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
Mathijs14 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:02:
[...]

Ik heb net even gekeken, ik heb er Bridgestone Alenza onder zitten. Geen idee of dat fatsoenlijke banden zijn of niet, maar voor mijn gevoel glijd de iX3 vrij snel.
Gisteravond weer 2x gegleden. Ook Bridgestone Alenza idd.

@RonnyP welke Pirelli's heb jij eronder? Heb je die zelf uitgezocht, of de dealer?

Eerste resultaat bij Googlen performance Alenza is een X3 forum:
Grip in dry is very poor, but in wet is actually dangerous, I have already had several scares in roundabouts at very low speeds, incomprehensible...

[ Voor 32% gewijzigd door mrwiggs op 02-10-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
Wie rijdt er al enige tijd op all-season banden? Welk merk, type en welke afmetingen voor en achter?

[ Voor 23% gewijzigd door Freezr op 02-10-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 20:18
De zijspiegel aan de passagierkant klapt niet altijd meer uit (moet dan de wagen nog eens sluiten en openen)
en ik zie geen dodehoekwaarschuwingen meer. Iemand ook zo al iets opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
hedwigvb schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:57:
De zijspiegel aan de passagierkant klapt niet altijd meer uit (moet dan de wagen nog eens sluiten en openen)
en ik zie geen dodehoekwaarschuwingen meer. Iemand ook zo al iets opgemerkt?
Yup. Regelmatig. Wat ook helpt is de spiegel zijwaarts verstellen en dan memorystand weer oproepen. Heb je toevallig wat aan Coding gedaan?

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 20:18
@DomiGijzen Neen geen coding. Denk er over om de garage aan te spreken want zo kan de wagen niet terug op het einde van de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Hebben jullie wel eens last van vocht in de auto? Het zit aan de onderkant van de voorruit, aan de binnenkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ye3IaaAj_5REz1kIRRUuZ5h1g5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hlEYba5WZe83zQZHmjua3p7T.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
mrwiggs schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:18:
Hebben jullie wel eens last van vocht in de auto? Het zit aan de onderkant van de voorruit, aan de binnenkant.

[Afbeelding]
Nee dat heb ik nog niet eerder gehad. Heb je iets warms achtergelaten in de auto of iets wat die condens veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen

[Afbeelding]
Ja. Eigenlijk constant tegen het randje van condens als ik instap. Ook onderweg merk ik dat ik vrij snel een wasem kan blazen op de voorruit. Ben ik niet gewend uit andere auto's. Het zal wel in combi met de slechte klimaatbeheersing zijn.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:56
BataviaanBMW schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 22:38:
[...]

Serieus de eerste set, vanaf de dealer geleverd. Zomerbanden. Je mag ze komen controleren.
Zelfde bij mij. Ik ga nu over naar de winterbanden (wissel october en maart terug). KM stand is 85.000 en mijn profieldiepte gemiddeld voor de zomerbanden is 4.5mm 8)7
Ik heb nog nooit zo lang gedaan met banden, meestal verslijt ik 1 set per periode dus ben ik na 2 jaar met ongeveer 60/80k wel aan de beurt. En als ik de auto inlever dan zijn de banden op. Heb een keer gehad dat mijn profiel diepte te laag was, en de leasemaatschappij maar de winterbanden (was al october) erop heeft gegooit tot november.

[ Voor 20% gewijzigd door Klinkschakel op 04-10-2024 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klinkschakel

[Afbeelding]
Alleen als ik wegrij, dan is het vrij snel weer weg. Ook rond de achteruitkijk spiegel zie ik het.
Heb je niet de circulatiestand aanstaan in de auto? Ik zet die meestal uit (dus niet automatisch).
Airco op auto (dus niet handmatig aan/uit zetten, zelfs bij deze temepraturen) helpt. De airco geeft veel vocht af, als de auto stilstaat. En helpt bij ontvochtigen als de auto aanstaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Klinkschakel op 04-10-2024 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

[Afbeelding]
Nee, nog nooit. Heel goed ontvetten geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
jvq schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:38:
[...]

Wat gebruik je om de ramen te ontvetten? Spiritus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvq

jvq

Klinkschakel schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:39:
[...]

Wat gebruik je om de ramen te ontvetten? Spiritus?
Nee, dat laat toch een waas achter. Ammonia (verdund) gebruik ik nu, maar je hebt speciaal spul ervoor. Bij de Autotaalglas hebben ze een keer het voor me gedaan toen ik bij een (vorige) nieuwe auto maar niet van dat condens afkwam: opgelost. Zelf lukte het me niet (ook niet met ammonia :-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
jvq schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:38:
[...]

Thanks, ga ik proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Klinkschakel schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:35:
[...]

Alleen als ik wegrij, dan is het vrij snel weer weg. Ook rond de achteruitkijk spiegel zie ik het.
Heb je niet de circulatiestand aanstaan in de auto? Ik zet die meestal uit (dus niet automatisch).
Airco op auto (dus niet handmatig aan/uit zetten, zelfs bij deze temepraturen) helpt. De airco geeft veel vocht af, als de auto stilstaat. En helpt bij ontvochtigen als de auto aanstaat.
Recirculatie uit en airco op auto. Ik zie het nu vaak 's ochtends vroeg of 's avonds laat als er veel dauw is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
mrwiggs schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:58:
[...]

Circulatie aan en airco op auto. Ik zie het nu vaak 's ochtends vroeg of 's avonds laat als er veel dauw is.
Ik ga ook eens even checken of ik dit heb.

Wat ik wel weer heb is vreselijke temperatuur schommelingen tijdens langdurige ritten. Ben in Keram/Ekris Heerlen geweest en werd uitgelachen omdat ik mijn climate control standaard op het warmst heb staan (in de opties). Zij zeiden dat moet je in het midden zetten. Er zijn bij ons geen algemene klachten bekend…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Wel fancy reactie van de auto als je hem afsluit, sleutel op de zetel legt en dan de passagiersdeur dicht doet. Kga niet spoilen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
  • Laatst online: 05-11-2024
Pharos1985 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 16:29:
Wel fancy reactie van de auto als je hem afsluit, sleutel op de zetel legt en dan de passagiersdeur dicht doet. Kga niet spoilen 😀
???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Je kan hem altijd openen via de app als je denkt buitengesloten te worden, of met de tweede sleutel natuurlijk. Maar het zal niet nodig zijn 🤣.

De auto gaat direct weer open en er weerklinkt een waarschuwingssignaal dat ergens uit de achterklep lijkt te komen. Nog nooit dat geluidje gehoord.

Vond het wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Probeer het graag, maar begrijp de volgorde niet helemaal? Dus buiten met passagiersdeur open afsluiten met sleutel, sleutel op de stoel en dan passagiersdeur dicht doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Auto ontgrendeld ("niet rijklaar" > maar dat is ie normaal altijd als je uitgestapt bent).
Alle deuren dicht.
Passagiersdeur openen.
De auto vergrendelen met keyfob.
Keyfob in de auto leggen.
Passagiersdeur dichtslaan.

Dus eigenlijk simpel uitgelegd: uzelf buitensluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Geprobeerd... geinig en nuttig! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 18:36
Al voorgehad: sleutel na een nachtelijke interventie in de rugzak gestoken, rugzak de koffer in en dan op de knop "koffer sluiten+vergrendelen geduwd. Was blijkbaar dat ik niet om 4:30 buiten stond 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
DjCoke schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:50:
[...]
Wat ik wel weer heb is vreselijke temperatuur schommelingen tijdens langdurige ritten. Ben in Keram/Ekris Heerlen geweest en werd uitgelachen omdat ik mijn climate control standaard op het warmst heb staan (in de opties). Zij zeiden dat moet je in het midden zetten. Er zijn bij ons geen algemene klachten bekend…
Ja blijft een issue en niemand lijkt een oplossing te hebben. Bij de dealer komen ze dan idd af met: 'we zullen het systeem eens resetten'/'we zullen eens kijken of de instellingen op de idrive goestaan' en dan na de afspraak geven ze: het zal nu wel opgelost zijn hoor, we hebben alles eens herstart.

Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
DjCoke schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:50:
[...]

Ik ga ook eens even checken of ik dit heb.

Misschien niet algemeen. Maar mijn auto met dit issue is bij hen bekend. Balie medewerkers, monteurs en chef werkplaats zijn er al meermaals bij betrokken. Er is ook vanuit München meegekeken.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickbmwix3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06:51
Iemand dit al gehad ? Hoezen lijken aan beide kanten stuk te zijn :(
IAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymzYWAoObDZlO8pjRnxWBZ6mRyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXgP1m6WF6CCuwRcpYqlbfbN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
mrwiggs schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:47:
[...]

Gisteravond weer 2x gegleden. Ook Bridgestone Alenza idd.

@RonnyP welke Pirelli's heb jij eronder? Heb je die zelf uitgezocht, of de dealer?

Eerste resultaat bij Googlen performance Alenza is een X3 forum:

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhlQAzTmMCQf0snH-ura9Xs930Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SCaayWXmKOslpzC2nrVor7nt.jpg?f=user_large

Dit zijn volgens BMW Nederland de banden die zijn toegestaan op de IX3. Linkjes geven de officiele EU specificaties. Mooi dat ze vanuit BMW er nog steeds RSC vermelden terwijl dit in de gebruiksaanwijzing staat dat niet is toegestaan op de 20 en 21 inch 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door RonnyP op 08-10-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Zijn dit niet de banden die ze getest en goedbevonden hebben? Dat is wat anders dan "toegestaan": anders zou je topmerken als Michelin en Continental niet "mogen" gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

De iX3 maakt als voetgangersbescherming een soort ruimteschipgeluid tot iets van 15-20km/u.
Iemand ervaring hoe je dit geluid wat zachter kan krijgen? Ik vind het wel heel hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
jvq schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:25:
De iX3 maakt als voetgangersbescherming een soort ruimteschipgeluid tot iets van 15-20km/u.
Iemand ervaring hoe je dit geluid wat zachter kan krijgen? Ik vind het wel heel hard.
Het is een voetgangersbescherming, het zou mij verbazen dat je dat zachter kan zetten. Als ze dat zouden toelaten dan maken die dingen geen geluid meer.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrwiggs
tc982 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:56:
[...]

Het is een voetgangersbescherming, het zou mij verbazen dat je dat zachter kan zetten. Als ze dat zouden toelaten dan maken die dingen geen geluid meer.
Ben ik de enige die het geluid gaaf vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
jvq schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:25:
Je hoort het toch niet als je in de auto zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

PWM schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:34:
[...]

Je hoort het toch niet als je in de auto zit?
In de parkeergarage hoor je hem aan de andere kant nog. Mijn benzineauto was stiller. Nou ja, dat geluid is ieder zijn ding maar niet het mijne: vandaar mijn vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door jvq op 09-10-2024 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezr
patrickbmwix3 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:31:
Iemand dit al gehad ? Hoezen lijken aan beide kanten stuk te zijn :(
I[Afbeelding]
Te hoge druk hogedrukspuit gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik krijg af en toe een "bestemmings suggestie" te zien als ik m'n auto start... is er een gebaar of eenvoudige actie om deze te bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
r2504 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:44:
Ik krijg af en toe een "bestemmings suggestie" te zien als ik m'n auto start... is er een gebaar of eenvoudige actie om deze te bevestigen ?
Ja met je vinger wijzen naar het midden console/scherm. Dus je maakt met je arm en je wijsvinger van boven naar beneden, waarbij je stop richting het scherm, dan hou je hem ff stil alsof je echt het scherm aanwijst. Ik zeg dan meestal in mn hoofd: "ja dát wil ik".

Overigens wil ik aangeven dat ik vermoedelijk ga overstappen naar de nieuwe 5 serie, maar dit keer hybride. Ik heb het toch wel ff gehad met het laden en stilstaan en de airco perikelen.
De nieuwe i5 stationwagen is toch weer net te weinig km's en de huidige kabinetsmaatrgelen, daar wordt ik dus echt heel moedeloos van 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door DjCoke op 09-10-2024 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
DjCoke schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:17:
[...]

Ja met je vinger wijzen naar het midden console/scherm. Dus je maakt met je arm en je wijsvinger van boven naar beneden, waarbij je stop richting het scherm, dan hou je hem ff stil alsof je echt het scherm aanwijst. Ik zeg dan meestal in mn hoofd: "ja dát wil ik".

Overigens wil ik aangeven dat ik vermoedelijk ga overstappen naar de nieuwe 5 serie, maar dit keer hybride. Ik heb het toch wel ff gehad met het laden en stilstaan en de airco perikelen.
De nieuwe i5 stationwagen is toch weer net te weinig km's en de huidige kabinetsmaatrgelen, daar wordt ik dus echt heel moedeloos van 8)7
Bij Ekris Heerlen staat een hele mooie tanzanite blauwe 530e touring. Het kijken waard al zeg ik het zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTGz7C6G12orQLwXuavo-SsLTig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ucwpjE2E5g4zCWApk8sPsnZe.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vermoed/hoop dat deze nog de transport blokken in de ophanging heeft.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
DjCoke schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:17:
[...]

Misschien nieuwe X3 Hybride? Heb een paar dagen mogen rijden in de huidige X3 Hybride en kon makkelijk 100km rijden electrisch. De catalogus waarde was 93k ;w dat heb ik er nu net niet voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
RonnyP schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:44:
[...]

de huidige X3 Hybride en kon makkelijk 100km rijden electrisch. De catalogus waarde was 93k ;w dat heb ik er nu net niet voor over.
Geen idee welke uitvoering dat was maar in M sport en twee packs erop kom ik "maar" aan 78k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FAQ
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

FAQ

Wie heeft ervaring met andere dan de "standaard" iX3 842, 843 of 890M velgen? Ik wil graag een originele BMW winterset aanschaffen maar heb liever andere velgen dan waarmee de iX3 uitgeleverd wordt. Ik ben benieuwd naar ervaringen mbt verbruik en garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:46

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ai... het einde van de iX3 komt vroeger dan gedacht...! Je kunt hem dus al niet meer bestellen...

https://www.gelderlander....populaire-model~a07bba26/

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:47:
Ai... het einde van de iX3 komt vroeger dan gedacht...! Je kunt hem dus al niet meer bestellen...

https://www.gelderlander....populaire-model~a07bba26/
Je kunt 'm niet meer configureren naar wens. Bestellen kan volgens mij nog wel, maar dan moet je bestelling passen in de bestaande backlog voorraad die ze eerst willen opmaken. Dat is de reden van een configuratiestop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Freezr schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:33:
[...]

Je kunt 'm niet meer configureren naar wens. Bestellen kan volgens mij nog wel, maar dan moet je bestelling passen in de bestaande backlog voorraad die ze eerst willen opmaken. Dat is de reden van een configuratiestop.
Heeft wellicht ook te maken met het feit dat er over nog te produceren exemplaren de extra China-importheffingen betaald moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
r2504 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:53:
[...]

Geen idee welke uitvoering dat was maar in M sport en twee packs erop kom ik "maar" aan 78k.
Geen idee maar heb kenteken opgezocht op RDW en was een xDrive30E en met een paar opties staat hij zo op de 88k zover als ik kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnyP
DomiGijzen schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:55:
[...]

Bij Ekris Heerlen staat een hele mooie tanzanite blauwe 530e touring. Het kijken waard al zeg ik het zelf.

[Afbeelding]

Ik vermoed/hoop dat deze nog de transport blokken in de ophanging heeft.
Ik heb vandaag ook gekozen om de BMW IX3 aan de kant te doen na amper 6 mnd en gekozen voor de Q6 E-Tron S Edition Quattro. Hiervoor altijd Audi gereden en kan maar niet wennen aan wat kleine zaken die me irriteren o.a support vanuit de dealer, airco probleem en als pre-LCI langzaam laden bij kou. Ik wil ook graag laden op 22kWh op kantoor ipv 11kWh zodat de laadpaal sneller beschikbaar is voor andere collega's.. Kreeg voor de BMW pre-LCI nog 35k terug en dat had ik er ook voor betaald dus nu nog paar maanden wachten. Had niet verwacht dat hij niet zou bevallen de IX3 maar je merk dat het een EV uit 2021 is en qua techniek is ingehaald en denk dat dit ook de reden is dat ze IX3 uit de productie hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
RonnyP schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:32:
[...]
k wil ook graag laden op 22kWh op kantoor ipv 11kWh zodat de laadpaal sneller beschikbaar is voor andere collega's..
Dat lijkt me nu niet echt een argument... moet je bedrijf maar extra palen zetten zou ik zeggen. De iX3 is trouwens niet de enige wagen die beperkt is tot 11 kW en veel palen kunnen ook maar 11 kW.
je merk dat het een EV uit 2021 is en qua techniek is ingehaald en denk dat dit ook de reden is dat ze IX3 uit de productie hebben gehaald.
De Q6 doet niet veel extra kilometers ondanks dat het een modernere auto is (raar maar de iX3 is verdwenen van de EV Database zodat ik niet echt kan vergelijken maar ik dacht zelfs dat de iX3 efficienter was). Neemt niet weg dat de Q6 een heel mooie wagen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

https://ev-database.org/car/1535/BMW-iX3

Is naar het "archief" omdat hij officieel niet meer te bestellen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
Vandaag bij de dealer geweest voor de koude lucht. Ze hebben het probleem ervaren maar denken dat het nu opgelost is doordat ze de kachelkleppen hebben geijkt. Ik test volgende week even en laat het weten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnyP
r2504 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:40:
[...]

Dat lijkt me nu niet echt een argument... moet je bedrijf maar extra palen zetten zou ik zeggen. De iX3 is trouwens niet de enige wagen die beperkt is tot 11 kW en veel palen kunnen ook maar 11 kW.
We hebben bijna 85 EV's en groot aantal hybride's en 40 aansluitingen in parkeergarage en die zijn allemaal 22 kWh. Verzoek kwam ook vanuit de werkgever en dus omdat de auto ook niet bevalt een extra afweging.

[...]

De Q6 doet niet veel extra kilometers ondanks dat het een modernere auto is (raar maar de iX3 is verdwenen van de EV Database zodat ik niet echt kan vergelijken maar ik dacht zelfs dat de iX3 efficienter was). Neemt niet weg dat de Q6 een heel mooie wagen is.
Nou de accu's zijn 95 kWh en laden gaat met 270 kWH en tussen 10-80% met vlakke laadcurve van 200 kWh. 470 km is haalbaar en met de IX3 is bij 370 km wel max en geen Quatro natuurlijk. Misschien omdat het een pre-LCI uit mei 2021 maar na 15.000km klaar mee. Vandaag airco op 25 graden en nog komt er 12 graden koude lucht uit. De dealers zijn bekend met het probleem maar proberen gewoon te kijken hoe vaak je terug blijft komen. Resetten als, vullen airco, ijken de sensoren enz. Monteur geeft zelf aan dat dit moeten doen omdat er geen oplossing is. Klaar met BMW als organisatie en dus terug naar Audi.
Pagina: 1 ... 84 ... 92 Laatste