Zaterdag mijn auto opgehaald en maandagochtend vroeg direct naar Frankrijk gereden. Vooraf via ABRP de route uitgestippeld en via de BMW app telkens het volgende IONITY station ingeladen in de navigatie. Reis perfect verlopen. Gemiddeld verbruik van 21.6 kWh en net geen 12 uur over gedaan (~980 km). Ik heb overal de maximale snelheid aangehouden en een paar keer flink ‘gas’ gegeven als we dicht bij de volgende lader waren. Reis met vrouw en klein kind, auto helemaal vol geladen. IONITY werkte perfect, soms laadtag even opnieuw aanbieden, maar direct daarna aan de gang met laden met hoge snelheden conform laadcurve. Range die de auto aangeeft is pessimistisch heb ik geleerd. Voordat wij bij een stop klaar waren met koffie scoren, benen strekken en nieuwe luier omdoen bij de kleine waren we alweer klaar om te gaan. Het kan denk ik nog een stukje sneller, maar had zeker de eerste keer maar wat marge gehouden. Nu met de granny charger op de camping langzaam volladen.
Auto rijdt verder heerlijk en heel gemakkelijk. De combi met automatisch afstand houden en lane assistent werkt erg goed na een korte gewenningsperiode. Je moet bijv. tijdig van baan wisselen omdat de auto anders gaat inhouden tov zijn voorganger. Verder zitten de stoelen heerlijk en is het heerlijk rustig in de auto, zeker bij goed asfalt. Al met al een zeer goede eerste ervaring met de iX3 en elektrisch rijden.:strip_exif()/f/image/taIJ5Z1pAaT1oJrLkyJLxi7s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yhGCiCr1E3m2UGWPnbs8nwZ1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qJY9i9rsbjevSvabmLLwszFB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jcZAMM2UFuIlafC5XmKgVYPS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/usfexMILLGZ0EayUP6P7ErIN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ObWVRIFqFEWhqgfjE8yNEFzN.jpg?f=fotoalbum_large)
Auto rijdt verder heerlijk en heel gemakkelijk. De combi met automatisch afstand houden en lane assistent werkt erg goed na een korte gewenningsperiode. Je moet bijv. tijdig van baan wisselen omdat de auto anders gaat inhouden tov zijn voorganger. Verder zitten de stoelen heerlijk en is het heerlijk rustig in de auto, zeker bij goed asfalt. Al met al een zeer goede eerste ervaring met de iX3 en elektrisch rijden.
:strip_exif()/f/image/taIJ5Z1pAaT1oJrLkyJLxi7s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yhGCiCr1E3m2UGWPnbs8nwZ1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qJY9i9rsbjevSvabmLLwszFB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jcZAMM2UFuIlafC5XmKgVYPS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/usfexMILLGZ0EayUP6P7ErIN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ObWVRIFqFEWhqgfjE8yNEFzN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j7A1cQW7HlFaCN0tefWWcb2k.jpg?f=fotoalbum_large)