Belgisch noord-Limburg (pelt) en toch wel van daaruit naar Disneyland gereden met nog 15km overschot :-) (Zomer + ecopro)r2504 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 23:10:
Geen idee wat Noord-Limburg is maar als ik 's-Hertogenbosch naar Parijs neem is dat 452 km... ik zie niet meteen hoe je dat voor elkaar krijgt (zelfs niet met 100% vertrekken en met 0% toekomen). Volgens ABRP heb je hier ook twee laadstops voor nodig (om aan te komen met 10%)
Dat is nog steeds 425km... je moet maar lef hebben :-)
We hebben ook al gereden tot op 9% (zo'n 27 km reserve) maar dan begint het toch allemaal spannend te worden, je kan nu eenmaal niet snel een jerrycan stroom gaan halen. Ik vraag me trouwens af hoe goed de pechdiensten voorzien zijn op een lege batterij (kleine lader of gewoon afslepen ?).
We hebben ook al gereden tot op 9% (zo'n 27 km reserve) maar dan begint het toch allemaal spannend te worden, je kan nu eenmaal niet snel een jerrycan stroom gaan halen. Ik vraag me trouwens af hoe goed de pechdiensten voorzien zijn op een lege batterij (kleine lader of gewoon afslepen ?).
Exact hetzelfde hier aan de hand. Geladen op de P&R Linkeroever, niet terug te vinden in mijn provider-app (MobiFlow)r2504 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:12:
Enkele dagen geleden ben ik gaan laden in een ondergrondse parkeergarage (ik kreeg dus op de app ook geen melding vanwege geen GSM ontvangst) in Antwerpen, maar het gekke is dat hier nergens een spoor van te vinden is, noch in de app, noch bij Eevee, noch bij de laadpas provider ? De auto is wel degelijk opgeladen.
Ik heb trouwens in de buurt nog een snellader waar ik ook niets van kan zien in m'n transacties van de laadpas provider (maar wel in de BMW app). Laad ik hier nu gratis ?
Ja, je zou die idd moeten zien.r2504 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 23:12:
[...]
Gewoon kabel erin, badge tegen de lader... net zoals overal ander.
Maar op zich maakt het niet uit of dit nu gratis is of niet... uiteindelijk moet ik de laadsessie toch (via de app) in de auto zien ?
Kan het te maken hebben met welke sleutel/profiel je onderweg was?
Heeft iemand ervaring met de Thule Easyfold XT of een ander Thule model fietsendrager op de iX3?
Past deze met de 13 polige stekker?
Ik twijfel of de 13 polige stekker niet in de weg zit welk op de uitklapbare haak is bevestigd, ik heb 70mm gemeten bovenkant bol tot de 13 polige stekker ... maar dit is met de franse slag gedaan
Ik twijfel of de 13 polige stekker niet in de weg zit welk op de uitklapbare haak is bevestigd, ik heb 70mm gemeten bovenkant bol tot de 13 polige stekker ... maar dit is met de franse slag gedaan

/f/image/N2c1yE7k6FxqQnoYTYw8lxCy.png?f=fotoalbum_large)
Daarom heb ik altijd een aggregaat achter in de auto staanr2504 schreef op zondag 31 december 2023 @ 00:13:
je kan nu eenmaal niet snel een jerrycan stroom gaan halen.
Eerst de stekker erin steken en dan pas de drager op de kogel monteren. Anders lukt het mij ook nietiFloppy schreef op maandag 1 januari 2024 @ 12:51:
Heeft iemand ervaring met de Thule Easyfold XT of een ander Thule model fietsendrager op de iX3?
Ik twijfel of de 13 polige stekker niet in de weg zit welk op de uitklapbare haak is bevestigd, ik heb 70mm gemeten bovenkant bol tot de 13 polige stekker ... maar dit is met de franse slag gedaan![]()
[Afbeelding]
Was ook van plan deze fietsendrager te kopen maar wat is deze duur geworden, € 789 bij Bol.com ( met hoes ) bij ANWB niet meer te koop.iFloppy schreef op maandag 1 januari 2024 @ 12:51:
Ik twijfel of de 13 polige stekker niet in de weg zit welk op de uitklapbare haak is bevestigd, ik heb 70mm gemeten bovenkant bol tot de 13 polige stekker ... maar dit is met de franse slag gedaan![]()
[Afbeelding]
Heb er eens een artikel van gelezen hoe men dit doet: de ene pechdienst heeft een soort van mobiele snellader bij, bij een andere pechdienst is het policy: slepen tot aan dichtsbijzijnde laadpaal, laden starten en checken of voertuig effectief oplaad en dan is het einde taak voor de pechdienst.r2504 schreef op zondag 31 december 2023 @ 00:13:
Ik vraag me trouwens af hoe goed de pechdiensten voorzien zijn op een lege batterij (kleine lader of gewoon afslepen ?).
Ik zou hem verkopen en Tesla kiezen als ik zolang moet wachtenPWM schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:20:
Word inmiddels wel helemaal achterlijk van die appElke ochtend: app openen, verwarming aanzetten."airco staat aan". Airco uitzetten, en weer verwarming weer aanzetten.
Net even getimed: 1 minuut 25![]()
En nee, ik weet niet altijd wanneer ik weg ga, dus plannen is gewoon lastig.
[ Voor 18% gewijzigd door BatW op 02-01-2024 14:19 ]
Ik heb de Thule 933100 EasyFold XT via Amazon.de want scheelde me bijna 100,- Ook eerst de stekker erin. Zijn wel verschillende types alleen je geeft niet aan welke helaas?Hans4545 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 16:35:
[...]
Was ook van plan deze fietsendrager te kopen maar wat is deze duur geworden, € 789 bij Bol.com ( met hoes ) bij ANWB niet meer te koop.
[ Voor 3% gewijzigd door BatW op 02-01-2024 14:27 ]
Nee, het probleem dat hij gaat koelen in plaats van verwarmen. Hij kiest 2 op 3 keer de verkeerde. In plaats van de knop Climatiseren, moeten ze gewoon een Verwarmen/Verkoelen knop in de app plaatsen.BatW schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:07:
[...]
Wat bedoel je met airco staat aan want hij gebruikt de temparatuur welke op dat moment staat ingesteld? Ik kan in de app dus niet kiezen airco aan/uit.Tip zet hem als widget op je telefoon of indien in bezit op je Apple Watch of je zegt He Siri open de BMW app en klik op climatiseren. Is echt 15 seconden werk. Je kan hem natuurlijk ook toevoegen als optie op de key fob heb je helemaal geen app nodig maar dan moet je wel binnen een straal van 50 meter zijn.
Niet helemaal duidelijk wat de tijd ermee te maken heeft want je komt er pas achter als je de deur open doet. Dat is dan een defect van de auto want na 55.000 km en honderden keren acclimatiseren nog nooit het probleem gehad of dit nu bij - 10 of bij + 35 graden hij gaat altijd netjes naar de 20 graden welke in de auto bij vertrek staat ingesteld met de airco op "Auto". Lees wel meer dat mensen er las van hebben maar met de pre-LCI nog nooit een probleem gehad.
[ Voor 13% gewijzigd door BatW op 02-01-2024 16:00 ]
Heb een LCI en climatiseren werkt goed tot nu toe. Wel valt me op als ik het aanzet (via sleutel of app) en de stekker zit er nog in, dat hij de stroom toch niet uit het oplaadpunt haalt, maar uit zijn eigen batterij. Dat lijkt me niet slim.
Dan moet je misschien een instelling aanpassen in je laadpaal. Bij mijn easee lader moet ik dan “altijd stroom” aanzetten.jvq schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:07:
Heb een LCI en climatiseren werkt goed tot nu toe. Wel valt me op als ik het aanzet (via sleutel of app) en de stekker zit er nog in, dat hij de stroom toch niet uit het oplaadpunt haalt, maar uit zijn eigen batterij. Dat lijkt me niet slim.
/f/image/4LkTAn82StU166rzKCHGrpw3.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb een Wallbox Pulsar Plus die altijd "aan" staat (geen planning). Ik zie die optie niet, maar het zou mogelijk de reden kunnen zijn. Zal het vragen aan Wallbox, al heb ik daar mijn twijfels over qua helpdesk... :-)MvdV75 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:13:
[...]
Dan moet je misschien een instelling aanpassen in je laadpaal. Bij mijn easee lader moet ik dan “altijd stroom” aanzetten.
[Afbeelding]
Verwijderd
Wat zegt de garage daarvan ? Want dit is toch niet een 'veel' voorkomend probleem denk ik ?Lijkt me puur een software fout, mogelijk eens (laten) upgraden naar een nieuwe release ? Laatste versie is 2023.11 volgens mij.PWM schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:30:
[...]
Nee, het probleem dat hij gaat koelen in plaats van verwarmen. Hij kiest 2 op 3 keer de verkeerde. In plaats van de knop Climatiseren, moeten ze gewoon een Verwarmen/Verkoelen knop in de app plaatsen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2024 16:54 ]
Dat het een bekend probleem is bij cabine temperatuur tussen 0-10 graden. En dat de X5 dat al 3 jaar heeft, dus dat ze geen oplossing verwachten.Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:53:
[...]
Wat zegt de garage daarvan ? Want dit is toch niet een 'veel' voorkomend probleem denk ik ?
Ik heb dit probleem dus nog nooit gehad welke temperatuur dan ook. Raampjes bevroren in de winter druk op de key fob en na 5 minuten gelijk wegrijden. Heb een X5 model 2018 gehad en nu een model 2023 beide plug in hybride en ook nooit het probleem gehad.PWM schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:54:
[...]
Dat het een bekend probleem is bij cabine temperatuur tussen 0-10 graden. En dat de X5 dat al 3 jaar heeft, dus dat ze geen oplossing verwachten.
Als je beetje de enige bent die dit probleem heeft dat kan je aannemen dat het aan de auto ligt. Dus naar de dealer en laten controleren en anders koop ongedaan maken.
Koop ongedaan is wat rigoureusBatW schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:19:
[...]
Als je beetje de enige bent die dit probleem heeft dat kan je aannemen dat het aan de auto ligt. Dus naar de dealer en laten controleren en anders koop ongedaan maken.
Gaat het nog steeds hierover in deze forum?PWM schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:54:
[...]
Dat het een bekend probleem is bij cabine temperatuur tussen 0-10 graden. En dat de X5 dat al 3 jaar heeft, dus dat ze geen oplossing verwachten.
Ik heb dit steeds bij laadpunten van Blue Corner (nu Blink Charging). Geen spoor van te vinden in de transactielijst. Heb een laadpas van Stroohm, (achterliggend Last Mile Solutions). Ik veronderstel dat er toch ergens wel een afrekening moet gebeuren, anders acht ik Blink Charging geen lang leven meer beschoren.r2504 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:12:
Enkele dagen geleden ben ik gaan laden in een ondergrondse parkeergarage (ik kreeg dus op de app ook geen melding vanwege geen GSM ontvangst) in Antwerpen, maar het gekke is dat hier nergens een spoor van te vinden is, noch in de app, noch bij Eevee, noch bij de laadpas provider ? De auto is wel degelijk opgeladen.
Ik heb trouwens in de buurt nog een snellader waar ik ook niets van kan zien in m'n transacties van de laadpas provider (maar wel in de BMW app). Laad ik hier nu gratis ?
Hier gelijkaardige cijfers, de meest efficiente rit was volledig bergaf
:strip_exif()/f/image/kTiCG6vWZa2lp3EVwATVZQIi.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij heeft hetzelfde probleem als ik heb, alleen de laatste tijd heeft hij het niet meer gedaan.BatW schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:07:
[...]
Ik zou hem verkopen en Tesla kiezen als ik zolang moet wachten. Wat bedoel je met airco staat aan want hij gebruikt de temparatuur welke op dat moment staat ingesteld? Ik kan in de app dus niet kiezen airco aan/uit.Tip zet hem als widget op je telefoon of indien in bezit op je Apple Watch of je zegt He Siri open de BMW app en klik op climatiseren. Is echt 15 seconden werk. Je kan hem natuurlijk ook toevoegen als optie op de key fob heb je helemaal geen app nodig maar dan moet je wel binnen een straal van 50 meter zijn.
Als je via de app de klimaat aanzet, dan geeft hij soms de blauwe lucht indicatie weer en dan betekent het dat de auto om de een of andere reden in de winter de airco aanzet. Maar zet je hem dan uit en dan weer aan, dan geeft hij de rode indicatie aan voor verwarming.
Dit alles duurt bij mij ook met gemak anderhalve minuut.

Ze hebben dat niet graag in het Het grote Darts topic dus doen we het maar hier. 👈
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Fraai dat meerdere mensen gelijk zijn aan 34% van de community. En toch andere waarden tonen.
:strip_exif()/f/image/wcTLRy2pfXsF5XFHPT7pji7v.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is overigens op en af naar Oostenrijk. Drie personen en auto vol geduwd voor twee weken inclusief ski spullen. Deze keer geen skikoffer. Volledig op CC. Snelheid toegestane snelheid +5 en max 150/160 waar geen limiet is.
:strip_exif()/f/image/wcTLRy2pfXsF5XFHPT7pji7v.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is overigens op en af naar Oostenrijk. Drie personen en auto vol geduwd voor twee weken inclusief ski spullen. Deze keer geen skikoffer. Volledig op CC. Snelheid toegestane snelheid +5 en max 150/160 waar geen limiet is.
:strip_exif()/f/image/NsbtVSDH5TAw2xe9K3V5UXa3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 151% gewijzigd door DomiGijzen op 03-01-2024 11:23 ]
Grz D.
:strip_exif()/f/image/w4C4SAAfsScauWzTzKjKFqeu.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb de auto pas sinds augustus, daarna 2 maanden vakantie ( vliegtuig) en geen woon-werkverkeer verkeer ( uitgewerkt) vandaar weinig km,ers.
[ Voor 50% gewijzigd door Hans4545 op 03-01-2024 11:54 ]
Nu is het duidelijk want via mijn Apple Watch geeft hij de indicatie blauw/rood niet dus nog nooit opgevallen en zie het wel op mijn Iphone dat hij rood geeft als luchtstroom. Je kan soms langs elkaar pratenDjCoke schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:27:
[...]
Hij heeft hetzelfde probleem als ik heb, alleen de laatste tijd heeft hij het niet meer gedaan.
Als je via de app de klimaat aanzet, dan geeft hij soms de blauwe lucht indicatie weer en dan betekent het dat de auto om de een of andere reden in de winter de airco aanzet. Maar zet je hem dan uit en dan weer aan, dan geeft hij de rode indicatie aan voor verwarming.
Ik heb net niet 50000 km gereden, met 20.1 kWh/ 100 verbruik.
753 uur gereden. Meest efficiënte rit 2.6 kWh/100 haha. Was een rit van een straat verder rijden.
753 uur gereden. Meest efficiënte rit 2.6 kWh/100 haha. Was een rit van een straat verder rijden.
[ Voor 3% gewijzigd door DjCoke op 03-01-2024 12:48 ]
@DomiGijzen Netjes, en met welke modus gereden ?DomiGijzen schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:13:
[ Voor 20% gewijzigd door dmod op 03-01-2024 14:06 ]
Grotendeels eco-pro met klimaat regeling normaal. Op de terugweg een deel in sport omdat de weg helemaal vrij was.dmod schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:03:
[...]
@DomiGijzen Netjes, en met welke modus gereden ?
Grz D.
Wel: ik heb dat dus uiteraard ook al gehad, maar blijf het een bizar probleem vinden en zou toch willen weten wat hier nu de oorzaak van is (gewoon nieuwsgierig: zulks eenvoudig dingetje te programmeren als dit en dit werkt niet 100% correct)DjCoke schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:27:
[...]
Hij heeft hetzelfde probleem als ik heb, alleen de laatste tijd heeft hij het niet meer gedaan.
Ik heb het denk ik een 6-tal keer gehad (70 keer op preconditionen denk ik): 4 keer in één week tijd, dan nog 1 of 2 keer en dan nooit meer.
Nu heb ik er al weken geen last meer van en ik precondition 2 keer per dag, soms wel 3 keer.
Het moet echt iets doms zijn volgens mij.
Anderzijds als het zoiets doms is zou ik verwachten dat BMW het oplost in een firmware update.
Ook de 3 reeks PHEV en de X5 PHEV hebben er last van lees ik op bimmerforum.
De mijne is een LCI, iemand hier op het forum meldt dat ie het nog nooit gehad heeft met een pre LCI.
Werkt bij iemand die nieuwe parkeerapp automatisch?
Zelfs handmatig zoeken in de app (bmw apps in idrive) vindt helemaal niets( regio Den Bosch), ook niet na update van de apps.
Vond dat geïntegreerde Parkmobile erg fijn, maar het bmw alternatief werkt voor mij nog niet
Zelfs handmatig zoeken in de app (bmw apps in idrive) vindt helemaal niets( regio Den Bosch), ook niet na update van de apps.
Vond dat geïntegreerde Parkmobile erg fijn, maar het bmw alternatief werkt voor mij nog niet
Ze zouden het beter "What a coincidence" noemen ipv "What a ride"DomiGijzen schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:13:
Fraai dat meerdere mensen gelijk zijn aan 34% van de community. En toch andere waarden tonen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die bug zit er ondertussen toch ook al een paar maand in.
Past een laadpaal eigenlijk je interne stroombegrenzing aan van het AC laden ?
De setting staat bij mij namelijk uit (ofwel 32A) maar toen ik vanmorgen mij aan een laadpaal koppelde zag ik in de app dat hier 10A stond ? Een uurtje later kreeg ik plots de melding van een nieuwe eindtijd voor het laden (enkele uren sneller) en zag ik ook dat er nu 16A stond ?
De setting staat bij mij namelijk uit (ofwel 32A) maar toen ik vanmorgen mij aan een laadpaal koppelde zag ik in de app dat hier 10A stond ? Een uurtje later kreeg ik plots de melding van een nieuwe eindtijd voor het laden (enkele uren sneller) en zag ik ook dat er nu 16A stond ?
De laadpaal kan inderdaad minder vermogen aanleveren en dus de auto zal dan automatisch dat vermogen trekken.r2504 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:32:
Past een laadpaal eigenlijk je interne stroombegrenzing aan van het AC laden ?
Ik zie hier veel verbruikscijfers maar zijn die op 19 of 20 inch velgen? Wat is ongeveer het verschil tussen beide
BataviaanBMW schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:50:
[Afbeelding]
Betreft een LCI, altijd op comfort, verbruik nooit gereset.
:strip_exif()/f/image/2YnuO9mmebgt0TPfcbutsOmf.jpg?f=fotoalbum_large)
[CompetitionMode=ON]
Je hebt dus 3x zo lang in de wagen gezeten, maar mijn meest efficiënte rit ga je niet verslaan
[CompetitionMode=OFF]
Ja in A’dam werkt het. Alleen met een opslag van een paar dubbeltjes (Q-park app is gratis 😀).Elrolo schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:11:
Werkt bij iemand die nieuwe parkeerapp automatisch?
Na 32.000km in mijn pre-LCI, en al weer 34.000km in mijn LCI, nog nooit last van gehad gehad. Werkt altijd perfect de klimatisering via de app. In de zomer koud, en in de winter warm.Pharos1985 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:58:
[...]
Wel: ik heb dat dus uiteraard ook al gehad, maar blijf het een bizar probleem vinden en zou toch willen weten wat hier nu de oorzaak van is (gewoon nieuwsgierig: zulks eenvoudig dingetje te programmeren als dit en dit werkt niet 100% correct)
Ik heb het denk ik een 6-tal keer gehad (70 keer op preconditionen denk ik): 4 keer in één week tijd, dan nog 1 of 2 keer en dan nooit meer.
Nu heb ik er al weken geen last meer van en ik precondition 2 keer per dag, soms wel 3 keer.
Het moet echt iets doms zijn volgens mij.
Anderzijds als het zoiets doms is zou ik verwachten dat BMW het oplost in een firmware update.
Ook de 3 reeks PHEV en de X5 PHEV hebben er last van lees ik op bimmerforum.
De mijne is een LCI, iemand hier op het forum meldt dat ie het nog nooit gehad heeft met een pre LCI.
Heb de Thule Epos 2 gekocht welk iets meer ruimte heeft tussen de fietsen dan de Easyfold XT.MvdV75 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 15:00:
[...]
Eerst de stekker erin steken en dan pas de drager op de kogel monteren. Anders lukt het mij ook niet
Ik was ook gecharmeerd van de bevestiging van de fietsen, beide fietsen raken elkaar niet, genoeg ruimte ertussen.
Moet inderdaad eerst de stekker erin doen en dan de drager plaatsen. Het lijkt wel dat de kunststoffenkap van de drager de 13P stekker raakt of bovenop ligt. Zal eens kijken of het alleen kunststof op kunststof is. Anders bij de eerste hobbels breekt de 13P stekker eraf.
:strip_exif()/f/image/pxZCoLFGPtoGFSnIGeX7B4G2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door iFloppy op 07-01-2024 14:08 ]
Net getest en dit werkt prima bij mij (ik had zelfs een contact met twee adressen en hij kwam zelfs vragen welke van de twee).jvq schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 21:53:
Vraag: is er een mogelijkheid om (via spraak) het adres van een contact als bestemming in te geven? Dus dat je kan zeggen: navigeer naar <contactpersoon> ?
Bij mij werkte het niet, maar wellicht doe ik iets fout?
"Thuis" (gewoon het woord op zich dus) werkt trouwens ook om te navigeren.
Bedankt! Dus je moet zeggen: navigeer naar <contact >?r2504 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:47:
[...]
Net getest en dit werkt prima bij mij (ik had zelfs een contact met twee adressen en hij kwam zelfs vragen welke van de twee).
"Thuis" (gewoon het woord op zich dus) werkt trouwens ook om te navigeren.
Heb gemerkt dat het alleen werkt als je precies het goede woord gebruikt. Navigatie stoppen werkt bijvoorbeeld bij mij alleen als ik letterlijk zeg wat op het scherm staat bij de knop (routebegeleiding stoppen, of is het beëindigen?)
Thule wingbar edge. Heb je in zwart en grijs. Veroorzaken nauwelijks extra geluid en eenvoudig te monteren.dmod schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:37:
Welke dakdragers (voor roofbox) raden jullie aan voor de iX3 ?
Grz D.
Idem hier. Comfort, CC op 115/145. Merk wel, zeker in de winter, dat de vele files m naar dit verbruik trekken.BataviaanBMW schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:50:
Betreft een LCI, altijd op comfort, verbruik nooit gereset.
:strip_exif()/f/image/UZRzgDFquTLCeCcrI5H6wt6m.jpg?f=fotoalbum_large)
Net die van bmw zelf gekocht. Had een kortingscoupon gekregen na een jaar de auto te hebben. Samen met korting op de website ongeveer dezelfde prijs als een andere drager. Geen vergelijking, maar zit goed, mooie dragers.dmod schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:37:
De Thule Wingbar EVO hier. Eenvoudig er op en er af en weinig last van de wind.dmod schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:37:
:strip_exif()/f/image/1nnPGLnHTxlYGqpSQTbAICPY.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga vrijdag naar Oostenrijk. Ik heb de BMW laadpas, is dat voldoende? Of moet ik nog wat accounts aanmaken.
Wij hebben een maand rondgetrokken in Oostenrijk en hebben overal de BMW pass gebruikt. Alleen opletten, je betaald per minuut, niet per kWh.
Ik heb altijd begrepen, zorg voor minstens 2 laadpassen ( zonder abonnement) heb zelf E-Flux en ANWB, voor langere ritten, laad zelf aan eigen paal thuis.alikebab1 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:06:
Ik ga vrijdag naar Oostenrijk. Ik heb de BMW laadpas, is dat voldoende? Of moet ik nog wat accounts aanmaken.
Ik heb ook die van BMW zelf. Moor dragers goed systeem en weinig last van wind geruis.Remigius schreef op zondag 7 januari 2024 @ 09:08:
[...]
Net die van bmw zelf gekocht. Had een kortingscoupon gekregen na een jaar de auto te hebben. Samen met korting op de website ongeveer dezelfde prijs als een andere drager. Geen vergelijking, maar zit goed, mooie dragers.
Behalve dat je verbruik waarschijnlijk stevig omhoog gaat ? Ik heb daarstraks met een aanhangwagen gereden en zat meteen al boven de 27 kWh.
Vond t meevallen. Zo tussen de 20 en 23kwh omwille van de snelheid. 23kwh/100 km was in Duitsland op 120km/hr2504 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:31:
[...]
Behalve dat je verbruik waarschijnlijk stevig omhoog gaat ? Ik heb daarstraks met een aanhangwagen gereden en zat meteen al boven de 27 kWh.
Verbruik neemt idd wel toe maar ligt met name aan je rechtervoet. Met goed doorrijden en waar mogelijk 150km/h krijg je dit soort waardes incl dakkofferr2504 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:31:
[...]
:strip_exif()/f/image/PNvyBlqTANvC8oFEFlqGbrF1.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat is jullie ervaring met het percentage waarop de wagen voorziet om te laden bij lange ritten (dus op vakantie) ?
Bij het plannen van dergelijke ritten op de iX1 kon ik dit percentage zien (en zelfs instellen) maar op de iX3 heb ik er het raden naar blijkbaar?
Bij het plannen van dergelijke ritten op de iX1 kon ik dit percentage zien (en zelfs instellen) maar op de iX3 heb ik er het raden naar blijkbaar?
Als ik kijk naar de tarieven is dat toch gewoon per kWh, er staat dat je extra per minuut betaald als je langer dan xx laad. Dat blijkt per land anders te zijn.Miguel schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:16:
Wij hebben een maand rondgetrokken in Oostenrijk en hebben overal de BMW pass gebruikt. Alleen opletten, je betaald per minuut, niet per kWh.
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Verwijderd
Je kan dat enkel in de App zien bij de iX3 en je kan geen 'SoC at destination' instellen. Daarvoor dien je een alternatieve app te gebruiken. Niet vergeten dat de iX3 met een Navi/Media systeem rondrijdt uit 2018 hé !r2504 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:17:
Wat is jullie ervaring met het percentage waarop de wagen voorziet om te laden bij lange ritten (dus op vakantie) ?
Bedoel je dat je dit op voorhand kan zien... of bedoel je dat je de huidige SoC kan zien in de app ? (dat laatste kan trouwens in de aurto ook door het spraakcommando "accustatus").Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:37:
[...]
Je kan dat enkel in de App zien bij de iX3 en je kan geen 'SoC at destination' instellen.
De basis is uit 2018 maar er zijn aanpassing gedaan voor het laden... het geeft netjes de vereiste stops aan dus het was een kleine moeite om dit uit te breiden met het percentage wat mij betreft. Je hebt een item "Laaddetails" bij de voorgestelde laadpunten maar het enige wat je daar ziet is de tijd om hem op te laden tot 100% (op zich niet echt zinvol).Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:37:
Daarvoor dien je een alternatieve app te gebruiken. Niet vergeten dat de iX3 met een Navi/Media systeem rondrijdt uit 2018 hé !
Maar dat het niet zichtbaar is is me ondertussen wel duidelijk... daarom de vraag wat de ervaring is hier van mensen die reeds lange ritten met meerdere laadstops hebben gemaakt.
Als toch stevig doorrijdt met dakkoffer, waarom dan nog Ecopro? Ik zou verwachten dat de extra besparing ten gevolge van de warmtepomp en verlichting marginaal gaat zijn...goirke schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:01:
[...]
Verbruik neemt idd wel toe maar ligt met name aan je rechtervoet. Met goed doorrijden en waar mogelijk 150km/h krijg je dit soort waardes incl dakkoffer![]()
[Afbeelding]
Tot 31/01/2024 is het zeker nog betalen per minuut voor AC (0,11 EUR / min) en DC. Vanaf februari 2024 is het inderdaad per kWh zie ik nu net.tc982 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:52:
[...]
Als ik kijk naar de tarieven is dat toch gewoon per kWh, er staat dat je extra per minuut betaald als je langer dan xx laad. Dat blijkt per land anders te zijn.
Ik heb de auto in juli / augustus twee keer een nachtje laten opladen en kreeg een afrekening van 125 EUR voor deze twee nachten

Haha goede vraag. Ik zit eigenlijk echt nooit aan de schakelaar. In sport vind ik hem veel te onrustig rijden.xjs678qr schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:58:
[...]
Als toch stevig doorrijdt met dakkoffer, waarom dan nog Ecopro? Ik zou verwachten dat de extra besparing ten gevolge van de warmtepomp en verlichting marginaal gaat zijn...
85% snelweg bij mij, rij eigenlijk nooit sneller dan 120, tenzij ik haast heb (was wel anders toen ik nog jong was lol).Bas_dj schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:48:
[...]
Idem hier. Comfort, CC op 115/145. Merk wel, zeker in de winter, dat de vele files m naar dit verbruik trekken.
Het is trouwens vooral de kou die het verbruik omlaag haalt, niet zo zeer eventuele files. Ik sta eigenlijk nooit in de file.
Ik heb de originele Wingbar's BMW bij de auto gekregen (uit onderhandelddmod schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:37:
Waarom zou je de SOC op eindbestemming willen zien? Hij gaat deze bepalen aan de hand van de laatste rit en kan zoveel afwijken. Denk dat iedereen wel eens ziet dat je bent vertrokken met 320km en na 50 km staat er 325km.Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:37:
[...]
Je kan dat enkel in de App zien bij de iX3 en je kan geen 'SoC at destination' instellen. Daarvoor dien je een alternatieve app te gebruiken. Niet vergeten dat de iX3 met een Navi/Media systeem rondrijdt uit 2018 hé !
Gebruikte hiervoor een externe app en altijd kwam ik tot de conclusie dat ik nog wel stuk verder kan rijden dan ik had voorgenomen. Op lange ritten kies ik laadpunt op basis van afstand en eigenlijk nooit op SOC.
Ik rijd al ruim 85.000 kilometer met volle tevredenheid in mijn iX3 van mei 2022.
Sinds een aantal weken nu heb ik een raar issue met mijn stuurinrichting. Het lijkt er af en toe op dat het stuur een klein beetje blokkeert als het stuur recht staat. Het is maar een lichte weerstand maar best wel een hinderlijk gevoel. Herkent iemand dit issue? En zo ja, weet je dan ook de oplossing?
aanvulling: issue doet zich voor in alle rijmodus standen.
Sinds een aantal weken nu heb ik een raar issue met mijn stuurinrichting. Het lijkt er af en toe op dat het stuur een klein beetje blokkeert als het stuur recht staat. Het is maar een lichte weerstand maar best wel een hinderlijk gevoel. Herkent iemand dit issue? En zo ja, weet je dan ook de oplossing?
[ Voor 7% gewijzigd door BC68 op 08-01-2024 13:56 ]
Bij m'n vakantie met de iX1 was het verbruik over de lange rit redelijk constant... echter uitschieters heb je hier dus niet en als ik zag dat hij reeds ging laden op 20% dan wist ik dat ik alternatieven had, voor de keren dat hij ging laden op 10% zijn die al meteen heel wat kleiner. De SoC die hij aangaf was trouwens steeds zo goed als correct tot op de procent.BatW schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:07:
[...]
Waarom zou je de SOC op eindbestemming willen zien? Hij gaat deze bepalen aan de hand van de laatste rit en kan zoveel afwijken. Denk dat iedereen wel eens ziet dat je bent vertrokken met 320km en na 50 km staat er 325km.
Ik wil dus de SoC op de eindbestemming niet weten, wel bij de gesuggereerde laadstops. Ik kan met m'n laadkaart namelijk niet overal laden dus ik moet ook kijken wat de alternatieven zijn voor een laadstop vroeger of later (ik gebruik de auto wel als richtlijn, bijvoorbeeld ABRP gebruiken heeft weinig zin als je geen ODB koppeling hebt).
De vraag blijft dus... mensen die reeds lange ritten hebben gedaan met meerdere laadstops, wat was de SoC bij het arriveren aan de voorgestelde laadstop (en was dit min of meer constant over de verschillende laadstops) ?
PS. De iX1 deed dit trouwens als volgt, gaf je 10% aan bij bestemming dan ging hij de eerste keer laden aan bv. 30% en alle volgende tot op 10%. Dit was vervelend aangezien bij het stoppen de navigatie dit vaak opnieuw berekende. Beter was dat hij telkens zou rijden tot 10% en de laatste stop dan 30%.
Als ik een route bereken in de BMW app vraagt deze bij het versturen of ik de laadstops mee wil sturen, of de auto zelf wil laten rekenen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/VTaehLPgt5cgZee64FXkWTvi.png?f=user_large)
Wat is dan de beste optie? Als ik vrijdag naar Oostenrijk rijd verwacht ik niet dat ik mij 100% aan die laadstops ga houden, dus de auto zal dan rekenen neem ik aan?
:fill(white):strip_exif()/f/image/VTaehLPgt5cgZee64FXkWTvi.png?f=user_large)
Wat is dan de beste optie? Als ik vrijdag naar Oostenrijk rijd verwacht ik niet dat ik mij 100% aan die laadstops ga houden, dus de auto zal dan rekenen neem ik aan?
[ Voor 23% gewijzigd door alikebab1 op 08-01-2024 15:50 ]
Goede vraag... via de app had ik het eigenlijk nog niet bekeken (daar geeft jij wel aan wat de SoC bij laden is, en kan je dit trouwens ook instellen). Via de app geeft hij trouwens wel 5 stops aan (twee keer rijdt hij ook naar iets meer dan één uur) voor Wagrain Oostenrijk, in de auto geeft hij er echter maar 4 aan.alikebab1 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:48:
Als ik een route bereken in de BMW app vraagt deze bij het versturen of ik de laadstops mee wil sturen, of de auto zelf wil laten rekenen.
In de app stopt hij wel vaak met laden op 55% wat inderdaad een kantelpunt is in de laarcurve (daar zakt hij meteen 10 kWh als je erover gaat). Probleem is dat de app statisch is volgens mij dus ik denk niet dat het dan weer optimaal is als je aan het rijden bent (en niet exact het geschatte verbruik hebt).
Verwijderd
Ik bedoelde niet dat ik de SoC wil weten op de bestemming, maar met andere apps kan je een , op de eindbestemming, gewenste SoC waarde opgeven zodat de route en laad stops daarop berekend worden.
Handig in sommige gevallen.
Maar persoonlijk regel ik dat gewoon zelf, lange ritten bereiden we voor en als er iets fout zou lopen zijn er apps genoeg.
Handig in sommige gevallen.
Maar persoonlijk regel ik dat gewoon zelf, lange ritten bereiden we voor en als er iets fout zou lopen zijn er apps genoeg.
De SoC op de eindbestemming is ook niet echt m'n zorg... wel deze onderweg bij de verschillende laadstops.
Dit plannen is niet realistisch... laad je bij je eerste stop enkele minuten langer/korter dan begint namelijk gans de keten te schuiven. Plan je steeds op 10% dan moet je ook 100% zeker zijn dat je dit ook kan halen... kortom het maakt statisch plannen enorm moeilijk.
Als ik aan een laadstop vertrek en ik zie dat ik bij de volgende zal aankomen met 12% en dit blijft gedurende gans die rit constant dan moet ik we weinig zorgen maken, zie ik het echter schuiven dan weet ik dat ik moet herevalueren en een nieuwe laadstop zoeken. Als ik dit percentage niet zie rijd ik quasi "blind" (ik kan natuurlijk ook naar de resterence km's kijken wat min of meer hetzelfde is maar dan moet je constant gaan rekenen).
Dit plannen is niet realistisch... laad je bij je eerste stop enkele minuten langer/korter dan begint namelijk gans de keten te schuiven. Plan je steeds op 10% dan moet je ook 100% zeker zijn dat je dit ook kan halen... kortom het maakt statisch plannen enorm moeilijk.
Als ik aan een laadstop vertrek en ik zie dat ik bij de volgende zal aankomen met 12% en dit blijft gedurende gans die rit constant dan moet ik we weinig zorgen maken, zie ik het echter schuiven dan weet ik dat ik moet herevalueren en een nieuwe laadstop zoeken. Als ik dit percentage niet zie rijd ik quasi "blind" (ik kan natuurlijk ook naar de resterence km's kijken wat min of meer hetzelfde is maar dan moet je constant gaan rekenen).
Heb dit recent een keer uitgeprobeerd en krijg de indruk dat optie 1 (dus met laadstops overnemen) de laadstops als "domme" bestemmingen ziet ipv laadstations. Gevolg is dat je niet kan zien wat de status is van het laadstation (hoeveel vrij) en dat de accu waarschijnlijk niet voorverwarmd wordt?alikebab1 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:48:
[Afbeelding]
Omdat ik het nog maar 1 keer heb geprobeerd ben ik er niet zeker van of ik iets mis. Feit is dat ik niet op weg naar die laadstop kon zien wat de status was.
Optie 2 is alsof je het in de auto hebt invoerd: neemt alleen de bestemming(en) over, bepaalt de route en na 5 sec biedt hij de mogelijkheid om ook laadstops te plannen. Dan kan je wél zien wat de status van de eerste laadstop is en gaat hij op tijd voorverwarmen.
Wat echter de grootste tekortkoming is, is dat hij niet laat zien tot welk percentage je moet laden bij die laadstop (zoals in de app). Het stomme is, dat hij dat blijkbaar initieel wél uitzoekt: in die melding bovenaan het scherm dat er een route met laadstops is, zegt hij bijv. 8 minuten laden. Accepteer je die route, dan is die info weg. Bij laaddetails staat dan alleen nog maar wat de tijd tot je laaddoel is (bijv 80 of 100%). Mis ik iets?
Precies dit - hierdoor overweeg ik dus om alsnog zo’n OBD dongle aan te schaffen en A Better Route Planner te gebruiken, die laat dat namelijk in detail zien..jvq schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:36:
[...]
Wat echter de grootste tekortkoming is, is dat hij niet laat zien tot welk percentage je moet laden bij die laadstop (zoals in de app). Het stomme is, dat hij dat blijkbaar initieel wél uitzoekt: in die melding bovenaan het scherm dat er een route met laadstops is, zegt hij bijv. 8 minuten laden. Accepteer je die route, dan is die info weg. Bij laaddetails staat dan alleen nog maar wat de tijd tot je laaddoel is (bijv 80 of 100%). Mis ik iets?
Dat lost het probleem ook nog maar half op... je wagen gaat nog steeds niet voorverwarmen.alikebab1 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:42:
[...]
Precies dit - hierdoor overweeg ik dus om alsnog zo’n OBD dongle aan te schaffen en A Better Route Planner te gebruiken, die laat dat namelijk in detail zien..
Ook geen idee of ABRP dynamisch z'n laadstops gaat aanpassen na de initiele route.
Ik was niet echt fan van de iX1 navigatie maar merk nu toch dat die van de iX3 vooral voor lange ritten ook wel wat tekortkomingen heeft.
Als je een paar op pad bent geweest, merk je dat zo een geplande route niet nodig is. Genoeg laadpunten onderweg.
Grz D.
Ik had dit bij mijn g20, licht blokkerend en dan soms ineens wel gaan bij licht insturen. De auto heeft nieuw stuurhuis gehad, verschillende software updates van het stuurhuis & 3 uitlijningen. 2 bij qteam & 1 bij BMW zelf. Deze heeft het uiteindelijk opgelost. De auto stond binnen de toelaatbare waardes maar ze hebben alles exacter afgeregeld. Heb bijna 50k km gereden zo, in de zomer was het probleem ook altijd erger als in de winter.BC68 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:41:
Ik rijd al ruim 85.000 kilometer met volle tevredenheid in mijn iX3 van mei 2022.
Aan de andere kant, waarom zou eigenlijk dat accupercentage een zoveel betere indicatie geven van de range dan de voorspelling van de iX3?alikebab1 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:42:
[...]
Precies dit - hierdoor overweeg ik dus om alsnog zo’n OBD dongle aan te schaffen en A Better Route Planner te gebruiken, die laat dat namelijk in detail zien..
Het alternatief voor al dat plannen - door diversen hier als meest praktische oplossing al genoemd - is gewoon die geschatte range in km's te gebruiken en gedurende de rit elke keer bij bijv nog 100km range een laadstation langs de route te zoeken en te programmeren met de iX3 navi: je ziet meteen welke (op dat moment) niet druk is en hij warmt de accu voor. Elke keer opladen tot 80% is dan mogelijk iets te lang, maar dat geldt alleen voor de laatste laadstop vóór de eindbestemming?
Voor een ev-groentje als ik klinkt dit overigens wel spannend met wat ik lees over de beperkte laadstructuur in landen als Frankrijk en Italië...
Is dat een LCI of pre? Voor de pre-LCI is het er een bekend issue met het stuurhuis.BC68 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:41:
Grz D.
Ja, doet ABRP. Obv allerlei parameters die je kan kiezen (SoC bij aankomst, aantal laders etc etc).r2504 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:39:
[...]
Ook geen idee of ABRP dynamisch z'n laadstops gaat aanpassen na de initiele route.
Ook als alle palen bezet zijn, kiest hij een alternatieve optie (en herberekent de rest ook weer). Laat ook precies zien hoe lang je nog moet laden etc.
Ik gebruik het met een obd-dongle van 2 tientjes van Amazon en alleen op vakantiereizen.
Het is een LCI van mei 2022.DomiGijzen schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:57:
[...]
Is dat een LCI of pre? Voor de pre-LCI is het er een bekend issue met het stuurhuis.
Waar ga jij op garage? Normaal staat het in de systemen van bmw want er was een case voor aangemaakt. Ik heb de uitlijning bij a&m Halen laten doen. Normaal kan je terecht bij elke bmw garage die hun uitlijning zelf doen.
Hi, de auto is nog nooit in de garage geweest. Eerste onderhoud staat voor 05/2024 gepland als de ix3 twee jaar oud wordt. Mijn dealer is Dusseldorp in Apeldoorn (NL).philippede1ste schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:43:
[...]
Waar ga jij op garage? Normaal staat het in de systemen van bmw want er was een case voor aangemaakt. Ik heb de uitlijning bij a&m Halen laten doen. Normaal kan je terecht bij elke bmw garage die hun uitlijning zelf doen.
Denk jij dat het probleem iets met uitlijning te maken heeft?
Zoals ik eerder al zei, ik had een gelijkaardig probleem. Enkele software updates van het stuurhuis, nieuw stuurhuis, terug updates, 2 uitlijningen bij een bandenboer & dan een uitlijning bij bmw zelf heeft het probleem verholpen.BC68 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:46:
[...]
Hi, de auto is nog nooit in de garage geweest. Eerste onderhoud staat voor 05/2024 gepland als de ix3 twee jaar oud wordt. Mijn dealer is Dusseldorp in Apeldoorn (NL).
Denk jij dat het probleem iets met uitlijning te maken heeft?
Omdat je niet weet wat de voorspelling is van de iX3... hij stelt voor van ergens te gaan laden maar met welk percentage SoC... 2%, 5%, 10%, 15%, 30%, ...?jvq schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:45:
[...]
Aan de andere kant, waarom zou eigenlijk dat accupercentage een zoveel betere indicatie geven van de range dan de voorspelling van de iX3?
Maar het gaat er toch om hoeveel km je nog kan rijden en niet hoeveel % je nog in je accu hebt? Dat % moet je toch weer omrekenen mbv gebruik en totale accuinhoud om naar km's te gaan. Of denk ik te "ICE"... :-)r2504 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:17:
[...]
Omdat je niet weet wat de voorspelling is van de iX3... hij stelt voor van ergens te gaan laden maar met welk percentage SoC... 2%, 5%, 10%, 15%, 30%, ...?
.
[ Voor 100% gewijzigd door Hans4545 op 09-01-2024 12:41 ]
Inderdaad... in essentie is dit hetzelfde maar het is eenvoudiger te zien dan dit cijfer constant op x % blijft staan dan continue te moeten rekenen van ik kan nog X km rijden en moet maar Y km doen dus de marge is X - Y.
Plus dat het resterende aantal kilometers nogal aan variatie onderhevig is. Niet alleen door je rechtervoet, snelheid en afremmen maar ga voor grap eerst maar eens rijden op een route via CarPlay bijv met waze en stel dan de BMW navigatie in. Een heel aantal kilometer verdwijnt ineens op slag. Komt later wel weer terug maar blijft een bijzonder fenomeen….r2504 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:02:
Inderdaad... in essentie is dit hetzelfde maar het is eenvoudiger te zien dan dit cijfer constant op x % blijft staan dan continue te moeten rekenen van ik kan nog X km rijden en moet maar Y km doen dus de marge is X - Y.
Hier exact hetzelfde. Ik rij gewoon als een "niet" EV en ga ook niet 10 minuten laden want kost uiteindelijk meer tijd dan in 1 x laden bij 10% rijden (60km). Tijdens het laden zoek ik even een nieuwe laadplek weer voor na 300km oid en voer die weer in de navigatie in. Net terug uit Barcelona en geen enkel probleem. Persoonlijk krijg ik dus laadstress met al die app's.DomiGijzen schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:47:
Als je een paar op pad bent geweest, merk je dat zo een geplande route niet nodig is. Genoeg laadpunten onderweg.
Geen probleem in beide landen. Ze staan alleen niet vaak langs de snelweg in Italie maar meer bij McDonald enz. Probeer ook eens Tesla onderweg.Frankrijk staan ze om de 35 km zeker op de weg naar zuiden.jvq schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:45:
[...]
Aan de andere kant, waarom zou eigenlijk dat accupercentage een zoveel betere indicatie geven van de range dan de voorspelling van de iX3?
Het alternatief voor al dat plannen - door diversen hier als meest praktische oplossing al genoemd - is gewoon die geschatte range in km's te gebruiken en gedurende de rit elke keer bij bijv nog 100km range een laadstation langs de route te zoeken en te programmeren met de iX3 navi: je ziet meteen welke (op dat moment) niet druk is en hij warmt de accu voor. Elke keer opladen tot 80% is dan mogelijk iets te lang, maar dat geldt alleen voor de laatste laadstop vóór de eindbestemming?
Voor een ev-groentje als ik klinkt dit overigens wel spannend met wat ik lees over de beperkte laadstructuur in landen als Frankrijk en Italië...
Dank allemaal. Ik ga de auto ook maar gewoon normaal rijden, BMW navigatie aan en ik kijk zelf wel waar ik ga laden als ik het niet vertrouw.
Had vandaag nog iets geks: de app in de auto om batterij voor te verwarmen deed niks als ik wilde openen, andere apps deden wel. Heb iDrive gereset (30sec volumeknop indrukken) - daarna deed die weer.
Weet niet of dit alleen invloed had op handmatig voorverwarmen of automatisch, maar zonder die functie ga ik echt een stuk langzamer laden als het -5 is
Had vandaag nog iets geks: de app in de auto om batterij voor te verwarmen deed niks als ik wilde openen, andere apps deden wel. Heb iDrive gereset (30sec volumeknop indrukken) - daarna deed die weer.
Weet niet of dit alleen invloed had op handmatig voorverwarmen of automatisch, maar zonder die functie ga ik echt een stuk langzamer laden als het -5 is