De BMW navigatie heb ik het 1e jaar gebruikt maar ben nu dan toch echt volledig over naar Google maps via android auto.
Android auto gebruikte ik voor die tijd ook niet omdat de Spotify app al op de BMW zit.
De HUD en cockpit ziet er wat mooier uit met de BMW navi en de bediening met iDrive knop gaat beter.
Het moment dat ik maps ging gebruiken was ook het begin van vingers op het touchscreen, daarvoor was dat nooit nodig. Het touchscreen zit ook te ver weg om normaal te bedienen.
Spotify via android auto uitgeschakeld. Die van BMW is veel beter geïntegreerd.
Maps is gewoon beter met verkeersinfo, onderweg laden doe ik zelden. En dan nog kan je elk willekeurig snelweg station aanrijden voor fastchargers.
Waarom maken autofabrikanten nog hun eigen navigatie vraag je je dan af he
Tot zover even mijn korte update mening betreft dit onderwerp
1e keer pech:
2 weken gelden voor het eerst pech gehad met de iX3. Bij starten ging die direct weer uit (alsof je de stop knop bediend of deur open doet)
Geen foutmelding en alle systemen werken verder.
Meerdere malen uitgestapt op slot van slot etcetera etcetera... stond ik gelukkig op een parkeerplek want weg duwen gaat ook niet.
BMW gebeld. Die gaf als tip om 15 a 30 minuten weg te blijven bij de auto en dan weer proberen. Dat heeft geholpen. Volgens BMW komt het vaker voor bij diversen elektrische modellen wanneer je even uitstapt en binnen ongeveer een minuutje weer instapt.
Leuk om te weten toch? Je zal maar midden op de weg staan...
Gebruik overigens de laatste update op de pre lci.
Hopelijk blijft t bij een incident. Maar het onverklaarbare hou ik niet zo van.