Met een mengeling van emoties neem ik afscheid van mijn geliefde BMW IX3. Wat een rit is het geweest met deze fantastische elektrische auto! In mei 2021 heb ik hem besteld, zonder zelfs maar een meter in hem te hebben gereden, en nu, na 75.000 km en 37 maanden, maakt hij plaats voor een nieuwe uitdaging: de Lotus Eletre S.
Ik had nooit gedacht dat rijden in een EV zo'n fantastische ervaring zou zijn, maar de IX3 heeft mij compleet overtuigd. Ja, er waren wat begin lproblemen zoals krakend onderstel en koude lucht af en toe maar samen met de dealer hebben zijn die geprobeerd aan te pakken maar niet alles is opgelost helaas.
Met een verbruik van slechts 18,4 kWh vanaf de fabriek, is de IX3 een echte krachtpatser en zuinigheid wonder die menigeen EV-rijder met afgunst zal bekijken. Ik heb er echt van genoten.
Nu wordt mijn IX3 overgenomen door mijn zwager, aangezien hij voor € 34.500 uit de lease is overgenomen inclusief winterbandenset, en hij er ongetwijfeld net zoveel plezier aan zal beleven als ik. Misschien dat hij het forum zal bezoeken om zijn ervaringen te delen.
Aan iedereen die een IX3 rijdt of overweegt: geniet er met volle teugen van! Ik wens jullie vele veilige kilometers.
[
Voor 3% gewijzigd door
BatW op 17-06-2024 12:19
]