r2504 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:45:
Is lees blijkbaar dat de telefoon heel warm wordt maar bij mij start hij zelfs niet met laden (soms zie je even in het dynamic island "Opladen"), de LED van de wireless charger wordt dan ook niet blauw laat staan dat de telefoon warm wordt.
Het probleem zou trouwens opgelost zijn in iOS 17.1.1; In rare circumstances, Apple Pay and other NFC features may become unavailable on iPhone 15 models after wireless charging in certain cars.
M'n vermoeden blijft dus het niet volledig vlak liggen van de telefoon door de camera's.
Ik heb een iPhone 14 Pro en heb de auto nu een 5-tal weken ongeveer en ik gebruikte de eerste weken de QI charger veel en die werkte redelijk goed (je moest de phone wel goed positioneren maar dat kwam ook door mijn hoesje errond vermoed ik: ik dacht zelfs dat het niet ging werken met hoesje, maar blijkbaar wel). Is een gewoon hoesje: geen specifiek hoesje dat QI doorlaat.
Vandaag opnieuw geprobeerd: iPhone doet ook nietsmeer wanneer ik hem op de laadmat in de auto leg! Zonder hoesje doet ie het ook niet!
Denk dus eerde dat het een 'general' issue is of iets met een iOS update tussentijds, of mijn én jouw oplaadmat zijn kapot. Maar het lijkt me wel sterk.
Ook de iPhone 14 Pro heeft een min of meer gelijk uitstekend camera eiland dan de iPhone 15 Pro, dus ik vermoed niet dat ons probleem dat eiland gaat zijn.
Overigens: die oplaadmat (en Qi charging in het algemeen wel wat) is waardeloos. Het houdt hooguit de telefoon op batterijniveau wanneer je ook carplay ed gebruikt. De telefoon wordt héél heet, soms zelfs zo warm dat iOS het laden uit veiligheid stopt.
De USB C poorten in de middenarmsteun geven 3ampere, de USB A poort slechts 1 ampere. Ik heb al een USB C to lightning kabeltje in de middenconsole gestopt...
Ik laad mijn telefoon in de wagen vroeger nooit, maar nu heb ik dus dat kabeltje als 'noodoplossing'.
[
Voor 16% gewijzigd door
Pharos1985 op 22-11-2023 20:56
]