Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:21
goirke schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:16:
[...]
de heenweg was 7 keer laden
Met snelheden van 160 km/u kan ik dat best begrijpen.

Ik ben met de iX3 naar Wagrain gereden (bijna 1000 km) en dat kon met 4x laden (al hebben we kort voor aankomst nog een extra korte stop gedaan). Onderweg hebben we wel een dutje gedaan (we rijden namelijk altijd 's nachts) en ondertussen tot 100% geladen. Laad je maar tot 80% iedere keer dan heb je zeker 5 stops nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:43

GigaTexel_BE

AMD MP²

dmod schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:48:
[...]

Kan je ook nog info geven over de laadbeurten ? Hoeveel ? Hoe lang ? Weet je nog waar ? En heb je gewoon gevolgd wat de BMW navi voorstelde ?
Net een retourtje Zwitserland achter de rug met een verbruik van 32kWh/100km in de heenreis en 28kWh/100km in de terugreis. Helemaal volgestouwd met grote dakkoffer.

Niets gepland, geen ABRP, geen dongle, gewoon advies van de auto gevolgd en relax.
Al die apps en planningen op voorhand geven ons enkel stress, terwijl er meer dan genoeg laadmogelijkheden zijn.
Vertrokken aan 100% en in totaal 4 keer geladen in zowel heen als terugreis.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
GigaTexel_BE schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:58:
[...]
Niets gepland, geen ABRP, geen dongle, gewoon advies van de auto gevolgd en relax.
Al die apps en planningen op voorhand geven ons enkel stress, terwijl er meer dan genoeg laadmogelijkheden zijn.
Het hangt er een beetje vanaf of je "overal" kan laden of niet... als leaserijder kan ik niet overal laden waar de auto aangeeft en dat maakt het onmogelijk om het advies van de wagen te volgen. Je kan in de BMW app wel filteren op aanbieders maar daar zie je gewoon het bos door de bomen niet.

Ideaal zou men het aantal aanbieders beperken tot <10 (net zoals bij tankstations) en deze eenvoudig laten filteren in de auto. Op die manier kan je eenvoudig het advies van de auto volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 14:53
GigaTexel_BE schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:58:
[...]

Net een retourtje Zwitserland achter de rug met een verbruik van 32kWh/100km in de heenreis en 28kWh/100km in de terugreis. Helemaal volgestouwd met grote dakkoffer.

Vertrokken aan 100% en in totaal 4 keer geladen in zowel heen als terugreis.
Hoor ik graag. Heb de auto nog maar een paar dagen en moet nog alles onder de knie krijgen.
Volgende bergvakantie in de zomer wordt onze eerste EV reis, dus zal wel even wennen zijn en meer voorbereiden dan ik gewoon ben.
Maar alvast mooi om te horen dat je kan vertrouwen op de BMW navi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

r2504 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:04:
[...]

Het hangt er een beetje vanaf of je "overal" kan laden of niet... als leaserijder kan ik niet overal laden waar de auto aangeeft en dat maakt het onmogelijk om het advies van de wagen te volgen. Je kan in de BMW app wel filteren op aanbieders maar daar zie je gewoon het bos door de bomen niet.

Ideaal zou men het aantal aanbieders beperken tot <10 (net zoals bij tankstations) en deze eenvoudig laten filteren in de auto. Op die manier kan je eenvoudig het advies van de auto volgen.
Mijn laadpas werkt ook niet overal, maar ik kan wel onkosten-nota inbrengen wanneer geladen wordt buiten de dekking.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
GigaTexel_BE schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:06:
[...]

Mijn laadpas werkt ook niet overal, maar ik kan wel onkosten-nota inbrengen wanneer geladen wordt buiten de dekking.
Heb zelf een Numobi pas (via Arval). Zou in principe "overal" moeten werken, maar dat zal ik moeten ontdekken. Dus "in principe" valt dan enkel Tesla uit de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Op zich eens dat je niet perse een losse app nodig hebt maar de laadvoorstellen van BMW die vaak hele lange stops zijn en daarnaast een paar aanbieders die ik liever mijdt gezien de drukte maken dat ik uitwijk naar ABRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ix3 Belgium
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-04-2024
Net ook een retour Italië (Livigno) gedaan. Alles goed verlopen : gereden op BMW navi die mooi aangeeft waar er geladen kan worden. Wel vraagje : indien ik route bereken via app, geeft hij alle stops om te laden door maar indien ik route via auto zelf invoer, geeft hij (soms) niet de stops door. Auto zegt bv 4 tussenstops maar als ik dan wil checken worden adressen niet gegeven. Iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvq
  • Registratie: December 2023
  • Nu online

jvq

Even iets tussendoor: stond net achter een nieuwe Lamborgini bij het stoplicht, die stationair draaiend al luid en duidelijk liet weten niet electrisch te zijn. Wat blijkt: het richtingaanwijzergeluid in de iX3 werd daar op aangepast en luider! Terwijl de Lambo aan de horizon verdween, daalde het geluidnivo weer naar normaal.... Nog nooit bij een auto meegemaakt. Gewoon omdat het kan moet een bmw softwareontwikkelaar hebben gedacht :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:10
Vandaag bij Gregoir geweest voor mijn parkeersensoren die diensten weigeren al een paar maand. Meteen ook melding gemaakt van preconditionen, dat dit soms airco blaast wanneer het mega koud is.

Men heeft het systeem ‘opnieuw ingeleerd’ en ‘het zal nu nietmeer voorkomen’. Men had er nog nooit van gehoord zei men. Wel raar gezien er in dit topic mensen melden dat ze dit ook al bij Gregoir aangemeld hebben.
Ook Bimmerforum meldingen van, zelfs met PHEVs!
Ben benieuwd, als het zo simpel zou zijn blijkbaar 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22-06 18:33
Topic : My BMW - Mijn bestemming - versturen / Control display
Reeds geruime keren gedaan zonder probleem, maar sedert vorige week krijg ik altijd een meldinig van een 'geplande rit' op mijn controle display wanneer ik start, hij vraagt om naar die bestemming te rijden.
Ik kan de verzonden bestemmingen wissen, maar deze laatste staat op één of andere manier onder geplande bestemming en kan ik niet verwijderen.
Iemand idee om dit ongedaan te maken?
...nogal vervelend om telkens die melding te slippen

(evt controle display resetten, maar weet niet hoe dit moet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

dmod schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:11:
[...]

Heb zelf een Numobi pas (via Arval). Zou in principe "overal" moeten werken, maar dat zal ik moeten ontdekken. Dus "in principe" valt dan enkel Tesla uit de boot.
Wij hebben een Shell Recharge voor locaties waar de bedrijfspas niet werkt. Vooral Zwitserland en specifieke aanbieders in Duitsland zijn daarmee problematisch. Maar de Shell doet het altijd.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

dmod schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:06:
[...]

Hoor ik graag. Heb de auto nog maar een paar dagen en moet nog alles onder de knie krijgen.
Volgende bergvakantie in de zomer wordt onze eerste EV reis, dus zal wel even wennen zijn en meer voorbereiden dan ik gewoon ben.
Maar alvast mooi om te horen dat je kan vertrouwen op de BMW navi.
Om je wat goeie moed te geven: wij vertrokken vorige zomer naar Zwitserland de dag na aflevering. Alles minutieus voorbereid maar na 1u gestopt met het volgen ervan en laten leiden door de auto.

We hebben 2 kleine kinderen, dus moeten stoppen wanneer het toilet, eet of speeltijd is - niet wanneer ABRP het een goed idee vindt :-)

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
GigaTexel_BE schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 06:43:
[...]

Wij hebben een Shell Recharge voor locaties waar de bedrijfspas niet werkt. Vooral Zwitserland en specifieke aanbieders in Duitsland zijn daarmee problematisch. Maar de Shell doet het altijd.
Goeie tip !
Heb ook de BMW charge card aangevraagd (1 jaar gratis), neem aan dat die ook breed inzetbaar is indien nodig ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

De BMW charge card heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Tot hiertoe werkt die echt overal waar ik kom eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
Wat is de betekenis van de stroombegrenzing die live aangegeven wordt tijdens het laden ?
Ik ben nu aan het laden en heb 8A ingesteld als grens. Toch zie ik 6A op het scherm.
Heb een Alfen laadpaal (3f aangesloten) en die staat ingesteld op Solar Comfort (min. 1,4 kW). En momenteel is er ruimschoots overschot zonnestroom om 8A te coveren.

Edit : nu zie ik dat die live stroombegrenzing naar 8A overgegaan is. Initieel was er idd wat minder zonnestroom, kan dus die 6A verklaren.
Maar dat betekent dus dat de term "stroombegrenzing" tijdens het laden wat misleidend is. Is dus niet de ingestelde max. waarde maar het reêle laadvermogen van dat moment dat getoond wordt.

[ Voor 34% gewijzigd door dmod op 14-03-2024 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:19
dmod schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:48:
Wat is de betekenis van de stroombegrenzing die live aangegeven wordt tijdens het laden ?
Ik ben nu aan het laden en heb 8A ingesteld als grens. Toch zie ik 6A op het scherm.
Heb een Alfen laadpaal (3f aangesloten) en die staat ingesteld op Solar Comfort (min. 1,4 kW). En momenteel is er ruimschoots overschot zonnestroom om 8A te coveren.

Edit : nu zie ik dat die live stroombegrenzing naar 8A overgegaan is. Initieel was er idd wat minder zonnestroom, kan dus die 6A verklaren.
Maar dat betekent dus dat de term "stroombegrenzing" tijdens het laden wat misleidend is. Is dus niet de ingestelde max. waarde maar het reêle laadvermogen van dat moment dat getoond wordt.
Er is dan toch juist wel sprake van stroombegrenzing, maar dat je die grens gewoon niet hebt kunnen halen omdat je maar 6A kon laden vanwege de beperkte zonnestroom? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
-En4Cer- schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:49:
[...]

Er is dan toch juist wel sprake van stroombegrenzing, maar dat je die grens gewoon niet hebt kunnen halen omdat je maar 6A kon laden vanwege de beperkte zonnestroom? :?
ok, vind het gewoon verwarrend. Ik dacht dat de waarde die daar staat altijd de maximale waarde is (ter info) die je ingesteld hebt in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFloppy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-07 23:31
r2504 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:08:
Ik heb zonet een melding ontvangen dat m'n wagen "betrokken is bij een technische actie 0061250800".

Ik lees dat dit een vervanging van de CCU zou zijn ? (en dat terwijl m'n wagen na twee dagen een maand is binnen geweest om deze en de ganse batterij te vervangen ?)
Interessant... mijn iX3 staat nu ook al een maand binnen ivm CCU issue, auto paar maandjes oud. Alleen ik zie bij RDW geen terugroepacties staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Vorige maand voor de lol even de 30 gratis flitspaal-info geactiveerd.
Is wel een teleurstelling.
Geen auditieve waarschuwing, werkt niet in FR, werkt niet in CH.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:44
GigaTexel_BE schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:57:
Vorige maand voor de lol even de 30 gratis flitspaal-info geactiveerd.
Is wel een teleurstelling.
Geen auditieve waarschuwing, werkt niet in FR, werkt niet in CH.
In Frankrijk is dat verboden bij wet: https://www.theaa.com/eur...ed-camera-detector-france

French laws ban drivers from carrying devices that can detect speed cameras. This covers:
  • Radar and laser detectors, which pick up the signal from mobile speed cameras
  • GPS systems which show fixed speed cameras that exist on a database

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
iFloppy schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:56:
[...]

Interessant... mijn iX3 staat nu ook al een maand binnen ivm CCU issue, auto paar maandjes oud. Alleen ik zie bij RDW geen terugroepacties staan.
Die van mij was twee dagen oud en had 133 km toen hij de geest gaf... is toen (december 2023) een maand binnen geweest en uiteindelijk heeft met haast de halve auto vervangen, inclusief de batterij. Ik vond het dus een beetje bizar dat ik dan nu weeral een terugroepactie heb.
Die is er wel... kan je instellen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

tc982 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:19:
[...]

In Frankrijk is dat verboden bij wet: https://www.theaa.com/eur...ed-camera-detector-france

French laws ban drivers from carrying devices that can detect speed cameras. This covers:
  • Radar and laser detectors, which pick up the signal from mobile speed cameras
  • GPS systems which show fixed speed cameras that exist on a database
In FR mogen GPS systemen wel zones aangeven, niet de exacte locatie.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
dmod schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:48:

Klopt ik laad met standaard 11kW en dan zie ik het scherm 32A staan Zodra ik de inductieplaat aanzet dan gaat hij naar 6A en past hij de laadtijd aan. Gaat de plaat uit dan staat er weer normaal 32A. Zet ik de setting in de auto lager dan gaat hij begrenzen tot die setting. Ik weet nog in het begin stond deze op 16A volgens mij en openbaarladen ging langzaam. Duurde zelfs 2 weken voordat de dealer dit kon vertellen. Was begin IX3 periode in mei 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
iFloppy schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:56:
[...]

Ik check altijd via BMW zelf via VIN nummer heeft nog nooit wat gestaan bij RDW.

https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnuyens
Tweede poging :

Topic : My BMW - Ontvangen bestemming - Control display

Reeds geruime keren gedaan zonder probleem, maar sedert vorige week krijg ik altijd een meldinig van een 'geplande rit' op mijn controle display wanneer ik start, hij vraagt om naar die bestemming te rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFf8JWIvLW1wGk55gu-r0ywtsFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4n247zLqEGdkLdFuX0VMXa2.jpg?f=fotoalbum_large

In de Control display kan ik via NAV menu de ontvangen bestemmingen wissen, maar deze laatste staat op één of andere manier onder geplande trips en deze kan ik niet verwijderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqMyY7JpbHdmKHEcW2NROS7dcDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8ls39pPibS19MyzIFt5xODY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ls2Hk6ipd0VDCeZtTIHWr1ibEVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KuKp4sfrDGOms5qfVZEQGXSC.jpg?f=fotoalbum_large

...nogal vervelend om tijdens iedere rit telkens deze melding te moeten verwijderen!

Een reset van de control display reeds meerdere malen gedaan (30sec op volume knop blijven drukken) maar heeft niet geholpen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-11-2024
mnuyens schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 18:22:
Tweede poging :

[Afbeelding]

In de Control display kan ik via NAV menu de ontvangen bestemmingen wissen, maar deze laatste staat op één of andere manier onder geplande trips en deze kan ik niet verwijderen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

...nogal vervelend om tijdens iedere rit telkens deze melding te moeten verwijderen!

Een reset van de control display reeds meerdere malen gedaan (30sec op volume knop blijven drukken) maar heeft niet geholpen :'(
Doet dit zich voor na de laatste update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnuyens
Laatste update 3 tal weken geleden, vermoed van wel dus
Had in dat menu nog niet de menu 'geplande rit' gezien, zou ook niet weten waarom deze laatste verstuurde bestemming daarin terecht komt ipv menu ontvangen ritten....

[ Voor 5% gewijzigd door mnuyens op 15-03-2024 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq
  • Nu online

jvq

mnuyens schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:33:
Laatste update 3 tal weken geleden, vermoed van wel dus
Had in dat menu nog niet de menu 'geplande rit' gezien, zou ook niet weten waarom deze laatste verstuurde bestemming daarin terecht komt ipv menu ontvangen ritten....
Staat er iets in je (android) agenda misschien? Toegang tot kalendergegevens (tijdelijk) uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
Binnenkort naar de car wash. In welke stand moet ik 'em zetten (of settings deactiveren) ? Kwestie dat ik daar niet als een complete moron de wasstraat blokkeer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-07 18:55
dmod schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 22:22:
Binnenkort naar de car wash. In welke stand moet ik 'em zetten (of settings deactiveren) ? Kwestie dat ik daar niet als een complete moron de wasstraat blokkeer :+
Ruitenwissers uit, knop van de rij hulpmiddelen paar seconden ingedrukt houden tot alles uit gaat, spiegels inklappen, oprijden en op de band in N zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebab1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:01
Aahh krassen! Gewoon met handje wassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
Remigius schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 22:53:
[...]

Ruitenwissers uit, knop van de rij hulpmiddelen paar seconden ingedrukt houden tot alles uit gaat, spiegels inklappen, oprijden en op de band in N zetten.
Welke knop bedoel je precies ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rincon
Oei, wasstraat, idd met de hand wassen, na 1 X in de wasstraat zag ik al krassen, doe ik nooit meer, maar ja, ik heb de wagen zelf betaald, bij auto van de zaak zullen veel mensen er anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnuyens
jvq schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 21:27:
[...]

Staat er iets in je (android) agenda misschien? Toegang tot kalendergegevens (tijdelijk) uitzetten?
is een IOS en idd heb die toegang tot kalender reeds geweigerd, maar geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:09

SdR

dmod schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 22:59:
[...]

In het hulpmenu (waar je ook de parkeercamera's ziet) heb je ook de 'wasstraat stand', dan schiet de auto niet automatisch op de handrem. Buiten dat gebruik ik nooit een wasstraat..

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-07 18:55
dmod schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 22:59:
[...]

Even uit mijn hoofd, een auto met een groene cirkel eromheen. Als je die een paar seconden ingedrukt houdt gaan de systemen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-06 20:55
mnuyens schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 18:22:
Tweede poging :

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb sinds een paar dagen exact hetzelfde. Nog niet van af geraakt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq
  • Nu online

jvq

Zomaar wat ideeën: heb je al geprobeerd de bestemmingen (verzonden en eventueel komend) in de MyBMW app op je telefoon te deleten?
Of heb je al geprobeerd de geplande rit die aangeboden wordt te accepteren en na een stukje rijden te stoppen? Of een nieuwe rit (dus met meerdere stops) te versturen vanaf je MyBMW app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
jvq schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 22:21:
Zomaar wat ideeën: heb je al geprobeerd de bestemmingen (verzonden en eventueel komend) in de MyBMW app op je telefoon te deleten?
Of heb je al geprobeerd de geplande rit die aangeboden wordt te accepteren en na een stukje rijden te stoppen? Of een nieuwe rit (dus met meerdere stops) te versturen vanaf je MyBMW app?
Ik heb hem al geaccepteerd maar dat hielp niet. De rest nog niet geprobeerd.
Enige is dat de suggestie die er op komt in Belfast ligt, dus altijd wat werk tegen die een route heeft gepland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickbmwix3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 00:10
Vraagje ik heb sinds kort (weet niet precies sinds wanneer) dat de gordel niet automatisch aantrekt bij wegrijden. Normaal had ik altijd dat indien je weg rijd na bepaalde tijd of snelheid de gordel even aantrekt.

Iemand idee of dit een instelling is of waarom dit in een keer niet meer gebeurt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:09

SdR

patrickbmwix3 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:47:
Vraagje ik heb sinds kort (weet niet precies sinds wanneer) dat de gordel niet automatisch aantrekt bij wegrijden. Normaal had ik altijd dat indien je weg rijd na bepaalde tijd of snelheid de gordel even aantrekt.

Iemand idee of dit een instelling is of waarom dit in een keer niet meer gebeurt ?
Volgens mij kun je dit aan-uit zetten in het menu, ik meen me iets te herinneren 'actieve bestuurdersbescherming'

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
Iemand al last gehad van phantom braking (onterechte automatische remingreep) ?
Kan je dit ook hebben wanneer waarschuwingsinstelling op "laat" staat ?

[ Voor 6% gewijzigd door dmod op 18-03-2024 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
Die middenconsole in pianolak geeft mij wat stress ;). Ik voel dat die in no time vol met krassen zal zitten.
Iemand al zo'n cover van Ali geplaatst ? : https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Onderin staat duidelijk dat ingesteld staat dat hij om 01.01 moet beginnen met laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtSuUeHECg1itvRmvK_10rR7ivs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/h2UjUfZsTSaiPP6a2g4zHFhU.png?f=fotoalbum_large

Maar neehoor, de BMW gaat gewoon compleet willekeurig om 20.30 beginnen met laden. Wat een brake software toch.

Het koelen na 20 minuten rijden begint ook wel erg irritant te worden. Al zet ik hem op 27 graden tijdens het rijden, koelen zal ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
dmod schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:45:
Nee, eerder het gebrek eraan... verleden week een wagen van rechts veel te laat gezien en moest ik niet zelf een noodstop hebben gedaan dan had hij er vermoedelijk knal opgereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
dmod schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:06:
Die middenconsole in pianolak geeft mij wat stress ;). Ik voel dat die in no time vol met krassen zal zitten.
Iemand al zo'n cover van Ali geplaatst ? : https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld
Ik heb een Rombicle uitvoering (lijkt hier hard op).... maar natuurlijk zit dat niet op de middenconsole |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvq
  • Nu online

jvq

PWM schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:03:
Onderin staat duidelijk dat ingesteld staat dat hij om 01.01 moet beginnen met laden.

[Afbeelding]

Maar neehoor, de BMW gaat gewoon compleet willekeurig om 20.30 beginnen met laden. Wat een brake software toch.
Na aansluiten laadt hij altijd een korte tijd om de laadsnelheid vd aansluiting te bepalen. Daarna pauzeert hij en start weer op een zodanig tijdstip dat hij (een paar uur) vóór de vertrektijd klaar is.
Werkt prima (bij mij). Die ingestelde periode is sowieso een "voorkeur" en geen harde grens. Wil je dat wel, dan is een periode instellen op je thuislader ipv de auto de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
r2504 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:05:
[...]

Nee, eerder het gebrek eraan... verleden week een wagen van rechts veel te laat gezien en moest ik niet zelf een noodstop hebben gedaan dan had hij er vermoedelijk knal opgereden.
En welke setting is dat bij jou ? Laag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dmod schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:45:
Spijtig genoeg wel ... nu meestal weet ik ook wel waarom de auto die ingreep doet, maar het blijft wel hinderlijk soms (e.g. een wagen die op de lijn rijdt in een andere rijstrook of een fietser/voetganger die net is overgestoken maar de auto te traag op reageert e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:53:
[...]

Spijtig genoeg wel ... nu meestal weet ik ook wel waarom de auto die ingreep doet, maar het blijft wel hinderlijk soms (e.g. een wagen die op de lijn rijdt in een andere rijstrook of een fietser/voetganger die net is overgestoken maar de auto te traag op reageert e.d.)
En hoe gevoelig is dit bij jou ingesteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
dmod schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 07:55:
[...]
Zal ik straks eens nakijken... in ieder geval moest het laag zijn dan heeft het weinig nut want dan zou het te laat geweest zijn volgens mij.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:53:
[...]
Ik heb zo ook een klassiek plaatsje (in een bocht waar wagens geparkeerd staan) waar hij meestal gewoon piept (maar niet ingrijpt). Ik zie echter geen verschil met tal van andere plaatsen waar auto's in een bocht geparkeerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat dat die laag/laat moet ingrijpen ... op 'hoog' werd ik helemaal gek van de piepjes en remmen.
Waar ik me zeer hard aan stoor is wanneer je op CC rijd en je op 2km nadert van de uitrit ... dan begint de auto ook af te remmen naar bvb 90, ook al is er geen enkele wagen voor je ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:49:
Waar ik me zeer hard aan stoor is wanneer je op CC rijd en je op 2km nadert van de uitrit ... dan begint de auto ook af te remmen naar bvb 90, ook al is er geen enkele wagen voor je ... :(
Niet alleen een uitrit... ook op Y-splitsingen op de autostrades (bv. van Antwerpen richting Hasselt/Turnhout), begin je inderdaad plots 90 km/u te rijden daar waar vertragen totaal not-done is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:48
r2504 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 15:42:
[...]

Niet alleen een uitrit... ook op Y-splitsingen op de autostrades (bv. van Antwerpen richting Hasselt/Turnhout), begin je inderdaad plots 90 km/u te rijden daar waar vertragen totaal not-done is.
Ik rij op de snelweg altijd op de acc. Dit door jullie geschetste beeld echt nog nooit meegemaakt… (80.000km met de iX3).

Ik heb wel “rechts inhalen vermijden” uit staan, want anders gaat de iX3 langzamer rijden als er links een auto rijdt die langzamer rijdt en rechtdoor wil (als je zelf op een splitsing/afrit zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dat zou het wel kunnen zijn inderdaad. Ga die ook eens uitzetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
dmod schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 07:55:
[...]
Hij staat dus op “Vroeg”… niet echt overtuigend 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miguel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-07 13:37
mrdop schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:18:
[...]

Ik rij op de snelweg altijd op de acc. Dit door jullie geschetste beeld echt nog nooit meegemaakt… (80.000km met de iX3).

Ik heb wel “rechts inhalen vermijden” uit staan, want anders gaat de iX3 langzamer rijden als er links een auto rijdt die langzamer rijdt en rechtdoor wil (als je zelf op een splitsing/afrit zit).
Idem hier, zeer tevreden van de hulpsystemen. Iets minder tevreden van de afgelopen +/- 5 pannes (rode drivetrain fault melding waar ze maar niets op vinden).

FYI:
Ik heb wel de onderstaande optie uitstaan, misschien heeft het ermee te maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhexBCvPIuaAhKl9colitwkbGqY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ljatKjtnM8aDKtRCMnGr9gSt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 13:20
mrdop schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:18:
[...]

De auto heeft zeker zijn nadelen maar op dit gebied: het cruisen is echt perfect. Ik heb net niet 100.000 km erop zitten op de LCI. Ik denk dat ik maar 5 keer ghost remmen gehad heb. Dan denkt ie dat hij te dicht op een voorganger zat.

Maar zelf afremmen bij rechts inhalen of gevaarlijke situaties heb ik zeker uitstaan. Wat ik wel doe is: als er langzaam verkeer is, dan zet ik de afstand op twee strepen want dan heb je extra marge bij de idioten die het leuk vinden om op laatste moment een anker eruit te gooien. Dat is écht comfortabel!

Dus gewoon cruisen op 110 één streepje file rijden twee strepen😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:44

siemenz

Koetje

Ik heb iets heel geks met mijn auto deze ochtend.

Het stroom/gas pedaal reageert heel anders dan hiervoor. Na een paar cm ingedrukt te hebben wordt het pedaal in ene keer heel zwaar om in te drukken. Dit is me, na een jaar rijden, nooit eerder opgevallen.

Iemand anders dit probleem al eens tegen gekomen?

Edit:

Nevermind. Er zat een steentje onder het pedaal…..

[ Voor 9% gewijzigd door siemenz op 20-03-2024 18:28 ]

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Expje87
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-05 07:39
Ik kom het vaker tegen in mijn werkauto, kijk eens of de vloermat niet dubbel eronder ligt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Miguel schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 06:38:
[...]
FYI:
Ik heb wel de onderstaande optie uitstaan, misschien heeft het ermee te maken:
Inderdaad, dan past hij z'n snelheid natuurlijk niet aan (wat anders wel handig is, ik rij soms een ganse rit zonder maar aan m'n gaspedaal te komen, zelfs bij ronde punten en afslagen gaat hij dan netjes trager rijden... maar op een autostrade is het dus eerder een pest al heb ik de indruk dat hij dit initieel niet deed ?).
DjCoke schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 07:18:
[...]
Maar zelf afremmen bij rechts inhalen of gevaarlijke situaties heb ik zeker uitstaan.
Over welke optie heb je het dan exact want zoiets kan ik precies niet vinden ?
siemenz schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:18:
Het stroom/gas pedaal reageert heel anders dan hiervoor. Na een paar cm ingedrukt te hebben wordt het pedaal in ene keer heel zwaar om in te drukken. Dit is me, na een jaar rijden, nooit eerder opgevallen.
Dat is net de optie om je snelheid automatisch aan te passen die dit doet... maar ik had ook de indruk dat ik dit vroeger niet had. Zou dit door de laatste firmware update kunnen komen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:48
r2504 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:05:

Over welke optie heb je het dan exact want zoiets kan ik precies niet vinden ?
Deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txjimCJzoBpVSLgxMBEd-7RIQIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EkHHD25RVXRhBb6ec3NxJkPB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Thanks... gevonden en afgezet (heb enkel rechts inhalen maar dat lijkt me voor rechtsrijden normaal), nog niet getest of dit invloed heeft bij de splitsing op de autostrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
Kreeg vandaag na mijn laadbeurt (AC) voor het eerst volgende melding te zien. En het sleuteltje blijft staan op het dashboard.
Enig idee wat hiermee moet gebeuren ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uyxBWfVVRIAYx7IOp9iCLecwNMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w7e5fI7TfLeqEyFZiYw0P1bd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Sommige fouten verdwijnen na 3x laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq
  • Nu online

jvq

Ik heb het 1 keer gehad nadat een update net geïnstalleerd was. Genegeerd en niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 13:20
dmod schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:20:
Kreeg vandaag na mijn laadbeurt (AC) voor het eerst volgende melding te zien. En het sleuteltje blijft staan op het dashboard.

[Afbeelding]
Gebeurt heel vaak met het laden van apparatuur tijdens parkeren. Of stilstand. Ik heb het vaak als ik mijn laptop aansluit tijdens het laden op een USB-C 80+ watt aansluiting en ff wat e-mails opruim. Maar ik geloof een dashcam kan ook deze melding geven etc

Het is vaak overdreven voor mijn gevoel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:27
dmod schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:06:
Je moet daar geen stress over hebben. Er komen wel wat krasjes in, maar het valt heel goed mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anybies
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-10-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door Anybies op 22-03-2024 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezr
  • Laatst online: 17-07 08:46
Korre schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:35:
[...]

Je moet daar geen stress over hebben. Er komen wel wat krasjes in, maar het valt heel goed mee
Dat grote zwarte stuk is inderdaad verschrikkelijk. Stof, vingerafdrukken en krassen.
Ik heb de carbon versie gemonteerd en dat past werkelijk perfect. Al twee jaar lang.
Nooit meer zichtbaar stof en krasjes gehad. Naar mijn mening nog beter dan het deel wrappen, want geen snijrandjes, vouwen en luchtbellen.

BMW zou zelf alternatieven moeten aanbieden zoals bij vorige X3 versies nog wel beschikbaar was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOdRnTyJNzSAs5qiJjyzF_Z_SS8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YilpdUoNAbJb47VSk0SaNNrI.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huSbVIVbS7qUwNTpuLzzdD4_lAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQObo0H3KUS1EPJzoIhWeHWF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Freezr op 22-03-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
Freezr schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:56:
[...]

Dat grote zwarte stuk is inderdaad verschrikkelijk. Stof, vingerafdrukken en krassen.
Ik heb de carbon versie gemonteerd en dat past werkelijk perfect. Al twee jaar lang.
Nooit meer zichtbaar stof en krasjes gehad. Naar mijn mening nog beter dan het deel wrappen, want geen snijrandjes, vouwen en luchtbellen.

BMW zou zelf alternatieven moeten aanbieden zoals bij vorige X3 versies nog wel beschikbaar was.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Netjes.
Maar mijn sierlijsten (boven luchtroosters) zijn Aluminium Rhombicle, en die carbon past daar spijtig genoeg helemaal niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
  • Laatst online: 17-07 08:46
dmod schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:15:
[...]

Netjes.
Maar mijn sierlijsten zijn Aluminium Rhombicle, en die carbon past daar spijtig genoeg helemaal niet bij.
Eens. Dan de andere soort proberen met patroon "Rhombicle"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
dmod schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:20:

[Afbeelding]
Ik heb het vermoeden dat het laadstation na 100% opladen de auto blijft "wakker" houden en zo de 12v batterij stilletjes leegzuigt. Vandaar die melding denk ik.
Heb al gehoord van anderen, die 's nachts opladen, dat het auto-alarm soms al afgegaan is omdat de 12v batterij leeg was gelopen. Is mss ook afhankelijk van laadstation. Ik heb een Alfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Freezr schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:56:
[...]

Ik heb de carbon versie gemonteerd en dat past

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is dit een sticker? Waar heb je deze gekocht?
Erg interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
Anthony schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:59:
[...]

Is dit een sticker? Waar heb je deze gekocht?
Erg interessant!
Is een cover die bovenop de bestaande console kleeft.
Te vinden op Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
Is het mogelijk om de Lane Departure Warning definitief uit te schakelen (in Eco Pro) ?
Dit kan manueel maar bij elk vertrek staat het terug aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq
  • Nu online

jvq

Ik zag in de handleiding "Assisted Driving Plus" beschreven voor gebruik in de file. Weet iemand wat het doet en of het beschikbaar is in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
jvq schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:35:
Ik zag in de handleiding "Assisted Driving Plus" beschreven voor gebruik in de file. Weet iemand wat het doet en of het beschikbaar is in Nederland?
https://www.bmw.nl/nl/con...drivingassistantplus.html

YouTube: Assisted Driving Plus | BMW Driver's Guide

[ Voor 13% gewijzigd door Rincon op 25-03-2024 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq
  • Nu online

jvq

Bedankt, maar dat is toch de standaard functionaliteit als je van acc naar lane keeping schakelt (met "mode" op het stuur) ?
Maar blijkbaar is er nog een derde mode beschikbaar onder de 60 km/u met een apart symbool? Pagina 261 van de manual. Er zouden dan groene leds op je stuur gaan branden.
Mijn gok zou zijn dat dit landafhankelijk is, net als de rijstrookwisselondersteuning.
Sommigen hier hebben die laatstgenoemde functionaliteit blijkbaar geactiveerd. Hebben jullie dan ook "assisted driving plus" ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5jHEjIq8jFbYZyY8vXCHVRU6jc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oS6bsEZdzT9id4Tu39bDkJlv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door jvq op 25-03-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
jvq schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:55:
Bedankt, maar dat is toch de standaard functionaliteit als je van acc naar lane keeping schakelt (met "mode" op het stuur) ?
Maar blijkbaar is er nog een derde mode beschikbaar onder de 60 km/u met een apart symbool? Pagina 261 van de manual. Er zouden dan groene leds op je stuur gaan branden.
Mijn gok zou zijn dat dit landafhankelijk is, net als de rijstrookwisselondersteuning.
Sommigen hier hebben die laatstgenoemde functionaliteit blijkbaar geactiveerd. Hebben jullie dan ook "assisted driving plus" ?
[Afbeelding]
Er branden geen leds op het stuur volgens mij maar kan hem altijd wel instelllen dat hij in de file max 30km gaat rijden. Lastige is als de file ineens 50 gaat rijden hij niet harder gaat dan 30 km dus gebruik het eigenlijk altijd in combinatie met cruisecontrol op 110km en dan beide modussen aan op het stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvq
  • Nu online

jvq

jvq schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:55:
[Afbeelding]
Heb gevonden wat het is: filerijden zonder je handen aan het stuur. Dit is in Europa niet beschikbaar, maar in de USA wel.

Ben benieuwd of iemand dit heeft weten te activeren.

Bijgaand een demo:
YouTube: BMW Driving Assistant Pro w/ Assist Plus mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
jvq schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:01:
[...]

Heb gevonden wat het is: filerijden zonder je handen aan het stuur. Dit is in Europa niet beschikbaar, maar in de USA wel.

Bijgaand een demo:
jvq schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:01:
[...]

Niet op de IX3 want is in de US niet leverbaar doordat deze in China is gemaakt en dus valt onder 27% import heffing.

Bijgaand een demo:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• philippede1ste
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-07 16:28
Assisted Driving Plus - Automatisch handenvrij in de file rijden is niet beschikbaar in België althans. In UK & Duitsland zijn ze daar soepeler in maar ik weet niet of dit daar werkt. In de USA werkt het 100% en het is helaas niet te coderen. Mijn locatie staat volledig op de "wildcard" zodat LCA etc. werken maar helaas werkt deze functie niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Oei... wordt dit hem... YouTube: all-new electric BMW X3 REVEAL - 2025 BMW iX3 first REVIEW

Dit gaat toch wel even wennen worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Laatst online: 24-07 17:54
Vind de buitenkant nog wel wat hebben, op die 2 hazentanden na.
Binnenin is het echt....nee daar ga ik niet in zitten voor mijn lol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
Die designers zitten echt aan de drugs, kan het niet anders verklaren.
Ben ik blij dat ik nog mijn huidige iX3 heb. No way dat dit mijn volgende wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ze kunnen roepen wat ze willen, maar de productie versie gaat hier never nooit op lijken. Proefballon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17:30
PWM schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:21:
[...]

Ze kunnen roepen wat ze willen, maar de productie versie gaat hier never nooit op lijken. Proefballon
meestal lijken de productie versies, wel veel op de prototypes.
De nieuwe iX3 moet volgend jaar al op de markt komen, ik denk niet dat er veel aan wordt geschaaft. Buiten de zijspiegels, achterwisser en deurgrepen.
Ik moet nog 2.5 jaar. Misschien de nieuwe X3 PHEV of i5 Touring. Maar kan mss ook wennen aan de iX3, kep nog tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Morgen gaan voor het eerst de lelijke wintervelgen van de auto. Dan komen de lelijke zomervelgen eronder :+ Benieuwd of de range nog verandert, hoewel ik nooit in de problemen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Klinkschakel schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:08:
[...]

meestal lijken de productie versies, wel veel op de prototypes.
De nieuwe iX3 moet volgend jaar al op de markt komen, ik denk niet dat er veel aan wordt geschaaft. Buiten de zijspiegels, achterwisser en deurgrepen.
Ik moet nog 2.5 jaar. Misschien de nieuwe X3 PHEV of i5 Touring. Maar kan mss ook wennen aan de iX3, kep nog tijd :)
Mooie marketing praat allemaal maar geloof niets van het verhaal van 30% zuiniger. Zou je met deze versie 13,5 kW gebruiken per 100km..!! Geen woord over het accupakket.
BMW moet echt naar zijn klanten luisteren want bijna iedereen wil de "bevertanden" niet en wil de IDrive behouden. Is in deze klasse compleet weg want dit is goedkoper dan alle losse knoppen.. Kan je straks net zo goed gaan voor de Model Y en heb het idee dat je straks 2 Model Y heb voor 1 x IX3. Gaat het niet worden nog afgezien van alle problemen die er zijn wat betreft energie, wegenbelasting en afschrijving waar je niet blij van gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17:30
BatW schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:36:
[...]

Mooie marketing praat allemaal maar geloof niets van het verhaal van 30% zuiniger. Zou je met deze versie 13,5 kW gebruiken per 100km..!! Geen woord over het accupakket.
Wordt er letterlijk gezegd 30% zuiniger? Of 30% meer range?
Ik weet niet in welke video het is, maar ik heb gehoord dat het een combi is van betere (zuinigere) motoren, betere (zuinigere) accu en dit ontwerp is 100% EV en niet een multiplatform als de X3 (of 5 serie). Ik vond het wel logisch klinken :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
Klinkschakel schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:49:
[...]

Wordt er letterlijk gezegd 30% zuiniger? Of 30% meer range?
Ik weet niet in welke video het is, maar ik heb gehoord dat het een combi is van betere (zuinigere) motoren, betere (zuinigere) accu en dit ontwerp is 100% EV en niet een multiplatform als de X3 (of 5 serie). Ik vond het wel logisch klinken :/
Beide vermelden ze. 30% meer range kan ook door 110kW accu erin te leggen heeft dan niets met efficiëntie te maken natuurlijk. Echt marketing video want vragen zoals laadsnelheid, verbruik, accupakket, gewicht, prijs afmetingen enz.komen niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippede1ste
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-07 16:28
BatW schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:11:
[...]

Beide vermelden ze. 30% meer range kan ook door 110kW accu erin te leggen heeft dan niets met efficiëntie te maken natuurlijk. Echt marketing video want vragen zoals laadsnelheid, verbruik, accupakket, gewicht, prijs afmetingen enz.komen niet aan de orde.
Ik dacht gezien te hebben dat er een 800volt systeem in komt & dat ze tot nu enkel willen vrijgeven dat het 10 min duurt om 300 km te laden. Was op youtube, autogefuhl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

BatW schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:36:
[...]

BMW moet echt naar zijn klanten luisteren want bijna iedereen wil de "bevertanden" niet en wil de IDrive behouden.
De toetsenbordhelden op het internet gingen uit hun dak over de nieuwe voorkant van de i4 en de 7-reeks. Afgrijselijk, heiligschennis, niemand gaat dit kopen,...
Je moet eens kijken hoeveel er op vandaag van rondrijden.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq
  • Nu online

jvq

Volgens Autoweek: vorig jaar werden er in Nederland 192 stuks i7 en 3317 stuks i4 verkocht. iX3 verkocht 1742 keer. De X3 trouwens 712 maal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
jvq schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:53:
Volgens Autoweek: vorig jaar werden er in Nederland 192 stuks i7 en 3317 stuks i4 verkocht. iX3 verkocht 1742 keer. De X3 trouwens 712 maal.
Cijfers over verhouding met andere merken/modellen? Lijkt me niet zo veel in absolute cijfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:27
Mijn auto net gekuist en gezien dat het dak en de motorkap vol met kleine putjes zit ?
Moeilijk te trekken op foto. Als je hier goed kijkt zie je 2 putjes...
Hoe gaan ze dat hersteld krijgen en zal wel kostelijk zijn..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-K69GBvoYgqBU7I1CRmhjrlkjHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhgEQTCcNd3Ae5rwAiwTykzp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq
  • Nu online

jvq

sevalo schreef op maandag 1 april 2024 @ 19:06:
[...]

Cijfers over verhouding met andere merken/modellen? Lijkt me niet zo veel in absolute cijfers
Was zelf benieuwd en dacht ik deel het.
Alle data, ook van andere merken, via hier: https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/bmw/ix3/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
GigaTexel_BE schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:01:
[...]

De toetsenbordhelden op het internet gingen uit hun dak over de nieuwe voorkant van de i4 en de 7-reeks. Afgrijselijk, heiligschennis, niemand gaat dit kopen,...
Je moet eens kijken hoeveel er op vandaag van rondrijden.
Hoeveel er rondrijden en hoeveel er zouden rondrijden is denk ik niet hetzelfde. Iedere potentiële eigenaren die hem hierom laten staan is een gemiste kans.

Is dus ook de reden waarom ik niet voor de iX heb gekozen maar voor de Lotus Eletre. O-)
Pagina: 1 ... 77 ... 90 Laatste