Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
boskantman schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:12:
Je kan ook een afwijking instellen, stel dat je altijd 53 km/h wil rijden waar het 50 is (dus +3) kan je dat instellen en dan neemt hij bij het herkennen van het bord (en het drukken op SET afhankelijk van de instelling) dus 53 over in plaats van 50.

Ik merk daarnaast wel op dat wegen waar onlangs een wijziging van snelheid gebeurd is, hij het bord herkent maar op voorhand het verkeerde aangeeft. Bij het zien van het bord wijzigt hij dit dan.

Als je dan parkeert in die straat en terug vertrekt geeft hij echter weer de snelheid aan die hij denkt dat het is. (De verkeerde in dit geval, waar de snelheid van 70 naar 50 is gezet).
Hoe doe je dit? Deze ochtend in het menu gekeken maar niet meteen gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 11:03

GigaTexel_BE

AMD MP²

kingachille schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:47:
Na 1,5 jaar krijg ik de melding dat de batterij van mijn sleutel al leeg is. Behalve dat dit snel lijkt te zijn (ik gebruik de knopjes amper en doe alles gewoon met de nabijheid van de sleutel), vroeg ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben om dit zelf te vervangen.

Er is me altijd gezegd dat dit door de dealer moet gebeuren "om wille van garantie"... Maar is dat niet eerder vanuit financieel standpunt? Of is het zelf vervangen eerder complex?
geen idee waarom dat door de dealer zou moeten gebeuren
Is poepsimpel, 10 sec job

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Pharos1985 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:10:
Bedankt om me daar alvast voor te waarschuwen! Dan schrap ik het van mijn lijst van voorbereidingen voor wanneer de mijne aankomt.
Ik kocht BimmerUtility. Daarmee kan het wel.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-09 19:23
Gewoon zelf vervangen... filmpjes genoeg als je niet weet hoe;

https://www.youtube.com/r...y=bmw+replace+key+battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickbmwix3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-09 17:37
Vandaag melding dat een van mijn banden te weinig spanning heeft. Niet spannends aan was maar iets van 0,3 te weinig maar goed natuurlijk meteen op spanning gebracht.

Maar het symbool in dashboard en melding in computer blijven staan. Natuurlijk even actuele spanning opgevraagd via menu daar geeft de computer aan dat de spanning goed is.

Valt deze melding niet van zelf af ? Of moet ik iets resetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Niet online
patrickbmwix3 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:17:
Vandaag melding dat een van mijn banden te weinig spanning heeft. Niet spannends aan was maar iets van 0,3 te weinig maar goed natuurlijk meteen op spanning gebracht.

Maar het symbool in dashboard en melding in computer blijven staan. Natuurlijk even actuele spanning opgevraagd via menu daar geeft de computer aan dat de spanning goed is.

Valt deze melding niet van zelf af ? Of moet ik iets resetten ?
Hi Patrick,
Inderdaad, je kan resetten in het menu zoals getoond in volgend filmpje:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 21:36
Anthony schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:52:
[...]

Ik weet het niet exact vanbuiten, maar zal morgenochtend even kijken en dit doorgeven hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 20:57
Eskimootje schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 16:38:
[...]

Is die niet in een veiligheidstand gegaan? In sommige autos kun je dat oplossen door hem helemaal dicht te doen en de schakelaar in de omhoogstand vast te houden.
Probleem heef zichzelf opgelost. Vandaag werkt het terug normaal.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Anthony schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:52:
[...]

Onder instellingen in idrive-> bestuurdersassistent -> rijden -> snelheidsassistent -> snelheidslimiet aanpassen.

Daar kan je de afwijking opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
r2504 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:01:
Stockwagens zijn bij ons niet toegelaten van de leasingmaatschappij.
Enig idee waarom? Moet iets financieels zijn: welk financieel nadeel is er voor een leasmy aan stockwagens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Nu online
Iemand van ons ervaring met installatie van die aftermarket "frunk"? (https://wokeby.de/en/product/bmw-ix3-frunk/).

Ik heb een klein doosje (heel klein curverboxje) dat ik nu altijd meezuil en slechts zelden nodig heb. Het zit nu in mijn Passat bij het reserwiel. Heb dat curveboxje 1x/3maand nodig.
Weet niet goed waar ik dat moet steken in de iX3?

Indien die frunk daarvoor een oplossing biedt zou ik het durven bestellen. Echter graag zou ik natuurlijk de BMW 'kap' die daarvoor vrijkomt bij de 'motor' graag in de voorkoffer laten liggen, maar dat blijkt helaas onmogelijk... :/

Iemand dit al geïnstalleerd? Gaan ook geruchten rond op internet dat het slechts 99% past en niet 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Pharos1985 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:49:
[...]
Enig idee waarom? Moet iets financieels zijn: welk financieel nadeel is er voor een leasmy aan stockwagens?
Misschien de datum van inschrijving... op die manier is de auto "ouder" ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:11
Pharos1985 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 23:43:
Iemand van ons ervaring met installatie van die aftermarket "frunk"? (https://wokeby.de/en/product/bmw-ix3-frunk/).

Ik heb een klein doosje (heel klein curverboxje) dat ik nu altijd meezuil en slechts zelden nodig heb. Het zit nu in mijn Passat bij het reserwiel. Heb dat curveboxje 1x/3maand nodig.
Weet niet goed waar ik dat moet steken in de iX3?

Indien die frunk daarvoor een oplossing biedt zou ik het durven bestellen. Echter graag zou ik natuurlijk de BMW 'kap' die daarvoor vrijkomt bij de 'motor' graag in de voorkoffer laten liggen, maar dat blijkt helaas onmogelijk... :/

Iemand dit al geïnstalleerd? Gaan ook geruchten rond op internet dat het slechts 99% past en niet 100%
Heb de frunk. Installatie is een paar minuten maar de kap past inderdaad niet meer erop zoals origineel bedoeld. Zit er bij nu sinds december in en na meerdere wintersporten en zeer natte lange afstandsreizen is nog altijd alles droog in de frunk.
99% passend klopt denk ik wel. De bevestigingspunten zijn passend maar er loopt een kabel onderlangs die soms wel soms niet in de weg zit. Ik kon die in de bestaande tie-wrap verplaatsen zodat het allemaal spanningsloos en zonder schuren past.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maver77
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-05-2024
Maver77 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:56:
Vorige week donderdag mijn langverwachte IX3 in ontvangst genomen. Was begin augustus 2022 besteld.
Eerste rij indrukken super.
Maar vanmorgen een reeks waarschuwingen en foutboodschappen: 'laden niet mogelijk', 'probleem met aandrijving, verder rijden mogelijk' en dan 'energievoorziening, voorzichtig stoppen'.

Wagen afgesleept met uiteindelijk een lege 12v batterij en nu weer bij de dealer :-(
Hopelijk valt dit snel en blijvend op te lossen...

Nog iemand iets gelijkaardigs meegemaakt?
Vandaag mijn IX3 terug mogen ophalen, hoogvoltage CCU is vervangen alsook de 12V batterij omdat die volledig ontladen was geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
kingachille schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:47:
Na 1,5 jaar krijg ik de melding dat de batterij van mijn sleutel al leeg is. Behalve dat dit snel lijkt te zijn (ik gebruik de knopjes amper en doe alles gewoon met de nabijheid van de sleutel), vroeg ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben om dit zelf te vervangen.

Er is me altijd gezegd dat dit door de dealer moet gebeuren "om wille van garantie"... Maar is dat niet eerder vanuit financieel standpunt? Of is het zelf vervangen eerder complex?
We hebben 2 sleutels en mijn vrouw haar sleutel is altijd sneller leeg. Reden dat als de sleutel in beweging is deze blijft uitzenden (altijd in tas) Die van mij zit altijd in mijn laptop tas dus beweegt amper gedurende de dag. Volgens mij gaat de sleutel na 5 minuten niet bewegen "uit". Kost me meer tijd om dit te laten doen dan zelf. Is echt sleutel eruit, kapje open wissel en weer dicht. Minder dan 15 seconden werk en 60 cent voor de knoopcel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boskantman
boskantman schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:10:
[...]

Ik weet het niet exact vanbuiten, maar zal morgenochtend even kijken en dit doorgeven hier.
Het antwoord is hier al gegeven zie ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
BatW schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:34:
[...]

We hebben 2 sleutels en mijn vrouw haar sleutel is altijd sneller leeg. Reden dat als de sleutel in beweging is deze blijft uitzenden (altijd in tas) Die van mij zit altijd in mijn laptop tas dus beweegt amper gedurende de dag. Volgens mij gaat de sleutel na 5 minuten niet bewegen "uit". Kost me meer tijd om dit te laten doen dan zelf. Is echt sleutel eruit, kapje open wissel en weer dicht. Minder dan 15 seconden werk en 60 cent voor de knoopcel.
De mijne zit ook voortdurend in mijn broekzak, dus die zal inderdaad wel wat bewegen...
60c?? Ik denk eerder aan € 1,5 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Nu online
Als je geen kessy hebt; zoekt die sleutel dan ook continu naar zijn auto indien hij beweegt?

Want wanneer je geen comfort toegang hebt; zou dat normaal gezien nergens voor nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
kingachille schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 23:08:
[...]

De mijne zit ook voortdurend in mijn broekzak, dus die zal inderdaad wel wat bewegen...
60c?? Ik denk eerder aan € 1,5 |:(
Action 6 stuks voor 0,99 cent maar die moet je denk ik wel vaker vervangen :-) We blijven natuurlijk wel Hollanders. :+

[ Voor 4% gewijzigd door BatW op 30-08-2023 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alikebab1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06:55
Physixius schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:09:
[...]

Iemand enig idee of dit via Android auto ook werkt (HUD) met google maps of waze?
Google maps en Waze werken volgens mij niet in de HUD. Alleen BMW navigatie en Apple maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsie Vansan
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06-04 23:03
Had ik geweten wat ik nu na een paar weken weet, had ik dit ding nooit gekocht. Zeker niet als je de prijs in achterhoofd hebt. Een kleine bloemlezing van de lange lijst aan irritaties (en sommige topics zijn al aangehaald). De climatisatie: alles behalve automatisch, een full time bezigheid. (een zonnestraal? Bijstellen. Veranderen snelheid 120 naar 50? Bijstellen. enz.. enz..). Nog een voorbeeld: handschoenkast dichtklappen? Lijkt op renault 5 uit 1983. Nog? De gordels vooraan: je stapt uit, en gegarandeerd zitten die fout, en, als je nadien zonder passagier reist zit dat irritant te tikken tegen de (weerom lichte) plastiek zijflank. GPS? zoals hier al aangehaald, een groene onzichtbare lijn. GPS hadden ze er evengoed uit kunnen laten wegens onbruikbaar. Nog? Een beetje zon door de vooruit? Je kan niet meer gaan zitten op de zetels of je bent verbrand (had dit niet met andere merken & zwarte zetels) Detectie auto's rechts? Ziet 50% van de wagens niet je kan er niet op vertrouwen. Lane assist, idem, andere duitse merken hebben dit veel beter voor elkaar. Ter info, ik heb alle instelling kapot geprobeerd eer dit hier te schrijven. Ik begrijp niet dat iedereen zo enthousiast is over deze wagen. Ik had graag dergelijk berciht eerst gelezen. Stuur is ook 'onaangenaam'. 'Zitten' is niet echt comfortabel te noemen. Menu's zijn niet echt intuitief te noemen (hoewel je dit wel gewoon wordt). Enige goede punt is de acceleratie (zou er nog aan mankereren), en de adaptieve cruise control, die werkt wel echt heel goed. Over het algemeen is dit wat mij betreft een grote flop, en jammer genoeg kwamen deze zaken ( deze lijst is dan nog beperkt) niet aan het licht bij test van 1 uur. Ik had deze wagen gekocht omdat ik ooit (15jaar geleden) een touring had gehad en BMW dus blindelings vertrouwde voor zijn kwaliteit, maar dit heeft er niets meer mee te zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BatW
Damsie Vansan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:02:
Had ik geweten wat ik nu na een paar weken weet, had ik dit ding nooit gekocht. Zeker niet als je de prijs in achterhoofd hebt. Een kleine bloemlezing van de lange lijst aan irritaties (en sommige topics zijn al aangehaald). De climatisatie: alles behalve automatisch, een full time bezigheid. (een zonnestraal? Bijstellen. Veranderen snelheid 120 naar 50? Bijstellen. enz.. enz..). Nog een voorbeeld: handschoenkast dichtklappen? Lijkt op renault 5 uit 1983. Nog? De gordels vooraan: je stapt uit, en gegarandeerd zitten die fout, en, als je nadien zonder passagier reist zit dat irritant te tikken tegen de (weerom lichte) plastiek zijflank. GPS? zoals hier al aangehaald, een groene onzichtbare lijn. GPS hadden ze er evengoed uit kunnen laten wegens onbruikbaar. Nog? Een beetje zon door de vooruit? Je kan niet meer gaan zitten op de zetels of je bent verbrand (had dit niet met andere merken & zwarte zetels) Detectie auto's rechts? Ziet 50% van de wagens niet je kan er niet op vertrouwen. Lane assist, idem, andere duitse merken hebben dit veel beter voor elkaar. Ter info, ik heb alle instelling kapot geprobeerd eer dit hier te schrijven. Ik begrijp niet dat iedereen zo enthousiast is over deze wagen. Ik had graag dergelijk berciht eerst gelezen. Stuur is ook 'onaangenaam'. 'Zitten' is niet echt comfortabel te noemen. Menu's zijn niet echt intuitief te noemen (hoewel je dit wel gewoon wordt). Enige goede punt is de acceleratie (zou er nog aan mankereren), en de adaptieve cruise control, die werkt wel echt heel goed. Over het algemeen is dit wat mij betreft een grote flop, en jammer genoeg kwamen deze zaken ( deze lijst is dan nog beperkt) niet aan het licht bij test van 1 uur. Ik had deze wagen gekocht omdat ik ooit (15jaar geleden) een touring had gehad en BMW dus blindelings vertrouwde voor zijn kwaliteit, maar dit heeft er niets meer mee te zien.
Jammer dat je niet positief bent zoals de meeste eigenaren. Ik kan me dan totaal ook niet vinden in alles wat je opsomt met uitzondering van de gordel maar gelukkig kan je stoel 10 cm verder zetten en dan tikt hij niet tegen de zijkant.

Echt verbaasd dat je denkt dat de zon op je lichaam invloed heeft op de Climate Control instellingen, GPS er staan 3 schermen voor je en nog kan je niet zien welke kant je op moet...!! Volgende keer wat langer proefrijden of dag meenemen. Als men een nieuwe wasmachine van € 1.000 aanschaf dan lezen ze alles erop na maar een een auto van 75k koop je blindelings omdat je 15 jaar geleden een Touring had. Sorry ik kan sommige mensen niet volgen op deze planeet. :z Je profiel geeft aan dat dit je eerste comment is op het forum dus wat mij betreft in de prullenbak ermee. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De climate control heb ik ook, is inderdaad enorm vervelend. Maar alle andere punten kan ik me niet in vinden. Menu's is een kwestie van wennen. Er zijn gewoon heel veel instellingen. Denk dat je daar nog wel aan gaat wennen. Heb je de versie met kunstleer? De echte lederen stoelen zijn bij mij nooit heel heet geworden in de zomer (heb wel donkerbruine bekleding, maar dat zal geen verschil maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsie Vansan
Zeker alles goed gelezen. Echter, in de documentatie staat er 'automatische climatsatie'. Dat die voor geen meter werkt, dat staat er natuurlijk niet bij, en daar kom je pas achter na intensiever gebruik. Vandaar mijn bericht, zodat andere mogelijke kandidaten tussen al de hoera berichten hier toch enigzins gewaarschuwd zijn. Voor wat het waard is uiteraard, dit is mijn persoonlijke ervaring.En ervaring tov ander Duitse merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsie Vansan
Z___Z schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:22:
[...]

De climate control heb ik ook, is inderdaad enorm vervelend. Maar alle andere punten kan ik me niet in vinden. Menu's is een kwestie van wennen. Er zijn gewoon heel veel instellingen. Denk dat je daar nog wel aan gaat wennen. Heb je de versie met kunstleer? De echte lederen stoelen zijn bij mij nooit heel heet geworden in de zomer (heb wel donkerbruine bekleding, maar dat zal geen verschil maken).
Betreft kunstleer idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
Damsie Vansan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:23:
Zeker alles goed gelezen. Echter, in de documentatie staat er 'automatische climatsatie'. Dat die voor geen meter werkt, dat staat er natuurlijk niet bij, en daar kom je pas achter na intensiever gebruik. Vandaar mijn bericht, zodat andere mogelijke kandidaten tussen al de hoera berichten hier toch enigzins gewaarschuwd zijn. Voor wat het waard is uiteraard, dit is mijn persoonlijke ervaring.En ervaring tov ander Duitse merken.
Sorry maar ik geloof niets van je verhaal en wederom iemand die een account heeft aangemaakt en dan dit schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsie Vansan
BatW schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:29:
[...]

Sorry maar ik geloof niets van je verhaal en wederom iemand die een account heeft aangemaakt en dan dit schrijft.
Ik zie de relatie niet meteen tussen een nieuw account en een credibele review. Ik heb goed nagedacht alvorens dit te schrijven, een maand uitvoerig getest. Ik vraag tevens niet dat je mij geloofd. Ik deel gewoon mijn persoonlijke ervaring (ontgoocheling). That's all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
Damsie Vansan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:38:
[...]

Ik zie de relatie niet meteen tussen een nieuw account en een credibele review. Ik heb goed nagedacht alvorens dit te schrijven, een maand uitvoerig getest. Ik vraag tevens niet dat je mij geloofd. Ik deel gewoon mijn persoonlijke ervaring (ontgoocheling). That's all.
Dat is het punt dit is geen review van een gebruiker of een forum bezoeker want die had al vaak kunnen teruglezen dat er voor het koud worden van de auto een terugroep actie was geweest. Ik zou hem gewoon inruilen en terug gaan naar Audi of MB want iedere dag in de auto stappen en er met een vreselijk humeur iedere keer uitstappen lijkt me verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsie Vansan
BatW schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:55:
[...]

Dat is het punt dit is geen review van een gebruiker of een forum bezoeker want die had al vaak kunnen teruglezen dat er voor het koud worden van de auto een terugroep actie was geweest. Ik zou hem gewoon inruilen en terug gaan naar Audi of MB want iedere dag in de auto stappen en er met een vreselijk humeur iedere keer uitstappen lijkt me verschrikkelijk.
Dit betrof eerdere versies als ik het juist heb. Anyway, ik ga hier geen polemiek beginnen. Ik dacht dat dit een forum was. Maar blijkbaar één waar enkel uw visie in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
Over die automatisch climate control
Als je in eco rijdt zal je dit in menu moeten aanpassen zodat hij meer accu kan gebruiken. In eco doet hij het minder en moet je het in het menu aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manchu
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-07 11:35
Ik zie niks nieuws staan bij de negatieve review. Geen auto is perfect, welk bedrag ook (gordel issue vind ik dan wel echt zwak voor een premium wagen van 78k ma bon…)

Goed dat je het nog eens benadrukt voor toekomstige kopers ipv fanboyism ;). Het lijkt niet helemaal serieus geschreven maar dat is dan je frustratie zeker …

Binnenkort mag ik die van mij ophalen, staat in de garage te wachten voor oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsie Vansan
MvdV75 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:21:
Over die automatisch climate control
Als je in eco rijdt zal je dit in menu moeten aanpassen zodat hij meer accu kan gebruiken. In eco doet hij het minder en moet je het in het menu aanpassen.
Hi, bedankt voor de tip. (en klopt ook, dit had de dealer ook zo meegeven bij levering). Helaas ik rijd altijd in comfort. Probleem is wel serieus verminderd door die pitch (dieper in menu) 3 of 4 balkjes richting warm te zetten. Dat heeft echt veel geholpen, maar soms moet ik nog steeds bijstellen. Bij vroegere auto (welliswaar thermisch) als er bv zon binnescheen (waardoor je een serre klimaat krijgt) ving die dit automatisch direct op. Ik was dat comfort echt gewoon, en dit viel mij dus erg op dat ik hier moet bijsturen als er zon binnen begint te schijnen en de auto dit niet automatisch opvangt. Voor de duidelijkheid, blokjes richting warmer, is de minste pijn. (liever soms iets te warm, dan constant koude vlagen bij elke snelheid wisseling) Maar misschien ben ik hier ook ultragevoelig aan. Kan ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Damsie Vansan op 30-08-2023 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tc982
Ik kan mij deels vinden in je commentaar, maar ook grote delen niet:
  • De climatisatie: alles behalve automatisch, een full time bezigheid.
  • Dit is het enigste waar ik denk van waarom is dat niet beter ingeregeld. Mijn vorige auto paste de airco activiteit continue bij. Hier vind ik het nogal traag en sloom waardoor je zelf iets teveel ermee bezig bent.
  • Veranderen snelheid 120 naar 50? Bijstellen. enz.. enz..).
  • Dat kan je toch instellen? Bij mij neemt hij de snelheid automatisch over. Persoonlijk kies ik ervoor om gewoon op "Set" te duwen als ik vind dat hij dat moet overnemen i.p.v. automatisch
  • handschoenkast dichtklappen? Lijkt op renault 5 uit 1983
  • Is evengoed bij mijn vorige Mercedes en Audi het geval.
  • De gordels vooraan: je stapt uit, en gegarandeerd zitten die fout, en, als je nadien zonder passagier reist zit dat irritant te tikken tegen de (weerom lichte) plastiek zijflank
  • Ondanks dat andere dat blijkbaar in het forum ook voor hebben, heb ik dat nog geen enkele keer voorgehad.
  • GPS? zoals hier al aangehaald, een groene onzichtbare lijn. GPS hadden ze er evengoed uit kunnen laten wegens onbruikbaar.
  • Hier ga ik geen antwoord op kunnen geven, werk altijd met Apple Maps.
  • Een beetje zon door de vooruit? Je kan niet meer gaan zitten op de zetels of je bent verbrand
  • Nog niet meegemaakt.
  • Detectie auto's rechts? Ziet 50% van de wagens niet je kan er niet op vertrouwen
  • Daar kan ik mij wel in vinden, aan de linkerkant is dat OK, maar rechts heb ik toch vaak vragen bij. Voor één of andere reden enkel autos in het rechterbaanvak van een driebaansvak. In het midden (als je zelf links rijd) is dan weer wel goed.
  • Lane assist, idem, andere duitse merken hebben dit veel beter voor elkaar.
  • Eerste keer dat ik deze optie heb, dus ik kan daar niet over (ver)oordelen.
  • Stuur is ook 'onaangenaam'.
  • ??? Ik voel daar niets verkeerd aan, net zoals alle nieuwe autos zijn die nog glad.
  • 'Zitten' is niet echt comfortabel te noemen.
  • Heb wat zitten spelen met de instellingen en dat gaat wel goed voor mij. Ik heb een "lazy" stand en een "focus" stand.
  • Menu's zijn niet echt intuitief te noemen
  • Dat is een punt, kom ik in elke auto tegen. Opties langs alle kanten in te stellen en niet echt logisch te noemen.
Ik had graag dergelijk berciht eerst gelezen.
Dit is de zin waar ik het meeste probleem mee heb, heb je zo weinig inlevingsvermogen dat je vind dat wij op dit forum verplicht zijn om al jouw "negatieve" punten te moeten adresseren. Je geeft zo het gevoel dat wij ergens verantwoordelijk zijn voor jouw beslissing. Zo voelt het toch aan, ik neem aan (en hoop) dat je het zo niet bedoeld...
Ik had deze wagen gekocht omdat ik ooit (15jaar geleden) een touring had gehad en BMW dus blindelings vertrouwde voor zijn kwaliteit, maar dit heeft er niets meer mee te zien.
Dit zal je altijd voor hebben, ik kan je aanraden om in de toekomst een verlengde testrit te kunnen doen. Alle nieuwe auto's hebben tegenwoordig meer problemen dan de vorige generatie. Dat is wat computers éénmaal doen aan de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsie Vansan
tc982 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:47:
Ik kan mij deels vinden in je commentaar, maar ook grote delen niet:
  • De climatisatie: alles behalve automatisch, een full time bezigheid.
  • Dit is het enigste waar ik denk van waarom is dat niet beter ingeregeld. Mijn vorige auto paste de airco activiteit continue bij. Hier vind ik het nogal traag en sloom waardoor je zelf iets teveel ermee bezig bent.
  • Veranderen snelheid 120 naar 50? Bijstellen. enz.. enz..).
  • Dat kan je toch instellen? Bij mij neemt hij de snelheid automatisch over. Persoonlijk kies ik ervoor om gewoon op "Set" te duwen als ik vind dat hij dat moet overnemen i.p.v. automatisch
  • handschoenkast dichtklappen? Lijkt op renault 5 uit 1983
  • Is evengoed bij mijn vorige Mercedes en Audi het geval.
  • De gordels vooraan: je stapt uit, en gegarandeerd zitten die fout, en, als je nadien zonder passagier reist zit dat irritant te tikken tegen de (weerom lichte) plastiek zijflank
  • Ondanks dat andere dat blijkbaar in het forum ook voor hebben, heb ik dat nog geen enkele keer voorgehad.
  • GPS? zoals hier al aangehaald, een groene onzichtbare lijn. GPS hadden ze er evengoed uit kunnen laten wegens onbruikbaar.
  • Hier ga ik geen antwoord op kunnen geven, werk altijd met Apple Maps.
  • Een beetje zon door de vooruit? Je kan niet meer gaan zitten op de zetels of je bent verbrand
  • Nog niet meegemaakt.
  • Detectie auto's rechts? Ziet 50% van de wagens niet je kan er niet op vertrouwen
  • Daar kan ik mij wel in vinden, aan de linkerkant is dat OK, maar rechts heb ik toch vaak vragen bij. Voor één of andere reden enkel autos in het rechterbaanvak van een driebaansvak. In het midden (als je zelf links rijd) is dan weer wel goed.
  • Lane assist, idem, andere duitse merken hebben dit veel beter voor elkaar.
  • Eerste keer dat ik deze optie heb, dus ik kan daar niet over (ver)oordelen.
  • Stuur is ook 'onaangenaam'.
  • ??? Ik voel daar niets verkeerd aan, net zoals alle nieuwe autos zijn die nog glad.
  • 'Zitten' is niet echt comfortabel te noemen.
  • Heb wat zitten spelen met de instellingen en dat gaat wel goed voor mij. Ik heb een "lazy" stand en een "focus" stand.
  • Menu's zijn niet echt intuitief te noemen
  • Dat is een punt, kom ik in elke auto tegen. Opties langs alle kanten in te stellen en niet echt logisch te noemen.
[...]

Dit is de zin waar ik het meeste probleem mee heb, heb je zo weinig inlevingsvermogen dat je vind dat wij op dit forum verplicht zijn om al jouw "negatieve" punten te moeten adresseren. Je geeft zo het gevoel dat wij ergens verantwoordelijk zijn voor jouw beslissing. Zo voelt het toch aan, ik neem aan (en hoop) dat je het zo niet bedoeld...

[...]

Dit zal je altijd voor hebben, ik kan je aanraden om in de toekomst een verlengde testrit te kunnen doen. Alle nieuwe auto's hebben tegenwoordig meer problemen dan de vorige generatie. Dat is wat computers éénmaal doen aan de kwaliteit.
Hi bedankt voor uw reactie. Inderdaad, ik bedoel het niet echt zo. Mijn verwachtingen waren vooral gestoeld op mijn eerdere BMW ervaring, mijn lectuur, de testrit en veelal de reviews op de youtube waar het meeste (bijna alles) wel positief was. (maar dat zijn dan ook maar test ritten). Desalniettemin viel het mij toch op dat de 'kritische noten' hier op het forum eerder beperkt zijn, en dus leek het mij een goed idee het debat eens open te trekken. Wat betreft die snelheids wijziging, dat schreef ik in verband met de climatisatie (het wordt dan plots koud (tot ik de pitch aanpassing deed, dit heeft wel geholpen). Maar nu we erover bezig zijn, idd de (automatische) snelheid aanpassing heb ik ook snel moeten wijzigen naar manueel 'set' omdat die , zoals iemand anders ook vermelde, soms de snelheid onterecht wijzigt waar niemand anders zou wijzigen (maar dit had ik initieel niet vermeld, kan ik nog mee leven). De zetels die warm worden, dat is als de auto een tijd geparkeerd staat frontaal in zon. Dan kan ik er echt niet meer in gaan zitten. Ik zet nu een scherm als de zon schijnt om dit te vermijden. (gelukkig is het dan een rotzomer, elk nadeel heeft zijn voordel :-) ) Ik zeg ook niet dat alles barslecht is. Maar de verwachtingen waren hoger, laten we het zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Nu online
Ik denk dat dit wel iets is dat je min of meer weet als je nu een Duitse EV koopt:
- In alles rond software lopen deze merken serieus achter. Tesla heeft dat van nul opgebouwd dus dat zit in orde omdat het vanaf nul modern opgebouwd is. Zelfde toch min of meer met Kia/Hyundai.
- Het blijven 'oude' ICE auto's die omgebouwd zijn.

Sommige van de dingen die je noemt komen ook in mijn Passat voor:
- Warm leder. Op echt warme dagen zet ik de airco aan (instappen en starten en auto niet op slot kunnen doen!) en laat ik hem draaien terwijl ik er naast sta. Dan toch liever de preconditioning met de app bij de iX3 :-).
- Mijn dashboard 'bekleding' bevat licht alu kleur: op zonnige dagen weerspiegelt dit in de buitenspiegels en zie je daar moeilijker in.

Denk dat je bij elke auto wel iets vind dat beter kan.

Edit: denk dat je bij de iX3 andere voordelen hebt rond sturing (enorm precies: zoals ook bij VW/Audi), draaicirkel en gewoon het premium gevoel.

Heb eens een Audi A3 gehad als vervangwagen (wel een ICE): dat was zò wendbaar als een koekendoosje op wielen: deed precies wat je vroeg, stuurde énorm precies.
Dat zijn denk ik de dingen die je eerder vindt bij een Duitse wagen dan bij een KIA/Hyundai/Tesla.

Hou je van allerlei snufjes: koop dan een Tesla.

Hou je van traditionele bewezen dingen: kies dan eerder gerenommeerde merken, en neem de kleine ongemakken zoals software er ook gewoon bij.

Hoewel ook de Duitse merken aan een grote inhaalbeweging bezig zijn maar eer dat echt gecommercialiseerd is, denk ik dat je nog 5 jaar moet wachten.

[ Voor 31% gewijzigd door Pharos1985 op 30-08-2023 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsie Vansan
Ik ben dol op snufjes, maar nu had ik Tesla net links laten liggen om dat ik de zekerheid wou van de jarenlange Duitse ervaring en kwaliteit. Naast de gebrekkige climatisatie is dit het tweede grote pijnpunt, de kwaliteit van afwerkingen. Al die details en afwerkingen, het is precies of honderd jaar ervaring van de tafel werd geveegd. Om het met een boutade te zeggen, het is in China gemaakt, en zo krijg je ook meteen de Aliexpress vibe geleverd. Nog een voorbeeldje om het af te leren: die 'dozen', dat wat ze ook opbergvakken in de voordeuren noemen... Wat is dit? Ken ik uit bestelwagens van de jaren 90. Waarom is dit niet gewoon beter degelijker afgewerkt dan met het goedkoopste stukje gegoten plastiek vraag ik mij dan af....
Het schuifluikje om aan de batterijlader te geraken (je weet wel, dat ding die uw GSM in een kookplaat omtoverd) is nog zo iets dat super onaangenaam is om aan te raken. Altijd zo een on natuurlijke, 'heb ik het nu kapot gemaak' gevoel.

Ik vergat ook nog de velgen. Nou dat is wel iets dat je natuurlijk ziet voor je het koopt (maar eigenlijk toch weer niet omdat je dit op BMW totaal niet verwacht). Plastiek. Holy plastiek. Benieuwd hoe dat dat er binnen 2 jaar gaat uitzien.

De software op zich is voor mij persoonlijk niet het grote struikelblok, al jaren gebruik ik Android auto - waze, aangezien de autobouwers zoals je aangeeft er gewoon niet in slagen iets zelf in elkaar te steken dat stand kan houden (maar hoeft voor mij al lang niet meer). Ik gaf het GPS voorbeeld omdat ik er met mijn verstand gewoon niet bij kan wie het bedenkt een groene lijn te zetten voor de te volgen weg in een groenig decor. (en ja, de te volgen richtingen worden op andere manieren aangegeven, akkoord. Maar als je op de kaart bv. de laadstations wil visualiseren, dan kan je eerst proberen uit te zoeken waar die groene lijn die je niet ziet precies naartoe gaat).

Wat wel ook onbegrijpelijk is, dat is die spraak technologie. Die auto die begrijpt bijna niets van wat je vraagt, en dit is dus ook een totaal nutteloze functie wat mij betreft. Android, zit er bv. wel altijd knal op.. Kan het niet geloven dat wat ze bij L&H in 1997 hadden bij wijze van spreken nog steeds beter is dan wat er hier geleverd wordt. Maar ik denk dat in deze BMW hier niet de exclusiviteit heeft, maar ik had toch gehoopt dat ze dit anno 2023 toch op orde hadden gekregen. De test was kort en bondig. Voor de rest, zoals je zegt die afstands bediening verwarming is top en automatisch accelereren en vertragen in adaptive mode doet hij als de beste (als het niet regent :-) ) en dat is serieuze meerwaarde / aangename meevaller.

[ Voor 9% gewijzigd door Damsie Vansan op 30-08-2023 23:58 ]

• Pharos1985
  • Nu online
Spraaktechnologie: ik heb in mijn VW Passat (bouwjaar 2017) een 20-tal dingen die ik kan 'zeggen': ze moeten dan echt/exact overeenkomen met wat ik zeg, alvorens het uitgevoerd wordt. Dàt is echt L&H in 2008: speech recognizition en als het exact overeenkomt met wat geprogrammeert is, dan wordt het uitgevoerd. Indien niet: dan begint ie te zagen dat ie het niet kent _/-\o_ _/-\o_

Het was een optie en ik heb er voor bijbetaald (via leasingbudget): 1 keer getest en dan nooit meer gebruikt. Soms activeer ik dat per ongeluk via mijn stuur, dan probeer ik dat ASAP te desactiveren maar dat lukt me nooit, dan is 2 minuten frustratie rond die onnozele assistent (als ik zeg 'STOP' vraagt ie me dikwijls: 'kunt u dat herhalen, ik begrijp het niet') :-)

Mag ik vragen hoe lang jij je rijbewijs hebt en dus hoe lang je ervaring hebt met auto's?

Edit: bij een Tesla (die wel beter doen op vlak van dingen wat jij nu noemt) moet je gewoon geen Carplay of Android Auto gebruiken: niet ondersteund (men is bang dat waardevolle data niet in de Tesla cloud komt _/-\o_ )

[ Voor 24% gewijzigd door Pharos1985 op 31-08-2023 00:12 ]

• Pharos1985
  • Nu online
Damsie Vansan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:06:
Ik vergat ook nog de velgen. Nou dat is wel iets dat je natuurlijk ziet voor je het koopt (maar eigenlijk toch weer niet omdat je dit op BMW totaal niet verwacht). Plastiek. Holy plastiek. Benieuwd hoe dat dat er binnen 2 jaar gaat uitzien.
Dan lees je best even de ervaringen rond de 20inch wielen (en bijbehorende zwarte kleur) bij Tesla: bij de minste aanraking met een stoep spat de kleur van de wielen af :-)

Leuk: optioneel die 20inch wielen te hebben besteld waar na 1 jaar allerlei witte puntjes in te zien zijn.

Ach: het is overal wat 8)7

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Voor mij althans heel vreemd om deze dingen hier te lezen.

We hebben deze vakantieperiode 2 keer Zwitserland gedaan (4000km in totaal), in alle mogelijke weers- en temperatuursomstandigheden. Van 33°C in het Franse Colmar, tot hoog in de bergen met 10°C. Van stralende open hemel tot regelrechte wolkbreuken.
We hebben amper iets aan de klimaatregeling moeten bijregelen of aanpassen. Uiteraard iets frisser gezet bij het instappen en dan na enkele km weer iets hoger. Door de band heen exact zelfde performantie als bij mijn 520d Touring (G31).
Hete stoelen (kunstleer), overdreven instraling van de zon - nog nooit meegemaakt.

Ook de detectie van andere weggebruikers werkt hier feilloos. Hij ziet zelfs de fietsers in een fietsstraat en blijft er keurig achter.

PS: dat veranderen van CC-snelheid op basis van de borden kan je gewoon aanvinken. Ik druk liever zelf op "set"

Siesteem Spekkies!

• Damsie Vansan
GigaTexel_BE schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:41:

We hebben deze vakantieperiode 2 keer Zwitserland gedaan (4000km in totaal), in alle mogelijke weers- en temperatuursomstandigheden. Van 33°C in het Franse Colmar, tot hoog in de bergen met 10°C. Van stralende open hemel tot regelrechte wolkbreuken.
We hebben amper iets aan de klimaatregeling moeten bijregelen of aanpassen. Uiteraard iets frisser gezet bij het instappen en dan na enkele km weer iets hoger. Door de band heen exact zelfde performantie als bij mijn 520d Touring (G31).
Hete stoelen (kunstleer), overdreven instraling van de zon - nog nooit meegemaakt.

Ook de detectie van andere weggebruikers werkt hier feilloos. Hij ziet zelfs de fietsers in een fietsstraat en blijft er keurig achter.

PS: dat veranderen van CC-snelheid op basis van de borden kan je gewoon aanvinken. Ik druk liever zelf op "set"
Ik begin mij eigenlijk af te vragen of er geen defect is met die sensors van de verwarming Vanmorgen (eerste keer dat het wat kouder is buiten) had ik die pre heating ingesteld voor mijn vertek 21°. Man dat was een echte sauna, abnormaal. Ik bedacht ook dat het verschil met die zetels die veel te warm worden, te wijten is aan het feit dat ik de laatste 8 jaar met auto's heb rondgereden met verwarmde voorruit (die zouden de zon spiegelen). Misschien is het vandaar dat ik zo een verschil merk. Wat betreft andere vraag, dit is zeker al mijn 20ste auto... (en nooit zo een desillusie meegemaakt, echt waar. Ik sta op punt ontslag te nemen om ervan af te geraken, zo erg is het).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonWafflehelm
  • Laatst online: 23-09 12:14
GigaTexel_BE schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:41:

Dat blijft hier bij ons toch ook het enigste vervelende dingetje. Enkele weken geleden naar het zuiden van Frankrijk gereden (1050km) en het was toch heel frequent foefelen - om een Vlaams woord te gebruiken - met de instellingen van de airco. Deze keer was het vrij consequent te koud... We stellen 'm doorgaans in op 22°, als ik alleen in de auto zit tijdens mijn commute, en dat is prettig (buiten dat gekende issue dat de auto na ~45 minuten zich als Mr. Freeze gaat gedragen) maar nu moest het echt naar 23° - 24° want anders was het echt (veel) te koud.

Ik heb nog steeds geen idee wat hier precies mis mee is, maar gezien de vele meldingen van andere gebruikers hier over de airco is er echt wel een issue denk ik. Ik ben van plan om binnenkort contact op te nemen met de service partner hierover. Ik verwacht niet zoveel als antwoord omdat het verhaal nogal vaag is maar ik ga wel vermelden dat er op fora van gebruikers hier best veel meldingen over zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door VonWafflehelm op 31-08-2023 10:52 ]

• tc982
Trouwens voor de spraaktechnologie. In gebruik gewoon altijd Siri door een seconde lang de microfoon in te duwen. Dan komt Siri automatisch op. Werkt ook op Android.

• Damsie Vansan
tc982 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:52:
Trouwens voor de spraaktechnologie. In gebruik gewoon altijd Siri door een seconde lang de microfoon in te duwen. Dan komt Siri automatisch op. Werkt ook op Android.
toptip! Tx

• Pharos1985
  • Nu online
tc982 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:52:
Maar als je Siri gebruikt via carplay, kan je toch enkel opdrachten geven die zich in je gsm/carplay apps bevinden? Of heb ik dat mis?
Je kan toch via Siri niet je stoelverwarming aanzetten vermoed ik? Indien je zulks al überhaupt kunt via de BMW voice recognizition (heb de wagen over een dikke 2 weken volgens de dealer oOo

[ Voor 5% gewijzigd door Pharos1985 op 31-08-2023 19:19 ]

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:30
Vandaag de mijne na mijn vakantie ook in ontvangst mogen nemen.
(besteld eind April 2022)

Super om te rijden.

enige minpuntje vind ik als je aan de verkeerslichten staat dat je een redelijke blind spot hebt in het midden.
voor de rest moet ik nog wat wennen :)

Simracing and 3D-Printing enthousiast

• Damsie Vansan
Pharos1985 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:19:
[...]

Maar als je Siri gebruikt via carplay, kan je toch enkel opdrachten geven die zich in je gsm/carplay apps bevinden? Of heb ik dat mis?
Je kan toch via Siri niet je stoelverwarming aanzetten vermoed ik? Indien je zulks al überhaupt kunt via de BMW voice recognizition (heb de wagen over een dikke 2 weken volgens de dealer oOo
idd stoelverwarming gaat niet lukken via siri of android (denk ik). Maar die voice is voor mij vooral een tool om al rijdend een adres te kunnen ingeven. Functies van de auto bedienen doe ik persoonlijk eigenlijk liever gewoon met een knop (was eigenlijk nog nooit in mij opgekomen dit mondeling aan te vragen :)

• Kristof9080
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 06-12-2023
Net van dealer gehoord dat we zelf naar de keuring zullen moeten gaan met de wagen voor de trekhaak na het ophalen van de wagen. Omdat ze anders een kost moeten doorrekenen aan de klant... nog iemand deze ervaring?

• Pharos1985
  • Nu online
Ja, was hier ook bij mijn VW paar jaar geleden...
Ergens logisch: die dealers verdienen quasi niets aan die auto. Als ze daar ook nog iemand met naar de keuring moeten sturen...

Ik verwacht me aan dezelfde ervaring over paar weken.

• Damsie Vansan
Kristof9080 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:15:
Net van dealer gehoord dat we zelf naar de keuring zullen moeten gaan met de wagen voor de trekhaak na het ophalen van de wagen. Omdat ze anders een kost moeten doorrekenen aan de klant... nog iemand deze ervaring?
Dat de klant moet betalen lijkt me logisch. De vraag is wie bedoelen we met de klant? De leasing maatschappij of de gebruiker? Ik heb ook trekhaak (op al vele auto's) en betaalde hier nooit een cent voor (aan de dealer). Ook bij VW betaalde ik nooit iets (tevens ander leasing maatschappij) Ik zou vermoeden dat dit dan van het leasingcontract afhangt? Ik ga er zoals je ziet, dan wel vanuit dat je een leasing hebt (in BE is er geen enkele particuliere aankoop denk ik voor dit model). Als het particulier is, lijkt het me ook helemaal normaal te betalen voor deze service.

[ Voor 24% gewijzigd door Damsie Vansan op 31-08-2023 21:37 ]

• Kristof9080
Bedankt voor de feedback. Gaat hier over een bestelling voor een vennootschap. Dus de dealer bedoelt dat wij zelf moeten gaan naar de keuring voor de trekhaak. De dealer doet dit voor ons enkel tegen betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de mijne, in BE, ook op de vennootschap aangekocht (geen op. Lease) , incl. Trekhaak, en heb er ook geen enkele kost moeten bijbetalen. In tegendeel zelfs … ik had een fikse korting :-) Maar ok, dat waren andere tijden in 2021 hè … (:o)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2023 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boskantman
Ik vraag mij toch af of ik een ander auto gekregen heb, ik herken precies géén enkel van de punten die aangegeven worden. Het enige is dat de borden soms verkeerd herkend worden, maar nog een stuk beter dan Tesla dat doet (mijn collega rijd met een tesla) en die zouden toch de pioneer moeten zijn op dat vlak.
Zelf borden die maar een tijdje geldig zijn, zoals op de snelweg in NL herkent hij goed.

Voor de rest herken ik precies niets. Auto zo warm dat je niet kan zitten, heb ik nooit gehad.
Ik verwarm/verkoel de auto altijd voor ik vertrek, is een automatisme inmiddels en geeft in mijn ogen veel comfort. Dit staat in gesteld op de 4de knop op de sleutel en is simpelweg even induwen als we naar de auto wandelen en tegen dat ik ingestapt ben is de temperatuur al vrij ok.

Zelf al vergeet ik het, de auto staat hier altijd in de zon en lijkt me niet dat hij ooit al zo warm is geweest dat ik mij zou verbranden aan het leer...

Ik zie niet direct het probleem met de GPS, lijkt me wel duidelijk? Al kijk ik meestal naar mijn heads-up display om te kijken waar ik heen moet.

Ik heb de auto inmiddels al 1 jaar en ik heb nog niet echt problemen hiermee gehad. Mogelijk is een keer 1 of 2 keer een auto niet herkent of verkeerd herkent op die 1 jaar, dus het zal eerder 99 procent zijn dat hij wel werkt dan.

Mijn auto herkent alle auto's, ik gebruik overal de adaptive cruise control, ik vertrouw er bijna blindelings op.
Spijtig dat hij niet automatisch kan wisselen van rijstrook op de snelweg (hij kan dat wel, maar het mag nog niet...) maar dat probleem hebben andere auto's ook.

Ik zou je auto zo snel mogelijk verkopen of terug naar de garage doen, lijkt me dat je ofwel erg overdrijft en gefrustreerd bent en graag de marketing van Tesla gelooft. Ik zou zeggen, Teslas zijn geen slechte auto's, koop er zo eentje, dan kan je volgende keer daar gaan posten over het feit dat de afwerking op geen hol trekt en dat je 3 stappen menu's moet doorlopen om je ruitenwissers op te zetten...

Zo heeft elke auto wel iets, Ik heb voor ik de auto gekocht heb gaan testrijden met de tesla model Y, Bij Mercedes ben ik ook gaan testrijden en die waren in mijn ogen vergelijkbaar maar een stuk duurder dan BMW voor een vergelijkbare auto. Daar ging het dus vooral om de kost. (Al is het interieur in mijn mening mooier binnenin met het doorlopende scherm, maar dat zit nu in de volgende generatie BMW ook).

Ik heb ook naar de andere merken gekeken. Volvo, daar vond ik de afwerking echt plastiek ogen en zeker niet zo premium als BMW of Mercedes, terwijl de prijs toch vergelijkbaar was.

Ik heb erg lang nagedacht, (doe ik meestal), lijstjes bijgehouden in Excel, alle mogelijke reviews gekeken die er bestaan over elektrische auto's (en hun bereik). Uren en dagen werk in gestoken om alles na te kijken, te testen, langere testritten te gaan doen, etc... Beetje logisch wanneer je een auto van 60-70K koopt lijkt me.

beetje vreemd dus dat je dat niet doet en er achterna over klaagt.
Je koopt toch ook geen huis blindelings om achteraf dan te klagen dat er schimmel is, had dan gaan kijken?
Verkopers zullen altijd alles verbloemen en zelf dan is ieder zijn mening anders. Zelf uittesten en nakijken en er werk in steken, zeker voor zo een grote uitgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een pre-LCI of LCI ... want ik herken ook geen enkel van die issues, maar heb een pre-LCI. Het 'enige' dat ik ooit heb kunnen vaststellen, waar ik zelf géén last van heb, is het 'coldgating' issue bij sommigen wat zich enkel voordoet in de winter en enkel betrekking heeft op snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:40:
Heb je een pre-LCI of LCI ... want ik herken ook geen enkel van die issues, maar heb een pre-LCI. Het 'enige' dat ik ooit heb kunnen vaststellen, waar ik zelf géén last van heb, is het 'coldgating' issue bij sommigen wat zich enkel voordoet in de winter en enkel betrekking heeft op snelladen.
Ik heb een LCI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
VonWafflehelm schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:50:
[...]

Dat blijft hier bij ons toch ook het enigste vervelende dingetje. Enkele weken geleden naar het zuiden van Frankrijk gereden (1050km) en het was toch heel frequent foefelen - om een Vlaams woord te gebruiken - met de instellingen van de airco. Deze keer was het vrij consequent te koud... We stellen 'm doorgaans in op 22°, als ik alleen in de auto zit tijdens mijn commute, en dat is prettig (buiten dat gekende issue dat de auto na ~45 minuten zich als Mr. Freeze gaat gedragen) maar nu moest het echt naar 23° - 24° want anders was het echt (veel) te koud.

Ik heb nog steeds geen idee wat hier precies mis mee is, maar gezien de vele meldingen van andere gebruikers hier over de airco is er echt wel een issue denk ik. Ik ben van plan om binnenkort contact op te nemen met de service partner hierover. Ik verwacht niet zoveel als antwoord omdat het verhaal nogal vaag is maar ik ga wel vermelden dat er op fora van gebruikers hier best veel meldingen over zijn.
Hiervoor is een terugroep aktie opgezet. Het heeft te maken et de temparatuur van de accu en die gaat dan gekoeld worden en dat merk je in de koude lucht van de airco. Ergens op dit forum heeft de dealer volgens mij buiten de software update ook een extra warmtewisselaar als onderdeel van de terugroep aktie erin gezet. BMW laat niets van zich horen dus je zal zelf actie moeten ondernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
Damsie Vansan schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:41:
[...]

Ik begin mij eigenlijk af te vragen of er geen defect is met die sensors van de verwarming Vanmorgen (eerste keer dat het wat kouder is buiten) had ik die pre heating ingesteld voor mijn vertek 21°. Man dat was een echte sauna, abnormaal. Ik bedacht ook dat het verschil met die zetels die veel te warm worden, te wijten is aan het feit dat ik de laatste 8 jaar met auto's heb rondgereden met verwarmde voorruit (die zouden de zon spiegelen). Misschien is het vandaar dat ik zo een verschil merk. Wat betreft andere vraag, dit is zeker al mijn 20ste auto... (en nooit zo een desillusie meegemaakt, echt waar. Ik sta op punt ontslag te nemen om ervan af te geraken, zo erg is het).
"Ik sta op punt ontslag te nemen om ervan af te geraken", zo erg is het..!! Ik zie veel eigenaren vol met respect op je opmerkingen reageren maar als ik dit lees dan moet er een ander probleem zijn. Ontslag nemen omdat je in een IX3 mag rijden waarbij het stuur onaangenaam voelt, groene lijn in GSP niet goed zichtbaar is, gordel tikt en airco soms te koud is, plastic velgen.... |:( 8)7
AliExpress gevoel dit is gewoon een X3 alleen gebouwd in China....Ik heb hier een X3 M en die komt gewoon uit DE en heeft zelfde kwaliteit en er zit geen naadje scheef. Schuif de auto door naar een collega en stap gewoon weer in een ICE want dit gaat nooit meer goed komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Nu online
Die 4de knop op de afstandsbediening waarover een paar posts hierboven sprake is: die kan je programmeren/toewijzen aan een aktie die je zelf wilt?

Is dit de sleutel van de ix3? https://abkeys.com/cdn/sh...COM_540x.jpg?v=1649789698

Aan wat kan je die 4de knop zoal toewijzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boskantman
Ik kan nu even niet aan de auto.
Google leert me: https://faq.bmw.be/s/arti...utel-q49hK?language=nl_BE

Ik kan wel kijken welke de andere opties daar zijn, maar dat zal pas deze avond lukken (als ik naar huis rijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsie Vansan
Pharos1985 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:35:
Die 4de knop op de afstandsbediening waarover een paar posts hierboven sprake is: die kan je programmeren/toewijzen aan een aktie die je zelf wilt?

Is dit de sleutel van de ix3? https://abkeys.com/cdn/sh...COM_540x.jpg?v=1649789698

Aan wat kan je die 4de knop zoal toewijzen?
Dit is 'm idd. Als ik het goed heb kan je daarmee de binnen verwarming-koeling aanzetten (zoals vanaf de app) of je kan 'thuiskomst verlichting' instellen. (is wel fixed in de settings, het één of het ander)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

boskantman schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:15:

Spijtig dat hij niet automatisch kan wisselen van rijstrook op de snelweg (hij kan dat wel, maar het mag nog niet...) maar dat probleem hebben andere auto's ook.
'T is net omgekeerd :P
De iX3 (en de meeste andere BMW modellen) hebben radars die niet langer voor lane change assistant gebruikt mogen worden binnen de EU voor nieuw geproduceerde exemplaren. Tenzij je het gewoon zelf activeert of laat activeren, zal hij het nooit meer doen.
Werkt bij mij wel goed vind ik.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsie Vansan
BatW schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:57:
[...]

Ik zie veel eigenaren vol met respect op je opmerkingen reageren maar als ik dit lees dan moet er een ander probleem zijn. Ontslag nemen omdat je in een IX3 mag rijden waarbij het stuur onaangenaam voelt, groene lijn in GSP niet goed zichtbaar is, gordel tikt en airco soms te koud is, plastic velgen.... |:( 8)7
AliExpress gevoel dit is gewoon een X3 alleen gebouwd in China....Ik heb hier een X3 M en die komt gewoon uit DE en heeft zelfde kwaliteit en er zit geen naadje scheef. Schuif de auto door naar een collega en stap gewoon weer in een ICE want dit gaat nooit meer goed komen denk ik.
Inderdaad het is mooi om te zien dat de mensen op een afwijkende mening met respect reageren, waarvoor dank. Ik geef toe, ik heb sommige zaken wat scherp gesteld, en excuses als dit slecht gevallen zou zijn. Echter, als je goed gelezen hebt, die GPS bv, is helemaal niet het grote issue. Alles is eigenlijk begonnen en zelfs te beperken tot die climatisatie. Vandaar uit ga je dan alles scherper bekijken, omdat dit toch een heel groot deel van comfort uitmaakt. (als je thuis TV kijkt met een tocht in je nek, zal je er ook alles, maar dan ook alles aan doen om dat weg te hebben. Enfin ik toch... In die auto zit ik dan ook vele honderden uren langer dan voor TV). Ik blijf er wel van opkijken dat niet iedereen dit probleem heeft (dit geeft mij zelfs hoop, maar dat ik ook niet alleen ben, is pijnlijk). Het treedt echt iedere keer bij een grote snelheidswijzing op, als ik bv, op autosnelweg een verkeerswisselaar neem, en hierdoor vertaag, dan is het prijs krijg je onaangename koudevlagen. Omgekeerd ook, soms gaat hij veel te warm (dat is nu pas aan het beginnen met de seizoenswisseling).
Ik zal hierover ook de concessie houder contacteren, (anticperend antwoord 'waarom deed je dit niet eerst???' omdat ik hier las, een aantal maand geleden, lang voor dat de auto in kwestie gebouwd werd, dat ze een terugroepactie deden, en ik er dan vanuit ga dat ze het bij de nieuwe batches direct goed doen). Tevens heb ik dit bericht voor mijn VIN: Er zijn geen open veiligheidsgerelateerde terugroepacties of technische verbeteringen aan dit voertuig.
Ik betwijfel dat er via concessie iets positief gaat uitkomen, maar hoop doet leven. En dus inderdaad, zolang dit niet in orde is, zoals je zelf eerder aangaf, is het hel om met dat ding rond te moeten rijden. Sorry.
Wat betreft die hete zetels, ook niet iedereen heeft hier last van. Misschien is het dan omdat auto vol zuid staat en ook nog op een lichte helling (snuit richting afdaling). Misschien is die helling er dodelijk aan, who knows.. Ik kan helaas niet anders richten.. Maar hier kan ik mij toch overzetten.
Dan, dat China verhaal, dat was een grap (een boutade), maar het voelt wel allemaal plastiekerig aan. Ik hoor links en rechts dat dit te maken heeft met het EV verhaal....Weet niet of dit effectief zo is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsie Vansan
.Problemen doorschuiven naar collega's, dat doen wij niet...

[ Voor 195% gewijzigd door Damsie Vansan op 01-09-2023 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Als je ECHT een goeie dealer hebt, dan gaat die met zijn ISTA aan de slag en kijkt hij als startpunt of alle interieursensoren en de buitenvoeler zich goed gedragen en binnen de juiste ranges vallen. Geeft die bvb niet 30°C als het maar 20°C is.
Probleem: waar zijn er op vandaag nog dealers te vinden die zich dit soort zaken echt willen aantrekken en personeel hebben dat dieper kan graven om het op te lossen? Het lijkt wel alsof elk probleem snel opgelost moet geraken door er wat onderdelen en herhaalde updates tegenaan te gooien.

Mijn ouders hebben een iets oudere X3 die melding gaf dat het inlaatspruitstuk lekte. Ipv met een rooktest te zoeken waar het lek zat, vervangen ze gewoon de hele inlaatcombinatie. Dergelijke oplossingen gaan moeiteloos richting €1000 terwijl een simpel rubbertje van €5 en een half uur werk het misschien ook had opgelost. Alleen moet je dan een rooktoestel bovenhalen.

Een medewerker van mij heeft een VW Touran waarvan de navigatie uitvalt bij sterk remmen of vlot over een verkeersdrempel gaan. Ondertussen hebben ze het al 4 keer proberen oplossen met een software-update (ik verzin dit niet). Niemand bereid om eens connectoren na te kijken of met de multimeter aan de slag te gaan. De updates hebben de leasingmaatschappij vermoedelijk al meer gekost dan enkele uren foutzoeken met de juiste apparatuur (niet meer in garantie)

Ik bedoel maar, ik wens je veel succes om dit opgelost te krijgen maar ik geef je meer slaagkans door zelf aan de slag te gaan met ISTA of een niet-merkgebonden BMW specialist te vinden (die je dan zelf zal moeten betalen, helaas).
Bij de dealer gaan ze 9 van de 10 een software update proberen en daarna de warmtepomp eruit slopen en vervangen.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Realest
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04:20
Ik heb hem nu ondertussen alweer iets meer dan een jaar en een kleine 30k gereden en moet zeggen het blijft een genot om in deze auto te stappen. Herken gelukkig ook geen van de problemen dus wellicht heb ik geluk!

Het enige wat ik eigenlijk nog wel zou willen is de lane change assistant en traffic light assist verder heb ik geen wensen meer 😃 bij mijn vorige auto kon ik zelf dingen coderen met mycarly, maar volgens mij herkent die de ix3 niet. Toevallig iemand in de omgeving Ede die voor een zacht prijsje zou willen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

The_Realest schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:56:
Ik heb hem nu ondertussen alweer iets meer dan een jaar en een kleine 30k gereden en moet zeggen het blijft een genot om in deze auto te stappen. Herken gelukkig ook geen van de problemen dus wellicht heb ik geluk!

Het enige wat ik eigenlijk nog wel zou willen is de lane change assistant en traffic light assist verder heb ik geen wensen meer 😃 bij mijn vorige auto kon ik zelf dingen coderen met mycarly, maar volgens mij herkent die de ix3 niet. Toevallig iemand in de omgeving Ede die voor een zacht prijsje zou willen helpen?
Ede is helaas wat (heel) ver. Ik heb beide functies en ook de noodstrook-assistent met BimmerUtility aangezet. Kan ook op afstand als je een ENET kabel hebt.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Tja de X3 is een D segment BMW met een E segment prijs. Voor een D segment auto is de afwerking IMHO uitstekend, maar als je een 5 serie gewend bent dan kan het wel tegenvallen. Zeker C segment BMW’s zijn echt slecht afgewerkt. Maar goed alles went, kijk maar naar de massa’s mensen die uit hun Duitse limousines overgestapt zijn op de Tesla 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Realest
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04:20
GigaTexel_BE schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:22:
[...]

Ede is helaas wat (heel) ver. Ik heb beide functies en ook de noodstrook-assistent met BimmerUtility aangezet. Kan ook op afstand als je een ENET kabel hebt.
Ik heb net even gekeken en denk dat ik zelf BimmerUtility aanschaf. Komt altijd van pas 😃 in ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
[...]

Doe je dat dan met de pc of mobile versie?

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Niet online
The_Realest schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:18:
[...]

Ik heb net even gekeken en denk dat ik zelf BimmerUtility aanschaf. Komt altijd van pas 😃 in ieder geval bedankt!
Ik heb de BillerUtility website reeds een paar keer bekeken, en rookie question, maar waar komt het precies van pas? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08 23:41
Je hebt precies geen BMW iX3 gekregen maar een Lada denk ik, want ik heb mijn iX3 Impressive nu 18 maanden, 25.000km verder en ik kan niet volgen in je opmerkingen. En dit is niet mijn mening maar de mening van 25 mensen in ons bedrijf die dezelfde wagen hebben en met heel veel plezier in rijden.

Toch even controleren of het geen Lada is under the hood. Oftewel is er toch iets mis en dan ga je toch gewoon naar de garage, er zit garantie op you know en laat de technieker uitleggen wat juist en wat niet. Het is alsof je ziek bent, ga je toch ook niet op Google dokter zoeken wat er aan de hand is want dan begin je te geloven. De huisarts zegt, goh het is een verkoudheid, doe dit en dan ben je weer snel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsie Vansan
oGoG schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 00:57:
[...]

Je hebt precies geen BMW iX3 gekregen maar een Lada denk ik, want ik heb mijn iX3 Impressive nu 18 maanden, 25.000km verder en ik kan niet volgen in je opmerkingen. En dit is niet mijn mening maar de mening van 25 mensen in ons bedrijf die dezelfde wagen hebben en met heel veel plezier in rijden.

Toch even controleren of het geen Lada is under the hood. Oftewel is er toch iets mis en dan ga je toch gewoon naar de garage, er zit garantie op you know en laat de technieker uitleggen wat juist en wat niet. Het is alsof je ziek bent, ga je toch ook niet op Google dokter zoeken wat er aan de hand is want dan begin je te geloven. De huisarts zegt, goh het is een verkoudheid, doe dit en dan ben je weer snel beter.
Wel das een goeie, ik vroeg het mij ook af of het soms geen Lada is. Ik had het eigenlijk al kunnen weten als ik gewoon de foto's van pagina 1 bekeek van deze thread. Daar zie je dat die gordels effectief bij iedereen rommelig vallen, met met nadien het irritante getik van het ijzer tegen het plastiek tot gevolg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIYEBcJVrikuHbWWfQwL-Yli3kE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MaFYhDS5Dq5lzB1OtTUvaK70.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wg146kh4MxTcGIEMRQziXljtJn0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b0VqUIO7xVDPZCoBgKkGoUcX.jpg?f=user_large

Zo slecht vallende gordels, dit is iets dat ik mij niet kan herinneren van vorige auto's..

Ook bv die opbergvakken achteraan in de koffer zijflanken waar je dan plots in de technische ruimte zit, bij enkel geisoleerde kabels. (fragiele kabels, waar je eigenlijk nooit zo zou bijmogen) Dat heb ik nog nooit ergens gezien, zelfs bij Lada niet.

Ik denk dat er voor deze ziekte geen medicijn of operatie bestaat. Gewoon euthanasie, dat is de enige uitweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Zijn de buitenspiegels eigenlijk niet verwarmd?
deze morgend was alles aangewasemd en bij de vorige wagens zette ik dan de achterruitverwarming aan en gingen de spiegels automatisch mee.

nu was er na 30min nog geen enkel verschil :/
mis ik iets of heeft deze wagen dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Nu online
Buitenspiegels zijn wel degelijk verwarmd.
In mijn huidige wagen moet ik de buitenspiegel 'verstelknop' in een bepaalde stand draaien en dan springt de verwarming aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09 18:27
Buitenspiegel verwarming staat standaard uit wanneer je in Ecopro stand rijdt om energie te besparen. Kun je in de instellingen aanpassen.

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Hanzzzie schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:18:
Zijn de buitenspiegels eigenlijk niet verwarmd?
deze morgend was alles aangewasemd en bij de vorige wagens zette ik dan de achterruitverwarming aan en gingen de spiegels automatisch mee.

nu was er na 30min nog geen enkel verschil :/
mis ik iets of heeft deze wagen dat niet?
In het ecopro profiel zit het onder licht en zicht dacht ik. Als je dat uitzet gaat de spiegelverwarming mee aan met de achterruitverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Nu online
Nog even doorgaan op dat 'vallen' van die gordel: hoe komt/wordt dit veroorzaakt?

In mijn huidige auto heb ik dat nooit tenzij er een passagier zijn/haar gordel 'raar' uitdoet, dan valt die ook niet proper terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-09 14:38
Damsie Vansan schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 08:54:
[...]

Wel das een goeie, ik vroeg het mij ook af of het soms geen Lada is. Ik had het eigenlijk al kunnen weten als ik gewoon de foto's van pagina 1 bekeek van deze thread. Daar zie je dat die gordels effectief bij iedereen rommelig vallen, met met nadien het irritante getik van het ijzer tegen het plastiek tot gevolg.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo slecht vallende gordels, dit is iets dat ik mij niet kan herinneren van vorige auto's..

Ook bv die opbergvakken achteraan in de koffer zijflanken waar je dan plots in de technische ruimte zit, bij enkel geisoleerde kabels. (fragiele kabels, waar je eigenlijk nooit zo zou bijmogen) Dat heb ik nog nooit ergens gezien, zelfs bij Lada niet.

Ik denk dat er voor deze ziekte geen medicijn of operatie bestaat. Gewoon euthanasie, dat is de enige uitweg.
Bij mij opgelost door de zwarte clip onder de gordel sluiting verder omhoog te schuiven. Dan tikt de gordel niet meer tegen de zijkant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipper
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-06 10:29
CrisT schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:36:
Buitenspiegel verwarming staat standaard uit wanneer je in Ecopro stand rijdt om energie te besparen. Kun je in de instellingen aanpassen.
Waarom willen zo veel gebruikers in eco pro rijden ?
Rij in “comfort stand “ en je kan van alles meer genieten
Je koopt een wagen van 80k en dan ga je enkele centjes electriciteit besparen of enkele km.s meer kunnen rijden.
Wel, ik doe daar niet aan mee
Ik rij redelijk vlot door en zit aan gemiddeld verbruik van 21,6 kw/100 km over 10.500 km ( snelweg en andere wegeltjes)

Maar elkeen mag in eco rijden, no issue for me. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsie Vansan
Pharos1985 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:31:
Nog even doorgaan op dat 'vallen' van die gordel: hoe komt/wordt dit veroorzaakt?

In mijn huidige auto heb ik dat nooit tenzij er een passagier zijn/haar gordel 'raar' uitdoet, dan valt die ook niet proper terug.
Geen idee.. Ik kan nu niet vergelijken maar het valt op dat de aanzet aan de zetel op 10uur staat. Moest dat 12uur zijn (dus recht naar boven) zou die knik er niet in zitten, maar dan krijg je misschien last als je vastgegespt zit. Ik zie je ook dat die kuipzetels een invloed kunnen hebben. (die bult, hoewel ik vandaag een touring 3 zag, en daar was het net zo). Hoe ver uw zetel naar voor of achter is, speelt ook denk ik. En tot slot hangt het ook van de passagier af zoals je zelf ook aangeeft. Maar op zich is dit zeker niet zo erg, (eens dat het weet dat je het tikken wegkrijgt door gordel juist te zetten). Het viel mij gewoon op.
mrdop schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:21:
[...]

Bij mij opgelost door de zwarte clip onder de gordel sluiting verder omhoog te schuiven. Dan tikt de gordel niet meer tegen de zijkant.
Bedankt voor tip, ga er verder nog mee testen, maar direct heeft dit helaas niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsie Vansan
.

[ Voor 99% gewijzigd door Damsie Vansan op 02-09-2023 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-09 00:16
Gordels die niet strak genoeg oprollen zijn een compromis staan ze te strak worden ze hinderlijk ervaren tijdens het dragen te slap dat ken je nu. Denk dat je er weinig aan kan doen buiten ze mooi weghangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Al 3 bmw’s, gordels vallen altijd zo en nog nooit horen tikken.
De opbergvakken die jij noemt, zijn geen opbergvakken maar toegangsluiken voor zekeringkast, achterlichten en enkele modules. Bedrading in auto’s wordt nooit dubbel geïsoleerd. Enkel bijkomend omwikkeld bij doorgangen en in de motorruimte.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsie Vansan
GigaTexel_BE schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:12:
[...]
Al 3 bmw’s, gordels vallen altijd zo en nog nooit horen tikken.
De opbergvakken die jij noemt, zijn geen opbergvakken maar toegangsluiken voor zekeringkast, achterlichten en enkele modules. Bedrading in auto’s wordt nooit dubbel geïsoleerd. Enkel bijkomend omwikkeld bij doorgangen en in de motorruimte.
De knop voor de trekhaak zit daar, en er zijn wel degelijk opberg ruimtes voorzien. Moesten het toegangsluiken zijn, dan is dit met clips of iets dat al moeilijker toegankelijk is, maar echt niet met een user friendly handvat. En inderdaad, nooit dubbel geisoleerd, dat klopt, maar ook nooit toegankelijk in dagelijks gebruik, tenzij hier...

[ Voor 3% gewijzigd door Damsie Vansan op 03-09-2023 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-09 09:05
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb totaal geen last van de gordels die tikken. Nog nooit opgevallen. Misschien komt het omdat ik op vlakke wegen rijd...

Een goed bedoeld advies: als je zo ontevreden bent, moet je de auto snel verkopen. Dit komt niet meer goed.
Ik heb hetzelfde gedaan met een e-tron

De iX3 is mijn beste auto ooit. Na meerdere nieuwe Mercedessen, Volvo's en dus ook een Audi e-tron. Bij BMW werkt tenminste alles zoals het hoort. Hulpsystemen, Multimedia en vooral... het fijn rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
goirke schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:20:
[...]

In het ecopro profiel zit het onder licht en zicht dacht ik. Als je dat uitzet gaat de spiegelverwarming mee aan met de achterruitverwarming.
Ahzo
Niet bij stilgestaan... Stoppen met de groene idioot uit te hangen dan :)
Elek is toch gratis van het werk.
Morgenvroeg eens testen!

[ Voor 3% gewijzigd door Hanzzzie op 03-09-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonWafflehelm
  • Laatst online: 23-09 12:14
BatW schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:43:
[...]

Hiervoor is een terugroep aktie opgezet. Het heeft te maken et de temparatuur van de accu en die gaat dan gekoeld worden en dat merk je in de koude lucht van de airco. Ergens op dit forum heeft de dealer volgens mij buiten de software update ook een extra warmtewisselaar als onderdeel van de terugroep aktie erin gezet. BMW laat niets van zich horen dus je zal zelf actie moeten ondernemen.
Heb je toevallig meer info over de actie? Volgens de dealer hier is er niets te zien qua terugroepactie en ze claimen ook dat ze dit probleem nog niet hebben gezien (dat had ik wel verwacht).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DomiGijzen
VonWafflehelm schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:01:
[...]

Heb je toevallig meer info over de actie? Volgens de dealer hier is er niets te zien qua terugroepactie en ze claimen ook dat ze dit probleem nog niet hebben gezien (dat had ik wel verwacht).
Bij mij hebben ze een onderdeel vervangen maar zover ik weet zonder terugroepactie. Wel inmiddels 4 keer daar geweest en een 5de keer staat gepland. Het heeft dus nog niet geholpen.
Ook hier bericht dat ze dat nog niet eerder gezien hebben. Maar wordt wel erkend zonder te testen. Vermoed dat er toch wel iets bekend is ergens. Ander laat jouw dealer maat eens bellen met Ekris Heerlen. Daar is minimaal een bekend :)

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwveen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 22:12
[...]

Gaaf, wat heb je nodig om dit zelf te doen?
Lijkt me een mooie aanvulling voor de introductie post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Het tikken van de gordels is me bekend, ik heb dit namelijk in mijn BMW X3 ook al jaren. Het rare is wel dat ik er soms weken geen last van heb en dan plots weer een tijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physixius
  • Laatst online: 29-11-2023
Besteldatum 11/7/23
Originele verwachte leverdatum 14/2/24
Nieuwe verwachte datum: rond december

Nu nog hopen dat Arval wagens inschrijft "rond december" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1982!
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 01-07-2024
Mag ik vragen welke versie jij besteld heb, en past Arval zelf de datum aan in de app?

Ik heb namelijk zelf de high exc edition besteld 27/7/23 bij Arval en mijn verwachte aflevering was ook 14/2/24, maar deze datum staat er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterC
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-08 16:01
Physixius schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:19:
Besteldatum 11/7/23
Originele verwachte leverdatum 14/2/24
Nieuwe verwachte datum: rond december

Nu nog hopen dat Arval wagens inschrijft "rond december" :D
Ai, helaas nee.
Arval schrijft geen nieuwe wagen in tussen 15 November en 1 Januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physixius
  • Laatst online: 29-11-2023
Hans1982! schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:55:
Mag ik vragen welke versie jij besteld heb, en past Arval zelf de datum aan in de app?

Ik heb namelijk zelf de high exc edition besteld 27/7/23 bij Arval en mijn verwachte aflevering was ook 14/2/24, maar deze datum staat er nog steeds.
Ik heb de impressive versie besteld (denk dat dat overeenkomt met de high exc?)
In arval staat mijn datum ook nog steeds op 14/2.
Omdat ik al had gelezen dat Arval die datums zo goed als niet aanpast, had ik zelf eens gemaild naar de garage.

Ik wou niet te pusherig zijn, dus vond ik 2 maanden na besteldatum wel een goede timing :D

Kans is dus vrij groot dat de jouwe ook vroeger gaat zijn. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1982!
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 01-07-2024
Bedankt dan ga ik morgen ook eens bellen met de dealer.

De reden waarom ik vroeg welke uitvoering, ik had eerst een high exc besteld deze stond voor het einde van het jaar gepland. Maar toen kwam er rond die periode een high exc edition uit, extra waren M adaptieve onderstel en de drive recorder maar het lease bedrag was een stuk lager dan de high exc zonder al die extra's. Nadeel was dat die dan pas halverwege februari geleverd kon worden.

Maar we gaan morgen eens bellen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof9080
Straks om de nieuwe ix3, besteld eind 11/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Niet online
Besteldatum 23/02/2023, leverdatum net bevestigd 19/09/2023 .

Kan iemand mij nog even helpen m.b.t. de MyBMW-app? Mijn vrouw en ik rijden beiden met een BMW, echter kan 1 wagen niet gekoppeld worden aan 2 accounts (behoudens vergissing) maar is het dan beter om 1 account te maken en beide wagens te koppelen? Of neemt hij dan 1:1 alle settings over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmybel
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02-2024
[...]

Daar zie je dat die gordels effectief bij iedereen rommelig vallen, met met nadien het irritante getik van het ijzer tegen het plastiek tot gevolg.

Plak ter hoogte van het getik eens een stukje velcro (de zachte kant). Kost 2 x niets en je bent zo van het getik af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stupid_noob
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09-2024
Vandaag de mijne ook afgehaald. Besteld eind augustus 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Anthony schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:51:
Besteldatum 23/02/2023, leverdatum net bevestigd 19/09/2023 .

Kan iemand mij nog even helpen m.b.t. de MyBMW-app? Mijn vrouw en ik rijden beiden met een BMW, echter kan 1 wagen niet gekoppeld worden aan 2 accounts (behoudens vergissing) maar is het dan beter om 1 account te maken en beide wagens te koppelen? Of neemt hij dan 1:1 alle settings over?
Je kan toch perfect twee accounts koppelen aan één auto. Wij doen dat zo en dat is dan vooral voor het opslaan van de profieldata.

Pagina: 1 ... 64 ... 93 Laatste