Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 13:23
Timmie schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 00:07:
Vandaag de mijne afgehaald na 15 maanden wachten (besteld april 2022).
Het is gelukkig het wachten waard, echt tevreden van de auto. Rijdt heel lekker.

Een klein vraagje wel: mijn parkeersensoren aan de voorkant (ik heb een Inspiring, geen 360 camera) schieten pas heel laat in actie, als ik al heel dichtbij een muur/obstakel ben. Als de sensor-view op het scherm verschijnt, zie je ook meteen dat het al op geel staat. Is dat normaal? Kan ik ergens aanpassen dat die sensoren veel sneller automatisch aangaan?
Of moet ik daarvoor elke keer handmatig de parking-mode activeren?
dat is expres zo gedaan omdat BMW's meestal bumperklevers zijn :D

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de mijne afgehaald na 15 maanden wachten (besteld april 2022).
Het is gelukkig het wachten waard, echt tevreden van de auto. Rijdt heel lekker.

Een klein vraagje wel: mijn parkeersensoren aan de voorkant (ik heb een Inspiring, geen 360 camera) schieten pas heel laat in actie, als ik al heel dichtbij een muur/obstakel ben. Als de sensor-view op het scherm verschijnt, zie je ook meteen dat het al op geel staat. Is dat normaal? Kan ik ergens aanpassen dat die sensoren veel sneller automatisch aangaan?
Of moet ik daarvoor elke keer handmatig de parking-mode activeren?
Als je vooruit blijft rijden dan is dat effectief wel zo dat ze vrij laat alarmeren, dan druk je bij het inparkeren best ff op de parkeersensor knop. Als je in achteruit schakelt, dan gaat de parkeermodus automatisch mee aan en krijg je veel eerder waarschuwingen.

Had ik ook al opgemerkt, maar stoort me niet en zal ook wel ergens te maken hebben met het feit dat de auto niet weet dat je gaat parkeren als je niet in achteruit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
mrdop schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:56:
[...]

Nee, het zijn de ritten van de gebruiker die rijdt in de aan zijn account gekoppelde BMW:

Elke gebruiker heeft 1 connected-drive account. (Meerdere mogelijk).
Elke gebruiker kan daarmee inloggen in de MyBMW app.
Elke BMW kan echter maar gekoppeld zijn aan 1 gebruiker.
De gebruiker die met zijn/haar account is ingelogd in de MyBMW app ziet daar alleen zijn eigen ritten MITS de BMW ook gekoppeld is aan deze gebruiker.

https://faq.bmw.nl/s/arti...tten-ErPhX?language=nl_NL

Zal ook wel privacy dingetje zijn. Anders kunnen gebruikers van elkaar de ritten zien in dezelfde BMW.
We gebruiken allemaal dezelfde login in de app en passw. Dus BMW moet dit als 1 gebruiker zien het is dus afhankelijk van de sleutel welke je niet kan koppelen aan een gebruiker(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:10
Pharos1985 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 23:41:
Enig idee/link naar de prijzen of 'packages' die dan moeten besteld/betaald worden?
Voor de RTTI betaal ik rond de 70 euro per jaar.
Een klein vraagje wel: mijn parkeersensoren aan de voorkant (ik heb een Inspiring, geen 360 camera) schieten pas heel laat in actie, als ik al heel dichtbij een muur/obstakel ben.
Over het algemeen begrijp ik de active protection van m'n X3 (geen idee of het beter is op een iX3, da's nog even wachten) niet echt. Op 5 jaar tijd heeft die tweemaal geremd wanneer het eigenlijk niet moest, en verder ben ik tweemaal bij het achteruit rijden ergens tegenaan gereden dat hij niets deed :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterC
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-08 16:01
evi.koen schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:33:
[...]

Heel straf... de mijne is besteld in mei 2023 en vermoedelijke leverdatum is half februari 2024.... nou moe :'(
Ook België (Arval leasing)
Uit ervaring mag je bij Arval 2 maand aftrekken hoor. Niet de eerste firmwagen die ik bij Arval bestel en telkens al vroeger gehad. Met mijn iX3 bestelling nu ook al van eind november naar half September gegaan. Dus neem die datums van Arval maar met een dikke korrel zout.
Maar.... die schrijven de laatste twee weken van December geen nieuwe wagens in. Dat moet ik er nog wel bij vertellen :-)

[ Voor 10% gewijzigd door DieterC op 07-07-2023 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evi.koen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 10:54

evi.koen

XC40 SMER Plus MY2024

DieterC schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:22:
[...]

Uit ervaring mag je bij Arval 2 maand aftrekken hoor. Niet de eerste firmwagen die ik bij Arval bestel en telkens al vroeger gehad. Met mijn iX3 bestelling nu ook al van eind november naar half September gegaan. Dus neem die datums van Arval maar met een dikke korrel zout.
Maar.... die schrijven de laatste twee weken van December geen nieuwe wagens in. Dat moet ik er nog wel bij vertellen :-)
Had vorige week nog gevraagd of het mogelijk was om een bijkomende optie te nemen (comfort toegang) voor de leasing was het ok maar de garage heeft het blijkbaar geweigerd... dus veronderstel ik dat dan de configuratie van de wagen al definitief vast ligt (mss zelfs al in productie ?)

XC40 SMER Plus MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:24
r2504 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:38:
[...]

Voor de RTTI betaal ik rond de 70 euro per jaar.
En RTTI is ook de app bediening? Of enkel de navi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:59

GigaTexel_BE

AMD MP²

Pharos1985 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:51:
[...]

En RTTI is ook de app bediening? Of enkel de navi?
Real Time Traffic Information.

Is enkel de live verkeersinformatie. Werkt wel goed.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:10
GigaTexel_BE schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:21:
[...]
Real Time Traffic Information.
En voor alle duidelijkheid... dat zijn geen kaartupdates, die kosten namelijk nogmaals 75 euro.

Alle opties en prijzen kan je vinden op https://www.bmw.be/nl/shop/ls/cp/connected-drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:41
Juist het bericht gekregen dat mijn auto in het land is, besteld in februari en tegen het einde van de maand zal ik deze in ontvangst kunnen nemen. Nu is dit mijn eerste BMW in 15 jaar, dus ik neem aan dat er heel wat veranderd is in die jaren.

Zijn er bepaalde tips die jullie hebben die je niet zo direct vind zonder wat uitleg?

De auto die besteld is een iX3 impressive.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM1974
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-03 22:30
Weet iemand of de ix3 High executive is uitgerust met een klasse 4 alarm of voertuigvolgsysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iX3 heeft standaard een klasse 3 alarm zoals de meeste wagens in deze categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM1974
Dank je. Iemand een klasse 4 alarm ingebouwd?
Zie dat veel verzekeringen dit als voorwaarde stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM1974
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:07:
De iX3 heeft standaard een klasse 3 alarm zoals de meeste wagens in deze categorie.
En een voertuigvolgsysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Andere vraag: wat is het onderhoudsinterval van de ix3 (LCI) > hij moet nog geleverd worden.
Ik lees wel dat er 4 jaar onderhoud 'inbegrepen' is (is dat zo?)
Om de hoeveel km moet die binnen bij een BMW dealer?

Nietveel over te vinden via Google heb ik de indruk.

[ Voor 11% gewijzigd door Pharos1985 op 08-07-2023 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebab1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:54
Pharos1985 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 00:36:
Andere vraag: wat is het onderhoudsinterval van de ix3 (LCI) > hij moet nog geleverd worden.

Ik heb inderdaad 4 jaar onderhoud inbegrepen. Maand geleden geleverd gekregen, hoef pas in 2025 weer - remvloeistof check dacht ik. Onderhoud is verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebab1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:54
MM1974 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:17:
[...]

En een voertuigvolgsysteem?
Volgensmij niet - koop je in NL? Ik heb via BMW verzekerd (Allianz) - daar is klasse 4 niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
evi.koen schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:32:
[...]

Had vorige week nog gevraagd of het mogelijk was om een bijkomende optie te nemen (comfort toegang) voor de leasing was het ok maar de garage heeft het blijkbaar geweigerd... dus veronderstel ik dat dan de configuratie van de wagen al definitief vast ligt (mss zelfs al in productie ?)
Ja je vindt dat wel op Bimmerforum, eens de wagen een bepaalde code behaald in het trackingsysteem (code die gelijk staat aan in productie) kan je nietsmeer wijzigen. Ik geloof dat de code noemt in "Bodyshop"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
alikebab1 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 04:08:
[...]

Ik heb inderdaad 4 jaar onderhoud inbegrepen. Maand geleden geleverd gekregen, hoef pas in 2025 weer - remvloeistof check dacht ik. Onderhoud is verwaarloosbaar.
Lease maatschappij heeft 4 jaar onderhoud uit de lease laten halen aangezien alleen is voor remvloeistof waarvoor ik in juli een afspraak voor heb.

Tijd gaat hard want mei 2024 is hij al weer 3 jaar in bezit dus ben nu al aan het kijken voor opvolger gezien de levertijden :P

Kans is groot dat het de i5-40 gaat worden of een keer helemal wat anders en dan de Kia EVO9 :P

[ Voor 8% gewijzigd door BatW op 10-07-2023 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• e--merge
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42
Mijn iX3 Impressive besteld in mei.
Eerste leverdatum was half februari '24.
Net bericht van de dealer dat de leverdatum is vervroegd naar half november '23.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borre1991
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik mag volgende week donderdag mijn IX3 gaan ophalen bij de dealer, joepie!

In Augustus meteen mee op roadtrip naar Zwitserland, kijk er alvast naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Weet iemand hoeveel keer er zo IX3's geleverd worden in NL/BE/DE voor onze contreien per week/maand? Is dat bvb elke week een 10/100-tal, of bvb 1x/maand inéénkeer 600 bvb?

Mijn iX3 staat in china op code 160, op offerte staat levertermijn 15/10/23 maar dealer spreekt over begin sept23.

Ik ben natuurlijk zo zenuwachtig dat ik een soort van definitieve datum wens _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Pharos1985 op 12-07-2023 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Mijn iX3 staat bij de garage en is ingeschreven. Enkel kunnen de mensen die de inspectie van mijn vorige leasen doen niet deze maand langskomen. Dus zal het volgende maand zijn dat ik hem in ontvangst kan nemen. 🤨

Besteld in Maart en nu geleverd. Er zijn er in totaal 4 geleverd deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
tc982 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:08:
Mijn iX3 staat bij de garage en is ingeschreven. Enkel kunnen de mensen die de inspectie van mijn vorige leasen doen niet deze maand langskomen. Dus zal het volgende maand zijn dat ik hem in ontvangst kan nemen. 🤨

Waarom maken dergelijke bedrijven altijd hun probleem jou probleem. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieterC
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-08 16:01
Pharos1985 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:43:
Weet iemand hoeveel keer er zo IX3's geleverd worden in NL/BE/DE voor onze contreien per week/maand? Is dat bvb elke week een 10/100-tal, of bvb 1x/maand inéénkeer 600 bvb?

Mijn iX3 staat in china op code 160, op offerte staat levertermijn 15/10/23 maar dealer spreekt over begin sept23.

Ik ben natuurlijk zo zenuwachtig dat ik een soort van definitieve datum wens _/-\o_ _/-\o_
List of common BMW status codes and their meanings:
0 Order deleted by NA
17 Order not Specified
37 Order is at BMW NA
87 Production Week Assigned
97 Order sent to AG
100 Order deleted by AG
101 Error in data transmitted
102 Special Order (no Prod Week)
105 Order out of Prod. Period
111 Order Accepted at AG
112 Order scheduled for Production
150 Production Started
Up to this point, you can still make changes to the car such as options, colors, etc...
However, once the car status goes to 150, you cannot make any changes since the car is now in production.
151 Body Shop Started
152 Paint Shop Started
153 Assembly Started
155 Production Completed
160 Released to Distribution
168 AG Stock
170 Waiting Workshop
172 Planned for Workshop
174 Workshop Entry
176 Workshop Complete
180 Waiting for Export Dispatch
181 Waiting for Domestic Dispatch
182 Schedule for Carrier
190 In transit to the port of exit
191 Returned to BMW AG
193 Arrived at Port of Exit
194 Selected for Shipment
195 Shipped from Port of Exit
196 Shipment Arrival at destination port?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:34
tc982 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:08:

Als het via BMW loopt, kan de verkoper dat sowieso met een app doen. En die app is niet van BMW maar een externe partij. Wellicht kun eens vragen/duwen of dat een optie is.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
DomiGijzen schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:36:
[...]

Als het via BMW loopt, kan de verkoper dat sowieso met een app doen. En die app is niet van BMW maar een externe partij. Wellicht kun eens vragen/duwen of dat een optie is.
Moet via de leasingmaatschappij. Ga hem volgende week ophalen en de garage gaat de andere auto om de parking zetten tot de inspectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

tc982 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:52:
[...]

Moet via de leasingmaatschappij. Ga hem volgende week ophalen en de garage gaat de andere auto om de parking zetten tot de inspectie.
Mag dat van de leasingfirma? Zolang de inspectie niet gebeurd is, blijft normaal het contract doorlopen. Je werkgever zal dan betalen voor 2 auto's.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
GigaTexel_BE schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:42:
[...]

Mag dat van de leasingfirma? Zolang de inspectie niet gebeurd is, blijft normaal het contract doorlopen. Je werkgever zal dan betalen voor 2 auto's.
We hebben redelijk wat auto’s. We kunnen wel wat gedaan krijgen. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-01-2024
GigaTexel_BE schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:42:
[...]

Bij mij mocht het niet. En nochtans ook een grote firma met ruim duizend leasewagens :-)

Inderdaad om die reden: contract van oude wagen bleef doorlopen terwijl nieuwe er al was. Dubbel betalen zag bedrijf niet zitten (hoewel mijn wagen al bijna zes jaar oud was ipv de vijf waarvoor ik getekend had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:59
Ik heb ook wel eens de auto ingeleverd bij de dealer, nieuwe auto meegenomen en dan pas paar dagen later de inspectie. Denk dat de leasemaatschappij niet wil dat je twee autos in gebruik hebt maar als de oude bij de dealer staat, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Bij mijn werkgever is het simpel. Neem je de nieuwe mee voor de inspectie van de oude, dan gaat de huurkost van de oude van je loon :)

In elk geval, na 10 maand wachten staat de onze volgende week klaar. Bestelling midden september 2022, productie maart 2023 en 4 weken gewacht in Zeebrugge.
Dag na aflevering vertrekken we met 2 kinderen naar Zwitserland :P

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
GigaTexel_BE schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 06:50:
Bij mijn werkgever is het simpel. Neem je de nieuwe mee voor de inspectie van de oude, dan gaat de huurkost van de oude van je loon :)

In elk geval, na 10 maand wachten staat de onze volgende week klaar. Bestelling midden september 2022, productie maart 2023 en 4 weken gewacht in Zeebrugge.
Dag na aflevering vertrekken we met 2 kinderen naar Zwitserland :P
Moedig... ik vertrek de 18e aug naar de ardeche (950km +-) maar zie dat precies niet zitten met nieuwe elek wagen wat ik nog niet gewoon ben qua laden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 09:39

SdR

Hanzzzie schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:25:
[...]

Moedig... ik vertrek de 18e aug naar de ardeche (950km +-) maar zie dat precies niet zitten met nieuwe elek wagen wat ik nog niet gewoon ben qua laden...
Kijk even naar mijn eerdere chat richting zuid-frankrijk en laadmogelijkheden, ik had zowel BMW laadpas, als MTC/MoveMoce als een Tesla account:
SdR schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:45:
[...]

@BatW Alles rondom de Route du Soleil werkt gewoon met de Tesla app, ik spreek uit ervaring van afgelopen zomer. Nancy

https://www.tesla.com/nl_...8233&zoom=9&filters=party

Hier een screenshot van Route du Soleil.
[Afbeelding]

Nancy :-)
[Afbeelding]

Montélimar :-)
[Afbeelding]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
SdR schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:28:
[...]

Kijk even naar mijn eerdere chat richting zuid-frankrijk en laadmogelijkheden, ik had zowel BMW laadpas, als MTC/MoveMoce als een Tesla account:

[...]
We gaan naar Fréjus op 5 augustus en gewoon met de IX3. Nog nooit een probleem gehad en je duurt er wat langer over maar het is vakantie. Voordeel niet in de file je temperatuur in de gaten houden 😜 en op afstand je airco aan als je van het strand komt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BataviaanBMW
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-03 09:21
Eind augustus naar Tsjechië. De hele route al gemaakt met alleen maar Ionity laadpunten. Jammer dat ik die hele route niet gewoon kan overnemen in de BMW navi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tc982
Vandaag de oude auto helemaal opgeblonken voor maandag de wissel te kunnen doen.

Zijn er verborgen tips and tricks die ik zeker moet instellen? Het is bijna 20 jaar geleden dat ik een bmw heb gehad. Dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Hanzzzie schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:25:
[...]

We gingen deze winter skieen in Frankrijk en Zwitserland. Je moet in Frankrijk langs de autosnelweg al moeite doen om een aire/tankstation te vinden zonder snelladers. De sprong die ze gemaakt hebben in het afgelopen jaar is onvoorstelbaar.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
GigaTexel_BE schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:02:
[...]

We gingen deze winter skieen in Frankrijk en Zwitserland. Je moet in Frankrijk langs de autosnelweg al moeite doen om een aire/tankstation te vinden zonder snelladers. De sprong die ze gemaakt hebben in het afgelopen jaar is onvoorstelbaar.
Werken die stations met de Bmw badge ook die je bij de wagen krijgt?

Heb iig al chargepass, tesla en die van de werkgever, bmw badge werkte dachtk bij ionity?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:51
Hanzzzie schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:20:
[...]

Werken die stations met de Bmw badge ook die je bij de wagen krijgt?

Heb iig al chargepass, tesla en die van de werkgever, bmw badge werkte dachtk bij ionity?
De Laadpaal die niet werkt met de BMW pas heb ik nog niet gevonden :-)

Gisteren wel iets geks meegemaakt: wagen ingeplugd aan een AC lader (enige wagen aan de paal). Na een uurtje laden krijg ik bericht dat het laden onderbroken is (stroom weggevallen). Toen ik terug bij de wagen kwam, stond er een tweede wagen aan de paal. Misschien kon de paal niet de nodige 6A leveren wanneer er 2 auto's aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Ah ok. Dus dan aan de bmw pas best mn visa koppelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

xjs678qr schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:33:
[...]

Gisteren wel iets geks meegemaakt: wagen ingeplugd aan een AC lader (enige wagen aan de paal). Na een uurtje laden krijg ik bericht dat het laden onderbroken is (stroom weggevallen). Toen ik terug bij de wagen kwam, stond er een tweede wagen aan de paal. Misschien kon de paal niet de nodige 6A leveren wanneer er 2 auto's aan hangen?
Er zijn talloze iX3's met een defecte ccu (combined charging unit, regelsysteem voor ac en dc laden) die er voor zorgen dat de zekeringen van ac laders uitvallen. Enige oplossing is de ccu vervangen.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 09:39

SdR

BataviaanBMW schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:03:
Eind augustus naar Tsjechië. De hele route al gemaakt met alleen maar Ionity laadpunten. Jammer dat ik die hele route niet gewoon kan overnemen in de BMW navi.
Ik maak van die punten gewoon favorieten in mijn BMW app (op telefoon) en dan komen ze terug in de BMW. Vervolgens kun je gewoon een routeplan maken van verschillende favorieten achter elkaar door elke keer een adres toe te voegen als tussenstop. Daarna kun je in het menu (route) de volgorde nog wijzigen :-).

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
GigaTexel_BE schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:26:
[...]
Er zijn talloze iX3's met een defecte ccu (combined charging unit, regelsysteem voor ac en dc laden) die er voor zorgen dat de zekeringen van ac laders uitvallen. Enige oplossing is de ccu vervangen.
Hij is nu thuis aan het laden... Laat ons hopen dat aan de Laadpaal lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
xjs678qr schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:33:
[...]

Was de wagen ook echt permanent gestopt met laden? Er was gisteren namelijk ook een storing denk ik. Mijn app deed raar en de auto was los van het internet (geen rtti, etc).

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
DomiGijzen schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:36:
[...]

Was de wagen ook echt permanent gestopt met laden? Er was gisteren namelijk ook een storing denk ik. Mijn app deed raar en de auto was los van het internet (geen rtti, etc).
Ja, en het lampje in de laadklep knipperde rood. Bij terugkomst heb ik eens opnieuw geprobeerd, en dan ging de wagen wel naar oranje (wait), maar heb ik niet genoeg geduld gehad om te wachten wanneer hij echt begon te laden.
Thuis heb ik terug gewoon kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:59
Ik heb het ook wel eens gehad, maar dat was bij een laadpaal waar drie aansluitingen op 1 paal zaten. Dus ik had de snel lader en terwijl ik aan het winkelen was, kwam er een auto die de Type3 stekker inplugde waardoor (denk ik) mijn laden stopte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW-driver
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-11-2024
Gisterenavond ging de verlichting van mijn IX3 verschillende keren aan en uit, dit gebeurde verschillende keren op een avond met telkens 10 a 15min tussentijd, de app was niet in gebruik en mijn autosleutels lagen op de kast. Dus het is niet mogelijk dat ik per ongeluk op de sleutel had gedrukt op de verlichting te activeren.

Heeft iemand dit ook al voorgehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Updates gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 04:48
Ik heb ook al enige tijd een vreemd probleem. Mijn telefoon (android) heeft wel verbinding, android auto werkt goed, maar als ik bel of gebeld wordt klinkt het helemaal scrambled. Zo erg dat het voor beide kanten echt niet te verstaan of aan te horen is. Ik heb uiteraard geprobeerd om het mediasysteem te herstarten, de koppeling met de telefoon verwijderd en opnieuw aangemaakt, etc. Maar helaas zonder resultaat. De telefoon van mijn vrouw werkt wel gewoon. Iemand toevallig een suggestie waar ik nog naar kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
BataviaanBMW schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:03:

[ Voor 17% gewijzigd door BatW op 17-07-2023 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
Klinkschakel schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:37:
Ik heb het ook wel eens gehad, maar dat was bij een laadpaal waar drie aansluitingen op 1 paal zaten. Dus ik had de snel lader en terwijl ik aan het winkelen was, kwam er een auto die de Type3 stekker inplugde waardoor (denk ik) mijn laden stopte.
Bij Fastned vergeten veel mensen het scherm te blokkeren en dan komt er iemand en die selecteert de verkeerde aansluiting en dan stop die van jou. Heb dit al zo vaak meegemaakt dat ik hem weer opnieuw moet opstarten omdat ik dat ook vaak vergat.

Heb nu Fastned gekoppeld aan de auto zodat hij alles herkend en gelijk gaat laden zonder pas. De IX3 is hiervoor geschikt terwijl de nieuwe IX1 deze mogelijkheid weer niet heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-09 17:16
Pharos1985 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 00:36:

4 jaar onderhoud is een optie, maar die wel standaard is aangevinkt. Je kunt "zonder service inclusive" aanvinken en dat scheelt je 620 euro. Mijn pre-LCI van 28-5-2021 heeft net de eerste beurt gehad op bijna 30.000 km. Remvloeistof en volgens mij filters. Het rubber van de achterruitenwisser was ook gaar en is vervangen, maar die moet je gewoon aftikken. Volgend onderhoud staat op mei 2025. Wederom remvloeistof en "auto inspectie"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tc982
Vandaag de auto opgehaald. WAT. EEN. AUTO.

Rijd lekker en vlot, responsief. Gesture control werkt ook goed. Hangt nu aan de oplader en morgen heb ik een lange rit voor de boeg.

Kan de auto ook openen via de GSM en staat in mijn iPhone Wallet. Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:56
tc982 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:22:
Vandaag de auto opgehaald. WAT. EEN. AUTO.

Rijd lekker en vlot, responsief. Gesture control werkt ook goed. Hangt nu aan de oplader en morgen heb ik een lange rit voor de boeg.

Goed om te horen dat het je bevalt. Wat voor auto reed je hiervoor?

Sig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tc982
treative schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:25:
[...]

Goed om te horen dat het je bevalt. Wat voor auto reed je hiervoor?
Mercedes C break

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
tc982 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:22:
Heb jij comfort access als optie? Ik heb die optie niet en ben benieuwd of ik straks mijn iX3 via Apple Wallet kan openen/'starten'. Niemand weet dat precies goed, ook de dealer zei dat hij "dacht" dat je daar comfort toegang voor als optie moet hebben.
En die heeft de mijne spijtig genoeg niet, maar ben dus benieuwd of je dat nu nodig hebt voor Apple Wallet ofniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Pharos1985 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:35:
[...]

Heb jij comfort access als optie? Ik heb die optie niet en ben benieuwd of ik straks mijn iX3 via Apple Wallet kan openen/'starten'. Niemand weet dat precies goed, ook de dealer zei dat hij "dacht" dat je daar comfort toegang voor als optie moet hebben.
En die heeft de mijne spijtig genoeg niet, maar ben dus benieuwd of je dat nu nodig hebt voor Apple Wallet ofniet.
Ik heb de comfort access, samen met een bankkaart als optie om de auto open te doen. Bij de uitleg kwam wel dat omdat ik de comfort access heb de wallet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Damned, maar ja goed. Ik zal het dan wel met de sleutel blijven openen zeker? Ook al heb je geen comfort access: je kan hem openen en starten in de app? Je kan dus rijden zonder sleutel?
Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
Pharos1985 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:46:
Damned, maar ja goed. Ik zal het dan wel met de sleutel blijven openen zeker? Ook al heb je geen comfort access: je kan hem openen en starten in de app? Je kan dus rijden zonder sleutel?
Of zie ik dat verkeerd?
Volgens mij niet starten. Ik heb wel comfort access, maar geen telefoon die compatible is met digital key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snellejell3
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19-10-2023
Hallo,

Ik heb mijn IX3 besteld op 13/04/2023. Vandaag kreeg ik melding van de dealer dat de wagen geproduceerd is en nu wacht om op zeetransport geladen te worden. Verwacht wordt dat de wagen ergens midden september bij de dealer zou aankomen. Ik heb ook al een chassisnummer mogen ontvangen.

Is het mogelijk om de wagen per schip te volgen? Of kan iemand me vertellen wanneer het volgende transport vertrekt en welk schip dit dan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:47
BatW schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:35:
[...]

Bij Fastned vergeten veel mensen het scherm te blokkeren en dan komt er iemand en die selecteert de verkeerde aansluiting en dan stop die van jou. Heb dit al zo vaak meegemaakt dat ik hem weer opnieuw moet opstarten omdat ik dat ook vaak vergat.

[...]
Volgens mij ligt dat aan de lader, je kunt een scherm toch helemaal niet blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 12:51
Pharos1985 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:46:
Of zie ik dat verkeerd?
Toen ik de vereisten nakeek voor de Digital Key op mijn 330e was comfort access wel 1 van de benodigdheden. Met de My BMW app kan je de wagen wel ontgrendelen en opnieuw op slot doen maar starten zal niet lukken, daarvoor heb je echt die sleutel op je smartphone of die 'bankkaart'-key nodig.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
De huidige LCI ix3 wordt geleverd met iDrive 7.5 dacht ik.
Buiten de gewone updates rond navi en dergelijke die je OTA krijgt: wordt in de toekomst een update naar iDrive 8 ook bvb gepusht? Of krijgt een wagen nooit een soort van 'main' iDrive update?

Eerste keer dat ik iDrive zal gebruiken over een paar maand, dus vandaar de vraag. Vergeef me als het een domme vraag is :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmie
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-01-2024
Pharos1985 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 23:11:
De huidige LCI ix3 wordt geleverd met iDrive 7.5 dacht ik.
Buiten de gewone updates rond navi en dergelijke die je OTA krijgt: wordt in de toekomst een update naar iDrive 8 ook bvb gepusht? Of krijgt een wagen nooit een soort van 'main' iDrive update?

Eerste keer dat ik iDrive zal gebruiken over een paar maand, dus vandaar de vraag. Vergeef me als het een domme vraag is :-)
Ik dacht gelezen te hebben dat de ix3 op iDrive 7 blijft.
iDrive 8 is ontwikkeld voor het doorlopende scherm zoals in de ix1 zit en zal daarom nooit op het aparte scherm van de ix3 kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Ga er maar vanuit de iX3 op iDrive 7 blijft. En tevens dat alleen bugs e.d. en wellicht het assisted driving gedeelte nog verbeterd worden.
iDrive 8 is inderdaad gemaakt voor de volgende generatie interface hoewel het doorlopende scherm gewoon twee schermen met een stuk zwart plastic ertussen is. Midden scherm heeft wel een indeling die meer breedte gebruikt. Maar het vergt allemaal ook net iets meer rekenkracht en die is bij de iX3 al beperkt (vergelijk de schermanimaties maar eens met een 3, 5 of x5 serie).
Tevens lijkt iDrive 8 niet met de voorkeursknoppen om te kunnen gaan. Die zijn bij iedere iDrive8 auto missend.

Je hoeft hier niet om te treuren naar mijn idee. De pre-LCI x3 en 5 serie hadden iDrive 7 op de hardware gemaakt voor iDrive 6. Niet alles werkt of was pas veel later in orde.
Tevens is iDrive 8 niet perse een vooruitgang. Vooral een andere layout maar ik kan er nagenoeg geen aanvullende functies in vinden. Grootste verschil is dat sommige zaken iets fijnmaziger in te stellen zijn. Maar dan wel verstopt in complexere menu structuren.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:14
Pharos1985 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:35:
[...]

Het enige echte antwoord:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDeiUaK-gVDj_qSgkVSNfRqOm4A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d9MFNjMH8Oh5BDPdxiCKhOhy.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Bedankt voor de tekst. Ik had die ook al gelezen op de website van BMW. Echter: ik vond hem een beetje onduidelijk. BMW Digital Key werkt enkel met comfort toegang optie, so far so good. Maar Apple Carkey /= BMW Digital key, en over Apple Carkey rept het artikel met geen woord.

Maar ik het antwoord is me duidelijk: geen Apple Carkey zonder comfort pack (de RFID die daarvoor nodig is, zal wssch gewoon niet in de deurklinken zitten...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Vond deze link nog leuk om te delen: http://bmwpkod.com/Media/Default/static/ID7_ENU/index.html
Voor wie niet kan wachten tot de auto er is en al een beetje met iDrive wilt spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Pharos1985 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:34:
Bedankt voor de tekst. Ik had die ook al gelezen op de website van BMW. Echter: ik vond hem een beetje onduidelijk. BMW Digital Key werkt enkel met comfort toegang optie, so far so good. Maar Apple Carkey /= BMW Digital key, en over Apple Carkey rept het artikel met geen woord.

Maar ik het antwoord is me duidelijk: geen Apple Carkey zonder comfort pack (de RFID die daarvoor nodig is, zal wssch gewoon niet in de deurklinken zitten...).
De Apple Carkey is blijkbaar gelinkt aan de Digital Key, aangezien deze wordt overgezet naar de Apple Wallet. Dus het het één kan niet zonder het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
Pharos1985 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:34:
Er staat nochtans letterlijk in het screenshot:
- BMW Digital Key:
* openen, sluiten en starten van het voertuig met behulp van compatibele smartphone.
* BMW Key Card: openen, sluiten en starten van de wagen via card met NFC technologie

De 'smartphone key' werkt ook via NFC, zonder comfort access zullen de sensoren dus inderdaad ontbreken...

Misschien verwar je de 'Digital Key' met de 'Display Key'? (Wat eigenlijk niet meer is dan een oncomfortabel grote sleutel is met een schermpje. ;))

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
bibi2205 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:00:
[...]
Er staat nochtans letterlijk in het screenshot:
- BMW Digital Key:
* openen, sluiten en starten van het voertuig met behulp van compatibele smartphone.
* BMW Key Card: openen, sluiten en starten van de wagen via card met NFC technologie
Klopt hoor, maar dit gaat over BMW digital key. Nogmaals BMW digital key != Apple Carkey. Onderliggende gebruikt Apple Carkey wssch BMW digital key maar dat wist ik niet en staat ook zo niet in het artikel.

Nogmaals: het is me intussen duidelijk. Ik zal geen Apple Carkey hebben gezien ik geen comfort access hebt, spijtig, maar het zij zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Snellejell3 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:47:
Hallo,

Ik heb mijn IX3 besteld op 13/04/2023. Vandaag kreeg ik melding van de dealer dat de wagen geproduceerd is en nu wacht om op zeetransport geladen te worden. Verwacht wordt dat de wagen ergens midden september bij de dealer zou aankomen. Ik heb ook al een chassisnummer mogen ontvangen.

Is het mogelijk om de wagen per schip te volgen? Of kan iemand me vertellen wanneer het volgende transport vertrekt en welk schip dit dan is?
Geen idee. Ik heb de mijne besteld op 05/07/23 en de dealer heeft me toen verteld dat hij al geproduceerd (was een semi stockwagen: dealer reeds besteld maar nog niet binnen) was en enkel nog zeetransport moest ondergaan. Hij verwacht hem begin/midden/eind september (elke keer verteld ie andere data). Dus ben eens benieuwd wanneer ik hem ga ontvangen.

Als ik moet afgaan op jouw post moet ik mijn iX3 midden augustus 23 ontvangen (hij is immers veel eerder geproduceerd dan de jouwe), maar het zou kunnen dat we bvb samen op hetzelfde schip zitten. Ik weet niet hoeveel keer BMW iX3's naar EU transporteert: is dat 1 schip per maand/2xmaand/elke week een paar enzovoorts....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
The__Virus schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:07:
[...]

Volgens mij ligt dat aan de lader, je kunt een scherm toch helemaal niet blokkeren?
Ja. kan wel als je alles heb geselecteerd kan je de laadsessie blokeren op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08 23:41
BatW schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:40:
[...]

Lease maatschappij heeft 4 jaar onderhoud uit de lease laten halen aangezien alleen is voor remvloeistof waarvoor ik in juli een afspraak voor heb.

Tijd gaat hard want mei 2024 is hij al weer 3 jaar in bezit dus ben nu al aan het kijken voor opvolger gezien de levertijden :P

Kans is groot dat het de i5-40 gaat worden of een keer helemal wat anders en dan de Kia EVO9 :P
Ik kijk er ook uit naar een volgende maar dan eerder een ix40 of de nieuwe Volvo EX90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben tevreden over mijn iX3, maar langs de andere kant was het ook een aankoop op een slecht moment (02/2021) waarbij er toen geen ander BMW model full EV was, waarbij de andere merken hun aanbod helemaal nog niet voldeed, ik geen Tesla wou én als kers op de taart ... 4 maand later plots al voorbijgestreeft werd door de LCI. Vooral dat laatste heeft altijd een wrange nasmaak gehad ... en toen ik vernam dat men een i5 break ging maken ... mja, toen wist ik dat de iX3 geen volle 5 jaar ging blijven ... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Hebben jullie op de Ix3 change lane assist? Ik heb de impressive versie, welke full option is op vlak van assistances. Maar ik kan change lane assist niet vinden in het menu. Ik heb gekeken naar YouTube video’s hoe ik die moet enablen maar de optie is gewoon niet in het menu.

Er zijn opties die niet werken in Belgie. Maar dan staan ze in de menu met een melding dat deze niet beschikbaar is in mijn regio (bvb stoplicht detectie).

Werkt deze bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33
tc982 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:15:
Hebben jullie op de Ix3 change lane assist? Ik heb de impressive versie, welke full option is op vlak van assistances. Maar ik kan change lane assist niet vinden in het menu. Ik heb gekeken naar YouTube video’s hoe ik die moet enablen maar de optie is gewoon niet in het menu.

Er zijn opties die niet werken in Belgie. Maar dan staan ze in de menu met een melding dat deze niet beschikbaar is in mijn regio (bvb stoplicht detectie).

Werkt deze bij jullie wel?
Nee die werkt hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
sevalo schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:18:
[...]

Nee die werkt hier niet
Hoe flauw. Ik zag ook dat er een aparte file driving assistant is. Deze vindt ik ook niet. Tijd voor wat hacking!? 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc01
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-10-2023
Hallo,

ik rijd nu de IX3 sinds derde week mei. 10K er op zitten. Erg tevreden. Eerste buitelandse trip naar Beieren ging ook prima met de BMW nav. Enige wat ik miste als ex Tesla Model S rijder is snel overzicht aantal stalls en beschikbaarheid. Is er wel maar iets meer klikken. Bij Tesla was ik gewend aan bijna altijd horeca faciliteiten bij de charger. Dat is in Duitsland niet altijd het geval

Mijn vraag. Ik krijg geen melding dat er een nieuwe OTA update (23.03)klaar staat (heb nu 11/2022.63) . Wel zie ik dat kaart materiaal geupdate is. Automatisch downloaden staat aan. Zelfs over data abo. Als ik in de auto zoek roept de BMW dat er geen update beschikbaar is. Gewoon blijven afwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon blijven wachten ... en wachten ... en blijven wachten ... ik heb mijn eerste OTA pas na 2 jaar gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

tc982 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:19:
[...]

Hoe flauw. Ik zag ook dat er een aparte file driving assistant is. Deze vindt ik ook niet. Tijd voor wat hacking!? 😀
De iX3 doet het allemaal, maar niet overal (lane change assist, traffic light assist en emergency lane assist). Heb het ondertussen al aangezet bij 6 mensen, werkt perfect (maar is natuurlijk geen full self driving)

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Dinsdag mijn iX3 mogen gaan afhalen en woensdag-ochtend probleemloos naar Zwitserland gereden (eerste EV). In Zwitserland is de laadpas van Mobiflow heel beperkt maar hadden al op voorhand een Shell-druppel besteld, die doet het wel altijd.
De BMW navi is wel erg goed, geen nood gehad aan andere apps.
Top-wagen!

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stopie
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-07-2024
Heeft iemand een tip waarmee ik het leer van ix3 kan onderhouden?
Zijn er voorgeschreven producten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW-driver
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-11-2024
Hallo, heeft er iemand ervaring met het koppelen van de Tesla account met de Chargemap kaart ? Ga binnenkort naar Spanje met mijn Ix3 en heb als backup een Tesla account aangemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
stopie schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:25:
Heeft iemand een tip waarmee ik het leer van ix3 kan onderhouden?
Zijn er voorgeschreven producten?
Het is best een grof leersoort. Kan niet veel fout aan gaan. Ieder degelijk leeronderhoud middel is prima. Zelf gebruik chemical guys conditioner (die ook reinigt) om het bij te houden. Eens in de zoveel tijd de specifieke cleaner en daarna de conditioner.
Deze drogen redelijk mat op en geen vlekken op de kleren. Hou zelf niet van glimmend.
BMW-driver schreef op zondag 23 juli 2023 @ 22:50:
Hallo, heeft er iemand ervaring met het koppelen van de Tesla account met de Chargemap kaart ? Ga binnenkort naar Spanje met mijn Ix3 en heb als backup een Tesla account aangemaakt.
Nee. Ik had begrepen dat je Tesla alleen via de app kunt gebruiken je daar je bankkaart aan moet koppelen (of Apple Pay).

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borre1991
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-08-2023
GigaTexel_BE schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 19:23:
Dinsdag mijn iX3 mogen gaan afhalen en woensdag-ochtend probleemloos naar Zwitserland gereden (eerste EV). In Zwitserland is de laadpas van Mobiflow heel beperkt maar hadden al op voorhand een Shell-druppel besteld, die doet het wel altijd.
De BMW navi is wel erg goed, geen nood gehad aan andere apps.
Top-wagen!
En hoe ging het qua laden onderweg? Ben je via Frankrijk of Duitsland gereden?
Vertrek binnenkort ook richting Zwitserland met fonkelnieuwe IX3 (tevens mijn eerste EV) dus hoop dat de reis probleemloos gaat verlopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Borre1991 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:45:
[...]

En hoe ging het qua laden onderweg? Ben je via Frankrijk of Duitsland gereden?
Vertrek binnenkort ook richting Zwitserland met fonkelnieuwe IX3 (tevens mijn eerste EV) dus hoop dat de reis probleemloos gaat verlopen :)
Via Frankrijk. We rijden altijd via overnachting in Dijon, waar er een ibis is met Ionity naast de deur. Voornamelijk moeten stoppen voor plas-pauzes en beentjes strekken ipv voor de autobatterij. 3 keer bijgeladen tot Dijon en 2 keer van Dijon naar Leysin. Had gerust met minder stops gekunnen.
Laadpas van werkgever is geen succes in Zwitserland, maar hadden op voorhand een Shell pas besteld die het hier altijd doet.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Zo werd onze iX3 afgeleverd. Overal nog zand en zowel lak als lichtbronnen vol krassen/vegen. Voorlopig nog geen reactie van de dealer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkgDLYnZmpHosQQS6bcY5j8B_x8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONR8yZihiJgO9u5zFHNbSoqg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXCRZGN1vyOq-WIW05rNoLqhjvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ysb5MWIV6fOsIpH6F3NoZgkZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HP-eV2dwP3mbkX3eTBTpF1VuPi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFfBxI73jwiJf5v3p3TPjnRs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANSiR7-eYG5GWagF4lTfcdNNNhA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMGXO4IcTbFfaR0yv58A6TNu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsG4Fn1kVA-Z3XwOWIYdWHdwqMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r32KzTlhOW3VvaUwgBLgBKYu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzgTfPlIFut6rspBv3F0OjG4Hd8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OGvPI9UU2yfZ48AkwGfeSsx.jpg?f=fotoalbum_large

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
GigaTexel_BE schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:40:
Zo werd onze iX3 afgeleverd. Overal nog zand en zowel lak als lichtbronnen vol krassen/vegen. Voorlopig nog geen reactie van de dealer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt ongelooflijk hoe ze dit durven afleveren aan een klant. Neem aan dat de dealer hem thuis heeft laten afleveren? Moet zeggen dat ik hem mee terug had laten nemen want dit getuigd niet als respect naar de klant vanuit de dealer :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
GigaTexel_BE schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:40:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Herkenbaar. De dealer gaat het waarschijnlijk gooien op het transport.
Als ik jou was, zou ik ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk wat op papier/mail bij ze binnen brengt. Mij viel het pas na twee weken (eerste goede zon) op. Dan valt het onder de noemer gebruiksschade. Bij mij werd zelfs geopperd dat je dat bij de oplevering direct kenbaar had moeten maken...
Vergis je ook niet het herstellen hiervan. De plastic delen wil een hersteller zich liever niet aan beginnen (lees: risico schuift naar de opdrachtgever) en de verticale delen zijn zeer dun gespoten. Dus idem.

Zie mijn ervaring hieronder:
DomiGijzen schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:10:
Auto in December al ontvangen maar nog geen foto's geplaatst. Zal ik nu eens doen. Meteen een beetje een impressie van de lakkwaliteit...

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

In de showroom zie je dat niet.Paar dagen later op wintersport vetrokken. Daar eigenlijk pas echt de auto eens bekeken in goed daglicht. Viel me op dat er extreem veel micro siwrls in zaten en ook was de kleur niet zo diep en briljant zoals ik gewend ben van Carbon Schwarz. Naast een andere Carbon Schwarze auto leek mijn auto blauw met een grijze schim. Ook nog twee krassen op deur gezien. Ene had ik al dag 1 gezien.

Terug naar de dealer. Dat is natuurlijk allemaal lastig want is al afgeleverd en op vakantie geweest. Het werd nog even gegooid op de vakantie en dat daarmee alles af is. Daar kwamen ze zeer snel op terug nadat ze het zelf hadden gezien. Ze wilden er best een kleine dag aan laten werken door hun vaste poetsservice. Gratis. heb ik voor bedankt. Dat bedrijf staat niet zo heel goed bekend en de auto is daar voor de oplevering geweest...

Had al een afspraak voor de ceramic coating staan. Dat is inclusief een lichte polijst gang. Met het inspectie lampje kwamen bovenstaande zaken pas echt aan het licht. Het is moeilijk vast te leggen wat je met het oog ziet. Maar sommige panelen waren zo slecht dat foto's wel een deel van het probleem laten zien.
Op een paar plaatsen was nagenoeg perfect een afdruk van een polijstpad te zien in de lak.

Anyway. Heb het bedrijf van de ceramic coating ook het herstel laten doen, op eigen kosten. 15 uur aan extra werk. Ongeveer de hele auto grof moeten polijsten plus dan natuurlijk terug naar fijn. Een aantal spots hebben ze moeten wetsanden.
Helaas is de lak extreem dun. Zeker de sponningen. Daar was dus weinig aan te doen. Maar ook de kofferbak is zo dun dat daar eigenlijk niet voldoende was te polijsten. Helaas hebben ze met het verwijderen van het logo met vistouw zitten klooien waardoor ook daar erg veel schade was. Je ziet het nu bijna niet meer. Alleen als je goed kijkt zie je dat het goed is.

Het eindresultaat:

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Nagenoeg perfect. Is de familie auto die dadelijks gebruikt wordt. Dus absoluut perfect hoeft niet. Maar wel alle zichtbare schade weg of onzichtbaar en nu toch die diepe kleur en pop die ik verwacht.

PS: week na mijn iX3 heeft het bedrijf ook een andere iX3 gedaan. Grijs. Zelfde probleem. Denk dat het voor een deel ook aan de kwaliteitsnormen ligt in het verre oosten. Ook zal 6 maanden transport niet veel goeds toevoegen.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Iemand die weet hoe je snel een inspiring (met M Dark Shadow optiepakket) van een impressive kan onderscheiden? Aan de velgen natuurlijk maar ik zie dat niet snel zo.

Ik let nu op veel ix3's die ik zie rijden maar kan zo niet direct iets vinden hoe ik onmiddellijk kan zien of het een inspiring of impressive is die ik zie rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-09 06:17
De impressive heeft een camera vooraan tussen de BMW nieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Velgen, camera en dakraam zijn zowat de enige uiterlijke kenmerken die anders zijn denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stupid_noob
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:34:
Velgen, camera en dakraam zijn zowat de enige uiterlijke kenmerken die anders zijn denk ik
Dakraam is er bij inspiring ook, velgen zijn in optie. Dus enige zekerheid zal de camera zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave2405
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19-08-2023
Hi,
Ik ben zelf een gelukkige ix3-rijder sinds oktober 2022.
Ik heb gemerkt dat BMW met een verbeterde versie van de BMW digital key, namelijk BMW digital key plus, deze versie is beschikbaar voor wagens « geproduceerd sinds november 2022 ».

Het grote nadeel van de gewone digital key is dat je je iPhone werkelijk aan de klink moet houden om te openen/sluiten. Het werkt ook vrij stroef. De plus-versie zou dit verhelpen en werkt volgens de comfort access, die heel goed werkt met de BMW-sleutel.

Heeft iemand hier een idee of er een upgrade komt waardoor dit ook van toepassing komt voor oudere versies?

Dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Dave2405 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:53:
Hi,
Ik ben zelf een gelukkige ix3-rijder sinds oktober 2022.
Ik heb gemerkt dat BMW met een verbeterde versie van de BMW digital key, namelijk BMW digital key plus, deze versie is beschikbaar voor wagens « geproduceerd sinds november 2022 ».

Het grote nadeel van de gewone digital key is dat je je iPhone werkelijk aan de klink moet houden om te openen/sluiten. Het werkt ook vrij stroef. De plus-versie zou dit verhelpen en werkt volgens de comfort access, die heel goed werkt met de BMW-sleutel.

Heeft iemand hier een idee of er een upgrade komt waardoor dit ook van toepassing komt voor oudere versies?

Dank voor jullie reacties.
Ik heb een nieuwe versie ( juist opengehaald) en je moet nog steeds je gsm tegen de klink houden. Lijkt me ook logisch aangezien NFC geen bereik heeft. Dus ik zie ook niet hoe dat deze ooit zou werken zoals de sleutel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
stupid_noob schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:49:
[...]

Dakraam is er bij inspiring ook, velgen zijn in optie. Dus enige zekerheid zal de camera zijn.
Die extra camera tussen de nieren wordt enkel gebruikt voor park assistant? Of ook voor zaken als driving assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
tc982 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 23:31:
[...]

Ik heb een nieuwe versie ( juist opengehaald) en je moet nog steeds je gsm tegen de klink houden. Lijkt me ook logisch aangezien NFC geen bereik heeft. Dus ik zie ook niet hoe dat deze ooit zou werken zoals de sleutel zelf.
Welke iPhone heb je? Digital Key Plus gebruikt ultra-wideband ipv NFC waardoor theoretisch het bereik toch iets groter zou moeten zijn..

Pagina: 1 ... 61 ... 93 Laatste