Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-09 23:48
Miguel schreef op maandag 22 januari 2024 @ 06:50:
Wij laden ook 100% publiek in BE. Ik steek altijd eerst de kabel in (AC/DC) en dan badgen.
Bedankt bij mij gaat dit in 70% van de gevallen fout. Waar steek je de kabel eerst in (aan de paal of aan de auto)? Ik wil het gewoon eens exact 100% doen zoals jij het doet: dan weet ik of het aan mijn auto ligt of aan mij.

DC laden heb ik op 4 maand eens 1x gedaan, puur als test: ik rij nietveel en heb DC laden gewoon niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:25
PWM schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:18:
Bij de BMW is het de sleutel op mijn iPhone. Ik dacht dat ik het nooit zou gebruiken, maar gebruik het eigenlijk continu. Naar de sportschool zonder sleutels bijvoorbeeld, heerlijk.
Echt handig vind ik het niet... je moet steeds de telefoon uit je zak halen en unlocken en hem dan tegen de deurgreep houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Pharos1985 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:44:
[...]
Waar steek je de kabel eerst in (aan de paal of aan de auto)?
Ik steek hem meestal eerst in de auto in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 15:48
r2504 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:03:
[...]

Echt handig vind ik het niet... je moet steeds de telefoon uit je zak halen en unlocken en hem dan tegen de deurgreep houden.
Ik heb datzelfde gevoel en we kunnen niet upgraden naar de plus variant die met lo Bluetooth connecteerd waardoor je echt geen sleutel meer nodig hebt.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Euh plus variant? Wanneer heb je die dan wel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tc982
https://www.press.bmwgrou...out%20of%20their%20pocket.

Naar mijn weten bij sommige modellen waar de Ix3 daar niet bij is. Wel heel spijtig. Het gebruikt dus wifi ipv Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
tc982 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 07:35:
https://www.press.bmwgrou...out%20of%20their%20pocket.

Naar mijn weten bij sommige modellen waar de Ix3 daar niet bij is. Wel heel spijtig. Het gebruikt dus wifi ipv Bluetooth
Volgens mij gebruikt de Plus versie juist Bluetooth :) De versie in de iX3 gebruikt NFC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Ik las ondertussen ergens dat de plus versie minimaal OS 8 vereist ? (en dus nooit kan werken op de iX3)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Gaat bij jullie de batterij van de sleutel ook zo snel leeg? Na 1,5 jaar en 42500km ben ik inmiddels aan m’n 4e batterij bezig. Eigenlijk gebruiken wij maar 1 sleutel omdat daar ook de laaddruppel aanhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BataviaanBMW
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-03 09:21
goirke schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:30:
Gaat bij jullie de batterij van de sleutel ook zo snel leeg? Na 1,5 jaar en 42500km ben ik inmiddels aan m’n 4e batterij bezig. Eigenlijk gebruiken wij maar 1 sleutel omdat daar ook de laaddruppel aanhangt.
11 maanden, 61500km gebruik de sleutel zelf nooit, dus nog nooit de batterij vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-09 21:56
goirke schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:30:
Eerste batterij van februari tot oktober gebruikt. Dan zelf een batterij ingestoken en die heeft november tot half januari uitgehouden. Veel te kort dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-09 18:17
Ik zit nog in het aanschaf proces van een iX3 (toch maar geen model Y).

Ik haal deze waarschijnlijk uit Duitsland ivm prijsverschil. Maar wat zeggen jullie van de kleur ik las hier iets op het forum dat de blauwe variant nogal gevoelig is voor krasjes en dit snel zichtbaar is (Pythonic Blue) en is de Sophistograu hier minder gevoelig voor? Ook lijkt die op de ene foto donker blauw en andere foto weer wat een lichtere kleur blauw (niet alle verkoop foto's zijn even goed gemaakt natuurlijk).

Dus kortom wat is de meest sterke kleur of zijn de lakken na de LCI facelift nog weer beter geworden qua sterkte?
Wellicht nog het idee om de auto hier in NL te laten voorzien van een glascoating bij een goed bedrijf. Het wordt sowieso geen wasstraat auto maar makkelijk schoonhouden is wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XLVuyirEQnIeDFDGWcqN23gbAsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xAU6bH4Txt3VsdV0Ll3BvbXW.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had een Sophistograu X3... dus deze keer eens voor iets anders gegaan en het bevalt me goed.

Liefst had ik de Piemont red gehad maar rood mag niet van onze car policy.

Geen idee of de lak gevoelig is... hij is nog te nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:47
Alexander1984 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:04:
Ik zit nog in het aanschaf proces van een iX3 (toch maar geen model Y).

Ik haal deze waarschijnlijk uit Duitsland ivm prijsverschil. Maar wat zeggen jullie van de kleur ik las hier iets op het forum dat de blauwe variant nogal gevoelig is voor krasjes en dit snel zichtbaar is (Pythonic Blue) en is de Sophistograu hier minder gevoelig voor? Ook lijkt die op de ene foto donker blauw en andere foto weer wat een lichtere kleur blauw (niet alle verkoop foto's zijn even goed gemaakt natuurlijk).

Dus kortom wat is de meest sterke kleur of zijn de lakken na de LCI facelift nog weer beter geworden qua sterkte?
Wellicht nog het idee om de auto hier in NL te laten voorzien van een glascoating bij een goed bedrijf. Het wordt sowieso geen wasstraat auto maar makkelijk schoonhouden is wel prettig.
Ik weet niet zeker of Pythonic Blue ook gevoelig is. Dramatisch bekend is de Carbon Schwarz, wat ook een blauw is. Voor mijn gevoel krast die al als je erheen kijkt.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-09 22:21
Ik heb Pythonic Blue (pre-LCI) en de lak is slecht. Ik zie swirls en krassen zitten als de zon erop schijnt. Als de auto paar dagen niet gewassen is, valt het niet meer op. Zeker in de winter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een prelci phytonic blue … en de lak is veel dunner aangebracht dan ik gewend was. Detailer zegt het ook elke keer als hij die onder handen moet nemen’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manchu
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-07 11:35
Hier ook de pythonic blue en zat vol met swirls. Zeker na 1 x carwash… nu een ceramic pro coating via de leasing en is wel netjes zo. Wel wennen zo zelf mijn auto wassen ;).

Ik vind het wel de fermste kleur … maar als je de swirls liever niet ziet in de zon … grijs of beige kiezen denk ik ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvq
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13:06

jvq

Ik heb Carbon Schwarz met een keramische coating bij aflevering. Duur (€1400), maar heel erg mooi en zonder een enkel krasje, swirl o.i.d. We gaan het zien hoe dat zich houdt... Hoop dat @DomiGijzen er niet naar kijkt, want dan zitten de krassen erin... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippede1ste
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 30-08 14:45
Weet er iemand of “sailing” te coderen valt in de ix3? Dat de recuperatie uit zou staan tot ik op de rem druk. Ik rijd nu op adaptive maar vind dat een beetje onvoorspelbaar, als ik het op low zet dan begint hij te vertragen vanaf ik van het gaspedaal kom & dat vind ik ook niet zo aangenaam. Als hij op adaptive staat en hij ziet niets dan kan hij wel gewoon laten bollen zonder recupereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:57
r2504 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:03:
[...]

Je hoeft niet te unlocken. Werkt ook met “gesloten” scherm (zelfs -nog eventjes- met lege iphone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Oh, moet ik eens opnieuw proberen dan want ik had de indruk dat het niet zo vlot werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08 23:41
Sinds maandag heb ik voor het eerst in 2 jaar een melding die maar niet weggaat. De Pedestrian Protection System geeft een foutmelding. Ging bij BMW langs en ze zeiden niks ernstig en mits ik toch voor eerste keer op onderhoud moet, afspraak gemaakt binnen een week om een dag binnen te brengen.

Enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:43
Vraag, heeft er misschien iemand een ( externe) cd speler aangesloten in de auto, en zo ja welk type ?
Ik weet, het is misschien achterhaald een cd , je kunt ze ook overzetten op een usb stick ( wel een klus ) maar ben toch benieuwd of dit nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Hans4545 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:08:
Vraag, heeft er misschien iemand een ( externe) cd speler aangesloten in de auto, en zo ja welk type ?
Ik weet, het is misschien achterhaald een cd , je kunt ze ook overzetten op een usb stick ( wel een klus ) maar ben toch benieuwd of dit nog kan.
Geen ervaring, maar zoiets als dit dat zou moeten kunnen werken: https://aerpro.com/advusbcd

Die converteert direct een nummer dat gespeeld word naar WAV en zal deze aanbieden aan de headunit als een USB stick. Universeel te gebruiken enkel nog nooit in werking gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
MichaelNL85 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:55:
[...]

Hier precies hetzelfde! Afgelopen jaren geen probleem gehad met de kou.
Heel af en toe doet hij het wel.
Vandaag ook goed schoon gemaakt maar maakt geen verschil. Is verder ook niets te zien aan de sensoren…
Zijn ze bij jou nog tot leven gekomen? Hier nog steeds niet: geen parkeersensoren meer.
Ik zal eerstdaags eens een afspraak maken bij de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:59

GigaTexel_BE

AMD MP²

Iemand hier die de automatische raamopening gebruikt? Heeft bij mij nog maar 1 keer gewerkt. Had toen ook toevallig de app open staan.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
GigaTexel_BE schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:55:
Iemand hier die de automatische raamopening gebruikt? Heeft bij mij nog maar 1 keer gewerkt. Had toen ook toevallig de app open staan.
Ja ik gebruik het op twee locaties waar ik vaker kom en als het werkt dan is het echt top. De locaties worden alleen random verwijderd dus soms sta ik op de betreffende locatie en gaat het raam niet naar beneden. Werkt nog niet helemaal vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelNL85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 06:30
Pharos1985 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:50:
[...]

Zijn ze bij jou nog tot leven gekomen? Hier nog steeds niet: geen parkeersensoren meer.
Ik zal eerstdaags eens een afspraak maken bij de garage.
Nee helaas. Uit laten lezen en er is er eentje defect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Ja ik gebruik dat op een locatie waar ik elke 48u kom: werkt perfect zonder enig gedoe.
1 maal is ie eens de locatie 'vergeten'/gewist (heb toen de locatie weer opnieuw ingesteld): maar dat kwam zelfs volgens mij door mezelf: had de dagen ervoor zitten prullen met de bestuurdersprofielen, dus fout was mezelf en niet de auto volgens mij.

Werkt echt heel goed: zelfs als ik die locatie gewoon voorbijrijdt zonder me aan te melden bij de poort om te badgen doet ie het raam niet open.

Ook de automatische zetelverwarming (minder dan x graden is activatie van zetelverwarming) werkt perfect zonder enig gedoe.

[ Voor 18% gewijzigd door Pharos1985 op 29-01-2024 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
MichaelNL85 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:58:
[...]

Nee helaas. Uit laten lezen en er is er eentje defect..
Bedankt, afspraak gemaakt bij dealer, 20/02/24 moet ie een hele dag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Weet iemand waarom mijn iX3 (soms) dit gedrag stelt:
- Je rijdt op assisted driving en staat stil in een rijtje (je bent dan bvb de 12de wagen in het rijtje) voor een rood verkeerslicht.
- Het verkeer voor jou vertrekt weer en de iX3 sluit mooi weer aan.
- Hij rijdt uiteindelijk 50km/u mee met het verkeer dat vertrokken is voor dat verkeerslicht dat intussen op groen sprong.
- Hij komt aan aan dat (groene) verkeerslicht en uiteindelijk begint ie fors af te remmen: ik duw dan al snel op de stroompedaal om mijn achterliggers niet langer te hinderen.

Is dat een false positive op basis van de TLA? Ik heb nochtans nergens op 'set' geduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Eenmaal een waarschuwing gehad van TLA die foutief was maar m’n wagen remde toen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdilatedx
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-12-2024
Lukt het jullie om Youtube, Netflix,... van een android smartphone te casten naar de iX3 tijdens stilstand?
Ik krijg het niet voor elkaar, ook niet met de vermeldde 'Miracast' app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Ik gebruik dat hier vrij veel ja (ik keer per 72u). Werkt altijd *perfect* (als ik gewoon voorbij rijdt bvb dan opent ie het raam niet: top!). 1 keer gehad dat hij het vergeten was, de locatie. Maar volgens mij kwam dat omdat ik de dagen ervoor heb liggen prullen met bestuurdersprofielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickbmwix3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-09 17:37
Heeft iemand hier toevallig Ionity plus afgesloten op de bmw card ? Ik lees namelijk dat bij de €7,49 per maand je starttarief vervalt ? Of lees ik dit niet goed ? of wellicht alleen bij Ionity zelf ? (geen mogelijkheden in mijn woonplaats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33
patrickbmwix3 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:48:
Heeft iemand hier toevallig Ionity plus afgesloten op de bmw card ? Ik lees namelijk dat bij de €7,49 per maand je starttarief vervalt ? Of lees ik dit niet goed ? of wellicht alleen bij Ionity zelf ? (geen mogelijkheden in mijn woonplaats)
Ionity passport via Ionity zelf gaat goedkoper zijn denk ik.
Start tarief dat vervalt is idd enkel Ionity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Mijn parkeersensoren werken sinds een 1,5 maand nietmeer. Op 22/02 mag hij daarvoor binnen. Ik heb hem zelf even uitgelezen en krijg foutmeldingen in bijlage (sensoren zijn goed proper gemaakt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qabisj6hmJNnTt27-lFwS7cQ4E8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0D147WQ45SaOSoYzJcGyilVq.png?f=fotoalbum_large

Dus 4 fronsensoren die blindness hebben zegt ie: zijn die allemaal via dezelfde kabel verbonden denken jullie? Of via eenzelfde controller unit? Lijkt me sterk dat die alle 4 tegelijk kapot gegaan zijn.

Het is donker nu, ik weet niet of je bij die sensoren kan als je de front kofferbak opent.

Stom vraagje voor de meer ervaren coders: toen ik coding aan het leren was en wat aan het verkennen heb ik per ongeluk eens een VO code gedaan. Ik kreeg toen 10 minuten later een mail van BMW dat ik best binnenkom want dat mijn koplampen een probleem hebben. Er was geen enkel probleem met de auto toen en nu nog steeds niet (buiten die sensoren). Gaat de dealer zien dat ik zelf dingen heb zitten coderen? Je voelt me al aankomen: een beetje zorgen aan het maken met discussie met dealer.

Edit: dit document refereert iig naar de betrokken foutcodes: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10160294-9999.pdf

"Parts replacement is not a solution" staat erin :*) Wel boeiend om daar allemaal wat over bij te leren.

[ Voor 30% gewijzigd door Pharos1985 op 05-02-2024 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Pharos1985 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:23:
Mijn parkeersensoren werken sinds een 1,5 maand nietmeer. Op 22/02 mag hij daarvoor binnen. Ik heb hem zelf even uitgelezen en krijg foutmeldingen in bijlage (sensoren zijn goed proper gemaakt).

[Afbeelding]

Dus 4 fronsensoren die blindness hebben zegt ie: zijn die allemaal via dezelfde kabel verbonden denken jullie? Of via eenzelfde controller unit? Lijkt me sterk dat die alle 4 tegelijk kapot gegaan zijn.
Hangen allevier aan 1 kabel in daisy chain
Het is donker nu, ik weet niet of je bij die sensoren kan als je de front kofferbak opent.
Nope, bumper moet er af.
Stom vraagje voor de meer ervaren coders: toen ik coding aan het leren was en wat aan het verkennen heb ik per ongeluk eens een VO code gedaan. Ik kreeg toen 10 minuten later een mail van BMW dat ik best binnenkom want dat mijn koplampen een probleem hebben. Er was geen enkel probleem met de auto toen en nu nog steeds niet (buiten die sensoren). Gaat de dealer zien dat ik zelf dingen heb zitten coderen? Je voelt me al aankomen: een beetje zorgen aan het maken met discussie met dealer.
Neen. Door het VO-coden zal de module herstart zijn en dan spuwt die altijd een hoop foutmeldingen uit. Specifieke meldingen zullen ook via de BMW cloud tot in je mailbox geraken.
Coderen op zich is onzichtbaar voor de "bmw cloud" en ook voor de dealer. ISTA+, de dealertool, heeft geen mogelijkheden om dat te bekijken of analyseren.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DbG
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-09 20:45

DbG

GigaTexel_BE schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:22:
[...]

Hangen allevier aan 1 kabel in daisy chain
Als ik dit zo lees lijkt de kans groot dat de oorzaak ergens bij de kabel te zoeken is. Afgaand op eigen ervaring (met mijn voorgaande wagen, niet met de iX3) acht ik de kans niet onbestaande dat het hier om marterschade gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

DbG schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:34:
[...]

Als ik dit zo lees lijkt de kans groot dat de oorzaak ergens bij de kabel te zoeken is. Afgaand op eigen ervaring (met mijn voorgaande wagen, niet met de iX3) acht ik de kans niet onbestaande dat het hier om marterschade gaat.
Mogelijk maar weinig waarschijnlijk, dan zou je bus-errors zien en niet dit soort meldingen.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Bedankt alvast.
Heb de volledige error log hier even gezet: https://www.dropbox.com/s...dc84n9n9f615e1olsvxw&dl=0

Overal lijken er wel errors te zitten in de modules: dit is misschien normaal? Een beetje zoals de event vwr van een PC: daar staan ook overal errors in terwijl ie perfect werkt.

Buiten de parkeersensors werkt de auto perfect (al blijf ik altijd problemen hebben met het starten van het laden: ik sta gemiddeld 8 minuten bij een laadpaal te prutsen eer die auto oplaadt: kabel erin, kabel eruit, badgen, weer eens badgen, nog eens kabel erin en eruit en opeens start het laden dan). Ik laad enkel aan openbare palen.

Er staan ook errors in dat de tailgate niet gesloten of geopend kan worden omdat de speed niet 0km/u is. Zelfs dat logt ie 😁. Idd: ooit wel eens proberen openen of sluiten terwijl ik aan het rijden was om te zien wat dat deed.

[ Voor 14% gewijzigd door Pharos1985 op 06-02-2024 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Pharos1985 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:34:
Bedankt alvast.
Heb de volledige error log hier even gezet: https://www.dropbox.com/s...dc84n9n9f615e1olsvxw&dl=0

Overal lijken er wel errors te zitten in de modules: dit is misschien normaal? Een beetje zoals de event vwr van een PC: daar staan ook overal errors in terwijl ie perfect werkt.

Buiten de parkeersensors werkt de auto perfect (al blijf ik altijd problemen hebben met het starten van het laden: ik sta gemiddeld 8 minuten bij een laadpaal te prutsen eer die auto oplaadt: kabel erin, kabel eruit, badgen, weer eens badgen, nog eens kabel erin en eruit en opeens start het laden dan). Ik laad enkel aan openbare palen.

Er staan ook errors in dat de tailgate niet gesloten of geopend kan worden omdat de speed niet 0km/u is. Zelfs dat logt ie 😁. Idd: ooit wel eens proberen openen of sluiten terwijl ik aan het rijden was om te zien wat dat deed.
Geen zorgen maken over al die errors. Je kan ze wel eens clearen om te kijken welke er bij komen wanneer je aan een laadpaal staat de prutsen. Best net ervoor dan clearen.

Als je de parkeersensoren zelf wil debuggen, moet je even Insta+ installeren op de PC.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Ik kende insta+ niet. Ga het vanavond eens testen, ziet er een leuk tool uit.
Heb jij zo nog leuke tooltjes waar we het bestaan niet van weten? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Gewoon nieuwsgierig... hoe leeg hebben jullie je iX3 al gereden ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
r2504 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:47:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xn2ntaY7oY5aVVQxsWjVqe_3YuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WcMCffH4uzsAzT0Li4CIznUT.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uS9IBfPvG8NXAME2rR32KDxOGHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGVvzDHkTwSlEDBtiPTgmu3s.jpg?f=fotoalbum_large

Zoiets 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Heb ook al eens aangekomen bij een laadpaal met minder dan 5km. Dan blijven toertjes draaien rond die laadpaal en af en toe paar keer goed opgetrokken (voor zover dat mogelijk is want hij heeft dan idd veel minder vermogen) om hem leeg te rijden tot 0km en hem dan aan de lader gehongen.

Je kan volgens een YT filmpje nog ongeveer 10km rijden wanneer hij op 0 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Iemand hier toevallig zijn kenteken achteraan al bevestigd zonder kentekenhouder? Zoja: hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-09 22:21
r2504 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:47:
15-20km range resterend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:23

Boston

The Cape State

Vandaag is mijn auto ge-updatet naar 11/2023.50. De update naar 07/2023.50 mislukte om onbekende reden, dus was blij dat er een nieuwe update kwam (die vervolgens wel goed ging.) Ik had de BMW dealer al gezegd dat ze bij de wissel van de zomerbanden straks er anders naar moesten kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQzgVmSOMyFRJBNjmAk0RoZT4C4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HwPm13UE5emPl7TrWPs43LBK.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7l5jrJtlZhe5lNJ-B-oYdF2egk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rvHD6oEAiatg9IcfdCV2uy8N.png?f=fotoalbum_large

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Boston schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:20:
[...]

Vandaag is mijn auto ge-updatet naar 11/2023.50.
Heb je hier iets manueels voor gedaan of kwam dit spontaan ?

Als ik in m'n app kijk dan geeft die aan dat "de meest recente softwareversie 11/2023.42" is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebab1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:00
[...]

Vandaag is mijn auto ge-updatet naar 11/2023.50. De update naar 07/2023.50 mislukte om onbekende reden, dus was blij dat er een nieuwe update kwam (die vervolgens wel goed ging.) Ik had de BMW dealer al gezegd dat ze bij de wissel van de zomerbanden straks er anders naar moesten kijken.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Had hetzelfde, vorige update mislukte en vandaag succesvol deze geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:43
Vraag:
onlangs wilde ik een route via de app naar mijn BMW sturen, ik had 5 “via” punten ingevoerd maar deze werden dus als afzonderlijke bestemmingen verzonden ( geeft de app geloof ik ook aan ) onderweg moet je dus iedere keer een volgende bestemming selecteren om uiteindelijk op de eindbestemming te komen.
Doe ik iets verkeerd of is er een alternatief, dit is echt erg lastig zo, ben op mijn motor Tomtom gewend en dan kan je mooie routes maken met “via” punten en kan je dit dus laden als 1 route met meerdere via punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

alikebab1 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:42:
[...]

Had hetzelfde, vorige update mislukte en vandaag succesvol deze geïnstalleerd.
Enig idee wat de update concreet doet/fixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebab1
jvq schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:08:
[...]

Enig idee wat de update concreet doet/fixt?
Nee hele vage patch notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
r2504 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:31:
[...]

Heb je hier iets manueels voor gedaan of kwam dit spontaan ?

Als ik in m'n app kijk dan geeft die aan dat "de meest recente softwareversie 11/2023.42" is geinstalleerd.
Een manuele check in de auto voor een software update geeft aan dat m’n versie nog steeds de meest recente is… doet BMW hier rolling upgrades en over welke periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-09 12:33
r2504 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:29:
[...]

Een manuele check in de auto voor een software update geeft aan dat m’n versie nog steeds de meest recente is… doet BMW hier rolling upgrades en over welke periode?
Geen idee hoe het werkt. Maar er lijkt op het moment in ieder geval een update te worden uitgerold. Ik kreeg gisteren een melding op het scherm na een rit en de auto heeft vervolgens software-versie 11/2023.50 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Hans4545 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:24:
Vraag:
onlangs wilde ik een route via de app naar mijn BMW sturen, ik had 5 “via” punten ingevoerd maar deze werden dus als afzonderlijke bestemmingen verzonden ( geeft de app geloof ik ook aan ) onderweg moet je dus iedere keer een volgende bestemming selecteren om uiteindelijk op de eindbestemming te komen.
Doe ik iets verkeerd of is er een alternatief, dit is echt erg lastig zo, ben op mijn motor Tomtom gewend en dan kan je mooie routes maken met “via” punten en kan je dit dus laden als 1 route met meerdere via punten.
als je de route als een route doorstuurt, dan komt die bij je "reizen"
ook krijg je een popup als je de auto start, als je die accepteert, dan laadt hij ook de reis

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij mij staat nog de 03/2023.67
Heb nog maar 1 keer een update voorstel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
Korre schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:20:
[...]

Heb je de bmw app up to date op je telefoon. Ik kreeg de melding nadat ik de app geupdate had nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre
MvdV75 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:55:
[...]

Heb je de bmw app up to date op je telefoon. Ik kreeg de melding nadat ik de app geupdate had nl
Even bekeken en die is gisteren automatisch geüpdatet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Korre schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:03:
[...]

Even bekeken en die is gisteren automatisch geüpdatet
Idem hier, nog steeds de 03/2023.67. Kan je deze manueel updaten of forceren? Ik heb nog maar eenmaal de vraag gehad en daar is het mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

De update zal vast iets fixen, maar ik merk nul verschil. Ik zou geen haast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-02 10:31
Weet er iemand of je met de idrive controller terug naar carplay kan als je in de gewone BMW UI bezig bent geweest?

Ik vind precies geen mogelijkheid om zonder het scherm aan te raken terug naar carplay te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharos1985
iDrive knop omhoog doen (op het homescreen van iDrive) zodat je in die bovenste balk van de UI terecht komt en dan kan je draaien aan de knop voor de opties te kiezen in die balk en vervolgens kan je daar een optie kiezen Apple Carplay.
Zelf gebruik ik een nummersneltoets hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Media knop -> links tikken op de idrive -> CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre
Vandaag 1 jaar ix3 rijder
Eigenlijk heel content met de auto.
Enkel verbruik in de winter met winterbanden is wel heel hoog. 26kwh/100km in december...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtEdHZzsM8CYt9xLG2MaSdQzOwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6uwxKLUwxU97XiuMEMhY2BxK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
Korre schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:12:
Enkel verbruik in de winter met winterbanden is wel heel hoog. 26kwh/100km in december...

[Afbeelding]
20 inch of 19 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Die van mij verbruikt tijdens écht koude dagen ook zoveel hoor... Ooit als actieradius bij de koude temperaturen (-4° 's nachts) 212km zien staan in de app wanneer hij 100% geladen was. Auto slaapt 's nachts buiten. Ik ben ook niet de meest zuinige rijder. Ik trek niet héél vlot op ofzo (soms wel eens) maar ik rijd op de snelweg toch rond de 140km/u wanneer het verkeer dat toelaat en dan krijg je idd waarden als 23kWh/100km, of soms zelf 25.

Voor mij geen enkel probleem: ik rijd nietveel kilometers en qua actieradius is deze wagen meer dan voldoende. Maar mensen die veel kilometers rijden...

Ook 19inch hier zonder winterbanden (de originele banden liggen er nog op).

[ Voor 6% gewijzigd door Pharos1985 op 09-02-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Hier 20" winterbanden met cijfers die fluctueren van rit tot rit (nochtans constant dezefde rijstijl die eerder rustug is en veel ACC gebaseerd) gaande van 16.5 tot 25 kWh en soms meer. Op zich vind ik het moeilijk er enige logica in terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

20" met Continental 870P winterbanden en op de snelweg altijd ACC en 100km/u (ja het bestaat :-) ): 18-19kWh. De mybmw app had ooit als "tip" dat elke 10 km/u harder boven de 100 een extra verbruik van 10% opleverde...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pharos1985
Korre schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:12:
Hier ook zeer tevreden na 3 maand rijden. Enige nadelen:
- Gordel die inderdaad aan passagierskant niet goed oprolt en geluid maken tijdens het rijden (heb er nu gewoonte van gemaakt om de gordel even manueel een tikje te geven zodat dit probleem opgelost is).
- iDrive die toch maar matig is qua UI/mogelijkheden/overzichtelijkheid. Geen probleem voor mij: als ik muziek heb is het al genoeg voor mij, meer doe ik niet met de 'entertainment' van een auto.
- De bug rond preconditionen (koelen wanneer het buiten ijskoud is) vind ik soms irritant. Gelukkig heb ik dat maar 1x30 keer dat ik het gebruik, maar best irritant.
- Hoog verbruik: maar dat weet je eigenlijk op voorhand wanneer je een onaerodynamische "betonblok" aanschaft.

Voor de rest: fantastische wagen, kan hem alleen maar aanraden. Een echte auto, goede stoelen, goed onderstel en overal robuust/premium aanvoelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Heeft iemand trouwens al een keer zijn kaart kunnen updaten? Volgens mij moet dat zoals ik het las per USB Stick. Alleen krijg op de website de volgende foutmelding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEyjaaSlXHTBxOs-XDZn3hEqwAM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b3VCjRPGqeaFCo6rLSEbeFXp.png?f=fotoalbum_large

Iemand een (andere) manier hiervoor?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:12
siemenz schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:37:
Heeft iemand trouwens al een keer zijn kaart kunnen updaten? Volgens mij moet dat zoals ik het las per USB Stick. Alleen krijg op de website de volgende foutmelding

[Afbeelding]

Iemand een (andere) manier hiervoor?
inloggen op bmw.nl, icoon rechtsboven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOaZoqNB6KK5iusULlBfZzee8xE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/55Dx0hZ4j8wjJF8en45gUwmH.png?f=fotoalbum_large

daarna ga je naar voertuigoverzicht
https://www.bmw.nl/nl-nl/mybmw/vehicle-overview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2LJmVAPBK4PKvNYl3w-OWnvkks=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7OLsIxwsBbSIS0VsfEF1K6TK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/11TCzptSMxFL7N6DVMf5JaNSU2c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5lHJqbsioRyP7t4mZcONlK11.png?f=user_large
dan zie je kaartupdate staan
klik daarop en dan krijg je de optie voor de OTA voor delen van Europe (BLN) of andere landen en daaronder de handmatige kaart update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGrS6z9I-1Ylq0PC09l6OE6ynxY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sOxy0LO98c2WZztpbUMxiIuA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

mtv1 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:45:
[...]

inloggen op bmw.nl, icoon rechtsboven

[Afbeelding]

daarna ga je naar voertuigoverzicht
https://www.bmw.nl/nl-nl/mybmw/vehicle-overview

[Afbeelding]

[Afbeelding]
klik daarop en dan krijg je de optie voor de OTA voor delen van Europe (BLN) of andere landen en daaronder de handmatige kaart update.

[Afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre
Korre schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:20:
[...]

Vandaag de update binnengekregen.
Installatie ging vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik heb een uurtje geleden firmware 11/2023.50 aangeboden gekregen en geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
mtv1 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:45:
[...]
Ik zie voor BNL enkel de "Naar de handmatige kaartupdate"... en dus zelf te downloaden op USB stick.

Waar zou die OTA zichtbaar moeten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
r2504 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 20:32:
[...]

Ik zie voor BNL enkel de "Naar de handmatige kaartupdate"... en dus zelf te downloaden op USB stick.

Waar zou die OTA zichtbaar moeten zijn ?
Zoals in het plaatje, erboven de ota update en daaronder de handmatige update. Dit plaatje heb ik op de pc gemaakt, mogelijk dat op tablet of telefoon een andere weergave geeft. Ik krijg dit in ieder geval niet voor elkaar met chrome desktopsite opvragen of in safari op mijn mobiel of tablet. Oftewel via de pc heb je meer inzage in mogelijkheden.

Check even in de BMW app onder gegevensinstellingen de optie privacy instellingen. Klik daarop en je komt in de instellingen terecht, daar zie je allerlei zaken staan die aan of uit kunnen staan. Het kan zijn dat daar mogelijk iets niet goed staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEo7b3BXP0ftFmB8rnuXdNHx5Bw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Cgh0maRX4V7UbmfEWdCR3h62.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door mtv1 op 13-02-2024 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik zie het volgende... volgens m'n auto had ik Road Map EUROPE Live 2023-1 101032239.3.00, P18_23w44.2-1 BE, LU, NL, 2023-4 (ik vermoed dan dat BNL up-to-date is ?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1aG_Gfee2VYjPUMNsLYm5qXp-M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dCOWD0M1ueP8FWGi9B9d2wNK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door r2504 op 12-02-2024 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
r2504 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 21:40:
Ik zie het volgende... volgens m'n auto had ik Road Map EUROPE Live 2023-1 101032239.3.00, P18_23w44.2-1 BE, LU, NL, 2023-4 (ik vermoed dan dat BNL up-to-date is ?)

[Afbeelding]
Correct voor bnl al 2023-4 en voor europa 2023-1.

Dat plaatje zie ik ook, en had ik daarvoor ook met de ota 2023-4 voor BNL in de auto, maar voor europa toen nog 2023-3. Verder in mijn plaatje omdat ik update 2023-4 al had geïnstalleerd zie ik niet die update melding.Maar ik heb dus hetzelfde scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door mtv1 op 12-02-2024 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvq

jvq

mtv1 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 21:34:
[...]

Check even in de app onder gegevensinstellingen de optie privacy instellingen. Klik daarop en je komt in de instellingen terecht, daar zie je allerlei zaken staan die aan of uit kunnen staan. Het kan zijn dat daar mogelijk iets niet goed staat.

[Afbeelding]
Leuk, deze pagina had ik nog nooit gevonden. Zag trouwens dat "Remote services" niet te activeren is. Neem aan dat dat voor nieuwere modellen is?

[ Voor 3% gewijzigd door jvq op 13-02-2024 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
USB stick ingeplugged vanmorgen met Europe 2023-4 erop en update van de kaart starte netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Hier ook update geïnstalleerd: mijn TLA/LCA en disable van gordelalarm is er intussen wel uit.

Zal het na zijn nazicht bij de dealer volgende week eens opnieuw coden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieterC
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-08 16:01
Ik had graag het coldgating issue opgelost gezien in de laatste update, maar helaas, bij lange ritten nog steeds ijskoude lucht na ongeveer 45 min.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 04:48
DieterC schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:46:
Ik had graag het coldgating issue opgelost gezien in de laatste update, maar helaas, bij lange ritten nog steeds ijskoude lucht na ongeveer 45 min.
Morgen gaat die van mij weer naar de dealer hiervoor. Zou fijn zijn als hier een keer een oplossing voor komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alikebab1
Remigius schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:56:
[...]

Morgen gaat die van mij weer naar de dealer hiervoor. Zou fijn zijn als hier een keer een oplossing voor komt.
Ah kijk - houd ons even op de hoogte als je wilt. Ik vind het net geen groot genoeg issue om te gaan - maar wel vreemd met zo'n dure auto, dus twijfel steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-11-2024
Zijn er hier lezers die tijdens snelladen de 150 Kw halen en vasthouden,zo ja alleen bij voorverwarmen van de accu ? Mij is het nog niet gelukt, laatst maximaal 95 Kw maar voor even en dan terug naar 45 a 50 Kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fema
  • Laatst online: 16-09 09:03
Ook net geregistreerd, volg wel al een tijdje de topics.

Nieuwe topic ( denk ik):
- weet er iemand of je garagepoort via homelink (of iets anders) kan bedienen in de wagen. Er zijn geen knoppen of toetsen in de wagen hiervoor te vinden. Heb nochtans wagen met alle aanvinkbare opties (laser, trekhaak,..) versie impressive 06/22.
Geen duidelijke uitleg gekregen (tel bmw bornem) of dit kan aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvM
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-07-2024

MvM

Rincon schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:47:
Zijn er hier lezers die tijdens snelladen de 150 Kw halen en vasthouden,zo ja alleen bij voorverwarmen van de accu ? Mij is het nog niet gelukt, laatst maximaal 95 Kw maar voor even en dan terug naar 45 a 50 Kw.
Deze zomer langs de snelweg in Frankrijk regelmatig gelukt. Hoe lang weet ik niet, maar hij was na een relatief korte pauze (drinken en toiletbezoek met 3 dames 😁) op 95% en dat viel eerlijk gezegd reuze mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dqj9R6CI7nfCe5Dw0gamS5htXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GT6ckqW888MakVGHU5gJ3THI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8b6cetwaJpiXjTi5EtwBtP8SlT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fflLtDB1T98vIH5F2NdUG9cL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOOHPBZzvzF_8cdeP0RghM5AA3s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUcHVlChovTFhxz1CnxDbKj9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
Mij is het eigenlijk niet gelukt de 150kw niet te halen mits ver genoeg leeg gereden en bij lagere temperaturen voorverwarmd. Ook in december bij retour Oostenrijk alle 10 de laadstops bij snelladers de 150kw makkelijk gehaald. Bij Tesla zelfs 155 zien langskomen aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
DieterC schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:46:
Ook last van gehad vorige week (eerste keer sinds ik 3 à 4 maand de wagen gebruik): ijskoude lucht blazen bij een langere rit. Echt raar.
Voor mensen die ermee naar de dealer gaan (heb ik nog niet gedaan): laat zeker weten wat ze ervan zeggen. Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
goirke schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:43:
[...]

Mij is het eigenlijk niet gelukt de 150kw niet te halen mits ver genoeg leeg gereden en bij lagere temperaturen voorverwarmd. Ook in december bij retour Oostenrijk alle 10 de laadstops bij snelladers de 150kw makkelijk gehaald. Bij Tesla zelfs 155 zien langskomen aan het begin.
Vorige week gaan DC laden met een SoC van minder dan 20%, 10 minuten ervoor de accu preheating opgezet, en snelladden aan max 60 Kw... (dikwijls viel hij terug naar 40 Kw).
De Allego snellader was 150kw en er stond niemand naast mij (DC charger met dual socket).
Heb ik niet voldoende preheated? Of was mijn SoC nog niet laag genoeg?

Het is in 4 maand gebruik/bezit nog maar de 2de keer dat ik DC laden doe.

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
Ja het lukt maar:
- zorg dat je het aanzet minimaal 60 km voor de laad stop;
- en, ga niet onder de 60 km range en zeker niet onder de 40, want dan krijg je een cryptische melding met afkoeling accu, en dan kun je het vergeten en heb je coldgating issues (laad snelheid onder de 50kW bij zeer koude temperaturen en onder de 90kW bij kou).

Het is in ieder geval zeer vervelend dat er geen duidelijke uitleg komt hoe het werkt en onder welke voorwaarden.

Ik gebruik overigens niet de app om stops in te laden. Werkt zo jaren 90. Ik kan er niet mee overweg. Ik gebruik Waze met optie elektrisch rijden oid. Dan gebruik ik de tussenstop categorie laden en dan kies ik de Fastned stop die past binnen bovengenoemde criteria.

Edit: oh ja, als hij je voorstelt om voor te verwarmen, dan ben je te laat.

[ Voor 3% gewijzigd door DjCoke op 15-02-2024 05:23 ]

• alikebab1
Pharos1985 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:28:
[...]

Vorige week gaan DC laden met een SoC van minder dan 20%, 10 minuten ervoor de accu preheating opgezet, en snelladden aan max 60 Kw... (dikwijls viel hij terug naar 40 Kw).
De Allego snellader was 150kw en er stond niemand naast mij (DC charger met dual socket).

10min is niet genoeg. Accutemperatuur moet minimaal 18 graden bereiken. Ik heb uitvoerig getest met OBD dongle en bijgehouden hoelang het duurt om accu te verwarmen - gaat erg traag. Uiteraard is dit afhankelijk van buitentemperatuur. Ik begon in Oostenrijk 25-30 min van tevoren.

Als de auto zelf vraagt of je wilt voorverwarmen ben je inderdaad al te laat.

Overigens als accu op temperatuur is bijna altijd 105KWh kunnen halen.

• goirke
Pharos1985 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:28:
[...]

Minimaal 15-20 minuten voorverwarmen. Het liefste een half uur van te voren als het koud is. Ik vergeet het echter regelmatig waardoor ik effectief meestal rond die 15-20 minuten zit.

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

fema schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:50:
Ook net geregistreerd, volg wel al een tijdje de topics.

Nieuwe topic ( denk ik):
- weet er iemand of je garagepoort via homelink (of iets anders) kan bedienen in de wagen. Er zijn geen knoppen of toetsen in de wagen hiervoor te vinden. Heb nochtans wagen met alle aanvinkbare opties (laser, trekhaak,..) versie impressive 06/22.
Geen duidelijke uitleg gekregen (tel bmw bornem) of dit kan aangeboden worden.
Zet gewoon een Shelly 1 parallel over de drukknop van je garagepoort. (https://kb.shelly.cloud/knowledge-base/shelly-1-mini-gen3). Kan je bijna zeker kwijt in de motor-unit.
Shelly app integreert in CarPlay en zo kan je de poort openen/sluiten.

Siesteem Spekkies!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

goirke schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 07:12:
[...]

Minimaal 15-20 minuten voorverwarmen. Het liefste een half uur van te voren als het koud is. Ik vergeet het echter regelmatig waardoor ik effectief meestal rond die 15-20 minuten zit.
Rijden jullie dan op andere navigatie dan de standaard van BMW? Kan me bijna niet voorstellend dat als je in de navigatie naar een snellader navigeert, de auto zelf bepaalt wanneer het nodig is om de accu op de juiste temperatuur te krijgen. Lijkt me een relatief simpele berekening door het BMS (accu is nu 6 graden, moet 20 graden zijn, kost x minuten om die temp te bereiken, het duurt nog x+y minuten voordat we bij de snellader aankomen, dus beginnen met voorverwarmen om tijdstip z).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• fema
  • Laatst online: 16-09 09:03
GigaTexel_BE schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:51:
[...]

Zet gewoon een Shelly 1 parallel over de drukknop van je garagepoort. (https://kb.shelly.cloud/knowledge-base/shelly-1-mini-gen3). Kan je bijna zeker kwijt in de motor-unit.
Shelly app integreert in CarPlay en zo kan je de poort openen/sluiten.
thx!
Ziet er simpel uit, echter geen kaas gegeten van elektrische schakelingen.en wens achteraf ook geen nieuwe garagemotor te moeten steken :)

• Rincon
  • Laatst online: 05-11-2024
Bedankt voor alle info.
Pagina: 1 ... 75 ... 93 Laatste