Iemand nog een tip voor een goede telefoonhouder?
Edit, het is deze geworden: Telefoonhouder
Edit, het is deze geworden: Telefoonhouder
[ Voor 69% gewijzigd door alikebab1 op 10-01-2024 11:51 ]
[ Voor 69% gewijzigd door alikebab1 op 10-01-2024 11:51 ]
Enkel snelladen, de 11kw van AC heeft geen voorverwarmen nodig.ix3 Belgium schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:36:
Is het voorverwarmen enkel voor snelladen of ook nuttig voor AC laden?
Klopt ik heb de pre-LCI versie en die heeft het helaas niet. Moet dit oplossen door hem voor het opladen in Sportstand even flink aan te pakken. In de winter echt een gemis als je moet snelladen want duurt gewoon 10 minuten langer dan normaal. We hebben ook een Lotus Eletre en die gaat gelijk bijna naar maximum van 350 kW DC en dan blijft de IX3 in de kou wel beetje achter met soms maar 100 kW DC ladenalikebab1 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:00:
Dank allemaal. Ik ga de auto ook maar gewoon normaal rijden, BMW navigatie aan en ik kijk zelf wel waar ik ga laden als ik het niet vertrouw.
Had vandaag nog iets geks: de app in de auto om batterij voor te verwarmen deed niks als ik wilde openen, andere apps deden wel. Heb iDrive gereset (30sec volumeknop indrukken) - daarna deed die weer.
Weet niet of dit alleen invloed had op handmatig voorverwarmen of automatisch, maar zonder die functie ga ik echt een stuk langzamer laden als het -5 is
Lane Change & Red Light: werken nooit, tenzij je ze zelf activeert en dan werkt die overalr2504 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:20:
De functies zoals Lane Change Assistant, Red Light, Emergency Lane, ... welke momenteel niet in Belgie beschikbaar zijn, werken deze automatisch wel zodra je in het buitenland bent (bv. Nederland, Duitsland, Oostenrijk, ...) of is dit afhankelijk van het land van aankoop ?
Ik zie de opties in m'n menu's maar als ik ze aanvink krijg ik de melding dat de functie niet beschikbaar is in dit land (Belgie dus).GigaTexel_BE schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:10:
Lane Change & Red Light: werken nooit, tenzij je ze zelf activeert en dan werkt die overal
Emergency lane: in bepaalde landen, tenzij je de functie zelf activeert en dan werkt die overal
Ik sluit me aan bij jvq. Gewoon rijden en dan de "laadstation langs de route zoek functie" gebruiken. Op mijn laatste reis door Frankrijk heb ik 2x bij Tesla geladen en na mijn vorige berichten over ontbrekende Tesla laadstations in de BMW navigatie raad ik aan om in de Tesla app te kijken waar ze zijn en daar naar toe te navigeren. Als je zelf moet betalen voor je kWh, dan is Tesla in Frankrijk veel goedkoper.jvq schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:45:
[...]
Het alternatief voor al dat plannen [...] is gewoon die geschatte range in km's te gebruiken en gedurende de rit elke keer bij bijv nog 100km range een laadstation langs de route te zoeken en te programmeren met de iX3 navi: je ziet meteen welke (op dat moment) niet druk is en hij warmt de accu voor. [...] Voor een ev-groentje als ik klinkt dit overigens wel spannend met wat ik lees over de beperkte laadstructuur in landen als Frankrijk en Italië...
"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)
Waar staat die functie om te zoeken naar laadstation langs de route? Kan nooit zo goed vinden.Boston schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:10:
[...]
Ik sluit me aan bij jvq. Gewoon rijden en dan de "laadstation langs de route zoek functie" gebruiken. Op mijn laatste reis door Frankrijk heb ik 2x bij Tesla geladen en na mijn vorige berichten over ontbrekende Tesla laadstations in de BMW navigatie raad ik aan om in de Tesla app te kijken waar ze zijn en daar naar toe te navigeren. Als je zelf moet betalen voor je kWh, dan is Tesla in Frankrijk veel goedkoper.
Anoniem: 150119
Ik was toevallig gisteren in Duitsland en bij de grens over te steken kreeg ik de melding dat Lange Change assist terug actief werd gezet (en terug gedeactiveerd bij het naar huis rijden)r2504 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:15:
[...]
Ik zie de opties in m'n menu's maar als ik ze aanvink krijg ik de melding dat de functie niet beschikbaar is in dit land (Belgie dus).
Beetje raar dat je aangeeft dat de functies overal werken want net daarom doen mensen toch de "codering" update via de ODB dongle en tools ? Of bedoel je met zelf activeren deze "codering" ?
Maar als dit laatste zo is dan moet je dus de codering doen ook al rijd je rond in bijvoorbeeld Duitsland en wil je ze daar gebruiken ?
Bedoel je niet de Emergency Lane Assist?Anoniem: 150119 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:17:
[...]
Ik was toevallig gisteren in Duitsland en bij de grens over te steken kreeg ik de melding dat Lange Change assist terug actief werd gezet (en terug gedeactiveerd bij het naar huis rijden)
Er zit een land-filter op de 3 functies die je opnoemt.r2504 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:15:
[...]
Ik zie de opties in m'n menu's maar als ik ze aanvink krijg ik de melding dat de functie niet beschikbaar is in dit land (Belgie dus).
Beetje raar dat je aangeeft dat de functies overal werken want net daarom doen mensen toch de "codering" update via de ODB dongle en tools ? Of bedoel je met zelf activeren deze "codering" ?
Maar als dit laatste zo is dan moet je dus de codering doen ook al rijd je rond in bijvoorbeeld Duitsland en wil je ze daar gebruiken ?
Is vrij eenvoudig als je weet wat je doet. Ik heb het ondertussen bij een 7-tal wagens al geactiveerd (via Tweakers en Facebook).Manchu schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:10:
Kan ik die features nu eigenlijk gemakkelijk zelf activeren en deactiveren @GigaTexel_BE ?
Het betreft een bedrijfswagen.
Idealiter dus deactiveren wanneer die op onderhoud moet.
En is er dan impact op het niet meer ontvangen van updates bijvoorbeeld?
Ik ook nietalikebab1 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:33:
[...]
Waar staat die functie om te zoeken naar laadstation langs de route? Kan nooit zo goed vinden.
Concludeer ik dan correct dat je open staat dit ook bij andere wagens, ten vergoeding, te doen? Want wel interesse maar zelf niet de nodige hardware…GigaTexel_BE schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:14:
[...]
Is vrij eenvoudig als je weet wat je doet. Ik heb het ondertussen bij een 7-tal wagens al geactiveerd (via Tweakers en Facebook).
Deactiveren voor onderhoud is niet nodig. Er wordt geen nieuwe software ingeladen o.i.d. Het aanpassen van bepaalde parameters in de BMW ECU's gebeurt ondertussen al 15 jaar en vind online nergens referenties naar discussies met de dealer. De BMW dealertool (ISTA+) heeft geen functies om dit te detecteren.
Ga je prullen aan de software en opvoeren, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.
In de navigatie controller naar links en "Zoeken". Dan staat er rechts een lijstje met o.a. "laadstations". Die selecteren (of intypen denk ik) en dan kan je een filter zetten met als eerste keuze de locatie. Die toont alleen "langs de route" als er een route actief is.
Dank! Dat is handig.jvq schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:15:
[...]
In de navigatie controller naar links en "Zoeken". Dan staat er rechts een lijstje met o.a. "laadstations". Die selecteren (of intypen denk ik) en dan kan je een filter zetten met als eerste keuze de locatie. Die toont alleen "langs de route" als er een route actief is.
Gebruikt je Spotify via BT dus je streamed Spotify van je telefoon naar de auto? Zo ja, heb je geprobeerd andere audio bestanden of bv een Teams call te doen via BT, als het dan ook gebeurt is je BT verbinding brak.Timmie schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 01:26:
Misschien is het hier al ooit gevraagd, maar ik heb een vervelend audioprobleem.
Wanneer ik via Spotify luister, lijkt het signaal iedere minuut of twee minuten telkens een milliseconde weg te vallen, waardoor het geluid een klein tikje lijkt over te slaan. Het lijkt miniem, maar het is heel irritant, zeker als je erop gaat letten.
Herkent iemand dit probleem? Enig idee wat ik eraan kan doen?
Heb al een paar keer de telefoon verwijderd en opnieuw geconnecteerd.
Heb ook een nieuwe telefoon en daar doet hij het ook bij, dus het ligt niet aan het toestel.
@GigaTexel_BE Referentie grille is correct, heb'em binnengekregen en klopt volledigGigaTexel_BE schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:54:
[...]
51135A34E69 is de High Gloss, zonder blauwe accenten, zonder gat voor de camera
[ Voor 11% gewijzigd door dmod op 12-01-2024 13:57 ]
Bedanktjvq schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:15:
[...]
Dat heb ik nog nooit gehad. Niet toevallig via de app of een andere sleutel de auto afgesloten?Hans4545 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:27:
Iemand dit meegemaakt; was auto aan het uitladen en had mijn sleutel in de auto gelaten zodat de auto niet iedere keer vergrendeld en geopend wordt , alleen toen sloot de auto alles af en kon ik er dus niet meer in, gelukkig had mijn vrouw de reserve sleutel in haar tas en konden we de auto weer openen.
Toch vervelend als je met 1 sleutel onderweg wordt buiten gesloten.
Grz D.
Zeker niet actief met sleutel, had wel telefoon bij me , zal het nog eens proberen of de auto afsluit indien ik met alleen telefoon weg loop en sleutel in auto.DomiGijzen schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 18:52:
[...]
Dat heb ik nog nooit gehad. Niet toevallig via de app of een andere sleutel de auto afgesloten?
Ik heb een digital key op m'n smartphone staan en zonder kan je zelfs de auto openen met de app.Hans4545 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:27:
Toch vervelend als je met 1 sleutel onderweg wordt buiten gesloten.
Ja,lijkt mij ook mooi, maar ik heb een Samsung A52, en dus kan dit niet, zou ik eerst bv een IPhone moeten aanschaffen.r2504 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 21:51:
[...]
Ik heb een digital key op m'n smartphone staan en zonder kan je zelfs de auto openen met de app.
Zoals ik al schreef kan je gewoon met de app ook al je auto openen... je kan hem alleen niet starten. Dit heeft me destijds al eens gered toen ik in Winterberg op de parking stond van de skipiste en m'n sleutel het niet meer deed (wist toen niet van het klepje aan de deur).Hans4545 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:01:
[...]
Ja,lijkt mij ook mooi, maar ik heb een Samsung A52, en dus kan dit niet, zou ik eerst bv een IPhone moeten aanschaffen.
[ Voor 27% gewijzigd door Pharos1985 op 12-01-2024 23:23 ]
Zie mijn post hierboven: dit lijkt alsof TLA aanstaat (maar lijkt me sterk bij jou gezien hij volgens mij bij jouw niet echt gecodeerd is met specifieke settings zoals dat bij mij wel is).r2504 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:33:
Bizar... ik zag daarstraks in m'n HUD een symbool van "Rode lichten" al ging het zo snel dat ik het niet goed heb kunnen bekijken. Iemand een idee hoe of wat want dit is de eerste keer dat ik het zie ?
Klopt, heb ik ook soms. Ook dat driehoekige voorrangsbord inclusief een geluidssignaal. Dat doet hij als hij denkt dat je niet oplet. Ben er nog niet achter wat hij precies daarvoor meeneemt: snelheid en afstand zeker. Maar ook of je kijkt lijkt het en of je al remt. Komt ook op je instrumentendisplay trouwens. Best geavanceerd vind ik.r2504 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:33:
Bizar... ik zag daarstraks in m'n HUD een symbool van "Rode lichten" al ging het zo snel dat ik het niet goed heb kunnen bekijken. Iemand een idee hoe of wat want dit is de eerste keer dat ik het zie ?
Iemand heeft dit op YouTube eens geprobeerd: one pedal versus uit laten rollen. De laatste was energiezuiniger. Bij de iX3 is dat de automatische stand in D. Wel moet je de afstand van de cruise control op min. 2 streepjes zetten, anders krijg je dat late "remmen" wat jij beschrijft.Pharos1985 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 23:37:
Nog iets: weet iemand hoe het regenereren van energie werkt in de B stand?
Met mijn ICE probeerde ik vooruitziend de wagen te laten 'uitbollen' (wel in 'vitesse' uiteraard, ik reed tot voor kort met een handgeschakelde ICE). Wanneer ik in de verte een rood licht opmerkte met 15 auto's ervoor wist ik dat ik op tijd mijn voet van de gas moest halen om zo zuinig mogelijk te rijden in de hoop dat ik niet moest stoppen voor dat licht maar gewoon kon doorrijden (gezien ik al ruim op voorhand wat snelheid minderde).
Wanneer ik niet assisted drived rijdt met mijn iX3 doe ik min of meer hetzelfde: ik laat mijn voet ietwat los van de stroompedaal en probeer zo 'geleidelijk' aan te 'remmen' voor dat verkeerslicht.
Wanneer ik echter op asisted driving rijdt dan heeft mijn iX3 volgende gedrag:
- Hij blijft op volle snelheid (bijv 90km/u) doorrijden.
- De laatste 250 meter detecteert ie met de radar een stilstaand voertuig voor dat verkeerslicht.
- Vervolgens begint ie heel fors te 'remmen': eigenlijk fors te regenereren. (Fors remmen, logisch, want hij heeft maar 250 meter).
Het stoort me niet: maar is dit energiezuinig? Of regeneer ik zelf beter door de assisted driving uit te schakelen en zelf geleidelijk aan het stroompedaal los te laten?
Bij TLA komt er normaal links onder een rood verkeerslicht. Als je dan op “set” drukt zou hij automatisch moeten stoppen voor het licht. De reden waarom dit nit volledig automatisch gaat is omdat de auto niet altijd slim genoeg is om te zien of enkel naar links afslagen bv groen is.Pharos1985 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 23:17:
De mijne is alsvolgt 'coded':
- LCA (Lane Change Assistant) staat aan: knipperen (licht knipperen, dus niet volledig doorduwen) indien hij op assisted driving rijdt en hij wisselt automatisch van rijstrook (hij kijkt of het veilig kan, en hij moet minimum 70km/u rijden dacht ik).
- TLA (Traffic Lights Assistant) staat aan: wanneer ik niet voor mij kijk (hij weet of je voor u kijkt of niet aan de hand van een camera die in het instrumentarium zit: het zwarte vlak bovenaan in het instrumentarium) en het licht springt op groen, dan geeft ie een audiovisueel signaaltje. Ook detecteert ie rode verkeerslichten: maar nog niet echt uitgeprobeerd wat ie doet indien ik op assisted driving rijdt en er een rood verkeerslicht is: zou ie automatisch stoppen?
- Ik heb ook gecodeerd dat ik niet lang op de knop van sluiting koffer moet duwen: één lange druk is voldoende, dan kan ik de knop loslaten.
LCA & TLA: bedankt aan @GigaTexel_BE ! Perfect uitgevoerd. De overige coding die ik heb gedaan (en nog ga doen :-)) ga ik zelf doen en heb de nodige hardware & software aangeschaft.
LCA zou ik nietmeer willen missen, TLA is leuk maar voor mij niet echt een meerwaarde.
Wanneer het voertuig binnen moet voor onderhoud over 2 jaar ga ik dat allemaal aan laten staan: zou me echt verwonderen indien dealer dat 'detecteert'/'ziet' en er dan nog eens moeilijk over zou gaan doen: ik maak me er geen zorgen over en ga hem zo voor onderhoud aanbieden. Indien de dealer het terug uitschakelt door een software update (lijkt me ook weinig waarschijnlijk) dan zet ik zelf weer aan :-)
Ik wil zelf ook nog wat andere dingen coden (zal me er eerstdaags eens achter zetten).
Ik doe geen codings voor andere mensen (te weinig tijd).
Hier precies hetzelfde! Afgelopen jaren geen probleem gehad met de kou.Pharos1985 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:04:
Ik krijg sinds gisteren melding dat mijn parkeersensoren bedekt/vuil zijn en dat daarom PDC nietmeer werkt. Ik moet ze reinigen geeft check control aan.
Vandaag met de hoge druk er eens over gegaan (wel niet over gewreven): blijft zelfde probleem.
Iemand die dit herkent? Is begonnen tijdens de dagen dat het ook overdag onder de 0° was.
Dat van op set duwen wist ik niet, net getest en werkt wel goed (het komt er eigenlijk wel op dat je op dat moment op set kan duwen; had het moeten weten).philippede1ste schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:00:
[...]
Bij TLA komt er normaal links onder een rood verkeerslicht. Als je dan op “set” drukt zou hij automatisch moeten stoppen voor het licht. De reden waarom dit nit volledig automatisch gaat is omdat de auto niet altijd slim genoeg is om te zien of enkel naar links afslagen bv groen is.
[ Voor 5% gewijzigd door Alexander1984 op 14-01-2024 21:58 ]
Sorry, maar Xpeng G9 of een Fisker Ocean is toch geen vergelijk met een BMW,Alexander1984 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 21:57:
Dag mensen,
Leuk forum over de iX3. Ik was even benieuwd zijn er nog veel mensen hier die de Y hebben vergeleken met de iX3? Er komt van de Y een facelift aan weet ik maar tja het design is nog wel dingetje. Qua techniek is het ook niet helemaal te vergelijk maar zeker goed genoeg de iX3.
En nog mensen die de iX3 hebben verkozen boven nieuwkomers zoals een Xpeng G9 of een Fisker Ocean die in het zelfde prijs segment zich bevinden of wat goedkoper zijn dan de iX3. Ik overweeg om er een te kopen met de kop eraf om wat goedkoper te kunnen instappen ten opzichte van een nieuwe en het is een privé aankoop ipv zakelijk.
Fisker voor 63k wel zeer grote accu alleen service en restwaarde een ding. Xpeng G9 grote auto maar hoe is de restwaarde en hoe doet die het over 5 jaar is beetje de vraag. Wel beide zeer compleet en doen niet onder voor High Executive van BMW.
Ik hoor graag jullie input, ik denk qua uiterlijk de iX3 nog steeds een zeer aansprekende auto is. Ik rij nu nog een BMW 3 serie diesel dus sowieso een flinke overstap naar SUV en elektrisch en 10 jaar jonger.
Ik snap je gedachte maar als je kijkt qua prijspeil en specs zitten deze toch nog wat hoger dan de BMW en de Xpeng en BMW iX3 worden beide in China geproduceerd. Ik weet er is geen onderscheid tussen BMW uit China en USA qua bouwkwaliteit en engineering van BMW staat er achter en service van de BMW dealers daarom kijk ik zeker zeer serieus naar de BMW.Hans4545 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:07:
[...]
Sorry, maar Xpeng G9 of een Fisker Ocean is toch geen vergelijk met een BMW,
Als je de restwaarde belangrijk vind, dan is de BMW de beste keuze, anders is het een persoonlijke keuze gebaseerd op wat je zelf belangrijk vind.Alexander1984 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:38:
[...]
Ik snap je gedachte maar als je kijkt qua prijspeil en specs zitten deze toch nog wat hoger dan de BMW en de Xpeng en BMW iX3 worden beide in China geproduceerd. Ik weet er is geen onderscheid tussen BMW uit China en USA qua bouwkwaliteit en engineering van BMW staat er achter en service van de BMW dealers daarom kijk ik zeker zeer serieus naar de BMW.
Enige minpunten kunnen zijn niet zoveel vermogen als andere merken en trager laden maar wat merk je er van in de praktijk.
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Ik ben benieuwd, ga dinsdag de mijne halen & de obd adapter ligt al klaar xDPharos1985 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:58:
[...]
Dat van op set duwen wist ik niet, net getest en werkt wel goed (het komt er eigenlijk wel op dat je op dat moment op set kan duwen; had het moeten weten).
Ik rijd nu een 2-tal maand aktief met die driving assistent: het is idd wel zo: je leert hem goed kennen. In het begin vond ik het wat angstaanjagend. Maar intussen weet ik perfect wanneer het fout zal lopen en op welk type wegen hij een meerwaarde is en op welke niet.
Heb 2 x 2 uur proefgereden in de model Y. Op papier heeft de Y van alles, maar hoe goed werkt het? Regensensor werkt bijv. slecht, automatisch grootlicht en verkeersbordherkenning idem, parkeersensoren ontbreken waardoor je het maar moet gokken (ook geen camera voor), autopilot wil dat je het stuur telkens een zetje geeft (echt hinderlijk), inhalen stopt autopilot, autopilot zet je ruitenwissers aan (!), linker spiegel kan niet ver genoeg voor lange mensen, banden maken veel herrie, wegligging en stuurgedrag is matig, van alles rammelt al na 3 maanden, motor piept bij stevig accelereren, trekhaak klapt niet electrisch weg, zicht door achterruit is minimaal, enz. Ontbreken doet o.a. een HUD, een zonnescherm voor het panodak, een open dakje, een 3D camerabeeld, achterruitwisser, sfeerverlichting, automatisch inparkeren en horizontaal verstelbare hoofdsteunen.Alexander1984 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 21:57:
Dag mensen,
Leuk forum over de iX3. Ik was even benieuwd zijn er nog veel mensen hier die de Y hebben vergeleken met de iX3? Er komt van de Y een facelift aan weet ik maar tja het design is nog wel dingetje. Qua techniek is het ook niet helemaal te vergelijk maar zeker goed genoeg de iX3.
En nog mensen die de iX3 hebben verkozen boven nieuwkomers zoals een Xpeng G9 of een Fisker Ocean die in het zelfde prijs segment zich bevinden of wat goedkoper zijn dan de iX3. Ik overweeg om er een te kopen met de kop eraf om wat goedkoper te kunnen instappen ten opzichte van een nieuwe en het is een privé aankoop ipv zakelijk.
Fisker voor 63k wel zeer grote accu alleen service en restwaarde een ding. Xpeng G9 grote auto maar hoe is de restwaarde en hoe doet die het over 5 jaar is beetje de vraag. Wel beide zeer compleet en doen niet onder voor High Executive van BMW.
Ik hoor graag jullie input, ik denk qua uiterlijk de iX3 nog steeds een zeer aansprekende auto is. Ik rij nu nog een BMW 3 serie diesel dus sowieso een flinke overstap naar SUV en elektrisch en 10 jaar jonger.
Je moet een ENET adapter hebben.philippede1ste schreef op maandag 15 januari 2024 @ 00:15:
[...]
Ik ben benieuwd, ga dinsdag de mijne halen & de obd adapter ligt al klaar xD
Wat zeggen die specs natuurlijk hé. De iX3 heeft net geen 300pk/400Nm en voor mij is dat echt meer dan snel genoeg.Alexander1984 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:38:
[...]
Ik snap je gedachte maar als je kijkt qua prijspeil en specs zitten deze toch nog wat hoger dan de BMW en de Xpeng en BMW iX3 worden beide in China geproduceerd. Ik weet er is geen onderscheid tussen BMW uit China en USA qua bouwkwaliteit en engineering van BMW staat er achter en service van de BMW dealers daarom kijk ik zeker zeer serieus naar de BMW.
Enige minpunten kunnen zijn niet zoveel vermogen als andere merken en trager laden maar wat merk je er van in de praktijk.
Bekend issue, lees maar even mijn reacties terug in dit draadje. De mijne (LCI maart 2022) is terug geweest (bij 30K km al) i.v.m. zogenaamde speling op het stuur, dan lijkt het net of hij vast staat, en vervolgens heel soepel links of rechts stuurt. Ze vervangen een gedeelte van de stuurkolom onder garantie.BC68 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:41:
Ik rijd al ruim 85.000 kilometer met volle tevredenheid in mijn iX3 van mei 2022.
Sinds een aantal weken nu heb ik een raar issue met mijn stuurinrichting. Het lijkt er af en toe op dat het stuur een klein beetje blokkeert als het stuur recht staat. Het is maar een lichte weerstand maar best wel een hinderlijk gevoel. Herkent iemand dit issue? En zo ja, weet je dan ook de oplossing?
aanvulling: issue doet zich voor in alle rijmodus standen.
Don't Speak, Just Think
Ja dat bedoel ik xD.
Kan ja. Heb het ook gedaan met de iPhone. Maar het is dan wel regel per regel checken, aanpassen en coderen per module.philippede1ste schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:38:
[...]
Ja dat bedoel ik xD.
Weet jij toevallig of ik met de BU ios app alles kan doen voor de lca te coderen of moet dit op een laptop?
Grz D.
Grz D.
TLA staat bij mij niet aan (want er is geen specifieke codering gedaan)... ik denk dus eerder dat het een waarschuwing was dat ik door het rood reed (wat niet correct was want het was een afzonderlijk rijvak met groen pijltje) net zoals je dat hebt wanneer je bij een STOP bord niet volledig stopt al krijg ik ditmaal volgens mij geen geluid en gans rood scherm.Pharos1985 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 23:26:
[...]
Zie mijn post hierboven: dit lijkt alsof TLA aanstaat (maar lijkt me sterk bij jou gezien hij volgens mij bij jouw niet echt gecodeerd is met specifieke settings zoals dat bij mij wel is).
Geen idee... bij een volgende laadbeurt controleer ik het even (al kom ik meestal terug als hij 100% heeft).DomiGijzen schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:20:
Gaat verder als ie weer dicht gaat toch? Anders is het waarschijnlijk de paal die de sessie helemaal beëindigt.
Ja, al een stuk of 10x bij Tesla met mijn IX3 LCI geladen. Vooral in Frankrijk is het goedkoper (€0,36/kWh) t.o.v. de andere snellaadpalen (bijvoorbeeld Ionity met de BMW laadpas: €0,59/kWh). In NL ook wel eens een storing gehad met de Tesla app. Bij de vestiging Eindhoven (Zuid) bijvoorbeeld de handdoek in de ring gegooid en naar de Tesla lader in Best (Eindhoven Noord) gereden. (Zie ook mijn andere berichten in dit topic van dit forum.)Hans4545 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:18:
Iemand ervaring met snelladen bij Tesla, via Tesla app dus, mij lukte het gisteren niet, ( Zwolle) [...]
"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)
Einde looptijd of ontbonden?PWM schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:37:
Bij -2 vandaag op de app de verwarming aangezet. Zet die auto alsnog de airco aanAls Lada een app zou hebben, zou dit hem ongeveer zijn.
Zonde van een verder fijne auto. Heb het leasecontract vandaag opgezegd. Morgen rijden in de nieuwe Mercedes E350e. Zal eerst kijken hoe de app werkt
Grz D.
Van beide een beetje. Heb 4 jaar contract met optie van opzeggen na een jaar. Auto werd in Oktober op kenteken gezet, dus kan over maand of 2 iets gaan bestellen met een werkende app
Heeft waarschijnlijk te maken met een instelling op je iPhone. Ga naar instellingen > algemeen > CarPlay en selecteer dan je BMW, zet hier verbeterde integratie uit.Pharos1985 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 22:28:
Iemand die volgende herkent:
- De iX3 is gekoppeld via wireless carplay.
- Ik stap in en DAB begint te spelen en ik heb leuke muziek.
- Paar seconden later connecteert Carplay: het wordt dan stil in de wagen.
Mijn Passat hiervoor had geen wireless carplay: die was verbonden met BT voor zijn Spotify: dat had als leuk voordeel dat bvb:
- Ik stapte 's ochtends in en selecteerde op iPhone een speellijst die via BT afgespeeld werd.
- Ik stapte uit en had geen muziek meer (niet in de wagen, niet op de telefoon): zoals het moet.
- Ik stapte 's avonds terug in en de muziek begon weer op de playlist waar ie eindigde.
Is er geen soort van 'auto resume' bij Apple Carplay? Ik merk dat ik sinds ik in de iX3 rijdt het altijd stil is in de wagen: in mijn passat ging de muziek automatisch aan.
Ik gebruikte in de Passat slechts af en toe Carplay gezien dat via een kabeltje ging: nooit zin om dat kabeltje in te pluggen enkel indien het 'moest' (wanneer ik mijn weg niet wist en ik dus Waze nodig had).
Wel sterk: ik heb dat issue 1x per 3 weken en gebruik het 2x per dag. En toevallig vanochtend idd bij -2° ook hetzelfde issue als bij jou vandaag: koeling ipv verwarmig bij preconditioning.PWM schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:37:
Bij -2 vandaag op de app de verwarming aangezet. Zet die auto alsnog de airco aanAls Lada een app zou hebben, zou dit hem ongeveer zijn.
Leuk om eens een eerlijke review over Tesla te lezen: min of meer dus exact dezelfde issues waarover we ons storen bij de iX3. Het lijkt wel alsof Tesla op werkelijk alles top is en de rest allemaal brol.jvq schreef op maandag 15 januari 2024 @ 00:30:
[...]
Heb 2 x 2 uur proefgereden in de model Y. Op papier heeft de Y van alles, maar hoe goed werkt het? Regensensor werkt bijv. slecht, automatisch grootlicht en verkeersbordherkenning idem, parkeersensoren ontbreken waardoor je het maar moet gokken (ook geen camera voor), autopilot wil dat je het stuur telkens een zetje geeft (echt hinderlijk), inhalen stopt autopilot, autopilot zet je ruitenwissers aan (!), linker spiegel kan niet ver genoeg voor lange mensen, banden maken veel herrie, wegligging en stuurgedrag is matig, van alles rammelt al na 3 maanden, motor piept bij stevig accelereren, trekhaak klapt niet electrisch weg, zicht door achterruit is minimaal, enz. Ontbreken doet o.a. een HUD, een zonnescherm voor het panodak, een open dakje, een 3D camerabeeld, achterruitwisser, sfeerverlichting, automatisch inparkeren en horizontaal verstelbare hoofdsteunen.
Ik weet het: "1e wereld problemen", maar voor mij de reden om toch maar wat meer te betalen. Tot nu toe zeer tevreden. Bediening en uiterlijk zijn natuurlijk puur persoonlijk.
Zie je dan ook in je app "blauwe strepen" op je wagen bewegen ?PWM schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:37:
Bij -2 vandaag op de app de verwarming aangezet. Zet die auto alsnog de airco aan
Zeker. Maar soms duurt een update zo lang, dat ik dat al niet meer zie. Er is ook geen peil op te trekken helaas.r2504 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:03:
[...]
Zie je dan ook in je app "blauwe strepen" op je wagen bewegen ?
Kan perfect, maar je maakt best op de laptop eerst een cheat sheet.philippede1ste schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:38:
[...]
Ja dat bedoel ik xD.
Weet jij toevallig of ik met de BU ios app alles kan doen voor de lca te coderen of moet dit op een laptop?
Ik had hem van de zomer, maar bij mij koelde hij gewoon.Pharos1985 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:21:
Ik heb nog geen zomer meegemaakt met de auto: maar heeft ie in de zomer dan het tegengestelde gedrag (verwarmen in plaats van te gaan koelen)?
Gevraagd aan de helpdesk van Wallbox en die reageerde snel, maar heeft na wat proberen met een factory reset en load balancing aan/uit nog geen oplossing. Kan natuurlijk ook aan de iX3 liggen, maar dan zou iedereen dit moeten hebben lijkt me. Er gaat nu een engineer naar kijken, misschien lost dat iets op...jvq schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:07:
Heb een LCI en climatiseren werkt goed tot nu toe. Wel valt me op als ik het aanzet (via sleutel of app) en de stekker zit er nog in, dat hij de stroom toch niet uit het oplaadpunt haalt, maar uit zijn eigen batterij. Dat lijkt me niet slim.
Grz D.
Dus ik heb de Wallbox helpdesk voor niks aan het werk gezet... :-)DomiGijzen schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:57:
@jvq
Accu wordt ook verwarmd. Dat is althans wat de dealer en ook de app laatst in een info bericht aangaf. Het is moeilijk vergelijken maar voorverwarmd is mijn verbruik ook lager in de eerste kilometers.
Wat betreft energie bron. Dat is de accu, altijd. Wel wordt de accu dan met pauzes bijgeladen zodat die vol blijft.
[ Voor 99% gewijzigd door jvq op 16-01-2024 23:00 ]
Haha, leuk, maar toch liever deze, zal wel iets duurder zijn.
Ik vermoed dat de compressor van de warmtepomp via de AC/DC/DC convertor aan de accu hangt. In dat geval zal het een ontwerpkeuze geweest zijn om die convertor niet 3 dingen tegelijk te laten (kunnen) doen.jvq schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:53:
[...]
Gevraagd aan de helpdesk van Wallbox en die reageerde snel, maar heeft na wat proberen met een factory reset en load balancing aan/uit nog geen oplossing. Kan natuurlijk ook aan de iX3 liggen, maar dan zou iedereen dit moeten hebben lijkt me. Er gaat nu een engineer naar kijken, misschien lost dat iets op...
100 a 105 km/h lijkt me het allerbeste, voor zowel verbruik en snelheids boetes.goirke schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:10:
Mooie test vandaag met een retourtje noorden van het land 170km enkele reis, dus 340km in totaal. Met 100% accu vertrokken. Buitentemperatuur schommelde rond de 0 graden, cruise op 115km/h, comfort en uiteraard winterbanden. Kwam helaas 8km tekort op de terugweg qua voorspeld rijbereik en de afstand dus op de terugweg toch maar even een paar minuutjes aan de snellader gehangen. Zou totaal dus rond 330km op een volle accu uit zijn gekomen met dit weer en die snelheid. Valt me niet tegen. Gok dat het wel gehaald had als ik overal gewoon 100km/h had gereden.
Ik vind dat ook maar de politie is het niet met mij eens. 30 is 30 zeiden ze, ook voor bmw’s…Hans4545 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:16:
[...]
100 a 105 km/h lijkt me het allerbeste, voor zowel verbruik en snelheids boetes.
[ Voor 7% gewijzigd door jansen1999 op 20-01-2024 07:08 ]
Ja ook paar keer gehad deze vakantie, functie deed het gewoon niet. Ik heb 30sec volumeknop ingedrukt van radio om iDrive te resetten, daarna deed die weer. Het is vreemd dat dit nodig is.jansen1999 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 07:07:
Gisteren met een ix3 LCI een flinke tocht gemaakt maar accu voorverwarm optie kwam niet in beeld en ook handmatig opstarten lukte niet (optie geselecteerd in het menu maar reageert niet). Daardoor moest ik overal met 50-60kw laden, buitentemperatuur was tussen de 0 en -3.
Heeft iemand een idee? Dit werkte in het verleden prima.
Heb geen Carplay maar Android Auto op "Automatisch", maar als het je alleen om de meldingen gaat kan je overwegen de Flitsmeister TWO te kopen. Dat werkt bij mij goed.PWM schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:01:
Ik krijg Flitsmeister maar niet lekker aan het werk. Ik gebruik draadloos Carplay.
Hebben jullie het kanaal op Automatisch, A2DP of HFP? Het blijft elke rit een beetje hit or miss of ik een waarschuwing krijg. Waarbij het ook nog uitmaakt of ik de radio aan heb of Carplay gebruik voor muziek.
Vergelijkbaar ongeveer, was van de week onderweg en wilde na 180 km snelladen, dacht de accu nu wel warm zou zijn ( had ik gelezen ) dus accu niet voorverwarmd, kon vervolgens maar 50-60 Kw laden.jansen1999 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 07:07:
Gisteren met een ix3 LCI een flinke tocht gemaakt maar accu voorverwarm optie kwam niet in beeld en ook handmatig opstarten lukte niet (optie geselecteerd in het menu maar reageert niet). Daardoor moest ik overal met 50-60kw laden, buitentemperatuur was tussen de 0 en -3.
Heeft iemand een idee? Dit werkte in het verleden prima.
Probleem opgelost, thanks!alikebab1 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:56:
[...]
Ja ook paar keer gehad deze vakantie, functie deed het gewoon niet. Ik heb 30sec volumeknop ingedrukt van radio om iDrive te resetten, daarna deed die weer. Het is vreemd dat dit nodig is.
En jij doet dus dezelfde 'procedure' als mij? Laadkabel in auto, dan in paal en dan badgen? Of volg jij gewoon altijd een andere 'procedure' en lukt het bij jou altijd?tc982 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 22:08:
Ik gebruik uitlsuitend publieke palen in BE en heb maar één keer dat voorgehad bij een laadpaal van Engie die er juist stond. Ondertussen gebruik ik die regelmatig zonder issues.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 150119 op 22-01-2024 00:35 ]
Idem hier... in 99% van de gevallen werkt dit ook perfect (als het al eens fout gaat is het meestal een keer opnieuw proberen maar dat is uiterst zeldzaam).Miguel schreef op maandag 22 januari 2024 @ 06:50:
Wij laden ook 100% publiek in BE. Ik steek altijd eerst de kabel in (AC/DC) en dan badgen.
Dit heb ik dus nog nooit gedaan, noch bij trage laders, noch bij snelladers.Anoniem: 150119 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 00:34:
eerst badgen en dan pas kabel insteken.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq