Toon posts:

Het grote BMW iX3 Topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• BatW
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18-09 14:48
Stefan.nl schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:22:
[...]

Je weet zeker dat het om een 11kW laadpunt gaat? 3,7kW is namelijk gelijk aan 1-fase 230V/16A. Bij load balancing biedt de laadpaal minder stroom (minder ampere) aan richting de auto. Bij 3-fase 230V/6A hou je alsnog iets van 4kW over. Je hebt wel een 3-fasige laadkabel gebruikt? :P

In mijn vorige auto (Tesla M3) kon ik zien hoeveel fasen er gebruikt werden voor het laden. Toont de iX3 dat ook op het dashboard?
Volgens de info is het een 11kw laadpaal. Ik heb de kabel niet opengemaakt maar hoop dat alles is aangesloten :+ Heb nog niet gekeken of dat zichtbaar is eigenlijk gewoon aangesloten en op slot gedaan en thuis kijk ik op de app en zag de tijd.

• BatW
Thanis schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:43:
Bij mij komt de laad voorspelling altijd positiever uit in de realiteit. Vandaag nog … 11kW laadpaal (ik heb dan een goeie 10,8kW constant). App zegt 100% om 16:04, maar om 15:36 al berichtje dat de auto volgeladen was.
Ga eens andere paal kiezen want deze staat er al jaren en valt van roest uit elkaar. Ga eens een nieuwe zoeken en proberen in de straat achter ons. Mijn gemeente had eerst Allegro maar nu alles van Engie dus zal die gaan proberen.

• fluppie007
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19:10
Berichtje van Leaseplan BE gehad dat we hem 7 maart mogen verwachten. Was de 8e september ingeboekt door de dealer bij BMW.

• TonCoronel
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17:47
Helaas net een telefoontje van de afleverende dealer. De auto is onderweg naar onze vestiging maar er is een uitlevering stop op de auto. Vanwege een melding "Replace Cel module" echter is er geen oplossing voor en onbekend wanneer dit opgelost kan worden. Helaas dus niet 1 Oktober de auto ophalen. Of het dit jaar nog opgelost gaat worden is niet bekend bij de dealer.

iRacing Profiel

• Klinkschakel
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 15:53
TonCoronel schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:50:
Helaas net een telefoontje van de afleverende dealer. De auto is onderweg naar onze vestiging maar er is een uitlevering stop op de auto. Vanwege een melding "Replace Cel module" echter is er geen oplossing voor en onbekend wanneer dit opgelost kan worden. Helaas dus niet 1 Oktober de auto ophalen. Of het dit jaar nog opgelost gaat worden is niet bekend bij de dealer.
Blijft een beetje vaag. Zeker omdat ze geen oplossing hebben.
Sterkte!

• TonCoronel
Tjah gelijk afspraak met de dealer gemaakt dat als ze niet kunnen leveren dit jaar dat ik hem ook niet meer afneem. Hoop dat er snel duidelijkheid komt zodat ik anders een andere voorraad auto wel ergens kan oppikken dit jaar nog, eventueel toch maar een ID4, Q4 of Enyaq.

iRacing Profiel

• Klinkschakel
Ging de dealer mee in het voorstel? Ik zit aan hetzelfde te denken alleen neem ik dan een iX3 voorraad/demo.

Maar weet niet of de leasemaatschappij erin mee wil. En voorlopig staat de mijne nog op december uitleveren.

• Klinkschakel
Bedankt.
The BMW iX3 models affected by this recall were manufactured between 22 July 2019 and 6 May 2021.

Dit geeft meer duidelijkheid mbt dit soecifieke geval dan.

• BatW
BatW schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:23:
[...]

Ga eens andere paal kiezen want deze staat er al jaren en valt van roest uit elkaar. Ga eens een nieuwe zoeken en proberen in de straat achter ons. Mijn gemeente had eerst Allegro maar nu alles van Engie dus zal die gaan proberen.
Na hoop zoeken ben ik eruit als "dummie EV"rijden. De IX3 staat standaard op max 6 amp en laadbeveiliging aan. Ik heb hem nu staan op 32 amp en natuurlijk laadbeveiliging aangelaten en nu wel 11kw 8)7 8)7 8)7

• Thanis
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 10:35
Klinkschakel schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:25:
[...]

Bedankt.
The BMW iX3 models affected by this recall were manufactured between 22 July 2019 and 6 May 2021.

Dit geeft meer duidelijkheid mbt dit soecifieke geval dan.
Mijne is op 26/4/2021 geproduceerd, maar ik heb hier niets van vernomen. Misschien dealer ff contacteren ?

Who the f**k is General Failure and why is he reading my disk ?

• Klinkschakel
Thanis schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:35:
[...]

Mijne is op 26/4/2021 geproduceerd, maar ik heb hier niets van vernomen. Misschien dealer ff contacteren ?
Dat kan nooit kwaad. Mss hebben ze het gecorrigeerd bij uitlevering?

• Knutselwout
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 19:03
Ik heb net trouwens de bevestiging van de dealer gekregen dat er 5 jaar pechhulp bij inbegrepen zit. Dit is dus niet iets wat je extra bij hoeft te verzekeren via je eigen verzekering of ANWB etc.

Verder nog het volgende: De auto wordt geleverd met een mode 3 kabel (voor publiek laden) en een noodlaadkabel voor 240 volt (gewoon stopcontact aansluiting). Die flexible fast charger is dus extra.

[Voor 34% gewijzigd door Knutselwout op 18-09-2021 21:15]

• DjCoke
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:35
Knutselwout schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:05:
Ik heb net trouwens de bevestiging van de dealer gekregen dat er 5 jaar pechhulp bij inbegrepen zit. Dit is dus niet iets wat je extra bij hoeft te verzekeren via je eigen verzekering of ANWB etc.

Verder nog het volgende: De auto wordt geleverd met een mode 3 kabel (voor publiek laden) en een noodlaadkabel voor 240 volt (gewoon stopcontact aansluiting). Die flexible fast charger is dus extra.
Klopt die flexible fast charger wordt in sommige landen met een voucher uitgeleverd. Als je hem wilt hebben, want hij is handiger, dan een wallmount unit, kun je hem in Duitsland bestellen. Je kunt namelijk op vakantie of op plekken waar ze kracht stroom hebben, gewoon laden, want je hebt je eigen aansluiting op de grid. Het enige wat je moet hebben is een stopcontact. Heb je enkel 220, dan klik je de andere kabel erop.

En je hebt een wallplaat waardoor je hem thuis gewoon kunt ophangen als een wallmounted aansluiting. Je klikt hem er dan op.

• Knutselwout
DjCoke schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:29:
[...]

Klopt die flexible fast charger wordt in sommige landen met een voucher uitgeleverd. Als je hem wilt hebben, want hij is handiger, dan een wallmount unit, kun je hem in Duitsland bestellen. Je kunt namelijk op vakantie of op plekken waar ze kracht stroom hebben, gewoon laden, want je hebt je eigen aansluiting op de grid. Het enige wat je moet hebben is een stopcontact. Heb je enkel 220, dan klik je de andere kabel erop.

En je hebt een wallplaat waardoor je hem thuis gewoon kunt ophangen als een wallmounted aansluiting. Je klikt hem er dan op.
Ja, maar je kunt hem toch ook gewoon in Nederland bestellen toch? Althans de dealer liet weten na te vragen wat de prijs is.

• DjCoke
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:35
Ik heb hem niet kunnen bestellen in Nederland, maar misschien dat de dealer het wel kan

• TonCoronel
Nog niks gehoord verder van de dealer helaas.

Wel op de BMW site(van Belgie) zelf even mijn chassis nummer ingevuld, je krijgt dan de volgende melding te zien:

Daar kan ik verder geen info over vinden helaas.

Volgens de RDW is er 1 terugroepactie bekend voor de iX3, echter ga ik er vanuit dat dit een ander probleem is, dit betreft namelijk een software aanpassing. Volgens mij is dit het probleem dat @Louisinho aanhaalde.

[Voor 41% gewijzigd door TonCoronel op 21-09-2021 09:10]

iRacing Profiel

• jeremy65
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:34
Mijn dealer vertelde begin vorige week dat BMW nog steeds niet kan of wil zeggen hoe ze dit probleem met het batterijpakket gaan aanpakken. Het lijkt er op dat van een aantal auto's het pack vervangen moet worden voordat ze uitgeleverd mogen worden. Maar welke auto's waar wanneer aan de beurt zijn...

Ook op het Duitstalige forum motortalk.de meldt iemand in de "iX3 Wartezimmer" zijn iX3 niet geleverd te krijgen wegens issues met het batterijpakket:
Meiner steht seit KW37 beim Händler und darf nicht ausgeliefert werden. Aussage des Händlers: „irgendwas an der Hochvoltbatterie“. Mehr dürfen oder können sie nicht sagen. Bestellt im Februar.
https://www.motor-talk.de...mer-t6980182.html?page=21

• Stefan.nl
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:12

Stefan.nl

Toet toet

Inmiddels komen er wat meer bewegende beelden online van de iX3 2022 (LCI).

Beelden van de IAA 2021 Munchen (Carbonschwarz):

Beelden uit China, opvallend is de lichte hemelbekleding. Deze is in NL niet te krijgen.

Xbox Live: Bammetje

• Ix3
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 08:02
Hier hetzelfde. Maart besteld, mei productie, begin augustus is de iX3 bij de dealer aangekomen. En nu uitleverstop.

Het betreft de STOP021582. Hier de info (die ik met moeite heb weten te achterhalen).

Goedemiddag dames, heren,

Hierbij willen wij u informeren over een afleverstop (STOP021582)
Tijdens de productie van de hoogspannings celmodules ontstond er een koudsoldeerpunt in het celcontactsysteem. Hier worden alleen soldeerpunten van de codeerweerstand en een van de temperatuursensoren beinvloed Bij het losraken van een soldeerpunt kunnen de volgende fouten optreden: Codeerweerstand: - Rode check control melding
Temperatuursensoren: - Bij één of twee losgeraakte soldeerpunten is er slechts een
foutgeheugeninvoer.- Bij drie of meer opgeloste soldeerpunten (in drie hoogspanningcelmodules) wordt het hoogspanningssysteem ongemerkt uitgeschakeld, waardoor het voertuig langzaam uitrolt. Het voertuig strandt.

Opmerking
Deze verstrekte informatie is slechts een voorinformatie, het uiteindelijke document kan anders zijn.

Het is niet toegestaan de betrokken BMWs af te leveren, ook is het niet toegestaan deze voertuigen te retailen. Een kentekenaanvraag is momenteel dan ook geblokkeerd.

Betreft wereldwijd een korte productieserie uit mei 2021. Schijnt dat dit v/a W48 opgelost kan worden…..

• Insidio2
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:44
Ix3 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:28:
Hier hetzelfde. Maart besteld, mei productie, begin augustus is de iX3 bij de dealer aangekomen. En nu uitleverstop.

Het betreft de STOP021582. Hier de info (die ik met moeite heb weten te achterhalen).

Goedemiddag dames, heren,

Hierbij willen wij u informeren over een afleverstop (STOP021582)
Tijdens de productie van de hoogspannings celmodules ontstond er een koudsoldeerpunt in het celcontactsysteem. Hier worden alleen soldeerpunten van de codeerweerstand en een van de temperatuursensoren beinvloed Bij het losraken van een soldeerpunt kunnen de volgende fouten optreden: Codeerweerstand: - Rode check control melding
Temperatuursensoren: - Bij één of twee losgeraakte soldeerpunten is er slechts een
foutgeheugeninvoer.- Bij drie of meer opgeloste soldeerpunten (in drie hoogspanningcelmodules) wordt het hoogspanningssysteem ongemerkt uitgeschakeld, waardoor het voertuig langzaam uitrolt. Het voertuig strandt.

Opmerking
Deze verstrekte informatie is slechts een voorinformatie, het uiteindelijke document kan anders zijn.

Het is niet toegestaan de betrokken BMWs af te leveren, ook is het niet toegestaan deze voertuigen te retailen. Een kentekenaanvraag is momenteel dan ook geblokkeerd.

Betreft wereldwijd een korte productieserie uit mei 2021. Schijnt dat dit v/a W48 opgelost kan worden…..
Blij dat het euvel eindelijk een naam gekregen heeft, en er hopelijk binnenkort onder die term wat google search results opduiken met details.
De dealer gaf bij mij ook aan dat het december zou zijn tegen dat ze een oplossing zouden hebben.
Hoogstwaarschijnlijk gaat het dus over hetzelfde probleem.

wel straf dat BMW hier 6 maanden voor nodig heeft om dit op te lossen.

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20:33
Knutselwout schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:52:
Ik heb vandaag een proefrit gehad in eentje die het M pakket had. Volgende week heb ik nog een proefrit in de EQC, maar ik moet wel erg onder de indruk raken wil ik niet gaan voor de iX3. Ik heb nu een "gewone" X3 dus wellicht dat ik niet erg objectief ben. In ieder geval moet er het M pakket op want nu ik weet hoe het er uitziet kan ik me een iX3 zonder niet meer voorstellen. Alleen is het een duur grapje van 8000 euro bij de dealer, maar bij BMWmpakket.nl krijg je het gelukkig "al" voor 5000.
Het lastige voor de iX3 is dat er diffusor gemaakt moet worden zonder uitlaat. De mpakket bumpers worden van de normale x3 geleend. Neem rond oktober nogmaals contact op omdat dan ongeveer de iX3 officieel met mpakket uitkomt. Of stuur me dan een dm ;)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Knutselwout
Morpheusk schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:16:
[...]

Het lastige voor de iX3 is dat er diffusor gemaakt moet worden zonder uitlaat. De mpakket bumpers worden van de normale x3 geleend. Neem rond oktober nogmaals contact op omdat dan ongeveer de iX3 officieel met mpakket uitkomt. Of stuur me dan een dm ;)
Zit die diffuser er nu dan niet op?

• Skiwi222
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 12:07
Morpheusk schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:16:
[...]

De LCI facelift is toch al standaard met M pakket?

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20:33
Skiwi222 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:08:
[...]

De LCI facelift is toch al standaard met M pakket?
Dat klopt, maar de PRE LCI is nooit met M-Pakket geleverd, daarom leende je die van de het normale G8 platform. Dan moet je alleen je diffusor aanpassen omdat je geen uitlaten hebt. Daarom zie je ook verschillende "m diffusor" oplossingen bij de PRE LCI.

Zodra de onderdelen voor de LCI uitkomen is het makkelijker om deze om te bouwen naar een m-pakket.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee