Toon posts:

Het grote BMW iX3 Topic

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• sevalo
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 01-12 21:47
Cross post uit een ander topic, rij bereik aan 100 en 130 km/u: https://www.autoreview.nl...emeten-bij-100-en-130-kmh

• ViperVR
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Stefan© schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:41:
[...]

Congrats! Mooie config heb je besteld.

Vraag je dealer nogmaals om een VIN. Hij zou je deze moeiteloos moeten kunnen geven. Met je VIN kun je op mdecoder.com zien welke optiecodes er allemaal aanwezig zijn. Het zou mij enorm verbazen (of toch ook weer niet :+) als jij met jouw productieweek de draadloze lader (6NW) nog hebt.
Ik heb productieweek (deze week), en heb inmiddels de bevestiging middels VIN dat alles erop zit, dus inclusief 6NW. Hij is de 15de gemaakt :-). Heb een Carbon High Executive met Shadow M-Sport Adaptief onderstel en alle andere opties besteld, wordt in NL uitgeleverd laatste week februari/ eerste week maart 2022. Komt nog een M-Sport Grille in nadien.

Tevens aan het stoeien geweest met de dealer over andere velgen, maar het schijnt op dit moment vanuit BMW DE niet mogelijk te zijn om de garantie op onderstel (en velgen) te geven anders dan standaard op een BMW geleverd (of optielijst).

[Voor 36% gewijzigd door ViperVR op 17-11-2021 09:45]

Don't Speak, Just Think

• TonCoronel
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 08:43
Vraag me af met de LCI of de 20inch velgen wederom zijn voorzien van plastic kappen, dus of dat zilver gespoten deel van de velgen gewoon te verwijderen is, zou de velgen alweer een hoop goed doen denk ik.

iRacing Profiel

• ViperVR
  • Nu online
TonCoronel schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:07:
Vraag me af met de LCI of de 20inch velgen wederom zijn voorzien van plastic kappen, dus of dat zilver gespoten deel van de velgen gewoon te verwijderen is, zou de velgen alweer een hoop goed doen denk ik.
Ik verwacht het laatste, als je hier kijkt dan zie je duidelijk het onderscheid tussen de kappen en de velg.

Don't Speak, Just Think

• kingachille
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 09:22
Nu de iX (en ook de i4 dacht ik?) in Duitsland gemaakt worden, zouden ze dan ook geen iX3s gaan maken in Duitsland? Dat zou toch massa's tijd schelen in verzending :-)

• TonCoronel
ViperVR schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:11:
[...]

Ik verwacht helaas het laatste, als je hier kijkt dan zie je duidelijk het onderscheid tussen de kappen en de velg.
Voor zover ik kan zien is het dus inderdaad wel prima te verwijderen, inderdaad goed te zien op onderstaande screenshot, het zilveren gedeelte met een stuk zwart er omheen lijkt gewoon in de velg geklikt te zitten, die verwijderen en probleem is grotendeels opgelost! Behalve dan die gepolijste omranding, daar kan ik wel mee leven denk ik.

iRacing Profiel

• ThisIsDelusion
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 30-11 19:39
DEvRV schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:29:
Auto vandaag opgehaald, maart besteld! Erg blij mee…

Nog wel aan t puzzelen met automatisch vergrendelen als je niet meer in de auto zit icm met je telefoon deurenopenen/rijden. Of moet je dan met je telefoon weer je auto vergrendelen?

[Afbeelding]
Gave wagen zo! Om de auto te vergrendelen zonder de sleutel kan je je vinger voor 1-3 seconden op de ribbels op de handgreep leggen. Volgensmij kort om de spiegels uitgeklapt te laten, langer om ze in te klappen

• Stefan©
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:33

Stefan©

Toet toet

ViperVR schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:37:
[...]

Ik heb productieweek (deze week), en heb inmiddels de bevestiging middels VIN dat alles erop zit, dus inclusief 6NW. Hij is de 15de gemaakt :-). Heb een Carbon High Executive met Shadow M-Sport Adaptief onderstel en alle andere opties besteld, wordt in NL uitgeleverd laatste week februari/ eerste week maart 2022. Komt nog een M-Sport Grille in nadien.

Tevens aan het stoeien geweest met de dealer over andere velgen, maar het schijnt op dit moment vanuit BMW DE niet mogelijk te zijn om de garantie op onderstel (en velgen) te geven anders dan standaard op een BMW geleverd (of optielijst).

[Afbeelding]
Dan is het vast een tijdelijke schaarste geweest in de tweede week van oktober 8)7 @sfm en @vlakspaan hebben ook 6NS ipv 6NW met een productiedatum rond de tweede week van oktober. Ik dacht eerst nog even dat het aan de combinatie met laserlights lag.

• sfm
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09:51
Stefan© schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:01:
[...]

Dan is het vast een tijdelijke schaarste geweest in de tweede week van oktober 8)7 @sfm en @vlakspaan hebben ook 6NS ipv 6NW met een productiedatum rond de tweede week van oktober. Ik dacht eerst nog even dat het aan de combinatie met laserlights lag.
Denk het helaas ook, lijkt er op dat het ervoor en erna gewoon leverbaar was/is. :-(

Ik heb inmiddels wel een bedrijf gevonden die (zeer waarschijnlijk) de orginele lader achteraf kan inbouwen en conderen. De medewerker waar ik contact mee hebt zoekt momenteel uit of de digital key dan ook werkend te maken is door (o.a.) de voortuigorder aan te passen.

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

sfm schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:06:
[...]

Denk het helaas ook, lijkt er op dat het ervoor en erna gewoon leverbaar was/is. :-(

Ik heb inmiddels wel een bedrijf gevonden die (zeer waarschijnlijk) de orginele lader achteraf kan inbouwen en conderen. De medewerker waar ik contact mee hebt zoekt momenteel uit of de digital key dan ook werkend te maken is door (o.a.) de voortuigorder aan te passen.
Hij staat nu ook weer in de online configurator. Nou ja, ik heb me er al bij neergelegd. Zoals ik al eerder aangaf, het is voor mij niet het allerbelangrijkste :)

Houd je ons op de hoogte van je vorderingen met dat bedrijf? Kun je vertellen welk bedrijf het is? Dan kan ik mijn dealer (Dusseldorp) wellicht ook in contact brengen.

• DEvRV
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 06:36
ThisIsDelusion schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:19:
[...]

Gave wagen zo! Om de auto te vergrendelen zonder de sleutel kan je je vinger voor 1-3 seconden op de ribbels op de handgreep leggen. Volgensmij kort om de spiegels uitgeklapt te laten, langer om ze in te klappen

[Afbeelding]
Tnx… dit werkt idd als je telefoon bij handgreep houdt; maar gaat allemaal beetje stroperig.

• BatW
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 01-12 16:23
ThisIsDelusion schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:19:
[...]

[Afbeelding]
Ik begrijp ook het voordeel niet van met je telefoon ontgrendelen. Het werkt wel maar alles zit gewoon in mijn jas/tas en hou me vinger er kort op en gaat open. Je moet het toch opendoen anders moet je je telefoon er bij gaan houden en dan weer opbergen deur open doen etc. Het zijn geen lichte deuren en met links lijkt me niet handig. Ben benieuwd of iemand me het voordeel kan vertellen?

• BatW
sevalo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:27:
Heeft iemand er al winterbanden onder zitten?
Ik heb er gisteren winterbanden onder laten zetten en dat merk je in verbruik want gan van 18,kw naar 21,5 kw en bij het uitdraaien van parkeervak piept en kraakt het hele onderstel wat eerst niet zo was. Zitten Michelin banden onder en metcode XL qua laadvermogen. Ze wilde eerst standaard banden er gewoon onder leggen maar gelukkig was ik op voorhand door de dealer gewaarschuwd hierop te letten. Auto is lease dus de winterbanden komen dan niet via de dealer.

• Anthony
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 08:51

Anthony

Tweakeroid

BatW schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:41:
[...]

Ik heb er gisteren winterbanden onder laten zetten en dat merk je in verbruik want gan van 18,kw naar 21,5 kw en bij het uitdraaien van parkeervak piept en kraakt het hele onderstel wat eerst niet zo was. Zitten Michelin banden onder en metcode XL qua laadvermogen. Ze wilde eerst standaard banden er gewoon onder leggen maar gelukkig was ik op voorhand door de dealer gewaarschuwd hierop te letten. Auto is lease dus de winterbanden komen dan niet via de dealer.
Kan je verduidelijken welke winterbanden dit zijn? Ook ik ben gisteren nl. gewaarschuwd door dealer maar die had niet meteen een oplossing zelf..

• kingachille
Opletten met winterbanden!! BMW banden moeten gehomologeerd zijn door BMW zélf (of toch bij (BMW) lease). Als dit niet zo is, draai je zelf op voor de schade.

Voor mijn LCI heb ik een voorstel gekregen om de 19" (winter)banden van de Inspiring (BE) er op te zetten. Gehomologeerde 20" banden bestaan niet.

• Gyberto
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 08:11
De mijne LCI (High Execitive) komt ook eind december of begin januari en denk erover om winter en zomer op de 19 inch te gaan rijden ivm comfort, geluid en verbruik. zijn er meer die dit doen of overwegen.
Wilde dan op 4 seizoenen band gaan rijden, maar ook dit werd afgewezen !

• Goscinny
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09:03
sevalo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:27:
Heeft iemand er al winterbanden onder zitten?
Ja. Bridgestone blizzak lm001 19 inch.
Vanuit de dealer direct eronder laten zetten bij levering.
Geen vergelijking met zomerbanden. Bevalt prima.

• sevalo
[...]

13% hoger verbruik door de winterbanden, amai

• sevalo
kingachille schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:24:
Opletten met winterbanden!! BMW banden moeten gehomologeerd zijn door BMW zélf (of toch bij (BMW) lease). Als dit niet zo is, draai je zelf op voor de schade.

Voor mijn LCI heb ik een voorstel gekregen om de 19" (winter)banden van de Inspiring (BE) er op te zetten. Gehomologeerde 20" banden bestaan niet.
Staat normaal toch op het homologatie attest welke banden mogen? Ik was al even bij de Bandencentrale gaan horen, maar die kon niks zeggen zonder dat attest.

• sevalo

Dat zijn deze dan?
19” Aerodynamic Dubbelspaak 842, Bicolor (Jet Black, Reflex Silver)
245/50R19 105V XL
Michelin Pilot Alpin 5 SUV ZP*
Runflat

https://shop.bmw.be/winterwielen/bmw-ix3/ix3

Zijn de enige die ik op de BKW (BE) site vindt voor de iX3

Is het ook niet vreemd dat het runflats zijn? Was dat geen dingetje met EVs en runflats? Kan me vergissen .

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Nu online
[...]

Dat verschil is wel heel groot. Kan niet alleen door de winterbanden komen. Tenzij ze we verkeerd opzitten. Wellicht ook kouder nu? Of andere gemiddelde snelheid? Een paar procent verschil kan. 10%+ bij gelijke omstandigheden niet.

• BMWix3
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 04:55
Iemand ervaring met de zilveren plastic kappen uit de velg te halen?
Ik durf er niet echt hard aan te trekken, handige manier om ze eruit te krijgen?

Terug zetten makkelijk te doen?

Ben benieuwd, maakt de velg vermoedelijk vast veel mooier dan het nu is....

• TonCoronel
BMWix3 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 04:02:
Ik durf er niet echt hard aan te trekken, handige manier om ze eruit te krijgen?

Tijdens de proefrit een paar maanden geleden heb ik het geprobeerd (zie eerste pagina van dit topic). Je moet inderdaad een beetje kracht zetten maar dan zijn ze prima te verwijderen met de hand, terugklikken is dan ook geen probleem.

iRacing Profiel

• ViperVR
  • Nu online
BMWix3 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 04:02:

Als in hierboven ;-)

[Voor 7% gewijzigd door ViperVR op 18-11-2021 08:11]

Don't Speak, Just Think

• kingachille
sevalo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:05:
[...]

Dat zijn deze dan?
245/50R19 105V XL
Runflat
Klopt!

• Klinkschakel
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 08:32

hmmmm, in mijn leasepakket zitten winterbanden maar niet op velg. Dus ik moet 20' winterbanden hebben, die blijkbaar niet bestaan?
Ik krijg mijn auto eind van de maand/volgende maand, dus wil eigenlijk gelijk over naar winterbanden.

[Voor 8% gewijzigd door Klinkschakel op 18-11-2021 09:28]

• Knutselwout
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 01-12 18:03
sevalo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:05:
[...]

Dat zijn deze dan?
245/50R19 105V XL
Runflat

https://shop.bmw.be/winterwielen/bmw-ix3/ix3

Zijn de enige die ik op de BKW (BE) site vindt voor de iX3

Is het ook niet vreemd dat het runflats zijn? Was dat geen dingetje met EVs en runflats? Kan me vergissen .
Deze heb ik gisteren gewisseld met de 20 inch zomerwielen. Wat ik vreemd vind is dat alle 4 de wielen gelijk zijn ten opzichte van de zomerwielen die achter breder zijn. Het zal wel goed zijn, de set komt van de dealer en er is mee gereden in een iX3 demo auto de afgelopen winter.

• Gyberto
@ Knutselwout:
merk je veel verschil tussen de 20 zomer en 19 winter ?

• oGoG
Vandaag de VIN gekregen en alles is erbij, ook de 6NW.
Maar ik was meer geïntereseerd in de opties van de zetels voor zowel passagier als chauffeur, en die zitten dan ook bij. Als ook de comfortaccess (322).

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

oGoG schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:42:
Vandaag de VIN gekregen en alles is erbij, ook de 6NW.
Maar ik was meer geïntereseerd in de opties van de zetels voor zowel passagier als chauffeur, en die zitten dan ook bij. Als ook de comfortaccess (322).
Dat is super! Dan lijkt het, in tegenstelling tot eerdere berichten, bij de iX3 allemaal mee te gaan vallen.

Toch even de voor de zekerheid :P Jij hebt dus op mdecoder.com geen "S48Z DEL.FR.PASS.LUMBAR SUPP./FR.PASS.BWA." ?

• sfm
Stefan© schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:57:
[...]

Dat is super! Dan lijkt het, in tegenstelling tot eerdere berichten, bij de iX3 allemaal mee te gaan vallen.

Toch even de voor de zekerheid :P Jij hebt dus op mdecoder.com geen "S48Z DEL.FR.PASS.LUMBAR SUPP./FR.PASS.BWA." ?
Dat zou mooi zijn, al ben ik benieuwd of het er echt op gaat zitten voor de passagiersstoel.

Dit is volgens mijn informatie voor het LCI model zelfs in de prijslijst/folder gewijzigd van beide voorstoellen naar alleen de bestuurdersstoel.

• oGoG
Stefan© schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:57:
[...]

Dat laatste begrijp ik niet, die S48Z staat wel degelijk, dit is de volledige lijst van "Comfort and Interior Equipment":
Comfort And Interior Equipment
S413 Luggage Compartment Net
S420 Sun Protection Glazing
S423 Floor Mats Velours
S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S481 Sports Seat
S488 Lumbar Support, Driver And Passenger
S48Z DEL.FR.PASS.LUMBAR SUPP./FR.PASS.BWA.
S490 Adjustment, Seat-Backrest Width
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S4LU Black High-Gloss Accent Chrm. Perlglanz
S4U0 Electroplat.Cover/Clip F.Operat.Elements
S4U9 Acoustic Pedestrian Protection
S4UR Ambient Interior Light
S4V1 BMW ICONICSOUNDS ELECTRIC

• sfm
oGoG schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:12:
[...]

Dat laatste begrijp ik niet, die S48Z staat wel degelijk, dit is de volledige lijst van "Comfort and Interior Equipment":
Comfort And Interior Equipment
S413 Luggage Compartment Net
S420 Sun Protection Glazing
S423 Floor Mats Velours
S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S481 Sports Seat
S488 Lumbar Support, Driver And Passenger
S48Z DEL.FR.PASS.LUMBAR SUPP./FR.PASS.BWA.
S490 Adjustment, Seat-Backrest Width
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S4LU Black High-Gloss Accent Chrm. Perlglanz
S4U0 Electroplat.Cover/Clip F.Operat.Elements
S4U9 Acoustic Pedestrian Protection
S4UR Ambient Interior Light
S4V1 BMW ICONICSOUNDS ELECTRIC
Z als laatste letter van een code staat voor het verwijderen/vervallen van een optie.

In jouw geval heb je dus (net als iedereen die recent een iX3 geleverd heeft gekregen of besteld heeft) een verstelbare lendensteun die op beide stoelen aanwezig zou zijn, maar nu vervallen is voor de passagiersstoel.

• oGoG
sfm schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:17:
[...]

Z als laatste letter van een code staat voor het verwijderen/vervallen van een optie.

In jouw geval heb je dus (net als iedereen die recent een iX3 geleverd heeft gekregen of besteld heeft) een verstelbare lendensteun die op beide stoelen aanwezig zou zijn, maar nu vervallen is voor de passagiersstoel.
Oh - Op zich geen probleem, maar de dealer moet mij dat wel vertellen en een korting gevenn hoe miniem deze ook is.

• Knutselwout
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 01-12 18:03
Gyberto schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:35:
@ Knutselwout:
merk je veel verschil tussen de 20 zomer en 19 winter ?
Sinds ik ze gewisseld heb, heb ik er nog niet in gereden, maar ik zal over een paar weken laten weten wat het verschil is.

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
jeeedeee schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:29:
Nog een positieve nieuwe review YouTube: 2021 BMW iX3: Posh electric family SUV

Inmiddels een afspraak gemaakt om mijn IX3 op te halen volgende week vrijdag. Wel ook eerst problemen met de bestelde auto, die inderdaad accu problemen had en niet uitgeleverd kon worden. Kunnen switchen naar een andere auto zonder de problemen. Uiteindelijk is het een IX3 High Executive, Carbonscharz geworden, met zwarte bekleding, shadow-line en trekhaak. Nog wel PRE LCI.

Zin in :)
Enig idee of de accu problemen zijn opgelost? Ik kan via de LM nog een IX3 HE krijgen die nu bij de dealer staat. Weet niet of dat dan gegarandeerd in 2021 op kenteken gezet kan worden.

• jeeedeee
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09:02
Z___Z schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:24:
[...]

Enig idee of de accu problemen zijn opgelost? Ik kan via de LM nog een IX3 HE krijgen die nu bij de dealer staat. Weet niet of dat dan gegarandeerd in 2021 op kenteken gezet kan worden.
Denk het niet, die auto die ik eerst besteld had blijft bij de dealer... Ik heb nu een andere gekregen, die niet de problemen had. Wel daardoor met iets andere config, maar dus wel levering in 2021. Ik zou dus navragen bij de dealer of deze dit jaar geleverd kan worden. Die van mij komt van Van Poelgeest. Kijkend op de website, in elk geval 2 pagina's aan nog leverbare modellen in 2021.. nog een heel aantal pagina's waar niks bij staat, dus waarschijnlijk 2022 :'(

https://www.van-poelgeest...e=12&vm_orderby=prijs-asc

Goed uitkijken dus! Als ik nu moet gaan zoeken zou ik trouwens een LCI gaan zoeken. schijnt dat die er in December ook aankomen.

• michaelvt
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 08:04

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Is er al iemand die op zijn iX3 de ruiten achteraf heeft laten tinten? En zijn er mensen die achteraf een trekhaak hebben laten monteren? Ervaringen zijn welkom :)

• pieterodb
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 29-11 11:23
Mogelijk een domme vraag, maar ik lees overal dat jullie je VIN-nummer hebben ontvangen. Komt dit (op jullie vraag) van de dealer? Proactief van de leasingmaatschappij? Just wondering. Mijne (LCI) zou geleverd worden in de garage op 24/12.

• DjCoke
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01-12 21:29
michaelvt schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:40:
Is er al iemand die op zijn iX3 de ruiten achteraf heeft laten tinten? En zijn er mensen die achteraf een trekhaak hebben laten monteren? Ervaringen zijn welkom :)
Ik heb getinte ramen geïnstalleerd achteraf vanwege de kleine achterin. En dat bevalt super goed! Moet je doen!

• Elan22
  • Laatst online: 28-11 18:13
Klinkschakel schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:27:
[...]

hmmmm, in mijn leasepakket zitten winterbanden maar niet op velg. Dus ik moet 20' winterbanden hebben, die blijkbaar niet bestaan?
Ik krijg mijn auto eind van de maand/volgende maand, dus wil eigenlijk gelijk over naar winterbanden.
Zelfde issue hier, mijn wagen wordt ook een van de volgende weken geleverd.
Dealer bevestigde mij dat geen specifieke 20' winterbanden gehomologeerd zijn maar in dat geval kunnen volgens hen winterbanden met zelfde maten en kenmerken (XL, gewichtcode) als de gehomologeerde zomerbanden gemonteerd (behalve snelheidscode, mag maat lager). Andere oplossing heb ik niet aangereikt gekregen.
Beperkte keuze, maar vb Continental Wintercontact 850P SUV en Bridgestone Blizzak LM005 hebben hier aanbod. Fingers crossed.
Heb wel al begin oktober via LM gereserveerd, want in december kan de keuze nog stuk beperkter zijn, zou ik zeker checken.

• MeesterPieter
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 09:02

MeesterPieter

PnP Pinball

Knutselwout schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:03:
[...]

Deze heb ik gisteren gewisseld met de 20 inch zomerwielen. Wat ik vreemd vind is dat alle 4 de wielen gelijk zijn ten opzichte van de zomerwielen die achter breder zijn. Het zal wel goed zijn, de set komt van de dealer en er is mee gereden in een iX3 demo auto de afgelopen winter.
normaal zijn winterbanden smaller als zomerbanden en juist geen breedset, om voldoende druk per vierkante centimeter te hebben bij sneeuw/ijs

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

• oGoG
pieterodb schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:18:
Mogelijk een domme vraag, maar ik lees overal dat jullie je VIN-nummer hebben ontvangen. Komt dit (op jullie vraag) van de dealer? Proactief van de leasingmaatschappij? Just wondering. Mijne (LCI) zou geleverd worden in de garage op 24/12.
Zeker geen domme vraag.

Vergeet de leasemaatschappij die heeft weinig tot geen informatie. De leasemaatschappij wordt op de hoogte gebracht door de dealer. Je kan eventueel je dealer contacteren waar je bedrijf zaken mee doet. Deze kan je informatie geven wat de status is van je wagen. Indien deze gefabriceed is, kan je vragen of een VIN nummer beshcikbaar is.

• Klinkschakel
Elan22 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:27:
[...]

Zelfde issue hier, mijn wagen wordt ook een van de volgende weken geleverd.
Dealer bevestigde mij dat geen specifieke 20' winterbanden gehomologeerd zijn maar in dat geval kunnen volgens hen winterbanden met zelfde maten en kenmerken (XL, gewichtcode) als de gehomologeerde zomerbanden gemonteerd (behalve snelheidscode, mag maat lager). Andere oplossing heb ik niet aangereikt gekregen.
Beperkte keuze, maar vb Continental Wintercontact 850P SUV en Bridgestone Blizzak LM005 hebben hier aanbod. Fingers crossed.
Heb wel al begin oktober via LM gereserveerd, want in december kan de keuze nog stuk beperkter zijn, zou ik zeker checken.
Ok, ik zal wel even zien.
Goed om te weten dat er aanbod is in 20’ op dezelfde maat.
Ik zal eerst een afspraak van levering moeten hebben en dan de bandenboer bellen over de voorraard.

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Nieuw Chinees beeldmateriaal van de iX3 LCI (3:10):

• Skiwi222
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 09:40
Bericht gehad van dealer: blijkbaar zou de mijne ook aankomen in week 49.
Lijkt erop dat dat de eerste shipment van LCI's naar Europa is.

• DjCoke
Ik vind die blauwe kleur echt vet en de stoelen lijken comfort stoelen te zijn die ik herken uit de vijf serie. Ik heb deze stoelen niet in mijn pre-LCI. Ziet er goed uit verder!

• kingachille
Skiwi222 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:01:
Wanneer had jij hem besteld?

• TonCoronel
Skiwi222 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:01:
Klopt, ik heb ook een LCI die op die zelfde boot staat en week 48/49 in Nederland aan komt. Overigens staan op die boot zowel pre LCI als LCI want mij werd door meerdere dealers een pre LCI aangeboden die week 48/49 zouden binnenkomen en gegarandeerd batterij probleemloos waren, echter maar 1 dealer bood me de kans op een LCI.

Ik geloof dat er manieren zijn om te achterhalen op welke boot (vermoedelijk) de auto's staan en zo zou je via online ship tracking daadwerkelijk de boot kunnen volgen, iemand een idee hoe?

iRacing Profiel

• Klinkschakel
TonCoronel schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:07:
[...]

Klopt, ik heb ook een LCI die op die zelfde boot staat en week 48/49 in Nederland aan komt. Overigens staan op die boot zowel pre LCI als LCI want mij werd door meerdere dealers een pre LCI aangeboden die week 48/49 zouden binnenkomen en gegarandeerd batterij probleemloos waren, echter maar 1 dealer bood me de kans op een LCI.

Ik geloof dat er manieren zijn om te achterhalen op welke boot (vermoedelijk) de auto's staan en zo zou je via online ship tracking daadwerkelijk de boot kunnen volgen, iemand een idee hoe?
Volgens mij kan dat niet meer, iig niet meer via BMW of je VIN. Ik heb meerdere bronnen gevraagd, enige wat je kan doen is gokken en kijken op het schema van NYK https://www.nykroro.com/customer/schedules.html
Je moet dan een boot hebben komende uit China en gaande naar Bremerhaven.

• TonCoronel
Ik kan niet zo snel op die site vinden of er boten uit China naar Bremerhaven varen...

Ik zie wel 2 boten die ofwel deze week(Cronus Leader) nog ofwel over 2 weken(Gentle Leader) in Bremerhaven zijn, die ook een bestemming van China hebben, maar kan dus niet zien of die boten eerst uit China zijn gekomen en daarna naar Bremerhaven zijn gevaren.
Ook geen idee hoe lang het duurt voordat een auto is gelost in Bremerhaven hoe lang het dan duurt voordat een dealer hem binnen heeft.

iRacing Profiel

• Klinkschakel
TonCoronel schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:00:
Ik kan niet zo snel op die site vinden of er boten uit China naar Bremerhaven varen...

Ik zie wel 2 boten die ofwel deze week(Cronus Leader) nog ofwel over 2 weken(Gentle Leader) in Bremerhaven zijn, die ook een bestemming van China hebben, maar kan dus niet zien of die boten eerst uit China zijn gekomen en daarna naar Bremerhaven zijn gevaren.
Ook geen idee hoe lang het duurt voordat een auto is gelost in Bremerhaven hoe lang het dan duurt voordat een dealer hem binnen heeft.
Het is inderdaad lastig om te volgen welke havens in China zijn aangedaan.

Ik denk dat mijn auto 2 weken geleden is gelost in Bremerhaven (op het bimmerforum is iemand met dezelfde productiedatum) en als het goed is komt hij nog deze week in NL aan. Dus reken op twee weken.

• Skiwi222
Begin juni is de leaseofferte goedgekeurd, ik vermoed dat de bestelling bij de dealer dus wel nog ergens in juni zal geplaatst zijn.

• oGoG
Skiwi222 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:52:
[...]

Begin juni is de leaseofferte goedgekeurd, ik vermoed dat de bestelling bij de dealer dus wel nog ergens in juni zal geplaatst zijn.
De Productie van de LCI is gestart in september. Dus indien productie voor deze maand, dan heb je de oude versie.

• Skiwi222
oGoG schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:12:
[...]

De Productie van de LCI is gestart in september. Dus indien productie voor deze maand, dan heb je de oude versie.
Productie was 28/9, bevestigd door de dealer.

Ik vermoed dat er trouwens enkel LCI's op die boot staan.

• Sandoor_MBA
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 30-11 14:35
Skiwi222 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:21:
[...]

Productie was 28/9, bevestigd door de dealer.

Ik vermoed dat er trouwens enkel LCI's op die boot staan.
Mijn LCI zou op de boot moeten staan - verwacht wk48 in NL

• RKram
  • Laatst online: 22:30
Mijn iX3 kan ik volgende week vrijdag ophalen bij de dealer. Hij is 26 juli geproduceerd en nu bijna klaar voor aflevering 🥳

• DEvRV
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 06:36
Lane change assist… werkt dat nou in NL? Mij nog niet gelukt! Iemand wel al?

• DjCoke
DEvRV schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:21:
Lane change assist… werkt dat nou in NL? Mij nog niet gelukt! Iemand wel al?
Nee dat staat niet aan helaas in Nederland. Je kan het wel laten coderen, maar daar is nog weinig informatie over, omdat men, zover ik kan nagaan, alleen bij de andere G0x hebben uitgevoerd en niet bij de iX3, wat volgens mij de G08 was. Dus durf het nog niet te doen :+

[Voor 4% gewijzigd door DjCoke op 20-11-2021 11:59]

• fluppie007
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 01-12 14:39
De mijne is gisteren voltooid. Lijkt erop dat ik geen deletion code heb voor de lendensteun? Of heeft de Executive/Inspiring geen lendensteun? Ik heb wel de wireless charging S6NW zie ik?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
Prod. Date  2021-11-19
Service History     !! CHECK HISTORY !!
Type    iX3 M Sport
Series  G08 ( Series)
Body Type   -
Steering    Left Hand Drive
Engine  HA0
Displacement    0
Power   0kw / 0hp
Drive   -
Transmission    Manual
Colour  carbon-schwarz
Upholstery  Sensatec perforated/black
Check mileage   http://www.auto-records.com

Editions and packages
S710    M leather steering wheel
S715    M Aerodynamics package
S7CG    BMW Repair Inclusive
S7EY    Inspiring
S7M9    Individual option high-gloss Shadow-Line

Comfort and interior equipment
S413    Luggage compartment net
S420    Sun protection glazing
S423    Floor mats velours
S430    Interior/outside mirror with auto dip
S431    Interior mirror with automatic-dip
S481    Sports seat
S494    Seat heating driver/passenger
S4KN    Interior trim alu.rhomb.w.accent strip
S4U0    Electroplat.cover/clip f.operat.elements
S4U9    Acoustic pedestrian protection
S4UR    Ambient interior light

Multimedia
S654    DAB tuner
S6AE    Teleservices
S6AF    Statutory emergency call
S6AK    Connected Drive Services
S6C4    Connected Package Professional
S6NW    Telephony with wireless charging
S6U3    BMW Live operating area Professional
S6WD    WLAN Hotspot

Driver assistance and lightning
S534    Automatic air conditioning
S548    Kilometre speedo
S552    Adaptive LED headlight
S5AC    High-beam assistant
S5AL    Active Protection
S5AU    Driving assistant professional
S5DA    Passenger airbag deactivation
S5DM    Parking assistance system

Wheels and drive
S223    Adaptive suspension
S230    Extra package, EU-speciifc
S2PA    Locking wheel bolt
S2VB    Tyre pressure display
S2VC    Tyre repair set

Environment and safety
S302    Alarm system
S3AC    Trailer coupling
S3DE    Omission of specific design scopes
S3MC    Indiv.roofrailing,mirror-fin.Shadow Line
S3MF    BMW INDIVIDUAL LIGHTS SHADOW LINE
S868    Language version, Dutch
S886    On-board literature, Dutch
S8R9    Refrigerant R1234yf
S8S3    Automatic locking during starting
S8TF    Active pedestrian protection
S8TR    Decoding additional functions

Individual equipment
S760    High gloss shadow line
S775    Headlining anthracite

Other equipment
S1VA    BMW lt-alloy wheel aerodynamic 842 JB
S925    Dummy-SALAPA
SA050   50 Ah AGM battery

• Skiwi222
Ik denk dat die op de LCI sowieso nooit beschikbaar is geweest, en dus hoeft die ook niet te worden verwijderd

• sfm
Skiwi222 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:14:
Ik denk dat die op de LCI sowieso nooit beschikbaar is geweest, en dus hoeft die ook niet te worden verwijderd
Staat bij mijn LCI wel gewoon in het overzicht (inclusief de melding dat die van de passagiersstoel vervallen/verwijderd is), dus ik denk dat deze Executive/Inspiring uitvoering überhaupt geen verstelbare lendensteun heeft op de beide voorstoelen.

[Voor 3% gewijzigd door sfm op 20-11-2021 21:14]

• ViperVR
  • Nu online
sfm schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:42:
[...]

Staat bij mijn LCI wel gewoon in het overzicht (inclusief de melding dat die van de passagiersstoel vervallen/verwijderd is), dus ik denk dat deze Executive/Inspiring uitvoering überhaupt geen verstelbare lendensteun heeft op de beide voorstoelen.
Elektrisch verstelbare lendensteun is een optie die alleen beschikbaar is binnen het High Executive (Impressive) pakket. Deze informatie m.b.t. de pakketten Executive en High Executive kun je ophalen uit de configurator op de website van BMW. (meer details bij High Executive geeft de extra opties weer van het HE pakket, waaronder dus deze).

[Voor 18% gewijzigd door ViperVR op 22-11-2021 08:14]

Don't Speak, Just Think

• Skiwi222
De laatste dagen verschijnen er tal van reviews van de LCI op YouTube uit Aziatische landen (Korea, Thailand,...)
Het ziet ernaar uit dat de eerste shipment daar is aangekomen. Benieuwd wanneer de eerste Europese reviews gaan opduiken.

• BatW
Klinkschakel schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:58:
[...]

Ok, ik zal wel even zien.
Goed om te weten dat er aanbod is in 20’ op dezelfde maat.
Ik zal eerst een afspraak van levering moeten hebben en dan de bandenboer bellen over de voorraard.
As Donderdag gaan de winterbanden indezelfde maat 20inch er onder bij Profile. Rij winterbanden altijd Run Flat en deze zijn dus ook leverbaar in de 20 inch voor en achter. Geen zin om met lekke band naast vangrail te staan. 1 x gehad en nooit meer 60 minuten moeten wachten met -/-6 graden en daarna te horen gekregen dat ze niet konden vervangen omdat niet voorradig waren. Nu rustig naar benzinepomp en veilig wachten met de kachel aan :-)

• Klinkschakel
BatW schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:04:
[...]

As Donderdag gaan de winterbanden indezelfde maat 20inch er onder bij Profile. Rij winterbanden altijd Run Flat en deze zijn dus ook leverbaar in de 20 inch voor en achter. Geen zin om met lekke band naast vangrail te staan. 1 x gehad en nooit meer 60 minuten moeten wachten met -/-6 graden en daarna te horen gekregen dat ze niet konden vervangen omdat niet voorradig waren. Nu rustig naar benzinepomp en veilig wachten met de kachel aan :-)
OK bedankt! Ik zit zelf ook bij Profile dus goed om te horen dat ze een oplossing hebben.

Nu nog mijn auto... hij schijnt in Europa te zijn sinds vorige week maar de dealer heeft geen idee wanneer hij hem kan ontvangen. Nog steeds op planning begin december.

• ATCO
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
BatW schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:04:
[...]

Misschien toch je handleiding ff checken, volgens een Duits forum staat daarin dat op 20" GEEN runflat mogen.

R20 - Reifen 245/45 und 275/40 dürfen keine Notlaufeigenschaften (RunFlat) besitzen.

Waarschijnlijk vanwege de geringe bandhoogte.

• Byron_1978
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 09:47
Heeft er iemand deze youtube clip al bekeken:
2022 BMW iX3 - Full review (Life In Luxury)

Hier spreken ze over 2 verschillen gaande naar de facelift:
1) laden van 10% tot 80% zou van 34 minuten naar 32 minuten gaan.
2) acceleratie van 80km/h tot 120km/h zou van 4.1sec naar 2.5sec gaan.

Vooral dat laatste lijkt me redelijk straf aangezien ze zeggen dat de motor dezelfde is...
De witte die ze tonen is trouwens geen iX3 maar een X3 M40i...

[Voor 5% gewijzigd door Byron_1978 op 25-11-2021 08:50. Reden: typfoutje]

• The DeZ
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 09:39
Byron_1978 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:49:
Heeft er iemand deze youtube clip al bekeken:
2022 BMW iX3 - Full review (Life In Luxury)

Hier spreken ze over 2 verschillen gaande naar de facelift:
1) laden van 10% tot 80% zou van 34 minuten naar 32 minuten gaan.
2) acceleratie van 80km/h tot 120km/h zou van 4.1sec naar 2.5sec gaan.

Vooral dat laatste lijkt me redelijk straf aangezien ze zeggen dat de motor dezelfde is...
De witte die ze tonen is trouwens geen iX3 maar een X3 M40i...
Die verbeterde (tussen) acceleratie zou prima een waarheid kunnen zijn. Het vermogen van de motor is maar een aspect hier in. De wijze van vermogensafgifte is een andere variabele i.s.m. de batterij. Bij mijn huidige EV zijn er diverse keren door middel van een software update verbeteringen doorgevoerd in de trend van: driveabliity, rijbereik en acceleratie.

• Byron_1978
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 09:47
The DeZ schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:56:
[...]

Die verbeterde (tussen) acceleratie zou prima een waarheid kunnen zijn. Het vermogen van de motor is maar een aspect hier in. De wijze van vermogensafgifte is een andere variabele i.s.m. de batterij. Bij mijn huidige EV zijn er diverse keren door middel van een software update verbeteringen doorgevoerd in de trend van: driveabliity, rijbereik en acceleratie.
Ik ben nog nieuw in het hele EV gegeven...Nog veel bij te leren blijkbaar :)

Dat zou goed nieuws zijn. Ik was al onder de indruk door mijn testrit met de pre-facelift versie.

• Sandoor_MBA
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 30-11 14:35
Ondanks de titel van de clip, is dit natuurlijk geen review. Het gaat om een door een computer opgelezen tekst waar de specs vooral worden besproken. Ik zie alleen maar stock video, dus ik neem aan dat de auto niet is bereden door de mensen achter het filmpje.

Totdat ik een echte review wacht ik nog even af wat te geloven.

• Miguel
  • Registratie: februari 2007
  • Nu online
Die informatie komt ook van BMW zelf:
https://www.press.bmwgrou...achment/T0338848EN/490318

Charging 10-80%
32 min at 150 kW DC

Acceleration 80-120 km/h
2.5s

Onze LCI zou volgende week bij de dealer moeten binnenkomen *O* . Was initieel pas voor eind december / begin januari.

• bvm001
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 09:38
Miguel schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:10:

Charging 10-80%
32 min at 150 kW DC

Acceleration 80-120 km/h
2.5s

Onze LCI zou volgende week bij de dealer moeten binnenkomen *O* . Was initieel pas voor eind december / begin januari.
Leuk nieuws!

Wanneer is hij geproduceerd?

• kingachille
Daar ben ik ook benieuwd naar! De mijne zou ook begin januari geleverd worden :)
Misschien heeft de boot de wind in de rug gehad oOo

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

bvm001 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:55:
[...]

Leuk nieuws!

Wanneer is hij geproduceerd?
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar :D

• Miguel
  • Nu online
Exacte datums weet ik niet maar hij is in week 38 uit de fabriek gekomen. Op 12 oktober had ik contact met onze dealer en toen was hij al onderweg naar hier.

Er zou ook niets geschrapt of vervangen zijn, volledig volgens spec. Wel eerst zien en dan geloven want een VIN nummer heb ik niet om het na te kijken.

De bestelling was geplaatst midden juli. We gingen eerst voor de pre-LCI gaan maar dan toch besloten om te wachten.

• piripi
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 08:18
kingachille schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:23:
Daar ben ik ook benieuwd naar! De mijne zou ook begin januari geleverd worden :)
Misschien heeft de boot de wind in de rug gehad oOo
:) :) :) :) Idem

Al ben ik nog aan het wachten op mijn laadinfra, dus voor mij hoeft het in principe nog niet

xbox: pvanst1p

• Skiwi222
piripi schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:03:
[...]

:) :) :) :) Idem

Al ben ik nog aan het wachten op mijn laadinfra, dus voor mij hoeft het in principe nog niet
Idem ;)

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Charging 10-80%
32 min at 150 kW DC

Acceleration 80-120 km/h
2.5s

Was het dan wel 4 seconde in de pre-LCI, want als de 0-100 tijd gelijk is gebleven, moet het verschil in de 100-120 zitten, of de LCI is langzamer off the line. 1.5s verbetering op 100-120 lijkt me vrij fors.

• Josken
  • Registratie: augustus 2021
  • Nu online
Acceleratie is idem gebleven bij beide versies, enkel de laadsnelheid is voor de LCI met 2min verbeterd.
Mijn pre LCI staat trouwens nogsteeds bij de dealer sinds augustus 2021, zonder concrete info en oplossing/tegemoetkoming! (Battery safety issue)
Bij BMW en de leasefirma hebben ze blijkbaar geen aandacht voor klantentevredenheid, dat voor n premium merk :-(

• Gyberto

Acceleration 80-120 km/h
2.5s

Dit zou bij de pre-LCI 3,8 sec zijn. Zomaar een stuk sneller dus.
Bijzonder dat alle andere waarden dan wel gelijk blijven.

• piripi
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 08:18
Gyberto schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:20:

Acceleration 80-120 km/h
2.5s

Dit zou bij de pre-LCI 3,8 sec zijn. Zomaar een stuk sneller dus.
Bijzonder dat alle andere waarden dan wel gelijk blijven.
Laten we wel het eens zijn dat voor de meesten onder ons die van een brandstofwagen komen, dit verschil niet duidelijk zal worden. Het is en blijft zoveel sneller in acceleratie dan dat we gewoon waren >:)

xbox: pvanst1p

• Gyberto
Dat ben ik 100% met je eens. Dit wordt mijn 3e EV en ik merk dat ik vrijwel nooit fullpower wegrij. En dan nog ben je vaak sneller dan het gemiddelde verkeer om je heen.
Maar met die 2,5 sec zal ik toch maar setje extra achterbanden bestellen ::))

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

NCAP: 'RIJHULPSYSTEMEN POLESTAR 2 MATIG'
Euro NCAP heeft de rijhulpsystemen van zeven auto's op de snelweg aan de tand gevoeld. De soft- en hardware van de BMW iX3 werd als 'zeer goed' bestempeld, al wist de Polestar 2 geen indruk te maken.

• fluppie007
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 01-12 14:39
Ivm de discussie over hernemingen en laden
fluppie007 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:12:
In de specs van dat persdocument staat idd 2.5s 80-120 km/h en 32min laden voor 10 tot 80%.
https://www.press.bmwgrou...achment/T0339438NL/487672

In het oude persdocument was het ook al 2.5s en toen was er 80% charge gespecificeerd, mogelijks was dat starten van bijna 0% ?
https://www.press.bmwgrou...achment/T0311072NL/454774

• oGoG
Weet niet of jullie deze korte film gezien hebben, maar deze geeft mooi weer wanneer je dark shadow pack neemt, dat je ook een mooie zwarte headlights hebt, heel mooi. Kan niet wachten todat ik de mijne zie in het echt. (Nog zeker 3 maanden wachten).
YouTube: BMW IX3見てきました!

• pieterodb
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 29-11 11:23
oGoG schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:09:
Weet niet of jullie deze korte film gezien hebben, maar deze geeft mooi weer wanneer je dark shadow pack neemt, dat je ook een mooie zwarte headlights hebt, heel mooi. Kan niet wachten todat ik de mijne zie in het echt. (Nog zeker 3 maanden wachten).
YouTube: BMW IX3見てきました!
Lekker sporty! Alleen jammer van die zilvergrijze achterflappen onderaan. Moesten die nu nog eens zwart geweest zijn 8)

• DjCoke
Dat is nu precies waarom ik BMW kies. Gewoon top kwaliteit op de safety features. Wel raar dat Volvo/Polestar zo slecht scored. Die hadden toch veel beter kunnen doen?

Aanvulling (ergenis modus): even bijladen als het koud is is echt geen aanrader. Dit keer kwam ik niet hoger uit dan 60% soc 15kWh - 34 kWh met 4,5 graden op 300 kW. Dat doet de bimmer dus echt miserabel.

[Voor 19% gewijzigd door DjCoke op 26-11-2021 07:36]

• Bombardon

De mijne is week 37 geproduceerd, dan moet die ook op dit schip gezeten hebben.
Is toch 20 dagen eerder dan verwacht. Er werd bij de dealer 3 maand transport per schip gerekend.
Als de leasingmaatschappij nu meewerkt wordt hij misschien toch nog in December ingeschreven _/-\o_

Miguel, is dit een levering in NL of Belgie? Bij mij is het Belgie, Jorssen.

• Skiwi222
Bombardon schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:38:
[...]

De mijne is week 37 geproduceerd, dan moet die ook op dit schip gezeten hebben.
Is toch 20 dagen eerder dan verwacht. Er werd bij de dealer 3 maand transport per schip gerekend.
Als de leasingmaatschappij nu meewerkt wordt hij misschien toch nog in December ingeschreven _/-\o_

Die van mij is geproduceerd in week 39 en was gepland om in week 49 aan te komen. Wellicht ook dezelfde shipment.
Lijkt me wel onwaarschijnlijk dat de leasemaatschappij die nog voor het nieuwe jaar zal inschrijven, dat is niet goed voor de herverkoopwaarde.

Voor mij geen erg aangezien ik nog wat kleine schade aan mijn huidige moet laten repareren en de laadpaal nog niet geïnstalleerd is.

• Insidio2
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Wacht hier nog steeds op mijn pre-lci, reeds bij de dealer sinds eind augustus. De dealer had belooft dat men in december nieuws ging krijgen van BMW met verder instructies, begint aardig dichtbij te komen.
Iemand anders hetzelfde battery issue en al meer nieuws?

• Louisinho
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 09:52
Insidio2 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:15:
Wacht hier nog steeds op mijn pre-lci, reeds bij de dealer sinds eind augustus. De dealer had belooft dat men in december nieuws ging krijgen van BMW met verder instructies, begint aardig dichtbij te komen.
Iemand anders hetzelfde battery issue en al meer nieuws?
Hetzelfde issue maar geen nieuws, behalve de belofte dat de auto nog in 2021 op kenteken gezet wordt. Verder gaf de dealer afgelopen zaterdag aan dat ze een extra parkeerplaats bij moesten huren om alle recent geleverde iX3s kwijt te kunnen.

• Miguel
  • Nu online
Wij hebben hem gekocht in België bij BMW Daeninck.

Wel jammer voor de mensen met de batterij problemen. Hopelijk vinden ze snel een passende oplossing.
Mogen jullie het order niet omzetten naar een voorraad exemplaar? Op de BMW site zelf zijn er een hele hoop te vinden die "onmiddellijk" beschikbaar zijn.

• Bombardon
Valt me wel tegen van BMW dat ze zelf geen voorstel doen aan de mensen met batterij issues.

• Klinkschakel

:9
Eind april besteld, productie eind augustus en sinds gisteren bij de dealer!
Maandag hopelijk een afleverafpraak maar 2021 rijden sowiezo! _/-\o_

• kingachille
Ik zie veel foto’s van “bij de dealer voor levering”. Laat jullie dealer jullie dan even komen kijken? Of hoe komen jullie aan die foto’s altijd?

Ik verwacht dat ik gewoon een telefoon ga krijgen “hij is er, wat past er om hem te komen halen?”

• Klinkschakel
kingachille schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:47:
Ik zie veel foto’s van “bij de dealer voor levering”. Laat jullie dealer jullie dan even komen kijken? Of hoe komen jullie aan die foto’s altijd?

Ik verwacht dat ik gewoon een telefoon ga krijgen “hij is er, wat past er om hem te komen halen?”
Ik heb de fotos doorgestuurd gekregen van de dealer. Bij mijn 5 serie kon ik gewoon komen kijken om erin te zitten en fotos te maken. Neem aan dat het dit keer ook kan. Is maar wat je leuk vind, denk dat ik dit keer gewoon wacht tot de levering.

• Skiwi222
YouTube: 【Kagawa BMW】BMW iX3がやってきた!

Showroom walkaround van een witte LCI met dark shadow pack.

Als ik die zie dan heb ik toch een beetje spijt dat ik de mijne in het zwart (ook met dark shadow) heb besteld. Maar dat was toen ik nog niet wist hoe de LCI er zou gaan uitzien, de pre-LCI vond ik mooier in het zwart.

• BatW
ATCO schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:16:
[...]

Misschien toch je handleiding ff checken, volgens een Duits forum staat daarin dat op 20" GEEN runflat mogen.

R20 - Reifen 245/45 und 275/40 dürfen keine Notlaufeigenschaften (RunFlat) besitzen.

Waarschijnlijk vanwege de geringe bandhoogte.
Zo zie je maar dat wat er op forums staat niet altijd klopt. Bij mijn bestelling van de pre-LCI had ik duidelijk gezien dat hij op run-flat staat en dat is door prive omstandigheden een must. Naderhand kon ik het niet meer terugvinden en bij aflevering ook niet op de banden van Yokohama. Deze week zijn er 20 inch Pirelli winterbanden ondergekomen in de XL uitvoering en wat bleek de zomerbanden waren toch run-flat toen ze werden verwijderd ondanks dat er geen RCS indicatie opstond bij Yokohama. Had ik het toch goed gezien bij mijn bestelling in jan.2021.

In de NL handleiding spreken ze zelfs alleen maar over runflat banden en als je ze gaat vervangen voor standaard je reservewiel of reparatieset moet aanschaffen.

Geen idee of andere merken banden ook run-flat zijn maar de Yokohma zomerbanden dus wel degelijk.

Verbruik ging nu van 18,7kWh naar 19,3kWh en dat viel me reuze mee.

[Voor 14% gewijzigd door BatW op 28-11-2021 17:08]

• BatW
Skiwi222 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:07:
YouTube: 【Kagawa BMW】BMW iX3がやってきた!

Showroom walkaround van een witte LCI met dark shadow pack.

Als ik die zie dan heb ik toch een beetje spijt dat ik de mijne in het zwart (ook met dark shadow) heb besteld. Maar dat was toen ik nog niet wist hoe de LCI er zou gaan uitzien, de pre-LCI vond ik mooier in het zwart.
Ik ben blij dat ik de witte uitvoering niet heb besteld want met dark shadow lijkt de auto net een Rayban bril op te hebben. Smaken verschillen natuurlijk blijf jammer vinden dat er zo weinig kleuren beschikbaar zijn want had hem graag in BMW blauw of Mazda CX5 rood met dark shadow gehad. :o :o
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee