Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvk1989
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-11-2023
VonWafflehelm schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 16:03:
[...]

Wat zegt de dealer als je hen hiermee confronteert?
"tja wij weten ook van niks" -althans, daar komt het zo ongeveer op neer.

Niet bijzonder tevreden van de service (Lemmens Lecouter in Waregem) aangezien andere dealers wel een zicht op productiestatussen kunnen geven, terwijl mij in feite gezegd wordt "we weten wanneer hij in België is"

Zoals ik zei: vreemd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:44
Engineer Stewie schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:15:
[...]

Ik had mijn vorige auto deels laten behandelen met PPF folie en aangezien dat er na 5 jaar nog prima uitzag mocht het erop blijven. Enige wat ik eraf gehaald heb zijn de eigen 20" velgen :+ .

Aangezien getinte ruiten niet standaard zijn en ik ook geen cosmetische upgrades mag kiezen, heb ik de getinte ruiten uit eigen zak betaald (wel af fabriek). Was 280 euro bruto loon inleveren.
Heb dus een 'standaard' Impressive met getinte ruiten. Heb overigens nog een andere grill liggen, maar wacht op warmer weer eer ik buiten ga prutsen eraan.
heb gister ook offerte gehad van lokale tinter... 240eur betaal ik graag ervoor extra :)
Nog een Pythonic Blau op de parking gezien hier en begint toch meer en meer te kriebelen verdorie!!

[ Voor 6% gewijzigd door Hanzzzie op 18-01-2023 09:37 ]

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-06 13:52
Hanzzzie schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:36:
[...]

heb gister ook offerte gehad van lokale tinter... 240eur betaal ik graag ervoor extra :)
Nog een Pythonic Blau op de parking gezien hier en begint toch meer en meer te kriebelen verdorie!!
Nette prijs idd, voor mij was dat ongeveer 140-150 euro netto. En dan was het af fabriek. Als het goed gedaan is, dan zie je niet dat het aftermarket is, maar je ramen veel opendoen is dan wel weer een dingetje. Al gaan de vensters vanachter eigenlijk bijna nooit open bij mij. Je kan immers het dak open zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Engineer Stewie schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:41:
[...]

Nette prijs idd, voor mij was dat ongeveer 140-150 euro netto. En dan was het af fabriek. Als het goed gedaan is, dan zie je niet dat het aftermarket is, maar je ramen veel opendoen is dan wel weer een dingetje. Al gaan de vensters vanachter eigenlijk bijna nooit open bij mij. Je kan immers het dak open zetten.
klopt, staat hier altijd geblokkeerd voor de kinderen en denk met mensen die weten waar ze mee bezig zijn dat het wel goed gedaan word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Hanzzzie schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:44:
[...]

klopt, staat hier altijd geblokkeerd voor de kinderen en denk met mensen die weten waar ze mee bezig zijn dat het wel goed gedaan word...
Zou ik me geen zorgen over maken. Heb bij de iX3 ook weer de hoogglans opstaande delen van de deuren weer laten overtrekken met XPEL PPF, net zoals de voorgaande. Je ziet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
:)
Net nog even zien om zelf een Ceramic Coating aan te brengen, nog even zoeken welk product ik ga nemen ervoor. (Als er tips zijn, zijn die welkom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:25

GigaTexel_BE

AMD MP²

Is er iemand met een Inspiring model uit BE die even kan kijken wat je kan bijbestellen via de ConnectedDrive store?

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
GigaTexel_BE schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:10:
Is er iemand met een Inspiring model uit BE die even kan kijken wat je kan bijbestellen via de ConnectedDrive store?
toevallig ook voor de iconic sounds? :P
heb met vriend meegereden die IX1 als testwagen had en daar kon je het op alle versies mee bestellen, vind het raar waarom dit niet kon bij de inspiring :(
hoop dat ik het niet ga missen, vond dat wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace46
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik rij met een Inspiring model (BE) en kan enkel de Adaptieve M sportophanging zien als betalende optie.
Volgens mij klopt er iets niet, want ik zou verwachten dat de grootlicht assistent optie, welke niet standaard op het Inspiring model zit, toch ook beschikbaar zou moeten zijn. Zelfde verhaal voor de Iconic Sounds.

Heb zelf geen interesse in deze opties, maar als je wil, kan ik wel eens navragen bij de dealer wat de oorzaak hiervan is. Mijn wagen is vorige week binnen geweest voor de recall fix en zou qua software 'up to date' moeten zijn. Dit zou al niet het probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-06 10:29
gvk1989 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:42:
[...]

Uit verdere nieuwsgierigheid (niet dat het mijn zaak per se veel zal helpen, maar toch): bij welke dealer is dat dan?

Het blijft me verbazen / ietwat frustreren hoe er geen lijn in de levertijden valt te trekken. Zelfde leasemaatschappij, zelfde uitvoering van wagen, zelfde initieel geschatte levertermijn maar één maand vroeger besteld, en tot op heden zelfs nog geen productiedatum gekend. Heel merkwaardig :/

Weet je of die van jou eventueel reeds een gereserveerd productieslot was door de dealer? Dat zou het nog enigzins verklaren :-)
Heeft te maken met de slots van de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton320
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-06-2023
[...]

Uit verdere nieuwsgierigheid (niet dat het mijn zaak per se veel zal helpen, maar toch): bij welke dealer is dat dan?

Het blijft me verbazen / ietwat frustreren hoe er geen lijn in de levertijden valt te trekken. Zelfde leasemaatschappij, zelfde uitvoering van wagen, zelfde initieel geschatte levertermijn maar één maand vroeger besteld, en tot op heden zelfs nog geen productiedatum gekend. Heel merkwaardig :/

Weet je of die van jou eventueel reeds een gereserveerd productieslot was door de dealer? Dat zou het nog enigzins verklaren :-)
Gelijkaardig hier. Initiële datum was 30/04/2023. Nu bericht gekregen dat productiedatum week 5/2023 is. Leverdatum zou pas week 23/2023 zijn. Is het normaal dat er 18 weken zitten tussen productie en finale levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Anton320 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:51:
[...]

Gelijkaardig hier. Initiële datum was 30/04/2023. Nu bericht gekregen dat productiedatum week 5/2023 is. Leverdatum zou pas week 23/2023 zijn. Is het normaal dat er 18 weken zitten tussen productie en finale levering?
damn, wanneer had je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton320
  • Laatst online: 06-06-2023
Hanzzzie schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:55:
[...]

damn, wanneer had je besteld?
Zal ergens in mei 2022 geweest zijn. Die garage hun vrije spots voor levering 11/2022 - 12/2022 was toen al vol. Dus was direct 04/2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-06 13:24
Anton320 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:51:
[...]
Yep, heel normaal. Is in het verleden blijkbaar wel 12-16 weken geweest maar dat wordt momenteel in de regel niet gehaald.

Xiaomi 13T || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Anton320 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:58:
[...]

Zal ergens in mei 2022 geweest zijn. Die garage hun vrije spots voor levering 11/2022 - 12/2022 was toen al vol. Dus was direct 04/2023.
iets na mij dan...
Mijne is mid April door leasing approved en doorgestuurd
ik weet nog niets van productie... (heb wel de indruk dat garage niet echt actief wil kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:59
Engineer Stewie schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 07:20:
Toch een zeer mooie kleur, had ik ook graag gewild (maar mocht niet).
Toch raar die kleur beperkingen... wij mogen geen wit of rood kiezen (dit zouden volgens Fleet geen "business" kleuren zijn 8)7 )

Het rood van de iX3 is wat mij betreft eerder bordeaux (al zal dat vermoedelijk ook wel niet mogen).

Ondertussen wacht ik nog even (bang af) op m'n budget... geen idee wat er gaat inpassen (blijkbaar zijn de prijzen sterk gestegen waar een collega een jaar geleden zelfs nog een BMW iX kon kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
r2504 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:32:
[...]

Toch raar die kleur beperkingen... wij mogen geen wit of rood kiezen (dit zouden volgens Fleet geen "business" kleuren zijn 8)7 )

Het rood van de iX3 is wat mij betreft eerder bordeaux (al zal dat vermoedelijk ook wel niet mogen).

Ondertussen wacht ik nog even (bang af) op m'n budget... geen idee wat er gaat inpassen (blijkbaar zijn de prijzen sterk gestegen waar een collega een jaar geleden zelfs nog een BMW iX kon kiezen).
Stijging van de iX3 was 30% tussen eind 2021 en eind 2022. Het kwartaal na dat ik besteld had mocht blauw wel. Nu mag bvb ook dat shadow pack. Je kan er geen lijn intrekken.
Maar liever mijn versie dan 2500€ bijleggen voor een inspiring, wat momenteel moet als je een iX3 wil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Ace46 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:42:
[...]

Ik rij met een Inspiring model (BE) en kan enkel de Adaptieve M sportophanging zien als betalende optie.
Volgens mij klopt er iets niet, want ik zou verwachten dat de grootlicht assistent optie, welke niet standaard op het Inspiring model zit, toch ook beschikbaar zou moeten zijn. Zelfde verhaal voor de Iconic Sounds.

Heb zelf geen interesse in deze opties, maar als je wil, kan ik wel eens navragen bij de dealer wat de oorzaak hiervan is. Mijn wagen is vorige week binnen geweest voor de recall fix en zou qua software 'up to date' moeten zijn. Dit zou al niet het probleem mogen zijn.
High Beam assistant zou overal standaard op zitten volgens de prijslijst.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Ik vind dit terug in de cataloog. Wat de f is dit :-)
In-Car Experiences
Met de In-Car Experiences zorgt uw BMW voor uw welzijn. Hij zorgt ervoor dat u tijdens het rijden fit blijft of ontspant u na een dag vol stress. De In-Car Experiences zorgen ervoor dat u zich ook tijdens de rit beter voelt.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollevee
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-12-2023
BataviaanBMW schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 07:59:
[...]

Wat een prijs, ik heb deze voor veel minder. Goede kwaliteit dik rubber.
https://www.travall.nl/in...88_5096&products_id=19139
Heb die zondag besteld, vandaag geleverd. Inderdaad prima voor die prijs. Meer moet dat niet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150119

GigaTexel_BE schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:30:
Ik vind dit terug in de cataloog. Wat de f is dit :-)

[...]
Je kan, twee (2), "experiences" selecteren tijdens het rijden. Daar is een app voor. De ene experience is om te kalmeren, de andere om wakker te blijven. Tijdens zo'n experience wordt er gebruik gemaakt van audio, verlichting en airco om een "beleving" te creëeren.

Mijn kinderen zijn er fan van ! En in de zomer werkt dat wel lekker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 22:34
Zijn er nog mensen die van een X3 (bijna 5j oud nu hier) naar een IX3 gegaan zijn? Wat zijn de grootste ergenissen of dingen die ontbreken?
Mijn huidige X3 is bijna full option en ik hou van de driving assistant (met stop&go).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 22:39

siemenz

Koetje

r2504 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:32:
[...]

Klopt. Hier ook. Heeft natuurlijk ermee te maken dat sinds vorig jaar de rente verdriedubbeld is. Leasen blijft een vorm van financieren natuurlijk.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 15:59

SdR

Rhox1979 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:49:
Zijn er nog mensen die van een X3 (bijna 5j oud nu hier) naar een IX3 gegaan zijn? Wat zijn de grootste ergenissen of dingen die ontbreken?
Mijn huidige X3 is bijna full option en ik hou van de driving assistant (met stop&go).
Als je de iX3 in 'B' stand zet (Brake) dan heeft hij ook stop&go, ik zelf rij altijd in deze modus 'B' modus waarmee het feitelijk one-pedal-driving is. Voorheen kwam ik uit een 330E full-option en mis met de High Executive helemaal niets!

[ Voor 8% gewijzigd door SdR op 19-01-2023 08:52 ]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Voor stop & go is de B-stand toch niet nodig ? Gewoon in driving assist mode zetten en het verkeer volgen, zeer rustgevend. Ik gebruik de rem enkel wanneer er voor mij geen voorliggers zijn, voor de rest laat ik de wagen maar sturen en volgen :-)

Als de voorligger stopt, dan stop de wagen ook volledig. En als de voorligger terug vertrekt, vertrekt mijn wagen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 11:27
Ik kom van een X2 en ik heb toch wel wat ergenissen moet ik eerlijk zeggen.
Afwerking is gewoon minder goed dan mijn vorige auto, ik zie bijvoorbeeld in de hoek van de deur een lasnaad die ik bij mijn X2 niet had en veel properder was afgewerkt daar.

Daarnaast is de comfort toegang echt veel slechter, ik moet echt soms met mijn sleutel tegen de deur gaan staan voor ik via comfort toegang de deur kan openen. Met mijn X2 ging dat altijd veel vlotter en als hij nog maar merkte dat ik een vinger achter de hendel stak ging hij al open, daar was het meer vloeiend, auto openen was gewoon de deur openen en die ging tussentijds open door de comfort toegang, dat is bij de IX3 zeker niet het geval, je moet wat wachten tot hij reageert en dat reageren is soms echt slecht in mijn ogen.

Bij het voorverwarmen lijkt het ook alsof hij tijdens de rit ook nog blijft verwarmen en dan plots kouder begint te blazen, probleem dat al is voorbij gekomen hier maar niet echt een oplossing voor lijkt te zijn.

Paar puntjes kritiek maar vergis je niet, ik rijd echt supergraag met deze auto en zou hem zeker niet inleveren of terug willen naar mijn vorige wagen, maar moest de afwerking hetzelfde geweest zijn als de X2 die ik had, dan had het voor mij wel nog beter geweest.

(Ten laatste: geen rettungsgasse in Belgie wat echt een ramp is, ik sta meer in de file naar het werk dan dat ik kan rijden en dan kan ik hem niet automatisch laten volgen en rijden want hij gaat teveel in het midden staan, best spijtig anders kon ik de ritten naar het werk kunnen doen zonder of met weinig interactie van mijzelf... :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:59
SdR schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:51:
[...]
Voorheen kwam ik uit een 330E full-option en mis met de High Executive helemaal niets!
High Executive of in Belgie de Impressive heeft oa. HUD wat niet in de standaard versie zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
We hadden hiervoor de X4 3.0 XDrive full option (2019) en nu de IX3 High Executive en qua options heb ik het idee dat de IX3 net even alles beter doet dan de X4 wat eigenlijk gewoon een X3 is natuurlijk One-Pedal driving is verslavend en zo relaxed in de stad en lange stukken. Geen moment spijt van de IX3 terwijl we ook de X1 hebben overwogen maar die grill was voor mij een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
boskantman schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:41:
[...]

Ik kom van een X2 en ik heb toch wel wat ergenissen moet ik eerlijk zeggen.
Afwerking is gewoon minder goed dan mijn vorige auto, ik zie bijvoorbeeld in de hoek van de deur een lasnaad die ik bij mijn X2 niet had en veel properder was afgewerkt daar.

Daarnaast is de comfort toegang echt veel slechter, ik moet echt soms met mijn sleutel tegen de deur gaan staan voor ik via comfort toegang de deur kan openen. Met mijn X2 ging dat altijd veel vlotter en als hij nog maar merkte dat ik een vinger achter de hendel stak ging hij al open, daar was het meer vloeiend, auto openen was gewoon de deur openen en die ging tussentijds open door de comfort toegang, dat is bij de IX3 zeker niet het geval, je moet wat wachten tot hij reageert en dat reageren is soms echt slecht in mijn ogen.

Bij het voorverwarmen lijkt het ook alsof hij tijdens de rit ook nog blijft verwarmen en dan plots kouder begint te blazen, probleem dat al is voorbij gekomen hier maar niet echt een oplossing voor lijkt te zijn.

Paar puntjes kritiek maar vergis je niet, ik rijd echt supergraag met deze auto en zou hem zeker niet inleveren of terug willen naar mijn vorige wagen, maar moest de afwerking hetzelfde geweest zijn als de X2 die ik had, dan had het voor mij wel nog beter geweest.

(Ten laatste: geen rettungsgasse in Belgie wat echt een ramp is, ik sta meer in de file naar het werk dan dat ik kan rijden en dan kan ik hem niet automatisch laten volgen en rijden want hij gaat teveel in het midden staan, best spijtig anders kon ik de ritten naar het werk kunnen doen zonder of met weinig interactie van mijzelf... :) )
Ik rij 2 tot 3 x per week naar Vilvoorde/Gent en zodra ik de grens over ga dan krijg ik een melding dat het systeem is aangepast. Kom ik in de file dan gaat juist de auto helemaal links rijden (linkerbaan) zodat midden strook vrij blijft. Dit doet hij niet in NL maar ook in DE. In BE is dat vervelend omdat er zoweel rommel ligt langs de kant van de weg. In de file doe ik dus niets alleen een vinger op stuur of als het lang duurt de file stop ik even flesje water tussen anders stopt het systeem O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickbmwix3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-06 01:00
Zijn er ook mensen die de melding "gedrag bestuurders assistant vernanderd" als eens gehad hebben ?
Ik krijg hem elke keer als ik de cruisecontrol activeer, geen idee waarom:)

Ik heb wel voor dat ik deze melding elke keer kreeg eens de stoplicht herkenning aangezet (kreeg melding dat dat niet toegestaan is in Nederland).Dus deze weer uitgezet, echter sindsdien dus elke keer deze melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phazon4G
  • Laatst online: 23-03-2023
[...]

Louyet in Evere/Brussel. Dat is blijkbaar de vast toegewezen dealer van mijn werkgever + leaseplan.
Mijn werkgever telt ongeveer een 800-tal medewerkers waarvan een 650 een bedrijfswagen hebben, dus dat zal ook wat meetellen vermoed ik.

Model is een IX3 Inspiring, Carbonschwarz, standaard zwarte zetelbekleding, Shadow Pack als optie

Geen idee over het productieslot eerlijk gezegd (al kan ik me inbeelden dat het een vrij veilige en standaard gekozen uitvoering is). Ik heb in oktober eens een mail naar leaseplan met vraag naar VIN nummer gestuurd, maar hier nooit antwoord op gekregen. De dealer heb ik zelf nooit gecontacteerd.

Eerlijk gezegd had ik zelf mijn schatting op late lente - zomer 2023 gezet, waardoor er nu nog met de laadpaal (shell recharge) wat werk is. Het plaatsen en keuren is ook niet altijd even vlot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 22:34
boskantman schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:41:
[...]

Bedankt voor de gedetailleerde uitleg.
Ivm die rettungsgasse: ik zet me meestal gewoon op rechter rijstrook, tussen de camions. Daar kan je de auto wel relax laten 'meerijden' inbde file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9-3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-10-2024

9-3

Hoeveel km doen jullie met je zomerbanden?
Nu bij 22000 km zijn de randen van de voorbanden redelijk glad en merken we dit ook in de bochten…
(3000 met winterbanden gereden, dus ca 19000 netto km’s)

(En ja nu winterbandentijd;/))

[ Voor 7% gewijzigd door 9-3 op 20-01-2023 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Weet iemand trouwens waar je kunt zien welke boten momenteel naar europa (geladen met IX3's uiteraard) onderweg zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-05 08:49
9-3 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:32:
Nu bij 22000 km zijn de randen van de voorbanden redelijk glad en merken we dit ook in de bochten…

Van de voorbanden? Ik zou eerder achterbanden verwachten gezien de tractie daar volledig op zit.
Ik heb de bandencentrale niks horen zeggen, heb er circa 18k met gereden momenteel (zomer voor ik naar winter switchte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9-3
  • Registratie: September 2021

9-3

patrickbmwix3 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:36:
Zijn er ook mensen die de melding "gedrag bestuurders assistant vernanderd" als eens gehad hebben ?
Ik krijg hem elke keer als ik de cruisecontrol activeer, geen idee waarom:)

Ik heb wel voor dat ik deze melding elke keer kreeg eens de stoplicht herkenning aangezet (kreeg melding dat dat niet toegestaan is in Nederland).Dus deze weer uitgezet, echter sindsdien dus elke keer deze melding.
ja iedere keer als ik tijdens een rit voor het eerst de assistent (cruise etc) aanzet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:43
9-3 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:19:
[...]

ja iedere keer als ik tijdens een rit voor het eerst de assistent (cruise etc) aanzet)
Stoplichtherkenning staat op 2 plekken in de instellingen! Als je de 2e ook uitzet, dan komt de melding niet meer. Bij snelheidsassistent uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik rijd al sinds Augustus 2021 met de originele 20" zomerbanden en heb er nu ook bijna 22000km op zitten. Mijn voorbanden zijn nog in goede staat, de achterbanden eigenlijk ook wel, maar zichtbaar meer slijtage dan de voorbanden.

Daarstraks nog tripje in de sneeuw gedaan (+/- 7cm) en ook geen issues gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickbmwix3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-06 01:00

Bij 20k de winterbanden erop laten zetten. De bandenboer gaf aan dat de zomerbanden er strax weer gewoon opkunnen. Als het de voorbanden zijn misschien de aurto uit laten lijnen ? Zou verwachten dat meeste slijtage op achterbanden zitt ivm met aandrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVabhove
  • Registratie: Mei 2022
Ik rij ook met een Inspiring model (BE) en kan enkel de Adaptieve M sportophanging zien als betalende optie.
Nu net nog even gekeken via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WVabhove
Ik heb een jaar met een X3 gereden van ondertussen 6 jaar oud die ik vorige week dus heb ingewisseld voor de iX3. Geen ergernissen. Het enige dat ontbreekt is de lendesteun. Maar op dit moment nog geen klagen van de rug dus mis het (nog) niet op een rit van een uur.
Ik zou echt niet weten wat er beter was aan mijn oude X3 dan aan mijn nieuwe iX3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
WVabhove schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:46:
[...]

Ik heb een jaar met een X3 gereden van ondertussen 6 jaar oud die ik vorige week dus heb ingewisseld voor de iX3. Geen ergernissen. Het enige dat ontbreekt is de lendesteun. Maar op dit moment nog geen klagen van de rug dus mis het (nog) niet op een rit van een uur.
Ik zou echt niet weten wat er beter was aan mijn oude X3 dan aan mijn nieuwe iX3.
De range? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.br
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-04-2023
ollem schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:11:
Inmiddels alweer 2 maanden in het bezit van iX3 en ben er zeer tevreden over.
Komende van een 5 was ik natuurlijk wel erg verwend, maar de iX3 is minstens zo’n fijne auto.

Net als anderen hier hebben genoemd valt alleen de achteruitrijcamera in het donker tegen. Komt vast door de shadowline?

Verder mis ik de optie om laadpercentage via de MyBMW app aan te kunnen we passen.
Of zit die optie er wel maar heb ik die gewoon niet gevonden?
Ben er inmiddels achter dat het bij mij komt door viezigheid op de camera. Niet omdat er gewoon iets voor de camera zit, maar blijkbaar is een klein beetje vuil genoeg om de camera helemaal donker uit te laten slaan.

Werd er helemaal gek van waarom die camera zo slecht is/was in het donker. Langs de dealer geweest, welke geen idee had. Allerlei instellingen geprobeerd, niks werkte.

Echter, als je even met je vinger (bijvoorbeeld) langs de camera gaat, is daarna het beeld weer goed. Fijn dat ik nu weet waar het vandaan komt, maar het probleem komt dus iedere keer terug. Vooral met dit weer..

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen.br op 20-01-2023 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVabhove
Met de range heb ik geen probleem.
En nu moet ik zelfs het huis niet meer uit om te tanken ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, je duid nu net HET voordeel aan van BEV’s (voor sommigen) dan men niet wil begrijpen … “je moet zelfs het huis niet meer uit om te tanken …”

Sinds de EV heb ik veel minder tijd verloren op te tanken als voorheen met de F10 Diesel, ondanks een range van 1000km … als je dat over 5 jaar rekent, win je toch serieus wat tijd. Afhankelijk van het aantal km’s dat je tijd toch. Verre reizen even buiten beschouwing gelaten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamMe
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21-01-2023
naupegus schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 00:50:
[quote]DomiGijzen schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:34:
[...]

Dat is hoe het hoort. Maar ik kan de auto niet verbinden aan mijn account.

[...]

Ik had die functionaliteit niet in het begin. Ik kon de parkeeractie starten maar niet stoppen en ik had geen locatie voorstel. Hij begon volledig te werken vrij recent, daroom dacht ik dat ie eindelijk bug-vrij was….
Mij is verteld dat de samenwerking tussen BMW en Parkmobile recent gestopt is en dat de app daarom niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naupegus
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-12-2024
SamMe schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:13:
[...]

Mij is verteld dat de samenwerking tussen BMW en Parkmobile recent gestopt is en dat de app daarom niet werkt.
Park Mobile is onlangs verkocht aan Easy Park. Ik weet niet wat dat zal betekenen voor de app, maar voorlopig doet ie het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 22:04

Boston

The Cape State

Na exact een jaar een iX3 LCI te hebben gereden was ik benieuwd naar het bereik, dat jullie daadwerkelijk konden rijden. Ik ga wel eerst.
Het was laatst zo koud dat ik, als ik mijn verbruik extrapoleer, met 100% State of Charge (SoC) maar 320km kon rijden. Dat viel wel even tegen, nadat we in september een dag hadden dat we wel 520km konden rijden met 100% SoC (geëxtrapoleerd na 255km rijden).

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-06 15:03
Jammer... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8AXP6L0PTsz7L_HHwQLjb2MLdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ToDnrbdzwrS6c8Y4Pv2yL2Np.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.waldnet.nl/wn...artij_op_Centrale_As.html

(gelukkig niet de mijne...)

Wat is jullie ervaring op gladde wegen met de iX3?

[ Voor 4% gewijzigd door Freezr op 21-01-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-06 07:51
Boston schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:02:
[...]

Na exact een jaar een iX3 LCI te hebben gereden was ik benieuwd naar het bereik, dat jullie daadwerkelijk konden rijden. Ik ga wel eerst.
Het was laatst zo koud dat ik, als ik mijn verbruik extrapoleer, met 100% State of Charge (SoC) maar 320km kon rijden. Dat viel wel even tegen, nadat we in september een dag hadden dat we wel 520km konden rijden met 100% SoC (geëxtrapoleerd na 255km rijden).
Boston schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:02:
[...]

Nu in de winter kom ik op 250km uit op autosnelweg met 25% batterij over. Dus dit is in verwachtingen. In de zomer is dit nog eens 50km erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-06 07:51
Ik heb mijn eerste issue (dat niet echt een issue is) nu na 10 maanden LCI (impressive).

Ik merk een soort van getik op zowel vooraan links als rechts, komende uit de veiligheidsriemen.
Ik heb het gevoel dat de kleine motor die de riemen vast trekt bij het wegrijden steeds controleert bij elke oneffenheid in de weg, en daardoor heel wat getik.

Heeft misschien iets wat te maken met koude temperaturen, want voor oktober/november was er niks.

Hebben jullie dit ook al gemerkt?

Dat zijn dus wel de nadelen van een zeer stille auto, je hoort alle getik. En hiervoor was er dus geen enkel getik te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
SamMe schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:13:
[...]
Dit heb ik vorige week ook te horen gekregen van BMW Nederland toen ik de koppeling niet tot stand kon brengen en de helpdesk benaderde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louisinho
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-04 09:22
oGoG schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:27:
Ik heb mijn eerste issue (dat niet echt een issue is) nu na 10 maanden LCI (impressive).

Ik merk een soort van getik op zowel vooraan links als rechts, komende uit de veiligheidsriemen.
Ik heb het gevoel dat de kleine motor die de riemen vast trekt bij het wegrijden steeds controleert bij elke oneffenheid in de weg, en daardoor heel wat getik.

Heeft misschien iets wat te maken met koude temperaturen, want voor oktober/november was er niks.

Hebben jullie dit ook al gemerkt?

Dat zijn dus wel de nadelen van een zeer stille auto, je hoort alle getik. En hiervoor was er dus geen enkel getik te horen.
Had ik ook 1 maand geleden, ik hoorde het links, maar het getik is na 1 week vanzelf weer verdwenen en niet meer teruggekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Waar ik dan niemand over hoor klagen (of ben ik de enige die hier last van heeft?): Als ik alleen in de auto zit en de gordel van de voorpassagier dus niet wordt gebruikt, tikt het ijzeren gedeelte van deze riem bij oneffenheden tegen het plastic aan de zijkant (naast de stoel). Niet heel erg maar voldoende voor mij om op te vallen en toch irritant te vinden. Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-06 14:26
Freezr schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:32:
Jammer... [Afbeelding]
https://www.waldnet.nl/wn...artij_op_Centrale_As.html

(gelukkig niet de mijne...)

Wat is jullie ervaring op gladde wegen met de iX3?
Nu met de sneeuw probeer ik hem uit te laten breken in de bochten op parkeerplaatsen met lekker veel ruimte. Lukt aardig als je plankgas geeft, maar ik heb nog niet genoeg plek gevonden voor een donut. De sneeuw is nu ook al nagenoeg weg. Ik heb hiervoor een 4x4 X3 gehad en ik mis de 4 wielaandrijving niet met dit weer. Hij ligt goed stabiel op de weg. Op de snelweg van baan wisselen en over een laag sneeuw rijden die op de strepen ligt is totaal geen probleem. Als er ijs is dan moet je oppassen natuurlijk, maar dat is met elke auto. Ik heb er trouwens winterbanden onder ziiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mouse1277 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:32:
Waar ik dan niemand over hoor klagen (of ben ik de enige die hier last van heeft?): Als ik alleen in de auto zit en de gordel van de voorpassagier dus niet wordt gebruikt, tikt het ijzeren gedeelte van deze riem bij oneffenheden tegen het plastic aan de zijkant (naast de stoel). Niet heel erg maar voldoende voor mij om op te vallen en toch irritant te vinden. Iemand?
Heb ik ook, en was aan het denken om iets van een cover te zoeken of te laten printen (3D) ... want het stoort me wel (maar blijkbaar minder dan ik dacht als ik het telkens weer vergeet |:( )

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 150119 op 22-01-2023 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.br
Ik ben op zoek naar de instelling om de radio automatisch uit te laten gaan als ik de deur open doe. In mijn Arteon ging dat automatisch. In de BMW tot op heden niet gevonden, bestaat deze instelling?

Zelfde geldt eigenlijk voor het automatisch uit gaan vd auto als ik de deur open doe, dat doet hij juíst wel. Dat wil ik nou dus niet.. Vervelend als je snel nog even uit de auto moet, kids/family nog in de auto hebt zitten, en hem eigenlijk 'stationair' nog wil laten draaien (dat iig alle systemen aan blijven staan).

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-06 18:28
Voor wat betreft de radio, dat kon altijd geprogrammeerd worden voor andere modellen (CAS - 3000 TC, 10 - TC_LOGIC_KLR_OFF_DOOR - set to aktiv), niet echt gevonden voor de IX3.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EVBeamer
  • Laatst online: 14-03-2023
Afgelopen zaterdag naar wintersport locatie afgereisd (Kleinwalsertal). Bereik van auto viel toch wat tegen. Geen koffer op dak o.i.d. (2 personen met nodige bagage). Voorzien van 19" originele velgenset met Michelin winterbanden. Gemiddeld bereik bij 100% SOC ongeveer 290 km. Nooit sneller dan 110-120 km / pu gereden. 3x stroom geladen bij Ionity. Bewust doorgeladen bij snellader tot 100% omdat anders het bereik wel erg beperkt is. Kost je wel 45 minuten per laadbeurt. Accu voorverwarmen (via systeem) werkt goed. Wat me echter het meeste zorgen gaat baren; bij ieder Ionity station (en wellicht ook andere) inmiddels laadpaal file (en nog geen hoogseizoen wintersport). Ik heb 3x geluk gehad maar er kwamen vele na mij die een flinke tijd moesten wachten, dit gaat je dan al snel 1-1,5 uur per laadbeurt kosten! Dat er beduidend meer EV's in het algemeen worden verkocht is prima, maar ik houd mijn ' spreekwoordelijke hart' vast voor de aankomende zomerperiode; zeer lange wachttijden voor het laden en bijna vechten (bij 1 laadstation inmiddels gezien) wie er aan de beurt is.

[ Voor 2% gewijzigd door EVBeamer op 22-01-2023 17:21 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naupegus
  • Laatst online: 14-12-2024
Jeroen.br schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:47:
Ik ben op zoek naar de instelling om de radio automatisch uit te laten gaan als ik de deur open doe. In mijn Arteon ging dat automatisch. In de BMW tot op heden niet gevonden, bestaat deze instelling?

Zelfde geldt eigenlijk voor het automatisch uit gaan vd auto als ik de deur open doe, dat doet hij juíst wel. Dat wil ik nou dus niet.. Vervelend als je snel nog even uit de auto moet, kids/family nog in de auto hebt zitten, en hem eigenlijk 'stationair' nog wil laten draaien (dat iig alle systemen aan blijven staan).

Iemand een idee?
Als je Start/Stop (dus Stop) knop indrukt voordat je de deur opent dan gaat de radio automatisch uit met deur open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik moet daar niets voor doen. Als ik uitstap gaat de radio uit ... als we met 2 vooraan zitten, gaat de radio pas uit als we beide uit de wagen stappen. Niets speciaals voor gedaan, was in de vorige BMW (F10) ook zo, dus nam gewoon aan dat het in de iX3 ook zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.br
naupegus schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:28:
[...]

Als je Start/Stop (dus Stop) knop indrukt voordat je de deur opent dan gaat de radio automatisch uit met deur open.
Hmm vreemd, dat heb ik niet.
Hoe vaak ik ook de (start/)stop knop ook indruk, de radio blijft aan na het openen vd deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:49
Anoniem: 150119 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:51:
Ik moet daar niets voor doen. Als ik uitstap gaat de radio uit ... als we met 2 vooraan zitten, gaat de radio pas uit als we beide uit de wagen stappen. Niets speciaals voor gedaan, was in de vorige BMW (F10) ook zo, dus nam gewoon aan dat het in de iX3 ook zou werken.
Bij mij hetzelfde, uitstappen is radio uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
Anoniem: 150119 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:57:
[...]

Heb ik ook, en was aan het denken om iets van een cover te zoeken of te laten printen (3D) ... want het stoort me wel (maar blijkbaar minder dan ik dacht als ik het telkens weer vergeet |:( )
Heb ik ook, en stoort mij ook 😀. Ik schuif dan het clipje om de gordel verder omhoog. Dan is het (meestal) weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdop
Dat er beduidend meer EV's in het algemeen worden verkocht is prima, maar ik houd mijn ' spreekwoordelijke hart' vast voor de aankomende zomerperiode; zeer lange wachttijden voor het laden en bijna vechten (bij 1 laadstation inmiddels gezien) wie er aan de beurt is.
Wij hebben inmiddels 2 seizoenen wintersport (op de drukke zaterdagen) met de iX3 erop zitten. Ja, het is dan druk (met vooral druk doende Nederlanders in hun BEVs).

Maar EnBW heeft inmiddels zoveel laadpalen langs de Duitse autobahn geïnstalleerd dat het simpelweg een kwestie is van “de volgende pakken”. Waar vorig jaar februari op sommige plekken 2 of 4 HPCs stonden, staan er dit jaar 6 of zelfs 8 (of rij een keer langs Kamen Karee, maar liefst 52 ! 300kW laders, heel gaaf om te zien).

Voor het laden kijk ik altijd even in PUMP en dan zie ik of ze vrij zijn, of hoelang al bezet (stel 4 HPCs en 3 al 40 min bezet, dan is de kans heel groot dat ze vrij zijn/worden bij aankomst).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcanumkiller
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2024
Gisteren eerste goede en slechte ervaring gehad met elektrisch rijden met mijn IX3.

Weekendje Ardennen geweest in de sneeuw.
Met de sneeuw had ik absoluut geen probleem, een X1 met goede winterbanden geraakte de berg van ons huisje niet op, ik had er absoluut geen problemen mee met mijn IX3.

Wat me wel tegen viel was de terugweg.
Ik had nog 70 kilometer bij vertrek, dus reed ik naar Luik waar al de fastchargers vol stonden (6tal stuks) + er stonden nog heel wat wagens te wachten.
BMW stelde dan voor om naar een andere Q8 te rijden langs de autostraden waar 4 fastchargers stonden, ook deze stonden volledig vol met 3 wachtende wagens.

Ik weet niet of ik pech had (ook mogelijks met het koude weer), of is dit de normale gang van zaken?
Want wij hebben nu 40 minuten moeten wachten tot wij aan de paal konden hangen (Had nog 17km over dus kon ook niet verder rijden naar een andere locatie).

Ik krijg al schrik om op wintersport te gaan over een maand (week na krokusvakantie)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
WVabhove schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:46:
[...]

De lendensteun is toch aanwezig voor de berijder. Voor de passagier niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
EVBeamer schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:19:
Afgelopen zaterdag naar wintersport locatie afgereisd (Kleinwalsertal). Bereik van auto viel toch wat tegen. Geen koffer op dak o.i.d. (2 personen met nodige bagage). Voorzien van 19" originele velgenset met Michelin winterbanden. Gemiddeld bereik bij 100% SOC ongeveer 290 km. Nooit sneller dan 110-120 km / pu gereden. 3x stroom geladen bij Ionity. Bewust doorgeladen bij snellader tot 100% omdat anders het bereik wel erg beperkt is. Kost je wel 45 minuten per laadbeurt. Accu voorverwarmen (via systeem) werkt goed. Wat me echter het meeste zorgen gaat baren; bij ieder Ionity station (en wellicht ook andere) inmiddels laadpaal file (en nog geen hoogseizoen wintersport). Ik heb 3x geluk gehad maar er kwamen vele na mij die een flinke tijd moesten wachten, dit gaat je dan al snel 1-1,5 uur per laadbeurt kosten! Dat er beduidend meer EV's in het algemeen worden verkocht is prima, maar ik houd mijn ' spreekwoordelijke hart' vast voor de aankomende zomerperiode; zeer lange wachttijden voor het laden en bijna vechten (bij 1 laadstation inmiddels gezien) wie er aan de beurt is.
Gelijkaardige bezorgdheid hier. Bij -10 / slecht weer zat ik aan 265 km range (120 km / u op autostrade).
Met kleine kinderen stop ik op zich regelmatig, hopen dat de infrastructuur mee werkt. ('s nachts rijden is wel een uitdaging, die van mij gaan wakker worden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Klinkschakel schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:49:
[...]

Bij mij hetzelfde, uitstappen is radio uit.
Idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
mrdop schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:11:
[...]

Wij hebben inmiddels 2 seizoenen wintersport (op de drukke zaterdagen) met de iX3 erop zitten. Ja, het is dan druk (met vooral druk doende Nederlanders in hun BEVs).

Maar EnBW heeft inmiddels zoveel laadpalen langs de Duitse autobahn geïnstalleerd dat het simpelweg een kwestie is van “de volgende pakken”. Waar vorig jaar februari op sommige plekken 2 of 4 HPCs stonden, staan er dit jaar 6 of zelfs 8 (of rij een keer langs Kamen Karee, maar liefst 52 ! 300kW laders, heel gaaf om te zien).

Voor het laden kijk ik altijd even in PUMP en dan zie ik of ze vrij zijn, of hoelang al bezet (stel 4 HPCs en 3 al 40 min bezet, dan is de kans heel groot dat ze vrij zijn/worden bij aankomst).
Eerste keer dat ik die PUMP app tegen kom. Bevalt die wat? Ziet er een ABRP tegenhanger uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanumkiller
Ik had verwacht dat als ik in de BMW app een route maak, dat die ook de aanbevolen laadpunten zou laten zien. Ook als ik dit naar de wagen stuur, vind ik de laadpunten die genomen zullen worden niet duidelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RBNDR
  • Laatst online: 14-06-2024
Eerste wintersport naar Oostenrijk met de IX3 met gemengde gevoelens..

Wat mij betreft is het Duitse netwerk nog steeds niet klaar voor de behoefte aan snelladers langs de snelweg en valt de IX3 qua verbruik echt tegen.

Eerste stop was gepland bij Hilden (aanrader!). Echter door de kou was deze eerste stop van circa 250km niet haalbaar. Noodgedwongen een korte eerste stop bij de Nederlandse grens. Beginnersfout om de accu niet voor te verwarmen en dus ongelooflijk langzaam (45KW). Daarna door naar Hilden. Dit is hoe oplaadparken naast de snelweg eruit horen te zien (en dan om de 200km). Rijen laders van Tesla’s en fasned. Top! Nu wel de accu voorgeladen, dus prima laadstop.

Daarna eigenlijk alleen maar IONITY langs de snelweg gehad. Met telkens slechts 4 laders… en daarnaast geen goede infrastructuur voor wachtende auto’s (lees chaos). Redelijk geluk gehad met Max 20 min wachten, maar wel zonde tijd. Aparte is trouwens dat mijn travelcard laadpas niet bij alle IONITY laadstations werkte. Gelukkig ook andere kaarten op zak, dus snel opgelost.
Uiteindelijk 6 stops moeten doen met de laatste km Worgl voordat we de bergen richting Gerlos in gingen. Qua range geen noodzakelijke stop, maar wilde gevoelsmatig gewoon met een redelijk volle batterij de bergen in (was ook zeer slecht weer).

Al met al ruim 15 uur onderweg voor 1050km. Ja mn vrouw vindt het onderweg heerlijk (geen gehaast meer) maar was wel een redelijke lange reis zo die ik tijdens een vakantieperiode zeker nog niet zal doen.

Al met al hebben we om de ongeveer 200km een stop gedaan en eindigde we telkens met 50-60km range als reserve. Het was koud weer, en daarom slechts 260km bereik.

Als laatste, persoonlijk, toch wel moeite met 110-120 rijden (wel gedaan) terwijl de auto zo graag en goed harder kan. Overigens deed de auto het echt heel goed, ook met glad weer en in de bergen.

We gaan zien hoe de terugweg volgend weekend gaat!

[ Voor 4% gewijzigd door RBNDR op 23-01-2023 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdop
sevalo schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:32:
[...]

Eerste keer dat ik die PUMP app tegen kom. Bevalt die wat? Ziet er een ABRP tegenhanger uit?
PUMP is supersimpel. En dat is fijn! Kan by far niet wat ABRP allemaal kan, maar wederom, dat is fijn 😀

Ik gebruik het altijd voor de routes. En je kan een alert instellen op een specifieke lader. Dat is ook heel erg handig (bij ons wintersportdorp is maar 1 75 kWh HPC. Ik stel een alert in, en dan zodra hij vrij is rij ik er gelijk naar toe. Of ik zie dat er naar toe rijden geen zin heeft, want bezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
Daarna eigenlijk alleen maar IONITY langs de snelweg gehad. Met telkens slechts 4 laders… en daarnaast geen goede infrastructuur voor wachtende auto’s (lees chaos). Redelijk geluk gehad met Max 20 min wachten, maar wel zonde tijd.
IONITY beeld herken ik, vaak 4 en rommelig. Maar EnBW heeft inmiddels zoveel HPCs in Duitsland staan dat er altijd wel een alternatief is.

Zie foto (alle HPCs >150kWh in een deel van Duitsland, dat zijn er tocht echt veel…).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c21BSV8WKflgIIkGSF7hRGF3Lqo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/z5b7SPnZzFJnZzAcQ6VcvS2N.png?f=fotoalbum_large

Wij rijden (in de voorjaarsvakantie en met Kerst) met 4x laden zonder laadfile probleemloos naar Oostenrijk (als ik 120 rij). Ook 1x 150 gereden, dan 6x laden, en gewoon in max 10 uur weer thuis. (De fora staan vol met de uitleg waarom: harder rijden is vaker opladen, maar uiteindelijk kortere totale reistijd, volkomen tegennatuurlijk maar is echt zo 😀).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Na de laatste recall en software update welke nu staat op 03/2022/57( Is dit wel de laatste?) is het verbruik omhoog geschoten. Gisteren met 110 km, 2 graden vanuit Amersfoort naar Rijswijk en had moeite om hem onder de 24Kwh te krijgen zowel heen als terug. Hiervoor vanuit Oberhausen bij -/- 6,5 graden en ook 110km er 21,9Kwh gebruikt ook heen.weer.

Komt dit bij andere ook bekend voor want in de winter altijd 320km bereik maar nu 270-280km en op mijn pre-LCI staat nu 45.000km en is hoogste verbruik ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

RBNDR schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:01:

Wat mij betreft is het Duitse netwerk nog steeds niet klaar voor de behoefte aan snelladers langs de snelweg en valt de IX3 qua verbruik echt tegen.

Eerste stop was gepland bij Hilden (aanrader!). Echter door de kou was deze eerste stop van circa 250km niet haalbaar. Noodgedwongen een korte eerste stop bij de Nederlandse grens. Beginnersfout om de accu niet voor te verwarmen en dus ongelooflijk langzaam (45KW). Daarna door naar Hilden. Dit is hoe oplaadparken naast de snelweg eruit horen te zien (en dan om de 200km). Rijen laders van Tesla’s en fasned. Top! Nu wel de accu voorgeladen, dus prima laadstop.

Daarna eigenlijk alleen maar IONITY langs de snelweg gehad. Met telkens slechts 4 laders… en daarnaast geen goede infrastructuur voor wachtende auto’s (lees chaos). Redelijk geluk gehad met Max 20 min wachten, maar wel zonde tijd. Aparte is trouwens dat mijn travelcard laadpas niet bij alle IONITY laadstations werkte. Gelukkig ook andere kaarten op zak, dus snel opgelost.
Uiteindelijk 6 stops moeten doen met de laatste km Worgl voordat we de bergen richting Gerlos in gingen. Qua range geen noodzakelijke stop, maar wilde gevoelsmatig gewoon met een redelijk volle batterij de bergen in (was ook zeer slecht weer).

Al met al ruim 15 uur onderweg voor 1050km. Ja mn vrouw vind het onderweg heerlijk (geen gehaast meer) maar was wel een redelijke lange reis zo die ik tijdens een vakantieperiode zeker nog niet zal doen.

Al met al hebben we om de ongeveer 200km een stop gedaan en eindigde we telkens met 50-60km range als reserve. Het was koud weer, en daarom slechts 260km bereik.

Als laatste, persoonlijk, toch wel moeite met 110-120 rijden (wel gedaan) terwijl de auto zo graag en goed harder kan. Overigens deed de auto het echt heel goed, ook met glad weer en in de bergen.

pwoh dat klinkt allemaal niet heel hoopvol.

ik ben vorig jaar met mijn Model3 op wintersport gegaan en los van het snellere laden (250 KW) wat hij zo nu en dan ook echt haalt, is de range echt een stuk beter dan wat ik uit jouw verhaal destileer.

Toch in de zomervakantie de Diesel van mijn collega maar lenen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW

Al met al ruim 15 uur onderweg voor 1050km. Ja mn vrouw vind het onderweg heerlijk (geen gehaast meer) maar was wel een redelijke lange reis zo die ik tijdens een vakantieperiode zeker nog niet zal doen.

Is maar armoe met soms 4 laders en de verschillende aansluitpunten per merk. Laatste keer bij Fastned achteruit moeten zetten anders paste het niet. Waarom altijd langs de snelweg laden? In Duitsland zitten juist veel laders bij MacDonald enz? Laad zelden bij de snelweg in DE altijd eraf en nog nooit probleem gehad dat er iets vol is maar langs de snelweg altijd vol en smalleplekken voor de IX3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanumkiller
BatW schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:56:
Na de laatste recall en software update welke nu staat op 03/2022/57( Is dit wel de laatste?) is het verbruik omhoog geschoten. Gisteren met 110 km, 2 graden vanuit Amersfoort naar Rijswijk en had moeite om hem onder de 24Kwh te krijgen zowel heen als terug. Hiervoor vanuit Oberhausen bij -/- 6,5 graden en ook 110km er 21,9Kwh gebruikt ook heen.weer.

Komt dit bij andere ook bekend voor want in de winter altijd 320km bereik maar nu 270-280km en op mijn pre-LCI staat nu 45.000km en is hoogste verbruik ooit
Ik zit op 11/2022.43 na de recall. Vorige week woensdag door de garage erop gezet.
.
Ik heb ook meer verbruik, maar ik vermoed dat dit komt door de koude en heb het niet gelinkt aan de software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knikmops
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:41
Mijn moeder zou morgen haar nieuwe iX3 mogen gaan halen. Vanmorgen echter telefoon van de dealer dat er een leveringsstop is en dat ze niet mogen uitleveren vooraleer de wagen gecontroleerd is op een technische fout (ze begreep de uitleg niet helemaal dus kon het ook niet opnieuw vertellen). Iemand een idee wat het kan zijn en wanneer dat opgelost kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:41
11 is idd de meest recente software. 03 is niet eens de vorige maar de versie van daarvoor. Mijne is geleverd met 07 maar daarna meteen op 11 gezet vanwege de recall

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Knikmops schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:29:
Mijn moeder zou morgen haar nieuwe iX3 mogen gaan halen. Vanmorgen echter telefoon van de dealer dat er een leveringsstop is en dat ze niet mogen uitleveren vooraleer de wagen gecontroleerd is op een technische fout (ze begreep de uitleg niet helemaal dus kon het ook niet opnieuw vertellen). Iemand een idee wat het kan zijn en wanneer dat opgelost kan zijn?
Dat is normaal die software update die ze moeten doen, ik had begrepen (eind december) van de dealer dat nieuwe wagens ook deze eerst moeten krijgen.

Ik vermoed dat het nu gewoon een file is voor aan de computer te hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ix3 Belgium
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-04-2024
Vraagje aan alle personen die al een lange trip hebben afgelegd : welke laadpas(sen) gebruiken jullie ? Is de BMW charging card voldoende of is het beter nog bijkomende passen te voorzien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
DomiGijzen schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:29:
11 is idd de meest recente software. 03 is niet eens de vorige maar de versie van daarvoor. Mijne is geleverd met 07 maar daarna meteen op 11 gezet vanwege de recall
Normaal geen probleem met de dealer maar dit is weer prutswerk om niet gelijk van de juiste software te voorzien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 11:27
ix3 Belgium schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:58:
Vraagje aan alle personen die al een lange trip hebben afgelegd : welke laadpas(sen) gebruiken jullie ? Is de BMW charging card voldoende of is het beter nog bijkomende passen te voorzien ?
Ik heb voorlopig enkel de BMW charging laadpas maar laad eigenlijk enkel bij langere ritten en meestal bij Ionity om snel weer door te kunnen. Laden gebeurd bijna altijd thuis omdat ik met 300km meestal wel terug thuis geraakt.

[ Voor 9% gewijzigd door boskantman op 23-01-2023 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
  • Laatst online: 16:02
Wij gebruiken enkel de BMW Charging pass. Nog nooit ergens voorgekomen (BE/FR/DE/NL) dat ze hem niet accepteren en wij laden 100% publiek (AC/DC).

De pass heeft ook een (mooi) vast tarief per land, wat voor ons een grote meerwaarde is (peace of mind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyGld
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-06 09:51
quote]Louisinho schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:59:
[...]

Had ik ook 1 maand geleden, ik hoorde het links, maar het getik is na 1 week vanzelf weer verdwenen en niet meer teruggekomen.
[/quote]

Idem hier. Ging vanzelf weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knikmops
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:41
sevalo schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:55:
[...]

Dat is normaal die software update die ze moeten doen, ik had begrepen (eind december) van de dealer dat nieuwe wagens ook deze eerst moeten krijgen.

Ik vermoed dat het nu gewoon een file is voor aan de computer te hangen..
Blijkbaar hadden ze vanmorgen nog meerdere mensen gecontacteerd (volgens de persoon die in de leasing zat), dus ik gok toch dat het iets anders is als een software update waarvan ze al een maand weten... klinkt redelijk last minute dat ze er van weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Knikmops schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:39:
[...]

Blijkbaar hadden ze vanmorgen nog meerdere mensen gecontacteerd (volgens de persoon die in de leasing zat), dus ik gok toch dat het iets anders is als een software update waarvan ze al een maand weten... klinkt redelijk last minute dat ze er van weten
Mijn auto moet volgende week een dag binnen voor die recall, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Ik heb een reserve kaart (Shell Recharge) maar altijd al DCS (BMW Charging) gebruikt. Geen problemen en prijs is oké. Mijn abonnement loopt binnenkort af en ik ga het ook gewoon verlengen, voor die 5 euro per maand vind ik het zeker oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stopie
  • Laatst online: 03-07-2024
BatW schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:56:

Ik heb precies hetzelfde! Pre LCI circa 43k km. Deze winter veel slechter dan vorig jaar. Ik zit wel op de 07/2022. 1 Feb een afspraak voor update naar 11/2022, hopelijk dan weer beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatteSchacht
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-06 21:03
Gaan jullie allemaal naar de dealer voor software upgrades? Is het niet de bedoeling dat deze OTA komt?
Hier een pre-lci, maar die draait nog op 2022/03 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 23:11

Al met al ruim 15 uur onderweg voor 1050km. Ja mn vrouw vindt het onderweg heerlijk (geen gehaast meer) maar was wel een redelijke lange reis zo die ik tijdens een vakantieperiode zeker nog niet zal doen.

Als ik het mij goed herinner, zal de wagen enkel beginnen preheaten als je de navigatie instelt als je die specifieke laadpaal instelt als POI? Lijkt mij niet echt handig bij langere trips om alsnog je navigatie route steeds te moeten aanpassen onderweg naar je specifiek laadstation of heb ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
ZatteSchacht schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:04:
Gaan jullie allemaal naar de dealer voor software upgrades? Is het niet de bedoeling dat deze OTA komt?
Ik ga omdat er een terugroep actie is op mijn VIN. Ik heb toen zelf gebeld naar de dealer, weet niet of ze intussen de mensen zelf gecontacteerd al hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
ZatteSchacht schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:04:
OTA komt kwam bij mijn vorige auto pas 1-2 maanden na de release. Pre-lci zou ik gewoon de dealer bellen. De meeste hebben nog nooit een OTA gehad hoewel sommige wel. Beetje vaag.
BatW schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:00:
[...]

Normaal geen probleem met de dealer maar dit is weer prutswerk om niet gelijk van de juiste software te voorzien. :(
Zo als ik het begrepen heb, is een update bij dealer enkel een kwestie van stekker erin en het proces starten. Het proces checkt per auto tegen de (centrale) server wat moet gebeuren. Vaak is dat alles volledig. Slechts in enkele gevallen wordt een losse module bijgewerkt. Dat is een van de redenen waarom ze vooraf niet weten hoe lang het gaat duren.
Stancke schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:20:
[...]

Als ik het mij goed herinner, zal de wagen enkel beginnen preheaten als je de navigatie instelt als je die specifieke laadpaal instelt als POI? Lijkt mij niet echt handig bij langere trips om alsnog je navigatie route steeds te moeten aanpassen onderweg naar je specifiek laadstation of heb ik het verkeerd?
Bij het naderen van de ingestelde laadpaal krijg je die vraag. Maar ook als de accu zo leeg is dat laden aanbevolen wordt, krijg je die vraag. Uiteraard alleen als de accu te koud is. Mijn ervaring is dat het dan toch al onder de 5 graden is en je net vertrokken bent of langzaam rijdt.
Als je van de route afwijkt om te laden en de accu is nog vol genoeg, krijg je de vraag niet automatisch. De auto weet immers niet dat je gaat laden. Je kunt dan wel via apps -> accu voorverwarmen alsnog het proces starten.

[ Voor 36% gewijzigd door DomiGijzen op 24-01-2023 08:49 ]

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNDR
  • Laatst online: 14-06-2024
Stancke schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:20:
[...]

Ik had geen laadpalen via BMW navigatie. Rond de 100km bereik kreeg ik de vraag vanzelf.

Nb, wat ik niet wist (en wel heel fijn is); ik gebruik eigen altijd gewoon Google maps, maar dan werkt je HUD niet. Deze reis geleerd dat HUD wel in combinatie met ‘kaarten’ van Apple werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
RBNDR schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:48:
[...]

Ik had geen laadpalen via BMW navigatie. Rond de 100km bereik kreeg ik de vraag vanzelf.

Nb, wat ik niet wist (en wel heel fijn is); ik gebruik eigen altijd gewoon Google maps, maar dan werkt je HUD niet. Deze reis geleerd dat HUD wel in combinatie met ‘kaarten’ van Apple werkt.
Precies. En de vraag blijft ook in je berichten staan. Vind het zelf best een goede oplossing. Zou niet willen dat de accu vanzelf begint op te warmen.

Apple maps in de Hud en cockpit heb ik ook afgelopen week geleerd. Maar op de reis van 800km heen en later ook weer terug heb ik niet echt voordelen gezien in het gebruik van apple Maps. Wellicht dat je graag je reis deelt met je partner, dat kan dan. (dat kon via BMW ook vroeger toch?)
Slechts een file werd ontweken. Die was ook terecht om te ontwijken. De andere file(s) werden gewoon genomen. Omrijden heeft niet altijd zin. Dat is ook mijn ervaring met de BMW navi. In tegenstelling tot Google en sommige andere die veel eerder met voorstellen komen. Meestal zijn die niet sneller, je komt dan uiteindelijk dezelfde auto's tegen en je zit dan vaak wat binnendoor te rotzooien.

Wat ik niet heb kunnen ontdekken is of de route informatie ook verder wordt gebruikt door de auto voor het adaptief rijden en de actieradius? We waren deze keer met de grotere benzine broer van de ix3 onderweg. Dan merk je trouwens ook meteen weer wat een lawaai een benzine motor maakt!

Edit: Wat betreft laadfiles: Dat heb ik op beide reizen niet gezien. De eerste reis Oostenrijk heb ik overal kunnen laden. Wel eens de melding gehad dat het bezet was. 1 keer een andere gekozen. 1 keer toch de kans gewaagd. Bij aankomst was de helft al vrij. Ook nooit ergens file gezien. Eerste reis was vrijdag voor kerst en terug maandag na oud-nieuw. Het was best druk op de weg in ieder geval.
Vorige week was natuurlijk volledig buiten de drukte. Was met de benzine auto maar je let er toch op. Zover ik hebben kunnen zien altijd plaats. Ook op de kleine stations.
Ook eerder in de zomervakantie geen files gezien.

Wat mij wel opviel is dat zowel BMW navi als ABRP voor een deel altijd dezelfde stations adviseren bij het initiële advies. Ook op verschillende momenten en verschillende settings voor SOC bij vertrek/aankomst. Dat wekt de illusie dat er maar een paar stations zijn. Maar nagenoeg iedere raststatte en ieder tweede tankstation heeft laadopties. Ook snelle. Persoonlijk heb ik het vermoeden dat er een soort van voorkeursstations zijn. En als iedereen die krijgt, krijg je daar misschien wel eens opstoppingen.

[ Voor 27% gewijzigd door DomiGijzen op 24-01-2023 09:10 ]

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phazon4G
  • Laatst online: 23-03-2023
Knikmops schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:29:
Hetzelfde hier. Ik had zelf besloten om te bellen gezien mijn vrij druk werkschema en dat ik niet plots zonder wagen wilde zitten (de huidige bedrijfswagen zou enkele uren voordien ingeleverd worden. Wegens drukte is er heel wat vertraging op het contacteren van de mensen en doet men het vooral dag per dag.

Ik verstond hun gemompel over wat het technisch defect net is ook niet, maar het is niet gewoon een software upgrade.

Op 7 februari verwacht men een communicatie vanuit duitsland en dan vanaf omstreeks 14 februari kan het atelier bij mijn garage starten met het nazicht/de eventuele werken eraan. Men gaf mee dat men ergens eind februari of begin maart allicht klaar is en vanaf dan de wagens kunnen uitgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orpheus6969
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-04 21:25
Op 7 februari verwacht men een communicatie vanuit duitsland en dan vanaf omstreeks 14 februari kan het atelier bij mijn garage starten met het nazicht/de eventuele werken eraan. Men gaf mee dat men ergens eind februari of begin maart allicht klaar is en vanaf dan de wagens kunnen uitgeleverd worden.
Ik heb vandaag een gelijkaardige telefoon ontvangen, levering stond gepland voor begin Februari.
Ze deden mij hetzelfde verhaal dat ze pas 7 februari er een communicatie verwacht wordt. De persoon die mij contacteerde had over een issue met de sound generator voor voetgangers.

Jammer genoeg niet meer nieuws ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterC
  • Laatst online: 06:47
In bestelling van 09-12-2022. Dealer verwacht te leveren rond begin Oktober. Leasing zet de datum op eind November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

DieterC schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:47:
In bestelling van 09-12-2022. Dealer verwacht te leveren rond begin Oktober. Leasing zet de datum op eind November.
Had je geen bestaand slot gekozen? Er waren er tegen het einde van het jaar nog best wat beschikbaar. Ik heb in november besteld en eind feb/begin maart is de auto in 't land.

Pagina: 1 ... 48 ... 89 Laatste