Acties:
  • +1Henk 'm!

• quanggie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:52
r2504 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:03:
[...]

Werkt het ook effectief ?

Op basis van de zender "JOE" vermoed ik dat je in Belgie rijdt (want het is blijkbaar ook landsafhankelijk).
Verkeerslichtassistent werkt in Nederland nog niet optimaal, in ieder geval niet bij mij. Het systeem herkent wel het stoplicht maar je moet wel handmatig bevestigen met de SET-knop dat je richting een verkeerslicht rijdt. En de ene keer krijg ik een geluidsmelding dat het licht op groen is, de andere keer niet. De rijstrookwissel-assistent en hulpdiensten-assistent werken bij mij prima. Rijstrookwisselassistent werkt wel alleen boven de 70km/u en hulpdiensten-assistent werkt als je in de file rijdt.

Is er iemand in NL waar verkeerslichtassistent wel goed werkt?

Excuses voor mijn twee reacties achter elkaar, ik had dit natuurlijk in 1 berichtje moeten combineren!

[Voor 5% gewijzigd door quanggie op 11-04-2023 12:43]

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:55

GigaTexel_BE

AMD MP²

r2504 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:03:
[...]

Werkt het ook effectief ?

Op basis van de zender "JOE" vermoed ik dat je in Belgie rijdt (want het is blijkbaar ook landsafhankelijk).
Rijstrook-, verkeerslicht- en reddingstrook-assistent zijn getest en werken in België.

Siesteem Spekkies!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-05 22:03
GigaTexel_BE schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:56:
[...]

Rijstrook-, verkeerslicht- en reddingstrook-assistent zijn getest en werken in België.
Euhm klopt dit wel, ik denk dat de Belgische wetgeving deze nog niet toelaat. En hoe activeer je dan, alleen door te gaan decoden?

• Technino
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-05 12:05
Ja hoor alles werkt en vandaag nog gebruik gemaakt van de noodstrook dat ook voor de motorrijders een opluchting is.

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 14:20
Zat er altijd op, maar was in België niet actief. Nu wel?

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-05 15:26
Korre schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:16:
Iemand ervaring met een trekhaakkoffer en wat dat met het verbruik doet?
Ik heb nu een dakkoffer, maar dat lijkt me sowieso onmogelijk ifv verbruik om die nog te gebruiken.
Koffer van de ix3 is niet overdreven groot. Ik ga wellicht niet alles erin krijgen deze zomer.
Die trekhaakkoffer zijn wel heeeel duur
Bij mij gebruik ik met dakkoffer en de originele BMW Wingbars ongeveer 2 kwh meer bij een avg snelheid van 120km dus of ik nu op vakantie 30 minuten aan de lader hang of 30 seconden langer om dit te compenseren. Ik zou me er maar niet druk overmaken wat het meer verbruik is laden moet je toch.

• BatW
Hugo1529 schreef op zondag 9 april 2023 @ 08:54:
Nee niks trol, wat zou ik dan moeten trollen? Wat een dikke nonsens man. Ik baal gewoon enorm,
. ik had daar wel duidelijk aangegeven dat de auto niet goed gepoetst was maar dat het zo erg was als dat gaandweg tijdens mijn eigen poetsbeurt bleek dat had ik nog niet in de gaten.
En ik ben alsnog blij met de auto maar het is wel met stip mijn minst leuke aankoop van een auto ever. En inderdaad heb ik lang getwijfeld maar dat komt doordat bmw niet echt veel keus heeft in dat gat tussen een i3 van 1250 kg en een ix3 van 2250 kg.
Die keuze komt in 2025 met de neue klasse pas maar ik wil nu ook weer eens wat.
En hij rijdt echt superfijn, daar is niks mis mee maar het is wel echt een domper dat de ophaalactie zo mislukt was. Maar goed, vandaag ga ik hem machinaal behandelen rondom en dan poets ik die ervaring weg.
Ik merk wel dat er wat zaken missen waarvan ik eigenlijk aannam dat ze aanwezig waren, die hdd dus die ik toch echt wel zal missen, usb werkt overigens ook prima merk ik, en bv okk dat je de achterbank rugleuningen niet vanuit achter kunt kiepen, dacht ik maar is schijnbaar alleen pre lci of zo? Anyway ga mijn poetsspullen uit de kast halen en paasdag spenderen aan het opwaarderen van mijn bmw. Blijf toch van meing dat ik daar toch echt al voor had betaald gisteren maar tegenwoordig mag je niet veel meer verwachten blijkbaar. ,
Moet wel een beetje lachen hoor. Je gaat je auto ophalen van 70k en stapt er zo in zonder zelfs maar te kijken op schades enz. Bij mij lag er bij het ophalen van mijn pre-LCI ook een BMW paraplu, 2 volle flessen wijn, BMW horloge, cap en achterin ook nog een doos met originele BMW Wingbar's. Om de schades te verdoezelen zat hij ook nog eens onder een hoes met bos bloemen erop :+ :+ :+ :+ Gelukkig heb je wel het onderste uit de kan weten te halen bij de aankoop met maximale korting.

• Technino
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-05 12:05
@DomiGijzen uiteraard met enkele aanpassingen

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:01
Ik heb nu een dakkoffer, maar dat lijkt me sowieso onmogelijk ifv verbruik om die nog te gebruiken.
Koffer van de ix3 is niet overdreven groot. Ik ga wellicht niet alles erin krijgen deze zomer.
Ik heb een Towbox V1 met drager voor de ski's en snowboards, die ik wel in een tas doe om ze te beschermen tegen het zout. Het extra verbruik is vrij minimaal met deze configuratie kom ik in de winter toch behoorlijk ver. Mijn verbruik van de afgelopen wintersport(heen en terugweg) zat op gemiddeld 22.7 kWh (snelheid 110-130 km/h).

Voor de zomer heb ik een dakkoffer, wat extra verbruik vind ik dan wat minder een probleem en bovendien kunnen de fietsen dan mee. Ik vind de Towbox echt wel prettig werken, lekker laag inladen en er past behoorlijk veel in. Ook klap je hem makkelijk naar achter als je wel even in de kofferbak moet zijn.

Nadelen zijn, geen zicht via de achteruitrijcamera, dus opletten bij het parkeren/laden. En geen lane assist, die staat uit bij de 'aanhangermodus'. En er zit nu al een scheurtje in :( die wordt als het goed is onder garantie gefixt

Al met al wel tevreden met de koop na 2 wintersport vakanties.

• BatW
Mart schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:49:
Is ook zo, Bluetooth kan behoorlijk afknijpen. Het hangt van vele factoren af. Bluetooth versie van telefoon en BMW hardware. En versie aptX ondersteuning van eigen telefoon en idem BMW hardware. BMW is voor mij niet helemaal duidelijk welke hardware versie aanwezig is in de G01/G08. Vanaf Bluetooth 5 is muziekkwaliteit nagenoeg op cd kwaliteit mogelijk. Voor de latere generatie :P . Een cd is zo'n vliegende schotel met een gaatje erin, uitgevonden door oa. Philips. Het is wel duidelijk dat de IX3 hierop heeft bezuinigd. In een reguliere X3 zat in 2021 nog een cd ingang boven de keuzeknoppen.
Ik ben een redelijke audio "freak" en luister altijd Qobuz of Tidal. De IX3 heeft wat ze noemen Enhanced BT en heb zelfs een Sennheiser BTD 600 aptX dongle geprobeerd voor muziek maar kan het verschil niet horen tussen aptX dongle en EBT en via Iphone 14. Kan ook nergens vinden of de IX3 aptX heeft en zelfs bij BMW DE kunnen ze me hierop geen antwoord geven.

• Hugo1529
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-05 07:05
BatW schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:20:
[...]

Bij mij gebruik ik met dakkoffer en de originele BMW Wingbars ongeveer 2 kwh meer bij een avg snelheid van 120km dus of ik nu op vakantie 30 minuten aan de lader hang of 30 seconden langer om dit te compenseren. Ik zou me er maar niet druk overmaken wat het meer verbruik is laden moet je toch.
Je mag ook normaal reageren of reageer niet

[Voor 28% gewijzigd door Outerspace op 12-04-2023 17:40]

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:27

siemenz

Koetje

BatW schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:27:
[...]

Ik ben een redelijke audio "freak" en luister altijd Qobuz of Tidal. De IX3 heeft wat ze noemen Enhanced BT en heb zelfs een Sennheiser BTD 600 aptX dongle geprobeerd voor muziek maar kan het verschil niet horen tussen aptX dongle en EBT en via Iphone 14. Kan ook nergens vinden of de IX3 aptX heeft en zelfs bij BMW DE kunnen ze me hierop geen antwoord geven.
Ah goed om te weten.

Ik hoorde namelijk wel verschil tussen de Spotify stream en de Qobuz stream bij hetzelfde nummer wat mij aangaf dat de bt connectie wel degelijk hoge bandbreedtes support.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• BatW
offtopic

[Voor 97% gewijzigd door Outerspace op 12-04-2023 17:40]

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 13:54
Offtopic

[Voor 98% gewijzigd door Outerspace op 12-04-2023 17:41]

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:19
Geen trekhaakkoffer hier. Maar het is prima te doen met dakkoffer.

Overigens is de koffer van de iX3 niet klein. Daar past een week kleren + wintersportspullen + 2 paar volwassen skis en een set kinderski's in. Zonder te proppen of boven de bank te stapelen. Enkel 3 stuks helmen had ik in dit geval op de vierde zitplaats. Rest netjes in de koffer. Skis steek je dan uiteraard door.
Dat was wel net aan als je, net als ik, niet van proppen en stapelen houdt. Je zou het bagagenet er nog in kunnen zetten en wat spullen boven de bank kunnen stapelen.
Voor de (nog) langere wintersport of met vier volwassenen heb ik daarom wel het koffer erop gelegd. Dat was deze winter twee keer het geval.
Voor de zomer heb ik geen twijfels. Tenzij je een buggy ofzo moet meenemen. Maar voor de prijs van een koffer koop je makkelijk een flink aantal buggy's op locaties en maak je erna de plaatselijke kringloop blij. Misschien een raar idee maar is een optie natuurlijk.

Statistiek zonder koffer:
Rit 1 (heen): 24,7kWh wisselvallig weer. rond de 5 graden.
Rit 2 (terug): 25,1kWh vertrokken in sneeuwstorm en tot voorbij Munchen in de sneeuw gereden. Wel gewoon rond de 0 graden.

Statistieken met koffer:
Rit 1 (heen): 26,9kWh/100km bij wisselvallig weer maar geen extreme regen e.d..
Rit 2 (terug): 25,3kWh/100km bij stralend weer en rond de 5 graden gemiddeld.
Rit 3 (heen): 30kWh/100km bij constant flinke regen, rond het vriespunt en wind.
Rit 4 (terug): 27,8kWh/100km ook wisselvallig weer. Vertrek onder het vriespunt aankomst rond de 5 en sneeuw gehad.

Alle ritten zo een 850 km en rij ik op cc 135kmh of wat de max snelheid is. Zowel met als zonder koffer even wat harder om in te halen. De snelheid tikt flink aan en je gaat richting een gemiddelde van 30kWh op de Duitse autobahn. Maar je compenseert gigantisch zodra je in Oostenrijk van de snelweg afgaat. Ook in eigen land zou je al flink compenseren maar woon aan de grens. Dus meteen flink verbruiken.
Rit 3 en 4 zijn met 4 volwassenen en ook deels door een maat gereden die zeker niet anticiperend rijdt. De andere ritten 2 volwassenen en een kind van 5,5jr.

Praktisch betekent dat, dat ik zonder koffer net wel/niet met 4 keer laden uitkwam. Naar huis durf ik makkelijk "leeg" aan te komen. Naar lokatie wil je eigenlijk wat reserve dus toch maar die 5de keer. Met koffer sowieso 5 keer.

Hopelijk heb je er iets aan.

Grz D.

• Hugo1529

sinds paar dagen krijg ik deze melding zodra ik driving assistant inschakel. tevens is lane change assistent verdwenen uit het menu. tijdens proefrijden en de eerste paar dagen kon ik de bmw laten inhalen, nu dus niet meer. kan de dealer dit op afstand uitschakelen?

• DomiGijzen
Lane change assist is een optie die er officieel niet op hoort. Met iedere update worden zo een opties weer overruled en moet je de coding opnieuw toepassen.
Je weet dus nu:
-dat de dealer de auto niet heeft geüpdatet voor afleveren. Standaard gedrag.
-je een auto hebt gekocht die niet origineel is. 😈

Als je tussen al je eigen posts ook de posts van anderen had gelezen, had je dit overigens geweten. Is in de laatste 20 posts uitvoerig ter sprake gekomen.

Grz D.

• Hugo1529
had ik wel gelezen maar ik had op dat moment dus wel gewoon deze functie, klopt wat je zegt, dit duidt weer eens aan dat er echt niets aan de auto is gedaan met afleveren.

ik denk dat deze functie aan stond toen hij dienst deed als demo, ik heb tijdens proefrit ook deze functie gebruikt. wel beetje vreemd dat ze dit zo doen, geeft verkeerd beeld van de opties.
denk dat er een paar dagen later nog bedacht is dat de bmw dan nog in demostand stond incl deze functie en dat is op afstand dan hersteld. iets anders kan ik niet bedenken. nu weet ik alleen niet hoe ik van deze check control melding af kan komen, dit blijft nu maar oppoppen.

overigens heb ik zojuist na heel veel overleg met directeur van dealer echt de toezegging gehad dat ik de ix3 hier lokaal mag laten polijsten en dat wordt vergoed door hen. dat geeft toch weer een wat beter gevoel moet ik zeggen.

• DomiGijzen
De dealer doet zelf geen codig en zal zeker niet op een demo auto opties aan zetten die er niet op mogen. Dat is door iemand anders gedaan en 99% zeker zonder toestemming. Moet je wel lef hebben om een demo auto mee naar huis te nemen, coderen en dan terugbrengen.
Dit is ook niet door de dealer uitgezet. Dealer initieert geen updates. Dat komt vanaf centraal. Dealer kan zoiets alleen lokaal en in enkele gevallen kunnen ze connected drive diensten activeren die dan wel vanzelf aan boord komen.

De popup moet je even kijk welk systeem dit veroorzaakt. Onderste optie. Dan die optie(s) uitzetten. Waarschijnlijk iets met verkeerslichten.

Grz D.

• Hugo1529
ja klopt, betreffend was ook verkeerslichten, (dit werkte de eerste dagen overigens ook vlekkeloos en nu dus niet meer) heb ik vinkje weggehaald maar blijft komen,.
nou ja, is vanzelf gekomen, zal miss ook wel vanzelf een keer weggaan
straks toch nog eens induiken

• DomiGijzen
Verkeerslichten staat op een paar plaatsen. Ook bij het adaptief rijden als ik me niet vergis.

Grz D.

• Hugo1529
dank voor de tip

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Alvorens we hier beginnen te denken dat alles hier 1 groot complot is:
  • Deze melding verschijnt niet door eventueel coderen
  • Deze melding verschijnt niet door een update, en al zeker niet omdat de update zelf "ziet" dat er iets gecodeerd is. Die intelligentie heeft het systeem niet.
  • Deze melding verschijnt standaard wanneer je een rijhulp-systeem aanschakelt en dan de grens oversteekt naar een land waar deze af-fabriek niet ondersteund wordt

Siesteem Spekkies!

• Hugo1529
nu ligt echt tegen de duitse grens, zou dit de oorzaak zijn dan?

• DomiGijzen
@GigaTexel_BE

Punt 1 zeker eens.
Punt 2 twijfel ik over. Volgens mij kan een update (bepaalde) coderingen terugzetten. Niks intelligents aan. Wordt gewoon overschreven als onderdeel van de update. Dan kan de land vrijschakeling voor een systeem weer teruggaan naar origineel met als gevolg dat deze melding komt. Sowieso wel eens dat een update niet actief gaat zoeken naar coderingen.
Punt 3 niet eens. Dit gebeurt ook in eigen land als je systemen aan zet die hier niet werken. Het systeem zal dan telkens bij het activeren van de driving assistant deze melding geven. Zoals bijvoorbeeld met stoplichtherkenning in Nederland. Klopt wel dat je deze melding ook krijgt met ingeschakelde driving assistant als je de grens overgaat.

Grote eens dat er geen groter complot achter zit :)

@Hugo1529 Dat je kort bij de grens woont gaat geen impact hebben op systemen die wel/niet ondersteund worden. Die melding krijg je direct als je de grens overgaat. Maar niet als waarschuwing vooraf.
Aangezien bij jou functies wegvallen en er opeens de melding van de stoplichten komt, heb je de pech dat een update de coderingen van je voorganger heeft overschreven. Even iemand vinden die dat voor je kan terugzetten.

Grz D.

• DjCoke
Hugo1529 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:32:
nu ligt echt tegen de duitse grens, zou dit de oorzaak zijn dan?
Ja dat klopt als je in Limburg rond rijdt krijg je continue deze melding als je een optie hebt aanstaan die door NL of BE/DE niet wordt ondersteund. Heel irritant.

Om enkel de meldingen uit te zetten en de opties aan te laten staan, doe je het volgende.

Je gaat omhoog met je joystick, er is dan een boven menu die tevoorschijn komt. Je gaat naar berichten. Dan naar rechts “instellingen” je vinkt uit: “bedieningshulpen”

Dan krijg je die melding niet meer als het goed is.
Of in ieder geval minder. Uiteraard kun je betreffende opties uitzetten in “CAR”, “instellingen” “Bestuudersassistent”, “rijden”, en dan opties uitzetten voor hulpdiensten en verkeerslichten. En bij smelheidsassistent de verkeerslichten optie uitzetten.

Wel wordt altijd, als je richting een rood licht rijdt, een verkeerslicht weergegeven, als je stiltstaat en het wordt groen, wordt je met audio gewaarschuwd en een groen verkeerslicht 🚦 wordt weergegeven. Dreig je door rood te rijden, dan piept hij en wordt voorbereid op noodstop.

Dat is overigens ook als je die melding krijgt bij het rijden en je voorganger vertraagt veel dan krijg je ook de pieppieppiep, en dat is tevens je voorbereiden noodstop. Een rode auto verschijnt in je display. Rem je, dan remt de auto extra hard en trekt de riemen aan.

Ook werkt de automatische ontwijk manoeuvreren op de LCI in Nederland, als een vrachtwagen van rijstrook wisselt bijvoorbeeld. Ik ben al twee keer gered door de auto.

Voetganger noodstop werkt ook heel goed, ik heb een noodstop in een wijk gehad, waarbij een kind enkel een voet op het asfalt zette. Erg knap. Ik remde mee, dus weet nog niet zeker of hij eerder was. Maar ik ben zeer tevreden over de veiligheidsfuncties.

Over de grens: in Limburg heb je straten die zowel Duits als Nederlands zijn en dan krijg je wel te pas en te onpas die melding.

[Voor 3% gewijzigd door DjCoke op 13-04-2023 12:03]

• BatW
DjCoke schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:00:
[...]

Ja dat klopt als je in Limburg rond rijdt krijg je continue deze melding als je een optie hebt aanstaan die door NL of BE/DE niet wordt ondersteund. Heel irritant.

Om enkel de meldingen uit te zetten en de opties aan te laten staan, doe je het volgende.

Je gaat omhoog met je joystick, er is dan een boven menu die tevoorschijn komt. Je gaat naar berichten. Dan naar rechts “instellingen” je vinkt uit: “bedieningshulpen”

Dan krijg je die melding niet meer als het goed is.
Of in ieder geval minder. Uiteraard kun je betreffende opties uitzetten in “CAR”, “instellingen” “Bestuudersassistent”, “rijden”, en dan opties uitzetten voor hulpdiensten en verkeerslichten. En bij smelheidsassistent de verkeerslichten optie uitzetten.

Wel wordt altijd, als je richting een rood licht rijdt, een verkeerslicht weergegeven, als je stiltstaat en het wordt groen, wordt je met audio gewaarschuwd en een groen verkeerslicht 🚦 wordt weergegeven. Dreig je door rood te rijden, dan piept hij en wordt voorbereid op noodstop.

Dat is overigens ook als je die melding krijgt bij het rijden en je voorganger vertraagt veel dan krijg je ook de pieppieppiep, en dat is tevens je voorbereiden noodstop. Een rode auto verschijnt in je display. Rem je, dan remt de auto extra hard en trekt de riemen aan.

Ook werkt de automatische ontwijk manoeuvreren op de LCI in Nederland, als een vrachtwagen van rijstrook wisselt bijvoorbeeld. Ik ben al twee keer gered door de auto.

Voetganger noodstop werkt ook heel goed, ik heb een noodstop in een wijk gehad, waarbij een kind enkel een voet op het asfalt zette. Erg knap. Ik remde mee, dus weet nog niet zeker of hij eerder was. Maar ik ben zeer tevreden over de veiligheidsfuncties.

Over de grens: in Limburg heb je straten die zowel Duits als Nederlands zijn en dan krijg je wel te pas en te onpas die melding.
Hierdoor is er gisteren iemand achterop gereden want er kwam een bakfiets aan en die drukte op de knop zodat stoplicht sneller op groen gaat. Helaas moet je dan met de bakfiets verder doorrijden waardoor voorwiel op de rijbaan kwam van de bakfiets. Ik had het allemaal gezien maar de auto maakte een noodstop met als gevolg een afspraak met schadebedrijf om flinke kras te laten herstellen. Soms werkt het dus te goed.

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:08
Op mijn X3 (5 jaar oud) werkt het totaal niet... heel uitzonderlijk begint het ding te piepen in een bocht (steeds dezelfde locatie). Eénmaal bij het invoegen maakte hij plots een noodstop waar dit totaal niet nodig was.

Ik denk dat ik gewoon knal op m'n voorganger kan oprijden zonder enig probleem :-(

• BatW
r2504 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:10:
Op mijn X3 (5 jaar oud) werkt het totaal niet... heel uitzonderlijk begint het ding te piepen in een bocht (steeds dezelfde locatie). Eénmaal bij het invoegen maakte hij plots een noodstop waar dit totaal niet nodig was.

Ik denk dat ik gewoon knal op m'n voorganger kan oprijden zonder enig probleem :-(
Hier heb je vaak een baan voor rechtdoor welke splitst in baan ook voor rechtsaf. Rechtdoor staat op rood en rechtsaf op groen en als je komt aanrijden denkt de auto dat je door rood wil rijden ipv rechtsaf. Verzoek van de rest van de familie heb ik dit dus uitgezet want die schrikken zich een ongeluk iedere keer want gaan vol op de rem staan. 8)

• Hugo1529

Das niet veel. Ionity onderweg nog op eenmalig accu voorverwarmen geklikt. Moet ie dat nu zelf eigenlijk doen. Navi ingesteld op dit laadstation. Was ff test omdat ik binnenkort langere ritten ga maken.op dit tempo laden schiet niet op.

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:45
Hugo1529 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:31:
[Afbeelding]

Das niet veel. Ionity onderweg nog op eenmalig accu voorverwarmen geklikt. Moet ie dat nu zelf eigenlijk doen. Navi ingesteld op dit laadstation. Was ff test omdat ik binnenkort langere ritten ga maken.op dit tempo laden schiet niet op.
Je accu is te vol. Tot nu tussen 10 en 20% capaciteit bij starten snelladen elke keer zonder moeite 150kw gehaald.

• Hugo1529
Ok. Test ik dat volgde keer. Moet ik nou wel of niet handmatig in die app op voorverwarmen klikken?? Als ik Navi heb ingesteld

• Hugo1529
Maakt het nog uit dat ik de snellader via my bmw app naar bmw heb verzonden??

• Thanis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:15
(jarig!)
Voorverwamen moet je NIET handmatig uitvoeren als je de lader in de NAVI hebt ingesteld. Op voorwaarde dat de software effectief steeds 100% correct werkt én de software/navi ook ziet dat het een snellader is.

Nu ... met temps boven de 15° heeft het imho geen meerwaarde meer hoor :) dus nog een weekje (of 2) en het is een non-argument.

Hier zie je ook de laadcurve van de iX3 zodat je weet welke snelheden je aan welk percentage mag verwachten: https://insideevs.com/new...3-fast-charging-analysis/

Nog info: Een 'snellaadpaal' van 150kW met 2 aansluitingen zal soms maar 75kW maximaal leveren afhankelijk van de instellingen van de laadpaal en/of je alleen laad of niet. Zelfde met vele andere 'snelladers' ... soms krijg je gewoon niet de volledige snelheid ... en dat ligt dan niet aan je wagen.

[Voor 3% gewijzigd door Thanis op 13-04-2023 22:48]

Who the f**k is General Failure and why is he reading my disk ?

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:17
Begin deze week de auto aan de snellader fastened luchthaven Oostende gegangen.
Het was nog vroeg in de ochtend en 7gr en een gure wind.
Snellaadstation is op 2km van waar we verblijven. Ik had nog 60% soc.
Sneller dan 32kw is hij niet geraakt. Dus accu voorverwarmen heeft wel nog zin.

• Thanis
(jarig!)
Wel ... 7° is minder dan 15° ... dus ja ... dan moet je dat wel doen ja. Heb de originele post wat bijgesteld zodat het NOG duidelijker is dat ik het over temperaturen boven de 15° had, zoals bvb de afgelopen dagen.

Dat het in Oostende altijd wat kouder en guurder is, das toch ook wel bekend hoop ik :p

[Voor 61% gewijzigd door Thanis op 13-04-2023 22:48]

• Hugo1529
Als iemand nog een aanvullende tip heeft over het telkens opkomen van de check control popup ( dat de assistenten zijn aangepast) als ik driver assistant inschakel, heel erg graag, niets zo storend als telkens een melding op het scherm.
Ik heb alle voorgaande tips opgevolgd, dus op alle menus de betreffende opties uitgevinkt, verkeerslichten en hulpstrook voor hulpdiensten,
Ook onder berichten het vinkje weggehaald bij meldingen betreffende verkeersassistent

Dat ik ze nu dan niet meer kan gebruiken, daar moet ik me dan maar bij neerleggen, wel beetje fout van dealer maar het is zoals het is.
Maar nu die melding weg. Hoe dan.

[Voor 7% gewijzigd door Hugo1529 op 14-04-2023 07:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DomiGijzen
Welk systeem wordt nog vermeld dan?

Grz D.

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Hugo1529 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 07:22:
Als iemand nog een aanvullende tip heeft over het telkens opkomen van de check control popup ( dat de assistenten zijn aangepast) als ik driver assistant inschakel, heel erg graag, niets zo storend als telkens een melding op het scherm.
Ik heb alle voorgaande tips opgevolgd, dus op alle menus de betreffende opties uitgevinkt, verkeerslichten en hulpstrook voor hulpdiensten,
Ook onder berichten het vinkje weggehaald bij meldingen betreffende verkeersassistent

Dat ik ze nu dan niet meer kan gebruiken, daar moet ik me dan maar bij neerleggen, wel beetje fout van dealer maar het is zoals het is.
Maar nu die melding weg. Hoe dan.
Die systemen werken goed en die moet je ook gewoon kunnen gebruiken op je auto.

Ik zou even bij de BMW dealer langsgaan en vragen of de BMW Genius meekijkt en laat zien wat er verkeerd staat.

• Hugo1529
toch nog telkens de verkeerslichten. die heb ik naar mijn mening overal uitgeschakeld. gister bij wijze van test ze zelfs weer even ingeschakeld om te zien hoe ie dan reageert maar ook weer zelfde,
ach, het is ook niet dramatisch maar kan slecht tegen popups.
had ik vroeger al in de oude 3 series, die hadden een check control bij de binnenspiegel zitten, groen, geel en dan rood ledje. en die waren altijd aan leek het wel haaha
maar dan heb ik het echt over 1988 of zo. ja ik word (ben) echt oud

• Hugo1529
@mrdop ik heb nou niet bepaald het idee dat ze bij de maassche te echt een genius in huis hebben. kennisnivo qua ev is daar heel heel heel erg laag merk ik. is ook geen interesse voor. dat was bij andere dealers zoals story en breeman wel anders
jij zegt, deze systemen werken goed? maar verkeerslichten en zelfstandig inhalen werken toch juist niet?

[Voor 17% gewijzigd door Hugo1529 op 14-04-2023 09:56]

• Hugo1529
toch ff gevraagd daar en hij geeft zelfs aan dat deze functies zouden moeten werken,
nou dan weet ik het ook niet meer.
als jullie allemaal geen verkeerslichtherkenning hebben en geen lane change assist dan zal het toch niet zo zijn.
vaag allemaal. anyway als die melding weg blijft ben ik al happy

• Thanis
(jarig!)
Nou ... wat een dealer zeg ...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DomiGijzen
Wat een flappie. Lane Change Assist is simpelweg geen functie die actief is. Volgens mij wereldwijd niet. De stoplichten in sommige landen wel maar in NL niet. Ik kijk zo even bij mij waar het stoplicht overal zit. Zat op een paar plaatsen.

Grz D.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BatW
DomiGijzen schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:13:
Wat een flappie. Lane Change Assist is simpelweg geen functie die actief is. Volgens mij wereldwijd niet. De stoplichten in sommige landen wel maar in NL niet. Ik kijk zo even bij mij waar het stoplicht overal zit. Zat op een paar plaatsen.
Klopt er is zoveel land afhankelijk ik kan in Benelux gewoon Remote Camera gebruiken maar in Duitsland, Denemarken, Zweden altijd melding dat dit niet werkt. Rij ik in de file in BE dan kiest de auto automatisch geheel links of rechts aangezien je baan moet vrijhouden. In NL blijft die netjes in het midden rijden. Lane Change Assist werkt alleen in de VK en verder niet in de EU door regelgeving.

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:17
Ik merk dat de status van de laadpalen deze week op de app van bmw en de navigatie in de auto niet correct is. Het is telkens bij laadpalen van Allego.
In mijn app van Engie staat de status wel correct.
Nog iemand die dat gemerkt heeft?
Al 3 keer tegengekomen deze week dat ik dacht te kunnen gaan laden terwijl het uiteindelijk niet lukte

• alikebab1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:10
Iemand ervaring met Swisstec Ceramic Glasscoating? Ik overweeg dat te doen voor mijn nieuwe iX3 die onderweg is. Kost 1.200 euro inc. BTW via de dealer.

• BatW
Korre schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:50:
Ik merk dat de status van de laadpalen deze week op de app van bmw en de navigatie in de auto niet correct is. Het is telkens bij laadpalen van Allego.
In mijn app van Engie staat de status wel correct.
Nog iemand die dat gemerkt heeft?
Al 3 keer tegengekomen deze week dat ik dacht te kunnen gaan laden terwijl het uiteindelijk niet lukte
Is de app van BMW wel real time informatie? Ik gebruik ABRP Premium juist omdat deze, bijna, altijd real time is namelijk.

• Hugo1529
Soms, soms mis ik toch de eenvoud van mijn ouwe trouwe i3.

Zit veel op de ix3, mooi spul maar ook wel stress soms.
Melding hier, melding daar.
Dit werkt soms, dat werkt nooit, altijd vaag.

Wat ik nog merk is dat het sluiten van deuren met weglopen altijd lukt maar we hebben nu al drie keer bij terugkomst geconstateerd dat alles weer van slot was. Van verre zie je dat al aan de spiegels en ja hoor. Beetje akelig wel. Heb nu comfort er af gezet.
Maakt de auto wel steeds minder geavanceerder zo moet ik zeggen.
Nu werkte het open schoppen van de achterklep sowieso maar 1 op de 5 x gemiddeld dus daar mis ik dan weer niet veel aan.

Ook moet ik telkens weer als ik thuis de kabel inprik opnieuw instellen dat ik snachts wil laden, wil ie maar niet onthouden. Principe is identiek aan de i3 maar die onthield het en deze tot hu toe niet.
Komt allemaal goed. Nu nog even niet, even kopje thee 😉

• BataviaanBMW
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04:41
Hugo1529 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:10:
Soms, soms mis ik toch de eenvoud van mijn ouwe trouwe i3.

Zit veel op de ix3, mooi spul maar ook wel stress soms.
Melding hier, melding daar.
Dit werkt soms, dat werkt nooit, altijd vaag.

Wat ik nog merk is dat het sluiten van deuren met weglopen altijd lukt maar we hebben nu al drie keer bij terugkomst geconstateerd dat alles weer van slot was. Van verre zie je dat al aan de spiegels en ja hoor. Beetje akelig wel. Heb nu comfort er af gezet.
Maakt de auto wel steeds minder geavanceerder zo moet ik zeggen.
Nu werkte het open schoppen van de achterklep sowieso maar 1 op de 5 x gemiddeld dus daar mis ik dan weer niet veel aan.

Ook moet ik telkens weer als ik thuis de kabel inprik opnieuw instellen dat ik snachts wil laden, wil ie maar niet onthouden. Principe is identiek aan de i3 maar die onthield het en deze tot hu toe niet.
Komt allemaal goed. Nu nog even niet, even kopje thee 😉
Echt nergens last van, begin te denken dat het aan jou ligt :o

• xjs678qr
Hugo1529 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:10:

...

...
Ik schop altijd op dezelfde plaats: rechts aan die verticale lijn. Dan werkt het altijd. Het ging wel beter voor ik een trekhaak liet monteren...

• Hugo1529
Zal best dat het an mij ligt desalniettemin staat mijn auto wel met alle sloten open op parkeerplaats
Of het aan mij ligt of niet dat lijkt mij niet wenselijk
En laden instellen, dat doe ik al jaren met de i3, dit is identiek maar toch doet ie lastig
Ligt ook aan mij uiteraard
Vreemd altijd die zure opmerkingen, ik geef dit aan in de hoop dat er iets positiefs uit komt maar altijd zijn er die simpel doen.
Kijk, advies waar ik dan moet schoppen, daar heb ik wat aan.
Ga ik dan ook testen, dank voor deze tip!
Hmmm trekhaak heb ik ook, ik had al gekeken of die sensoren zichtbaar zijn maar die vind je niet.

[Voor 8% gewijzigd door Hugo1529 op 15-04-2023 12:11]

• goirke
Dat de auto open blijft gebeurt mij soms alleen als ik al te ver weg ben terwijl er nog een deur open stond of de klep bezig was dicht te gaan toen ik wegliep. Nu ik daar rekening mee hou gebeurt het eigenlijk niet meer.

Voor de achterbak schop ik altijd ter hoogte van het eerste cijfer op het nummerbord met zeker 90% slagingspercentage (NL nummerbord format dus letter-cijfer cijfer cijfer- letter letter)

• Thanis
(jarig!)
Zet het eens uit dat je auto vanzelf opengaat als je in de buurt bent met je sleutel en alle slot problemen verdwijnen vanzelf. Dat auto opengaan is mega irritant als je je auto parkeert op je oprit en je in de tuin wil werken bvb :-)

Dat schoppen is bij mij ook meer miss dan hit. … heb me er bij neergelegd, bij de vorige 5 reeks was dat ook zo. Ik gebruik het knopje op de sleutel :-)

• Hugo1529
Deuren vanzelf open is inderdaad best vaak lastig, dat heb ik dus uitgeschakeld. Nu alleen met handcontact openen, voor mij prima.
Wel was vanmiddag weer zo dat niet de deur open was maar wel de spiegels terug in rijpositie terwijl die ingeklapt waren. Geen ramp, wel vreemd.
De tip van het schoppen werkt perfect, dat lag dus idd aan mij! 😉
Inderdaad recht inschoppen op rechtse verdikking in bumper en dan linksom terug halen en voila.
Nu lukt het iedere keer, super.
Zojuist lekker met 140 per uur op snelweg naar huis, moet toegeven dat was met i3 veel minder comfortabel.
Rijdt als een trein de ix3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14:43
Ik heb automatisch openen aanstaan maar sluiten niet. Het sluiten was voor mij ook hit & miss, net zo makkelijk portier aanraken om te sluiten of knopjeindrukken.
Kick voor achterklep was voor mij ook een frustratie, maar alsje begrijpt hoe het werkt (niet te ver schoppen onder de bumper en iets uit de lijn) werkt het perfect.
Laden binnen tijdsvenster is ook hit en miss bij mij. Of ik het via de app of auto doe maaktniet uit. Ik controleer nu via de app of hij gaat laden in mijn tijdsvenster (er staat dan laden start 23 uur) en zo niet ( er staat dan laad niet op) ontgrendel en vergrendel ik de auto vanaf het keukenraam en dan werkt het weer.

• Hugo1529
Ja laden moet ik nog ff aanzien.
Feitelijk als in de bmw staat voordelig tarief laden binnen een bepaalde tijd en je hebt wel een vertrektijd ingesteld! Dan moet ie niet direct gaan laden.
Lijkt op zich niet echt belangrijk echter als je hier geen rekening mee houdt en je plugt hem in als je thuis komt en in de loop vd avond gaan we bv een oven of iets dergelijks inschakelen die makkelijk 9 kw vermogen verbruikt dan knallen de automaten alle kanten op.
Dan weer alle stroom eraf, warmtepomp in de war, domotica in de war en stress alom.
Dus ja het moet wel degelijk goed werken.

Overigens, zou er in het setje van bandreparatie ook gereedschap moeten zitten??
Zit bij mij wel een voorgevormde schuimplaat waar dat gereedschap in zou passen maar die is leeg, standaard?

• Louisinho
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:33
Wat betreft automatisch openen en sluiten, ik ben erachter dat het niet goed werkt als mijn sleutel zich vlak bij mijn telefoon bevindt. Als ik ze bijvoorbeeld in aparte jaszakken bewaar dan werkt het over het algemeen zonder problemen.
Mocht je het alsnog niet vertrouwen dan kun je ook het audiosignaal aanzetten, dan hoor je tenminste dat de auto sluit.

• Hugo1529
Vreemde is dat wij beiden telkens goed opletten of alles gesloten is en spiegels ingeklapt. En dan toch soms open bij terugkomst.
Dus das vreemd.
Maar even aanzien of met deze instellingen het beter gaat.

• Hugo1529
Blijft een beetje een schizofrene auto.
Vamiddag kon ik schoppen tot ik een ons woog er ging geen achterklep open haha stom ding.
Is er nog een verband met de manier van ontsluiten van de auto misschien?

Ook de ventilatie doet vrolijk mee.
De ene keer is 21 graden perfect en de volgende keer steenkoud of veel te warm.
Blijf toch vergelijken met de i3, daar stond ie altijd op zelfde stand en altijd perfect klimaat.
Mijn vriendin heeft het gevoel dat er ook geen zuurstof in de auto komt. Je stikt bijna.
Ik heb ventilatie al bewust op frisse lucht gezet en dus niet op automatisch zodat ie zelf kan beslissen.
Ik bedoel niet de automatische airco maar het binnenbrengen van verse lucht.
Vanmiddag met open dak rondgereden. Was er geen weer voor maar zaten naar lucht te happen met zijn drie.
Eigenlijk zou je een vaste temperatuur moeten kunnen instellen, op automatisch en hatseflats maar daar doet de ix3 niet aan mee.
Vermoed dat er in de i3 toch een betere warmtepomp zit.
Kan het mis hebben maar echt comfortabel krijg ik het nog niet.

[Voor 7% gewijzigd door Hugo1529 op 16-04-2023 20:13]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• WVabhove
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-04 20:28
Ik lees dit al van toen je nog maar begon met twijfelen over de iX3, lang voordat je die gekocht hebt.
Mijn advies, verkoop die iX3 en koop terug een i3, eender dewelke.
Dat gaat veel beter zijn voor je gezondheid.

Ik wil maar voorkomen dat je een maagzweer krijgt ... of erger.
Dit is niet slecht bedoeld, maar als ik dit allemaal lees al die maanden ben ik gewoon terecht bezorgd om je gezondheid.

Een bezorgde medeburger.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flipper
  • Registratie: Januari 2022
  • Nu online
Aan dit soort reacties heeft niemand wat. Hou het gewoon on-topic.

[Voor 94% gewijzigd door deepbass909 op 17-04-2023 11:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hugo1529
Best grappig jullie.
Maar al met al.
Ach ja.
Blijft toch tweakers.
Snap het niet, er wordt hier zoveel gezeurd over van alles en nog wat.
Ik heb net sinds een week deze auto en geef aan wat er niet ok is.
In de hoop dat er een positieve respons komt, das soms wel zo maar wat voegen bovenstaande berichten nu toe?
Los je daarmee iets op? Ben je blij door dit zo te doen? Voel je je goed?

Anyway, ik vond en vind inderdaad de ix3 in wat opzichten niet de stabiele auto die mijn vorige ev zeker wel was. Door daarmee te vergelijken, zeg ik dan dat jouw car niet ok is? Voel je je beledigd?
In onze ix3 is een probleem met luchttoevoer
In onze ix3 komt telkens een storingscode.
In onze ix3 krojg js vaak de achterklep niet open geschopt.
In onze ix3 kun je vaak niet correct laden
Vergeet ik nog iets?
Flikker gauw op jongens met je puberale geneuzel en ga wat anders doen
Je problemen van je auto delen en die dan oplossen is het doel van dit forum, ga lekker over je levertijden zeuren, dat is interessant schijnbaar. Tweakers draait om techniek en ik kan je vertellen dat de techniek van de ix3 nog niet is waar ie moet zijn, door er hier over te praten of zeuren zoals jullie dat zeggen kunnen er oplossingen komen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Hugo1529 schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:05:
Best grappig jullie.
Maar al met al.
Ach ja.
Blijft toch tweakers.
Snap het niet, er wordt hier zoveel gezeurd over van alles en nog wat.
Ik heb net sinds een week deze auto en geef aan wat er niet ok is.
In de hoop dat er een positieve respons komt, das soms wel zo maar wat voegen bovenstaande berichten nu toe?
Los je daarmee iets op? Ben je blij door dit zo te doen? Voel je je goed?

Anyway, ik vond en vind inderdaad de ix3 in wat opzichten niet de stabiele auto die mijn vorige ev zeker wel was. Door daarmee te vergelijken, zeg ik dan dat jouw car niet ok is? Voel je je beledigd?
In onze ix3 is een probleem met luchttoevoer
In onze ix3 komt telkens een storingscode.
In onze ix3 krojg js vaak de achterklep niet open geschopt.
In onze ix3 kun je vaak niet correct laden
Vergeet ik nog iets?
Flikker gauw op jongens met je puberale geneuzel en ga wat anders doen
Je problemen van je auto delen en die dan oplossen is het doel van dit forum, ga lekker over je levertijden zeuren, dat is interessant schijnbaar. Tweakers draait om techniek en ik kan je vertellen dat de techniek van de ix3 nog niet is waar ie moet zijn, door er hier over te praten of zeuren zoals jullie dat zeggen kunnen er oplossingen komen.
Beste Hugo.

Ik herken zeker een aantal problemen die jij met je auto hebt ook.

Comfort sluiting werkt niet naar behoren bij mij en ik had eerst ook moeite met het kick to open systeem.

Ik denk dat het feit hem meer in zit dat je vrij dominant bent in je berichtgeving. Meer dan een kwart van alle berichten van de afgelopen dagen zijn van jou waar je min of meer hetzelfde in zegt: “ ik kan nog niet aan de Ix3 wennen en ik verlang terug naar mijn i3”

Dat kan ik 1 a 2 berichten op een iets zakelijkere toon, als je zoals je zelf ook terecht aangeeft dat tweakers een techniek forum is.

• Hugo1529
80% vd berichten hier gaat over levertijden of bereik en verbruik. Telkens weer. Dat is zeuren. Dat zijn cijfers die vooraf bekend zijn.
Dat die ventilatie niet werkt etc etc dat had ik hier graag terug gelezen. Had ik mijn conclusies kunnen trekken.
*knip*

Hou het graag vriendelijk. Verwensingen willen we niet zien hier.

[Voor 20% gewijzigd door deepbass909 op 17-04-2023 11:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DjCoke
Hugo1529 schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:59:
80% vd berichten hier gaat over levertijden of bereik en verbruik. Telkens weer. Dat is zeuren. Dat zijn cijfers die vooraf bekend zijn.
Dat die ventilatie niet werkt etc etc dat had ik hier graag terug gelezen. Had ik mijn conclusies kunnen trekken.
*knip*
De kou problemen met de ventilatie is al maanden geleden aangegeven. En er zijn ook oplossingen aangedragen. Zoals de temperatuur verhogen. Wat je niet moet doen is vents sluiten of ramen openen omdat het systeem dan helaas van de wack gaat. In dit forum is het vermoeden geuit dat het aan de warmtepomp ligt. Maar je hebt gelijk de auto doet dit niet goed en zeker niet bij langere ritten.

Het tussentijds in een venster laden is inderdaad buggy en dat heeft BMW softwarematig gewoon rottig in elkaar gezet. Maar daar zijn volgens mij ook oplossingen voor aan de laadpaal kant.

Het kick open systeem is ook wat raar in elkaar gezet. Met name als je een trekhaak hebt. Klap de trekhaak uit, en trap dan aan de rechterkant van de trekhaak (en niet tegen de trekhaak) dan werkt het 9/10 keer. En dan leer je de plek waar je moet schoppen.

[Voor 2% gewijzigd door deepbass909 op 17-04-2023 11:25]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14:43
Moet voor de Kick Open niet keyless entry worden aangezet? Heb je dat uitgevinkt kan je schoppen wat je wilt.
Zoals DJ Coke zegt, de juiste plaats en techniek vinden. Voor mij iets uit het midden en een schop (niet te ver onder de bumper) en zeker geen 'veeg' beweging. Werkt bij mij goed, ongeacht de trekhaak in of uit.

En laten we het gezellig houden in het topic :)

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:06
Dat kicken heb ik bij de vorige auto al afgeleerd. Iets te vaak met een boodschappenkratje staan schoppen. Toen ik iemand anders dat zag doel realiseerde ik me ineens hoe debiel ik er dan bij sta.

Maar het knopje van achterklep dicht... Moet je die echt ingedrukt houden? Kan je niet op één of andere manier ergens één keer op drukken dat die sluit?

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:32
Kenny_026 schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:18:
Dat kicken heb ik bij de vorige auto al afgeleerd. Iets te vaak met een boodschappenkratje staan schoppen. Toen ik iemand anders dat zag doel realiseerde ik me ineens hoe debiel ik er dan bij sta.

Maar het knopje van achterklep dicht... Moet je die echt ingedrukt houden? Kan je niet op één of andere manier ergens één keer op drukken dat die sluit?
Je kan toch op het knopje onder in de achterklep drukken dat ie in 1 keer sluit?

• Kenny_026
mtv1 schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:31:
[...]

Je kan toch op het knopje onder in de achterklep drukken dat ie in 1 keer sluit?
Echt? Ga ik gelijk proberen :+ :)

edit: Nee dat werkt niet. Kon me al niet voorstellen dat ik dat nog niet geprobeerd had.

[Voor 16% gewijzigd door Kenny_026 op 17-04-2023 09:40]

• goirke
Kenny_026 schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:35:
[...]

edit: Nee dat werkt niet. Kon me al niet voorstellen dat ik dat nog niet geprobeerd had.
Op de sleutel wel, maar de knop in de achterklep zelf is maar 1 keer indrukken....

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:32
Kenny_026 schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:35:
[...]

Dat is apart, als ik de achterklep open dan druk op de knop in de achterklep (onderkant) en dan sluit de achterklep in 1 keer. Als ik op de sleutel druk dan moet ik deze ingedrukt houden idd. Maar in de achterklep gaat hij echt direct dicht.

[Voor 16% gewijzigd door mtv1 op 17-04-2023 09:52]

• Kenny_026
mtv1 schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:48:
[...]

Dat is apart, als ik de achterklep open dan druk op de knop in de achterklep (onderkant) en dan sluit de achterklep in 1 keer. Als ik op de sleutel druk dan moet ik deze ingedrukt houden idd. Maar in de achterklep gaat hij echt direct dicht.

[Afbeelding]
Ja dat knopje in de achterklep werkt idd goed maar zo ben ik het niet gewend. Ik dacht dat je onder het achterklepknopje op de sleutel bedoelde. Met de Peugeot 3008 drukte ik op de sleutel op dezelfde knop als kofferklep openen en dan ging hij ook dicht. Denk dat ik maar overstap naar de I3 >:)

Maar het is even een andere handeling aanleren. Geen probleem! Thanks voor het meedenken!

[Voor 3% gewijzigd door Kenny_026 op 17-04-2023 10:13]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BatW
Even losse comments:

Ik heb het schoppen om de achterklep uitgezet vanaf het begin. Heb al een paar keer gehad dat hij ineens dicht ging toe ik te dicht bij de bumper stond om iets te pakken. Gebruik het echter nooit dus moet hij open dan doe ik dat via portier schakelaar of via de sleutel of hou de knop met BMW logo gewoon ingedrukt en dan gaat alles dicht inclusief ramen en dak. Jammer dat daarna ook zonnescherm dicht gaat maar niet helemaal. Software foutje?

Laaddtijd instellen doe ik eigenlijk via de laadpaal app en de BMW staat op onmiddelijk laden en via loadbalancing zodat alles heel blijft in de meterkast. Zou me niet veilig voelen om te laden zonder loadbalancing heb zelfs Nest rookmelder in de meterkast gehangen omdat ik voorzichtig ben.

Voel ook wel eens koude lucht uit de roosters komen en dat was de eerste keer na het laden van 10-80% dus denk dat dit is om de accu te koelen. Ik zal via de OBD eens kijken hoe warm de accu is tijdens het laden want ik zie ook in de app dat soms bij het laden een kWh zakt misschien gebruikt hij stroom voor het koelen van de accu. Zag dit laatst ook in de video van Bjorn Nyland met de Toyota. Heb nu standaard Fastned gekoppeld aan de IX3 dus gewoon laden zonder pas en communicatie tussen auto en lader gaat automatisch.

Algemene opmerking:

Waarom weten EV rijders zo weinig over hun auto en het laden? Waarom zet iemand zijn auto aan een 350kWh HPC lader als de auto maar 75kWh kan laden pak dan een 150kWh lader die er naast staat? Waarom gaat iemand aan 175kWh lader staan met zijn auto op soc 60% pak dan de 50kWh lader. Om soms gek van te worden als er een Mini en een Corsa staan te laden op een 350kWh lader en ik dus op de 75kWh moet staan met 5% soc. Zo dat is eruit :-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Freezr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-05 17:35
mtv1 schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:48:
[...]

[Afbeelding]
Het zou ook onhandig zijn als je de knop van de achterklep zelf ingedrukt zou moeten houden om te sluiten. 8)

• Kenny_026
BatW schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:47:
Even losse comments:

Ik heb het schoppen om de achterklep uitgezet vanaf het begin. Heb al een paar keer gehad dat hij ineens dicht ging toe ik te dicht bij de bumper stond om iets te pakken. Gebruik het echter nooit dus moet hij open dan doe ik dat via portier schakelaar of via de sleutel of hou de knop met BMW logo gewoon ingedrukt en dan gaat alles dicht inclusief ramen en dak. Jammer dat daarna ook zonnescherm dicht gaat maar niet helemaal. Software foutje?

Laaddtijd instellen doe ik eigenlijk via de laadpaal app en de BMW staat op onmiddelijk laden en via loadbalancing zodat alles heel blijft in de meterkast. Zou me niet veilig voelen om te laden zonder loadbalancing heb zelfs Nest rookmelder in de meterkast gehangen omdat ik voorzichtig ben.

Algemene opmerking:

Waarom weten EV rijders zo weinig over hun auto en het laden? Waarom zet iemand zijn auto aan een 350kWh HPC lader als de auto maar 75kWh kan laden pak dan een 150kWh lader die er naast staat? Waarom gaat iemand aan 175kWh lader staan met zijn auto op soc 60% pak dan de 50kWh lader. Om soms gek van te worden als er een Mini en een Corsa staan te laden op een 350kWh lader en ik dus op de 75kWh moet staan met 5% soc. Zo dat is eruit :-)
Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij ook nog onduidelijk is. Ik laad altijd thuis en kan in principe overal komen in het land en dan ook weer thuis. Maar er gaat een moment komen dat ik ergens langs de weg moet laten. Maar ik begrijp nu dat ik de 350kwh lader kan pakken?En kan ik dan met die BMW Service Card betalen?

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:08
Kenny_026 schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:59:
[...]
Maar ik begrijp nu dat ik de 350kwh lader kan pakken?
Het max. laadvermogen van een iX3 is 155 kWh dus het is zinloos hem aan een 350 kWh paal te hangen.

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:34
de mijne is weer verlaat naar Aug 2023 (besteld begin April 22) (inspire model blauw met cognac sensatec en enkel trekhaak als extra optie)

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BatW
r2504 schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:33:
[...]

Het max. laadvermogen van een iX3 is 155 kWh dus het is zinloos hem aan een 350 kWh paal te hangen.

Klopt hierbij de laadcurve van de IX3 van Fastned en die van een Mini. Veel berijders hebben geen idee hoe laden werkt. Dus hang je Mini niet aan een 350kW lader maar gebruik de lader die bij de curve past. Als er niets ander vrij is dan ander verhaal natuurlijk. _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:49
BatW schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:20:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Klopt hierbij de laadcurve van de IX3 van Fastned en die van een Mini. Veel berijders hebben geen idee hoe laden werkt. Dus hang je Mini niet aan een 350kW lader maar gebruik de lader die bij de curve past. Als er niets ander vrij is dan ander verhaal natuurlijk. _/-\o_
Ik denk dat het ligt aan de verminderde service in de garage bij aflevering.
Mensen die een Tesla gaan afhalen krijgen de sleutel en de melding dat alles online te vinden is.
Bij de afhaling van de iX3 kreeg ik wel wat uitleg over de functies/opties in de wagen maar eigenlijk ook niet echt over het opladen met AC/DC laat staan wat de maximale laadsnelheid van de wagen is.

Men gaat er vanuit dat je dit allemaal weet, voor ons technische mensen van beroep verdiepen we ons er vaak zelf in, en vinden het fijn om alle ditjes en datjes te weten.
Maar Jan met de pet?
Ik kan me voorstellen dat het niet eenvoudig is, en er veel onwetendheid is.

voorbeeld, mijn schoonmoeder gaat haar volvo V60 hybrid afhalen in de garage en krijgt een stekker mee om thuis op te laden via het stopcontact, en terugbetaling via het werkt te regelen. Komt ze onlangs bij ons thuis en stel ik voor om op te laden aan onze type 2 stekker, "Nee dat gaat niet, ik kan enkel opladen aan een gewoon stopcontact" 8)7

De media/berichtgeving doet er ook niet goed aan.
Onlangs in België op Een journaal ( de vlaamse omroep) een reportage over het grote verschil in laadkosten.
Men sprak van 0.30 tot 0.80 cent per KW/h
Daarin werd AC en DC laden over dezelfde kam geschoren. Mijn haar ging er van rechtstaan(no pun intended ;) )

• Timmie
  • Laatst online: 16:08
Hanzzzie schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:41:
de mijne is weer verlaat naar Aug 2023 (besteld begin April 22) (inspire model blauw met cognac sensatec en enkel trekhaak als extra optie)
Straf zeg. Hoe kan dat zo lang aanslepen, terwijl sommige particuliere bestellingen er binnen de 4 tot 5 maanden al zijn?

Ik ga nog eens navraag doen voor de mijne (25 april 2022 besteld).
Zou geproduceerd moeten zijn half februari, maar sindsdien geen nieuws meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hanzzzie
Timmie schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:37:
[...]

Straf zeg. Hoe kan dat zo lang aanslepen, terwijl sommige particuliere bestellingen er binnen de 4 tot 5 maanden al zijn?

Ik ga nog eens navraag doen voor de mijne (25 april 2022 besteld).
Zou geproduceerd moeten zijn half februari, maar sindsdien geen nieuws meer.
laat maar weten, benieuwd wat ze van de uwe zeggen.
mijn was effectief door leasing bij garage besteld op 12 april.

• BatW
Insidio2 schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:21:
[...]

Ik denk dat het ligt aan de verminderde service in de garage bij aflevering.
Mensen die een Tesla gaan afhalen krijgen de sleutel en de melding dat alles online te vinden is.
Bij de afhaling van de iX3 kreeg ik wel wat uitleg over de functies/opties in de wagen maar eigenlijk ook niet echt over het opladen met AC/DC laat staan wat de maximale laadsnelheid van de wagen is.

Men gaat er vanuit dat je dit allemaal weet, voor ons technische mensen van beroep verdiepen we ons er vaak zelf in, en vinden het fijn om alle ditjes en datjes te weten.
Maar Jan met de pet?
Ik kan me voorstellen dat het niet eenvoudig is, en er veel onwetendheid is.

voorbeeld, mijn schoonmoeder gaat haar volvo V60 hybrid afhalen in de garage en krijgt een stekker mee om thuis op te laden via het stopcontact, en terugbetaling via het werkt te regelen. Komt ze onlangs bij ons thuis en stel ik voor om op te laden aan onze type 2 stekker, "Nee dat gaat niet, ik kan enkel opladen aan een gewoon stopcontact" 8)7

De media/berichtgeving doet er ook niet goed aan.
Onlangs in België op Een journaal ( de vlaamse omroep) een reportage over het grote verschil in laadkosten.
Men sprak van 0.30 tot 0.80 cent per KW/h
Daarin werd AC en DC laden over dezelfde kam geschoren. Mijn haar ging er van rechtstaan(no pun intended ;) )
Veel mensen kopen nog steeds een auto zonder zich ergens in te verdiepen en heeel veel geld uitgeven. Dan krijg je mensen die boos zijn als ze in de winter 30% minder ver komt en verwachten dat hun accu binnen 5 minuten vol is omdat ze 50kW accu hebben en laden met 350 kW...!! 8)7

• Timmie
  • Laatst online: 16:08
Hanzzzie schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:57:
[...]

laat maar weten, benieuwd wat ze van de uwe zeggen.
mijn was effectief door leasing bij garage besteld op 12 april.
Goed nieuws hier: mijn auto is volgens de dealer pas aangekomen in België en staat in Zeebrugge.
Ik vermoed dat hij op de Auriga Leader stond (https://www.vesselfinder.com/nl/vessels/details/9402718), die is de afgelopen dagen in Zeebrugge geweest.
Binnen een week of twee zou de auto bij de dealer moeten zijn. Ik vermoed dat de overdracht dan nog een kleine week op zich zal laten wachten.

Tussen bestelling en levering zit dan een dik jaar.

(Vreemd dat jouw productiedatum dan zo ver naar achter zou worden geschoven?)

[Voor 3% gewijzigd door Timmie op 18-04-2023 14:52]

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:12
Freezr schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:14:
[...]
Dit ging over de rittenregistratie
Inmiddels zitten ritten in de app _/-\o_
Weet iemand of deze rittenregistratie app / data voldoet aan de eisen van de belastingdienst? Voor het bijhouden van zakelijke kilometers bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BatW
okio schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:08:
[...]

Weet iemand of deze rittenregistratie app / data voldoet aan de eisen van de belastingdienst? Voor het bijhouden van zakelijke kilometers bijvoorbeeld?
Nee, deze is niet geschikt voor het bijhouden van de zakelijke kilometers aangezien je deze gegevens moet kunnen overleggen:
  • de datum
  • de begin- en eindstand van de kilometerteller
  • het vertrek- en aankomstadres. Had u een afspraak en reed u daar vanaf uw werkadres heen en daarna weer terug, dan hebt u 2 ritten gemaakt.
  • de route die u hebt gereden, als u niet de meest gebruikelijke route hebt genomen
  • of het een privérit is of een zakelijke rit
  • de privé-omrijkilometers als tijdens een rit zowel zakelijke als privékilometers worden gereden
Je kan het allemaal wel ergens vandaan halen maar mijn advies is om te investeren in een Black Box. Ik heb altijd gebruik gemaakt van RouteVision en nooit een probleem met de Belasting gehad. Ik heb in 10 jaar 3 x controle gehad en dan weet je pas dat die 5 euro p/m een hoop stress scheelt.

• Hanzzzie
Timmie schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:52:
[...]

Goed nieuws hier: mijn auto is volgens de dealer pas aangekomen in België en staat in Zeebrugge.
Ik vermoed dat hij op de Auriga Leader stond (https://www.vesselfinder.com/nl/vessels/details/9402718), die is de afgelopen dagen in Zeebrugge geweest.
Binnen een week of twee zou de auto bij de dealer moeten zijn. Ik vermoed dat de overdracht dan nog een kleine week op zich zal laten wachten.

pffff
zuur dit...
iig proficiat :)

zal maar hopen dat de dealers dan gewoon geen deftige info krijgen en hopen dat de mijne daar ook op stond?

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Zoveelste bewijs dat de dealers in Be(NeLux) gewoon maar wat aanmodderen en weinig info hebben/krijgen/delen. Frappant hoe men er in USA in slaagt bijna realtime info te delen met de eindklant via de app en we langs deze kant van de oceaan quasi blind varen.

Besteld bij de dealer op 20/09/2022, leverdatum bevestigd op 04/08/2023.

Ik wil de grille vervangen door een high-gloss variant maar om die te bestellen heeft men bij de dealer de VIN nodig (gewoon in ETK determineren is te lastig blijkbaar).

Productieplanning voor de dealer is pas vastgelegd eind februari 2023, dus dan pas zou men weten
wanneer die op de band gezet zou worden. Vreemd allemaal, aangezien ze wel al een indicatieve leverdatum konden bevestigen.
Eind februari nagevraagd of de VIN al gekend was (om zo de grille te kunnen bestellen), maar enige wat ze al wisten was productie eind mei, levering in de loop van augustus 2023. VIN pas gekend vermoedelijk in april.

We zijn nu voorbij midden april, even nagevraagd of de VIN al gekend was. Heb deze dan doorgekregen, grille besteld en de VIN even in een online tool gegooid.
Auto is al geproduceerd eind maart zelfs terwijl dealer volhoudt dat hij niet voor mei van de band rolt.

Is geen verhaal van supply chain, van productie in China of ander excuus. Ik had net dezelfde chaos en onduidelijkheid bij mijn F31 3 Touring en mijn houdige G31 5 Touring en die kwamen gewoon uit de fabriek naast BMW Welt in München.

Siesteem Spekkies!

• Hanzzzie
GigaTexel_BE schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:39:
Zoveelste bewijs dat de dealers in Be(NeLux) gewoon maar wat aanmodderen en weinig info hebben/krijgen/delen. Frappant hoe men er in USA in slaagt bijna realtime info te delen met de eindklant via de app en we langs deze kant van de oceaan quasi blind varen.

Ik wil de grille vervangen door een high-gloss variant maar om die te bestellen heeft men bij de dealer de VIN nodig (gewoon in ETK determineren is te lastig blijkbaar).

Productieplanning voor de dealer is pas vastgelegd eind februari 2023, dus dan pas zou men weten
wanneer die op de band gezet zou worden. Vreemd allemaal, aangezien ze wel al een indicatieve leverdatum konden bevestigen.
Eind februari nagevraagd of de VIN al gekend was (om zo de grille te kunnen bestellen), maar enige wat ze al wisten was productie eind mei, levering in de loop van augustus 2023. VIN pas gekend vermoedelijk in april.

We zijn nu voorbij midden april, even nagevraagd of de VIN al gekend was. Heb deze dan doorgekregen, grille besteld en de VIN even in een online tool gegooid.
Auto is al geproduceerd eind maart zelfs terwijl dealer volhoudt dat hij niet voor mei van de band rolt.

Is geen verhaal van supply chain, van productie in China of ander excuus. Ik had net dezelfde chaos en onduidelijkheid bij mijn F31 3 Touring en mijn houdige G31 5 Touring en die kwamen gewoon uit de fabriek naast BMW Welt in München.
je had de VIN bij de dealer gevraagd en toch volhouden dat hij eind mei pas klaar was?
da's idd bizar...

pfff ik bel er niet meer naar, heb het idee dat ze eind aug hebben gezegd om van me af te zjin...
ze haalde douaneproblemen en dergelijke aan.

• siemenz

siemenz

Koetje

Ben ik niet helemaal met je eens.

ruim 4 jaar geleden was ik een van de early adaptops met een Tesla Model 3 in NL. Dat bestel proces ging uitermate vaag, Tesla was niet bereikbaar en een VIN kreeg ik ook echt niet.

Auto vervolgens ophalen bij een kereltje van 18 die net zn rijbewijs had en zelf ook niet wist hoe de auto werkte.

Wellicht heeft General Motors e.e.a. beter voor elkaar alleen ik wil de concurrentie nou niet echt verheerlijken.

Overigens heb ik mijn auto in Oktober 2022 besteld en in Maart 2023 gekregen. Het kan dus ook goed gaan.

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

siemenz schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:22:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens.

ruim 4 jaar geleden was ik een van de early adaptops met een Tesla Model 3 in NL. Dat bestel proces ging uitermate vaag, Tesla was niet bereikbaar en een VIN kreeg ik ook echt niet.
De Tesla Roadster werd geproduceerd sinds 2008. Tesla doet nog niet zo heel lang aan massa-verkoop van auto's. De Model S, die iets of wat in de buurt komt van grote aantallen, kwam pas 10 jaar geleden op de markt. Op vandaag verkopen ze 1,2milj voertuigen per jaar.

BMW maakt al sinds 1927 auto's en verkoopt er 2,5mil per jaar. Voor een merk met zo'n geschiedenis, zo'n volumes en ervaring zou basic inzicht in de supply chain een evidentie moeten zijn.
Temeer omdat dat inzicht aan de andere kant van de plas al jarenlang een evidentie is. Ook daar worden auto's verkocht die ver weg gebouwd worden.

Siesteem Spekkies!

• Hanzzzie
GigaTexel_BE schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:47:
[...]

De Tesla Roadster werd geproduceerd sinds 2008. Tesla doet nog niet zo heel lang aan massa-verkoop van auto's. De Model S, die iets of wat in de buurt komt van grote aantallen, kwam pas 10 jaar geleden op de markt. Op vandaag verkopen ze 1,2milj voertuigen per jaar.

BMW maakt al sinds 1927 auto's en verkoopt er 2,5mil per jaar. Voor een merk met zo'n geschiedenis, zo'n volumes en ervaring zou basic inzicht in de supply chain een evidentie moeten zijn.
Temeer omdat dat inzicht aan de andere kant van de plas al jarenlang een evidentie is. Ook daar worden auto's verkocht die ver weg gebouwd worden.
[Afbeelding]
dat zou me idd niet zo moeilijk mogen zijn om het zo in het oog te houden hoe ver het met je wagen staat.
bespaart ook tijd met mensen zoals mij die om de x tijd bellen voor een update :)

• Bnks
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-05 20:16
Timmie schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:52:
[...]

Keep us posted moest de dealer jou contacteren voor ophaling. Ik denk dat mijne er ook op zal gezeten hebben, aangezien ze de aflevering mid mei hadden voorspeld bij de dealer. :)B

B.

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 23:07
Hmm mijn zijspiegels (dus alleen de spiegels, niet de unit) zijn een tijdje geleden gedemonteerd door derden (gejat) en nu zag ik vanochtend dat dit ook bij een andere ix3 is gebeurd.

Hebben hier meer ix3 gebruikers last van en zo ja heeft iemand ervaring met oplossingen? Kom bijv kenteken graveren tegen.

• gvk1989
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-05 11:09

Kan je even de online tool delen die jij gebruikt hebt voor VIN check? :-)

Much thanks!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:21
gvk1989 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:55:
[...]

Kan je even de online tool delen die jij gebruikt hebt voor VIN check? :-)

Much thanks!
www.mdecoder.com kan je gebruiken

• BatW
Ik zou dus niet zomaar op dergelijke sites je Vin nummer gaan invoeren om misbruik te voorkomen.

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

BatW schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:11:
[...]

Ik zou dus niet zomaar op dergelijke sites je Vin nummer gaan invoeren om misbruik te voorkomen.
Wat kan je met een VIN van een ander doen?

Siesteem Spekkies!

• xjs678qr
GigaTexel_BE schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:52:
[...]

Wat kan je met een VIN van een ander doen?
Het VIN is toch gewoon zichtbaar door de voorruit? Iedere voorbijganger kan het toch ingeven op ieder welke site... Wie weet heb ik jouw VIN wel reeds ingegeven :+

• BatW
xjs678qr schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:09:
[...]

Het VIN is toch gewoon zichtbaar door de voorruit? Iedere voorbijganger kan het toch ingeven op ieder welke site... Wie weet heb ik jouw VIN wel reeds ingegeven :+
Helaas staat dit niet meer bij de voorruit maar in de deurstijl bij mij. Is een uniek nummer die ook gebruik maakt van de telematrie met de auto en altijd handig om in te voeren met je IP adress enz erbij.

Nog even extra check gedaan op de veiligheid van Vin nummer. Opgeven van vin nummer geeft criminelen de mogelijkheid jou vin nummer bij een gestolen auto verwerken. Op vin nummer kan je dus veel data over de auto en jou opvragen. Experts geven aan dat je deze nooit moet delen maar gewoon voor je zelf houden zeker de laatste 7 cijfers.

[Voor 25% gewijzigd door BatW op 21-04-2023 14:31]

Pagina: 1 ... 56 ... 59 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee