hier geen problemen. Rijd je wel op het juiste mybmw account in de iX3?
Privacy instellingen in de auto staan ook goed? Dat alle analyses worden doorgegeven?
Welkom op tweakersEastGeo schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:45:
Sinds half mei komen er geen nieuwe ritten meer bij in de app. Daarvoor heeft het altijd gewerkt.
[Afbeelding]
Dit heb ik al getest:
- App herstart
- Afmelden uit de app en terug aanmelden
- Afmelden uit de auto en terug aanmelden
- App verwijderen en opnieuw installeren
Het vreemde is dat de ritten wel toekomen in TRONITY app. Dus de auto stuurt de ritten wel door naar de BMW server.
Iemand dit al gehad?
Ik heb dit ook gehad en ik heb het met hulp van bmw kunnen oplossen.
1). Soft reboot het systeem. 30 sec de volume knop indrukken terwijl de auto aan staat
2) wacht minimaal 30 minuten en doe dan het volgende in je auto:
1. "APPS"
2. "Geïnstalleerde apps" (Niet kiezen/klikken)
3. Fysieke option toets indrukken (Bevindt zich rechtsonder bij uw iDrive controller)
4. "Apps en diensten updaten"
Succes
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Ik moest vanochtend vroeg vertrekken en had al gezien dat ik onderweg even moest snel laden omdat ik op de plek waar ik dit weekend was niet kon laden. Geen probleem maar nu probeerde ik de accu voor te verwarmen onderweg en de app was grijs en kon hem niet selecteren. Iemand eerder gehad? Uiteindelijk pakte hij wel 150KW maar duurde best even voordat ie daar op zat.
:strip_exif()/f/image/HK2vMpcn1jwfVIPyRyAfVPAb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kreeg gisteren de melding van een terugroepactie op mijn iX3 M SPORT uit dec '21.
Zonet gebeld naar mijn BMW dealer en die zei dat het absoluut niet dringend was en kan uitgesteld worden tot bij een onderhoud in december.
Hij kon echter geen details geven over wat het nu precies ging.
Nog iemand die deze terugroepactie kreeg en meer info heeft?
Zonet gebeld naar mijn BMW dealer en die zei dat het absoluut niet dringend was en kan uitgesteld worden tot bij een onderhoud in december.
Begrijp dat enkel de LCI accu voorverwarming heeft? Ik heb deze icoon niet in mijn app omgeving.
Afgelopen dagen veel file gereden. Veel beter wordt het niet met de range. Overall 21.1kW/100 met 33623km
Afgelopen dagen veel file gereden. Veel beter wordt het niet met de range. Overall 21.1kW/100 met 33623km
:fill(white):strip_exif()/f/image/f5yYt7KE3TekElRyswajlVmu.png?f=user_large)
in het verleden had ik parkmobile werkend met de auto. Sinds easypark krijg ik geen koppeling meer voor elkaar. Zijn er ervaringen met parkeerapps die vanuit de iX3 werken en in het bijzonder bij wegrijden, dus de transactie beëindigen en bij parkeren in een betaald parkerengebied een popup geven?
wow 460km rijbereik, dat heb ik nog nooit in m'n scherm zien staanMart schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:04:
Begrijp dat enkel de LCI accu voorverwarming heeft? Ik heb deze icoon niet in mijn app omgeving.
[Afbeelding]
Parkmobile wordt al enkele maanden niet meer ondersteunt. Indien een app update geaccepteerd in de BMW omgeving zal Parkmobile niet meer werken. Parkmobile is Easypark geworden en de app Parkmobile staat wel in de lijst maar dat terzijde. De nieuwe BMW parkeer app werkt wel maar ook bij mij werkt de automatische pop-up niet bij aankomst en vertrek. Handmatige starten en uitschakelen dus. Notificaties staan verder aan. Hopelijk wordt dit met een release update opgelost. Vond dit echt een hele fijne functie i.c.m het premium gevoel.
Ik rijd sinds 1,5j met de iX3 (facelift) rond zonder veel noemenswaardige issues, op één na dan. Wanneer ik via Carplay telefonneer, komt er na bepaalde tijd een soort delay op de lijn. Dit wordt erger en erger tot wel 15 seconden!
Ik ken nog 2 mensen met ditzelfde issue in de IX3. We zijn alleen Proximus klant en het probleem lijkt zich vooral voor te doen op autosnelwegen. Ik vermoed dat het gebeurt bij het 'switchen' van telefoonmasten.
Nog iemand dit issue? Bij BMW vallen ze uit de lucht en doen ze alsof ik als enige dit issue heb. Benieuwd naar de reacties!
Ik ken nog 2 mensen met ditzelfde issue in de IX3. We zijn alleen Proximus klant en het probleem lijkt zich vooral voor te doen op autosnelwegen. Ik vermoed dat het gebeurt bij het 'switchen' van telefoonmasten.
Nog iemand dit issue? Bij BMW vallen ze uit de lucht en doen ze alsof ik als enige dit issue heb. Benieuwd naar de reacties!
Een RAN netwerk heeft echt wel een zeer sollide vorm van overdracht bij mobiele gesprekken. Moest dit effectief een probleem zijn aan het RAN netwerk dan zou het bij alle operatoren klachten regenen.pieterodb schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:59:
Ik rijd sinds 1,5j met de iX3 (facelift) rond zonder veel noemenswaardige issues, op één na dan. Wanneer ik via Carplay telefonneer, komt er na bepaalde tijd een soort delay op de lijn. Dit wordt erger en erger tot wel 15 seconden!
Volgens mij ga je het eerder richting de CarPlay zelf moeten zoeken.
Moest je het nog niet gedaan hebben, probeer eens om je wagen volledig te wissen uit je Carplay profiel op je iPhone en nadien opnieuw toe te voegen.
De Bluetooth kan trouwens ook een delay opbouwen.
Daarom ook best eens kijken welk model iPhone en welke iOS versie? Alles up to date? De laatste iOS updates hebben ook wel wat bluetooth aanpassingen gehad.
Als bovenstaande zaken niet helpen, probeer het ook eens met een USB kabel en niet draadloos, gewoon al om te kunnen uitsluiten waar het probleem juist kan zitten...
[ Voor 9% gewijzigd door DieterC op 31-05-2023 15:48 ]
Verwijderd
Hier ook Proximus, Carplay, zonder enige issues. En ik bel echt wel veel én lang als ik in de wagen zit :-)
Pre-LCI, ik heb weer een OTA update aangeboden gekregen, vanmorgen geinstalleerd zonder problemen.
Van 11/2022.63 naar 03/2023.53
Verwijderd
De mijne (pre-LCI) gaat begin Juli op onderhoud en zal dan maar een update vragen. Zit nog op 03/2022 en nog nooit een OTA gekregen.
Ik heb deze week ook een terugroep actie notificatie gekregen. Contact opgenomen met de dealer en die sprak van een software update van de stuurmodule. Mijn IX3 is van jan '22, dus zelfde productieperiode.xdilatedx schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:50:
Ik kreeg gisteren de melding van een terugroepactie op mijn iX3 M SPORT uit dec '21.
Mijn afspraak is ingepland voor einde van de maand, met een vervangwagen ter beschikking. ben wel benieuwd naar mogelijk terug een ICE BMW te rijden
Hier ook Pre-LCI van mei 2021 een update ontvangen.Klinkschakel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:58:
Pre-LCI, ik heb weer een OTA update aangeboden gekregen, vanmorgen geinstalleerd zonder problemen.
Na een paar kilometer dan past die zich wel aan naar normaal verbruik :-)Mart schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:04:
[Afbeelding]
Yes hier ook, en ook zonder problemen geïnstalleerd (pre-LCI okt 2021)BatW schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:02:
[...]
Hier ook Pre-LCI van mei 2021 een update ontvangen.
Heb ook de update 03/2023.53 geïnstalleerd. Helaas heeft deze nieuwe update wel de stoplicht en baanwissel functies verwijderd. Deze waren vrijgeschakeld. Eerdere 2 updates waren deze niet overschreven in de mapping.
Net de bevestiging gehad dat de bestelling onderweg is naar de leasingmaatschappij.
Het wordt dus een BMW iX3 Impressive Pythonic Blue met leder 'Vernasca' Mokka met adaptieve M sportophanging (geen idee wat dat gaat geven tov. met de normale adaptieve ophanging).
Nu wachten tot de bestelling effectief geplaatst is en ik een eerste geschatte leverdatum ga krijgen.
Het wordt dus een BMW iX3 Impressive Pythonic Blue met leder 'Vernasca' Mokka met adaptieve M sportophanging (geen idee wat dat gaat geven tov. met de normale adaptieve ophanging).
Nu wachten tot de bestelling effectief geplaatst is en ik een eerste geschatte leverdatum ga krijgen.
Had ik die bij jou vrijgeschakeld? Anders stuur maar bericht om het terug aan te zetten.Mart schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:04:
Heb ook de update 03/2023.53 geïnstalleerd. Helaas heeft deze nieuwe update wel de stoplicht en baanwissel functies verwijderd. Deze waren vrijgeschakeld. Eerdere 2 updates waren deze niet overschreven in de mapping.
iX3-2022 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:16:
[...]
Heb je een foto van de originele kabel van BMW? Die van mij is grijs met zwarte stekkers van kunststof.
:strip_exif()/f/image/cnAGI2jRF2HlbbKGJT05lDdB.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze had je nog tegoed. De hele stekker is volgens mij van gegoten aluminium(zeker geen plastic o.i.d) op stuk na aan het begin waar de kabel in gaat. Stekker en kabel zijn echt zwaar en niet te vergelijken met kabel welke bv bij de Q4 en laadpaal zit. Denk er zelfs over om andere goedkopere kabel te kopen want mijn vrouw heeft echt moeite met verwijderen en nu spuiten we hem in met W40 en laten hem dan drogen (niet binnenkant
Ik denk dat ze mijn ix3 ergens achteraan op de parking in Zeebrugge hebben gezet.
Eind vorige week was het zeven weken geleden dat het schip in de haven is aangekomen.
Vrijdag nog eens gehoord bij de garage. Boodschap: auto is nog altijd niet door douane/havenautoriteiten vrijgegeven.
Om moedeloos van te worden. Intussen al 14 maanden aan het wachten.
Eind vorige week was het zeven weken geleden dat het schip in de haven is aangekomen.
Vrijdag nog eens gehoord bij de garage. Boodschap: auto is nog altijd niet door douane/havenautoriteiten vrijgegeven.
Ook op de LCI komt de update naar 03/2023.53 binnen. De OTA update naar 11/2022.63 kwam op 2 maart binnen, dus deze update was onverwacht snel.Klinkschakel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:58:
:strip_exif()/f/image/6bp3Pd2mpjIgOURVlW8W04sp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2UZfKz9Ssj6vDt8dowTZ4vRW.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/6EcfeTxurHqXUJpflL5VLSse.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0xaowNUcXkELJP2NGLttWa16.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jy3WK6PMqsbcuWHWRNuFKjxu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zaomJiPMgtw7rqXPqJWDLyHt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/yF1xdAQlqzb8SuJKLf5MsujN.png?f=fotoalbum_large)
"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)
Heb jij de executive of high executive uitvoering? Er staat nl “ als uw voertuig de juiste uitvoering heeft”.Boston schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:55:
[...]
Ook op de LCI komt de update naar 03/2023.53 binnen. De OTA update naar 11/2022.63 kwam op 2 maart binnen, dus deze update was onverwacht snel.
Ik heb de executive en al een jaar geen OTA ontvangen, laatste update 11/2022.63 was bij de dealer.
[ Voor 12% gewijzigd door mtv1 op 05-06-2023 10:10 ]
Mijn IX3 LCI is een High Executive versie en blijkbaar is dat de juiste uitvoering voor de 03/2023.53 update. (Besteld in augustus 2021 en uitgeleverd in januari 2022, dus gewoon nog met een fatsoenlijke versnellingspook.)mtv1 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 14:57:
[...]
Heb jij de executive of high executive uitvoering? Er staat nl “ als uw voertuig de juiste uitvoering heeft”.
"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)
Ik heb de executive uitvoering model 2022, met dezelfde pook. (Dec 2021 besteld, mei 2022 rijden). Al bijna 20K op de teller. Sinds deze tijd geen OTA ontvangen, 11.2022/63 was door dealer gedaanBoston schreef op zondag 4 juni 2023 @ 15:49:
[...]
Mijn IX3 LCI is een High Executive versie en blijkbaar is dat de juiste uitvoering voor de 03/2023.53 update. (Besteld in augustus 2021 en uitgeleverd in januari 2022, dus gewoon nog met een fatsoenlijke versnellingspook.)
[ Voor 7% gewijzigd door mtv1 op 05-06-2023 10:11 ]
Mooi maar wat is los van de disclaimers nu precies nieuw?Boston schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:55:
[...]
Ook op de LCI komt de update naar 03/2023.53 binnen. De OTA update naar 11/2022.63 kwam op 2 maart binnen, dus deze update was onverwacht snel.
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Heb het idee na deze update de rijhulpsystemen iets beter werken. Lijkt rustiger in de stuurbewegingen. Maar wellicht is dit een placebo effect. Wel opmerkelijk dat de bestuurdersprofielen individuel niet meer met de knop eco/sport te wijzigen zijn qua aanpassing van instellingen. Bedoel hiermee niet het wisselen onderling maar de instellingen wijzigen van stuur en motor instellingen in eco / sport individueel. Dit moet nu verplicht via het menu op de display. Dacht eerst aan veiligheid indien bij rijden je de profielen niet meer kan aanpassen met instellingen. Maar ook in stilstand of “P” modus werkt dit niet meer.
Is dat LCI of pre-LCI want als ik vanuit Comfort naar Eco ga kan ik gewoon met de iDrive profiel onder het rijden tijdelijk aanpassen in mijnpre-LCI na de update.Mart schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:09:
Heb het idee na deze update de rijhulpsystemen iets beter werken. Lijkt rustiger in de stuurbewegingen. Maar wellicht is dit een placebo effect. Wel opmerkelijk dat de bestuurdersprofielen individuel niet meer met de knop eco/sport te wijzigen zijn qua aanpassing van instellingen. Bedoel hiermee niet het wisselen onderling maar de instellingen wijzigen van stuur en motor instellingen in eco / sport individueel. Dit moet nu verplicht via het menu op de display. Dacht eerst aan veiligheid indien bij rijden je de profielen niet meer kan aanpassen met instellingen. Maar ook in stilstand of “P” modus werkt dit niet meer.
Heeft er iemand de adaptieve M sportophanging (en merk je het verschil met de normale adaptieve ophanging) ?
ik rijd de pre-lci. Vroeger kon ik al rijdend of bij stilstand de profielen oproepen via het scherm door de drukknoppen. Zie mijn filmpjeBatW schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:52:
[...]
Is dat LCI of pre-LCI want als ik vanuit Comfort naar Eco ga kan ik gewoon met de iDrive profiel onder het rijden tijdelijk aanpassen in mijnpre-LCI na de update.

Ik heb niet een fabrieks-af M pakket, volgens mij was dit nog niet te configureren (kenteken 2020). Wel de sportdemping bijbesteld via de BMW app. Vooral de opritten en afritten zijn een andere beleving, wat stugger. Ook bij lage snelheden zoals rotondes is het rijden soepeler alsof je met een lichtere wagen onderweg bent. Gebruik het systeem alleen zonder passagiers en incidenteel. Het betreft een pre-LCI uitvoering.r2504 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:15:
Heeft er iemand de adaptieve M sportophanging (en merk je het verschil met de normale adaptieve ophanging) ?
SaaS in een andere vorm?Mart schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:21:
[...]
Ik heb niet een fabrieks-af M pakket, volgens mij was dit nog niet te configureren (kenteken 2020). Wel de sportdemping bijbesteld via de app. Vooral de opritten en afritten zijn een andere beleving, wat stugger. Ook bij lage snelheden zoals rotondes is het rijden soepeler alsof je met een lichtere wagen onderweg bent. Gebruik het systeem alleen zonder passagiers en incidenteel. Het betreft een pre-LCI uitvoering.
( Suspension As A Service?)
Simracing and 3D-Printing enthousiast
Verwijderd
Deze optie is het kunnen instellen van eigen waardes in de bestaande profielen. Je kan dus bvb een eigen 'Sport' profiel maken waarin je dan bvb de demping op comfort zet ... meer is deze optie niet.r2504 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:15:
Als je moet kiezen/passen om in je budget te blijven kan je deze optie best laten voor wat het is, voor de verkoopwaarde maakt het ook niet want deze is puur softwarematig en kan ten allen tijde besteld worden.
Ik zal eens kijken of dit bij mij zelfde is. Lijkt me dat dit niet klopt want kon altijd na overschakelen kiezen uit standaard, individueel of configureren. Ik heb bv in Eco andere stand van verwarming (Comfort) dan standaard terwijl ik in de zomer kies voor standaard.Mart schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:16:
[...]
ik rijd de pre-lci. Vroeger kon ik al rijdend of bij stilstand de profielen oproepen via het scherm door de drukknoppen. Zie mijn filmpje [YouTube: Menu individueel via knopbediening weg]
Het is net het omgekeerde... ik kreeg een Impressive niet in m'n budget en op aanraden van fleet heb ik de "Adaptieve ophanging M" toegevoegd wat zorgde dat ik plots geen probleem meer had (restwaarde steeg dus). Als dit louter iets softwarematig is dat je later kan toevoegen dan is dit toch moeilijk te verklaren ?Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:57:
[...]
Als je moet kiezen/passen om in je budget te blijven kan je deze optie best laten voor wat het is, voor de verkoopwaarde maakt het ook niet want deze is puur softwarematig en kan ten allen tijde besteld worden.
Bestelling is vandaag toegekomen bij de garage... geschatte levertermijn is jaarwisseling (6 maand dus ongeveer).
Kan zijn dat je in de volgende rente staffel terecht kwam welke onderdeel is van de lease calculatie en daarom net iets minder ging betalen. Het is software matig dus in de restwaarde calculatie van de lease niet van toepassing.r2504 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:37:
[...]
Het is net het omgekeerde... ik kreeg een Impressive niet in m'n budget en op aanraden van fleet heb ik de "Adaptieve ophanging M" toegevoegd wat zorgde dat ik plots geen probleem meer had (restwaarde steeg dus). Als dit louter iets softwarematig is dat je later kan toevoegen dan is dit toch moeilijk te verklaren ?
Bestelling is vandaag toegekomen bij de garage... geschatte levertermijn is jaarwisseling (6 maand dus ongeveer).
Ik heb zoveel mogelijk achteraf geactiveerd want scheelt weer in de bijtelling door lagere catalogus waarde. In het verleden liet ik bv leer en velgen vanaf de dealer monteren maar was niet mogelijk met deze "Chinese BMW".
Op die manier loop je wel een stevige company korting mis... welk het voordeligste is laat ik in het midden (zeker gezien de fiscale verschillen tussen Nederland en Belgie).BatW schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:59:
[...]
Ik heb zoveel mogelijk achteraf geactiveerd want scheelt weer in de bijtelling door lagere catalogus waarde.
[ Voor 8% gewijzigd door r2504 op 05-06-2023 17:47 ]
Heb je hier al een oplossing voor gevonden?BatW schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:37:
We gebruiken hier 2 sleutels omdat we onze eigen instellingen hebben zoals geheugen stoel, spiegels voorkeuze toetsen enz. Nu krijg ik maar van 1 sleutel de rit info te zien in de app. Heeft iemand een idee of ik dat ergens in kan stellen of is het gewoon een privacy issue?
Alvast op voorhand bedankt.
Thx!
SdR schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:58:
[...]
Correct, bij het normaal inparkeren bij mij niet meer in ieder geval.
Ik heb terugkoppeling ontvangen van de dealer dat het piepen en kraken door BMW als een product eigenschap wordt gezien en geen garantie kwestie. Ook garanderen ze niet dat andere blokken de problemen oplossen en het wordt dus ook niet gedaan. Als klant wordt je dus lekker in de kou gezet.BatW schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:05:
[...]
Ik heb een pre-LCI en daarbij zijn juist wegens het kraken en piepen de remblokken van de LCI gemonteerd (niet de schijven) en probleem was gelijk verholpen. Heb nu inmiddels 45.000 km met de blokken gereden maar merk geen "golf" bewegingen en ook kraken en piepen is nog steeds weg.
Onder eigen kosten en risico kan ik alles laten uitwisselen en dat gaat mij wat ver. Is het bij jullie kosteloos onder service en/of garantie afgehandeld?
Ik wilde het pas in october bespreekbaar maken bij mijn 2 jaar onderhoud....stopie schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:35:
[...]
[...]
Ik heb terugkoppeling ontvangen van de dealer dat het piepen en kraken door BMW als een product eigenschap wordt gezien en geen garantie kwestie. Ook garanderen ze niet dat andere blokken de problemen oplossen en het wordt dus ook niet gedaan. Als klant wordt je dus lekker in de kou gezet.
Onder eigen kosten en risico kan ik alles laten uitwisselen en dat gaat mij wat ver. Is het bij jullie kosteloos onder service en/of garantie afgehandeld?
Nee, hoor want de dealer geeft de prijs door aan de lease maatschappij en die is hetzelfde als ik alles fabrieks af zou monteren. Velgen,enz nam ik altijd standaard en ruilde deze dan gelijk in tegen de upgrade die ik had gekozen. Lease prijs bleef gelijk maar bijtelling 22% over 6-7k is weer mooi meegenomen want is tussen rond de 750 euro per jaar.r2504 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:47:
[...]
Op die manier loop je wel een stevige company korting mis... welk het voordeligste is laat ik in het midden (zeker gezien de fiscale verschillen tussen Nederland en Belgie).
De optie die ik had gegeven of de koop ongedaan maken of zorgen voor een oplossing. Het is geen Lada van 20 jaar oud eht is een auto van 75k. Waarom de LCI niet en alle andere EV's die ik ken ook niet? Gewoon fabrieks fout dus herstellen die hap.stopie schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:35:
[...]
[...]
Ik heb terugkoppeling ontvangen van de dealer dat het piepen en kraken door BMW als een product eigenschap wordt gezien en geen garantie kwestie. Ook garanderen ze niet dat andere blokken de problemen oplossen en het wordt dus ook niet gedaan. Als klant wordt je dus lekker in de kou gezet.
Check voor je gedaan maar kan gewoon tijdens het rijden switchen tussen de profielen en aanpassen. Dus rijden in ECO en bij stoplicht naar sportief en daarna gewoon naar Comfort.Mart schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:16:
[...]
ik rijd de pre-lci. Vroeger kon ik al rijdend of bij stilstand de profielen oproepen via het scherm door de drukknoppen. Zie mijn filmpje [YouTube: Menu individueel via knopbediening weg]
Over de update 03/2023.53:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heeft iemand misschien een verbetering/vermindering van de koude lucht uitstroom na enige tijd gemerkt? Door het warmere weer is het nu misschien moeilijk op te merken.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heeft iemand misschien een verbetering/vermindering van de koude lucht uitstroom na enige tijd gemerkt? Door het warmere weer is het nu misschien moeilijk op te merken.
Welke mogelijkheden zijn qua laad instellingen ?
Ik ga namelijk een slimme laadkabel moeten gebruiken (geen mogelijkheid voor een laadpaal) welke dus niet aan loadbalacing kan doen. Kan ik in de auto het laden beperken tot x kWh ?
Ik ga namelijk een slimme laadkabel moeten gebruiken (geen mogelijkheid voor een laadpaal) welke dus niet aan loadbalacing kan doen. Kan ik in de auto het laden beperken tot x kWh ?
Jazeker, dit kun je instellen, echter dien je dit of vast te zetten of per laadbeurt opnieuw in te stellen aangezien ik niet weet of je extern wel sneller wilt laden (je zult dit wel moeten wijzigen als je snel(ler) wilt laden publiek).r2504 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:53:
Don't Speak, Just Think
Je kan toch de Granny lader gebruiken welke de auto slim laat laden? Zelfs al stel je de auto in op minimaal laden en je zet een grootverbruiker aan waardoor je totale vebruik te hoog gaat worden voor je installatie dan heb je een probleem.r2504 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:53:
Ga je laden via stopcontact altijd via de Granny Lader en de auto kan je gewoon op publiek laden laten staan.
Een beperking is inderdaad nog anders dan loadbalancing maar beter dan niets.
Gebruik ik 3-fase (theoretisch 19 kWh maar ik veronderstel dat het dan 11 kWh is) dan zou ik dit willen beperken tot 5 kWh bijvoorbeeld. Ik besef als ik dan nog een grootverbruiker opzet dat het dan meer zal zijn maar in ieder geval minder dan de 11 kWh.
Wat bedoel je met Granny lader en slim laden... voor mij is dit nog allemaal nieuw.
Blijkbaar zijn er ook slimme laadkabels waar je het vermogen vast kan instellen... maar ik heb geen idee welk merk/model het bedrijf gebruikt (gerust van een proefproject met Alfen al kan ik op hun website niets vinden van slimme laadkabels).
Gebruik ik 3-fase (theoretisch 19 kWh maar ik veronderstel dat het dan 11 kWh is) dan zou ik dit willen beperken tot 5 kWh bijvoorbeeld. Ik besef als ik dan nog een grootverbruiker opzet dat het dan meer zal zijn maar in ieder geval minder dan de 11 kWh.
Wat bedoel je met Granny lader en slim laden... voor mij is dit nog allemaal nieuw.
Blijkbaar zijn er ook slimme laadkabels waar je het vermogen vast kan instellen... maar ik heb geen idee welk merk/model het bedrijf gebruikt (gerust van een proefproject met Alfen al kan ik op hun website niets vinden van slimme laadkabels).
[ Voor 22% gewijzigd door r2504 op 07-06-2023 13:31 ]
Nee, deze update heb ik al een tijdje en is niet de fix. Mijn auto moet morgen terug voor een fysieke vervanging van iets. Zal proberen te achterhalen wat.Freezr schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:56:
Over de update 03/2023.53:
Het is overigens merkbaar koud. Airco gaat simpelweg te hard na een tijdje.
Grz D.
Er zit standaard een Granny lader bij de auto ook wel thuislader genoemd. Deze kan je instellen op maximale stroomgebruik. Ik zou deze optie alleen in nood gebruiken en zo weinig mogelijk op 230v 1 fase laden want stopcontact is niet gemaakt om permanent zoveel stroom te leveren ivm oververhitting van die groep en eventuele aftakingen. Hou ook rekening mee dat tijdens het laden de auto "wakker" blijft en dus ook stroom blijft gebruiken waardoor laden nog langer duurt.r2504 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:28:
Een beperking is inderdaad nog anders dan loadbalancing maar beter dan niets.
Ik vermoed dat je het dan hebt over de "S04T3 Flexible Fast Charger (Mode 2)" welke ik op m'n bestelbon zie staan ? Deze mogen we trouwens niet gebruiken want dan wordt de stroom niet vergoed door het bedrijf, vandaar de "slimme laadkabel" wat in principe op hetzelfde neerkomt.BatW schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:07:
[...]
Er zit standaard een Granny lader bij de auto ook wel thuislader genoemd. Deze kan je instellen op maximale stroomgebruik.
Ik ben mij bewust dat ik dit op een aparte groep moet doen met een deftig stopcontact. Bedoeling is wel een 3-fase versie van dergelijke kabel te gebruiken zodat dit niet echt een issue is al heb ik op één locatie geen 3-fase aansluiting (misschien is dit dan wel te overwegen).Ik zou deze optie alleen in nood gebruiken en zo weinig mogelijk op 230v 1 fase laden want stopcontact is niet gemaakt om permanent zoveel stroom te leveren ivm oververhitting van die groep en eventuele aftakingen.
Heeft die slimme laadpaal dan een 3fase stekker? Heb ze nog gezien maar begrijp dat het gewoon een granny kabel is maar dan met logging. Dan heeft ie gewoon een standaard stekker en dat is 1 fase.
Grz D.
Een voorbeeld van dergelijke kabel is https://www.powerdale.com/en/product/mobile
De Red heeft hier zowel mono/3-fase ondersteuning.
De Red heeft hier zowel mono/3-fase ondersteuning.
De BMW geeft je een overzicht van de laadgeschiedenis inclusief de plek van laden en je kan de kosten per kWh invullen zodat je voor iedere laadsessie de kosten inzichtelijk heb. Is wel een kleine afwijking want in de app zie je wat er is geladen maar in de laadpaal app zie ik het werkelijke gebruik en dat is hoger door verlies enz. In de laatste test loopt dit verlies bij EV's van 5-20% en de IX3 staat niet in de lijst maar verschil is altijd rond de 6-7% bij mij. Misschien optie om gewoon de app te gebruiken als vergoedings bewijs.r2504 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:38:
[...]
Ik vermoed dat je het dan hebt over de "S04T3 Flexible Fast Charger (Mode 2)" welke ik op m'n bestelbon zie staan ? Deze mogen we trouwens niet gebruiken want dan wordt de stroom niet vergoed door het bedrijf, vandaar de "slimme laadkabel" wat in principe op hetzelfde neerkomt.
[...]
Ik ben mij bewust dat ik dit op een aparte groep moet doen met een deftig stopcontact. Bedoeling is wel een 3-fase versie van dergelijke kabel te gebruiken zodat dit niet echt een issue is al heb ik op één locatie geen 3-fase aansluiting (misschien is dit dan wel te overwegen).
Dergelijke overzichten worden niet aanvaard bij ons... enige methode (buiten natuurlijk het publiek laden of laden op het bedrijf zelf) is ofwel via een laadpaal/kabel gekoppeld aan een specifiek backend systeem voor facturatie.
Ik denk dat vragen is naar iets wat niet bestaat en nog door de Belastingdienst geaccepteerd gaat worden.. Bedrijven zijn zo star en niet toekomst gericht en dan maar gewoon aan de snellader tegen hoge kosten voor de werkgever. Als ik thuis niet kon laden had ik geen EV genomen teveel rompslomp enz.r2504 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:23:
Dergelijke overzichten worden niet aanvaard bij ons... enige methode (buiten natuurlijk het publiek laden of laden op het bedrijf zelf) is ofwel via een laadpaal/kabel gekoppeld aan een specifiek backend systeem voor facturatie.
The saga continues...
Mijn wagen zou op de haven van Dalian staan volgens de dealer... ( EINDELIJK REACTIE VAN G&A TURNHOUT)
Heb mijn VIN gehad en die scheelt maar 130!!!! auto's met iemand die in Augustus 2022 besteld heeft en waarbij de wagen sedert 15mei op de boot zou staan... (geen open slot gehad)
(De mijne is besteld eind April 2022)
Mijn wagen zou op de haven van Dalian staan volgens de dealer... ( EINDELIJK REACTIE VAN G&A TURNHOUT)
Heb mijn VIN gehad en die scheelt maar 130!!!! auto's met iemand die in Augustus 2022 besteld heeft en waarbij de wagen sedert 15mei op de boot zou staan... (geen open slot gehad)
[ Voor 9% gewijzigd door Hanzzzie op 08-06-2023 08:01 ]
Gaan VIN nummers gewoon incrementeel omhoog? Wat is je productie-datum?Hanzzzie schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:00:
The saga continues...
zelfde datum als de andere persoonGigaTexel_BE schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:31:
[...]
Gaan VIN nummers gewoon incrementeel omhoog? Wat is je productie-datum?
24-4-23
Is gewoon brute pech. Als de dealer zijn slots op zijn, dan zijn ze op en kom je gewoon achteraan in de rij.
is toch niet te doen dat (zelfs bij beide dealers zonder extra sloten) er zoveel verschil op zit?
Auto vanochtend naar de dealer gebracht. Ze gaan de "extra verwarming" vervangen. Hij noemde een Duitse term waarvan ik begrijp dat het een soort van elektrische heater is.DomiGijzen schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:29:
[...]
Nee, deze update heb ik al een tijdje en is niet de fix. Mijn auto moet morgen terug voor een fysieke vervanging van iets. Zal proberen te achterhalen wat.
Het is overigens merkbaar koud. Airco gaat simpelweg te hard na een tijdje.
Met mijn beperkte kennis van hoe de verwarming in de auto werkt, ga ik ervan uit dat de warmtepomp de primaire bron voor verwarming/koelen is. Er zit een extra heater bij voor als de wp het niet getrokken krijgt. Zou dat kunnen?
Of het de oplossing is, weet ik niet. Ik ervaar namelijk ook met de huidige temperaturen een te koude auto na 30-40 minuten rijden. We gaan het zien.
Grz D.
Dit kan toch echt niet meer... Ik check dit topic even omdat mijn auto ook al bijna 6 weken aan het schilderen is in Zeebrugge (3 serie). Einde productie: 24/02/23, we zijn dadelijk midden juni en nog geen auto...Timmie schreef op zondag 4 juni 2023 @ 00:28:
Ik denk dat ze mijn ix3 ergens achteraan op de parking in Zeebrugge hebben gezet.

Verwijderd
Vandaag, voor de eerste keer sinds ontvangst van de wagen in 08/2021, een OTA update kunnen installeren. Zeer bizar, wagen moest maandag binnen voor carrosserie herstel, volgende ochtend kreeg ik bericht dat er een update klaarstond.
Van 03.2022/52 naar 03.2023/53 … vorige update was door de garage geïnstalleerd wegens een terugroep actie toen.
Is eigenlijk verder wel zeer vlot verlopen die OTA update. Wat ik direct merkte is dat de rij hulp systemen vloeiender hun werk doen, waar voorheen sommige bochten nogal houterig of scherp genomen werden.
Van 03.2022/52 naar 03.2023/53 … vorige update was door de garage geïnstalleerd wegens een terugroep actie toen.
Is eigenlijk verder wel zeer vlot verlopen die OTA update. Wat ik direct merkte is dat de rij hulp systemen vloeiender hun werk doen, waar voorheen sommige bochten nogal houterig of scherp genomen werden.
Het is ronduit frustrerend. En vooral het gebrek aan info... Moest ik zelf niet af en toe bij de garage informeren, dan had ik tussen april vorig jaar en vandaag geen enkele update gekregen. Officieel weet ik zelfs niet eens dat mijn 'vermoedelijke leverdatum' die op 17 mei stond niet gehaald is.Heerenjasper schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:24:
[...]
Dit kan toch echt niet meer... Ik check dit topic even omdat mijn auto ook al bijna 6 weken aan het schilderen is in Zeebrugge (3 serie). Einde productie: 24/02/23, we zijn dadelijk midden juni en nog geen auto...
Ik blijf het vreemd vinden dat de klantenservice bij een premium product van +- 70.000 euro anno 2023 op zo'n laag pitje staat.
idd...Timmie schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:48:
[...]
Het is ronduit frustrerend. En vooral het gebrek aan info... Moest ik zelf niet af en toe bij de garage informeren, dan had ik tussen april vorig jaar en vandaag geen enkele update gekregen. Officieel weet ik zelfs niet eens dat mijn 'vermoedelijke leverdatum' die op 17 mei stond niet gehaald is.
Ik blijf het vreemd vinden dat de klantenservice bij een premium product van +- 70.000 euro anno 2023 op zo'n laag pitje staat.
je zou denken in de huidige IT wereld dat je een link zou hebben waarmee je het hele process van de auto kan volgen...
In USA kan je dat als eindklant gewoon zelf opvolgen - alle stappen van bestelling tot levering met vrij groot detail.Hanzzzie schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:41:
[...]
idd...
je zou denken in de huidige IT wereld dat je een link zou hebben waarmee je het hele process van de auto kan volgen...
In EU weet zelfs de dealer nergens van - laat staan dat je pro-actief op de hoogte gehouden wordt.
Was zo met mijn 3 touring, mijn 5 touring en met de iX3 die nu in Zeebrugge staat eenzelfde verhaal.
Enkele weken geleden nog hielden ze vol dat hij in mei/2023 geproduceerd zou worden, terwijl het VIN vertelt dat hij al eind maart op de band stond.
Benieuwd welke boten nog onderweg zijn, ik vind ze niet zomaar direct
Wat is de bestemming van jouw auto? Hou ons op de hoogteTimmie schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:48:
[...]
Het is ronduit frustrerend. En vooral het gebrek aan info... Moest ik zelf niet af en toe bij de garage informeren, dan had ik tussen april vorig jaar en vandaag geen enkele update gekregen. Officieel weet ik zelfs niet eens dat mijn 'vermoedelijke leverdatum' die op 17 mei stond niet gehaald is.
Soms lees ik hier toch van mensen die met hun VIN nummer de status opvolgen... echter als ik hier naar Google dan blijkt dit in Europa niet te kunnen ?Hanzzzie schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:41:
[...]
De vraag is dus kan het of kan het niet... en zo ja via welke website ?
Kan hier niet.r2504 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:41:
[...]
Soms lees ik hier toch van mensen die met hun VIN nummer de status opvolgen... echter als ik hier naar Google dan blijkt dit in Europa niet te kunnen ?
Nee kan inderdaad niet, je kan enkel details over je wagen opvragen zoals opties, productiedatum, etcr2504 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:41:
[...]
Soms lees ik hier toch van mensen die met hun VIN nummer de status opvolgen... echter als ik hier naar Google dan blijkt dit in Europa niet te kunnen ?
De dealer kan de info voor je opvragen maar door de lange wachtijd bij de haven in China en transporttijd, is het nog altijd gissen wanneer je auto in Europa komt.
En via welke website doe je dat ?Heerenjasper schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:46:
[...]
Nee kan inderdaad niet, je kan enkel details over je wagen opvragen zoals opties, productiedatum, etc
Een productie datum is toch meer als niets... volgens mij wordt een auto ook op een dag/enkele dagen gemaakt dus dan heb je toch al een redelijke indicatie ?
Geen idee hoe vaak een schip vertrekt... als er natuurlijk net een vol is vertrokken moet je misschien wat langer wachten tot het volgende (geen idee of dat een week of weken is).
Kan je makkelijk met je VIN via https://www.mdecoder.comEen productie datum is toch meer als niets... volgens mij wordt een auto ook op een dag/enkele dagen gemaakt dus dan heb je toch al een redelijke indicatie ?
Grt,
Jimmy
Hoe weet je dat die van jou in Zeebrugge staat?GigaTexel_BE schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:31:
[...]
In USA kan je dat als eindklant gewoon zelf opvolgen - alle stappen van bestelling tot levering met vrij groot detail.
In EU weet zelfs de dealer nergens van - laat staan dat je pro-actief op de hoogte gehouden wordt.
Was zo met mijn 3 touring, mijn 5 touring en met de iX3 die nu in Zeebrugge staat eenzelfde verhaal.
Enkele weken geleden nog hielden ze vol dat hij in mei/2023 geproduceerd zou worden, terwijl het VIN vertelt dat hij al eind maart op de band stond.
deductie :-)gvk1989 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 23:47:
[...]
Hoe weet je dat die van jou in Zeebrugge staat?
Auto's met productie-datum midden maart 2023 zijn ondertussen uitgeleverd (enkele voorbeelden op duits forum). Dus die stonden met zekerheid om de boot voor de Hestia Leader aangezien die begin april vertrokken is en begin mei in Zeebrugge/Bremerhaven aanmeerde.
De mijne is gemaakt eind maart 2023, wat te krap zal geweest zijn om op de Hestia Leader mee te kunnen. Het is dus redelijk zeker dat alle auto's na midden maart 2023 en voor eind april 2023 op de Cepheus Leader gezet zijn - en deze laatste was eind vorige week in Zeebrugge.
Geplande leverdatum is voorlopig midden juli, dus dat lijkt me bevestiging van bovenstaande.
hier blijven ze op eind augustus hangen...GigaTexel_BE schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:05:
[...]
deductie :-)
Auto's met productie-datum midden maart 2023 zijn ondertussen uitgeleverd (enkele voorbeelden op duits forum). Dus die stonden met zekerheid om de boot voor de Hestia Leader aangezien die begin april vertrokken is en begin mei in Zeebrugge/Bremerhaven aanmeerde.
De mijne is gemaakt eind maart 2023, wat te krap zal geweest zijn om op de Hestia Leader mee te kunnen. Het is dus redelijk zeker dat alle auto's na midden maart 2023 en voor eind april 2023 op de Cepheus Leader gezet zijn - en deze laatste was eind vorige week in Zeebrugge.
Geplande leverdatum is voorlopig midden juli, dus dat lijkt me bevestiging van bovenstaande.
tzal zoals bij Timmie zijn met maanden douane "werk" nu...
hmm, van de dealer kreeg ik te horen dat de mijne met productiedatum 24/04 pas op 15 mei op het schip zou gegaan zijn. Ben eens benieuwd welke dat dan zou zijn, en wanneer die in Zeebrugge is.GigaTexel_BE schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:05:
[...]
deductie :-)
https://www.vesselfinder....sels?name=leader&type=406stupid_noob schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:44:
[...]
hmm, van de dealer kreeg ik te horen dat de mijne met productiedatum 24/04 pas op 15 mei op het schip zou gegaan zijn. Ben eens benieuwd welke dat dan zou zijn, en wanneer die in Zeebrugge is.
Niet alle boten van NYK heten "Leader" maar het overgrote deel wel.
Je kan deze 1-voor-1 af gaan (het zijn 6 pagina's) en kijken welke rond 15 mei in Dalian was.
De Wild Rose Leader is op 19/5 vertrokken in Dailanstupid_noob schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:44:
[...]
hmm, van de dealer kreeg ik te horen dat de mijne met productiedatum 24/04 pas op 15 mei op het schip zou gegaan zijn. Ben eens benieuwd welke dat dan zou zijn, en wanneer die in Zeebrugge is.
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9925370
Niet zeker hoe lang het duurt voor de iX3, mijn 3 serie, die van Mexico moest komen deed er 2 maanden over.r2504 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:21:
Hoelang doet zo'n schip erover tot in Zeebrugge ?
Dacht een 3 tal wekenr2504 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:21:
Het gaat toch eerder om 4 weken, als er niet teveel tussenstops zijn (soms Singapore, Egypte, Griekenland,...)
langer vast bij de douaneGigaTexel_BE schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:02:
[...]
Het gaat toch eerder om 4 weken, als er niet teveel tussenstops zijn (soms Singapore, Egypte, Griekenland,...)
Auto doet het goed, met een verbruik van 15,4 gemiddeld. Midweek Zeeland, laden zal niet nodig zijn om terug te geraken.
:strip_exif()/f/image/tfRMtsolUZgKz4SNIoP06ezV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door oGoG op 13-06-2023 17:49 ]
Ik heb al wat gezocht op het forum, maar kon dit niet vinden.
Ik ben aan het orienteren op een nieuwe auto (kom nu van Tesla) en iX(3) is een van de opties. Het gemak van een einddoel in navigatie toetsen en dat daarna automatisch alles wordt geladen zie ik als een grote pre van de Tesla (dus de auto kiest automatisch een werkende en zonder rij snellaad paal kiezen op de route)
In hoeverre is dat ook helemaal geintegreerd in BMW?
Ik ben aan het orienteren op een nieuwe auto (kom nu van Tesla) en iX(3) is een van de opties. Het gemak van een einddoel in navigatie toetsen en dat daarna automatisch alles wordt geladen zie ik als een grote pre van de Tesla (dus de auto kiest automatisch een werkende en zonder rij snellaad paal kiezen op de route)
Verwijderd
Niet, dat is door de versnipperde markt echt onmogelijk geworden. Is letterlijk het enige dat mij over de streep naar Tesla kan trekken als die ooit een deftige luxe wagen uitbrengen.
Ik hoop nog altijd op een standaard die alle fabrikanten gaan ondersteunen.
Ik hoop nog altijd op een standaard die alle fabrikanten gaan ondersteunen.
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2023 19:32 ]
5 a 6 wekenr2504 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:21:
@JohanB @Verwijderd
Iets genuanceerder. Vaker met een tesla mee gereden en ook daar onaangekondigd een volle of kapotte laadplaats als advies gehad. Tesla gaat net zo goed nat op info van derden als andere merken. Enkel het eigen netwerk hebben ze goed in kaart. Daar kom je uiteraard een heel eind mee in west Europa.
Die info van derden is in veel gevallen wel beschikbaar en dat geldt voor bmw ook. Zeker de grote namen met meerdere snel laders zijn nagenoeg real time.
De kleinere stations, gewone laders maar ook snel laders met 2 plaatsen bijvoorbeeld zijn nog wel eens wat dommer. Tegelijkertijd heb ik ook al gezien dat stand alone palen in oost Europa goede real time info doorgeven.
De pijn is dus een beetje dat je niet weet hoe betrouwbaar de info is.
Als je in de ix3 een route plant, dan volgt een laadadvies. Als aan de hand van de info een laadplaats niet werkt, wordt deze niet ingepland. Als een laadplaats vol is, krijg je het advies een andere route te laten berekenen.
Maar die info is dus van wisselende kwaliteit. Waarbij hetzelfde geldt als bij tesla, afhankelijk van derden dus niet altijd betrouwbaar.
Je kunt dat overigens ook zien als je in de bmw bij het geselecteerde station doorklikt naar info. Inclusief aanvullende info over andere faciliteiten.
Iets genuanceerder. Vaker met een tesla mee gereden en ook daar onaangekondigd een volle of kapotte laadplaats als advies gehad. Tesla gaat net zo goed nat op info van derden als andere merken. Enkel het eigen netwerk hebben ze goed in kaart. Daar kom je uiteraard een heel eind mee in west Europa.
Die info van derden is in veel gevallen wel beschikbaar en dat geldt voor bmw ook. Zeker de grote namen met meerdere snel laders zijn nagenoeg real time.
De kleinere stations, gewone laders maar ook snel laders met 2 plaatsen bijvoorbeeld zijn nog wel eens wat dommer. Tegelijkertijd heb ik ook al gezien dat stand alone palen in oost Europa goede real time info doorgeven.
Als je in de ix3 een route plant, dan volgt een laadadvies. Als aan de hand van de info een laadplaats niet werkt, wordt deze niet ingepland. Als een laadplaats vol is, krijg je het advies een andere route te laten berekenen.
Maar die info is dus van wisselende kwaliteit. Waarbij hetzelfde geldt als bij tesla, afhankelijk van derden dus niet altijd betrouwbaar.
Je kunt dat overigens ook zien als je in de bmw bij het geselecteerde station doorklikt naar info. Inclusief aanvullende info over andere faciliteiten.
Grz D.
Thanks! Al heeft mijn Tesla me nog nooit langs third party laders gestuurd opweg naar Oostenrijk/Zwitserland/Italie. Dus ook nog nooit een rij of kapotte lader gehad, dus dat punt herken ik niet echt (en kiest wel altijd grofweg dezelfde laders gekozen als ABRP). Dit is denk ik wel een no-go voor mij, wil niet nog meer nadenken bij al dat laad gezeur, ik erger me daar bij Tesla al aanDomiGijzen schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:15:
@JohanB @Verwijderd
Kun je wel opgeven met hoeveel procent je ongeveer wil aankomen bij een lader of eindpunt? dat zou weer een pre kunnen zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door JohanB op 14-06-2023 09:19 ]
Ik ben net overgestapt (4 weken) van Tesla Model S naar de Ix3. Heerlijke auto, fijne afwerking. Het klopt dat de Tesla beter is in ontzorgen op langere trips qua laadplan en softwarematig vooruitloopt. Ik had Tesla FSD. Maar ik ben toch verrast door de BMW als het gaat om Lane deparure assist icm adaptive cruise control.JohanB schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:25:
Ik heb al wat gezocht op het forum, maar kon dit niet vinden.
Rest is meer anders en wennen. Zoals
Stoplicht herkenning werkt wel in Tesla maar is in NL voor BMW niet toegestaan. One pedal driving moet ik elke keer aanzetten en laadklep sluit niet automatisch.
Qua laadadvies. Voor mij meest relevant als ik na buitenland ga. In NL is de dichtheid van snellaadstations prima. En laad ik primair thuis en op het werk. In de praktijk mis ik alleen bij navigatie Soc% bij aankomst in navigatie. Maar bijv resterende km zijn reëler dan in mijn oude Tesla. Kortom ik ben blij met mijn ix3
Ja geen probleem je bepaald de route en op basis van je huidige SOC % geeft hij aan hoeveel stops en hoe lang laden. In planningsopties kan je aangeven wat altijd de minimale Soc bij aankomst bij een laadpaal moet zijn en minimale Soc bij aankomst. Heb je laadstress dan zet je hem op 20%JohanB schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:17:
[...]
Thanks! Al heeft mijn Tesla me nog nooit langs third party laders gestuurd opweg naar Oostenrijk/Zwitserland/Italie. Dus ook nog nooit een rij of kapotte lader gehad, dus dat punt herken ik niet echt (en kiest wel altijd grofweg dezelfde laders gekozen als ABRP). Dit is denk ik wel een no-go voor mij, wil niet nog meer nadenken bij al dat laad gezeur, ik erger me daar bij Tesla al aan
Kun je wel opgeven met hoeveel procent je ongeveer wil aankomen bij een lader of eindpunt? dat zou weer een pre kunnen zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door BatW op 14-06-2023 15:15 ]
Terug thuis, balans gemiddelde verbruik gestegen naar 15,8kwh, totaal 298,8km afgelegd, 35% met 164km blijf erover. Dus meer dan tevreden.oGoG schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:48:
Auto doet het goed, met een verbruik van 15,4 gemiddeld. Midweek Zeeland, laden zal niet nodig zijn om terug te geraken.
[Afbeelding]
Vandaag wagen binnen voor het spuien van koude lucht na rit van ongeveer 45 minuten.
Ze hebben via diagnose op afstand gezien dat er iets niet pluis was.
Ze gaan dit nu onderzoeken de viso
Ik hou jullie op de hoogte wat het probleem was ( en ik ben niet de enige die dit probleem heeft) 🤐
Ik hou jullie op de hoogte wat het probleem was ( en ik ben niet de enige die dit probleem heeft) 🤐
Denk dat je je er in west Europa ook niet teveel zorgen over hoeft te maken. Dit gebeurde ons in Kroatië. Feit blijft dat alle merken afhankelijk zijn van de informatie voorziening. Tesla heeft wellicht wat voordeel met hun tesla laadstations die voorlopig nog niet allemaal open zijn voor anderen.JohanB schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:17:
[...]
Thanks! Al heeft mijn Tesla me nog nooit langs third party laders gestuurd opweg naar Oostenrijk/Zwitserland/Italie. Dus ook nog nooit een rij of kapotte lader gehad, dus dat punt herken ik niet echt (en kiest wel altijd grofweg dezelfde laders gekozen als ABRP). Dit is denk ik wel een no-go voor mij, wil niet nog meer nadenken bij al dat laad gezeur, ik erger me daar bij Tesla al aan
Tot in Oostenrijk heb ik dusver, met de ix3, nooit foute info gehad.
Net nog even gekeken hoe het precies staat genoteerd. Laadpalen zonder info geven dat ook zo aan terwijl anderen vrij, deels of helemaal bezet aangeven.
Hoe doe je dat? Is mij net niet gelukt. Kijk er waarschijnlijk overheen want dacht ook dat het kon.BatW schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:12:
[...]
Ja geen probleem je bepaald de route en op basis van je huidige SOC % geeft hij aan hoeveel stops en hoe lang laden. In planningsopties kan je aangeven wat altijd de minimale Soc bij aankomst bij een laadpaal moet zijn en minimale Soc bij aankomst. Heb je laadstress dan zet je hem op 20%Gisteren naar Delfzijl en daar zijn niet veel snelladers dus wil ik bij aankomst 50% soc hebben dus ipv 1 stop worden het dan 2 bij Hoogezand bij Tesla naar 80% voor 0,42 cent per kWh.
Ik heb vorige week een nieuwe e-heater gekregen die dat zou oplossen. Gisteren met 5 man in de auto en 30 graden zon erop, bleef het op de juiste temperatuur. Hoopvol.Flipper schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:42:
Vandaag wagen binnen voor het spuien van koude lucht na rit van ongeveer 45 minuten.
Vanochtend alleen onderweg met 22 graden en zon. Helaas toch weer ijzig koud na 30-40 minuten.
Heel vervelend omdat je het niet merkt totdat je t al koud hebt. Dus weer terug, vierde keer. Dit zou wel eens een dingetje kunnen worden…
Grz D.
Wagen is gisteren binnen geweest voor het koude lucht probleem na 30-45 minuten. Het probleem is te wijten aan een defecte extra verwarmingselement, hetwelke ook al gemeld was door een ander forum lid. Het verwarmingselement is intussen besteld, maar duurt minstens een maand voor deze binnen is. Ik heb intussen het automatische verversingsmechanisme van de lucht laten stopzetten, zodat dit probleem niet meer zou mogen voorkomen. Nadeel is wel dat het systeem ook niet meer automatisch van binnenlucht overschakelt naar buitenlucht, maar voor een maandje nemen we dat er maar gewoon bij.
p.s. Dealer beweerde wederom dat hij nog nooit van dit probleem gehoord had en dat ik de eerste ben met dit probleem, terwijl ik aangaf dat dit probleem wel degelijk door meerdere iX3 bezitters werd ervaren en gemeld.
p.s. Dealer beweerde wederom dat hij nog nooit van dit probleem gehoord had en dat ik de eerste ben met dit probleem, terwijl ik aangaf dat dit probleem wel degelijk door meerdere iX3 bezitters werd ervaren en gemeld.