Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:06
Ik mag een nieuwe wagen kiezen.
De IX3, Model Y, I5 staan in de lijst.

De IX3 maakt serieuze kans. Ik wil graag wat hoger rijden. Het design is nog een beetje ICE model van vroeger en niet zo typische EV look.
Alleen het interieur voelt wat gedateerd aan (maar is niet perse een minpunt).

Zou je nu nog een IX3 (high executive versie) kiezen of echt wachten op de Neue Klasse X3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:45
Ik hou niet zo van BMWs nieuwe EV stijl. Daarom gekozen voor een iX3 en die bevalt me maar al te goed. Gewoon de kwaliteit van een X3 maar dan elektrisch.

Ik vind het interieur niet gedateerd maar juist 1 van de redenen om die te verkiezen boven een i5. Ook is de kwaliteit van de schermpjes goed en vind ik iDrive 7 fijner dan 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-09 23:48
dotslasher schreef op zondag 12 mei 2024 @ 23:07:
Ik mag een nieuwe wagen kiezen.
De IX3, Model Y, I5 staan in de lijst.

De IX3 maakt serieuze kans. Ik wil graag wat hoger rijden. Het design is nog een beetje ICE model van vroeger en niet zo typische EV look.
Alleen het interieur voelt wat gedateerd aan (maar is niet perse een minpunt).

Zou je nu nog een IX3 (high executive versie) kiezen of echt wachten op de Neue Klasse X3?
Het is een dingetje. Het interieur van de iX3 voelt idd gedateerder aan: echter het interieur van een Tesla staat me ook niet aan.

De i5 was er nog niet toen ik mijn iX3 bestelde... ;(

Ik weet niet wat ik zou doen: de i5 vind ik mooier/recenter maar die staat dan weer lager, de iX3 staat hoger en ik vind het wel fijn rijden zo.
De i4 hier ook overwogen: moderner interieur maar die zit zooo laag, no way!
De i5 lijkt me wel een compromis tussen iX3 en i4 maar dan moderner.

Ik weet niet wat ik vandaag zou doen.

Edit: hoe toch ook rekening met de ellenlange optielijsten op de i5, daar waar verschillende dingen zelfs gewoon standaard zijn in de iX3 (zelfs in de 'laagste' versie: de naam daarvan ontgaat me nu even).

[ Voor 9% gewijzigd door Pharos1985 op 12-05-2024 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:44

Boston

The Cape State

Beste IX3 rijders met een aanhanger,

wat is jullie bereik in deze tijd van het jaar? De laatste weken schreven meerdere Tweakers dat ze (zonder aanhanger) weer WLTP-bereik hebben. Ik heb net even in dit topic gezocht op het woord aanhanger en kon geen cijfers vinden voor het bereik van een IX3 met een aanhanger.
Op mijn laatste lange reis (zonder aanhanger) moest ik ongeveer iedere drie uur laden als ik van 80% naar 20% SoC reed. (Zelfs als ik overdag 183km/u in Duitsland waar mogelijk reed.) Als mensen tegen me zeggen dat ze niet een EV willen rijden doordat ze dan zoveel moeten laden, dan reageer ik dat ik iedere drie uur een half uur pauze voor laden acceptabel vind. Maar wat nou als ik een aanhanger van 750kg achter mijn IX3 heb hangen. Sta ik dan ieder uur bij een laadpaal?

Alle andere opmerkingen over het rijden met een aanhanger (met motorfietsen erop) zijn ook welkom.
dotslasher schreef op zondag 12 mei 2024 @ 23:07:
[...]Zou je [...]wachten op de Neue Klasse X3?
P.S. @dotslasher misschien is het rijden met een aanhanger wel een goede reden om te wachten op de Neue Klasse X. Zeker als er echt een versie met een 105kWh accu komt, want daarmee moet je dan zelfs met een aanhanger drie uur kunnen rijden. En dan kun je ook nog het bidirectioneel laden gebruiken voor je koffiezetapparaat, etc. :)

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:55

GigaTexel_BE

AMD MP²

Pharos1985 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:34:
Iemand die hier hem gebruikt in Home Assistant? Ik vraag me af wat het verschil is tussen de opties in bijlage:
[Afbeelding]

Zou je hiermee niet die irritante bug kunnen omzeilen rond klimatisering vs verwarmen? Het lijkt dat je hier kan kiezen wat ie moet doen, of zie ik dat verkeerd? Het lijkt dat hier meer mogelijkheden zijn dan in de mobile app?

Iemand?
Nog niet gebruikt en kan het niet testen ook wegens geen bug hier :-)

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:23
Bij de mijne remschijven kromgeraakt...

- Begin Maart een diagnose rit laten doen bij de garage (G&A Turnhout) en werd mijn vaststelling bevestigd
- 3 April mocht de wagen binnen, smorgens binnen gedaan, vervangwagen gekregen
Auto gaan afhalen in de late namiddag met de melding dat er enkel een diagnose is gedaan en dat de voorste remschijven idd krom waren, er zou ook een verbeterde versie beschikbaar zijn...
Deze onderdelen, voor hun populairste wagen, niet in stock...
- Na al ettelijke weken geen nieuws gekregen te hebben bel ik naar de garage hoe het ermee staat, persoon wist ineens van niets ivm de verbeteractie en meldde me dat de 4 remblokken/schijven vervangen moeten worden ( 25000km )
Was dus nog niets binnen, niets besteld?, maar wel ineens afspraak gemaakt voor 23Mei...

Zeer bizarre situatie

Iemand iets soortgelijk meegemaakt? Dit is toch te zot voor woorden..

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:44
In april had ik een gemiddeld verbruik van 18.9 kWh/100km... wat neerkomt op 391 km.

Ondanks dat zie ik eigenlijk nooit bij het laden de 400 km staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miguel
  • Laatst online: 15:36
Boston schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:18:

wat is jullie bereik in deze tijd van het jaar? De laatste weken schreven meerdere Tweakers dat ze (zonder aanhanger) weer WLTP-bereik hebben. Ik heb net even in dit topic gezocht op het woord aanhanger en kon geen cijfers vinden voor het bereik van een IX3 met een aanhanger.
Op mijn laatste lange reis (zonder aanhanger) moest ik ongeveer iedere drie uur laden als ik van 80% naar 20% SoC reed. (Zelfs als ik overdag 183km/u in Duitsland waar mogelijk reed.) Als mensen tegen me zeggen dat ze niet een EV willen rijden doordat ze dan zoveel moeten laden, dan reageer ik dat ik iedere drie uur een half uur pauze voor laden acceptabel vind. Maar wat nou als ik een aanhanger van 750kg achter mijn IX3 heb hangen. Sta ik dan ieder uur bij een laadpaal?

Alle andere opmerkingen over het rijden met een aanhanger (met motorfietsen erop) zijn ook welkom.

[...]

P.S. @dotslasher misschien is het rijden met een aanhanger wel een goede reden om te wachten op de Neue Klasse X. Zeker als er echt een versie met een 105kWh accu komt, want daarmee moet je dan zelfs met een aanhanger drie uur kunnen rijden. En dan kun je ook nog het bidirectioneel laden gebruiken voor je koffiezetapparaat, etc. :)
Wij hebben vorig jaar rondgetrokken in Duitsland en Oostenrijk met de IX3, volgeladen auto + volgeladen vouwwagen en moesten ongeveer elke drie uur aan de paal gaan hangen. Daar een 4500 km gereden met de aanhanger en zaten rond de 20 kWh / 100km gemiddeld (meestal snelheid aangehouden rond de 90 km/u - 100 km/u).

Grootste "ongemakken":
- Bij de meeste snelladers moet je even afkoppelen.
- Enkele hulpsystemen doen het niet zodra er een aanhanger werd aangekoppeld. Geen lane assist en verklikkers meer om iets te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
r2504 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:26:
In april had ik een gemiddeld verbruik van 18.9 kWh/100km... wat neerkomt op 391 km.

Ondanks dat zie ik eigenlijk nooit bij het laden de 400 km staan.
Underpromise, overdeliver 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Miguel schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:27:
- Bij de meeste snelladers moet je even afkoppelen.
Weet je waarom dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Laatst online: 19-09 19:06
Pharos1985 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 23:50:
[...]

Het is een dingetje. Het interieur van de iX3 voelt idd gedateerder aan: echter het interieur van een Tesla staat me ook niet aan.

De i5 was er nog niet toen ik mijn iX3 bestelde... ;(

Ik weet niet wat ik zou doen: de i5 vind ik mooier/recenter maar die staat dan weer lager, de iX3 staat hoger en ik vind het wel fijn rijden zo.
De i4 hier ook overwogen: moderner interieur maar die zit zooo laag, no way!
De i5 lijkt me wel een compromis tussen iX3 en i4 maar dan moderner.

Ik weet niet wat ik vandaag zou doen.

Edit: hoe toch ook rekening met de ellenlange optielijsten op de i5, daar waar verschillende dingen zelfs gewoon standaard zijn in de iX3 (zelfs in de 'laagste' versie: de naam daarvan ontgaat me nu even).
Ik zou normaal altijd de 5 reeks kiezen. Maar een I5 touring komt met een beetje opties al snel aan €95K aan (België).
Beetje absurd.

Zelf heb ik nu een XC60 en vind het wel leuk zo'n hogere zitpositie.
Vroeger altijd BMW 3 touring/sedan gereden en af en eens een uitstapje gemaakt naar Audi A4 maar altijd terug naar BMW gegaan.

De Audi Q6 E-tron lijkt interessant maar gaat ook snel richting 95K en de beenruimte achteraan is minder dan een Q4. En koffer is hetzelfde.

Ik ben al 4 weken aan het configureren en reviews aan het bekijken maar geraak er echt niet uit :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmod
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 09:10
dotslasher schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:31:
[...]

Ik zou normaal altijd de 5 reeks kiezen. Maar een I5 touring komt met een beetje opties al snel aan €95K aan (België).
Beetje absurd.

Zelf heb ik nu een XC60 en vind het wel leuk zo'n hogere zitpositie.
Vroeger altijd BMW 3 touring/sedan gereden en af en eens een uitstapje gemaakt naar Audi A4 maar altijd terug naar BMW gegaan.

De Audi Q6 E-tron lijkt interessant maar gaat ook snel richting 95K en de beenruimte achteraan is minder dan een Q4. En koffer is hetzelfde.

Ik ben al 4 weken aan het configureren en reviews aan het bekijken maar geraak er echt niet uit :D
Mijn keuze is eind verleden jaar mede geconditioneerd door 2 opgroeiende pubers.
Heb de iX1 en i4 getest. Vooral de i4 was een zalige auto, maar een totale no go mbt beenruimte achteraan.
IX3 viel toen buiten budget maar heb ook gekeken naar stockwagens. Dat was ook ok voor de leasing.
Ik heb toen het geluk gehad dat er een enorme voorraad beschikbaar was die de dealers met enorme kortingen moesten dumpen. Dit samen met extra korting van leasemaatschappij wegens autosalon maakt dat die net binnen budget viel.
De nieuwe BMW Neue klasse lijn vind ik echt op niks trekken, designers hebben volgens mij aan de drugs gezeten. Ik zou nu zonder twijfel nog altijd voor de iX3 gaan. De nieuwe trend van ipads op wielen is ook niks voor mij, geef mij maar old school knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlmereFC84
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-09 00:05
Ik sta op het punt een iX3 occassion aan te schaffen, met bijna 65.000km op de teller.

De BMW dealer heeft een batterij meting gedaan en een ‘battery health quick report’ opgesteld. Die laat een accucapaciteit zien van 100%. Een mooi resultaat natuurlijk, maar bijna te mooi om waar te zijn waardoor het mij doet twijfelen aan de betrouwbaarheid.

Hoe realistisch is het dat er geen degradatie is na ruim 2 jaar en 65.000km?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r2504
Hier is alvast wat leesplezier... https://www.geotab.com/blog/ev-battery-health/

Maar 100% na twee jaar lijkt me toch wel heel optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
Hanzzzie schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:12:
Bij de mijne remschijven kromgeraakt...

- Begin Maart een diagnose rit laten doen bij de garage (G&A Turnhout) en werd mijn vaststelling bevestigd
- 3 April mocht de wagen binnen, smorgens binnen gedaan, vervangwagen gekregen
Auto gaan afhalen in de late namiddag met de melding dat er enkel een diagnose is gedaan en dat de voorste remschijven idd krom waren, er zou ook een verbeterde versie beschikbaar zijn...
Deze onderdelen, voor hun populairste wagen, niet in stock...
- Na al ettelijke weken geen nieuws gekregen te hebben bel ik naar de garage hoe het ermee staat, persoon wist ineens van niets ivm de verbeteractie en meldde me dat de 4 remblokken/schijven vervangen moeten worden ( 25000km )
Was dus nog niets binnen, niets besteld?, maar wel ineens afspraak gemaakt voor 23Mei...

Zeer bizarre situatie

Iemand iets soortgelijk meegemaakt? Dit is toch te zot voor woorden..
Bij mij kwam dit euvel na 60K en werd er verteld dat dit gewoon normaal was. Ik zei destijds dat is echt niet normaal dat de remschijven nu al krom trekken. In ieder geval hebben ze het over quasi garantie gerepareerd. Dure grap.

Klachten: hobbelig remmen in afdaling.

Nu staat er 100K op de teller en ik heb weer deze klachten. Moet ik nog melden. Bij mij was het enkel de vooras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Laatst online: 13:23
DjCoke schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:47:
[...]

Bij mij kwam dit euvel na 60K en werd er verteld dat dit gewoon normaal was. Ik zei destijds dat is echt niet normaal dat de remschijven nu al krom trekken. In ieder geval hebben ze het over quasi garantie gerepareerd. Dure grap.

Klachten: hobbelig remmen in afdaling.

Nu staat er 100K op de teller en ik heb weer deze klachten. Moet ik nog melden. Bij mij was het enkel de vooras.
toch raar... aan mij vroegen ze of ik misschien pas heel hard geremd had en dan door water gereden had ofzo... wat een bullshit...
is via de leasing dus boeit me niks, maar ik gebruik de remmen zo goed als nooit... anticipeer meestal zodat ik volop kan remmen op de motor.

ook dat deze blokken/schijven niet in voorraad zouden zijn vind ik gewoon absurd.

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Sinds een dag of twee heb ik terug een recall bericht in m'n iX3.

Een tijdje geleden had ik dit ook al maar toen is het gestopt na twee mislukte afspraken met de garage (omdat het onderdeel niet op voorraad was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippede1ste
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 30-08 14:45
Weet er iemand of een usb stick voor map updates 3.0 mag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14:48

jvq

Ik heb nu al een tijd dat de Mybmw-app (Android) niet meer de route aangeeft met een blauwe lijn: alleen begin- en eindpunt. De cache van de app legen helpt dan (een tijdje).

[ Voor 21% gewijzigd door jvq op 15-05-2024 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Stoort het andere mensen ook dat de kaart orientatie op je centrale display en HUD niet "juist" staat.

De enige kaart die juist (rijrichting) staat is deze op m'n dashboard zelf.

In m'n X3 kon ik veel meer orientaties instellen voor de centrale display... nu staat de kaart in het beste geval "scheef" 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09 21:35
r2504 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:49:
Stoort het andere mensen ook dat de kaart orientatie op je centrale display en HUD niet "juist" staat.

De enige kaart die juist (rijrichting) staat is deze op m'n dashboard zelf.

In m'n X3 kon ik veel meer orientaties instellen voor de centrale display... nu staat de kaart in het beste geval "scheef" 8)7
Nu je het zegt! Ik kijk niet zoveel op de kaart in de cockpit. Ik ga straks eens kijken of het niet is aan te passen.

Mbt tot Navi. Hebben meer mensen last van dat de Navi je rare routes laat rijden? Ik heb het specifiek op de A16 rond Dordrecht. Zuidwaards naar Breda laat hij mij een paar km over de parallelbaan rijden (is niet korter of sneller) en noordwaards laat hij mij over de N3 rijden :? Als ik die negeer, wil die door de toltunnl (Kiltunnel). Als ik dat voorbij rij, door het centrum naar de N3 weer en pas daarna pakt hij de juiste route. :z
Niet gerelateerd aan route/file info, ik heb het altijd (overdag, avond, weekend).... Voor mij geen probleem maar mijn dochter volgt de navi klakkeloos... dus die krijgt wat extra sightseeing. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anybies
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-10-2024
Het klopt helemaal wat je zegt. Rond Dordrecht klopt het niet. Van Rotterdam naar Dordrecht gaat bij mij goed.
Maar van Dordrecht naar Rotterdam ga ik alle kanten op. Soms de N3, soms door Zwijndrecht. Tijdstip en filevrij maakt totaal niet uit. Dit is alleen als ik het adres invul in de auto. Vul ik het adres in de app in dan krijg ik wel de gewone weg (via de A16) te zien. Heel vreemd!! ik heb er een melding van gemaakt via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
De iX3 navi geeft me ook totaal andere/bizarre routes dan m'n X3.

Blijkbaar is het electrische efficienter andere routes te nemen... geen idee wat de logica erachter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
AlmereFC84 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:29:
Ik sta op het punt een iX3 occassion aan te schaffen, met bijna 65.000km op de teller.

De BMW dealer heeft een batterij meting gedaan en een ‘battery health quick report’ opgesteld. Die laat een accucapaciteit zien van 100%. Een mooi resultaat natuurlijk, maar bijna te mooi om waar te zijn waardoor het mij doet twijfelen aan de betrouwbaarheid.

Hoe realistisch is het dat er geen degradatie is na ruim 2 jaar en 65.000km?
Ik heb mij IX3 ook laten meten en kwam op 99% bij 63.000km en deze is van mei 2021. Gedaan via Aviloo en die daarbij moet je vol laden en leeg rijden met hun dongel in de auto. Via de dealer deden ze alleen maar cel testen op afwijkingen.
Was ook verbaasd want laad altijd AC tot 100% en ongeveer 10 x jaar aan snelladen tot 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
r2504 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:42:
De iX3 navi geeft me ook totaal andere/bizarre routes dan m'n X3.

Blijkbaar is het electrische efficienter andere routes te nemen... geen idee wat de logica erachter is.
Staat je Nav dan op snelste, kortste of efficient? Ik merk dat hij soms al een andere snelste route aangeeft als deze 1 minuut korter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-11-2024
BatW schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:32:
[...]

Ik heb mij IX3 ook laten meten en kwam op 99% bij 63.000km en deze is van mei 2021. Gedaan via Aviloo en die daarbij moet je vol laden en leeg rijden met hun dongel in de auto. Via de dealer deden ze alleen maar cel testen op afwijkingen.
Was ook verbaasd want laad altijd AC tot 100% en ongeveer 10 x jaar aan snelladen tot 80%.
Hmm, hier blijkt dus uit dat AC laden tot 100% zo schadelijk niet is, terwijl je overal leest dat tot 80% beter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
[...]
AC laden tot 100% is geen enkel probleem... en volgens mij zelfs snelladen niet (want uiteindelijk zakt die ook tot een lage snelheid eens je over de 80 a 90% gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

r2504 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:43:
[...]

AC laden tot 100% is geen enkel probleem... en volgens mij zelfs snelladen niet (want uiteindelijk zakt die ook tot een lage snelheid eens je over de 80 a 90% gaat).
Wat ik zo hier en daar lees is het opladen tot 100% zelf niet erg, maar wel het op die waarde houden gedurende langere tijd. Idem bij 10% (of lager). Dus AC laden tot 100% en binnen een dag rijden zou geen probleem zijn. Wegzetten voor een week of meer met 100% is niet goed schijnt het.
Zelf heb ik hier geen ervaring mee trouwens: heb hem nu pas een half jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07:29
Boston schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:18:

[...]

Ik heb al een paar keer met een remorque gereden. Het is wel 1 met een bache op en is daardoor ongeveer 1.8m hoog.
Dat vangt dus veel wind.

Ik heb na 42000km een gemiddeld verbruik van 20.5.
Als ik met remorque rijdt dan zit het verbruik altijd +25. En als het tegenwind is, zit je snel boven de 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

[...]

Ik heb mij IX3 ook laten meten en kwam op 99% bij 63.000km en deze is van mei 2021.
Ik begreep dat je bij A Better Route Planner mbv een OBD-dongle de capaciteit vd accu kan zien? Zou interessant zijn om te weten of die waarde overeenkomt met wat je hebt laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breyzipp
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-03 19:00
Ik rij al 1,5 jaar met een iX3 (Model 2022/2023) en gebruik de bestuurders assist superveel op de snelwegen, vooral de “lane assist” waarbij de wagen zichzelf tussen de strepen van de rijstrook houdt en kleine stuurcorrecties maakt indien nodig. Hij toont dan op de middelste display sectie achter het stuur ook die 2 lijnen als groen gekleurd.

Sinds enkele dagen werkt dat niet meer, hij ‘vindt’ precies de strepen naast het rijvak niet meer en stuurt dus ook niet meer bij.

Voor de rest werkt de assistent nog wel, op vlak van verkeersborden lezen, adaptive cruise control etc.

Ik heb geen software update in de auto gedaan maar de BMW app is wel enkele dagen geleden geüpdatet op mijn IPhone. Daar zou het toch niet aan mogen liggen denk ik?

Heb ik misschien per ongeluk ergens een optie uitgeschakeld? Of zou er iets defect zijn?

Groetjes,
Ivan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
breyzipp schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:13:
Ik rij al 1,5 jaar met een iX3 (Model 2022/2023) en gebruik de bestuurders assist superveel op de snelwegen, vooral de “lane assist” waarbij de wagen zichzelf tussen de strepen van de rijstrook houdt en kleine stuurcorrecties maakt indien nodig. Hij toont dan op de middelste display sectie achter het stuur ook die 2 lijnen als groen gekleurd.

Sinds enkele dagen werkt dat niet meer, hij ‘vindt’ precies de strepen naast het rijvak niet meer en stuurt dus ook niet meer bij.

Voor de rest werkt de assistent nog wel, op vlak van verkeersborden lezen, adaptive cruise control etc.

Ik heb geen software update in de auto gedaan maar de BMW app is wel enkele dagen geleden geüpdatet op mijn IPhone. Daar zou het toch niet aan mogen liggen denk ik?

Heb ik misschien per ongeluk ergens een optie uitgeschakeld? Of zou er iets defect zijn?

Groetjes,
Ivan
Zie je wel een grijs stuur in je scherm? Zo niet, dan heb je ‘m per ongeluk alleen op adaptive cruise gezet. Dan 1x MODE indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breyzipp
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-03 19:00
mrdop schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:40:
[...]

Zie je wel een grijs stuur in je scherm? Zo niet, dan heb je ‘m per ongeluk alleen op adaptive cruise gezet. Dan 1x MODE indrukken.
Dat zal het volgens mij geweest zijn! Die stond idd op afstandsregeling ipv assisted driving. Hartstikke dank voor de hulp, over 2 weken vertrek ik op vakantie naar Kroatië met de iX3 en ik zou die lane assist enorm missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

breyzipp schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:03:
[...]

Dat zal het volgens mij geweest zijn! Die stond idd op afstandsregeling ipv assisted driving. Hartstikke dank voor de hulp, over 2 weken vertrek ik op vakantie naar Kroatië met de iX3 en ik zou die lane assist enorm missen.
Als je de assist zo goed vind, overwegen om de lane change te activeren. Deze winter naar Zwisterland gereden, bijna zonder te sturen :-)

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
GigaTexel_BE schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:39:
[...]

Als je de assist zo goed vind, overwegen om de lane change te activeren. Deze winter naar Zwisterland gereden, bijna zonder te sturen :-)
Zit dat er standaard op dan (high exec)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
mrwiggs schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:46:
[...]

Zit dat er standaard op dan (high exec)?
Het zit zelfs standaard op een Executive... Driving Assistant Professional.

Dergelijke dingen kan je trouwens heel eenvoudig zelf controleren door even de configurator te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik trachte vanmorgen Siri aan te roepen via een lange-druk op het microfoon symbool op het stuur maar dit deed niets ?

Werkt dit nog... op de X3 was dit geen probleem ? Of is er ergens een instelling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
r2504 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:47:
[...]

Het zit zelfs standaard op een Executive... Driving Assistant Professional.

Dergelijke dingen kan je trouwens heel eenvoudig zelf controleren door even de configurator te openen.
Ik zie niets over Lane Change terugkomen, alleen een hulp die terugstuurt als er iemand in je dode hoek zit. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:10
Is in NL geen optie. Het zit wel in de software/computers maar niet geactiveerd. Sommige landen hebben het wel begrijp ik wel eens uit berichten hier.
Je kunt het wel aanzetten d.m.v. coding.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik had begrepen dat je binnen je vak wou blijven rijden, dat zit er standaard in. Het automatisch wisselen van rijvak door het aangeven met je richtingaanwijzer niet (kan je wel door iemand laten coderen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:48
Is er iemand die mij kan helpen om de volgende features te activeren:
  • lane change assist
  • traffic light assist
  • emergency lane assist
Een collega van mij heeft bimmercode, iemand een overzicht van de aanpassingen die jullie gedaan hebben ?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
tc982 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 23:07:
Is er iemand die mij kan helpen om de volgende features te activeren:
  • lane change assist
  • traffic light assist
  • emergency lane assist
Een collega van mij heeft bimmercode, iemand een overzicht van de aanpassingen die jullie gedaan hebben ?
Ik ben er ook wel benieuwd naar welke wijzigingen nu mogelijk zijn. En wat je daarvoor moet doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• philippede1ste
Als ik mij niet vergis kan je met bimmercode geen lane change activeren. Er is 1 module waar je niet aankan. Ik heb bimmerutility gebruikt & dat ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:58
Na lezen van alle paginas mis ik nog een conclusie en ervaringen op gebied van vervangen Grille voor een pre-lci. Is er iemand die dit zelf gedaan heeft? En kan dan het exacte part nr worden gedeeld of link? Er wordt bijv in dit forum 51135A36BD0 genoemd maar als ik daar op google kom ik toch weer bij LCI grille's uit. Dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrwiggs
Vandaag voor het eerst gereden met de Thule Motion 3 XL (500L). Dit is de opvolger van de XT serie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xriC3EpUsQseFTyb21mTFr1v_kM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kgigOkDeW68dkg6QSp0ByHhE.jpg?f=fotoalbum_large

Verbruik was nog erg netjes, je merkt dat Thule focust op goede aerodynamica. 17.9 kWh/100km over een rit van 160 km. Airco aan, 20 graden buiten, meestal 110 km/u, soms wat harder maar ook veel file en wat stadsverkeer waardoor gemiddelde snelheid 63 km/u was. Zou een actieradius zijn van 413 km.

De hele set (dakkoffer met Wingbar Edge dakdragers) maakt erg weinig geluid, vergat soms dat ie erop zat. Erg tevreden over.

[ Voor 6% gewijzigd door mrwiggs op 23-05-2024 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
  • Laatst online: 19-09 09:05
mrwiggs schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:06:
Vandaag voor het eerst gereden met de Thule Motion 3 XL (500L). Dit is de opvolger van de XT serie.
Wat heb je erin zitten?
Is de kofferbak niet groot genoeg?
Wij gebruiken de dakkoffer nooit, want kunnen met gezin van 4 alles prima in de kofferbak houden.

Wij kamperen niet moet ik er misschien bij zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
Freezr schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:36:
[...]

Wat heb je erin zitten?
Is de kofferbak niet groot genoeg?
Wij gebruiken de dakkoffer nooit, want kunnen met gezin van 4 alles prima in de kofferbak houden.

Wij kamperen niet moet ik er misschien bij zeggen...
Baby en hond mee, dat kost al ruimte. En dan nog grote tent incl. spul en dan past het bij lange na niet... De vrouw wil ook wat comfort in de tent. En ik ben niet zo'n fan van alles in de auto proppen, zicht verliezen en moeten nadenken wat wel en niet mee kan.

[ Voor 10% gewijzigd door mrwiggs op 24-05-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Freezr schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:36:
[...]
Als we op skiverlof gaan met twee zit onze auto toch propvol (verleden jaar is de dochter een keertje mee geweest en dan was het pas puzzelen al lukte het toen ook nog net zonder kofferbak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Duwt men bij elke interventie de auto door de "krasstraat" bij BMW dealers in BE?
Heb nu weer een afspraak voor mijn parkeersensoren (2de keer, auto is 6 maand oud) bij Gregoir over 2 weken.

Indien ik het weet is het goed, dan poets ik enkel de auto volgende week van binnen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:51
Pharos1985 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 00:36:
Duwt men bij elke interventie de auto door de "krasstraat" bij BMW dealers in BE?
Heb nu weer een afspraak voor mijn parkeersensoren (2de keer, auto is 6 maand oud) bij Gregoir over 2 weken.

Indien ik het weet is het goed, dan poets ik enkel de auto volgende week van binnen 😊
De mijne werd bij Gregoir Jette nooit gewassen, maar ik heb'm altijd redelijk proper binnen gestoken (dus misschien vinden ze het de moeite niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmod
Pharos1985 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 00:36:

Ik rij al 30 jaar BMW bij verschillende dealers, en heb nooit meegemaakt dat ze de auto wassen bij een service beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Mijn bumper is er vorige keer afgemoeten voor een issue met de parkeersensoren, toen ik hem ging terughalen kreeg ik melding dat ie nog niet klaar was en nog door de wasstraat moest. Gregoir Puurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expje87
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-09 15:29
Bij mijn bmw dealer wassen ze hem altijd en mag je elk weekend hem gratis door de krasstraat halen aldaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
Expje87 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:59:
Bij mijn bmw dealer wassen ze hem altijd en mag je elk weekend hem gratis door de krasstraat halen aldaar
Wordt hij dan gratis van krassen voorzien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expje87
Ja, inclusief een bak kalkvlekken van het opgedroogde water 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
Expje87 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:53:
:D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Expje87 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:53:
Ik heb een pre-lci 2021 en die gaat iedere 2 weken door de wasstraat omdat we zakelijk een abonnement hebben bij Bobs Carwash en zelfs met de zon erop geen krassen oid. LCI heeft gewoon slechtere kwaliteit lak heb ik het idee. Volgende keer misschien een osmose wasstraat uitzoeken dan heb je dat probleem niet.

Kan me niet heugen dat ik mijn auto's met de hand heb gewassen. Is in mijn woonplaats zelfs verboden en ziet de handhaver dit dan kan ik 440 euro aftikken ivm bodemvervuiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
  • Laatst online: 19-09 09:05
BatW schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:33:
[...]

Ik heb een pre-lci 2021 en die gaat iedere 2 weken door de wasstraat omdat we zakelijk een abonnement hebben bij Bobs Carwash en zelfs met de zon erop geen krassen oid. LCI heeft gewoon slechtere kwaliteit lak heb ik het idee. Volgende keer misschien een osmose wasstraat uitzoeken dan heb je dat probleem niet.

Kan me niet heugen dat ik mijn auto's met de hand heb gewassen. Is in mijn woonplaats zelfs verboden en ziet de handhaver dit dan kan ik 440 euro aftikken ivm bodemvervuiling.
Haha. Door de wasstraat en geen krassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Ben ik de enige die (meestal) geen route in de vorm van een blauwe lijn ziet in de app?
Soms werkt het even een paar keer.
Dacht eerst dat het legen van de cache het verhielp, maar dat werkt niet (meer).
Hele app opnieuw geïnstalleerd: helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Ik heb nog nooit de blauwe lijn gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Je moet "Route bekijken" aanduiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

r2504 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:36:
Je moet "Route bekijken" aanduiden.
Doe ik. Maar bij jou werkt het dus blijkbaar. Heb een Samsung trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bnks
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-06-2024
Hi all!

Bijna een jaar in het bezit van de ix3 en de wagen bevalt me prima! Sinds een paar maanden begon ik wat krakende geluiden te horen, maar heb er nooit mee verder gegaan.

Iemand van jullie dit al tegengekomen?
https://we.tl/t-ejPCXiQDkl

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
  • Laatst online: 04-06-2024
ik heb sinds een paar weken een ix3 high exectutive uitvoering (December 2023). Ben aan de gang geweest met park assist maar wil niet echt lukken. Parkeervakken die paralel aan de straat liggen herkent ie wel, maar de haakse parkeervakken niet. Is dit normaal?

Achterklep openen met voet is me ook maar 1x gelukt, ook deze optie boeit verder niet zo, maar vraag me af wat er precies loos is. Auto is afgesloten, en sleutel in zak zoals ingesteld in infotainment systeem.

Verder prima Auto. Had hiervoor een ioniq 5 connect plus. Ook een fijne auto, Meeste zaken heeft de BMW even goed of beter op orde. Behalve met lage snelheden rijden doet de ioniq beter,(minder hakkelen en stoten) portieren en achterklep dichtgooien voelt meer premium aan bij de ioniq, meer opbergvakken, maar daar houdt t wel bij op. Mag ook wel voor 20k meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Bnks schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:57:
Hi all!

Bijna een jaar in het bezit van de ix3 en de wagen bevalt me prima! Sinds een paar maanden begon ik wat krakende geluiden te horen, maar heb er nooit mee verder gegaan.

Iemand van jullie dit al tegengekomen?
https://we.tl/t-ejPCXiQDkl

Gr
Krakende geluiden van het onderstel ja. Maar wat jij hebt lijkt wel een relais oid. In ieder geval iets in het electrische systeem? Heb je de dealer er naar laten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
bad-karma schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:15:
ik heb sinds een paar weken een ix3 high exectutive uitvoering (December 2023). Ben aan de gang geweest met park assist maar wil niet echt lukken. Parkeervakken die paralel aan de straat liggen herkent ie wel, maar de haakse parkeervakken niet. Is dit normaal?

Achterklep openen met voet is me ook maar 1x gelukt, ook deze optie boeit verder niet zo, maar vraag me af wat er precies loos is. Auto is afgesloten, en sleutel in zak zoals ingesteld in infotainment systeem.
Haakse vakken zou ook moeten, ik gebruik het bijna nooit.

Achterklep moet je schoppen en iets van de auto wegstaan (niet met je been tegen de achterbumper).
Dus geen 'veeg' beweging maken, schop in het midden van de achterbumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

bad-karma schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:15:

Verder prima Auto. Had hiervoor een ioniq 5 connect plus. Ook een fijne auto, Meeste zaken heeft de BMW even goed of beter op orde. Behalve met lage snelheden rijden doet de ioniq beter,(minder hakkelen en stoten) portieren en achterklep dichtgooien voelt meer premium aan bij de ioniq, meer opbergvakken, maar daar houdt t wel bij op. Mag ook wel voor 20k meer.
Haakse parkeervakken zou goed moeten werken. Gebruik ik nog wel eens.
Die achterklep heb ik ook altijd ruzie mee: dan weer wel, dan weer niet.
Hakkelen en stoten bij lage snelheid herken ik niet. Misschien bedoel je het slecht kunnen doseren tijdens parkeren? Dat doet hij als je auto-hold aan hebt staan of in B rijdt. Daarom zet ik hem bij parkeren altijd in D zonder auto-hold: hij kruipt dan zodat je met de rem hem prima kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manchu
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-07 11:35
Effectief moet je ver genoeg van de koffer staan alvorens die met een schopbeweging open te krijgen. Bij mij werkt het nu vrijwel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:48
Bij mij werkt de koffer zolang er geen obstakels achter staan. Van zodra deze iets te dicht tegen een muur staat, maar de koffer probleemloos opengaat, dan werkt die niet.

Het is echt een kleine schop die je moet geven alsof er een bal onder de auto ligt die je vooruit tikt. Het is geen snelle beweging nog een veegbeweging. Gewoon rechttoe een kleine kik

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Laros88
Laros88 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:00:
Na lezen van alle paginas mis ik nog een conclusie en ervaringen op gebied van vervangen Grille voor een pre-lci. Is er iemand die dit zelf gedaan heeft? En kan dan het exacte part nr worden gedeeld of link? Er wordt bijv in dit forum 51135A36BD0 genoemd maar als ik daar op google kom ik toch weer bij LCI grille's uit. Dank!
Om cirkel rond te maken en voor andere Pre-LCI owners; Grill is prima te fixen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jCnqXhGbLt6X7tWzCszg9HTpdI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RaYubAFgv8CMNjCEJ3hha1bp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Laros88 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:36:
[...]

Om cirkel rond te maken en voor andere Pre-LCI owners; Grill is prima te fixen :)

[Afbeelding]
Hoe ging het vervangen? En merk je verschil in verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laros88
mrwiggs schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:44:
[...]

Hoe ging het vervangen? En merk je verschil in verbruik?
Moest even testrijden, maar nee merk geen verschil. Vervangen ging heel makkelijk want het zijn alleen nieuwe nieren en die gaan over de oude heen :) voor 60 EUR op Ali express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
  • Laatst online: 27-08 09:22
GigaTexel_BE schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:15:
[...]

Heb ik gedaan
177,42 exclu btw, zelf gemonteerd

Als je wil, ik heb het typenr voor de Inspiring - dus zonder gat voor de camera. Zelf moeten zoeken via het forum via andere auto - de onderdelen-afdeling van de dealer heeft 2 keer een niet-leverbare variant besteld 8)7
Dus de grill uit de vaak gedeelde link is geen optie omdat je dan met een gat zit waar je geen camera voor hebt?

Kan je het typenummer voor de Inspiring even delen? De mijne wordt eind deze maand geleverd, met black shadow en dus de zwarte grill, maar ik zie toch veel liever de zwarte X3 grill dan die van de iX3.

Ik zie dat sommigen zoals Laros88 enkel de nieren vervangen hebben, maar deze worden dan gewoon op de bestaande dichte nieren gekleefd, zonder iets te demonteren? Of hoe moet ik dat zien?

[ Voor 9% gewijzigd door humpus op 07-06-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlmereFC84
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-09 00:05
Een vraagje over de laadstatistieken in de app:

Ik zie mijn laadgeschiedenis en de duur per laadsessie. Maar niet het aantal geladen kWh. Weten jullie waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

humpus schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:31:
[...]

Dus de grill uit de vaak gedeelde link is geen optie omdat je dan met een gat zit waar je geen camera voor hebt?

Kan je het typenummer voor de Inspiring even delen? De mijne wordt eind deze maand geleverd, met black shadow en dus de zwarte grill, maar ik zie toch veel liever de zwarte X3 grill dan die van de iX3.

Ik zie dat sommigen zoals Laros88 enkel de nieren vervangen hebben, maar deze worden dan gewoon op de bestaande dichte nieren gekleefd, zonder iets te demonteren? Of hoe moet ik dat zien?
Ik heb de niet-shadow variant vervangen door de shadow-variant. Niet de klassieke X3 grill dus.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rincon
humpus schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:31:
[...]

Wist niet dat de pre-lci geen camera in de gril had, voor de eigenaren van de Lci; ik heb inderdaad hier de gril besteld, https://www.germancarpart...sHQrFtnHQ2yBoCJSsQAvD_BwE, en zelf gemonteerd,was wel een klusje want ik kreeg de oude gril er niet makkelijk uit, filmpje op you tube van klikker de klik werkte bij mij niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lg8_Q5hkbDU0ssIb9s5Bzri8p4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lA7fpMQUOR6SEvFSZzPEbf0V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrwiggs
mrwiggs schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:06:

[Afbeelding]

Verbruik was nog erg netjes, je merkt dat Thule focust op goede aerodynamica. 17.9 kWh/100km over een rit van 160 km. Airco aan, 20 graden buiten, meestal 110 km/u, soms wat harder maar ook veel file en wat stadsverkeer waardoor gemiddelde snelheid 63 km/u was. Zou een actieradius zijn van 413 km.

De hele set (dakkoffer met Wingbar Edge dakdragers) maakt erg weinig geluid, vergat soms dat ie erop zat. Erg tevreden over.
Nog even een update. In de nacht 1112 km gereden naar zuid-Frankrijk met de dakkoffer (~10 graden). Soms even doorplanken (150 km/u) als ik wist dat ik het laadstation ruim ging halen, maar meestal CC max. snelheid. Gemiddeld 107 km/u met een verbruik van 23.3 kWh / 100 km. 4 laadstops. Fastned de fijnste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Bij mij lijkt linksachter lager te hangen dan rechtsachter (minder ruimte tussen band en wielkast). Komt iemand dit bekend voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JqM04DjYzoGo0PNt5h5XNOoIGE4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dgszRzGermB5g2CZtzIdXxhG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDR2UaXDIkkfe9rDwJcZ8--BVfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZS2UTJxwa5eMTAiTGw0x26ZF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

mrwiggs schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:29:
Bij mij lijkt linksachter lager te hangen dan rechtsachter (minder ruimte tussen band en wielkast). Komt iemand dit bekend voor?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
al eens nagemeten op een waterpas-vlakke ondergrond?
of eens een waterpas in de auto gelegd, bvb in de koffer?

de dempers van de auto zorgen normaal dat de auto zelf waterpas ligt

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Rincon schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:49:
[...]

Wist niet dat de pre-lci geen camera in de gril had, voor de eigenaren van de Lci; ik heb inderdaad hier de gril besteld, https://www.germancarpart...sHQrFtnHQ2yBoCJSsQAvD_BwE, en zelf gemonteerd,was wel een klusje want ik kreeg de oude gril er niet makkelijk uit, filmpje op you tube van klikker de klik werkte bij mij niet.
[Afbeelding]
Pre-LCI heeft gewoon camera in de grill. In die van mij in iedergeval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Freezr schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:42:
[...]

Haha. Door de wasstraat en geen krassen...
Na 35 jaar auto rijden gooi ik hem nog steeds door een goede wasstraat en daarna etage hoger gaan ze er met de stofzuiger erdoor.

Al staat de zon er vol op dan zie je niets. De LCI versie lak is een ramp en zelfs nieuw soms niet om aan te zien na een paar keer wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Mijn LCI is nu 6 maand oud en staat idd vol met swirls, lak is echt om van te huilen (de zwarte/blauwe schijn lak: zoals je hem overal ziet rijden eigenlijk, de naam ontgaat me even).

Ik gebruik nooit de wasstraat, wel pakistaanse hand carwash en al paar keer zelf gewassen.

Kwam met swirls het dealership uitgereden, maar heb de indruk dat het toch al wat erger geworden is.

[ Voor 15% gewijzigd door Pharos1985 op 10-06-2024 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expje87
Wat batw ook zegt, ook zijn auto zit vol met swirls. Hij ziet ze alleen nog niet. Er zijn geen wasstraten die geen swirls veroorzaken. Als je je zorgen maakt om swirls moet je vooral een witte pakken. Carbonzwart is de plek bij uitstek voor swirls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Expje87 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:43:
Wat batw ook zegt, ook zijn auto zit vol met swirls. Hij ziet ze alleen nog niet. Er zijn geen wasstraten die geen swirls veroorzaken. Als je je zorgen maakt om swirls moet je vooral een witte pakken. Carbonzwart is de plek bij uitstek voor swirls.
Jij heb zeker naast mijn auto gestaan recent. 8) 8) 8) 8) Bij het begin is deze in een keramische coating gezet en rij iedere 2 weken door een wasstraat. Bij collega met een I4 en IX3 M allebei CarbonBlack is het een drama bij het begin al slecht gespoten zeer dun en zelfs sinaasappelig op de schermen. Met de hand wassen is beter voor het mileu natuurlijk 8)7 ;w en volgende keer betere wasstraat uitzoeken en minder onzin op de toetsenbord typen. https://www.mrglow.nl/was...emaal%20krasvrij%20wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expje87
Die keramische coating van je is in ieder geval niets meer van over.

En wij van wc eend zal inderdaad zeggen dat het krasvrij is.

Knip

[ Voor 82% gewijzigd door Notna op 11-06-2024 12:38 . Reden: Dat kan ook vriendelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Expje87 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:54:
Die keramische coating van je is in ieder geval niets meer van over.

En wij van wc eend zal inderdaad zeggen dat het krasvrij is.

[mbr]Knip[/]
Je bent een kenner natuurlijk en weet hoe mijn auto eruit ziet. Stuur even een PM dan nodig ik je uit om de auto te bekijken en mag zelfs in mijn garage onder een spot op zoek gaan naar swirls in de lak. Krassen is wat anders want het is een vervoermiddel en de achterbumper zit vol krassen van de 3 honden maar niet van de wasstraat.

Respect en vriendelijkheid kost niets en dergelijke opmerkingen horen niet op een forum thuis.

[ Voor 7% gewijzigd door BatW op 11-06-2024 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
mrwiggs schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:13:
[...]

Nog even een update. In de nacht 1112 km gereden naar zuid-Frankrijk met de dakkoffer (~10 graden). Soms even doorplanken (150 km/u) als ik wist dat ik het laadstation ruim ging halen, maar meestal CC max. snelheid. Gemiddeld 107 km/u met een verbruik van 23.3 kWh / 100 km. 4 laadstops. Fastned de fijnste.
Stevig verbruik, hopelijk kom ik daar ruim onder met mijn trekhaakkoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippede1ste
dmod schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 06:47:
[...]

Stevig verbruik, hopelijk kom ik daar ruim onder met mijn trekhaakkoffer.
Ik ben maandag voor het eerst iets verder gereden. Ik heb rond de 20 verbruikt waar ik gewoon kon rijden & 27.5 waar de autosnelweg vrij was. Ben op 550km in totaal 3 keer gestopt en had nog 14 km batterij als ik hier toekwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
philippede1ste schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 06:57:
[...]

Ik ben maandag voor het eerst iets verder gereden. Ik heb rond de 20 verbruikt waar ik gewoon kon rijden & 27.5 waar de autosnelweg vrij was. Ben op 550km in totaal 3 keer gestopt en had nog 14 km batterij als ik hier toekwam.
Zwaar geladen ? Met/zonder dakkoffer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
  • Laatst online: 27-08 09:22
Rincon schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:49:
[...]

[Afbeelding]
De Inspiring is een lci en die heeft ook geen camera in de grill hoor :)

Daar hebben ze bij germancarparts dus aan gedacht. Hun grill heeft een gat voor de camera, maar het meegeleverde afdekkapje maakt dat hij ook compatibel is met de Inspiring facelift.

Dus ja, je ziet een bolletje zitten waar niks hoort te zijn, maar dat stoort mij totaal niet.

Edit: dit is vooral info voor degenen met een Inspiring model, jij had de grill zelf al geïnstalleerd dus je hebt al weet van het afdekkapje :)

[ Voor 5% gewijzigd door humpus op 13-06-2024 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippede1ste
dmod schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:18:
[...]

Zwaar geladen ? Met/zonder dakkoffer ?
Zonder dakkoffer. Ik had de een 2 tal grote & 2 tal kleine koffers bij. Heb de moeite niet gedaan om de banden harder te zetten, denk in totaal met passagiers & bagage bij een 200 kg extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:48
mrwiggs schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:13:
[...]

Over een dikke maand gaan we ook naar het zuiden van Frankrijk, maar nog niet echt veel ervaring met snelladen.
Heb je zelf accu preconditioning aangezet of gewoon gewacht tot de melding kwam? Hoe lang heb je aan de laadpalen gestaan? Tot 100% geladen telkens?
Met kleine kinderen zijn de stops zowiezo wel wat langer, dus gaat wel meevallen. Het wordt alleen moeilijk om de laadstops af te stemmen op tankstations met speeltuintje denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Infinity88 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:25:
[...]

Over een dikke maand gaan we ook naar het zuiden van Frankrijk, maar nog niet echt veel ervaring met snelladen.
Heb je zelf accu preconditioning aangezet of gewoon gewacht tot de melding kwam? Hoe lang heb je aan de laadpalen gestaan? Tot 100% geladen telkens?
Met kleine kinderen zijn de stops zowiezo wel wat langer, dus gaat wel meevallen. Het wordt alleen moeilijk om de laadstops af te stemmen op tankstations met speeltuintje denk ik.
Welke route neem je? Wij houden een lijstje bij van alle "goeie" laadstops waar je bvb even kan eten of spelen.
In elk geval, quasi alle tankstops langs de grote Franse routes hebben op vandaag snelladers.
Wij laden altijd tot 100% en plannen dat halfweg de middag (snack), net voor de middag (middageten) en dan ergens rond 15u.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jvq

jvq

Voor het eerst met een EV het ons (2p) bekende ritje van en naar Lago Maggiore gedaan (950km).

Referentie is met een Mercedes GLC flink doorrijden in Duitsland waar toegestaan (180) en verder de geldende maximum snelheid. Elke paar uur pauzeren. Keertje tanken. Vroeg weg op zondag.

Met de iX3 ook de geldende maximum snelheid gereden, alleen in Duitsland bij geen limiet 120. Vertrek met 100%, onderweg 3 keer snelladen tot 80% (3 x 30 min.). Daarnaast geen extra pauzes.

Verwachtte een langere reistijd, maar we deden er even lang over (11 uur).
Wat gedachten:
1. Als je snelheid lager is (120), rij je al snel een gemiddelde snelheid dicht bij je kruissnelheid. Rij je 180, moet je toch regelmatig afremmen voor ander verkeer en zal je gemiddelde maar weinig hoger worden: zeker geen 180. Daarnaast zijn er steeds minder trajecten waar dit toegestaan is (max. 300 km richting Italië?), dus schiet je er eigenlijk maar weinig mee op door 180 te rijden.
2. Met korter pauzeren maak je die tijd vervolgens goed. Dat dwing je enerzijds een beetje af door die laadstops: na 30 min kan je weer, dus ga je weer. Anderzijds wordt je duidelijk minder moe bij 120 en heb je genoeg aan de laadpauzes. Bedenk dat je voor 10 min extra pauzeren al snel een half uur 180 moet rijden i.p.v. 120 om die tijd goed te maken…
3. Ook viel me op dat dat laden op zich efficiënter is dan tanken: stekker erin en meteen kan je weglopen voor koffie of WC, stekker eruit en gaan. Niet eerst afrekenen, auto verplaatsen, teruglopen etc.
4. De iX3 is een geweldige reisauto gebleken: stil, soepel, perfect werkende cruise control, lane keeping en automatisch overnemen van maximum snelheden. Alleen dat laatste al is in Zwitserland heerlijk ontspannen rijden.
5. Laadstops plannen met “zoeken langs de route” werkt prima, al is een benzinestation vinden natuurlijk makkelijker omdat het er zoveel zijn.

Bijgaand plaatje van het verbruik Italië-> Nederland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDQBxpGqTMYJR7pShORZWdJc584=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UzN2nYysgSOJgbn7eSa1zwt4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
[...]

Ik ga regelmatig 3 x p/j naar Grass in Zuid- Frankrijk en dit jaar naar Pals in Spanje. Ik plan eigenlijk geen laadstops in maar rij gewoon en let op de borden hoever het nog is naar een laadstation. Ik neem er altijd 1 in reserve want je weet nooit. Op de Route de Solei staan ze om de 25-30km dus geen stress en als iedereen terug is van toilet, koffie enz dan zit hij snel op de 100%. In de zomer is preconditioning bijna niet nodig en dat merk je want dan heb gaat temp in auto soms omlaag maar dat is een IX3 kwaal. Probeer ook eens de snelweg af te gaan en stoppen bij Tesla of een soort boulevard met KFC, McDonnald enz. vaak staan daar 150kWh laders. Bij Luxemburg grensovergang staan er eigenlijk te weinig dus probeer die over te slaan. Prettige vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
philippede1ste schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 06:58:
[...]

Zonder dakkoffer. Ik had de een 2 tal grote & 2 tal kleine koffers bij. Heb de moeite niet gedaan om de banden harder te zetten, denk in totaal met passagiers & bagage bij een 200 kg extra.
Laatste keer naar Zuid-Frankrijk met dakkoffer, 4 personen en volle achterbak kwam ik op een verbruik over 3277km van 19,9kWh/100km. Moet wel zeggen dat ik dan rustig 120-130km rij en ongeveer 2600km met dakkoffer want zodra ik bij ons huis ben haal ik de dakkoffer eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pverb
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 05-03 14:05
Ik ga binnenkort voor de eerste keer met een EV naar Sant Marti d'Empuries in de buurt van Pals in Spanje.
Welke laadkaart gebruik je best in die regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
pverb schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:21:
Ik ga binnenkort voor de eerste keer met een EV naar Sant Marti d'Empuries in de buurt van Pals in Spanje.
Welke laadkaart gebruik je best in die regio?
Ik gebruik eigenlijk vooral ChargeMap en Tesla maar dat is een persoonlijke voorkeur. Er is bijna 1 grote database waar ierdereen gebruik van maakt. In Spanje kom je vaak 50kWh laders tegen in de kleinere steden en zoals ook in Sant Marti d'Empuries moet je bij de McDonald zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
[...]

Ik gebruikte de BMW navi incl. laadstops dus volgens mij gaat preconditioning dan automatisch.

Laadpalen meestal 10% tot 85%. Laatste deel gaat wel echt traag (~45 kW).

Ga voor de terugweg proberen alleen Ionity laadpunten te pakken omdat ik nog dat abo heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:48
GigaTexel_BE schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:59:
[...]

Welke route neem je? Wij houden een lijstje bij van alle "goeie" laadstops waar je bvb even kan eten of spelen.
In elk geval, quasi alle tankstops langs de grote Franse routes hebben op vandaag snelladers.
Wij laden altijd tot 100% en plannen dat halfweg de middag (snack), net voor de middag (middageten) en dan ergens rond 15u.
Ik volg gewoonlijk waze. Die stuurt mij via Luxemburg over de route du soleil. De voorbije jaren (met een diesel) hebben we ook rond die tijdstippen een pauze genomen en rond 5u ‘s morgens vertrokken.
Pagina: 1 ... 79 ... 93 Laatste