Who the f**k is General Failure and why is he reading my disk ?
Mijn advies Plugsurfing + Elen app voor Kroatië - https://elen.hep.hr/enbreyzipp schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:35:
[...]
Aah ok dat wist ik niet. Ik heb hem nog maar een kleine 3 maanden en hij is (nog) niet op reis geweest. Over een kleine maand komt daar verandering in en rij ik naar Rovinj (Kroatië) voor mijn vakantie.
Enige vakantie tips ivm het laden? Ik heb nu de BMW laadpas, dat is toch voldoende om in Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en Kroatië te laden veronderstel ik? (of eventueel een credit kaart als backup)
Nog altijd niks gehoord van de dealer...
Ik hoop toch ergens deze week meer informatie te krijgen over een leverdatum, maar ik durf niet meer goed zelf informeren

Rickk-- schreef op maandag 13 februari 2023 @ 08:02:
Zijn er mensen die 21 inch velgen op hun ix3 hebben gemonteerd? Ik ben erg benieuwd wat alternatieve velgen doen qua verbruik en dan zeker als ze wat groter zijn?
Is al jaren bij BMW inbegrepen. In heel Europa.Thanis schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:40:
[...]
Spijtig blijkt dit in België niet gedekt te worden. Ik vind het althans niet terug op de Belgische website. Wist zelfs niet dat dit inbegrepen was in Nederland, mooi wel !
https://faq.bmw.be/s/arti...ring-uQAKW?language=nl_BE
Edit: Dan toch gevonden... kan automatisch via een setting (zie YouTube: Adapt your speed automatically to speed limits – BMW How-To )
[Voor 33% gewijzigd door r2504 op 08-05-2023 23:53]
Ja dat kan. Ik heb het alleen uitstaan omdat soms de verkeerde borden worden “gelezen”. Bv je rijdt 130 op de hoofdrijbaan rechts, er staat op de parallelweg (aan hun linkerkant) een 50 bord. Dan gaat de Driving Assistant vol (afremmend) terug naar 50….r2504 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:35:
Bij het Driving Assistant Pack Professional... gaat de auto dan automatisch (of moet je altijd manueel iets doen) sneller/trager rijden als je een nieuw verkeersbord met andere snelheid tegenkomt ?
Edit: Dan toch gevonden... kan automatisch via een setting (zie YouTube: Adapt your speed automatically to speed limits – BMW How-To )
Ja, heel makkelijk met SET idd.Klinkschakel schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:59:
En je kan redelijk snel, de snelheid handmatig overnemen, door SET te drukken.
Zelfs met een standaard verhoging erin. Ik heb 10km/h gebruikt. Dus als bord 100 is, en ik druk op SET dan wordt 110 ingesteld.
Ik denk dat iedereen, zelfs VAG" aan het terugkomen is op het ontbreken van fysieke knoppen. Fabrikanten duwen dit door onze strot omdat de winstmarges dan hoger zijn op een auto. Is denk ik ook een reden dat BMW liefhebbers aangeven en ook in testen dat oude systeem betere is dan de nieuwe I-Drive en stukken veiliger. Zelfs meer dan 80% van gebruikers missen de voorkeuze knoppen in de BMW heb je nooit BMW gereden dan mis je ze niet maar anders.....!!TonCoronel schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:00:
Ik heb deze week ook een High Executive Phythonic blauw besteld, alleen dan met de cognac bekleding en shadow line pakket. Ook laat ik die zilveren 'i' kappen achter de voorwielen zwart wrappen.
De 20" velgen zijn totaal niet mijn smaak(van wie wel...) maar gelukkig kunnen de zilveren delen gewoon zo uit de velg geklikt worden en dan zit er een prima 20" zwarte velg onder, mooie oplossing dus.
Ik heb een model kunnen bemachtigen die reeds in bestelling stond bij de dealer, maar nog aangepast kon worden, levering staat op of rond 15 September.
Ik had al sinds Oktober 2020 een Enyaq in bestelling staan, maar door het niet kunnen leveren van opties waaronder het Skoda Sound System waardoor levering zou doorschuiven naar 2022, daar had ik geen zin in.
Vorige week vrijdag even proefgereden, beviel prima, reed natuurlijk ook stuk sportiever dan de Enyaq.
Ik ben geen BMW man om het zo maar te zeggen (15 jaar Audi/Porsche) en het interieur wordt ik nog steeds niet warm van.. zeker voor zo iets verniewends als een eV en dan nog steeds wen conventioneel interieur. Dan moet ik eerlijk bekennen dat de Enyaq met de Eco Suite interieur echt echt op een hoger niveau staat dan de BMW. Ik vindt met name het middengedeelte veeel te druk, heel veel fysieke knoppen en de fysieke iDrive controller met knoppen en een touchscreen, wat mij betreft was het nu wel tijd om de meeste van die fysieke knoppen en iDrive achterwegen te laten, dan was het interieur een stuk rustiger. Maar goed moet iets te klagen hebben he. Verdee voor mij in de lease de meest complete en aantrekkelijke auto. Had graag een etron gereden maar vanwege lease maatschappij Alphabet zat dat er niet in. Denk dat ik een stuk meer BMW minded ga worden als hij voor de deur staat want stiekem kan ik niet wachten!
Korre schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 22:27:
[Afbeelding]
Verbruik is wel snel aan het zakken nu. In maart was het nog 22 en een beetje
Op advies van andere buitelandse forum's rij ik altijd met de BMW navigatie aan zodat de auto kan anticiperen op bochten en dat scheelt energie. Volgens mij werken systemen als Waze enz wel als navigatie maar niet in samenwerking met de software van de IX3 als het hierom gaat.
Ik zit de voorbije weken en na de zomerbandenwissel aan gelijkaardige verbruikswaarden. Ik rij ook steeds met de BMW navi maar heb die wel nog nooit gebruikt voor laden onderweg. Verder wel heel tevreden van, van heel de wagen trouwensBatW schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:28:
[...]
[Afbeelding]
Op advies van andere buitelandse forum's rij ik altijd met de BMW navigatie aan zodat de auto kan anticiperen op bochten en dat scheelt energie. Volgens mij werken systemen als Waze enz wel als navigatie maar niet in samenwerking met de software van de IX3 als het hierom gaat.

Ik rij ook gewoon als met een benzine auto en altijd 5-10km boven maximum snelheid. Maar boven de 23 kWh haal ik zelfs met winterbanden en onder het vriespunt niet. Als ik in de auto kijk wat de auto heeft teruggewonnen dan is dat heel veel (ritgegevens links beneden). Vannacht terug uit Brussel naar Rotterdam flink doorgereden 130-140km en kwam uit op 18,7 kWh en dan rij ik dus met alle hulpsystemen aan. Iedereen roept dat Tesla's zuinig met stroom kunnen omgaan maar als ik normaal rij kom ik met deze "zeecontainer" op wielen ook gewoon makkelijk aan de 15-16 kWh.goirke schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:13:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo bezig ben met de efficiëntie en zuinig rijden. Ik rij niet veel anders dat met voorgaande benzine of plug in wagens. Bij de getoonde verbuikenckom ik dan ook zeker niet in de buurt. Toch vind ik onderstaande best netjes met stevig doorrijden en lange vakantieritten naar buitenland waarbij zeker in Duitsland en Italië echt fors is doorgereden![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ga ook niet anders rijden want of bij de snellader heb je die paar kWh er zo weer bij natuurlijk.
Meer dan 23 gemiddeld over mei heeft met name (ruim 1400 van de 1600 km) te maken met 150-160km/h rijden op de terugweg waardoor het gebruik van die ritten tussen de 23 en 28,7KwH gemiddeld lag. De rit met 28.7kWh gemiddeld zat uiteindelijk ook op een gemiddeld snelheid van 142km/h. Rest van deze maand zal het verbruik weer 'normaler' worden.BatW schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:33:
[...]
Ik rij ook gewoon als met een benzine auto en altijd 5-10km boven maximum snelheid. Maar boven de 23 kWh haal ik zelfs met winterbanden en onder het vriespunt niet. Als ik in de auto kijk wat de auto heeft teruggewonnen dan is dat heel veel (ritgegevens links beneden). Vannacht terug uit Brussel naar Rotterdam flink doorgereden 130-140km en kwam uit op 18,7 kWh en dan rij ik dus met alle hulpsystemen aan. Iedereen roept dat Tesla's zuinig met stroom kunnen omgaan maar als ik normaal rij kom ik met deze "zeecontainer" op wielen ook gewoon makkelijk aan de 15-16 kWh.
Ga ook niet anders rijden want of bij de snellader heb je die paar kWh er zo weer bij natuurlijk.
Naar welke regio in Italie rijd je dan, hoe vaak ga je laden, welke tijden haal je ? We zijn nu namelijk gewoon van met een klassieke X3 zeer vlot (optimaal doen we 1000 km in 10u) door te rijden met slechts éénmaal te tanken maar hoe we dit in de toekomst gaan doen blijft voor ons nog onduidelijk.goirke schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:13:
Toch vind ik onderstaande best netjes met stevig doorrijden en lange vakantieritten naar buitenland waarbij zeker in Duitsland en Italië echt fors is doorgereden
Hier ook altijd bijna in Comfort en op 20 graden maar altijd in B-stand. Gebruik eigenlijk zelden mijn normale rem. Is een gewoonte geworden eigenlijk en kan nu goed "mikken" zodat hij stopt waar ik het wil. Als je bedenkt dat dit eigenlijk een omgebouwde X3 is doen ze het verdomd goed t.o.v een volledig nieuw ontworpen EVThanis schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 16:11:
Ik had al lang niet meer in die ritten statistieken gekeken, maar ik was wel zeer aangenaam verrast. En ik ben echt niet bezig met eco rijden en rijd quasi altijd in Comfort, zeer sporadisch in Sport, nooit in B-stand en nooit in ECO stand. Airco staat op 19° het hele jaar door. Ik gebruik veelvuldig de auto klimatisatie voor vertrek én rijd na 26000km nog steeds op de originele set zomerbanden (20") die ik ook in de winter ben blijven gebruiken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Qua tijd ben je er dan niet echt op vooruit gegaan. Je hebt dus 400 kWh gebruikt over 1400 km en als je snellaad van 10-80% laadt je dus 55 kWh dus moet je ruim 7 keer laden x minimaal 30 minuten...!! dus 3,5 uur en 10 uur rijden kom je dus op 13,5 uur.goirke schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:10:
[...]
Meer dan 23 gemiddeld over mei heeft met name (ruim 1400 van de 1600 km) te maken met 150-160km/h rijden op de terugweg waardoor het gebruik van die ritten tussen de 23 en 28,7KwH gemiddeld lag. De rit met 28.7kWh gemiddeld zat uiteindelijk ook op een gemiddeld snelheid van 142km/h. Rest van deze maand zal het verbruik weer 'normaler' worden.
Met verbruik van 20 kWh gebruik je dus 280 kWh en sta je dus aan de laadpaal minimaal 5 x 30 minutenl dus 2,5 uur en 11,5 uur rijden kom je dus op 14 uur. Neem ik nog niets eens mee rijden naar laadpaal enz.
Klopt wel met mijn laatste vakantie want vrienden in hun IX3 reden vanaf Gardameer naar Den Haag met 140-160km en thuis was mijn dakkoffer er al af en toen kwamen ze de hoek om. Laden slurpt behoorlijk wat tijd van de rit zeker als de stations bezet zijn.
Je benadering klopt inderdaad vrij redelijk. Uiteindelijke effectieve laadtijd was 2h45m zie ik net. Totale reistijd was 14h30m door vertragingen die je met langzamer rijden ook had gehad. Daarnaast kan je natuurlijk niet overal continu doorknallen door wegwerkzaamheden, flitsers of andere omstandigheden.BatW schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:28:
[...]
Qua tijd ben je er dan niet echt op vooruit gegaan. Je hebt dus 400 kWh gebruikt over 1400 km en als je snellaad van 10-80% laadt je dus 55 kWh dus moet je ruim 7 keer laden x minimaal 30 minuten...!! dus 3,5 uur en 10 uur rijden kom je dus op 13,5 uur.
Met verbruik van 20 kWh gebruik je dus 280 kWh en sta je dus aan de laadpaal minimaal 5 x 30 minutenl dus 2,5 uur en 11,5 uur rijden kom je dus op 14 uur. Neem ik nog niets eens mee rijden naar laadpaal enz.
Klopt wel met mijn laatste vakantie want vrienden in hun IX3 reden vanaf Gardameer naar Den Haag met 140-160km en thuis was mijn dakkoffer er al af en toen kwamen ze de hoek om. Laden slurpt behoorlijk wat tijd van de rit zeker als de stations bezet zijn.
Eerste laadpunt in Italië lag iets buiten de snelweg dus dat heeft een kwartier gekost in totaal heen en terug. Ook deze had ik met langzamer rijden ws gehad vanwege de snelladerdichtheid. Wel in Duitsland nog een tesla supercharger gepakt die ook een kwartier in totaal heen en terug naast de snelweg lag. Dat had wellicht anders kunnen zijn. Alle andere punten lagen direct aan de snelweg bij een raststatte of tankstation dus weinig extra tijd.
Al met al zal het geen uren uitmaken maar rij persoonlijk toch liever door en neem de extra laadstops voor lief. Dat is voor iedereen uiteraard een persoonlijke voorkeur. Blijft wel verbazingwekkend hoe je de iX3 lange tijd op hoge snelheid ontspannen in de rust kan doorrijden en ook helemaal relaxed en ontspannen uitstapt. Blijft echt een heerlijke auto!
Tuurlijk maar ik rij altijd wat rustiger. Zit ook een fout in calculatie want je gaat weg met soc 100% en je probeerd aan te komen met 19% dus 2 laadsessies minder.goirke schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:33:
[...]
Je benadering klopt inderdaad vrij redelijk. Uiteindelijke effectieve laadtijd was 2h45m zie ik net. Totale reistijd was 14h30m door vertragingen die je met langzamer rijden ook had gehad. Daarnaast kan je natuurlijk niet overal continu doorknallen door wegwerkzaamheden, flitsers of andere omstandigheden.
Eerste laadpunt in Italië lag iets buiten de snelweg dus dat heeft een kwartier gekost in totaal heen en terug. Ook deze had ik met langzamer rijden ws gehad vanwege de snelladerdichtheid. Wel in Duitsland nog een tesla supercharger gepakt die ook een kwartier in totaal heen en terug naast de snelweg lag. Dat had wellicht anders kunnen zijn. Alle andere punten lagen direct aan de snelweg bij een raststatte of tankstation dus weinig extra tijd.
Al met al zal het geen uren uitmaken maar rij persoonlijk toch liever door en neem de extra laadstops voor lief. Dat is voor iedereen uiteraard een persoonlijke voorkeur. Blijft wel verbazingwekkend hoe je de iX3 lange tijd op hoge snelheid ontspannen in de rust kan doorrijden en ook helemaal relaxed en ontspannen uitstapt. Blijft echt een heerlijke auto!
Met EVs gaat het er idd niet om hoeveel je verbruikt, maar hoe snel je weer kan laden….BatW schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:21:
[...]
Tuurlijk maar ik rij altijd wat rustiger. Zit ook een fout in calculatie want je gaat weg met soc 100% en je probeerd aan te komen met 19% dus 2 laadsessies minder.
Harder rijden maar vaker laden is altijd in totale tijd sneller. Mits 1) je auto kan snelladen en 2) er voldoende HPCs op je route zijn. Daarom in Duitsland ook zover mogelijk doorrijden tot laagste % en weer door als je laadsnelheid (te veel) zakt.
Internet staat vol met de berekeningen hiervan.
Ik weet de exacte tijden niet meer maar op onze 1e rit naar Oostenrijk ging ik ook 100 rijden. Met 3x lang laden kwamen we pas na 13 uur aan.
Terug met 150/160 en 7x kort laden waren we veel sneller thuis.
[Voor 3% gewijzigd door mrdop op 11-05-2023 14:41]
Is natuurlijk wel een verschil tussen tussen 100 en 150/160 naar huis. Internet staat er zeker vol met berekeningen en geven juist aan dat je met 150/160 later aankomt door het laden zelf naar laden rijden enz.dan met 120km.mrdop schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:35:
[...]
Met EVs gaat het er idd niet om hoeveel je verbruikt, maar hoe snel je weer kan laden….
Harder rijden maar vaker laden is altijd in totale tijd sneller. Mits 1) je auto kan snelladen en 2) er voldoende HPCs op je route zijn. Daarom in Duitsland ook zover mogelijk doorrijden tot laagste % en weer door als je laadsnelheid (te veel) zakt.
Internet staat vol met de berekeningen hiervan.
Ik weet de exacte tijden niet meer maar op onze 1e rit naar Oostenrijk ging ik ook 100 rijden. Met 3x lang laden kwamen we pas na 13 uur aan.
Terug met 150/160 en 7x kort laden waren we veel sneller thuis.
Mijn ervaring naar Frankrijk bijvoorbeeld is hetzelfde. Hoe harder je rijdt hoe meer je aan de paal hangt. En je gaat er toch steeds weer 20minuten aan en wordt het anders toch echt een race om te pissen, ijsje halen en weer door te rijden.BatW schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:24:
[...]
Is natuurlijk wel een verschil tussen tussen 100 en 150/160 naar huis. Internet staat er zeker vol met berekeningen en geven juist aan dat je met 150/160 later aankomt door het laden zelf naar laden rijden enz.dan met 120km.
Als je tussen 100 en 130 rijdt dan kun je zeker steeds 300km (70%) voorruit en 400 als je begint met 100%.
Je rijdt ook niet helemaal naar 0% maar ik mik meestal tussen 0-15%
In de veronderstelling dat je 16kWh/100km (best zuinig volgens mij) dan moet je dus iedere 323 km gaan laden. Verbruik je 18 kWh/100km dan zak je al naar 287 km, ... en zo gaat het verder. In de winter met koude temperaturen is het nog slechter.
Als ik ABRP mag geloven geeft dit voor een ritje naar noord Italie toch 1u45 extra tijd.
hmmmm, bijzonder.hedwigvb schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:58:
Na een rit geen alarmen meer?!?
De checkups zie ik niet in mijn app. Maar controle op de battarij en remmen zijn wel intressant voor het piepen en eventueel de recall op de hoogvoltage systeem. Maar mijn scherm is ook leeg.
Had ik ook. Auto geeft geen melding. Aangezien de tijdstippen exact matchen met jou screenshot en in mijn geval de auto toen gewoon uit stond, vermoed ik een foutje in de app of achterliggende servers. Heb daarna nog in de auto gereden en er is geen reden om te denken dat de meldingen wel juist zijn.hedwigvb schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:43:
Kwam vandaag op, in de auto niets te zien. Iemand ervaring mee?[Afbeelding]
Maar ik heb zo contact met de dealer over iets anders en zal dit ook checken.
Edit: Net contact gehad. Dit is inderdaad voorgevallen bij meerdere klanten. Lijkt een storing in het achterliggende systeem van de app, hoewel nog niet bevestigd door BMW. Dus voor de zekerheid toch in de gaten houden. Ik geloof het wel. Niks aan de hand.
Contact ging overigens over het koud worden van de auto na ca. 3 kwartier. Daar is maandag voor de tweede keer een aanpassing voor gedaan in de software. Maar dinsdag weer prijs. Wel nu na ca een half uur en minder heftig. Maar nog altijd niet uit te houden zonder de temp te verhogen.
Daarvoor wordt nu een onderdeel vervangen (8 juni). Zal dan vragen wat het precies van onderdeel is.
Het is overigens niet iets dat vaak voorkomt. De dealer wist er eerst niets vanaf. Maar blijkt wel in het systeem te staan met instructies voor software aanpassingen en als dat niet werkt een vervanging.
[Voor 35% gewijzigd door DomiGijzen op 12-05-2023 10:12]
Grz D.
had ik gisteren ook.hedwigvb schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:43:
Kwam vandaag op, in de auto niets te zien. Iemand ervaring mee?[Afbeelding]
Binnenkort afspraak met dealerDomiGijzen schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:44:
[...]
Had ik ook. Auto geeft geen melding. Aangezien de tijdstippen exact matchen met jou screenshot en in mijn geval de auto toen gewoon uit stond, vermoed ik een foutje in de app of achterliggende servers. Heb daarna nog in de auto gereden en er is geen reden om te denken dat de meldingen wel juist zijn.
Maar ik heb zo contact met de dealer over iets anders en zal dit ook checken.
Edit: Net contact gehad. Dit is inderdaad voorgevallen bij meerdere klanten. Lijkt een storing in het achterliggende systeem van de app, hoewel nog niet bevestigd door BMW. Dus voor de zekerheid toch in de gaten houden. Ik geloof het wel. Niks aan de hand.
Contact ging overigens over het koud worden van de auto na ca. 3 kwartier. Daar is maandag voor de tweede keer een aanpassing voor gedaan in de software. Maar dinsdag weer prijs. Wel nu na ca een half uur en minder heftig. Maar nog altijd niet uit te houden zonder de temp te verhogen.
Daarvoor wordt nu een onderdeel vervangen (8 juni). Zal dan vragen wat het precies van onderdeel is.
Het is overigens niet iets dat vaak voorkomt. De dealer wist er eerst niets vanaf. Maar blijkt wel in het systeem te staan met instructies voor software aanpassingen en als dat niet werkt een vervanging.
Ze hebben vanop afstand een softwarefout kunnen uitlezen ivm koude lucht na ca. 45 min. Rijden
Zou je de softwarefoutcode kunnen delen hier die de dealer heeft gevonden? Dat helpt wellicht bij mijn bezoek aan de dealer voor het koude lucht probleem.Flipper schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:35:
[...]
Binnenkort afspraak met dealer
Ze hebben vanop afstand een softwarefout kunnen uitlezen ivm koude lucht na ca. 45 min. Rijden
Natuurlijk.mtv1 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 08:37:
[...]
Zou je de softwarefoutcode kunnen delen hier die de dealer heeft gevonden? Dat helpt wellicht bij mijn bezoek aan de dealer voor het koude lucht probleem.
Afspraak nog te maken
Velen hebben dit probleem maar weten het (nog) niet 😉😉
Damm, wat een pech en wat een slechte houding van je dealer.iX3-2022 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 18:08:
Vandaag problemen met laden. Thuis aangesloten op mijn Easee en krijg melding in de Easee app “geen auto aangesloten”. Divers keren de kabel opnieuw aangesloten en de auto aan en uit gehad, zelfs de aardlekschakelaar van de laadpaal uit en inschakelen gaf geen oplossing. Publiek laadpaal geprobeerd, geen oplossing. Toen maar naar de snellader maar ook daar werkte het niet. Met de laatste kilometers naar de dealer gereden en die konden ook niets voor me doen. Staan laten dan maar en een leenauto mee zou je denken, daar dacht de dealer anders over. Ik kreeg de reactie “we hebben niets staan dus je kunt de auto beter om de hoek zetten en de Alarmcentrale bellen”. Lang verhaal kort ik kon met een andere auto naar de dichtstbijzijnde afsleepdienst en daar stond een Volkswagen T-Roc voor me klaar, dezelfde als een paar maanden geleden toen de iX3 een aandrijfprobleem had en zelfs niet meer op slot wilde. Al met al erg teleurgesteld in de service van BMW en ik denk dat dit de laatste zal zijn (rij ondertussen 20 jaar BMW). Toch maar eens kijken bij Audi.
Hou ons op de hoogte wat het probleem nou uiteinderlijk is geweest.
Ik verwacht dat die volgende week wel weer zal werken. Ik laat jullie weten wat het probleem was.Klinkschakel schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:43:
[...]
Damm, wat een pech en wat een slechte houding van je dealer.
Hou ons op de hoogte wat het probleem nou uiteinderlijk is geweest.
Loopt steeds vast, blokeerd, wissel tussen Apps lukt amper tot niet.
Weet iemand hoe je de audio weergave kan verbergen en de navigatie full screen kan laten tonen?
Het lukt me door naar de settings in Android auto te gaan en vervolgens terug te keren. Maar ik weet niet of dit een bug of feature is.

Dat is echt pech zeg en misschien op zoek naar een andere dealer. Ik zou helemaal geen lid van een Alarmcentrale worden als de auto nog in de garantie zit. Zonde van mijn geld. Als mijn dealer geen vervangende auto heeft dan huren ze een exemplaar en hoe ze dat weer regelen met BMW Nederland qua kosten is niet probleem van de bestuurder.iX3-2022 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 18:08:
Vandaag problemen met laden. Thuis aangesloten op mijn Easee en krijg melding in de Easee app “geen auto aangesloten”. Divers keren de kabel opnieuw aangesloten en de auto aan en uit gehad, zelfs de aardlekschakelaar van de laadpaal uit en inschakelen gaf geen oplossing. Publiek laadpaal geprobeerd, geen oplossing. Toen maar naar de snellader maar ook daar werkte het niet. Met de laatste kilometers naar de dealer gereden en die konden ook niets voor me doen. Staan laten dan maar en een leenauto mee zou je denken, daar dacht de dealer anders over. Ik kreeg de reactie “we hebben niets staan dus je kunt de auto beter om de hoek zetten en de Alarmcentrale bellen”. Lang verhaal kort ik kon met een andere auto naar de dichtstbijzijnde afsleepdienst en daar stond een Volkswagen T-Roc voor me klaar, dezelfde als een paar maanden geleden toen de iX3 een aandrijfprobleem had en zelfs niet meer op slot wilde. Al met al erg teleurgesteld in de service van BMW en ik denk dat dit de laatste zal zijn (rij ondertussen 20 jaar BMW). Toch maar eens kijken bij Audi.
Kan makkelijk praten aangezien mijn IX3 een zakelijke auto is dus probleem van LeasePlan is.
Dealers verwijzen volgens mij het liefst door naar de BMW pechhulp. En die pechhulp zal soms gewoon de ANWB inschakelen en als nodig zal ANWB weer een centrale dienst voor vervangen vervoer inschakelen.BatW schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:05:
[...]
Dat is echt pech zeg en misschien op zoek naar een andere dealer. Ik zou helemaal geen lid van een Alarmcentrale worden als de auto nog in de garantie zit. Zonde van mijn geld. Als mijn dealer geen vervangende auto heeft dan huren ze een exemplaar en hoe ze dat weer regelen met BMW Nederland qua kosten is niet probleem van de bestuurder.
Kan makkelijk praten aangezien mijn IX3 een zakelijke auto is dus probleem van LeasePlan is.
Ze doen dat omdat het centraal is geregeld en ze in het landelijk netwerk ook meer auto's beschikbaar hebben.
Ik snap dat een dealer niet onbeperkt monteurs en auto's beschikbaar heeft voor mensen met pech, maar ze zouden wel altijd de eerst poging moeten doen toch? Maar in het weekend weer niet?
Wie heeft ervaring met de echte BMW pechhulp?
Maar als de dealer je advies geeft om de hoek de Alarmcentrale te bellen is andere uiterste. Dealer zou gewoon moeten aangeven, neem plaats hier heb je koffie en we gaan vervangend vervoer regelen en of ze dit doen via de importeur of eigen middelen de factuur sturen ze toch door enz. Stuur niet een klant weg met defecte auto twv 75k +/+ Kosten zijn nu zoveel hoger door een bergingsauto en uiteindelijk brengt deze hem weer naar de dealer ter reparatieFreezr schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:06:
[...]
Dealers verwijzen volgens mij het liefst door naar de BMW pechhulp. En die pechhulp zal soms gewoon de ANWB inschakelen en als nodig zal ANWB weer een centrale dienst voor vervangen vervoer inschakelen.
Ze doen dat omdat het centraal is geregeld en ze in het landelijk netwerk ook meer auto's beschikbaar hebben.
Ik snap dat een dealer niet onbeperkt monteurs en auto's beschikbaar heeft voor mensen met pech, maar ze zouden wel altijd de eerst poging moeten doen toch? Maar in het weekend weer niet?
Wie heeft ervaring met de echte BMW pechhulp?

Helemaal mee eens.BatW schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:26:
[...]
Maar als de dealer je advies geeft om de hoek de Alarmcentrale te bellen is andere uiterste. Dealer zou gewoon moeten aangeven, neem plaats hier heb je koffie en we gaan vervangend vervoer regelen en of ze dit doen via de importeur of eigen middelen de factuur sturen ze toch door enz. Stuur niet een klant weg met defecte auto twv 75k +/+ Kosten zijn nu zoveel hoger door een bergingsauto en uiteindelijk brengt deze hem weer naar de dealer ter reparatie![]()
en klant komt nooit meer terug.
Wanneer besteld?alikebab1 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:47:
Dit weekend dealer gesproken - krijg eind deze maand (denk echt 31 mei) de iX3! Kijk er erg naar uit
Bij ons is dat als volgt verlopen:
De auto gaf storing "Check Control / Drivetrain Fault"
- Knop op het scherm "Contact roadside assistance" > de BMW medewerker krijgt hierdoor toegang tot de diagnose van de wagen.
- Vervolgens kreeg ik bericht dat een BMW Technieker ging terugbellen en langskomen.
- BMW Technieker belt terug dat uit de diagnose blijkt dat de auto moet binnengebracht worden.
- VAB komt langs om wagen te takelen en brengt een BMW X1 mee als vervangwagen. De vervangwagen is inderdaad van VAB zelf en was toevallig een BMW.
- Auto komt toe bij onze dealer en daar kregen we een vervangwagen van de garage zelf (BMW X3).
Sinds vandaag is onze auto terug. Alles onder garantie vervangen en nooit een factuur gezien.
Hoi,BatW schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:05:
[...]
Dat is echt pech zeg en misschien op zoek naar een andere dealer. Ik zou helemaal geen lid van een Alarmcentrale worden als de auto nog in de garantie zit. Zonde van mijn geld. Als mijn dealer geen vervangende auto heeft dan huren ze een exemplaar en hoe ze dat weer regelen met BMW Nederland qua kosten is niet probleem van de bestuurder.
Mijn auto is ook zakelijke lease en de dealer is onderdeel van dezelfde partij. Na veel aandringen kan ik morgen ergens anders een vergelijkbare vervangende auto ophalen. De iX3 staat nu weer bij een andere vestiging voor reparatie aangezien die anders 4-6 weken later aan de beurt is.
We gaan het zien.
De dealer heeft ons nog geen kop koffie aangeboden. We moesten uiteindelijk met onze privé auto naar een andere stad rijden voor een vervangende auto.BatW schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:26:
[...]
Maar als de dealer je advies geeft om de hoek de Alarmcentrale te bellen is andere uiterste. Dealer zou gewoon moeten aangeven, neem plaats hier heb je koffie en we gaan vervangend vervoer regelen en of ze dit doen via de importeur of eigen middelen de factuur sturen ze toch door enz. Stuur niet een klant weg met defecte auto twv 75k +/+ Kosten zijn nu zoveel hoger door een bergingsauto en uiteindelijk brengt deze hem weer naar de dealer ter reparatie![]()
en klant komt nooit meer terug.
Geen idee welk lease contract je heb en welke voorwaarden maar het is niet mijn auto maar van leasemaatschappij dus die moeten dit maar regelen. Heb gewoon vervangend vervoer in contract staan ( 1 x klasse lager) als reparatie langer duurt dan 24 uur. Dealer komt zelfs auto halen/brengen als er een iets is zelfs met een software update of een terugroep actie. Ze hebben daarvoor een pool van gepensioneerden die zalig vinden om auto's beetje rond te brengeniX3-2022 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:43:
[...]
Hoi,
Mijn auto is ook zakelijke lease en de dealer is onderdeel van dezelfde partij. Na veel aandringen kan ik morgen ergens anders een vergelijkbare vervangende auto ophalen. De iX3 staat nu weer bij een andere vestiging voor reparatie aangezien die anders 4-6 weken later aan de beurt is.
We gaan het zien.

Idem bij mij. Haal en breng service is een monteur die met pensioen is gegaan.BatW schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:27:
[...]
Geen idee welk lease contract je heb en welke voorwaarden maar het is niet mijn auto maar van leasemaatschappij dus die moeten dit maar regelen. Heb gewoon vervangend vervoer in contract staan ( 1 x klasse lager) als reparatie langer duurt dan 24 uur. Dealer komt zelfs auto halen/brengen als er een iets is zelfs met een software update of een terugroep actie. Ze hebben daarvoor een pool van gepensioneerden die zalig vinden om auto's beetje rond te brengen
Bij mijn vorige BMW was 3 jaar geleden een probleem, vanuit de dealer een vervangende auto gehad, geen probleem en zonder tussenkomst van de pechhulp.
Mini is overigens privé dus geen gedoe met voorwaarden of afspraken met lease maatschappij
[Voor 9% gewijzigd door goirke op 15-05-2023 19:53]
Snap ik maar de situatie ligt hier net even anders. De auto kan niet snel gerepareerd worden zoals in jullie geval. Vermoeden is dat het aan slechte lasverbindingen in de accupolen ligt, hier is zelfs een terugroepactie op geweest (niet bij mij helaas). BMW heeft de alarmcentrale ondergebracht bij de ANWB en die regelen (in opdracht van BMW Nederland) dat de auto wordt afgesleept en dat er dan een vervangende auto wordt geregeld. Vanwege het feit dat de auto door ons bij de dealer is neergezet vervalt de verantwoordelijkheid van de Alarmcentrale. Op zich prima, er is uiteindelijk met veel geouwehoer een auto geregeld maar dit is tijdelijk zodat je mobiel blijft. In mijn situatie heeft helaas daarna niemand meer wat van zich laten horen (dealer, leasemaatschappij en BMW Nederland niet). Ik heb na veel bellen kunnen regelen dat er morgen een Volvo V90 beschikbaar is, ook die moet ik helaas wel weer 1,5 uur verderop ophalen maar ja. De auto staat ondertussen weer bij een andere dealer zodat die ergens binnen nu en 2 weken gerepareerd kan worden, anders was ik hem waarschijnlijk 4-6 weken kwijt. Probleem is dat ik wel de bijtelling en de lease in die periode moet doorbetalen, dus ben dan ook blij met de tijdelijke Volvo.goirke schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:52:
Met de iX3 nog geen ervaring maar wel met de Mini van mijn vrouw met de Mini pechhulpdienst wat op hetzelfde neerkomt. Zij reed een keer ongelukkig een lekke band en de dealer stond na een half uur bij haar met vier verschillende tijdelijke wielen om te kijken welke paste zodat ze weer op weg kon. Volgende dag kon ze langs rijden en werd haar eigen wiel met nieuwe band die ze hadden gefixt er binnen een kwartier weer opgelegd. Erg goed en snel geregeld.
Mini is overigens privé dus geen gedoe met voorwaarden of afspraken met lease maatschappij
Even over de iX3, het is en blijft een fantastische auto. Ik rij er elke dag met veel plezier in en merk dat ik na 1.5 jaar nog steeds met een lach op mijn gezicht instap. De service van BMW is in mijn optiek niet gelijk aan het “premium” image wat het merk wil uitdragen. Ik refereer niet alleen aan deze situatie (dit kan altijd een keer voorkomen), ik bedoel dan meer het gebrek aan ontwikkeling van bijvoorbeeld iDrive 7, het piepen en kraken van het onderstel bij uit parkeren, het kraken van het dakraam, de lak kwaliteit en het absurde getik van de gordel van de passagier tegen de B stijl.
Februari dit jaar, maar was een bestaande productieplaats op 23 februari ofzo. Had nog net tijd om aan te passen.
Ik herken zeker je problemen (pre-LCI) maar het premium gevoel moet ook vanuit de dealer komen anders heeft deze geen toegevoegde waarde en kan je beter overstappen op het Tesla model. Heb gelukkig oudere Idrive dus heerlijk ouderwets en voor mij perfect werkend. Kraken van onderstel heeft dealer verholpen, getik van de gordel had ik ook maar alleen als ik op de bijrijders plaats had gezeten met 190 cm en de rest is kleinere dus geen probleem. Lakkwaliteit is echt iets van de LCI volgens mij want mijn pre-lci (mei 2021) heeft geen enkel probleem. Wat me wel tegenvalt van de BMW dealer organisatie is dat als er een terugroep actie is je eigenlijk niets hoort en zelf maar even je VIN nummer moeten controleren.iX3-2022 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:40:
[...]
Snap ik maar de situatie ligt hier net even anders. De auto kan niet snel gerepareerd worden zoals in jullie geval. Vermoeden is dat het aan slechte lasverbindingen in de accupolen ligt, hier is zelfs een terugroepactie op geweest (niet bij mij helaas). BMW heeft de alarmcentrale ondergebracht bij de ANWB en die regelen (in opdracht van BMW Nederland) dat de auto wordt afgesleept en dat er dan een vervangende auto wordt geregeld. Vanwege het feit dat de auto door ons bij de dealer is neergezet vervalt de verantwoordelijkheid van de Alarmcentrale. Op zich prima, er is uiteindelijk met veel geouwehoer een auto geregeld maar dit is tijdelijk zodat je mobiel blijft. In mijn situatie heeft helaas daarna niemand meer wat van zich laten horen (dealer, leasemaatschappij en BMW Nederland niet). Ik heb na veel bellen kunnen regelen dat er morgen een Volvo V90 beschikbaar is, ook die moet ik helaas wel weer 1,5 uur verderop ophalen maar ja. De auto staat ondertussen weer bij een andere dealer zodat die ergens binnen nu en 2 weken gerepareerd kan worden, anders was ik hem waarschijnlijk 4-6 weken kwijt. Probleem is dat ik wel de bijtelling en de lease in die periode moet doorbetalen, dus ben dan ook blij met de tijdelijke Volvo.
Even over de iX3, het is en blijft een fantastische auto. Ik rij er elke dag met veel plezier in en merk dat ik na 1.5 jaar nog steeds met een lach op mijn gezicht instap. De service van BMW is in mijn optiek niet gelijk aan het “premium” image wat het merk wil uitdragen. Ik refereer niet alleen aan deze situatie (dit kan altijd een keer voorkomen), ik bedoel dan meer het gebrek aan ontwikkeling van bijvoorbeeld iDrive 7, het piepen en kraken van het onderstel bij uit parkeren, het kraken van het dakraam, de lak kwaliteit en het absurde getik van de gordel van de passagier tegen de B stijl.
Hoop dat de mijne er eindelijk eens gaat bijzitten dan...

Simracing and 3D-Printing enthousiast
De mijne zou op de Grand Phoenix zitten, is momenteel aangemeerd in het Suez kanaal en zou op 01/06 aankomen in ZeebruggeHanzzzie schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:36:
Iemand met kennis die ziet of er momenteel nog boten onderweg zijn naar zeebrugge?

Nu al even aan het wachten op melding dat hij bij de dealer is (Lochristi).
Hopelijk binnenkort telefoontje want begint toch wel lang te duren.
Bestelling gedaan in juni '22.
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9284764Hanzzzie schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:36:
Iemand met kennis die ziet of er momenteel nog boten onderweg zijn naar zeebrugge?
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9355226
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9308883
[Voor 7% gewijzigd door GigaTexel_BE op 17-05-2023 10:00]
hoop dan toch dat de mijne daar bij zit...Borre1991 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:44:
[...]
De mijne zou op de Grand Phoenix zitten, is momenteel aangemeerd in het Suez kanaal en zou op 01/06 aankomen in Zeebrugge
bestelling eind April 22
zou dan op https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9553115 kunnen gestaan hebben?Juliusfriet schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:46:
Mijn wagen zou ook eind april (rond 28/4) zijn aangekomen in Zeebrugge.
Hoop het maar een collega die in februari 22 besteld heeft, wacht ook nog altijd op nieuws...Hanzzzie schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:14:
[...]
hoop dan toch dat de mijne daar bij zit...
bestelling eind April 22

Inderdaad, dat was degene die ik heb gevolgd.Maver77 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:45:
[...]
zou dan op https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9553115 kunnen gestaan hebben?
Normaal ging wagen begin mei bij dealer zijn, maar toch wat wachttijden blijkbaar om uit Zeebrugge te vertrekken
[Voor 3% gewijzigd door Karl Rapp op 18-05-2023 12:17]
Vandaag de auto weer opgehaald. Bleek uiteindelijk allemaal veroorzaakt te zijn door een defect in de laadkabel. Hierdoor is de auto in een failsafe gegaan en was het op geen enkele manier meer mogelijk de auto te laden AC/DC.iX3-2022 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:40:
[...]
Snap ik maar de situatie ligt hier net even anders. De auto kan niet snel gerepareerd worden zoals in jullie geval. Vermoeden is dat het aan slechte lasverbindingen in de accupolen ligt, hier is zelfs een terugroepactie op geweest (niet bij mij helaas). BMW heeft de alarmcentrale ondergebracht bij de ANWB en die regelen (in opdracht van BMW Nederland) dat de auto wordt afgesleept en dat er dan een vervangende auto wordt geregeld. Vanwege het feit dat de auto door ons bij de dealer is neergezet vervalt de verantwoordelijkheid van de Alarmcentrale. Op zich prima, er is uiteindelijk met veel geouwehoer een auto geregeld maar dit is tijdelijk zodat je mobiel blijft. In mijn situatie heeft helaas daarna niemand meer wat van zich laten horen (dealer, leasemaatschappij en BMW Nederland niet). Ik heb na veel bellen kunnen regelen dat er morgen een Volvo V90 beschikbaar is, ook die moet ik helaas wel weer 1,5 uur verderop ophalen maar ja. De auto staat ondertussen weer bij een andere dealer zodat die ergens binnen nu en 2 weken gerepareerd kan worden, anders was ik hem waarschijnlijk 4-6 weken kwijt. Probleem is dat ik wel de bijtelling en de lease in die periode moet doorbetalen, dus ben dan ook blij met de tijdelijke Volvo.
Oplossing was een reset van de storing, een update en een nieuwe kabel.
Aan de kabel was overigens niets te zien, ik ben er altijd erg zuinig op.
De auto is overigens naar de dealer in Groenlo gebracht, top service. Ik werd gebeld dat de auto klaar was maar zat aan de andere kant van het land. Ze hebben net zo lang gewacht (ruim na sluitingstijd) tot ik er was.
Als de auto geproduceerd is vanaf 1/1/2023 dan zit er de nieuwe selectieknop op zei de dealer.Karl Rapp schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:31:
@Juliusfriet en andere lotgenoten, mijn wagen is half juni '22 besteld. De levering was voorzien voor de tweede helft april, maar in februari reeds bijgesteld naar "voor de zomer". Gelukkig rijden we nog, dus we wachten rustig af. Ben wel benieuwd of de wagen met de tradionele versnellingsspook is uitgerust of reeds met de nieuwe selectieknop.
De mijne is vijf weken geleden aangekomen in Zeebrugge. Volgens dealer zou transport naar de garage 1 à 2 weken duren. Ben nog altijd op bericht aan het wachten... Begint frustrerend te worden :-)Juliusfriet schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:46:
Mijn wagen zou ook eind april (rond 28/4) zijn aangekomen in Zeebrugge.
(Besteld april 2022, we gaan dus richting de 14 maanden straks)
Ik wacht echter nog op de goedkeuring van m'n offerte... het zal dus niet meer voor dit jaar worden denk ik.
Waarom overwoog je geen voorraad of pre order? Iedere dealer heeft er wel een paar.r2504 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:26:
M'n dealer sprak van levertermijnen van 7 maanden tegenwoordig.
Ik wacht echter nog op de goedkeuring van m'n offerte... het zal dus niet meer voor dit jaar worden denk ik.
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
En ken jij ook jouw VIN nummer / weet je dan wanneer ie is gebouwd?Timmie schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:47:
[...]
De mijne is vijf weken geleden aangekomen in Zeebrugge. Volgens dealer zou transport naar de garage 1 à 2 weken duren. Ben nog altijd op bericht aan het wachten... Begint frustrerend te worden :-)
(Besteld april 2022, we gaan dus richting de 14 maanden straks)
Die van mij is op 27/03 gebouwd -gisteren update gekregen dat auto nog stééds in status 165 staat…
Geen idee hoe vaak die statussen geüpdatet worden, maar obv 165 zit ie zelfs nog niet op de boot richting Zeebrugge…
Levering eind juni / begin juli halen lijkt me lastig dan 😞 dat wordt ook vlot 14 maanden en meer
Een VIN-nummer heb ik niet. Auto is gebouwd midden februari.gvk1989 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:27:
[...]
En ken jij ook jouw VIN nummer / weet je dan wanneer ie is gebouwd?
Die van mij is op 27/03 gebouwd -gisteren update gekregen dat auto nog stééds in status 165 staat…
Geen idee hoe vaak die statussen geüpdatet worden, maar obv 165 zit ie zelfs nog niet op de boot richting Zeebrugge…
Levering eind juni / begin juli halen lijkt me lastig dan 😞 dat wordt ook vlot 14 maanden en meer
Transport ging op zich dus nog wel vlot, exact twee maanden later is de boot aangekomen in Zeebrugge.
Maar intussen zijn er al vijf weken verstreken zonder nieuws.
Wat betreft offertes is het alvast niet toegelaten door fleet bij ons (en qua levering ook niet volgens mij).siemenz schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:48:
[...]
Waarom overwoog je geen voorraad of pre order? Iedere dealer heeft er wel een paar.
Mooi dat het is opgelost en dat je weet dat het aan de laadkabel lag. Had je de originele laadkabel van BMW dus met de aluminium stekkers? Mijn collega heeft ook een LCI IX3 en die kreeg er een laadkabel bij zonder merk en aanzienlijk dunnen dan "originele" met plastic stekkers en ongeveer de helft in gewicht.iX3-2022 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:54:
[...]
Vandaag de auto weer opgehaald. Bleek uiteindelijk allemaal veroorzaakt te zijn door een defect in de laadkabel. Hierdoor is de auto in een failsafe gegaan en was het op geen enkele manier meer mogelijk de auto te laden AC/DC.
Oplossing was een reset van de storing, een update en een nieuwe kabel.
Aan de kabel was overigens niets te zien, ik ben er altijd erg zuinig op.
De auto is overigens naar de dealer in Groenlo gebracht, top service. Ik werd gebeld dat de auto klaar was maar zat aan de andere kant van het land. Ze hebben net zo lang gewacht (ruim na sluitingstijd) tot ik er was.
Heb je een foto van de originele kabel van BMW? Die van mij is grijs met zwarte stekkers van kunststof.BatW schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:36:
[...]
Mooi dat het is opgelost en dat je weet dat het aan de laadkabel lag. Had je de originele laadkabel van BMW dus met de aluminium stekkers? Mijn collega heeft ook een LCI IX3 en die kreeg er een laadkabel bij zonder merk en aanzienlijk dunnen dan "originele" met plastic stekkers en ongeveer de helft in gewicht.
Volgens sommigen wijzigt de 165 pas na aankomst...gvk1989 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:27:
[...]
En ken jij ook jouw VIN nummer / weet je dan wanneer ie is gebouwd?
Allemachtig wat een levertijd, je hebt nog eerder een kind! :-)Hanzzzie schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:14:
[...]
hoop dan toch dat de mijne daar bij zit...
bestelling eind April 22
Zal ik vanavond even maken en uploaden.iX3-2022 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:16:
[...]
Heb je een foto van de originele kabel van BMW? Die van mij is grijs met zwarte stekkers van kunststof.
https://www.bmw.nl/nl/con...ed-drive/digital-key.html
En met andere woorden, kan je dan met geen enkele Samsung gebruik maken van de Digital Key?
[Voor 6% gewijzigd door krizzziz op 22-05-2023 17:36]
ehhhh..HOI
Zelfde verhaal. De onderste links en rechts niet los te krijgen. Middels 4 onder wel door omhoog en naar voren te bewegen. Gevoel dat ok bruut geweld moest toepassen en omdat auto net nieuw is maar gestopt. Tips welkom.MvdV75 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:18:
[...]
Ik heb dit ook van het weekend geprobeerd. Bovenste en zijkant gaan goed los. Maar kreeg de onderkant niet los. Hoe heb je dit gedaan?
Update >> poging 2 is gelukt. Afgeplakt en met schroevendraaier zo ver mogelijk onder de clip beetje draaien. Zonder beschadiging hele grill eruit en nieuwe erin.
[Voor 36% gewijzigd door Mc01 op 23-05-2023 19:50]
Toch nog eens geprobeerd.Mc01 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:02:
[...]
Zelfde verhaal. De onderste links en rechts niet los te krijgen. Middels 4 onder wel door omhoog en naar voren te bewegen. Gevoel dat ok bruut geweld moest toepassen en omdat auto net nieuw is maar gestopt. Tips welkom.
Onderste rand mooi afgeplakt met schilderstape. En rustig eraan getrokken. 1 klem links voor mooi afgebroken. Maar geplakt voor de volgende eigenaar.
Resultaat mag er wel wezen.
Je kan gewoon de grille van een X3 G01 bestellen voor de pre-LCI.
[Voor 29% gewijzigd door Thanis op 23-05-2023 15:31]
Heb je wellicht een link? Zie er meerdere voorbij komen, ook in dit forum, maar de prijzen lopen best wat uiteen.MvdV75 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:15:
[...]
Toch nog eens geprobeerd.
Onderste rand mooi afgeplakt met schilderstape. En rustig eraan getrokken. 1 klem links voor mooi afgebroken. Maar geplakt voor de volgende eigenaar.
Resultaat mag er wel wezen.
[Afbeelding]
Deze heb ik besteldRickk-- schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:18:
[...]
Heb je wellicht een link? Zie er meerdere voorbij komen, ook in dit forum, maar de prijzen lopen best wat uiteen.
https://www.germancarpart...le-spijl-glans-zwart.html
Is wel voor de LCI en niet voor de pre LCI

Edit: begin februari besteld (productieslot 23 feb)
[Voor 25% gewijzigd door alikebab1 op 23-05-2023 17:16]
Kijk dat zijn leveringen die beter zijn. Je had dus een slotje gekocht dus de auto was beperkt configureerbaar nogalikebab1 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:16:
Kreeg gister mailtje van Ekris, auto is bij hen binnen, volgende week ophalen
Edit: begin februari besteld (productieslot 23 feb)
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Eerste leveringsdatum (van de leasing, dus inclusief papieren etc.) was 27-11-2023
Net bericht gekregen dat productie 2 maand naar voor geschoven is. Nieuwe leveringsdatum is 02-10-2023.
Nou dat dacht ik dus ook! Maar de auto was volledig configureerbaar, kon alles kiezen (kleur, uitvoering, opties etc.)siemenz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:30:
[...]
Kijk dat zijn leveringen die beter zijn. Je had dus een slotje gekocht dus de auto was beperkt configureerbaar nog
Gelijkaardig hier, bestelling gedaan op 12/12 en levering ook voorzien 2/10.DieterC schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:49:
Wagen besteld op 08-12-2022.
Eerste leveringsdatum (van de leasing, dus inclusief papieren etc.) was 27-11-2023
Net bericht gekregen dat productie 2 maand naar voor geschoven is. Nieuwe leveringsdatum is 02-10-2023.
- Inspring besteld in september 2022
- Voorziene productie 05/2023, levering 04/08/2023
- Via eigen opzoeking gevonden dat productie 28/03/2023 was
- Levering door dealer bevestigd voor midden 07/2023
Identieke situatie bij mij!GigaTexel_BE schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:58:
Om nog wat referenties te geven:
- Inspring besteld in september 2022
- Voorziene productie 05/2023, levering 04/08/2023
- Via eigen opzoeking gevonden dat productie 28/03/2023 was
- Levering door dealer bevestigd voor midden 07/2023
Inspiring besteld in september 2022.
Initieel voorzien voor levering 28/08/2023, maar vorige week melding van dealer (Genk) gekregen dat levering voor tweede week van Juli zal zijn.

Waar vind jij de exacte datum van productie terug?
13maanden en counting
Kan je opzoeken op basis van VIN en je VIN kan je opvragen bij de dealer.Borre1991 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:37:
[...]
Identieke situatie bij mij!
Inspiring besteld in september 2022.
Initieel voorzien voor levering 28/08/2023, maar vorige week melding van dealer (Genk) gekregen dat levering voor tweede week van Juli zal zijn.![]()
Waar vind jij de exacte datum van productie terug?
Bestelling april 2022.
Productie midden februari 2023.
Aankomst Zeebrugge midden april 2023.
Intussen nog altijd in afwachting van een mailtje met leverdatum (eind deze week zal het zes weken geleden zijn dat auto aankwam in Zeebrugge)
Tussen aankomst Zeebrugge en aflevering zat zeker 9 weken van mijTimmie schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:04:
Wie geïnteresseerd is in levertijden/transporttijden: kleine update van mijn kant.
Bestelling april 2022.
Productie midden februari 2023.
Aankomst Zeebrugge midden april 2023.
Intussen nog altijd in afwachting van een mailtje met leverdatum (eind deze week zal het zes weken geleden zijn dat auto aankwam in Zeebrugge)
Langer dan de tocht van China naar ZeebruggeKorre schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:09:
[...]
Tussen aankomst Zeebrugge en aflevering zat zeker 9 weken van mij

Op die tijd had je vroeger je nieuwe auto van bestelling tot leveringKorre schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:09:
[...]
Tussen aankomst Zeebrugge en aflevering zat zeker 9 weken van mij
Mag hem volgende week ophalen.
Besteld in juni '22.
Aangekomen in Zeebrugge: midden april '23.
Het einde is in zicht: -)
Juliusfriet schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:14:
Net gebeld door leasemaatschappij: wagen is eindelijk aangekomen bij de dealer.
Mag hem volgende week ophalen.
Besteld in juni '22.
Aangekomen in Zeebrugge: midden april '23.
Het einde is in zicht: -)

Wachten kan ik nog genoeg tot hij opgeladen is...Mart schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:34:
Ik vind het wachten nog wel het leukst naast het in bezit hebben. Net als de avond voor je kinderverjaardag. Hopelijk blijven de slapenloze nachten nu achterwegen. Al geniet ik nog dagelijks met de IX3. Vooral het eerste lenteseizoen is een beleving met het schuifdak en zeer sterke airco in vergelijking met voorgaande auto’s. In de koude seizoenen is de snelle / stille verwarming ook een beleving met de goede isolatie van ramen en deuren.
Dit heb ik al getest:
- App herstart
- Afmelden uit de app en terug aanmelden
- Afmelden uit de auto en terug aanmelden
- App verwijderen en opnieuw installeren
Het vreemde is dat de ritten wel toekomen in TRONITY app. Dus de auto stuurt de ritten wel door naar de BMW server.
Iemand dit al gehad?