Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
bibi2205 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 00:15:
[...]

Welke iPhone heb je? Digital Key Plus gebruikt ultra-wideband ipv NFC waardoor theoretisch het bereik toch iets groter zou moeten zijn..
IPhone 13, geen idee dat die deze functie heeft. Moet ik eens uitzoeken. Want dat idee spreekt me wel aan. Zeker als ik dan geen sleutel meer moet meenemen. Nu uitzoeken dat ik überhaupt de plus versie heb en ultra-wideband.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave2405
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19-08-2023
tc982 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 00:53:
[...]

IPhone 13, geen idee dat die deze functie heeft. Moet ik eens uitzoeken. Want dat idee spreekt me wel aan. Zeker als ik dan geen sleutel meer moet meenemen. Nu uitzoeken dat ik überhaupt de plus versie heb en ultra-wideband.
Inderdaad: zie hier link van officiële die BMW België: https://www.bmw.be/nl/top...ectivity/digital-key.html

En hier vind ik op een forum (dus wel geen officiële bron) dat alle versies <november 2022 een over-the-air update zullen krijgen. (Ze spreken hier ook wel specifiek over Android, maar zal wsl dan ook wel op iOS komen, hoop ik dan): https://www.carscoops.com...with-android-devices/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 21:54
Pharos1985 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 23:40:
[...]
Die extra camera tussen de nieren wordt enkel gebruikt voor park assistant? Of ook voor zaken als driving assistant?
Surround view camera + camera vooraan, niet voor Driving Assistant want die is radargestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:08
Grote brand op vrachtschip bij waddeneiland Ameland, schip dreigt te zinken.

Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20230726_91373214
Geen idee welke wagens er aan boord zijn... oorzaak zou een electrische auto zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
tc982 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 23:31:
[...]

Ik heb een nieuwe versie ( juist opengehaald) en je moet nog steeds je gsm tegen de klink houden. Lijkt me ook logisch aangezien NFC geen bereik heeft. Dus ik zie ook niet hoe dat deze ooit zou werken zoals de sleutel zelf.
Ik heb een mei 2021 versie en ondanks dat ik mijn IPhone 14 ook tegen klink moet houden werkt beter als ik de Apple Watch Wallet gebruik. Vreemde is ook als de digital key card in mijn telefoon hoesje erbij doe hij beter communiceert. Als ik ga sporten of surfen dan neem ik altijd alleen de keycard mee en nooit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Dave2405 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 07:16:
[...]

Inderdaad: zie hier link van officiële die BMW België: https://www.bmw.be/nl/top...ectivity/digital-key.html

En hier vind ik op een forum (dus wel geen officiële bron) dat alle versies <november 2022 een over-the-air update zullen krijgen. (Ze spreken hier ook wel specifiek over Android, maar zal wsl dan ook wel op iOS komen, hoop ik dan): https://www.carscoops.com...with-android-devices/amp/
Is ook een beetje onduidelijk op de BMW site:

Voor wagens met productiedatum vanaf eind 2021: Comforttoegang (SA 322) of BMW Digital Key (SA 3DK)
BMW Digital Key Plus is enkel beschikbaar voor wagens met productiedatum vanaf eind 2021 en met de uitrusting comforttoegang (SA 322)

Volgens mij moet het laatste eind 2022 zijn ipv 2021.

[ Voor 3% gewijzigd door BatW op 26-07-2023 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM1974
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-03 22:30
Dag, ik kan mijn Spotify abonnement niet meer koppelen in de BMW. Per abuis is de link met de BMW verwijderd echter als ik Spotify op start dan blijft die aangeven dat gegevens geladen wordt. Wat ik nu mis is het menu om te koppelen. Iemand hier ervaring mee? Moet ik volledige reset van de auto doen zodat de app weer de mogelijkheid geeft om een account te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:21
@MM1974 Zou zeker de reset doen. Maar wel de variant middels het inhouden van de powerknop (in de volume knop die) totdat het systeem opnieuw opstart.
Anders een dag wachten.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-04 19:52
tc982 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 00:53:
[...]

Alle iPhones vanaf de 11 hebben UWB dus op dat vlak zit je zeker goed. Alleen kwam ik vandaag dit artikel tegen dat aangeeft dat de iX en 2023 X1 de eerste modellen zouden zijn met Digital Key Plus. Ik weet dus niet hoe het precies zit met de iX3 maar de wagen heeft er specifieke hardware voor nodig om de UWB-signalen op te pikken. Mijn 330e uit 2022 heeft het alvast niet.

Voor zover ik kon zien online zou er in de BMW app dan specifiek 'Digital Key Plus' ipv 'Digital Key' moeten staan als het voor jouw wagen beschikbaar is.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-05 11:50
stupid_noob schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:49:
[...]

Dakraam is er bij inspiring ook, velgen zijn in optie. Dus enige zekerheid zal de camera zijn.
De heads-up display en zoals eerder gezegd de dikke banden achteraan tov inspiring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 21:54
bibi2205 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:49:
[...]
Voor zover ik kon zien online zou er in de BMW app dan specifiek 'Digital Key Plus' ipv 'Digital Key' moeten staan als het voor jouw wagen beschikbaar is.
Klopt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t701GV7XAn91ubCARF4slkbr5BM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/71igtvmsWz5JCJaXPkyWaxWC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave2405
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19-08-2023
Ok bedankt! Staat er bij mij (iX3) niet. Hier gaat het om een iX en dat zal wellicht een verschil maken aangezien het een andere OS is.

Dank voor jullie reacties aan allen 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Nu online
Bij mij staat daar dus Digital Key zonder de plus. Wat een kutzooi, de auto is juist nieuw en toch komt die zonder de plus versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 09:23

siemenz

Koetje

Ik krijg net de 2023 update gepusht. In de log staan nu niet echt schokkende updates. Doen of niet ? Ik heb altijd geleerd dat je niets iets moet maken wat het al goed doet ?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickbmwix3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-05 06:44
Net de update uitgevoerd ging eigenlijk wel goed. Alleen laden werdt verbroken moest loskoppelen en opnieuw koppelen. Vanmiddag ritje naar huis dus ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM1974
DomiGijzen schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:08:
@MM1974 Zou zeker de reset doen. Maar wel de variant middels het inhouden van de powerknop (in de volume knop die) totdat het systeem opnieuw opstart.
Anders een dag wachten.
Dank je, heb een dag gewacht en menu voor koppelen was weer beschikbaar. Begrijp alleen niet waarom de auto aangeeft dat ik een Premium abonnement moet hebben. De free versie zou toch ook moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
MM1974 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:01:
[...]

Dank je, heb een dag gewacht en menu voor koppelen was weer beschikbaar. Begrijp alleen niet waarom de auto aangeeft dat ik een Premium abonnement moet hebben. De free versie zou toch ook moeten werken?
Premium is vereist. Dat klopt. Spotify staat wel toe free ook als in car wordt gebruikt. Maar BMW eist premium. Misschien staat BMW alleen premium toe vanwege de betere kwaliteit stream?

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM1974
Wederom duidelijk en dank je. Wordt dan via CarPlay luisteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:38
Krijg zojuist ook de update binnen, ik heb de executive uitvoering 🎉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PrvrpiKZ49xryjYLCNvqL7zS0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AEVuk0cAtrP941E3B73uv9ZL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door mtv1 op 28-07-2023 13:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bibi2205
Dave2405 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:12:
[...]

Ok bedankt! Staat er bij mij (iX3) niet. Hier gaat het om een iX en dat zal wellicht een verschil maken aangezien het een andere OS is.

Dank voor jullie reacties aan allen 🙏
Je hebt idd Operating System 8 nodig, met iDrive 7 werkt het sowieso niet.
tc982 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:26:
Bij mij staat daar dus Digital Key zonder de plus. Wat een kutzooi, de auto is juist nieuw en toch komt die zonder de plus versie.
Persoonlijk heb ik liever iDrive 7 met fysieke knoppen dan OS8 met alles via het touchscreen. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
mtv1 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:36:
Krijg zojuist ook de update binnen, ik heb de executive uitvoering 🎉
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is dit de nieuwe want stond ook al bij mijn vorige update (pre-LCI) van april?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
BatW schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:11:
[...]

Is dit de nieuwe want stond ook al bij mijn vorige update (pre-LCI) van april?
Dit is de nieuwe, voor mij de eerste OTA update voor mijn LCI.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cm06oHrN8abyEQyla9LNQWbz0jQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iT8MJsy90h1NQhRPtivv7bPC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

mtv1 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:20:
[...]

[Afbeelding]
Ik kreeg em ook, maar snap de euforie niet helemaal. Volgens mij voegt het helemaal niets to op wat legal disclaimers na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
siemenz schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:03:
[...]

Ik kreeg em ook, maar snap de euforie niet helemaal. Volgens mij voegt het helemaal niets to op wat legal disclaimers na.
Ik deel het ook niet omdat het iets toevoegd, mij ging het erom dat ik na 1 jaar nu eindelijk ook een OTA kreeg. Meerdere mensen in dit forum krijgen slecht of geen OTA updates door, vandaar. Niets meer en niets minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
[...]

[Afbeelding]
[...]

[Afbeelding]
Ik krijg met mijn pre-lci regelmatig updates en deze had ik al in april ontvangen en is volgens mij de 4e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:41
Ik heb een 1 fasige laadpaal die 32A kan leveren. De kabel die bij de auto zat kan maar 20A aan. Dus kan ik laden aan 4,5kW.
Nu zie ik de laatste tijd dat hij maar aan 3,5kW laadt.
Ik heb de auto ingesteld dat hij max 32A kan leveren, maar van het moment ik de kabel aansluit gaat hij terug naar 16A.
Iemand een idee aan wat het kan liggen dat ik vroeger de 20A kan gebruiken en nu niet meer?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1RNB_KyxuUZqrOyWM6XbukTEss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNIdQ6svXxOspU14xtXvNvyP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBjAG3kaUPbj6q-4---F2FWdkVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXD0nby0dD8PsbpcffqdDBk0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L96ju8JGv7-IH7fpd5a6B_mxUto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OEN5KBXHxbEKozzY1zlPLyiq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgefreak5
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 09:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEjUDr3-aGv5JTYHP6UHlFFDPoE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cMrMkL9WPd9TUa1kDvCQWpjD.jpg?f=user_large

Hij ziet mss dat de kabel geen 25A aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150119

Mogelijk een software update inderdaad. Nu .. eerlijk gezegd, ik laad thuis bijna altijd aan 6A/3x230V … zo maak ik geen pieken en meer is gewoonweg niet nodig.

Nu terug op jouw situatie … welke laadpaal heb je, en is die toevallig geconfigureerd voor loadbalancing ? Zijn er andere verbruikers op dat moment. ? Want als jij geen 3 fasen hebt dan is de volle 32A op je 1 Fase mogelijk een probleem als er gelijktijdig een droogkast opstaat ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Nu online
Ik denk ook dat laadpalen dat niet doen. Die worden geprogrammeerd om vrij ruimte te laten op je totaal Max verbruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:38

GigaTexel_BE

AMD MP²

Zo, terug van 10-daagse trip naar Zwitserland, vertrokken 1 dag na aflevering.
  • wij doen/rijden niet anders dan met onze 520d touring. We stoppen op ritme van de kinderen en de honger, en er is altijd wel een snellader in de buurt
  • BMW navi doet het prima, geen andere apps moeten gebruiken, wel beschikbaarheden van laadpalen gedubbelcheckt in Chargemap
Maar:
  • De kaarten op idrive 6 bevatten heel nauwkeurig alle Franse tol-stations. Geen idee waarom idrive 7 de meeste mist?
  • Nog niet gevonden hoe je de totale vertraging op de route zichtbaar maakt. In idrive 6 stond heel overzichtelijk de aankomsttijd "+ x min".
  • Een alternatieve route zoeken kan enkel tijdens het instellen van de route? Heel vreemd. Alweer op idrive 6 had je een apart menu om dit tijdens het rijden te kunnen kiezen of bekijken
  • Het lijkt dat je bij elke stop de navi-route kwijt bent?? Dit is erg vervelend. We moesten elke keer opnieuw de bestemmingen ingeven.
  • ICE-bestuurders die met de middelvinger omhoog halve laadpleinen innemen is wel een ding

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enkele opmerkingen die ik ook heb moeten uitzoeken:
- je kan tijdens de route perfect alternatieven krijgen, maar weet ff niet meer vanbuiten hoe. Heb dat bij mij achter een functietoets gestoken zelfs.
- je moet niet steeds opnieuw de bestemming ingeven, bij ‘mijn bestemmingen’ word je historiek bijgehouden en kan mits enkele bewegingen direct je laatste route her activeren.

Verder wel akkoord dat iDrive6 navigatie eigenlijk beter was. Mijn vorige was een F10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:41
Anoniem: 150119 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:11:
Mogelijk een software update inderdaad. Nu .. eerlijk gezegd, ik laad thuis bijna altijd aan 6A/3x230V … zo maak ik geen pieken en meer is gewoonweg niet nodig.

Nu terug op jouw situatie … welke laadpaal heb je, en is die toevallig geconfigureerd voor loadbalancing ? Zijn er andere verbruikers op dat moment. ? Want als jij geen 3 fasen hebt dan is de volle 32A op je 1 Fase mogelijk een probleem als er gelijktijdig een droogkast opstaat ofzo ?
Vroeger ging hij altijd naar de 4,4kW. Ik heb load balancing, nog nooit meegemaakt dat hij moest vertragen.
Heb het s avonds al geprobeerd als er niets aanslag en dan nog stopt ie bij 3,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Anoniem: 150119 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:45:
Enkele opmerkingen die ik ook heb moeten uitzoeken:
- je kan tijdens de route perfect alternatieven krijgen, maar weet ff niet meer vanbuiten hoe. Heb dat bij mij achter een functietoets gestoken zelfs.
- je moet niet steeds opnieuw de bestemming ingeven, bij ‘mijn bestemmingen’ word je historiek bijgehouden en kan mits enkele bewegingen direct je laatste route her activeren.

Verder wel akkoord dat iDrive6 navigatie eigenlijk beter was. Mijn vorige was een F10
En kan je dan de volledige route heractiveren, inclusief tussenstops?
Ik merk wel dat ik 1 keer “routebegeleiding hervatten” gekregen heb, maar ook slechts 1 keer. Erg vervelend. Erg vreemd allemaal, ook feit dat de kaarten echt niet zo volledig en actueel zijn ivm iDrive 6.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatteSchacht
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 30-05 14:15
Ivm “route begeleiding hervatten”. Dit is uniek per profiel. Maw, als je de route instelt met sleutel 1 en na een tussenstop de auto opent met sleutel 2, dan wisselt hij van profiel en is hij de route kwijt.
Als je opnieuw opent met sleutel 1, blijft je profiel behouden en kan je de routebegeleiding hervatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

ZatteSchacht schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:10:
Ivm “route begeleiding hervatten”. Dit is uniek per profiel. Maw, als je de route instelt met sleutel 1 en na een tussenstop de auto opent met sleutel 2, dan wisselt hij van profiel en is hij de route kwijt.
Als je opnieuw opent met sleutel 1, blijft je profiel behouden en kan je de routebegeleiding hervatten
We gebruiken maar 1 sleutel :/

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
GigaTexel_BE schreef op zondag 30 juli 2023 @ 07:27:
  • Nog niet gevonden hoe je de totale vertraging op de route zichtbaar maakt. In idrive 6 stond heel overzichtelijk de aankomsttijd "+ x min".
  • Een alternatieve route zoeken kan enkel tijdens het instellen van de route? Heel vreemd. Alweer op idrive 6 had je een apart menu om dit tijdens het rijden te kunnen kiezen of bekijken
  • Het lijkt dat je bij elke stop de navi-route kwijt bent?? Dit is erg vervelend. We moesten elke keer opnieuw de bestemmingen ingeven.
Ik heb dan wel geen iX3 maar sinds vorige week rij ik ook rond met iDrive 7 (dag na levering meteen vertrokken naar Duitsland voor 1200km). Het viel mij inderdaad ook op dat ik na elke stop manueel de route terug moest activeren, op iDrive 6 was dit slechts sporadisch en ging hij vaak automatisch verder met de navigatie. Via iDrive 7 moest ik telkens via de berichten de route opnieuw selecteren en starten.. Als ik me niet vergis kreeg ik meteen na het starten wel de optie om de route te hervatten maar na een paar seconden verdween die melding en moest het dus via de berichten in iDrive.

Alternatieve route zoeken tijdens de rit kan wel maar ik heb het nog maar 1x nodig gehad dus ik weet even niet uit m'n hoofd hoe dat precies moest. Als ik er aan denk kijk ik morgen even in de auto waar het staat.

Totale vertraging zou ik ook graag in 1x kunnen zien, al vind ik het ook wel handig dat hij per file aangeeft hoe veel tijd je daar dan weer gaat verliezen. Nog niet achterhaald of dit nog mogelijk is of niet, sinds dat weekend heb ik de navigatie eigenlijk niet meer nodig gehad. :p

[ Voor 4% gewijzigd door bibi2205 op 30-07-2023 22:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Alternatieve route kan je een snelkoppeling voor maken op 1 van de nummerknoppen. Ik gebruik het vaak om op langere routes een route overzicht te krijgen en te kijken of de huidige route nog wel de ideale route is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
GigaTexel_BE schreef op zondag 30 juli 2023 @ 07:27:
BMW navi doet het prima, geen andere apps moeten gebruiken, wel beschikbaarheden van laadpalen gedubbelcheckt in Chargemap
Als toekomstige EV bestuurder, hoe weet de navigatie app waar je met je specifieke kaart kan laden ? Kan je dit ergens ingeven ? Het zou een beetje absurd zijn als je laadpalen krijgt aangeboden waar je toch niet kan laden ?
GigaTexel_BE schreef op zondag 30 juli 2023 @ 07:27:ICE-bestuurders die met de middelvinger omhoog halve laadpleinen innemen is wel een ding
Gewoon dwars achter parkeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

r2504 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 23:26:
[...]

Als toekomstige EV bestuurder, hoe weet de navigatie app waar je met je specifieke kaart kan laden ? Kan je dit ergens ingeven ? Het zou een beetje absurd zijn als je laadpalen krijgt aangeboden waar je toch niet kan laden ?

[...]
Dat weet de navi (en bij uitbreiding de laadapps) niet. Je kan wel filteren op bepaalde laad-netwerken. Wij hebben een pas van de werkgever en een een Shell Recharge-pas voor Zwitserland en de Shell stations (daar werkt die van de werkgever niet).
Ik heb wel de indruk dat je wel altijd je kan redden met een app van de laadpaal of QR code, maar dat vinden wij wel wat meer gedoe dan gewoon een extra laadpas.
r2504 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 23:26:
Gewoon dwars achter parkeren :+
Gaat helaas niet als de paal voor de fout geparkeerde auto staat - kabel is niet lang genoeg :P

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bibi2205
bibi2205 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:45:
[...]
Alternatieve route zoeken tijdens de rit kan wel maar ik heb het nog maar 1x nodig gehad dus ik weet even niet uit m'n hoofd hoe dat precies moest. Als ik er aan denk kijk ik morgen even in de auto waar het staat.
Vandaag even nagekeken, tijdens de rit staat in de rechtse balk (ergens onderaan) gewoon de optie 'alternatieve route', zo simpel kan het dus zijn. :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWKbynfwyEHu6ZO10mjLlSVUbeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/juM08mAtFzFjqru8IMKkb6HB.jpg?f=fotoalbum_large

Als die optie bij @GigaTexel_BE niet zichtbaar is draait de iX3 misschien een iets andere versie van iDrive 7 vergeleken met mijn 330e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

bibi2205 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:54:
[...]

Vandaag even nagekeken, tijdens de rit staat in de rechtse balk (ergens onderaan) gewoon de optie 'alternatieve route', zo simpel kan het dus zijn. :p

[Afbeelding]

Als die optie bij @GigaTexel_BE niet zichtbaar is draait de iX3 misschien een iets andere versie van iDrive 7 vergeleken met mijn 330e?
Heb ik ook maar in bepaalde gevallen verdwijnt die knop 8)7

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-05 18:54
bibi2205 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:54:
[...]

[Afbeelding]

Jij rijd met "noorden boven" op de navigatie?
my god :D

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
GigaTexel_BE schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 06:23:
[...]

Zodra er een route met geaccepteerde laadvoorstellen is, verdwijnt die knop. Je zult dan moeten wachten totdat de navi zelf met het voorstel komt om een andere route te volgen. Of het doel opnieuw invoeren.

Naar mijn ervaring gebeurt dat alleen bij specifieke problemen op een deel van de route waardoor een alternatieve route substantieel loont.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

DomiGijzen schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:33:
[...]

Zodra er een route met geaccepteerde laadvoorstellen is, verdwijnt die knop. Je zult dan moeten wachten totdat de navi zelf met het voorstel komt om een andere route te volgen. Of het doel opnieuw invoeren.

Naar mijn ervaring gebeurt dat alleen bij specifieke problemen op een deel van de route waardoor een alternatieve route substantieel loont.
Ok, duidelijk! Bedankt!

Jammer dat die verdwijnt, vooral tijdens lange ritten wil ik graag toch nog eens wisselen van route door andere inzichten die de navigatie niet kent (bvb te verwachten drukte)

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
Hanzzzie schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 07:59:
[...]

Jij rijd met "noorden boven" op de navigatie?
my god :D
Ik rij intussen iets meer dan 7 jaar met BMW en nog nooit de oriëntatie van de kaart aangepast.. Heb er me ook nooit aan gestoord toen ik de eerste BMW kocht dus ja, ik vind het wel makkelijk zo. :p (Mijn intussen ex-collega werd er gek van en vond dat ik het moest veranderen wanneer hij mee reed.. It didn't happen. :D)

Of ja, nu met iDrive 7 heb ik het 1x aangepast naar 'perspectief' en na 2 straten weer terug gezet.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-05 08:49
GigaTexel_BE schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 06:23:
[...]

Je kan toch tijdens de navigatie (op map scherm) de controller een keer naar rechts drukken? Dan komt die menu bar terug met ook alternatieve route.

Ik heb het niet nagekeken, op verlof en auto staat in de garage van hotel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanzzzie
De mijne staat bij de garage en nummerplaat zal vrijdag toekomen.
dan nog naar keuring voor de trekhaak.

Ga hem wel pas halen na mijn verlof, beetje schrik gekregen van het zuiden met storm/hagelen en ook het "nieuwe bijtanken" verplicht me mijn hele planning te herbekijken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hanzzzie op 02-08-2023 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTiTDaV
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-01 21:40
Hebben jullie ook voor dat sinds de coolwalk update van waze er geen navigatieaanwijzingen meer worden gegeven op de instrumentencluster ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Nu online
CarPlay deed dat al niet 🥹. Hoor van mijn collega dat dit bij hem op Android ook ineens weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-05 23:26
Beste,

Weet iemand wat de datum is op een bestelbon net naast de 'product code'?
Zie bijlage/screenshot.

Ik ben de eerste keer bij de BMW dealer binnengestapt op 21/06, maar die datum staat op 15/06. Welke datum is dat? Productiedatum?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZoE-LcW4_Z74VD6EQPCKD8ZRB4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aWH7OIRYYPNuSk7r7xMC6U1i.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik zie in mijn offerte er ook een datum staan maar herinner het me niet exact meer.

Afdrukdatum 08.05.2023
Geldig tot 19.06.2023
BMW iX3 (41DU, 29.04.2023)

In m'n agenda staat alvast dat ik op 29/4 een afspraak met de garage had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealSpiner
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 04-08-2023
Hanzzzie schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:35:
De mijne staat bij de garage en nummerplaat zal vrijdag toekomen.
dan nog naar keuring voor de trekhaak.

Ga hem wel pas halen na mijn verlof, beetje schrik gekregen van het zuiden met storm/hagelen en ook het "nieuwe bijtanken" verplicht me mijn hele planning te herbekijken :)
Keuring voor trekhaak? Die heb je toch niet nodig aangezien hij maar tot 750kg mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
RealSpiner schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:39:
[...]

Keuring voor trekhaak? Die heb je toch niet nodig aangezien hij maar tot 750kg mag?
Elke trekhaak moet in BE toch gekeurd worden...
origineel van fabriek of niet...

vind de "vertraging" niet erg hoor... had al aangegeven dat ik niet 1week voor mijn verlof de wagen ga halen. alles is reeds geregeld met camping parking / vignet / ...

[ Voor 22% gewijzigd door Hanzzzie op 03-08-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterC
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-05 10:59
Hanzzzie schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:46:
[...]

Elke trekhaak moet in BE toch gekeurd worden...
origineel van fabriek of niet...

vind de "vertraging" niet erg hoor... had al aangegeven dat ik niet 1week voor mijn verlof de wagen ga halen. alles is reeds geregeld met camping parking / vignet / ...
Inderdaad, die heb je zeker nodig.

Voertuigen uitgerust met een trekhaak voor het trekken van aanhangwagens met een Maximaal Toegelaten Massa (MTM) van maximaal 750 kg of voor een fietsendrager:

Onmiddellijk na de plaatsing van de uitrusting;
Vervolgens tijdens de eerste keuring wanneer het voertuig 4 jaar oud is;
En elke periodieke keuring na de eerste keuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Kijk wel nog meer uit naar terugkomst van vakantie nu :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RealSpiner
  • Laatst online: 04-08-2023
DieterC schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:02:
[...]

Inderdaad, die heb je zeker nodig.

Voertuigen uitgerust met een trekhaak voor het trekken van aanhangwagens met een Maximaal Toegelaten Massa (MTM) van maximaal 750 kg of voor een fietsendrager:

Onmiddellijk na de plaatsing van de uitrusting;
Vervolgens tijdens de eerste keuring wanneer het voertuig 4 jaar oud is;
En elke periodieke keuring na de eerste keuring.
Kijk, weer iets bijgeleerd. Tot nu toe altijd met een ICE gereden met trekhaak om caravan te trekken, en dan ben ik inderdaad gewoon om initieel en dan elk jaar naar de keuring te gaan want meer dan 750kg. Dacht altijd dat je voor minder dan 750 niet initieel naar de keuring moest, maar dan toch :-)

Nog in afwachting van mijn levering van iX3 half september, met trekhaak, dus goed om weten :-) (en neen, daar kan ik de caravan van 1350kg niet meer mee trekken... daarvoor heb ik dan maar een Volvo XC60 diesel gekocht als tweede auto 7(8)7

[ Voor 7% gewijzigd door RealSpiner op 04-08-2023 06:43 . Reden: extra tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
RealSpiner schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:39:
[...]

Iemand een idee voor deze beperking... een ICE X3 mag geremd tot 2400 kg trekken ?

Is dit gewoon de electrische motor of een andere reden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
r2504 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:20:
[...]

Iemand een idee voor deze beperking... een ICE X3 mag geremd tot 2400 kg trekken ?

Geremd mag dat idd (met bijpassend rijbewijs) Maar ongeremd is 750kg wettelijk (gewicht aanhangwagen inclusief)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maver77
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-05-2024
r2504 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:20:
[...]

Ongeremd is altijd max 750kg, voor de iX3 is de wagen alvast veel zwaarder dan voor de X3. Als je kijkt naar leeggewicht van de iX3 en maximale lading (dus MTM van de wagen) plus de 750 kg aanhanger kom je net onder 3,5 ton uit... wat nog net kan met B rijbewijs. Denk ook dat het te maken heeft met de aandrijving, rijbereik, remmen, ... zodat ze niet de hele auto opnieuw van nul moeten laten homologeren tov de ICE X3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Een Audi Q8 eTron mag nochtans 1800 kg trekken ? (die zit dan toch ook ruim over de 3.5 ton) ?

Die heeft echter wel vierwielaandrijving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HelmutTroch
  • Laatst online: 05-08-2023
Dag iedereen,

Ik heb gisteren een remote update gedaan op onze nieuwe ix3 en sindsdien kan ik niet meer starten.
De middenconsole werkt nog maar de display waar je ondermeer de snelheid kan zien voor het stuur werkt niet meer.

Zijn er nog mensen die hier problemen mee gehad hebben?

De wagen is ondertussen afgesleept naar de dealer,
maar die weten het precies ook niet zo goed wat te doen.

Groeten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qZAbSbxcLyQOR6HKEcepTAO550=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQTkH2upgYJ6v7tJfB76Kl5s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tc982
  • Nu online
HelmutTroch schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 07:35:
Dag iedereen,

Ik heb gisteren een remote update gedaan op onze nieuwe ix3 en sindsdien kan ik niet meer starten.
De middenconsole werkt nog maar de display waar je ondermeer de snelheid kan zien voor het stuur werkt niet meer.

Groeten

[Afbeelding]
Ouch. De update is bij mij en mijn collega goed gelopen. Een andere collega heeft na een update wel hetzelfde voorgehad op zijn i2. Na een week was die terug van de garage en die heeft geen problemen meer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvM
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-07-2024

MvM

Dag iedereen,

Groeten

[Afbeelding]
Poh, dat is goed balen zeg! Zelf ben ik op vakantie in Frankrijk en heb hier de update gedaan zonder problemen. Niet echt bij nagedacht trouwens dat dit flink mis zou kunnen gaan. Moet er niet aan denken als mij dat hierbij Frankrijk was overkomen. :-( Ben wel benieuwd of dit vaak is voorgekomen.

Overigens is het snelladen op de snelwegen in Frankrijk erg goed te doen, volgens mij hebben alle grote ‘aires’ wel voldoende snelladers. Toevallig moest ik vandaag ff snel volgooien ivm vertrek morgen maar rond 12:30 was het erg druk bij de laders. Ik had de laatste vrije ionity maar het was ook de eerste dag dat de Fransen vakantie hadden. Dat kon je wel merken. Na mij moesten er een aantal EV6-en een tijdje wachten op een vrije.
Het laden in de dorpen gaat redelijk maar nagenoeg altijd met max 11kw. Bij de Leclerc (supermarkt) staan er redelijk veel dus dat is ideaal. Het zijn in de dorpen verder combiladers, waarbij de snelladers eigenlijk nooit functioneren. Die staan uit of zijn geblokkeerd of iets dergelijks. Anderen dat ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Dag iedereen,

Groeten

[Afbeelding]
wow, nog een reden om hem te halen NA mijn verlof ipv de week ervoor :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Welke telefoonhouder gebruiken jullie in de iX3? Ben zowel aan het rondkijken naar actieve of passieve.
Brodit vind ik wat aan de dure kant, maar wel zeker zijn geld waard.

Andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Dag iedereen,

Groeten

[Afbeelding]
Oeps nee zeg. Dit weerhield me ergens om na de vakantie te updaten. De iX3 stond braaf 3,5 week te wachten in de parkeergarage. Vandaag bij thuiskomst toch de update maar direct gedraaid en gelukkig ging alles goed.

Heeft ie me het tijdelijk inwisselen voor een X7 gelukkig niet beloond met een brick bij de update :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Nu online
Pharos1985 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:44:
Welke telefoonhouder gebruiken jullie in de iX3? Ben zowel aan het rondkijken naar actieve of passieve.

Andere alternatieven?
Met welk nut? Er is een groot vlak voor je gsm draadloos op te laden en via CarPlay en Android Auto moet je toch je GSM niet meer bij de hand te hebben? Ik rij 90 procent van de tijd met de gsm nog in mijn broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Apple Carplay toont niet alles: Outlook mails bvb enzoverder.
Ik gebruik normaal nooit mijn gsm in de wagen (alles via AC, AC heb ik nu al in mijn VW Passat, wel wired) maar overlaatst in de file heeft de politie me 186 EUR aangesmeerd omdat ik mijn gsm in de hand had...
Wanneer ik Outlook had geopend via een houder, konden ze me niets aansmeren gezien ik mijn gsm eigenlijk niet in de hand had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Nu online
Pharos1985 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:03:
Apple Carplay toont niet alles: Outlook mails bvb enzoverder.
Ik gebruik normaal nooit mijn gsm in de wagen (alles via AC, AC heb ik nu al in mijn VW Passat, wel wired) maar overlaatst in de file heeft de politie me 186 EUR aangesmeerd omdat ik mijn gsm in de hand had...
Wanneer ik Outlook had geopend via een houder, konden ze me niets aansmeren gezien ik mijn gsm eigenlijk niet in de hand had...
Over de zin en onzin van mails te openen tijden het rijden is wat off topic 😀 laten we gewoon stellen dat het probleem niet voordoet bij mij ondanks dat ik Outlook vrij intensief gebruik op het werk 😉

Ik denk dat elke houder zou moeten werken dat je aan de ventilatiegaten hangt. Als je een iPhone hebt kan je zo een MagSafe houder kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door tc982 op 07-08-2023 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
tc982 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:14:
[...]
Over de zin en onzin van mails te openen tijden het rijden is wat off topic 😀 laten we gewoon stellen dat het probleem niet voordoet bij mij ondanks dat ik Outlook vrij intensief gebruik op het werk 😉
Wij zullen ondanks alles een andere levensstijl & profiel hebben, laten we het zo stellen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Pharos1985 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:03:
Volgens mij zegt de wet niets over "je GSM in de hand hebben" maar wel over niet je volledige aandacht bij het verkeer hebben (ken de exacte verwoording niet). Men kan je dus in theorie evenzeer beboeten bij het bedienen van je GSM in een houder als je daarbij zigzaggend over de weg rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Toch niet (BE wetgeving wel, NL wetgeving ken ik helemaal niet):
https://www.wegcode.be/nl...een%20aangepaste%20houder.

Edit: men kan er idd andere wetsartikels bijsleuren om je alsnog te beboeten indien je een GSM bedient in een houder... Zal dan een juridisch dubbeltje worden indien ze dat doen vrees ik en vooral afhangen van allerlei omstandigheden en details in het PV.

[ Voor 25% gewijzigd door Pharos1985 op 08-08-2023 22:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timmie
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-01-2024
Net terug van twee weken Italië/Frankrijk. Alles samen een 3.000-tal kilometer gereden.

1) Over het algemeen zeer tevreden over de wagen. Rijdt erg comfortabel. Ook de rijhulpsystemen (lane assist+adaptive cruise control) werken prettig en ontnemen zeker op langere routes toch een deel van het werk. Dat zorgt ervoor dat je merkbaar minder moe bent na een lange rit.

2) De ingebouwde navigatie vind ik minder handig. Op de heenweg hebben we het met de BMW-gps geprobeerd, maar het was toch een gedoe om de laadpunten als tussenstops in te voegen. Werkt gewoon niet erg intuïtief naar mijn gevoel. Is zeker voor verbetering vatbaar. De auto moet gewoon zelf een aantal opties aanbieden rond het punt dat je moet laden, met duidelijk het aantal laadpunten, de eetmogelijkheden, etc. Nu is het te veel trial/error in mijn ogen.
Ook de kaart van BMW zelf vind ik niet duidelijk genoeg. Google Maps doet het gewoon veel beter en is naar mijn gevoel overzichtelijker. Na aankomst in Italië dan ook overgestapt op Google Maps, wat het ook veel simpeler maakt om locaties ter plekke gewoon in te geven.
Voor de berekening van de langere ritten en de laadstops gebruikte ik daarna ABRP, waarmee ik veel beter kan instellen welke netwerken ik wil/niet wil. In combinatie met chargemap heb je zo een prima overzicht van de grotere laadstations, zodat je minder risico loopt om net aan die ene laadpaal te staan waar alle twee de connectoren zijn bezet.

3) Wat die 'drukte' betreft: die viel in de grote laadstations bijzonder goed mee, zelfs in dit hoogseizoen. Vandaag tijdens de terugrit stond ik zelfs langs de drukke Route du Soleil soms als enige aan 10 laadzuilen. De door sommigen bij het grote publiek opgepookte 'laadstress' mag eens ophouden. Elektrisch rijden is echt heerlijk en het laden (ook ter plekke bij AC-chargers) was achteraf bekeken het minste van mijn zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maver77
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-05-2024
Volgende week donderdag is het dan zover, een jaar na bestelling is de auto en alle papieren van de leasing in orde en kan ik de auto in ontvangst nemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Timmie schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 00:22:

2) De ingebouwde navigatie vind ik minder handig. Op de heenweg hebben we het met de BMW-gps geprobeerd, maar het was toch een gedoe om de laadpunten als tussenstops in te voegen. Werkt gewoon niet erg intuïtief naar mijn gevoel. Is zeker voor verbetering vatbaar. De auto moet gewoon zelf een aantal opties aanbieden rond het punt dat je moet laden, met duidelijk het aantal laadpunten, de eetmogelijkheden, etc. Nu is het te veel trial/error in mijn ogen.
Ook de kaart van BMW zelf vind ik niet duidelijk genoeg. Google Maps doet het gewoon veel beter en is naar mijn gevoel overzichtelijker. Na aankomst in Italië dan ook overgestapt op Google Maps, wat het ook veel simpeler maakt om locaties ter plekke gewoon in te geven.
Voor de berekening van de langere ritten en de laadstops gebruikte ik daarna ABRP, waarmee ik veel beter kan instellen welke netwerken ik wil/niet wil. In combinatie met chargemap heb je zo een prima overzicht van de grotere laadstations, zodat je minder risico loopt om net aan die ene laadpaal te staan waar alle twee de connectoren zijn bezet.
.
Dit dus. Hier heb ik ook last van. Ik had hiervoor een Tesla (6 jaar ouder) en die had dat toch beter voor elkaar. De BMW navi is niet echt goed voor lange afstanden. Mede omdat hij je ook kan navigeren naar obscure bedrijventerreinen waar toevallig een snellader staat. Daarnaast vertrok ik met 100%, met 300 km op de teller, maar dat kwam omdat mijn rit daarvoor nogal " sportief 8) " was. Hierdoor werd ik mijn route zo gepland dat ik al na 1,5 uur rijden naar een snellader zou worden gestuurd conform de navi, Dat wil ik helemaal niet. Ik wil zuinig tot 10% leegrijden, en dan weer verder en niet al op 40% stoppen, omdat BMW denkt dat ik deze reis net zo sportief ga rijden als de vorige.

Waarom kan ik niet gewoon net zoals Max kiezen tussen een 2 en een 3 stops strategie }:O

ABRP heeft dan weer het nadeel dat hij niet adaptief is op basis van je werkelijke rijbereik, tenzij je die dongel hebt, en die heb ik dan weer niet.

Tot nu toe dus nog geen winnende combi gevonden

[ Voor 6% gewijzigd door siemenz op 09-08-2023 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
siemenz schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:49:
[...]

Dit dus. Hier heb ik ook last van. Ik had hiervoor een Tesla (6 jaar ouder) en die had dat toch beter voor elkaar. De BMW lnavi is niet echt goed voor lange afstanden. Mede omdat hij je ook kan navigeren naar obscure bedrijventerreinen waar toevallig een snellader staat. Daarnaast vertrok ik met 100%, met 300 km op de teller, maar dat kwam omdat mijn rit daarvoor nogal " sportief 8) " was. iHierdoor werd ik mijn route zo gepland dat ik na 1,5 uur rijden naar een snellader zou worden gestuurd conform de navi, Dat wil ik helemaal niet. Ik wil zuinig tot 10% leegrijden, en dan weer verder en niet al op 40% stoppen, omdat BMW denkt dat ik deze reis net zo sportief ga rijden als de vorige.

Waarom kan ik niet gewoon net zoals Max kiezen tussen een 2 en een 3 stops strategie }:O

ABRP heeft dan weer het nadeel dat hij niet adaptief is op basis van je werkelijke rijbereik, tenzij je die dongel hebt, en die heb ik dan weer niet.

Tot nu toe dus nog geen winnende combi gevonden
De winnende combi voor laden op lange afstanden is voor mij ABRP icm een dongle. Ideaal dat ie real time uitleest. Plant een stuk beter voor mij dan de BMW Navi die je of tot Max laat leeg rijden en dan een hele lange laadstop laat maken of je ergens buiten de bewoonde wereld wil laten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

goirke schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 22:03:
[...]

De winnende combi voor laden op lange afstanden is voor mij ABRP icm een dongle. Ideaal dat ie real time uitleest. Plant een stuk beter voor mij dan de BMW Navi die je of tot Max laat leeg rijden en dan een hele lange laadstop laat maken of je ergens buiten de bewoonde wereld wil laten laden.
Dan wordt het toch maar aan de dongle. Maar goed. Dit moet toch eigenlijk gewoon native kunnen bij een auto van 80k..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
siemenz schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 22:31:
[...]

Dan wordt het toch maar aan de dongle. Maar goed. Dit moet toch eigenlijk gewoon native kunnen bij een auto van 80k..
Helemaal eens zeker als je ziet dat tesla dit al jaren gewoon dik voor elkaar heeft maar het de gevestigde Duitse merken nog maar niet lijkt te lukken…..

• BataviaanBMW
  • Laatst online: 24-03 09:21
siemenz schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 22:31:
[...]

Nadeel van een dongel is dat die dingen zo onveilig zijn.

• siemenz

siemenz

Koetje

BataviaanBMW schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 06:36:
[...]

En een abbo van abrp weer geld kost om de juiste file meldingen etc te krijgen …

• tc982
  • Nu online
BataviaanBMW schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 06:36:
[...]

Hoe bedoel je? Die lezen toch maar de auto uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
First: A big fat security WARNING

Bron: https://www.iternio.com/abrp-obd

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 11:53
siemenz schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 07:52:
[...]

En een abbo van abrp weer geld kost om de juiste file meldingen etc te krijgen …
BMW ook na 3 jaar... Het overwegen waard...

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 11:53
goirke schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 22:03:
[...]

Ik vind ook dat de BMW navi zeer eigenaardige keuzes maakt. Ik zet gewoonlijk m'n eindbestemming in en wanneer ik minder dan 100km range over houd, zoek ik manueel een POI (lader met >100kW) langs de route.

• Pharos1985
Het embleem aan de bestuurdersportier (met die zilveren I erin): zit dat nog op wagens die geproduceerd worden in 2023?

Iemand enig idee of je dat er makkelijk af kan halen. Ik vind het heel lelijk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie
Je bedoelt de driehoekige namaakluchtuitlaten? Die zijn al sinds de LCI update in 2022 geschrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

GigaTexel_BE schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:40:
Zo werd onze iX3 afgeleverd. Overal nog zand en zowel lak als lichtbronnen vol krassen/vegen. Voorlopig nog geen reactie van de dealer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nog even een update hierover. Ik contacteerde de dealer dus met deze foto's en kreeg natuurlijk de klassieke "wij begrijpen niet hoe dit kon gebeuren, wij bieden onze excuses aan"-uitleg.
Deze week mocht ik de auto een volledige dag binnen brengen voor een poets- en polierbeurt van de volledige lak.
Het is nu al heel wat beter (slechter kon niet), maar nog niet perfect op 1 enkele plaats. Heb eerlijk gezegd weinig zin om er te blijven achteraan gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HPvEyouxVRSR7Y3zrjYJjwVYgyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYodFgXkhlLs6ryGHE8cjzP3.jpg?f=fotoalbum_large

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DbG
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-05 15:27

DbG

Pharos1985 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:44:

Andere alternatieven?
Ik had in mijn vorige wagens ook altijd Brodit houders. Inderdaad niet de goedkoopste, maar altijd zeer tevreden van. Voor de iX3 vond ik het jammer dat er enkel een center mount proclip te krijgen is die overlapt met een aantal knoppen. Voorheen koos ik meestal voor een linkse uitvoering (bevestiging aan de A-stijl), maar deze bestaat blijkbaar niet voor de X3 G08.

Uiteindelijk ben ik voor een oplossing gegaan die in één van de bekerhouders past:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xO0F7Z9JMOygZqudEvg68Asjnis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1s4O2RIcoJ2GIw65lQBUrf8W.jpg?f=fotoalbum_large

Heb deze (bij wijze van test) gekocht op Aliexpress: https://www.aliexpress.com/item/4001234595796.html
Zeker geen Brodit kwaliteit, maar kan er voorlopig mee door. Wordt misschien nog vervangen mocht ik in de toekomst iets beter vinden.

En voor wie zich het nut ervan afvraagt: ik gebruik Waze om te navigeren via Carplay en open Flitsmeister op de smartphone voor het aangeven van de gemiddelde snelheden in de trajectcontroles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof9080
  • Laatst online: 06-12-2023
Dag iedereen

Ik had graag jullie ervaringen eens gehoord over jullie beeld van "de verkoper" bij BMW.

Ik kocht voor het eerst een nieuwe wagen. Het verkoopgesprek zelf was nog oke. De verkoper vertelde veel verhalen over eigen ervaringen en was veel aan het woord.

De opvolging daarna liet de wensen over. Enkele weken na de aankoop stuurde ik een mail waarop nooit werd geantwoord. Op een herinneringsmail werd ook niet geantwoord. Een tijd later kreeg ik plots een telefoon om dan toch vluchtig te antwoorden op de mailtjes. Enkele weken voor de leveringsdatum belde ik om het VIN te krijgen. Hij zei me dat we daar in Europa niks mee zijn en wat hij het niet direct vond. Afwimpelend dus. Vandaag belde ik omdat de afleverdatum gepasseerd is en ik tot op heden niks van info kreeg. Hij zei me dat hij in gesprek was met klanten en vroeg me over welke auto het ging (een x1? Ah een iX3...). Hij beloofde mij terug te bellen. Wat raad je... niks gehoord. In 10 maanden heeft de verkoper geen enkel moment moeite gedaan om info te delen, terwijl ik in dit forum andere verhalen lees.

Ikzelf werk ook in de commerciële sector en moest ik zo met klanten omgaan, mocht ik al lang mijn matten rollen.

Ik wou eens weten of anderen gelijkaardig behandeld worden.

Thx voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Is hier hetzelfde hoor... Ik heb éénmaal een mail gestuurd met de vraag of er een preciezere levertermijn is en kreeg een antwoord dat erop neerkomt dat ik niet te veel moet mailen.

Dan eens gebeld: ging me terugbellen, geen reactie.
Gisteren mail gestuurd of ze al iets weten van levertermijn: geen reactie.

BE/NL Dealer?

Pas op hoor: is bij andere garages dikwijls wel wat hetzelfde hoor (mijn VW dealer is nietveel beter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tc982
  • Nu online
Garages zijn de speelbal van de fabrikanten. Zij weten tegenwoordig niets meer en de marges zijn klein. Wij lossen dat op het werk op door altijd bij dezelfde garagegroep te bestellen (+- 75 auto’s per jaar) waardoor ze je altijd opvolgen. Elk jaar krijgen ze minder en minder marge en elke nieuwe auto heeft minder en minder onderhoud nodig. Daarnaast duwen de leasingmaatschappijen de kosten van onderhoud naar beneden.

Die mensen zijn nu eens letterlijk het einde van de stok waar iedereen op slaagt. Ik benijd hun niet…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharos1985
Over 15-tal jaar bestaan er geen garages/dealers meer vermoed ik.
In een land als BE nog 4 'showrooms' waar je eens kan komen kijken naar de auto's en that's it.

Onderhoud: aan huis uitgevoerd door firma's die nu verwarmingsketels onderhouden/laadpalen plaatsen en andere kleine werkjes in onderaanneming uitvoeren voor grote spelers.

Bestellen en customer service: via internet/een app en vanuit Bulgarije of India geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-05 13:06
Pharos1985 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:24:
Over 15-tal jaar bestaan er geen garages/dealers meer vermoed ik.
In een land als BE nog 4 'showrooms' waar je eens kan komen kijken naar de auto's en that's it.

Onderhoud: aan huis uitgevoerd door firma's die nu verwarmingsketels onderhouden/laadpalen plaatsen en andere kleine werkjes in onderaanneming uitvoeren voor grote spelers.

Bestellen en customer service: via internet/een app en vanuit Bulgarije of India geregeld.

Zelfde als bij Tesla nu 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BataviaanBMW
  • Laatst online: 24-03 09:21
Deze waarschuwing dus, bedankt voor het plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Timmie schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 00:16:
Je bedoelt de driehoekige namaakluchtuitlaten? Die zijn al sinds de LCI update in 2022 geschrapt.
Neen ik bedoel dit:
https://media.autoweek.nl/m/hnfysnqbakrp.jpg

Het driehoekig logo aan de bestuurdersportier.
Vandaag zo eentje zien rijden: vind dat echt lelijk.
Ik heb de M Shadow pack (zo noemt het dacht ik): ga ik dat ook krijgen zoals op bovenstaande foto?

Of is dat er al nietmeer sinds LCI of sinds 2023?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie
Pharos1985 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:52:
[...]

Neen ik bedoel dit:
https://media.autoweek.nl/m/hnfysnqbakrp.jpg

Het driehoekig logo aan de bestuurdersportier.
Vandaag zo eentje zien rijden: vind dat echt lelijk.
Ik heb de M Shadow pack (zo noemt het dacht ik): ga ik dat ook krijgen zoals op bovenstaande foto?

Of is dat er al nietmeer sinds LCI of sinds 2023?
Dat is exact wat ik bedoelde. Dat zat op de pre-LCI-versie (aan beide kanten, niet alleen bestuurderskant).
Bij de LCI-update in 2022 is het driehoekje verwijderd (gelukkig maar, spuuglelijk inderdaad).
Staat los van de shadow-update. Die heb ik ook, maar die zorgt er alleen voor dat je getinte ruiten hebt vanachter en zwarte spiegels/zwarte grille.

[ Voor 22% gewijzigd door Timmie op 13-08-2023 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karl Rapp
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 30-05 20:08
Timmie schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 00:22:
Net terug van twee weken Italië/Frankrijk. Alles samen een 3.000-tal kilometer gereden.

1) Over het algemeen zeer tevreden over de wagen. Rijdt erg comfortabel. Ook de rijhulpsystemen (lane assist+adaptive cruise control) werken prettig en ontnemen zeker op langere routes toch een deel van het werk. Dat zorgt ervoor dat je merkbaar minder moe bent na een lange rit.

3) Wat die 'drukte' betreft: die viel in de grote laadstations bijzonder goed mee, zelfs in dit hoogseizoen. Vandaag tijdens de terugrit stond ik zelfs langs de drukke Route du Soleil soms als enige aan 10 laadzuilen. De door sommigen bij het grote publiek opgepookte 'laadstress' mag eens ophouden. Elektrisch rijden is echt heerlijk en het laden (ook ter plekke bij AC-chargers) was achteraf bekeken het minste van mijn zorgen.
@ Timmie: Wij zijn ook net terug van een weekje Oostenrijk en sluit me aan bij je rijervaring op langere afstanden. De BMW navigatie is niet slecht maar ook niet top wat de selectie van laadpunten betreft. Verder vindt ik de te volgen route op het scherm onduidelijk, teveel groen zodat het met een snelle blik soms onduidelijk is welke je moet gaan volgen. Dit kan blijkbaar niet ingesteld worden. Zal eens langs de garage rijden om de Android apps te installeren, dit was tijdens de oplevering niet gelukt. De persoon in kwestie was enkel vertrouwd met I-phone ;) . Na 5600 km heb ik de touchscreen functie nog niet gebruikt, de i-drive controller is top. Jammer dat men dit pad bij BMW aan het verlaten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Timmie schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 02:59:
Dat is exact wat ik bedoelde. Dat zat op de pre-LCI-versie (aan beide kanten, niet alleen bestuurderskant).
Bij de LCI-update in 2022 is het driehoekje verwijderd (gelukkig maar, spuuglelijk inderdaad).
Staat los van de shadow-update. Die heb ik ook, maar die zorgt er alleen voor dat je getinte ruiten hebt vanachter en zwarte spiegels/zwarte grille.
Bedankt voor de verduidelijking!
Soms zie je op die plaats bij iX3's een klein M logo zitten: vanuit welke optie krijgen zij dat?
Ik dacht dat dat ook was ivm M Shadow Line pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Nu online
Pharos1985 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 22:24:
[...]

Bedankt voor de verduidelijking!
Soms zie je op die plaats bij iX3's een klein M logo zitten: vanuit welke optie krijgen zij dat?
Ik dacht dat dat ook was ivm M Shadow Line pakket.
In Belgie bij elke lijn. Zelfs zonder het shadow pack. Mijn collega heeft een inspiring model en ik het impressive model en beide hebben deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alle iX3’s sinds begin 2022 hebben die M daar staan, de eerdere versies hebben die zilveren kapjes. LCI is een aanduiding die BMW gebruikt wanneer men een bestaand model een nieuwe versie geeft met beperkte uiterlijke aanpassingen en nieuwe interieur opties. Vanaf dat moment worden de vorige versies ‘pre-LCI’ benoemd.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 150119 op 13-08-2023 22:30 ]

Pagina: 1 ... 62 ... 89 Laatste