Eerste wintersport naar Oostenrijk met de IX3 met gemengde gevoelens..
Wat mij betreft is het Duitse netwerk nog steeds niet klaar voor de behoefte aan snelladers langs de snelweg en valt de IX3 qua verbruik echt tegen.
Eerste stop was gepland bij Hilden (aanrader!). Echter door de kou was deze eerste stop van circa 250km niet haalbaar. Noodgedwongen een korte eerste stop bij de Nederlandse grens. Beginnersfout om de accu niet voor te verwarmen en dus ongelooflijk langzaam (45KW). Daarna door naar Hilden. Dit is hoe oplaadparken naast de snelweg eruit horen te zien (en dan om de 200km). Rijen laders van Tesla’s en fasned. Top! Nu wel de accu voorgeladen, dus prima laadstop.
Daarna eigenlijk alleen maar IONITY langs de snelweg gehad. Met telkens slechts 4 laders… en daarnaast geen goede infrastructuur voor wachtende auto’s (lees chaos). Redelijk geluk gehad met Max 20 min wachten, maar wel zonde tijd. Aparte is trouwens dat mijn travelcard laadpas niet bij alle IONITY laadstations werkte. Gelukkig ook andere kaarten op zak, dus snel opgelost.
Uiteindelijk 6 stops moeten doen met de laatste km Worgl voordat we de bergen richting Gerlos in gingen. Qua range geen noodzakelijke stop, maar wilde gevoelsmatig gewoon met een redelijk volle batterij de bergen in (was ook zeer slecht weer).
Al met al ruim 15 uur onderweg voor 1050km. Ja mn vrouw vindt het onderweg heerlijk (geen gehaast meer) maar was wel een redelijke lange reis zo die ik tijdens een vakantieperiode zeker nog niet zal doen.
Al met al hebben we om de ongeveer 200km een stop gedaan en eindigde we telkens met 50-60km range als reserve. Het was koud weer, en daarom slechts 260km bereik.
Als laatste, persoonlijk, toch wel moeite met 110-120 rijden (wel gedaan) terwijl de auto zo graag en goed harder kan. Overigens deed de auto het echt heel goed, ook met glad weer en in de bergen.
We gaan zien hoe de terugweg volgend weekend gaat!
[
Voor 4% gewijzigd door
RBNDR op 23-01-2023 13:28
]