Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:24
Als aanloopwagen voor mijn iX3 moet ik nu met een X2 PHEV rijden: ook een iDrive 7.5.
Ben toch onder de indruk van het iDrive 7.5 systeem, de wagen is zo stil als iets indien hij elektrische rijdt.

Helaas wel wat kleiner (ik ben 1.87m) dus niet zo héél comfortabel.

Kortom: als min of meer dezelfde kwaliteit te vinden is in de iX3 ben ik zeker en vast onder de indruk/tevreden.

'Helaas' heeft de X2 een HUD/Comforttoegang, zaken die ik nu gewoon aan het worden ben en niet zal hebben op mijn iX3

• Anthony
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
tc982 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:26:
[...]

Je kan toch perfect twee accounts koppelen aan één auto. Wij doen dat zo en dat is dan vooral voor het opslaan van de profieldata.
En kan je dan de batterijstatus in beide app’s aflezen over de wagen? Pre-LCI was dit namelijk een gekende bug..

• Snellejell3
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19-10-2023
Pharos1985 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 23:21:
Als aanloopwagen voor mijn iX3 moet ik nu met een X2 PHEV rijden: ook een iDrive 7.5.
Ben toch onder de indruk van het iDrive 7.5 systeem, de wagen is zo stil als iets indien hij elektrische rijdt.

Helaas wel wat kleiner (ik ben 1.87m) dus niet zo héél comfortabel.

Kortom: als min of meer dezelfde kwaliteit te vinden is in de iX3 ben ik zeker en vast onder de indruk/tevreden.

'Helaas' heeft de X2 een HUD/Comforttoegang, zaken die ik nu gewoon aan het worden ben en niet zal hebben op mijn iX3
iDrive is het softwarematige besturingssysteem (Entertainment, gps, dashboard, ...), niet de elektrische aandrijflijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Snellejell3 op 07-09-2023 08:07 ]

• patrickbmwix3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-09 17:37
Iemand deze melding al eens gehad ? had de auto net opgeladen :

Ik had niets aan staan en geen voor koeling aan staan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_a1FmQlSO_vTzD-8borYM8rrVpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2d7zICDHaaVYwxgLsVo8dZ2L.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door patrickbmwix3 op 07-09-2023 15:00 ]

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:51
patrickbmwix3 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:00:
Iemand deze melding al eens gehad ? had de auto net opgeladen :

Ik had niets aan staan en geen voor koeling aan staan

[Afbeelding]
Ja, het kwam van m'n dashcam. Ik heb'm laten uitschakelen wanneer de wagen uitgeschakeld wordt en daarmee was het issue van de baan...

• Niels12
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07-03-2024
Iemand een idee van de wachttijden in Zeebrugge? Deze nacht komt daar de Altair Leader toe, die begin augustus in Dalian vertrokken is.

• Pharos1985
Weet niet of het volgen van die vessels echt interessant is hoor. Ik heb het ook geprobeerd.
Vandaag kwam ik bij m'n dealer: er stonden 3 iX3's klaar voor afleveringen (stickers met 'scan OK' hingen nog op de koffer). Er zijn er daar dus toegekomen.

Die van mij komt pas over 2 weken volgens de dealer. Dus ik begrijp die leveringen niet goed: die krijgen dus blijkbaar elke 2 weken minimum auto's binnen.

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 24-09 21:59
Transport vanuit zeebrugge gaat niet vlot.
Daardoor komen ze wellicht druppelsgewijs binnen bij de dealers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snellejell3
Niels12 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:27:
Iemand een idee van de wachttijden in Zeebrugge? Deze nacht komt daar de Altair Leader toe, die begin augustus in Dalian vertrokken is.
Die van mij is 3 weken geleden met de Poseidon Leader aangekomen. Volgens de dealer zou het tot 8 weken kunnen duren om tot de garage te geraken, gezien inderdaad een tekort aan transport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snellejell3
Pharos1985 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:53:
Weet niet of het volgen van die vessels echt interessant is hoor. Ik heb het ook geprobeerd.
Vandaag kwam ik bij m'n dealer: er stonden 3 iX3's klaar voor afleveringen (stickers met 'scan OK' hingen nog op de koffer). Er zijn er daar dus toegekomen.

Die van mij komt pas over 2 weken volgens de dealer. Dus ik begrijp die leveringen niet goed: die krijgen dus blijkbaar elke 2 weken minimum auto's binnen.
Klopt ergens wel, maar het is toch altijd leuk om te weten dat de wagen in Zeebrugge is aangekomen (En de boot niet ergens in brand is gevlogen >:) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieterC
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-08 16:01
Voor diegenen die via Arval besteld hebben. Niet bepaald om vrolijk van te worden hoor.
In het kort:
31-08: Wagen toegekomen in de garage
04-09: Garage laat weten dat ze hem ontvangen hebben en alles in orde gaan maken. (ze rekenen 5 a 10 werkdagen -> 18-09 dus)
07-09: Bericht van Arval dat ze op 06-09 de papieren ontvangen hebben en ze rekenen 1,5 week om alles bij de garage te krijgen -> 20-09 dus
Bij ons is het zo dat Fleet (HR) hier eerst zelf officieel melding van wilt maken vooraleer je afspraken mag beginnen plannen. Ze rekenen 3 werkdagen -> 25-09 dus.
Dan moet ik nog een afspraak ingepland krijgen met garage en voor controle van de oude wagen op dezelfde dag.
Maw, ik ga al blij mogen zijn als ik hem laatste week van September heb. Dan heeft die daar een goede maand staan schilderen.
Beetje off topic helaas, maar ik heb al germerkt dat er heel wat mensen zitten op dit forum die via Arval gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-09 19:23
Controle van de oude wagen is bij ons een ramp… blijkbaar is daar weken tot zelfs maanden achterstand en het bedrijf is telefonisch niet te bereiken of je moet uren aan de lijn hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri01!
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-09-2024
Vandaag sprak ik mijn buurman die zich kapot is geschrokken. Hij wilde zijn IX3 inruilen, had hem privé gekocht. Stekkeren was toch niet zo ideaal. De dealers gaven allemaal aan dat er een stortvloed aan EVs aan zit te komen tweedehands uit de leasemarkt. Daarnaast is er weinig vraag naar de EV en dealers willen daardoor liever geen voorraad. Gevolg is dat de restwaarde 15-20k lager uitvalt. Bij alle dealers hetzelfde verhaal. Uiteindelijk kreeg hij bij een dealer een redelijke deal geboden en heeft een 330i touring op de kop getikt. Maar hij had dit niet zien aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 11:03

GigaTexel_BE

AMD MP²

Snellejell3 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:38:
[...]

Die van mij is 3 weken geleden met de Poseidon Leader aangekomen. Volgens de dealer zou het tot 8 weken kunnen duren om tot de garage te geraken, gezien inderdaad een tekort aan transport.
Ja dat zeggen ze allemaal.
Begin juli stond de mijne zogezegd nog in Zeebrugge en hadden ze er geen zicht op wanneer die zou komen.
Volgens de auto zelf heeft die midden juni bij de dealer de aflevercontrole gehad.
Ik geloof niets meer van hun praatjes.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33
Dimitri01! schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:28:
Vandaag sprak ik mijn buurman die zich kapot is geschrokken. Hij wilde zijn IX3 inruilen, had hem privé gekocht. Stekkeren was toch niet zo ideaal. De dealers gaven allemaal aan dat er een stortvloed aan EVs aan zit te komen tweedehands uit de leasemarkt. Daarnaast is er weinig vraag naar de EV en dealers willen daardoor liever geen voorraad. Gevolg is dat de restwaarde 15-20k lager uitvalt. Bij alle dealers hetzelfde verhaal. Uiteindelijk kreeg hij bij een dealer een redelijke deal geboden en heeft een 330i touring op de kop getikt. Maar hij had dit niet zien aankomen.
Hoeveel heeft hij er dan nog voor gekregen?
Ik had de mijne in februari eens op wij kopen auto's gezet (BE) en ik kreeg er 59.087 incl BTW voor. (1 jaar oud toen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Realest
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12:27
Dat is wel balen inderdaad. Ik heb de mijne ook privé gekocht maar ben van plan hem op te rijden, is het meest interessant voor mij. Kom prima uit met de kilometers die ik maak maandelijks (+/-2500) en kan thuisladen wat ideaal is. En daarnaast is het gewoon echt een fijne auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Nog iemand zulks verhaal gehoord. Mijn werkgever heeft een soort "contract" afgesloten met mijn BMW dealer. Daar zouden allerlei voordelen aanhangen (de details ging mijn WG me nog bezorgen). Hij sprak er bvb over:
ze komen de auto halen (bij je thuis, in een straal van 40km rond de concessie) indien nodig voor herstelling, geven je in tussentijd een vervangwagen en 's avonds komen ze bij jou thuis weer swappen...

En dit allemaal inbegrepen in de prijs van herstelling/onderhoud oid.

Mijn huidige VW dealer doet dat ook, tot als je het vraagt dan zegt ie dat ze daar vandaag geen tijd voor hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:35
Wij hebben die afspraak ook met onze garage dat we altijd een vervangauto krijgen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:11
Zelfde verhaal gehoord. En zo gek is dat niet. Met het huidige politieke klimaat zou een EV potentieel erg duur kunnen worden (wegenbelasting 2025).
Ook het wellicht niet kunnen salderen, en alle fratsen die energieleverancier nu uithalen, is iets wat de markt verstoord. Thuis laden is wellicht niet meer zo interessant in de toekomst (als je dat met jaarlijks overschot dacht te kunnen doen).
Ik ben er niet zo huiverige voor maar de markt reageert zoals altijd overdreven op zulke ideeën.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof9080
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 06-12-2023
Bij onze nieuwe ix3 merken we dat de deuren niet fantastisch sluiten. Op een zachte manier de deuren sluiten lukt niet, want dan zitten ze niet volledig in het slot. Je moet ze dus behoorlijk hard dicht doen. Zelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ik beamen en was al iets sinds het prille begin, ook bij de preLCI. Het is en blijft een C segment wagen natuurlijk … ongeacht de D-segment prijs en (deels) features. Soft-close zit er dus niet op.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2023 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:31:
Dat kan ik beamen en was al iets sinds het prille begin, ook bij de preLCI. Het is en blijft een C segment wagen natuurlijk … ongeacht de D-segment prijs en (deels) features. Soft-close zit er dus niet op.
Het is een opgehoogde 3 serie, dus D segment voor een prijs van een 5 serie dus E segment. In Nederland is de iX3 een goede aanbieding omdat je geen opties kan kiezen. Als je een gelijk uitgevoerde iX1 samenstelt is die duurder dan een iX3 en dan rijd je in een C segment auto voor een E segment prijs 8)7
DomiGijzen schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:35:
[...]

Zelfde verhaal gehoord. En zo gek is dat niet. Met het huidige politieke klimaat zou een EV potentieel erg duur kunnen worden (wegenbelasting 2025).
Ook het wellicht niet kunnen salderen, en alle fratsen die energieleverancier nu uithalen, is iets wat de markt verstoord. Thuis laden is wellicht niet meer zo interessant in de toekomst (als je dat met jaarlijks overschot dacht te kunnen doen).
Ik ben er niet zo huiverige voor maar de markt reageert zoals altijd overdreven op zulke ideeën.
Door de onzekerheid van de MRB zou ik nu privé ook niet zo’n zware EV kopen. Een Model 3 is nog redelijk licht, waardoor de MRB nog zou meevallen, maar als we straks volle pond MRB moeten betalen voor 2200 kg, gaan alle staats gesponsorde EVs naar het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:11
Kristof9080 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:27:
Bij onze nieuwe ix3 merken we dat de deuren niet fantastisch sluiten. Op een zachte manier de deuren sluiten lukt niet, want dan zitten ze niet volledig in het slot. Je moet ze dus behoorlijk hard dicht doen. Zelfde ervaringen?
Lichte zwiep is genoeg. Hard gooien is hier verboden.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ben ook wel benieuwd wat dealers nu bieden. Ze staan nu te koop vanaf 50k, dus wat zal inruil zijn? 45k? Gaat natuurlijk wat korting van de nieuwe auto bovenop dus wellicht krijg je bij het kopen van een nieuwe auto rond de 50k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Te koop vanaf 50k ? Nieuwprijs is volgens mij nog steeds vanaf 72k

Ik zie trouwens ook niet in waar die stortvloed aan tweedehands lease wagens vandaan moet komen, eerste wagens zijn volgens mij eind 2021 in gebruik genomen dus vier jaar later is pas eind 2025.

[ Voor 59% gewijzigd door r2504 op 09-09-2023 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Klein vraagjes aan iX3 owners:
- In mijn VW Passat ben ik gewoon dat als ik aan het rijden ben en kort ergens stop én de 'motor' laat draaien én mijn bestuurdersportierontgrendel door uit te stappen: dat dan alle deuren (inclusief kofferklep) ontgrendelen: gaat dit ook in de iX3? Dit lijkt niet te lukken in mijn X2 PHEV aanloopwagen.
- Kan de auto in N gezet worden en vervolgens vergrendeld worden met de afstandsbediening? En dus gewoon nadien terug ontgrendelen met de afstandsbediening en weer in D zetten en terug rijden?
- Ontgrendeld de elektromechanische handrem zichzelf wanneer je het voertuig 'start' en in D zet en dus wilt gaan rijden? Dat is ook nu zo in mijn VW Passat, maar niet in mijn X2 PHEV.

Kleine vraagjes, maar zou wel leuk zijn als dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Pharos1985 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 23:06:
Klein vraagjes aan iX3 owners:
- In mijn VW Passat ben ik gewoon dat als ik aan het rijden ben en kort ergens stop én de 'motor' laat draaien én mijn bestuurdersportierontgrendel door uit te stappen: dat dan alle deuren (inclusief kofferklep) ontgrendelen: gaat dit ook in de iX3? Dit lijkt niet te lukken in mijn X2 PHEV aanloopwagen.
- Kan de auto in N gezet worden en vervolgens vergrendeld worden met de afstandsbediening? En dus gewoon nadien terug ontgrendelen met de afstandsbediening en weer in D zetten en terug rijden?
- Ontgrendeld de elektromechanische handrem zichzelf wanneer je het voertuig 'start' en in D zet en dus wilt gaan rijden? Dat is ook nu zo in mijn VW Passat, maar niet in mijn X2 PHEV.

Kleine vraagjes, maar zou wel leuk zijn als dat lukt.
1) Ik dacht van wel, maar ben niet zeker
2) De auto gaat automatisch in de "P" stand na het contact af te zetten
3) Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 is nee, dat kan niet. Als je stopt dan ontgrendelt enkel de berijders deur als je uitstapt. De andere deuren niet. Als je de enige in de auto bent en je stapt uit zonder je sleutel in de wagen te laten liggen zal se motor altijd uitschakelen en de deuren op slot. Blijf je zitten en wil je se andere deuren ontgrendelen, dan daar 2 knopjes voor in het bestuurderspartijen. 1 voor de deuren, 1 voor de koffer (welke je dus vanuit de wagen kan openen en/ of sluiten zonder uit te stappen)

Nu … dat lijkt me wel veiliger dan wat jij beschrijft ( en dus beter) en motor af/aan heeft bij een BEV weinig relevantie. Er is niet zoiets als stationair draaien hè :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Op m’n X3 kan ik instellen of het ontgrendelen enkel de bestuurdersdeur ontgrendelt of allemaal, zou me verwonderen dat dit bij de IX3 niet langer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, niet aan gedacht dat je dat zou kunnen instellen … maar waarom ? Dat knopje is binnen handbereik en auto altijd is toch echt niet veilig in sommige omstandigheden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manchu
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-07 11:35
Ik heb ondertussen de wagen in ontvangst mogen nemen. Algemeen erg tevreden als eerste indruk, sowieso een klasse hoger voor mij dus dan ben je meer onder de indruk. Dat je eigenlijk nog een hoger segment betaald is toch logisch in de EV tak?

De performance is echt beter dan wat hetgeen je op papier doet vermoeden. 0-100 is niet bijzonder maar het hernemen voelt model y achtig tussen 30 en 100. Perceptie? Msn wel…

Het eerste wat ik wel hoorde was het getik van de gordel, maar snel opgelost met die even goed te hangen, ik kan daar gemakkelijk aan vanaf de bestuurderszetel… lange armen ;).

We vinden het een super knappe auto, dat blauw met de blacked out optie is een streling voor het oog, lekker subjectief. De blauwe lak is effectief niet de beste kwaliteit, niet zo erg als hier soms te zien is, maar je ziet het wel als je begint te zoeken in de zon.
Verwittig je dealer maar goed als je die kleur hebt …

Een paar initiële software vragen:
- laaddoel via de app instellen lukt niet met idrive 7.5. Correct? Zou dat ooit wel kunnen? Want dat is wel vervelend voor mijn situatie.
- kan je standaard de wagen in B modus krijgen bij het opstarten? Bijv in comfort modus.
- elke keer ik de adaptieve cruisecontrol aanzet krijg ik een waarschuwing dat het gedrag van de bestuurder is aangepast ofzoiets … kan dit vermeden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Volgens mij nieuw voor de Belgische markt.

Volgens de beschrijving werkt het wel niet in België.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcjEVtGm7UCNg53QXtpGqRHGlCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BPexuLtWKw39gixWtOYKvj5z.jpg?f=fotoalbum_large

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Traffic camera… klinkt als flitspalen?

Of is dit toch de benaming van de red light indication ?

Heb je trouwens de basis versie want anders heb je die optie reeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwanvandaele
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-06-2024
GigaTexel_BE schreef op maandag 11 september 2023 @ 05:31:

[Afbeelding]
Dit is al een tijdje beschikbaar hoor. Dit werkt in België, is wel enkel maar flitscamera's en geen traject controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

iwanvandaele schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:08:
[...]

Dit is al een tijdje beschikbaar hoor. Dit werkt in België, is wel enkel maar flitscamera's en geen traject controle.
Een hele tijd? Toen ik de auto ontving anderhalve maand geleden, was dit niet beschikbaar in mijn app.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 21:36
iwanvandaele schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:08:
[...]

Ah top, ik had hem niet genomen omdat ik België niet bij het land stond waar het werkte.
Kan je het ook tijdelijk deactiveren? In Duitsland is het niet toegestaan en zou het moeten afstaan (of doet de auto dit zelf?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
r2504 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:58:
Te koop vanaf 50k ? Nieuwprijs is volgens mij nog steeds vanaf 72k

Ik zie trouwens ook niet in waar die stortvloed aan tweedehands lease wagens vandaan moet komen, eerste wagens zijn volgens mij eind 2021 in gebruik genomen dus vier jaar later is pas eind 2025.
Ging over inruil, dus die 50k bedoel ik occasions mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2023 @ 08:51:
Ah, niet aan gedacht dat je dat zou kunnen instellen … maar waarom ? Dat knopje is binnen handbereik en auto altijd is toch echt niet veilig in sommige omstandigheden ?
Als je vaak mensen meeneemt is het onhandig als alleen de bestuurdersportier ontgrendeld wordt. Dus ik heb ingesteld dat alle portieren ontgrendeld worden. Gezien jij een andere mening hebt hierover is het goed dat BMW dit instelbaar heeft gemaakt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Alle portieren kan je ook ontgrendelen door tweemaal op de AB te drukken (met een kleine vervelende pauze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Kan je het laadvermogen instellen via de app?

Vandaag heb ik dat gedaan in mijn X2 PHEV: wel via de auto zelf (bij uitstappen krijg je mogelijkheid in iDrive: laadsnelheid: maximaal/middel/laag). Ik zet hem op laag en hij zegt dat de auto 7u later opgeladen zal zijn (bij maximaal is dat 3,5u).
Kort nadien (4 minuten nadien) krijg ik een melding via de app dat de auto na 3.5u opgeladen zal zijn.

Lijkt dus dat die auto de trage laadsnelheid eerst 'aannam' en dan terugdraaide. Is dat de laadpaal (was openbaar) die bepaalt dat het niet mogelijk/niet toegelaten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2023 @ 03:44:
1 is nee, dat kan niet. Als je stopt dan ontgrendelt enkel de berijders deur als je uitstapt. De andere deuren niet. Als je de enige in de auto bent en je stapt uit zonder je sleutel in de wagen te laten liggen zal se motor altijd uitschakelen en de deuren op slot. Blijf je zitten en wil je se andere deuren ontgrendelen, dan daar 2 knopjes voor in het bestuurderspartijen. 1 voor de deuren, 1 voor de koffer (welke je dus vanuit de wagen kan openen en/ of sluiten zonder uit te stappen)

Nu … dat lijkt me wel veiliger dan wat jij beschrijft ( en dus beter) en motor af/aan heeft bij een BEV weinig relevantie. Er is niet zoiets als stationair draaien hè :-)
Het is maar hoe je het bekijkt. Ik stop héél af en toe ook eens aan een verkeerslicht bij rood (komt paar keer per jaar voor) en wil dan snel iets uit de koffer nemen dat ik er toevallig in had laten liggen dat vooraan moest liggen. Bij mijn Passat: uitstappen, kofferklep opendoen door op het vw logo te duwen op de kofferbak en hij ging open. Terug wegrijden en alles vergrendeld terug.

Tja: onveilig: als ik het contact ingeschakeld laat en ik wil iets uit de wagen pakken terwijl de sleutels er nog in liggen: dan verlaat ik maximum 10 seconden het voertuig.

Mijn X2 heeft in de idrive idd de optie: al lijkt ze niet te werken of toch niet te werken zoals ik ze bedoel. Zal het wel uitvogelen eens ik ik mijn iX3 heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Bij je iX3 gewoon op het knopje drukken (in je linkerportier) om alle portieren te ontgrendelen... uitstappen en je ding uit je koffer nemen, terug instappen en verder rijden en alles zal terug vergrendelen.

Lijkt mij veel veiliger dan een auto waarin iedereen zomaar in kan als je voor een rood licht (of waar dan ook) staat te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wilde gewoon een 30e bestellen. Ik heb niet zoveel zin om voor weinig tot geen bijtellingsvoordeel elektrisch te rijden. De 30e was een mooi compromis. Zie ik nu pas, dat die High Executive echt een bak completer is. Als ik dat aanvink op de 30e, kom ik toch op 15-18k verschil.

Misschien toch maar eens even X3 kijken :+ Jammer dat het mooie leer niet te krijgen is, maar voor de rest wellicht een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:30
GigaTexel_BE schreef op maandag 11 september 2023 @ 05:31:

[Afbeelding]
heb die 1mnd gratis genomen en not impressed...
idd enkel vaste, geen traject, geen mobiele...

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Wat betaal je hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
30€ / jaar dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sis3970
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-11-2024
alikebab1 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:14:
[...]

Google maps en Waze werken volgens mij niet in de HUD. Alleen BMW navigatie en Apple maps.
Gisteren even getest. Google maps wel. Waze niet.

• PWM
  • Niet online
Misschien heb ik hem gemist, maar waar had je deze gekocht :)

• alikebab1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06:55
sis3970 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 23:11:
[...]

Gisteren even getest. Google maps wel. Waze niet.
Android Auto of Carplay? Want Google Maps werkt via Carplay niet in HUD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ix3 Belgium
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-04-2024
Was ook niet op de hoogte van TRAFFIC CAMERA. Heb gisteren abonnement genomen voor 1 jaar (€30/jaar). Werkt zeer goed via de HUD (al dan niet met geluidsmelding) voor de vaste camera's. Zeer tevreden dat ik dat hier op het forum ontdekt heb want was aan het denken om een Coyote te nemen aangezien ik Waze niet meer gebruik en dus geen zicht meer had op vaste camera's (en 3 boetes op een maand tijd...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Eergister voor het eerst bedacht dat een ix3 een optie zou zijn, net besteld :p

High Executive met de resterende losse optie, grijs metallic en bruin leer. Levertijd 4-6 weken.

Bedoeling is om hem over een jaar te vervangen met de nieuwe 530e touring, maar wellicht bevalt hij wel zo goed dat ie blijft :)

[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 13-09-2023 12:40 ]

• Pharos1985
Toch nog even terugkomen op de BMW navigatie: ik begrijp dat er dus trimesterieel USB updates uitkomen. Die zal ik dan ook onmiddellijk doen als mijn iX3 aankomt, maar hoe accuraat is de GPS in kaarten?

Heb nu een X2, kan kaarten niet updaten want auto niet linken aan mijn BMW ID (durf/wil ik niet, want is een huurauto), maar als ik nu op die BMW navi rijdt met de X2: het is een ramp qua accuraatheid van kaarten.
Op een grote baan rijden waar de ingang van een industriepark op ongeveer 400 meter ligt (de échte/bedoelde ingang): stuurt ie me een dorp in net voor de ingang om zo naar dat industrieterrein te rijden. Daar staat dan natuurlijk een ANPR camera en 'bewoners only'...
Als dat het wordt, blijf ik wel bij Waze (ben het intussen al gewoon, rijdt al jaren met Waze).

• r2504
Misschien kan je eens wat meer info geven over het concrete voorbeeld en het eventueel corrigeren via de feedback.

• Pharos1985
Bij deze:
https://maps.app.goo.gl/7jGj5PCT2gapC6UT9

Ik reed op de R23 (komende van Mechelen). Ik moest op de N19 zijn. In plaats van me verder de R23 te laten blijven volgen en dan laten afslaan naar de N19, stuurde ie me het centrum van Wilsele in (ik vermoed om me zo een shortcut te laten nemen naar de N19). In het dorp van Wilsele kon ik dan de doorsteek niet maken gezien bewoners only en ANPR controle daarop....

Feedback functie??! Is dat ergens in iDrive dat ik een kaartprobleem kan melden?

• r2504
Ik dacht dat BMW Here Maps gebruikt onderliggend... misschien dus eens kijken op https://mapfeedback.here.com/#/report

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Net proefgereden in de iX3. Dat is dus verkeerd om, want ik heb hem eergister besteld :p

Erg fijne auto. De nieuwe Drive Selector is ook wel een goed aanpassing. Hij rijdt goed. Ik heb nu een veel snellere Model S, maar het vermogen is meer dan voldoende.

Het enige minpunt was de Harmon & Kardon. Ik had er wel goede verwachting van, maar dit is gewoon niet goed genoeg. Ook een stuk minder dan de audio in de Tesla, die zelf al niet best is. Maar goed, voor de rest erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manchu
Er is vgm geen plaats voor een subwoofer in de ix3. In een regular x3 zou het beter moeten zijn had ik ergens gelezen … maar ik vind het geluid wel goed voor wat het is :).

• DieterC
Ik ben hier echt onnozel aant worden. Wagen is al toegekomen op 31-08. Leasing heeft op 12-09 de papieren pas opgestuurd naar de garage, maar die wil geen afspraak inplannen zolang ze de papieren niet ontvangen hebben. Gisteren waren ze er nog niet. Maandag dus maar opnieuw naar de garage bellen ook al worden ze me daar al beu…
Hopelijk zitten die dan ook niet met een ei-volle planning.

• Pharos1985
Denk persoonlijk dat van zodra die iX3 afgeleverd kàn worden, hij wel ASAP afgeleverd zal worden: pas dan krijgt de dealer zijn geld (dat hij binnen de 30 dagen aan BMW moet betalen, afgeleverd ofniet)... En van zodra er geld betaald moet worden, kan het allemaal heel snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snellejell3
(besteldatum 12/04)

eind augustus bericht van de garage gekregen dat de wagen in Zeebrugge aangekomen was en het tot 8 weken zou kunnen duren om tot in de garage te geraken.

Vrijdag bericht van de leasingmaatschappij gekregen dat de nummerplaten en boorddocumenten naar de dealer opgestuurd zijn en ik een afspraak kan maken om de wagen op te halen. Deze is gepland op 25/09.

Ik ben misschien bij een van de gelukkigen waar alles zeer vlot verlopen is. Al bij al 5,5 maand gewacht van bestelling tot effectieve levering. Ik kijk er alvast ten zeerste naar uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterC
Snellejell3 schreef op zondag 17 september 2023 @ 08:59:
(besteldatum 12/04)

eind augustus bericht van de garage gekregen dat de wagen in Zeebrugge aangekomen was en het tot 8 weken zou kunnen duren om tot in de garage te geraken.

Vrijdag bericht van de leasingmaatschappij gekregen dat de nummerplaten en boorddocumenten naar de dealer opgestuurd zijn en ik een afspraak kan maken om de wagen op te halen. Deze is gepland op 25/09.

Ik ben misschien bij een van de gelukkigen waar alles zeer vlot verlopen is. Al bij al 5,5 maand gewacht van bestelling tot effectieve levering. Ik kijk er alvast ten zeerste naar uit !
Ik zou al blij zijn als ze me al een datum wilden reserveren. Wachten is niet mijn sterkste kant 😊
Welke leasingmaatschappij zit je als ik vragen mag? Toevallig ook Arval België?

[ Voor 4% gewijzigd door DieterC op 17-09-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Niet online
DieterC schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:43:
[...]

Ik zou al blij zijn als ze me al een datum wilden reserveren. Wachten is niet mijn sterkste kant 😊
Bij mij zelfde timing, ophaling aanstaande dinsdag. Ook Arval België, dus ik denk dat die van jou er ook snel zal zijn :-) (ook al is de communicatie errond érg vervelend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Had hier al even eerder gevraagd, maar iemand een goede grill voor de vervanging? Ik heb nu deze gevonden:

https://www.offenga.nl/bm...4qlPWRRvg77IaAhpuEALw_wcB

De dealer wil hem er samen met de frunk inzetten voor me voor aflevering, dus dan kan ik hem alvast afgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
PWM schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:06:
Had hier al even eerder gevraagd, maar iemand een goede grill voor de vervanging? Ik heb nu deze gevonden:

https://www.offenga.nl/bm...4qlPWRRvg77IaAhpuEALw_wcB

De dealer wil hem er samen met de frunk inzetten voor me voor aflevering, dus dan kan ik hem alvast afgeven.
Kijk hier eens:

https://www.germancarpart...auO28I3YyopwaAqtsEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Voor controlefreaks zoals mij een 2 vragen:
- Op een openbare laadpaal klikt de kabel vast wanneer je oplaadt, hij released terug aan beide kanten wanneer je je kaart terug tegen de laadpaal houdt. Stel dat je je laadkaart verliest tijdens het laden: hoe krijg je de kabel terug los? Is hier een procedure voor?
- Vandaag gaan laden aan een openbare laadpaal: na 3u een melding in de app dat laden gestopt is en nietmeer mogelijk is: geen verdere informatie. Mijn laadpaal buurman had precies hetzelfde probleem op de Allego laadpaal: die stond ook in het rood volgens de LED op de laadpaal. Heb de auto dan maar van de laadpaal gekoppeld. Wat is hier de oorzaak van (geen info in BMW app/auto)? Storing in de laadpaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
Pharos1985 schreef op zondag 17 september 2023 @ 23:55:
Voor controlefreaks zoals mij een 2 vragen:
- Op een openbare laadpaal klikt de kabel vast wanneer je oplaadt, hij released terug aan beide kanten wanneer je je kaart terug tegen de laadpaal houdt. Stel dat je je laadkaart verliest tijdens het laden: hoe krijg je de kabel terug los? Is hier een procedure voor?
- Vandaag gaan laden aan een openbare laadpaal: na 3u een melding in de app dat laden gestopt is en nietmeer mogelijk is: geen verdere informatie. Mijn laadpaal buurman had precies hetzelfde probleem op de Allego laadpaal: die stond ook in het rood volgens de LED op de laadpaal. Heb de auto dan maar van de laadpaal gekoppeld. Wat is hier de oorzaak van (geen info in BMW app/auto)? Storing in de laadpaal?
Vraag 1: in de auto is het mogelijk om via het laadmenu op loskoppelen te drukken. Dan geeft ie ook een signaal naar de laadpaal. Zo doe ik altijd ontkoppelen van in ieder geval snel laders. De meeste snel laders hebben een stop knop. AC laders kun je ook op die manier gelukkig ontkoppelen maar ik die dat meestal met het pasje dat ik altijd in de achterbak laat liggen in het netje aan de linkerkant. Perfect en je verliest hem dus niet.
Vraag 2: dat is vaak een laadpaal protectie oid die in springt. Of gewoon een storing van de laadpaal. En dat gebeurt zelden is mijn ervaring. Bij mij maar 1 of 2 keer per jaar. En ik rij heel Nederland af. Heb nu 65000 km erop zitten na een jaartje. Had pre COVID nog 80000 per jaar, maar ik rij steeds meer en meer omdat de zaken nu eindelijk een beetje vlotten zeg maar.
Oh en ik heb nog een jaartje een pre-LCI gehad ivm de coldgating gedoe ingewisseld, maar daar had ik ook ongeveer 70000 km op gezet na iets meer dan een jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door DjCoke op 18-09-2023 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snellejell3
DieterC schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:43:
[...]

KBC Lease :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieterC
Allez... vrijdag komt het er dan uiteindelijk van...

[ Voor 52% gewijzigd door DieterC op 18-09-2023 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM1974
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-03 22:30
Range laag
Wij hebben onze ix3 vorig jaar november ontvangen. Op dat moment was de range 460km. Deze 460km heb ik nooooit meer teruggezien. Ik weet dat deze schommelt afhankelijk van je rijgedrag en het weer. Echter als ik hem op 80% laad, wat ik het meest doe omdat ik gemiddeld 120km per dag rij op de snelweg met 110km pu, heeft de auto een range aan van +/- 270km. Bij 100% zou dit dan +/- 330km zijn. Dat is een stuk minder dan de 460km!
Mijn gemiddeld verbruik zit op 19,7 kWh.

Naar mijn idee is dit toch veel te weinig in optimale weersomstandigheden. Hoe zit dit bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 21:36
MM1974 schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:40:
Range laag
Wij hebben onze ix3 vorig jaar november ontvangen. Op dat moment was de range 460km. Deze 460km heb ik nooooit meer teruggezien. Ik weet dat deze schommelt afhankelijk van je rijgedrag en het weer. Echter als ik hem op 80% laad, wat ik het meest doe omdat ik gemiddeld 120km per dag rij op de snelweg met 110km pu, heeft de auto een range aan van +/- 270km. Bij 100% zou dit dan +/- 330km zijn. Dat is een stuk minder dan de 460km!

Naar mijn idee is dit toch veel te weinig in optimale weersomstandigheden. Hoe zit dit bij jullie?
Ik kijk meestal op deze website qua ranges: https://ev-database.org/car/1136/BMW-iX3
Die zijn meestal vrij accuraat.

Ik heb vrijdag nog 300 km gereden (vooral snelweg in NL (100km/h) en een 100 km snelweg in BE (120km/h)

100% geladen voor vertrek in de ochtend, voorverwarmd en na de 300km nog een range van 60km over ongeveer. Wat verbruik gemiddeld was weet ik niet meer exact.

460 heb ik nog nooit gehaald en kan je volgens mij alleen halen als je nooit meer dan 50 of 70 rijd. (puur stadsverkeer). Hoogste dat ik ooit gehaald heb (met snelweg verkeer bij) is 370 km (Keulen), ik ging er vanuit dat laden daar simpel zou zijn, maar dat had ik onderschat :(.

[ Voor 3% gewijzigd door boskantman op 18-09-2023 14:47 . Reden: Stukje Keulen toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Range laag

Vind het erg netjes. Ik heb nu mijn tweede Model S met 75Kw batterij (nu bijna 6 jaar al). Daarmee haal ik met 100% bij normaal rijden (dus niet overdreven traag) maximaal 350 km. Die Tesla is natuurlijk wat gestroomlijnder dan de iX3. dus ik zou zeggen dat met een bruikbare capaciteit van 73Kw jouw getallen prima zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manchu
Aan die snelheden is dat dik ok. De ix3 is best zuinig voor zo een lompe auto. Gemiddelde van de community bedraagt 17,8 … dat ga je niet halen puur op de autostrade. 460 kan Idd alleen maar bij 50 en erg rustig rijden. WLTP …

Als je thuis niet kan laden zou ik liever geen ix3 hebben en eerder richting de gestroomlijnde auto’s gaan met 550 a 650 WLTP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tc982
Gemiddeld verbruik is hier 18,8. Dus je kan nog iets zuiniger. Enkel je verbruik lijkt me niet abnormaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-09 14:38
Range laag

19,7kWh op een totaal bruikbare 74kWh maakt max 375km. Alleszins redelijk.

Ik laad sowieso (op AC) gewoon altijd door tot 100% (niet de discussie weer op laten laaien,,,).

Hier in de zomer dan gemiddeld 16,8kWh. Maakt theoretisch 440km. Wat ik ook bijna haal (max 110 km/u op automatic drive, ca 400km haalbaar).

[ Voor 7% gewijzigd door mrdop op 18-09-2023 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-09 14:38

[ Voor 55% gewijzigd door mrdop op 18-09-2023 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollevee
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-12-2023
HelmutTroch schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 07:35:
Dag iedereen,

Ik heb gisteren een remote update gedaan op onze nieuwe ix3 en sindsdien kan ik niet meer starten.
De middenconsole werkt nog maar de display waar je ondermeer de snelheid kan zien voor het stuur werkt niet meer.

Zijn er nog mensen die hier problemen mee gehad hebben?

De wagen is ondertussen afgesleept naar de dealer,
maar die weten het precies ook niet zo goed wat te doen.

Groeten

[Afbeelding]
De mijne heeft een week geleden de geest gegeven op de parking van ons doorreishotel in Frankrijk. Na een kwartiertje aan de laadpaal daar stopte die en kwam er 'hoogspanningsregeling nakijken' en 'aandrijflijn defect' of zoiets en daarmee einde verhaal.

Ze hebben hem op rolletjes moeten zetten om te takelen want alles zat geblokkeerd. Staat nog altijd in Frankrijk, in de wijde omtrek geen BMW garage te vinden die de komende weken tijd had om er naar te kijken... BMW assistance ook gebeld en die zouden iemand sturen, maar die heb ik intussen nog altijd niet gezien :-(.

Gelukkig via de leasing goede bijstand met vervangwagen, want de repatriëring naar huis zou twee tot drie weken kunnen duren wegens gebrek aan transporteurs. Dat laatste kennen we allemaal, wegens de lange levertijd nadat de wagens van de boot gekomen zijn :'(

De vakantie met de wagen was een test om te zien hoe dat loopt, met regelmatig bijladen en zo. Niet zo'n goeie ervaring tot nu toe ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
pollevee schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:53:
[...]

De mijne heeft een week geleden de geest gegeven op de parking van ons doorreishotel in Frankrijk. Na een kwartiertje aan de laadpaal daar stopte die en kwam er 'hoogspanningsregeling nakijken' en 'aandrijflijn defect' of zoiets en daarmee einde verhaal.

Ze hebben hem op rolletjes moeten zetten om te takelen want alles zat geblokkeerd. Staat nog altijd in Frankrijk, in de wijde omtrek geen BMW garage te vinden die de komende weken tijd had om er naar te kijken... BMW assistance ook gebeld en die zouden iemand sturen, maar die heb ik intussen nog altijd niet gezien :-(.

Gelukkig via de leasing goede bijstand met vervangwagen, want de repatriëring naar huis zou twee tot drie weken kunnen duren wegens gebrek aan transporteurs. Dat laatste kennen we allemaal, wegens de lange levertijd nadat de wagens van de boot gekomen zijn :'(

De vakantie met de wagen was een test om te zien hoe dat loopt, met regelmatig bijladen en zo. Niet zo'n goeie ervaring tot nu toe ;(
Dat is wel echt dikke pech zeg. Ik heb die melding wel een keer gehad maar een “reboot” was voldoende om weer verder te rijden.

Wel jammer dat ze niks voor je konden betekenen in FR. Je zou denken dat je op reis bent en dus prio had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r2504
mrdop schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:43:
[...]
max 110 km/u op automatic drive
Ik ga m'n sportieve rijstijl precies stevig moeten aanpassen :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Manchu schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:25:
Als je thuis niet kan laden zou ik liever geen ix3 hebben en eerder richting de gestroomlijnde auto’s gaan met 550 a 650 WLTP.
Begrijp ik niet. Wij kunnen thuis niet laden maar wel in de straat en omliggende straten. Lukt perfect.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Anthony
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_g3ZvhuHXLCvjgH16j3JAqpr3aY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBd7fsflTCH1GE2drVs3Dgu0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vi7lwWhZ5LltsBXVI0zlzyHMO9A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHX8BJyuN7DTVPffUAF8NwN8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GBF6wOFScFhgDVzMWvNeitiXPU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFtlrM5X9pWA71FVpEevZQbw.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5T2RgrqosP38gFSXxXfGBNEIFw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s1T4supEs4m7bqJftLWrZATI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwWjik0I-ON5zGUn_i9ECe3rgz4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQD6pg0hLL6IxygKXTwlWymo.jpg?f=fotoalbum_tile

Zojuist opgehaald, mijn nieuwe BMW iX3 in Kaschmirsilber met M Decoratieve lijsten Aluminium Rhombicle en sierlijst in Perlglanz Chrom. Ook ineens de foto erbij van de vernieuwde "gear shifter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manchu
GigaTexel_BE schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:54:
[...]

Begrijp ik niet. Wij kunnen thuis niet laden maar wel in de straat en omliggende straten. Lukt perfect.
Ja of dat, maar hier in de buurt is het vechten voor een plekje en dan kan het laden wel tegenvallen zoals hier gezegd werd. Dan is wat meer marge meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
GigaTexel_BE schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:54:
De dichtsbijzijnde semi publieke laadpaal is hier zo'n drie kilometer verder... en ik vraag me nog steeds af hoe de bewoner gaat reageren als ik m'n wagen daar gans de nacht kom parkeren om te laden (al mag dat normaal geen probleem zijn gezien z'n laadpaal semi publiek staat).

Eigen laadinfrastructuur lijkt me dan toch aangewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Anthony schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:58:
Ook ineens de foto erbij van de vernieuwde "gear shifter".
Ik heb de vraag al eerder gezien maar geen antwoord... kan je deze standaard in "B" mode zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Niet online
r2504 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:42:
[...]

Ik heb de vraag al eerder gezien maar geen antwoord... kan je deze standaard in "B" mode zetten ?
Hij start standaard in N, en dubbeltap naar achter brengt hem in B. Met de ‘normale’ pook start hij ook altijd in N meen ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharos1985
[b]Anthony schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:58:
Zojuist opgehaald, mijn nieuwe BMW iX3 in Kaschmirsilber met M Decoratieve lijsten Aluminium Rhombicle en sierlijst in Perlglanz Chrom. Ook ineens de foto erbij van de vernieuwde "gear shifter".
Héél mooie wagen! Proficiat.
De mijne komt deze week, vertelde de dealer me 2 weken geleden. Maar hij zei erbij dat ie het pas gelooft als de auto binnen was bij hem. Pffft, ben het wachten beu, zeker als ik jouw mooie foto's zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Anthony schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:54:
[...]

Hij start standaard in N, en dubbeltap naar achter brengt hem in B. Met de ‘normale’ pook start hij ook altijd in N meen ik?
Vernieuwing is niet altijd beter :P. Met de oude pook kon je fysiek voelen of je in B of D rijdt. Met de nieuwe is het blijkbaar switchen tussen B en D door naar achter te duwen en moet je maar onthouden (of op het dashboard aflezen) in welke modus je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Niet online
Pharos1985 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:11:
[...]

Héél mooie wagen! Proficiat.
De mijne komt deze week, vertelde de dealer me 2 weken geleden. Maar hij zei erbij dat ie het pas gelooft als de auto binnen was bij hem. Pffft, ben het wachten beu, zeker als ik jouw mooie foto's zie.
Nog even :-) ik duim mee!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anthony
  • Niet online
Z___Z schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:12:
[...]

Vernieuwing is niet altijd beter :P. Met de oude pook kon je fysiek voelen of je in B of D rijdt. Met de nieuwe is het blijkbaar switchen tussen B en D door naar achter te duwen en moet je maar onthouden (of op het dashboard aflezen) in welke modus je zit.
Ja het is enorm wennen… zeker bijv. bij keren in een straat waar je dus vaak wisselt tussen D & R…
Tot dusver voelt het -driving wise- niet als een verbetering. Maar voor het oog, oogt het wel netter & ruimer zo de middenconsole… for what it’s worth :-)

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08 23:41
Range laag

Ik rij autosnelweg en gewone wegen en kom meestal tegen 400km aan, record dat ik ooit heb uitgehaald, was 487km. Gemiddeld verbruik over 27k km is 18.8kwh. Gemiddeld verbruik in de zomermaanden is dit 17kwh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oGoG
Anthony schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:58:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Holy crap die nieuwe shifter, ik ben toch blij dat ik nog een pook heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
oGoG schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:58:
[...]

Ik rij autosnelweg en gewone wegen en kom meestal tegen 400km aan, record dat ik ooit heb uitgehaald, was 487km. Gemiddeld verbruik over 26k km is 18.8kwh. Gemiddeld verbruik in de zomermaanden is dit 17kwh.
Net gedaan met opladen naar 100%, morgen om en bij 300km autosnelweg voor de boeg, ik maak mij helemaal geen zorgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJzMg5zLMOkc3qM56kMzYhbqJI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ksIPufuvcTwRpfpTeHNKwtJT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
oGoG schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:01:
[...]

Holy crap die nieuwe shifter, ik ben toch blij dat ik nog een pook heb :)
Werkt mooi hoor. Zit ook in de nieuwe 7 serie en X5. Duidelijke klik en zit iets minder in de weg.

Zou de auto er niet voor omwisselen hoor :p Maar toch een kleine verbetering imho. Die dealer zei dat er in MY2024 nog 8 andere, kleine, wijzigingen zijn gedaan die je niet ziet. Maar welke weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:51
r2504 schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:15:
[...]

Ik ga m'n sportieve rijstijl precies stevig moeten aanpassen :|
Of ook niet en gewoon vaker inpluggen...

• Pharos1985
Gewoon eens een simpele vraag: stel dat je met de iX3 (of gelijk welke EV) 180km/u op de snelweg gaat rijden (we gaan uit van een lege snelweg midden in de nacht); hoe snel is die dan gemiddeld leeg? Is 200km halen met een volle accu realistisch? Of moet ik eerder aan 80km denken?

[ Voor 10% gewijzigd door Pharos1985 op 23-09-2023 10:17 ]

• tc982
200km lijkt me realistisch

• Z___Z
  • Niet online
200 km lijkt me niet haalbaar. Je gaat over de 40 kWh/100 km heen bij 180 km/uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
Pharos1985 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:16:
Gewoon eens een simpele vraag: stel dat je met de iX3 (of gelijk welke EV) 180km/u op de snelweg gaat rijden (we gaan uit van een lege snelweg midden in de nacht); hoe snel is die dan gemiddeld leeg? Is 200km halen met een volle accu realistisch? Of moet ik eerder aan 80km denken?
Nog afgezien of je deze snelheid continue kan halen, zit je met optrekken en remmen (met generatie) met een behoorlijk verbruik. Dat is echt rijden van laadpaal naar laadpaal op de snelweg. Daar is de ix3 in ieder geval niet voor bedoeld dan kan je beter de x3serie in een dikke benzinevariant aanschaffen.

Lijkt me gewoon a-relaxed rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BMWix3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10:40
Mijn persoonlijke ervaring; de batterij raakt oververhit en je krijgt beperkt vermogen. Je tellers worden grijs en Max vermogens vagen weg (indien vermogen weergave) tot wat er nog beschikbaar is. Oftewel; je kunt hem niet plankgas op 180 leeg rijden. Helaas 😉

• Pharos1985
Is het schadelijk om zulks eens uit te testen eens ik het voertuig heb? Of kan zulks schade toebrengen aan het voertuig zelf?

Ben gewoon wel eens benieuwd hoe snel hij leeg is onder 'de meest slechtste omstandigheden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-09 21:59
DjCoke schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:44:
[...]

Nog afgezien of je deze snelheid continue kan halen, zit je met optrekken en remmen (met generatie) met een behoorlijk verbruik. Dat is echt rijden van laadpaal naar laadpaal op de snelweg. Daar is de ix3 in ieder geval niet voor bedoeld dan kan je beter de x3serie in een dikke benzinevariant aanschaffen.

Lijkt me gewoon a-relaxed rijden.
Helemaal mee eens. Ik ben twee keer naar duitsland geweest met de iX3, en hard rijden is gewoon niet te doen door het verbruik.
Geen last van oververhitting maar heb paar keer 5-10 min vol gereden denk ik, daarna teruggezakt naar 130-140.
Trouwens mijn doel was de batterij voorverwarmen (preLCI) en kon geen merkbaar verschil vinden door hard te rijden en dan te laden.

[ Voor 16% gewijzigd door Klinkschakel op 24-09-2023 09:01 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 93 Laatste