Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:34
Nice, dat is namelijk wel stylish en discreet vind ik persoonlijk. Vandaar dat ik dacht dat dat misschien door het M Shadow pakket kwam.

[ Voor 34% gewijzigd door Pharos1985 op 13-08-2023 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-06 10:29
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 22:28:
Alle iX3’s sinds begin 2022 hebben die M daar staan, de eerdere versies hebben die zilveren kapjes. LCI is een aanduiding die BMW gebruikt wanneer men een bestaand model een nieuwe versie geeft met beperkte uiterlijke aanpassingen en nieuwe interieur opties. Vanaf dat moment worden de vorige versies ‘pre-LCI’ benoemd.
LCI staat voor Life Cycle Impulse (bij BMW betekent die facelift 😉)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Bedankt, ik wist het al min of meer wat LCI was (wel moeten opzoeken de eerste keer dat ik hier op het forum kwam).

Wat wel apart is: sinds 2023 is er bvb geen 'schakelpook' meer maar is dit een soort van schuifknop geworden. Eigenlijk zie ik dat ook als een aanpassing, raar dat er dan niet over Post LCI oid gesproken wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
Pharos1985 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:12:
Bedankt, ik wist het al min of meer wat LCI was (wel moeten opzoeken de eerste keer dat ik hier op het forum kwam).

Wat wel apart is: sinds 2023 is er bvb geen 'schakelpook' meer maar is dit een soort van schuifknop geworden. Eigenlijk zie ik dat ook als een aanpassing, raar dat er dan niet over Post LCI oid gesproken wordt. :)
Productie Huidig model iX3 (model versie G08 stopt op 04/25)
Een Facelift komt er niet meer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Hoe verwarm je de auto eigenlijk voor (koude winterochtend)?
Is dat via de app op je smartphone dat je dat doet? Moet ie perse aan de laadpaal hangen om voorverwarming mogelijk te maken remote via de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmie
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-01-2024
Klimatiseren via app op telefoon. Dan begint hij 30 minuten lang te koelen/verwarmen op de laatste temperatuur die je had ingesteld voor het uitstappen.
Je kan het ook automatisch instellen op bepaald tijdstip (bv als je elke ochtend om 8 uur vertrekt, dat hij 10 minuten op voorhand start met verwarmen).
Laadpaal is niet nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Timmie op 14-08-2023 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Hoe kijken jullie er tegen aan om nu nog een iX3 besteld te hebben (er zullen wel meerdere zijn die nu besteld hebben)? Er komt (naar auto normen) vrij snel een nieuw model uit en je zal dus vrij snel met een oud model rondrijden.

Ik heb gekeken naar verschillende EV's, maar ik zit graag wat hoger in een soort van SUV. Tesla model Y ook overwogen, maar toch maar voor iets van vertrouwde merken gekozen + de BMW kwaliteit blijft toch iets unieks (de BMW conservativiteit tov een Tesla is dan ook weer iets).
Voor de rest ook gekeken naar een Kia EV6, maar dat mocht niet wegens te duur in TCO.

Voor de rest geen wagens gevonden in EV die zowat mij aanspraken. :>

[ Voor 5% gewijzigd door Pharos1985 op 16-08-2023 11:45 . Reden: typo's & aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 19:41
De reden voor de IX3 was voor mij de uitrusting die in het basismodel zit. Wij hebben een klein personalitatiebudget en geen "leaseprijs". Dus deze kwam het beste uit.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pharos1985 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:43:
Hoe kijken jullie er tegen aan om nu nog een iX3 besteld te hebben (er zullen wel meerdere zijn die nu besteld hebben)? Er komt (naar auto normen) vrij snel een nieuw model uit en je zal dus vrij snel met een oud model rondrijden.
De/Een nieuwe iX3 zal toch nog zeker 2j op zich laten wachten, maar het is en blijft een feit dat je met een model dat +/- uit 2020 stamt rondrijdt. Dat heeft echter ook zijn charmes ... afhankelijk van je voorkeuren.

Het enige dat je je moet beseffen is dat je met gedateerde onboard software (iDrive) blijft zitten en dat die niet te upgraden valt. Voor de ene is dat een groter probleem als de andere.

Heb je ook naar de Skoda Enyac gekeken ? Of even wachten op de nieuwe Mercedes EQC ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:58:
[...]
De/Een nieuwe iX3 zal toch nog zeker 2j op zich laten wachten,
Ik lees nochtans her en der herfst 2023 (maar blijkbaar is de effectieve release pas een jaar later voorzien) ? Meer info op https://www.vroom.be/nl/n...r-de-succesformule-24101/
Het enige dat je je moet beseffen is dat je met gedateerde onboard software (iDrive) blijft zitten en dat die niet te upgraden valt. Voor de ene is dat een groter probleem als de andere.
Ik denk dat dit voor velen net een voordeel is... persoonlijk ben ik ook geen touchscreen fan in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info .. ik zelf heb ook de iX3 toen gekozen (2021) wegens het 'vertrouwde' interieur t.o.v. de toen veelal kitscherige interieurs bij de concurrenten.

Wat betreft release. de X3 is voor eind 2024 .. de iX3 pas in 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanumkiller
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik ben op zoek naar sneeuwkettingen en dakrails.
Zo goedkoop mogelijk aangezien het een leasewagen is en ik de wagen maar 4 jaar zal hebben.

Iemand al ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Arcanumkiller schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 16:39:
Ik heb verleden jaar kettingen gekocht voor m'n X3 (waren goedkoop maar eigenlijk wat licht voor een SUV)... geen idee of deze nog op de iX3 kunnen (moet eerst ook eens kijken of de winterbanden ook 20" zullen zijn of een kleinere maat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33
Arcanumkiller schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 16:39:
Zo goedkoop mogelijk aangezien het een leasewagen is en ik de wagen maar 4 jaar zal hebben.

Iemand al ervaring?
Ja, zoek even terug in dit topic, heb er toen iets over geschreven.
Ik heb er met laag profiel voor op 20 inch.

Officieel mag ze enkel op de 19 inch leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
[...]

De/Een nieuwe iX3 zal toch nog zeker 2j op zich laten wachten, maar het is en blijft een feit dat je met een model dat +/- uit 2020 stamt rondrijdt. Dat heeft echter ook zijn charmes ... afhankelijk van je voorkeuren.

Heb je ook naar de Skoda Enyac gekeken ? Of even wachten op de nieuwe Mercedes EQC ... ?
Skoda Enyaq heb ik idd bekeken, maar Skoda heeft zowat nog de naam Skoda met zich mee hé :/
Het zijn perfecte auto's hoor (eigenlijk zijn dat uiteraard gewoon VW's), maar een BMW is natuurlijk iets anders, alleen al het merk.
Versta niet waarom ze bij de opwaardering van Skoda niet gewoon de naam veranderd hebben, dat had al veel gedaan.

Pas op hoor: tevreden van mijn keuze, al denk ik dat het niet goede moment is om een EV te kopen: er komen nog zoveel nieuwe modellen volgend jaar. Maar ik moest wel want mijn huidige wagen is al 7 jaar oud en begint toch wat kleine kuurtjes te vertonen. Héél lang veel plezier aan gehad (een VW Passat van 2016 B8).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmie
Je moet natuurlijk ooit de knoop doorhakken en bestellen. Je kan blijven wachten op nieuwe modellen, maar met de huidige levertijden van soms meer dan een jaar, zit je de facto altijd met een iet of wat 'gedateerd model'.
Zeker bij de LCI-versie vind ik overigens dat die 'datering' nog wel meevalt. Oké, er zit geen idrive 8 op of doorlopend scherm, maar idrive7 ziet er heel netjes en modern. Als je vergelijkt met andere merken, is idrive7 vandaag gewoon nog altijd een van de beste systemen, zeker in combinatie met AndroidAuto of AppleCarplay.

Met andere woorden: niet te veel achteromkijken, gewoon genieten van je wagen. En over een paar jaar koop/lease je gewoon een nieuwe als er weer een boel nieuwe modellen op de markt zijn.

• Pharos1985
Hoe "start" je het voertuig eigenlijk?
Je doet de deuren open, je neemt plaats in de bestuurdersstoel en dan?
Gewoon het voertuig van een soort van P stand naar D stand zetten met de gear shifter?

Verplicht gordel aan tijdens starten?

Verwijderd

Je drukt op de start knop terwijl je het rem pedaal ingedrukt houd ... (er is een handleiding hoor ... :-) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipper
Pharos1985 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:11:
Hoe "start" je het voertuig eigenlijk?
Je doet de deuren open, je neemt plaats in de bestuurdersstoel en dan?
Gewoon het voertuig van een soort van P stand naar D stand zetten met de gear shifter?

Verplicht gordel aan tijdens starten?
Vergeet ook het voorgloeien niet 👍🏼👍🏼

• Pharos1985
Wel dat 'voorgloeien' is het hem juist :-)
Ik wil plaatsnemen in de stoel, de gear shifter juist zetten en dan 'gas' geven. Zonder veel tralalala.
De gordel doe ik wel om tijdens het verlaten van de oprit.

Maar veel merken/software: gordel om > Gear shifter juist > rempedaal indrukken > start duwen en dan pas vertrekken.

Ach ik ben veel te gejaagd :-)

Edit: in 2014 een VW Golf (6 of 7 weet ik al nietmeer) gehad die zijn elektro rem activeerde als ik achteruit reed zonder gordel om, dat was om gek van te worden 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Pharos1985 op 17-08-2023 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Deur open, sleutels in de buurt, orde rem staan en op D/B zetten. Vertrekken en je gordel aan doen kan je dus later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterC
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-08 16:01
Pharos1985 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:48:
Ik wil plaatsnemen in de stoel, de gear shifter juist zetten en dan 'gas' geven. Zonder veel tralalala.

Maar veel merken/software: gordel om > Gear shifter juist > rempedaal indrukken > start duwen en dan pas vertrekken.

Edit: in 2014 een VW Golf (6 of 7 weet ik al nietmeer) gehad die zijn elektro rem activeerde als ik achteruit reed zonder gordel om, dat was om gek van te worden 8)7
Misschien een testrit overwegen om dat te kunnen ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:51
Pharos1985 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:48:

Laat de gordel gewoon continu vast ? Zolang je nergens tegen rijdt heb je die gordel toch niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
Timmie schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 23:29:
Klimatiseren via app op telefoon. Dan begint hij 30 minuten lang te koelen/verwarmen op de laatste temperatuur die je had ingesteld voor het uitstappen.
Je kan het ook automatisch instellen op bepaald tijdstip (bv als je elke ochtend om 8 uur vertrekt, dat hij 10 minuten op voorhand start met verwarmen).
Laadpaal is niet nodig.
Ik heb de laatste tijd dat als ik hem laat verkoelen het alarm afgaat en dat de alarmlichten knipperen. Nu paar maal gehad in Zuid-Frankrijk met een temp van >30 graden en als ik van het strand kwam dat stond de auto op alarmlichten en we hadden zoiets" He, dat was onze auto en op de Drive recorder was niets te zien? Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharos1985
Indien de interieurdetectie blijft werken tijdens het voorkoelen/verwarmen lijkt me dat vrij normaal: een zgn false positive.
Sensoren zullen daar wel voor ontworpen zijn om dit soort van false positives te voorkomen, maar helemaal feilloos is zulks volgens mij niet.

Ik weet niet of ze bij BMW de sensitivity kunnen bijregelen oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Pharos1985 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:03:
Indien de interieurdetectie blijft werken tijdens het voorkoelen/verwarmen lijkt me dat vrij normaal: een zgn false positive.
Sensoren zullen daar wel voor ontworpen zijn om dit soort van false positives te voorkomen, maar helemaal feilloos is zulks volgens mij niet.

Ik weet niet of ze bij BMW de sensitivity kunnen bijregelen oid
Hij moet toch weg voor 24 maanden check dus zal dit gelijk op lijstje zetten.

Ik kreeg bij 50.000 km een melding dat remblokken vervangen moeten worden? Is niet iets van slijtage maar systeem telt gewoon af qua kilometers. Ik had het idee dat remblokken van EV soms wel 100.000 km meegingen want met vorige X3 gingen er nieuwe onder bij 65.000 km.

Iemand ook al melding gehad van remblokken vervangen bij 50.000km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwanvandaele
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-06-2024
Wat gebruiken jullie voor trajectcontroles weer te geven? Ik heb de traffic camera information service van bmw maar die toont geen traject controles (toch niet in België). Waze toont enkel maar een melding ipv op de gsm een balk met de trajectcontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels12
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07-03-2024
Leveringsupdate BE:
- Besteld: 09/12/2022
- Initiële leveringsdatum: 20/10/2023
- Nieuwe leveringsdatum: 12/12/2023 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
iwanvandaele schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:00:
Wat gebruiken jullie voor trajectcontroles weer te geven? Ik heb de traffic camera information service van bmw maar die toont geen traject controles (toch niet in België). Waze toont enkel maar een melding ipv op de gsm een balk met de trajectcontrole.
Ik hou me altijd gewoon aan de snelheid is goedkoopste oplossing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Eerlijk? Eigenlijk niets meer. Omdat ik altijd op adaptive cruise rij laat ik het idee van sneller rijden los. Ik zie het nu eerder als een rust om te rijden en ik laat de auto maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterC
Niels12 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:35:
Leveringsupdate BE:
Omg!!! Ik heb met je te doen…
Ik heb zelf besteld op 08/12/2022 en had dezelfde initiële leverdatum. In Mei kreeg ik bericht dat hij twee maanden vroeger kwam en einde Juni zeiden ze me dat mijn wagen eind deze (Augustus ‘23) maand in de garage zou zijn. Helaas is de verkoper in verlof tot September dus ik kan niet anders dan wachten.
Nu doe je me serieus twijfelen hoor… 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharos1985
Hou ons op de hoogte ivm de levertijden van jullie wagens.
Hier besteld midden juli23, de wagen was al geproduceerd en was klaar voor vertrek naar BE.
Zou begin september23 hier moeten zijn volgens de verkoper: nog niets gehoord en op mails antwoorden ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Kan je de adaptive cruise control koppelen aan de snelheid die doorkomt via RTTI? Dus 'dynamische' ACC?

Bijkomstig vraagje: past de ACC zijn snelheid automatisch aan in bochten? Soms kom ik met mijn VW Passat van de snelweg gereden: ACC op 130km/u en dan vliegt ie de bocht van de afrit ook in tegen 130km/u >:)

Zal wel niet voor de veiligheid mogen vermoed ik, dat volautomatisch sturen van snelheden, of zie ik dat mis?

[ Voor 7% gewijzigd door Pharos1985 op 22-08-2023 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
De ACC leest de borden langs de weg en je kan aanzetten dat ie die automatisch oppikt of met de knop SET deze overnemen. Is niet geheel feilloos. Soms ziet ie een bord van een parallelweg en wil deze snelheid pakken.

Voor bekende bochten remt de ACC af. Volgens mij sowieso als je de ingebouwde navigatie gebruikt maar ook met Waze via CarPlay en CarPlay remt hij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-02 10:31
Ik heb de mijne besteld op 1/7 en de wagen zou normaal de eerste week van december geleverd moeten worden. 🤞

Vandaag ook bevestiging gehad van de verkoper dat de wagen geproduceerd is. Via de VIN decocder zie ik een productiedatum van 17/8, dus hopelijk gaat die spoedig de boot op dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Mijn bestelling was op 5 juni 2023... levering was initieel voorzien voor eind november 2023.

Iets later kreeg ik te horen dat het zelfs begin november 2023 zou zijn... heb zonet nog eens een mail verzonden naar de garage voor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_dj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08:20
BatW schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:25:
[...]

Ik kreeg bij 50.000 km een melding dat remblokken vervangen moeten worden? Is niet iets van slijtage maar systeem telt gewoon af qua kilometers. Ik had het idee dat remblokken van EV soms wel 100.000 km meegingen want met vorige X3 gingen er nieuwe onder bij 65.000 km.

Nee geen melding ontvangen. Ik zit inmiddels op de 85k km met een 20 maanden oude LCI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tc982
Pharos1985 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 19:55:
Kan je de adaptive cruise control koppelen aan de snelheid die doorkomt via RTTI? Dus 'dynamische' ACC?

Bijkomstig vraagje: past de ACC zijn snelheid automatisch aan in bochten? Soms kom ik met mijn VW Passat van de snelweg gereden: ACC op 130km/u en dan vliegt ie de bocht van de afrit ook in tegen 130km/u >:)

Zal wel niet voor de veiligheid mogen vermoed ik, dat volautomatisch sturen van snelheden, of zie ik dat mis?
Ja en dat is echt vervelend :) Deze neemt de snelheid van de borden automatisch over als je dat wenst en vertraagt en versnelt wanneer nodig. Enkel verschiet je wel als je ineens van 120 naar 90/70 gaat in een bocht waar niemand dat doet.

Momenteel staat deze op "Manueel" overschakelen, dus ik duw gewoon op set om de snelheid te activeren. Zo gebruikt hij nog steeds de snelheidsherkenning, maar kan ik ze zelf instellen wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stopie
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-07-2024
[...]

Ik net stukje boven de 50k, en 24mnd. Alleen melden remvloeistof verversen, verder niks met remmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:51
Hier Coyote. Geen idee hoe Flitsmeister in België presteert, wil ik ook wel eens proberen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieterC
xjs678qr schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 06:52:
[...]

Hier Coyote. Geen idee hoe Flitsmeister in België presteert, wil ik ook wel eens proberen...
Ik gebruik sinds 14 dagen Flitsmeister in combo met Waze in België. Niet laaiend enthousiast om eerlijk te zijn. Heel veel trajectcontroles die er gewoonweg niet zijn. Veel foute snelheidsindicaties. Flitspaal meldingen voor flitspalen die enkel in rijrichting flitsen voor de tegenliggers. Iets te veel meldingen naar mijn zin dus…
Op een traject van amper een uur kom ik zo ettelijke zaken tegen die niet kloppen. Waze is hier veel correcter in maar zoals velen mis ik het snelheidsindicatie balkje voor de trajectcontroles dat Flitsmeister dus wel aanbied.
Excuses trouwens om even off topic te gaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidel128
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09-11-2024
Vraagje voor de levertijd-ervaringsdeskundigen; mijn iX3 (besteld November 2022) is geproduceerd op 5 juli. Op 12 juli is de Poseidon Leader vertrokken in Dalian dewelke op 20 augustus is aangekomen in Zeebrugge. Mag ik er vanuit gaan dat mijn wagen op deze boot stond? Indien ja, hoe lang moet je dan gemiddeld nog rekenen vooraleer hij bij de dealer (in mijn geval: G&A Turnhout, België) wordt afgeleverd? Mijn dealer gaf begin juli aan dat hij de wagen in Oktober verwacht, maar stiekem hoop ik natuurlijk dat hij er sneller zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:23
Je kan ook een afwijking instellen, stel dat je altijd 53 km/h wil rijden waar het 50 is (dus +3) kan je dat instellen en dan neemt hij bij het herkennen van het bord (en het drukken op SET afhankelijk van de instelling) dus 53 over in plaats van 50.

Ik merk daarnaast wel op dat wegen waar onlangs een wijziging van snelheid gebeurd is, hij het bord herkent maar op voorhand het verkeerde aangeeft. Bij het zien van het bord wijzigt hij dit dan.

Als je dan parkeert in die straat en terug vertrekt geeft hij echter weer de snelheid aan die hij denkt dat het is. (De verkeerde in dit geval, waar de snelheid van 70 naar 50 is gezet).

[ Voor 43% gewijzigd door boskantman op 23-08-2023 13:13 . Reden: Extra uitleg over overnemen snelheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Top dat je een positieve 'offset' in kan stellen: dat wou ik nog vragen maar ik dacht van: dat moet ik niet vragen want dat zal toch niet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
tc982 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:28:
[...]
Enkel verschiet je wel als je ineens van 120 naar 90/70
Gaat hij dan stevig op de rem of eerder gematigd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Fidel128 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:09:
Vraagje voor de levertijd-ervaringsdeskundigen; mijn iX3 (besteld November 2022) is geproduceerd op 5 juli. Op 12 juli is de Poseidon Leader vertrokken in Dalian dewelke op 20 augustus is aangekomen in Zeebrugge. Mag ik er vanuit gaan dat mijn wagen op deze boot stond? Indien ja, hoe lang moet je dan gemiddeld nog rekenen vooraleer hij bij de dealer (in mijn geval: G&A Turnhout, België) wordt afgeleverd? Mijn dealer gaf begin juli aan dat hij de wagen in Oktober verwacht, maar stiekem hoop ik natuurlijk dat hij er sneller zal zijn...
Ik dacht dat er nietmeer in Zeebrugge gelost werd, maar alles in Bremerhaven? Of ben ik mis?

Ik schat dat je toch nog 2 à 3 weken moet rekenen eer die bij de dealer staat: gaat eerst naar Genk.

Al vind ik het heel raar dat mijn dealer al maanden geen stockwagens heeft van de iX3 en nu opeens heeft ie er 1tje in stock staan volgens de bmw website. Dan zou ik toch verwachten dat hij de mijne ook binnengekregen heeft: er wordt toch niet '1' voertuig geleverd of zie ik dat verkeerd.

BE dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croggie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik ben ook op mijn Bestelde IX3 te wachten sinds eind februari 2023. Zonder meer info via de dealer.

Ik heb juist gezien op een andere forum dat er een leveringsSTOP is voor het ogenblik op de nieuwe IX3 wagens door een foutieve chip in de 'head unit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
Croggie schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:40:
Ik ben ook op mijn Bestelde IX3 te wachten sinds eind februari 2023. Zonder meer info via de dealer.

Ik heb juist gezien op een andere forum dat er een leveringsSTOP is voor het ogenblik op de nieuwe IX3 wagens door een foutieve chip in de 'head unit'.
Waar haal je die info vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croggie
  • Laatst online: 06-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
r2504 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:57:
[...]

Gaat hij dan stevig op de rem of eerder gematigd ?
Dat is vrij fors. Te fors naar mijn zin. Het is zo dat elektromotors niet echt "doorbollen" zoals een ICE dat doet. Dat is flink wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 19:32
[...]

Er zit bij alle BMW’s een sensor in de blokken die halverwege “meet” hoeveel kilometers je daarover deed. Op basis daarvan wordt het restant te halen kilometers berekend en (terugtellend) weergegeven. (Het systeem is nog slimmer, maar dit even als hoofdlijn van hoe het ongeveer werkt).

[ Voor 5% gewijzigd door mrdop op 23-08-2023 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Wauw, dit is wel een slecht nieuws :'(
Wagenparkverantwoordelijke heeft deze middag mail gestuurd naar dealer (nog voor ik dit nieuws wist) met status van aflevering: voorlopig gewoon geen antwoord.
Echt ongeloofelijk die dealers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evi.koen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 10:54

evi.koen

XC40 SMER Plus MY2024

Croggie schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:40:

Mijne (BE) is besteld geweest begin mei (3 of 4) en zou nu een paar dagen geleden op de boot zijn gegaan naar België -> spannend

XC40 SMER Plus MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stupid_noob
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09-2024
Vanaf welke productiedatum zou dat zijn? Mag de mijne op 6 september ophalen, maar zie geen terugroepacties als ik mijn VIN ingeef op https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maver77
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-05-2024
Vorige week donderdag mijn langverwachte IX3 in ontvangst genomen. Was begin augustus 2022 besteld.
Eerste rij indrukken super.
Maar vanmorgen een reeks waarschuwingen en foutboodschappen: 'laden niet mogelijk', 'probleem met aandrijving, verder rijden mogelijk' en dan 'energievoorziening, voorzichtig stoppen'.

Wagen afgesleept met uiteindelijk een lege 12v batterij en nu weer bij de dealer :-(
Hopelijk valt dit snel en blijvend op te lossen...

Nog iemand iets gelijkaardigs meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:03

GigaTexel_BE

AMD MP²

boskantman schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:12:
Je kan ook een afwijking instellen, stel dat je altijd 53 km/h wil rijden waar het 50 is (dus +3) kan je dat instellen en dan neemt hij bij het herkennen van het bord (en het drukken op SET afhankelijk van de instelling) dus 53 over in plaats van 50.

Ik merk daarnaast wel op dat wegen waar onlangs een wijziging van snelheid gebeurd is, hij het bord herkent maar op voorhand het verkeerde aangeeft. Bij het zien van het bord wijzigt hij dit dan.

Als je dan parkeert in die straat en terug vertrekt geeft hij echter weer de snelheid aan die hij denkt dat het is. (De verkeerde in dit geval, waar de snelheid van 70 naar 50 is gezet).
Ik begrijp het echt niet. Mijn 5 touring uit 2017 kon ik blindelings vertrouwen voor wat betreft herkenning van snelheidsborden of in/uit bebouwde kom rijden. Die was echt extreem accuraat. Onze iX3 doet het echt veel minder goed. Verkeerde bord herkend, bord gemist, bebouwde kom niet herkend, etc. Zelfde verhaal mbt kwaliteit van het kaartmateriaal.

Siesteem Spekkies!

• boskantman
GigaTexel_BE schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:56:
[...]

Ik begrijp het echt niet. Mijn 5 touring uit 2017 kon ik blindelings vertrouwen voor wat betreft herkenning van snelheidsborden of in/uit bebouwde kom rijden. Die was echt extreem accuraat. Onze iX3 doet het echt veel minder goed. Verkeerde bord herkend, bord gemist, bebouwde kom niet herkend, etc. Zelfde verhaal mbt kwaliteit van het kaartmateriaal.
In 90% van de gevallen werkt het goed, maar er zijn inderdaad gevallen waar hij mist.
Dat ze in constant de snelheid wisselen van de bepaalde wegen helpt ook niet. Bij mij in de buurt zijn een deel wegen allemaal van 70 naar 50 gezet en de GPS heeft daar geen weet van, hopelijk komt dat met de nieuwe kaartupdate. De auto herkent de nieuwe borden gelukkig wel.

Wat ik soms wel merk is dat hij een bord achteraan een vrachtwagen herkent als snelheidsbord of het bord van 5 ton aanziet als 5 km/h.

Gelukkig doet de auto nog niet gigantisch raar als je over de snelheid gaat, vooral niet bij de verkeerd herkende borden. Ik lees dat Europa een verplichting wil opzetten dat je auto een piepend geluid blijft maken als je over de snelheidslimiet gaat. Ik denk niet dat het systeem daar klaar voor is, ook al herkent hij 90%, als je voor die 10% constant met een irritant piepgeluid moet rijden wetende dat je gewoon de regels volgt is ondoenbaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

boskantman schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:37:
[...]

In 90% van de gevallen werkt het goed, maar er zijn inderdaad gevallen waar hij mist.
Dat ze in constant de snelheid wisselen van de bepaalde wegen helpt ook niet. Bij mij in de buurt zijn een deel wegen allemaal van 70 naar 50 gezet en de GPS heeft daar geen weet van, hopelijk komt dat met de nieuwe kaartupdate. De auto herkent de nieuwe borden gelukkig wel.

Wat ik soms wel merk is dat hij een bord achteraan een vrachtwagen herkent als snelheidsbord of het bord van 5 ton aanziet als 5 km/h.

Gelukkig doet de auto nog niet gigantisch raar als je over de snelheid gaat, vooral niet bij de verkeerd herkende borden. Ik lees dat Europa een verplichting wil opzetten dat je auto een piepend geluid blijft maken als je over de snelheidslimiet gaat. Ik denk niet dat het systeem daar klaar voor is, ook al herkent hij 90%, als je voor die 10% constant met een irritant piepgeluid moet rijden wetende dat je gewoon de regels volgt is ondoenbaar...
Het zou in elk geval niet slecht zijn dat bestaande features beter worden ipv slechter bij nieuwere auto’s |:(

Siesteem Spekkies!

• boskantman
GigaTexel_BE schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:26:
[...]

Het zou in elk geval niet slecht zijn dat bestaande features beter worden ipv slechter bij nieuwere auto’s |:(
Ik vraag mij af of ze het met opzet doen... Het zal wel niet en het zal wel gewoon onkunde of toeval zijn..
Maar , systeem werkt goed ... Europa wil verplichten dat de bestuurder dan meldingen en waarschuwingen krijgt dat ze te snel rijden... Systeem werkt nu plots niet meer goed... auto industrie geeft aan dat het systeem nog niet goed genoeg is hiervoor...

Het zal wel allemaal toevallig zijn, maar zoals je zegt, je zou toch een omgekeerde richting verwachten

• Pharos1985
Ik begrijp niet dat hij de snelheid van niet alle wegen kent uit een database.
Als de snelheid wijzigt van een weg, zit het binnen de 2 dagen in Waze.

Gezien de auto RTTI heeft, zou je toch verwachten dat BMW die databases gewoon aankoopt bij een Google/Waze/Apple en andere grote dataverzamelaars die leven van de verkoop van dit soort dingen.

Is hij dan wel goed in fileherkenning en de weg 'omzeilen' indien er een ongeval of grote file is? Want zulke data is nóg veel wisselender dan Vmax op wegen.

• Physixius
  • Laatst online: 29-11-2023
beele schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:21:
Ik heb de mijne besteld op 1/7 en de wagen zou normaal de eerste week van december geleverd moeten worden. 🤞

Vandaag ook bevestiging gehad van de verkoper dat de wagen geproduceerd is. Via de VIN decocder zie ik een productiedatum van 17/8, dus hopelijk gaat die spoedig de boot op dan.
Heb mijn iX3 besteld halverwege juli 23 via Arval.
Ik dacht volgende maand eens te mailen naar de garage voor accuratere leveringsdata.
Leveringsdatum staat nu op 14/2/24. Dat mag van mijn part dus gerust een pak vroeger zijn :D

Hoe kom je aan deze VIN nr? Vragen jullie deze gewoon aan de garage? Dan vraag ik dat meteen in mijn mailtje naar hen.
En wat is dan de url waar je kan nakijken wat de status is van deze wagen?

[ Voor 4% gewijzigd door Physixius op 24-08-2023 09:12 ]

• beele
Physixius schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:07:
[...]

Ik dacht volgende maand eens te mailen naar de garage voor accuratere leveringsdata.
Leveringsdatum staat nu op 14/2/24. Dat mag van mijn part dus gerust een pak vroeger zijn :D

Hoe kom je aan deze VIN nr? Vragen jullie deze gewoon aan de garage? Dan vraag ik dat meteen in mijn mailtje naar hen.
Eens je wagen geproduceert is kan de verkoper je je VIN nr geven. Je kan die dan ingeven op een decoder zoals: https://www.mdecoder.com/ waar je dan de exacte productiedatum en alle opties van je wagen kan zien. (Zo kan je ook zien of er bv dingen ontbreken door tekorten)

Op deze site van BMW zelf kan je ook je VIN nr ingeven om te zien of er terugroepacties zijn die van toepassing zijn op jouw voertuig: https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.html

Ik zag de voorbije dagen in verschillende iX3 groepen op facebook mensen hun nieuwe wagens in ontvangst nemen, wat de leveringsstop enigzins tegenspreekt. Mogelijks is dit slechts voor een beperkt aantal voertuigen.

De verkoper kan ook in hun intern systeem zien wat de verwachte leveringsdatum is.

[ Voor 19% gewijzigd door beele op 24-08-2023 09:33 ]

• evi.koen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 10:54

evi.koen

XC40 SMER Plus MY2024

Physixius schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:07:
[...]

De mijne is ook besteld via Arval maar dan in Mei en ik heb exact dezelfde leveringsdatum... heb gisteren mail naar de garage gestuurd en als antwoord gekregen dat ie al enkele dagen geleden de reis overzee naar België heeft aangevat... zou wel niet tof zijn mocht ie nu nog zolang ergens blijven staan tot half februari maar ja... meer updates volgen wss nog

XC40 SMER Plus MY2024

• Pharos1985
Dealer meldt mij dat de auto de derde week can september er zal zijn… is midden juli per boot vertrokken

• BatW
Bas_dj schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:57:
[...]

Nee geen melding ontvangen. Ik zit inmiddels op de 85k km met een 20 maanden oude LCI
Remblokken zijn dus als nieuw en hij geeft gewoon aan na 24 maanden vervangen als onderdeel van het service abbo van 24 maanden welke BMW erbij deed in het verleden.

• BatW
Maver77 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:56:
Vorige week donderdag mijn langverwachte IX3 in ontvangst genomen. Was begin augustus 2022 besteld.
Eerste rij indrukken super.
Maar vanmorgen een reeks waarschuwingen en foutboodschappen: 'laden niet mogelijk', 'probleem met aandrijving, verder rijden mogelijk' en dan 'energievoorziening, voorzichtig stoppen'.

Wagen afgesleept met uiteindelijk een lege 12v batterij en nu weer bij de dealer :-(
Hopelijk valt dit snel en blijvend op te lossen...

Nog iemand iets gelijkaardigs meegemaakt?
Volgens mij was dit onderdeel van terughaal advies. Denk dat de dealer niet alle uitstaande acties heeft gedaan en gewoon heeft meegegeven.

• pollevee
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-12-2023
Vorig weekend in de buurt van Zeebrugge geweest met vrienden en tijdens een fietstocht een stukje door de haven gereden. Op één van de vele parkings stonden massa's iX3's te wachten, dus er is hoop voor de vele wachtenden. Het probleem van transport naar de dealers is nog niet opgelost, dus nog even geduld :)

• Pharos1985
Bedankt voor te melden! De mijne zal daar bij staan, gezien ze hem de derde week van september verwachten. Kan nietmeer wachten eigenlijk en zou hem liefst zelf in Zeebrugge gaan ophalen 😀

• r2504
r2504 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:50:
Mijn bestelling was op 5 juni 2023... levering was initieel voorzien voor eind november 2023.

Iets later kreeg ik te horen dat het zelfs begin november 2023 zou zijn... heb zonet nog eens een mail verzonden naar de garage voor een update.
Ondertussen een update gehad... vermoedelijke levering mid oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Pharos1985 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:55:
Ik begrijp niet dat hij de snelheid van niet alle wegen kent uit een database.
Als de snelheid wijzigt van een weg, zit het binnen de 2 dagen in Waze.

Gezien de auto RTTI heeft, zou je toch verwachten dat BMW die databases gewoon aankoopt bij een Google/Waze/Apple en andere grote dataverzamelaars die leven van de verkoop van dit soort dingen.

Is hij dan wel goed in fileherkenning en de weg 'omzeilen' indien er een ongeval of grote file is? Want zulke data is nóg veel wisselender dan Vmax op wegen.
Zo werkt het niet. Kaartmateriaal, incl snelheidslimieten, wordt aangekocht en kan enkel bijgewerkt worden via usb - niet ota
De snelheidslimiet die de auto aangeeft, is primair op basis van de camera-detectie. Als die een bord niet goed leest of mist, dan wordt de info van de kaarten gebruikt.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maver77
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-05-2024
BatW schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:08:
[...]

Volgens mij was dit onderdeel van terughaal advies. Denk dat de dealer niet alle uitstaande acties heeft gedaan en gewoon heeft meegegeven.
Op de VIN staat geen terugroepactie open als ik dat opzoek. Bij de dealer weten ze het ook niet zo direct, Er wordt met BMW in Duitsland testen uitgevoerd en info verzameld dus zal nog wel even kunnen duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/posYa-ezFHjaf0wvflIxBn_IqKw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0vM1nwQhHNivXwfRnKmt2DTe.png?f=user_large

[ Voor 196% gewijzigd door tc982 op 25-08-2023 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
GigaTexel_BE schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 07:25:
[...]

Zo werkt het niet. Kaartmateriaal, incl snelheidslimieten, wordt aangekocht en kan enkel bijgewerkt worden via usb - niet ota
De snelheidslimiet die de auto aangeeft, is primair op basis van de camera-detectie. Als die een bord niet goed leest of mist, dan wordt de info van de kaarten gebruikt.
Ah ok, tnx voor de info. Wat komt er dan via RTTI binnen? Enkel files en ongevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Inderdaad... Real Time "Traffic" Information... snelheidslimieten op wegen zijn daar geen onderdeel van.

Systemen zoals Waze, Google Maps, ... werken volledig anders en "streamen" constant hun kaarten en data naar je smartphone (en verbruiker dus ook heel wat meer data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Voor de BMW kenners: wat is zowat het update beleid bij BMW voor de kaarten? Komen er bvb 6-maandelijkse updates uit?

Bij mijn VW nu is dat om te huilen: als er 1keer per 2 à 3 jaar een update uitkomt, mag je blij zijn, en na 5 jaar is het volgens mij al helemaal gedaan.
Het is zo erg dat mijn VW navi na 4 jaar gewoon onbruikbaar was: teveel richtingen gedraaid in steden/nieuwe wegen die hij niet kent, enzoverder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
Pharos1985 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:12:
Voor de BMW kenners: wat is zowat het update beleid bij BMW voor de kaarten? Komen er bvb 6-maandelijkse updates uit?

Bij mijn VW nu is dat om te huilen: als er 1keer per 2 à 3 jaar een update uitkomt, mag je blij zijn, en na 5 jaar is het volgens mij al helemaal gedaan.
Het is zo erg dat mijn VW navi na 4 jaar gewoon onbruikbaar was: teveel richtingen gedraaid in steden/nieuwe wegen die hij niet kent, enzoverder.
Meestal trimestrieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:55

voor zover ik weet 4 keer per jaar (de volledige kaart op USB te downloaden), omdat je alleen via OTA de ingestelde voorkeursregio van dezelfde versie krijgt. Dus stel je wilt alleen voor de zomervakantie de EUR kaart updaten via USB dan krijg je de andere 3 updates alleen voor je regio die je hebt aangeven. waardoor je in de buurt altijd up to date bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Buiten de frequentie is het ook belangrijk hoe snel aanpassingen er ook in worden opgenomen.

Als men vandaag een bord aanpast dan zit dat er volgende trimester nog niet in vrees ik.

Misschien eens controleren met https://mapfeedback.here.com/#/report

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alikebab1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 21:54

Ik ben volledig overgestapt op Apple Maps (Carplay). Wordt ook in HUD weergegeven en is (bijna) altijd up to date.

Tijdje de BMW navigatie geprobeerd maar kon er niet aan wennen, vond kleurstelling (groene lijn) ook vervelend.

Nu alleen nog iets vinden voor laadpalen bij lange reizen (denk A Better Routeplanner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterC
Update:
Besteld op 08-12-'22
Volgende week komt hij binnen. Dus vermoedelijk zal ik hem half September wel hebben ongeveer (Arval/HR/Controle oude wagen)... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Heeft iemand hier ervaring met Bimmercode?

Kan Bimmercode evenveel als de software die ze bij de dealer gebruiken? Degene die zo buiten hun uren coding aanbieden voor BMW: gebruiken die ook Bimmercode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bimmercode is een beperkte versie van wat dealers en coders gebruiken ... maar voor de meest voor de handliggende zaken is het meer dan voldoende !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Niemand interesse om een ODB dongle aan te schaffen samen met de bimmercode software (en die op een oude android phone te zetten ofzo?). Ik denk het 1x/malig 2 weken nodig te hebben en dan nietmeer... Vindt het zo zonde om dan dat aan te schaffen voor slechts 2 weken te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Ik zou geen bimmercode kopen. Kan bvb niet om met de SAS3 module waardoor je op de iX3 de automatische lange change assistent niet kan activeren

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Bedankt om me daar alvast voor te waarschuwen! Dan schrap ik het van mijn lijst van voorbereidingen voor wanneer de mijne aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Lap, mijn linker ruit wil niet meer dicht of opengaan enkel cm per cm. Aaargh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r2504
Voor alle zekerheid (en de plaatsing van m’n laadpaal), de laadaansluiting zit toch rechts achter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
r2504 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:37:
Voor alle zekerheid (en de plaatsing van m’n laadpaal), de laadaansluiting zit toch rechts achter ?
Yes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
tc982 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:55:
Lap, mijn linker ruit wil niet meer dicht of opengaan enkel cm per cm. Aaargh.
Is die niet in een veiligheidstand gegaan? In sommige autos kun je dat oplossen door hem helemaal dicht te doen en de schakelaar in de omhoogstand vast te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharos1985
Kunnen ook de rubbers zijn die te strak aanspannen: het motortje denkt dan dat er iets tussenzit en schakelt uit...

Heb ditzelfde probleem sinds een aantal weken in mijn VW Passat: die is wel al 7 jaar oud, maar is gekomen sinds het raam heeft opengestaan tijdens regen en er redelijk veel regen op die bedieningsknoppen gevallen is: zal wel slecht contact nu maken.
Luxeprobleem: over 3 weken is mijn ix3 er volgens de dealer oOo oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmie
Niels12 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:35:
Leveringsupdate BE:
Het kan altijd erger. Ik had in april 2022 besteld en heb hem midden juli opgehaald, 14,5 maand later.
Duimen dus dat december lukt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Timmie op 28-08-2023 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snellejell3
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19-10-2023
Ik heb meer geluk qua levertijd.

Besteld: 13/04/2023
Initiële leverdatum 14/12/2023

vorige week telefoon gekregen van de garage, hij is in zeebrugge aangekomen en zou ergens in september in de garage verwacht worden (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Op zich wel raar dat mensen die hun wagen een half jaar later bestellen hem nog sneller hebben. Een inhaalbeweging is begrijpbaar maar dat je anderen voorbij steekt is toch wel bizar (al begrijp ik wel dat er slots zijn maar het verschil is soms wel enorm groot).

Als alles verloopt zoals ik tot hiertoe heb doorgekregen heb dan is het bij mij mid-mei tot mid-oktober... 5 maand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BataviaanBMW
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-03 09:21
Ik koop altijd voorraad auto's, tot op heden stond de juiste uitvoering er altijd bij. Binnen 2 weken rijden.
De iX3 stond op de boot toen ik hem kocht en 3 weken later had ik hem. Al dat gezeur over levertijden en wachten tot je en auto krijgt is niets voor mij. Ik ga geen maanden op een auto wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physixius
alikebab1 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:41:
[...]

Ik ben volledig overgestapt op Apple Maps (Carplay). Wordt ook in HUD weergegeven en is (bijna) altijd up to date.

Tijdje de BMW navigatie geprobeerd maar kon er niet aan wennen, vond kleurstelling (groene lijn) ook vervelend.

Nu alleen nog iets vinden voor laadpalen bij lange reizen (denk A Better Routeplanner).
Iemand enig idee of dit via Android auto ook werkt (HUD) met google maps of waze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physixius
BataviaanBMW schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:49:
Ik koop altijd voorraad auto's, tot op heden stond de juiste uitvoering er altijd bij. Binnen 2 weken rijden.
De iX3 stond op de boot toen ik hem kocht en 3 weken later had ik hem. Al dat gezeur over levertijden en wachten tot je en auto krijgt is niets voor mij. Ik ga geen maanden op een auto wachten.
De configuratie was voor mij altijd 90% goed.
Alleen had ik nog iets op mijn bucketlist staan:
Blauwe bmw met bruine zetels :D

Alle stockwagens zijn altijd zwarte zetels en blauwe stiksels.
First world problems :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
r2504 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:53:
Op zich wel raar dat mensen die hun wagen een half jaar later bestellen hem nog sneller hebben. Een inhaalbeweging is begrijpbaar maar dat je anderen voorbij steekt is toch wel bizar (al begrijp ik wel dat er slots zijn maar het verschil is soms wel enorm groot).

Als alles verloopt zoals ik tot hiertoe heb doorgekregen heb dan is het bij mij mid-mei tot mid-oktober... 5 maand dus.
Ik heb het gevoel dat mensen hier denken dat dit allemaal sequentieel gebeurd. Er zijn genoeg garages die autos naar voor schuiven die komen van bedrijven omdat die xx aantal autos bestellen enz. Ik vrees dat er geen correlatie tussen bestellen en levering bestaat in tijdsduur, enkel in belangrijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
BataviaanBMW schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:49:
Ik koop ook altijd stockwagens: er is altijd wel eentje die me aanstaat en ben niet te kieskeurig. Alleen wel jammer dat mijn BMW dealer geen ix3 op stock had (wel al besteld) toen ik hem wou bestellen. Bij andere dealer aankopen mocht niet van mijn werkgever.

Snap niet waarom zovele mensen auto's 'laten maken'. Op mijn werk zijn er die Skoda Enyaq willen, er zijn makkelijk 50 stockwagens van: maar toch doen collega's altijd build to order, snap het niet, ma goed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Stockwagens zijn bij ons niet toegelaten van de leasingmaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Na 1,5 jaar krijg ik de melding dat de batterij van mijn sleutel al leeg is. Behalve dat dit snel lijkt te zijn (ik gebruik de knopjes amper en doe alles gewoon met de nabijheid van de sleutel), vroeg ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben om dit zelf te vervangen.

Er is me altijd gezegd dat dit door de dealer moet gebeuren "om wille van garantie"... Maar is dat niet eerder vanuit financieel standpunt? Of is het zelf vervangen eerder complex?
Pagina: 1 ... 63 ... 93 Laatste