• Bnks
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-05 20:16
Timmie schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:52:
[...]

Goed nieuws hier: mijn auto is volgens de dealer pas aangekomen in België en staat in Zeebrugge.
Ik vermoed dat hij op de Auriga Leader stond (https://www.vesselfinder.com/nl/vessels/details/9402718), die is de afgelopen dagen in Zeebrugge geweest.
Binnen een week of twee zou de auto bij de dealer moeten zijn. Ik vermoed dat de overdracht dan nog een kleine week op zich zal laten wachten.

Tussen bestelling en levering zit dan een dik jaar.

(Vreemd dat jouw productiedatum dan zo ver naar achter zou worden geschoven?)
Zelf ook eens gepolst bij de dealer. Hij stond vermoedelijk ook op de Auriga leader. Auto wordt de eerste week van mei bij de dealer verwacht!

En dan nu aftellen.. Hier ongeveer 15 maanden na bevestiging van de offerte tot vermoedelijke moment van ontvangst.

B.

• alikebab1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:10
Bnks schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:05:
[...]

Zelf ook eens gepolst bij de dealer. Hij stond vermoedelijk ook op de Auriga leader. Auto wordt de eerste week van mei bij de dealer verwacht!

En dan nu aftellen.. Hier ongeveer 15 maanden na bevestiging van de offerte tot vermoedelijke moment van ontvangst.

B.
Weet jij wanneer jouw auto op de boot was gezet? Die van mij is eind feb gemaakt en 21 maart op de boot geladen. Ben er alleen nog niet achter welke boot :P

• Maver77
  • Laatst online: 29-05 09:46
alikebab1 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 21:54:
[...]

Weet jij wanneer jouw auto op de boot was gezet? Die van mij is eind feb gemaakt en 21 maart op de boot geladen. Ben er alleen nog niet achter welke boot :P
Waarschijnlijk de Themis Leader, die is op 22 maart vertrokken...
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9553115

• Bnks
  • Laatst online: 24-05 20:16
alikebab1 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 21:54:
[...]

Deze werd begin-mid februari geproduceerd. Op 3 maart kreeg ik een bericht dat hij op de trein zou gezeten hebben van productie plaats naar Dalian.

Op 8 maart is de boot in Dalian begonnen met zijn tocht naar Zeebrugge, waar hij aankwam op 13 april.

Zoals vermeld door Maver77 is de Themis Leader de eerstvolgende boot die zal aankomen.

Indien het de daaropvolgende is, kan het mogelijks de Hestia Leader zijn.

Deze is vertrokken in Dalian op 6 april.

B.

[Voor 3% gewijzigd door Bnks op 22-04-2023 09:52]

• alikebab1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:10
Bedankt beiden! Vind dit altijd leuk om bij te houden, maar kon het niet vinden.

Dealer gaf aan dat auto eerst naar Bremerhaven zou gaan, dan Zeebrugge en dan met de vrachtwagen naar Borne (NL) - alvorens de laatste reis naar Ekris in Nijkerk te maken. Half juni zou ik um dan kunnen ophalen.

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:27

siemenz

Koetje

Ik zie helaas nog steeds mijn ritstatistieken niet terwijl ik wel met de QR code in mijn auto ben aangemeld. Heb zelfs al een keer m’n account verwijderd in de ix3. Iemand een idee ??

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:45
siemenz schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:39:
[Afbeelding]

Ik zie helaas nog steeds mijn ritstatistieken niet terwijl ik wel met de QR code in mijn auto ben aangemeld. Heb zelfs al een keer m’n account verwijderd in de ix3. Iemand een idee ??
Heb je in de auto toestemming gegeven voor alle diensten? Dat schildje rechtsboven in beeld aanklikken en daar toestemming geven voor alle diensten incl of excl analyse.

• siemenz

siemenz

Koetje

goirke schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 14:18:
[...]

Heb je in de auto toestemming gegeven voor alle diensten? Dat schildje rechtsboven in beeld aanklikken en daar toestemming geven voor alle diensten incl of excl analyse.
Yes dat heb ik gedaan.

• Anton320
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15-05 15:13
Had eens een vraagje rond de granny lader.

Auto gaat eerste week van mei in de garage aankomen (jej).Besteld 04/2022, in productie begin/half 02/2023.

Echter zit ik geregeld op een locatie waar ik wil laden en de auto buiten staat. Er is wel een normaal stopcontact aanwezig - onder een afdakje. Ga hiervoor wel een 8 à 9m kabel nodig hebben.

Wat is in deze situatie de beste oplossing? Volgens de offerte zit er een granny kabel bij maar die is 6 meter lang geloof ik, m.a.w. niet genoeg. Zag dat er wel dikke verlengkabels bestaan die speciaal gemaakt zijn voor elektrische auto's. Kan dat met die bijgeleverde granny kabel? Iemand ervaring of tips voor deze situatie?

Thanks!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:55

GigaTexel_BE

AMD MP²

Anton320 schreef op zondag 23 april 2023 @ 00:25:

Auto gaat eerste week van mei in de garage aankomen (jej).Besteld 04/2022, in productie begin/half 02/2023.

Echter zit ik geregeld op een locatie waar ik wil laden en de auto buiten staat. Er is wel een normaal stopcontact aanwezig - onder een afdakje. Ga hiervoor wel een 8 à 9m kabel nodig hebben.

Wat is in deze situatie de beste oplossing? Volgens de offerte zit er een granny kabel bij maar die is 6 meter lang geloof ik, m.a.w. niet genoeg. Zag dat er wel dikke verlengkabels bestaan die speciaal gemaakt zijn voor elektrische auto's. Kan dat met die bijgeleverde granny kabel? Iemand ervaring of tips voor deze situatie?

Thanks!
op een standaard stopcontact is de stroom beperkt door de lader tot 10A. Elke verlengkabel voldoet dus.

Siesteem Spekkies!

• Hugo1529
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-05 07:05
Als hier nog ix3 rijders nieuw of oud zijn die serieus over techniek en troubleshooting willen praten ipv alleen maar over levertijden, verlies van laadstroom en meer van dergelijke nonsens dan kun je beter hier kijken. (Link onder tekst)
De eerste dag dat ik hier op keek had ik de problemen en vragen die ik dus echt had opgelost, weg meldingen, weg direct laden etc,
Antwoorden krijg je daar, het gaat daar over de auto en niet over geneuzel
Veel en veel beter en informatiever en geen gezeur over een vraag die je stelt.
Geen egotrippers en geen geaks
Kijk
https://x3.xbimmers.com/f...play.php?f=823&order=desc

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Thanis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:15
(jarig!)
De meeste mensen kennen dat forum wel hoor, ik was zelfs een van de eersten in de iX3 sectie. Maar verder heb je gelijk, geen enkele iX3 rijder daar die zeikt over de wagen of beweert dat een i3 superieur is.

Who the f**k is General Failure and why is he reading my disk ?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Berkum
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 28-04 14:59
Hugo1529 schreef op zondag 23 april 2023 @ 09:11:
Als hier nog ix3 rijders nieuw of oud zijn die serieus over techniek en troubleshooting willen praten ipv alleen maar over levertijden, verlies van laadstroom en meer van dergelijke nonsens dan kun je beter hier kijken. (Link onder tekst)
De eerste dag dat ik hier op keek had ik de problemen en vragen die ik dus echt had opgelost, weg meldingen, weg direct laden etc,
Kijk
Ik heb geen probleem met mensen die niet kunnen wachten tot ze hun nieuwe auto geleverd krijgen en daarom heel erg bezig zijn met levertijden of op welke boot hun auto staat. Ik vind dat aandoenlijk. Ik heb wel een probleem met egotrippers die constant berichten posten met een negatieve ondertoon en daarnaast lopen af te geven op andere gebruikers of dit forum. Als je zo tevreden bent met dat andere forum en je zo ergert aan (de gebruikers) op dit forum lijkt mij de oplossing heel erg simpel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mart
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16:04
Zekers, ieder mag zichzelf zijn, maar als we gaan spiegelen met tweakers en andere sites en keer op keer negatief uitlaat over de ix3 en al diverse waarschuwingen van de moderators heeft ontvangen komt het forum niet ten goede. Ik zeg vandaag en morgen een nieuwe dag om hier rekening mee te houden in de communicatie _/-\o_

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:13

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

GigaTexel_BE schreef op zondag 23 april 2023 @ 08:43:
[...]
op een standaard stopcontact is de stroom beperkt door de lader tot 10A. Elke verlengkabel voldoet dus.
(Lang) niet elke verlengkabel is geschikt om buiten te liggen en langdurig 10A doorheen te sturen. :)

Als je een verlengkabel koopt met correcte rating dan zit het wel goed iig, dat hoeft niet perse via een specifieke auto laad webshop te zijn.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• ZatteSchacht
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 30-05 20:23
Zijn er tegenwoordig green granny loaders tot 16A?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Timmie
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16:08
Kijk
Wat houdt u tegen om naar daar te verhuizen?
Ik ben al een jaar aan het wachten op mijn ix3 en vind berichten over levertijden wel interessant, omdat ze mij een indicatie geven van de termijn. Dat is niet onbelangrijk, want ik zou deze zomer een aangepaste vakantiebestemming willen kiezen nu het de eerste keer is dat ik elektrisch rij.

Andere berichten vind ik persoonlijk minder interessant, maar daar lees ik gewoon over. Voor andere gebruikers zijn ze misschien wel interessant.

Waar ik me wel aan stoor is jouw constante negativiteit. En dan ga je ook nog eens zeiken over welke onderwerpen het hier moet gaan? Als ik moderator was, had ik al lang opgetreden.

[Voor 8% gewijzigd door Timmie op 23-04-2023 16:24]

• naupegus
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-05 09:58
Anton320 schreef op zondag 23 april 2023 @ 00:25:

Thanks!
Deze heb ik (wifi). Wel aan de dure kant, maar heel goed qua mogelijkheden en veiligheid voorzieningen.
https://www.nrgkick.com/

Acties:
  • +8Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Was vandaag op de Nürburgring en wilde jullie deze foto’s van deze groene x3 toch niet onthouden. Verleidelijk om de auto te laten wrappen.. maar 3k uitgeven voor een leasebak…is wellicht te veel je laten leiden door emotie (of weet iemand een goedkoop adresje }) )

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

YakuzA schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:22:
[...]

(Lang) niet elke verlengkabel is geschikt om buiten te liggen en langdurig 10A doorheen te sturen. :)

Als je een verlengkabel koopt met correcte rating dan zit het wel goed iig, dat hoeft niet perse via een specifieke auto laad webshop te zijn.
Sorry, maar je koopt geen verlengkabels, voor welke toepassing dan ook, in een obscure webshop of Aliexpress. Zelfs een kabel met sectie 1,5mm² zou dit probleemloos moeten kunnen.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:13

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

GigaTexel_BE schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:14:
[...]

Sorry, maar je koopt geen verlengkabels, voor welke toepassing dan ook, in een obscure webshop of Aliexpress. Zelfs een kabel met sectie 1,5mm² zou dit probleemloos moeten kunnen.
Kortom, niet elke verlengkabel voldoet voor buiten en continu 10A ;)

Bovendien zou ik voor buiten sowieso een kabel aanraden met iets met vocht bestendigheidsrating.
Je standaard hard plastic verlengsnoer van de action wat je voor je stofzuiger oid gebruikt in huis lijkt me niet ideaal op een natte plek waar eventueel ook mensen er bovenop stappen?

[Voor 27% gewijzigd door YakuzA op 24-04-2023 11:43]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Korre
  • Laatst online: 10:17
Deze zomer ga ik op reis naar Italië. We rijden via Frankrijk en Zwitserland naar Italië.
Nu ben ik aan het kijken wat ik voor laadpassen nodig heb.

Ik heb momenteel
- Engie last mile solutions via het werk
- BMW laadpas bij de auto gekregen

Nu hoor ik altijd zeggen dat je veel laadpassen moet meehebben op reis, dus ben aan het kijken wat ik nog extra moet aanvragen. Ik dacht aan volgende passen aan te schaffen.
- Fully pas voor Frankrijk
- Enel X pas voor Italië
- Shell recharge pas als back up

zijn er nog andere laadpassen die ik zeker nodig zou hebben?
Voor Zwitserland heb ik niet direct een idee wat ik nodig zou kunnen hebben.

Zijn er nog mensen met tips??

• Bart Simpson
  • Laatst online: 24-05 07:39
Wellicht kan je de Tesla-app nog toevoegen.

• siemenz

siemenz

Koetje

Korre schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:22:
Deze zomer ga ik op reis naar Italië. We rijden via Frankrijk en Zwitserland naar Italië.

Ik heb momenteel

Nu hoor ik altijd zeggen dat je veel laadpassen moet meehebben op reis, dus ben aan het kijken wat ik nog extra moet aanvragen. Ik dacht aan volgende passen aan te schaffen.
- Enel X pas voor Italië

Tegenwoordig hebben veel laadpalen ook een creditcard qr code of een app, verder is er een algemeen topic over laadpalen. Misschien daar ook even proberen want hier redelijk off-topic

Acties:
  • +6Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 13:25
Kijk
Heel veel plezier daar.
Wordt het wellicht hier weer een beetje gezelliger ;) .

Poco F3 || Samsung Galaxy Watch 4 Classic || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stopie
  • Laatst online: 14:36
Ik zie dat er een terugroepactie openstaat: 0061650700

Heeft iemand een idee waar deze betrekking op heeft?

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-05 15:26

Ik heb momenteel

- Enel X pas voor Italië

Ik gebruik Plugsurfing en Maingau voor Duitsland, Oosterijk enz. en als niet lukt scan ik de QR code en betaal met creditcard.

• BatW
Kijk
Ik zit op beide maar soms zijn zaken landen specifiek en verschillende intresses van de berijder. De een wil weten wanneer de auto eindelijk voor de deur staat en de ander wil graag weten welke banden het beste zijn. Hiervoor is een forum en diversiteit van onderwerpen is juist een goede zaak.

• Mart
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16:04

Ik heb momenteel

- Enel X pas voor Italië

Gebruik zelf die van Shell. Ook leuk tarief met de nieuwe palen tot 150kw. En ANWB als 2e pas. Beiden zijn zonder abo kosten per maand.

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-05 21:20
Iemand hier ervaring mee? Overweeg ik als vervanging van een laadpaal. Zou 3,7kW halen met de granny charger.

• siemenz

siemenz

Koetje

hedwigvb schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:02:
Iemand hier ervaring mee? Overweeg ik als vervanging van een laadpaal. Zou 3,7kW halen met de granny charger. [Afbeelding]
Ik heb hier ervaring mee met mijn tesla. Werkt prima voor “nood” maar 3,7 kw/h is voor mij echt te traag.

• Thanis
(jarig!)
Wel opletten ... 16A is op een stopcontact is meestal de limiet van de standaard zekering. Moet je zien dat er niet teveel anders op diezelfde zekering is gekoppeld natuurlijk :-)

Maar heb én gebruik dezelfde ook als noodoplossing, werkt inderdaad perfect.

• Arcanumkiller
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-05 11:38
stopie schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:30:
Ik zie dat er een terugroepactie openstaat: 0061650700

Heeft iemand een idee waar deze betrekking op heeft?
De mijne moet volgende week binnen voor een terugroepactie (De tweede keer al dit jaar).
Zou iets te maken hebben dat er geen of te weinig geluid is wanneer stapvoets gereden wordt.

• pollevee
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:27
Mijne ook, geen verdere info gekregen behalve dat het 1.5 tot 2 uur zou duren en 'verbeteringen' omvat... ik hoop vooral dat alles nog even goed werkt daarna, tot nu toe niks problemen en heel blij met deze wagen :-)

• WVabhove
  • Laatst online: 30-04 20:28
Arcanumkiller schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:10:
[...]

De mijne moet volgende week binnen voor een terugroepactie (De tweede keer al dit jaar).
Zou iets te maken hebben dat er geen of te weinig geluid is wanneer stapvoets gereden wordt.
Dikke week geleden voor binnen geweest. Geen problemen achteraf.

• siemenz

siemenz

Koetje

Toch wat vragen over het voorverwarmen van de accu

-doet hij dit automatisch als je naar een oplader navigeert / tijdens je langere route
- als ik het handmatig doe via het app menu zie ik nergens een lampje branden dat hij aan staan anders dan “geactiveerd” diep in een submenu. Klopt dat?

Verder vandaag wel lekkere laad snelheid gehaald, maar van 20-80 duurt korter dan van 80-100 wat toch wel jammer is

• benbasb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:54
Vraagje, maar wat voor bandenspanning hanteren jullie bij de zomerbanden 20 inch versie? Ik weet dat het systeem een minimum aangeeft maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze nog een stuk harder opgepompd mogen worden..

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14:43
benbasb schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:26:
Vraagje, maar wat voor bandenspanning hanteren jullie bij de zomerbanden 20 inch versie? Ik weet dat het systeem een minimum aangeeft maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze nog een stuk harder opgepompd mogen worden..
Ik pomp nu (10 graden buiten) 0,1 bar hoger dan aangegeven.

• Thanis
(jarig!)
Bij mij is er iemand achterop in gereden. Ik stond stil te wachten op een overstekende fietser, die achter mij was naar de fietser aan het kijken … :-(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14:43
Thanis schreef op donderdag 27 april 2023 @ 23:43:
Bij mij is er iemand achterop in gereden. Ik stond stil te wachten op een overstekende fietser, die achter mij was naar de fietser aan het kijken … :-(
[Afbeelding]
:( hopelijk snel weer mooi gemaakt

• siemenz

siemenz

Koetje

Thanis schreef op donderdag 27 april 2023 @ 23:43:
[Afbeelding]
Balen. Gelukkig alleen het plastic. Moet onzichtbaar gemaakt kunnen worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• goirke
Na eerder al zonder problemen naar Oostenrijk te zijn gereden gisteren aangekomen in Toscane met de iX3. Ook nu zonder problemen en volop laadmogelijkheden. Thuis met 95% accu vertrokken en tot Basel twee keer geladen. In het hotel weer tot 100% geladen en vervolgens nog drie korte laadstops onderweg tot de eindbestemming. Overal gewoon goed doorgereden geen dakkoffer en de zomerbanden eronder. Ik ben vooral benieuwd naar het laden in Italië zelf nu maar zie via de verschillende apps genoeg palen overal.

Nu hangt de iX3 met de granny lader al een nachtje aan de stacaravan en staat weer op 50% accu nadat ik hem met 14% eraan heb gelegd.

Voor deze reis de BMW charging card maar eens geactiveerd omdat ik bij eerdere trips had dat mijn EV Box en MTC kaarten niet overal worden geaccepteerd. Dan kan je vaak wel via een QR laden maar wilde toch de BMW kaart eens proberen. Tot nu een 100% score. Bij het overnachtingshotel werkte m’n andere twee passen niet maar de BMW kaart wel. Ook voor de zekerheid een Enel X account aangemaakt voor Italië. Benieuwd of ik die nodig ga hebben…

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:19
Is de BMW charging card het eerste jaar sowieso niet erg voordelig? Je krijgt er namelijk korting mee bij DC en AC laden (ook thuis).

Grz D.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• goirke
Klopt maar aangezien ik twee passen van m’n werk heb, was de noodzaak er nog niet om hem te activeren. Gezien sommige spookverhalen over Italië toch maar besloten om hem te activeren nu.

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:08
Aangezien ik eerstdaags m'n nieuwe wagen mag bestellen ben ik volop aan het kijken naar kleuren... spijtig genoeg mag rood niet (wit ook niet maar dat vind ik geen probleem) dus de vraag is wat de kleuren hier zoal zijn (en met welke lederen binnen bekleding) ?

Zijn er mensen met mokka, zo ja met welke buitenkleur ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

goirke schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:38:
Na eerder al zonder problemen naar Oostenrijk te zijn gereden gisteren aangekomen in Toscane met de iX3. Ook nu zonder problemen en volop laadmogelijkheden. Thuis met 95% accu vertrokken en tot Basel twee keer geladen. In het hotel weer tot 100% geladen en vervolgens nog drie korte laadstops onderweg tot de eindbestemming. Overal gewoon goed doorgereden geen dakkoffer en de zomerbanden eronder. Ik ben vooral benieuwd naar het laden in Italië zelf nu maar zie via de verschillende apps genoeg palen overal.

Nu hangt de iX3 met de granny lader al een nachtje aan de stacaravan en staat weer op 50% accu nadat ik hem met 14% eraan heb gelegd.

Voor deze reis de BMW charging card maar eens geactiveerd omdat ik bij eerdere trips had dat mijn EV Box en MTC kaarten niet overal worden geaccepteerd. Dan kan je vaak wel via een QR laden maar wilde toch de BMW kaart eens proberen. Tot nu een 100% score. Bij het overnachtingshotel werkte m’n andere twee passen niet maar de BMW kaart wel. Ook voor de zekerheid een Enel X account aangemaakt voor Italië. Benieuwd of ik die nodig ga hebben…
Heb je de native navi Incl stops “blind” gevolgd of heb je je eigen route gemaakt ?

Ik merkte dat de bmw navi toch af en toe wat gekke keuze maakte.

Ook de route die ik in de myBMW app klaar zette was een andere als dat gevolgd werd. Kan door verkeersomstandigheden komen, maar ik vind eea als ik kritisch mag zijn minder goed werken dan de Tesla die ik hiervoor had.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

r2504 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:39:
Aangezien ik eerstdaags m'n nieuwe wagen mag bestellen ben ik volop aan het kijken naar kleuren... spijtig genoeg mag rood niet (wit ook niet maar dat vind ik geen probleem) dus de vraag is wat de kleuren hier zoal zijn (en met welke lederen binnen bekleding) ?

Als je de start post bekijkt zie je alle foto’s die de leden hebben geüpload bij hun delivery.

Ik heb donkerbruin leder ( is dat mokka?) met de zwart/grijze buitenkant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• goirke

Mokka met blauw hier en is een prachtige combo al zeg ik het zelf :P

• goirke
siemenz schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:40:
[...]

Heb je de native navi Incl stops “blind” gevolgd of heb je je eigen route gemaakt ?

Ik merkte dat de bmw navi toch af en toe wat gekke keuze maakte.

Ook de route die ik in de myBMW app klaar zette was een andere als dat gevolgd werd. Kan door verkeersomstandigheden komen, maar ik vind eea als ik kritisch mag zijn minder goed werken dan de Tesla die ik hiervoor had.
Nee ik heb de BMW navigatie helemaal niet gebruikt. Waze voor de route en files vermijden en ABRP voor de laadstops. Dit icm een OBD adapter werkt echt prima!

• siemenz

siemenz

Koetje

goirke schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:44:
[...]

Nee ik heb de BMW navigatie helemaal niet gebruikt. Waze voor de route en files vermijden en ABRP voor de laadstops. Dit icm een OBD adapter werkt echt prima!
Het nadeel van CarPlay apps vind ik dat de HUD dan niet goed werkt. Jij geen problemen mee ?

Toch maar verdiepen in zo’n OBD adapter voor de zomervakantie anders…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• goirke
siemenz schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:46:
[...]

Het nadeel van CarPlay apps vind ik dat de HUD dan niet goed werkt. Jij geen problemen mee ?

Nee met een gepolariseerde zonnebril zie ik de HUD sws niet meer…. :+

• siemenz

siemenz

Koetje

goirke schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 23:03:
[...]

Nee met een gepolariseerde zonnebril zie ik de HUD sws niet meer…. :+
Haha. True that

• r2504
[...]
Dit icm een OBD adapter werkt echt prima!
Waar heb je die voor nodig ?

• goirke
r2504 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 23:34:
[...]

Waar heb je die voor nodig ?
Deze leest de accu en verbruik realtime uit waardoor ABRP met de koppeling nog accurater te plannen is.

• TVB1180
  • Laatst online: 15-05 10:33
[...]

Welke OBD adapter heb je hiervoor gebruikt?

• WVabhove
  • Laatst online: 30-04 20:28

Blauw met cognac, zeer tevreden van.
Op de eerste pagina van dit forum staan een heel aantal foto's met verschillende combinaties.

• goirke
TVB1180 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 07:29:
[...]

Welke OBD adapter heb je hiervoor gebruikt?
OBD link CX adapter.

• RBNDR
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-05 21:30
siemenz schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:46:
[...]

Kaarten van Apple werkt gewoon met HUD. Google maps helaas niet.

• siemenz

siemenz

Koetje

RBNDR schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 13:46:
[...]

Kaarten van Apple werkt gewoon met HUD. Google maps helaas niet.
Yes dat was me bekend, maar die van Waze en abrp ook niet …

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 22:55

Boston

The Cape State

In deze review van de IX1 wordt weer benadrukt dat het verschil tussen de IX1 en IX3 klein is als je de IX1 met dezelfde luxe uitrust als de IX3 High Executive. Ten minste dat is mijn interpretatie als de Werner Budding zegt dat hij in een IX1 van €73k rijdt, terwijl de IX3 goedkoper is. De IX3 kost momenteel in Nederland kaal €71,5k en de High Executive €77,5k. De IX1 is te krijgen vanaf €58k, maar is dan een stuk kaler dan de IX3.

Dan waren deze drie IX3 bezitters gisteren in Zwolle op een parkeerterrein van zes laadplekken het toch met elkaar eens voor welk model wij gaan :)

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

• John47
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-05 15:30

Mokka in combinatie met Sophistograu Brillianteffect metallic. We wilden eigenlijk Oyster bekleding. Maar konden de demo IX3 overnemen die de combi Mokka & Sophistograu Brillianteffect metallic had. Zijn er blij mee geeft chique uitstraling.

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-05 22:03
John47 schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:32:
[...]

Mokka in combinatie met Sophistograu Brillianteffect metallic. We wilden eigenlijk Oyster bekleding. Maar konden de demo IX3 overnemen die de combi Mokka & Sophistograu Brillianteffect metallic had. Zijn er blij mee geeft chique uitstraling.
Hier ook dezelfde combo met sophistaugrau met dark shadow pakket met mokka interieur. Voor mij een zeer geslaagde keuze, zeker met de 20velgen eronder.

• oGoG
oGoG schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:27:
Even een foto van deze beest, nu na 3 maanden zijn er toch nog mensen die in de straat naar kijken [Afbeelding]
Hier is em.

• oGoG
oGoG schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:27:

Hier is em, toch nog steeds beest, met de dak open nog beter tot zijn recht.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-05 21:20
Nog Waze gebruikers bij wie er soms de boodschap Update bekijken komt sinds Android Coolwalk update?
Heel vervelend, Waze reageert dan niet meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• r2504
John47 schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:32:
[...]
Mokka in combinatie met Sophistograu Brillianteffect metallic.
Ik heb vandaag reeds een X3 met Sophistograu en ja een mens wil eens een ander kleurtje :)

De offerte ligt nu klaar voor een M Carbonschwarz (wat trouwens geen puur zwart is maar een magische blauwe schijn heeft) met Leder Vernasca Mokka.

In de offerte zie ik trouwens een "S04T04 - Snellaadkabel tot 11 kW (Mode 3)" terwijl op de website van BMW ik zie dat er standaard een "Snellaadkabel tot 22kW (Mode 3)" in zit ? In ben totaal nieuw in het laadkabel gebeuren dus wat is eigenlijk het verschil ?

[Voor 5% gewijzigd door r2504 op 01-05-2023 12:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 22:55

Boston

The Cape State

Afgelopen week kreeg ik de pop-up dat de 2023-2 kaarten voor de BeNeLux via Over-The-Air (OTA) waren gedownload. Dat was voor mij een mooie reminder om de kaarten voor de vakantie te updaten, dus heb vervolgens de 2023-2 kaarten voor Europa via de BMW software van de link van MTV1 geïnstalleerd. (Tweaker Groetenman gaf aan dat de 2022-3 vorig jaar eind augustus is live gegaan, dus voor de meeste mensen is dat te laat voor de zomer vakantie.)

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BatW
r2504 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:26:
[...]

Ik heb vandaag reeds een X3 met Sophistograu en ja een mens wil eens een ander kleurtje :)

De offerte ligt nu klaar voor een M Carbonschwarz (wat trouwens geen puur zwart is maar een magische blauwe schijn heeft) met Leder Vernasca Mokka.

In de offerte zie ik trouwens een "S04T04 - Snellaadkabel tot 11 kW (Mode 3)" terwijl op de website van BMW ik zie dat er standaard een "Snellaadkabel tot 22kW (Mode 3)" in zit ? In ben totaal nieuw in het laadkabel gebeuren dus wat is eigenlijk het verschil ?
Ik kreeg er ook een 22kW kabel bij maar de IX3 kan max 11kW aan. De IX1 kan wel 22kW aan en denk dat ze nu gewoon 1 soort kabel erbij leveren. Kabel was niet te tillen met de alluminium stekkers dus deze omgeruiled voor 11kW kabel. Was iets makkelijker te hanteren en kan je met 1 hand eruit halen de originele moesten we echt op/neer en links/rechts bewegen om deze eruit te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• breyzipp
  • Laatst online: 26-05 10:26
Is er een mogelijkheid om het Home Screen te personaliseren? (Zie foto)

Ik vind die navigatie links en audio rechts boven wel super, maar rechts onder die telefoon verbinding is maar boring (waste of space). Kan ik daar bijvoorbeeld de verbruiksgrafiek van de huidige rit zetten of zo?

Nog een tweede vraagje, ik ben geconnecteerd via Apple CarPlay (vooral voor de muziek) en gebruik voornamelijk de navigatie van BMW zelf. Als ik dan tijdens het rijden een Whatsapp bericht binnen krijg, dan switched die volledig naar Apple CarPlay (hij toont dan het huidige nummer dat speelt met dan onderaan de Whatsapp notificatie, maar de ganse navigatie is dan voor een 3-tal seconden weg). Vree irritant als je net op ronde punten veel spam van een groepschat binnenkrijgt. Ik weet dat ik Whatsapp notifications volledig kan uitzetten maar dat is nu ook niet de bedoeling. En ik veronderstel als ik een navigatie vanuit CarPlay gebruik (Maps of Waze bv) dan zal het ook wel beter zijn. Er is waarschijnlijk geen “notification overlay” voor wanneer je de BMW navigatie zelf gebruikt?

[Voor 4% gewijzigd door breyzipp op 01-05-2023 18:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 22:02
breyzipp schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:37:
Is er een mogelijkheid om het Home Screen te personaliseren? (Zie foto)

Ik vind die navigatie links en audio rechts boven wel super, maar rechts onder die telefoon verbinding is maar boring (waste of space). Kan ik daar bijvoorbeeld de verbruiksgrafiek van de huidige rit zetten of zo?

[Afbeelding]

Nog een tweede vraagje, ik ben geconnecteerd via Apple CarPlay (vooral voor de muziek) en gebruik voornamelijk de navigatie van BMW zelf. Als ik dan tijdens het rijden een Whatsapp bericht binnen krijg, dan switched die volledig naar Apple CarPlay (hij toont dan het huidige nummer dat speelt met dan onderaan de Whatsapp notificatie, maar de ganse navigatie is dan voor een 3-tal seconden weg). Vree irritant als je net op ronde punten veel spam van een groepschat binnenkrijgt. Ik weet dat ik Whatsapp notifications volledig kan uitzetten maar dat is nu ook niet de bedoeling. En ik veronderstel als ik een navigatie vanuit CarPlay gebruik (Maps of Waze bv) dan zal het ook wel beter zijn. Er is waarschijnlijk geen “notification overlay” voor wanneer je de BMW navigatie zelf gebruikt?
Enkele seconden op de widget “Communicatie” drukken en dan je de widget aanpassen met andere gegevens.

iDrive en Carplay door elkaar gebruiken is sowieso geen aanrader, kom je bovenstaande zaken tegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• breyzipp
Stancke schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:50:
[...]

Enkele seconden op de widget “Communicatie” drukken en dan je de widget aanpassen met andere gegevens.

iDrive en Carplay door elkaar gebruiken is sowieso geen aanrader, kom je bovenstaande zaken tegen.
Ooh top! Het is personaliseerbaar, vree bedankt!!!

En idd ik ga op den duur wel overschakelen naar Waze zodat alles binnen CarPlay valt, maar ik ben eigenlijk wel best tevreden van die BMW navigatie. :*)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 22:02
breyzipp schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:15:
[...]
En idd ik ga op den duur wel overschakelen naar Waze zodat alles binnen CarPlay valt, maar ik ben eigenlijk wel best tevreden van die BMW navigatie. :*)
Ik gebruik ook alleen de BMW navigatie, werkt perfect.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

breyzipp schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:37:
Nog een tweede vraagje, ik ben geconnecteerd via Apple CarPlay (vooral voor de muziek) en gebruik voornamelijk de navigatie van BMW zelf. Als ik dan tijdens het rijden een Whatsapp bericht binnen krijg, dan switched die volledig naar Apple CarPlay (hij toont dan het huidige nummer dat speelt met dan onderaan de Whatsapp notificatie, maar de ganse navigatie is dan voor een 3-tal seconden weg). Vree irritant als je net op ronde punten veel spam van een groepschat binnenkrijgt.
Notificaties tijdens het rijden zijn nooit een goed idee.
Je kan die op app-basis uitschakelen voor carplay:
https://www.igeeksblog.co...cations-in-apple-carplay/

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• goirke
Stancke schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:55:
[...]

Ik gebruik ook alleen de BMW navigatie, werkt perfect.
Qua files ontwijken wint waze het voor mij boven de BMW navigatie. Plus dat de BMW navigatie me in Florence op weg naar een laadpaal continu straten in wilde sturen tegen het verkeer in of straten die binnen de ZTL vielen. Niet helemaal ideaal dus :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 13:54
goirke schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:59:
[...]

Qua files ontwijken wint waze het voor mij boven de BMW navigatie. Plus dat de BMW navigatie me in Florence op weg naar een laadpaal continu straten in wilde sturen tegen het verkeer in of straten die binnen de ZTL vielen. Niet helemaal ideaal dus :D
Natuurlijk zal elke navigatie wel eens falen zeker in het buitenland. Maar de bmw navi is voor mijn gevoel het beste qua file waarschuwing. Meestal biedt hij tijdig omwegen aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BatW
We gebruiken hier 2 sleutels omdat we onze eigen instellingen hebben zoals geheugen stoel, spiegels voorkeuze toetsen enz. Nu krijg ik maar van 1 sleutel de rit info te zien in de app. Heeft iemand een idee of ik dat ergens in kan stellen of is het gewoon een privacy issue?

Alvast op voorhand bedankt.

• Hugo1529
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-05 07:05
*knip*

[Voor 97% gewijzigd door Standeman op 04-05-2023 13:37. Reden: Geen flames]

• DomiGijzen
BatW schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:37:
We gebruiken hier 2 sleutels omdat we onze eigen instellingen hebben zoals geheugen stoel, spiegels voorkeuze toetsen enz. Nu krijg ik maar van 1 sleutel de rit info te zien in de app. Heeft iemand een idee of ik dat ergens in kan stellen of is het gewoon een privacy issue?

Alvast op voorhand bedankt.
Volgens mij een soort van Privacy. Zie je met de andere sleutel wel de andere ritten?

Grz D.

• BatW
DomiGijzen schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:14:
[...]

Volgens mij een soort van Privacy. Zie je met de andere sleutel wel de andere ritten?
Ja, ik zie met de andere sleutel wel alle ritten en ook de ritten analyse maar had graag inzicht in verbruik als mijn dochters hem inpikken :)

• DomiGijzen
Wat gebeurt er als je je dochters een digital key geeft ipv een fysieke sleutel? Ooit, in het begin, was dat een beetje de strekking van die digital keys namelijk. Uitlenen aan familie die geen sleutel hebben.

Grz D.

• pollevee
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:27
DomiGijzen schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:06:
Wat gebeurt er als je je dochters een digital key geeft ipv een fysieke sleutel? Ooit, in het begin, was dat een beetje de strekking van die digital keys namelijk. Uitlenen aan familie die geen sleutel hebben.
Klopt, en dan kun je bepaalde begrenzingen zoals snelheid en zo instellen. Nog niet geprobeerd maar zo hebben ze het me laten zien toen ik de wagen afhaalde. Ik hoef niet te weten hoe oud je dochters zijn, maar voor beginnende chauffeurs kan dat nuttig zijn ;)

• breyzipp
GigaTexel_BE schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:49:
[...]

Notificaties tijdens het rijden zijn nooit een goed idee.
Je kan die op app-basis uitschakelen voor carplay:
https://www.igeeksblog.co...cations-in-apple-carplay/
Ok top! Ik had ook al eens gekeken maar kon het niet direct vinden (om het enkel voor CarPlay uit te zetten).

Wel grappig dat het blijkbaar niet overal kan.

=> Whatsapp kan, heb ik direct uitgezet aangezien dat de grote boosdoener is
=> Messenger (Facebook) heeft blijkbaar die optie niet :?
=> Messages (SMSjes) kan ook maar die laat ik liever opstaan, vind wel handig/leuk die te ontvangen van de telecom providers als je een landsgrens passeert. Voor de rest krijg ik toch zelden nog SMSjes.

Nogmaals bedankt voor de info!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• BatW
DomiGijzen schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:06:
Ze gebruiken wel hun Iphone als key maar schijnbaar vinden ze het makkelijk om de autosleutel/huissleutel en laaddruppel in zijn geheel mee te nemen. Ik vetrouw ze volkomen ondanks dat ik hem altijd in "Sport" weer terug krijg :) Ach ben ook jong geweest een hele tijd geleden.

• goirke
breyzipp schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:57:
[...]

Ok top! Ik had ook al eens gekeken maar kon het niet direct vinden (om het enkel voor CarPlay uit te zetten).

Wel grappig dat het blijkbaar niet overal kan.

=> Whatsapp kan, heb ik direct uitgezet aangezien dat de grote boosdoener is
=> Messenger (Facebook) heeft blijkbaar die optie niet :?
=> Messages (SMSjes) kan ook maar die laat ik liever opstaan, vind wel handig/leuk die te ontvangen van de telecom providers als je een landsgrens passeert. Voor de rest krijg ik toch zelden nog SMSjes.

Nogmaals bedankt voor de info!
De BMW navigatie geeft toch ook de info weer dat je een landsgrens passeert? Scheelt weer meldingen via CarPlay ;)

• breyzipp
goirke schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:43:
[...]

De BMW navigatie geeft toch ook de info weer dat je een landsgrens passeert? Scheelt weer meldingen via CarPlay ;)
Aah ok dat wist ik niet. Ik heb hem nog maar een kleine 3 maanden en hij is (nog) niet op reis geweest. Over een kleine maand komt daar verandering in en rij ik naar Rovinj (Kroatië) voor mijn vakantie.

Enige vakantie tips ivm het laden? Ik heb nu de BMW laadpas, dat is toch voldoende om in Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en Kroatië te laden veronderstel ik? (of eventueel een credit kaart als backup)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BatW
breyzipp schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:35:
[...]

Aah ok dat wist ik niet. Ik heb hem nog maar een kleine 3 maanden en hij is (nog) niet op reis geweest. Over een kleine maand komt daar verandering in en rij ik naar Rovinj (Kroatië) voor mijn vakantie.

Enige vakantie tips ivm het laden? Ik heb nu de BMW laadpas, dat is toch voldoende om in Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en Kroatië te laden veronderstel ik? (of eventueel een credit kaart als backup)
Zou ik niet vanuit gaan zeker in de landen die je aangeeft. Vraag gewoon paar aan bv Plugsurfing en Maingau die werken perfect voor de landen die je aangeeft. Zijn gratis dus gewoon in de auto als back-up.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Ik krijg nu, sinds ik in het buitenland geweest ben, steeds een waarschuwing op mijn scherm als ik de adaptive cruisecontrol aanzet dat sommige functies niet werken in mijn land en kan dit niet uitzetten of het bericht verwijderen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BatW
siemenz schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:40:
Ik krijg nu, sinds ik in het buitenland geweest ben, steeds een waarschuwing op mijn scherm als ik de adaptive cruisecontrol aanzet dat sommige functies niet werken in mijn land en kan dit niet uitzetten of het bericht verwijderen.

Iemand een idee?
Even de navigatie opnieuw opstarten door aan/uit knop even tijd indrukken misschien dat er softwarematig iets in blijft hangen oid?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-05 14:39
siemenz schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:40:

Iemand een idee?
Ik heb dat ook gehad en toen kwam dat omdat ik in het buitenland een optie had geactiveerd die hier niet werkt. (rode licht herkenning), die optie stond met over de grens te rijden nog steeds actief en daarmee kreeg ik ook die melding.

Door die optie weer uit te schakelen, was de melding ook weer weg.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Korre
  • Laatst online: 10:17

Verbruik is wel snel aan het zakken nu. In maart was het nog 22 en een beetje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TVB1180
  • Laatst online: 15-05 10:33
Heb zelf een Pre LCI, iemand enig idee of deze ook via de OBD dongle real time data kan leveren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stopie
Ik voer al een tijdje discussie met bmw over piepen&kreunen van de ix3 tijdens het inparkeren. Van @BatW weet ik dat zijn dealer het nieuwe type blokken heeft geplaatst.
Ben benieuwd of er meer ervaringen zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miguel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:53
Onze IX3 staat al een maand bij de garage voor problemen met de hoge volt module (ben de juiste benaming kwijt).

We hebben een BMW X3 LCI als vervangwagen gekregen en die piept en kraakt net zoals onze IX3. Gewoon even meegeven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 09:11
stopie schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 17:44:
Ik voer al een tijdje discussie met bmw over piepen&kreunen van de ix3 tijdens het inparkeren. Van @BatW weet ik dat zijn dealer het nieuwe type blokken heeft geplaatst.
Ben benieuwd of er meer ervaringen zijn.
Ok, hier een IX3 rijder met een volledig nieuwe remmerij (blokken en schijven) aan voorzijde en achterzijde bij 18K km. Mijn IX3 kraakte al een tijdje, maar de laatste 3K km's (dus al vanaf 15K) begon de auto bij het afremmen op de motor (regenereren) sterke golfbewegingen te maken in het remmen. Blijkbaar remt de auto zowel in de D als B stand bij het regenereren toch ook licht af op de remmen want zonder dat ik de rem intrapte gebruikte de IX3 de remmen (waardoor de golfbeweging ontstond in het afremmende effect van de auto). Uiteindelijk zat er een onbalans in 4 schijven en zijn bij mij dus alle blokken en schijven gewisseld. Vanaf dat moment geen gekraak en gepiep meer bij inparkeren (nu 25K km).

En nee, ik ben geen harde remmer, sportieve rijder of 'aso' op die last minute een noodstop maakt. Ik heb de dealer nog gevraagd of dat het kan komen dat ik veel in de B mode rijd (1 pedal driving), maar dat zou er niets mee te maken moeten hebben.

Het betreft een LCI van 03-22 (productie 11-21)

[Voor 12% gewijzigd door SdR op 07-05-2023 09:48]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 13:54
SdR schreef op zondag 7 mei 2023 @ 09:45:
[...]

Ok, hier een IX3 rijder met een volledig nieuwe remmerij (blokken en schijven) aan voorzijde en achterzijde bij 18K km. Mijn IX3 kraakte al een tijdje, maar de laatste 3K km's (dus al vanaf 15K) begon de auto bij het afremmen op de motor (regenereren) sterke golfbewegingen te maken in het remmen. Blijkbaar remt de auto zowel in de D als B stand bij het regenereren toch ook licht af op de remmen want zonder dat ik de rem intrapte gebruikte de IX3 de remmen (waardoor de golfbeweging ontstond in het afremmende effect van de auto). Uiteindelijk zat er een onbalans in 4 schijven en zijn bij mij dus alle blokken en schijven gewisseld. Vanaf dat moment geen gekraak en gepiep meer bij inparkeren (nu 25K km).

En nee, ik ben geen harde remmer, sportieve rijder of 'aso' op die last minute een noodstop maakt. Ik heb de dealer nog gevraagd of dat het kan komen dat ik veel in de B mode rijd (1 pedal driving), maar dat zou er niets mee te maken moeten hebben.

Die golf beweging had ik ook gemerkt en moet daar nog een afspraak voor maken. Ik zal ze meteen dit meegeven. Thanks voor het delen.

Was het wel opgelost hiermee? (Ik zag net dat je dat al zei 🤦‍♂️)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stopie
SdR schreef op zondag 7 mei 2023 @ 09:45:
[...]

Dus nu bij het inparkeren ook geen gepiep meer (bij ramen open?).
Ben heel benieuwd of het echt stil is. Zal eens vragen aan 1 van mijn 2 mede iX3 rijders of ze het ook hebben en dan willen laten horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 09:11
stopie schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:47:
[...]

Dus nu bij het inparkeren ook geen gepiep meer (bij ramen open?).
Ben heel benieuwd of het echt stil is. Zal eens vragen aan 1 van mijn 2 mede iX3 rijders of ze het ook hebben en dan willen laten horen.
Correct, bij het normaal inparkeren bij mij niet meer in ieder geval.

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BatW
SdR schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:58:
[...]

Correct, bij het normaal inparkeren bij mij niet meer in ieder geval.
Ik heb een pre-LCI en daarbij zijn juist wegens het kraken en piepen de remblokken van de LCI gemonteerd (niet de schijven) en probleem was gelijk verholpen. Heb nu inmiddels 45.000 km met de blokken gereden maar merk geen "golf" bewegingen en ook kraken en piepen is nog steeds weg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stopie
Ik heb woensdag een afspraak bij de dealer voor het onder bandenverzekering (https://www.bmw.nl/nl/con...en.html#bandenverzekering) vervangen van een band.
Ook wordt dan direct de terugroepactie uitgevoerd, blijkbaar een software update... ben benieuwd.

Ik zal dan ook direct het onderwerp piepen&kraken eens aan bod brengen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:34
Timmie schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:52:
[...]

Goed nieuws hier: mijn auto is volgens de dealer pas aangekomen in België en staat in Zeebrugge.
Ik vermoed dat hij op de Auriga Leader stond (https://www.vesselfinder.com/nl/vessels/details/9402718), die is de afgelopen dagen in Zeebrugge geweest.
Binnen een week of twee zou de auto bij de dealer moeten zijn. Ik vermoed dat de overdracht dan nog een kleine week op zich zal laten wachten.

Tussen bestelling en levering zit dan een dik jaar.

(Vreemd dat jouw productiedatum dan zo ver naar achter zou worden geschoven?)
DUDE, Where's your car? :D

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee