Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
benbasb schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:16:
Ik sta op het punt een ix3 te bestellen. Levering zou nog net in week 52 zijn maar gezien alle verhalen hier begin ik wel aardig te twijfelen of het hem wel gaat worden. Lastige keuzes..

Op mijn offerte staat overigens ook dat de lendesteun er niet bij zou zitten
Leuk dat hij nog in week 52 geleverd kan worden! Wel vreemd dat je hem "nog moet bestellen"... De mijne is in augustus besteld en die komt pas richting februari '22 naar hier...

Had je een voorraadmodel besteld misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
Vraag aan het forum;

Ik sta op het punt een IX3 te 'kopen' die in week 48 van de boot gaat rollen, zodat hij nog dit jaar op kenteken gezet kan worden ivm de bijtelling. Het gaat dan om een LCI model zelfs!

Vrij standaard maar ik vind hem prachtig; Crabonschwarz (heel donkerblauw) met shadow line, zwart leer mmet blauwe stiksels (had liever mokka maar die optie was er niet) en shadow line natuurlijk!

Mijn vraag is; zijn er mensen die zelf hun hieren hebben vervangen van de gesloten versie naar de normale X3 nieren?

Afbeeldingslocatie: https://www.carstyle.nl/media/catalog/product/cache/image/1000x1320/e9c3970ab036de70892d86c6d221abfe/5/8/580037501_1_nieren_bmw_x3_2017-_5d_suv_g01_x4_2018-_5d_suv_g02_m-look_glanzend_zwart_1.jpg

Ik begrijp de aerodymanische voordelen maar ik vind de normale gril zoveel mooier en voor die 100 euro vind ik het wel te doen. Maar dan moet dat wel eenvoudig zijn. Dus heb je ervaring, laat me even weten hoe dat ging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
benbasb schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:16:
Ik sta op het punt een ix3 te bestellen. Levering zou nog net in week 52 zijn maar gezien alle verhalen hier begin ik wel aardig te twijfelen of het hem wel gaat worden. Lastige keuzes..

Op mijn offerte staat overigens ook dat de lendesteun er niet bij zou zitten
Geen idee welke dealer je deze week heeft aangegeven maar kan je nu al vertellen dat je dat zeker niet gaat halen want versturen van de auto doen ze zodra ze een volle batch kunnen verzenden. Begreep dat nu bestellen is leveren 3e week februari 2022 en dat is meest positieve scenario. Alle extra's moeten dan ook op voorraad zijn en dat is nu een heel groot ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Sandoor_MBA schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:30:
Vraag aan het forum;

Ik sta op het punt een IX3 te 'kopen' die in week 48 van de boot gaat rollen, zodat hij nog dit jaar op kenteken gezet kan worden ivm de bijtelling. Het gaat dan om een LCI model zelfs!

Vrij standaard maar ik vind hem prachtig; Crabonschwarz (heel donkerblauw) met shadow line, zwart leer mmet blauwe stiksels (had liever mokka maar die optie was er niet) en shadow line natuurlijk!

Mijn vraag is; zijn er mensen die zelf hun hieren hebben vervangen van de gesloten versie naar de normale X3 nieren?

[Afbeelding]

Ik begrijp de aerodymanische voordelen maar ik vind de normale gril zoveel mooier en voor die 100 euro vind ik het wel te doen. Maar dan moet dat wel eenvoudig zijn. Dus heb je ervaring, laat me even weten hoe dat ging!
Schijnt makkelijk te doen zijn maar vraag me nog steeds af hoe het straks onder de kap eruit gaat zien met een beetje sneeuw en pekel in de winter en een open gril met daar achter alleen maar spanningskabels enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
BatW schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:50:
[...]

Schijnt makkelijk te doen zijn maar vraag me nog steeds af hoe het straks onder de kap eruit gaat zien met een beetje sneeuw en pekel in de winter en een open gril met daar achter alleen maar spanningskabels enz.
De gril is nu ook niet 100% gesloten toch? Dus troep komt er toch in. En de dealer kan ook een open grilletje monteren alleen vind ik dat de kosten niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33
Ik heb intussen ook een besteld. Voorraad model die overeen kwam met mijn configuratie. Is momenteel in productie en levering gepland voor week 5-22.

Weet iemand of je die drive recorder achteraf nog kan bestellen op een LCI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:37

Stefan©

Toet toet

sevalo schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:54:
Ik heb intussen ook een besteld. Voorraad model die overeen kwam met mijn configuratie. Is momenteel in productie en levering gepland voor week 5-22.

Gefeliciteerd! Welke config heb je besteld? En Drive Recorder achteraf…. Ja dat kan:

https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/Base_Drive_Recorder_nl

[ Voor 8% gewijzigd door Stefan© op 14-10-2021 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
sevalo schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:54:

wat is een drive recorder?

Die zit op mijn voorraad LCI voor wk48 dus ik moest hem erbij nemen maar geen flauw idee wat het is eigenlijk... 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbasb
  • Laatst online: 11-11-2024
BatW schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:47:
[...]

Geen idee welke dealer je deze week heeft aangegeven maar kan je nu al vertellen dat je dat zeker niet gaat halen want versturen van de auto doen ze zodra ze een volle batch kunnen verzenden. Begreep dat nu bestellen is leveren 3e week februari 2022 en dat is meest positieve scenario. Alle extra's moeten dan ook op voorraad zijn en dat is nu een heel groot ????
Het betrof al een voorraad auto. Hij is al geproduceerd in week 39 en wacht nu om de boot op te gaan. Heeft een code 160 van het productieproces, wat volgens mij een goed teken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

benbasb schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:54:
[...]

Het betrof al een voorraad auto. Hij is al geproduceerd in week 39 en wacht nu om de boot op te gaan. Heeft een code 160 van het productieproces, wat volgens mij een goed teken is.
Zou natuurlijk heel gaaf zijn als het nog lukt dit jaar! Gaat dus om een LCI? Begrijp ik het goed dat je de knoop dus hebt doorgehakt en de bestelling hebt doorgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Rijden er eigenlijk al LCI's rond? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carino
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:45
Bij mijn in februari bestelde ix3 helaas hetzelfde probleem... Zou begin september geleverd worden, maar kreeg een paar dagen daarvoor een telefoontje dat er een uitleverstop op zat.

Op initiatief van de dealer toen een leenauto meegekregen en zojuist weer even daar op de koffie geweest. De door mij bestelde auto zou zeer waarschijnlijk nog maanden op zich laten wachten vanwege de problemen. De levering van nieuwe accupacks zal nog lang op zich laten wachten.

Wel kwamen ze met een alternatieve oplossing waardoor ik over ongeveer 2 weken toch nog een ix3 krijg. Was een gevalletje mazzel, maar in dit geval krijg ik een model uit een latere batch die niet dezelfde problemen heeft. Gelijk maar even gecheckt adhv de VIN en geen problemen bekend :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06
Te horen gekregen dat mijn (ik bedoel die van de leasemaatschappij ;)) LCI in week 46 gemaakt zal worden en eind februari/begin maart in BE aankomen. Hopelijk geen geneuzel met de batterypacks en met de meeste opties erop...
Ter info, de dealer verwacht hun LCI demo-auto begin november.

[ Voor 12% gewijzigd door fluppie007 op 15-10-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Sandoor_MBA schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:55:
[...]

Die zit op mijn voorraad LCI voor wk48 dus ik moest hem erbij nemen maar geen flauw idee wat het is eigenlijk... 8)7 |:(
(Dure) dashcam die beelden opneemt met de camera’s die voorzien zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevalo
Stefan© schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:15:
[...]

Gefeliciteerd! Welke config heb je besteld? En Drive Recorder achteraf…. Ja dat kan:

https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/Base_Drive_Recorder_nl
Aha, dank!

Mijn config (BE dus iets andere naamgeving begrijp ik):
M Carbonzwart met mokka zetels
Model impressive
Dark shadow (incl laserlight)
Verwarmd stuurwiel
Adaptieve ophanging M’
Trekhaak

Ik kan niet wachten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louisinho
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-04 09:22
Louisinho schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:19:
Vandaag contact gehad met de dealer. De aflevering staat nog steeds gepland op de 21e. De dealer gaf verder aan dat de auto geen deletion codes heeft, dus ook de lendensteun voor de passagier zou erin moeten zitten.
Helaas heeft mijn dealer vandaag laten weten dat mijn auto ook niet uitgeleverd wordt vanwege wereldwijde quality check van alle iX3en. De dealer kon niet aangeven hoe lang dit zou gaan duren. Nou, tot december of januari dus... Balen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDT
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 12:42

PDT

Knutselwout schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:12:
[...]

Ik heb het nog een keer geprobeerd na de IOS 15 update en toen werkte het meteen bij de eerste poging.
Bij mij is het immiddels ook gelukt. Er werd gestart met aanmaken van de key en vervolgens gebeurde er heel lang niets zichtbaars. Zeker 5 minuten. Vervolgens begon toch het aanmaken. Nu heb ik wel een digital key, maar ik kan hier nog niet de auto mee openmaken. Portierslot lijkt hier niet op te reageren. :?

UPDATE: inmiddels lukt het wel. De locatie waar je de telefoon houdt is vrij gevoelig. Moet aan de 'platte' kant net als bij de keycard en niet de zijkant zoals uitgelegd werd in een filmpje. Leuk feature :-)

[ Voor 16% gewijzigd door PDT op 17-10-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Voor diegenen die nog een IX3 willen bestellen; vraag even goed na of je dealer je een voorraadauto kan leveren.

De mijne is twee dagen geleden besteld en het wordt een model van NA de facelift die nog dit jaar (wk 48) van de boot komt rollen, zo heb ik nog de bijtellingsregels van 2021.

Mochten de facelift modellen op zijn, Dusseldrop heeft nog meer dan 100 stuks van het pre-facelift model als je de bijtelling laag wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 14:41
PDT schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:23:
[...]

Bij mij is het immiddels ook gelukt. Er werd gestart met aanmaken van de key en vervolgens gebeurde er heel lang niets zichtbaars. Zeker 5 minuten. Vervolgens begon toch het aanmaken. Nu heb ik wel een digital key, maar ik kan hier nog niet de auto mee openmaken. Portierslot lijkt hier niet op te reageren. :?
O, dan moet ik dat uitproberen :? . Ik nam aan het wel werkt en in het dagelijkse gebruik is het toch makkelijker om de autosleutel in mijn zak te hebben omdat je de telefoon altijd in je hand moet hebben bij het openen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knutselwout
Herbij fotos van de binnen en buitenkant van de M gril. Kwa vuil zag het er beter uit dan bij mijn vorige X3 maar deze auto heeft maar 8000 km gereden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLYf5FECZEKYvCnuBbV2qqJewnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRl3ue6kUJb2uDAyiru4sO85.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTvB2PO-CL04rbLxK3ef_48NJC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wVRzWM6lB4DKJ1xX5UfhE6xz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VpRmXr4guJI6vPwUctqcFZ4jXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVinL0qKi70vjHnYWSgEA2AN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
Vandaag even een kijkje mogen nemen bij onze iX3. Nog 10 daagjes wachten voordat we hem weg mogen rijden. Werkplaats was vrij vol dus nog ietsje langer geduld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ma3o4xgrZBgEkabqNa2X8TsBAM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rIbE6zJSibpFPMPIYQ9v4lG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1z1X70aKDZ5Lmp9-MRHP8lYn02w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJnbtYuBYuEF7Er8hKy8CMuf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiX3-burger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:11
Ondertussen bericht gekregen dat mijn wagen toch bij de dealer zou staan en niet bij de batch met batterij issues zat. Inschrijving kan nu gebeuren, dus zal dan toch voor 3 december worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 21:29

michaelvt

Tweaky Gonzalez

BiX3-burger schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:31:
Ondertussen bericht gekregen dat mijn wagen toch bij de dealer zou staan en niet bij de batch met batterij issues zat. Inschrijving kan nu gebeuren, dus zal dan toch voor 3 december worden...
Je wagen was dus getroffen door het batterij issue maar blijkt er nu toch buiten te vallen? Is dat wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiX3-burger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:11
michaelvt schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:37:
[...]

Je wagen was dus getroffen door het batterij issue maar blijkt er nu toch buiten te vallen? Is dat wat je bedoelt?
Was er niet door getroffen, hoewel ik toch eerst als datum 3 december doorkreeg. Rare boel allemaal, zeker qua communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Het wonder is geschied! Vandaag bericht van de dealer gekregen dat de wagen in productie is. VIN nummer opgezocht en alle (!) opties zijn aanwezig; Harman/Kardon, draadloos opladen én zelfs de lumbaal steun voor de passagier lijkt... (tenzij S48Z wil zeggen dat dat vervallen is; had ik precies eerder in het topic ergens gelezen)

LCI model en hij komt aan in januari, volledig volgens planning!
Couldn't be more excited :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Dan nog, dat stond volgens mij zelfs op de offerte dat dat er niét bij in zat. Ik heb net even alle codes van de offerte gecheckt met die van mdecoder.com en het lijkt er op dat de auto inderdaad is geproduceerd volgens de offerte. Enkel ZB9 (Dark Shadow), ZKS (Veiligheidskit), ZLE (Elektrische regeling voorzetels met geheugenfunctie) heb ik niet terug gevonden? Of zijn dat andere codes op mdecoder.com?

Ook ZT9 (Klantvooreel Pack) en Z21 (met monogram) stonden er niet op, maar dat lijkt me normaal :)

Is er trouwens ergens een plaats waar alle opties deftig toegelicht worden? "High Beam Assist" of "M Aërodynamicapakket" zeggen me niet zoveel B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:36
S3MF BMW INDIVIDUAL LIGHTS SHADOW LINE

Deze code is dat

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Sandoor_MBA schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:55:
[...]

Is een soort dashcam die in bepaalde situaties gaat opnemen bv vlak voor ongeluk enz. Je kan hem op automatic zetten maar ook gewoon handmatig laten opnemen en dan terug kijken. Bij de pre-facelift is het beschikbaar als optie die je jaarlijks enz kan aanschaffen. Ivm met vervallen van de zijdelingse steun heeft de dealer dit voor altijd afgekocht voor mij. Volgens mij kost dat 240 euro in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

kingachille schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:30:
Dan nog, dat stond volgens mij zelfs op de offerte dat dat er niét bij in zat. Ik heb net even alle codes van de offerte gecheckt met die van mdecoder.com en het lijkt er op dat de auto inderdaad is geproduceerd volgens de offerte. Enkel ZB9 (Dark Shadow), ZKS (Veiligheidskit), ZLE (Elektrische regeling voorzetels met geheugenfunctie) heb ik niet terug gevonden? Of zijn dat andere codes op mdecoder.com?

Ook ZT9 (Klantvooreel Pack) en Z21 (met monogram) stonden er niet op, maar dat lijkt me normaal :)

Is er trouwens ergens een plaats waar alle opties deftig toegelicht worden? "High Beam Assist" of "M Aërodynamicapakket" zeggen me niet zoveel B)
Heb je ook "6NW" aanboord? Bij mij is dat namelijk vervangen door "6NS". Zie hieronder. Mijn productie datum is 12-10-2021.

Vehicle Information
VINSXXXXXX
Prod. Date2021-10-12
Service History!! CHECK HISTORY !!
TypeiX3 M Sport
SeriesG08 ( Series)
Body Type-
SteeringLeft Hand Drive
EngineHA0
Displacement0
Power0kw / 0hp
Drive-
TransmissionManual
Colourphytonic-blau metallic
UpholsteryLeather Vernasca black seam blue

Editions And Packages
S710M Leather Steering Wheel
S715M Aerodynamics Package
S7CGBMW Repair Inclusive
S7EZImpressive
S7M9Individual Option High-Gloss Shadow-Line

Comfort And Interior Equipment
S413Luggage Compartment Net
S420Sun Protection Glazing
S423Floor Mats Velours
S430Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S431Interior Mirror With Automatic-Dip
S481Sports Seat
S488Lumbar Support, Driver And Passenger
S48ZDEL.FR.PASS.LUMBAR SUPP./FR.PASS.BWA.
S490Adjustment, Seat-Backrest Width
S494Seat Heating Driver/Passenger
S4K9Inter.Trim Finishers Aluminum Fine Cut
S4U0Electroplat.Cover/Clip F.Operat.Elements
S4U9Acoustic Pedestrian Protection
S4URAmbient Interior Light
S4V1BMW ICONICSOUNDS ELECTRIC

Multimedia
S610Head-Up Display
S654DAB Tuner
S688Harman/Kardon Surround Sound System
S6AETeleservices
S6AFStatutory Emergency Call
S6AKConnected Drive Services
S6C4Connected Package Professional
S6NSComfort Telephony W/ Enhanced Smartphone
S6U3BMW Live Operating Area Professional
S6U8BMW Gesture Control
S6WDWLAN Hotspot

Driver Assistance And Lightning
S534Automatic Air Conditioning
S548Kilometre Speedo
S5ACHigh-Beam Assistant
S5ALActive Protection
S5AUDriving Assistant Professional
S5AZBMW Laserlicht
S5DAPassenger Airbag Deactivation
S5DNParking Assistance System Plus

Wheels And Drive
S223Adaptive Suspension
S230Extra Package, EU-Speciifc
S248Steering Wheel Heater
S2PALocking Wheel Bolt
S2VBTyre Pressure Display
S2VCTyre Repair Set

Environment And Safety
S302Alarm System
S322Comfort Access
S3ACTrailer Coupling
S3DEOmission Of Specific Design Scopes
S3KAAcoustic Comfort Glazing
S3MCIndiv.Roofrailing,Mirror-Fin.Shadow Line
S868Language Version, Dutch
S886On-Board Literature, Dutch
S8R9Refrigerant R1234yf
S8S2Coding, Alarm Signal
S8S3Automatic Locking During Starting
S8TFActive Pedestrian Protection
S8TRDecoding Additional Functions

Individual Equipment
S760High Gloss Shadow Line
S775Headlining Anthracite

Other Equipment
S1VQBMW LM Rad Aerodynamik 890M
S925Dummy-SALAPA
SA05050 Ah AGM Battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Heb inmiddels al 8.000km met mijn IX3 gereden en er vallen me 2 dingen op:
1- In Sport stand komt er een soort bonk uit de achterkant als je 20 km rijdt en dan ineens vol op het "stroom pendaal" gaat. Iemand anders dit ook gemerkt?
2- Als hij aan een 175kw lader hangt dan ruik je een brandlucht niet heel veel maar je ruikt dat hij ergens heet aan het worden is.Iemand anders dit ook gemerkt?

Voor de rest rijdt hij echt top en verbruik van 17,9kw valt me zeker mee. Moet wel zeggen dat hij altijd in "Brake" modus staat was even wennen maar gebruik de rem nu echt zelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingachille
Stefan© schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:17:
[...]

Heb je ook "6NW" aanboord? Bij mij is dat namelijk vervangen door "6NS". Zie hieronder. Mijn productie datum is 12-10-2021.
Ja, bij mij wel... En geproduceerd op 13-10-2021...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKUepJU2Hj45Sv_eYcgSGzZcW7c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VB2nbIodO6R6RS2ltUrR230B.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DImTqdvoI_M5YeTO-O1kI6yZI7g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9bEX0CQ3XCbjYnMeTpDNd79y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

kingachille schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:01:
[...]

Ja, bij mij wel... En geproduceerd op 13-10-2021...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haha, dus de mijne trok het korste strootje 8)7

Nou ja, ik ben allang blij dat er niet meer geschrapt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
En wat houdt de optie "Comfort Telephony W/ Enhanced Smartphone" dan (niet) in? Draadloos laden niet, maar wel draadloos bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

kingachille schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:17:
En wat houdt de optie "Comfort Telephony W/ Enhanced Smartphone" dan (niet) in? Draadloos laden niet, maar wel draadloos bellen?
Op het draadloos laden, de koppeling met dakantenne én de mogelijkheid om digital keys te programmeren, is het hetzelfde ;) Met 6NS heb je dus wel:
  • Extra microfoon aan passagierszijde
  • Mogelijkheid om tegelijkertijd 2 telefoons en 1 mediaplayer via bluetooth te verbinden
Daarnaast zijn zaken als wireless carplay gewoon beschikbaar. De WiFi module (6WD) wordt daar namelijk voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
Mijn wagen is de 14e geproduceerd (al kloppen mijn buiten- en binnenbekledingskleuren niet volgens die site)
De andere opties shadowlook en trekhaak zitten er wel op, dus ik vermoed dat ik de juiste nummer ontvangen heb.

Hier ook gewoon het draadloos laden bijstaan

Type
Value
VIN Sx
Prod. Date 2021-10-14
Service History !! CHECK HISTORY !!
Type iX3 M Sport
Series G08 ( Series)
Body Type -
Steering Left Hand Drive
Engine HA0
Displacement 0
Power 0kw / 0hp
Drive -
Transmission Manual
Colour carbon-schwarz
Upholstery Sensatec perforated/black

Multimedia
S654 DAB Tuner
S6AE Teleservices
S6AF Statutory Emergency Call
S6AK Connected Drive Services
S6C4 Connected Package Professional
S6NW Telephony With Wireless Charging
S6U3 BMW Live Operating Area Professional
S6WD WLAN Hotspot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best ff navragen want de VIN is redelijk bindend. Als je de juiste VIN hebt en die geeft verkeerde kleuren aan ... dan zou ik toch maar ff je dealer bellen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselwout
Weet iemand wat de beste manier is om met je voet de kofferback open te maken? Soms lukt het me de eerste keer maar meestal sta ik te zwaaien met mijn voet langs de onderkant zonder dat er iets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
Knutselwout schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:28:
Weet iemand wat de beste manier is om met je voet de kofferback open te maken? Soms lukt het me de eerste keer maar meestal sta ik te zwaaien met mijn voet langs de onderkant zonder dat er iets gebeurt.
Het is mij opgevallen dat het sleutelbereik zeer klein is voordat ik wordt herkend met de sleutel. Mijn oude vijf had een veel groter bereik en het helpt bij mij iX3 om dichter op de bumper te staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn 5 moest ik aan de linkeronderkant zwaaien, bij de iX3 is het echt in het midden. Werkt bij mij meestal wel zonder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardSw
  • Laatst online: 11-01-2022
Begin deze week gebeld door BMW Dealer dat mijn nieuwe IX3 niet uitgeleverd mag worden.
Schijnbaar voor alle IX3's
Meer mensen met dit probleem en weet iemand wat exact het probleem is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:49
GerardSw schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:59:
Begin deze week gebeld door BMW Dealer dat mijn nieuwe IX3 niet uitgeleverd mag worden.
Schijnbaar voor alle IX3's
Meer mensen met dit probleem en weet iemand wat exact het probleem is ?
Lees het topic maar eens door.... helaas meerdere gedupeerden waaronder ik. Hoop vandaag vanuit de dealer te horen hoe ze mij tegemoet gaan komen.

Edit. Net gebeld door de dealer; weinig concrete info, ze hebben er vertrouwen op dat de auto's dit jaar nog geregistreerd gaan worden maar wist al met zekerheid dat de levering dit jaar niet gaat plaatsvinden, ik moest rekening houden met Februari/Maart volgend jaar. Ik heb hem gevraagd te gaan zoeken naar een voorraad model ergens en als ik volgende week woensdag geen bevestiging heb dat de auto op kenteken wordt gezet ga ik op zoek naar een ander merk voorraad auto.

[ Voor 34% gewijzigd door TonCoronel op 20-10-2021 13:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:44:
Bij mijn 5 moest ik aan de linkeronderkant zwaaien, bij de iX3 is het echt in het midden. Werkt bij mij meestal wel zonder issues.
Zwaaien met je voet werkt bijna altijd maar korte trap in het midden en gaat altijd open. Hij is zo gevoelig dat ik in menu hem uitgezet. Paar keer boodschappen erin gezet en ben 170 cm dus redelijk tegen de bumper aan staan en dicht ging hij :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardSw
TonCoronel schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:05:
[...]

Lees het topic maar eens door.... helaas meerdere gedupeerden waaronder ik. Hoop vandaag vanuit de dealer te horen hoe ze mij tegemoet gaan komen.

Edit. Net gebeld door de dealer; weinig concrete info, ze hebben er vertrouwen op dat de auto's dit jaar nog geregistreerd gaan worden maar wist al met zekerheid dat de levering dit jaar niet gaat plaatsvinden, ik moest rekening houden met Februari/Maart volgend jaar. Ik heb hem gevraagd te gaan zoeken naar een voorraad model ergens en als ik volgende week woensdag geen bevestiging heb dat de auto op kenteken wordt gezet ga ik op zoek naar een ander merk voorraad auto.
Februari/Maart.....dat klinkt als accu's vervangen en transport vanuit China?
Had gehoopt op een software update
of zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Klopt had ik ook eerder aangegeven het hele accupakket moet vervangen worden en die accupakketten moeten uit China komen met de boot, alleen al in Nederland 500 exemplaren volgens de dealer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardSw
TonCoronel schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 07:08:
Klopt had ik ook eerder aangegeven het hele accupakket moet vervangen worden en die accupakketten moeten uit China komen met de boot, alleen al in Nederland 500 exemplaren volgens de dealer.
Neem aan dat er eerst een controle uitgevoerd dient te worden?...of vallen alle ix3 's hieronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Eerst leek het om een kleine batch te gaan maar nu spreken ze al over 500 exemplaren alleen in Nederland al, of dat die 'kleine batch' is heb ik geen idee van. En ik denk dat het moeilijk te controleren is en men dus preventief overal het accupakket vervangt waar de mogelijkheid bestaat dat er een probleem mee zou kunnen zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbasb
  • Laatst online: 11-11-2024
TonCoronel schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:55:
Eerst leek het om een kleine badge te gaan maar nu spreken ze al over 500 exemplaren alleen in Nederland al, of dat die 'kleine badge' is heb ik geen idee van. En ik denk dat het moeilijk te controleren is en men dus preventief overal het accupakket vervangt waar de mogelijkheid bestaat dat er een probleem mee zou kunnen zijn.
Als je je VIN hebt ontvangen kan je in principe terugvinden of 'jouw' ix3 ook onder die terugroepactie valt of niet? Bij die van mij staat het er vooralsnog niet bij, productie was in september, en levering in w48. Dealer gaf aan dat er bij hem geen terugroepactie uit stond maar ben dus benieuwd of dit bij andere wel zichtbaar is o.b.v. de VIN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Die van mij valt er in ieder geval op zeker wel in. Hoe je dat zelf met je VIN kan checken weet ik niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
TonCoronel schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:55:
Eerst leek het om een kleine badge te gaan maar nu spreken ze al over 500 exemplaren alleen in Nederland al, of dat die 'kleine badge' is heb ik geen idee van. En ik denk dat het moeilijk te controleren is en men dus preventief overal het accupakket vervangt waar de mogelijkheid bestaat dat er een probleem mee zou kunnen zijn.
Inderdaad, ze gaan geen risico nemen met die 'batch' wagens.

Ik zou persoonlijk ook liever wachten. Al begrijp ik dat er in Nederland een kantelpunt ligt op 01/2022 wegens fiscaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
Nouja dat is de voornaamste reden ja, maar je auto meer dan 6 maanden laten in ontvangst nemen en zelfs dus maanden nadat de LCI vrolijk rondrijdt is ook wel een dingetje.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardSw
benbasb schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:05:
[...]

Als je je VIN hebt ontvangen kan je in principe terugvinden of 'jouw' ix3 ook onder die terugroepactie valt of niet? Bij die van mij staat het er vooralsnog niet bij, productie was in september, en levering in w48. Dealer gaf aan dat er bij hem geen terugroepactie uit stond maar ben dus benieuwd of dit bij andere wel zichtbaar is o.b.v. de VIN?
Ik heb de VIN, maar geen idee waar het zichtbaar is of de auto in deze terugroepactie / leverstop valt.
Mijne is 13 Juli gebouwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingachille
Dit kan je hier controleren; https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.html

Met wat geluk krijg je dit scherm te zien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SirUzkAu7RTBb-hbuocdBZ8Vso=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Asc0uNl8aV1b9eU7VjhiM8j7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardSw
Op deze BE site krijg ik dit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qsXwG5smVAn0C9JCoChF59iWzWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTHzv7mNdAvpeXHf3Bdv38eF.jpg?f=fotoalbum_large

Kan deze link niet op een NL site vinden.

Iemand in NL die hier daadwerkelijk een probleem krijgt te zien?....of is de link niet uptodate ?

[ Voor 4% gewijzigd door GerardSw op 21-10-2021 12:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knutselwout
Gratis laadschijf van de ANWB; https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rijden/laadschijf, maar deze is nog net iets beter (maar is niet gratis); https://www.theinnovation...r-voor-elektrische-autos/

[ Voor 45% gewijzigd door Knutselwout op 22-10-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
GerardSw schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:33:
[...]

Op deze BE site krijg ik dit te zien:
[Afbeelding]

Kan deze link niet op een NL site vinden.

Iemand in NL die hier daadwerkelijk een probleem krijgt te zien?....of is de link niet uptodate ?
Ik denk dat systeem kijkt op vin nummer en niet landafhankelijk. Denk dat je je meer zorgen moet maken als een melding krijgt en auto voor de deur staat. RDW geeft op kenteken ook geen melding. Zijn er 1000 dit jaar op kenteken gezet want neem aan dat ze de auto's met probleem nog niet op kenteken gezet. Als ik nu moest wachten dan zou ik koop annuleren en nieuwe bestelling doen voor LCI versie. Je wilt toch geen auto die uit elkaar is geweest 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Geen idee wat ze ermee willen bereiken? Ik ga niet uitstappen om te kijken welke tijd hij klaar is met laden want dat wil niets zeggen of hij daadwerkelijk vrij is. Kijk wel in de app. Ben meer voor systeem dat als hij vol is je gewoon 5 cent per minuut betaal voor het bezet houden. Staan nu hier Hybrides van 18:00 tot volgende ochtend te laden makkelijk want dan heb je een plekje. Leren ze het wel af als je hem 12 uur bezet houdt en na 2 uurtjes vol is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knutselwout
Nou, op het werk hebben we 11kW en 4 kW laders, dus ik wilde iets hebben waarmee ik gebeld kan worden als iemand anders gebruik wil maken van de snellere lader. Vandaag was ik klaar met laden om 13:30, terwijl ik pas om 17:00 weg ging, dus eigenlijk had iemand bijna nog 4 uur kunnen laden wat soms 50% capaciteit is. Leek me handig, met name omdat het gratis laden is bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-07 11:30

sfm

Mijn iX3 is vorige week geproduceerd. Inmiddels staat de code bij de dealer op transport en zou de auto de tweede week van januari in Nederland moeten aankomen, ben benieuwd of dit gaat lukken.

Gisteren even bij de dealer geweest om na te gaan of en welke opties weggevallen zijn. Ik heb de iX3 High Executive gekozen met als aanvullende opties de trekhaak, drive recorder, M adaptief onderstel, laserlight en stuurwielrand verwarmd.

Zoals bekend (dat staat immers al in de folder van het nieuwe facelift model) ontbreekt de verstelbare lendensteun bij de passagiersstoel (48Z Vervallen lendensteun /breedteverstelling passagiersstoel). Verder is, zoals al gemeld door andere forum leden, 6NW Comfort telefoonvoorbereiding met draadloze oplaadmogelijkheid niet leverbaar en vervangen door 6NS+ Uitgebreide bluetooth telefoonvoorbereiding. Jammer want die had ik er graag in gehad, maar weinig aan te doen. Dealer zou nog kijken of achteraf inbouwen mogelijk is, maar verwacht het niet. Maar eens kijken of ik hier achteraf zelf nog een oplossing voor kan vinden.

Hij liet me via de computer ook een overzicht zien van de opties die nu "in het rood" staan voor de iX3 en niet geleverd kunnen worden. Dit waren naast de daadloze lader die ook in mijn iX3 ontbreekt het head up display, Harman Kardon soundsysteem, Comfort access en de trekhaak. Aardig lijstje inmiddels :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
sfm schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:58:
Mijn iX3 is vorige week geproduceerd. Inmiddels staat de code bij de dealer op transport en zou de auto de tweede week van januari in Nederland moeten aankomen, ben benieuwd of dit gaat lukken.

Gisteren even bij de dealer geweest om na te gaan of en welke opties weggevallen zijn. Ik heb de iX3 High Executive gekozen met als aanvullende opties de trekhaak, drive recorder, M adaptief onderstel, laserlight en stuurwielrand verwarmd.

Zoals bekend (dat staat immers al in de folder van het nieuwe facelift model) ontbreekt de verstelbare lendensteun bij de passagiersstoel (48Z Vervallen lendensteun /breedteverstelling passagiersstoel). Verder is, zoals al gemeld door andere forum leden, 6NW Comfort telefoonvoorbereiding met draadloze oplaadmogelijkheid niet leverbaar en vervangen door 6NS+ Uitgebreide bluetooth telefoonvoorbereiding. Jammer want die had ik er graag in gehad, maar weinig aan te doen. Dealer zou nog kijken of achteraf inbouwen mogelijk is, maar verwacht het niet. Maar eens kijken of ik hier achteraf zelf nog een oplossing voor kan vinden.

Hij liet me via de computer ook een overzicht zien van de opties die nu "in het rood" staan voor de iX3 en niet geleverd kunnen worden. Dit waren naast de daadloze lader die ook in mijn iX3 ontbreekt het head up display, Harman Kardon soundsysteem, Comfort access en de trekhaak. Aardig lijstje inmiddels :-(
Jemig dat zijn dus de opties die een iX3 uniek maakt ten opzichte van de model Y bijvoorbeeld. Ga je het wel doorzetten? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm

sfm

DjCoke schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:12:
[...]

Jemig dat zijn dus de opties die een iX3 uniek maakt ten opzichte van de model Y bijvoorbeeld. Ga je het wel doorzetten? :X
Ik mis alleen de wireless charger, de rest zit op die van mij gelukkig wel, anders had ik het inderdaad niet doorgezet.

Als je nu echter een wil bestellen dan mis je dat hele lijstje opties dus wel. Of dit ook van toepassing is voor de orders die vanaf nu nog geproduceerd moeten worden weet ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

sfm schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 22:48:
[...]

Ik mis alleen de wireless charger, de rest zit op die van mij gelukkig wel, anders had ik het inderdaad niet doorgezet.

Als je nu echter een wil bestellen dan mis je dat hele lijstje opties dus wel. Of dit ook van toepassing is voor de orders die vanaf nu nog geproduceerd moeten worden weet ik helaas niet.
Voor de pre-facelift X3 zijn er talloze (Chinese) aftermarket oplossingen die er op het plaatje best netjes uitzien. Ze maken gebruik van de USB poort aan de rechterkant van het 'bakje' of van de 12v aansluiting bij de bekerhouder.

Weet iemand misschien of deze ook in de LCI (iX3) passen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNb1xcL0IeU0Gtr9nh3yCQD4vJY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZ6NDLbS01naAMdU6EimtXdE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyXX5kS0qMiVLktfmeBRVMSr0Y8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhOsNJ5DiDz3CLvcIGek3dkR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lKFGasQcqafiJWnxTi1IhSBNqA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sGavkEOdtJEh0Vj8x8cJQuGb.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 7% gewijzigd door Stefan© op 25-10-2021 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:04
TonCoronel schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:05:
[...]

Maar wat ga je dan kiezen? Qua EV's zijn er weinig voorraadmodellen.
Als je ondernemer bent kan je misschien nog een 2e hands uit 2020/2019 kopen met lagere bijtelling. Als het van de leasemaatschappij komt is het een gedane zaak. Ze zijn allemaal al op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TonCoronel
kx22 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:33:
[...]

Maar wat ga je dan kiezen? Qua EV's zijn er weinig voorraadmodellen.
Als je ondernemer bent kan je misschien nog een 2e hands uit 2020/2019 kopen met lagere bijtelling. Als het van de leasemaatschappij komt is het een gedane zaak. Ze zijn allemaal al op.
Ik ben vrijdag de hele dag aan het bellen geweest, er zijn nog Q4 e-tron, Enyaq en iD4 modellen te krijgen in 2021....enige probleem is dat alle VW, Audi en Skoda dealers deze enkel nog beschikbaar stellen via hun eigen leasemaatschappij, geen enkele wil een voorraad auto aan alphabet leveren.

Dus ben ik daarna maar een hoop BMW dealers gaan bellen, de meeste hadden eventueel wel iX3 modellen op voorraad maar allemaal ook de accuproblemen. Uiteindelijk is het gelukt een facelift model inclusief alle opties in de juiste kleur(blauw) te bemachtigen die week 48 van de boot rolt, deze zou dit jaar uitgeleverd kunnen worden. momenteel wordt het papierwerk geregeld en is de 'oude' iX3 die dus al in Augustus in Nederland is terug de voorraad in gaan. Er schijnen nog een flink aantal facelift modellen week 48 binnen te komen dus voor degene die in het zelfde schuitje zitten... ik zou het proberen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 16:07
De batterijproblemen waarvan sprake: als ik het goed begrijp zijn deze enkel van toepassing op het 'oude' model? Er zijn voorlopig nog geen LCI's uitgeleverd en ik mag hopen dat BMW ondertussen de batterij batch wel op orde heeft en opnieuw zonder batterijproblemen LCI's uitlevert/zal uitleveren? Iemand meer info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Ja de dealer die ik sprak kon met zekerheid aangeven dat de LCI iX3's die in week 48 het land binnen komen gegarandeerd geen batterij problemen hebben en vandaar dus nog in 2021 op kenteken staan en in principe ook voor einde jaar worden uitgeleverd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Zoals bekend (dat staat immers al in de folder van het nieuwe facelift model) ontbreekt de verstelbare lendensteun bij de passagiersstoel (48Z Vervallen lendensteun /breedteverstelling passagiersstoel).
Is die nieuwe folder eigenlijk al (digitaal) beschikbaar? Zowel op de website van BMW NL als BMW BE, staat nog de oude iX3. Van de LCI nog geen folder te bespeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm

sfm

kingachille schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:35:
[...]

Is die nieuwe folder eigenlijk al (digitaal) beschikbaar? Zowel op de website van BMW NL als BMW BE, staat nog de oude iX3. Van de LCI nog geen folder te bespeuren...
De folder is inderdaad nog niet vernieuwd, de prijslijst echter wel;
https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1634821077387.pdf

Hierin staat aangegeven dat de verstelbare lendensteun alleen nog maar voor de bestuurder is opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo

Raar, hier ook geproduceerd recent en alle opties zouden er op zitten (ook 6NW?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm

sfm

sevalo schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:51:
[...]

Raar, hier ook geproduceerd recent en alle opties zouden er op zitten (ook 6NW?)
Geen idee, wellicht net het kantelpunt geweest waarop deze niet meer leverbaar is geworden? Ik heb een auto gekozen die door de dealer reeds eerder besteld was en op de configuratie die op hun website stond, was de 6NW al niet meer opgenomen en stond de 6NS gespecificeerd.

Is achteraf toch niets meer aan te doen vrees ik, buiten een aftermarkt oplossing zoals een paar posts hierboven weergegeven. Al heb ik ook al gelezen dat je er niet veel aan mist omdat de BMW wireless charger in de X3 blijkbaar niet top is en de telefoon heel erg heet lijkt te worden tijdens het laden, dan ga ik het waarschijnlijk toch gewoon bij een kabeltje houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevalo
sfm schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:23:
[...]

Geen idee, wellicht net het kantelpunt geweest waarop deze niet meer leverbaar is geworden? Ik heb een auto gekozen die door de dealer reeds eerder besteld was en op de configuratie die op hun website stond, was de 6NW al niet meer opgenomen en stond de 6NS gespecificeerd.

Is achteraf toch niets meer aan te doen vrees ik, buiten een aftermarkt oplossing zoals een paar posts hierboven weergegeven. Al heb ik ook al gelezen dat je er niet veel aan mist omdat de BMW wireless charger in de X3 blijkbaar niet top is en de telefoon heel erg heet lijkt te worden tijdens het laden, dan ga ik het waarschijnlijk toch gewoon bij een kabeltje houden.
Ja, was niet bedoeld als een “kijk naar mij”, maar ik hoop gewoon dat het bij mij klopt.

Ik kreeg een screenshot door en bevestiging dat alles er op zat wat ik toen getekend heb (dus die draadloos laden, HK etc). De lendensteun voor passagier was op de offerte er al uit.

Het is ook een voorraad model. Status 155 momenteel. Verwachte leveringsdatum op de screenshot staat op 04/01 in BE.

Met het warm worden van de gsm, hopelijk niet. Bij mijn 5 viel dat mee vond ik, dus ik hoop op hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Verder is, zoals al gemeld door andere forum leden, 6NW Comfort telefoonvoorbereiding met draadloze oplaadmogelijkheid niet leverbaar en vervangen door 6NS+ Uitgebreide bluetooth telefoonvoorbereiding. Jammer want die had ik er graag in gehad, maar weinig aan te doen. Dealer zou nog kijken of achteraf inbouwen mogelijk is, maar verwacht het niet. Maar eens kijken of ik hier achteraf zelf nog een oplossing voor kan vinden.
Ik heb een iPhone met magsafe en ik heb een magsafe oplader. Ik ben van plan om die in de auto te gebruiken - kijken of dat werk ipv de missende draadloze oplader. Crux zal zijn dat de magneet sterk genoeg is om trillingsvrij de telefoon te laden. Ik verwacht van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm

sfm

Sandoor_MBA schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:44:
[...]

Ik heb een iPhone met magsafe en ik heb een magsafe oplader. Ik ben van plan om die in de auto te gebruiken - kijken of dat werk ipv de missende draadloze oplader. Crux zal zijn dat de magneet sterk genoeg is om trillingsvrij de telefoon te laden. Ik verwacht van wel.
Als dat goed werkt is dat ook nog een heel mooi alternatief dat ik ook zou kunnen overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Het probleem is wel, zonder de draadloze lader, heb je geen Apple Car Key (of hoe dat ook heet). Vooral de nieuwe comfort access heb je dan ook niet, met pasjes en het kunnen delen van je key met iOS. Ik weet niet of je dan wel nog het comfort access hebt dat je komt aanlopen en dat ie dan opengaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

DjCoke schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:01:
Het probleem is wel, zonder de draadloze lader, heb je geen Apple Car Key (of hoe dat ook heet). Vooral de nieuwe comfort access heb je dan ook niet, met pasjes en het kunnen delen van je key met iOS. Ik weet niet of je dan wel nog het comfort access hebt dat je komt aanlopen en dat ie dan opengaat.
Met het vervallen van de draadloze lader (6NW) behoud je gewoon Comfort Access (322). Alleen de digital key (pasjes en iPhone NFC) komen te vervallen. Dat is omdat de chip die de pasjes schrijft in de zelfde module zit als de draadloze lader.

Ontgrendelen met de sleutel in je zak, de achterklep bedienen met je voet, de welkomstverlichting en vergrendelen bij weglopen zijn allemaal gewoon beschikbaar zonder 6NW.

Overigens zal ik de Digital Key niet missen. De handeling van je telefoon naar de deurgreep brengen lijkt me in de praktijk minder prettig dan de extra sleutel bij je dragen. Maar goed, ervaringen hier zullen verschillen. De nieuwe BMW iX is uitgerust met Digital Key Plus. Dit werkt op basis van Ultra Wide Band en werkt dus draadloos met je iPhone. Dit lijkt me wel een fantastische functie. Helaas voorlopig alleen beschikbaar op de iX.

[ Voor 21% gewijzigd door Stefan© op 26-10-2021 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
sfm schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:45:
[...]

Als dat goed werkt is dat ook nog een heel mooi alternatief dat ik ook zou kunnen overwegen!
Ik zal het laten weten zodra ik mijn auto heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm

sfm

Sandoor_MBA schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:07:
[...]

Ik zal het laten weten zodra ik mijn auto heb :-)
Top, jij krijgt de auto sowieso eerder dan mij :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
Vandaag levering genomen van onze iX3, inderdaad geen lendesteun aan passagierszijde. Wat zijn leuke BMW opties om te hebben als we ermee naar de dealer stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Stefan© schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:21:
[...]

De nieuwe BMW iX is uitgerust met Digital Key Plus. Dit werkt op basis van Ultra Wide Band en werkt dus draadloos met je iPhone. Dit lijkt me wel een fantastische functie. Helaas voorlopig alleen beschikbaar op de iX.
Je bedoelt vanaf de LCI? Of wordt dit een software update? Ook met je Apple Watch kun je hem openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

DjCoke schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:56:
[...]

Je bedoelt vanaf de LCI? Of wordt dit een software update? Ook met je Apple Watch kun je hem openen.
De BMW iX, helaas niet de BMW iX3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Stefan© schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:41:
[...]

De BMW iX, helaas niet de BMW iX3 ;)
Ah ja het is vroeg.
Maar de watch is kennelijk wel bruikbaar bij de iX3. Althans zo begreep ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08:21
ThisIsDelusion schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:06:
Vandaag levering genomen van onze iX3, inderdaad geen lendesteun aan passagierszijde. Wat zijn leuke BMW opties om te hebben als we ermee naar de dealer stappen?
Het heeft volgens mij niet heel veel waarde, apart een lendesteun. Ik denk dat de geste van BMW moet komen en niet de dealer. Ik heb het gevraagd tijdje geleden maar volgens mij was er geen invloed op de (fiscale) waarde.

:) Goed om te horen dat er toch uitleveringen plaatsvinden. Ik wacht in spanning af de komende 3 weken om een afspraak te maken. Planning is nog steeds week 47/48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Klinkschakel schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:16:
[...]

Het heeft volgens mij niet heel veel waarde, apart een lendesteun. Ik denk dat de geste van BMW moet komen en niet de dealer. Ik heb het gevraagd tijdje geleden maar volgens mij was er geen invloed op de (fiscale) waarde.

:) Goed om te horen dat er toch uitleveringen plaatsvinden. Ik wacht in spanning af de komende 3 weken om een afspraak te maken. Planning is nog steeds week 47/48
Naar waarde toe, dit stond op mijn offerte:
48Z Zonder lendensteun/leuningbreedteverstelling
voor passagier vooraan

Min prijs 103,31 excl btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
Klinkschakel schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:16:
[...]

Onze originele uitlevering zou in week 46 zijn, maar hij was er al in 40/41. Hoop dat die van jou ook gauw komt, hij rijd geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
DjCoke schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:47:
[...]

Ah ja het is vroeg.
Maar de watch is kennelijk wel bruikbaar bij de iX3. Althans zo begreep ik dat.
Je kan je Digital Key in je Apple Wallet toevoegen, en die werkt ook op de Apple Watch Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdgmgr6krebQ_EQTHoygplhOts4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JOYV363CqvU74wxQnbOHura8.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Ik hoor meer en meer berichten over een vervroegde levering; 4 à 5 weken vroeger dan gepland is geen uitzondering! Yay!

Nog mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
ThisIsDelusion schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:08:
[...]
Je kan je Digital Key in je Apple Wallet toevoegen, en die werkt ook op de Apple Watch [Afbeelding]
Als dat werkt zonder dat je de draadloze oplaadfunctie hebt voor telefoon dan zou dat wel heel erg *O* *O* *O* zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piripi
kingachille schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:20:
Ik hoor meer en meer berichten over een vervroegde levering; 4 à 5 weken vroeger dan gepland is geen uitzondering! Yay!

Nog mensen die dit ervaren?
Initeel doorgegeven leveringsdatum begin maart.

Nu vervroegd naar begin januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
piripi schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:35:
[...]

Wanneer had je deze besteld of heb je een productie datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
Besteld begin augustus en een 2 tal weken geleden geproduceerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
Mijn bestelling voor de facelift iX3 die week 48 komt is er nu volledig doorheen. De oude die dus al sinds Augustus in Nederland is is geannuleerd en de nieuwe is nu volledig besteld/bevesitigd door de dealer. Nu nog afwachten op de definitieve leverdatum in December.

Uiteindelijk heb ik nu ook nog meer opties natuurlijk (M uitvoering, trekhaak en laserlight) enige dat ontbreekt aan deze is het verwarmde stuurwiel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
piripi schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:35:
[...]

begin januari aangezien er in België vanaf midden december geen (lease)wagens meer ingeschreven worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Sandoor_MBA schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:29:
[...]

Als dat werkt zonder dat je de draadloze oplaadfunctie hebt voor telefoon dan zou dat wel heel erg *O* *O* *O* zijn :+
Ja dat is hem net helaas :( als je niet de draadloze lader hebt, dan heb je deze functie van apple car key helaas niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sfm

sfm

DjCoke schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:53:
[...]

Ja dat is hem net helaas :( als je niet de draadloze lader hebt, dan heb je deze functie van apple car key helaas niet...
Klopt, dat werk alleen in combinatie met wireless charging. Ik hoop dat het wellicht later nog mogelijk gaat zijn om de OEM wireless charger alsnog in te laten bouwen en coderen, vrees er echter voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
DjCoke schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:53:
[...]

-O- -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
sevalo schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:30:
[...]

Ja, was niet bedoeld als een “kijk naar mij”, maar ik hoop gewoon dat het bij mij klopt.

Ik kreeg een screenshot door en bevestiging dat alles er op zat wat ik toen getekend heb (dus die draadloos laden, HK etc). De lendensteun voor passagier was op de offerte er al uit.

Het is ook een voorraad model. Status 155 momenteel. Verwachte leveringsdatum op de screenshot staat op 04/01 in BE.

Met het warm worden van de gsm, hopelijk niet. Bij mijn 5 viel dat mee vond ik, dus ik hoop op hetzelfde.
Gebruik van de draadloze lader gaat bij mij gepaard met iedere keer een "piep"aangezien op een bepaalde manier hij iedere keer Apple Pay aanzet. Volgens de dealer Apple Pay verwijderen probleem was op de Iphone 12 en nu ook op de 13. Probleem is ook dat ik iedere keer alles moet vernieuwen in de BMW app wat super irritant is want je moet iedere keer naar je auto voor code en natuurlijk altijd als je wilt laden.

Gebruik de app van BMW maar wat is deze summier. Je kan laadsnelheid niet zien alleen de tijd en hij stond per ongeluk nog op 80% laden ivm snelladen. Moet dan weer helemaal auto opstarten en aanpassen zodat hij in de ochtend op 100% staat.

Auto rijdt goed maar software is zelfde als op mijn 6 jaar oude X3 ;w ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardSw
Heeft iemand al iets meer info over de voortgang mbt de leverstop van de IX3?
Wat er nu exact aan de hand is en wat er vanuit BMW aan gedaan wordt op welke termijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
GerardSw schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:00:
Heeft iemand al iets meer info over de voortgang mbt de leverstop van de IX3?
Wat er nu exact aan de hand is en wat er vanuit BMW aan gedaan wordt op welke termijn ?
Volgens mij had ik al een update gegeven hierover...

BMW is al 2 weken in overleg met de RDW om de auto's dit jaar nog op kenteken te krijgen(had verwacht dat dat inmiddels wel geregedl was), levering dit jaar is onmogelijk. moeten +- 500 auto's volledig batterij pack vervangen worden. Ik moest al rekening houden met levering Februari maar waarschijnlijk pas Maart volgend jaar. Vandaar dat ik hem mocht annuleren en dus een LCI heb weten te bemachtigen die week 48 binnen komt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Stefan© schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:09:
[...]

Voor de pre-facelift X3 zijn er talloze (Chinese) aftermarket oplossingen die er op het plaatje best netjes uitzien. Ze maken gebruik van de USB poort aan de rechterkant van het 'bakje' of van de 12v aansluiting bij de bekerhouder.

Weet iemand misschien of deze ook in de LCI (iX3) passen?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[YouTube: 2018 BMW X3 X4 Phone Charger, BMW Accessories Wireless Charging Demo Video]

[YouTube: CarQiWireless Wireless Phone Charger Pad for BMW wireless charging X3 X4 2018 2019 2020]
Op XBimmers is inmiddels de eerste ervaring gedeeld met een aftermarket wireless charger op een LCI model. Het lijkt er op dat de pasvorm niet is veranderd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGmivz05soz3fzRS1AQy3UIuFr0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/weOO4dB8jk7WuHoSrCVQtlFj.jpg?f=user_large

In de afbeelding hier boven gaat het om dit artikel op AliExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Dat ziet er wel serieus goed uit. Jammer alleen dat alie tegenwoordig een stuk duurder is ivm btw afdracht en handling kosten.
Pagina: 1 ... 5 ... 92 Laatste