Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

@Elrolo zelfde verhaal hier met de preLCI. Geen enkele OTA tot op heden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
MM1974 schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:47:
Waarom laad mijn ix3 met 8A op aan een 11kw paal terwijl ik in de auto op 16A heb ingesteld?
Moet dit elke keer aangepast worden?
Normaal niet, als je naar CAR - LADEN gaat, neemt hij die instellingen. Je kan die bij uitzetten wagen ook 1 keer overrulen. Mijn auto laadt altijd aan 10,2kWh volgens het scherm in de wagen.
We hebben in het dorp 2 laadpalen, vroeger stond daar niemand, nu dagelijks meerdere.
Gisteren stond er een Tesla te laden :+ .

Van het weekend stond er een Zoe, van zaterdag namiddag en zondag om 7h s'morgens stond die er nog, om 11h toen ik mijne ging halen ook. Al die tijd stond die in 'wacht', was niet aan het laden.
Vind ik toch redelijk associaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Engineer Stewie op 06-12-2022 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:32:
@Elrolo zelfde verhaal hier met de preLCI. Geen enkele OTA tot op heden :-(
Hier ook een pre-LCI en ik heb 1 x een OTA gehad(via My BMW app) en de rest is gedaan bij dealer. Ik zou eens moeten kijken waar hij nu op staat. Kan dat volgens mij niet zien in de app dus moet vanavond even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
MM1974 schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:47:
Waarom laad mijn ix3 met 8A op aan een 11kw paal terwijl ik in de auto op 16A heb ingesteld?
Moet dit elke keer aangepast worden?
Ik stond van de week bij een laadpaal die 22kw moest geven en kwam niet verder dan 3,6kw. Dit ligt gewoon aan de laadpaal en niet aan de auto. Daarna weer op kantoor en gewoon weer 10,8kw zoals gebruikelijk. Heb je toevallig aanstaan dat hij minder mag laden om geluid te vermideren voor de omgeving? Ik heb dit uit staan en hoor nooit wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-09 18:34
BatW schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:19:
[...]

Ik stond van de week bij een laadpaal die 22kw moest geven en kwam niet verder dan 3,6kw. Dit ligt gewoon aan de laadpaal en niet aan de auto. Daarna weer op kantoor en gewoon weer 10,8kw zoals gebruikelijk. Heb je toevallig aanstaan dat hij minder mag laden om geluid te vermideren voor de omgeving? Ik heb dit uit staan en hoor nooit wat.
Is die setting (geluid) niet alleen bij DC laden?

Ik heb ook een keer 4 uur lopen laden en later er achter komen dat maar 2-4kw/uur was gedaan :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Klinkschakel schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:55:
[...]

Is die setting (geluid) niet alleen bij DC laden?

Ik heb ook een keer 4 uur lopen laden en later er achter komen dat maar 2-4kw/uur was gedaan :z
Ik dacht dat het ook was voor A/C laden. Ik had een leenauto Jaguar E-Pace en die maakte echt veel geluid bij het laden op A/C dat ik het binnen gewoon kon horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
BatW schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:30:
[...]

Ik dacht dat het ook was voor A/C laden. Ik had een leenauto Jaguar E-Pace en die maakte echt veel geluid bij het laden op A/C dat ik het binnen gewoon kon horen.
Bij deze temperaturen zal er wel niet gekoeld moeten worden tijdens het laden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:11
Krijg net bericht dat mijn iX3 in Nederland is aangekomen. Iemand een idee hoe lang het dan nog duurt tot leveren?
Hij staat nu in Born en daar zou ik met de fiets heen kunnen, fiets achterin en naar huis rijden. Maar zo werkt het niet schijnbaar :)

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 weken wachten nog :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Twee is prima. 2 dagen later en er is een klein probleem :)

Verbaas me toch hoe zo een verkoper in een gesprek van 5 minuten alle dagen tussen nu zaterdag en 22 december kan noemen als mogelijk afleverdatum maar tegelijkertijd zeker weet dat het niet later wordt dan 22 december :+

Heb ik toch meer vertrouwen in de mensen hier :)

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
DomiGijzen schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:53:
Krijg net bericht dat mijn iX3 in Nederland is aangekomen. Iemand een idee hoe lang het dan nog duurt tot leveren?
Hij staat nu in Born en daar zou ik met de fiets heen kunnen, fiets achterin en naar huis rijden. Maar zo werkt het niet schijnbaar :)
Mocht het een privé auto zijn zou ik hem mooi pas in januari op kenteken laten zetten.

Scheelt toch weer in inruilprijs later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikDr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-04-2023
Begin vorige week werd mijn iX3 eindelijk geleverd. Was besteld in januari en toen geschatte levering voor oktober wat uiteindelijk november is geworden. Dus lang wachten maar vrij goed in lijn mert wat er beloofd was.
De optie om je koffer met een voetbeweging te openen wat in de originele bestelling als onderdeel van de comfort toegang zat zit er uiteindelijk niet op, zou te maken hebben met chip gebrek.
Eerste ervaringen zijn zeer positief, nu wel koud weer waardoor iets hoger verbruik maar ben het electrisch rijden al goed gewoon. Ondertussen bij de bandencentrale ook 20 inch banden besteld en worden de Pirelli Scorpions die er volgende week worden opgezet. Hoe sneller hoe beter want rij toch niet graag op zomerbanden bij dit weer.

Wel een praktische vraag, weet er iemand of het vermogen van de zetelverwarming kan worden hoger gezet ? IN mijn vorige X3 kon ik bij de instellingen ook het vermogen kiezen waardoor deze dus meer of minder warmte geeft. Deze staat nu op stand 3 maar had dit graag op wat hoger vermogen (en inderdaad dat wat meer verbruik maar minder dan ruimteverwarming) gezet maar kan dit niet terugvinden in het menu. Is dit bij de iX3 niet meer in te stellen en bij de X3 wel ? Of toch mogelijk via de instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon85
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-06-2024
De mijne is afgelopen weekend in Bremerhaven aangekomen (vermoed met de Cepheus Leader). Volgens de leasemaatschappij wordt aflevering in week van 26 december verwacht, dus ze houden 2-3 weken aan voor transport vanuit Bremerhaven via Born naar de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:53
ErikDr schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:47:
Wel een praktische vraag, weet er iemand of het vermogen van de zetelverwarming kan worden hoger gezet ? IN mijn vorige X3 kon ik bij de instellingen ook het vermogen kiezen waardoor deze dus meer of minder warmte geeft. Deze staat nu op stand 3 maar had dit graag op wat hoger vermogen (en inderdaad dat wat meer verbruik maar minder dan ruimteverwarming) gezet maar kan dit niet terugvinden in het menu. Is dit bij de iX3 niet meer in te stellen en bij de X3 wel ? Of toch mogelijk via de instellingen ?
Als je eco pro hebt als profiel staat deze volgens mij op 75%, tenminste bij mij. Wellicht kun je daar eens naar kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wittman
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 31-12-2023
Engineer Stewie schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:31:
Komende van een diesel met 70l tank is dat een aanpassing. Maar voor de rest is de wagen top.
Dit is/was ook mijn eerste reactie (ik heb de wagen nu 5 dagen), echter denk ik dat we dit over enkele weken volledig gewoon zullen zijn. De technologie in de wagen en het elektrisch rijden zelf, maken alles meer dan goed. Het is een kwestie van iedere twee à drie dagen de oplaadkabel in te steken – that’s it. Dit is de beste wagen die ik ooit heb gehad. Wat een complete machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 12:05
ErikDr schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:47:

Ik was maandag onderweg (zat in t-shirt in de wagen) en vond stand 1 al te warm. Misschien ben wat te warm gekleed als stand 3 niet warm genoeg is ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Flipper
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-06 10:29
Eagle has landed. _/-\o_
Besteld eind febr 2022
Model ImpressiveAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBjPZsRu4xwO2XzsgbD_FUwfGLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8JRayZR3y7QCg9YBlbJUKGS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Flipper schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:20:
Eagle has landed. _/-\o_
Besteld eind febr 2022
Model Impressive[Afbeelding]
Gaaf! Phytonic blue for the win!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xjs678qr
Flipper schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:20:
Eagle has landed. _/-\o_
Besteld eind febr 2022
Model Impressive[Afbeelding]
Top kleur! (Hoewel Tansanit mijn echte favoriet is, maar kan individual wel op de ix3?).

Leuk om nog eens een foto te zien passeren ook! Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

xjs678qr schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 07:39:
[...]

Top kleur! (Hoewel Tansanit mijn echte favoriet is, maar kan individual wel op de ix3?).

Leuk om nog eens een foto te zien passeren ook! Veel plezier!
De iX3 wordt in China geproduceerd en die fabriek kan, voor zover ik weet, geen individual kleuren. Enkel een beperkte set van standaardkleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Iemand een oplossing voor het koud blazen in de auto?
Initieel komt hij heel goed op temperatuur, maar daarna begint hij koud te blazen. Net alsof ze de warmtepomp afzetten ipv altijd lichtjes te werken. Zeer vervelend gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollevee
  • Laatst online: 18-12-2023
Engineer Stewie schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:53:
Initieel komt hij heel goed op temperatuur, maar daarna begint hij koud te blazen. Net alsof ze de warmtepomp afzetten ipv altijd lichtjes te werken. Zeer vervelend gevoel...
Heb ik ook al ondervonden, inderdaad vervelend ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
Ja de airco functie uitzetten.
Daar heb ik lang mee geklooid en dat heeft in mijn ervaring enkel de LCI.
Ook kun je in de eco mode de kachel eco uitzetten. Dat helpt een beetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
DjCoke schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:56:
[...]

Ja de airco functie uitzetten.
Daar heb ik lang mee geklooid en dat heeft in mijn ervaring enkel de LCI.
Ook kun je in de eco mode de kachel eco uitzetten. Dat helpt een beetje.
Maar de airco zorgt toch voor de ontwaseming van de ruiten... Ik heb al 20 jaar de airco niet uitgezet, het heet niet voor niets climate control. Het is aan de auto om het te regelen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonWafflehelm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-09 14:50
Engineer Stewie schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:52:
[...]

Maar de airco zorgt toch voor de ontwaseming van de ruiten... Ik heb al 20 jaar de airco niet uitgezet, het heet niet voor niets climate control. Het is aan de auto om het te regelen :+ .
Ik doe het al 15 jaar net omgekeerd: airco uit tenzij het warm wordt :P

Ontwaseming van de ruiten werkt in mijn huidige X1 trouwens prima met airco uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elan22
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-02 23:04
Wat bij mij (LCI) geholpen heeft: toets menu A/C > aanpassing temperatuur. Daar kun je onafhankelijk van de algemene instellingen warme of koude lucht regelen die uit de luchtroosters onder navigatiescherm komt. Laat toe om bv bij fors verwarmd interieur toch een frisse kop te houden. Was op mijn eerste F10 met simpele draaiknop naast luchtrooster te regelen, nu in menu. Eens proberen..,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamMe
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik lees al een tijdje mee, en nu de verwachtte leverdatum op 2/2023 staat begint het ook voor mij lekker op te schieten.
Ik heb mijn leasemaatschappij gevraagd wat hun beleid is ivm de iX3 20” winterbanden en het gebruik van sneeuwkettingen, en zij zeggen dat er speciale sneeuwkettingen zijn met een dunne schakel welke hiervoor geschikt zijn. “Dit betreffen sneeuwkettingen van Maggi trak. Hierbij een link naar een site welke deze aanbied: https://www.sneeuwkettingen4u.nl/bandenmaten/24545-20/
Weet iemand of dit klopt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
De mijne is gisteren in Bremerhaven aangekomen (met de Grande Mirafiori). Volgens leasemaatschappij en dealer wordt hij begin volgend jaar geleverd maar gaat BMW zijn uiterste best doen om te zorgen dat hij dit jaar nog op kenteken komt.

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNDR
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14-06-2024
SamMe schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:33:
Ik lees al een tijdje mee, en nu de verwachtte leverdatum op 2/2023 staat begint het ook voor mij lekker op te schieten.
Ik heb mijn leasemaatschappij gevraagd wat hun beleid is ivm de iX3 20” winterbanden en het gebruik van sneeuwkettingen, en zij zeggen dat er speciale sneeuwkettingen zijn met een dunne schakel welke hiervoor geschikt zijn. “Dit betreffen sneeuwkettingen van Maggi trak. Hierbij een link naar een site welke deze aanbied: https://www.sneeuwkettingen4u.nl/bandenmaten/24545-20/
Ben ook benieuwd naar ervaringen met loopvlaksneeuwketting op de 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
mtv1 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:50:
[...]

Als je eco pro hebt als profiel staat deze volgens mij op 75%, tenminste bij mij. Wellicht kun je daar eens naar kijken.
Je kan in profiel Eco de standaard optie kieze of zelf een instelling maken. Ik rij ECO maar verwarming op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Elan22 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:28:
[...]

Wat bij mij (LCI) geholpen heeft: toets menu A/C > aanpassing temperatuur. Daar kun je onafhankelijk van de algemene instellingen warme of koude lucht regelen die uit de luchtroosters onder navigatiescherm komt. Laat toe om bv bij fors verwarmd interieur toch een frisse kop te houden. Was op mijn eerste F10 met simpele draaiknop naast luchtrooster te regelen, nu in menu. Eens proberen..,
Klopt, dat helpt iets maar toch komt er na een tijdje wanneer die op temperatuur is, koude lucht in de cockpit naar binnen.

Voor de ontwaseming doe je de ontwasemknop aan maar die heb ik nooit nodig gehad. Wel is dit de eerste keer dat ik impliciet de Airco of zoals in de menu A/C staat onder verwarming Klimatisering uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
DjCoke schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:33:
[...]

Klopt, dat helpt iets maar toch komt er na een tijdje wanneer die op temperatuur is, koude lucht in de cockpit naar binnen.

Voor de ontwaseming doe je de ontwasemknop aan maar die heb ik nooit nodig gehad. Wel is dit de eerste keer dat ik impliciet de Airco of zoals in de menu A/C staat onder verwarming Klimatisering uitvinken.
Ik heb climate control nog nooit uitgezet en staat altijd op 21 graden welke periode van het jaar dan ook. Heb ook nog nooit koude lucht gevoeld uit een rooster en bij rijder staat op 17 graden want zit 80% niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-06 10:29
goirke schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:47:
[...]

Gaaf! Phytonic blue for the win!
Eens iets anders dan grijs & zwart
Interieur zwart leder met blauwe stikking. 😋😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
BatW schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:36:
[...]

Ik heb climate control nog nooit uitgezet en staat altijd op 21 graden welke periode van het jaar dan ook. Heb ook nog nooit koude lucht gevoeld uit een rooster en bij rijder staat op 17 graden want zit 80% niemand.
Dit is ook bij de LCI een probleem. Bij de pre-LCI had ik dit ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk hebben ze in de LCI de warmtepomp aan het batterijpack gehangen ipv de Airco en het dan maar battery preconditioning genoemd ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Verwijderd schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 21:22:
Waarschijnlijk hebben ze in de LCI de warmtepomp aan het batterijpack gehangen ipv de Airco en het dan maar battery preconditioning genoemd ? :-)
Honestly zal het er zeker iets mee te maken hebben. We zouden eens de warmtepompen moeten vergelijken en de aansluiting tussen de twee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33
SamMe schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:33:
Ook benieuwd.. ik heb zelf al de 20” er op liggen en ga op wintersport.
Enige alternatief is die autosock, maar is niet overal een wettelijk alternatief.

Let wel, je kijkt naar de verkeerde maat. Achteraan ligt 275/40 R 20 en daarop moeten de kettingen.

Als je hun keuze hulp gebruikt en de iX3 met bovenstaande banden maat kom ik enkel op deze: https://www.sneeuwketting...oopvlakketting-voor-suvs/

[ Voor 9% gewijzigd door sevalo op 10-12-2022 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denarnold
  • Laatst online: 10-12-2022
De nieuwe BMW iX3 is een echte, volbloed BMW. Volledig elektrisch, en natuurlijk met het DNA van al zijn geweldige voorouders. Met net zoveel gemak als plezier rijdt u bijna 460 km* op een acculading.

????

Sinds oktober nu een iX3 M-series en na 5000km (zowel snelweg als dorpskern-verkeer) moet ik toch teleurstellend vaststellen dat mijn max actieradius, na dus 5000km en verschillende laadbeurten, zowel 11kw, 22kw als snelladen DC, mijn range beperkt blijft rond 300 km...

Zelfs https://www.whattherange.com/elektrische-auto/121070/BMW-iX3 is redelijk positief. Daar melden ze actuele range 346 km, naar ik vermoed wel kan worden gehaald enkel autostrade verkeer.

Naast deze teleurstelling qua range best tevreden over de ix3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamMe
sevalo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:57:
[...]

Ook benieuwd.. ik heb zelf al de 20” er op liggen en ga op wintersport.
Enige alternatief is die autosock, maar is niet overal een wettelijk alternatief.

Let wel, je kijkt naar de verkeerde maat. Achteraan ligt 275/40 R 20 en daarop moeten de kettingen.

Als je hun keuze hulp gebruikt en de iX3 met bovenstaande banden maat kom ik enkel op deze: https://www.sneeuwketting...oopvlakketting-voor-suvs/
Bedankt! Deze link had ik via de “expert” van de leasemaatschappij gekregen ;-)
Nu heb ik weinig verstand van sneeuwkettingen, maar bedoel je dat deze dunne sneeuwketting vergelijkbaar is met de sock en dus niet overal een alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevalo
SamMe schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:06:
[...]

Bedankt! Deze link had ik via de “expert” van de leasemaatschappij gekregen ;-)
Nu heb ik weinig verstand van sneeuwkettingen, maar bedoel je dat deze dunne sneeuwketting vergelijkbaar is met de sock en dus niet overal een alternatief?
Nee, die dunne sneeuwketting zal kwalitatief veel beter zijn. Hij is dan ook wel 4-6 keer de prijs van zo een autosock. Maar met die auto sokken mag je bv in Oostenrijk niet rijden als er verplichting is tot kettingen opleggen, die voldoen niet aan de norm.

Ik twijfel dus om die bovenstaande te bestellen en eens te proberen.. wel veel geld om te kijken of het werkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamMe
sevalo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:08:
[...]

Nee, die dunne sneeuwketting zal kwalitatief veel beter zijn. Hij is dan ook wel 4-6 keer de prijs van zo een autosock. Maar met die auto sokken mag je bv in Oostenrijk niet rijden als er verplichting is tot kettingen opleggen, die voldoen niet aan de norm.

Ik twijfel dus om die bovenstaande te bestellen en eens te proberen.. wel veel geld om te kijken of het werkt ;)
De leasemaatschappij geeft aan dat ze ook te huren zijn bij bv Topspace: https://topspace.nl/sneeuwkettingen-huren
Misschien een alternatief om even te proberen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leon85
Misschien nog een beetje goed nieuws voor alle wachtenden hier. Ik heb begrepen dat BMW in totaal nog 5000 iX3’s moet leveren in Europa deze maand, waarvan 500 bestemd voor NL. De mijne staat voor levering week 26 december gepland (vorig weekend aangekomen in Bremerhaven met Cepheus Leader).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Ik hoop het natuurlijk van harte! Maar de mijne is 18 november van de boot gerold en is nu nog niet bij de dealer…

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 11:26
denarnold schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:21:
De nieuwe BMW iX3 is een echte, volbloed BMW. Volledig elektrisch, en natuurlijk met het DNA van al zijn geweldige voorouders. Met net zoveel gemak als plezier rijdt u bijna 460 km* op een acculading.

????

Sinds oktober nu een iX3 M-series en na 5000km (zowel snelweg als dorpskern-verkeer) moet ik toch teleurstellend vaststellen dat mijn max actieradius, na dus 5000km en verschillende laadbeurten, zowel 11kw, 22kw als snelladen DC, mijn range beperkt blijft rond 300 km...

Zelfs https://www.whattherange.com/elektrische-auto/121070/BMW-iX3 is redelijk positief. Daar melden ze actuele range 346 km, naar ik vermoed wel kan worden gehaald enkel autostrade verkeer.

Het heeft 0 zin om een oordeel over de gemiddelde actieradius te baseren als je hem pas in oktober hebt ontvangen. Gemiddelde actieradius moet je over het hele jaar berekenen. Reken de komende week met 0 graden sowieso op 30% minder bereik tov de bv de zomer. Dat geldt voor iedere elektrische auto. Van Tesla tot Audi en Renault tot BMW.

Als je er geen rekening mee had gehouden dat je in de winter zoveel minder bereik zou hebben, tja. Dat valt onder het vooronderzoek.

[ Voor 5% gewijzigd door RobbieB op 11-12-2022 21:30 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Planken
  • Laatst online: 30-06-2023
Gister te horen gekregen dat onze IX3 volgende week bij de dealer aan komt en de week erna geleverd zou kunnen worden.

wij laten hem pas in 2023 leveren….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse1277
Leon85 schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:09:
Misschien nog een beetje goed nieuws voor alle wachtenden hier. Ik heb begrepen dat BMW in totaal nog 5000 iX3’s moet leveren in Europa deze maand, waarvan 500 bestemd voor NL. De mijne staat voor levering week 26 december gepland (vorig weekend aangekomen in Bremerhaven met Cepheus Leader).
Die van mij is zaterdag in Bremerhaven gelost (Grande Mirafiori) maar dealer geeft aan dat levering in 2023 plaats gaat vinden. Wel gaat BMW alles in het werk stellen om hem dit jaar nog op kenteken te krijgen. Zaten er trouwens best wel veel op dat schip: https://global.chinadaily...g_6vqWzcbml-UYyzXsaoMNdWY :*) .

[ Voor 13% gewijzigd door mouse1277 op 12-12-2022 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
DomiGijzen schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:08:
Ik hoop het natuurlijk van harte! Maar de mijne is 18 november van de boot gerold en is nu nog niet bij de dealer…
Het water in of de kade op ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Net bericht gehad dat mijn iX3 zaterdag klaar staat. Een maand na aankomst in Bremerhaven dus en 1,5 week nadat deze in NL is aangekomen.
Voor de volledigheid, deze auto is door de dealer in Januari besteld en in mei/Juni op mijn naam gezet en aangepast naar mijn wensen. In jullie productie klaar en sindsdien tot medio November op status transport gestaan.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dkluin
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-12-2022
Afgelopen vrijdag bericht gehad dat mijn iX3 uiterlijk in de week van 26 december bij de dealer wordt verwacht en dat ik mijn auto donderdag 29 december kan ophalen.
Ik heb mijn auto in juli besteld en ik hoorde vrijdag dat mijn auto in augustus al geproduceerd was en tot een aantal weken geleden klaar stond voor transport in China.
Wat ik wel vreemd vind is dat mijn dealer sprak over aankomst in de haven van Zeebrugge (en dus niet Bremerhaven) en dat deze dan via Born uiteindelijk aan de dealer geleverd wordt.

Dexter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Dkluin schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:26:
Wat ik wel vreemd vind is dat mijn dealer sprak over aankomst in de haven van Zeebrugge (en dus niet Bremerhaven) en dat deze dan via Born uiteindelijk aan de dealer geleverd wordt.
NL auto's gaan allemaal via Bremerhaven via Born (eindcontrole) naar de dealers in het land.
Eind vorige week lag de Grande Mirafiori in Bremerhaven die op 10 november vanuit Dalian is vertrokken met 4700 auto's aan boord. Daar zaten nog een heleboel voertuigen bij die al in Augustus geproduceerd waren (waaronder die van mij).
Ik hoop dat ze die genoemde donderdag gaan halen. Bij mij hebben ze al aangegeven dat het volgende jaar gaat worden qua levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
denarnold schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:21:

????

Ik heb geen idee hoe je de range beste kan vergelijken want vaak ga ik weg vanuit huis met 320km en bij een rit van 65km staat die dan op 285km nog over. Ik check de kmstand van de 1na laatste laadsessie en dan laad ik hem op tot 100%.Kan dan precies uitrekenen wat verbruik is rekening houdende met 6% laadverlies bij een 11kw lader. Merk wel dat er een afwijking zit in de app Mijn Ritten dan in de auto zelf. Laaste rit met -/- 2 was verbruik 25kWh volgens de auto en 22,3 volgens de app.

PS 22kw kan de IX3 niet AC laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:01
Ik weet niet of er meer privé rijders zijn, maar ik schrok vandaag wel een klein beetje van de kosten van een winterbandenwissel bij de dealer. Ik heb de 19" velgen + banden bij de auto erbij aangeschaft en dit was de eerste wissel. Voor het wisselen vroeg de dealer 100 euro in de btw. Is dit een normale prijs voor een wielenwissel? Nu zal ik het bij deze auto niet zelf op straat gaan doen, maar het is toch niet meer dan op de brug zetten, bouten los, wisselen en weer vast. Of gooien de sensoren wellicht roet in het eten? Het opslaan van de winterbanden voor een seizoen was 35 euro, wat volgens mij wel weer schappelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosbaas
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-02-2023
De leverdatum maakt me niet heel veel uit in januari. Als het kenteken maar in 2022 wordt afgegeven (vanwege de bijtelling/lease).
mouse1277 schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:23:
[...]

NL auto's gaan allemaal via Bremerhaven via Born (eindcontrole) naar de dealers in het land.
Eind vorige week lag de Grande Mirafiori in Bremerhaven die op 10 november vanuit Dalian is vertrokken met 4700 auto's aan boord. Daar zaten nog een heleboel voertuigen bij die al in Augustus geproduceerd waren (waaronder die van mij).
Ik hoop dat ze die genoemde donderdag gaan halen. Bij mij hebben ze al aangegeven dat het volgende jaar gaat worden qua levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planken
  • Laatst online: 30-06-2023
Wij schaffen de ix3 op ons bedrijf aan. Bijtelling verschil is voor ons ongeveer €9 per maand, waardoor wij hem in Januari op kenteken laten zetten.

Hopen dat ze hem 2 januari klaar kunnen hebben…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon85
Rosbaas schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:43:
De leverdatum maakt me niet heel veel uit in januari. Als het kenteken maar in 2022 wordt afgegeven (vanwege de bijtelling/lease).

[...]
Same here. 2022 op kenteken ivm bijtelling, aflevering in 2023 prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
Remigius schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:09:
Ik weet niet of er meer privé rijders zijn, maar ik schrok vandaag wel een klein beetje van de kosten van een winterbandenwissel bij de dealer. Ik heb de 19" velgen + banden bij de auto erbij aangeschaft en dit was de eerste wissel. Voor het wisselen vroeg de dealer 100 euro in de btw. Is dit een normale prijs voor een wielenwissel?
Dit is een absurde prijs als je het mij vraagt. Ik betaal € 35,- voor een wissel en daar zit de opslag bij. Wel niet bij een dealer maar bij een bandenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
MvdV75 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:27:
[...]

Dit is een absurde prijs als je het mij vraagt. Ik betaal € 35,- voor een wissel en daar zit de opslag bij. Wel niet bij een dealer maar bij een bandenboer.
Met de IX3 is lease dus geen idee maar met onze Q7 betaal ik bij Kwikfit 40,- euro voor een wielenwissel en dat is inclusief 20% korting omdat we lid zijn van de ANWB. Opslag kost me 57,50 voor 4 wielen inclusief korting.

Voor bandenopslag zou ik wel een vertrouwd bedrijf zoeken want ik ben eens een stel X5 M velgen inclusief banden kwijtgeraakt omdat bedrijf failliet ging en de set mooi zoek was. Je moet eens op MP kijken hoeveel IX3 velgen 20 inch te koop staan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stopie
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-07-2024
Tot deze winter had ik met mijn preLCI eigenlijk nooit problemen met snelladen. Nu 10-15min wachten met 30-50kw bij verschillende ionity's. Daarna wilt ie nog wel stijgen. Coldgating op en top, meer met deze problemen?
Volgende week toevallig een afspraak voor het kreunen/kraken bij inparkwren. Direct even horen wat de dealer mij gaat vertellen, want dit is niet acceptabel voor een premium automerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:31
Ik weet niet of er meer privé rijders zijn, maar ik schrok vandaag wel een klein beetje van de kosten van een winterbandenwissel bij de dealer. Ik heb de 19" velgen + banden bij de auto erbij aangeschaft en dit was de eerste wissel. Voor het wisselen vroeg de dealer 100 euro in de btw. Is dit een normale prijs voor een wielenwissel? Nu zal ik het bij deze auto niet zelf op straat gaan doen, maar het is toch niet meer dan op de brug zetten, bouten los, wisselen en weer vast. Of gooien de sensoren wellicht roet in het eten? Het opslaan van de winterbanden voor een seizoen was 35 euro, wat volgens mij wel weer schappelijk is.
Tja, uurtarief BMW is tegenwoordig al rond de 150 euro incl, dus 100 euro is dan 40 min. Daar zit je al gauw aan. Banden worden nog gecontroleerd, profiel gemeten, alles netjes opgeschreven.

Sensoren maakt niet uit, die melden zichzelf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
stopie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:20:
Tot deze winter had ik met mijn preLCI eigenlijk nooit problemen met snelladen. Nu 10-15min wachten met 30-50kw bij verschillende ionity's. Daarna wilt ie nog wel stijgen. Coldgating op en top, meer met deze problemen?
Volgende week toevallig een afspraak voor het kreunen/kraken bij inparkwren. Direct even horen wat de dealer mij gaat vertellen, want dit is niet acceptabel voor een premium automerk.
Tja, vorige winter heb ik hier en op ander fora met enorme ergenis over geklaagd. Daarom heb ik ook een 1 op 1 ruil kunnen afdwingen met de Dealer. Het is ook onacceptabel omdat de pre-LCI exacte zelfde hardware zou moeten hebben. Alhoewel ik daar eigenlijk over twijfel gelet op de kachel "problemen" met de LCI 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvk1989
  • Laatst online: 10-11-2023
Dkluin schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:26:
Afgelopen vrijdag bericht gehad dat mijn iX3 uiterlijk in de week van 26 december bij de dealer wordt verwacht en dat ik mijn auto donderdag 29 december kan ophalen.
Ik heb mijn auto in juli besteld en ik hoorde vrijdag dat mijn auto in augustus al geproduceerd was en tot een aantal weken geleden klaar stond voor transport in China.
Jij in juli besteld (net als ik), maar van jou nu al afgeleverd terwijl de dealer mij vertelt dat er nog niet eens een productie datum gekend is -kill me 😫
Is me toch maar iets vreemds, hoe die lever tijden kunnen verschillen. Maar veel plezier ermee alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidio2
  • Laatst online: 15-09 13:36
even een vraagje hier,
dit weekend terug geladen aan een fastned te brecht (BE) met mijn pre-lci
op weg daarnaartoe vanuit rotterdam in belgie goed doorgereden om de batterij warm te krijgen.
eens aan de laadpaal de eerste 10 minuten 43KW, daarna max 72KW.

Dit is niet zoals de verwachte laadcurve, SoC was +-12%
temperatuur net boven het vriespunt.
ik deelde de 300KW laadpaal met een andere LCI BMW, die ook max aan 150KW kan laden. ruim voldoende over voor nog eens 150KW.

De BMW dealer meld dat men dit probleem niet kent,
het is nu al de 3e keer dat ik met een lage SoC aan een snellader kom van een andere leverancier(ionity, powerland, fastned), en ik niet verder geraak dan 75KW.
zo duurt het wel een stuk langer om terug op weg te geraken,

in de zomer heb ik hier geen last van.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TelF6LK6FKHVV60b4XwLKX2wXHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVrDUIgJSSE0HW0jiluqAOKp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kBEuhndkqjxbMO5C-RV8hvvh88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/unkPVoUGlIJQNqMXn5RGbJSQ.jpg?f=fotoalbum_large
(niet letten op de LCI afbeelding op het dashboard, is zo sinds de laatste update. wel degelijk een pre-lci)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
gvk1989 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:40:
[...]

Jij in juli besteld (net als ik), maar van jou nu al afgeleverd terwijl de dealer mij vertelt dat er nog niet eens een productie datum gekend is -kill me 😫
Is me toch maar iets vreemds, hoe die lever tijden kunnen verschillen. Maar veel plezier ermee alvast!
Niet vreemd hoor.
Die bestellingen die nu geleverd worden waren door de dealer al begin van het jaar besteld.
Ik heb (in mijn geval in april) ook een gereserveerd productieslot van de dealer gekozen en mijn auto is vorige week in Europa gearriveerd.

Nieuwe juli bestellingen duren echt wel een stukje langer dus niet zo vreemd dat jouw productiedatum nog niet bekend is. Momenteel is levertijd al opgelopen tot maandje of 11 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
stopie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:20:
Bij mij is beetje hit en miss, ik heb met een 20% SoC gestaan met dezelfde getallen als jij (start 50 oplopen naar 75-90 en dan terug naar 50-75). Maar ook dat ik aansloot en na 1-2 minuten naar 120-140 ging voor 10-15 minuten.

Kraken en piepen hoor ik graag wat ierdereen van de dealer hoort, ik ben nog niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kraken en piepen bij parkeren of stoppen is wel een dingetje. Is dat bij de LCI ook ? Is dat bij iemand al opgelost ? Ik stoor me er niet zo aan, maar als het opgelost kan worden zonder al te veel beslommeringen dan wil ik mijn wagen daar wel ff voor missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:41:
Dat kraken en piepen bij parkeren of stoppen is wel een dingetje. Is dat bij de LCI ook ? Is dat bij iemand al opgelost ? Ik stoor me er niet zo aan, maar als het opgelost kan worden zonder al te veel beslommeringen dan wil ik mijn wagen daar wel ff voor missen.
Yes, onze LCI kraakt ook (soms, niet altijd) bij het parallel parkeren of stoppen.
Ik ging het bij het eerste onderhoud even laten nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanumkiller
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2024
De mijne kraakt hard wanneer ik achteruit rij en mijn stuur volledig draai.
Net alsof de band dan glijdt in plaats van rolt.

[ Voor 25% gewijzigd door Arcanumkiller op 14-12-2022 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
Klinkschakel schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:22:
[...]

Bij mij is beetje hit en miss, ik heb met een 20% SoC gestaan met dezelfde getallen als jij (start 50 oplopen naar 75-90 en dan terug naar 50-75). Maar ook dat ik aansloot en na 1-2 minuten naar 120-140 ging voor 10-15 minuten.

Kraken en piepen hoor ik graag wat ierdereen van de dealer hoort, ik ben nog niet geweest.
Gisteren nog met m'n pre-LCI teruggeweest bij de dealer voor het kraken. Ze zeggen dat ze het hebben schoongemaakt maar ik hoor het nog steeds, ben bang dat ze er weinig mee gaan doen. Vind het nogal karig voor een auto van 70k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNDR
Leon85 schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:40:
[...]

Same here. 2022 op kenteken ivm bijtelling, aflevering in 2023 prima.
Hier ook. Vorige week geleverd in Bremershaven. Laatste week 2022 op kenteken, eerste week januari ophalen bij de dealer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Laatst online: 23-07 16:08
Ik zie een hoop tegenstrijdig advies mbt winterbanden. Wel of geen een flat run. Speciale banden voor elektrische auto’s ivm gewicht. Je moet 19” met velg nemen via BMW ivm garantie.

Ik heb nu deze 20” band aangeboden gekregen. 245 voor en 275 achter.
Gaat dit of gaat dit ergens problemen geven?

SCORPION™ WINTER 245/45R20 103V XL TL SP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAG
  • Laatst online: 05-02 12:37

DAG

Rij LCI en kreeg vandaag de accu voorverwarming niet aan de praat onderweg. Enfin start laden bij 10% 34 Kw(Fastned 300Kw). Enfin snelheid liep maar zeer langzaam omhoog. Ff gebeld met BMW en zij gaven aan dat dit voor alle LCI’s zou gelden ivm software problemen. Verwachte oplossing pas ergens in januari…… Dit zonder berichtje naar de rijders; iets met klantenservice …😜. Anderen ook deze ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM1974
  • Laatst online: 08-03 22:30
LJ80 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:18:
Ik zie een hoop tegenstrijdig advies mbt winterbanden. Wel of geen een flat run. Speciale banden voor elektrische auto’s ivm gewicht. Je moet 19” met velg nemen via BMW ivm garantie.

Ik heb nu deze 20” band aangeboden gekregen. 245 voor en 275 achter.
Gaat dit of gaat dit ergens problemen geven?

SCORPION™ WINTER 245/45R20 103V XL TL SP
Ik heb deze ook aangeboden gekregen. De lease rijders doen een wissel op de 20inch. Banden die gemonteerd worden zijn Goodyear, Pirelli, Bridgestone. Zeg maar de A merken. Geen problemen gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
DAG schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:52:
Rij LCI en kreeg vandaag de accu voorverwarming niet aan de praat onderweg. Enfin start laden bij 10% 34 Kw(Fastned 300Kw). Enfin snelheid liep maar zeer langzaam omhoog. Ff gebeld met BMW en zij gaven aan dat dit voor alle LCI’s zou gelden ivm software problemen. Verwachte oplossing pas ergens in januari…… Dit zonder berichtje naar de rijders; iets met klantenservice …😜. Anderen ook deze ervaring?
Had je een foutmelding?

Ik ben al weken aan het rijden met de voorverwaming aan ongeveer 50 km voor de lader en geeft me instant 150 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevalo
Laadprijzen van BMW Charging (DCS) gaan ook omhoog per 1 februari. Daarnet een mailtje gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevalo
MM1974 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:52:
[...]

Ik heb deze ook aangeboden gekregen. De lease rijders doen een wissel op de 20inch. Banden die gemonteerd worden zijn Goodyear, Pirelli, Bridgestone. Zeg maar de A merken. Geen problemen gehoord.
Idem, met Bridgestone.
Bandencentrale kijkt naar gelijkvormigheidsattest, en die maat staat daar op dus ik verwacht geen problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAG
  • Laatst online: 05-02 12:37

DAG

DjCoke schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:56:
[...]

Had je een foutmelding?

Ik ben al weken aan het rijden met de voorverwaming aan ongeveer 50 km voor de lader en geeft me instant 150 kWh
Geen foutmelding; app reageerde niet. Heb je het vandaag nog gebruikt?

• xjs678qr
sevalo schreef op woensdag 14 december 2022 @ 23:06:
Laadprijzen van BMW Charging (DCS) gaan ook omhoog per 1 februari. Daarnet een mailtje gehad.
Het schijnt nog mee te vallen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:31
MM1974 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:52:
[...]

Deze banden kunnen, 2 (mogelijke) problemen:
- volgens BMW op deze maat (275) geen sneeuwkettingen mogelijk;
- sommige bandenprutsers krijgen ze er lastig op.

Ik kreeg van mijn leasemaatschappij (Alphabet = BMW) de (zonder extra kosten) keuze:
- extra BMW 19” set met run-flat winterbanden of
- 20” winterbanden op bestaande velg

Uiteraard voor dat 1e gekozen. Bij Alphabet is de banden/wielenwissel ook gewoon altijd bij de BMW dealer.

[ Voor 22% gewijzigd door mrdop op 15-12-2022 08:19 ]

• sevalo
xjs678qr schreef op donderdag 15 december 2022 @ 07:55:
[...]

Het schijnt nog mee te vallen...
Ja vond ik wel, gaat in België voor AC naar 0,41 waar het voorheen 0,36 was. Je zit wel met de abonnementskost ook, maar ik vind het wel meevallen.

• sevalo
mrdop schreef op donderdag 15 december 2022 @ 08:16:
[...]

Deze banden kunnen, 2 (mogelijke) problemen:
- volgens BMW op deze maat (275) geen sneeuwkettingen mogelijk;
- sommige bandenprutsers krijgen ze er lastig op.

Ik kreeg van mijn leasemaatschappij (Alphabet = BMW) de (zonder extra kosten) keuze:
- extra BMW 19” set met run-flat winterbanden of
- 20” winterbanden op bestaande velg

Uiteraard voor dat 1e gekozen. Bij Alphabet is de banden/wielenwissel ook gewoon altijd bij de BMW dealer.
'k heb het wel moeilijk met dat eerste punt (geen sneeuwkettingen op de 275):
Ik ben gewoon naar een bandencentrale gegaan en nieuwe winterbanden op velg gekocht (de auto is zakelijk gekocht en ik ga gewoon naar een bandenboer ipv BMW zelf die ook genoeg rekent qua opslag/vervanging).

Die banden zijn perfect qua homologatie (ook winter), maar nooit een waarschuwing gekregen dat er geen sneeuwkettingen op zouden kunnen.
Oké ja, het staat in de handleiding.. maar wie leest de handleiding nu om banden op te leggen?

Ik heb nu wel sneeuwkettingen met laag loopvlak besteld (König K66 XXL) om eens te proberen..

• RBNDR
sevalo schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:22:
[...]

'k heb het wel moeilijk met dat eerste punt (geen sneeuwkettingen op de 275):
Ik ben gewoon naar een bandencentrale gegaan en nieuwe winterbanden op velg gekocht (de auto is zakelijk gekocht en ik ga gewoon naar een bandenboer ipv BMW zelf die ook genoeg rekent qua opslag/vervanging).

Die banden zijn perfect qua homologatie (ook winter), maar nooit een waarschuwing gekregen dat er geen sneeuwkettingen op zouden kunnen.
Oké ja, het staat in de handleiding.. maar wie leest de handleiding nu om banden op te leggen?

Ik heb nu wel sneeuwkettingen met laag loopvlak besteld (König K66 XXL) om eens te proberen..
Hoor graag jouw ervaring met de loopvlakketting. Ik heb ze op mn bestellijstje staan voor de wintersport eind januari… (eerst moet de auto nog geleverd worden ;-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
RBNDR schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:30:
[...]

Hoor graag jouw ervaring met de loopvlakketting. Ik heb ze op mn bestellijstje staan voor de wintersport eind januari… (eerst moet de auto nog geleverd worden ;-) )
Ik heb ze inmiddels binnen ga eind volgende week richting de sneeuw. Hoop eigenlijk geen ervaringen te hoeven delen, want dat betekent dat ik op de 20 inch gewoon overal boven ben gekomen zonder kettingen :+

• sevalo
goirke schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:39:
[...]

Ik heb ze inmiddels binnen ga eind volgende week richting de sneeuw. Hoop eigenlijk geen ervaringen te hoeven delen, want dat betekent dat ik op de 20 inch gewoon overal boven ben gekomen zonder kettingen :+
Diezelfde? Heb je ze niet thuis eens proberen opleggen? Dat ben ik wel van plan

• BatW
Mathijs14 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:45:
[...]

Gisteren nog met m'n pre-LCI teruggeweest bij de dealer voor het kraken. Ze zeggen dat ze het hebben schoongemaakt maar ik hoor het nog steeds, ben bang dat ze er weinig mee gaan doen. Vind het nogal karig voor een auto van 70k
Ik had ook kraken en piepen en hebben er toen de remblokken van LCI ondergezet en is hele tijd weggeweest en sinds de laatste koude dagen weer terug. Ik rij altijd in B en vergeet iedere keer dit uit te zetten want komt vanuit de remmen die aangrijpen tijdens parkeren. Ik zal er morgen eens aan denken 8)7

• BatW
Insidio2 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:04:
even een vraagje hier,
dit weekend terug geladen aan een fastned te brecht (BE) met mijn pre-lci
op weg daarnaartoe vanuit rotterdam in belgie goed doorgereden om de batterij warm te krijgen.
eens aan de laadpaal de eerste 10 minuten 43KW, daarna max 72KW.

Dit is niet zoals de verwachte laadcurve, SoC was +-12%
temperatuur net boven het vriespunt.
ik deelde de 300KW laadpaal met een andere LCI BMW, die ook max aan 150KW kan laden. ruim voldoende over voor nog eens 150KW.

De BMW dealer meld dat men dit probleem niet kent,
het is nu al de 3e keer dat ik met een lage SoC aan een snellader kom van een andere leverancier(ionity, powerland, fastned), en ik niet verder geraak dan 75KW.
zo duurt het wel een stuk langer om terug op weg te geraken,

in de zomer heb ik hier geen last van.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
(niet letten op de LCI afbeelding op het dashboard, is zo sinds de laatste update. wel degelijk een pre-lci)
Vorig jaar heeft de dealer het bij mijn pre-LCI met BMW Nederland opgelost en sindsdien geen probleen meer.

Heb nu af en toe wel het probleem met alleen FastNed dat auto een communicatie fout geeft en laden stopt. Laadkabel wordt dan rood in display. Eigenlijk gebruik ik alleen Tesla HPC laders en die gaan ook gelijk naar de laadcurve en is ook nog eens stukken goedkoper dan FastNed enz.

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 14:41
Wielenwissel doe ik bij een merkonafhaneklijke garage in de buurt voor 30 euro. Waarom wil je dat per se bij de dealer doen? Ik heb de banden trouwens in de schuur staan.

• Remigius
  • Laatst online: 22:01
Knutselwout schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:29:
[...]

Wielenwissel doe ik bij een merkonafhaneklijke garage in de buurt voor 30 euro. Waarom wil je dat per se bij de dealer doen? Ik heb de banden trouwens in de schuur staan.
Thanks. Nee, het hoeft voor mij zeker niet per se bij de dealer. Nu lagen echter de banden gewoon nog daar. Ik heb de auto in Mei aangeschaft incl. de winterwielen en het antwoord was, die komen van de winter wel. Nu heb ik ze meegenomen naar eigen schuur, want ik dacht dat de wissel van de banden 35 was en de opslag 100, maar dat was dus andersom :/
Maar bedankt voor de tips, volgende wissel zou dus gewoon bij plaatselijke garage/bandenboer kunnen (scheelt ook weer stuk rijden).

• DjCoke
DAG schreef op woensdag 14 december 2022 @ 23:23:
[...]

Geen foutmelding; app reageerde niet. Heb je het vandaag nog gebruikt?
Ja vandaag twee keer en werkt perfect. Ik heb de app gekoppeld aan de toets 8 en dan zet ik hem daarmee aan. Wat wel irritant is de melding en als ik dan wil aanklikken dat hij dan weg is zonder dat ik de voorverwarming kan aanzetten. Maar gewoon via de app aanzetten is zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
Net een afspraak gemaakt bij de dealer voor recall 0061400700...

Je kan hier checken adhv je VIN of jouw iX3 ook terug moet: https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 15:00

michaelvt

Tweaky Gonzalez

xjs678qr schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:08:

Je kan hier checken adhv je VIN of jouw iX3 ook terug moet: https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.html
Ik zie dat de mijne ook moet, heb je enig idee wat ze "fixen" met deze recall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat over een serieus issue eigenlijk ... ze moeten iets nakijken op de motor en in veel gevallen iets vervangen. Wat juist is nog onduidelijk, maar er is ook een 'Stop Sale' uitgevoerd. ALLE BMW 'i' voertuigen moeten gereviewed worden alvorens ze afgeleverd mogen worden. Slecht nieuws voor iedereen die recent een iX3 mocht gaan halen volgens mij.

Collega van me met een i4 is 2 weken verlaat hiervoor.

PS: Mijn Pre-LCI van 08/2021 hangt er ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel

Net mijn dealer gebeld, zolang ik geen officiele terugroep heb (via app of mail), hoef/kan ik nog geen afspraak maken.
Piepen en kraken van de iX3 was onbekend maar gaan ze naar kijken als de terugroep actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Afspraak eind januari ingepland hier, tegen dan zouden ze onderdelen/software moeten hebben. Nu nog niet voor handen krijg ik door.

Geen beperkingen om de auto te gebruiken tot dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanumkiller
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik heb net gebeld en ze hebben me meteen ingepland in Januari voor de recall.
Hebben wel niet gezegd wat er mis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Ook een afspraak gemaakt voor 10 jan. Computer moet opnieuw worden geprogrammeerd en kan 30 minuten duren maar ook uren. Terugroep actie met Actienummer 0061400700 was bekend en is voor alle IX3's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:19

GigaTexel_BE

AMD MP²

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM1974
Vandaag ben ik bij een bandenboer geweest en deze bood aan om een set winterbanden met velgen 20inch met allemaal dezelfde maten.
245/45 R20. Dit wijkt dan af van de zomerbanden waarbij de achterbanden 275/40 zijn.
Velgbreedte is dan 8,5j. Wat iets meer is dan de standaard 8j.
Zijn er rijders die dit ook zo hebben gewisseld of wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM1974

Waar dien je het vin nummer dan in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louisinho
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-04 09:22
BatW schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:54:
[...]

Vorig jaar heeft de dealer het bij mijn pre-LCI met BMW Nederland opgelost en sindsdien geen probleen meer.
Hoe hebben ze het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon85
Vandaag te horen gekregen dat ik mijn iX3 aankomende woensdag op kan halen (heeft dan precies 2.5 week vanaf aankomst Bremerhaven geduurd), maar wel met het voorbehoud dat er as maandag een software-update beschikbaar komt anders wordt de aflevering uitgesteld. Even afwachten nog dus…
Pagina: 1 ... 44 ... 92 Laatste