• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:25
Recent naar Oostenrijk en Italie gereden en steeds (in totaal toch een 20 snelladers) geladen aan 150 kWh (wel met een accu die nog rond de 25 km actieradius had).

Preheating van de accu automatisch door het gebruiken van de aangegeven/zelf gekozen laadstops.

Een keertje of twee/drie heb ik maximaal 5 a 10 minuten moeten wachten voor hij de 150 kWh bereikte.

• Arcanumkiller
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2024
alikebab1 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 07:07:
[...]

10min is niet genoeg. Accutemperatuur moet minimaal 18 graden bereiken. Ik heb uitvoerig getest met OBD dongle en bijgehouden hoelang het duurt om accu te verwarmen - gaat erg traag. Uiteraard is dit afhankelijk van buitentemperatuur. Ik begon in Oostenrijk 25-30 min van tevoren.

Als de auto zelf vraagt of je wilt voorverwarmen ben je inderdaad al te laat.

Overigens als accu op temperatuur is bijna altijd 105KWh kunnen halen.
Als je de accuverwarming inschakelt, schakelt deze ook uit na een bepaalde tijd?
Kan ik 1u of 2u voordat ik ga laden dit al aan zetten zodat ik zeker de juiste temperatuur heb tijdens het laden? Dit is vooral een vraag voor een lange afstand (richting skivakantie bijvoorbeeld).
Is het mogelijk om de accutemperatuur te zien op het dashboard?

Ik vind ook nergens in officiele documentatie terug hoe lang op voorhand de accuverwarming het best opgezet wordt.

• r2504
Ik denk dat ze na een tijdje uitgaat (vermoedelijk als de temperatuur in orde is).

Probleem is dat je nergens kan zien wat de temperatuur is.

Je kan wel zien als de verwarming uitstaat want dan heb je de optie "nu starten" bij het manueel starten, als hij nog bezig is dan is de optie niet selecteerbaar.

Hoelang is afhankelijk van de buitentemperatuur maar je hebt toch minstens 15 a 20 minuten nodig volgens mij.

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 04:48
Nou, zelf helaas ziek, dus de vrouw is naar de dealer geweest voor het koude lucht probleem. Ze hebben de auto uitgelezen, konden 1 storing zien in de elektronische verwarming en die hebben ze verholpen. Verder alles gecontroleerd en vloeistof vervangen (?). Maar gevoelsmatig vraag ik mij af of het echt verholpen is. Ik kon wel langsrijden als het weer gebeurde, dan konden ze het direct voelen.

Verwijderd

fema schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:21:
[...]

thx!
Ziet er simpel uit, echter geen kaas gegeten van elektrische schakelingen.en wens achteraf ook geen nieuwe garagemotor te moeten steken :)
Ik ook niet, maar heb de Meross Garagedoor opener (https://www.meross.com/en...-opener-remote-control/29) aangeschaft en nu doe ik gewoon "Hey Siri, open de garagepoort" vanuit de wagen :-)

en dit al sinds een paar wagens geleden ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tweede keer in een week auto leeggehaald in Amsterdam ;( Op dezelfde plek. En beide keren geen braakschade. Geeft wel weer vertrouwen voor volgende week….

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
PWM schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:12:
Tweede keer in een week auto leeggehaald in Amsterdam ;( Op dezelfde plek. En beide keren geen braakschade. Geeft wel weer vertrouwen voor volgende week….
Ah nee joh. Vorige week heeft m’n auto de hele week in Amsterdam geparkeerd gestaan maar gelukkig niks.

Sterkte met al het gedoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
Rincon schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:47:
Zijn er hier lezers die tijdens snelladen de 150 Kw halen en vasthouden,zo ja alleen bij voorverwarmen van de accu ? Mij is het nog niet gelukt, laatst maximaal 95 Kw maar voor even en dan terug naar 45 a 50 Kw.
Hier kan je alles lezen over laden met de IX3 https://insideevs.com/new...3-fast-charging-analysis/ . Check ook de laadcurve want deze geeft je een idee wat de laadsnelheid is bij welke SOC.

Hou er wel rekening mee dat laden aan een 150Kw laadpaal je nooit de IX3 op 150Kw gaat krijgen. Probeer maar eens op 320Kw paal met SOC 10% dan ga je het zeker halen.

Haal regelmatig gewoon 150Kw met mijn pre-LCI. Natuurlijk niet als het koud is want dan kan ik niet voorverwarmen dus in de Sport stand en flink even optrekken enz.

Zodra het rond de 0-6 graden is dan duurt het zeker 10 minuten voordat hij boven de 100kw gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
BatW schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:23:
[...]

Hier kan je alles lezen over laden met de IX3 https://insideevs.com/new...3-fast-charging-analysis/ . Check ook de laadcurve want deze geeft je een idee wat de laadsnelheid is bij welke SOC.

Hou er wel rekening mee dat laden aan een 150Kw laadpaal je nooit de IX3 op 150Kw gaat krijgen. Probeer maar eens op 320Kw paal met SOC 10% dan ga je het zeker halen.

Haal regelmatig gewoon 150Kw met mijn pre-LCI. Natuurlijk niet als het koud is want dan kan ik niet voorverwarmen dus in de Sport stand en flink even optrekken enz.

Zodra het rond de 0-6 graden is dan duurt het zeker 10 minuten voordat hij boven de 100kw gaat.
Niet helemaal waar. In Duitsland geladen bij oude tesla supercharger van 150Kw waar ik huiverig voor was, maar begon gewoon met 150 te laden zoals gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ofwel droom ik ofwel werkte het voordien toch niet maar ik heb de indruk dat sinds de laatst firmware upgrade volgende dingen niet meer werken;

- Eco Pro mode staat steeds opnieuw af
- Automatische grootlichten staat steeds opnieuw af
- Duim naar links (vorige zender) werkt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-11-2024
r2504 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:38:
Ofwel droom ik ofwel werkte het voordien toch niet maar ik heb de indruk dat sinds de laatst firmware upgrade volgende dingen niet meer werken;

Misschien toch verstandig om de update even uit te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-09 20:54
Rincon schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 00:13:
[...]

Misschien toch verstandig om de update even uit te stellen.
Ja en terug 1j wachten op een volgende update om dit op te lossen zekers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
mnuyens schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:56:
[...]

Ja en terug 1j wachten op een volgende update om dit op te lossen zekers...
Ja, een jaartje wachten maakt m.i. niets uit met deze update, ik heb niet het idee dat ik iets belangrijks mis als ik het lijstje van de update zo zie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3ztSeb1WT-g8OLLUoh6U_tHFCA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kk3IXCrH0f4WS3VxsjQdfNtR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 15:48
Juist gedaan, mis niets

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
r2504 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:38:

Kan iemand bevestigen dat dit bij hem wel werkt want misschien ben ik gewoon fout (al begin ik dan te twijfelen aan mezelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
r2504 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:41:
[...]

Kan iemand bevestigen dat dit bij hem wel werkt want misschien ben ik gewoon fout (al begin ik dan te twijfelen aan mezelf).
Automatisch grootlicht geen enkel probleem mee ook niet na de update. De andere twee punten niet geprobeerd of geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
r2504 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:41:
[...]

Eco pro blijft bij mij gewoon geselecteerd ook na de update. En auto aan/uit

Groot licht assistent staat ook nog steeds aan

Dat andere gebruik ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
goirke schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:44:
[...]

Niet helemaal waar. In Duitsland geladen bij oude tesla supercharger van 150Kw waar ik huiverig voor was, maar begon gewoon met 150 te laden zoals gebruikelijk.
Er zijn verschillende versie van de Supercharger V2,V3 en V4. Helaas realiseren veel mensen zich niet dat de V2 Supercharger altijd twee met elkaar verbonden laadpalen heeft en dat het maximale laadvermogen afneemt zodra er twee elektrische auto's worden opgeladen op deze aangesloten stations. Dit betekent dat als u alleen laadt, u uw auto in theorie met maximaal 150 kW kunt opladen. Staat er echter nog een elektrische auto bij het tweede laadstation dat op die van u is aangesloten, dan wordt dit laadvermogen gesplitst en moet u het totaalvermogen van 150 kW delen met de andere auto. Het opladen duurt dan langer. Nu zal je niet heel veel last hebben dat A/B bezet zijn want bij de IX3 zit hij rechts.

Bij FastNed bijvoorbeeld ga je nooit 150kW halen op een 175kW laadpaal alleen op de 300kW. Hierbij de laadcurve. Merk nog steeds dat niet iedereen bekend is met de laadcurve van zijn IX3Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VuqLKjDmeajHZZlGsv2MMhQxStk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fzHuOoURkq5Yg3su30rpd4Ou.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-02 10:31
Ik heb gemerkt dat sinds de update het snelheidsbord in de HUD begint te pulseren als je over die snelheid rijdt. Zeer vervelend aangezien die bordherkenning helaas zoooo slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
beele schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:08:
Ik heb gemerkt dat sinds de update het snelheidsbord in de HUD begint te pulseren als je over die snelheid rijdt.
Is me nog niet opgevallen... het gekke is dat het automatische grootlicht nu wel blijft aanstaan. De EcoPro modus en duim-links moet ik straks eens controleren.
Zeer vervelend aangezien die bordherkenning helaas zoooo slecht is.
Op zich heb ik daar geen klachten van... erger is dat veel snelheden in de GPS gewoon foutief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZegHetMaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11:30
Ik heb gemerkt dat sinds de update het snelheidsbord in de HUD begint te pulseren als je over die snelheid rijdt. Zeer vervelend aangezien die bordherkenning helaas zoooo slecht is.
Heeft denk ik ook te maken met de Intelligent Speed Assistance die verplicht in auto's wordt gestopt.

https://www.verkeersmaatr...gesteld%20voor,onderdelen.

Ik ben er ook geen fan van maar wees blij dat het alleen bij pulseren blijft voor jou. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Op zich wordt de snelheid al rood bij het overschrijden ervan... knipperen hoeft echt niet (en lijkt me eerder negatief voor de aandacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13:06

jvq

r2504 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:37:
Op zich wordt de snelheid al rood bij het overschrijden ervan... knipperen hoeft echt niet (en lijkt me eerder negatief voor de aandacht).
Even knipperen deed hij vóór de laatste update ook al bij mij. Stopt na een tijdje. Je kan daar in de settings iets uitzetten geloof ik.
Snelheidsherkenning werkt waar ik woon gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Vanavond getest... geen enkele knippering te zien (zelfs niet één) bij het te snel rijden.

De snelheid komt gewoon in het rood op de HUD... meer niet.

M'n Eco-Pro blijft nu ook terug actief... bizar. Het enige dat niet werkt is duim naar links (rechts wel)... wat volgens dit artikel zou moeten werken; https://faq.bmw.be/s/arti...elen-AKAJB?language=nl_BE

[ Voor 24% gewijzigd door r2504 op 20-02-2024 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-09 23:48
Iemand die weet wat het knipper tekentje van de ACC betekent als je stilstaat in de file > verkeer voor je vertrekt en de auto vertrekt niet mee, in de plaats daarvan begint het groene ACC tekentje te knipperen. Heb een kort videotje gemaakt:
https://www.dropbox.com/s...xc1n9dy4i0u30t0hbrtw&dl=0

Wat doe ik verkeerd dat het voertuig niet volgt? Niet voor me kijken? Er klinkt op dat moment ook dat typisch rustig biepje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZegHetMaar
  • Laatst online: 11:30
Pharos1985 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:19:
Iemand die weet wat het knipper tekentje van de ACC betekent als je stilstaat in de file > verkeer voor je vertrekt en de auto vertrekt niet mee, in de plaats daarvan begint het groene ACC tekentje te knipperen. Heb een kort videotje gemaakt:
https://www.dropbox.com/s...xc1n9dy4i0u30t0hbrtw&dl=0

Wat doe ik verkeerd dat het voertuig niet volgt? Niet voor me kijken? Er klinkt op dat moment ook dat typisch rustig biepje...
Ik heb geen iX3 maar volgens mij betekend dit dat de ACC even op pauze gaat. Je hoeft dan alleen op ‘reset’ te drukken zodat hij weer gaat volgen. Was bij mijn auto tenminste wel zo.

Heeft met veiligheid volgens mij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
ZegHetMaar schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:18:
[...]

Ik heb geen iX3 maar volgens mij betekend dit dat de ACC even op pauze gaat. Je hoeft dan alleen op ‘reset’ te drukken zodat hij weer gaat volgen. Was bij mijn auto tenminste wel zo.

Heeft met veiligheid volgens mij te maken.
Nee, je moet vooruit kijken. Er zit een camera die checkt of je kijkt. Kijk je naar voren op tijd pakt hij het zelf op, en anders inderdaad resume drukken of gas geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:57
Dat was al en is afhankelijk van je instellingen. Je kan +x-km/u instellen waarboven de aanduiding knippert (of helemaal niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fema
  • Laatst online: 16-09 09:03
Hebben jullie ook problemen met "bmw intelligent personal assistant"

Begrijpt in 90% van de gevallen niet wat er gevraagd wordt (sorry, ik begrijp wederom niet....)
Zelfs met invoer navigatie heeft hij problemen. Mijn liefste eega heeft dit probleem ook en ja we praten behoorlijk nederlands...

De zetelverwarming krijg hij aan, maar ja dat kan ook rechtstreeks via 1 toetsje

Ik bedien nu alles met de hand. Minder frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:54

GigaTexel_BE

AMD MP²

r2504 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:07:
[...]

Op zich heb ik daar geen klachten van... erger is dat veel snelheden in de GPS gewoon foutief zijn.
Voor de volledigheid: de snelheid die je ziet op het scherm is afkomstig uit 2 bronnen:
  • In eerste instantie op basis van de camera-detectie
  • Als de camera geen bord detecteert of niet zeker is, dan neemt hij de snelheid van de weg zoals opgeslagen op de ingeladen kaarten
Je krijgt dus problemen als borden slecht detecteerbaar zijn of soms gelden voor een volledige zone (bvb bebouwde kom, "zone 30") en de info op het kaartmateriaal is foutief/verouderd.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
mrdop schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:01:
[...]
Dat was al en is afhankelijk van je instellingen. Je kan +x-km/u instellen waarboven de aanduiding knippert (of helemaal niet).
Hier staat het op +5 km/u... dus op de autostrade doet hij 125 km/u, echter als ik sneller rijd dan wordt de snelheid in de HUB rood... knipperen doet er niets bij mij.
GigaTexel_BE schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:50:
[...]
en de info op het kaartmateriaal is foutief/verouderd.
Dat bedoelde ik dus.

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:57
r2504 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 22:02:
[...]

Hier staat het op +5 km/u... dus op de autostrade doet hij 125 km/u, echter als ik sneller rijd dan wordt de snelheid in de HUB rood... knipperen doet er niets bij mij.

[...]

Dat bedoelde ik dus.
Hij knippert in de HUD als er een nieuw verkeersbord wordt gezien en je op dat moment harder rijdt dan de snelheid op dat bord.

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 04:48
Remigius schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:24:
Nou, zelf helaas ziek, dus de vrouw is naar de dealer geweest voor het koude lucht probleem. Ze hebben de auto uitgelezen, konden 1 storing zien in de elektronische verwarming en die hebben ze verholpen. Verder alles gecontroleerd en vloeistof vervangen (?). Maar gevoelsmatig vraag ik mij af of het echt verholpen is. Ik kon wel langsrijden als het weer gebeurde, dan konden ze het direct voelen.
Weer even een update. Zoals verwacht is het probleem niet verholpen. Vandaag langs de dealer gereden toen het probleem zich weer voor deed na 40 min. Echter eer dat de dealer met de temperatuurmeter in de auto zat blies de kachel gewoon weer netjes de juiste warmte. Wel gaf de dealer aan er nog een melding van te maken, maar zelf konden ze helaas op het moment niets hieraan doen.

• Pharos1985
Hier ook hetzelfde. Na 40 minuten rijden ijskoude lucht blazen. Ik was toevallig net in de buurt van de dealer maar geen zin om er binnen te gaan.

Ik zet hem dan een half graadje hoger en dan lijkt het alsof ie langzaam weer warme lucht gaat blazen

• jvq

jvq

Had ook iets dergelijks, maar lijkt veel beter door in ecopro (daarin rij ik vrijwel altijd) de besparing op de verwarming uit te zetten (eco pro individual heet het dan). Ook heb ik de temperatuur vd lucht uit de roosters op het dashboard op max gezet. Misschien de moeite waard om te proberen?

• BatW
jvq schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:33:
Had ook iets dergelijks, maar lijkt veel beter door in ecopro (daarin rij ik vrijwel altijd) de besparing op de verwarming uit te zetten (eco pro individual heet het dan). Ook heb ik de temperatuur vd lucht uit de roosters op het dashboard op max gezet. Misschien de moeite waard om te proberen?
Ik heb er in het begin last van gehad maar sinds ik de verwarming achter op max heb gezet en de roosters dicht niet meer voorgekomen.

Kwam er achter dat hij op max was gezet door de kinderen en daarna heeft schijnbaar iemand de rooster dicht gezet. Rij 90% alleen dus laat ik het maar zo. Rij ook altijd in Eco-Pro en temperatuur van midden roosters ook aangepast.

• Manchu
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-07 11:35
Hier ook altijd dat ik het een graadje hoger moet zetten tijdens langere ritten omdat ie koude lucht begint te blazen. Je kan stoppen met onderdelen te vervangen want ze hebben het allemaal. Ze mogen het dan wel es toegeven 🤪

• John47
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-02-2024
Remigius schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:41:
[...]

Weer even een update. Zoals verwacht is het probleem niet verholpen. Vandaag langs de dealer gereden toen het probleem zich weer voor deed na 40 min. Echter eer dat de dealer met de temperatuurmeter in de auto zat blies de kachel gewoon weer netjes de juiste warmte. Wel gaf de dealer aan er nog een melding van te maken, maar zelf konden ze helaas op het moment niets hieraan doen.
Heb vorig jaar dit issue gehad. Auto 3 keer bij garage geweest. Uit mijn hoofd heeft dealer diverse onderdelen vervangen uiteindelijk. Ik heb de auto gewoon 2 dagen daar gelaten met melding ga maar rijden en ontdek het maar zelf. Deze winter kan ik geen voorbeeld bedenken dat ik er last van gehad heb. Zal even kijken of ik nog kan achterhalen wat ze precies gedaan hebben toen.

Dealer melde dat ze toen al melding bij importeur zouden doen hierover en dat is zeker een jaar terug al.

• r2504
Ik begrijp niet dat sommige garages dit kunnen oplossen (is dat zo of is het puur toeval) terwijl anderen uit de lucht komen gevallen... dit is toch geen losstaand feit meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
r2504 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:42:
Ik begrijp niet dat sommige garages dit kunnen oplossen (is dat zo of is het puur toeval) terwijl anderen uit de lucht komen gevallen... dit is toch geen losstaand feit meer ?
Begreep vanuit andere forums dat aantal garages een modificatie uitvoeren door extra warmte wisselaar te monteren. Heb het idee dat ze in Benelux gewoon wachten totdat hij uit de garantie gaat want dan klagen er minder eigenaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharos1985
r2504 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:42:
Is idd geen losstaand feit meer, zelfs op Bimmerforum zijn er allerlei meldingen over.
Feit is natuurlijk wel of het echt op bij BMW bekend is als bug (die ontvangen allerlei meldingen, dikwijls ook 'foutieve'). Al vind ik persoonlijk wel als heel het internet er vol over staat dat je toch wel eens iets mag ondernemen.

Gelukkig is het issue vrij makkelijk te 'omzeilen' (even prullen aan temperatuur regeling en hij blaast na 5 minuten weer warme lucht), maar toch: dit zou echt niet mogen.

Ik ga meer in Comfort modus rijden dan in ecopro na de tip van een andere user hier, ik ben benieuwd of dit het issue oplost.

Ik rij 1x/week een rit van meer dan 40 minuten, dus ik heb dit probleem maar 1 keer per week of per 2 weken, daarom is het voor mij niet echt relevant.
Al vond ik het donderdagavond wel echt irritant: opeens kom je tot de vastelling dat het koud is in de auto, dan voel je aan de luchtroosters en weet je genoeg (en dat duurt het weer 10 minuten eer je het weer wat warm hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
Pharos1985 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:13:
[...]

Is idd geen losstaand feit meer, zelfs op Bimmerforum zijn er allerlei meldingen over.
Feit is natuurlijk wel of het echt op bij BMW bekend is als bug (die ontvangen allerlei meldingen, dikwijls ook 'foutieve'). Al vind ik persoonlijk wel als heel het internet er vol over staat dat je toch wel eens iets mag ondernemen.

Gelukkig is het issue vrij makkelijk te 'omzeilen' (even prullen aan temperatuur regeling en hij blaast na 5 minuten weer warme lucht), maar toch: dit zou echt niet mogen.

Ik ga meer in Comfort modus rijden dan in ecopro na de tip van een andere user hier, ik ben benieuwd of dit het issue oplost.

Ik rij 1x/week een rit van meer dan 40 minuten, dus ik heb dit probleem maar 1 keer per week of per 2 weken, daarom is het voor mij niet echt relevant.
Al vond ik het donderdagavond wel echt irritant: opeens kom je tot de vastelling dat het koud is in de auto, dan voel je aan de luchtroosters en weet je genoeg (en dat duurt het weer 10 minuten eer je het weer wat warm hebt).
Het valt me ook op wanneer je de voorverwarming aanzet van de accu dat hij dan sneller koude lucht begint te blazen. Het is echt een aansturingsprobleem van de warmtepomp. De pre-LCI heeft dit probleem niet gehad toen ik die had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Vanmorgen... "Navigaar naar werkadres".

iX3: "Geen adres opgegeven voor kantoor"... huh, dit werkte altijd ?

Nav, Mijn bestemmingen, Werkadres... en hij start netjes de navigatie naar kantoor ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
r2504 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:34:
Vanmorgen... "Navigaar naar werkadres".

iX3: "Geen adres opgegeven voor kantoor"... huh, dit werkte altijd ?

Nav, Mijn bestemmingen, Werkadres... en hij start netjes de navigatie naar kantoor ???
Zeker dat de iX3 dit antwoordde en niet Android Auto of Apple Carplay? Je kan voice control van BMW activeren door kort te drukken op de stuurwielbutton & lang drukken is Siri activeren of Android auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Dit was wel degelijk de iX3 die antwoorde.

Vandaag gewoon "Werkadres" (zonder de Navigeer naar) en hij deed het meteen.

Echt duidelijk is het niet altijd wanneer hij bepaalde dingen neemt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastjean
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 14:41

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

mtv1 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:45:
[...]

inloggen op bmw.nl, icoon rechtsboven

[Afbeelding]

daarna ga je naar voertuigoverzicht
https://www.bmw.nl/nl-nl/mybmw/vehicle-overview

[Afbeelding]

[Afbeelding]
dan zie je kaartupdate staan
klik daarop en dan krijg je de optie voor de OTA voor delen van Europe (BLN) of andere landen en daaronder de handmatige kaart update.

[Afbeelding]
Dank voor de heldere instructies voor het uitvoeren van een kaartupdate naar de 2024 versie, mtv1, dit had ik zonder jou niet gevonden! Waarom krijg ik geen mail hierover van de dealer of van BMW vroeg ik mij af?

Er kwamen nog wat stappen achter aan...
Bij de 'Handmatige kaartupdate' download je de "BMW Download Manager" app en deze installeer je op je mac/PC. Deze app vraagt om een lege usb disk met minimaal 64GB aan ruimte. Die moet ExFat of FAT64 geformatteerd te zijn. Dan wordt het 32gb grote kaartbestand voor de auto gedownload, gecontroleerd en naar de usb disk geschreven. Trek hier een uurtje of wat voor uit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJSJlY2GLfJitoa1elZlk5wAivk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sPVdCFmodTBrYuttoXOU9Wic.png?f=fotoalbum_large Pas daarna is de usb stick te gebruiken om in de auto het kaartbestand te installeren.

Mij moet van het hart dat ik dit allemaal wel erg omslachtig vind anno 2024 7(8)7 Het is wellicht hierom dat BMW dit niet actief uitrolt. Dit doet tesla m.i. toch echt wel heel veel beter. _O-

[ Voor 34% gewijzigd door Bastjean op 27-02-2024 16:17 ]

Bastjean

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Je eigen regio/land gaat volgens mij gewoon OTA (Over-The-Air) en dus volledig automatisch, voor gans Europa of andere regio's moet het inderdaad via die methode wat inderdaad beter zou kunnen (je auto gewoon koppelen aan je thuis WIFI moet zoiets toch eenvoudiger kunnen maken ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-09 09:05
Volgens mij gaat Benelux volledig OTA.
Heel Europa is misschien wat te veel voor alle BMW eigenaren en de bandbreedte die BMW via OTA wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Bastjean schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:13:
[...]

Dank voor de heldere instructies voor het uitvoeren van een kaartupdate naar de 2024 versie, mtv1, dit had ik zonder jou niet gevonden! Waarom krijg ik geen mail hierover van de dealer of van BMW vroeg ik mij af?

Bij de 'Handmatige kaartupdate' download je de "BMW Download Manager" app en deze installeer je op je mac/PC. Deze app vraagt om een lege usb disk met minimaal 64GB aan ruimte. Die moet ExFat of FAT64 geformatteerd te zijn. Dan wordt het 32gb grote kaartbestand voor de auto gedownload, gecontroleerd en naar de usb disk geschreven. Trek hier een uurtje of wat voor uit. [Afbeelding] Pas daarna is de usb stick te gebruiken om in de auto het kaartbestand te installeren.

Mij moet van het hart dat ik dit allemaal wel erg omslachtig vind anno 2024 7(8)7 Het is wellicht hierom dat BMW dit niet actief uitrolt. Dit doet tesla m.i. toch echt wel heel veel beter. _O-
Werkte bij Mercedes precies hetzelfde: je kiest welke regio OTA komt en de rest doe je zelf eens per jaar (of nooit). Oplossing zou idd zijn als je auto kon connecten met wifi (zoals Tesla), al is dat wel een risico voor diefstal lijkt me. Ik vind het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

r2504 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:37:
Dit was wel degelijk de iX3 die antwoorde.

Vandaag gewoon "Werkadres" (zonder de Navigeer naar) en hij deed het meteen.

Echt duidelijk is het niet altijd wanneer hij bepaalde dingen neemt of niet.
Er is een mogelijkheid die ik ook bij Mercedes ervaren heb: als de auto nog geen verbinding met de on-line spraakherkenning heeft gemaakt (net na het "starten"), valt hij terug op een beperkte set (zonder ondersteuning voor "natuurlijke taal" bijv.) die lokaal in de auto herkent wordt. Je zou eens kunnen proberen of "navigeer naar" een minuutje na wegrijden wél werkt.
Er is ook een optie voor de Personal Assistent waarin je kan aangeven of je wel of niet on-line spraakherkenning wil (als je bang bent voor Big Mother is Watching you 😉 ?).

[ Voor 3% gewijzigd door jvq op 29-02-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippede1ste
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 30-08 14:45
De kaarten in my bmw staan toch los van de kaarten in de auto?

Ik was laatst aan het testen voor lange afstandsnavigatie. Ik merkte op dat in Wetteren, ipv Ionity op de snelweg parking, hij mij er af stuurde om aan de mcdonalds te gaan laden ergens.

Dit fenomeen wordt niet opgelost door deze kaartupdates he?

Op zich vind ik de BMW gps goed werken & goed omgaat met files maar wegenwerken & dan laadinfra vind ik precies niet 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippede1ste
Ik heb het net nogeens bekeken, de app geeft ze nu wel. Misschien had ik per ongeluk een filter aanstaan.

• BatW
[...]

Bij de 'Handmatige kaartupdate' download je de "BMW Download Manager" app en deze installeer je op je mac/PC. Deze app vraagt om een lege usb disk met minimaal 64GB aan ruimte. Die moet ExFat of FAT64 geformatteerd te zijn. Dan wordt het 32gb grote kaartbestand voor de auto gedownload, gecontroleerd en naar de usb disk geschreven. Trek hier een uurtje of wat voor uit. [Afbeelding] Pas daarna is de usb stick te gebruiken om in de auto het kaartbestand te installeren.

Ik denk niet dat het soms verstandig is om 32GB via wifi naar je auto te sturen. Niet iedereen heeft zijn auto naast zijn woning natuurlijk en via USB is het veiliger en na het downloaden is er nog een controle op de juistheid van de data. Zo voorkom je corrupte files en eventuele problemen.

• MM1974
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-03 22:30
Laatste tijd krijg ik geen meldingen meer op mijn iPhone als ik de laadkabel aansluit met de verwachte laadtijd. Tevens ook geen melding meer als het laadproces voltooid is.
Heb alles nagelopen in de app en telefoon maar alles staat aangevinkt om berichten/meldingen te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
MM1974 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 20:58:
Tevens ook geen melding meer als het laadproces voltooid is.
Zie je in de app dat hij aan het laden is en wat de voortgang is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM1974
r2504 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:30:
[...]

Zie je in de app dat hij aan het laden is en wat de voortgang is ?
Ja daarin zie ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippede1ste
MM1974 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:30:
[...]

Ja daarin zie ik het wel.
Je app is up to date?
Ik moest na de laatste update echt prutsen om alles weer aan de praat te krijgen. Mijn auto locatie & laadstatus waren volledig weg.

Wat je mss kan proberen is eens een commando naar de auto sturen of hem opnieuw toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
Vraag ; ik heb de BMW IX3 nog niet zo lang en heb eigenlijk alleen maar in de eco-pro modus gereden, wat zijn de ervaringen van het rijden in de comfort modus, verbruikt hij veel meer ? en zijn er nog andere instellingen in de comfort modus die mee of tegenvallen ? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik heb zonet een melding ontvangen dat m'n wagen "betrokken is bij een technische actie 0061250800".

Ik lees dat dit een vervanging van de CCU zou zijn ? (en dat terwijl m'n wagen na twee dagen een maand is binnen geweest om deze en de ganse batterij te vervangen ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippede1ste
Rincon schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:22:
Vraag ; ik heb de BMW IX3 nog niet zo lang en heb eigenlijk alleen maar in de eco-pro modus gereden, wat zijn de ervaringen van het rijden in de comfort modus, verbruikt hij veel meer ? en zijn er nog andere instellingen in de comfort modus die mee of tegenvallen ? Ik ben benieuwd.
Ik heb het nooit getest met dezelfde temperaturen etc, of er toch niet op gelet. Ik vind na 1.5 maand dat er weinig verschil is tussen eco pro & comfort. Mijn airco staat meestal op de laagste stand in blazen.
Een tijdje terug naar de kust gereden +- 180 km, 18.6 verbruikt met cruise control op 130. Het was toen een 11 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdilatedx
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-12-2024
xdilatedx schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 06:49:
Lukt het jullie om Youtube, Netflix,... van een android smartphone te casten naar de iX3 tijdens stilstand?
Ik krijg het niet voor elkaar, ook niet met de vermeldde 'Miracast' app...
Iemand die hiervoor een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 15:48
xdilatedx schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 06:49:
Lukt het jullie om Youtube, Netflix,... van een android smartphone te casten naar de iX3 tijdens stilstand?
Ik krijg het niet voor elkaar, ook niet met de vermeldde 'Miracast' app...
Kan dat? Ik heb dat nog nooit gezien dat dat kon. Elke dag leer je wat bij

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 09:10
r2504 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:08:
Ik heb zonet een melding ontvangen dat m'n wagen "betrokken is bij een technische actie 0061250800".

Ik lees dat dit een vervanging van de CCU zou zijn ? (en dat terwijl m'n wagen na twee dagen een maand is binnen geweest om deze en de ganse batterij te vervangen ?)
De mijne wordt donderdag geleverd, het zal toch niet waar zijn dat die al binnen moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Afspraak is ingeplanned voor 20 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Gisteren wou ik even de laadgeschiedenis bekijken in m'n BMW app en bleek dat deze ergens gestopt was in februari (hij gaf ook een melding dat indien ik deze wou blijven bekijken ik dit moest activeren). Heeft er nog iemand dit gemerkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC68
  • Laatst online: 11-03-2024
Dank voor je reactie SdR. Het is bij mij steeds erger geworden. Morgen ga ik naar de dealer waarbij ik ook jouw verhaal even meeneem. Door de telefoon deden ze net alsof het de eerste keer was dat ze dit hoorden. Wel vreemd dat je er op dit forum zo weinig over leest. Zeker als het al bij 30K kilometer begon bij jou. Ik zit inmiddels op 94K kilometer en het begint nu echt gevaarlijk te worden. Zeker als het warmer wordt buiten.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC68
SdR schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:05:
[...]

Bekend issue, lees maar even mijn reacties terug in dit draadje. De mijne (LCI maart 2022) is terug geweest (bij 30K km al) i.v.m. zogenaamde speling op het stuur, dan lijkt het net of hij vast staat, en vervolgens heel soepel links of rechts stuurt. Ze vervangen een gedeelte van de stuurkolom onder garantie.
Dank voor je reactie SdR. Het is bij mij steeds erger geworden. Morgen ga ik naar de dealer waarbij ik ook jouw verhaal even meeneem. Door de telefoon deden ze net alsof het de eerste keer was dat ze dit hoorden. Wel vreemd dat je er op dit forum zo weinig over leest. Zeker als het al bij 30K kilometer begon bij jou. Ik zit inmiddels op 94K kilometer en het begint nu echt gevaarlijk te worden. Zeker als het warmer wordt buiten.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW

Net even mijn pre-LCI van maart 2021 gecontroleerd maar geen melding ( https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.html )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:39

SdR

BC68 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:57:
[...]

Wordt vervolgd.
Ben benieuwd wat er bij jou uitkomt. Moet wel zeggen dat ik een behoorlijk 'lezen-en-schrijven' gevoel heb met auto's en een groot technisch hart waardoor ik erg gevoelig ben voor bijzonderheden of een ander gevoel. Ik had bijvoorbeeld de schommeling in mijn schijven (lees nog verder terug) al 5K km eerder opgemerkt dan dat de specialist dit opmerkte. Afijn, 5K verder opnieuw bij de garage en technisch defect inderdaad gedetecteerd, en opgelost (alle remmen vervangen, voor achter schijven en blokken) al bij 15K km.

Mijn auto lijkt vooralsnog een maandagmorgen modelletje te zijn geweest denk ik :-), binnenkort mag hij de showroom terug in gezien ik de auto zakelijk rij (aankoop) en met een 2 jaar inruil voor iets anders (lees deze maand).

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
SdR schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:27:
[...]

Ben benieuwd wat er bij jou uitkomt. Moet wel zeggen dat ik een behoorlijk 'lezen-en-schrijven' gevoel heb met auto's en een groot technisch hart waardoor ik erg gevoelig ben voor bijzonderheden of een ander gevoel. Ik had bijvoorbeeld de schommeling in mijn schijven (lees nog verder terug) al 5K km eerder opgemerkt dan dat de specialist dit opmerkte. Afijn, 5K verder opnieuw bij de garage en technisch defect inderdaad gedetecteerd, en opgelost (alle remmen vervangen, voor achter schijven en blokken) al bij 15K km.

Mijn auto lijkt vooralsnog een maandagmorgen modelletje te zijn geweest denk ik :-), binnenkort mag hij de showroom terug in gezien ik de auto zakelijk rij (aankoop) en met een 2 jaar inruil voor iets anders (lees deze maand).
Ik schrok van de afschrijving op de IX3 High Executive augustus 2021 met 80.000 km op de teller....39.500 euro dat was even slikken en staan te koop bij de dealer voor 43.000 euro. 36.000 euro afgeschreven in 2,5 jaar. Als er straks wegenbelasting betaald moet gaan worden dan dalen de prijzen nog harder ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

BatW schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:45:
[...]

Ik schrok van de afschrijving op de IX3 High Executive augustus 2021 met 80.000 km op de teller....39.500 euro dat was even slikken en staan te koop bij de dealer voor 43.000 euro. 36.000 euro afgeschreven in 2,5 jaar. Als er straks wegenbelasting betaald moet gaan worden dan dalen de prijzen nog harder ben ik bang.
Hier exact hetzelfde, ben bijna rond op een 530e (en privé daarnaast iets anders van dezelfde groep :P)

[ Voor 8% gewijzigd door SdR op 06-03-2024 12:14 ]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
BatW schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:45:
[...]

De hele occasion markt is zich sowieso opnieuw aan het uitvinden voor elektrische auto's. Voor 43.000 koopt een consument ook een gloednieuwe Model Y met 0 kilometer op de teller.

En over 3 jaar als de eerste BMW i5 ingeruild gaan worden, staan er waarschijnlijk een aantal bijzonder goede nieuwe modellen klaar voor 50k. Ik zou privé toch nog steeds erg voorzichtig zijn met electrische autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Is het mogelijk het zonnedak vanop afstand te sluiten ?

Ik had dit vanmorgen vanwege het zonnige weertje open staan (niet volledig) maar merk nu in m'n app dat het nog steeds open staat. Blijkbaar sluit het zich dus niet bij het vergrendelen van de auto (is dit misschien een instelling) ?

Aangezien ik een half uurtje moet wandelen (over en weer naar de parking) wou ik dit nu sluiten maar blijkbaar doet het "slotje" dit niet in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SdR

SdR

PWM schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:25:
[...]

De hele occasion markt is zich sowieso opnieuw aan het uitvinden voor elektrische auto's. Voor 43.000 koopt een consument ook een gloednieuwe Model Y met 0 kilometer op de teller.

En over 3 jaar als de eerste BMW i5 ingeruild gaan worden, staan er waarschijnlijk een aantal bijzonder goede nieuw klaar voor 50k. Ik zou privé toch nog steeds erg voorzichtig zijn met electrische autos.
Voor mij nu exact de reden te kiezen uit/voor een door BMW Duitsland (vanwege i5 en i5 Touring) 'gedumpte' management en directieauto's 530e Touring die nu landelijk in Nederland te koop staan (exact dezelfde uitvoering en samenstelling vooral herkenbaar aan achterbankverwarming en 4-klimaatregeling) met 6K kilometers waar nu 30K op is afgeschreven in één jaar :-).

[ Voor 6% gewijzigd door SdR op 06-03-2024 19:06 ]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
r2504 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:41:
Is het mogelijk het zonnedak vanop afstand te sluiten ?

Ik had dit vanmorgen vanwege het zonnige weertje open staan (niet volledig) maar merk nu in m'n app dat het nog steeds open staat. Blijkbaar sluit het zich dus niet bij het vergrendelen van de auto (is dit misschien een instelling) ?

Aangezien ik een half uurtje moet wandelen (over en weer naar de parking) wou ik dit nu sluiten maar blijkbaar doet het "slotje" dit niet in de app.
Klopt werk niet op afstand met slotje helaas. Je kan op de keyfob alleen de knop ingedrukt houden en dan gaat alles dicht inclusief de ramen. Helaas als je hem loslaat stopt ook de afdichting van de panorama dak en staat dan half dicht/open. Dit ga je niet redden op half uur wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik ben even door de settings gegaan en blijkbaar kan je ook niet instellen dat je dak volledig afsluit als je gewoon op je keyfob drukt of wegloopt van je wagen. De enige instelling is precies dat bij regen of na 6u je dak op "kipstand" gaat (bij regen zou ik toch verwachten dat het volledig sluit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

Keyfob ingedrukt houden is idd volgens mij de enige manier.

[ Voor 40% gewijzigd door jvq op 07-03-2024 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
r2504 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:56:
Ik ben even door de settings gegaan en blijkbaar kan je ook niet instellen dat je dak volledig afsluit als je gewoon op je keyfob drukt of wegloopt van je wagen. De enige instelling is precies dat bij regen of na 6u je dak op "kipstand" gaat (bij regen zou ik toch verwachten dat het volledig sluit).
Net nog even geporbeerd maar op de keyfob sluit hij helemaal. Alleen het hemeltje binnen loopt niet sync dus als dak dicht is stopt deze en blijft dus ergens half openstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC68
SdR schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:27:
[...]

Inmiddels naar de garage geweest. Monteur bevestigde mijn verhaal en gaf aan dat het vaker voorkomt bij de Ix3. Op 4 april is de reparatie (onder garantie) gepland. De monteur kon nog niet vertellen wat ze precies gingen doen, dit moest verder onderzoek en afstemming met BMW uitwijzen. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33
SdR schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:34:
[...]

Voor mij nu exact de reden te kiezen uit/voor een door BMW Duitsland (vanwege i5 en i5 Touring) 'gedumpte' management en directieauto's 530e Touring die nu landelijk in Nederland te koop staan (exact dezelfde uitvoering en samenstelling vooral herkenbaar aan achterbankverwarming en 4-klimaatregeling) met 6K kilometers waar nu 30K op is afgeschreven in één jaar :-).
Interessant, wat meer info hoe je daar op komt? Via welke kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippede1ste
BC68 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:06:
[...]

Inmiddels naar de garage geweest. Monteur bevestigde mijn verhaal en gaf aan dat het vaker voorkomt bij de Ix3. Op 4 april is de reparatie (onder garantie) gepland. De monteur kon nog niet vertellen wat ze precies gingen doen, dit moest verder onderzoek en afstemming met BMW uitwijzen. Ben benieuwd
Bij mijn auto hebben ze software updates gedaan, stuurhuis vervangen, uitlijning bij 3de partijen. Het was opgelost nadat bmw zelf een uitlijning gedaan had. Chassisnr was WBA5F31030FJ36198 en er was een dossier bij bmw voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
[...]

Lukt bij mij niet. Hij blijft hangen op 100%, met een 128gb usb stick.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uocbJhB2osKkwmmRvG8SIcfCXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYii3iQ6DfbYYDsN1H9czUIU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Heb je genoeg ruimte op je Pc vrij ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM1974
Het werkt weer, dank je.
Ben uitgelogd en weer ingelogd.
philippede1ste schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:18:
[...]

Je app is up to date?
Ik moest na de laatste update echt prutsen om alles weer aan de praat te krijgen. Mijn auto locatie & laadstatus waren volledig weg.

Wat je mss kan proberen is eens een commando naar de auto sturen of hem opnieuw toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

sevalo schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:30:
[...]

Interessant, wat meer info hoe je daar op komt? Via welke kanalen.
Via de Nederlandse dealer(s). Meerdere bevestigen dit op basis van de vragen die ik stelde over de aangeboden 530e's. Inmiddels ben ik tot overeenstemming gekomen, dus komt onderstaande beauty binnenkort op de markt ;-) via één van de dealer(s) >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MiK9hvaSbqs59DpM3zlq-0z4twU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ks6kWHx2ZvJopMT3gjYQS9yT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6YyBsXyOgEEXQn_xN6gZ6-5X50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MMCb49queDhtKbGNUGC5bcXR.jpg?f=fotoalbum_large

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
Het is een plaatje met een hele mooie grill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
is er al iets bekend over een nieuwe ix3? Of wordt het een model op de Neue klasse?

[ Voor 85% gewijzigd door road rebel op 12-03-2024 09:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r2504
Is dit hem misschien... gespot op de terugweg uit Oostenrijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVQqfw3nCud0Qgz5-25F5ARUYnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPxQO7Vzx8tVzOMyFZNu8YNl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
SdR schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:52:
[...]

Via de Nederlandse dealer(s). Meerdere bevestigen dit op basis van de vragen die ik stelde over de aangeboden 530e's. Inmiddels ben ik tot overeenstemming gekomen, dus komt onderstaande beauty binnenkort op de markt ;-) via één van de dealer(s) >:)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je blijft dus bij BMW. Ik kreeg bij inruil zo weinig terug dat ik verder ben gaan kijken en bestelling geplaatst voor de Lotus Eletre. Niet te vergelijken natuurlijk met de IX3 en op dit ogenblik is alleen Porsche Macan of de Q8 wat in de buurt komt. Auto is fors duurder maar was verbaasd met de leaseprijs van 1270 euro. Zelf 270 euro p/m bijleggen maar helft loopt via bijtelling. Prijs was dus maar 135 euro hoger dan een nieuwe IX3 in de lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eppo61
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-09 19:34
road rebel schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:47:
is er al iets bekend over een nieuwe ix3? Of wordt het een model op de Neue klasse?
https://www.autoblog.nl/n...20ook%20Gen6%20batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Die renderer lijkt alvast in de verste verte niet op de foto van me hierboven... al heb ik ook geen idee dat het een iX3 is (maar wat dan wel ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosKe86
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-09-2024
r2504 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:36:
Die renderer lijkt alvast in de verste verte niet op de foto van me hierboven... al heb ik ook geen idee dat het een iX3 is (maar wat dan wel ?).
Dit is een iX1 met wat camo 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goirke
Vorige week nog een retour Oostenrijk gedaan voor een paar heerlijke dagen in de sneeuw. Hieronder voor de liefhebbers nog de cijfers van de hele reis. De iX3 blijft echt een heerlijke reisauto. We hebben flink doorgereden waar het kon dus 140-160 op de onbeperkte stukken en anders 15km boven de max snelheid. Het laatste stuk door Duitsland was het ineens fors koud en aan het sneeuwen waardoor het verbruik van die rit ineens gemiddeld op 30,4 kWh zat 8)7 dus nog snel even 3 minuten de Ionity aan de Fernpas aangedaan voor het laatste stuk door Oostenrijk.

Op de heenweg daarnaast nog een hartverzakking omdat de auto bij een Tesla Supercharger aangaf storing in hoogspanningssysteem ga naar de dealer. Twee andere palen geprobeerd en ook de auto afgesloten kwartier laten staan en nog een keer maar hij bleef de storing geven. Op goed geluk toen een Aral Pulse snellader geprobeerd 500m verderop en daar deed hij het gelukkig wel weer en was de storing weg *O*

Blijft mij overigens wel opvallen dat bij veel Ionity locaties er 1 of meerdere palen in storing staan waardoor alle plekken bezet zijn ook al lijken er vrije plekken via de verschillende apps.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPvb7u-oquBV0eFHrCwvzIMpiCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hrRRvichGBCCClgqNQfMoSiU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33
goirke schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:29:
Vorige week nog een retour Oostenrijk gedaan voor een paar heerlijke dagen in de sneeuw. Hieronder voor de liefhebbers nog de cijfers van de hele reis. De iX3 blijft echt een heerlijke reisauto. We hebben flink doorgereden waar het kon dus 140-160 op de onbeperkte stukken en anders 15km boven de max snelheid. Het laatste stuk door Duitsland was het ineens fors koud en aan het sneeuwen waardoor het verbruik van die rit ineens gemiddeld op 30,4 kWh zat 8)7 dus nog snel even 3 minuten de Ionity aan de Fernpas aangedaan voor het laatste stuk door Oostenrijk.

Op de heenweg daarnaast nog een hartverzakking omdat de auto bij een Tesla Supercharger aangaf storing in hoogspanningssysteem ga naar de dealer. Twee andere palen geprobeerd en ook de auto afgesloten kwartier laten staan en nog een keer maar hij bleef de storing geven. Op goed geluk toen een Aral Pulse snellader geprobeerd 500m verderop en daar deed hij het gelukkig wel weer en was de storing weg *O*

Blijft mij overigens wel opvallen dat bij veel Ionity locaties er 1 of meerdere palen in storing staan waardoor alle plekken bezet zijn ook al lijken er vrije plekken via de verschillende apps.

[Afbeelding]
Heb diezelfde storing gehad paar weken terug op verschillende palen.
Wat bij mij hielp is de connector "ondersteunen" en dus een beetje naar boven duwen bij het starten van de laadsessie.
Heb dit ooit gelezen bij andere modellen: de kabel is soms (te) zwaar, waardoor die connector wat "hangt". Helemaal bovenaan de CCS connector zit een communicatie pin (comms tussen auto - paal) en die maakt dan slecht contact, terwijl het voor de andere pinnen (stroom) wel prima is.

Bij mij hielp dit trukje om dan te laden, maar dat gaf wel een hoopje stress. Ik kreeg zelf automatisch telefoon van BMW Assistance door deze melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
sevalo schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:43:
[...]

Heb diezelfde storing gehad paar weken terug op verschillende palen.
Wat bij mij hielp is de connector "ondersteunen" en dus een beetje naar boven duwen bij het starten van de laadsessie.
Heb dit ooit gelezen bij andere modellen: de kabel is soms (te) zwaar, waardoor die connector wat "hangt". Helemaal bovenaan de CCS connector zit een communicatie pin (comms tussen auto - paal) en die maakt dan slecht contact, terwijl het voor de andere pinnen (stroom) wel prima is.

Bij mij hielp dit trukje om dan te laden, maar dat gaf wel een hoopje stress. Ik kreeg zelf automatisch telefoon van BMW Assistance door deze melding.
Ah goed om te weten mocht zich dit nog een keer voordoen. Stress geeft het wel. Met nog 40km te rijden zat ik al te zoeken naar een dealer in de buurt. Geluk dat de andere snellader zo dichtbij zat en wel werkte. je merkte dat het moment tussen aansluiten en waar hij normaal begint te laden lang bleef hangen (oranje lampje naast de laadpoort) dus communicatie issue lijkt dan heel logisch inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

JosKe86 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 22:54:
[...]

Dit is een iX1 met wat camo 8)
Of een iX3 onderstel (nieuw) met een iX1 carrosserie ;-), al lijkt het alsof er een benzinetank onder de achterzijde zichtbaar is, wat ook op een M versie van de X1 zou kunnen duiden wellicht.. (X1 M135). De camo zorgt ervoor dat je de aanpassingen aan de iX1 carrosserie niet ziet om hem te passen op een ander frame/ onderstel. Dit zijn vaak de eerste testen die worden gereden, daarna wordt de koets pas geplaatst en zal er verder worden getest.

[ Voor 24% gewijzigd door SdR op 13-03-2024 09:21 ]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
goirke schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:29:

[Afbeelding]
Kan je ook nog info geven over de laadbeurten ? Hoeveel ? Hoe lang ? Weet je nog waar ? En heb je gewoon gevolgd wat de BMW navi voorstelde ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goirke
dmod schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:48:
[...]

Kan je ook nog info geven over de laadbeurten ? Hoeveel ? Hoe lang ? Weet je nog waar ? En heb je gewoon gevolgd wat de BMW navi voorstelde ?
Ja dat weet ik zeker. Schrik niet maar de heenweg was 7 keer laden. Totaal 2 uur 7 minuten. Dit kwam met name doordat we nog ergens wilden eten en daardoor zijn afgeweken van de geplande route qua laden. Bij de geplande stop zat geen restaurant dus zijn we eerder gestopt en was met eten relatief langer (31min) alleen haalden we daardoor de laatste niet en moesten extra stoppen en vervolgens door de kou en sneeuw nog een keer een snelle laadstop.

Terugweg hebben we via Limburg gereden voor een tussenstop bij familie. Daar heeft de auto een uurtje aan een normale paal gehangen. Daarnaast 6 snellaad stops waarvan 1 in NL tussen Limburg en huis. Totale snellaadduur 1,5 uur. Ook hier waren we niet heel slim. Nog voor we Oostenrijk uit waren was de nood erg hoog en hebben we de eerste Ionity in Duitsland gepakt waar we een paar minuutjes hebben gestaan voor sanitaire stop. Ook stond een stop op de planning waar de navigatie ons ineens anders stuurde vanwege een file waardoor we op de nieuwe route niks anders konden halen dan een 150kW EnBW paal waar een ander al stond te laden en we dus maar 75kWh haalden. Ook na paar minuten snel doorgereden naar een volgende.

Qua navigatie en planning rij ik met Waze op CarPlay en daarnaast ABRP via een dongle voor het plannen van de stops. Vooral de terugweg had ABRP wat hickups en werkte niet zo goed als anders helaas. BMW navigatie gebruik ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
goirke schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Qua navigatie en planning rij ik met Waze op CarPlay en daarnaast ABRP via een dongle voor het plannen van de stops. Vooral de terugweg had ABRP wat hickups en werkte niet zo goed als anders helaas. BMW navigatie gebruik ik eigenlijk niet.
De ABRP app ken ik maar via dongle snap ik niet goed, wat/hoe moet ik mij dat voorstellen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goirke
dmod schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:06:
[...]

De ABRP app ken ik maar via dongle snap ik niet goed, wat/hoe moet ik mij dat voorstellen ?
Als je in het forum zoekt op OBD zal je het wel voren krijgen. Een OBD dongle waardoor ABRP in staat is het actuele verbruik en accu status uit te lezen om accurater te kunnen plannen.
Pagina: 1 ... 76 ... 93 Laatste