Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 81tdk
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-10-2024
Sinds enkele weken ben ik ook de trotse bestuurder van een iX3 LCI High Executive. Heerlijke auto en absoluut tevreden met mijn keuze, alleen heb ik nog wat moeite met het vinden van de beste manier voor navigeren en laden bij lange afstanden.

In de tweede week ben ik ermee naar Zwitserland gereden en wilde voornamelijk Ionity en Fastned laden, want abonnement. Uiteindelijk een combinatie van ABRP (premium), BMW navi, de Ionity app en een A4-tje met eigen voorbereiding wat bestond uit een lijst met laadpunten onderweg. Eigenlijk te omslachtig naar mijn mening. Ionity laden ging uiteindelijk hartstikke prima maar is er dan echt geen betere manier om dit via de BMW navi te regelen met een voorkeur voor laadnetwerk(en). ABRP is leuk voor plannen maar onderweg als navi echt (nog) niet ideaal. Loopt veel vast en vaak foutieve GPS positie tijdens navigeren. Bovendien is de HU display met BMW navi voor mij de beste optie qua routebegeleiding. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips. Misschien zie ik gewoon echt iets over het hoofd.

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-04 00:20
Ja dat is gewoon een groot gemis.
ABRP werkt menig keer niet omdat de SOC door de auto niet via de API wordt vrijgegeven.

In de Navi software is eigenlijk niet fatsoenlijk de EV eisen verwerkt, zoals instellen van laadpunten. Wat wel kan is laadpunten als zoekveld geven en daaraan toevoegen FASTNED of IONITY. Dat werkt wel. Maar dan moet je dat handmatig tikken.

De nieuwe iDrive is wel voorzien van betere EV beleving maar enkel voorbehouden voor de iX of de i4 en de nieuwe i7 geloof ik.

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 10:02

GigaTexel_BE

AMD MP²

DjCoke schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:42:
Ja dat is gewoon een groot gemis.
ABRP werkt menig keer niet omdat de SOC door de auto niet via de API wordt vrijgegeven.
Ook niet via de interfaces zoals hier beschreven?
https://abetterrouteplanner.com/compare/livedata/

Siesteem Spekkies!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Dat vraagt een OBD adapter denk ik. Speaking of which, zijn er hier goede/slechte ervaringen met bepaalde OBD adapters?

• jazzmata
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-01 15:38
Ondertussen 3 dagen eigenaar van een iX3 impressive in carbonzwart. Besteld februari 2022 (dealer had al een slot gereserveerd). Zo goed als alle opties.
Had geen testrit gedaan, noch al ooit met een EV gereden voor ontvangst. Wat een raket is me dat. Heel leuk speelgoed.

De airco deed het niet bij ontvangst. Dealer kwam tot de vaststelling dat er geen gas in het systeem zat. Eerste keer ooit dat ze dat meemaakten bij BMW. De PDC durft ook wel eens uitvallen, maar natuurlijk niet uit te lokken bij de dealer.

Je hebt wel echt het gevoel dat je met een flagship-wagen rijdt. Alleen de piano black middenconsole is echt niet over nagedacht. Wie bedenkt zoiets toch.

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-06 15:51
jazzmata schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:47:
Ondertussen 3 dagen eigenaar van een iX3 impressive in carbonzwart. Besteld februari 2022 (dealer had al een slot gereserveerd). Zo goed als alle opties.
Had geen testrit gedaan, noch al ooit met een EV gereden voor ontvangst. Wat een raket is me dat. Heel leuk speelgoed.

De airco deed het niet bij ontvangst. Dealer kwam tot de vaststelling dat er geen gas in het systeem zat. Eerste keer ooit dat ze dat meemaakten bij BMW. De PDC durft ook wel eens uitvallen, maar natuurlijk niet uit te lokken bij de dealer.

Je hebt wel echt het gevoel dat je met een flagship-wagen rijdt. Alleen de piano black middenconsole is echt niet over nagedacht. Wie bedenkt zoiets toch.
Minder van de problemen. Maar klinkt niet onbekend en lost zich veelal op door een update.

Als ik vragen mag, is deze auto door de dealer in februari besteld of door jou? M.a.w. had de dealer deze al veel eerder besteld?

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jazzmata
  • Laatst online: 10-01 15:38
DomiGijzen schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:54:
[...]

Minder van de problemen. Maar klinkt niet onbekend en lost zich veelal op door een update.

Als ik vragen mag, is deze auto door de dealer in februari besteld of door jou? M.a.w. had de dealer deze al veel eerder besteld?
Ik had in november '21 een i4 M50 besteld, maar uiteindelijk toch geswitched in februari naar de iX3 (baby op komst). Ik weet niet hoe de dealer dat juist geregeld heeft en of dat iets met de snelle levering te maken heeft. collega heeft echter ook een iX3 besteld in maart 22 en aflevering staat daar toch ook gepland voor volgende week.

Als ik zie hoe de iX3 accelereert met 290 PK wil ik niet weten wat dat is met de i4 M50 met bijna 600PK. Ik denk dat je daar gewoon missellijk in wordt.

• Leon85
  • Laatst online: 05-06-2024
jazzmata schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:02:
[...]
Als ik zie hoe de iX3 accelereert met 290 PK wil ik niet weten wat dat is met de i4 M50 met bijna 600PK. Ik denk dat je daar gewoon missellijk in wordt.
Klopt…heb in februari een proefrit gemaakt in een “gewone” I4, dat was al een raket. M-versie is gewoonweg teveel van het goede voor normaal gebruik.

• Freezr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-06 17:49
Nieuw per modeljaar 2023: de "versnellingspook" verdwijnt en wordt een schakelaar.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGBundKqRGHGDsfqbJw0C5NmhFg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D5ytkHMcM8VkdTn4R6o7x3bs.png?f=fotoalbum_large

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Freezr schreef op donderdag 29 september 2022 @ 07:58:
Nieuw per modeljaar 2023: de "versnellingspook" verdwijnt en wordt een schakelaar.[Afbeelding]
Eergisteren besteld. Enig idee wanneer dat MY begint?

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 21:22
Na ruim een week en 1400Km kan ik wel stellen dat ik meer dan tevreden ben met de switch.
Alleen het feit dat alles werkt zoals het zou moeten en ik geen enkele foutmelding heb gehad maakt het al een verademing. Maar ook de hele rijervaring, de afwerking en het comfort zijn van een aanzienlijk hoger niveau ten opzichte van de Audi. Voor de duidelijkheid de Q4 was ook 69K full options dus wat dat betreft denk ik dat ik redelijk appels met appels probeer te vergelijken.

Van het weekend een rit van net geen 400km gereden (snelweg) op één lading.
Met de Audi haalde ik ook wel eens 400km maar zeker niet als daar veel snelweg tussen zat.
Dus wat dat betreft ook dit tevreden ;)

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:27
GigaTexel_BE schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:03:
[...]

Eergisteren besteld. Enig idee wanneer dat MY begint?
Ik meen gelezen te hebben vanaf productie Januari. Als je gisteren besteld hebt zal je daar wel bijzitten denk ik. Hangt wat van de slots af.
Maar als dat de enige verandering is zou ik er niet specifiek op willen wachten.

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-06 15:36
Benieuwd wanneer mijne in productie gaat... nog niets gehoord.
eind maart besteld via leasing en mid/eind Mei door de leasingmaatschappij doorgegeven aan de garage.

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
81tdk schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:30:
Sinds enkele weken ben ik ook de trotse bestuurder van een iX3 LCI High Executive. Heerlijke auto en absoluut tevreden met mijn keuze, alleen heb ik nog wat moeite met het vinden van de beste manier voor navigeren en laden bij lange afstanden.

In de tweede week ben ik ermee naar Zwitserland gereden en wilde voornamelijk Ionity en Fastned laden, want abonnement. Uiteindelijk een combinatie van ABRP (premium), BMW navi, de Ionity app en een A4-tje met eigen voorbereiding wat bestond uit een lijst met laadpunten onderweg. Eigenlijk te omslachtig naar mijn mening. Ionity laden ging uiteindelijk hartstikke prima maar is er dan echt geen betere manier om dit via de BMW navi te regelen met een voorkeur voor laadnetwerk(en). ABRP is leuk voor plannen maar onderweg als navi echt (nog) niet ideaal. Loopt veel vast en vaak foutieve GPS positie tijdens navigeren. Bovendien is de HU display met BMW navi voor mij de beste optie qua routebegeleiding. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips. Misschien zie ik gewoon echt iets over het hoofd.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen de BMW app gebruik en dan op route bekijken en die stuur ik dan door inclusief de tussenstops.

In praktijk rij ik gewoon als een benzine versie. Ik stop meestal na 2,5 uur voor een sanitaire stop en kijk waar ik gelijk kan laden en klaar. Ik heb inmiddels 35.000 km gereden door heel EU en nooit een probleem. Misschien maak ik er ook geen probleem van want ik zie mensen soms een uur wachten voor een snellader en er staan gewoon 50-80 Kwh laders ongebruikt. Ik weet ongeveer mijn laadcurve dus als ik stop voor koffie en staat op 60% dan gewoon aan de 50Kwh lader sneller laad hij toch niet.. Ben ik klaar met de koffie dan ga ik verder of deze nu staat op 70 of 100%. Ik maak ook heel veel gebruik van de Tesla laders ondanks dat ik dan bedrag iedere keer moet declareren vaak ook betere locaties dan langs de snelweg.

[ Voor 3% gewijzigd door BatW op 29-09-2022 14:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:26
Klaar voor de winter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/munr2ZDZOQmwEpMA8YWNfcFa2cI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xm3GcgE84iyxopRmsAOiGxv1.jpg?f=fotoalbum_large

• Hanzzzie
Toch mooi dat blauw!!

*wachtend op mijn blauwe met cognac sensatec* :D

• BatW
Krijgen we dan een winter dit jaar 8)

• Engineer Stewie
Hanzzzie schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:28:
Benieuwd wanneer mijne in productie gaat... nog niets gehoord.
eind maart besteld via leasing en mid/eind Mei door de leasingmaatschappij doorgegeven aan de garage.
Dat is wel een lange doorlooptijd…
24/12 besteld bij werkgever, deze heeft hem onmiddellijk besteld bij BMW. 30/12 was alles bij de leasing ook in orde (auto koppelen aan mijn contract).

Tot daar het snelle gedeelte, ik wacht nog steeds…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:26
@Hanzzzie Phytonic blue gaat prachtig samen met cognac sensatec, daar ga je geen spijt van krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
hedwigvb schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:36:
@Hanzzzie Phytonic blue gaat prachtig samen met cognac sensatec, daar ga je geen spijt van krijgen.
Super mooie combi inderdaad! Lang getwijfeld maar uiteindelijk voor mokka gegaan bij phytonic blue. Elke dag genieten <3

• Hanzzzie
goirke schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:56:
[...]

Super mooie combi inderdaad! Lang getwijfeld maar uiteindelijk voor mokka gegaan bij phytonic blue. Elke dag genieten <3
vond ik ook mooi maar was enkel met het hoger pakket, dat was buiten mijn budget, moet nu al iets bijbetalen voor de trekhaak erbij (fietsdrager)

• Hanzzzie
Engineer Stewie schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:05:
[...]

Dat is wel een lange doorlooptijd…
24/12 besteld bij werkgever, deze heeft hem onmiddellijk besteld bij BMW. 30/12 was alles bij de leasing ook in orde (auto koppelen aan mijn contract).

Tot daar het snelle gedeelte, ik wacht nog steeds…
hoor hier toch al mensen die mid mei bestelling hadden doorgegeven en in okt levering hebben...

of het was toevallig al een reeds bestelde van de garage...

[ Voor 7% gewijzigd door Hanzzzie op 29-09-2022 22:47 ]

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-05 08:49
Nieuw per modeljaar 2023: de "versnellingspook" verdwijnt en wordt een schakelaar.[Afbeelding]
Dus dit is de facelift van de facelift :9

Zover ik zag ook de enige wijziging. Ik hoop dat ze op dit model ook Plug en charge introduceren maar ik vrees er wat voor.

• Engineer Stewie
Hanzzzie schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:46:
[...]

hoor hier toch al mensen die mid mei bestelling hadden doorgegeven en in okt levering hebben...

of het was toevallig al een reeds bestelde van de garage...
Das een reeds bestelde wagen dan. Als je weet dat transport 4 maanden duurt kan dat niet anders.

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-04 00:20
sevalo schreef op donderdag 29 september 2022 @ 23:01:
[...]

Dus dit is de facelift van de facelift :9

Zover ik zag ook de enige wijziging. Ik hoop dat ze op dit model ook Plug en charge introduceren maar ik vrees er wat voor.
Plug en charge werkt al bij sommige providers, of haal ik hier dingen door elkaar?
Fastned werkt perfect hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 13:11
DjCoke schreef op donderdag 29 september 2022 @ 23:58:
[...]

Plug en charge werkt al bij sommige providers, of haal ik hier dingen door elkaar?
Fastned werkt perfect hier!
Je haalt dingen door elkaar ;) Jij doelt op charge&go

Plug and charge gaat je toelaten 5 laadpassen in de wagen op te laden. Dan ga je (denk ik) per provider of locatie je voorkeurspas kunnen instellen. Vervolgens gewoon inpluggen en de wagen begint te laden.

Ik hoop dat het via een software update ook naar de huidige wagens komt, maar gewoon badge'n is nu ook het einde van de wereld niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Vanmorgen vertrokken met veel condens op de zijspiegels, en het duurde verdacht lang eer alles was uitgeklaard. Ik dacht dat de iX3 LCI verwarmde zijspiegels had? Of ben ik daar verkeerd in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
kingachille schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:53:
Vanmorgen vertrokken met veel condens op de zijspiegels, en het duurde verdacht lang eer alles was uitgeklaard. Ik dacht dat de iX3 LCI verwarmde zijspiegels had? Of ben ik daar verkeerd in?
Je moet dan in de ECO Config stand licht en zicht uitzetten. Had zelfde probleem maar las tijd geleden dat dit de oorzaak was. Vanochtend was bij mij het probleem opgelost.

Neem aan dat hij in ECO stand stond :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
  • Laatst online: 01-06 10:15
BatW schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:50:
[...]

Je moet dan in de ECO Config stand licht en zicht uitzetten. Had zelfde probleem maar las tijd geleden dat dit de oorzaak was. Vanochtend was bij mij het probleem opgelost.

Lezen mensen eigenlijk de handleiding van een nieuwe wagen ?
Ik doe dit altijd en ben steeds verwonderd wat er allemaal mogelijk is
Veel dealers kennen zelfs alle mogelijkheden niet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louisinho
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-04 09:22
Heeft iemand ook problemen met de hoogte van de achterklep? Ik ben 191 cm lang, en zelfs in de hoogste stand stoot ik regelmatig mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150119

Louisinho schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:08:
Heeft iemand ook problemen met de hoogte van de achterklep? Ik ben 191 cm lang, en zelfs in de hoogste stand stoot ik regelmatig mijn hoofd.
Oei lijkt me niet normaal ... misschien ff aan de dealer melden ? O-)

Komt inderdaad minder hoog dan andere wagens ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-06 15:06
Louisinho schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:08:
Zelf geen last. Ik ken wel al wat mensen bij wie de bril van de neus is getikt door de verraderlijke punt van de voordeur! Bij het openen vliegt deze inderdaad wel eens rakelings langs het gezicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-06 15:06
Planken schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:19:
Wie van jullie heeft het volgende antwoord ook gekregen banden dealer. Ik wil op mijn toekomstige ix3 andere velgen zetten, het liefst hele zwarte 21 inch velgen.

Volgens de dealer zouden er dan bepaalde garanties komen te vervallen, ik heb hier zelf nog nooit van gehoord bij andere merken, jullie wel?
Ja dat is bekend. De IX velgen zijn door BMW "gecertificeerd" voor het extra gewicht wat ze moeten dragen. De standaard X3 velgen zijn dat niet. Als je standaard velgen erop zet gebeurt er waarschijnlijk helemaal niets, maar BMW vraagt misschien om een disclaimer voor het geval je toch ineens met de bodemplaat op het asfalt staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
Deze ochtend naar Reims gereden met 2 fietsen achterop. Het slechte weer in combinatie met de fietsen heeft voor een record gezorgd: 29kwh/100km en bijna nergens sneller dan 110 gereden!

Vanuit de regio Aalst heb ik Ionity Champfleury gehaald met 4% overschot... Maar we zijn er veilig en comfortabel geraakt, dat is toch het belangrijkste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
mai, toch wel een avontuur van die tripjes precies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvigilantx
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-10-2022
xjs678qr schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:16:
Deze ochtend naar Reims gereden met 2 fietsen achterop. Het slechte weer in combinatie met de fietsen heeft voor een record gezorgd: 29kwh/100km en bijna nergens sneller dan 110 gereden!

Vanuit de regio Aalst heb ik Ionity Champfleury gehaald met 4% overschot... Maar we zijn er veilig en comfortabel geraakt, dat is toch het belangrijkste!
Maar die fietsen vangen toch geen wind als ze achterop staan zou je denken? Ben benieuwd wat het verschil in verbruik is met als je fietsen op de dakdragers zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
xvigilantx schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:30:
[...]

Maar die fietsen vangen toch geen wind als ze achterop staan zou je denken? Ben benieuwd wat het verschil in verbruik is met als je fietsen op de dakdragers zet.
Zou ik ook denken dat het idd verwaarloosbaar is...
Wel benieuwd hoe het voor mij zal gaan met 35a40k km per j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
xvigilantx schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:30:
[...]

1 fiets maakt inderdaad nagenoeg geen verschil, maar twee is wel significant merkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-06 07:52
xjs678qr schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:06:
[...]

1 fiets maakt inderdaad nagenoeg geen verschil, maar twee is wel significant merkbaar...
Vandaag 200 km gereden met 1 fiets. Denk dat het verbruik meer beinvloed is doordat er 4 personen in de auto zaten dan de fiets. Ik rij veel alleen in de auto.

[ Voor 4% gewijzigd door Klinkschakel op 02-10-2022 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
xjs678qr schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:16:

Je heb een IX3 bank plat voorwiel eruit en hoppa achterin :-) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planken
  • Laatst online: 30-06-2023
Helaas afgelopen vrijdag te horen gekregen dat onze ix3 niet in week 42, maar pas in week 50 komt.

Iemand enig idee welke boot dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
Planken schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:53:
Helaas afgelopen vrijdag te horen gekregen dat onze ix3 niet in week 42, maar pas in week 50 komt.

Iemand enig idee welke boot dat kan zijn?
Zit op cassiopeia leader
Nu ter hoogte van Angola
12 oktober verwacht in Vigo (Spanje)

Of Atlas Leader. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
BatW schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:50:
[...]

Dank voor deze tip! Vond het ook al verdacht lang duren, zelfs die van onze oude Seat Mii gingen sneller :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollem
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-02 15:18
Locatie NYK roro schepen met bestemming Bremerhaven...: :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGJ2dyVTTkzwV7ysQDOnBtm_4Is=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LFvz9zVNc1rnvuIvytZBjNlp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_k0xcKtiiDEwp7Os4cVd-aes98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eCpwqzFvBjwqShwyi6YHmtvC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planken
Bedankt, hoop dat die er uiteindelijk snel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransmuilenburg
  • Laatst online: 19-10-2022
Goedemorgen,

Mijn vrouw is voor haar werk opzoek naar een nieuwe leasewagen. Zowel mijn vrouw als haar weer hebben het liefst een elektrische auto. Gezien de afstanden die ze rijdt moet dat ook prima te doen zijn. Ze kan gelukkig thuisladen dus dat scheelt al een hele hoop.

Inmiddels heeft ze verschillende auto's bekeken, maar ze is er nog niet helemaal uit wat het nu precies moet worden. Zelf heb ik op dit moment een BMW X5 plug in. Het liefst kiest ze dan ook voor een BMW en dan het liefst een BMW IX3.

Van het weekend zijn we dan ook even bij de BMW dealer geweest en hebben we bij de IX3 kunnen kijken. Ook een goed gesprek gehad met de verkoper, maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik las net namelijk deze BMW IX3 review en daar las ik dat de WLTP actieradius 460km bedraagt, maar dat dit in praktijk ongeveer 350 zal zijn.

Nu vroeg ik mij af hoeveel jullie ongeveer halen op een accu met jullie IX3. Is deze 350 kilometer haalbaar? En ook met dit al wat koudere weer?

Het werk heeft al wel aangegeven dat ze eventueel ook mag kiezen voor een jong gebruikte IX3, maar dat zal waarschijnlijk ook een knap lastige opgave worden.

De dealer gaf aan dat je de auto met een maandje of 9 wel zou moeten hebben? Hoe kijken jullie hierna?

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wittman
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 31-12-2023
Update van de dealer (het betreft een leasewagen in België):
- Bestelling werd geplaatst midden april 2022;
- Leveringsdatum was voorzien op eind februari 2023;
- Huidige leveringsdatum is begin december 2022 (dus 3 maanden eerder dan voorzien);
- De productie gaat inmiddels sneller dan eerder dit jaar, al kunnen de transporttijden wel nog wat oplopen gezien er nu meer wagens van de band rollen.

Nog twee maanden te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
fransmuilenburg schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:13:
Goedemorgen,

Mijn vrouw is voor haar werk opzoek naar een nieuwe leasewagen. Zowel mijn vrouw als haar weer hebben het liefst een elektrische auto. Gezien de afstanden die ze rijdt moet dat ook prima te doen zijn. Ze kan gelukkig thuisladen dus dat scheelt al een hele hoop.

Inmiddels heeft ze verschillende auto's bekeken, maar ze is er nog niet helemaal uit wat het nu precies moet worden. Zelf heb ik op dit moment een BMW X5 plug in. Het liefst kiest ze dan ook voor een BMW en dan het liefst een BMW IX3.

Van het weekend zijn we dan ook even bij de BMW dealer geweest en hebben we bij de IX3 kunnen kijken. Ook een goed gesprek gehad met de verkoper, maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik las net namelijk deze BMW IX3 review en daar las ik dat de WLTP actieradius 460km bedraagt, maar dat dit in praktijk ongeveer 350 zal zijn.

Nu vroeg ik mij af hoeveel jullie ongeveer halen op een accu met jullie IX3. Is deze 350 kilometer haalbaar? En ook met dit al wat koudere weer?

Het werk heeft al wel aangegeven dat ze eventueel ook mag kiezen voor een jong gebruikte IX3, maar dat zal waarschijnlijk ook een knap lastige opgave worden.

De dealer gaf aan dat je de auto met een maandje of 9 wel zou moeten hebben? Hoe kijken jullie hierna?

Ik heb inmiddels al 35.000 km met mijn IX3 gereden en in de winter (op 20 inch winterbanden) gebruikt hij rond de 20 Kwh waarmee ik dus ongeveer 350km kom en dan hou ik 10% als reserve. In de zomer staat hij rond de 17,5 Kwh en dan kom ik uit op ongeveer 415km. Is op basis van 30% stad en 70% snelweg en ECO stand. Ik rij ermee als een benzine auto dus niet overal 90km. Ik heb de IX3 in de zomer wel eens op 14,9Kwh gehad maar dat was in buitenland en 150km op een 80km weg.

Succes met je zoektocht en misschien ook eens kijken bij de IX1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransmuilenburg
  • Laatst online: 19-10-2022
BatW schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:04:
[...]

Ik heb inmiddels al 35.000 km met mijn IX3 gereden en in de winter (op 20 inch winterbanden) gebruikt hij rond de 20 Kwh waarmee ik dus ongeveer 350km kom en dan hou ik 10% als reserve. In de zomer staat hij rond de 17,5 Kwh en dan kom ik uit op ongeveer 415km. Is op basis van 30% stad en 70% snelweg en ECO stand. Ik rij ermee als een benzine auto dus niet overal 90km. Ik heb de IX3 in de zomer wel eens op 14,9Kwh gehad maar dat was in buitenland en 150km op een 80km weg.

Succes met je zoektocht en misschien ook eens kijken bij de IX1 :)
Bedankt @BatW!

Oh dat klinkt in ieder geval al erg goed! Ik vind het altijd maar een twijfelachtig of de verkoper op dit gebied de waarheid verteld. Laatst ook een dealer gesproken over de I4, maar die gaf aan dat je de 500 makkelijk haalt als de officiele actieradius 590 is. Bij het kiezen van andere velgen daalde de actieradius al met 20-30 km actieradius volgens de configurator.

Dat je hetzelfde mee rijd als een benzine auto is prettig om te horen. Zeker als je dan inderdaad nog die 350 kilometer kunt rijden. 90KM rijden op de snelweg is ook niet echt de rijstijl van mijn vrouw hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

350km haal je echt wel zonder issues. Ik heb er 16k km opstaan nu en gemiddeld verbruik is 19,7kWh … maar ik gebruik eigenlijk nooit de ECO stand en heb een licht sportieve rijstijl. Maar ik merk wel dat de onboard voorzieningen je uitnodigen om rustiger te rijden … en dat helpt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvigilantx
  • Laatst online: 18-10-2022
Wij hebben de auto sinds 1 mei en inmiddels 17.000 km gereden. We zijn er enorm content mee en qua actieradius is het echt een meevaller ten opzichte van wat ik gewend was bij vorige elektrische auto's. Ik rijd er ook mee als een 'normale' auto, dwz na 19 uur ook 130+ op de snelweg. Gemiddelde ligt nu op 17,3 kw per 100 km, hetgeen niet veel minder zuinig is dan onze i3 (die bijna de helft weegt). Dus ja, 350km met gemak, en opladen onderweg is trouwens ook geen enkele bottleneck.
BMW heeft gewoon een enorm goede auto gemaakt. Minder opvallend dan de concurrentie, maar wel zonder problemen, met hoge kwaliteit en vol slimmigheden. Ben overigens al meermaals door mensen aangesproken dat ze het zo'n geweldig mooie auto vinden, dus esthetisch valt ie in de smaak bij de liefhebbers.

O ja en ik was dus zelf ook op zoek naar een jong gebruikte iX3, maar via de betreffende dealer kon in een nieuwe LCI krijgen - die al in bestelling stond - voor slechts 1000 euro meer. Je bent gek als je dat dan niet doet ;-)
Goedemorgen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
Wittman schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:51:
- Huidige leveringsdatum is begin december 2022 (dus 3 maanden eerder dan voorzien);
- De productie gaat inmiddels sneller dan eerder dit jaar, al kunnen de transporttijden wel nog wat oplopen gezien er nu meer wagens van de band rollen.

welke dealer toevallig?

binnen paar weken ook eens bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon85
  • Laatst online: 05-06-2024

Je zou ook kunnen kijken of er nog dealers zijn die reeds een IX3 in bestelling hebben staan. Heb ik zelf afgelopen juli gedaan en levering wordt week 44/45 verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittman
Hanzzzie schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:10:
[...]
welke dealer toevallig?

binnen paar weken ook eens bellen :)
Lemmens-Le Couter in Waregem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
GigaTexel_BE schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:47:
[...]

Volgens BMW ISTA+ is het eerst de bovenkant losmaken en dan de onderkant uit klikken.
Er is geen specifieke tool voor.

Ik maak even een screenshot
Heb je toevallig ook zo’n mooi screenshotje van de sidevents? Mijn dealer zegt dat het niet mogelijk is :+ Ik zei al; ze zijn er op gekomen, dus ze moeten er ook af kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
We hebben de auto deze maand een jaar, en zitten op een nette 42.000km. Daarin zitten diverse ritten met fietsen achterop, maar ook complete ritten Italië of Duitsland in. 1 á 2 momenten schrik gehad (dat de auto compleet zichzelf herstartte tijdens het rijden). De eerste keer was het een kapotte sensor die toen vervangen was, de tweede keer waarschijnlijk oververhitting van de computer. Langdurig 137 rijden in de hitte van afgelopen zomer in Italië/Frankrijk werd de auto kort teveel. Gelukkig niets gebeurd en de dealer vond het ook niet echt een groot probleem.

Gemiddeld zitten wij nu op 20.3kWh/100km, maar ik rij altijd in sport en mijn partner in comfort.

Als iemand een rode pre-LCI langs ziet zoeven mag je gerust zwaaien, er zijn er maar 55 in Nederland :P

Op dit moment zitten wij bij een Ekris vestiging in onze buurt, maar overwegen te switchen van dealer. Iemand ervaringen hiermee?

[ Voor 7% gewijzigd door ThisIsDelusion op 06-10-2022 01:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcanumkiller
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2024
Gisteren mail gekregen dat mijn IX3 die eind deze maand of begin volgende maand geleverd zou worden in Bremerhaven is en de volgende stop Zeebrugge is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollevee
  • Laatst online: 18-12-2023
Mijn iX3 werd zoals door de dealer gemeld, eind september in Zeebrugge afgezet en staat nu klaar voor transport naar de garage. Zou daar, steeds volgens de dealer, uiterlijk loop volgende week zijn zodat ik hem ten laatste de week daarna kan gaan ophalen. Het begint wat te kriebelen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

ThisIsDelusion schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 01:18:
[...]

Heb je toevallig ook zo’n mooi screenshotje van de sidevents? Mijn dealer zegt dat het niet mogelijk is :+ Ik zei al; ze zijn er op gekomen, dus ze moeten er ook af kunnen
Het kan, maar heel de bumper moet er blijkbaar af.
Aan de achterkant zit een air duct geschroefd en die moet er af vooraleer je aan de trip strip lipjes kan.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvoostrum
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-02 23:53
Bij mij ook goed nieuws;
Half maart besteld en op 18/10 kan ik mijn ix3 gaan ophalen bij de dealer. Ik ben behoorlijk tevreden over de doorlooptijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04 13:30
Naast het goede nieuws, langs mijn kant toch minder nieuws.

Besteld half januari en de levering was gepland op eind oktober en is nu verschoven naar eind november... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
boskantman schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:54:
Naast het goede nieuws, langs mijn kant toch minder nieuws.

Besteld half januari en de levering was gepland op eind oktober en is nu verschoven naar eind november... :(
Ik ben ook één van die prijswinnaars :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikakika
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-11-2023
Vorige week vrijdag de auto opgehaald bij de BMW dealer. Echter de achterklep kan niet met de voet geopend worden. Uiteraard was deze wel meebesteld. Heeft iemand enig idee of dit later alsnog geplaatst kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zolexxi
  • Laatst online: 18-04 23:32
pollevee schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:18:
Mijn iX3 werd zoals door de dealer gemeld, eind september in Zeebrugge afgezet en staat nu klaar voor transport naar de garage. Zou daar, steeds volgens de dealer, uiterlijk loop volgende week zijn zodat ik hem ten laatste de week daarna kan gaan ophalen. Het begint wat te kriebelen... :)
Hetzelfde hier :) Besteld eind december.

Iemand (België) een idee hoe lang de inschrijving, nummerplaat,... duurt bij de leasingmaatschappij (Arval in mijn geval), wanneer de auto is toegekomen bij de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
kikakika schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:05:
Vorige week vrijdag de auto opgehaald bij de BMW dealer. Echter de achterklep kan niet met de voet geopend worden. Uiteraard was deze wel meebesteld. Heeft iemand enig idee of dit later alsnog geplaatst kan worden.
Werd geschrapt uit productie, dealer laat dit normaal weten aan de koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
Zolexxi schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:12:
[...]

Iemand (België) een idee hoe lang de inschrijving, nummerplaat,... duurt bij de leasingmaatschappij (Arval in mijn geval), wanneer de auto is toegekomen bij de dealer?
5 tot 7 werkdagen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Wittman schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:51:

Update van mijn bestelling
- 24/12/2021 een iX3 impressive besteld met privacy glas
- Leverdatum voorzien 03/2023
- Leverdatum verplaats naar 09/2022
- Leverdatum verplaatst naar 10/2022
- Leverdatum verplaatst naar 12/2022

Je kan zeggen 3 maanden eerder dan voorzien, ik zie het gewoon als een shitshow die 12 maanden duurt. Heb de iX3 dan nog boven de i4 gekozen omdat de i4 lange levertijden had.
Mijn collega's die na mij besteld hebben rijden al rond van Augustus. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 07-10-2022 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Engineer Stewie schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:14:
[...]

Je kan zeggen 3 maanden eerder dan voorzien, ik zie het gewoon als een shitshow die 12 maanden duurt. Heb de iX3 dan nog boven de i4 gekozen omdat de i4 lange levertijden had.
Belachelijk! Zoals je zegt, een shitshow. En in de tussentijd weet niemand je te vertellen wat de echte status is.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollevee
  • Laatst online: 18-12-2023
Flipper schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:20:
[...]

Werd geschrapt uit productie, dealer laat dit normaal weten aan de koper
Oei, ben benieuwd wat er allemaal op mijn wagen ontbreekt dan. De dealer heeft daar nog niks over laten weten ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastjean
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-06 22:02

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

Dat zal de versnellingspook waarschijnlijk hetzelfde gaan werken als in de IX:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVvAixr4Q2h69yjyKVGOtnIDJRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjCsmcqWU08tLEcueDEvtPfy.jpg?f=fotoalbum_large
En dan kijken of je deze knop in de IX3 ook naar kristal kunt upgraden >:)

Bastjean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Anoniem: 150119 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:47:
350km haal je echt wel zonder issues. Ik heb er 16k km opstaan nu en gemiddeld verbruik is 19,7kWh … maar ik gebruik eigenlijk nooit de ECO stand en heb een licht sportieve rijstijl. Maar ik merk wel dat de onboard voorzieningen je uitnodigen om rustiger te rijden … en dat helpt :-)
350km ga je vanuit dat je wel 100% oplaadt?

In de winter periode, ik rij echt wel 90% autosnelweg, haal ik dat dan ook niet.. Toch niet omdat ik er hetzelfde met rij als vorige wagen, dus ik bespaar niet op comfort / rij ervaring (airco, eco mode etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipper
pollevee schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:11:
[...]

Oei, ben benieuwd wat er allemaal op mijn wagen ontbreekt dan. De dealer heeft daar nog niks over laten weten ... :(
Dit is het enige, no stress O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sevalo schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:26:
[...]

350km ga je vanuit dat je wel 100% oplaadt?

In de winter periode, ik rij echt wel 90% autosnelweg, haal ik dat dan ook niet.. Toch niet omdat ik er hetzelfde met rij als vorige wagen, dus ik bespaar niet op comfort / rij ervaring (airco, eco mode etc).
Ik ga ervanuit dat als je spreekt over 'range' men de assumptie maakt dat dat gebaseerd is op een volle batterij ja :-)

Je moet toch al wel heel sportief (en zeker niet aan de geldende snelheidslimieten) rijden om die 350km niet te halen me dunkt. Langs de andere kant ... 90% autosnelweg is inderdaad wel een dingetje ... dat is 'veel' ... en dan ga je inderdaad mogelijk op je snelheid moeten letten om die 350km te halen.

Net zoals met de WLTP test ... 460km is gecombineerd gebruik in de ideale omstandigheden. 90% autosnelweg zal ook met een ICE een heel pak minder zijn dan de opgegeven maximale range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Anoniem: 150119 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:59:
[...]

Ik ga ervanuit dat als je spreekt over 'range' men de assumptie maakt dat dat gebaseerd is op een volle batterij ja :-)

Je moet toch al wel heel sportief (en zeker niet aan de geldende snelheidslimieten) rijden om die 350km niet te halen me dunkt. Langs de andere kant ... 90% autosnelweg is inderdaad wel een dingetje ... dat is 'veel' ... en dan ga je inderdaad mogelijk op je snelheid moeten letten om die 350km te halen.

Net zoals met de WLTP test ... 460km is gecombineerd gebruik in de ideale omstandigheden. 90% autosnelweg zal ook met een ICE een heel pak minder zijn dan de opgegeven maximale range.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik me tot nu toe geen zorgen heb gemaakt over verbruik of bereik. Tot nu toe ook nog niet nodig gehad. Gisteren toevallig een rit van 100km heen en 100km terug waarvan 95km snelweg per rit. Thuis vertrokken met 80% opgeladen accu. Heenweg door een niet al te drukke spits en aangekomen met nog 225km rijbereik. Terugweg was laat in de avond en eigenlijk bijna constant 140 kunnen rijden. Thuis was er nog 80km bereik over. Het viel mij eigenlijk 100% mee gezien de snelheid, temperatuur, verwarming aan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Anoniem: 150119 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:59:
[...]

Ja volledig met akkoord. En ook ja, je komt thuis en je kan nog 35 km, dat is wel nog 10% maar ‘lijkt’ nipt.

Eigenlijk zou er naast WLTP ook een ‘realistisch’ dag bereik moeten zijn, waar je ook rekening houdt met de aangeraden accu soc (80%).
Alhoewel ik ook zeker ben dat er veel lease rijders toch altijd naar 100 zullen laden en niet veel geven om de conditie van hun accu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Flipper schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:00:
[...]

Dit is het enige, no stress O-)
Touch op de idrive controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittman
[...]

Zo ging het ook bij m'n vrouw haar Q3 Sportback; de levering werd drie maal opgeschoven. De oorspronkelijke 5 maanden zijn er uiteindelijk 11 geworden.

Wat de i4 betreft; één van m'n collega's moet hierop wachten tot november 2023 (reeds begin dit jaar besteld).

Ik heb dezelfde uitvoering iX3 besteld als jou (Impressive met Shadow pack). Wel een 'bijzondere' evolutie van de leveringstermijn bij jou versus de update die ik deze week kreeg.

Hopelijk is december een goede maand voor ons beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Wittman schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:47:
[...]

Zo ging het ook bij m'n vrouw haar Q3 Sportback; de levering werd drie maal opgeschoven. De oorspronkelijke 5 maanden zijn er uiteindelijk 11 geworden.

Wat de i4 betreft; één van m'n collega's moet hierop wachten tot november 2023 (reeds begin dit jaar besteld).

Ik heb dezelfde uitvoering iX3 besteld als jou (Impressive met Shadow pack). Wel een 'bijzondere' evolutie van de leveringstermijn bij jou versus de update die ik deze week kreeg.

Hopelijk is december een goede maand voor ons beiden.
Heb geen shadowpack, enkel privacyglas als optie. Dus getinte ruiten achteraan.
Ik vermoed dat ze mijn wagen aan iemand anders hebben gegeven. 4 maanden verschil tussen 2 identieke auto’s besteld binnen een week is anders te belachelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
Engineer Stewie schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:56:
[...]

Heb geen shadowpack, enkel privacyglas als optie. Dus getinte ruiten achteraan.
Ik vermoed dat ze mijn wagen aan iemand anders hebben gegeven. 4 maanden verschil tussen 2 identieke auto’s besteld binnen een week is anders te belachelijk
Bij dezelfde dealer ?
Kan aan contingent liggen van de twee dealers

Als het dezelfde dealer is … 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Flipper schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:04:
[...]

Bij dezelfde dealer ?
Kan aan contingent liggen van de twee dealers

Als het dezelfde dealer is … 8)7
Zelfde dealer idd. Mijn manager en ik (zelfde loonschaal) hebben 1 week van elkaar (ik eerst) 100% identieke wagens bij dezelfde dealer besteld.
Manager zijne is uitgeleverd eind augustus, mijne komt vermoedelijk December.

[ Voor 9% gewijzigd door Engineer Stewie op 08-10-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planken
[...]

Wij exact hetzelfde, we zullen zien of wij dezelfde auto krijgen, want we hebben wel al het vin nummer van de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04AN2LmaXjeyvzKiLuzNDmKVSQY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jythwIvd7hho5T1ci5VU7HqP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikakika
Ik heb dit probleem nu al na 1 week, ga uiteraard even bij dealer navragen hoe het zit. Het viel mij op dat de lichtje driehoek lang blijft branden, er was al voldoende ruimte om weer in te voegen.
Mochten jullie al een oplossing hebben dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikakika
Is een reactie op het probleem dode hoek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Planken schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:33:

Wij exact hetzelfde, we zullen zien of wij dezelfde auto krijgen, want we hebben wel al het vin nummer van de auto.
Dat de auto langer duurt om te leveren opzich is geen probleem. Maar kom dan met een uitleg.
Aangezien ik de iX3’s zo zie vermeerderen op de parking is onderdelen tekort bvb geen uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
kikakika schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:05:
Gaat hij wel met de sleutel open? Bij mij was de optie vergeten en aangezien het voor mij 100% noodzakelijk is als optie heb ik een andere IX3 gekregen en de vorige is terug gegaan naar de dealer. Hebben gekeken of achteraf mogelijk was maar was niet het geval als die ook niet met sleutel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Planken schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:33:

In elk geval betekend levering week 50 hetzelfde als levering week 1 2023. Arval gaat de wagen eind december nooit meer inschrijven.
Mijn auto was op 24/07 effectief gebouwd, meer info heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op 24/07 effectief 'gebouwd' dan komt de lever termijn redelijk laat uit. In de praktijk zie je meestal bouw + 16weken (boot transport + aflevering dealer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Anoniem: 150119 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:54:
Op 24/07 effectief 'gebouwd' dan komt de lever termijn redelijk laat uit. In de praktijk zie je meestal bouw + 16weken (boot transport + aflevering dealer)
Op die datum zou hij naar Dalian port vertrokken zijn, veronderstel dat hij dan af is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svd_tiel
  • Laatst online: 22-02-2023
Iemand een idee of ik via het loadnummer kan terugvinden op welke boot mijn auto zit? Heb wel het loadnummer, maar nog geen boot helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
svd_tiel schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:30:
Iemand een idee of ik via het loadnummer kan terugvinden op welke boot mijn auto zit? Heb wel het loadnummer, maar nog geen boot helaas.
BMW zelf kan mij niet zeggen op welke boot hij staat, zelfs geen datum dat hij in de boot geladen is.
Vanaf 24/07 i(transport naar Dalian) is er niets meer bekend volgens de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace46
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11-2024
Je kan heel moeilijk achterhalen op welke boot je wagen zit, aangezien de code pas verandert wanneer je wagen toekomt in de haven van bestemming. Mijn wagen is 24/06 gebouwd en is pas eind September toegekomen in Zeebrugge. Heeft dus bijna 2 maanden op de kade gestaan in Dalian vooraleer hij op de boot zat.. met wat geluk heb ik hem deze maand nog, maar vrees eerder begin November (ook besteld eind dec '21 in BE).

Problemen met productiecapaciteit lijken opgelost, maar momenteel zit de bottleneck in het boottransport. Hopelijk is dit ook snel opgelost voor de vele wachtenden onder ons.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zolexxi
  • Laatst online: 18-04 23:32
Zolexxi schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:12:
[...]

Kan de auto eindelijk afhalen op 13/10 *O*
Besteld op 25/12/2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaggel
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-06 16:26
Mijn wagen is eind maart besteld via Athlon lease en zou nu al minstens 3 weken vaststaan in Zeebrugge. Voorheen had de dealer gemeld dat 't maximaal 2 weken zou duren eer de wagen geleverd zou worden. Nu krijg ik te horen dat de parkings in Zeebrugge volstaan met wagens die niet uitgevoerd mogen worden naar Rusland waardoor er transport problemen optreden. Voor de desbetreffende concessie zouden er een 20-tal wagens staan te wachten.
Nu, deze uitleg had ik begin april al wel eens opgevangen toen de oorlog in Rusland begon, maar 't verbaast me zéér sterk dat dit nu voor new arrivals 6 maanden later ook nog steeds een blokkerende factor zou zijn.

Heeft nog iemand van zijn dealer een gelijkaardige uitleg gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikDr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-04-2023
Mijn wagen ook in B besteld in Januari. Zou in Oktober binnenkomen.
Vandaag nog eens geïnformeerd en zit net als begin September nog steeds op de boot,ook hier niet duidelijk welke. Zou nu de tweede / derde week van November beschikbaar zijn. De bootreis zou volgens de dealer 14 weken duren.
Vermits het ook een leasewagen is wordt dit zeer nipt want in december worden er door lease maatschappijen standaard geen wagens meer ingeschreven.
Zoals hier overal te lezen staat heeft BMW geen deftig systeem om na te gaan waar wagen exact zit en wanneer die precies beschikbaar zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cedje
  • Laatst online: 26-05 22:34
Wees extra voorzichtig op de baan met jullie iX3.
Er heeft een vrachtwagen blijven haperen aan mijn wagen en gans de linkerflank is opengereten (incl. Licht). Staat momenteel bij de carrosserie ter herstelling en gaven aan dat wisselstukken zeer moeilijk te verkrijgen zijn door de schaarste. Voorlopige timing voor bestellen stukken & herstelling: 3 maanden :(
Momenteel met een vervangwagen (Peugeot diesel) aan het rondhuppelen en je beseft pas dan wat een luxepaard die iX3 is en dat ik nooit meer terugga naar een ICE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaper_unique
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 17:46
Zeer zeker! Of heb nog meer pech zoals ik. Ophanging heeft zware klap gekregen waardoor wiel naar binnen is geslagen. Ophanging moest volledig vervangen worden plus onzekerheid over integriteit batterij. Gevolg? Economisch perte totale!

Nieuwe full option ix3 LCI was nergens beschikbaar, dus pre-LCI iX3 genomen zonder verwarmd stuurwiel en laser light. Is weliswaar goedkoper maar ondertussen al 1.5 maand met diesel vervangwagen aan het rijden. Wat een verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door reaper_unique op 12-10-2022 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Net nog even contact gehad met de dealer. Nog altijd niks bekend behalve dat de auto klaar is en in de haven in China staat. (Door de dealer in Januari besteld en sinds Juli productie gereed).

Volgende week een afspraak met hopelijk meer informatie maar tegelijkertijd ook al plan B bespreken.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
reaper_unique schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:06:
Zeer zeker! Of heb nog meer pech zoals ik. Ophanging heeft zware klap gekregen waardoor wiel naar binnen is geslagen. Ophanging moest volledig vervangen worden plus onzekerheid over integriteit batterij. Gevolg? Economisch perte totale!

Nieuwe full option ix3 LCI was nergens beschikbaar, dus pre-LCI iX3 genomen zonder verwarmd stuurwiel en laser light. Is weliswaar goedkoper maar ondertussen al 1.5 maand met diesel vervangwagen aan het rijden. Wat een verschil.
Kan je niet van twee modellen 1 maken :X . Moet er niet aandenken dat ik nieuwe moet uitzoeken want prijzen in de lease zijn zo gestegen dan ik onmogelijk weer de High Executive versie zou kunnen uitkiezen en nog maar niet te spreken van wegvallen van belastingvoordeel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ix3 Belgium
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-04-2024
Mijn wagen besteld in januari 2022 in België. Was gepland voor eind oktober. Heb begin september nieuws gekregen dat wagen onderweg was en al eind september zou kunnen geleverd worden. Begin oktober meldt concessie mij dat de wagen sinds eind augustus vaststaat in Bremerhaven en wacht op transport. Vandaag nog gecheckt en geen evolutie. Kunnen me geen idee geven van levering...
Pagina: 1 ... 39 ... 89 Laatste