Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-05 23:07
Zaterdag mijn auto opgehaald en maandagochtend vroeg direct naar Frankrijk gereden. Vooraf via ABRP de route uitgestippeld en via de BMW app telkens het volgende IONITY station ingeladen in de navigatie. Reis perfect verlopen. Gemiddeld verbruik van 21.6 kWh en net geen 12 uur over gedaan (~980 km). Ik heb overal de maximale snelheid aangehouden en een paar keer flink ‘gas’ gegeven als we dicht bij de volgende lader waren. Reis met vrouw en klein kind, auto helemaal vol geladen. IONITY werkte perfect, soms laadtag even opnieuw aanbieden, maar direct daarna aan de gang met laden met hoge snelheden conform laadcurve. Range die de auto aangeeft is pessimistisch heb ik geleerd. Voordat wij bij een stop klaar waren met koffie scoren, benen strekken en nieuwe luier omdoen bij de kleine waren we alweer klaar om te gaan. Het kan denk ik nog een stukje sneller, maar had zeker de eerste keer maar wat marge gehouden. Nu met de granny charger op de camping langzaam volladen.

Auto rijdt verder heerlijk en heel gemakkelijk. De combi met automatisch afstand houden en lane assistent werkt erg goed na een korte gewenningsperiode. Je moet bijv. tijdig van baan wisselen omdat de auto anders gaat inhouden tov zijn voorganger. Verder zitten de stoelen heerlijk en is het heerlijk rustig in de auto, zeker bij goed asfalt. Al met al een zeer goede eerste ervaring met de iX3 en elektrisch rijden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_sjhn1v8ai7_VtUk5bfDTdMpuk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/taIJ5Z1pAaT1oJrLkyJLxi7s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eh6tjPDTQWeusnz8EOMzDD5Qlhg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yhGCiCr1E3m2UGWPnbs8nwZ1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2Uj-OXrh6UBfUKlCE2KuBvyW1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJY9i9rsbjevSvabmLLwszFB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1p1ghoAD5oxSW8-G-AALcnlW-sM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcZAMM2UFuIlafC5XmKgVYPS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0eREd-g5c911m-VooR5q6IoaeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usfexMILLGZ0EayUP6P7ErIN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pKFQ74ktlIqdykmUo1cgFNpO6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ObWVRIFqFEWhqgfjE8yNEFzN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6Uw2F26uzYBZ7KG7_Hn_qK-zKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j7A1cQW7HlFaCN0tefWWcb2k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-04 00:20
Ik weet niet of je laadt via BMW pas, maar die is 1 jaar gratis en krijg je super goede prijs per kWh bij IONITY ook in het buitenland. Het IONITY abonnement is inbegrepen voor 1 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
DjCoke schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:51:
Ik weet niet of je laadt via BMW pas, maar die is 1 jaar gratis en krijg je super goede prijs per kWh bij IONITY ook in het buitenland. Het IONITY abonnement is inbegrepen voor 1 jaar
Ik heb een laadpas van mijn werk die het overal doet in Europa en mij niets extra’s kost. Ik ben van het snelste/makkelijkste uitgegaan en heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoeveel het kost 🙈.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 23:11
Groentenman schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:09:
Zaterdag mijn auto opgehaald en maandagochtend vroeg direct naar Frankrijk gereden. Vooraf via ABRP de route uitgestippeld en via de BMW app telkens het volgende IONITY station ingeladen in de navigatie. Reis perfect verlopen. Gemiddeld verbruik van 21.6 kWh en net geen 12 uur over gedaan (~980 km). Ik heb overal de maximale snelheid aangehouden en een paar keer flink ‘gas’ gegeven als we dicht bij de volgende lader waren. Reis met vrouw en klein kind, auto helemaal vol geladen. IONITY werkte perfect, soms laadtag even opnieuw aanbieden, maar direct daarna aan de gang met laden met hoge snelheden conform laadcurve. Range die de auto aangeeft is pessimistisch heb ik geleerd. Voordat wij bij een stop klaar waren met koffie scoren, benen strekken en nieuwe luier omdoen bij de kleine waren we alweer klaar om te gaan. Het kan denk ik nog een stukje sneller, maar had zeker de eerste keer maar wat marge gehouden. Nu met de granny charger op de camping langzaam volladen.

Auto rijdt verder heerlijk en heel gemakkelijk. De combi met automatisch afstand houden en lane assistent werkt erg goed na een korte gewenningsperiode. Je moet bijv. tijdig van baan wisselen omdat de auto anders gaat inhouden tov zijn voorganger. Verder zitten de stoelen heerlijk en is het heerlijk rustig in de auto, zeker bij goed asfalt. Al met al een zeer goede eerste ervaring met de iX3 en elektrisch rijden.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor je verslag! Overigens is mijn “ix3” inmiddels dik op tijd aangekomen bij dealer inclusief alle chips en dus opties. Wellicht goed nieuws voor de wachtende onder ons. (Nu wachten op de einddatum van m’n huidige leasecontract :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-05 06:49
Ik ga de dealer vandaag eens benaderen, wellicht staat mijn auto inmiddels ook bij de dealer dan, die gaf aan half september, maar ik neem aan dat er niet 25 verschillende schepen met iX3 naar Nederland zijn gekomen, maar dat 'de' lading iX3 die ergens rond September zouden komen dus wellicht nu geleverd zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-05 15:11
@Groentenman 4x geladen om uiteindelijk 900km te doen en ongeveer 2u extra moeten incalculeren...
Dat valt nog enigzins mee lijkt me, nee?

Dat overzicht van de laadgeschiedenis, vind je dat terug in de app van ionity of...?

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
spekmaster schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:27:
Betreft de Drive record krijg ik net de info van een andere ix3 rijder.
Hij kan dit via zijn app activeren, staat nu nog niet aan.
De prijzen zijn maandelijks, jaarlijks of eenmalig afkopen voor 299
En dat laatste is dus precies de optie prijs die ze er nu in de config wel bij hebben gezet.

Het zit er dus op. Alleen nog niemand met ervaring hiermee (wat je allemaal kan zien, hoelang de opslag is, etc..)
Ga de dealer eens bellen want heb nog een tegoedbon voor de stoelverstelling tegoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Groentenman schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:09:

Auto rijdt verder heerlijk en heel gemakkelijk. De combi met automatisch afstand houden en lane assistent werkt erg goed na een korte gewenningsperiode. Je moet bijv. tijdig van baan wisselen omdat de auto anders gaat inhouden tov zijn voorganger. Verder zitten de stoelen heerlijk en is het heerlijk rustig in de auto, zeker bij goed asfalt. Al met al een zeer goede eerste ervaring met de iX3 en elektrisch rijden.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Flink verschil in de prijzen zijn voor opladen ondanks allemaal bij zelfde Ionity palen. Ik zie 41 cent tot 65 cent per kw. Ik let ook nooit op want is een lease auto maar wel flinke verschillen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Josken
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-06-2024
Ivm alle iX3-leveringen in BE is er momenteel een issue aldus de dealer waar ik bestelde begin maart. (Versie inspiring zonder noemenswaardige opties) Mijn wagen is al 3 weken in voorraad echter moet er een module vervangen worden en een software-update doorgevoerd worden…
Hier het laatste bericht van heden van de dealer :

Wij wachten nog steeds op nieuws van BMW mbt de module die vervangen moet worden en wat we precies als herstelling moeten ondernemen.
BMW blokkeert de levering, en dat moeten we respecteren, maar zegt ons momenteel (nog) niet wat we precies moeten doen.
Vermoedelijk zijn ze langs hun kant dit verder aan het uitzoeken.

Van zodra er meer nieuws is, leest u het meteen.

—->
Afwachten dus, iemand die nog dezelfde melding kreeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
piripi schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:58:
@Groentenman 4x geladen om uiteindelijk 900km te doen en ongeveer 2u extra moeten incalculeren...
Dat valt nog enigzins mee lijkt me, nee?

Dat overzicht van de laadgeschiedenis, vind je dat terug in de app van ionity of...?
Het is me zeker meegevallen. ABRP gaf 11 uur aan dus maar uurtje extra. Helemaal met kinderen moet je geen haast hebben. De app die dit verassend genoeg bij hield is EV charging van Newmotion. Hieraan heb ik mijn laadtag gekoppeld en schijnbaar houdt die dit bij in de achtergrond. Verder geen idee of de prijzen kloppen, maar het verschil tussen de verschillende stops viel mij ook al op. Misschien heeft het met het tijdstip of hoeveelheid geladen kW te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
Groentenman schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:21:
[...]

Het is me zeker meegevallen. ABRP gaf 11 uur aan dus maar uurtje extra. Helemaal met kinderen moet je geen haast hebben. De app die dit verassend genoeg bij hield is EV charging van Newmotion. Hieraan heb ik mijn laadtag gekoppeld en schijnbaar houdt die dit bij in de achtergrond. Verder geen idee of de prijzen kloppen, maar het verschil tussen de verschillende stops viel mij ook al op. Misschien heeft het met het tijdstip of hoeveelheid geladen kW te maken.
Dit heeft vooral te maken met de verschillende prijzen per land, Wellin is in België. Ook heeft Frankrijk de narigheid om naast de kwh de tijd in rekening te brengen per minuut. Ik zag deze prijzen ook en dat is erg hoog.

Via ionity abbo van BMW zijn de prijzen als volgt voor IONITY:
Nederland: 0,22 cent per kwh
België: 0,28 cent per kwh
Frankrijk: 0,30 cent per kwh

Ik snap dat de leaserijder geen boodschap heeft hieraan :P maar dit zijn veel betere prijzen dan ik zover heb kunnen zien via andere laadpassen

overigens is AC in nederland 0,27 cent per kwh ongeacht of de aanbieder meer vraagt, en DC laden anders dan ionity slechts 0,45 cent. Geen roamingskosten what zo ever. Ik heb geen aandelen in die laadpas, maar heb er geen gevonden die goedkoper is. En een jaar lang gratis bij aanschaf van jullie ix3.

Daarna abbo voor AC laden en DC: 4,99 per maand en IONITY plus: 13 euro per maand
Ik heb het uitgerekend en alleen al voor de AC laadmomenten ga ik bij mij thuis geen laadpaal hangen. Ik heb op het werk 10 laadpunten staan die ik gewoon kan tappen ad 0,27 cent.

Maar misschien reken ik verkeerd (ben jurist en die kunnen niet rekenen) dus ik wordt graag gecorrigeerd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiX3-burger
  • Laatst online: 13-05 11:37
Josken schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:28:
In mijn geval werd de wagen met basis configuratie bij Arval besteld half April. Geschatte leverdatum staat nog steeds half oktober maar de status nog steeds op "in expectation of production". Geen idee wat er van te verwachten dus.

Over de LCI die ik toch liever zou hebben zal ik maar niet beginnen klagen :)

• spekmaster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-04 16:20
Is het vreemd om bij het ophalen van mijn nieuwe iX3 gelijk een iX3 LCI te bestellen? 8)
Of gaat me dat echt gewoon 10K of meer kosten over pak m beet 6 maanden... (High Ex inruil tegen een LCI M-sport)

Gewoon een vraag hoor... ;)

• spekmaster
BatW schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:31:
[...]

Ga de dealer eens bellen want heb nog een tegoedbon voor de stoelverstelling tegoed :)
d:)b

• spekmaster
Stefan© schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:38:
[...]

Op deze video is te zien hoe het werkt. Exporteren is dus mogelijk.
Bedankt voor het filmpje!

Dit roept ook weer nieuwe vragen op:
Volgens instructie moet elke rit handmatig gestart worden, dat zou ik graag automatisch zien.

Bij een ongeluk kan je instellen vanaf hoever ervoor je terug wil zien, dus er wordt wel degelijk automatisch gestart met opnemen. En wat is een ongeluk? Een mus tegen je voorruit? Airbags rond je oren?

We gaan het snel genoeg maar eens uitgebreid testen... :)

*edit: met testen bedoel ik niet het bepalen van wat wel of geen ongeluk is :+

[ Voor 6% gewijzigd door spekmaster op 26-08-2021 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 23:11
spekmaster schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:13:
Is het vreemd om bij het ophalen van mijn nieuwe iX3 gelijk een iX3 LCI te bestellen? 8)
Of gaat me dat echt gewoon 10K of meer kosten over pak m beet 6 maanden... (High Ex inruil tegen een LCI M-sport)

Gewoon een vraag hoor... ;)
Ook met m’n dealer over gehad.. die vond het geen probleem om die Lci voor me te bestellen en huidige order te annuleren (ging ie toch wel verkopen ivm gunstige bijtelling 2021 vs 2022).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
spekmaster schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:37:
[...]

Bedankt voor het filmpje!

Dit roept ook weer nieuwe vragen op:
Volgens instructie moet elke rit handmatig gestart worden, dat zou ik graag automatisch zien.

Bij een ongeluk kan je instellen vanaf hoever ervoor je terug wil zien, dus er wordt wel degelijk automatisch gestart met opnemen. En wat is een ongeluk? Een mus tegen je voorruit? Airbags rond je oren?

We gaan het snel genoeg maar eens uitgebreid testen... :)

*edit: met testen bedoel ik niet het bepalen van wat wel of geen ongeluk is :+
Begreep van de dealer dat je de optie niet kan activeren op de pre-facelift IX3. Vraag me niet waarom maar schijnt alleen vanaf LCI 7 te werken en dat heeft deze versie niet. Welke versie heeft de IX3 dan eigenlijik want kan het nergens terugvinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
DjCoke schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:01:
[...]

Dit heeft vooral te maken met de verschillende prijzen per land, Wellin is in België. Ook heeft Frankrijk de narigheid om naast de kwh de tijd in rekening te brengen per minuut. Ik zag deze prijzen ook en dat is erg hoog.

Ik snap dat de leaserijder geen boodschap heeft hieraan :P maar dit zijn veel betere prijzen dan ik zover heb kunnen zien via andere laadpassen

overigens is AC in nederland 0,27 cent per kwh ongeacht of de aanbieder meer vraagt, en DC laden anders dan ionity slechts 0,45 cent. Geen roamingskosten what zo ever. Ik heb geen aandelen in die laadpas, maar heb er geen gevonden die goedkoper is. En een jaar lang gratis bij aanschaf van jullie ix3.

Daarna abbo voor AC laden en DC: 4,99 per maand en IONITY plus: 13 euro per maand
Ik heb het uitgerekend en alleen al voor de AC laadmomenten ga ik bij mij thuis geen laadpaal hangen. Ik heb op het werk 10 laadpunten staan die ik gewoon kan tappen ad 0,27 cent.

Maar misschien reken ik verkeerd (ben jurist en die kunnen niet rekenen) dus ik wordt graag gecorrigeerd >:)
Je zit er 6 keer factor 100 naast... 0,30ct is niet hetzelfde als 0,30 euro...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
DjCoke schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:01:
[...]

Je kan goed rekenen en het klopt als je overal 0,XX weglaat want is bv 22 cent :) Voor leaserijders is het natuurlijk kosteloos al heb ik geen idee welke laadpas ik ga krijgen?. Ik heb wel een laadpaal voor vorige EV en voordeel is dat je auto kan voorverwarmen wat natuurlijk heerlijk is in de winter maar ook voor verbruik want auto is al op temp bij wegrijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
BatW schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:03:
[...]

Je kan goed rekenen en het klopt als je overal 0,XX weglaat want is bv 22 cent :) Voor leaserijders is het natuurlijk kosteloos al heb ik geen idee welke laadpas ik ga krijgen?. Ik heb wel een laadpaal voor vorige EV en voordeel is dat je auto kan voorverwarmen wat natuurlijk heerlijk is in de winter maar ook voor verbruik want auto is al op temp bij wegrijden :)
Ah ja, dat eerste is een facepalm en dat laatste zit zeker wat in.

Ik heb nu de mobiele laadpaal die wij in Nederland niet krijgen van bmw gekocht via een Duitse dealer.
https://youtu.be/eP2v8eHf5Cc

Ik heb dan ook de 3fase aansluiting erbij gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 150119

BatW schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:57:
[...]

Begreep van de dealer dat je de optie niet kan activeren op de pre-facelift IX3. Vraag me niet waarom maar schijnt alleen vanaf LCI 7 te werken en dat heeft deze versie niet. Welke versie heeft de IX3 dan eigenlijik want kan het nergens terugvinden?
De LCI en pre-LCI zijn (media) technisch aan elkaar gelijk. Ik kan de optie op mijn preLCI perfect inschakelen hoor.

Zowel de LCI als de preLCI zijn uitgerust met het iDrive7 systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-05 11:00
Anoniem: 150119 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:23:
[...]

De LCI en pre-LCI zijn (media) technisch aan elkaar gelijk. Ik kan de optie op mijn preLCI perfect inschakelen hoor.

Zowel de LCI als de preLCI zijn uitgerust met het iDrive7 systeem.
Gelukkig, begon me toch zorgen te maken.
De X3 is wel uitgeleverd pre-lci met een gestripte iDrive 7 heb ik begrepen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Correct de ICE X3 pre-LCI heeft een 'andere' versie van iDrive 7 dan de LCI. de iX3 daarentegen heeft de normale/volledige iDrive7, zowel LCI als pre-LCI. Er zijn geen plannen om de LCI later bij te werken naar iDrive8 wegens limitaties vanwege de schermgrootte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 06:53
Zojuist wokeby survey ingevuld voor de frunk.
Vragen o.a. of 47 liter voldoende is en of prijs 280 euro ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansen1999
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-04 07:32
Hoe doen jullie dat allemaal met bijtelling? Betalen jullie dat voor jullie ix3's of rijden jullie er niet prive mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Tot nu toe heb ik nooit een lease auto privé gereden maar ik zit er aan te denken om de iX3 wel privé te rijden. Moet daar dan wel helaas tot 1 Januari mee wachten omdat ik anders over dit hele jaar bijtelling moet gaan betalen, ook over mijn huidige leaseauto. Blijft een kromme regel van de belastingdienst dat je niet in een jaar mag switchen, zeker bij overgang naar een nieuwe auto.

Verder heb ik een bericht gehad van de dealer, "ja uw auto is in Nederland, staat op centraal terrein van BMW en komt waarschijnlijk eind September bij ons binnen". Verder geen toelichting waarom hij meer dan een maand bij BMW zelf moet blijven staan, gaan we nog maar even navragen.

Edit.
Blijkbaar is de dealer niet heel happig om wat moeite te doen het proces toe te lichten... auto wordt dus uitgesteld voor levering wat was afgesproken en dan krijg ik zo'n reactie op mijn vraag wat de reden is, waarom hij zo lang bij BMW Nederland staat etc, gewoon uit interesse.

Uw auto moet fysiek zijn bij de vestiging anders kan deze niet klaar gemaakt worden.
Dus wij zijn nu afhankelijk wanneer uw auto bij ons binnen komt!

Zodra uw auto fysiek bij ons binnen is kunnen wij concreet wat gaan plannen.

Fijne dag!

Ok... en bedankt... als hij alleen al zou aangeven dat ze echt geen zicht hebben op dat proces of wel een toelichting geven dan kan ik dat wel begrijpen, dit komt meer op mij over als 'zeik niet zo, je ziet wel wanneer je hem krijgt'. Maarja zal aan mij liggen omdat ik ongeduldig ben ofzo.

[ Voor 38% gewijzigd door TonCoronel op 30-08-2021 08:23 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Ik ga de auto bijtellen. Ik heb vroeger wel een auto alleen zakelijk gereden. Nu met de iX3 wellicht over een paar jaar weer. Onze kinderen worden ouder en gaan auto rijden, dus komt er ook een auto bij. Als de tweede auto (nu een Aygo) wat volwassener formaat krijgt, is het ook weer intressant om de bijtelling te laten vallen.

Geen idee van de procedure bij BMW NL, als het goed is, is 'mijn' iX3 geproduceerd vorige week. Met een 5 weken vaartijd en wat overlap, zou de auto eind october in NL moeten zijn? Uitlevering is December... dus ook hier een 'verloren' maand? Mijn laatste vorige auto's G31 of de Audi A4 waren na productie binnen een week of twee op de weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ter info ... 'mijn' iX3 was geproduceerd op 26 april en was pas begin juli terug aan land met uitlevering eind juli. Mijn dealer heeft altijd gezegd om voor China zo'n 12 weken te rekenen tussen productie datum en uitlevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-02 20:55
jansen1999 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:43:
Hoe doen jullie dat allemaal met bijtelling? Betalen jullie dat voor jullie ix3's of rijden jullie er niet prive mee?
Ik betaal de bijtelling :-)

jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesses
Vraagje, heeft iemand toevallig al ervaring met Android auto in de IX3?

Ik gebruik apple carplay icm een iphone xr. Ik moet zeggen dat dit erg instabiel is, maar ik verdenk voornamelijk de iphone omdat ik sowieso vind dat er best vaak apps vastlopen op dat ding. Naast carplay, deezer, communiceren en browsen doe ik er niet echt veel mee. Ik overweeg nu om gewoon weer terug te gaan naar Android maar wil wel graag weten of dit dan wel goed werkt.

jesse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Carplay is bij mij heel stabiel eigenlijk. Ik zou je iPhone eens resetten naar defaults ? Lijkt me nogal overdreven om enkel hiervoor naar Android te gaan.

Langs de andere kant, ik vermoed dat Android auto even goed werkt. Additioneel voordeel met Android is dat je ScreenMirroring (miracast) wél kan gebruiken om zo bvb Netflix te kijken op het middenscherm (ofzo ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesses
Anoniem: 150119 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:02:
Carplay is bij mij heel stabiel eigenlijk. Ik zou je iPhone eens resetten naar defaults ? Lijkt me nogal overdreven om enkel hiervoor naar Android te gaan.

Langs de andere kant, ik vermoed dat Android auto even goed werkt. Additioneel voordeel met Android is dat je ScreenMirroring (miracast) wél kan gebruiken om zo bvb Netflix te kijken op het middenscherm (ofzo ...)
Thanks! Ik ga dat meer eens proberen. Ik heb sowieso erg veel problemen met mn telefoon namelijk. Ja dat is ook overdreven:-)

Ik gebruik eigenlijk alleen deze iPhone omdat ik elke 2 jaar een telefoon gratis van mn werk krijg, eerlijk gezegd ben ik er nu, bijna twee jaar later nog steeds niet echt blij mee. Ik had hiervoor een Pixel en dat vond ik echt een veel betere telefoon (vooral stabieler). De macbook is wel top. Maar ja, ik ga nu wel heel erg offtopic :-)

jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
jansen1999 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:43:
Ik ga hem per 1/1/2022 in de bijtelling zetten kost me wel 500 euro per maand maar verwacht dat we minder in onze andere auto gaan rijden waarin we 100 euro p/w aan benzine in doen. Normaal 5 dagen p/w naar kantoor en nu maar 2 dagen dus hoop dat we wat kunnen besparen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louisinho
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-04 09:22
Ik heb mijn leaseauto's altijd privé gereden, deze dus ook. Ik heb nog wel even overwogen om een vakantieauto regeling erbij te nemen, maar ik investeer liever in wat meer luxe en neem de gok dat laden tijdens vakantieritten mee gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekmaster
TonCoronel schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:01:
Tot nu toe heb ik nooit een lease auto privé gereden maar ik zit er aan te denken om de iX3 wel privé te rijden. Moet daar dan wel helaas tot 1 Januari mee wachten omdat ik anders over dit hele jaar bijtelling moet gaan betalen, ook over mijn huidige leaseauto. Blijft een kromme regel van de belastingdienst dat je niet in een jaar mag switchen, zeker bij overgang naar een nieuwe auto.
Heel krom ja, ik zit daar dus ook mee. Rij nu niet prive met huidige auto en dus maar wachten tot 2022...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-04 16:12
Hoe zit het met de Connected Drive Services? Ik heb gelezen dat dat inbegrepen is maar het is me niet duidelijk of dat tijdelijk is of voor altijd. Daarnaast is het mogelijk om extra diensten bij te kopen zoals de drive recorder (https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/Base_Drive_Recorder_nl) en zelfs een Spotify-achtige dienst (https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/Base_OE_Voucher_nl). Zijn bepaalde diensten al geactiveerd zoals BMW Online, Real Time Traffic Information, kaartenupdates, etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-05 20:35
Knutselwout schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:42:
Hoe zit het met de Connected Drive Services? Ik heb gelezen dat dat inbegrepen is maar het is me niet duidelijk of dat tijdelijk is of voor altijd. Daarnaast is het mogelijk om extra diensten bij te kopen zoals de drive recorder (https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/Base_Drive_Recorder_nl) en zelfs een Spotify-achtige dienst (https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/Base_OE_Voucher_nl). Zijn bepaalde diensten al geactiveerd zoals BMW Online, Real Time Traffic Information, kaartenupdates, etc?
Kan je vinden op hun website :

https://www.bmw.be/fr/sho...5#/portal/faq-and-support

Diverecorder bvb :
1 maand 15 euro
1 jaar 55 euro
3 jaar 130 euro
onbeperkt 299 euro

Ik was er eerst wat tegen maar achteraf gezien kan ik er wel mee leven.
Ik woon in een boerengat waar niks beweegt dus geen nood aan drivecorder.
Maar als in nu op vakantie ga kan het wel leuk zijn hem voor een maand te activeren.

Ook de active cruise control heb ik bewust voorlopig niet genomen op de nieuwe I4.
Ook deze kan je erna nog activeren, ik moet maar 2 dagen per week gaan werken en ik zie wel of die ooit een meerwaarde gaat hebben.
bij deze bespaart het ook op de kost van je omniumverzekering.

[ Voor 11% gewijzigd door Carman1971 op 31-08-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkyu_san
  • Laatst online: 07-09-2021
Ivm alle iX3-leveringen in BE is er momenteel een issue aldus de dealer waar ik bestelde begin maart. (Versie inspiring zonder noemenswaardige opties) Mijn wagen is al 3 weken in voorraad echter moet er een module vervangen worden en een software-update doorgevoerd worden…

Wij wachten nog steeds op nieuws van BMW mbt de module die vervangen moet worden en wat we precies als herstelling moeten ondernemen.
BMW blokkeert de levering, en dat moeten we respecteren, maar zegt ons momenteel (nog) niet wat we precies moeten doen.

—->
Besteld midden april 2021 > de wagen is de impressive versie, met trekhaak & verduisterde ruiten.
Zeer recent het bericht ontvangen dat de levering van 'nu' opschuift naar midden Januari 2022.
Een officiele reden heb ik nog niet ontvangen.
Geen idee of deze al (gedeeltelijk) geproduceerd werd of niet.

Als ik al de vorige reacties hier lees, dan is het wss wishfull thinking dat ze de laatste producties van het oude model nog willen omvormen naar het nieuwe LCI model (?) . Ik ga eens horen of er iets mogelijk is ... ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
ikkyu_san schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:49:
[...]

Besteld midden april 2021 > de wagen is de impressive versie, met trekhaak & verduisterde ruiten.
Zeer recent het bericht ontvangen dat de levering van 'nu' opschuift naar midden Januari 2022.
Een officiele reden heb ik nog niet ontvangen.
Geen idee of deze al (gedeeltelijk) geproduceerd werd of niet.

Als ik al de vorige reacties hier lees, dan is het wss wishfull thinking dat ze de laatste producties van het oude model nog willen omvormen naar het nieuwe LCI model (?) . Ik ga eens horen of er iets mogelijk is ... ...
Rond mei besteld (High Executive) en een lvertijd eind november gekregen. Productiedatum eind augustus. Er is wat geschoven maar niet meer dan twee weken. Gisteren gehoord dat de status 160 is bereikt (klaar met productie en gereed voor verzending), volgende status is 165 (op de boot), wat ze deze week verwachten. Dan kan in dec uitlevering gebeuren.

Kan je je dealer vragen van de productiestatus? Als de auto nog niet is geproduceerd zal je ws de LCI krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:50

—->
Idem hier. geleverd 23/08, laatste update ontvangen op 30/08:

Uw wagen is binnengekomen maar voorlopig mogen we van BMW nog niet leveren.
Er moet eerst een (software?)update gebeuren vooraleer we mogen leveren aan u maar we wachten nog op meer info van BMW.

Vandaag hebben we nog eens opnieuw gemaild naar BMW Belux wanneer we een oplossing mogen verwachten, ik houd u verder op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bizar ... welke update is dat dan. Want mijne is reeds geleverd (begin augustus) met software update uit Maart.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 150119 op 01-09-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Ik krijg dan het vermoeden dat dat de reden is dat de mijne dus ook niet uitgeleverd wordt. staat al een tijdje bij BMW Nederland op het terrein en de dealer verwacht hem pas eind September te krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertus70
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-01-2023
Hier ook dus..besteld half maart voor levering eind September. De auto is sinds half augustus in Nederland. Mijn dealer schrijft: "we zijn op dit moment in afwachting vanuit BMW NL om de extra controle op het accupakket uit te voeren. Helaas is nog niet duidelijk hoe te handelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeremy65
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Mijn half februari bestelde iX3 staat inmiddels bij de dealer. Die vertelde begin vorige week ook dat een controle aan het accupakket nodig is voor de auto kan worden afgeleverd. Hij wist niet wanneer dat gaat gebeuren en wie dat gaat doen: zijzelf of BMW NL. De oorspronkelijk afgeven afleverdatum was half september, maar de dealer verwacht niet dat die datum gehaald wordt.

Als je op internet zoekt naar "recall iX3" dan vind je alleen een verwijzing naar een recall/software update voor de battery management unit, voor alle iX3s die tot en met 6 mei 2021 gebouwd zijn. Die update kost 40 minuten en kan voor afleveren door de dealer worden uitgevoerd:
https://www.autoservicepr...y-management-unit-2911285. Dit betreft een softwarefout in het 12 volt systeem dat na een ongeval de waarschuwingslichten, de autoverlichting en de automatische noodoproep kan blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de Europese Facebook groep las ik dat er iemand te horen had gekregen dat zijn aflevering vermoedelijk 3 maand uitstel heeft wegens recall van een accu, wagen staat al wel op de parking bij de dealer. Verder nog geen details … ben benieuwd ! Ze mogen dus geen enkele auto uitleveren nu … auch !

• spekmaster
Ben benieuwd. Heb hem net 2 dagen, afgeleverd op 31 augustus. Heb hier niks over gehoord.
Zie dat het om modellen gaat geproduceerd tot 30 april 2021. Misschien is de mijne van daarna.
Kan ik dat ergens zien?

• Jerryboy1985
  • Laatst online: 25-01 09:25
Toch vreemde situaties dan. Mijn iX3 is besteld op 15/03/2021 met leveringsdatum 11/10/2021, collega besteld op 24/03/2021 met leveringsdatum 22/10/2021.

Collega heeft de zijne mogen ophalen op 17/08/2021, van de mijne nog steeds niets. Heb met de dealer gebeld en die wist niets van mogelijke problemen of leverstop.

• piripi
Jerryboy1985 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:27:
Toch vreemde situaties dan. Mijn iX3 is besteld op 15/03/2021 met leveringsdatum 11/10/2021, collega besteld op 24/03/2021 met leveringsdatum 22/10/2021.

Collega heeft de zijne mogen ophalen op 17/08/2021, van de mijne nog steeds niets. Heb met de dealer gebeld en die wist niets van mogelijke problemen of leverstop.
Hebben jullie identieke configuraties? Mogelijks leveringsproblemen met enige onderdelen van specifieke opties?

• Jerryboy1985
piripi schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:33:
[...]

Hebben jullie identieke configuraties? Mogelijks leveringsproblemen met enige onderdelen van specifieke opties?
Bijna identiek, enige verschil is dat ik een trekhaak heb en hij niet

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-05 16:34
Mijn dealer (BE) geeft aan dat hun gewoon alle iX3's uitleveren. Wist ook niks van een leverstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCdg_161Bz2bQV1j37UmI7q1SXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8LUMM6pKW9kvop6bdl7eQGeQ.jpg?f=fotoalbum_large

Kan iemand bevestigen dat in NL de charger wordt meegeleverd met de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Klinkschakel Die wordt eigenlijk nooit 'meegeleverd'. In sommige landen krijg je wel een 'voucher' om ofwel de charger kosteloos te krijgen, ofwel 400 EUR korting op een wallbox. Ik dacht dat men in NL die voucher niet kreeg .. best ff bij de dealer luisteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Anoniem: 150119 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:57:
@Klinkschakel Die wordt eigenlijk nooit 'meegeleverd'. In sommige landen krijg je wel een 'voucher' om ofwel de charger kosteloos te krijgen, ofwel 400 EUR korting op een wallbox. Ik dacht dat men in NL die voucher niet kreeg .. best ff bij de dealer luisteren ?
OK thanks. Ik vroeg het mij af omdat de bovenstaande screenshot uit de NL configurator komt. Dat geeft mij de indruk dat hij wordt meegeleverd maar had nog nooit iemand erover gehoord. Omdat de configurator de LCI versie betreft, kan ik dus niet zien of het ten tijde van bestellen van mijn iX3 zo was. Het is geen groot punt, ik wacht het wel af. Zou voor noodgevallen of vakantie wel fijn zijn als je hem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 13:58

Stefan©

Toet toet

Klinkschakel schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:03:
[...]

OK thanks. Ik vroeg het mij af omdat de bovenstaande screenshot uit de NL configurator komt. Dat geeft mij de indruk dat hij wordt meegeleverd maar had nog nooit iemand erover gehoord. Omdat de configurator de LCI versie betreft, kan ik dus niet zien of het ten tijde van bestellen van mijn iX3 zo was. Het is geen groot punt, ik wacht het wel af. Zou voor noodgevallen of vakantie wel fijn zijn als je hem hebt.
Op mijn koopovereenkomst voor de LCI staat hij gewoon vermeld, maar op de offerte die ik kreeg pre-LCI niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Klinkschakel schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:52:
[Afbeelding]

Kan iemand bevestigen dat in NL de charger wordt meegeleverd met de auto?
Ik heb deze zelf gekocht bij een Duitse dealer. Wij in NL krijgen alleen een 220volt/granny. Die flexibele is super handig en zeker waard om te overwegen tov een wall box. Je kunt hem ook meenemen op vakantie bijvoorbeeld (campings) waar kracht stroom is. In Frankrijk krijg je idd een voucher en in Duitsland ook.

[ Voor 4% gewijzigd door DjCoke op 03-09-2021 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DjCoke schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:39:
[...]

Ik heb deze zelf gekocht bij een Duitse dealer. Wij in NL krijgen alleen een 220volt/granny. Die flexibele is super handig en zeker waard om te overwegen tov een wall box. Je kunt hem ook meenemen op vakantie bijvoorbeeld (campings) waar kracht stroom is. In Frankrijk krijg je idd een voucher en in Duitsland ook.
Als je die wil gebruiken voor krachtstroom e.d. moet je er wel enkele accessoires bijkopen. Maar inderdaad ... het is een zeer goed accessoire !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louisinho
Zojuist bericht gehad van de dealer dat de levering nog steeds volgens planning op 21 oktober gaat plaatsvinden (begin mei besteld). Dus hier geen vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 15:06

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Louisinho schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:06:
Zojuist bericht gehad van de dealer dat de levering nog steeds volgens planning op 21 oktober gaat plaatsvinden (begin mei besteld). Dus hier geen vertraging.
Wanneer is de jouwe geproduceerd? Weet je dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louisinho
Nee, helaas. We hadden alleen via email contact en hij bevestigde dat de levering volgens planning verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryboy1985
Louisinho schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:06:
Echt bizar. Mijne was besteld begin Maart met leverdatum 11 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mijn dealer hing het van de kleur af ... "zwart" of "grijs" waren op voorraad in China en moesten enkel afgewerkt worden. De meeste andere kleuren hadden een langer productie process ... maar meer weet/ken ik er ook niet van.

Ik heb een blauwe en had besteld in februari, productie eind april en levering begin augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Zal inderdaad wel kleur afhankelijk zijn, besteld eind April, levering eind november, begin december.
Productie klaar eind aug. Kleur blauw, licht intereur leer.

[ Voor 21% gewijzigd door Klinkschakel op 05-09-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryboy1985
Het is gewoon carbonschwarz met zwart leder interieur. Niets abnormaal dus. Gaat over model impressive met dark shadow pack, zilveren lijsten en trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louisinho
Ik mijn geval high executive in donkergrijs met zwart leer en shadowpack. Geen trekhaak. Maar ik vermoed dat de dealer een gereserveerd productieslot heeft gewisseld omdat de auto in eerste instantie voor eind november was bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goh, dat hoor ik wel meer dat men in NL een productiequota (of meer) reserveerde. Dat is iets dat ik bij een dealer in BE nog niet heb gehoord. Misschien verschil BE tussen NL ? Kwestie van meer risico op afzetmarkt te nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skiwi222
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:48
Anoniem: 150119 schreef op zondag 5 september 2021 @ 15:11:
Goh, dat hoor ik wel meer dat men in NL een productiequota (of meer) reserveerde. Dat is iets dat ik bij een dealer in BE nog niet heb gehoord. Misschien verschil BE tussen NL ? Kwestie van meer risico op afzetmarkt te nemen ?
Is wel degelijk ook in BE het geval. Dealers moeten productieslots reserveren.
De niet opgebruikte slots worden dan opgevuld met bestellingen voor stockwagens of doorgegeven aan andere dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
Aangaande leveringstermijnen...

Feedback van de garage gisteren voor de bestelling begin augustus:
Wij hopen voorzichtig op februari 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidio2
zonet nog een update gekregen:
Helaas kregen we zonet onderstaande bericht van BMW over uw nieuwe wagen.

Bij interne kwaliteitscontroles van BMW kwam een mogelijk defect naar boven.
Hierdoor moet uw wagen gecontroleerd worden, zodat we 100% zeker zijn dat we een volledig betrouwbare wagen kunnen afleveren.
BMW is zich bewust van de mogelijke hinder die deze vertraging oplevert, en wenst zich via deze weg hiervoor bij u ook te verontschuldigen.

Een definitieve oplossing voor de betrokken voertuigen wordt verwacht in december.
De teams van BMW AG werken nauw samen met de toeleverancier om met de hoogst mogelijke spoed deze oplossing te kunnen implementeren en om de impact tot een minimum te herleiden.
Het gaat hier over de Impressive carbonshwarz met dark shadow pack, Leder Vernasca Mokka. besteld 02/2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
Het gaat hier over de Impressive carbonshwarz met dark shadow pack, Leder Vernasca Mokka. besteld 02/2021
Pweufff... Is me dat balen man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Insidio2 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:44:

[...]

Holy shit... van Augustus verplaatst naar December ook dus? Dat zal met die van mij dus waarschijnlijk ook gaan gebeuren... ik mag hopen dat de auto's wel op kenteken worden gesteld in December ivm bijtelling. Al ben ik echt not amused als ze zomaar ineens de levering 4 maanden opschorten. Dan mogen ze ook wel wat meer informatie verstrekken wat er daadwerkelijk aan de hand is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Insidio2 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:44:

[...]

Hopelijk gaan ze na een controle uitleveren en dan in December een recall?
Ik hoop dat bij de nieuw geproduceerde auto's het al is verholpen? Of dat de check niet nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidio2
Klinkschakel schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:42:
[...]

Hopelijk gaan ze na een controle uitleveren en dan in December een recall?
Ik hoop dat bij de nieuw geproduceerde auto's het al is verholpen? Of dat de check niet nodig is?
Ze leveren de auto niet uit tot vermoedelijk december.
mijn auto was rond 23/08 geleverd aan de garage, dus met 5 weken trip vanuit china vermoedelijk geproduceerd juni/juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
De mijne staat nog centraal op het terrein van BMW en nog niet eens bij de dealer, die verwachte hem dus pas ineens einde deze maand binnen te krijgen, gebaseerd op jou bericht gaat dit dus nog echt langer op zich wachten. Zal de dealer morgen maar vragen om een update maar gebaseerd op eerdere heel inhoudelijk nuttige berichten (NOT) verwacht ik maar weinig info te krijgen.

iRacing Profiel

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:11
Eerste post hier, in verband met alle problemen bij de Audi Q4 in augustus een voorraad model BMW ix3 voor de lease besteld waarvan ik hoopte dat deze dit jaar geleverd kon worden.

Naar aanleiding van bovenstaande berichten toch wat ongerust geworden. Vanochtend gebeld met Van Poelgeest en erg netjes te woord gestaan. Er zijn inderdaad wat problemen, met maar enkele wagens maar ook die worden op kenteken gezet in dit jaar. Dus hopelijk gaat dit voor een ieder van ons geen problemen opleveren.

Die van mij wordt als het goed is in de tweede helft van november geleverd. Configuratie Carbonschwarz met Vernasca Schwarz stoelen en achteraf de ramen tinten... Ben benieuwd hoe die gaat bevallen!

• fluppie007
De mijne is gisteren bij de dealer ingeboekt. Voorlopig nog geen slot toegewezen gekregen, status moet nog veranderen naar één of ander nummertje.
Het is een M Carbonschwarz Inspiring (in NL Executive dacht ik) met Dark Shadow, trekhaak en M Decoratieve lijsten Aluminium Rhombicle ipv die pianoblack plastic inleglijsten.

Ivm de laadkabel en "granny" charger, dit zit er in BE "gratis" bij de LCI:
Accessoires
Laden
SE000001 Public Charging: BMW Charging Card,
oplaadkabel voor openbare oplaadpunten
en tariefmodel (Actief tarief incl. extra optie
IONITY Plus)

EI0000E6 BMW Flexible Fast Charger incl. huisstekker

(2,3 kW / 10 A)

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

fluppie007 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:00:
De mijne is gisteren bij de dealer ingeboekt. Voorlopig nog geen slot toegewezen gekregen, status moet nog veranderen naar één of ander nummertje.
Het is een M Carbonschwarz Inspiring (in NL Executive dacht ik) met Dark Shadow, trekhaak en M Decoratieve lijsten Aluminium Rhombicle ipv die pianoblack plastic inleglijsten.

Ivm de laadkabel en "granny" charger, dit zit er in BE "gratis" bij de LCI:

[...]
In Nederland ook. Hij staat op mijn koopovereenkomst voor €0,-.

• BatW
Auto vandaag opgehaald en ben nog wel even bezig met alle mogelijkheden 🤗

Ik kan nergens knop vinden voor de stuurverwarming want stond volgens mij wel in optielijst? Ik dacht dat er ook Run Flat banden op zouden zitten maar zitten Yokohama banden onder. Iemand ?

Stuurverwarming zit er niet op, das enkel op de LCI. En banden zijn blijkbaar verschillend bij veel mensen, heb al Yokohama, Michelin en Vredestein gezien. Maar run-flat volgens mij niet … lijkt me ook geen goeie combo voor deze wagen.

• BatW
Anoniem: 150119 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:19:
Stuurverwarming zit er niet op, das enkel op de LCI. En banden zijn blijkbaar verschillend bij veel mensen, heb al Yokohama, Michelin en Vredestein gezien. Maar run-flat volgens mij niet … lijkt me ook geen goeie combo voor deze wagen.
Kan me echt herinneren dat het in de optie lijst stond en ook run flat. Kan het helaas niet meer oproepen maar zal eens kijken of ik ergens nog de offerte heb. Bij lekke band ben je dus de klos en sta je op de vluchtstrook en met run flat kan je naar veilige plek rijden. Yokohama maken ook redelijk wat herrie meer dan de Michelin van mijn collega

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
BatW schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:45:
Auto vandaag opgehaald en ben nog wel even bezig met alle mogelijkheden 🤗
Zat er bij jou dus geen vertraging met uitlevering zoals sommigen hier die weken of zelfs nu maanden extra moeten wachten terwijl de auto al in Nederland staat?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
BatW schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:27:
[...]

Kan me echt herinneren dat het in de optie lijst stond en ook run flat. Kan het helaas niet meer oproepen maar zal eens kijken of ik ergens nog de offerte heb. Bij lekke band ben je dus de klos en sta je op de vluchtstrook en met run flat kan je naar veilige plek rijden. Yokohama maken ook redelijk wat herrie meer dan de Michelin van mijn collega
In NL worden de autos op gewone banden uitgeleverd volgens mij. Dit komt puur om de CO2 waarde die op RFT hoger is. Ik heb mijn G31 uitgeleverd gekregen op normale banden en bij een bandenwissel/vervanging heb ik nu RFT :?
Stuurverwarming idd alleen sinds de LCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
TonCoronel schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:10:
[...]

Zat er bij jou dus geen vertraging met uitlevering zoals sommigen hier die weken of zelfs nu maanden extra moeten wachten terwijl de auto al in Nederland staat?
Ik heb mijn auto begin februari besteld en gisteren kunnen ophalen. Eerste datum zou zijn juli maar steeds vooruit geschoven. Begreep van de dealer dan er nu steeds grotere problemen zijn met de chips en dat auto's met HK installatie een probleem gaan worden want die zijn gewoon op in de fabriek en ook de Mocca bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Klinkschakel schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:13:
[...]

In NL worden de autos op gewone banden uitgeleverd volgens mij. Dit komt puur om de CO2 waarde die op RFT hoger is. Ik heb mijn G31 uitgeleverd gekregen op normale banden en bij een bandenwissel/vervanging heb ik nu RFT :?
Stuurverwarming idd alleen sinds de LCI.
Stond me van de stuurverwarming echt bij dat het als standaard stond. Heb nu een X1 2.5 en ik kon toen M pakket niet nemen want dan was stuurverwarming niet mogelijk.

Heb nu eerste 400 km weg zowel in stad als snel weg en verbruik was 17,3 K/w dat viel me super mee zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
BatW schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:26:
[...]

Ik heb mijn auto begin februari besteld en gisteren kunnen ophalen. Eerste datum zou zijn juli maar steeds vooruit geschoven. Begreep van de dealer dan er nu steeds grotere problemen zijn met de chips en dat auto's met HK installatie een probleem gaan worden want die zijn gewoon op in de fabriek en ook de Mocca bekleding.
Ok maar de auto van "Insidio2" en die van mij staan dus al een tijdje in Nederland bij de dealer of nog bij BMW centraal, ik mag aannemen dat die dus gewoon geleverd zijn met alle chippies intact :) De dealer had geen bericht gekregen dat er opties zouden ontbreken aan mijn auto. Maar jij had dus geen vertraging nadat de auto al in Nederland was omdat er nog ietrs vervangen moest worden vanwege een "betrouwbaarheids probleem"?

Edit. Net dealer gesproken, die geeft nu aan dat die van mij in het laatste stadium van transport zit (van BMW Nederland naar dealer) en dat ik hem 1 Oktober mag komen ophalen. Blijkbaar is het echt heel selectief welke auto wel en niet uitgeleverd kan worden.

[ Voor 13% gewijzigd door TonCoronel op 10-09-2021 15:23 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiX3-burger
Ondertussen is mijn wagen uitgesteld van 14 oktober naar 3 december via lease Arval (België). Opmerking was 'productie is uitgesteld'. Iemand die durft te gokken waaraan ik me kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
BiX3-burger schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:44:
Ondertussen is mijn wagen uitgesteld van 14 oktober naar 3 december via lease Arval (België). Opmerking was 'productie is uitgesteld'. Iemand die durft te gokken waaraan ik me kan verwachten?
Wat raar, mijn iX3 is geproduceerd eind augustus en ook een verwachte levering van begin dec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBrugge
  • Laatst online: 08-01-2022
BiX3-burger schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:44:
Ik vermoed dat BMW een kwaliteitsprobleem heeft vastgesteld met een onderdeel, als de wagens aankomen in Bremerhaven worden ze getest, indien ok, worden ze uitgeleverd, indien niet, worden ze opzij gezet tot ze het probleem kunnen oplossen (december).
Mijn wagen is week 24 geproduceerd, begin juli op de boot gezet (Zenith Leader) en 1 september in Bremerhaven aangekomen, levering bij de dealer is voorzien in week 39, Arval app toont mij nog altijd levering 15 oktober dus ik hoop dat ik bij de gelukkigen ben

[ Voor 45% gewijzigd door ErikBrugge op 10-09-2021 23:40 . Reden: tekst weg ]

• BiX3-burger
@ErikBrugge hoe weet je in welke week hij geproduceerd is? Welke status heeft je wagen op de site van Arval?

• ErikBrugge
  • Laatst online: 08-01-2022
BiX3-burger schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:37:
@ErikBrugge hoe weet je in welke week hij geproduceerd is? Welke status heeft je wagen op de site van Arval?
Info van de dealer gekregen, heeft mij trouwens net gebeld met bericht dat de wagen gisteren bij hen is toe gekomen, twee weken vroeger dan voorzien, wist mij te vertellen dat er inderdaad bij sommige wagens een probleem met de batterij blijkt te zijn

Op Arval staat de status nog steeds op "in afwachting van productie" :)

[ Voor 7% gewijzigd door ErikBrugge op 11-09-2021 10:59 ]

• jeremy65
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik vermoed dat BMW een kwaliteitsprobleem heeft vastgesteld met een onderdeel, als de wagens aankomen in Bremerhaven worden ze getest, indien ok, worden ze uitgeleverd, indien niet, worden ze opzij gezet tot ze het probleem kunnen oplossen (december).
Ondertussen staat mijn half februari bestelde auto al bijna een maand te wachten bij de dealer in NL. Toen ik hem eerder deze week sprak, vertelde de dealer dat het om een bepaalde serie gaat. Andere iX3s worden gewoon direct zonder controle afgeleverd.
BMW heeft de dealer ondertussen nog steeds niet verteld wie wanneer waar de noodzakelijke controle van het batterijpakket gaat uitvoeren. Onkunde met EVs of gewoon arrogantie van BMW?
De leasemaatschappij heeft de verwachte afleverdatum verplaatst naar eind september maar die datum is niet gebaseerd op feitelijke informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Vandaag voor het eerst even aan de snellader van 300kw en snelheid kwam niet hoger dan 78 kw en was 50% vol. Is dat omdat eerste keer was misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:14
BatW schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:04:
Vandaag voor het eerst even aan de snellader van 300kw en snelheid kwam niet hoger dan 78 kw en was 50% vol. Is dat omdat eerste keer was misschien?
Afbeeldingslocatie: https://support.fastned.nl/hc/article_attachments/360018785658/Chargecurve_BMW_iX3_Fastned.png

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Bedankt is dat bij alle leveranciers? Hij heeft nu 22kw geladen in 21 minuten. Had verwacht dat hij wel vol zou zitten met 50% als begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:14
BatW schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:43:
[...]

Bedankt is dat bij alle leveranciers? Hij heeft nu 22kw geladen in 21 minuten. Had verwacht dat hij wel vol zou zitten met 50% als begin.
Ja verwacht ik wel. Dat laadschema is wat de auto aanstuurt. Niet de laadpaal.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
VidaR-9 schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:46:
[...]

Ja verwacht ik wel. Dat laadschema is wat de auto aanstuurt. Niet de laadpaal.
Weer wat geleerd en zal me er eens meer in gaan verdiepen. https://insideevs.com/new...3-fast-charging-analysis/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Naar't schijnt kunnen zo'n curves via (OTA) updates gewijzigd worden. Sommige fabrikanten wijzigen de curve om zo sneller te kunnen laden, als ze bv. data van 1j laden over een hele hoop voertuigen hebben. Ik geloof dat VW dit oa doet. Natuurlijk kan zo'n curve ook ongunstiger gemaakt worden als blijkt dat het battery pack hierdoor te snel "slijt".
Denk dat die Noor YouTube: Bjorn Nyland dat eens heeft gezegd in 1 van z'n filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNaRoAm
  • Laatst online: 14-02-2024
Besteld via leasing maatschappij op 27 april.

Vandaag mail gekregen om afspraak te maken met garage om af te halen: BMW iX3 Inspiring Carbonschwarz.

Was gepland voor week van 27 september.

Benieuwd naar electrisch rijden. :) Zal wennen worden komende van een handgeschakelde.

[ Voor 10% gewijzigd door WiNaRoAm op 13-09-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Ik heb hem zojuist aan een Allegro 11kw lader gezet met 70% SOC en geeft dat hij er bijna 6 uur over gaat doen naar 100%. Display geeft aan dat hij oplaadt met 3,7KW.....!!! Denk bel Allegro en die gaf aan dat het komt omdat er 2 grote EV's staan te laden een E-Tron en mijn BMW. Ben een redelijk nieuwe EV rijder maar klopt dit scenario? Zal blij zijn als Stedin geweest is zodat ik thuis kan laden want hier worden we niet blij van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

BatW schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:56:
[...]

Ik heb hem zojuist aan een Allegro 11kw lader gezet met 70% SOC en geeft dat hij er bijna 6 uur over gaat doen naar 100%. Display geeft aan dat hij oplaadt met 3,7KW.....!!! Denk bel Allegro en die gaf aan dat het komt omdat er 2 grote EV's staan te laden een E-Tron en mijn BMW. Ben een redelijk nieuwe EV rijder maar klopt dit scenario? Zal blij zijn als Stedin geweest is zodat ik thuis kan laden want hier worden we niet blij van :'(
Je weet zeker dat het om een 11kW laadpunt gaat? 3,7kW is namelijk gelijk aan 1-fase 230V/16A. Bij load balancing biedt de laadpaal minder stroom (minder ampere) aan richting de auto. Bij 3-fase 230V/6A hou je alsnog iets van 4kW over. Je hebt wel een 3-fasige laadkabel gebruikt? :P

In mijn vorige auto (Tesla M3) kon ik zien hoeveel fasen er gebruikt werden voor het laden. Toont de iX3 dat ook op het dashboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij komt de laad voorspelling altijd positiever uit in de realiteit. Vandaag nog … 11kW laadpaal (ik heb dan een goeie 10,8kW constant). App zegt 100% om 16:04, maar om 15:36 al berichtje dat de auto volgeladen was.
Pagina: 1 ... 3 ... 89 Laatste