• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:39
Die hele discussie over wat wel en niet mag is overigens niet uniek voor de velgen van de iX3. Dat komt met regelmaat terug bij alle niet originele onderdelen bij alle merken.

Grz D.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:02
Klinkschakel schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:07:

4) Discutabel, BMW zegt dat je garantie verliest. Zelfs X3 wielen zouden niet kunnen door het hoge (extra) gewicht
Als je wielen koopt die aan de specs voldoen (breedte, ET waarde, gewicht) kunnen ze bij BMW zoveel op hun hoofd staan als ze willen. Enige waar je geen garantie op kan claimen zijn de velgen zelf omdat die niet van hun zijn. Maar voor de rest kunnen ze dat nooit hard maken bij een rechtzaak.
Een EV is niet anders dan een ICE daarin.

• MM1974
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-03 22:30
Engineer Stewie schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:13:
[...]

Als je wielen koopt die aan de specs voldoen (breedte, ET waarde, gewicht) kunnen ze bij BMW zoveel op hun hoofd staan als ze willen. Enige waar je geen garantie op kan claimen zijn de velgen zelf omdat die niet van hun zijn. Maar voor de rest kunnen ze dat nooit hard maken bij een rechtzaak.
Dit betreft toch alleen de garantie op de banden met ster certificaat toch?

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 07:29

GigaTexel_BE

AMD MP²

De iX3 heeft alle toeters en bellen voor onderstaande rijassistenten, alleen zijn bepaalde ervan uitgeschakeld wegens land/EU-beperkingen.
Wel simpel aan te praat te krijgen met enkele coderingen.
Iemand dit al getest in NL/BE?

Ik heb zelf al best wat gecodeerd in mijn F31 en G31, maar aangezien onze iX3 nog niet geleverd is, heb ik onderstaande nog niet getest.
  • TLA (Traffic Light Assistant - waarschuwt bij rood licht)
  • UCC (urban cruise control) - cruise control stopt de auto voor een rood licht en laat hem bij groen terug vertrekken)
  • Highway Exit Assistant (automatisch afrit nemen)
  • Rechts voorbijsteken preventie
  • Emergency Lane assistant
  • Lane Change Assistant

Siesteem Spekkies!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12:57
GigaTexel_BE schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:59:
De iX3 heeft alle toeters en bellen voor onderstaande rijassistenten, alleen zijn bepaalde ervan uitgeschakeld wegens land/EU-beperkingen.
Wel simpel aan te praat te krijgen met enkele coderingen.
Iemand dit al getest in NL/BE?

Ik heb zelf al best wat gecodeerd in mijn F31 en G31, maar aangezien onze iX3 nog niet geleverd is, heb ik onderstaande nog niet getest.
  • UCC (urban cruise control) - cruise control stopt de auto voor een rood licht en laat hem bij groen terug vertrekken)
  • Lane Change Assistant
  • Werkt soms in NL, ik heb wel eens gehad dat ik in mij dash een groot stoplicht zag.
  • Nooit van gehoord en niet getest, rij nooit op Cruise in de stad.
  • Nooit van gehoord en niet getest
  • In te stellen via iDrive en werkt
  • Nooit van gehoord
  • Lane Change Assistant
  • werkt niet in NL.
pre-LCI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Klinkschakel schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:11:
[...]
  • Werkt soms in NL, ik heb wel eens gehad dat ik in mij dash een groot stoplicht zag.
  • Nooit van gehoord en niet getest, rij nooit op Cruise in de stad.
  • Nooit van gehoord en niet getest
  • Nooit van gehoord
  • Lane Change Assistant
  • werkt niet in NL.
pre-LCI
Uit je reply begrijp ik dan dat je deze features nog niet geactiveerd hebt :)

Siesteem Spekkies!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-09 08:01
GigaTexel_BE schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:57:
[...]

Uit je reply begrijp ik dan dat je deze features nog niet geactiveerd hebt :)
Klopt, en op de UK BMW fora wordt her en der wat geknutseld, maar schijnt nogal lastig te zijn voor de iX3.
De coderingen kunnen niet zomaar worden overgenomen van de X3.

• reaper_unique
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:51
Ook pre-LCI:
  • Werkt in België, bijna al de lichten die vaak passeer worden herkent. Ik zie dus een stoplicht, maar wat niet toegestaan is in EU (voorlopig?) is dat de auto ook effectief vanzelf stopt (wat hieronder staat).
  • Kan niet geselecteerd worden in idrve denk ik, maar bestaat wss wel in VS (voor andere modelen dan).
  • Is "activeerbaar" maar werkt niet in BE, enkel in DE denk ik. Komt misschien ooit. Het zorgt ervoor dat in de file je linkser in je rijvak rijd voor hulpdiensten in het linkse rijvak en rechtser in het middelste rijvak.
  • Lane Change Assistant
  • werkt niet in BE, mogelijks wel in VS (voor andere modelen dan).

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

DjCoke schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:44:
[...]

Klopt, en op de UK BMW fora wordt her en der wat geknutseld, maar schijnt nogal lastig te zijn voor de iX3.
De coderingen kunnen niet zomaar worden overgenomen van de X3.
Het is lastig met bvb BimmerCode, maar niet met E-Sys. Er zijn 100% analogieën met oa de X5 en de X3.

Op andere fora vind je de lijstjes FDL codes terug die alles enablen wat er bestaat.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:35
Engineer Stewie schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:13:
[...]

Wat BMW mij verteld heeft, en ook op buitenlandse fora aangehaald is, dat het niet zozeer gaat om het gewicht OP de velg, maar de hogere kracht die door het hogere gewicht bij een bocht zijdelings door de band op de velgrand wordt uitgeoefend. Bij de gewone X3 velgen (gemonteerd op een iX3) kan dan de band van de velg lopen (bij een extreme bocht en/of snelheid).

De iX3 heeft dus een iets andere velgrand die dit voorkomt. Dit kan misschien ook de reden zijn waarom de winterbanden moeilijker om die iX3 velgen gaan.

• DomiGijzen
Zou kunnen. Maar helemaal aannemelijk vind ik het nog niet. De sneller x3's hebben een iets lager toelaatbaar gewicht maar een flink hogere snelheid. Aangezien die kwadratisch meewerkt, verwacht ik daar grotere krachten op de velg.
Het zal wel een combi van alles zijn... plus een stukje we weten het niet dus we lullen de klant weg met wat over extreme enzo.

Zou in ieder geval niet voor imitatie gaan om geld te besparen. Los van dit, zijn ze vaak ook minder goed bestand tegen externe invloeden. Maar bij de betere merken krijg je beslist goede velgen waar je op kunt vertrouwen.

Grz D.

• DjCoke
GigaTexel_BE schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:26:
[...]

Het is lastig met bvb BimmerCode, maar niet met E-Sys. Er zijn 100% analogieën met oa de X5 en de X3.

Op andere fora vind je de lijstjes FDL codes terug die alles enablen wat er bestaat.
E-Sys coderingen zijn idd ook genoemd. Maar ik had begrepen dat ook die coderingen niet zo simpel zouden moeten zijn.

Maar goed ben benieuwd wat je kan bereiken want met name land change assistent zou ik wil graag willen.

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08 23:41
sis3970 schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:46:
[...]

In ieder geval geen 1000km, maar dat wist je hopelijk wel?

Ik moet zeggen, zodra ik gestopt ben als een bezetene met mijn verbruik bezig te zijn, ik rond een gemiddelde van 18Kwh/100km kom, rond de 370km per 100%. Dit zal minder zijn als ik enkel autosnelweg doe, en meer als ik geen autosnelweg doe.
Dit icm het laden aan huis zorgt er voor dat ik me zelden bezig houd met “tanken”
Hier ook hetzelfde, onlangs naar Utrecht en terug vanuit België dus met ix3 LCI impressive/HE, met 20duims winterbanden en koudere buitentemperatuur.

Vertrokken met 94% SOC, terug in BE aangekomen met range van 12km over, totaal gereden 386km. Dus vooral autosnelweg kms.

Dus meer dan tevreden van deze wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
oGoG schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:31:
[...]

Hier ook hetzelfde, onlangs naar Utrecht en terug vanuit België dus met ix3 LCI impressive/HE, met 20duims winterbanden en koudere buitentemperatuur.

Vertrokken met 94% SOC, terug in BE aangekomen met range van 12km over, totaal gereden 386km. Dus vooral autosnelweg kms.

Dus meer dan tevreden van deze wagen.
Het is wel nog niet echt koud geweest...
Hoe snel rijdt je dan op de autosnelweg, want Nederland is vaak toch maar 100km/h. Vind dat als Belg wel relaxed rijden, maar in Belgie rijdt iedereen gewoon 125-130km/h en moet je wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 19:01
Engineer Stewie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:18:
[...]

Hoe snel rijdt je dan op de autosnelweg, want Nederland is vaak toch maar 100km/h. Vind dat als Belg wel relaxed rijden, maar in Belgie rijdt iedereen gewoon 125-130km/h en moet je wel mee.
Ik kom toch aan totaal iets anders inderdaad.
20” winterbanden ook (zonder caps op wielen)

86 km, 99% autostrade. Inclusief file over Brussel -> 23 kWh/100 km afgelopen dinsdag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DomiGijzen
Mooi nieuws. Mijn auto is in Europa. Wordt dus waarschijnlijk mooi op tijd geleverd voor de wintersport :)

Grz D.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Engineer Stewie
DomiGijzen schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:00:
Mooi nieuws. Mijn auto is in Europa. Wordt dus waarschijnlijk mooi op tijd geleverd voor de wintersport :)
Vandaag bericht dat de wagen volgende week bij de dealer staat. Dus zal wss een sinterklaas cadeautje worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Engineer Stewie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:41:
[...]

Vandaag bericht dat de wagen volgende week bij de dealer staat. Dus zal wss een sinterklaas cadeautje worden O-)
2 December, conform je eerste post in dit topic 8)

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNDR
  • Laatst online: 14-06-2024
Die van mij zou eind deze maand ook geleverd worden, maar is uitgesteld naar begin januari nu :-(

Geen idee of de auto al is gelost in Zeebrugge...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVn39AKv3Xj78f37ttWSsO7MGPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9BPQN8N0RLJeT7G8frdO19qa.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 106% gewijzigd door RBNDR op 18-11-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@RBNDR , is het een Nederlandse iX3? Worden die ook gelost in Zeebrugge?
DomiGijzen schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:49:
[...]

2 December, conform je eerste post in dit topic 8)
Ik ga nooit op vrijdag naar kantoor, de dealer is in dezelfde stad. Dus dat zal hem niet worden :+ .

[ Voor 12% gewijzigd door Engineer Stewie op 18-11-2022 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-10 13:00
sevalo schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:45:
[...]

Ik kom toch aan totaal iets anders inderdaad.
20” winterbanden ook (zonder caps op wielen)

86 km, 99% autostrade. Inclusief file over Brussel -> 23 kWh/100 km afgelopen dinsdag
Dat is ook meer in lijn met mijn verbruik. Op autostrade kom ik tussen de 19kWh/100km (ideale omstandigheden ) en 28kWh/100km. Meestal is het wel 21à 23...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 19:01
xjs678qr schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:01:
[...]

Dat is ook meer in lijn met mijn verbruik. Op autostrade kom ik tussen de 19kWh/100km (ideale omstandigheden ) en 28kWh/100km. Meestal is het wel 21à 23...
Het was hier wel heel winderig dinsdag, dus was misschien iets hoger dan normaal, maar niet veel.
Ik laad meestal maar 80% op, dus range mag van mij iets meer zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNDR
Engineer Stewie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:56:

[...]

Ik ga nooit op vrijdag naar kantoor, de dealer is in dezelfde stad. Dus dat zal hem niet worden :+ .
Dat dacht ik ja. Heb de dealer ook gevraagd maar nog geen antwoord…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arcanumkiller
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2024
Vandaag mijn IX3 gaan ophalen bij Van Osch in Hasselt.
Het is echt een beest!
Besteld eind december.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4TRYBp8LKTz-_ZymduFpfqEcpkk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWZD2bwTSo01VLYfi7dlQo87.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-10 09:57
RBNDR schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:49:
Die van mij zou eind deze maand ook geleverd worden, maar is uitgesteld naar begin januari nu :-(

Geen idee of de auto al is gelost in Zeebrugge...
Nee, die is nog niet gelost (in Zeebrugge). Die van mij is iets eerder naar status 165 gegaan (03-09-2022) en stond ook op levering eind deze maand maar is nu, sinds ik 1,5 week geleden de update ontving, naar week 2-4 van het volgend jaar opgeschoven.

Paar dagen geleden te horen gekregen dat deze auto's nog op de boot staan onderweg naar Europa. De desbetreffende boot heet Grande Marifiori dus ga daar maar eens op googlen :) .

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Engineer Stewie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:56:
Als het een Nederlandse iX3 is dan wordt hij gelost in Bremerhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
mouse1277 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:39:

Als het een Nederlandse iX3 is dan wordt hij gelost in Bremerhaven.
Dacht ik ook, maar was niet zeker. Vandaar de vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-10 13:08
Arcanumkiller schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:23:
Het is echt een beest!
Besteld eind december.

[Afbeelding]
Veel plezier, ik heb sinds begin januari dezelfde config vanuit Van Osch in Hasselt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNDR
mouse1277 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:36:
[...]

Nee, die is nog niet gelost (in Zeebrugge). Die van mij is iets eerder naar status 165 gegaan (03-09-2022) en stond ook op levering eind deze maand maar is nu, sinds ik 1,5 week geleden de update ontving, naar week 2-4 van het volgend jaar opgeschoven.

Paar dagen geleden te horen gekregen dat deze auto's nog op de boot staan onderweg naar Europa. De desbetreffende boot heet Grande Marifiori dus ga daar maar eens op googlen :) .
Volgens de dealer wordt hij toch in Bremerhaven gelost en daarna via Neuss naar Born en vervolgens naar de dealer.

Er is beloofd dat de iX3 dit jaar nog kentekenregistratie krijgt maar aflevering Januari

We’ll see…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Even in de hele discussie over winterbanden op de 20 inch velgen. Vandaag de wissel gehad en Michelin Lattitude Alpin banden eronder gekregen. Geen problemen met het wisselen en ook geen schade aan de velgen door het wisselen. Bij Euromaster laten doen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
reaper_unique schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:04:
Ook pre-LCI:
  • Werkt in België, bijna al de lichten die vaak passeer worden herkent. Ik zie dus een stoplicht, maar wat niet toegestaan is in EU (voorlopig?) is dat de auto ook effectief vanzelf stopt (wat hieronder staat).
  • Kan niet geselecteerd worden in idrve denk ik, maar bestaat wss wel in VS (voor andere modelen dan).
  • Is "activeerbaar" maar werkt niet in BE, enkel in DE denk ik. Komt misschien ooit. Het zorgt ervoor dat in de file je linkser in je rijvak rijd voor hulpdiensten in het linkse rijvak en rechtser in het middelste rijvak.
  • Lane Change Assistant
  • werkt niet in BE, mogelijks wel in VS (voor andere modelen dan).
Aantal zaken die in je lijst staan werken bij al standaard op mijn pre-LCI. Wat alleen nog niet werkt is zodra je naar links knippert de auto ook daadwerkelijk vanzelf van baan veranderd. Begrijp niet wat je bedoelt met rechtsvoorbij steken preventie want dat is iets wat ik 2 x per week gebruik als ik naar Brussel ga want half Belgie blijft op de middelste baan rijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
In mijn huidige bmw werkt lane change assist door het knipperlicht 1-2 tellen vast te houden. Dat is ongeveer 2-3 knipperen.
Geen coding.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Op de iX3 is dit te coderen via o.a. Bimmerutility, dit werkt bij mij perfect. De instructies voor X3 of X5 volgen die op meerdere fora staan.

Alleen Highway Exit lijkt niet te werken, krijg dan de melding "handmatig van baan wisselen".

[ Voor 25% gewijzigd door ATCO op 18-11-2022 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-10 19:47
Iemand ondertussen ervaring om de VIM (Video In Motion) uit te schakelen op een LCI iX3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:51
BatW schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:46:
[...]

Aantal zaken die in je lijst staan werken bij al standaard op mijn pre-LCI. Wat alleen nog niet werkt is zodra je naar links knippert de auto ook daadwerkelijk vanzelf van baan veranderd. Begrijp niet wat je bedoelt met rechtsvoorbij steken preventie want dat is iets wat ik 2 x per week gebruik als ik naar Brussel ga want half Belgie blijft op de middelste baan rijden 8)
Dat is een optie waarbij je achter (lees trager dan) de wagen links van je rijd op de autostrade om dus te vermijden dat je rechts inhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
RBNDR schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:44:
[...]
Volgens de dealer wordt hij toch in Bremerhaven gelost en daarna via Neuss naar Born en vervolgens naar de dealer.

Er is beloofd dat de iX3 dit jaar nog kentekenregistratie krijgt maar aflevering Januari
Dat van die kentekenregistratie kan volgens mijn dealer op dit moment zeker nog niet toegezegd worden. We hopen en wachten het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
ATCO schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:55:
Op de iX3 is dit te coderen via o.a. Bimmerutility, dit werkt bij mij perfect. De instructies voor X3 of X5 volgen die op meerdere fora staan.

Alleen Highway Exit lijkt niet te werken, krijg dan de melding "handmatig van baan wisselen".
Via bimmerutiliy heb je lane change assist, dat wil zeggen dat hij zelf van baan wisselt aangezet?
Heb je een link naar een page? Want ik dacht juist dat het coderen van X3 codes naar iX3 niet zou werken 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
mouse1277 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:17:
[...]

Dat van die kentekenregistratie kan volgens mijn dealer op dit moment zeker nog niet toegezegd worden. We hopen en wachten het af.
Ik zat vorig jaar in dezelfde situatie, voor NL is registratie in het jaarbelangrijk voor de bijtelling.
Mijn dealer vertelde dat registratie kon met enkel de VIN (die is bekend).

Uiteinderlijk de auto begin december gekren dusgeen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Klinkschakel schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:25:
[...]

Ik zat vorig jaar in dezelfde situatie, voor NL is registratie in het jaarbelangrijk voor de bijtelling.
Mijn dealer vertelde dat registratie kon met enkel de VIN (die is bekend).
Dit is helaas niet juist.
Ik heb mijn VIN al sinds begin september.
De auto moet (volgens de wet) daadwerkelijk op NL grondgebied zijn voor de kentekenregistratie.
Omdat het jaar inderdaad zeer belangrijk is voor de bijtellingsregels, schijnt BMW op dit moment in gesprek te zijn met verschillende instanties om te kijken of er (in deze bijzondere situatie) een uitzondering mogelijk is.

Vooralsnog blijf ik in 1e instantie hopen dat ze mijn auto gewoon nog dit jaar op tijd in Born krijgen O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
DjCoke schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:20:
[...]

Via bimmerutiliy heb je lane change assist, dat wil zeggen dat hij zelf van baan wisselt aangezet?
Heb je een link naar een page? Want ik dacht juist dat het coderen van X3 codes naar iX3 niet zou werken 🤔
Klopt, weet niet precies meer welke cheatsheet ik heb gebruikt maar hier staat meer info:

https://x3.xbimmers.com/f...read.php?t=1849948&page=7

https://g20.bimmerpost.co...read.php?t=1910077&page=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planken
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 30-06-2023
DomiGijzen schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:00:
Dat is fijn, de mijne zou week 48 komen maar Severs Breeman de dealer heeft geen idee waar mijn auto is…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon85
  • Laatst online: 05-06-2024
Helaas is mijn auto ook vertraagd van week 44 naar week 52. Ervaar zelf erg nonchalante en lakse communicatie vanuit de BMW dealer (Story). Volgens Story kan men, zodra de auto op Europees grondgebied is, kenteken reeds registreren en BMW schijnt dit vorig jaar ook exact zo te hebben gedaan. Daarnaast schijnt het een grote chaos in China te zijn op de haventerreinen waardoor het niet duidelijk is waar de wagens nu zijn en weet men eigenlijk pas iets zodra de auto in Born wordt gescand. Mijn auto zou 15 augustus reeds zijn verscheept, maar dat is dus overduidelijk niet het geval. Naast vertragingen mbt verschepen vanuit China treden er ook vertragingen op mbt transport vanuit Bremerhaven naar Born door chauffeurstekort. Ondanks logistieke problemen wereldwijd is dit mi onwaardig voor een merk als BMW. Het moet toch mogelijk zijn om ten alle tijden te weten waar een auto zich bevindt zou je zeggen...Lekkere chaos zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasperstrz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-09 22:22
@spekmaster
Ik zie dat je de grill van je iX3 pre-facelift hebt gewijzigd naar een reguliere BMW iX3 grill. Dit ziet er netjes uit! Hoe/waar heb je dit laten doen? Je hebt alle zilver accenten zwart laten maken. Is dit gewrapt of gespoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08 23:41
Engineer Stewie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:18:
[...]

Dus ik pas mijn rijstijl aan om zoveel mogelijk uit de batterij te halen. Ik rij zoals ik al heb gezegd 110in BE en 100 in NL, altijd onder 19kwh en kom ik verder met 1 lading. Liever zo dan 30minuten wachten op de laadstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-10 14:55
Arcanumkiller schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:23:
Het is echt een beest!
Besteld eind december.

[Afbeelding]
Nice!

Gisteren met vriend die IX1 ging bestellen, een testrit kunne doen met I4 Xdrive40 (om het electrisch rijden voor hem te ervaren) fenomenaal, was het al vergeten na mijn testrit met de IX3... Probleem is, nu kan ik nog minder goed wachten op mijn IX3... binnen enkele weken G&A Turnhout nog maar eens bellen :D

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittman
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 31-12-2023
Engineer Stewie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:41:
[...]

Finally – na enige wachttijd in jouw geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Wittman schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:32:
[...]

Finally – na enige wachttijd in jouw geval!
Zal iets meer dan 11 maanden geweest zijn (volgende week is er 11 maanden gepasseerd). Met een beloofde 6 maanden wachttijd.
Nu, ze kunnen er niet veel aan doen met corona enzo. Vooral het gebrek aan communicatie stoort me mateloos.

[ Voor 5% gewijzigd door Engineer Stewie op 20-11-2022 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-10 14:55
Engineer Stewie schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:14:
[...]

Zal iets meer dan 11 maanden geweest zijn (volgende week is er 11 maanden gepasseerd). Met een beloofde 6 maanden wachttijd.
Nu, ze kunnen er niet veel aan doen met corona enzo. Vooral het gebrek aan communicatie stoort me mateloos.
ja zou ook graag een soort tracking hebben ipv elke keer de garage moeten lastig vallen ervoor.
zou toch moeten kunnen in deze tijd

[ Voor 3% gewijzigd door Hanzzzie op 21-11-2022 09:47 ]

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam15
  • Laatst online: 06-02-2023
Leon85 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:38:
Helaas is mijn auto ook vertraagd van week 44 naar week 52. Ervaar zelf erg nonchalante en lakse communicatie vanuit de BMW dealer (Story). Volgens Story kan men, zodra de auto op Europees grondgebied is, kenteken reeds registreren en BMW schijnt dit vorig jaar ook exact zo te hebben gedaan. Daarnaast schijnt het een grote chaos in China te zijn op de haventerreinen waardoor het niet duidelijk is waar de wagens nu zijn en weet men eigenlijk pas iets zodra de auto in Born wordt gescand. Mijn auto zou 15 augustus reeds zijn verscheept, maar dat is dus overduidelijk niet het geval. Naast vertragingen mbt verschepen vanuit China treden er ook vertragingen op mbt transport vanuit Bremerhaven naar Born door chauffeurstekort. Ondanks logistieke problemen wereldwijd is dit mi onwaardig voor een merk als BMW. Het moet toch mogelijk zijn om ten alle tijden te weten waar een auto zich bevindt zou je zeggen...Lekkere chaos zo.
Hetzelfde verhaal voor mij. Levering vertraagd van week 49 naar week 3. Heel slecht communicatie vanuit de Dealer (Ekris).

Kreeg de volgende link van de dealer als waarschijnlijke oorzaak:
https://www.cnbc.com/2022...d-sea-at-german-port.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
sam15 schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:21:
[...]

Hetzelfde verhaal voor mij. Levering vertraagd van week 49 naar week 3. Heel slecht communicatie vanuit de Dealer (Ekris).

Kreeg de volgende link van de dealer als waarschijnlijke oorzaak:
https://www.cnbc.com/2022...d-sea-at-german-port.html
Sinds Keram van Ekris is, ben ik steeds minder happy. edit: Rant weg, niet nuttig verder.
Mooi dat je die link krijgt. Maar het is toch van de zotte dat een bedrijf zijn "eigen" problemen of in ieder geval de gevolgen daarvan via een extern nieuwsbericht probeert uit te leggen?

Anyway, hopelijk is je levering toch op tijd. Zie op andere fora dat BMW probeert om zoveel mogelijk te leveren dit jaar. Wellicht heb je geluk.
Mijn auto zou, officieel bericht van bmw, 2 november op de boot gaan in China. Maar kreeg 16 november bericht dat hij in Europa is. Dat kan natuurlijk niet. Dus soms veranderen de prognoses ook positief voor ons.

[ Voor 11% gewijzigd door DomiGijzen op 21-11-2022 11:56 ]

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-10 14:20
DomiGijzen schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:55:
[...]

Anyway, hopelijk is je levering toch op tijd. Zie op andere fora dat BMW probeert om zoveel mogelijk te leveren dit jaar. Wellicht heb je geluk.
Ik zou eerder verwachten dat bedrijven het uitstellen... als je je auto inschrijft in 2023 is hij een jaar minder oud (ook al is het in realiteit maar enkele weken verschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
r2504 schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:58:
[...]

Ik zou eerder verwachten dat bedrijven het uitstellen... als je je auto inschrijft in 2023 is hij een jaar minder oud (ook al is het in realiteit maar enkele weken verschil).
Dat is iets dat je inderdaad aan de eigenaarskant ziet. De lease heeft daar ook wel eens aan handje maar in ieder geval BMW FS is bereid te leveren als de klant dat graag wil.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sam15
  • Laatst online: 06-02-2023
DomiGijzen schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:55:
[...]

Sinds Keram van Ekris is, ben ik steeds minder happy. edit: Rant weg, niet nuttig verder.
Mooi dat je die link krijgt. Maar het is toch van de zotte dat een bedrijf zijn "eigen" problemen of in ieder geval de gevolgen daarvan via een extern nieuwsbericht probeert uit te leggen?
Ja ik vond het ook belachelijk dat ze een nieuwsbericht naar mij stuurde. Ik had eerder een persbericht van BMW verwacht. Communicatie is echt heel slecht
Mijn auto zou, officieel bericht van bmw, 2 november op de boot gaan in China. Maar kreeg 16 november bericht dat hij in Europa is. Dat kan natuurlijk niet. Dus soms veranderen de prognoses ook positief voor ons.
Dat hoop ik echt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansen1999
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-10 21:11
Vraagje: zijn er al handige tweakers bezig met dit voertuig om te bouwen zodat deze v2g geschikt is of gaat worden? Zou dit in de toekomst mogelijk kunnen zijn?

Ik las wel al de nodige artikelen van i3's die af fabriek geschikt zijn en natuurlijk de Kia/Hyundai modellen. Maar het zou zou fijn zijn als onze vertrouwde IX3 dit ook gaat doen evt met wat tweakers/hacks.

Ter info: publiek AC laden kost mij € 0,22/kwh, thuis inmiddels € 1,09/kwh en de salderings-kwh's zijn op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stopie
  • Laatst online: 03-07-2024
Elk moment komt er een nieuwe software release uit via de RSU de 2022/07.xyz. Zelf heb ik die al sinds juli, dus ben benieuwd of ik hem ook krijg i.v.m. gewijzigde softwarepakketten

Vorig jaar was er ook een versie 2021/11.xyz. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die via de dealer al een nieuwere versie rijden dan de 2022/07.xyz. Is er iemand die recent zijn auto heeft laten updaten of heeft opgehaald?

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
jansen1999 schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:39:
Vraagje: zijn er al handige tweakers bezig met dit voertuig om te bouwen zodat deze v2g geschikt is of gaat worden? Zou dit in de toekomst mogelijk kunnen zijn?

Ik las wel al de nodige artikelen van i3's die af fabriek geschikt zijn en natuurlijk de Kia/Hyundai modellen. Maar het zou zou fijn zijn als onze vertrouwde IX3 dit ook gaat doen evt met wat tweakers/hacks.

Ter info: publiek AC laden kost mij € 0,22/kwh, thuis inmiddels € 1,09/kwh en de salderings-kwh's zijn op ;)
Dat betwijfel ik. Lijkt mij hardwarematig niet voorzien. Die i3-tjes hadden ook andere technologie aan boord toch?

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
DomiGijzen schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:39:
[...]

Dat betwijfel ik. Lijkt mij hardwarematig niet voorzien. Die i3-tjes hadden ook andere technologie aan boord toch?
De omvormer moet dat idd kunnen. Die kan AC-DC omvormen en DC-DC.
DC-AC kan die vooralsnog niet. Of je moet een omvormer buiten de wagen hangen en rechtstreeks op de HV-batterij koppelen.
Lijkt me niet dat je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM1974
Twijfel hier nog steeds inzake winterbanden.
Namelijk om voor 20inch te gaan en niet voor de 19inch, alleen voor de looks.
BMW biedt alleen winterbanden op 19inch aan omdat er geen sneeuw kettingen zijn voor de 20 inch. Aangezien ik niet afreis naar wintersport gebieden denk ik dat het geen probleem moet zijn voor 20inch. Wel dienen dit gehomologeerde BMW banden te zijn en hier is volgens mij weinig keus.

Zijn er rijders die op 20 inch rijden met winterbanden en zijn er die deze op de originele 20 inch velgen hebben gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikDr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-04-2023
Heb zelfde vraag, moet normaal volgende week ook mijn nieuwe wagen gaan ophalen en wil er dan ook ASAP winterbanden op. Geen sneeuwkettingen nodig dus wil ook 20 inch behouden. Wat zijn de mogelijke keuzes ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goirke
goirke schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:05:
Even in de hele discussie over winterbanden op de 20 inch velgen. Vandaag de wissel gehad en Michelin Lattitude Alpin banden eronder gekregen. Geen problemen met het wisselen en ook geen schade aan de velgen door het wisselen. Bij Euromaster laten doen overigens.
Zie vorige pagina voor mijn ervaring en in de rest van het topic is er ook voldoende te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM1974
goirke schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:05:
Goed om te horen. Zijn dit trouwens BMW gehomologeerde banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer1962
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-01-2023
Kant en klare set (19 inch) is altijd beter dan steeds wisselen op dezelfde (20 inch) velg. Ik heb een originele winterset via de BMW dealer, rijdt zelfs comfortabeler dan originele 20 inch set. Eventuele discussies over ‘mooi en minder mooi’ zijn voor mij niet zo relevant. Functie boven vorm zou ik zeggen. Blijf je overigens in Nederland dan zou ik me afvragen of je überhaupt winterbanden nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1642435245906.pdf

Is waarschijnlijk oud want ik heb Goodyear winterbanden.

Ik zou de dealer vragen om advies.

[ Voor 8% gewijzigd door Klinkschakel op 23-11-2022 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
MM1974 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:21:
[...]

Dat weet ik zo niet. Is via de leasemaatschappij gelopen, dus ik ga er wel vanuit.

Om die reden ook 'gewoon' een wissel op de 20inch ipv een winterset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM1974
Beamer1962 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:43:
Kant en klare set (19 inch) is altijd beter dan steeds wisselen op dezelfde (20 inch) velg. Ik heb een originele winterset via de BMW dealer, rijdt zelfs comfortabeler dan originele 20 inch set. Eventuele discussies over ‘mooi en minder mooi’ zijn voor mij niet zo relevant. Functie boven vorm zou ik zeggen. Blijf je overigens in Nederland dan zou ik me afvragen of je überhaupt winterbanden nodig hebt.
Dank je. Bij de ANWB geven ze aan dat je bij een temperatuur lager dan 7 graden veiliger op weg bent met winterbanden. Naast de sneeuw is er ook een betere water afvoer. Vind ergens wel vreemd dat het in Duitsland verplicht is, bij lease verplicht is maar niet in wet en regelgeving gegoten is.

Ben het me je eens dat functie boven vorm gaat maar ik heb mijn bedenken omdat het goedkoper is om alleen banden aan te schaffen dan volledig nieuwe set. Zeker als het alleen gaat om sneeuwkettingen die niet op een 20 inch gemonteerd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonWafflehelm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-10 10:52
Zonet even met BMW dealer (Gregoir Puurs) gebeld en daar te horen gekregen dat de (lease)wagen blijkbaar al gemaakt én in Europa geleverd is. Ze wisten niet waar exact, maar dus wellicht Zeebrugge of Bremen. Ze konden geen voorspelling doen wanneer de wagen precies bij de dealer zal worden afgeleverd aangezien er een "gigantische backlog is in de havens" dixit sales rep. Komt dus overeen met de nieuwsberichten die in deze thread al waren gepost.

Besteld eind juli 2022, "officiële" leverdatum is pas mei 2023 maar ik hoop na dit nieuws dat dit toch een stuk vroeger zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stopie
  • Laatst online: 03-07-2024
De laatste dagen haal ik geen 11kW laadsnelheid meer. Meestal tussen de 10,3 en 10,7. Ook bij andere laadpalen.
Zijn hier dezelfde ervaringen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipper
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-06 10:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6DN5DUWbnPhKBVDsmi9iPVHIgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z199knBJSAj2Yi8dspAgiHRu.jpg?f=fotoalbum_large

Droevig bericht van de leasemaatschappij Arval : “met spijt moeten wij u meedelen dat wagen pas vanaf 6 januari zal worden geleverd”
Info verkregen van BMW Belux

Zes uur later wordt iX3 geleverd bij de dealer en stuurt de topdealer mij een fotootje, ARRIVATO 🥳🥳

Stond wel al te verkommeren sinds 28 oktober in Zeebrugge 🤷‍♂️
Eindelijk na maanden wachten, wagen werd besteld in maart 2022

[ Voor 9% gewijzigd door Flipper op 23-11-2022 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bij de velgen groothandel ga kijken, dan zijn er precies toch veel velgen "geschikt" voor de iX3 ?
https://www.atraxion.com/nl/velgen-auto/motor/7762554/3D/1 (duurt ff om te laden is normaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer1962
Iedereen moet zelf weten of hij/zij kiest voor afwijkende velgen (derhalve niet door BMW voorgeschreven). Indien het echter onverhoopt komt tot een garantie aansprakelijkheid o.i.d. dan svp niet ‘piepen’ als BMW een eventuele aansprakelijkheid afwijst. Overigens vraag ik me af waar de kern van de discussie zit; indien het hier een privé auto betreft dan kan het onmogelijk een geldkwestie zijn (wel 80K aftikken maar met velgen voor een ‘dubbeltje proberen op de eerste rang te zitten’). Indien het lease betreft dan mag de leasemaatschappij uiteindelijk beslissen en niet de bestuurder. En als je tenslotte de 19inch BMW velgen niet mooi vind dan moet je hier maar overheen stappen of gewoon 2x per jaar banden erop en eraf wat ook niet goed is lijkt me.

[ Voor 0% gewijzigd door Beamer1962 op 23-11-2022 18:30 . Reden: Correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moest BMW nu effectief velg keuzes hebben was er geen issue hè. Een geld kwestie is het niet, wel dat, bij mij bijvoorbeeld, toen ik de auto kocht (zzp) bmw mij had vermeld dat er later zeker nog keuze in velgen zou komen (ik heb een pre lci van 07/2021). Maar ondertussen is de realiteit anders.

Trouwens, in mijn verkoopakte staat nergens dat ik geen andere velgen mag plaatsen. De normen zijn duidelijk, ik ga ervanuit dat andere velgen met dezelfde specs geen discussie kunnen vormen :-)

PS: Snap eigenlijk zelfs niet waar jij je nu eigenlijk druk over maakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer1962
Wie maakt zich hier nu eigenlijk druk? andere gebruikers aanspreken op taal is niet nodig.

[ Voor 43% gewijzigd door deepbass909 op 24-11-2022 00:19 ]

• Engineer Stewie
Flipper schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:13:

Stond wel al te verkommeren sinds 28 oktober in Zeebrugge 🤷‍♂️
Eindelijk na maanden wachten, wagen werd besteld in maart 2022
Een dealer die zelf iets stuurt.
Zou geweldig zijn, ik heb sinds mijn bestelling eind December 2021 nog nooit iets van de dealer gekregen zonder zelf te initiëren.

Echter kreeg ik vorige week al de mail van Arval met uitstel naar 6 januari, maar de dealer spreekt dat tegen en zei dat de wagen deze week toekomt bij hun. Echter moet er hier nog wel het een en ander gebeuren voor de pick up...

Heb je reeds een timeframe wanneer je de wagen mag oppikken?

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:38

Boston

The Cape State

sevalo schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:15:
[...]
Ik ben wel tevreden van de interne navigatie en dat je het dan ook op de HUD hebt . [...]
Hoeveel is de navigatie van BMW jullie waard?

Het is een vraag die vandaag voor IX3 rijders nog niet zo relevant is, maar de kaart updates voor de onboard navigatie blijven maar voor 3 jaar gratis. Met de Black Friday uitverkoop werd ik naar de webwinkel voor Connect Drive gelokt en schrok van het jaarabonnement.

De grootste voordelen van de BMW navigatie zijn naar mijn bescheiden mening de integratie met de adaptive cruise control (bijvoorbeeld het afremmen naar de juiste snelheid voor de rotonde afhankelijk of hoeveelste afslag je moet nemen) en de weergave op de HUD. Maar ik ben me ook bewust dat je met Apple Maps / Google Maps ook informatie op je HUD kunt krijgen, dus ik weet niet of er voordelen zijn die exclusief zijn voor de BMW navigatie.
De vraag is dus: nadat het abonnement dat inclusief bij de auto zat is afgelopen, is het je wel of niet €71,20 per jaar waard?

Mijn antwoord is nee, want niet alleen zijn er diensten waarvoor ik niet met geld hoef te betalen (alleen maar met het opgeven van privacy), maar de auto remt nog steeds in een tunnel bij Harderwijk af waar vroeger een turbo rotonde lag.

-Boston

PS In het verlengde van de vraag, is de flitspaal update je €53,60 waard?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7mUOCgb91bkxiiYAndZMRGNzcY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N1K1atysDlwAS3iJzU6mNjRf.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGrX6XZWbxyI0PSGimifYqXCkOg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/A4NHAm1CpwvlUNT7pu9Y2h49.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBIp4NZ7sjzkGzdICQ5eVdNq-ig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hvjMggu1RjH1Uxd6OROir1dl.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7J1KHDBQUDtPEScD2oxCQZSkVQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RW1PueOuit5QX7tvnG13anTJ.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIhz2HMIt90sAMHgFZHkKEOKZcU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RWMgx4HTChw0nDwMzNZfwGvm.png?f=fotoalbum_large

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

• Klinkschakel
Ik ben niet zo van de Apple Carplay, paar keer geprobeerd maar vind de inbuild Navi prima.
Mijn leasecontract is 5 jaar de laatste 2 jaar ga ik niet betalen voor kaart updates. Ik vind autorijden ook beetje ontdekken en opletten, dus in jouw voorbeeld met de rotonde, zal ik wel mijn weg vinden.
;) ik heb nog rond gereden met fysieke kaarten dus dit is een voorruitgang.

Flitsservice... tja... ik ga het niet nemen. Flitsmeister op mijn foon staan maar gebruik het bijna nooit.

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-10 14:17
Boston schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:37:
[...]

Hoeveel is de navigatie van BMW jullie waard?

Het is een vraag die vandaag voor IX3 rijders nog niet zo relevant is, maar de kaart updates voor de onboard navigatie blijven maar voor 3 jaar gratis. Met de Black Friday uitverkoop werd ik naar de webwinkel voor Connect Drive gelokt en schrok van het jaarabonnement.

De grootste voordelen van de BMW navigatie zijn naar mijn bescheiden mening de integratie met de adaptive cruise control (bijvoorbeeld het afremmen naar de juiste snelheid voor de rotonde afhankelijk of hoeveelste afslag je moet nemen) en de weergave op de HUD. Maar ik ben me ook bewust dat je met Apple Maps / Google Maps ook informatie op je HUD kunt krijgen, dus ik weet niet of er voordelen zijn die exclusief zijn voor de BMW navigatie.
De vraag is dus: nadat het abonnement dat inclusief bij de auto zat is afgelopen, is het je wel of niet €71,20 per jaar waard?

Mijn antwoord is nee, want niet alleen zijn er diensten waarvoor ik niet met geld hoef te betalen (alleen maar met het opgeven van privacy), maar de auto remt nog steeds in een tunnel bij Harderwijk af waar vroeger een turbo rotonde lag.

-Boston

PS In het verlengde van de vraag, is de flitspaal update je €53,60 waard?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Heel herkenbaar dat navigatie verhaal. Ik woon inmiddels alweer een half jaar in dit nieuwbouwhuis en mijn huisnummer herkend hij nog steeds niet :-( Dus mijn thuisadres zijn de overburen haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Mathijs14 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:05:
[...]

Heel herkenbaar dat navigatie verhaal. Ik woon inmiddels alweer een half jaar in dit nieuwbouwhuis en mijn huisnummer herkend hij nog steeds niet :-( Dus mijn thuisadres zijn de overburen haha
Even een offtopic tip: zet nooit je huisadres in de navi of in de shortcuts - hoogstens de straat zonder nr.
Als de auto ergens gestolen wordt of er ingebroken wordt en er liggen toevallig nog huissleutels of poort-afstandsbediening in...

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Mathijs14 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:05:
[...]

Ik was al een jaar aan het bouwen en ik had geen straatnaam. Moet je eens proberen nutsvoorzieningen (elekt, water, gas, riolering) aan te vragen... 8)7
GigaTexel_BE schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:51:
[...]

Even een offtopic tip: zet nooit je huisadres in de navi of in de shortcuts - hoogstens de straat zonder nr.
Als de auto ergens gestolen wordt of er ingebroken wordt en er liggen toevallig nog huissleutels of poort-afstandsbediening in...
Ik zet altijd het centrum van het dorp als huisadres. Als ik daar ben vind ik mijn huis wel.
Ik haal ook altijd de stickers van de dealer van mijn spullen (zowel fiets als auto) om ook geen richting te geven waar ik mogelijks kan wonen. Al is de dealer wel 90km van mijn deur, dus de link zal al wat moeilijker zijn :+

[ Voor 25% gewijzigd door Engineer Stewie op 24-11-2022 10:10 ]

• Flipper
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-06 10:29
Engineer Stewie schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:32:
[...]

Een dealer die zelf iets stuurt.
Zou geweldig zijn, ik heb sinds mijn bestelling eind December 2021 nog nooit iets van de dealer gekregen zonder zelf te initiëren.

Echter kreeg ik vorige week al de mail van Arval met uitstel naar 6 januari, maar de dealer spreekt dat tegen en zei dat de wagen deze week toekomt bij hun. Echter moet er hier nog wel het een en ander gebeuren voor de pick up...

Heb je reeds een timeframe wanneer je de wagen mag oppikken?
Stewie, ik kreeg ook deze mail en vier uur later stuurt dealer mij deze foto, maakte mij echt gelukkig na het lange wachten
Dinsdag wagen afgeleverd aan garage, vandaag verstuurt bmw belux digitale de info door naar arval
Arval bekijkt elke dag deze info en schrijft de wagens in via DIV
Wagen nog opkuisen en polieren, nieuwe SW updates en dan karren met die bak 😝😝

Dit is de modus operandi voor bmw belux, voor bmw nl heb ik geen info

• Jeroen.br
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-04-2023
Sinds een paar weken een iX3.
Top auto, maar ik word redelijk depressief van de achteruitrij camera.
In het donker kan ik nauwelijks wat zien. Het is echt veel te donker - nauwelijks nog te gebruiken.
Mijn vorige auto, een VW Arteon, had prima 'night vision'.

Ik lees net op een vorige pagina dat anderen hier geen last van hebben.

Is er iets van een instelling wat bij mij verkeerd staat?
Iemand een suggestie?

@kingachille @oGoG

• MM1974
Beamer1962 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:53:
Iedereen moet zelf weten of hij/zij kiest voor afwijkende velgen (derhalve niet door BMW voorgeschreven). Indien het echter onverhoopt komt tot een garantie aansprakelijkheid o.i.d. dan svp niet ‘piepen’ als BMW een eventuele aansprakelijkheid afwijst. Overigens vraag ik me af waar de kern van de discussie zit; indien het hier een privé auto betreft dan kan het onmogelijk een geldkwestie zijn (wel 80K aftikken maar met velgen voor een ‘dubbeltje proberen op de eerste rang te zitten’). Indien het lease betreft dan mag de leasemaatschappij uiteindelijk beslissen en niet de bestuurder. En als je tenslotte de 19inch BMW velgen niet mooi vind dan moet je hier maar overheen stappen of gewoon 2x per jaar banden erop en eraf wat ook niet goed is lijkt me.
Beetje vreemd om het maar te accepteren dat je een auto koopt waarbij je de keuze maakt voor 20inch je dan een deel van het jaar op 19inch moet rijden. Daarnaast is er aanbod in 20inch aanwezig en ook in velgen. Mijn twijfel zit in de banden die niet BMW gehomologeerd zijn in de 20inch reeks. In de 19inch is er voldoende beschikbaar. Waarom is dit?
Geld speelt zeker ook een rolletje, want waarom zou je geen +/- €1200 besparen als er geen reden aanwezig is om alleen de banden te wisselen ipv een set te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ix3 Belgium
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-04-2024
Ondertussen wagen in ontvangst genomen en 1000 km gereden. Super wagen en heel tevreden van alles tot nu toe. Heb vanmorgen ook winterbanden laten plaatsen op bestaande 20''. Alles geregeld via leasing en geen enkel probleem. Op minder dan 30min stonden 4 banden erop en geen schade aan velgen.

• MM1974
ix3 Belgium schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:06:
Ondertussen wagen in ontvangst genomen en 1000 km gereden. Super wagen en heel tevreden van alles tot nu toe. Heb vanmorgen ook winterbanden laten plaatsen op bestaande 20''. Alles geregeld via leasing en geen enkel probleem. Op minder dan 30min stonden 4 banden erop en geen schade aan velgen.
Gefeliciteerd met de nieuwe auto.
Kan jij aangeven welke winterbanden erbij gemonteerd zijn?

• ix3 Belgium
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-04-2024
Zijn Goodyears 'ultra grip' maar heb verder geen referentie. Zal 'ns checken op de banden.

Verwijderd

Jeroen.br schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:57:
Sinds een paar weken een iX3.
Top auto, maar ik word redelijk depressief van de achteruitrij camera.
In het donker kan ik nauwelijks wat zien. Het is echt veel te donker - nauwelijks nog te gebruiken.
Mijn vorige auto, een VW Arteon, had prima 'night vision'.

Ik lees net op een vorige pagina dat anderen hier geen last van hebben.

Is er iets van een instelling wat bij mij verkeerd staat?
Iemand een suggestie?

@kingachille @oGoG
Heb hetzelfde probleem ... blijkt algemeen te zijn met de nieuwere BMW modellen, niet gelimiteerd tot de iX3. Zie ook hier, die truk met de leds af te plakken of lichten te doven ga ik eens testen, lijkt me inderdaad een logische verklaring ivm die lichtsensor als er leds teveel licht vlak bij de lens geven.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2022 15:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Flipper schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:56:
[...]

Stewie, ik kreeg ook deze mail en vier uur later stuurt dealer mij deze foto, maakte mij echt gelukkig na het lange wachten
Dinsdag wagen afgeleverd aan garage, vandaag verstuurt bmw belux digitale de info door naar arval
Arval bekijkt elke dag deze info en schrijft de wagens in via DIV
Wagen nog opkuisen en polieren, nieuwe SW updates en dan karren met die bak 😝😝

Dit is de modus operandi voor bmw belux, voor bmw nl heb ik geen info
Net een afleverafspraak gemaakt. Volgende week dinsdag swap van Arteon naar iX3 :+

• gvk1989
  • Laatst online: 10-11-2023
Hi, nieuw geregistreerd hier maar al enige tijd aan het mee volgen op het topic. Bij deze mijn vraag:

Auto begin juli besteld via LeasePlan bij Lemmens Lecouter in Waregem (België), op vandaag, na zelf de vraag te stellen, doodleuk het antwoord gekregen dat ze nog geen zicht hebben op productie datum aangezien “BMW Belux nog de quota voor 2023 aan het onderhandelen is met BMW AG”.

Dit dus na dik 5 maanden sinds de bestelling.

Iemand met gelijkaardige ervaringen?

Collega’s hadden auto typisch na max 8 maanden, maar lijkt me sterk dat ik dat ga halen? Wou dit even in de groep gooien kwestie van mijn beeldvorming eventueel bij te stellen qua levertermijn en om dus geen valse hoop te koesteren :-)

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goirke
Engineer Stewie schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:56:
[...]

Net een afleverafspraak gemaakt. Volgende week dinsdag swap van Arteon naar iX3 :+
Fijn eindelijk O+

• BatW
MM1974 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:15:
[...]

Beetje vreemd om het maar te accepteren dat je een auto koopt waarbij je de keuze maakt voor 20inch je dan een deel van het jaar op 19inch moet rijden. Daarnaast is er aanbod in 20inch aanwezig en ook in velgen. Mijn twijfel zit in de banden die niet BMW gehomologeerd zijn in de 20inch reeks. In de 19inch is er voldoende beschikbaar. Waarom is dit?
Geld speelt zeker ook een rolletje, want waarom zou je geen +/- €1200 besparen als er geen reden aanwezig is om alleen de banden te wisselen ipv een set te kopen.
Bij mij zijn in de lease gewoon winterbanden standaard opgenomen en er zitten nu Pirelli Scorpion 20inch onder. Ja, dat ik 2 x p/j 30 minuten kwijt ben voor de wissel maakt me niet uit want kunnen ze gelijk de check doen op de andere banden qua profiel enz.

• BatW
MM1974 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:21:
[...]

Pirelli Scorpion en Goodyear zijn de juiste banden met load indicator 106 XL achter en 103 XL voor..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bn1--f8MgMWIRNF4ncWhIutg3Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k2peCZ8AM2e394v44yuAIgx2.jpg?f=user_large

In het overzicht staan ook RSC banden (runflat) maar die zijn niet toegstaan op 20 inch en is een fout op de website

[ Voor 15% gewijzigd door BatW op 24-11-2022 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wittman
  • Laatst online: 31-12-2023
De wagen is toegekomen & de nummerplaat is onderweg. Ophaling op 3 december!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
BatW schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:57:
[...]

Geen idee wat ze hebben gedaan maar heb er nu geen last meer van. Idem met krakende en piepende remmen/besturing bij inparkeren. Moest ermee leren leven nou was dus of oplossen of retour. Ik kan ook niet begrijpen dat berijders dit accepteren.. Als je tv 20 minuten nodig heeft om op te starten dan komen ze wel in actie maar een auto van 75.000 euro dan niet? :z
Nu het kouder aan het worden is komt het piepen en kraken bij parkeren weer beetje bij beetje terug dus moet hij weer terug naar de dealer.

Ondanks dat ik een Pre-LCI heb is het probleem van coldgating nog steeds opgelost. Was vergeten een foto te sturen maar bij 3,5 graden en 50km stond hij binnen 20 seconden op 151Kw en bij 75 km ging hij naar 122Kw. Ging zo snel dat ik helaas geen foto heb van 151Kw maar 122Kw bij 3,5 graden en op 75km (SOC +/- 20%) duid bij mij niet op coldgating zoals andere berijders ervaren.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3I8PixFauUmBo2akRDljQP85VM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2aLTxuULuZWykYn4HIdP96Lx.jpg?f=fotoalbum_large

• stupid_noob
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09-2024
gvk1989 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:57:
Hi, nieuw geregistreerd hier maar al enige tijd aan het mee volgen op het topic. Bij deze mijn vraag:

Auto begin juli besteld via LeasePlan bij Lemmens Lecouter in Waregem (België), op vandaag, na zelf de vraag te stellen, doodleuk het antwoord gekregen dat ze nog geen zicht hebben op productie datum aangezien “BMW Belux nog de quota voor 2023 aan het onderhandelen is met BMW AG”.

Dit dus na dik 5 maanden sinds de bestelling.

Iemand met gelijkaardige ervaringen?

Collega’s hadden auto typisch na max 8 maanden, maar lijkt me sterk dat ik dat ga halen? Wou dit even in de groep gooien kwestie van mijn beeldvorming eventueel bij te stellen qua levertermijn en om dus geen valse hoop te koesteren :-)

Alvast bedankt!
Hier besteld bij dealer in Kortrijk in augustus, maar ook nog steeds geen productiedatum doorgekregen..

• MM1974
BatW schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:48:
[...]

Pirelli Scorpion en Goodyear zijn de juiste banden met load indicator 106 XL achter en 103 XL voor..

[Afbeelding]

In het overzicht staan ook RSC banden (runflat) maar die zijn niet toegstaan op 20 inch en is een fout op de website
Ik zie in het overzicht dat je ook 20inch allround banden erop kan leggen. Is dat een nieuwe aanpassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
MM1974 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:40:
[...]

Ik zie in het overzicht dat je ook 20inch allround banden erop kan leggen. Is dat een nieuwe aanpassing?
Hoogst waarschijnlijk niet. De velg zelf is ook breder. 8j voor en 9,5J achter. Weet niet waar dat lijstje vandaan komt, maar als je nu naar de nl site gaat en naar de bandenlabels klikt, staat er een heel andere lijstje dat wel lijkt te kloppen.

https://www.bmw.nl/nl/con...ynamics/bandenlabels.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rt4Q8xz0tM0E7Y1zA2JsayrcYy8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3FIcVThyfsIiy61BjFyy95qC.png?f=fotoalbum_large

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus8.8
  • Laatst online: 13-01-2023
Hier besteld april 2022 bij Juma Leuven en nog steeds geen productiedatum. Beste gok die ik krijg is levering juni 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
DomiGijzen schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:04:
[...]

Hoogst waarschijnlijk niet. De velg zelf is ook breder. 8j voor en 9,5J achter. Weet niet waar dat lijstje vandaan komt, maar als je nu naar de nl site gaat en naar de bandenlabels klikt, staat er een heel andere lijstje dat wel lijkt te kloppen.

[Afbeelding]
Dan hebben ze dit eindelijk aangepast bij BMW Nederland want de lijst was niet voor de BEV. Door de oude lijst hadden ze dus 20 inch runflat winterbanden onder de auto gezet wat volgens de handleiding niet was toegestaan. Heel gedoe geweest want Euromaster wilde de oude niet retour nemen zonder vergoeding van BMW Nederland. Halverwege de winter zijn ze dus tijdelijk weer omgeruiled naar zomerbanden maar nu zitten eindelijk de juiste eronder _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-10 16:45
ix3 Belgium schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:06:
Inmiddels ook trotse eigenaar van de BMW IX3, nog maar 150 km gereden op dit moment, maar vandaag een tripje richting Keulen. Zal dus ook de eerste keer zijn dat ik gebruik maak van een openbare laadpaal.
Ik heb de BMW charging kaart en die is inmiddels actief. Ik zag dat er een hele hoop laadpalen in Duitsland zijn dus ik vermoed dat ik mij daar niet te veel zorgen over moet maken.

Enkel spijtig dat ik niet gekeken had dat ik de auto aan het hotel kon laden, dat had natuurlijk het makkelijkste/handigste geweest omdat hij dan terug vol was voor terug te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-10 19:58
BatW schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:14:
[...]

Nu het kouder aan het worden is komt het piepen en kraken bij parkeren weer beetje bij beetje terug dus moet hij weer terug naar de dealer.

Ondanks dat ik een Pre-LCI heb is het probleem van coldgating nog steeds opgelost. Was vergeten een foto te sturen maar bij 3,5 graden en 50km stond hij binnen 20 seconden op 151Kw en bij 75 km ging hij naar 122Kw. Ging zo snel dat ik helaas geen foto heb van 151Kw maar 122Kw bij 3,5 graden en op 75km (SOC +/- 20%) duid bij mij niet op coldgating zoals andere berijders ervaren.[Afbeelding]
hier hetzelfde issue met pre-lci.

2u gereden in 6 graden. snelheid in frankrijk tussen de 130 en laatste stuk file 0-50 en dan kort 120 naar de laadpaal toe.

Aan de snellader geraakte ik niet verder dan 50KW, dan duurt het wel erg lang...
schoot ook niet omhoog na enkele minuten.
na 10 min heb ik het opgegeven en doorgereden.

SOC was tussen de 5 en 10 procent.

foto van genomen maar is wazig :(
ik heb gemaild naar de garage en daar vielen ze uit de lucht, men wijt het aan dat er nog mensen aan het laden waren, maar ik stond alleen aan een 150kw van powerland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM1974
DomiGijzen schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:04:
[...]

[Afbeelding]
Als ik de link volg dan krijg je alleen informatie over zomerbanden.
Ik denk dat ik maar voor Pirelli, Goodyear of Bridgestone 20inch ga aangezien meerdere rijders in dit topic na zo’n band hebben gewisseld.
Vind het allemaal zeer onduidelijk van BMW en ook de zeer beperkte keuze in velgen. Doen ze bij Audi en Merc toch wel beter.
Pagina: 1 ... 42 ... 94 Laatste