• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:06
[quoteDus je kunt onder de bumper schoppen en dan opent je achterklep?
[/quote]

Heb je dit nu wel of niet?

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03:25
@MvdV75 Weet niet of je mij probeerde te quoten... Ik heb het in ieder geval niet. Op papier en in de praktijk uitgesloten.

Grz D.

• quanggie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:43
MvdV75 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:44:
[quoteDus je kunt onder de bumper schoppen en dan opent je achterklep?
[/quote]

Heb je dit nu wel of niet?
Ik heb deze functie wel, de auto is geleverd op 30-12-2022.

• MvdV75
Is dus een beetje random. Of je de functie er wel of niet op krijgt. Het zou dus standaard op de Ix3 high executive horen te zitten.

Ik heb geen bericht ontvangen van me dealer over vervallen opties. Dus ik heb nog goede hoop

[Voor 42% gewijzigd door MvdV75 op 09-01-2023 10:25]

• VonWafflehelm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-02 14:23
MvdV75 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:09:
Is dus een beetje random. Of je de functie er wel of niet op krijgt. Het zou dus standaard op de Ix3 high executive horen te zitten.

Ik heb geen bericht ontvangen van me dealer over vervallen opties. Dus ik heb nog goede hoop
Hier in België heeft mijn dealer het ook pas gezien als de wagen geleverd is, en ik vermoed als ze het zelf getest hebben. Geen idee of dit laksheid bij de dealer is, of als de hele situatie gewoon zo veranderlijk is dat de dealers op voorhand niets durven/kunnen zeggen tot ze de wagen zelf hebben gekregen en kunnen verifiëren wat dan werkelijk werkt en wat niet.

Ik zou verwachten dat de dealer hier op voorhand wel over geïnformeerd wordt, maar geen idee hoe die ganse ketting in elkaar zit. Als ik de verscheidenheid in ervaringen in deze thread zo wat lees dan denk dat niemand, including de dealers, het goed onder controle heeft momenteel :P

• MM1974
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-01 18:32
Planken schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:33:
Sinds 3 dagen eindelijk geleverd. En maar gelijk een andere grill er op gezet.

Weet iemand of BimmerCode werkt op de ix3?

[Afbeelding]
Mooi man! Zelf gedaan?

• MM1974
  • Laatst online: 23-01 18:32
patrickbmwix3 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 06:56:
[...]

Heb deze een poosje geleden gekocht en moet zeggen ideaal, alles wat je erop legt blijft liggen en je beschermt ook nog eens je vloerbedekking :

https://www.mattenloods.n...eden/bmw-ix3-kofferbakmat
Ik heb mijn laadkabel in de bodem eronder liggen. Is deze rubberen mat makkelijk op te tillen/flexibel genoeg? Ook voor een vrouw?

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:49

siemenz

Koetje

Staat iemand toevallig nu met zijn spiksplinternieuwe IX3 op de Fred. Roeskestraat in Amsterdam? aan het kenteken te zien is ie net een week oud.?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• DomiGijzen
MM1974 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:56:
[...]

Ik heb mijn laadkabel in de bodem eronder liggen. Is deze rubberen mat makkelijk op te tillen/flexibel genoeg? Ook voor een vrouw?
Zo een rubberen mat weegt nauwelijks iets en is erg flexibel. De mijne kun je oprollen om te bewaren. Dus ja, makkelijk te tillen, ook voor je vrouw :)

Grz D.

• RBNDR
  • Laatst online: 06-02 09:18
quanggie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:03:
[...]

Ik heb deze functie wel, de auto is geleverd op 30-12-2022.
Ik heb de functie ook niet (31/12 geleverd)

• Freezr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-02 15:10
DjCoke schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:18:
Zo dat is een flink beschadigde iX3. Maar wat erg voor de slachtoffers zeg.

Vraag me wel af waarom die veiligheid systemen kennelijk niet hebben ingegrepen? Hoe zit dat eigenlijk? Want ik dacht dat de auto zelf een noodstop maakt bij het zien van voetgangers?

Het is natuurlijk beetje speculeren met een bestuurder die wellicht onwel is geworden…
Inderdaad: ik vraag me ook af waarom de veiligheidssystemen de auto niet hebben laten stoppen. Er zit toch standaard o.a. voetgangersveiligheid op de BMW iX3? Misschien dat de bestuurder door het onwel worden op de gaspedaal bleef drukken ondanks ingrepen van de systemen?

• Freezr
hedwigvb schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:46:
Heel tevreden van deze basic oplossing. Die boodschappenbak bevat mijn laadkabel en een paraplu. Bij mijn eerste ritten vloog die paraplu alle kanten op.
[Afbeelding]
Ik heb tot volle tevredenheid deze oplossing:
https://www.iwonatec.com/...34-5-x-18-cm---anthracite
De bak is water/vuil dicht en van een zacht materiaal. Daardoor schuift het niet op de kofferbakmat.

• benbasb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:24
Freezr schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:26:
[...]

Ik heb tot volle tevredenheid deze oplossing:
https://www.iwonatec.com/...34-5-x-18-cm---anthracite
De bak is water/vuil dicht en van een zacht materiaal. Daardoor schuift het niet op de kofferbakmat.[Afbeelding]
Welke kofferbakmat heb jij als ik vragen mag? Ziet er netjes uit.

• Freezr
benbasb schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:49:
[...]

Welke kofferbakmat heb jij als ik vragen mag? Ziet er netjes uit.
Ik heb deze: https://www.mattenloods.n...2017-premium-kofferbakmat
Van hetzelfde merk heb ik ook de matten voor bestuurder en passagiers.

• siemenz

siemenz

Koetje

Gisteren contact gehad met de dealer.

Mijn auto is eind november gemaakt en staat nu kennelijk op de boot vanuit China om vervolgens eind februari aan te komen. Medio maart kan hij vervolgens geleverd worden.

Ik heb begin november besteld, maar een reeds door de dealer gereserveerd slot gebruikt. Ben benieuwd !!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-02 12:55
siemenz schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:03:
Gisteren contact gehad met de dealer.

Mijn auto is eind november gemaakt en staat nu kennelijk op de boot vanuit China om vervolgens eind februari aan te komen. Medio maart kan hij vervolgens geleverd worden.

Ik heb begin november besteld, maar een reeds door de dealer gereserveerd slot gebruikt. Ben benieuwd !!
jij gelukzak :D

Simracing and 3D-Printing enthousiast

• benbasb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:24
Freezr schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:23:
[...]

En is die mat ook makkelijk op te tillen als je de kabel wel in de bodem doet? Die kinderwagen vliegt elke x door de achterbak dus wat dat betreft is zo'n mat wel erg handig :)

En sluit ie netjes aan op de iX3 LCI?

[Voor 4% gewijzigd door benbasb op 10-01-2023 14:03]

• patrickbmwix3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 31-01 15:53
[...]

Heb je voor mij een link naar de matten voor bestuurder en passagiers ? Heb voor de kofferbak ook zon rubber mat, bevalt goed en aangezien ik een huis aan bouwen ben en mijn auto er nu ongeveer uitziet als een bouwvakker auto lijkt me dit ook een mooie (tijdelijke) optie.....Kan echter alleen matten vinden die nogal aan de prijs zijn .....€219,00 is fors. Hopelijk goedkopere optie ?

• MvdV75
patrickbmwix3 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:13:
[...]

Heb je voor mij een link naar de matten voor bestuurder en passagiers ? Heb voor de kofferbak ook zon rubber mat, bevalt goed en aangezien ik een huis aan bouwen ben en mijn auto er nu ongeveer uitziet als een bouwvakker auto lijkt me dit ook een mooie (tijdelijke) optie.....Kan echter alleen matten vinden die nogal aan de prijs zijn .....€219,00 is fors. Hopelijk goedkopere optie ?
Gewoon bij de bmw zelf

https://bmwshop.ekris.nl/...AoWxEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

• bgeersing
  • Laatst online: 14-01 20:15
Hi, heeft iemand ervaring met lange afstanden rijden met de iX3 en navigatie? Ik zoek naar een goed navigatie systeem dat rekening houdt met je accu, laadstations onderweg inplant etc. Ik lees over ABRP maar de BMW navigatie kan dit ook?

• stopie
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:11
[...]

Deze ook besteld n.a.v. tip hier en vandaag ontvangen. Mooie mat en goede anti slip is de eerste indruk.

Thanks voor de tip!

• RBNDR
[...]

Ik heb deze en zijn helemaal prima!

https://www.automatten.nl...DN6fKjChA6OBoC-KgQAvD_BwE

• iX3-2022
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:39
bgeersing schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:48:
Hi, heeft iemand ervaring met lange afstanden rijden met de iX3 en navigatie? Ik zoek naar een goed navigatie systeem dat rekening houdt met je accu, laadstations onderweg inplant etc. Ik lees over ABRP maar de BMW navigatie kan dit ook?
Ik maak bij lange reizen gebruik van A Better Route Planner (ABRP). Ik heb de betaalde versie en maak gebruik van een OBD Dongle zodat ABRP live het verbruik en de SOC kan uitlezen. De navigatie van BMW heeft natuurlijk als voordeel dat de instructies ook in het head-up display te zien zijn maar ABRP heeft meer mogelijkheden ten aanzien van bijvoorbeeld keuze in aanbieder. Ik maak graag gebruik van IONITY en kan dit in de BMW niet als voorkeur opgeven.

• DomiGijzen
bgeersing schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:48:
Voor de lci geldt, dat als je de bestemming in de auto zoekt, de auto een laad voorstel doet met een x aantal stops en laadduur van die stop plus de totale laadtijd op de rit. Mocht er onderweg iets veranderen waardoor het plan niet meer klopt, verbruik veranderd of laadpaal is bezet, krijg je een nieuw voorstel. Als je er eens bent, is het wel lastig om de geplande laadduur nog te zien. Wel zie je afstand tot de volgende laad stop en de actieradius op basis van de huidige route.
ABRP heeft iets meer mogelijkheden qua selecteren van aanbieders en geeft iets beter aan hoe lang je moet laden. Maar de navigatie aanwijzingen van ABRP zijn niet heel goed.
Wil je het via CarPlay op je scherm, moet je extra betalen. Maar het integreert niet met je auto dus route afhankelijk adaptief rijden werkt dan niet en het komt niet in je instrumenten en heads up scherm. Bijzonder spijtig is dat dan ook de kaart in je instrumenten cluster helemaal niet getoond wordt. Ook de actieradius is dan niet op basis van de route maar die berekent abrp dan wel weer zelf.

Qua lange afstand: ben met de iX3 naar Oostenrijk geweest en later ook weer terug. 860km per rit. Bmw navi heeft dit prima gedaan.
Onderweg ook ABRP geprobeerd. Met dongle voor live info. Viel me op dat de route t zelfde is en ook diverse laadplaatsen hetzelfde. Ook de slechtste “autohof” ooit met vreselijke voorzieningen en slechte laadpal gaven beide aan als advies. Abrp gaf mij persoonlijk geen extra info. Wel wat frustraties waardoor ik snel terugging naar de bmw navi.

In Nederland hoef je over het algemeen niet te laden en anders kan dat praktisch overal wel. Daar voegt een aparte app niks aan toe denk ik.

Grz D.

• BataviaanBMW
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03:48
[...]

Wat een prijs, ik heb deze voor veel minder. Goede kwaliteit dik rubber.
https://www.travall.nl/in...88_5096&products_id=19139

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:07
DomiGijzen schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:40:
[...]

Voor de lci geldt, dat als je de bestemming in de auto zoekt, de auto een laad voorstel doet met een x aantal stops en laadduur van die stop plus de totale laadtijd op de rit. Mocht er onderweg iets veranderen waardoor het plan niet meer klopt, verbruik veranderd of laadpaal is bezet, krijg je een nieuw voorstel. Als je er eens bent, is het wel lastig om de geplande laadduur nog te zien. Wel zie je afstand tot de volgende laad stop en de actieradius op basis van de huidige route.
ABRP heeft iets meer mogelijkheden qua selecteren van aanbieders en geeft iets beter aan hoe lang je moet laden. Maar de navigatie aanwijzingen van ABRP zijn niet heel goed.
Wil je het via CarPlay op je scherm, moet je extra betalen. Maar het integreert niet met je auto dus route afhankelijk adaptief rijden werkt dan niet en het komt niet in je instrumenten en heads up scherm. Bijzonder spijtig is dat dan ook de kaart in je instrumenten cluster helemaal niet getoond wordt. Ook de actieradius is dan niet op basis van de route maar die berekent abrp dan wel weer zelf.

Qua lange afstand: ben met de iX3 naar Oostenrijk geweest en later ook weer terug. 860km per rit. Bmw navi heeft dit prima gedaan.
Onderweg ook ABRP geprobeerd. Met dongle voor live info. Viel me op dat de route t zelfde is en ook diverse laadplaatsen hetzelfde. Ook de slechtste “autohof” ooit met vreselijke voorzieningen en slechte laadpal gaven beide aan als advies. Abrp gaf mij persoonlijk geen extra info. Wel wat frustraties waardoor ik snel terugging naar de bmw navi.

In Nederland hoef je over het algemeen niet te laden en anders kan dat praktisch overal wel. Daar voegt een aparte app niks aan toe denk ik.
Voor de mensen die wel heel Nederland moeten doorkarren... (Gisteren Valkenburg - Heerlen - Groningen - Utrecht en Valkenburg)
Handige tip: Je voert in je destination, je negeert de voorstellen van de BMW en dan:
op zoeken drukken (vergrootglas) dan tik je in je laadpaal provider (eg. IONITY of FASTNED (Alleen Tesla heeft die niet)), ga je naar "rechts" filter, "op de route" en dan krijg je alle palen van dat netwerk. Overigens kan dat ook in het buitenland.

Ook de apps van je provider, zoals Fastned, Tesla, of Ionity hebben de functie zenden van de navi naar de BMW navi, via kaarten van Apple.

Ik heb hele slechte ervaringen met voorstellen van de BMW navi, want idd vooral in Frankrijk krijg je de meest waardelooste netwerken aangeboden. Ik mis toch echt een filter mogelijkheid binnen hetgeen de BMW voorstelt, maar op deze wijze kun je het omzeilen. Ook in Nederland krijg je dan vaak van die vage netwerken op bijvoorbeeld een verdwaalde BP station, met een 50 kWh lader, waarbij het letterlijk met papier of met de stift op is genoteerd dat die defect is sinds de jaren 70 (ik overdrijf obviously)

• DjCoke
iX3-2022 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:03:
[...]

Ik maak bij lange reizen gebruik van A Better Route Planner (ABRP). Ik heb de betaalde versie en maak gebruik van een OBD Dongle zodat ABRP live het verbruik en de SOC kan uitlezen. De navigatie van BMW heeft natuurlijk als voordeel dat de instructies ook in het head-up display te zien zijn maar ABRP heeft meer mogelijkheden ten aanzien van bijvoorbeeld keuze in aanbieder. Ik maak graag gebruik van IONITY en kan dit in de BMW niet als voorkeur opgeven.
ABRP kan niet de live SOC uitlezen, enkel de SOC bij stilstand. Dat heeft BMW niet in de API van de app vrijgegeven, en zo ver ik weet kan dit ook niet met een OBD dongle. Althans dat was de info die ik had in 2021.

Maar zou graag willen weten hoe je het hebt gedaan met de OBD dongle, want dat zou perfect zijn met abrp, alhoewel dat ook echt soms k*t werkt... |:(

Ha, ik heb ff status pagina van abrp bekeken en waarempel het staat er (feest), ik ga ff met de dongle aan e slag! Thanks voor de info!

Zie ook deze post btw op de fora van abrp

[Voor 15% gewijzigd door DjCoke op 11-01-2023 08:18. Reden: Info over old live data]

• DomiGijzen
DjCoke schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:09:
[...]

ABRP kan niet de live SOC uitlezen, enkel de SOC bij stilstand. Dat heeft BMW niet in de API van de app vrijgegeven, en zo ver ik weet kan dit ook niet met een OBD dongle. Althans dat was de info die ik had in 2021.

Maar zou graag willen weten hoe je het hebt gedaan met de OBD dongle, want dat zou perfect zijn met abrp, alhoewel dat ook echt soms k*t werkt... |:(

Ha, ik heb ff status pagina van abrp bekeken en waarempel het staat er (feest), ik ga ff met de dongle aan e slag! Thanks voor de info!

Heb de obd cx dongle. Hoewel de bijbehorende software t niet doet, kan ABRP daar wel mee overweg.

Grz D.

• ix3 Belgium
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-02 15:36
Als jullie de BMW navi gebruiken kan je wel niet meer op Waze via carplay. Hoe fixen jullie dit ?

• Freezr
[...]

Het zijn inderdaad de matten van €219. Ze zijn wat duurder, maar ook het beste wat je op rubbermattengebied kunt krijgen...

https://www.mattenloods.n...r-automatten-bmw-ix3-2017

• Freezr
BataviaanBMW schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 07:59:
[...]

Weathertech is het beste wat je kunt krijgen. Maar inderdaad wat duurder.
Net zoals een BMW wat duurder is dan een Skoda.
Keuzes...

• Freezr
benbasb schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:00:
[...]

En is die mat ook makkelijk op te tillen als je de kabel wel in de bodem doet? Die kinderwagen vliegt elke x door de achterbak dus wat dat betreft is zo'n mat wel erg handig :)

En sluit ie netjes aan op de iX3 LCI?
Deze mat is nog prima op te tillen om zo bij het vak onderin de kofferbak te komen.

• iX3-2022
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:39
DjCoke schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:09:
[...]

Heeft inderdaad lang geduurd maar uiteindelijk was OBD mogelijk. 😂👍🏻

• DomiGijzen
ix3 Belgium schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:14:
Als jullie de BMW navi gebruiken kan je wel niet meer op Waze via carplay. Hoe fixen jullie dit ?
Dat is inderdaad het probleem met de meeste navigatie apps. Ze kapen via CarPlay de auto. Optioneel gebruik je de normale koppeling ipv CarPlay. Maar dan verlies je weer andere zaken.

Wat biedt waze dat je mist in de bmw navi?

Grz D.

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-02 14:47
DomiGijzen schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:49:
[...]

Dat is inderdaad het probleem met de meeste navigatie apps. Ze kapen via CarPlay de auto. Optioneel gebruik je de normale koppeling ipv CarPlay. Maar dan verlies je weer andere zaken.

Wat biedt waze dat je mist in de bmw navi?
Ik moet zeggen dat ik al jaren fervent Waze gebruiker ben vanwege de combinatie van files ontwijken en flitsers.

Heb in mijn vorige auto’s (VW) de navigatie van de auto überhaupt nooit gebruikt. Nu de BMW navigatie naar Oostenrijk gebruikt ivm de laadpalen en suggesties met Waze ernaast maar qua alternatieve routes bij files en vertragingen won waze het wel qua snelheid en anticiperen van de BMW navigatie.

Daarnaast is een groot voordeel dat nieuwe wegen er binnen no time opstaan en dat wil nog wel eens wisselen qua snelheid bij de ingebouwde navigaties.

[Voor 9% gewijzigd door goirke op 11-01-2023 18:04]

• stopie
Wat is iedereen zijn ervaring en verwachting van de remote software upgrade?
Een maatje met een Tesla krijgt minimaal 1 update per maand. Ik heb hier volgens mij gelezen dat er een keer een update is geweest.
Zijn er mensen die al meer dan 1 keer een update hebben gehad via de RSU?

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18:31
Ik heb vandaag een uitnodiging ontvangen voor de terugroepactie (programeren SME regeleenheid). De dealer heeft de auto een dag nodig.

• Flipper
  • Laatst online: 19:19
Bart Simpson schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:13:
Ik heb vandaag een uitnodiging ontvangen voor de terugroepactie (programeren SME regeleenheid). De dealer heeft de auto een dag nodig.
Raar, bij mij in twee uur gefixt

• BataviaanBMW
Bart Simpson schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:13:
Als het mis gaat een dag, als het goed gaat ca. 2 uurtjes. Dus voor de zekerheid willen ze hem de hele dag...

• DjCoke
stopie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:37:
Een maatje met een Tesla krijgt minimaal 1 update per maand. Ik heb hier volgens mij gelezen dat er een keer een update is geweest.
Vergeet het maar, bij de BMW stal mag je blij zijn als je een update hebt ieder jaar, en ik geloof dat de pre-LCI maar een update heeft gekregen en niet meer krijgt?

De Duitse stallen doen helemaal niets aan hun update beleid, anders dan kaart update.

Sterker nog, de id.3 is een debacle aan het worden en geloof dat de id.4 nauwelijks beter is. De Audi hoor ik niet zoveel over.

Dus als je bleeding edge updates wil of eigenlijk gewoon updates dan moet je bij Tesla zijn. Helaas. 🤷‍♂️

• Lock77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:21
DjCoke schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 07:38:
[...

Sterker nog, de id.3 is een debacle aan het worden en geloof dat de id.4 nauwelijks beter is. De Audi hoor ik niet zoveel over.
Nou nou, beetje overdreven hoor! Ik rijd zelf nu 2 jaar een ID3 en heb nooit issues gehad. Update proces kan zeker beter, en zoals ik hier lees doen ze dat vaker dan bij BMW.
En natuurlijk gaat er bij de ID3 wel eens wat mis met een update, auto is in eerste instantie te snel op de markt gebracht.
Maar om het nou een debacle te noemen is echt onzin!

• DomiGijzen
[...]

Vergeet het maar, bij de BMW stal mag je blij zijn als je een update hebt ieder jaar, en ik geloof dat de pre-LCI maar een update heeft gekregen en niet meer krijgt?

De Duitse stallen doen helemaal niets aan hun update beleid, anders dan kaart update.

Dus als je bleeding edge updates wil of eigenlijk gewoon updates dan moet je bij Tesla zijn. Helaas. 🤷‍♂️
Nou, dat is wel kort door de bocht. Bij mijn oude 3 serie en de 1 van mijn vriendin zijn het er nu al twee jaar 3 per jaar. Dat was in de regel 1-2 maanden nadat de software via de dealers beschikbaar was.
Los daarvan komen er geregeld kleine updates binnen. Vaker gehad dat iets wat niet werkt opeens wel werkt en ook binnen de apps zijn geregeld wijzigingen.
Los daarvan heb ik geregeld een update voor de Benelux kaarten gehad op beide auto's. Dat werkte zelfs op de 5 serie die een zelfde soort halve iDrive7 heeft als de pre-LCI iX3. (europa moet via de portal en een usb stick). Dat is ook de reden waarom de pre-LCI die updates niet krijgt. De implementatie kan dat niet of maar deels.

Wil je a la tesla volgende maand een spelletje in je update en de maand erop een andere menu structuur, dan heb je inderdaad pech. Dat gaat hem niet worden.
En hoewel voor mij ergens in tussen de BMW en Tesla strategie een gouden middenweg zou zitten, kan ik me heel goed voorstellen dat het gros van de rijders niet zit te wachten op zulke grote zichtbare wijzigingen.

Grz D.

• DjCoke
Lock77 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:49:
[...]

Nou nou, beetje overdreven hoor! Ik rijd zelf nu 2 jaar een ID3 en heb nooit issues gehad. Update proces kan zeker beter, en zoals ik hier lees doen ze dat vaker dan bij BMW.
En natuurlijk gaat er bij de ID3 wel eens wat mis met een update, auto is in eerste instantie te snel op de markt gebracht.
Maar om het nou een debacle te noemen is echt onzin!
In m’n zaak rijdt m’n medewerker er mee en ze moeten nog steeds hem inplannen voor een update waarbij een onderdeel vervangen moeten worden voordat de update doorgevoerd kan worden. Ik begrijp van de dealer dat er een giga backlog is.. dat is best een debacle. Voor een auto die niet weinig geld kost. Maar is een beetje off topic.

In ieder geval hebben de Duitsers het update proces bij lange na niet fatsoenlijk geregeld als bij een Tesla. Daar kun je dan wel met voorbeelden komen waar het wel lukt maar m’n 520D uit 2018 heb ik geen enkele update voor gehad omdat dit drive 5 of 6 was en was uitgefaseerd volgens bmw.

Toen kreeg ik de ix3 pre LCI en kunnen ze niet met software update de voorverwarmen accupakket doorvoeren? Give me a break. Dan wordt de LCI enkele maanden later uitgebracht en de pre-LCI kan het volgens mij doen met 1 update sinds launch.

Breek me de bek niet open. 😆

• Bastjean
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-02 16:01

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

Thnx, ik heb er de 4 BMW X3 specifieke 'Travall mats' (typenummer TRM1313, €35) + de Travall CargoMat (typenummer TBM1189, € 40) besteld. Samen met 12 euro verzendkosten voor € 87 inc btw.

Vond de € 364 voor de gehele set Weathertech ook net wat te veel worden. Zal hier laten weten als het niet wat is.

Bastjean

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02:23
stopie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:37:
Mijn 2020 7 serie heeft er 3 gehad in 3 jaar. Waar van twee afgelopen jaar.

Mijn i7 staat laatste software 11.2022. Terwijl er (al vrij bekende) issues in zitten. Waaronder toch wel een bug waar ik persoonlijk niet bij kom waarom dat niet even als RSU gefixt wordt. Zou toch wat range schelen. Maar goed.

Dus qua update, zou ik niet al te veel verwachten.

Maaaaar. Ik moet wel zeggen. Ik heb nog nooit een update gehad die iets sloopte.

[Voor 5% gewijzigd door bmwgozer op 12-01-2023 23:22]

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 14:27
[...]

Ik gebruik al een jaar deze: https://bmwshop.ekris.nl/...offerruimtemat-bmw-x3-g01

Op zich prima, maar hij had van mij nog net iets stroever mogen zijn.

Don't Speak, Just Think

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-02 12:40
Heeft de iX3 eigenlijk adaptive cornering light? Ik zie niets gebeuren in bochten namelijk.
Grootlicht assistent werk wel en staat aan.

Vind de lichten op de iX3 eigenlijk wat ondermaats, maar weet niet of het komt doordat de lampen slechter zijn of omdat ze bijna 2x zo hoog van de grond staan als mijn vorige auto.

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:36
Engineer Stewie schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:30:
Heeft de iX3 eigenlijk adaptive cornering light? Ik zie niets gebeuren in bochten namelijk.

Vind de lichten op de iX3 eigenlijk wat ondermaats, maar weet niet of het komt doordat de lampen slechter zijn of omdat ze bijna 2x zo hoog van de grond staan als mijn vorige auto.
pre-lci impressive model heeft andere koplampen dan de inspiring.

in mijn impressive zie ik effectief in de bochten het verschil.

• DomiGijzen

Kort antwoord, ja heeft ie.

Lang antwoord is afhankelijk van welke lampen je hebt. Adaptive Led of Laserlicht uitbreiding? Ik meen dat "normaal" adaptieve led nog daadwerkelijk draait met de lenzen en dat zou zichtbaar moeten zijn. De laser licht lampen zijn adaptief middels de interne elektronica en valt een stuk minder op.

Mijn eerste ervaring was overigens ook dat de lampen minder waren dan op de 3 en 5 serie. Maar na 2000 kilometer ben ik er meer dan tevreden over. Het lijkt inderdaad alsof je minder licht hebt. Maar door de hoogte moeten de lampen standaard iets lager mikken. Op het moment dat de ruimte er is, merk je echter dat de lampen omhoog komen en constant bijlichten waar nodig (berm, borden, mensen, bochten, ver op de snelweg, breed binnendoor, etc.).

Overigens nog geen flitsende tegenliggers gehad. Dat was bij de 3 serie wel anders. Veel verfijndere techniek op de ix3.

Grz D.

• Engineer Stewie
DomiGijzen schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:05:
[...]

Kort antwoord, ja heeft ie.

Lang antwoord is afhankelijk van welke lampen je hebt. Adaptive Led of Laserlicht uitbreiding? Ik meen dat "normaal" adaptieve led nog daadwerkelijk draait met de lenzen en dat zou zichtbaar moeten zijn. De laser licht lampen zijn adaptief middels de interne elektronica en valt een stuk minder op.

Mijn eerste ervaring was overigens ook dat de lampen minder waren dan op de 3 en 5 serie. Maar na 2000 kilometer ben ik er meer dan tevreden over. Het lijkt inderdaad alsof je minder licht hebt. Maar door de hoogte moeten de lampen standaard iets lager mikken. Op het moment dat de ruimte er is, merk je echter dat de lampen omhoog komen en constant bijlichten waar nodig (berm, borden, mensen, bochten, ver op de snelweg, breed binnendoor, etc.).

Overigens nog geen flitsende tegenliggers gehad. Dat was bij de 3 serie wel anders. Veel verfijndere techniek op de ix3.
Ik heb de LCI impressive met Adaptive LED, vergeten te melden.

Heb net de indruk dat de lens niet draait, het veranderen van richting als je bvb in een bocht achter iemand rijdt is niet vloeiend maar 'plots'. In mijn Arteon zag je die netjes meedraaien. In trage bochten bvb zie ik niks gebeuren. Misschien had ik teveel verwacht.
De lens gaat wel op en neer als je start, dan gaat het ook vloeiend.

Heb nu ook 2500km gereden, vind het nog altijd niks op meerdere gebieden.
- Lampen
- Lane assist
- Kleine koffer (boodschappen voor 5 is al serieus stapelen)
- Kleine achterbank (3 kinderen kunnen wel omdat we maar 1 zitje meer hebben)
- Hoge zit (dat wist ik nu wel op voorhand, maar ben gewoon niet voor SUV's)

Vind ook een aantal zaken goed, zoals de bouwkwaliteit, de drivetrain, wegligging etc maar om nu te zeggen dat ik hem 30k meer waard vind dan de Arteon is toch ook niet zo. Hoop over 4 jaar toch degelijke break/berline EV's te kunnen kiezen.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:18:
[...]

Heb net de indruk dat de lens niet draait, het veranderen van richting als je bvb in een bocht achter iemand rijdt is niet vloeiend maar 'plots'. In mijn Arteon zag je die netjes meedraaien. In trage bochten bvb zie ik niks gebeuren. Misschien had ik teveel verwacht.

- Lampen
- Lane assist

Vind ook een aantal zaken goed, zoals de bouwkwaliteit, de drivetrain, wegligging etc maar om nu te zeggen dat ik hem 30k meer waard vind dan de Arteon is toch ook niet zo. Hoop over 4 jaar toch degelijke break/berline EV's te kunnen kiezen.
Ja wel met je eens hier. In mijn oude c-klasse had ik ook adaptieve Led, maar dat was echt vele malen beter dan die op de iX3. Wellicht zijn de laser lichten wel goed en heeft bmw bewust slechtere led verlichting gemaakt om meer laserlichten te kunnen verkopen?

• siemenz

siemenz

Koetje

[...]

- Lampen
- Lane assist
Wat is er mis met de Lane assist wat jou betreft?

• DomiGijzen
[...]

- Lampen
- Lane assist

Wellicht vergis ik me betreft de draaiende lenzen en hebben de normale adaptieve led lampen dit ook niet meer net als de laser optie lampen. Bij mij (laser) werkt de hoekverlichting bij langzaam rijden veel beter mee dan voorheen. Het lichtbeeld is echt ontzettend breed. Soort van lichtkegel van 180 graden + een beetje. Als ik langzaam rij tussen de velden sta is dat goed merkbaar. Waar dat voorheen een stuk smaller was en van links naar rechts moest zwaaien om te verlichten waar nodig. Als ik wat snelheid maak gaan de lampen smaller schijnen en ook dan pas daadwerkelijk meebewegen.

Wat is er met de lane assist? Vind deze juist weer verbeterd. Weet wel dat ie eerder ingrijpt of waarschuwt dan sommige andere merken. Heb wel eens met een recente Tiguan gereden en dan kon ik rustig al deels in de berm rijden voordat er ingegrepen werd :)
Heb zelf het ingrijpen uitgezet en laat alleen waarschuwen. Via de individual safety knop kan ik het ingrijpen dan uitzetten voor in het dorp hier (smalle wegen). Op de grotere wegen heb ik het aanstaan als ik eraan denk.

Koffer is naar verhouding wat kleiner idd. Van de andere kant, het maakt niet uit hoe groot die is, mijn vriendin heeft altijd wel wat extra spullen die echt nog mee moeten en niet passen. Denk dat dat met een bus nog altijd hetzelfde is :)

Denk dat de Arteon voor de prijs en klasse een erg concurrende auto was. Denk zelfs dat die qua uitvoering naar een 5 serie zou neigen. Bijzondere move van VW. Beetje balen voor jou nu. Overigens had ik zelf wellicht ook voor een touring of sedan geopteerd als die optie er was met mijn verdere eisen.
Z___Z schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:31:
[...]

Ja wel met je eens hier. In mijn oude c-klasse had ik ook adaptieve Led, maar dat was echt vele malen beter dan die op de iX3. Wellicht zijn de laser lichten wel goed en heeft bmw bewust slechtere led verlichting gemaakt om meer laserlichten te kunnen verkopen?
Dat verwacht ik niet. Vooraf kun je dat bijna niet ervaren en zodra je de auto hebt en gaat ervaren, kun je niet upgraden. En qua stijlkenmerken zijn de laserlampen juist een stuk minder onderscheidend dan 3 jaar geleden.

Grz D.

• Engineer Stewie
siemenz schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:37:
[...]

Wat is er mis met de Lane assist wat jou betreft?
Ik ben gewoon dat de lane assist altijd werkt. Ook zonder CC of ACC, zelfs zonder speed limiter. En bedoel dan dat de auto gewoon altijd zelf stuurde.

Ik rij niet graag met (A)CC en gebruik daarom de speedlimiter (die dan wel weer beter is dan bij VW) en moet nu dus altijd zelf sturen. Het lukt nu weer stukken beter dan de eerste paar honderd kilometer, het is niet zo simpel om de auto op de snelweg in zijn vak te houden als de wagen dat jaren voor jou gedaan heeft :+ .

• siemenz

siemenz

Koetje

Engineer Stewie schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:51:
[...]

Ik ben gewoon dat de lane assist altijd werkt. Ook zonder CC of ACC, zelfs zonder speed limiter. En bedoel dan dat de auto gewoon altijd zelf stuurde.

Ik rij niet graag met (A)CC en gebruik daarom de speedlimiter (die dan wel weer beter is dan bij VW) en moet nu dus altijd zelf sturen. Het lukt nu weer stukken beter dan de eerste paar honderd kilometer, het is niet zo simpel om de auto op de snelweg in zijn vak te houden als de wagen dat jaren voor jou gedaan heeft :+ .
ja dat merk ik ook.

Ik kom uit een Te4sla Model3 en switch binnenkort naar de IX3. Tijdelijk heb ik een VW ID5 gekregen en merk dat de lane assist hem niet in het midden van de weg houdt zoals de M3 maar eigenlijk alleen ingrijpt als je er dreigt buiten te gaan. Is dat bij de IX 3 ook?

• Engineer Stewie
siemenz schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:54:
[...]

ja dat merk ik ook.

Ik kom uit een Te4sla Model3 en switch binnenkort naar de IX3. Tijdelijk heb ik een VW ID5 gekregen en merk dat de lane assist hem niet in het midden van de weg houdt zoals de M3 maar eigenlijk alleen ingrijpt als je er dreigt buiten te gaan. Is dat bij de IX 3 ook?
Wel, de Arteon stuurde zelf en hield de wagen perfect in het midden. Dat was echt goed.
Ik heb diverse IDX wagens gereden en die bouncen idd maar wat tussen de lijnen.

ALS je de ACC opzet in de iX3 stuurt die ook netjes, dat is het probleem niet. Het probleem dat ik heb is dat hij niet stuurt (bedoel dan netjes) als je de ACC niet gebruikt.
Maw, de Arteon stuurde altijd en altijd netjes tussen de lijnen. Dat mis ik enorm. En secundair de koplampen en vooral de ruimte dan.

• siemenz

siemenz

Koetje

Engineer Stewie schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:57:
[...]

Wel, de Arteon stuurde zelf en hield de wagen perfect in het midden. Dat was echt goed.
Ik heb diverse IDX wagens gereden en die bouncen idd maar wat tussen de lijnen.

ALS je de ACC opzet in de iX3 stuurt die ook netjes, dat is het probleem niet. Het probleem dat ik heb is dat hij niet stuurt (bedoel dan netjes) als je de ACC niet gebruikt.
Maw, de Arteon stuurde altijd en altijd netjes tussen de lijnen. Dat mis ik enorm. En secundair de koplampen en vooral de ruimte dan.
ah check, dan is het vergelijkbaar met de Tesla M3 die ik had. Die deed ook alleen maar lane assist als de ACC aan staat. Kwestie van wat je gewend bent idd.

Dat bouncen van de ID5 staat me in ieder geval niet aan. Ik wil wel op tweakers kunnen kijken tijdens het rijden ;)

Wel gek overigens dat je ' oude ' VW ARTEON een betere lane assist heeft dan de IDX lijn. je verwacht toch dat het merk zijn eigen spullen door evolueert.

• Engineer Stewie
siemenz schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:00:

Wel gek overigens dat je ' oude ' VW ARTEON een betere lane assist heeft dan de IDX lijn. je verwacht toch dat het merk zijn eigen spullen door evolueert.
De Arteon was wel hun top-of-the-line model met alle veiligheidsnufjes standaard om te concureren met de premium merken. Helaas is de Arteon een VW en halen ze het bvb niet op gebied van bouwkwaliteit.
Hoe verschillend (en in mijn ogen) mooi het exterieur van de Arteon is (heb het over pre-facelift...), de binnenkant was en is een opgerokken Passat met sportzetels, incl het analoog klokje.
Ze hebben daar de bal wat verkeerd geslagen, maar op technisch gebied was die zeker mee.

• DomiGijzen
Het is inderdaad wel vreemd dat assisted driving niet aan kan zonder ACC. Op de 5 serie kon dat wel. Dat was soms wel fijn. De ACC is echter wel weer verfijnder op de iX3. Enige wat ik zelf is soms wat (eerder) acceleren om geen grote gaten te laten vallen.
Stoplicht herkenning en lane change assist is ook een gemis. Maar dat is gelukkig te fixen.

Grz D.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:08
[...]

ja dat merk ik ook.

Is lane assist niet gewoon om te voorkomen dat je buiten de lijntjes gaat? Deze optie is niet bedoeld om te gebruiken als self-driving mogelijkheid.
Hierdoor heb je inderdaad dat pingpong effect, omdat je gewoon van lijn naar lijn rijdt.
Om effectief mooi binnen de lijnen te rijden is er een andere optie (waarvan ik de naam niet meer weet) die wel bedoeld is om zelf te rijden.
BMW heeft die 2 functionaliteiten ook dacht ik.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:08
Ik weet niet of er hier velen op de hoogte zijn van de gigantische prijsverlaging die Tesla doorgevoerd heeft.
De MY LR is van +60k naar 53k gegaan.
Zouden de concurrenten, zoals de BMW iX3 hierdoor ook volgen?
Ik hoop het alleszins wel. Ik rij momenteel met een Model 3 LR en ik merk toch wel dat ik het klassieke interieur mis.
Maar aan de prijs van 53k is een Model Y LR echt wel een nobrainer, tenzij BMW ook ergens zou afkomen met prijsverlagingen.

• Tarmarc
  • Laatst online: 01-02 14:14
DomiGijzen schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:05:
Het is inderdaad wel vreemd dat assisted driving niet aan kan zonder ACC. Op de 5 serie kon dat wel. Dat was soms wel fijn. De ACC is echter wel weer verfijnder op de iX3. Enige wat ik zelf is soms wat (eerder) acceleren om geen grote gaten te laten vallen.
Stoplicht herkenning en lane change assist is ook een gemis. Maar dat is gelukkig te fixen.
Hoe is "Stoplicht herkenning en lane change assist is ook een gemis. Maar dat is gelukkig te fixen" te fixen...?

• DomiGijzen
Tarmarc schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:10:
[...]

Hoe is "Stoplicht herkenning en lane change assist is ook een gemis. Maar dat is gelukkig te fixen" te fixen...?
Coderen. Volgens mij hier in t topic al eens kort benoemd maar op Engelse fora goed beschreven. Heb alleen geen Windows laptopje met correcte aansluiting en rechten.
Zodra ik die heb wil ik best mijn ervaringen delen.

Grz D.

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-02 13:28
[...]

Ik heb een Pre-LCI en heb inmiddels 4 updates gehad inclusief de laatste recall. Ik wist niet eens dat er verschil in versie zit. Krijg dit ook netjes in onderhoudsboekje te zien? Misschien verkeerde dealer?

• BatW
[...]

We hebben hier ook een M3 Tesla en als je een update krijg zodat je kleurtje kan aanpassen van menu of open haard kan laten zien dat zijn in mijn ogen geen update van de software waar je op zit te wachten. Ik rij ze onafhankelijk van elkaar en pak de auto welke vooraan staat maar iedere keer verbaasd hoe goed de IX3 werkelijk is. M3 gekozen voor de 6% bijtelling :+

• DjCoke
BatW schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:04:
[...]

We hebben hier ook een M3 Tesla en als je een update krijg zodat je kleurtje kan aanpassen van menu of open haard kan laten zien dat zijn in mijn ogen geen update van de software waar je op zit te wachten. Ik rij ze onafhankelijk van elkaar en pak de auto welke vooraan staat maar iedere keer verbaasd hoe goed de IX3 werkelijk is. M3 gekozen voor de 6% bijtelling :+
Wat vind je dan van de navi verschillen met lange routes? Ik vind BMW Navi stuk slechter ingericht op het navigeren van laadpaal naar laadpaal. Het kan allemaal wel, maar de Tesla doet het gewoon gelikter.

• stopie
BatW schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:04:
[...]

Alle updates bij de dealer of via RSU?

• siemenz

siemenz

Koetje

DomiGijzen schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:13:
[...]

Coderen. Volgens mij hier in t topic al eens kort benoemd maar op Engelse fora goed beschreven. Heb alleen geen Windows laptopje met correcte aansluiting en rechten.
Iemand die mij hier in maart mee kan helpen (uiteraard tegen een kleine vergoeding als dat gewenst is) mag me een DM sturen! Ik woon in ‘t Gooi.

• BataviaanBMW
[...]

- Lampen
- Lane assist

Jezus, je hebt gewoon de verkeerde auto gekocht..........klagen klagen klagen :+

• RBNDR

opgelost 😇 (nu alleen nog sneeuw 😉)

[Voor 44% gewijzigd door RBNDR op 14-01-2023 15:52]

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-02 14:47
RBNDR schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:50:
[Afbeelding]

opgelost 😇 (nu alleen nog sneeuw 😉)
Welke loopvlakkettingen zijn dit?

• RBNDR
goirke schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:14:
[...]

Welke loopvlakkettingen zijn dit?
Weissenfels Automatika S M91S loopvlaksneeuwkettingen (#25WM91S898)

https://www.sneeuwketting...-loopvlaksneeuwkettingen/

[Voor 19% gewijzigd door RBNDR op 15-01-2023 10:07]

• ollem
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-02 16:11
Inmiddels alweer 2 maanden in het bezit van iX3 en ben er zeer tevreden over.
Komende van een 5 was ik natuurlijk wel erg verwend, maar de iX3 is minstens zo’n fijne auto.

Net als anderen hier hebben genoemd valt alleen de achteruitrijcamera in het donker tegen. Komt vast door de shadowline?

Verder mis ik de optie om laadpercentage via de MyBMW app aan te kunnen we passen.
Of zit die optie er wel maar heb ik die gewoon niet gevonden?

• DomiGijzen
ollem schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:11:
Inmiddels alweer 2 maanden in het bezit van iX3 en ben er zeer tevreden over.
Komende van een 5 was ik natuurlijk wel erg verwend, maar de iX3 is minstens zo’n fijne auto.

Net als anderen hier hebben genoemd valt alleen de achteruitrijcamera in het donker tegen. Komt vast door de shadowline?

Verder mis ik de optie om laadpercentage via de MyBMW app aan te kunnen we passen.
Of zit die optie er wel maar heb ik die gewoon niet gevonden?
Idem hier, vanaf 5 serie naar de iX3. Wel maar kort in de 5 serie gereden maar dat went snel. En inderdaad, de iX3 is net zo fijn. Zo lang je de sportdemping niet aan zet :)

De achteruitrijcamera doet het eigenlijk goed maar merk zelf zodra deze vies wordt het snel minder wordt. En met dit weer wordt alles snel vies.

Doel percentage kun je volgens mij niet instellen via de app. De app vind ik eigenlijk, gezien het feit dat we in 2023 leven, erg karig. Daar kan BMW nog wel een slag slaan.
Gisteren had ik mijn deur niet goed dicht. Dus auto ging niet op slot. Dan mag je me best even een push bericht sturen. Net als het moment dat het gaat regenen en je sunroof op kiepen staat (hoewel t wel droog blijft in de auto).

Gisteren de andere grill gemonteerd. Zoals vaker gezegd door anderen kun je de bovenste clipjes er makkelijk uithalen. Beneden ging de binnenste en middelste clipjes los met wat bewegen. Maar de buitenste heb ik uiteindelijk toch met een schroevendraaier los moeten wippen. Grill wat omhoog trekken en met een lampje eronder schijnen. Dan zie je de clipjes zitten, ongeveer 5 cm van de buitenkant. Platte schroevendraaier eronder en een kwart slag draaien. Los. Wel je lakwerk beschermen.

Grz D.

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-02 20:27

Wanneer heb jij nu eigenlijk je wagen gekregen?

• oGoG
[...]

ja dat merk ik ook.

Nope, mooi in het midden.

• oGoG
DomiGijzen schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:05:
Stoplichtherkenning werkt hier goed.

• DomiGijzen
oGoG schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:57:
[...]

Stoplichtherkenning werkt hier goed.
Wat doet die dan? En in welk land? Mijn auto remt en waarschuwt niet bij rood licht noch vertrekt ie bij groen licht.

Grz D.

• oGoG
In Nederland stopt die bij rood licht en vertrekt die normaal. Je mag niet vergeten in je instellingen aan te passen eens je in NL bent en terug in BE, mits in BE deze nog niet toegelaten is. In BE herkent die de rode verkeerslicht en geeft een waarschuwing. Soms wanneer het niet nodig is bv bij 2 verkeerslichten waar een rood is en ander groen dus.

• oGoG
oGoG schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:56:
[...]

Nope, mooi in het midden.
Ik vond de tesla m3 (model 2021) hierin echt slecht. Als je deze activeerde ging die superhard naar het midden wat niet aangenaam was. De ix3 duidt aan op zijn dashboard of de lijnen rechts en links groen zijn, dan staat de ACC en rijd de wagen mooi in het midden. Vergeet niet via de mode uit te schaken wanneer er file is.

• quanggie
DomiGijzen schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:13:
[...]

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Maar is je garantie niet weg als je gaat coderen?

• DomiGijzen
oGoG schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:16:
In Nederland stopt die bij rood licht en vertrekt die normaal. Je mag niet vergeten in je instellingen aan te passen eens je in NL bent en terug in BE, mits in BE deze nog niet toegelaten is. In BE herkent die de rode verkeerslicht en geeft een waarschuwing. Soms wanneer het niet nodig is bv bij 2 verkeerslichten waar een rood is en ander groen dus.
Hebben andere deze functionaliteit ook? En dit is zonder coderen? Begin nu wel erg te twijfelen. Maar ik weet vrij zeker dat als ik deze functie aanzet, een melding krijg dat het niet werkt in dit land (NL) en dat de auto niet remt.
Ga ik morgen proberen!

Grz D.

• quanggie
DomiGijzen schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:13:
[...]

Hebben andere deze functionaliteit ook? En dit is zonder coderen? Begin nu wel erg te twijfelen. Maar ik weet vrij zeker dat als ik deze functie aanzet, een melding krijg dat het niet werkt in dit land (NL) en dat de auto niet remt.
Ga ik morgen proberen!
Volgens mij heb ik het ook niet. Ik heb dit nog niet gezien tijdens het rijden en ik krijg ook dezelfde melding. Heb het ook geprobeerd bij een verkeerslicht maar moest last minute zelf remmen omdat de auto niet stopte.. :P

• Engineer Stewie
BataviaanBMW schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:07:
Jezus, je hebt gewoon de verkeerde auto gekocht..........klagen klagen klagen :+
Geselecteerd van een lijst bedoel je :).
Ben nu wel zeker dat ik met de alternatieven (eqc, id4, polestar 2, mach-e,…) zeker niet beter waren.
De iX3 is goed, maar niet zaligmakend. Zou overigens nooit zelf een BMW kiezen, en al helemaal geen SUV.
oGoG schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:48:
Wanneer heb jij nu eigenlijk je wagen gekregen?
Eind November, na 11 maanden wachten.

• DomiGijzen
@quanggie @oGoG
Vanmorgen getest, in NL. Verkeerslicht herkenning werkt niet. Melding is duidelijk, niet in dit land. Wel aangezet maar dan krijg je een gelijke melding en geen fuctionaliteit.

[Voor 15% gewijzigd door DomiGijzen op 16-01-2023 09:52]

Grz D.

• BatW
DjCoke schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:28:
[...]

Wat vind je dan van de navi verschillen met lange routes? Ik vind BMW Navi stuk slechter ingericht op het navigeren van laadpaal naar laadpaal. Het kan allemaal wel, maar de Tesla doet het gewoon gelikter.
Ik moet zeggen dat ik nooit navigeer van laadpaal naar laadpaal. Gisteren vanuit Den Haag naar Centre O in Oberhausen en terug en dan kijk ik even waar ik zou willen laden en dat was v/d Valk voorbij Arnhem. Dus die zet ik als tussenstop in de navigatie en terug had ik geen idee want als er een laadpaal beschikbaar was dan kan ik gewoon op 1 lading weer terug. Helaas dus niets beschikbaar. Ik kijk naar resterende bereik want krijg dan een cirkel in de navigatie scherm hoe ver ik kan komen en zoek een laadpaal binnen de cirkel en dat was in Bunnink. Ben fan van laadpalen van Tesla dus rij eigenlijk bijna altijd naar deze plekken om te laden.

• BatW
stopie schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:41:
[...]

Alle updates bij de dealer of via RSU?
1 x via RSU (BMW app) en de rest via de dealer. Kan er meestal op wachten alleen bij de laatste recall kwamen ze hem halen en terugbrengen. Zit netjes onder de koffer afdekking stickers met wanneer en welke update is gedaan. Zit vrij veel in Duitsland en navigatie update alleen de Benelux zelf de rest moet via USB en dat doen ze ook terwijl ik bak koffie neem.

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-02 14:19
DomiGijzen schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:41:
@quanggie @oGoG
Vanmorgen getest, in NL. Verkeerslicht herkenning werkt niet. Melding is duidelijk, niet in dit land. Wel aangezet maar dan krijg je een gelijke melding en geen fuctionaliteit.

[Afbeelding]
Als ik de grens over ga met Duitsland krijg ik telkens de melding dat deze functionaliteit kan aangezet worden alsook de "rettungsgasse", daarmee gaat de auto automatisch aan de kant staan bij een file.
Een functie die ik ook echt wel kon gebruiken in Belgie daar dat hier ook verplicht is op de snelweg.
Nu moet ik in de file de assistent driving afzetten anders duwt hij de auto telkens terug naar het midden van de rijstrook, wat dus wettelijk niet mag in een file, zodra ik de grens terug overkom werken ze beide niet meer.

• Phazon4G
  • Laatst online: 03-02 01:11
Toch even een account aangemaakt om een berichtje te posten. Bedankt voor de updates van de vele mensen wat hun bestel- en levertijden betreft. Het was leuk om op die manier een idee te krijgen.

Vandaag 16/01 het bericht gekregen dat mijn IX3 Inspiring (Carbonschwarz met optie verduisterde ruiten) klaar staat bij de garage in Brussel.

Deze was op 25/07/2022 besteld via het werk (Vlaams bedrijf i.s.m. Leaseplan - van hen bevestiging op 26/07/2022 gehad) en de geschatte datum van levering was 14.04.2023.

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-02 14:19
Phazon4G schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:19:
Toch even een account aangemaakt om een berichtje te posten. Bedankt voor de updates van de vele mensen wat hun bestel- en levertijden betreft. Het was leuk om op die manier een idee te krijgen.

Vandaag 16/01 het bericht gekregen dat mijn IX3 Inspiring (Carbonschwarz met optie verduisterde ruiten) klaar staat bij de garage in Brussel.

Deze was op 25/07/2022 besteld via het werk (Vlaams bedrijf i.s.m. Leaseplan - van hen bevestiging op 26/07/2022 gehad) en de geschatte datum van levering was 14.04.2023.
Proficiat met de wagen. Ik ben er tot op heden nog altijd zeer tevreden van en rijd er nog elke dag graag mee rond.

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:17
Ook nog heel tevreden van deze wagen. Mijn 5-de BMW en de leukste tot nu toe maar dat is wel normaal met het uitrustingsniveau van de wagens van tegenwoordig. Als ik een langere trip doe laad ik bij voorkeur bij Tesla, altijd plaats, mooie parkings en bij een leuke stop...Voorbeeldje Tilburg voorbije weekend.

• oGoG
DomiGijzen schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:41:
@quanggie @oGoG

[Afbeelding]
Weird, ik ga eens donderdag proberen, ga dan naar Eindhoven.

• Skiwi222
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-02 20:13
RBNDR schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:06:
[...]

Weissenfels Automatika S M91S loopvlaksneeuwkettingen (#25WM91S898)

https://www.sneeuwketting...-loopvlaksneeuwkettingen/
Holy crap! €410 ... Dat is veel geld voor iets wat 99% kans toch in de kofferbak blijft liggen...

• RBNDR
Skiwi222 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:25:
[...]

Holy crap! €410 ... Dat is veel geld voor iets wat 99% kans toch in de kofferbak blijft liggen...
Eens, heb uitgebreid gezocht maar volgens mij de enige optie als je geen kleinere velg met winterbanden neemt. Ik heb vorig jaar in een sneeuwstorm met gezin een uur door de bergen moeten rijden. Die 1% kans koop ik graag af voor 400 euro :-).

• Engineer Stewie
Toch een zeer mooie kleur, had ik ook graag gewild (maar mocht niet).
Wel een beetje jammer dat de ruiten niet getint zijn vanachter. Ziet er ... anders uit zo.

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-02 12:55
Engineer Stewie schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 07:20:
[...]

Toch een zeer mooie kleur, had ik ook graag gewild (maar mocht niet).
Wel een beetje jammer dat de ruiten niet getint zijn vanachter. Ziet er ... anders uit zo.
ik heb het er ook niet bij kunnen nemen bij de "basisversie" maar ga het wellicht achteraf laten doen.
kan je toch makkelijk afhalen als ze moeilijk doen

Simracing and 3D-Printing enthousiast

• Engineer Stewie
Hanzzzie schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:39:
[...]

ik heb het er ook niet bij kunnen nemen bij de "basisversie" maar ga het wellicht achteraf laten doen.
kan je toch makkelijk afhalen als ze moeilijk doen
Ik had mijn vorige auto deels laten behandelen met PPF folie en aangezien dat er na 5 jaar nog prima uitzag mocht het erop blijven. Enige wat ik eraf gehaald heb zijn de eigen 20" velgen :+ .

Aangezien getinte ruiten niet standaard zijn en ik ook geen cosmetische upgrades mag kiezen, heb ik de getinte ruiten uit eigen zak betaald (wel af fabriek). Was 280 euro bruto loon inleveren.
Heb dus een 'standaard' Impressive met getinte ruiten. Heb overigens nog een andere grill liggen, maar wacht op warmer weer eer ik buiten ga prutsen eraan.

• gvk1989
  • Laatst online: 05-02 13:35
Phazon4G schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:19:

Uit verdere nieuwsgierigheid (niet dat het mijn zaak per se veel zal helpen, maar toch): bij welke dealer is dat dan?

Het blijft me verbazen / ietwat frustreren hoe er geen lijn in de levertijden valt te trekken. Zelfde leasemaatschappij, zelfde uitvoering van wagen, zelfde initieel geschatte levertermijn maar één maand vroeger besteld, en tot op heden zelfs nog geen productiedatum gekend. Heel merkwaardig :/

Weet je of die van jou eventueel reeds een gereserveerd productieslot was door de dealer? Dat zou het nog enigzins verklaren :-)

• VonWafflehelm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-02 14:23
gvk1989 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:42:
[...]

Het blijft me verbazen / ietwat frustreren hoe er geen lijn in de levertijden valt te trekken. Zelfde leasemaatschappij, zelfde uitvoering van wagen, zelfde initieel geschatte levertermijn maar één maand vroeger besteld, en tot op heden zelfs nog geen productiedatum gekend. Heel merkwaardig :/
Wat zegt de dealer als je hen hiermee confronteert?

• Peblo
  • Laatst online: 03-02 09:48
Ik lees al een poosje dit forum en levertijden is wel een aandachtspunt. Ik heb mijn IX3 begin november 2022 besteld bij via de leasemaatschappij bij de dealer, de levertijd die toen werd aangegeven (die staat nog steeds) was ongeveer 15 april 2023.

Het ging toen al wel om een lopende order van de dealer, wellicht dat dit heeft geholpen. Inmiddels ook te horen gekregen dat de auto net voor het einde van het jaar productie code 165 heeft gekregen, wat zover ik begrijp, gereed uit productie is en op transport naar de haven.

De dealer heeft wel aangegeven dat transport nogal onvoorspelbaar is zowel over zee als over land vanuit de haven i.v.m. van trucks. Vooralsnog kijk ik uit naar half april.
Pagina: 1 ... 47 ... 50 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee