Acties:
  • +6 Henk 'm!

• John47
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-02-2024
In de zomer toch maar eens gaan kijken voor elektirsch rijden en na proefritten in Etron, EQC en IX3 de knoop gehakt. Een IX3 moet het worden, mede ook omdat we al BMW reden. Augustus de finale proefrit en met dealer de auto samenstellen, tot mijn vrouw zegt kan de demo niet overgenomen worden en tot onze heugelijke verbazing was dat mogelijk!

De demo samengesteld door de dealer bevat werkelijk elke optie die je in de lijst kan aanvinken, tot en met de BWM drive recorder en laser light aan toe. Enige consessie die we moesten doen was de kleur van het leer. We wilden Vernasca Oyster maar in de demo zat Vernasca Mokka. Die consessie konden we wel mee leven.

26 september de auto opgehaald en nu na 3 weken kunnen we maar 1 ding concluderen! Wat een heerlijke auto voorzien van alle luxe die je maar kan wensen. En meest opvallende is dat rijden ineens veel ontspannender is geworden.

Actieradius is helemaal goed, vorige week dagje Zuid Limburg in totaal 560km - 2 uurtjes laden bij klant en bij thuiskomst nog ruim 100km actieradius over.

Wij zijn dus echt helemaal tevreden met de IX3 tot nu toe!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVE4uAJ2-B6_KeOxC5z5vwoEGd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WO8zYerBGbZqllo0y0pSOamJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJX8lR9-UCTfKZiFliPUtC077t8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XIg6cPEECqmVhkcf5krn7UpQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door John47 op 12-10-2022 16:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Nieuwe OTA update is onderweg: Remote Software Upgrade 07-22 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal nog wel ff duren voor de iX3 eigenaars denk ik ... op dit moment enkel nog voor OS v8 auto's, iX3 is nog v7 OS. Ben wel benieuwd of de 'improved route-charging' ook naar de iX3 gaat komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:14
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:00:
[...]

Zal nog wel ff duren voor de iX3 eigenaars denk ik ... op dit moment enkel nog voor OS v8 auto's, iX3 is nog v7 OS. Ben wel benieuwd of de 'improved route-charging' ook naar de iX3 gaat komen.
Van de gelinkte pagina: BMW iX3 models with Operating System 7 also benefit from the improved algorithm for more intelligent route planning and the faster calculation of routes optimised for charging.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-10 11:45
BatW schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:42:
[...]

Kan je niet van twee modellen 1 maken :X . Moet er niet aandenken dat ik nieuwe moet uitzoeken want prijzen in de lease zijn zo gestegen dan ik onmogelijk weer de High Executive versie zou kunnen uitkiezen en nog maar niet te spreken van wegvallen van belastingvoordeel :'(
Haha, helaas. Het "wrak" is wss voor nog redelijk wat geld verkocht. Het grappig is, dat ik kan zien aan wie want ik heb de auto nog in de app staan >:)
Nuja, Ik zal het wel overleven. Maar het blijft zelfs nu, anderhalve maand later, nog pijn doen. Was de perfecte wagen en dan heb ik voor het eerst in mijn leven een ongeval.

[ Voor 13% gewijzigd door reaper_unique op 13-10-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stopie
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-07-2024
Nu al...
Sinds 15 juli heb ik al 07/2022.20, dus duurt erg lang allemaal om dit via de lucht te ontsluiten.
Bmw maakt er nog een potje van met de OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-09 08:01
Ja en eerst zal Duitsland en andere landen aan de beurt zijn. Was bij de vorige ota ook zo. Vraag me zelfs af of de pre-LCI nu wel een ota hebben gehad. Ik snap dat ze niet Tesla zijn die bijna elke uur een ota heeft, maar dit is ook echt zo amateuristisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmdolf
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10-2022
Van het weekend de 1e keer dat hij er mee ophield, melding rode steeksleutel en Aandrijving.
Afgesleept naar dealer en gas pedaal vervangen. Van de week weer 3 keer stil gestaan zelfde melding, echter na 10min wachten weer kunnen rijden.

Iemand ervaringen mee? Staat nu bij dealer voor onderzoek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcNkuxozGAfeL9zccl4ue1o7xDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I0Ez401p0V0OQBiTxhvFytbs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planken
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 30-06-2023
Vandaag even contact gehad met onze dealer. De ix3 zou week 42 komen, dit werd week 50 en is nu weer week 48 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naupegus
  • Laatst online: 14-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjOiLwaFoE8HKTc_HmC2AepXn-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/86ogNsoran590I4l58c31uKr.jpg?f=fotoalbum_large Ionity Hunderdorf (A3, D)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Flipper
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-06 10:29
Roetfilter duidelijk defect 🙀🙀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
wilmdolf schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:28:
Van het weekend de 1e keer dat hij er mee ophield, melding rode steeksleutel en Aandrijving.
Afgesleept naar dealer en gas pedaal vervangen. Van de week weer 3 keer stil gestaan zelfde melding, echter na 10min wachten weer kunnen rijden.

[Afbeelding]
Nog nooit van gehoord of zelfs maar op andere forum's gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:43
wilmdolf schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:28:

Week of 4 geleden bij mij zelfde probleem (LCI), tijdens het accelereren ineens een bonk en schok en kreeg deze melding ook, auto ging in 'noodloop' en niet harder dan 50km/u. Auto aan de kant gezet en opnieuw gestart, de auto kwam uit noodloop, de melding van aandrijving bleef wel in beeld dat ik zo snel mogelijk een servicepartner moest inschakelen.

Toen ik thuis kwam heb gelijk BMW Breda gebeld. En daar kreeg ik echt een topservice... uhm ja meneer we hebben het te druk voor u, we hebben al een iX3 en IX met het probleem staan, het kan een aantal weken gaan duren om het op te lossen en we hebben ook geen vervangend vervoer, wilt u aub een andere dealer bellen.

Dus ik de BMW dealer in Waalwijk gebeld, krijg ik gewoon exact het zelfde te horen, of ik aub een andere dealer kan bellen of gewoon de BMW pechhulp, die helpen me dan wel verder.

Dit is mijn eerste ervaring met BMW en had gehoopt op een premium service... nou die was er in ieder geval niet. Met Audi (wittebrug) is mijn ervaring ook bar slecht hoor, dus het blijkt 'normaal' te zijn in auto land.

Uiteindelijk maar de BMW pechhulp gebeld, die vroegen me of ik even de exacte foutmeldingen kon voorlezen, dus ik loop naar de auto en je raad het al... geen meldingen meer te zien. Man aan de telefoon gaf aan dat het geregeld schijnt voor te komen maar geen kwaad kan, vermoedelijk via een OTA wordt het wel gefixed en ik hoefde me geen zorgen te maken. Nu 4 weken later de melding niet meer gezien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
TonCoronel schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:31:
[...]

Week of 4 geleden bij mij zelfde probleem (LCI), tijdens het accelereren ineens een bonk en schok en kreeg deze melding ook, auto ging in 'noodloop' en niet harder dan 50km/u. Auto aan de kant gezet en opnieuw gestart, de auto kwam uit noodloop, de melding van aandrijving bleef wel in beeld dat ik zo snel mogelijk een servicepartner moest inschakelen.

Toen ik thuis kwam heb gelijk BMW Breda gebeld. En daar kreeg ik echt een topservice... uhm ja meneer we hebben het te druk voor u, we hebben al een iX3 en IX met het probleem staan, het kan een aantal weken gaan duren om het op te lossen en we hebben ook geen vervangend vervoer, wilt u aub een andere dealer bellen.

Dus ik de BMW dealer in Waalwijk gebeld, krijg ik gewoon exact het zelfde te horen, of ik aub een andere dealer kan bellen of gewoon de BMW pechhulp, die helpen me dan wel verder.

Dit is mijn eerste ervaring met BMW en had gehoopt op een premium service... nou die was er in ieder geval niet. Met Audi (wittebrug) is mijn ervaring ook bar slecht hoor, dus het blijkt 'normaal' te zijn in auto land.

Uiteindelijk maar de BMW pechhulp gebeld, die vroegen me of ik even de exacte foutmeldingen kon voorlezen, dus ik loop naar de auto en je raad het al... geen meldingen meer te zien. Man aan de telefoon gaf aan dat het geregeld schijnt voor te komen maar geen kwaad kan, vermoedelijk via een OTA wordt het wel gefixed en ik hoefde me geen zorgen te maken. Nu 4 weken later de melding niet meer gezien.
Als dit bij mij 2 x zou gebeuren dan gaat de auto gewoon terug. Stel je voor dat je in een tunnel rijdt en je krijgt deze melding met 2 kleine kinderen erin :( . Wil 100% kunnen vertrouwen op mijn auto. Gelukkig is het een leaseauto dus die lossen het maar op. Heb het ooit gehad met een Q5 heeft 2 maanden bij de dealer gestaan maar konden niet garanderen dat hij nooit meer uitviel. Was dus einde verhaal van de Q5 en ook bij Wittebrug helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:50
BatW schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:13:
[...]

Als dit bij mij 2 x zou gebeuren dan gaat de auto gewoon terug. Stel je voor dat je in een tunnel rijdt en je krijgt deze melding met 2 kleine kinderen erin :( . Wil 100% kunnen vertrouwen op mijn auto. Gelukkig is het een leaseauto dus die lossen het maar op. Heb het ooit gehad met een Q5 heeft 2 maanden bij de dealer gestaan maar konden niet garanderen dat hij nooit meer uitviel. Was dus einde verhaal van de Q5 en ook bij Wittebrug helaas.
Maar je kan dat nooit garanderen...
Ik heb momenteel nog steeds de VW Arteon en heb al 3! jaar dat de auto in noodloop valt.
Steeds bij koude start als er vermogen gevraagd wordt (dus thuis de eerste gewestweg oprij) als het vochtig en koud is. Ze hebben sensoren vervangen, kabelboom vervangen etc, maar geen oplossing.

Ik wou dus graag mijn iX3 voor de winter ontvangen, maar helaas...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BatW
Engineer Stewie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:18:
[...]

Maar je kan dat nooit garanderen...
Ik heb momenteel nog steeds de VW Arteon en heb al 3! jaar dat de auto in noodloop valt.
Steeds bij koude start als er vermogen gevraagd wordt (dus thuis de eerste gewestweg oprij) als het vochtig en koud is. Ze hebben sensoren vervangen, kabelboom vervangen etc, maar geen oplossing.

Ik wou dus graag mijn iX3 voor de winter ontvangen, maar helaas...
Zou ik persoonlijk nooit genoegen meenemen. Dealer maakt al snel hun probleem jou probleem tegenwoordig. Bij mijn pre-LCI had ik last van krakende besturing & remmen en oplossing was dat ik er mee moest leren leven. Oplossing of de dealer zorgt dat het in orde komt of hij gaat terug naar de leasemaatschappij want is niet wat ik had mogen verwachten. Oplossing was remmen enz vervangen met die van de LCI versie die allemaal gemodificeerd zijn tov de pre-LCI. Kost BMW veel geld maar dat is niet mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardWatch
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-02 23:10
ik heb inmiddels nu 4 weken mijn IX3 en ik kom tot een volle tank van 349 KM. Mijn dochter heeft er ook een IX3 .die is al wat ouder en die gaat 370km. Navraag bij de dealer gaf aan dat ik te korte stukjes rij ! als ik langere stukken rij en niet te veel in ECO dan wordt mijn tank inhoud ook groter? Zelflerend is dat !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardWatch
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-02 23:10
Na veel uitproberen blijkt de achterklep openen met de voet beweging niet meer te werken. IX3 van 16 september 2022! Navraag bij de dealer gaf aan dat hij vergeten was dit te melden. Het zit er niet op omdat er een tekort aan sensoren is. Achteraf inbouw is niet mogelijk.

(IX3 High Executive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
GerardWatch schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:52:
ik heb inmiddels nu 4 weken mijn IX3 en ik kom tot een volle tank van 349 KM. Mijn dochter heeft er ook een IX3 .die is al wat ouder en die gaat 370km. Navraag bij de dealer gaf aan dat ik te korte stukjes rij ! als ik langere stukken rij en niet te veel in ECO dan wordt mijn tank inhoud ook groter? Zelflerend is dat !!
Niet te veel in ECO? Als je in de auto zit en je switched tussen de verschillende standen dan heeft ECO bij mij het grootste bereik. De BMW app geeft helaas nog steeds de range in Sportstand dus tel ik er altijd 60 km bij op.

Het systeem is wel beetje zelflerend] want als ik lange tijd 130km heb gereden en de auto parkeer en oplaad is het bereik anders.Het komt voor dat ik weg rij met 350km bereik en aankom na 75km met 345km resterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
GerardWatch schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:12:
Na veel uitproberen blijkt de achterklep openen met de voet beweging niet meer te werken. IX3 van 16 september 2022! Navraag bij de dealer gaf aan dat hij vergeten was dit te melden. Het zit er niet op omdat er een tekort aan sensoren is. Achteraf inbouw is niet mogelijk.

(IX3 High Executive)
Dus zijn probleem is nu jou probleem ineens. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
BatW schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:16:
[...]

Dus zijn probleem is nu jou probleem ineens. 8)7
Daar zou je korting voor gehad moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-06 10:29
GerardWatch schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:12:

(IX3 High Executive)
Heb ik reeds gemeld bij vorige posts
Achterklep openen met voet heeft wel nooit gewerkt.
Mijn dealer heeft mij dit wel laten weten. Slecht nieuws geven behoort ook tot hun taak
Afwachten tot klant het merkt werd toch contraproductief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10 14:25
Flipper schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:32:
[...]

Heb ik reeds gemeld bij vorige posts
Achterklep openen met voet heeft wel nooit gewerkt.
Mijn dealer heeft mij dit wel laten weten. Slecht nieuws geven behoort ook tot hun taak
Afwachten tot klant het merkt werd toch contraproductief
Hetzelfde had ik met de draadloze oplader voor de telefoon, was blijkbaar ook een te kort aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-10 16:45
Ik heb netjes telefoon gehad van de dealer om uit te leggen dat dit niet mogelijk was als optie.
Ik kreeg dan 2 keuzes:
- Ik wil de optie echt wel en dan blijft de auto in levering staan tot het stuk er is (kon erg lang duren)
- Ik hoef de optie niet en dan blijft de leverdatum zoals afgesproken.

Achteraf plaatsen was niet mogelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
Als je dit te horen krijgt na aflevering zonder vooraf in kennis te zijn gesteld dan bestellen ze maar een andere en zodra die binnen komt dan wisselen we hem wel om.

Zoals eerder BMW maakt het probleem van de dealer en die legt probleem bij de klant. Laat de dealer probleem maar bij BMW voorleggen en aangeven dat ze een klant hebben die gewoon wil hebben wat er is besteld. 100% zeker dat BMW Nederland bakzeil haalt.

Waarom bij een auto wel accepteren en als je telefoon koopt en verkoper zegt er zit geen camera in want chip was er niet dan accepteren we dat toch ook niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransmuilenburg
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-10-2022
xvigilantx schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:20:
Wij hebben de auto sinds 1 mei en inmiddels 17.000 km gereden. We zijn er enorm content mee en qua actieradius is het echt een meevaller ten opzichte van wat ik gewend was bij vorige elektrische auto's. Ik rijd er ook mee als een 'normale' auto, dwz na 19 uur ook 130+ op de snelweg. Gemiddelde ligt nu op 17,3 kw per 100 km, hetgeen niet veel minder zuinig is dan onze i3 (die bijna de helft weegt). Dus ja, 350km met gemak, en opladen onderweg is trouwens ook geen enkele bottleneck.
BMW heeft gewoon een enorm goede auto gemaakt. Minder opvallend dan de concurrentie, maar wel zonder problemen, met hoge kwaliteit en vol slimmigheden. Ben overigens al meermaals door mensen aangesproken dat ze het zo'n geweldig mooie auto vinden, dus esthetisch valt ie in de smaak bij de liefhebbers.

O ja en ik was dus zelf ook op zoek naar een jong gebruikte iX3, maar via de betreffende dealer kon in een nieuwe LCI krijgen - die al in bestelling stond - voor slechts 1000 euro meer. Je bent gek als je dat dan niet doet ;-)
[...]
Bedankt voor je ervaring! De IX3 lijkt nu inderdaad een erg goede keuze. Van het weekend even bij de dealer geweest, maar helaas hebben ze geen IX3's meer in bestelling staan die nog relatief snel leverbaar zijn. De dealer gag aan dat het op zijn vroegst Maart/April zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
Net bij de dealer geweest. Na een week mailen en bellen wat antwoorden.

Ondanks de productie gereed midden juli en sinds medio/eind juli in de haven in China, nog altijd niet verscheept. Naar verwachting gaat mijn auto, 2 november op de boot, en komt dan week 50 aan in Born (via Bremerhaven en Zeebrugge). In die week of week 51 zou de auto dan gereed zijn en op kenteken. Wellicht dit jaar nog dus.

Had nog wat zorgen over het niet uitleveren zo laat in het jaar. Maar dat zou geen probleem moeten zijn.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16:17
Weer een bandenwissel gedaan naar winterbanden. Na het debacle vorig jaar (2 uur gewacht maar ze kregen de band er niet op) en de goede ervaringen met de mobiele service (najaar en voorjaar) nu weer een mindere ervaring. Kreeg een andere monteur en die heeft 1.5 uur lopen zwoegen met vuilniszakken aan toe...
Uiteinderlijk wel gelukt, maar vraag mij of of Euromaster de enige is die zoveel moeite heeft met de 20 inch winterbanden erop leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Klinkschakel schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:54:
Weer een bandenwissel gedaan naar winterbanden. Na het debacle vorig jaar (2 uur gewacht maar ze kregen de band er niet op) en de goede ervaringen met de mobiele service (najaar en voorjaar) nu weer een mindere ervaring. Kreeg een andere monteur en die heeft 1.5 uur lopen zwoegen met vuilniszakken aan toe...
Uiteinderlijk wel gelukt, maar vraag mij of of Euromaster de enige is die zoveel moeite heeft met de 20 inch winterbanden erop leggen?
Runflat toevallig? Maar de gewichtscodering en het formaat maken het in ieder geval geen makkelijke band. Dat heb ik wel al vaker gehoord van monteurs, ook bij BMW.

Maar jij krijgt dus winterbanden op de 20 inch velgen? Hoe doe je dat als je sneeuwkettingen nodig mocht hebben (indien van toepassing uiteraard).

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 19:01
DomiGijzen schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:28:
[...]

Runflat toevallig? Maar de gewichtscodering en het formaat maken het in ieder geval geen makkelijke band. Dat heb ik wel al vaker gehoord van monteurs, ook bij BMW.

Maar jij krijgt dus winterbanden op de 20 inch velgen? Hoe doe je dat als je sneeuwkettingen nodig mocht hebben (indien van toepassing uiteraard).
Staat die beperking van geen sneeuwketting op het gelijkvormigheidsattest? Of vanwaar komt dit?
Ik heb net 20" winterbanden met velg bij bandencentrale besteld, dat mag. Maar geen woord over sneeuwkettingen (ook niet gevraagd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
DomiGijzen schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:28:
[...]

Het is voor de IX3 niet toegestaan op runflat (RSC) banden op de 20 inch te zetten. Dit staat ook nadrukkelijk in de handleiding en ook bij de specificaties. Vanuit de fabriek zaten er bij mij dus 20 inch runflat op en heb dus ook 20 inch winterbanden runflat laten monteren maar die kregen ze er niet om. Toen ging het balletje rollen en zomerbanden vervangen naar niet runflat. Ik twijfel of ik er winterbanden laat onderzetten want ga niet naar de sneeuw met de IX3 met alleen achterwiel aandrijving kwam in de winter hier niet eens de oprit voor mijn garage op. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW IX3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-05 14:05
Indien men zo vaak loopt te zwoegen met de bandenwissels, zijn de velgen dan reeds zwaar beschadigd veronderstel ik ? Ik laat binnenkort 20" Bridgestone Blizzak LM005 plaatsen op de originele velgen , ... hou m'n hart vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:00
Als ik dat lees, ben ik gelukkig met de 19". Groot genoeg voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Klinkschakel schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:54:
Klinkt niet bemoedigend dit :X Half november worden bij mij ook 20 inch winterbanden eronder gezet bij Euromaster.... ben benieuwd..... Tot nu met Euromaster in de afgelopen 10 jaar nooit issues gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
BMW IX3 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:38:
Indien men zo vaak loopt te zwoegen met de bandenwissels, zijn de velgen dan reeds zwaar beschadigd veronderstel ik ? Ik laat binnenkort 20" Bridgestone Blizzak LM005 plaatsen op de originele velgen , ... hou m'n hart vast
Ik dezelfde maar om die reden wel blij dat ik met velg besteld heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Bij de bandenwissel (19") van zomer (yokohama) naar winter kreeg ik de Bridgestone LM005 XL erom gelegd, ging prima.

Kreeg alleen wel te horen dat mijn zomerbanden nog maar 4mm erop hadden zitten, ik bezit de auto sinds 10 juni. Banden zijn voor als achter gelijkmatig gesleten, gemiddeld verbruik 17.9 na 7500 km.

Iemand ook ervaring met enorme slijtage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
Nog even een vraag over het laden. Ervaren anderen ook dat de auto nogal ruim rekent qua laadtijd? Het is me nu al vaker opgevallen dat de auto (veel) eerder klaar is met laden dan berekend.

In verband met een piek in stroomvraag is bij ons op kantoor bijvoorbeeld de policy om pas vanaf 10 uur te laden. Vanochtend kom ik aan met 17% accu resterend. Ik stel in dat de auto moet laden binnen aangegeven tijdspanne (tussen 10u en 0.00u) en vertrektijd 14u. Auto begint dan echter direct te laden omdat hij inschat rond 14.45 op het ingestelde laaddoel van 80% te zitten. Vervolgens is het laaddoel om 12.56 bereikt, dus had hij een uur later kunnen beginnen te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klinkschakel
Goodyear Ultragrip maar geen runflat. Inderdaad de klacht is dat de band te stug en te laag is. Uiteinderlijk lukt het wel om ze erop te krijgen.
Sneeuwkettingen heb ik niet nodig, ga niet op wintersport met de auto.

Velgen zijn goed beschermd bij montage, geen beschadigingen.

Slijtage is wel een dingetje lees ik op fora, bij mij niet. Zomerbanden (gemonteerd maart dit jaar) en 20.000 km gereden, heeft nog 5.5-6mm.
goirke schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:21:
Nog even een vraag over het laden. Ervaren anderen ook dat de auto nogal ruim rekent qua laadtijd? Het is me nu al vaker opgevallen dat de auto (veel) eerder klaar is met laden dan berekend.

In verband met een piek in stroomvraag is bij ons op kantoor bijvoorbeeld de policy om pas vanaf 10 uur te laden. Vanochtend kom ik aan met 17% accu resterend. Ik stel in dat de auto moet laden binnen aangegeven tijdspanne (tussen 10u en 0.00u) en vertrektijd 14u. Auto begint dan echter direct te laden omdat hij inschat rond 14.45 op het ingestelde laaddoel van 80% te zitten. Vervolgens is het laaddoel om 12.56 bereikt, dus had hij een uur later kunnen beginnen te laden.
Meestal bij mij redelijk accuraat bij inpluggen (thuis en publiek), vaak iets sneller maar iets van 10% afwijking, dus minutenwerk.

[ Voor 51% gewijzigd door Klinkschakel op 19-10-2022 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
  • Laatst online: 28-10 15:37

Wij hebben dat voornamelijk met de laadpalen van Allego. De auto is meestal een uur eerder klaar met laden dan initieel aangegeven. Met andere laadpalen is het nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW

Ik denk dat ze op kantoor werken met loadbalancing zoals bij thuis laden. Ik zie op mijn BMW app dat als ik zware gebruiker aan heb bv inductieplaat de tijd ineens oploopt en zie ook dat stroom naar laadpunt terug gereduceerd is. Zodra inductieplaat weer uit is loopt de tijd ook weer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DomiGijzen
sevalo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:16:
[...]

Staat die beperking van geen sneeuwketting op het gelijkvormigheidsattest? Of vanwaar komt dit?
Ik heb net 20" winterbanden met velg bij bandencentrale besteld, dat mag. Maar geen woord over sneeuwkettingen (ook niet gevraagd).
Geen idee of het daar op staat. Wel in de handleiding net zoals de RSC op 20".
BatW schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:36:
[...]
Het is voor de IX3 niet toegestaan op runflat (RSC) banden op de 20 inch te zetten. Dit staat ook nadrukkelijk in de handleiding en ook bij de specificaties. Vanuit de fabriek zaten er bij mij dus 20 inch runflat op en heb dus ook 20 inch winterbanden runflat laten monteren maar die kregen ze er niet om. Toen ging het balletje rollen en zomerbanden vervangen naar niet runflat. Ik twijfel of ik er winterbanden laat onderzetten want ga niet naar de sneeuw met de IX3 met alleen achterwiel aandrijving kwam in de winter hier niet eens de oprit voor mijn garage op. :z
Klopt. Vroeg het inderdaad omdat niet iedereen daar op let (schijnbaar ook niet de fabriek...).

Winterbanden kunnen bij sommige auto's een wereld van verschil maken. Maar er zijn opritten waar niet aan te beginnen is natuurlijk :)
mtv1 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:12:
Bij de bandenwissel (19") van zomer (yokohama) naar winter kreeg ik de Bridgestone LM005 XL erom gelegd, ging prima.

Kreeg alleen wel te horen dat mijn zomerbanden nog maar 4mm erop hadden zitten, ik bezit de auto sinds 10 juni. Banden zijn voor als achter gelijkmatig gesleten, gemiddeld verbruik 17.9 na 7500 km.

Iemand ook ervaring met enorme slijtage?
Zelf gelukkig niet. Broer wel. Na meermaals aandringen bij de dealer de uitlijning laten controleren en die bleek niet in orde. Uiteindelijk is die slijtage door de dealer betaald.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
BatW schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:29:
[...]

Ik denk dat ze op kantoor werken met loadbalancing zoals bij thuis laden. Ik zie op mijn BMW app dat als ik zware gebruiker aan heb bv inductieplaat de tijd ineens oploopt en zie ook dat stroom naar laadpunt terug gereduceerd is. Zodra inductieplaat weer uit is loopt de tijd ook weer terug.
Load balancing had ik inderdaad ook bedacht maar thuis hen ik hetzelfde en daar heb ik (nog) geen load balancing. Zijn allemaal palen van EV box dus wellicht heeft dat ermee te maken met als bij Allego zoals hierboven genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door goirke op 19-10-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:37
Van Allego-palen weet ik uit ervaring met andere auto dat ze vaak eerst met een lager vermogen starten om vervolgens hoger te gaan. Hangt soms ook af van de tijd. Eerder zag je nog wel eens stickers erop zitten van Smoov om 'voorrang' te vragen op drukke momenten op het energienet (de pieken 's ochtends en 's avonds). Mijn auto berekent maar 1x de laadtijd en je ziet vervolgens dat die tijd na enige tijd harder terugloopt dan 1 op 1. Maar ja, de auto kan er niet vanuit gaan dat de paal na verloop van tijd harder gaat dan zijn initiële laadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
DomiGijzen schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:04:
[...]

Geen idee of het daar op staat. Wel in de handleiding net zoals de RSC op 20".

[...]

Klopt. Vroeg het inderdaad omdat niet iedereen daar op let (schijnbaar ook niet de fabriek...).

Winterbanden kunnen bij sommige auto's een wereld van verschil maken. Maar er zijn opritten waar niet aan te beginnen is natuurlijk :)

[...]

Zelf gelukkig niet. Broer wel. Na meermaals aandringen bij de dealer de uitlijning laten controleren en die bleek niet in orde. Uiteindelijk is die slijtage door de dealer betaald.
Inderdaad :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6-iAbr3Bc6eAnrLi_0dYL0oGSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BcIlPAdv6CQ9IsSpTBUPt2hd.jpg?f=fotoalbum_large

Zoiets is toch gek dat ze dat niet op gelijkvormigheidsattest plaatsen. Ik lees de handleiding niet en kan moeilijk verwachten dat de Bandencentrale dit weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
@sevalo Persoonlijk zou ik verwachten dat dit, los van in een handleiding, ook in een technisch bulletin staat. Iets wat zo een zaken dan weer in bulk afnemen via de werkplaats/magazijn software.

Zelf weet ik dit toevallig van de dealer. En die leest de handleiding niet. Voor de rest hebben we dit forum gelukkig :)

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
DomiGijzen schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:37:
@sevalo Persoonlijk zou ik verwachten dat dit, los van in een handleiding, ook in een technisch bulletin staat. Iets wat zo een zaken dan weer in bulk afnemen via de werkplaats/magazijn software.

Zelf weet ik dit toevallig van de dealer. En die leest de handleiding niet. Voor de rest hebben we dit forum gelukkig :)
Ja inderdaad. Nu even denken wat ik doe.

Autosocks / sneeuw sokken zijn geen legaal alternatief overal (hun website doet anders uitschijnen). In Oostenrijk niet bv: https://www.anwb.nl/auto/...interbanden-in-oostenrijk

Dus ofwel er toch op wagen met sneeuw sokken ofwel proberen banden nog te wijzigen.. maar ze zijn al geleverd.
Of sneeuwkettingen met laag loopvlak maar gaat proberen zijn.

Jammere zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
sevalo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:53:
[...]

Ja inderdaad. Nu even denken wat ik doe.

Autosocks / sneeuw sokken zijn geen legaal alternatief overal (hun website doet anders uitschijnen). In Oostenrijk niet bv: https://www.anwb.nl/auto/...interbanden-in-oostenrijk

Dus ofwel er toch op wagen met sneeuw sokken ofwel proberen banden nog te wijzigen.. maar ze zijn al geleverd.
Of sneeuwkettingen met laag loopvlak maar gaat proberen zijn.

Jammere zaak
Zou gewoon proberen te retourneren. Weet niet hoe het in België zit, maar denk dat zoiets hier binnen het recht van de consument valt. Mocht je op advies van of via een webform besteld hebben, mag je zelfs verwachten dat ze foute opties uitsluiten. Ze krijgen het wel verkocht aan een ander.

Lastige is dat je natuurlijk niet weet waarom kettingen op deze maat niet mogen. Kans op beschadigingen van de velg vanwege de lage bandmaat of toch echt een issue met de veiligheid...
En Oostenrijkers staan niet bekend als een coulant volk als je wel in de problemen komt of veroorzaakt met foutief spul.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
The__Virus schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:13:
Van Allego-palen weet ik uit ervaring met andere auto dat ze vaak eerst met een lager vermogen starten om vervolgens hoger te gaan. Hangt soms ook af van de tijd. Eerder zag je nog wel eens stickers erop zitten van Smoov om 'voorrang' te vragen op drukke momenten op het energienet (de pieken 's ochtends en 's avonds). Mijn auto berekent maar 1x de laadtijd en je ziet vervolgens dat die tijd na enige tijd harder terugloopt dan 1 op 1. Maar ja, de auto kan er niet vanuit gaan dat de paal na verloop van tijd harder gaat dan zijn initiële laadsnelheid.
Het zou mij dus logisch lijken als de resterende laadtijd een dynamisch proces is afhankelijk van de laadsnelheid. De auto doet dit immers ook met de resterende kilometers afhankelijk van je rijstijl.

Misschien heb ik gewoon te hoge verwachtingen op dit punt B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10 14:52
Stoeprandje geraakt, eerste schade na net 1 jaar dat ik hem heb. 1 minuut stilte.....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOSQn54fLkG_RqQoELArxVkS3l8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92yhBxu3I9n47Z9Da7YI6KfT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I feel your pain (en heb het ook voor gehad een maand geleden :( ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
goirke schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:22:
[...]

Het zou mij dus logisch lijken als de resterende laadtijd een dynamisch proces is afhankelijk van de laadsnelheid. De auto doet dit immers ook met de resterende kilometers afhankelijk van je rijstijl.

Misschien heb ik gewoon te hoge verwachtingen op dit punt B)
Mijn laadpaal gaat gelijk naar maximaal als er geen andere grote stroomverbruikers aanstaan. Ik zie in de app dan ook altijd dynamische tijden die ierdere keer verspringen afhankelijk van de totale stroomafname in de woning. Vaatwasser aan en die staat op verwarmen dan loopt 100% Soc tijd gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
DomiGijzen schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:53:
[...]

Zou gewoon proberen te retourneren. Weet niet hoe het in België zit, maar denk dat zoiets hier binnen het recht van de consument valt. Mocht je op advies van of via een webform besteld hebben, mag je zelfs verwachten dat ze foute opties uitsluiten. Ze krijgen het wel verkocht aan een ander.

Lastige is dat je natuurlijk niet weet waarom kettingen op deze maat niet mogen. Kans op beschadigingen van de velg vanwege de lage bandmaat of toch echt een issue met de veiligheid...
En Oostenrijkers staan niet bekend als een coulant volk als je wel in de problemen komt of veroorzaakt met foutief spul.
Als je zakelijk besteld, dan heb je daar geen recht op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Knutselwout schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:13:
Stoeprandje geraakt, eerste schade na net 1 jaar dat ik hem heb. 1 minuut stilte.....[Afbeelding]
oei! zonde.
Is het niet met een zwarte lakstift te verhullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Zijn er nog mensen die de camera's bij nacht ondermaats vinden? Ik moet zelf een niet-verlichtte oprit achteruit oprijden op 's nachts te laden en het vraagt toch veel behendigheid om dit van de eerste keer juist te doen. De rem- en achteruitrijdlichten geven amper voldoende licht naar mijn aanvoelen.

Ik rijd meestal in ECO PRO en de optie "Light en Sight PRO" staat wel uitgeschakeld. Achteruit rijden in de sport stand geeft overigens weinig extra licht. Is er nog ergens een verborgen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10 14:52
Klinkschakel schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:48:
[...]

oei! zonde.
Is het niet met een zwarte lakstift te verhullen?
Ik ben nog aan het uitzoeken wat de beste optie is. Ik ben aan het overwegen om rimsavers aan te schaffen. Die verhullen de huidige schade en voorkomen meer schade voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollevee
  • Laatst online: 18-12-2023
Zolexxi schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:37:
[...]

Kan de auto eindelijk afhalen op 13/10 *O*
Besteld op 25/12/2021
Mijn wagen is in Zeebrugge aangekomen eind september en vorige vrijdag afgeleverd bij de dealer, exact zoals beloofd. Was besteld op 31/12/2021 maar pas door de leasing pas doorgegeven rond 20/01/22.
Papieren voor inschrijving zijn onderweg dus kan ik hem hopelijk volgende week afhalen.
Of er iets ontbreekt of niet werkt konden ze me in de garage (nog) niet zeggen... ben benieuwd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
Dat is inderdaad genadeloos, vorig jaar met mn LCI had mn vrouw ook stoeprand geraakt. Maar dat kon BMW schadeherstel perfect wegpoetsen bij KERAM. Is echt een aanrader en je ziet er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaggel
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20-10 12:43
pollevee schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:31:
[...]

Mijn wagen is in Zeebrugge aangekomen eind september en vorige vrijdag afgeleverd bij de dealer, exact zoals beloofd. Was besteld op 31/12/2021 maar pas door de leasing pas doorgegeven rond 20/01/22.
Papieren voor inschrijving zijn onderweg dus kan ik hem hopelijk volgende week afhalen.
Of er iets ontbreekt of niet werkt konden ze me in de garage (nog) niet zeggen... ben benieuwd ;)
Dat is leuker nieuws dan bij mij. Mijn wagen staat al zeker sinds half september in Zeebrugge en geraakt niet bij de dealer. Volgens deze laatste nog steeds te wijten aan het feit dat luxewagens voor Rusland de boel blokkeren 8)7 :? . Ik geloofde er in 't begin al niets van, maar nu al helemaal niet aangezien andere wagens wel vlotjes tot bij de dealers geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollevee
Inderdaad heel vreemd. Vooral omdat die Russische wagens daar waarschijnlijk al langer zullen staan dan half september ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcanumkiller
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2024
Net een update gekregen.

Volgende week zou de wagen bij de dealer aan komen.
Dan heeft Athlon nog max 2 weken nodig om de documenten in orde te maken.

Dan mag ik afspraak maken om de wagen te halen.

Half november zou ik er zeker mee moeten rijden zeggen ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sis3970
  • Laatst online: 10-11-2024
Mijn zoontje vandaag: die IX3 zie je nu toch al wel veel rijden. Wanneer ga je een nieuwe auto bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik heb via de leasing een nieuwe leverdatum gekregen en die staat op 17 November. Mijn wagen zal dus ook reeds in Zeebrugge staan vermoed ik. Besteld en doorgegeven aan BMW eind December 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Nou. Dat is toch weer een flinke lading ix3-tjes. Mooi nieuws voor jullie!

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-10 19:47
kingachille schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:51:
Zijn er nog mensen die de camera's bij nacht ondermaats vinden? Ik moet zelf een niet-verlichtte oprit achteruit oprijden op 's nachts te laden en het vraagt toch veel behendigheid om dit van de eerste keer juist te doen. De rem- en achteruitrijdlichten geven amper voldoende licht naar mijn aanvoelen.

Ik rijd meestal in ECO PRO en de optie "Light en Sight PRO" staat wel uitgeschakeld. Achteruit rijden in de sport stand geeft overigens weinig extra licht. Is er nog ergens een verborgen optie?
Is inderdaad vervelend, in donker is het helemaal niet bruikbaar.
Mijn Golf van 8j geleden was toen vele beter en scherp beeld.

Vind het jammer dat met huidige technologie en zo'n dure wagen dit niet beter kan, totaal nutteloos in donker! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stopie
Afgelopen 2 weken op vakantie geweest naar Spanje (Madrid/Cordoba/Bilbao) en dan merk je wel weer dat we het in Nederland goed voor elkaar hebben qua laadinfrastructuur. In Spanje is het aantal laadpalen (vooral snelladers) erg beperkt en in Frankrijk moet je het nu vooral nog hebben van IONITY (of tesla)

iteindelijk overal geladen met de BMW pas op 1 keer tesla na. De BMW chargingpas werkte in Spanje helaas bij Wenea (nog) niet. Shell recharge volgens de app wel, maar dat zag je terug in de prijzen (0,9x ct de kwh). In Spanje heb ik steeds de reis voorbereid met ABRP, chargemap, BMW app en soms google maps. Door alles tegen elkaar te checken heb ik steeds een werkende (snel)laadpaal gevonden (Helaas is het aantal IONITY's in spanje nog beperkt). In Frankrijk heb ik bewust gereden op alleen maar IONITY, om enige zekerheid te hebben van laadcapaciteit en beschikbaarheid.

Op de terugreis had ik bij IONITY Oosterhout voor het eerst echt last van tegenvallende laadsnelheid. Een andere IONITY laadpaal bracht geen verbetering. Vanaf 11%zat ik op 83kw en om uiteindelijk bij 55% te 'pieken' op 94kW, daarna viel de laadsnelheid terug tot circa 70kw. Wat weer overeenkomt met de laadcurve. Met een warme batterij zou het laden moeten starten met 150kW met 11% SoC.

De IONITY daarvoor in België was ook niet heel snel, ik kwam maar kort boven de 100kw bij 20%. Alle snelladers daarvoor begon het laden praktisch standaard met 140+.
De iX3 geeft na het thuis opladen, een hele negatieve actieradius van 250km (eco) bij 74%. Eens zien of dat komende week bij woon-werkverkeer weer beter wordt...
Zou ik batterijschade kunnen hebben... of tijdens de laatste 4uur van de reis een oververhit accupakket door toen al meer dan 14u achter elkaar gereden/geladen te hebben?
Heeft iemand al iets over batterijproblemen gehoord bij de iX3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
stopie schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:12:

De iX3 geeft na het thuis opladen, een hele negatieve actieradius van 250km (eco) bij 74%. Eens zien of dat komende week bij woon-werkverkeer weer beter wordt...
Zou ik batterijschade kunnen hebben... of tijdens de laatste 4uur van de reis een oververhit accupakket door toen al meer dan 14u achter elkaar gereden/geladen te hebben?
Heeft iemand al iets over batterijproblemen gehoord bij de iX3?
Volgens mij is de ix3 altijd erg pessimistisch. Heb je een LCI? Want ik rij heel veel: m’n pre-LCI had uiteindelijk 70000 km gereden en m’n LCI heeft er bijna 40000. En de range blijft redelijk hetzelfde. Die laadproblemen lijken op m’n coldgating problemen. Ik heb weliswaar nooit 14 uur gereden maar ik heb wel eens heerlen-den bosch-ter Apel-Schiphol-Valkenburg gereden. En daar heb ik geen schade van ondervonden.

Ik hou altijd 4km per %, dus 70 is bij mij 280km
Ongeacht wat ix3 aangeeft. Als je maar rond 100/110 km/uur rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stopie
DjCoke schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:35:
[...]

Volgens mij is de ix3 altijd erg pessimistisch. Heb je een LCI? Want ik rij heel veel: m’n pre-LCI had uiteindelijk 70000 km gereden en m’n LCI heeft er bijna 40000. En de range blijft redelijk hetzelfde. Die laadproblemen lijken op m’n coldgating problemen. Ik heb weliswaar nooit 14 uur gereden maar ik heb wel eens heerlen-den bosch-ter Apel-Schiphol-Valkenburg gereden. En daar heb ik geen schade van ondervonden.

Ik hou altijd 4km per %, dus 70 is bij mij 280km
Ongeacht wat ix3 aangeeft. Als je maar rond 100/110 km/uur rijdt.
Ik heb een pre LCI, in bezit vanaf augustus '21. Heb er nu circa 36k op zitten.
Coldgating zou ik raar vinden, de auto was al uren aan het rijden. Heel Frankrijk begon ik rond de 150kw, maar het is een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
stopie schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:03:
[...]

Ik heb een pre LCI, in bezit vanaf augustus '21. Heb er nu circa 36k op zitten.
Coldgating zou ik raar vinden, de auto was al uren aan het rijden. Heel Frankrijk begon ik rond de 150kw, maar het is een optie
Als je echt harder dan 130 km per uur rijdt heb je geen last van coldgating maar daar onder zeker wel. Als het onder de 10 graden wordt, dan heb je er flink last van geloof me. Dus wat jij meemaakte is je eerste coldgating experience. Zo heb ik het beleefd in de ochtend en in de nacht rijden met de pre-LCI. Daarom heb ik hem laten omruilen voor een LCI die voorverwarmt.

Nu ik nog eens kijk naar je laadcurve, is dat volgens mij gewoon coldgating. Want de eerste 30% laadt de pre-LCI in de herfst en winter gewoon heel slecht op. Hoe warm was het buiten? Want van alleen rijden heb je je accu niet warm, tenzij je echt plankgas geeft gedurende de laatste tien minuten. Zorg wel voor flitsmeister >:)

[ Voor 19% gewijzigd door DjCoke op 23-10-2022 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stopie
DjCoke schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 08:43:
[...]

Als je echt harder dan 130 km per uur rijdt heb je geen last van coldgating maar daar onder zeker wel. Als het onder de 10 graden wordt, dan heb je er flink last van geloof me. Dus wat jij meemaakte is je eerste coldgating experience. Zo heb ik het beleefd in de ochtend en in de nacht rijden met de pre-LCI. Daarom heb ik hem laten omruilen voor een LCI die voorverwarmt.

Nu ik nog eens kijk naar je laadcurve, is dat volgens mij gewoon coldgating. Want de eerste 30% laadt de pre-LCI in de herfst en winter gewoon heel slecht op. Hoe warm was het buiten? Want van alleen rijden heb je je accu niet warm, tenzij je echt plankgas geeft gedurende de laatste tien minuten. Zorg wel voor flitsmeister >:)
Ik ken het fenomeen coldgating wel, alleen van vorig najaar/winter herken ik het eigenlijk niet, maar kans is groot dat je gelijk hebt. Door een omleiding helaas een stuk binnendoor gereden de laatste kilometers en het stukje snelweg op 130 was misschien onvoldoende. Temperatuur was nog wel 10+. Ik heb Ionity maar eens gevraagd of ze problemen bij deze laders hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Simpson
  • Laatst online: 22-10 18:23
Ik heb mijn iX3 LCI nu ruim twee maanden. Ik ben er dik tevreden mee. De auto rijdt aangenaam, is stil, meer dan voldoende vlot en het (vooral thuis) laden werkt prima. Ook het voorverwarmen is, nu we de herfst / winter ingaan, een uitkomst. Het valt me wel op (ik heb de 19 inch velgen met de Yokohama banden) dat de auto zoekerig is en gevoelig voor spoorvorming. Met name op de snelweg. Van naar links of naar rechts trekken, heeft de auto evenwel geen last. Ik zal t.z.t. bij de dealer eens navragen of ze dit herkennen. Eind november gaan de winterwielen met Michelin Alpins er op. Eens kijken hoe dat rijdt.

De overstap van benzine (BMW 520i G30) naar elektrisch is vlekkeloos verlopen. Je merkt dat de energieconsumptie erg beïnvloedbaar is door wind, temperatuur en snelheid. Wat dat betreft is de maximumsnelheid in Nederland van 100km voor elektrische auto's nog niet zo slecht.

Een domper op de prille vreugde is dat ik de afgelopen week door een opspattend steentje een barstje van ca 1,5 cm in de voorruit heb opgelopen. Gelukkig niet in mijn blikveld. Het barstje is geseald (ze durfden niet te vullen), maar het blijft zichtbaar. Ik baal er nog even van, maar dan hebben we dat maar weer gehad......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CisseVG
  • Laatst online: 30-10-2022
Engineer Stewie schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:44:
Ik heb via de leasing een nieuwe leverdatum gekregen en die staat op 17 November. Mijn wagen zal dus ook reeds in Zeebrugge staan vermoed ik. Besteld en doorgegeven aan BMW eind December 2021.
Heb de iX3 impressive 30/12 besteld (België) en ontvangen vorige week. Inschrijving was 7/10. Arval Leasing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CisseVG
pollevee schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:31:
[...]

Heb ook besteld 30/12 en vorige week ontvangen. Model Impressive...alles werkt, niets ontbreekt (behalve lentesteunregeling passagier, dat was zo reeds op de bestelbon aangegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
CisseVG schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 00:39:
[...]

Heb ook besteld 30/12 en vorige week ontvangen. Model Impressive...alles werkt, niets ontbreekt (behalve lentesteunregeling passagier, dat was zo reeds op de bestelbon aangegeven)
Ook de kicksensor en idrive touch controller? Dacht dat die zouden ontbreken?
De lendensteun passagier staat idd op de bestelbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lendensteun passagier is wel iets raars ... dat is al sinds 04/2021 dat ze dat niet meer (kunnen/willen?) leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-10 11:42
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:23:
lendensteun passagier is wel iets raars ... dat is al sinds 04/2021 dat ze dat niet meer (kunnen/willen?) leveren.
Dat komt nu helemaal niet meer terug in de configuratie. Heb er vorige maand een samengesteld. Wel mooi dat comfort acces (kick sensor) weer beschikbaar is. Stond idd ook niet meer als vervallen op de orderbevestiging.

Wel jammer van de 2K prijswijziging per November

[ Voor 5% gewijzigd door MvdV75 op 26-10-2022 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ix3 Belgium
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-04-2024
Ook net update gekregen. Wagen is aangekomen bij dealer en kan volgende week geleverd worden. Is besteld midden januari en was gepland voor eind oktober. Had wel bericht gekregen midden september dat hij een maand vroeger zou geleverd worden. Is uiteindelijk toch eind oktober geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-10 16:45
Dat doet me alvast hopen. ongeveer op dezelfde moment besteld gok ik en voorlopig nog geen bericht gehad.
Laatste bericht was dat het een maand later ging zijn (eind november).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CisseVG
Engineer Stewie schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:50:
[...]

Ook de kicksensor en idrive touch controller? Dacht dat die zouden ontbreken?
De lendensteun passagier staat idd op de bestelbon.
Zelfs de kicksensor, dacht ook dat die er niet zou zijn maar yes hij is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CisseVG
CisseVG schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:01:
[...]

Zelfs de kicksensor, dacht ook dat die er niet zou zijn maar yes hij is er wel.
Als je bedoeld touchscreen...ja dat werkt ook. Touchpad op de centrale ronde knop....dat kan ik niet terugvinden als dit te configureren is. Werkte wel op mijn vorige Mercedes E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
DjCoke schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 08:43:
[...]

Ik heb ook een Pre-LCI en in het begin ook last van coldgating en is hiervoor naar de dealer geweest want auto voldeet niet aan de opgegeven specifiacties want staat nergens 10-80% alleen bij een bepaalde temparatuur. Hoop gezeur via BMW NL en dealer maar ze hebben aangegeven dat verholpen is en moet zeggen dat als ik aan de snellader hang (bijna altijd Tesla) hij netjes laad binnen de curve van Fastned. Heb dit zelf ook handmatig in Excel gezet en curve was bijna 1 op 1 ( temperatuur 5-6 graden en route via My BMW app en als tussenstop de snellader aangeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:18
BatW schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:04:
[...]

Hoop gezeur via BMW NL en dealer maar ze hebben aangegeven dat verholpen is en moet zeggen dat als ik aan de snellader hang (bijna altijd Tesla) hij netjes laad binnen de curve van Fastned.
Mag ik vragen wat er bij jou verholpen of aangepast is? Ik heb hetzelfde (pre-LCI) coldgating probleem. BMW NL heeft mij schriftelijk gemeld dat er (helaas, helaas) geen aanpassing komt of is (de zgn accu voorverwarming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
BatW schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:04:
[...]

Ik heb ook een Pre-LCI en in het begin ook last van coldgating en is hiervoor naar de dealer geweest want auto voldeet niet aan de opgegeven specifiacties want staat nergens 10-80% alleen bij een bepaalde temparatuur. Hoop gezeur via BMW NL en dealer maar ze hebben aangegeven dat verholpen is en moet zeggen dat als ik aan de snellader hang (bijna altijd Tesla) hij netjes laad binnen de curve van Fastned. Heb dit zelf ook handmatig in Excel gezet en curve was bijna 1 op 1 ( temperatuur 5-6 graden en route via My BMW app en als tussenstop de snellader aangeven).
De pre-LCI heeft geen accuvoorverwarming wat BMW daarover zegt is bull.

Het kan wel zij dat je binnen de curve laadt, maar dat is dan een toevalstreffer. Bij mijn Pre-LCI heeft hij nog nooit fatsoenlijk geladen onder de 15graden, laat staan onder de 10, maar onder de 5/0 dan is laadt hij niet sneller dan 20kWh vanaf 0-40% en zeker tien minuten nodig om op curve te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Moet eerlijk zeggen dat mijn pre-LCI eigenlijk ook géén last heeft van coldgating ... vorige winter nooit problemen mee gehad. Maar moet ook toegeven, ik laad slechts sporadisch aan een snellader. Maar de keren dat ik het nodig had ging dat toch altijd wel heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:18
DjCoke schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:01:
[...]

De pre-LCI heeft geen accuvoorverwarming wat BMW daarover zegt is bull.

Het kan wel zij dat je binnen de curve laadt, maar dat is dan een toevalstreffer. Bij mijn Pre-LCI heeft hij nog nooit fatsoenlijk geladen onder de 15graden, laat staan onder de 10, maar onder de 5/0 dan is laadt hij niet sneller dan 20kWh vanaf 0-40% en zeker tien minuten nodig om op curve te komen.
Ja precies, same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:41:
Moet eerlijk zeggen dat mijn pre-LCI eigenlijk ook géén last heeft van coldgating ... vorige winter nooit problemen mee gehad. Maar moet ook toegeven, ik laad slechts sporadisch aan een snellader. Maar de keren dat ik het nodig had ging dat toch altijd wel heel snel.
Ik laad vrijwel minimaal twee keer per week aan de snel lader en dan meestal twee keer op een route en dan is minimaal 10 minuten extra erg lang.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• goirke
Eerder kwam ter sprake hoeveel invloed fietsen achterop nu op het verbruik hebben. Vandaag ritje Amersfoort-Gulpen gedaan (225km) met 5 inzittenden, hond, bagage en 4 fietsen achterop. Gemiddeld verbruik kwam op 19,6 voor deze rit met 108 op de cruise control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollevee
goirke schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:22:
Eerder kwam ter sprake hoeveel invloed fietsen achterop nu op het verbruik hebben. Vandaag ritje Amersfoort-Gulpen gedaan (225km) met 5 inzittenden, hond, bagage en 4 fietsen achterop. Gemiddeld verbruik kwam op 19,6 voor deze rit met 108 op de cruise control.
Da's een verrassend resultaat. maar hoe krijg je in godsnaam 4 fietsen achterop de wagen _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goirke
pollevee schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:43:
[...]

Da's een verrassend resultaat. maar hoe krijg je in godsnaam 4 fietsen achterop de wagen _/-\o_
Hahahaha thule drager met extra goot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J8e_b-KX7DgPlcK2GGWVFzmVsjQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9diBwnlyDlQCiWzRPFW2l4kH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:00
goirke schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:22:
Ik heb begin oktober de rit Aalst-Reims gedaan met 2 fietsen achterop (1 mtb en 1 elektrische). Ik kwam op 28kwh/100km aan 98 gemiddeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phSL8aVnz_trxWIK7YV_CWq_cWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXREIh2eEgnSyjrN348iduvi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFbAinV_d1nyz_oDrd9pnLzr_Wc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdSYO2yC9wJZWsW9Hpxdvq6x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPXFGW6jtxBfqyx1PGKx8r3RuoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/46GjsjpkMLApOjWXTsSxlZsN.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQO9iXV6CSWPiaSBLEqdmgRAgDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WekkDOmfDVjilhIsf3YNYJnt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door xjs678qr op 27-10-2022 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastjean
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-10 20:55

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

Ik heb een prachtige carbon zwarte shadow line IX3 Executive besteld en hoop geen spijt te krijgen dat het geen High Executive is. Ik heb namelijk nog nooit gezeten of gereden in de executive variant. Gelukkig is het meeste achteraf nog te fixen mocht het niet bevallen. Zo heb ik al prachtige 787M 20 inch velgen gezien. En een aftermaket gladen boxemore DSP boxen/versterker set schijnt net zo goed, zo niet beter te zijn dan de Haman Kardon installatie. De standaard installatie klinkt volgens mijn dealer echter ook prima.
Mijn twijfel zit in de stoelen, de ramen en de geluiden:
  • Hoe zitten die sensatec stoelen en zijn deze net zo goed als de lederen variant van de high executive? Is de breedte verstelling essentieel, of zitten de standaard stoelen goed genoeg? Ik heb wel de optie 487 'lendesteun bestuurder' aangevinkt.
  • Zal ik het dubbelglas missen en is dat eventueel achteraf te vervangen voor geluidswerend glas?
  • Heeft de executive helemaal geen (Hans Zimmer) motorgeluiden, is dit eventueel betaald te upgraden?
  • Zijn er mogelijk andere redenen om er van te balen niet de high executive te bestellen?

Bastjean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-10 11:42
Als je alles wil gaan retro fitten had je beter die 6K kunnen uitgeven. Alleen het leer is al kwalitatief beter bij de high executive, velgen ben je ook zomaar paar K extra aan kwijt. Ik denk dat je die geluidjes niet gaat missen. Wel de head up display en keyless entry

Ik heb begin van de maand ook ene samengesteld en er niet eens over nagedacht om de executive te kiezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Na goed nieuws over mijn iX3 vorige week, gisteren slechter nieuws. Afleverweek is wederom 2 weken naar achter geschoven tot Eind November/begin December.
Bastjean schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:44:
Ik heb een prachtige carbon zwarte shadow line IX3 Executive besteld en hoop geen spijt te krijgen dat het geen High Executive is. Ik heb namelijk nog nooit gezeten of gereden in de executive variant. Gelukkig is het meeste achteraf nog te fixen mocht het niet bevallen. Zo heb ik al prachtige 787M 20 inch velgen gezien. En een aftermaket gladen boxemore DSP boxen/versterker set schijnt net zo goed, zo niet beter te zijn dan de Haman Kardon installatie. De standaard installatie klinkt volgens mijn dealer echter ook prima.
  • Hoe zitten die sensatec stoelen en zijn deze net zo goed als de lederen variant van de high executive? Is de breedte verstelling essentieel, of zitten de standaard stoelen goed genoeg? Ik heb wel de optie 487 'lendesteun bestuurder' aangevinkt.
  • Zal ik het dubbelglas missen en is dat eventueel achteraf te vervangen voor geluidswerend glas?
  • Heeft de executive helemaal geen (Hans Zimmer) motorgeluiden, is dit eventueel betaald te upgraden?
  • Zijn er mogelijk andere redenen om er van te balen niet de high executive te bestellen?
Je bent in de luxepositie om een 70k+ wagen te bestellen en hoopt dat je niet gaat balen, echt...

Ik zie 3 mogelijkheden voor jou:
  • Of je hebt enkel budget voor en Executive en bent dolblij dat je een prima iX3 kan rijden.
  • Of je hebt wel budget voor een high executive en bent dolblij dat je een prima iX3 kan rijden.
  • Of het blijft in je hoofd spoken en je bent nooit blij.
Er is geen slechte iX3 eh, zels de 'basis' versie is niet basis. De iX3 is een uitzondering in het optiebeleid van BMW en is ook de eerste en laatste die zo gespecced komt standard.

Wees gewoon blij, de wachttijd is inmiddels heel lang. Als je dat een jaar door je hoofd laat spoken zal de wagen wss tegenvallen. De meeste collega's hebben een Executive besteld omdat ze zelf niets wilden bijleggen en zijn stuk voor stuk tevreden met de keuze omdat de wagen echt goed is.
We komem allemaal uit BMW 5's, Volvo V90's etc en dus wel al wat gewoon zijn. We gaan nu per definite zelfs een klasse achteruit en de iX3 executive houdt gewoon stand.
Ik ben eigenlijk het buitenbeentje en kom van een VW Arteon R-line (sportief uiterlijk, zeer ruim) en ga naar een iX3 High Executive (met ongeveer 1/3de maandsalaris eigen opleg), omdat ik perse de 20" velgen wilde en mijn werkgever de velgen alleen als optie niet toestaat.

Maakt een executive meer rolgeluid dan een High Executive? Mogelijks, maar over een jaar kan je je toch niet meer herinneren of die HE nu 1db stiller was of niet en tov je dinoslurper is het altijd stiller.

Die dingen achteraf upgraden vind ik onzin, je pompt daar dan duizenden euro's in en de return is quasi 0,
Dat Hans Zimmer geluid is trouwens wel de minst aantrekkelijke optie op de lijst,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart Simpson
  • Laatst online: 22-10 18:23
Ik rijd een Executive en deze is al zeer compleet. Kijk maar eens wat je allemaal moet aanvinken op een i4 om dezelfde samenstelling te krijgen en op welke prijs je dan uitkomt. Ik miste bij het bestellen eigenlijk alleen de mogelijkheid om een audio-upgrade aan te vinken. Ik heb via de dealer een upgrade-kit van Audison laten monteren.

Het ontbreken van een head-up-display is jammer, maar ik mis het ook weer niet. Of leer een pré is, hangt ook af van je uitgangspunt; de Sensatec-bekleding bevalt prima, oogt ok en is wellicht duurzamer. De kans dat je schade aan 20 inch velgen rijdt (door groottte en vorm banden) is toch weer wat groter dan bij de 19 inch velgen. En voor wat betreft de dubbellaags-ruiten; ook de Executive is een zeer stille auto. Ik reed hier voor een zeer stille BMW G30 en de iX3 Executive is zelfs stiller. Wellicht is de auto op hogere snelheden wat gevoeliger voor windgeruis door de carrosserievorm.

Oh ja, en over die Hans Zimmer-geluidjes; dat is het eerste wat ik uit zou zetten.

Kortom met de Executive is zeer goed te leven.

[ Voor 4% gewijzigd door Bart Simpson op 28-10-2022 08:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:29

GigaTexel_BE

AMD MP²

Bastjean schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:44:
Ik bestelde recent een iX3 Inspring, ik denk dat dat het BE-equivalent is van een Executive in NL
  • De stoelen zijn in sé dezelfde. Ook bij de leder-optie is het grootste deel van de bekleding Sensatec. Je krijgt enkel volledig lederen stoelen als je "Volleder" bekleding aantikt - volgens mij bestaat die optie zelfs niet op de iX3
  • Glas gaan wisselen lijkt me een onmogelijke opgave zonder waanzinnige kosten. Vermoedelijk moet de deur zelf dan ook aangepast worden, misschien zelfs de motorisatie van de ramen. Ik heb nog nooit dubbel glas gehad in een auto, wat je niet gehad hebt kan je niet missen :)
  • Er zijn uiteraard geluiden aan de buitenkant (wettelijk verplicht) en er zal ook binnen wel een soort ASD (active sound design) zijn. Ik gok dat dat niet zomaar bij te bestellen is (gezien de koppeling met HiFi), misschien wel via codering achteraf.
  • Ook een HUD en Keyless entry heb ik nooit gehad, dus geen behoefte aan. Met alle iX3's die geleverd worden zonder kick-controller voor de achterklep, is voor mij de hele toegevoegde waarde van keyless eigenlijk weg. Zeker al omdat je ook in een BMW anno 2022 nooit fysiek je sleutel ergens moet instoppen om te starten.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GigaTexel_BE schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:24:
[...]

Ik bestelde recent een iX3 Inspring, ik denk dat dat het BE-equivalent is van een Executive in NL
  • De stoelen zijn in sé dezelfde. Ook bij de leder-optie is het grootste deel van de bekleding Sensatec. Je krijgt enkel volledig lederen stoelen als je "Volleder" bekleding aantikt - volgens mij bestaat die optie zelfs niet op de iX3
Stoelen zijn idd hetzelfde, maar de rest van je uitleg moet ongekeerd zijn. Bij de sensatec stoelen zijn de zijkanten en achterkant leder en het zitgedeelte en leun sensatec. Bij de Impressive of HE is de stoel volledig leder en zit er geen sensatec aan. Sensatec wordt wel nog in de auto gebruikt voor dash en deurpanelen, dat upgrade niet mee.
Is dat het geld waard? Voor mij persoonlijk niet, denk dat sensatec zelfs langer meegaat.
  • Er zijn uiteraard geluiden aan de buitenkant (wettelijk verplicht) en er zal ook binnen wel een soort ASD (active sound design) zijn. Ik gok dat dat niet zomaar bij te bestellen is (gezien de koppeling met HiFi), misschien wel via codering achteraf.
Hij bedoelt wss de Hans Zimmer space sounds binnen.Volgens mij zijn er 2 varianten, afhankelijk of je in sportmodus rijdt of niet. Dacht niet dat het iemand zou boeien, maar het kan.
Buitenkant maakt elke iX3 hetzelfde geluid.
  • Ook een HUD en Keyless entry heb ik nooit gehad, dus geen behoefte aan. Met alle iX3's die geleverd worden zonder kick-controller voor de achterklep, is voor mij de hele toegevoegde waarde van keyless eigenlijk weg. Zeker al omdat je ook in een BMW anno 2022 nooit fysiek je sleutel ergens moet instoppen om te starten.
HUD is wel een mooie toevoeging. De ID3 die ik van de week meehad, had dat ook. Zowel lane assist, en snelheid stonden er op. Hoef je nooit naar beneden te kijken, vind het wel handig.
Volgens mij zit keyless entry ook op de inspiring/executive, enkel de kicksensor komt er eventueel bij. maar als die niet leverbaar is, is er toch geen verschil.

Het is overigens niet als je iets nooit gehad hebt dat het niet handig is. Mijn vriendin wilde nooit met mijn auto rijden want dat was een automaat, ieeuw. Ik ben vandaag blij als ik mijn eigen auto kan rijden, want haar auto heeft een manuele bak en een automaat rijdt toch fijner... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastjean

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

Dank voor al jullie berichten en wijze woorden. Ben erg bevoorrecht om zo'n mooie auto te kunnen bestellen. Ik heb nog even getwijfeld over de IX1, Thomas van het youtubekanaal Autogefuhl heeft ze beide gereden en op mijn vraag welke van de twee (ix1 of ix3) de meeste "driving fun" gaf, antwoorde hij dat dat voor hem achterwiel aangedreven IX3 is!

Begrijp uit al jullie berichten en ervaringen dat de executive zeker niet tegen gaat vallen. Ik was ook niet van plan te veel te upgraden, alleen de zaken waar ik niet mee kan leven en dat is mogelijk de audio (ik ga mij ook even verdiepen in de Audison set). Stoelen kun je achteraf niet veel mee doen en fijn te horen dat de senatec stoelen bevallen en zelfs als duurzamer worden gezien! Keyless entry hoeft voor mij niet zo, ben al 3x een navigatie kwijt geraakt aan dieven. 2x in mijn 5 serie en 1x in een mini, allen door het verlengen van de sleutel. Diefstal is met de IX3 nog steeds een probleem lees ik hier: https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1964296

Leuk ook dat hier zo veel mensen uit Belgie in het forum zitten. Ik heb in de belgisch configurator van de BMW IX3 gekeken. Rare prijsverschillen: het dark shadow pakket kost € 1.030,- in BE en het vergelijkbare shadowline pakket kost € 694,5 in NL. Laserlicht € 1.815,-!!! in NL en 'slechts' € 760,- in BE. De inspring € 72.450 in BE en als vergelijkbare Executive € 71.489,- in NL. Ik was als autoweek lezer altijd stiekem een beetje jaloers op de veel lagere prijzen van de verbrandingsauto's in Belgie. Mooi om te zien dat het met electrische auto's eenzelfde prijsniveau lijkt te krijgen.

Bastjean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Bastjean schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:09:
Dank voor al jullie berichten en wijze woorden. Ben erg bevoorrecht om zo'n mooie auto te kunnen bestellen. Ik heb nog even getwijfeld over de IX1, Thomas van het youtubekanaal Autogefuhl heeft ze beide gereden en op mijn vraag welke van de twee (ix1 of ix3) de meeste "driving fun" gaf, antwoorde hij dat dat voor hem achterwiel aangedreven IX3 is!

Begrijp uit al jullie berichten en ervaringen dat de executive zeker niet tegen gaat vallen. Ik was ook niet van plan te veel te upgraden, alleen de zaken waar ik niet mee kan leven en dat is mogelijk de audio (ik ga mij ook even verdiepen in de Audison set). Stoelen kun je achteraf niet veel mee doen en fijn te horen dat de senatec stoelen bevallen en zelfs als duurzamer worden gezien! Keyless entry hoeft voor mij niet zo, ben al 3x een navigatie kwijt geraakt aan dieven. 2x in mijn 5 serie en 1x in een mini, allen door het verlengen van de sleutel. Diefstal is met de IX3 nog steeds een probleem lees ik hier: https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1964296

Leuk ook dat hier zo veel mensen uit Belgie in het forum zitten. Ik heb in de belgisch configurator van de BMW IX3 gekeken. Rare prijsverschillen: het dark shadow pakket kost € 1.030,- in BE en het vergelijkbare shadowline pakket kost € 694,5 in NL. Laserlicht € 1.815,-!!! in NL en 'slechts' € 760,- in BE. De inspring € 72.450 in BE en als vergelijkbare Executive € 71.489,- in NL. Ik was als autoweek lezer altijd stiekem een beetje jaloers op de veel lagere prijzen van de verbrandingsauto's in Belgie. Mooi om te zien dat het met electrische auto's eenzelfde prijsniveau lijkt te krijgen.
Qua prijs is hier de BPM altijd het grootste verschil. Mara dat is op deze auto niet noemenswaardig. Daardoor ontstaat er gelijker beeld. Wij hebben nu een keer geluk. Gaat beslist veranderen. De rest van onze levens jullie weer denk ik :)

Wat betreft de audio. Wat ik zo een beetje lees, is de Harmon Kardon ook niet zo impressive als die merknaam mag doen geloven. En is het niet zo dat je voor ongeveer hetzelfde geld de audison hebt met afregeling? Heb je dan meer plezier van.

Had je wel of niet al besteld? De HUD kan ik zeker aanbevelen. Mijn tussen auto heeft het niet. Mis het iedere dag dat ik rij.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastjean

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

Ja, ik heb net besteld. Kan nog op de rem trappen en het wijzigen, hoewel dan de aflevertijd wellicht nog meer naar achteren gaat. Staat nu op april volgens de dealer. We zullen zien.

HUD is inderdaad een erg mooie optie maar voor mij geen killer feature gelukkig. En mijn vrouw wordt er gek van.

Bastjean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:35
Bastjean schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:01:
Ja, ik heb net besteld. Kan nog op de rem trappen en het wijzigen, hoewel dan de aflevertijd wellicht nog meer naar achteren gaat. Staat nu op april volgens de dealer. We zullen zien.

HUD is inderdaad een erg mooie optie maar voor mij geen killer feature gelukkig. En mijn vrouw wordt er gek van.
Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar persoonlijk vind ik alleen de HUD en de geluidsarme ramen zeker heel prettig. Audio en grotere velgen is een mooie plus. Maar 6k is natuurlijk een hoop geld, echter retro-fitten wordt wellicht snel duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Bastjean schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:01:

Haha, April. Zoals mijn auto in Juni geleverd zou worden. Ik wacht nog steeds }:O

De iX1 is idd voorwielaangedreven met achterondersteuning. De iX3 is RWD only.

[ Voor 7% gewijzigd door Engineer Stewie op 28-10-2022 16:34 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 94 Laatste