Gebruik je toevallig Safari? Chrome doet t wel.MM1974 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:14:
[...]
Waar dien je het vin nummer dan in te voeren?
Grz D.
Gebruik je toevallig Safari? Chrome doet t wel.MM1974 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:14:
[...]
Waar dien je het vin nummer dan in te voeren?
Grz D.
Hoeveel was de SoC (state of charge)? Boven de 50-60% batterij zakt die terug naar 50-60kW. Boven de 80% nog verder. Op Fastnet staat de laadcurve van de iX3, hij houd zeker geen 100+ volkevinovs schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:50:
Deze week een eerste ervaring met snelladen. Had +- 15 minuten voor aankomt pre-heating aangezet, temperatuur zat rond het vriespunt.
Bij aanvang ging het goed, meteen naar de 130-140.
Maar toen ik 20 minuutjes later terug kwam, was de laadsnelheid flink aan het zakken.
Zelfs tot maar 58...
Is dat ook een cold gating issue?
Dat tijdens het opladen de batterij terug afkoelt?
Niets geks na 20 minuten lijkt me. Zoals @Klinkschakel al aangeeft zakt de snelheid terug naarmate je hogere SoC geladen hebt.kevinovs schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:50:
Deze week een eerste ervaring met snelladen. Had +- 15 minuten voor aankomt pre-heating aangezet, temperatuur zat rond het vriespunt.
Bij aanvang ging het goed, meteen naar de 130-140.
Maar toen ik 20 minuutjes later terug kwam, was de laadsnelheid flink aan het zakken.
Zelfs tot maar 58...
Is dat ook een cold gating issue?
Dat tijdens het opladen de batterij terug afkoelt?
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
heb je een idee wat ze toen gedaan hebben?BatW schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:54:
[...]
Vorig jaar heeft de dealer het bij mijn pre-LCI met BMW Nederland opgelost en sindsdien geen probleen meer.
Heb nu af en toe wel het probleem met alleen FastNed dat auto een communicatie fout geeft en laden stopt. Laadkabel wordt dan rood in display. Eigenlijk gebruik ik alleen Tesla HPC laders en die gaan ook gelijk naar de laadcurve en is ook nog eens stukken goedkoper dan FastNed enz.
[ Voor 30% gewijzigd door DomiGijzen op 17-12-2022 20:16 ]
Grz D.
Ik heb ze vandaag op 1 band even opgelegd. Eerste keer was wel even bekijken om ze op maat in te stellen, de handleiding was daar wat summier en ik moest de ketting wat langer maken (meer schakels lossen)RBNDR schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:30:
[...]
Hoor graag jouw ervaring met de loopvlakketting. Ik heb ze op mn bestellijstje staan voor de wintersport eind januari… (eerst moet de auto nog geleverd worden ;-) )
Het dimlicht stuurt zeker mee, ook bij kleine stuuruitslag. De lichtschakelaar moet wel op AUTO staan, als met de schakelaar de lampen handmatig aan zijn gezet, dan staat adaptieve verlichting uit.DomiGijzen schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:12:
Wat zijn de ervaringen met de adaptieve verlichting?
Net een stuk in het donker gereden en merk dat het dimlicht absoluut niet mee beweegt. Bij een volledige stuur uitslag gaan de zijwaartse lampen wel aan.
Enkel bij auto grootlicht zag ik iets bewegen.
[ Voor 88% gewijzigd door mrdop op 17-12-2022 22:30 ]
Gisteren avond nog het een en ander opgezocht. Zie toch bij diverse filmpjes geen meebewegende lampen maar bij andere wel. Heb je de laser optie? Lees dat die een andere techniek gebruiken en daardoor niet de typische beweging laten zien maar wel de bocht verlichten.mrdop schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 22:26:
[...]
Het dimlicht stuurt zeker mee, ook bij kleine stuuruitslag. De lichtschakelaar moet wel op AUTO staan, als met de schakelaar de lampen handmatig aan zijn gezet, dan staat adaptieve verlichting uit.
Grz D.
kan iemand die zijn iX3 deze maand heeft opgehaald laten weten welke software versie er op de iX3 staat? Te vinden via 'CAR / instellingen / algemene instellingen / remote software upgrade (RSU)'.stopie schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:28:
Elk moment komt er een nieuwe software release uit via de RSU de 2022/07.xyz. Zelf heb ik die al sinds juli, dus ben benieuwd of ik hem ook krijg i.v.m. gewijzigde softwarepakketten
Vorig jaar was er ook een versie 2021/11.xyz. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die via de dealer al een nieuwere versie rijden dan de 2022/07.xyz. Is er iemand die recent zijn auto heeft laten updaten of heeft opgehaald?
Ben benieuwd!
ik heb woensdag een afspraak voor piepen, kraken, kreunen van mijn preLCI. Ben benieuwd wat ze gaan doen. Van een premium auto mag je meer verwachten....BatW schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:49:
[...]
Ik had ook kraken en piepen en hebben er toen de remblokken van LCI ondergezet en is hele tijd weggeweest en sinds de laatste koude dagen weer terug. Ik rij altijd in B en vergeet iedere keer dit uit te zetten want komt vanuit de remmen die aangrijpen tijdens parkeren. Ik zal er morgen eens aan denken
ik heb maar even gemaild of dit direct mee kan als ik er woensdag toch ben. Ben benieuwd wat voor update. Misschien krijgen we ook allemaal meteen de nieuwste softwareBatW schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:32:
Ook een afspraak gemaakt voor 10 jan. Computer moet opnieuw worden geprogrammeerd en kan 30 minuten duren maar ook uren. Terugroep actie met Actienummer 0061400700 was bekend en is voor alle IX3's.
Heb je geen loadbalancing dan?DomiGijzen schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:12:
Verder hartstikke tevreden zover. Alleen een beetje uitkijken dat de warmtepomp thuis niet tegelijk met de auto hard aan het energieverslinden gaan
[ Voor 16% gewijzigd door goirke op 18-12-2022 11:36 ]
Jawel, maar nu nog op de totale belasting. Moet ik nog instellen om per fase te meten.
Grz D.
![]() | ![]() |
[ Voor 16% gewijzigd door stopie op 18-12-2022 14:22 ]
Niet, enkel LCI.stopie schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:25:
Er wordt niks gezegd over dat je er iets voor moet doen. Zit dat wel of de niet in de pre LCI...
Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
Bedankt! Wist ik dus nog niet. Laadcurve is duidelijk.Klinkschakel schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:59:
[...]
Hoeveel was de SoC (state of charge)? Boven de 50-60% batterij zakt die terug naar 50-60kW. Boven de 80% nog verder. Op Fastnet staat de laadcurve van de iX3, hij houd zeker geen 100+ vol
Ik lees net op een Duits forum dat iemand daar al 2022/11 heeft, geïnstalleerd via de dealer.stopie schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:06:
[...]
kan iemand die zijn iX3 deze maand heeft opgehaald laten weten welke software versie er op de iX3 staat? Te vinden via 'CAR / instellingen / algemene instellingen / remote software upgrade (RSU)'.
ik ben erg benieuwd of er 2022/11.xyz update is.
Zijn er al mensen die via RSU de 2022/07 hebben gehad?
Deze specifieke functie is volgens mij enkel voor de nieuwe iDrive, van de iX en de i4 en de toekomstige iX1.stopie schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:25:
Ik lees net in bmw privileges dat bij navigeren naar een snellaadstop de bmw zich voorbereidt op het snel laden. Er wordt niks gezegd over dat je er iets voor moet doen. Zit dat wel of de niet in de pre LCI... Zie foto's
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik had gisteren (bij -1°C) een Fastned als tussenbestemming staan. Bij aankomst steeg de laadsnelheid direct naar 160kW. Zonder voorverwarmen denk ik niet dat dat zou zijn gelukt...DjCoke schreef op zondag 18 december 2022 @ 22:41:
[...]
Deze specifieke functie is volgens mij enkel voor de nieuwe iDrive, van de iX en de i4 en de toekomstige iX1.
Ik heb nog geen enkele keer de voor verwarming gekregen wanneer ik naar de snellader rijd. Wel dat hij het voorstelt als het koud is, ongeacht of ik naar een snellader rijd met de navi. Wel begreep ik dat je de rit van te voren kunt plannen met de app en dat die dan wen voorbereidt. Maar dat heb ik niet werkende gekregen.
Inderdaad nu doet ie het wel. Echter op de BMW site van Nederland wordt er niets aangegeven over deze terugroepactie waardoor je ook geen afspraak online kan maken.DomiGijzen schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 20:16:
[...]
Gebruik je toevallig Safari? Chrome doet t wel.
Grz D.
Ben benieuwd naar welke versie je straks hebt. Kan je dat posten? Die van mij wordt woensdag gedaanDomiGijzen schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:28:
@MM1974 Gewoon bellen. Het is bekend bij ze. Mijn auto hangt er nu aan de computer. Wellicht dat ze eerst voorang willen/moeten geven aan nog te leveren auto's want ze mogen nu in principe niet leveren zonder die update.
Grz D.
Ik heb dezelfde zoals hier eerder ergens gezegd. Maar ik heb wel alle gele afstandshouders er uit moeten halen, of de ketting rolde er niet van zelf op.goirke schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:29:
Net even de König summit K66 XXL loopvlakkettingen ‘droog’ geprobeerd op de 20 inch velgen.
Je moet twee afstandshouders uit elke ketting halen om ze passend te maken voor de 275-40-20 maat. Dit is zo gebeurd.
Het daadwerkelijk omleggen van de ketting is echt een eitje. Ik denk dat de 1:41 van het instructiefilmpje per band gehaald kan worden en zelfs sneller![]()
Het laatste stukje moet zichzelf eromheen draaien als je rijdt. Zeer solide en handig systeem. Hopelijk kunnen ze straks weer ongebruikt de garage in maar mocht ik ze nodig hebben dan voorzie ik geen problemen. Het enige is dat de zwarte delen van de velg naar binnen lopen. Daardoor kan je bij het loshalen van de dop geen lange slagen maken met de sleutel.
[Afbeelding]
Zoals ik eerder al eens had aangegeven heb ik een pre-LCI en afgelopen zaterdag bij -/- 8,5 graden in Duitsland bij 300 kW Has to be lader en die begon op 19 kW bij een SOC van 28% en laden naar 80% zou 2 uur duren.xjs678qr schreef op maandag 19 december 2022 @ 06:20:
[...]
Ik had gisteren (bij -1°C) een Fastned als tussenbestemming staan. Bij aankomst steeg de laadsnelheid direct naar 160kW. Zonder voorverwarmen denk ik niet dat dat zou zijn gelukt...
[ Voor 11% gewijzigd door BatW op 19-12-2022 14:23 ]
11/2022.43. (De 43 weet ik niet meer zeker…)stopie schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:45:
[...]
Ben benieuwd naar welke versie je straks hebt. Kan je dat posten? Die van mij wordt woensdag gedaan
Grz D.
Ik kan alleen bedenken dat de instructies van de auto genegeerd wordt? Dat zou wel kunnen betekenen dat je meer degradatie krijgt? Ik heb in ieder geval met de Pre-LCI in de winter nooit fatsoenlijke laadcurve gehaald, maar toen was Tesla geen optie…BatW schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:10:
[...]
Zoals ik eerder al eens had aangegeven heb ik een pre-LCI en afgelopen zaterdag bij -/- 8,5 graden in Duitsland bij 300 kW Has to be lader en die begon op 19 kW bij een SOC van 28% en laden naar 80% zou 2 uur duren.Waanzin dus daarna naar Tesla snellader 2 km verderop en gelijk naar 93 kW wat klopt met laadcurve. Modellen van Tesla spreken me niet aan maar hun snelladers zijn natuurlijk de beste die er zijn en altijd voldoende beschikbaar.
en nog steeds onduidelijk waarom ik wel een probleem heb met andere laders en niet met die van Tesla? Begrijp ook niet waarom de kabel van Tesla stukken dunner is dan bv FastNed?
Mijn auto staat gepland om laatste week 2022/ eerste week 2023 geleverd te worden en ik heb mijn BMW contactpersoon vandaag moeten informeren over de recall…DomiGijzen schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:28:
@MM1974 Gewoon bellen. Het is bekend bij ze. Mijn auto hangt er nu aan de computer. Wellicht dat ze eerst voorang willen/moeten geven aan nog te leveren auto's want ze mogen nu in principe niet leveren zonder die update.
Ik heb geen idee hoe ze dit hebben aangepast bij de dealer i.o.m BMW Nederland. De auto gaat na 36 maanden weer retour leasemaatschappij dus maak me geen zorgen over degradatie van de accu.10 x per jaar dat hij aan de snellader hangt in de koude maanden van het jaar moet ik geen 2 uur wachten voordat ik verder kan.DjCoke schreef op maandag 19 december 2022 @ 20:09:
[...]
Ik kan alleen bedenken dat de instructies van de auto genegeerd wordt? Dat zou wel kunnen betekenen dat je meer degradatie krijgt? Ik heb in ieder geval met de Pre-LCI in de winter nooit fatsoenlijke laadcurve gehaald, maar toen was Tesla geen optie…
Mss is de kabel een stuk korter? Dan kan die ook dunner zijn.BatW schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:10:
Begrijp ook niet waarom de kabel van Tesla stukken dunner is dan bv FastNed?
Nee ik heb conform het boekje twee afstandshouders per ketting eruit gehaald en kon hem relatief eenvoudig om de band heen klemmen. Eerst de bovenste klemmen erop hangen en vervolgens schuiven de voorste eroverheen. Ik ben niet naar voren gereden om te kijken of de laatste er zelf omheen schiet, maar ga er wel vanuit gezien hoe die erom zit, de instructies en het instructiefilmpje.sevalo schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:56:
[...]
Ik heb dezelfde zoals hier eerder ergens gezegd. Maar ik heb wel alle gele afstandshouders er uit moeten halen, of de ketting rolde er niet van zelf op.
Heb je enkel het zover als de foto geprobeerd of heb je ze er proberen volledig op te leggen?
Heb ik ook geprobeerd, maar leek niet goed te komen hier. Mocht je het ooit proberen hoor ik graag je ervaringengoirke schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:12:
[...]
Nee ik heb conform het boekje twee afstandshouders per ketting eruit gehaald en kon hem relatief eenvoudig om de band heen klemmen. Eerst de bovenste klemmen erop hangen en vervolgens schuiven de voorste eroverheen. Ik ben niet naar voren gereden om te kijken of de laatste er zelf omheen schiet, maar ga er wel vanuit gezien hoe die erom zit, de instructies en het instructiefilmpje.
Ik heb dit probleem ook. De auto (CLI) is snel warm maar na half uur of zo komt er opeens alleen maar te koude lucht uit de roosters.DjCoke schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:33:
[...]
Klopt, dat helpt iets maar toch komt er na een tijdje wanneer die op temperatuur is, koude lucht in de cockpit naar binnen.
[ Voor 10% gewijzigd door ollem op 20-12-2022 16:47 ]
Je kan ook de temperatuur van de luchtstroom regelen, op minder koel afregelen via instellingen aircoollem schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:46:
[...]
Ik heb dit probleem ook. De auto (CLI) is snel warm maar na half uur of zo komt er opeens alleen maar te koude lucht uit de roosters.
Niets lijkt dan echt te helpen.
Kachel 3 of 4 graden hoger zetten doet uiteindelijk wel iets, maar dat is natuurlijkwel een vreemde oplossing.
Is dit een algemeen issue? Kan er namelijk niets verder over vinden in dit forum...
Is het de laadpaal die het #kW beslist? Ik zou denken dat de laadpaal ter beschikking stelt, maar dat de auto deze moet “trekken”?DjCoke schreef op maandag 19 december 2022 @ 20:09:
[...]
Ik kan alleen bedenken dat de instructies van de auto genegeerd wordt? Dat zou wel kunnen betekenen dat je meer degradatie krijgt? Ik heb in ieder geval met de Pre-LCI in de winter nooit fatsoenlijke laadcurve gehaald, maar toen was Tesla geen optie…
Heb jij een LCI?DomiGijzen schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:19:
[...]
11/2022.43. (De 43 weet ik niet meer zeker…)
[ Voor 8% gewijzigd door stopie op 21-12-2022 11:55 ]
Heb je gevraagd wat ze hebben gedaan?stopie schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:06:
[...]
Hoofddoel was het oplossen van piepen en kraken, eens zien of dat nu gelukt is...
Update... Met het inparkeren nog steeds veel gepiep, dus lijkt niks geholpen te hebben
Ja, van afgelopen weekend.stopie schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:06:
[...]
Heb jij een LCI?
Vandaag is er bij mij geen update doorgevoerd (preLCI) omdat bij de dealer zelf nog geen terugroepactie open stond op mijn auto.
Ik zag wel zo snel dat er een 11/2022.453 was, maar voor nu geen update bij mij(helaas)
Hoofddoel was het oplossen van piepen en kraken, eens zien of dat nu gelukt is...
Update... Met het inparkeren nog steeds veel gepiep, dus lijkt niks geholpen te hebben
Grz D.
Ze hebben alles schoongemaakt, remblokken opgeschuurd en de geleiders opnieuwd ingevet.Klinkschakel schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:03:
[...]
Heb je gevraagd wat ze hebben gedaan?
Ik wil ook de volgende keer ernaar laten kijken.
Ze moeten de remblokken van de LCI monteren volgens mijn dealer deze schijnen een andere soort vorm te hebben dan de pre-LCI versie.stopie schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:55:
[...]
Ze hebben alles schoongemaakt, remblokken opgeschuurd en de geleiders opnieuwd ingevet.
Ik heb de klantenservice gemaild eens horen wat ze zeggen. Ik zal dan nog een keer aangeven over de lci remblokken .BatW schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:58:
[...]
Ze moeten de remblokken van de LCI monteren volgens mijn dealer deze schijnen een andere soort vorm te hebben dan de pre-LCI versie.
[ Voor 7% gewijzigd door stopie op 22-12-2022 07:48 ]
maar het is dan alleen schommelen. Want als ik geparkeerd sta, en de vering belast (gewicht in de auto of aan 1 kant hangen) hoor ik niks.ATCO schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:02:
Ik heb het gepiep en gekraak ook soms op mijn LCI. Volgens mij ligt het eerder aan de vering/ophanging dan de remmen zelf. Als je bij inparkeren wat abrupter remt dan schommelt de auto wat heen en weer en dat gaat bij mij gepaard met dit geluid.
Mooi man.Leon85 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:30:
En gelijk ook maar even de grill gewisseld [Afbeelding]
Thanks. Een originele grill van BMW past niet zonder aanpassingen. Ik heb deze via GermanCarParts (eBay) besteld en past in 1x zonder enige aanpassing oid.MvdV75 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:36:
[...]
Mooi man.
Veel veilige km’s
Is dit een originele voor X3 of ene van Ali. Had gelezen dat het niet echt ging zonder aanpassingen.
Simracing and 3D-Printing enthousiast
Nog tips? Of gewoon clips aan de bovenkant losmaken en dan lomp trekken en bidden?Leon85 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:30:
En gelijk ook maar even de grill gewisseld
Dat was mijn methode, werkte prima.mouse1277 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:46:
[...]
Nog tips? Of gewoon clips aan de bovenkant losmaken en dan lomp trekken en bidden?
Assistentie systemen zijn inderdaad uitgeschakeld, ook niet mogelijk om dit via codering aan te passen. De adaptive cruise werkt echter wel, je moet dan na inschakeling de "mode" knop op het stuur gebruiken.Tarmarc schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:28:
Afgelopen weekend mijn fietsendrager gebruikt en tot mijn verbazing werken de ondersteunende systemen niet meer. Afstandsregeling en rijassistent (lane assist etc) zijn niet meer te gebruiken en worden uigeschakeld
zodra je iets op de trekhaak plaatst/aansluit. Nu is de rijbaanassistent niet zo'n ramp, maar naar Spanje gaan (met fietsendrager) zonder actieve cruise control is op zijn minst te zeggen ongemakkelijk. Begrijp ook niet waarom de cruiscontrol niet meer zou kunnen werken als je iets aan je wagen hangt...Is dit een bekend euvel en is er een oplossing?
Idem. Twee weken geleden nog eens geïnformeerd bij dealer: nog altijd geen duidelijkheid over productiedatum.Hanzzzie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:30:
De mijne zal hopelijk snel gebouwd worden
nog steeds geen info van de dealer over enige planning
Ja idem, ze wisten raar genoeg nog niets van de planning 2023... 😞Timmie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:51:
[...]
Idem. Twee weken geleden nog eens geïnformeerd bij dealer: nog altijd geen duidelijkheid over productiedatum.
De bestelling dateert al van april!
Ik begin steeds meer te vermoeden dat toen de quota van 2022 al vol waren en de productie vanaf dag één naar begin 2023 werd geschoven.
Nu ik nog, auto is op 4 december aangekomen in Bremerhaven en levering bij de dealer staat geplant voor eerste week 2023, hopelijk dat dit ook wat vlotter is en hij in ieder geval dit jaar nog op kenteken kan.RBNDR schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:59:
Begin deze maand gelost in de Bremershaven en vandaag aangekomen bij de dealer (3 weken). Helaas volgende week geen beschikbaarheid om hem rij klaar te maken 🤬, maar wel op kenteken en eerste week januari ophalen!
[ Voor 12% gewijzigd door DomiGijzen op 23-12-2022 16:56 ]
Grz D.
Dat kan toch eigenlijk niet in een bedrijf als BMW?Hanzzzie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:13:
[...]
Ja idem, ze wisten raar genoeg nog niets van de planning 2023... 😞
Ook mijn ervaring: ik vond assisted drive bij de 5 al fijn maar op de iX3 werkt het allemaal nog soepeler. Waar de 5 nogal snel in de ankers ging als een auto voor je ertussen dook anticipeert de iX3 veel natuurlijker op het verkeer.DomiGijzen schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:51:
De assisted drive is ook weer iets verfijnder dan op de 5 serie. Eigenlijk nauwelijks iets hoeven doen behalve t stuur aaien.
Heel benieuwd hoe trip naar de Oostenrijk is bevallen tov een 5 serie...Zoals gepland aangekomen in Oostenrijk. Los van 1 uur vertraging in de file. Rijdt heerlijk. Wat een rust. En snel.
Uiteindelijk 26.8kwh/100km gereden. Dus met skikoffer en auto vol. Gewoon de Max snelheid of 135 gereden.
[ Voor 6% gewijzigd door ollem op 23-12-2022 18:05 ]
Geen idee.Timmie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:36:
[...]
Dat kan toch eigenlijk niet in een bedrijf als BMW?
Of heeft het te maken met de joint venture met Brilliance?
Tnx, dat gaat goedkomen. Nog even door een dagje nat en dan ziet t er goed uit.ollem schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:03:
[...]
Ook mijn ervaring: ik vond assisted drive bij de 5 al fijn maar op de iX3 werkt het allemaal nog soepeler. Waar de 5 nogal snel in de ankers ging als een auto voor je ertussen dook anticipeert de iX3 veel natuurlijker op het verkeer.
[...]
Heel benieuwd hoe trip naar de Oostenrijk is bevallen tov een 5 serie...
Staat bij mij ook in de planning.
Heb je er nu veel langer over gedaan of viel het uiteindelijk wel mee omdat je laden en koffie/lunch/etc goed kan combineren?
(Fijne Kerstvakantie!)
Grz D.
Precies dit inderdaad. De clips aan de bovenkant gaan gemakkelijk los, de clips in het midden onderin ook. Alleen links- en rechtsonderin waren echt een b*tch om los te krijgen, rechtsonder is er bij mij een heel klein stukje afgebroken, maar denk dat de originele gril er zonder problemen terug in kan. De nieuwe gril was gewoon een kwestie van erin klikken, ging heel gemakkelijk.mouse1277 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:46:
[...]
Nog tips? Of gewoon clips aan de bovenkant losmaken en dan lomp trekken en bidden?
Goed om te horen. Wij gaan volgende maand (ook voor het eerst met de iX3. Heb je vooraf nog keuzes gemaakt in snelladers (IONITY oid) of gewoon de navigatie alle keuzes laten maken?goirke schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:11:
Wij zijn gisteren ook voor het eerst met de iX3 richting Oostenrijk gegaan. 5 man achterbak vol, dakkoffers erop en 20 inch wintersloffen.
Uiteindelijk inclusief ontzettende regen en wind in bijna heel Duitsland 28,4kWh gemiddeld. 5 stops gemaakt.
Gereden met een combinatie van de BMW navigatie, ABRP en Waze voor de files. Met m’n EV box pas en MTC laadpas niet overal kunnen laden. Gelukkig staat op de snelladers een QR voor direct laden met betaling via creditcard. Werkt echt prima. Wel eerst regelen voor de stekker in de auto te hangen anders werkt het niet 🙈 Enige paal waar ik niks kon was bij een Porsche centrum vlak aan de snelweg. Beide passen werden niet geaccepteerd en geen andere mogelijkheid voor betaling. Gelukkig ergens verderop nog een snellader waar we met 15 km te rijden op de teller aan kwamen.
Bijzonder is trouwens dat het aantal nog te rijden kilometers erg dynamisch is als je met de navigatie speelt. Soms waren we ineens 50km range ‘kwijt’ en na opnieuw instellen waren deze kilometers er weer.
Navigatie de keuze laten maken. Twee keer een eon paal gehad een keer ionity een keer fastned en een white label ergens in zuid Duitsland.RBNDR schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:09:
[...]
Goed om te horen. Wij gaan volgende maand (ook voor het eerst met de iX3. Heb je vooraf nog keuzes gemaakt in snelladers (IONITY oid) of gewoon de navigatie alle keuzes laten maken?
Wat was je ervaring qua verbruik in de bergen?
Vind dit wel bizar…waarom zouden die systemen niet werken als je een fietsen drager achterop hebt…zou het nog een verschil maken als je via car > algemene instellingen aanvinkt dat je met een aanhangwagen/fietsen drager rijdt? Waar zou die menu instelling anders voor dienen?Tarmarc schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:28:
Afgelopen weekend mijn fietsendrager gebruikt en tot mijn verbazing werken de ondersteunende systemen niet meer. Afstandsregeling en rijassistent (lane assist etc) zijn niet meer te gebruiken en worden uigeschakeld
zodra je iets op de trekhaak plaatst/aansluit. Nu is de rijbaanassistent niet zo'n ramp, maar naar Spanje gaan (met fietsendrager) zonder actieve cruise control is op zijn minst te zeggen ongemakkelijk. Begrijp ook niet waarom de cruiscontrol niet meer zou kunnen werken als je iets aan je wagen hangt...Is dit een bekend euvel en is er een oplossing?
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2022 15:24 ]
Mijn vrouw was zo enthousiast; dat het ook op de nieuwe 5 moest zitten. Ik gebruik het zelf niet echt, zij wel. Werkt prima; en komt er op de volgende (BMW) auto zeker weer op… je raakt gewend aan alle luxe; super fijn!Knutselwout schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:55:
Wat ik trouwens ontzettend gaaf vind als functie is het stoppen van de auto als je tijdens inparkeren tegen een stilstaand object dreigt aan te reiden. Ik heb nog nooit blikschade gehad, maar ik heb deze wagen iets langer dan een jaar en hij heeft al 3x ingegrepen, bij achteruit als ook vooruit rijden. Ik heb echter geen idee welke functie dit is. Ik merk dat ik er op begin te vertrouwen en steeds meer de grenzen opzoek. Dus het zou goed zijn om dat te checken voordat ik het weer ga proberen.
Ik heb trouwens het automatisch inparkeren nog niet geprobeerd. Ik heb er geen handigheid kwa aanzetten en rustig rijden, dus het duurt te lang om te testen en dan heb ik het hem al lang zelf ingeparkeerd. Iemand uitgeprobeerd?
YES and NO.... eerlijk, na eerste keer wassstraat waag ik me er niet meer aan. Na een behoorlijk akkefietje met een zwerm ganzen is die van mij bovendien in de glasscoating gegaan en gaat hij zoiezo niet meer door de WS. Mijn poetser vertelde me dat de Carbon kleur die op BMW wordt gebruikt, maar vooral op de iX3 echt heel dun is aangebracht.MM1974 schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:05:
Auto met de hand gewassen.maar het dak is lastig om droog te vegen.
Zijn er rijders met de Carbon kleur die de auto in een wasstraat wassen?
Ben beetje huiverig voor krasjes omdat het een donkere kleur is. Op een lichte metallic zie je dit niet.
Don't Speak, Just Think
Ik rij met geen enkele wagen door een wasstraat (te veel kans op swirls en krasjes). Het dak drogen is inderdaad wel een uitdaging – vermoedelijk hebben de meeste mensen hiervoor een trapje nodig. Ik kan het dak van onze Q3 Sportback volledig wassen/drogen zonder trapje, maar bij de iX3 heb ik twee treden nodig om aan het midden van het dak te geraken. Als droogdoek gebruik ik een Liquid8r van The Rag Company; die slorpt het meeste water in één beweging op, wat de klus toch iets eenvoudiger maakt.MM1974 schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:05:
Auto met de hand gewassen.maar het dak is lastig om droog te vegen.
Zijn er rijders met de Carbon kleur die de auto in een wasstraat wassen?
Ben beetje huiverig voor krasjes omdat het een donkere kleur is. Op een lichte metallic zie je dit niet.
Ik ga ervan uit dat er wel een voldoende (minimum) laag is aangebracht, maar het is inderdaad wel zo dat de kwaliteit van de toplaag/afwerking vaak niet geweldig is bij de iX3. Op Youtube en op dit forum zijn er een aantal goede voorbeelden van te vinden. Na de winter ga ik m’n nieuwe wagen ook eens polijsten.SdR schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:49:
[...]
Mijn poetser vertelde me dat de Carbon kleur die op BMW wordt gebruikt, maar vooral op de iX3 echt heel dun is aangebracht.
zelfde bevindingen over de lak, dit is eigenlijk schandalig voor zo een wagen, ik vind het vreemd dat dit hier niet vaker naar boven komt.SdR schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:49:
[...]
YES and NO.... eerlijk, na eerste keer wassstraat waag ik me er niet meer aan. Na een behoorlijk akkefietje met een zwerm ganzen is die van mij bovendien in de glasscoating gegaan en gaat hij zoiezo niet meer door de WS. Mijn poetser vertelde me dat de Carbon kleur die op BMW wordt gebruikt, maar vooral op de iX3 echt heel dun is aangebracht.
Hier probleemloos door de WS, je moet “automatische remingreep zij” en “achter” (ook) uitzetten (onderdeel van de PDC), dan gaat het prima.Insidio2 schreef op maandag 26 december 2022 @ 19:53:
[...]
alle veiligheidssytemen uitgezet, carwash modus terwijl hij in neutraal staat, autohold uitgeschakeld...
Ik heb dit soort zaken nooit aangepast en gaat prima door de wasstraat.mrdop schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:22:
[...]
Hier probleemloos door de WS, je moet “automatische remingreep zij” en “achter” (ook) uitzetten (onderdeel van de PDC), dan gaat het prima.
Ik heb die sowieso uit staan: die grijpen veel te vroeg in...-En4Cer- schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:31:
[...]
Ik heb dit soort zaken nooit aangepast en gaat prima door de wasstraat.
Hangt van type wasstraat af. In de wasstraten waarin de auto aan de wielen door een rail wordt voortgetrokken door de wasstraat remt de iX3 af (maakt noodstop) wanneer de borstels de PDC te dicht naderen. Vindt de wasstraatbeheerder nooit zo fijn … 😀-En4Cer- schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:31:
[...]
Ik heb dit soort zaken nooit aangepast en gaat prima door de wasstraat.
Is mijn ervaring ook dat je gewoon wat gratis druppels en pasjes in je auto moet hebben liggen. Ik heb naast mijn zakelijke MTC pas ook Recharge van Shell, Plugsurfing en Maingau zijn mijn favoriet in EU. Nog nooit een laadpaal gevonden die niet met Maingau/Plugsurfing werkt.goirke schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:11:
Wij zijn gisteren ook voor het eerst met de iX3 richting Oostenrijk gegaan. 5 man achterbak vol, dakkoffers erop en 20 inch wintersloffen.
Uiteindelijk inclusief ontzettende regen en wind in bijna heel Duitsland 28,4kWh gemiddeld. 5 stops gemaakt.
Gereden met een combinatie van de BMW navigatie, ABRP en Waze voor de files. Met m’n EV box pas en MTC laadpas niet overal kunnen laden. Gelukkig staat op de snelladers een QR voor direct laden met betaling via creditcard. Werkt echt prima. Wel eerst regelen voor de stekker in de auto te hangen anders werkt het niet 🙈 Enige paal waar ik niks kon was bij een Porsche centrum vlak aan de snelweg. Beide passen werden niet geaccepteerd en geen andere mogelijkheid voor betaling. Gelukkig ergens verderop nog een snellader waar we met 15 km te rijden op de teller aan kwamen.
Bijzonder is trouwens dat het aantal nog te rijden kilometers erg dynamisch is als je met de navigatie speelt. Soms waren we ineens 50km range ‘kwijt’ en na opnieuw instellen waren deze kilometers er weer.
Ik rij hem wekelijks door de wasstraat want heb een abbo en altijd met iedere wagen gedaan en ook bij zonlicht zie ik geen krassen oid. Ik hem wel een pre-LCI vanaf maart 2021 dus misschien was dit de "oer" versie.Insidio2 schreef op maandag 26 december 2022 @ 19:53:
[...]
zelfde bevindingen over de lak, dit is eigenlijk schandalig voor zo een wagen, ik vind het vreemd dat dit hier niet vaker naar boven komt.
Het minste dat je met een jas of broek passeert heb je krassen.
ik behandel deze wagen niet anders dan mijn vorige, maar er is echt een groot verschil ivm de kwaliteit van de lak. zou het doordat deze in china gemaakt is?
de wasstraat doe ik ook niet meer, tenzij het zo een stilstaande is.
bij een wasstraat waar de wagen wordt voortgetrokken gaat hij telkens op de rem. al vanalles geprobeerd en telkens ruzie met de uitbater.
alle veiligheidssytemen uitgezet, carwash modus terwijl hij in neutraal staat, autohold uitgeschakeld...
[ Voor 7% gewijzigd door BatW op 27-12-2022 11:24 ]
Heb je een linkje voor me?Leon85 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:30:
En gelijk ook maar even de grill gewisseld [Afbeelding]
RTFM zou niet eens van toepassing moeten zijn. Het is onzin dat je systemen worden uitgeschakeld, zo bewijzen andere grote merken, waarbij (zelfs met caravan) alle systemen werken. Gewoon een tekortkoming van BMW...Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:23:
Het is enkel de achteruit/parkeer dienst (logisch) en de rij assistentie die niet werken. De advanced cruise control (automatisch snelheid aanpassen) werkt nog wel. Lijkt me logisch dat die andere systemen niet werken aangezien de sensoren geen vrij zicht meer hebben en , ik vermoed, de software niet kan weten hoeveel gewicht er aan hangt en dus ook niet correct kan sturen in een bocht of gewoon correct midden aanhouden.
Dus lijkt me niet meer dan normaal, als je er even over nadenkt … (of RTFM).
Verwijderd
https://www.germancarpart...rille-glanzend-zwart.htmlHeb je een linkje voor me?
Die van mij is 10 december gelost in Bremerhaven (Grande Mirafiori), afgelopen zaterdag (de 24e) bij de dealer gelost en gisteren (de 27e) te horen gekregen dat ik hem vrijdag (op mijn verjaardagSamMe schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:09:
Vandaag bericht gekregen dat mijn auto vandaag bij de dealer is aangekomen en dat ik ‘m de 30ste op kan halen. Goed begin van het nieuwe jaar :-)
Je had beter verjaard in augustus 😂😂😂mouse1277 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:56:
[...]
Die van mij is 10 december gelost in Bremerhaven (Grande Mirafiori), afgelopen zaterdag (de 24e) bij de dealer gelost en gisteren (de 27e) te horen gekregen dat ik hem vrijdag (op mijn verjaardag) op kan halen.
Sowieso wordt er een extra functie ingeschakeld bij gebruik van de trekhaak, namelijk de stabilisatie voor aanhangwagen.Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:19:
Bij andere merken werkt het automatisch sturen ook niet wanneer er een aanhanger of caravan aanhangt toch ? De Cruise control wel, maar dat is bij BMW niet anders.
Sommige auto's hebben effectief een functie waarbij bepaalde functionaliteit expliciet geschreven/toegevoegd is voor gebruik met een caravan ... maar dat is zeker niet bij alle merken en zeker geen standaard.
Dus ja ... ik zie dit eerder als een tekortkoming dat je je niet hebt geinformeerd alvorens een wagen van 70k+ aan te schaffen ?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq