Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stopie
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-07-2024
BatW schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:04:
[...]

Ik heb ook een Pre-LCI en in het begin ook last van coldgating en is hiervoor naar de dealer geweest want auto voldeet niet aan de opgegeven specifiacties want staat nergens 10-80% alleen bij een bepaalde temparatuur. Hoop gezeur via BMW NL en dealer maar ze hebben aangegeven dat verholpen is en moet zeggen dat als ik aan de snellader hang (bijna altijd Tesla) hij netjes laad binnen de curve van Fastned. Heb dit zelf ook handmatig in Excel gezet en curve was bijna 1 op 1 ( temperatuur 5-6 graden en route via My BMW app en als tussenstop de snellader aangeven).
Sinds de update 07/2022.20 en start ik eigenlijk altijd op 140-150kw met de pre LCI. Daarom vond ik de laatste ionity zo opvallend. Later deze maand naar Duitsland en dan weer snelladen, even zien wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:00
Keyless entry kan ook als losse optie hoor: in heb keyless entry met kicksensor en een Inspiring.
Verstelbare lendensteun voor de chauffeur ontbreekt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
DjCoke schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:01:
[...]

De pre-LCI heeft geen accuvoorverwarming wat BMW daarover zegt is bull.

Het kan wel zij dat je binnen de curve laadt, maar dat is dan een toevalstreffer. Bij mijn Pre-LCI heeft hij nog nooit fatsoenlijk geladen onder de 15graden, laat staan onder de 10, maar onder de 5/0 dan is laadt hij niet sneller dan 20kWh vanaf 0-40% en zeker tien minuten nodig om op curve te komen.
Geen idee waarom die nooit fatsoenlijk laad maar ik heb er geen last van onder de 15 graden maar dergelijke temparatuur is geen eens coldgating. Vanacht was 9 gr en bij Tesla HPC misschien 3 minuten minder maar daarna gelijk naar de curve.
Misschien geen genoegen mee nemen en naar de dealer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
0-40% op 22kW :? :? :? Als ik dit resulaat had ging de auto gewoon terug en maak ik de koop ongedaan. Dit was ook de insteek dat hij terug naar de dealer of oplossen of hij gaat retour en maken we de aankoop ongedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BatW
Engineer Stewie schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 07:14:
Na goed nieuws over mijn iX3 vorige week, gisteren slechter nieuws. Afleverweek is wederom 2 weken naar achter geschoven tot Eind November/begin December.

[...]

Je bent in de luxepositie om een 70k+ wagen te bestellen en hoopt dat je niet gaat balen, echt...

Ik zie 3 mogelijkheden voor jou:
  • Of je hebt enkel budget voor en Executive en bent dolblij dat je een prima iX3 kan rijden.
  • Of je hebt wel budget voor een high executive en bent dolblij dat je een prima iX3 kan rijden.
  • Of het blijft in je hoofd spoken en je bent nooit blij.
Er is geen slechte iX3 eh, zels de 'basis' versie is niet basis. De iX3 is een uitzondering in het optiebeleid van BMW en is ook de eerste en laatste die zo gespecced komt standard.

Wees gewoon blij, de wachttijd is inmiddels heel lang. Als je dat een jaar door je hoofd laat spoken zal de wagen wss tegenvallen. De meeste collega's hebben een Executive besteld omdat ze zelf niets wilden bijleggen en zijn stuk voor stuk tevreden met de keuze omdat de wagen echt goed is.
We zijn allemaal 'white priveledge males' die uit BMW 5's, Volvo V90's etc komen en dus wel al wat gewoon zijn. We gaan nu per definite zelfs een klasse achteruit en de iX3 executive houdt gewoon stand.
Ik ben eigenlijk het buitenbeentje en kom van een VW Arteon R-line (sportief uiterlijk, zeer ruim) en ga naar een iX3 High Executive (met ongeveer 1/3de maandsalaris eigen opleg), omdat ik perse de 20" velgen wilde en mijn werkgever de velgen alleen als optie niet toestaat.

Maakt een executive meer rolgeluid dan een High Executive? Mogelijks, maar over een jaar kan je je toch niet meer herinneren of die HE nu 1db stiller was of niet en tov je dinoslurper is het altijd stiller.

Die dingen achteraf upgraden vind ik onzin, je pompt daar dan duizenden euro's in en de return is quasi 0,
Dat Hans Zimmer geluid is trouwens wel de minst aantrekkelijke optie op de lijst,
Pfff" white priveledge males" want we gaan er per definitie een op klasse achteruit . Je zal daar maar werken. Mag ik ff een teiltje..........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-09 08:01
BatW schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:44:
[...]

0-40% op 22kW :? :? :? Als ik dit resulaat had ging de auto gewoon terug en maak ik de koop ongedaan. Dit was ook de insteek dat hij terug naar de dealer of oplossen of hij gaat retour en maken we de aankoop ongedaan.
Waarom denk je dat ik nu een LCI in de plaats voor kreeg? Ben daar erg blij mee! App aanzetten 40 km voor een snellader en meteen op 150!
Kreeg er stuurverwarming bij, shadowpacket en zwarte leren bekleding ipv crème!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
DjCoke schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:01:
[...]

Waarom denk je dat ik nu een LCI in de plaats voor kreeg? Ben daar erg blij mee! App aanzetten 40 km voor een snellader en meteen op 150!
Kreeg er stuurverwarming bij, shadowpacket en zwarte leren bekleding ipv crème!
Geen idee wat ze hebben gedaan maar heb er nu geen last meer van. Idem met krakende en piepende remmen/besturing bij inparkeren. Moest ermee leren leven nou was dus of oplossen of retour. Ik kan ook niet begrijpen dat berijders dit accepteren.. Als je tv 20 minuten nodig heeft om op te starten dan komen ze wel in actie maar een auto van 75.000 euro dan niet? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
BatW schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:57:
[...]

Geen idee wat ze hebben gedaan maar heb er nu geen last meer van. Idem met krakende en piepende remmen/besturing bij inparkeren. Moest ermee leren leven nou was dus of oplossen of retour. Ik kan ook niet begrijpen dat berijders dit accepteren.. Als je tv 20 minuten nodig heeft om op te starten dan komen ze wel in actie maar een auto van 75.000 euro dan niet? :z
Onze iX3 piept en kraakt ook bij inparkeren, ik zal morgen hier een video van proberen te maken. Als dit overeenkomt met jouw probleem moet ik toch maar eens met de dealer gaan kleppen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16:17
ThisIsDelusion schreef op woensdag 2 november 2022 @ 01:27:
[...]

Onze iX3 piept en kraakt ook bij inparkeren, ik zal morgen hier een video van proberen te maken. Als dit overeenkomt met jouw probleem moet ik toch maar eens met de dealer gaan kleppen
Bij mij hetzelfde, maar je hoort het eigenlijk enkel aan de buitenkant (en dan hoor je het behoorlijk).
Aangezien ik in de auto zit meeste tijd, stoor ik mij er eigenlijk niet zo aan... :z

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wittman
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik heb vandaag vernomen dat m'n wagen al in Zeebrugge staat – in principe volgt de levering nog deze maand. Bestelling midden april 2022 & initieel voorzien per eind februari 2023. The final countdown!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-10 19:47
Nu tijdens deze donkere dagen valt het mij op dat ik heel onduidelijk beeld heb met achteruitrijcamera.
Iemand idee of je dit met settings beter krijgt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sis3970
  • Laatst online: 10-11-2024
mnuyens schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:55:
Nu tijdens deze donkere dagen valt het mij op dat ik heel onduidelijk beeld heb met achteruitrijcamera.
Iemand idee of je dit met settings beter krijgt :?
Heb je de LCI? Ik namelijk wel en klaag (nog) niet over de kwaliteit van de camera’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnuyens
sis3970 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:56:
[...]

Heb je de LCI? Ik namelijk wel en klaag (nog) niet over de kwaliteit van de camera’s.
Idd, de LCI....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08 23:41
Hier geen problemen met de 360 graden camera snachts. Zelfs op donkerste momenten is er genoeg licht dat deze opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
oGoG schreef op donderdag 3 november 2022 @ 23:52:
[...]

Hier geen problemen met de 360 graden camera snachts. Zelfs op donkerste momenten is er genoeg licht dat deze opneemt.
Zou je daar eens een foto van kunnen nemen? Waarbij je in het pikkedonker achteruit probeert te rijden? Hier is dat echt quasi onmogelijk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnuyens
kingachille schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:10:
[...]

Zou je daar eens een foto van kunnen nemen? Waarbij je in het pikkedonker achteruit probeert te rijden? Hier is dat echt quasi onmogelijk :|
...ben ook benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

same here ... achteruitrijden in het donker is het camerabeeld op het scherm onbruikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Klinkschakel schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:00:
[...]

Bij mij hetzelfde, maar je hoort het eigenlijk enkel aan de buitenkant (en dan hoor je het behoorlijk).
Aangezien ik in de auto zit meeste tijd, stoor ik mij er eigenlijk niet zo aan... :z
Ik zie de buren kijken wat is er met jou dure auto aan de hand :'( . Ze hebben de remmen gemodificeerd met de remblokken van de LCI volgens de dealer en probleem was weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
BatW schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:00:
[...]

Ik zie de buren kijken wat is er met jou dure auto aan de hand :'( . Ze hebben de remmen gemodificeerd met de remblokken van de LCI volgens de dealer en probleem was weg.
ik zal eens contact opnemen met de dealer. Vroeger kwam ik er 1-2 x per jaar maar met de elektrieke oto... eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnuyens
oGoG schreef op donderdag 3 november 2022 @ 23:52:
[...]

zou het kunnen te maken hebben met een of andere setting zoals je bij navigatiescherm de nachtmodus op dag kan zetten?
echter ik vind niets terug in settings...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
mnuyens schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 20:08:
[...]

zou het kunnen te maken hebben met een of andere setting zoals je bij navigatiescherm de nachtmodus op dag kan zetten?
echter ik vind niets terug in settings...
Vandaag getrokken en dit is toch zichtbaar?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sQxwxGSsALLX0yg5FWrNqeLFQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cMnUwSLRVIJ8PVgr84YPRev2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door oGoG op 04-11-2022 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnuyens
oGoG schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 22:44:
[...]

[Afbeelding]
Bedankt!
Dit is inderdaad goed, bij mij is dit linker beeld donker tot bijna niets zichtbaar, ik zou zeker die afspanning niet zien...
Precies alsof ik geen achteruitlicht zou hebben, of misschien is dit te zwak bij mij!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pollevee
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-12-2023
Gisteren de wagen gaan ophalen bij de dealer. Ziet er nog beter uit dan ik in gedachten had, na 10 maanden wachten ;-)
Alles zat er op en er aan, geen ontbrekende opties en zo, en ook de achteruitrijcamera werkt prima in het donker. Het zal wel minstens een maand duren voor ik alle instellingen en mogelijkheden gesnapt heb, denk ik... gelukkig is er dit forum met tips&tricks.
Nu nog ondervinden hoe het zit met verbruik, rijbereik en onderweg laden. Spannend !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
pollevee schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:24:
Gisteren de wagen gaan ophalen bij de dealer. Ziet er nog beter uit dan ik in gedachten had, na 10 maanden wachten ;-)
Alles zat er op en er aan, geen ontbrekende opties en zo, en ook de achteruitrijcamera werkt prima in het donker. Het zal wel minstens een maand duren voor ik alle instellingen en mogelijkheden gesnapt heb, denk ik... gelukkig is er dit forum met tips&tricks.
Nu nog ondervinden hoe het zit met verbruik, rijbereik en onderweg laden. Spannend !
In de winter zal het verbruik iets meer zijn, hou hier zeker rekening mee. En btw je hebt geen maand nodig om de verschillende instellingen te leren kennen.
Ik hou btw niet van teveel uitleg bij de garage, ik nam hem in Feb gewoon mee zonder al te veel uitleg en gaandeweg leerde ik alles kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[Afbeelding]
Dit is toch duidelijk met nog een externe lichtbron ? Vanaf er wat licht is, is het inderdaad zeer goed, maar als het enkel met de rode/witte rijlichten is, dan is het beeld toch te donker om bruikbaar te zijn bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:50
Wittman schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:59:
Ik heb vandaag vernomen dat m'n wagen al in Zeebrugge staat – in principe volgt de levering nog deze maand. Bestelling midden april 2022 & initieel voorzien per eind februari 2023. The final countdown!
Blij voor jou, maar als je dan een iX3 in December hebt besteld en nog niets van de dealer hebt gehoord.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Verwijderd schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:41:
[...]

Dit is toch duidelijk met nog een externe lichtbron ? Vanaf er wat licht is, is het inderdaad zeer goed, maar als het enkel met de rode/witte rijlichten is, dan is het beeld toch te donker om bruikbaar te zijn bij mij :(
Sinds ik met de LCI een shadow packet heb is het licht inderdaad wat minder helder in het donker. Ik zal eens opnieuw checken. Het was me wel opgevallen maar niet zo erg dat ik niks kan zien!

Zou dat het kunnen zijn dat de kappen van shadow packet donkerder zijn en dus ook de licht uitstraling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
DjCoke schreef op maandag 7 november 2022 @ 07:27:
[...]

Sinds ik met de LCI een shadow packet heb is het licht inderdaad wat minder helder in het donker. Ik zal eens opnieuw checken. Het was me wel opgevallen maar niet zo erg dat ik niks kan zien!

Zou dat het kunnen zijn dat de kappen van shadow packet donkerder zijn en dus ook de licht uitstraling?
Over welke kappen heb je het? De achterlichten?
Ook de basisversies van de iX3 op de parking hier hebben donkere achterlichten. Denk dat er maar 1 soort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Ik dacht dat er verschil is tussen shadow packet en niet-shadow packet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
DjCoke schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:32:
Ik dacht dat er verschil is tussen shadow packet en niet-shadow packet?
De koplampen, grill en in sommige landen de zijspiegels. Maar that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
[...]

[Afbeelding]
Dat is wel aanzienlijk betere kwaliteit dan de mijne... Heb je externe lichtbronnen in de buurt? Spot aan het huis/straatverlichting/...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beamer1962
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-01-2023
Vandaag de 1e bandenwissel gehad bij de BMW dealer op m'n High Executive LCI. Gelukkig gekozen voor velg/band combinatie 19 inch (originele BMW velgen met Michelin Pilot Alpin XL 245/50R19 V 105 > zie foto). Hoor veel klachten over wissel op bestaande velg 20 inch. Blijkbaar zeer moeilijk om band goed eraf te krijgen zonder wat schade . Aparte complete set kostte me aardig wat (met wat korting bij BMW dealer 2300,-) maar dan heb je ook een goede en betrouwbare set waarop ook sneeuwkettingen mogen (indien je op wintersport gaat). De BMW garantie is hier overigens ook duidelijk in; gebruik sneeuwkettingen op bestaande 20 inch combinatie is niet mogelijk en/of toegestaan. Inmiddels met veel plezier ook alweer 16000 gereden. Gemiddeld verbruik incl. veel vakantieritten in de bergen met o.a. fietsendrager 17,7 kw per 100 km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9UoW25ELoltooN6qVxPBeFuQWZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1tOVqMbqC50rwFtMTaxWbcb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
Engineer Stewie schreef op maandag 7 november 2022 @ 07:10:
[...]

Blij voor jou, maar als je dan een iX3 in December hebt besteld en nog niets van de dealer hebt gehoord.... 8)7
Hier geven ze er 25 gratis weg bij de Nederlandse Staatsloterij dus er schijnen er genoeg te zijnAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/db6UMOXACZyZyVh993gcrap9pZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evXUFfFH51HxvUnwAxAvdx7e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door BatW op 07-11-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-10 16:45
[...]

Januari ergens besteld en vandaag bericht gehad dat ik hem eind van de maand ergens mag komen afhalen. Hij zou inmiddels in Zeebrugge staan maar nog niet bij de dealer op dit moment.

Ben wel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollevee
boskantman schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:17:
[...]

Januari ergens besteld en vandaag bericht gehad dat ik hem eind van de maand ergens mag komen afhalen. Hij zou inmiddels in Zeebrugge staan maar nog niet bij de dealer op dit moment.

Ben wel erg benieuwd.
Bij mij duurde het vijf weken na landing in Zeebrugge voor ik hem kreeg, zat wel een paar dagen extra tussen omwille van keuring van de trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Engineer Stewie schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:14:
[...]

De koplampen, grill en in sommige landen de zijspiegels. Maar that's it.
Hmm ik weet toch vrijwel zeker dat mn pre-LCI geen donkere/verdonkerde achterkappen had zoals ik nu wel heb met mn LCI... Of is dat een LCI dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittman
[...]
Nog steeds niet? Echt vreemd, inderdaad. Ik kan me inbeelden dat je geduld inmiddels op begint te geraken. Hang in there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittman
Beamer1962 schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:02:
Hoor veel klachten over wissel op bestaande velg 20 inch. Blijkbaar zeer moeilijk om band goed eraf te krijgen zonder wat schade.
Heeft iemand op het forum hier ervaring mee? Ik heb hierover voorlopig nog niks gelezen maar ik moet wel zeggen dat ik hieraan ook reeds heb gedacht (en de wagen moet zelfs nog geleverd worden). We hebben ieder jaar winterbanden op de originele velgen dus dat wil zeggen dat twee keer per jaar de banden van de 20 inch velgen moeten gehaald worden. Ik heb al gezocht naar materiaal om de velgen & de gaten (voor de moeren) te beschermen bij het wisselen van de banden, maar ik heb niet meteen iets gevonden. Suggesties zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
kingachille schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:38:
[...]

Dat is wel aanzienlijk betere kwaliteit dan de mijne... Heb je externe lichtbronnen in de buurt? Spot aan het huis/straatverlichting/...
Nee dat is de achterkant van de woning, geen straatverlichting of enige andere spot. Gewoon de witte achteruitlichten die de licht geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
DjCoke schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:58:
[...]

Hmm ik weet toch vrijwel zeker dat mn pre-LCI geen donkere/verdonkerde achterkappen had zoals ik nu wel heb met mn LCI... Of is dat een LCI dingetje?
Dat is een LCI dingetje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
Wittman schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:49:
[...]

Heeft iemand op het forum hier ervaring mee? Ik heb hierover voorlopig nog niks gelezen maar ik moet wel zeggen dat ik hieraan ook reeds heb gedacht (en de wagen moet zelfs nog geleverd worden). We hebben ieder jaar winterbanden op de originele velgen dus dat wil zeggen dat twee keer per jaar de banden van de 20 inch velgen moeten gehaald worden. Ik heb al gezocht naar materiaal om de velgen & de gaten (voor de moeren) te beschermen bij het wisselen van de banden, maar ik heb niet meteen iets gevonden. Suggesties zijn welkom!
Winterbanden van Goodyear is gezet op de velgen van 20inch, helemaal geen probleem. Ik heb het zien gebeuren en geen problemen om ze te vervangen.

Een Bandencentrale die deze niet goed doet is ook geen goede Bandencentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
[...]

Hier problemen. Drie keer gewisseld nu. Eerste keer na 2 uur opgegeven, kregen de band er niet op. Week later kwam de mobiele service en deed het in een half uur. Zelfde man kwam (mobiel) voorjaar weer, geen centje pijn, 30 min en hij was weg. Twee weken geleden weer mobiele service maar een andere monteur weer problemen, een 1.5 uur heeft hij erover gedaan maar het is wel gelukt. Velg is onbeschadigd. Goodyear Ultragrip 20'
Dus een vakkundig iemand doet het zo blijkbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Klinkschakel op 08-11-2022 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollem
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 10:04
Ik sta op heel korte termijn ook voor de keuze...: 19" winterwielen of 20" omlepelen

Zijn de ervaringen met Pre-CLI toepasbaar op de CLI: die hebben toch andere velgen?
Of zijn de 20" bij beide gelijk? Vraag me namelijk af of dat nog uit zou kunnen maken.

En zijn die Goodyear Ultragrip winterbanden runflats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
ollem schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:36:
Ik sta op heel korte termijn ook voor de keuze...: 19" winterwielen of 20" omlepelen

Zijn de ervaringen met Pre-CLI toepasbaar op de CLI: die hebben toch andere velgen?
Of zijn de 20" bij beide gelijk? Vraag me namelijk af of dat nog uit zou kunnen maken.

En zijn die Goodyear Ultragrip winterbanden runflats?
Bij mijn Pre-LCI gingen ze er ook binnen 30 minuten om op 20 inch velgen. Geen idee welk merk zal eens kijken volgens mij Pirelli.

Ik had 20 inch runflat er onder als winterbanden maar dat bleek na 2 maanden rijden niet toegestaan met 20 inch. Was een fout op de BMW website en deze zijn toen op kosten van BMW vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:18
ollem schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:36:
Op mijn pre-LCI heel bewust voor 19”-set gekozen: alleen maar wielen wisselen is zoveel makkelijker. Plus, op de 20” passen (officieel) geen sneeuwkettingen.

Ik heb de sneeuwkettingen op de 19” ook een keer moeten omdoen, en dat was geen pretje kan ik vertellen. Dus op 20” al helemaal lijkt mij. En dan heb ik het nog niet over de bredere achtervelg waar i.p. ook een bredere band op kan/moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Nee, geen run-flat. Zoals gezegd is het niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:58
[...]

Bij de bandenwissel was er schade aan de velgen (van winter naar zomer), doordat ze de banden er niet goed op kregen.
Zag ze bezig met een soort van breekijzer, schoenlepel om de banden erop te krijgen. (20").
Er kwam zelfs een soort van luchtkanon aan te pas om de velg goed op de band te blazen.(men had dit beter bij alle banden gebruikt...)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARtaeg-Md7XJRWqsSI-wOETCK8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWhKN6yHwX0laE3oili1w7Iw.jpg?f=fotoalbum_large

Schade aangetoont bij de bandenboer, en mocht deze laten herstellen op hun kosten.
voor het gemak laten doen bij de BMW dealer omdat er toch nog een software update en wat debugging moest gebeuren. ze rekenden +- 400 euro per velg :|

[ Voor 13% gewijzigd door Insidio2 op 08-11-2022 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Insidio2 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:24:
[...]

Bij de bandenwissel was er schade aan de velgen (van winter naar zomer), doordat ze de banden er niet goed op kregen.
Zag ze bezig met een soort van breekijzer, schoenlepel om de banden erop te krijgen. (20").
Er kwam zelfs een soort van luchtkanon aan te pas om de velg goed op de band te blazen.(men had dit beter bij alle banden gebruikt...)

[Afbeelding]

Schade aangetoont bij de bandenboer, en mocht deze laten herstellen op hun kosten.
voor het gemak laten doen bij de BMW dealer omdat er toch nog een software update en wat debugging moest gebeuren. ze rekenden +- 400 euro per velg :|
Ik heb dit vroeger gehad met 18" velgen op een golf. Alles behalve exotische maten.
Daar is toen veel gedoe om geweest, volgens de bandenboer had ik met alle 4 velgen tegen de borduur gereden. Schade was ook veroorzaakt met een koevoet...

Toen wou die zelfs mijn banden nietmeer wisselen, maar werd verplicht door de leasemaatschappij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Insidio2 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:24:
[...]

[Afbeelding]

Misschien vreemde vraag maar op de foto staat max 875 kg en dat is load index 103 en dit moet voor de 20 inch zijn 106 ( 950kg) XL. Ik heb vorig jaar mega problemen gehad met de verkeerde banden namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door BatW op 08-11-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:58
BatW schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:40:
[...]

Misschien vreemde vraag maar op de foto staat max 875 kg en dat is load index 103 en dit moet voor de 20 inch zijn 106 ( 950kg) XL. Ik heb vorig jaar mega problemen gehad met de verkeerde banden namelijk.
dit zijn de banden die geleverd werden met de wagen (zomerbanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svd_tiel
  • Laatst online: 22-02-2023
Helaas vandaag te horen gekregen dat de levering van mijn auto bij de dealer is verschoven van wk 46/2022 naar wk 1/2023. Jammer! Dat gaat me volgend jaar een paar euro meer kosten aan bijtelling :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
Ik was aan het kijken naar een optie om de winterbanden ook vast op velgen te laten plaatsen. Dan moeten de banden er niet telkens om gezet worden. Maar bij BMW vraagt men maar liefst 3000 euro voor een set velgen die passen op de IX3. Wat er in mijn mening toch niet echt naast geteld is.

Weten jullie of er toevallig nog andere opties zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VuhON--Ew_NVG9ctfHCZMRiNk7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mQfQPbabunuliiN1fxOM8ZdR.png?f=fotoalbum_large

Ter info, die rechter kostten in mei/juni nog 2750 zonder korting.

[ Voor 9% gewijzigd door DomiGijzen op 09-11-2022 12:28 ]

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer1962
Een IX3 set kost nu volgens laatste info 2700,- (zie bijlage). Andere officiële alternatieven zijn er niet. Wil je aanspraak kunnen blijven maken op garantiebepalingen dan zul je naar de BMW dealer moeten gaan. Advies is om niet te gaan lopen ' rommelen' via een bandenfitter; goedkoop kan uiteindelijk uitlopen op duurkoop!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YU-FETsxB7KuQcZjQvEhT-GdOHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIg6se7Hm8z1g9x9iR1iAqXS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svd_tiel
  • Laatst online: 22-02-2023
DomiGijzen schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:22:
Net bij de dealer geweest. Na een week mailen en bellen wat antwoorden.

Ondanks de productie gereed midden juli en sinds medio/eind juli in de haven in China, nog altijd niet verscheept. Naar verwachting gaat mijn auto, 2 november op de boot, en komt dan week 50 aan in Born (via Bremerhaven en Zeebrugge). In die week of week 51 zou de auto dan gereed zijn en op kenteken. Wellicht dit jaar nog dus.

Had nog wat zorgen over het niet uitleveren zo laat in het jaar. Maar dat zou geen probleem moeten zijn.
Hier hetzelfde, vandaag helaas bericht gekregen zoals eerder genoemd dat mijn auto (productieweek 32) al vanaf 16-8 de status Dalian POD heeft. (Place of Departue). Helaas is vandaag de datum verschoven van levering week 46 naar levering week 1. Ik hoop dat dit nog naar voren gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
Beamer1962 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:32:
Een IX3 set kost nu volgens laatste info 2700,- (zie bijlage). Andere officiële alternatieven zijn er niet. Wil je aanspraak kunnen blijven maken op garantiebepalingen dan zul je naar de BMW dealer moeten gaan. Advies is om niet te gaan lopen ' rommelen' via een bandenfitter; goedkoop kan uiteindelijk uitlopen op duurkoop!

[Afbeelding]
Waar vind je dit terug?
Ik zie namelijk op de website: https://www.bmw-accessori...&market=00002-BE&lang=NL#

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8__Ra2AAq92M9rapkX5vb_w7Zw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yOsLy6qYPxYyiYWDPai33q3n.png?f=fotoalbum_large

Ik zal ook eens een mail sturen naar de dealer voor een offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop

[Afbeelding]
Helemaal eens! Ik kreeg deze set (met de rundflat Michelin winterbanden) er trouwens gratis bij van de dealer. Helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
Dankjewel voor de link. Ik ga er eens achter horen.
Banden er gratis bij zou al mooi zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
boskantman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:50:
[...]

Dankjewel voor de link. Ik ga er eens achter horen.
Banden er gratis bij zou al mooi zijn natuurlijk.
Dat is de oude brochure. Maar op dezelfde site staat ook de nieuwe. Accessoires -> Winterwielen -> iX3. Daar komt mijn snapshot uit.

Maar bedoel je nu dat jouw dealer je velgen aanbiedt voor 3000 ZONDER banden?

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
DomiGijzen schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:13:
[...]

Dat is de oude brochure. Maar op dezelfde site staat ook de nieuwe. Accessoires -> Winterwielen -> iX3. Daar komt mijn snapshot uit.

Maar bedoel je nu dat jouw dealer je velgen aanbiedt voor 3000 ZONDER banden?
Nee, de banden zijn inbegrepen in de 3000. Maar een korting die de prijs van de banden omvat zou wel mooi zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Insidio2 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:24:
[...]

dit zijn de banden die geleverd werden met de wagen (zomerbanden)
Vreemd want mijn zomerbanden hebben wel de juiste indicatie. In het forum staan nu foto's van de 19 inch en die hebben zelfs indicatie 105 zover als ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-10 14:55
Hier nog steeds geen nieuws ivm levertijd, zal wel voor Q1 zijn wellicht :)
Ondertussen wat ruzie aan het maken met Bluecorner ivm de laadpaal. maar eens naar de leasing gebeld en ga wellicht een Shell paal krijgen ( Ben er niet rouwig om... )

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollevee
Hanzzzie schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:00:
Hier nog steeds geen nieuws ivm levertijd, zal wel voor Q1 zijn wellicht :)
Ondertussen wat ruzie aan het maken met Bluecorner ivm de laadpaal. maar eens naar de leasing gebeld en ga wellicht een Shell paal krijgen ( Ben er niet rouwig om... )
Bij mij werd een Shell laadpunt gezet, heel tevreden over intakeproces, leveringsafspraken en installatie. Vrijdag geïnstalleerd, zaterdagmorgen geactiveerd en alles werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
pollevee schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:02:
[...]

Bij mij werd een Shell laadpunt gezet, heel tevreden over intakeproces, leveringsafspraken en installatie. Vrijdag geïnstalleerd, zaterdagmorgen geactiveerd en alles werkt prima :)
amai, da's heel wat anders als bij bluecorner...

Ik hoor van collega's enkel maar horrorverhalen

- Slechte installatie (schuin geplaatst, slechte UTP connectors,...)
- Slechte werking (zelfs tot 1maand zonder laadpaal thuis)
- Verkeerde terugbeta
Bij mij wouden ze hun eigen sokkel voor montage plaatsen, ik mocht dit zelf niet voorzien
-> Hun uitleg was dat de sokkel enz gekeurd was en anders niet mogelijk was om door de technische keuring te geraken, een vriend van me bij BTV (grootste vlaamse keuringsmaatschappij) ontkende dit.
daarna wouden ze alle kosten verhalen op mij en de leasing vond dit alles behalve een leuke opmerking.

ook is de bak van bluecorner immens groot en lelijk, die van shell ziet er tenminste wat mooi en compact uit :)

hoelang heb jij moeten wachten erop van assessment tot installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollevee
Hanzzzie schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:06:
[...]

amai, da's heel wat anders als bij bluecorner...

Ik hoor van collega's enkel maar horrorverhalen

- Slechte installatie (schuin geplaatst, slechte UTP connectors,...)
- Slechte werking (zelfs tot 1maand zonder laadpaal thuis)
- Verkeerde terugbeta
Bij mij wouden ze hun eigen sokkel voor montage plaatsen, ik mocht dit zelf niet voorzien
-> Hun uitleg was dat de sokkel enz gekeurd was en anders niet mogelijk was om door de technische keuring te geraken, een vriend van me bij BTV (grootste vlaamse keuringsmaatschappij) ontkende dit.
daarna wouden ze alle kosten verhalen op mij en de leasing vond dit alles behalve een leuke opmerking.

ook is de bak van bluecorner immens groot en lelijk, die van shell ziet er tenminste wat mooi en compact uit :)

hoelang heb jij moeten wachten erop van assessment tot installatie?
Was gekoppeld aan de levertermijn van de wagen: intakeprocedure eind januari paar weken na de bestelling, contact voor planning plaatsing een maand voor de levering met excuses dat ze niet eerder konden plaatsen omwille van leveringsproblemen met de laadinstallaties. Maar netjes geplaatst voor dat ik mijn wagen mocht gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
nice, zo was het normaal bij bluecorner ook de bedoeling. echter meldde ze me 2 weken na order van de garage ook al voor de installatie dat de wagen geleverd werd. Ze hadden het jaartal op 2022 laten staan :D :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikDr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-04-2023
Vandaag bericht gekregen dat mijn wagen, besteld in januari met toen vermelde levering in oktober bij de garage is toegekomen. Nu nog inschrijven, keuring mbt trekhaak en dan na bericht lease maatschappij oude X3 inleveren en nieuwe iX3 ophalen.
Wat dus lang wachten maar al bij al redelijk in lijn met de oorspronkelijke afspraak. kijk er alvast naar uit !

Betreft Belgische lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-10 11:42
boskantman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:37:
[...]

Waar vind je dit terug?
Ik zie namelijk op de website: https://www.bmw-accessori...&market=00002-BE&lang=NL#

[Afbeelding]

Ik zal ook eens een mail sturen naar de dealer voor een offerte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEd82Var9bkztyLc6XpAyvLDipk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xQe4LFCRWWnPC0DGFrJIkn0q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Mijn Duits is niet helemaal 100% maar staat er niet dat deze zonder tussen stukken is en dat je deze zelf moeten monteren overzetten?
Natuurlijk wel even zelf ophalen zodat je niet het risico loopt dat je invoerrechten moete betalen :-)

[ Voor 10% gewijzigd door BatW op 11-11-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittman
Ik las daarnet het volgende artikel: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/11/wagens-zeebrugge/
M'n wagen staat momenteel ook in Zeebrugge (vorige week althans).

Ik vertrek over twee weken voor 9 dagen naar het buitenland voor het werk – ik gok dat de BMW-dealer me net dan zal bellen (op de dag van het vertrek) om te melden dat de wagen mag opgehaald worden. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
BatW schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:30:
[...]

Mijn Duits is niet helemaal 100% maar staat er niet dat deze zonder tussen stukken is en dat je deze zelf moeten monteren overzetten?
Natuurlijk wel even zelf ophalen zodat je niet het risico loopt dat je invoerrechten moete betalen :-)
Er staat dat de wielen alleen MET de (plastic) inleggers gebruikt mogen worden. Dit heeft te maken dat ze in Duitsland nogal streng zijn met wiel/band combinaties en dat die ook op het Duitse kentekenbewijs vermeld moeten zijn.

Duitsland is EU, dus er is nooit sprake van invoerrechten oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaper_unique
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-10 11:45
Ondertussen is mijn total loss iX3 verhuisd van Duutsland naar NL :D

Bij Severs Breeman BMW & MINI Woerden voor zij die nieuwsgierig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM1974
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-03 22:30
Hallo allemaal,

Wij hebben sinds gisteren een iX3, en vandaag hebben we deze voor het eerst aan de laadpaal.
De app geeft aan 100% opgeladen, maar de actieradius is 287 km? Toen we gisteren vertrokken van de dealer, was de actieradius 460km. Hebben jullie een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reaper_unique schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:23:
Ondertussen is mijn total loss iX3 verhuisd van Duutsland naar NL :D

Bij Severs Breeman BMW & MINI Woerden voor zij die nieuwsgierig zijn.
Watskebeurt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MM1974 schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:08:
Hallo allemaal,

Wij hebben sinds gisteren een iX3, en vandaag hebben we deze voor het eerst aan de laadpaal.
De app geeft aan 100% opgeladen, maar de actieradius is 287 km? Toen we gisteren vertrokken van de dealer, was de actieradius 460km. Hebben jullie een idee hoe dit kan?
Het bereik is dynamische voorstelling gebaseerd op je rijstijl van de laatste 20km ofzo ... 460km moet je zeker niet verwachten, tijdens de winter toch niet, maar ook tijdens de zomer zal je toch een rustige rijstijl moeten aanmeten om boven de 420km bereik te geraken.

Maar wees gerust, die 287km is zeker geen realistisch cijfer. Rij eens een km of 30 aan de maximale opgegeven snelheden en je zal zien dat die 287 na 30 km er nog staat of hoger is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klinkschakel
MM1974 schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:08:
Hallo allemaal,

De Guess o Meter geeft de laatste 20 km of zoeiets aan. Heb je stad of hoge snelheid gereden? Was het koud?
Dat heeft invloed om de range die wordt aangegeven. Gs 20 km over de sbelweg rijden met 100 km/u met 15 graden en kijk was hij dan aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10 18:01

Skyline GT-R

RB26DETT

Volgens een post van hem eerder hier:
reaper_unique schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:09:
[…]
Ik had een full option LCI maar heb ongeluk gehad op autostrade en is economisch perte totale verklaard. Hierdoor moest ik opzoek naar nieuwe wagen. Twijfelde lang maar uiteindelijk voor een direct leverbare jonge tweedehands pre-LCI iX3 full option gegaan. Blauw met cognac interieur. Ziet er eigenlijk beter uit uit dan alles zwart maar enkel die achterlichten ben ik geen fan van. Ook de velgen maar da's minder een issue gezien je die makkelijk kan vervangen.

Edit: zo te zien kan het zelfs bij de dealer _/-\o_

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:29

GigaTexel_BE

AMD MP²

Iemand met een Inspiring/Executive die eens kan kijken wat je op vandaag kan bijbestellen via de ConnectedDrive store? Levering is pas in 08/2023, maar ben wel fan van de CD-store in mijn G31 op vandaag.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Hi all, vraagje, wat halen jullie voor realistisch verbruik met de IX3? (met mijn vorige X3 G01 haalde ik meer dan 1000KM, maar dat was dan ook een ouwe-vertrouwde diesel)

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
mrdop schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 09:17:
[...]

Er staat dat de wielen alleen MET de (plastic) inleggers gebruikt mogen worden. Dit heeft te maken dat ze in Duitsland nogal streng zijn met wiel/band combinaties en dat die ook op het Duitse kentekenbewijs vermeld moeten zijn.

Duitsland is EU, dus er is nooit sprake van invoerrechten oid.
Ik ben ZZP'er dus als ik zakelijk koop dan krijg ik echter wel te maken met de btw. Als de aankoop door een ondernemer gedaan wordt, dan moet de btw betaald worden in het land van bestemming. Ik moet dus in Nederland btw betalen over deze aankoop. In Duitsland betaalt ik dan geen btw. Ga dat maar eens uitleggen aan een webshop. Dus gewoon heenrijden en betalen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BatW schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:31:
[...]

Ik ben ZZP'er dus als ik zakelijk koop dan krijg ik echter wel te maken met de btw. Als de aankoop door een ondernemer gedaan wordt, dan moet de btw betaald worden in het land van bestemming. Ik moet dus in Nederland btw betalen over deze aankoop. In Duitsland betaalt ik dan geen btw. Ga dat maar eens uitleggen aan een webshop. Dus gewoon heenrijden en betalen :9
Oei ... volgens mij moet er iemand eens raad vragen aan de boekhouder ? 'Verleg van BTW' is geldig in de Eurozone. Je moet de BTW niet betalen, wél aangeven als verlegde heffing, en dan kan/mag je die ook niet recupereren. Een nul-operatie dus.

Dus neen, het 'voordeel' van in het buitenland aan te kopen is dat je dus géén BTW moet betalen, noch dat je de BTW moet/mag/kan recupereren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sis3970
ergodyne1 schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:45:
Hi all, vraagje, wat halen jullie voor realistisch verbruik met de IX3? (met mijn vorige X3 G01 haalde ik meer dan 1000KM, maar dat was dan ook een ouwe-vertrouwde diesel)
In ieder geval geen 1000km, maar dat wist je hopelijk wel?

Ik moet zeggen, zodra ik gestopt ben als een bezetene met mijn verbruik bezig te zijn, ik rond een gemiddelde van 18Kwh/100km kom, rond de 370km per 100%. Dit zal minder zijn als ik enkel autosnelweg doe, en meer als ik geen autosnelweg doe.
Dit icm het laden aan huis zorgt er voor dat ik me zelden bezig houd met “tanken”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klinkschakel
Hier hetzelfde afhankelijk van de rit en temperatuur zit de range tussen 350 en 420km.
Snelladen is goed bevallen dus je zal anders naar een lange rit moeten kijken of in de nacht laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
sis3970 schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:46:
[...]

In ieder geval geen 1000km, maar dat wist je hopelijk wel?

Ik moet zeggen, zodra ik gestopt ben als een bezetene met mijn verbruik bezig te zijn, ik rond een gemiddelde van 18Kwh/100km kom, rond de 370km per 100%. Dit zal minder zijn als ik enkel autosnelweg doe, en meer als ik geen autosnelweg doe.
Dit icm het laden aan huis zorgt er voor dat ik me zelden bezig houd met “tanken”
Hier hetzelfde ongeveer 18Kwh per 100km gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:35:
[...]

Oei ... volgens mij moet er iemand eens raad vragen aan de boekhouder ? 'Verleg van BTW' is geldig in de Eurozone. Je moet de BTW niet betalen, wél aangeven als verlegde heffing, en dan kan/mag je die ook niet recupereren. Een nul-operatie dus.

Dus neen, het 'voordeel' van in het buitenland aan te kopen is dat je dus géén BTW moet betalen, noch dat je de BTW moet/mag/kan recupereren.
Ik zal het eens voorleggen want ik koop ook zakelijk op Amazon.de en heb daar NL btw nummer ingevoerd maar nu krijg ik dus alles btw vrij in huis...!! Is gelukkig niet mijn vakgebied en hou het wel bij Sprinkler installaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Voor privé kun je beter een ander account maken bij Amazon. Nu krijg je je privé spullen zakelijk geleverd en moet je eigenlijk als privé onttrekking boeken dus ook BTW afdragen.

Zakelijk heeft de voorkeur om zonder BTW te betalen. Buitenlandse btw terugvragen is namelijk niet zo leuk. Zelf boek ik die paar bedragjes aan buitenlandse btw niet als btw en verreken het niet. Dat spaart me meer tijd dan het geld oplevert. Maar als het om grotere of veel aankopen gaat, is het verstandig om daar eens goed heen te kijken.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM1974

[Afbeelding]
Als ik precies deze banden koop via de banden handelaar, zijn deze dan ook voorzien van een ster en voldoen ze aan de BMW eisen? Mogen deze dan op normale velgen gemonteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-10 12:13
ergodyne1 schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:45:
Tja hangt echt af van rijstijl, maar vooral temperatuur. In de zomer rijd ik (vnl stad) tussen de 16 en 17kw/100km, maar nu de temperatuur daalt rond de 10 zit ik al op 19kw. Straks met de winterbanden en nog wat lagere temperaturen ga ik over de 20kw.

Zoals MM1974 aangeeft is de range meter wel wispelturig. Mijn maximale range (op de meter) is de hele zomer niet hoger dan 360km geweest , terwijl je met 17kw toch 430km moet halen. Deze range past zich uiteraard wel aan, maar als je een reis wilt plannen wordt gerekend met 360km

update: nu met temperatuur van rond de 2 graden zit ik al op de 22-23 kw met 20inch zomerwielen

[ Voor 5% gewijzigd door Elrolo op 21-11-2022 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Elrolo schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:04:
[...]

Tja hangt echt af van rijstijl, maar vooral temperatuur. In de zomer rijd ik (vnl stad) tussen de 16 en 17kw/100km, maar nu de temperatuur daalt rond de 10 zit ik al op 19kw. Straks met de winterbanden en nog wat lagere temperaturen ga ik over de 20kw.

Zoals MM1974 aangeeft is de range meter wel wispelturig. Mijn maximale range (op de meter) is de hele zomer niet hoger dan 360km geweest , terwijl je met 17kw toch 430km moet halen. Deze range past zich uiteraard wel aan, maar als je een reis wilt plannen wordt gerekend met 360km
Precies de reden dat ik altijd m’n eigen berekening aanhoud. X% soc * 4 = range

Als je normaal rijdt. En je rijdt nooit realistisch onder de 40/20km (dus 10%/5%) van lader tot lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Elrolo schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:04:
[...]

Ah nice! thanks guys! Heb al drie jaar rondgereden in die G01. Ondertussen gekozen voor een Volvo C40, maar helaas haal ik maar een bereik van zo'n 290km... dat is voor mijn gebruik superonhandig dus nu aan het zoeken naar een alternatief.

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ergodyne1 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:12:
[...]

Ah nice! thanks guys! Heb al drie jaar rondgereden in die G01. Ondertussen gekozen voor een Volvo C40, maar helaas haal ik maar een bereik van zo'n 290km... dat is voor mijn gebruik superonhandig dus nu aan het zoeken naar een alternatief.
Welke range zoek je ? Want ondanks dat de C40 een kleinere batterij en hoger verbruik heeft (raar hé) dan de iX3 ga je geen 100km meer range halen met dezelfde rijstijl. Het verschil tussen beide is +/- 10 a 15%, dus met dezelfde rijstijl haal je met de iX3 dan een 330km ofzo.

Rij jij meer dan 300km/dag ? Of kan je thuis niet laden ? Als 1 van beide gevallen waar is, dan raadt ik een BEV eigenlijk niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
Maandag is het zover.

Nu ik doe wel regelmatig ritjes richting zee/kortrijk vanuit Limburg, dat gaat dan over een 300 km (heen en terug).

Ik zoek daarom wel achter een laadpas waar ik onderweg mee kan laden.
Als ik het goed snap, zou ik met de BMW laadpas zelf kunnen laden bij Total.

Ik rij ook vrij regelmatig naar Keulen en zou daar ook onderweg even moeten stoppen in het terugkomen (of ter plaatse laden). Welke laadpas raden jullie aan voor Duitsland? Is daar de BMW laadpas ook voldoende?

Of is het beter om een 2 passen op zak te hebben, in het geval 1 van de 2 het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
boskantman schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:35:
Maandag is het zover.

Nu ik doe wel regelmatig ritjes richting zee/kortrijk vanuit Limburg, dat gaat dan over een 300 km (heen en terug).

Ik rij ook vrij regelmatig naar Keulen en zou daar ook onderweg even moeten stoppen in het terugkomen (of ter plaatse laden). Welke laadpas raden jullie aan voor Duitsland? Is daar de BMW laadpas ook voldoende?

Of is het beter om een 2 passen op zak te hebben, in het geval 1 van de 2 het niet doet?
https://bmw-public-charging.com/web/bmw-nl/map

Als de laadpaal op de kaart staat, werkt je BMW pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM1974
Dag allemaal, zijn er hier leaserijders of Prive rijders die de winterwielen hebben gemonteerd op de ix3. Ik heb hier een aantal vragen over.
1. Is het mogelijk om winterbanden op de 20inch velgen te monteren. Is dit raadzaam?
2. Welk merk banden hebben jullie gemonteerd? Zijn deze met ster gecertificeerd of kan dat alleen als je wielen bij de BMW dealer koopt?
3. Zijn alleen de Michelin Pilot 5 banden gecertificeerd of zijn er andere merken met zo’n certificaat?
4. Is het mogelijk om andere 19inch velgen te monteren dan die BMW verkoopt?

Op deze website staan ook andere merken met een ster.
https://www.oponeo.nl/ban...n/r=1/245-50-r19/in=1/105

[ Voor 21% gewijzigd door MM1974 op 16-11-2022 20:44 . Reden: Per ongeluk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:00
Maandag is het zover.

De BMW pas werkt bijna overal waar ik publiek moest laden (1x niet: bij fastned in Frankrijk). Ook voorspelbare tarievennen goedkoop laden bij Ionity (als je het Ionity abonnement neemt)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag is het zover.

Ik gebruik uitsluitend de BMW pass ... werkt echt overal (behalve Tesla)

• DjCoke
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:16:
[...]

Ik gebruik uitsluitend de BMW pass ... werkt echt overal (behalve Tesla)
En is tot op heden veruit de goedkoopste.

• Klinkschakel
MM1974 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:40:
Dag allemaal, zijn er hier leaserijders of Prive rijders die de winterwielen hebben gemonteerd op de ix3. Ik heb hier een aantal vragen over.
1. Is het mogelijk om winterbanden op de 20inch velgen te monteren. Is dit raadzaam?
2. Welk merk banden hebben jullie gemonteerd? Zijn deze met ster gecertificeerd of kan dat alleen als je wielen bij de BMW dealer koopt?
3. Zijn alleen de Michelin Pilot 5 banden gecertificeerd of zijn er andere merken met zo’n certificaat?
4. Is het mogelijk om andere 19inch velgen te monteren dan die BMW verkoopt?

Op deze website staan ook andere merken met een ster.
https://www.oponeo.nl/ban...n/r=1/245-50-r19/in=1/105
Hi als je 1-2 pagina's terugleest, krijg je antwoord op de meeste van je vragen.
1) Ik heb hoop problemen gehad
2) Goodyear Ultragrip
3) Nee, ik heb Goodyear
4) Discutabel, BMW zegt dat je garantie verliest. Zelfs X3 wielen zouden niet kunnen door het hoge (extra) gewicht

[ Voor 3% gewijzigd door Klinkschakel op 17-11-2022 09:08 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

MM1974 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:59:
[...]

Als ik precies deze banden koop via de banden handelaar, zijn deze dan ook voorzien van een ster en voldoen ze aan de BMW eisen? Mogen deze dan op normale velgen gemonteerd worden?
Je zou nog even in DLD kunnen kijken, deze worden ook naar Nederland verzonden:
https://www.leebmann24.de...19-zoll-rdci-36115a085b1/
Pagina: 1 ... 41 ... 94 Laatste