Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 19:33
Anoniem: 150119 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:55:
Zijn er hier belgische pre-LCI rijders die reeds een OTA update na 2022.03/52 hebben gekregen ?
Ik lijk ook vast te zitten op deze versie. Geen OTA.
Moet pas in november naar de garage voor controle remvloeistof.
Heb niet echt problemen dus wacht gewoon tot dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flaggel
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-06 16:26
DomiGijzen schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:28:
Moet wel nog terug voor de verwarming die na ca 3 kwartier een paar graden lager gaat (vanzelf). Dat is niet met de update gefixt en er moet een onderdeel vervangen worden.
Ik heb exact hetzelfde probleem, maar mijn dealer zegt dat ze nog nooit van dat probleem gehoord hebben en kunnen het ook niet vinden (lees: ze willen niet echt zoeken als ze niet meer informatie hebben). Ik zit ook niet vaak langer dan 45minuten in de auto. Kan je kort toelichten waar het probleem aan te wijten is en welk onderdeel ze moeten vervangen? Dan kan ik dat meedelen aan mijn dealer, want is echt wel rot dat de verwarming op 22 graden staat en dat je koude lucht ingeblazen krijgt plots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-06 20:47
Insidio2 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:41:
[...]

Ik lijk ook vast te zitten op deze versie. Geen OTA.
Moet pas in november naar de garage voor controle remvloeistof.
Heb niet echt problemen dus wacht gewoon tot dan.
Vreemd voor Belgie.
Ik heb OTA 11/2022.63 gehad (mijn eerste OTA) op mijn pre-LCI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:54
Flaggel schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 07:56:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem, maar mijn dealer zegt dat ze nog nooit van dat probleem gehoord hebben en kunnen het ook niet vinden (lees: ze willen niet echt zoeken als ze niet meer informatie hebben). Ik zit ook niet vaak langer dan 45minuten in de auto. Kan je kort toelichten waar het probleem aan te wijten is en welk onderdeel ze moeten vervangen? Dan kan ik dat meedelen aan mijn dealer, want is echt wel rot dat de verwarming op 22 graden staat en dat je koude lucht ingeblazen krijgt plots.
Waar het aan ligt weet ik niet. Maar mijn dealer heeft eerst wat aanpassingen gedaan. Dat hielp in eerste instantie iets maar was wel meteen met de mededeling dat als het terugkomt, er een onderdeel vervangen moet worden. Ze hebben iet gezegd of dit een bekend probleem was of niet. Maar het feit dat ze weten wat te doen doet mij vermoeden dat het beschreven is. Want wat niet beschreven is, bestaat bij de dealer.
Ik moet eens bellen voor een afspraak. Dan vraag ik dat meteen.

Probleem is wel zoals je omschrijft. Na ca. 3 kwartier opeens onmisbare koude lucht en dito afkoeling van het interieur. Normaal staat de airco hier op 19,5. Zodra het euvel optreedt moet ik 22 selecteren om weer warmte te krijgen en een behaaglijk interieur. Na een tijdje is 22 ook echt weer 22 en moet je terug omlaag.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 14:24

GigaTexel_BE

AMD MP²

DomiGijzen schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:41:
[...]

Waar het aan ligt weet ik niet. Maar mijn dealer heeft eerst wat aanpassingen gedaan. Dat hielp in eerste instantie iets maar was wel meteen met de mededeling dat als het terugkomt, er een onderdeel vervangen moet worden. Ze hebben iet gezegd of dit een bekend probleem was of niet. Maar het feit dat ze weten wat te doen doet mij vermoeden dat het beschreven is. Want wat niet beschreven is, bestaat bij de dealer.

Probleem is wel zoals je omschrijft. Na ca. 3 kwartier opeens onmisbare koude lucht en dito afkoeling van het interieur. Normaal staat de airco hier op 19,5. Zodra het euvel optreedt moet ik 22 selecteren om weer warmte te krijgen en een behaaglijk interieur. Na een tijdje is 22 ook echt weer 22 en moet je terug omlaag.
Als het probleem telkens optreedt na precies 45min, dan is dat duidelijk een software-probleem waar eender welke onderdeel-vervanging niets zal voor helpen helaas.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freezr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-06 15:03
DomiGijzen schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:41:
[...]

Ik heb/had ditzelfde fenomeen.
Nadat ik ergens een tip had gelezen, heb ik de relatieve temperatuur in de klimaatregelingen twee streepjes hoger gezet. Het lijkt nu in ieder geval minder duidelijk op te treden of bijna weg te zijn.
De instellingen zijn met name bedoeld voor de luchtstroom ter hoogte van het bovenlichaam (daar waar die koude lucht juist opvallend uitstroomt na +/- 45 minuten) vertelt de handleiding:
1) Car
2) Instellingen
3) Klimaatcomfort
4) Verwarming/ventilatie
5) Temperatuuraanpassing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
GigaTexel_BE schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:12:
[...]

Als het probleem telkens optreedt na precies 45min, dan is dat duidelijk een software-probleem waar eender welke onderdeel-vervanging niets zal voor helpen helaas.
Circa. Variërend van dik een half uur tot een uur nu het wat warmer is buiten. Met dezelfde stelligheid zou ik ook kunnen stellen dat als niet iedereen dit heeft, het geen software issue.
Maar op die manier help ik mezelf en de dealer niet in het oplossen.
Freezr schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:22:
[...]

Ik heb/had ditzelfde fenomeen.
Nadat ik ergens een tip had gelezen, heb ik de relatieve temperatuur in de klimaatregelingen twee streepjes hoger gezet. Het lijkt nu in ieder geval minder duidelijk op te treden of bijna weg te zijn.
De instellingen zijn met name bedoeld voor de luchtstroom ter hoogte van het bovenlichaam (daar waar die koude lucht juist opvallend uitstroomt na +/- 45 minuten) vertelt de handleiding:
1) Car
2) Instellingen
3) Klimaatcomfort
4) Verwarming/ventilatie
5) Temperatuuraanpassing
Die instelling is alleen bedoeld voor de luchtstroom van de middelste roosters in het dashboard inderdaad. Daar heb ik ook mee gespeeld. Maar dat aanpassen is niet de oplossing voor mijn probleem. In mijn geval komt er namelijk een golf koude lucht via het voeten compartiment. Ongeacht de instelling voor het bovenlichaam. Daar komt op dat moment eigenlijk geen lucht meer uit. En als die te warm staat wordt het de rest van de tijd ook echt warmer, wat ook weer niet de wens is.

Grz D.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remigius
  • Laatst online: 10-06 01:31
Hier ook het probleem van de koude lucht. Bedankt voor het uitzoekwerk @DomiGijzen en hou ons hier op de hoogte. Binnenkort naar de dealer nog voor de eerdere recall, gelijk maar eens vragen of ze dit op kunnen lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-06 17:59
Ik herken het probleem van de koude lucht ook al sinds het begin, maar in de winter merkte ik het pas goed en was ook aan het experimenteren met de instellingen zoals @Freezr had aangegeven, Bij mij komt er koude lucht uit de dashboardroosters. Ik vermoed dat er iets mis gaat met de auto-instellingen, waardoor deze dan opeens koude lucht gaat produceren, mogelijk dat hij denkt/voelt dat de ingestelde temperatuur wordt overgeschreden en er dus koude lucht moet worden toegevoegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipper
  • Laatst online: 11-06 10:29
DomiGijzen schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:59:
[...]

Circa. Variërend van dik een half uur tot een uur nu het wat warmer is buiten. Met dezelfde stelligheid zou ik ook kunnen stellen dat als niet iedereen dit heeft, het geen software issue.
Maar op die manier help ik mezelf en de dealer niet in het oplossen.

[...]

Die instelling is alleen bedoeld voor de luchtstroom van de middelste roosters in het dashboard inderdaad. Daar heb ik ook mee gespeeld. Maar dat aanpassen is niet de oplossing voor mijn probleem. In mijn geval komt er namelijk een golf koude lucht via het voeten compartiment. Ongeacht de instelling voor het bovenlichaam. Daar komt op dat moment eigenlijk geen lucht meer uit. En als die te warm staat wordt het de rest van de tijd ook echt warmer, wat ook weer niet de wens is.
Ik heb hetzelfde probleem
Dealer meldt mij dat dit door de warmtepomp komt die bevriest en moet ontdooien(resetten ?)
Vandaar dat er geen warme lucht of fel koelere lucht binnenkomt in interieur
Meestal na ongeveer 35 tot 60 minuten na start doet dit zich voor
Ze gingen mij op de hoogte houden
En ik was zogezegd de eerste die dit probleem had …..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VonWafflehelm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-06 17:20
Idem hier, de 45 minuten kan wel kloppen; mijn commute is redelijk stabiel ~1h dus ik kan het redelijk goed inschatten. Ik vind het effect wel niet zo super vervelend, maar ik merk het wel. Ik heb ook niet het gevoel dat het echt te warm wordt of zo, dus was altijd beetje verbaasd dat er plots koude lucht werd gepompt. Ook hier komt die vooral van de blazers op het dashboard.

Zal er even melding van maken bij de dealer (Gregoir Puurs, België), misschien helpt het :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik had ook het idee dat er na goed een half uur koudere lucht uit de roosters van het dashboard kwam. Ik heb in het ac-menu de temperatuur van de uitstroom van de dashboardroosters twee tikjes omhoog gegeven en sindsdien heb ik geen klachten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollevee
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-12-2023
Ik zit ook met dat probleem, maar alleen als ik wat langer onderweg ben. Zoals bij de anderen als ik het hier zo lees. Voorgestelde oplossing via het ac-menu had ik al eerder geprobeerd maar dat helpt bij mij niet.
Ik ga ook eens informeren bij de dealer (Ottevaere, Boortmeerbeek BE) - bedankt aan iedereen op het forum om alle info en tips hierover te delen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Op lange ritten herken ik het ook dat er opeens (veel) koudere lucht uitgeblazen wordt. Ik heb hem eigenlijk altijd op 20 graden en AUTO staan. Wat bij mij helpt is om 'AUTO' uit te zetten. Dan staat bij mij raam en bovenlichaam geselecteerd. Temperatuur blijft dan wel constant aangenaam en geen koude lucht meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06 07:52
goirke schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:16:
Op lange ritten herken ik het ook dat er opeens (veel) koudere lucht uitgeblazen wordt. Ik heb hem eigenlijk altijd op 20 graden en AUTO staan. Wat bij mij helpt is om 'AUTO' uit te zetten. Dan staat bij mij raam en bovenlichaam geselecteerd. Temperatuur blijft dan wel constant aangenaam en geen koude lucht meer.
Dat ga ik eens proberen. Meestal is het inderdaad na een langer rit en ik vermoed dat het idd de warmtepomp is, omdat op de pre-LCI had ik hier geen last van. Er zit waarschijnlijk toch een andere warmtepomp of aansturing in en dat daarom het voorverwarmen (tijdens het rijden) van accupakket enkel op de LCI zit.

Wat ook helpt is om tijdelijk hem op Max te zetten en dan ook warme lucht. Het is wel vreemd hoe zit dit geprogrammeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150119

Of ... er zit helemaal geen andere warmtepomp in, maar hebben ze op de LCI extra sturing voorzien om de warmtepomp te gebruiken om de batterij voor te verwarmen en zit je met een prioritiserings- of capaciteits probleem ?

In het eerste geval is dat software matig op te lossen (wat je dus ook ziet door bvb de verwarming op max of hoger te zetten), in het 2de geval vrees ik ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breyzipp
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-03 19:00
Hier ook dat koude lucht probleem hoor (model 2022 LCI).

In februari toen het nog wat kouder was zette ik de temperatuur op 19 of 20 graden en voorverwarmen via de app. Ik stap dan in een aangenaam voorverwarmde wagen maar na een tijdje rijden (ik denk al iets van een 10-20 minuten) voel ik ook redelijk koude/lauwe lucht op mijn bovenbenen. En die roosters in het midden van het dashboard blazen dan idd die koude lucht.

Dit was ook op de stand “auto” van de klimaatregeling. Door manueel dingen te selecteren of de temperatuur wat hoger te zetten kwam ik er wel uit, maar zou toch opgelost moeten worden.

[ Voor 18% gewijzigd door breyzipp op 31-03-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
goirke schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:16:
Zag toevallig vandaag dat ik bij uitschakelen AUTO raam en voeten geselecteerd heb staan en dus niet het bovenlichaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BataviaanBMW
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-03 09:21
Heeft iemand ooit al eens de handleiding gelezen? Blijkbaar niet. De roosters in het midden en aan de zijkant moet je gewoon dicht zetten als je de auto op stand AUTO hebt staan. Ik heb ze nooit open staan, tenzij ik aan het begin van de rit het interieur sneller warm wil hebben of gedurende de rit merk dat door de zon het te snel warm is geworden en ik het sneller koud wil hebben.
Voor de rest staan ze altijd dicht. Zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BataviaanBMW
Dus er is niets kapot!!!!!! Dit was in al mijn BMW's al zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:10

siemenz

Koetje

BataviaanBMW schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:12:
Heeft iemand ooit al eens de handleiding gelezen?
natuurlijk niet :)

Maar zonder gekheid, waar staat dat in de gebruiksaanwijzing? ik kijk nu op pagina 302 en zie alleen dat de ventialtieorosters aan de zijkant op de zijruiten gericht moeten worden, meer niet

[ Voor 36% gewijzigd door siemenz op 31-03-2023 13:29 ]

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart Simpson
Heeft iemand ooit al eens de handleiding gelezen? Blijkbaar niet. De roosters in het midden en aan de zijkant moet je gewoon dicht zetten als je de auto op stand AUTO hebt staan. Ik heb ze nooit open staan, tenzij ik aan het begin van de rit het interieur sneller warm wil hebben of gedurende de rit merk dat door de zon het te snel warm is geworden en ik het sneller koud wil hebben.
AUTO regelt ook de uitstroom door de diverse roosters. Beetje lastig als die dicht zitten. Zie ook blz. 294.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch straf dan dat mijn F10 en mijn pre-LCI dat probleem niet hebben en mijn roosters staan altijd open ... zoals het hoort (voor luchtverversing) :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
Sorry hoor, maar waar haal je dit vandaan? De E46 e.v. had altijd al een auto stand (mits voorzien van optie) waarbij de temperatuur werd geregeld van de cabine. Wel had de BMW altijd, en dat heeft de iX3 ook, dat je kunt bepalen om aan de warme of koude kant te zitten. In de auto autos zoals de E46 was dat met het beroemde blauw/rood draaiknop in het midden die niemand dus snapte en met de moderne iDrive's kun je dit digitaal aanpassen, wat overigens nog steeds zeer onduidelijk is. Maar bij mij staat ie op maximaal (rood dus) en toch geeft ie koude lucht.

Zo ver ik het snap moet je eigenlijk nooit je roosters dicht doen, want dan kan hij ook niet correct de temperaturen halen in de cabine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipper
  • Laatst online: 11-06 10:29
Larie 🤐🤐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BataviaanBMW
Ok, dan geloven jullie het niet, ook goed. Ik heb geen probleem, dus zal ik wel te dom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajfaber
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
Zou het kunnen dat gedurende de eerste periode automatisch op hercirculatie van de lucht wordt aangestuurd om de auto zo snel en efficiënt mogelijk op temperatuur te krijgen. Wanneer de auto daarna buitenlucht naar het interieur laat stromen zal dat merkbaar kouder aanvoelen.

Ik ervaar hetzelfde probleem en dit is slechts mijn theorie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flaggel
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-06 16:26
Toen ik de wagen ging ophalen bij de dealer heeft deze me verteld dat je best nooit of zo weinig mogelijk roosters sluit omdat je hier anders het automatische luchtcirculatie- en verwarmingssysteem teveel beperkt zijn werk te doen. Lijkt me trouwens niet onlogisch omdat anders de overige roosters al het werk moeten overnemen en bijgevolg de lucht niet gelijkmatig kan verdeeld worden over de binnenruimte. Bovendien zal deze lucht toch ook verwarmd moeten worden en dat zal allicht door dezelfde interne bron gebeuren dewelke zorgt voor de koude lucht die je voelt via de dashboard roosters.

Maar versta me niet verkeerd, ik waardeer je mening en mogelijke oplossingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-06 15:47
Moet ik per bestuurder een id aanmaken, dus een aparte my bmw app per bestuurder of kan mijn partner een bestuurdersprofiel aanmaken mbv mijn id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Alle bestuurders een id. De app is niet perse nodig. Kan via de site.

Kan een auto eigenlijk bij meerdere id’s in de app staan?

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
Dus op iPhone in my bmw app moeten twee profielen bestaan. Nu gebruikt mijn vriendin gewoon mijn app en mijn gegevens en als wordt op sleutel opgeslagen maar met os 7 werkt het zo niet vlgs boekje. Maar kan niet vinden of twee verschillende id moeten worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Twee id s ja. Gegevens worden gekoppeld aan het account/id. De sleutel is een kenmerk voor de auto om te weten wie de gebruiker is.
Volgens mij is dat niet anders dan bij idrive6. Wel wordt er nu nog meer persoonlijk opgeslagen.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
Ok, was idd niet moeilijk. Soms is het zo makkelijk dat je het niet ziet hah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
Nog een week en dan kan ik mijn rode ix3 gaan ophalen.
Wel een beetje zenuwachtig geworden door de berichten hier aangaande diverse mancos en laktroubles etc
Ik ga hem kritisch nazien alvorens mee te nemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo1529
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppUlHd5LZJW6zijETRh9rEWh7CU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lnP52T5MuU8n5lDivc46NSty.jpg?f=fotoalbum_large
Ga hem toch echt wel missen, was ik maar rijk dan bleef ie als tweede car.
Degene die hem koopt krijgt een splinternieuwe i3. Zou er bijna jaloers op worden haha

[ Voor 8% gewijzigd door Hugo1529 op 01-04-2023 16:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

BataviaanBMW schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:55:
Ok, dan geloven jullie het niet, ook goed. Ik heb geen probleem, dus zal ik wel te dom zijn.
De vraag was, waar dit in de gebruiksaanwijzing staat. Want dat zei je. Heeft niets met intelligentie te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spekmaster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-06 14:51
Ik heb een ander "probleem" betreft de klimaatregeling en ik weet 100% zeker dat het sinds de laatse update is.
Bij het inschakelen van het voorklimatiseren via de app wordt er alleen maar koude lucht geblazen (niet via airco maar gewoon koude buitenlucht), dit heb ik sinds de update 3x gehad en daarvoor nog nooit (dus in 1,5 jaar).

Dus ik stap in een ijskoude auto. Ik weet het, geen wereldproblemen, maar was benieuwd of dit bij jullie ook eens of vaker is voorgekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
spekmaster schreef op zondag 2 april 2023 @ 18:02:
Ik heb een ander "probleem" betreft de klimaatregeling en ik weet 100% zeker dat het sinds de laatse update is.
Bij het inschakelen van het voorklimatiseren via de app wordt er alleen maar koude lucht geblazen (niet via airco maar gewoon koude buitenlucht), dit heb ik sinds de update 3x gehad en daarvoor nog nooit (dus in 1,5 jaar).

Dus ik stap in een ijskoude auto. Ik weet het, geen wereldproblemen, maar was benieuwd of dit bij jullie ook eens of vaker is voorgekomen?
Ja! Dat had ik laatst ook maar geen aandacht aan besteed! Het was zonnig maar toch zeker onder 10 graden dus ik dacht het ligt daar aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goirke

Ja heb ik een tijd terug ook een keer gehad. Ik was vergeten een vertrektijd in te geven dus via de app snel op het klimatiseringsknopje gedrukt. Na een half uur was de auto nog ijskoud, ramen nog steeds bevroren en was vrolijk koude lucht aan het blazen. Daarna niet meer voorgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Ik verwarm regelmatig voor (ook sinds de laatste update) en de auto is handmatig (ventilatortje in de app) of voor in gestelde vertrektijd, altijd netjes warm. Pre-LCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.br
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-04-2023
Ivm nieuwe job moet ik met pijn in het hart mijn iX3 weer bij 'de baas' in leveren.

Daarom heb ik mijn Wokeby frunk te koop aangeboden (gekocht in december 2022).
Als iemand interesse heeft, stuur me even een DM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cG02Wb1D8LVeyJT2eyHlvV63nh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0Ncw3GDeMDZZnWK2EIPZVUg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naupegus
  • Registratie: Maart 2022

Ja, heb ik ook gehad. Auto uit je app wissen en weer toevoegen (moet in auto gebeuren, code nodig). Darnaa werkt ie weer prima (sommige settings moet je opnieuw instellen).... tja, software/app glitch na updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
DomiGijzen schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:53:
Twee id s ja. Gegevens worden gekoppeld aan het account/id. De sleutel is een kenmerk voor de auto om te weten wie de gebruiker is.
Volgens mij is dat niet anders dan bij idrive6. Wel wordt er nu nog meer persoonlijk opgeslagen.
Klopt mijn vrouw heeft haar "eigen" sleutel en dus haar eigen afstellingen zoals stoel, spiegels en de keuzetoetsen. Als ze met haar sleutel weggaat kan ik de route informatie niet zien. Geen idee of ik dit ergens moet instellen maar nog niet gelukt tot op heden. Zag wel dat ik nu met Apple watch kon verwarmen/koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-06 09:15
Sinds vandaag weer met zomerbanden op de BMW IX3. Wel vreemd dat de range nu plots een stuk lager is. Waar ik met de winterbanden de gehele winter altijd vertrok met rond de 300km range, zit hij nu plots op 260km.
(Beide op 80% volgeladen). Lijkt me vreemd dat hij met winterbanden verder geraakt in de winter dan dat hij nu kan met temperaturen van 10 graden met de originele banden.

Iemand iets soortgelijk aan de hand of een idee wat er kan mis zijn?
Zijn beide banden op velg en zijn dus gewoon zo gewisseld. Ik zag in de instellingen dat je kon kiezen of je winter of zomerbanden had, maar die instelling stond juist. de winterbanden/velgen zijn iets kleiner (19 inch).

[ Voor 5% gewijzigd door boskantman op 03-04-2023 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Simpson
Erg korte ritjes vlak voorafgaand aan en na wissel gemaakt wellicht? Ik heb zelf de ervaring dat winterwielen erg nadelig zijn voor de range. Je kan het op de app ook zien. Die laat tegenwoordig het verbruik per maand zien en het verschil is flink zodra de winterwielen zijn gemonteerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Bart Simpson op 03-04-2023 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Idem voor mij. Wintermaanden zijn slecht voor verbruik door de temperatuur en winterwielen. Denk dat die toch meer rolweerstand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-06 09:15
Bart Simpson schreef op maandag 3 april 2023 @ 22:20:
Erg korte ritjes vlak voorafgaand aan en na wissel gemaakt wellicht? Ik heb zelf de ervaring dat winterwielen erg nadelig zijn voor de range. Je kan het op de app ook zien. Die laat tegenwoordig het verbruik per maand zien en het verschil is flink zodra de winterwielen zijn gemonteerd.
Ik heb nog maar 2 ritten gedaan na de montage dus kan nog niet zo vergelijken, maar voorlopig zijn de winterbanden zuiniger dan de zomerbanden.
Maar het kan wel kloppen wat je zegt, ik heb inderdaad enkel nog maar kortere (30-50km) ritten gedaan na de montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Heeft iemand ervaring met de Tesla Destination chargers in Frankrijk? Ik wil richting de Cote d Azur maar overal deze chargers en zie tegenstrijdige berichten. Kan ik met de IX3 hieraan gewoon laden of herkend deze alleen Tesla's?
Had verwacht dat er wel meer snelladers aan de Cote dAzur zouden staan maar is redelijk beperkt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Simpson
Volgens mij staat de info in de Tesla app. Je selecteert ‘uw niet-Tesla opladen’ en dan volgen de geschikte laadpunten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 09:53

SdR

BatW schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:46:
Heeft iemand ervaring met de Tesla Destination chargers in Frankrijk? Ik wil richting de Cote d Azur maar overal deze chargers en zie tegenstrijdige berichten. Kan ik met de IX3 hieraan gewoon laden of herkend deze alleen Tesla's?
Had verwacht dat er wel meer snelladers aan de Cote dAzur zouden staan maar is redelijk beperkt helaas.
@BatW Alles rondom de Route du Soleil werkt gewoon met de Tesla app, ik spreek uit ervaring van afgelopen zomer. Nancy

https://www.tesla.com/nl_...8233&zoom=9&filters=party

Hier een screenshot van Route du Soleil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWL-dNT_Aqv4M_VhskaLOedYV3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fx4tAWMJ3QYPVe1os9v1dwjy.jpg?f=fotoalbum_large

Nancy :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YV2N88VCP4yMLQSm8ysW1dIkDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bG39HE8rnV1JnptrukWvxW3m.jpg?f=fotoalbum_large

Montélimar :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-RBrsQrKNjQnejT0u2kQIJ_QY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nGGXT2TBPkCrrSHD8C71PnKr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door SdR op 04-04-2023 19:49 ]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
Is er in de ix3 ook zoiets als een verborgen menu waar je allerlei info kunt vinden zoals in de i3?
In de i3 moet je dan een bepaalde knop een aantal seconden inhouden en dan een code invoeren en dan kom je in het verborgen menu waar je met name de accucomditie kunt zien.
Zo kun je dus zien of je accu nog ok is.
Als ik zaterdag mijn ix3 ga ophalen zou ik dat meteen even willen checken.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRl6ZHoZBLeJmPu49bjYsSg0eok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rMlJq13ZRcFLxgmMKLh40u2j.jpg?f=fotoalbum_large

Dit had ik geprobeerd toen ik ging proefrijden maar lukte me niet in dat menu te komen. Wellicht dat een van jullie dit wel lukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insidio2
BatW schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:46:
Ook al bij tesla geladen in Frankrijk via de app.
werkte vlot.
Ondanks de koude temperaturen toen direct naar 150KW met een pre-lci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
met "app" daar bedoel je dan de tesla app die ook teslarijders gebruiken? dus die bij bmw de my bmw app heet? of is er een aparte app voor niet teslarijders??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollevee
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-12-2023
Gewoon de Tesla app uit de App Store - als je die opent kun je 'uw niet-Telsa opladen' kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
SdR schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:45:
[...]

@BatW Alles rondom de Route du Soleil werkt gewoon met de Tesla app, ik spreek uit ervaring van afgelopen zomer. Nancy

https://www.tesla.com/nl_...8233&zoom=9&filters=party

Hier een screenshot van Route du Soleil.
[Afbeelding]

Nancy :-)
[Afbeelding]

Montélimar :-)
[Afbeelding]
Dit zijn de snelladers en die gebruik ik redelijk vaak maar ik bedoel de Destination laders (11kWh) die vaak staan bij vakantieparken en hotels. Deze laders staan ook niet in de Tesla appAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPiLSk0aT32UH-hgo8KNY_CvEw8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m2lWcox1el7pN2gQtLYnlYRw.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door BatW op 05-04-2023 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
BatW schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:16:
[...]

Dit zijn de snelladers en die gebruik ik redelijk vaak maar ik bedoel de Destination laders (11kWh) die vaak staan bij vakantieparken en hotels. Deze laders staan ook niet in de Tesla app[Afbeelding]
In Oostenrijk deze onlangs gebruikt in het hotel waar we verbleven. Geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
Hoe reken je nou eigenlijk af bij tesla?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Simpson
Een betaalkaart koppelen aan de Tesla-app. Dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05:55
Ik ben persoonlijk heel tevreden van het laden bij de Tesla superchargers. De info via de app is heel betrouwbaar en de locaties waar ik al geladen heb waren naast toffe hotels waar je even in de lobby kunt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stopie
  • Laatst online: 03-07-2024
[...]

Dit zijn de snelladers en die gebruik ik redelijk vaak maar ik bedoel de Destination laders (11kWh) die vaak staan bij vakantieparken en hotels. Deze laders staan ook niet in de Tesla app[Afbeelding]
Ligt eraan hoe ze de dipswitches ingesteld hebben. Tesla only of alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeBanning
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 21:51
[...]

In dit geval zie je het al. De ene (links) is voor alle elektrische auto's en de andere voor alleen Tesla's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 09:53

SdR

[...]

Ze hebben tegenwoordig ook Tesla Destination Chargers voor niet Tesla's die hebben tegenwoordig een wit bordje met inderdaad 'Electric Vehicles' en staan ook in de APP, alleen is het afwachten of het alleen Tesla is of niet. Ervaring leert dat het vaak twee aansluitingen zijn zoals boven, met één Tesla en één niet Tesla.

[ Voor 15% gewijzigd door SdR op 06-04-2023 06:47 ]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evi.koen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-06 16:56

evi.koen

XC40 SMER Plus MY2024

Zijn er mensen die realistische range gegevens kunnen delen ? Ik sta voor een leasing keuze van een aantal EV's en wil proberen objectief te vergelijken... WLTP en of WLTP 80% is niet altijd een realistische weergave. Dus als er mensen zijn die hun data kunnen/willen delen dat zou fijn zijn ?

XC40 SMER Plus MY2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mart
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik vond dit wel een goede vergelijking: https://www.zerofy.net/ev-database.html

Vermeld verbruik kwam overeen bij mijn ix3 gemiddeld 18kw90km / 24kw120km

[ Voor 32% gewijzigd door Mart op 06-04-2023 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BataviaanBMW
evi.koen schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:23:
Zijn er mensen die realistische range gegevens kunnen delen ? Ik sta voor een leasing keuze van een aantal EV's en wil proberen objectief te vergelijken... WLTP en of WLTP 80% is niet altijd een realistische weergave. Dus als er mensen zijn die hun data kunnen/willen delen dat zou fijn zijn ?
19,8 kW/100 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
Kan ik mijn muziekcollectie op de hdd zetten zoals ik altijd in vorige bmws ook kon? Vind er niks over en zie niks in menu. Zal toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
Zit er nou echt geen harddisk in deze bmw?? Nondeknetter. Ik ga hem terug brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Insidio2
Hugo1529 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 16:10:
Zit er nou echt geen harddisk in deze bmw?? Nondeknetter. Ik ga hem terug brengen.
Er zit iets van opslag in voor het bewaren van de beelden van de drive recorder, maar volgens mij niet om muziek op te zetten. Je kan wel een mini usb stick gebruiken?
Ja kan al exemplaren vinden die nauwelijks uitsteken uit de usb poort en toch een vrij groot geheugen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mart
Hugo1529 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 16:10:
Dat is een duur uitstapje. Ben benieuwd wat de dealer voor inruilprijs afgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
Mwaaa geen fijne ervaring bij de maassche in echt hoor.
Ben rechtstreeks naar huis gereden na ophalen van mijn vijf maanden jonge ix3, hij zag er nog uit!
Bweh
Daar ook gemeld uiteraard en men haalde er nog gauw even een doekje en busje zooi bij maar dat mocht hiet baten.
Nu net met interieur klaar, drie emmers goor water komt er uit, een paraplu, een reep chocola, een sticker en snoeppapiertjes en dan toch glashard beweren dat een professioneel poetsbedeijf hem heeft gadaan.
Dan maar gauw geld terug vragen, was echt goor. En nu morgen buiten nog, allerlei harde narsplekken, krassen, etc. Heerlijk zo even 70.000 euro neerleggen en dan dit. Mijn i3s van ruim 3 jaar oud die heb ik daar ingeruild en die was fabrieksnieuw! Dat gaf men daar ook meteen aan, maar dit is klote. Domper domper domper. Ik wil mijn i3 terug, ben jaloers op de koper die deze krijgt. Nondeju. Ben er klaar mee. Einde bericht en einde ix3

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Best wel grappig verhaal dit, al van het begin zat je af te geven op de iX3 en dat jouw superieure i3s toch echt wel de betere is … en dan ga je alsnog 70k neerleggen voor de iX3

Call me stupid … no wait .. it ain’t me :-)

Nu ja … ik zou toch nooit mijn iX3 inruilen voor een i3 hoor :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen.br
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-04-2023
Hugo1529 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:53:
nondeknetter. net onder werktijd gauw in 5 minuten een ix3 gekocht haha.
demo, 7000 km. 5 maanden oud. alles erop behalve laserlicht.
10 april ophalen
Gauw in 5 min een auto (van 70k) kopen is dus geen goed idee. Je had al zo veel twijfel in je 50 eerdere berichten.. Jammer dat het nu dan ook echt tegen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quanggie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-06 22:40
Hugo1529 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:52:
Kan ik mijn muziekcollectie op de hdd zetten zoals ik altijd in vorige bmws ook kon? Vind er niks over en zie niks in menu. Zal toch niet.
Volgens mij zit er geen hdd in maar ik begreep uit de handleiding dat je wel muziekgegevens kan overzetten van max 16.000 nummers van een externe hdd. Of je nu afspeelt van een interne hdd of een externe hdd maakt ook niet veel uit toch? Je hebt in ieder geval Apple Carplay of Android Auto, dat werkt in ieder geval goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Ik begin me ook wel een beetje af te vragen of we getrolled worden, maar waarom neem je de auto mee dan? Heb je geen inspectie gedaan? Daarnaast krijg je deze auto afgeleverd met een tour van de genius van BMW ook bij 2de hands aflevering. Dan was je die paraplu of reep toch tegen gekomen?

Je verhaal rammelt een beetje maar volgens mij is het al een keer hoog opgelopen. Dus, ik denk dat je moet proberen om de koop ongedaan te maken. Ik wens je veel succes daarmee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
Nee niks trol, wat zou ik dan moeten trollen? Wat een dikke nonsens man. Ik baal gewoon enorm,
. ik had daar wel duidelijk aangegeven dat de auto niet goed gepoetst was maar dat het zo erg was als dat gaandweg tijdens mijn eigen poetsbeurt bleek dat had ik nog niet in de gaten.
En ik ben alsnog blij met de auto maar het is wel met stip mijn minst leuke aankoop van een auto ever. En inderdaad heb ik lang getwijfeld maar dat komt doordat bmw niet echt veel keus heeft in dat gat tussen een i3 van 1250 kg en een ix3 van 2250 kg.
Die keuze komt in 2025 met de neue klasse pas maar ik wil nu ook weer eens wat.
En hij rijdt echt superfijn, daar is niks mis mee maar het is wel echt een domper dat de ophaalactie zo mislukt was. Maar goed, vandaag ga ik hem machinaal behandelen rondom en dan poets ik die ervaring weg.
Ik merk wel dat er wat zaken missen waarvan ik eigenlijk aannam dat ze aanwezig waren, die hdd dus die ik toch echt wel zal missen, usb werkt overigens ook prima merk ik, en bv okk dat je de achterbank rugleuningen niet vanuit achter kunt kiepen, dacht ik maar is schijnbaar alleen pre lci of zo? Anyway ga mijn poetsspullen uit de kast halen en paasdag spenderen aan het opwaarderen van mijn bmw. Blijf toch van meing dat ik daar toch echt al voor had betaald gisteren maar tegenwoordig mag je niet veel meer verwachten blijkbaar. ,

[ Voor 3% gewijzigd door Hugo1529 op 09-04-2023 08:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-05 13:06
Een troost van je nw ix3. Je hebt 9K minder betaald dan een nw. Dus 1e afschrijving heb je al gehad.

Ik heb mijn nieuwe ook niet laten poetsen door de dealer, maar voor de aflevering nog laten afhalen door een detailer om ceramische coating aan te brengen. Heb wel iets cadeau gevraagd omdat hun die kosten uitgespaard hebben 😂.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udOdMpFPSj_UcZpgNnEokVoMFRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/omX9lJ6ZBQTh8q95pDd42zNw.jpg?f=fotoalbum_large

Aflevering van detailer bij dealer 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klinkschakel
quanggie schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:03:
[...]

Volgens mij zit er geen hdd in maar ik begreep uit de handleiding dat je wel muziekgegevens kan overzetten van max 16.000 nummers van een externe hdd. Of je nu afspeelt van een interne hdd of een externe hdd maakt ook niet veel uit toch? Je hebt in ieder geval Apple Carplay of Android Auto, dat werkt in ieder geval goed :)
Ik heb een micro USB stick sinds mijn G31 5serie, in de 5 continue gebruikt maar in de iX3 is de Spotify integratie zo goed dat ik de USB niet meer gebruik.
Mijn dochter steamt via Bluetooth vanaf haar telefoon, werkt ook prima.
Een HDD is achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:15
Ideale temperatuur om met de wagen te rijden, we zijn net terug van een mini city trip. Vertrokken met 100% SOC, aangekomen met 80% SOC.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_ig7e6Ut15y_3Bg_oAaW-lcRCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qzva6s9UC083eMmS2LdvtJ1T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PA6XEvocDDSiFA5Km00b8hCFgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9hqjxgZOEAWMVdRhR0jpTRBW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo1529
Dus een bmw van 70 k hoeft dan niet netjes gepoetst aangeleverd te worden vind je?
Nou, ik kocht ook wel eens bmw voor 25 k en die werd als nieuw gepoetst, rare redenatie hoor.
Ik ga maar eens stoppen hier, leasers en kopers, twee werelden

Have fun met jullie cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goirke
oGoG schreef op zondag 9 april 2023 @ 17:48:
Ideale temperatuur om met de wagen te rijden, we zijn net terug van een mini city trip. Vertrokken met 100% SOC, aangekomen met 80% SOC.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ideaal weer inderdaad. Zelfs een trip van ruim 200km met een snelheid van 135-144 leverde maar 22,2kwh gemiddeld op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mart
Indien muziekliefhebber, geluid via deezers / spotify (afhankelijk van abo) is vele malen beter dan een usb. Streaming zal met usb op 128/192kbps zitten afhankelijk van de bron en omzetting naar een mp3. Spotify faciliteert 320kbps max en deezers max 1.411kbps. Lage waarde klinkt vaak een beetje blikkerig en stereo effect is minder zuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-05 13:06
Hugo1529 schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:55:
Dus een bmw van 70 k hoeft dan niet netjes gepoetst aangeleverd te worden vind je?
Nou, ik kocht ook wel eens bmw voor 25 k en die werd als nieuw gepoetst, rare redenatie hoor.

Have fun met jullie cars
Dat hoor je me niet zeggen. Zeker is het schandalig zoals ze je de auto hebben afgeleverd. Zag hem woensdag en donderdag gewoon in het rijtje staan bij de Maassche.

Maar ze doen het toch nooit zo goed als je zelf doet, maar beter hun best doen zouden ze wel moeten. En ook zelf nog nacontrole doen. Voordat ze de auto aan de klant overhandigingen. Hier laten ze dus mooi steken vallen.

Ze doen alles voor je totdat ze de knaken binnen hebben. Maar dat is bij de meeste dealers wel zo.

Gewoon als je enquête van BMW krijgt dikke - cijfers geven.

Dat gaat mijn verkoper ook krijgen. Ik heb meer dan hem moeten regelen. Liegen en bedriegen zijn ze goed in.

Ik heb hem btw ook particulier gekocht en ben niet een van de vele lease rijders.

Toch veel plezier met je iX3. Ondanks de valse start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MvdV75 schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:07:
[...]

Dat hoor je me niet zeggen. Zeker is het schandalig zoals ze je de auto hebben afgeleverd. Zag hem woensdag en donderdag gewoon in het rijtje staan bij de Maassche.

Maar ze doen het toch nooit zo goed als je zelf doet, maar beter hun best doen zouden ze wel moeten. En ook zelf nog nacontrole doen. Voordat ze de auto aan de klant overhandigingen. Hier laten ze dus mooi steken vallen.

Ze doen alles voor je totdat ze de knaken binnen hebben. Maar dat is bij de meeste dealers wel zo.

Gewoon als je enquête van BMW krijgt dikke - cijfers geven.

Dat gaat mijn verkoper ook krijgen. Ik heb meer dan hem moeten regelen. Liegen en bedriegen zijn ze goed in.

Ik heb hem btw ook particulier gekocht en ben niet een van de vele lease rijders.

Toch veel plezier met je iX3. Ondanks de valse start
Ja jammer dat dealers zo kortzichtig zijn. De meeste mensen die nieuwe auto’s kopen, kopen 5-10 auto’s in hun leven. Buiten zakelijke lease rijders zijn de meesten ook nog aardig merkvast. Als je als dealer een slechte indruk nalaat, kan dat dus je volgende sale kosten. Niet alleen voor die dealer, maar potentieel voor het hele merk. Ik begreep dat BMW daarom wil overstappen van dealers naar agentschappen. Hoop dat ze daarmee ook de klant beleving weten te verbeteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Berkum
  • Laatst online: 28-04-2023
Hugo1529 schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:55:

Have fun met jullie cars
Jammer van je negatieve ervaring met de dealer. Maar je zou ook wel eens naar je eigen instelling kunnen kijken. Als mensen een tegengeluid geven zet je ze weg als leaserijders. Ik heb mijn iX3 ook gewoon gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onlangs is er bij ons, totaal andere branche, een ex-BMW verkoper gestart. Zijn redenen: Het beroep van autoverkoper is reeds dood maar weet het nog niet. Alle merken zullen meer overgaan naar online/service verkopen, de tijden dat een verkoper nog een meerwaarde had is reeds lang voorbij.

Tweedehandswagens zijn de cash cow van de dealers trouwens … snelle winsten met eigen geld, zonder de concessie taksen.

Nu, wel nog nooit meegemaakt dat ze zoiets afleverden. Voor de iX3 kocht ik ook altijd een jonge tweedehands, en die werd altijd piekfijn afgeleverd. Zelfs krasjes die ik in de toonzaal aanwees werden aangepakt. Maar koop tot aflevering was altijd wel een weekje of 2 wachten.

Maar in dit geval … slechts 9k minder dan de nieuwprijs … ik heb een grotere korting gehad op mijn nieuwe pre-LCI (2021 wel).

Nu ja, het is maar wat je erg vind natuurlijk. Zelfs na de goede aflevering was de eerste stop na een nieuwe wagen steevast de detailer …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Mart schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:24:
Indien muziekliefhebber, geluid via deezers / spotify (afhankelijk van abo) is vele malen beter dan een usb. Streaming zal met usb op 128/192kbps zitten afhankelijk van de bron en omzetting naar een mp3. Spotify faciliteert 320kbps max en deezers max 1.411kbps. Lage waarde klinkt vaak een beetje blikkerig en stereo effect is minder zuiver.
Is dat zo. Ik heb juist veel betere ervaring met flac/wav bestanden op usbIk heb Qobuz, ook HD. En als ik die stream via m’n telefoon (Bluetooth) heb ik het idee dat Bluetooth de boel afknijpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart
Is ook zo, Bluetooth kan behoorlijk afknijpen. Het hangt van vele factoren af. Bluetooth versie van telefoon en BMW hardware. En versie aptX ondersteuning van eigen telefoon en idem BMW hardware. BMW is voor mij niet helemaal duidelijk welke hardware versie aanwezig is in de G01/G08. Vanaf Bluetooth 5 is muziekkwaliteit nagenoeg op cd kwaliteit mogelijk. Voor de latere generatie :P . Een cd is zo'n vliegende schotel met een gaatje erin, uitgevonden door oa. Philips. Het is wel duidelijk dat de IX3 hierop heeft bezuinigd. In een reguliere X3 zat in 2021 nog een cd ingang boven de keuzeknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Vanochtend weer even door de wasstraat geweest. Dit keer geen pure paniek maar het ging nog niet helemaal zoals het hoorde.

Auto op de band ✅
Auto snel in neutraal ✅
Cameraknopje en wasstraat modus 🤓

Wat gaat hier nu nog niet goed? De auto krijst het nog steeds uit als er borstels in de buurt komen.

[YouTube: Wasstraat]

[ Voor 5% gewijzigd door Kenny_026 op 10-04-2023 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Kenny_026 schreef op maandag 10 april 2023 @ 15:10:
Vanochtend weer even door de wasstraat geweest. Dit keer geen pure paniek maar het ging nog niet helemaal zoals het hoorde.

Auto op de band ✅
Auto snel in neutraal ✅

Wat gaat hier nu nog niet goed? De auto krijgt het nog steeds uit als er borstels in de buurt komen.

https://youtu.be/9kV5D8_nJpo
je video staat nog privé :-)

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
GigaTexel_BE schreef op maandag 10 april 2023 @ 15:42:
[...]

je video staat nog privé :-)
Daar is ie dan 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
Kenny_026 schreef op maandag 10 april 2023 @ 15:10:

Auto op de band ✅
Auto snel in neutraal ✅

Wat gaat hier nu nog niet goed? De auto krijst het nog steeds uit als er borstels in de buurt komen.

[YouTube: Wasstraat]
Op parkeerknopje duwen om parkeermodes uit te zetten zodra deze vanzelf aan gaat. Dat vanzelf aangaan is op basis van objectdetectie. Uitzetten overruled dat.
De wasstraat optie is alleen om het traject van de banden te kunnen zien. Helpt bij het mikken op de rails.
In je lijstje mist nog ruitenwisser op handmatig zetten en dakraam sluiten Just to be safe.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technino
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-07-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0X1epogx3JKZ1-qGQxrAHsT5I8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8B0XxXYDqjOxFUaRpecpWvHc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-Sc3N3BItRiJ-hVZ2z3Myuf070=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slQLt6IVdcxW90KlUalfw8Ct.jpg?f=fotoalbum_large

Nog iemand dat deze functie al heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
@Technino Het zit in de auto maar is gedeactiveerd. Strook voor hulpdiensten doet het lands afhankelijk wel. Duitsland bijvoorbeeld.
Wisselen van rijstrook is volgens mij altijd uitgeschakeld. Wat gek is want zat wel in mijn vorige bmw.

Is dat bij jou nu actief (zonder eigen aanpassingen)?

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Technino schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:37:

Heb de verkeerslichtassistent, rijstrookwissel-assistent en hulpdiensten-assistent al vrijgezet bij 5 mensen, werkt schijnbaar als een zonnetje. Enkel is de verkeerslichtassistent wel onderhevig aan het weer (tegenlicht bvb)

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre
  • Laatst online: 21:56
Iemand ervaring met een trekhaakkoffer en wat dat met het verbruik doet?
Ik heb nu een dakkoffer, maar dat lijkt me sowieso onmogelijk ifv verbruik om die nog te gebruiken.
Koffer van de ix3 is niet overdreven groot. Ik ga wellicht niet alles erin krijgen deze zomer.
Die trekhaakkoffer zijn wel heeeel duur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• quanggie
Deze functies zijn makkelijk zelf te coderen. Je hebt er alleen wat software voor nodig en databestanden. De software kost 99 dollar en de databestanden zijn gratis te vinden. Pm me maar als ik je op weg moet helpen, ik vraag er geen geld voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-06 15:23

Stefan©

Toet toet

quanggie schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:15:
[...]

Deze functies zijn makkelijk zelf te coderen. Je hebt er alleen wat software voor nodig en databestanden. De software kost 99 dollar en de databestanden zijn gratis te vinden. Pm me maar als ik je op weg moet helpen, ik vraag er geen geld voor.
Welke risico's kleven hier aan? In het kader van garantie bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:17
Technino schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:37:
Werkt het ook effectief ?

Op basis van de zender "JOE" vermoed ik dat je in Belgie rijdt (want het is blijkbaar ook landsafhankelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quanggie
Stefan© schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:54:
[...]

Welke risico's kleven hier aan? In het kader van garantie bijvoorbeeld?
Deze manier van coderen heet FDL-coding en daarmee zet je functies aan die uitgezet zijn voor aflevering, dus in dit geval de verkeerslichtassistent, rijstrookwissel-assistent en hulpdiensten-assistent. Een garage of dealer doet hier niks mee als je hem binnenbrengt voor onderhoud. Dus in principe zou dat niets met je garantie moeten doen, maar 100% zekerheid kan ik natuurlijk niet geven. Je kunt de geactiveerde functies wel zelf deactiveren voordat je hem naar de dealer brengt.

Wat betreft andere risico's, zolang je deze functies activeert, kan er niets gebeuren in de auto. Er zijn nog veel andere functies die gecodeerd kunnen worden, maar ik heb me daar verder niet in verdiept.
Ik heb een handleiding waarin duidelijk beschreven staat wat je moet doen en ook wat je NIET moet doen.
Het is wel zo dat deze functies weer verdwijnen na een software-update, dus mocht je dit weer willen activeren, moet je de functies opnieuw coderen.

Ik vind het nog wel belangrijk om te melden dat deze functies hulpsystemen zijn en niet het autorijden voor je overneemt dus je moet nog steeds zelf opletten tijdens het rijden en het gebruik van deze functies.
Pagina: 1 ... 55 ... 89 Laatste