Simracing and 3D-Printing enthousiast
Ik heb me ook rot gezocht naar een 1 meter kabel en uiteindelijk gekozen voor een 3m curled en die is ook behoorlijk kort maar neemt weer teveel ruimte in en gaat doorhangen. Ik heb nu 2 stekkers en 1,5 kabel los besteld dan schroef ik hem zelf wel in elkaar.Wittman schreef op donderdag 29 december 2022 @ 01:35:
Ik ben op zoek naar een kortere laadkabel (ongeveer 1 meter) van een officieel merk. Kan iemand hier een bepaald merk of type kabel aanraden?
Edit: zie dat ze nu we te koop zijn: https://www.laadkabelfabr...-16-ampere-3-fasen-zwart/
[ Voor 11% gewijzigd door BatW op 29-12-2022 12:29 ]
Dus heel erg lang zou het toch allemaal niet meer mogen duren voordat ik erin kan rijden.
Ik ben voor de High Executive gegaan in het Carbonschwarz. De levertijd viel gelukkig mee want ik heb de auto begin augustus van dit jaar besteld.
:strip_exif()/f/image/jpJiOGlQle93SoiaBJRcddVS.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee. Daarnaast laad ik in principe tot 90%, tenzij ik een lange rit voor de boeg heb. Haal het met 90% SoC sowieso niet.kx22 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:15:
De daadwerkelijke bereik in dit weer, halen jullie de 350km?
Ik denk dat ik zelfs de 300 niet haal (via de autosnelweg)kx22 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:15:
Hoe hard rijd je dan op de snelweg?xjs678qr schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 17:43:
[...]
Ik denk dat ik zelfs de 300 niet haal (via de autosnelweg)
En heb je dan tot 100% geladen en heb je dan nog geen 300km bereik?
Ben ook benieuwd wat de anderen ervaren qua bereik.
In België ongeveer 125 op de teller, in Frankrijk 135 op de teller. Ik zie wel 320km staan bij vertrek, maar ik geraak niet echt 320km ver :-)Lock77 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 20:43:
[...]
Hoe hard rijd je dan op de snelweg?
En heb je dan tot 100% geladen en heb je dan nog geen 300km bereik?
Ben ook benieuwd wat de anderen ervaren qua bereik.
In de zomer geraak ik wel een heel stuk verder.
Ik rijd meestal gewoon in comfort mode.
Met dat soort snelheden is dat best okay toch?xjs678qr schreef op zondag 1 januari 2023 @ 08:35:
[...]
In België ongeveer 125 op de teller, in Frankrijk 135 op de teller. Ik zie wel 320km staan bij vertrek, maar ik geraak niet echt 320km ver :-)
In de zomer geraak ik wel een heel stuk verder.
Ik rijd meestal gewoon in comfort mode.
Hier hebben ze een test gedaan met 100km/pu en 130km/pu.
https://www.autoreview.nl...emeten-bij-100-en-130-kmh
Verwijderd
Ik ben best tevreden met het bereik en haal dus wel de 350km.
Afgelopen zomer met fietsen achterop naar Nantes gereden, 110km/h ruim 410km op een volle batterij.
Ik heb gemerkt dat de 130km/h geen enkel verschil maakt - je staat alleen maar 1x meer te laden wat de reis langer laat duren.
Ben op het moment ook aan het kijken naar een dakkoffer. Gezien de impact op range, op zoek naar een 'goede aerodynamische' variant. Iemand suggesties toevallig?
Thule vector. Verwacht geen wonderen. Het is en blijft een extra frontaal oppervlak. Wel een stuk minder geluid.Jeroen.br schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:03:
Mooie scores.
Ben op het moment ook aan het kijken naar een dakkoffer. Gezien de impact op range, op zoek naar een 'goede aerodynamische' variant. Iemand suggesties toevallig?
Logisch: zo laag en smal als mogelijk.
Grz D.
Heb een Thule Motion XT. Daarmee haal ik bovenstaande resultaten.Jeroen.br schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:03:
Mooie scores.
:strip_exif()/f/image/1nnPGLnHTxlYGqpSQTbAICPY.jpg?f=fotoalbum_large)
Was even naar een wasbox gereden om de auto af te spuiten, al de vuurwerk resten eraf.
Eenmaal thuis wilde ik de auto weer pakken en kreeg toen de melding: aandrijving defect bel bmw pechhulp. Hij deed op het moment ook echt niks meer. Dus ben gaan bellen en werd vriendelijk geholpen.
Anderhalf uur later was de auto opgehaald en heb ik een nieuwe 1-serie als leen auto gekregen. Ben erg te spreken op de verleende service.
Toen de sleepwagen er was deed de auto het wel weer gewoon, maar toch voor de zekerheid mee laten nemen.
Ben benieuwd wat ze gaan vinden, iemand dit eerder gehad?
Ze hebben toen de CCU (combined charging unit) gereset, gehercodeerd en de auto een software upgrade gegeven.
:strip_exif()/f/image/7OQSNtPGO8Lx06TaBAyd9nUz.jpg?f=fotoalbum_large)
7 dagen zonder problemen later deze melding, gelijk gaan testen of DC snelladen nog mogelijk was, dit was het geval, maar weer niet mogelijk om thuis of aan een "trage" publieke paal te laden.
Tot op heden is dit issue nog niet opgelost en ben ik al 2,5 maand zuiver aan het DC laden, wat een verschrikkelijke aanslag op mijn comfort is, nooit meer thuis met 80-90-100% SoC vertrekken. Ik ben echt klaar om deze auto in een muur te rijden. Heb het helemaal gehad, vooral omdat BMW moeilijk doet en het niet zomaar onder garantie wil vervangen. Nochtans is de auto maar van maar 2022 en claimen ze 36mnd garantie aan te bieden.
:strip_exif()/f/image/UO0jkzEtcB5yuppS1BIMKoZR.jpg?f=fotoalbum_large)
De grootste reden dat ik elektrisch ben gaan rijden is omdat ik thuis kan laden.
Je hebt idd 36 maanden garantie, dus zouden ze het toch gewoon moeten fixen. Wacht het voorlopig af en anders mogen ze hem terug hebben.
Er was toch een recall op de CCU. Heb je die wel gekregen?fluppie007 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 00:29:
Helaas wel. Ik heb op 09/10/2022 dit gehad, na een paar keer start/stop wel kunnen gaan rijden, maar AC/wisselstroom laden (= thuis en trage publieke laadpunten) lukte niet meer. De dag daarna bij de dealer langsgebracht, vervangauto gekregen en na 3d was het opgelost.
Ze hebben toen de CCU (combined charging unit) gereset, gehercodeerd en de auto een software upgrade gegeven.
[Afbeelding]
7 dagen zonder problemen later deze melding, gelijk gaan testen of DC snelladen nog mogelijk was, dit was het geval, maar weer niet mogelijk om thuis of aan een "trage" publieke paal te laden.
Tot op heden is dit issue nog niet opgelost en ben ik al 2,5 maand zuiver aan het DC laden, wat een verschrikkelijke aanslag op mijn comfort is, nooit meer thuis met 80-90-100% SoC vertrekken. Ik ben echt klaar om deze auto in een muur te rijden. Heb het helemaal gehad, vooral omdat BMW moeilijk doet en het niet zomaar onder garantie wil vervangen. Nochtans is de auto maar van maar 2022 en claimen ze 36mnd garantie aan te bieden.
[Afbeelding]
Ik weet dat alles erna een mooie M pakket look heeft, maar iemand enig idee of dit een after of pre facelift is?
https://www.kalfsbeekbmw....iedam/elektrisch/1521223#
Het is nog wel even wachten, maar wou even polsen of er tekenen zijn van een slechter of beter vooruitzicht.
Gefeliciteerd. Mooie auto! Mag ik vragen wat de grootste verschillen zijn met de M3. Heb je ook nog alternatieven proefgereden en wat maakte de keus voor BMW voor jou?quanggie schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 00:36:
Vandaag mocht ik de auto ophalen. Het was even spannend of ik de auto nog dit jaar kon ophalen of dat het volgende week zou gebeuren. Maar uiteindelijk toch gelukt en ik ben zo blij als een klein kind. Ik heb er nog niet veel in gereden maar wat een comfort, luxe en ruimte (ik reed hiervoor een Tesla Model 3). Wel moet de grille vervangen worden want ik zag een kras die niet weg te poetsen viel. Maar dat mocht de pret niet drukken!
Ik ben voor de High Executive gegaan in het Carbonschwarz. De levertijd viel gelukkig mee want ik heb de auto begin augustus van dit jaar besteld.
[Afbeelding]
Zoals genoemd, dit is daadwerkelijk een LCI, één van de eerste in NL waarschijnlijk uit 2021 (27-11), herkenbaar aan het grote navi-scherm bijvoorbeeld, wat je niet zo maar overzet (en alle uiterlijke M-sport details). Let wel even op mocht je hem zakelijk willen kopen dat "BTW is niet aftrekbaar" is bij dit exemplaar, en deze dus eerder op een privé persoon heeft gestaan (kenteken). Dit is voor een leasemaatschappij een no-go, dus alleen voor ZZP'ers of privé aankoop :-)kx22 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 07:33:
Per wanneer is de facelift iX3 uitgeleverd?
Ik weet dat alles erna een mooie M pakket look heeft, maar iemand enig idee of dit een after of pre facelift is?
https://www.kalfsbeekbmw....iedam/elektrisch/1521223#
[ Voor 6% gewijzigd door SdR op 02-01-2023 09:57 ]
Don't Speak, Just Think
Mijn levertermijn is 17 mei 2023.Anton320 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 08:22:
Zijn er nog mensen met een vooropgestelde levertermijn van 30/04/2023? Hebben jullie al een update gekregen van de status van productie/levering?
Het is nog wel even wachten, maar wou even polsen of er tekenen zijn van een slechter of beter vooruitzicht.
Bestelling gedaan eind maart 2022, officieel doorgegeven via leasing op 25 april 2022.
Bij navraag bij garage half december bleek er nog geen enkel zicht op productiedatum.
Dus ik vermoed dat de auto nog altijd niet is geproduceerd...
Vraag mij zelfs af of half mei in mijn geval dan nog wel haalbaar is gezien de lange levertijden vanuit China.
Oh echt? Dan graag alle mogelijke info bezorgen? Mijn auto is van maart 2022.bmwgozer schreef op maandag 2 januari 2023 @ 03:13:
[...]
Er was toch een recall op de CCU. Heb je die wel gekregen?
Heb ondertussen eens bij de dealer gehoord en daar zeggen ze dat er in de loop van januari een update komt. Ben benieuwd.Timmie schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:22:
[...]
Mijn levertermijn is 17 mei 2023.
Bestelling gedaan eind maart 2022, officieel doorgegeven via leasing op 25 april 2022.
Bij navraag bij garage half december bleek er nog geen enkel zicht op productiedatum.
Vraag mij zelfs af of half mei in mijn geval dan nog wel haalbaar is gezien de lange levertijden vanuit China.
Excuses, betrof een iX campaign, van mei 2022 incl delivery stop. Het viel me gewoon op dat je precies beschrijft wat er in de technical campaign staat.fluppie007 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:32:
[...]
Oh echt? Dan graag alle mogelijke info bezorgen? Mijn auto is van maart 2022.
Je kan online opzoeken of je VIN een recall heeft.
https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.html
https://bmw-recall-tool.netlify.app/
Mocht het niet zo zijn, zou je wel kunnen aandringen op een CCU vervanging. Misschien dat er toch een kleine batch ..
Ben erg benieuwd.
Ik moet nog even geduld oefenen dus...
Ik heb begin oktober een carbon zwarte IX3 Executive besteld, verwachte levering april 2023. Heb nog geen verdere status-updates (vertragingen of versnelling) ontvangen.Anton320 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 08:22:
Zijn er nog mensen met een vooropgestelde levertermijn van 30/04/2023? Hebben jullie al een update gekregen van de status van productie/levering?
Een paar dagen geleden heb ik wel aan mijn bmw dealer gevraagd of ik nog stuurverwarming kon bijbestellen of de kleur van carbon naar blauw kon overzetten. Dat was helaas niet meer mogelijk de auto was al 'gelockt' volgens de dealer. Heb niets gehoord over eventuele vertraging dus ga er wel vanuit dat april ook gehaald wordt. Gezien al jullie lange levertijden mogelijk een auto die al bij de dealer in bestelling stond?
Bastjean
Vanaf welke maand is het de facelift model?SdR schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:53:
[...]
Zoals genoemd, dit is daadwerkelijk een LCI, één van de eerste in NL waarschijnlijk uit 2021 (27-11), herkenbaar aan het grote navi-scherm bijvoorbeeld, wat je niet zo maar overzet (en alle uiterlijke M-sport details). Let wel even op mocht je hem zakelijk willen kopen dat "BTW is niet aftrekbaar" is bij dit exemplaar, en deze dus eerder op een privé persoon heeft gestaan (kenteken). Dit is voor een leasemaatschappij een no-go, dus alleen voor ZZP'ers of privé aankoop :-)
Want ik zie het verschil niet met scherm binnen.
Kijk hier voor de verschillenkx22 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:03:
[...]
Vanaf welke maand is het de facelift model?
https://topelectricsuv.com/news/bmw/bmw-ix3-reviews/
41DU is het kenmerk voor lci
/f/image/hmc6AbiXyJR9gfnSEHSilmhp.png?f=fotoalbum_large)
Check bij rdw
[ Voor 39% gewijzigd door mtv1 op 02-01-2023 18:33 ]
Je ziet het heel duidelijk aan het stuur. Kijk maar eens bij pre LCI en een LCI.kx22 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:03:
[...]
Vanaf welke maand is het de facelift model?
redelijk gelijk met mij. ben benieuwd!Timmie schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:22:
[...]
Bij welke garage besteld?
ik bij G&A in Turnhout
[ Voor 4% gewijzigd door Hanzzzie op 02-01-2023 18:41 ]
Mai, ik kon in Augustus nog mooi cognaq zetels nemen in mn blauweBastjean schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:54:
[...]
Ik heb begin oktober een carbon zwarte IX3 Executive besteld, verwachte levering april 2023. Heb nog geen verdere status-updates (vertragingen of versnelling) ontvangen.
Een paar dagen geleden heb ik wel aan mijn bmw dealer gevraagd of ik nog stuurverwarming kon bijbestellen of de kleur van carbon naar blauw kon overzetten. Dat was helaas niet meer mogelijk de auto was al 'gelockt' volgens de dealer. Heb niets gehoord over eventuele vertraging dus ga er wel vanuit dat april ook gehaald wordt. Gezien al jullie lange levertijden mogelijk een auto die al bij de dealer in bestelling stond?
Van Osch in Hasselt.Hanzzzie schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:41:
[...]
redelijk gelijk met mij. ben benieuwd!
Bij welke garage besteld?
ik bij G&A in Turnhout
Via ons bedrijf alleen al zijn er daar volgens mij dit jaar minstens 15 ix3's besteld.
Kan verklaren waarom het ook wat langer duurt.
Hier ook begin Oktober een Carbon Schwarz besteld. Productie zou week 49/2022 zijn is week 50 geworden op 12-12-2022. Levering zou week 12 zijn maar is nu vervroegd naar week 9. Auto is onderweg naar de haven van vertrek. Zal me benieuwenBastjean schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:54:
[...]
Ik heb begin oktober een carbon zwarte IX3 Executive besteld, verwachte levering april 2023. Heb nog geen verdere status-updates (vertragingen of versnelling) ontvangen.
Ik hoop dat ze inmiddels transport beter voor elkaar hebben. Mijn auto, besteld in 14 mei 2022, is geproduceerd in juni 2022, is geleverd op 30 december 2022, initieel zou dit eind oktober 2022 geweest zijn. Maar auto's blijven lang op de kade in Dalian staan ivm te kort aan ruimte op de vessels. Ik duim voor iedereen mee die de auto nog moet krijgen dat dat inmiddels sneller gaat.MvdV75 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:50:
[...]
Hier ook begin Oktober een Carbon Schwarz besteld. Productie zou week 49/2022 zijn is week 50 geworden op 12-12-2022. Levering zou week 12 zijn maar is nu vervroegd naar week 9. Auto is onderweg naar de haven van vertrek. Zal me benieuwen
Bij ons een 50 tal denk ik dit jaar 😅😅Timmie schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:38:
[...]
Van Osch in Hasselt.
Via ons bedrijf alleen al zijn er daar volgens mij dit jaar minstens 15 ix3's besteld.
Kan verklaren waarom het ook wat langer duurt.
raar... die van mij is april besteld en nog geen productiedatum gekregen.MvdV75 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:50:
[...]
Hier ook begin Oktober een Carbon Schwarz besteld. Productie zou week 49/2022 zijn is week 50 geworden op 12-12-2022. Levering zou week 12 zijn maar is nu vervroegd naar week 9. Auto is onderweg naar de haven van vertrek. Zal me benieuwen
Dat is wel lang, rond zelfde periode besteld en volgende week donderdag ophalen.Timmie schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:22:
[...]
Afwerking is top, stoelen zitten heerlijk, audio is geweldig en hij rijdt (zweeft) als een zonnetje! Eerste elektrische auto, maar wat een genot.
Ik ben één van de lucky few die de auto afgelopen oktober heeft besteld. Het was een auto in bestelling (afgezegd door koper), dus ik kon alleen niets kiezen. Aan de andere kant, wat wil je nog kiezen: High Executive, shadow pack, Sophistico Grau, mokka leder en trekhaak. Ik kan niets anders wensen!
Zou eerst via Alphabet gaan met een ‘gratis’ set 19 inch velgen voor de winterbanden. Uiteindelijk toch via leaseplan, dus helaas gewoon bandjes wisselen. Via leaseplan kon dat niet bij de dealer. De dealer had wel alvast banden besteld bij Euromaster (Michelin). Vandaag voor een wissel gegaan, met 30 min kon ik weer op pad (zonder schade)!
Herken wel het ‘kraken’ bij parkeren, maar is misschien ook omdat de auto verder zo ongelooflijk stil is.
Eind deze maand op wintersport, is kijken hoe dat gaat. Voor nu een tevreden man!
:strip_exif()/f/image/4VADKFTao4dSFLFMitdniFVs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pW8i5hljYN9byB0tyJYUxKT6.jpg?f=fotoalbum_large)
Tarmarc schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:28:
Afgelopen weekend mijn fietsendrager gebruikt en tot mijn verbazing werken de ondersteunende systemen niet meer. Afstandsregeling en rijassistent (lane assist etc) zijn niet meer te gebruiken en worden uigeschakeld
zodra je iets op de trekhaak plaatst/aansluit. Nu is de rijbaanassistent niet zo'n ramp, maar naar Spanje gaan (met fietsendrager) zonder actieve cruise control is op zijn minst te zeggen ongemakkelijk. Begrijp ook niet waarom de cruiscontrol niet meer zou kunnen werken als je iets aan je wagen hangt...Is dit een bekend euvel en is er een oplossing?
:strip_exif()/f/image/j06OwW43T2ugqWI5njml1sgi.jpg?f=fotoalbum_large)
Probeer dit eens. Zit het boekje toch ff door te lezen
Gereden met Waze voor de files en de BMW navigatie en ABRP aan voor het laden. Ik heb daarbij ABRP gevolgd qua laden want BMW laat vaak krap de accu leegrijden met een lange stop tot gevolg. Uiteindelijk zal het ws weinig uitmaken maar sta liever niet zo lang stil elke keer. Ook nu weer 5 laadstops moeten maken. Drie van rond de 20 minuten, een lange etenspauze van 45 min waarbij de accu tot 98% is opgeladen en een korte boost stop van 10 minuten. Twee keer fastned een keer ionity, allego en e.on. Het rare is alleen dat de stop bij de allego paal niet geregistreerd staat in de laadhistorie in de app van BMW
Bij de laatste stop 35km meer geladen dan aanbevolen en dat was maar goed ook. Want het was enorm pestweer met harde wind en forse regen. Daarbij snelheid van 130, dakkoffer en vijf man met bepakking. Ik zag regelmatig een verbruik op de teller langskomen van tussen de 40 en 55 dus ging best hard. Uiteindelijk de twijfel of ik nog een keer zou stoppen of het zou redden maar het er toch maar op gegokt. Op een gegeven moment komt de melding ‘aandrijfvermogen gereduceerd’ met een mooi schildpadje erbij en werden de andere inzittenden toch wat ongerust. Met nog een bereik van 3km de auto op de oprit geparkeerd dus pakte goed uit
Ik kan hem morgen weer ophalen, dus ben benieuwd wat ze zeggen. Had 1 januari precies hetzelfde. (18k km gereden)iX3-2022 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:27:
[Afbeelding]
Na 40k kilometers zonder enkel probleem opeens dit. Niet meer voor of achteruit te krijgen, ook geen P stand mogelijk dus deuren ook niet op slot. Hij liep na een half wel weer maar nog steeds melding, op de vrachtwagen naar de dealer dus.
Ben benieuwd. Denk dat het een software dingetje is.The_Realest schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 21:54:
[...]
Ik kan hem morgen weer ophalen, dus ben benieuwd wat ze zeggen. Had 1 januari precies hetzelfde. (18k km gereden)
Ben zeer tevreden over de eerste 2000km.
-Geen last van een koud interieur. Wel merk ik dat we nu op 20.5/21 en 22 graden ingesteld staan waar dat voorheen aan mijn kant gewoon 20 graden was. Maar eenmaal de goede temp gevonden, bleef het stabiel en aangenaam.
-Geluid: Wat een rust. Had dan wel een skikoffer op het dak maar verder nagenoeg geen geluidjes. Wel is het zo door het gemis van een motorgeluiden dat je "meer" hoort.
-Voorverwarmen van het interieur is heerlijk. Moet je er wel aan denken.
-Voorverwarmen van de batterij eenmaal nodig gehad. Auto geeft dit vanzelf aan. Zowel bij een gepande stop als bij een erg lege accu. Je moet wel akkoord geven. Overigens bij alle snelladers maximaal kunnen laden (los van de eerste stop maar die palen deden niet meer dan 30kw).
-Actieradius klopt erg aardig. Veranderende omstandigheden worden vrij snel verwerkt in de actieradius.
-De auto houdt zijn laadplan vrij lang vast. Pas zodra je resterende kilometers op de volgende laadstop onder de 40/30km komt (of is het 5% soc?), komt er een melding om tussentijds te laden. Vond dat in het begin wat eng, maar vertrouw er nu op.
-De laserlicht optie is echt uitmuntend. In de vorige auto's had ik "normaal" adaptive led wat al goed werkte en ook altijd een leuk show gaf. De laserlichten gebruiken voor zowel het gewone als groot licht een andere techniek die minder opvallend maar wel nog beter werkt. De laser functie zelf is leuke gimmick maar heb ik maar zelden onderweg in actie gezien. Wel leuk hier in de velden als er verder geen verkeer is.
Wat ik wel raar vind, is dat een locatie doorgestuurd vanuit de app niet leidt tot een laadstrategie voorstel. De Navi geeft wel aan dat je het niet gaat halen en dat je moet laden maar de vervolgkeuze die je krijgt, geeft slechts een lijst van mogelijk laders. Geen plan. Zoek ik die locatie zelf op in de auto, volgt binnen enkele seconden een plan. Dat moet opgelost worden.
En ik krijg park mobile niet gekoppeld aan de auto. Ook dit moet opgelost worden.
Grz D.
Heb de auto zojuist weer opgehaald. En ze denken dat het idd een software dingetje was.iX3-2022 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 23:06:
[...]
Ben benieuwd. Denk dat het een software dingetje is.
Ook is er een terugroepactie voor de IX3 schijnbaar en daar zou het idd mee te maken kunnen hebben (icm software).
Softwareversie staat nu op: 11/2022.43
Ben benieuwd of ik het nog een keer ga meemaken of dat het nu goed is.
Krijg ik ook niet voor elkaar, beetje irritant, maar geen groot probleemDomiGijzen schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:43:
En ik krijg park mobile niet gekoppeld aan de auto. Ook dit moet opgelost worden.
Volgende keer als de drager er op zit even testen of het systeem het wel doet met alleen de cruise functie ingeschakeld via de "mode" knop..... zou al een hele win zijn....Thnx!MvdV75 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:19:
[...]
[Afbeelding]
Probeer dit eens. Zit het boekje toch ff door te lezen
Heb je veel last van wachttijden bij laadstations of zoek je een tijd/dag uit waarbij de verwachte verkeersdrukte laag is..?goirke schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:14:
Inmiddels al weer een paar dagen terug uit Oostenrijk en ook de terugweg is eigenlijk heel smooth gelopen. Door omstandigheden alleen moeten rijden maar door het comfort nog helemaal fris bij thuiskomst.
Gereden met Waze voor de files en de BMW navigatie en ABRP aan voor het laden. Ik heb daarbij ABRP gevolgd qua laden want BMW laat vaak krap de accu leegrijden met een lange stop tot gevolg. Uiteindelijk zal het ws weinig uitmaken maar sta liever niet zo lang stil elke keer. Ook nu weer 5 laadstops moeten maken. Drie van rond de 20 minuten, een lange etenspauze van 45 min waarbij de accu tot 98% is opgeladen en een korte boost stop van 10 minuten. Twee keer fastned een keer ionity, allego en e.on. Het rare is alleen dat de stop bij de allego paal niet geregistreerd staat in de laadhistorie in de app van BMW![]()
Bij de laatste stop 35km meer geladen dan aanbevolen en dat was maar goed ook. Want het was enorm pestweer met harde wind en forse regen. Daarbij snelheid van 130, dakkoffer en vijf man met bepakking. Ik zag regelmatig een verbruik op de teller langskomen van tussen de 40 en 55 dus ging best hard. Uiteindelijk de twijfel of ik nog een keer zou stoppen of het zou redden maar het er toch maar op gegokt. Op een gegeven moment komt de melding ‘aandrijfvermogen gereduceerd’ met een mooi schildpadje erbij en werden de andere inzittenden toch wat ongerust. Met nog een bereik van 3km de auto op de oprit geparkeerd dus pakte goed uit
Heb zowel de heen- er terugweg op vrijdag gereden waarbij ik heen om 11.00 ben vertrokken ivm school van de de kids en terug om 13.00 vanuit Oostenrijk zodat we 's ochtends nog de piste op konden. Dat kwam dit jaar toevallig zo uit zodat we op tijd voor o&n weer thuis zouden zijn.Tarmarc schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:59:
[...]
Heb je veel last van wachttijden bij laadstations of zoek je een tijd/dag uit waarbij de verwachte verkeersdrukte laag is..?
Op de heenweg een keer 3 minuten moeten wachten op een Ionity locatie waar alle vier de laders bezet waren. Verder kon ik overal zo aansluiten. Waarschijnlijk was dit wel anders geweest als we op zaterdag hadden gereden.
- Besteld door leasingmaatschappij begin juli 2022, vermoedelijke leverdatum van 07/05/2023
- Eind november al van de boot gekomen in Europa, wellicht Zeebrugge (aangezien het over een Belgische dealer gaat)
- Geleverd bij de dealer in de laatse week van het jaar (vorige week), dus de levertijden vanuit de havens lijkt nog steeds ~4 weken te zijn
Wachten dus bijna voorbij hier
[ Voor 0% gewijzigd door VonWafflehelm op 04-01-2023 15:36 . Reden: Typos ]
Probleem is een groot woord. Maar het is wel een fijne optie. En het zit erop, dan moet het ook werkenBataviaanBMW schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:13:
[...]
Krijg ik ook niet voor elkaar, beetje irritant, maar geen groot probleem
Laser licht is toch geen lever issue op? En de schop modus is wel al enige tijd niet leverbaar. Er waren geruchten dat het naderhand te fixen zou zijn maar daar gaf mijn dealer nu alweer van aan dat dat niet doorgaat.VonWafflehelm schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:34:
Update van mijn iX3 die misschien interessant is voor anderen om een idee te krijgen van de levertijden:Hoewel ik blij ben met de levertermijn heeft de dealer wel gemeld dat er 2 dingen dan toch niet opzitten: Laserlight en handloze comforttoegang voor de koffer. Ik had niet verwacht dat er nog gebreken zouden zijn aangezien er redelijk wat meldingen waren in dit topic over recente leveringen waar deze opties toch gewoon bij zaten, maar helaas. Beetje sneu van die Laserlight, maar niet de moeite waard om nog 's 9 maanden (dixit dealer) te wachten op een nieuwe waarbij ze waarschijnlijk niet eens echt kunnen garanderen dat het er wel bij zit.
- Besteld door leasingmaatschappij begin juli 2022, vermoedelijke leverdatum van 07/05/2023
- Eind november al van de boot gekomen in Europa, wellicht Zeebrugge (aangezien het over een Belgische dealer gaat
- Geleverd bij de dealer in de laatse week van het jaar (vorige week), dus de levertijden vanuit de havens lijkt nog steeds ~4 weken te zijn
[ Voor 69% gewijzigd door DomiGijzen op 04-01-2023 15:37 ]
Grz D.
Volgens de dealer zorgen de chiptekorten ook voor tekorten van Laserlight en geven ze de voorrang aan 6, 7 en 8 reeksen waardoor het dus niet op deze iX3 zit. Geen idee of dat de werkelijke reden is, in de originele bestelbon staat het in ieder geval wel dus daar ligt het niet aan *shrug*DomiGijzen schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:35:
Laser licht is toch geen lever issue op? En de schop modus is wel al enige tijd niet leverbaar. Er waren geruchten dat het naderhand te fixen zou zijn maar daar gaf mijn dealer nu alweer van aan dat dat niet doorgaat.
De grootste verschillen van de iX3 t.o.v. de M3 zijn:STIMPPYYY schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:04:
[...]
Gefeliciteerd. Mooie auto! Mag ik vragen wat de grootste verschillen zijn met de M3. Heb je ook nog alternatieven proefgereden en wat maakte de keus voor BMW voor jou?
- meer ruimte, zowel voor als achterin. Zelfde geldt voor de kofferbak. De M3 had ook wel een grote kofferbak maar dat was vooral in de diepte.
- minder windgeruis bij de voorportieren tijdens het rijden. Bij de M3 had ik daar enorm veel last van
- comfortabele stoelen. Vooral achterin zit het veel fijner dan bij de M3
- climate control werkt beter.
- panoramadak kan open. Ook kan het dak afgeschermd worden
- Apple Carplay waardoor ik nu met Waze kan navigeren. Ik vind overigens ook de navigatie van BMW beter werken dan die van de M3. Ook Android Auto is mogelijk. Beide waren geen optie bij de M3.
- niet alles zit verstopt achter een menu, zoals bij de M3. Sinds de holiday update in 2021, is het menu van de M3 aanzienlijk minder geworden. Veel functies (bijv. energieverbruik tijdens een rit) waren pas zichtbaar door naar het menu te gaan. Bij de BMW kun je veel makkelijker bepaalde functies activeren.
Hoewel ik ontzettend blij ben met de BMW, zijn er ook wel dingen die bij de M3 beter waren:
- de range is beter. Met de M3 haalde ik bij een accu van 90% wel de 450km. Ook is de M3 veel efficiënter.
- hoewel de app van de iX3 mij niet tegenvalt, kun je met de app van de M3 veel meer doen. De Tesla app geeft ook meldingen als er bijv. nog portieren open staan of als het alarm afgaat. Met de Tesla app kan je bijv. ook ventileren door ramen te openen, kofferbak openen etc. Dat kan met de BMW app niet.
- de M3 heeft een frunk (deze kun je via een omweg ook wel realiseren voor de iX3).
- bij de achterbank van de M3 heb je in het midden geen verhoging, wat bij de BMW wel het geval is. Dat maakt het wel minder comfortabal voor een volwassene om achterin te zitten in het midden.
Ik heb een paar auto's proefgereden, waaronder de Tesla Model Y en de BMW i4. De BMW i4 is echt een ontzettend mooie auto, alleen absoluut geen gezinsauto. Achterin kwam ik met mijn hoofd al tegen het dak aan, terwijl ik absoluut niet de langste ben. De Tesla Model Y heb ik ook nog overwogen maar dat zou voor mij bijna hetzelfde zijn als bij de M3 en de BMW iX3 kostte toen 10.000 euro meer maar was wel veel luxer. Pas toen ik de auto had besteld, kwam een aantal weken later de RWD versie van de Model Y voor 50.000 euro en dat had ik misschien nog wel overwogen als ik de BMW al niet besteld had. In het verleden had ik nog wel een Hyundai Kona proefgereden maar toentertijd had ik voor de M3 gekozen. De Kona was nu geen optie, omdat de voorkeur van mijn vriendin ook naar BMW ging. Een Audi was geen optie, omdat de schoonfamilie slechte ervaringen had
Ik heb 3,5 jaar met heel veel plezier gereden in de M3, maar ik rij nu met nog meer plezier in de iX3
Wow, dat is dan toch een serieuze inkorting van de initieel geschatte levertermijn!VonWafflehelm schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:34:
Update van mijn iX3 die misschien interessant is voor anderen om een idee te krijgen van de levertijden:Hoewel ik blij ben met de levertermijn heeft de dealer wel gemeld dat er 2 dingen dan toch niet opzitten: Laserlight en handloze comforttoegang voor de koffer. Ik had niet verwacht dat er nog gebreken zouden zijn aangezien er redelijk wat meldingen waren in dit topic over recente leveringen waar deze opties toch gewoon bij zaten, maar helaas. Beetje sneu van die Laserlight, maar niet de moeite waard om nog 's 9 maanden (dixit dealer) te wachten op een nieuwe waarbij ze waarschijnlijk niet eens echt kunnen garanderen dat het er wel bij zit.
- Eind november al van de boot gekomen in Europa, wellicht Zeebrugge (aangezien het over een Belgische dealer gaat)
Dat geeft mezelf (en de andere wachtenden onder ons) toch wat goede hoop...
Hmmm, vreemd… bij mij werkt de Parkmobile prima. Ik krijg zelfs een parkeeractie voorgesteld op de mid- scherm als ik in een betaald-parkeren zone stopt.DomiGijzen schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:43:
Is parkmobile dan niet gewoon een app op de iPhone? Mis ik iets?naupegus schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:47:
[...]
Hmmm, vreemd… bij mij werkt de Parkmobile prima. Ik krijg zelfs een parkeeractie voorgesteld op de mid- scherm als ik in een betaald-parkeren zone stopt.
Wel vervelend dat de handloze comforttoegang voor de koffer niet meegeleverd wordt. Dit was ook het eerste waar ik naar vroeg toen ik de auto geleverd kreeg vorige week en gelukkig bleek de functie erop te zitten. Hopelijk vergist de dealer zich en krijg je het er toch nog bij!VonWafflehelm schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:34:
Hoewel ik blij ben met de levertermijn heeft de dealer wel gemeld dat er 2 dingen dan toch niet opzitten: Laserlight en handloze comforttoegang voor de koffer. Ik had niet verwacht dat er nog gebreken zouden zijn aangezien er redelijk wat meldingen waren in dit topic over recente leveringen waar deze opties toch gewoon bij zaten, maar helaas.
Dat is hoe het hoort. Maar ik kan de auto niet verbinden aan mijn account.naupegus schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:47:
[...]
Hmmm, vreemd… bij mij werkt de Parkmobile prima. Ik krijg zelfs een parkeeractie voorgesteld op de mid- scherm als ik in een betaald-parkeren zone stopt.
Beide. Parkmobile is een service die je middels een app op je telefoon kunt gebruiken en ook op kenteken werkt. Via de app in de auto kun je verder, eenvoudiger, een parkeeractie activeren en beëindigen. De auto/app ziet waar je bent en doet een voorstel. Rij je weg, dan krijg je een herinnering.sis3970 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:14:
[...]
Is parkmobile dan niet gewoon een app op de iPhone? Mis ik iets?
Dus je kunt onder de bumper schoppen en dan opent je achterklep?quanggie schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:28:
[...]
Wel vervelend dat de handloze comforttoegang voor de koffer niet meegeleverd wordt. Dit was ook het eerste waar ik naar vroeg toen ik de auto geleverd kreeg vorige week en gelukkig bleek de functie erop te zitten. Hopelijk vergist de dealer zich en krijg je het er toch nog bij!
Grz D.
Ja.DomiGijzen schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:34:
[...]
Dus je kunt onder de bumper schoppen en dan opent je achterklep?
Ja, die heb ik achteraf ingekocht via BMW store (er was een flinke korting paar weken geleden…. 60%?).quanggie schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:46:
Heeft iemand het Adaptief M onderstel als optie? Ik zag dit als upgrade staan in de BMW store en was benieuwd of dit een toegevoegde waarde is aan de auto.
Ik vind het heel erg prettig qua rijeigenschapen. Je krijg zelfs de mogelijkheid om ECO-PRO modus in te stellen met SPORT onderstel. (Dus je krijgt twee extra modi - ECO-PRO INDIVIDUEEL en SPORT INDIVIDUEEL met extra opties qua ophanging, motor, licht, airco….).
Voor mij was het geld waard.
[...]
Dat is hoe het hoort. Maar ik kan de auto niet verbinden aan mijn account.
[...]
Ik had die functionaliteit niet in het begin. Ik kon de parkeeractie starten maar niet stoppen en ik had geen locatie voorstel. Hij begon volledig te werken vrij recent, daroom dacht ik dat ie eindelijk bug-vrij was….
Zeer raar
Momenteel heb ik via Numobi een laadstation waarbij ik tot 22kW kan laden.
Ik vraag mij af of ik via BMW configuratie het opladen kan beperken tot 11kWh bijvoorbeeld.
Heb tot hiertoe niets gevonden, iemand ervaring of tips?
Verwijderd
In mijn vorige auto, een Mercedes estate, had ik in de koffer een bagagenet. De iX3 heeft dit niet. Heeft er iemand ervaring met een aftermarket bagagenet? Of een ander systeem om kleinere voorwerpen te vervoeren? Ik heb er nu een paraplu inliggen en die is redelijk beweeglijk bij snel accelereren of hard remmen.
Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
Ik heb de paraplu onder de vloerplaat klep liggen. Dan ligt ie redelijk stabiel. Bagagenet kun je via BMW bestellen.mouse1277 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:51:
Ik rijd sinds vorige week vrijdag naar alle tevredenheid in mijn nieuwe BMW iX3 High Executive.
In mijn vorige auto, een Mercedes estate, had ik in de koffer een bagagenet. De iX3 heeft dit niet. Heeft er iemand ervaring met een aftermarket bagagenet? Of een ander systeem om kleinere voorwerpen te vervoeren? Ik heb er nu een paraplu inliggen en die is redelijk beweeglijk bij snel accelereren of hard remmen.
Grz D.
Is dit iets exclusiefs voor NL? Ik ben een BE rijder, en heb in de parkmobile app geen optie om te connecten met BMW Connect. Ook in de auto heb ik geen parkmobile app.sis3970 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:14:
[...]
Is parkmobile dan niet gewoon een app op de iPhone? Mis ik iets?
Zijn er BE rijders die dit hebben? Zou hier in Antwerpen wel zeer handig zijn tbh.
Weet iemand of BimmerCode werkt op de ix3?
:strip_exif()/f/image/3VhhJC40HNZ7wDfUHFqGyzx7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Planken op 06-01-2023 10:35 ]
Voor BMW IX3 Inspiring, Carbon Schwarz, 20inch velgen, zwart getinte ruiten en interieurlijst aluminium rhombicle. Voor het overige niets van opties, buiten wat standaard aanwezig is.
Bestelling werd geplaatst op 28/12/2022 en bevestigd 29/12/2022.
Ik gok van wel, ik krijg het zelf ook niet in orde (BE rijder). Zou inderdaad wel handig zijn.sis3970 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:20:
[...]
Is dit iets exclusiefs voor NL? Ik ben een BE rijder, en heb in de parkmobile app geen optie om te connecten met BMW Connect. Ook in de auto heb ik geen parkmobile app.
Zijn er BE rijders die dit hebben? Zou hier in Antwerpen wel zeer handig zijn tbh.
Parkmobile bestaat ook in BE maar vrij beperkt als ik de kaart met locaties bekijk. Met een BE account parkeren in NL zou niet gaan.boskantman schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:18:
[...]
Ik gok van wel, ik krijg het zelf ook niet in orde (BE rijder). Zou inderdaad wel handig zijn.
https://parkmobile.be/
Ik heb gewoon een BMW net besteld.mouse1277 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:51:
Ik rijd sinds vorige week vrijdag naar alle tevredenheid in mijn nieuwe BMW iX3 High Executive.
Je kan ook bij Skoda kijken voor accessoires, die hebben wel wat smart organizers met Velcro die ook goed werken...
bijna dagelijks denkik.. enorm frustrerendhedwigvb schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:54:
Zijn er nog mensen die heel regelmatig opnieuw moeten inloggen in de App? (Telefoon is Samsung S20 FE met Android 13)
Nadat de dealer een software-update heeft uitgevoerd, zijn alle problemen verdwenen. Advies: laat je IX3 updaten, je hebt echt geen zin dat je dit tijdens de wintersport overkomt.iX3-2022 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:27:
[Afbeelding]
Na 40k kilometers zonder enkel probleem opeens dit. Niet meer voor of achteruit te krijgen, ook geen P stand mogelijk dus deuren ook niet op slot. Hij liep na een half wel weer maar nog steeds melding, op de vrachtwagen naar de dealer dus.
375km hierkx22 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:15:
Hiervoor contact opnemen met de laadpaal specialist. Want een laadpaal heeft een ingebouwde beschermingssensor die naar deze kWh brengt wanneer het een fout detecteert.RBNDR schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 06:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kom thuis met laden niet boven de 3-4 kW. Heel irritant natuurlijk. Heb 3 fase stroom en een EV Box homeline. Weliswaar een wat ouder model (2015 gok ik), maar wel 11 kW.
Alle ideeën/tips/checks zijn welkom…
Je staat op Max 12amp, dat zou ook een probleem kunnen zijn. Heb je stroombeperking aan staan in je laden menu?RBNDR schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 06:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kom thuis met laden niet boven de 3-4 kW. Heel irritant natuurlijk. Heb 3 fase stroom en een EV Box homeline. Weliswaar een wat ouder model (2015 gok ik), maar wel 11 kW.
Super erg voor de slachtoffers en hun naasten.
Is inderdaad een iX3 pre-lci
Vraag me wel af waarom die veiligheid systemen kennelijk niet hebben ingegrepen? Hoe zit dat eigenlijk? Want ik dacht dat de auto zelf een noodstop maakt bij het zien van voetgangers?
Het is natuurlijk beetje speculeren met een bestuurder die wellicht onwel is geworden…
Ben toch gegaan voor de spullen van Stayhold en die zijn vandaag geleverd.xjs678qr schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:39:
[...]
Ik heb gewoon een BMW net besteld.
Je kan ook bij Skoda kijken voor accessoires, die hebben wel wat smart organizers met Velcro die ook goed werken...
Ik moet zeggen: werkt meer dan prima en kan nu alles naar wens vastzetten.
Denk toch dat er ergens een beperking ingesteld staat (auto of lader).RBNDR schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 06:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb mijn auto sinds vorige week vrijdag en als ik hem verbind met mijn nieuwe 3-fase Easee loopt ie meteen richting de 11kW.
Nooit. Poco F3 hier.hedwigvb schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:54:
Zijn er nog mensen die heel regelmatig opnieuw moeten inloggen in de App? (Telefoon is Samsung S20 FE met Android 13)
Heb deze een poosje geleden gekocht en moet zeggen ideaal, alles wat je erop legt blijft liggen en je beschermt ook nog eens je vloerbedekking :mouse1277 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:51:
https://www.mattenloods.n...eden/bmw-ix3-kofferbakmat
Wat vreemd…ik heb wel een bagage net erbij gekregen. Zat gewoon opgeborgen in de kofferbak…mouse1277 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:51:
Om op de vloer te spannen om zo objecten vast te zetten? Of het net dat je bij de bank tegen de hemel zet om te voorkomen dat je hond door de voorruit vliegt?Leon85 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:47:
[...]
Wat vreemd…ik heb wel een bagage net erbij gekregen. Zat gewoon opgeborgen in de kofferbak…
Grz D.
Is een hondenopvangnet die bijgeleverd wordt🙄.DomiGijzen schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:05:
[...]
Om op de vloer te spannen om zo objecten vast te zetten? Of het net dat je bij de bank tegen de hemel zet om te voorkomen dat je hond door de voorruit vliegt?
Niets voor op de laadvloer, dat mis ik ook wel
Het laatste…een net wat voorkomt dat de hond of andere bagage je om de oren vliegt. Dacht dat dit bedoeld werd maar zie nu dat het inderdaad gaat om kleine spullen op de bagagevloer te spannen.DomiGijzen schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:05:
[...]
Om op de vloer te spannen om zo objecten vast te zetten? Of het net dat je bij de bank tegen de hemel zet om te voorkomen dat je hond door de voorruit vliegt?
[ Voor 9% gewijzigd door Leon85 op 08-01-2023 16:45 ]
En de Trunk uit de startpost is ook een mooie aanvulling. Zet je er in een paar minuten in en daar heb ik nu al die kabels liggen. Maar als je ze (vaker) nodig hebt is achterin misschien toegankelijker.
Grz D.