Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150119

Je kan trouwens gerust bijna de 190 aantikken hoor. Die 180 is geen harde limiet. Je merkt ook echt dat de software inhoud, want op 180 heb je nog steeds trekkracht tot je beschikking :)
DomiGijzen schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:19:
[...]

Zeker waar. Die snelheden tikken toch al merkbaar door op het verbruik. Of je nou op stroom, diesel of benzine rijdt. Als ik met het gezin rij, is 140/150 ook onze max kruissnelheid. Zeker met koffer.
140/150 kruissnelheid ga je met je BEV / iX3 toch best niet doen hoor ... dan ga je geen 300km meer halen :)

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 150119 op 09-05-2022 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:39
Anoniem: 150119 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:45:
Je kan trouwens gerust bijna de 190 aantikken hoor. Die 180 is geen harde limiet. Je merkt ook echt dat de software inhoud, want op 180 heb je nog steeds trekkracht tot je beschikking :)
Fijn om te weten dat er iets marge is.
140/150 kruissnelheid ga je met je BEV / iX3 toch best niet doen hoor ... dan ga je geen 300km meer halen :)
Logisch. We gaan het meemaken. Het zal links of rechts wel wat aanpassen worden. En op vakantieritjes is het vanaf dit jaar toch met de rest van het land achter elkaar aan tuffen...

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 21:29
Bij mij 183 op de teller en 181 op GPS, dan is het over en uit. Zit je overigens in no time aan. Ik tik 'em wel eens aan. 127 op de teller is bij mij 126 op GPS. Is spot on.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xvigilantx
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-10-2022
Nou, ik ben inmiddels ook onderdeel van de iX3 club. Na lang wikken en wegen: de i3s inruilen voor een iX of de i3s houden en een iX3 erbij nemen, hebben we voor het laatste gekozen. Allebei in de kleur sophistograu en allebei met zwarte velgjes. De i3s met chocoladebruine stoelen en de iX3 in het sjieke cognac. Tot nu to na 976 kilometers erg blij mee.

Wel alvast een vraag: de iX3 die ik heb is geen high exe maar een 'gewone' executive. Het valt me op dat het Hans Zimmer geluid in de sportstand ontbreekt. Klopt het dat het alleen bij de Harman Kardon inbegrepen is? Dat vind ik dan wel weer jammer..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEMpX2DlQ4OP8ry67xhpi8fLfZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Nx3bQrkDOBu3XqpLcXoyvWI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gm4u_85KvqWR_ziOUeje46A6hxs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0KmPO3Y0KiZhyFUs6hZ7B4NH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-NPpBtTHKulyi5xrAgYYy1yrr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bj8alvpjlqP7HUX3cyCCR7WT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-05 09:42
xvigilantx schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:56:
Nou, ik ben inmiddels ook onderdeel van de iX3 club. Na lang wikken en wegen: de i3s inruilen voor een iX of de i3s houden en een iX3 erbij nemen, hebben we voor het laatste gekozen. Allebei in de kleur sophistograu en allebei met zwarte velgjes. De i3s met chocoladebruine stoelen en de iX3 in het sjieke cognac. Tot nu to na 976 kilometers erg blij mee.

Wel alvast een vraag: de iX3 die ik heb is geen high exe maar een 'gewone' executive. Het valt me op dat het Hans Zimmer geluid in de sportstand ontbreekt. Klopt het dat het alleen bij de Harman Kardon inbegrepen is? Dat vind ik dan wel weer jammer..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd.

BMW IconicSounds Electric Is een standaard op de High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naupegus
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-12-2024

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
dat klopt, geen "iconic sounds" met "basis" iX3 :N

[ Voor 35% gewijzigd door naupegus op 09-05-2022 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenbuijs88
  • Registratie: November 2019
Zolexxi schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:34:
[...]

Wanneer had je hem besteld? :)
31-12 bij de lease ingevoerd, uiteindelijk 1-2 weken later besteld volgens mij. Bij Ekris Veenendaal.
Engineer Stewie schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:43:
[...]

Smaken verschillen, maar vind ze zonder kappen lelijker als met. Er zitten ‘notchen’ in waar de kap op hoort in te grijpen en dat is gewoon lelijk
Ja daar ben ik dus ook "bang" voor, maar kan deze nergens goed op de foto zien. Ook lijkt het dat de banden wat boller ogen, maar lastig te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenbuijs88
naupegus schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:15:
[...]

dat klopt, geen "iconic sounds" met "basis" iX3 :N
Ik zag dat je deze in de BMW winkel kan kopen online. Kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenbuijs88
Allebei in de kleur sophistograu en allebei met zwarte velgjes.
Nice! Lijkt het nu of heb jij de kapjes van de velgen in het zwart? Indien ja, hoe heb je dat zo gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvigilantx
rubenbuijs88 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:51:
[...]

Ik zag dat je deze in de BMW winkel kan kopen online. Kan dat niet?
Waar zag je dat? Enige wat ik kan bijbestellen in de app shop is een M adaptief onderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvigilantx
rubenbuijs88 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:56:
[...]

Nice! Lijkt het nu of heb jij de kapjes van de velgen in het zwart? Indien ja, hoe heb je dat zo gekregen?
Klopt. Ik heb ze door de dealer meteen bij aankomst vanaf de boot zwart laten spuiten dus zo is ie bij mij thuis afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenbuijs88
xvigilantx schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:06:
[...]

Waar zag je dat? Enige wat ik kan bijbestellen in de app shop is een M adaptief onderstel.
Deze pagina: https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/ISS_Offer_nl
Zou wel matig zijn als die niet voor ons model geldt want waarom kan je anders de update kopen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenbuijs88
xvigilantx schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:10:
[...]

Klopt. Ik heb ze door de dealer meteen bij aankomst vanaf de boot zwart laten spuiten dus zo is ie bij mij thuis afgeleverd.
Cool. Ziet er wel mooi uit lijkt het zo. Vond je zonder kapjes niet mooi? En hoe duur was zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabuntu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-02 19:36
Voor degenen die een levering in Juli verwachten: de Asteria Leader lijkt vertrokken te zijn vanuit Dalian (op 1 mei) met aankomst in de Bremerhaven op 18 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 18:49
Ik heb regelmatig (zeker 1 à 2x per maand) voor dat de iX3 niet meer via BT (android auto) met mijn Samsung S10 wil verbinden. Auto blijft dan op "verbinden" staan of "verbinding maken met nieuw apparaat". Probleem ligt aan de auto, want alle andere BT apparaten werken nog probleemloos. Ik moet dan altijd de idrive resetten (aan/uit knop 30 sec indrukken en dan terug mijn S10 verbinden met de iX3).

Iemand hier nog last van gehad?
Zou dit opgelost zijn in die laatste nieuwe software versie 03/2022?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
fluppie007 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:56:
Bij mij 183 op de teller en 181 op GPS, dan is het over en uit. Zit je overigens in no time aan. Ik tik 'em wel eens aan. 127 op de teller is bij mij 126 op GPS. Is spot on.
Bij ons was de max 189 op de teller, zelfs heuveltje af kon er geen 190 vanaf. Je merkt inderdaad dat de auto zich inhoud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Berkum
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 28-04-2023
Ik zag gisteren een autotransporter rijden met een hoop iX3’s er op. Ziet er naar uit dat de auto’s die op de Hestia Leader stonden nu naar de dealers worden vervoerd. Hopelijk ook de mijne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
180+. Hard zat dus :)

Ik zie hier boven dat de boot er 6/7 weken over doet. Haven naar dealer is iets van een week als ik me niet vergis en dan nog een paar dagen voor de aflevering. Dan zou het na productie 2 maanden zijn exclusief eventuele wachttijd in de Chinese haven.
Is dat een beetje correct? De dealer houdt een flinke slag om de arm en zegt 3 misschien wel 4 maanden na productie. Maar merk ook dat hij zijn best doet om te 'under promisen'. Wat ik meer waardeer dan beloftes die toch niet kloppen...

Wat is jullie ervaring?

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-05 19:59
RaPMaN schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:25:
Ik heb regelmatig (zeker 1 à 2x per maand) voor dat de iX3 niet meer via BT (android auto) met mijn Samsung S10 wil verbinden. Auto blijft dan op "verbinden" staan of "verbinding maken met nieuw apparaat". Probleem ligt aan de auto, want alle andere BT apparaten werken nog probleemloos. Ik moet dan altijd de idrive resetten (aan/uit knop 30 sec indrukken en dan terug mijn S10 verbinden met de iX3).

Ik heb 1x voor gehad dat m'n android (OP9) niet meer verbond (voor enkele ritten). Na een reboot van de idrive was het terug ok ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel

Ik zou een melding maken bij de dealer. Iphones (3x) probleemloos bij mij op 3 verschillende versies idrive.

Heb je een ander BT apparaat geprobeert in de iX3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 13:41

Skyline GT-R

RB26DETT

Vandaag is mijn testrit voorzien, ik ben eens benieuwd. Dat zal meteen ook mijn eerste rit in een EV zijn.

Niet dat dit mijn keuze nog zal beïnvloeden. Ik ben nogal een BMW fan, dit wordt mijn 4e, dus dan is de keuze snel gemaakt wanneer dit de enige BMW is in de keuzelijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naupegus
DomiGijzen schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:45:

Ik zie hier boven dat de boot er 6/7 weken over doet. Haven naar dealer is iets van een week als ik me niet vergis en dan nog een paar dagen voor de aflevering. Dan zou het na productie 2 maanden zijn exclusief eventuele wachttijd in de Chinese haven.
Is dat een beetje correct? De dealer houdt een flinke slag om de arm en zegt 3 misschien wel 4 maanden na productie. Maar merk ook dat hij zijn best doet om te 'under promisen'. Wat ik meer waardeer dan beloftes die toch niet kloppen...

Wat is jullie ervaring?
Haven - dealer 4 weken (afladen, QC, transport)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
fluppie007 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:56:
Hier ook... 190 haal ik er nooit uit. Misschien eens bergaf en met de wind in de rug proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 11:20

SdR

Ja check, sinds deze maand en viel me vooral op nadat je de auto open hebt gedaan, dicht hebt gedaan en dan snel weer open-dicht doet. Viel me op tijdens rit naar Disney afgelopen meivakantie dat bij de tankstop (laadstop) flitsmeister niet opstarte (en dus geen Bluetooth verbinding meer was). Reset van iDrive was enige remedie.

Voor degene die naar Parijs (of Disney) gaan vanuit NL. Dit laadpunt is echt geniaal (ok het is een betonnen vlakte bij een aardgasstation maar wel super nieuw en mooi schoon): https://goo.gl/maps/L5qd6tLMNi4P6r718 .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UoCvc1WXNP4rK1sDj_YYYq8a5go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRooJFJItGBDYh5qTs5dTDtG.jpg?f=fotoalbum_large

4 snellaadpunten met BMW charge goedkoop laden. Beveiliging aanwezig, en 10 minuten wandelen naar tankstation met alle voorzieningen. Je kunt ook op het bankje in het zonnetje wachten.

[ Voor 43% gewijzigd door SdR op 10-05-2022 10:32 ]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mabuntu
DomiGijzen schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:45:

Wat is jullie ervaring?
Bestelling derde week december, productie midden maart, Bremerhaven 18 juni en ophalen bij de dealer derde week van juli. Die 3-4 maand lijkt me een realistische inschatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 13:41
rubenbuijs88 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:34:
[...]

Deze pagina: https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/ISS_Offer_nl
Zou wel matig zijn als die niet voor ons model geldt want waarom kan je anders de update kopen..
Als je die niet in de App ziet als je je auto gekoppeld hebt, dan is het niet beschikbaar.
Op de iX3 is het standaard op de full option versie en niet (nooit) beschikbaar op de basis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

SdR schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:24:
[...]

Ja check, sinds deze maand en viel me vooral op nadat je de auto open hebt gedaan, dicht hebt gedaan en dan snel weer open-dicht doet. Viel me op tijdens rit naar Disney afgelopen meivakantie dat bij de tankstop (laadstop) flitsmeister niet opstarte (en dus geen Bluetooth verbinding meer was). Reset van iDrive was enige remedie.

Voor degene die naar Parijs (of Disney) gaan vanuit NL. Dit laadpunt is echt geniaal (ok het is een betonnen vlakte bij een aardgasstation maar wel super nieuw en mooi schoon): https://goo.gl/maps/L5qd6tLMNi4P6r718 .

[Afbeelding]

4 snellaadpunten met BMW charge goedkoop laden. Beveiliging aanwezig, en 10 minuten wandelen naar tankstation met alle voorzieningen. Je kunt ook op het bankje in het zonnetje wachten.
Maar wat is er dan geniaal aan het laadpunt?
- slechts 4 snelladers
- 10 minuten wandelen voor je voorzieningen

Dat er een bankje is en dat het nieuw is? Voor een "geniaal laadpunt" zou ik persoonlijk toch iets andere eisen hebben ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streetwise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik wil graag meerdere ipads opladen in het armsteun compartiment (usb c poort). Ik heb een USB c hub aangesloten maar daarmee laadden de ipads niet. Volgens mij blijft de poort ook niet laden als de auto uit is (maar auto zelf wel wordt opgeladen). Helaas. Dit was handig in mijn Tesla.

- Weten jullie een hub die werkt?
- Wat het maximum laadvermogen is van die USB c poort?
- En weet iemand een plek waar je een extra usb of sigaretten poort in het dashboardkastje zou kunnen laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
SdR schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:24:
[...]

[Afbeelding]

Zit jij al op de laatste versie (03/2022) vd software of ook nog een oudere? Ikzelf zit op 11/2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

RaPMaN schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:49:
[...]

Zit jij al op de laatste versie (03/2022) vd software of ook nog een oudere? Ikzelf zit op 11/2021.
03/2022

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR

SdR

streetwise schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:41:
Ik wil graag meerdere ipads opladen in het armsteun compartiment (usb c poort). Ik heb een USB c hub aangesloten maar daarmee laadden de ipads niet. Volgens mij blijft de poort ook niet laden als de auto uit is (maar auto zelf wel wordt opgeladen). Helaas. Dit was handig in mijn Tesla.

- En weet iemand een plek waar je een extra usb of sigaretten poort in het dashboardkastje zou kunnen laten maken?
En de aansluitingen op de achterbank dan, daar zitten er ook 2 toch (achterkant middenvak)

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
streetwise schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:41:

Ik heb gewoon een dubele usb in 12 volt aansluiting en dan 1 in armsteurn en 2 aan de achterkant van de armsteun en dan nog draadloos opladen. Op vakantie gewoon 6 apparaten opladen geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvigilantx
rubenbuijs88 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:35:
[...]

Cool. Ziet er wel mooi uit lijkt het zo. Vond je zonder kapjes niet mooi? En hoe duur was zoiets?
Haha, ik wist niet eens dat het plastic kapjes waren. Ik wilde gewoon zwarte velgen dus de dealer gaf aan dat ze ze konden laten spuiten. Kosten 500e. Wel beetje gek dat ze niet even gezegd hebben dat je in principe ook gewoon de kapjes eraf kan halen..
Maar goed, dat was wellicht weer minder aerodynamisch en minder mooi geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streetwise
SdR schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:03:
[...]

En de aansluitingen op de achterbank dan, daar zitten er ook 2 toch (achterkant middenvak)
Ik vind het fijn om voor de kids altijd 2 ipads mini in de auto te hebben die uit het zicht kunnen opladen als ze niet in gebruik zijn. Enige plek daarvoor nu is die midden armsteun, of dus iets installeren in dashboardkastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
Damn, ik had gehoopt dat de software update het BT verbindingsissue zou fixen, maar niet dus...😕

[ Voor 4% gewijzigd door RaPMaN op 10-05-2022 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom--db
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-09-2024
Berkum schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:19:
Ik zag gisteren een autotransporter rijden met een hoop iX3’s er op. Ziet er naar uit dat de auto’s die op de Hestia Leader stonden nu naar de dealers worden vervoerd. Hopelijk ook de mijne :)
Mooi! Hopen dat mijn er ook op staat, al kreeg ik eerder bericht van mijn dealer dat week 18 niet gehaald werd en ze de auto eind mei binnen zouden krijgen. Dan zou het niet de Hestia leader zijn, maar de Dionysos leader die 7 mei aanmeerde in Bremerhaven.
Al met al heel lang onderweg al, want de productiedatum was volgens mdecoder.com 28 januari en volgens de dealer op 6 februari naar status 165 (onderweg van plant naar port) gegaan. 3 maanden onderweg al :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenbuijs88
xvigilantx schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:57:
[...]

Haha, ik wist niet eens dat het plastic kapjes waren. Ik wilde gewoon zwarte velgen dus de dealer gaf aan dat ze ze konden laten spuiten. Kosten 500e. Wel beetje gek dat ze niet even gezegd hebben dat je in principe ook gewoon de kapjes eraf kan halen..
Maar goed, dat was wellicht weer minder aerodynamisch en minder mooi geweest.
Ja niet heel netjes van de dealer. Maar ik heb het idee dat het bij jou strakker is dan zonder de kappen. Kan je misschien nog 1 closeup foto maken aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
rubenbuijs88 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:22:
[...]

Ja niet heel netjes van de dealer. Maar ik heb het idee dat het bij jou strakker is dan zonder de kappen. Kan je misschien nog 1 closeup foto maken aub?
Zonder de kapjes zie je volgens mij ook 1 gaatje waar ze moeten zitten niet?
Moet zeggen dat ik de LCI 20" velgen niet zo lelijk vind, heb er al veel lelijkere gezien. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xvigilantx
rubenbuijs88 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:22:
[...]

Hierbij.

En eentje van beide bolides. Wel grappig dat de i3s een grotere velgmaat heeft dan de ix3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tH2Yo0q37ykO3mqR-eG9SfhnJUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nsmwNypPNQjDRXOUrZC6t7eW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2t_vn8DRjaftoXUDttOKuxvt-uw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9nxTWyOU9eQ3A3TelXI9BvE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@xvigilantx Vind dat de zwarte kleur de velg optisch wel groter doet ogen.
Vind de auto nu wel... donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvigilantx
Engineer Stewie schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:43:
@xvigilantx Vind dat de zwarte kleur de velg optisch wel groter doet ogen.
Vind de auto nu wel... donker.
Ik hou d'r wel van ;) . Overigens is ie in het zonlicht een stuk lichter en zorgt de stoelbekleding voor verdere balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al3xand3R360
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:28
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort de nieuwe software update ontvangen (bij de dealer). Versie 03.2022.52

Na de update is de lay-out van mijn dashboard (controle display) iets anders, minder fijn vind ik persoonlijk.
Er is nu een dubbele meter in beeld, een voor Nm en een voor kWh status.

Voorheen was ook het actuele gemiddelde kWh verbruik in beeld die mis ik nu juist.

Weet iemand of je de lay-out van voor software 03.2022 terug kunt krijgen? Ik kom van versie 03.2021.. zie het niet terug in de display settings.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-05 12:34
Al3xand3R360 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:46:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort de nieuwe software update ontvangen (bij de dealer). Versie 03.2022.52

Na de update is de lay-out van mijn dashboard (controle display) iets anders, minder fijn vind ik persoonlijk.
Er is nu een dubbele meter in beeld, een voor Nm en een voor kWh status.

Voorheen was ook het actuele gemiddelde kWh verbruik in beeld die mis ik nu juist.

Weet iemand of je de lay-out van voor software 03.2022 terug kunt krijgen? Ik kom van versie 03.2021.. zie het niet terug in de display settings.
Je BC (bord computer) staat anders. Ff paar keer klikken op je linker hendel (BC) en je krijgt de oude indeling weer terug 😀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEQLa_xM08huSKqJ8wSj-ykaCJs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Afh5fCZBE5lruRKizLRvDyPp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door mrdop op 11-05-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Sinds kort geeft de MyBMW app niet meer de juiste SoC of locatie aan... Andere zaken (bv. remote (un)lock... werken wel zonder problemen. Volgens de app heeft hij ook "net" zijn status ververst.

Uit- en inloggen werkt alvast niet. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stopie
  • Laatst online: 03-07-2024
Al3xand3R360 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:46:
Hallo allemaal,

Ben benieuwd wat er is verbeterd.
Ik heb bmwi, maar eens via Twitter gevraagd wanneer de update via remote upgrade komt.
Heeft iemand al een keer een remote upgrade gehad??

Einde maand ben ik in de buurt van de dealer zal ook hun eens vragen of ze dan de software willen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@stopie , er is nog steeds géén Remoete upgrade mogelijk :( ... en een upgrade bij de dealer duurt +/- 2u !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klinkschakel
kingachille schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:32:
Sinds kort geeft de MyBMW app niet meer de juiste SoC of locatie aan... Andere zaken (bv. remote (un)lock... werken wel zonder problemen. Volgens de app heeft hij ook "net" zijn status ververst.

Uit- en inloggen werkt alvast niet. Heeft iemand hier ervaringen mee?
sevalo in "Het grote BMW iX3 Topic"

Sinds ik 03/2022 idrive heb, is alles ok. Welke versie heb jij?

[ Voor 6% gewijzigd door Klinkschakel op 11-05-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stopie
  • Laatst online: 03-07-2024
Anoniem: 150119 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:15:
@stopie , er is nog steeds géén Remoete upgrade mogelijk :( ... en een upgrade bij de dealer duurt +/- 2u !
Pffff, ga ik de aftersales maar weer lastig vallen. Dit valt mij tegen. Wat is je bron voor deze info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel, heb enkel bevestiging van de preLCI, dealer confirmeerde dat ook. Geen OTA tot nader order :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenbuijs88
xvigilantx schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:39:
[...]

Hierbij.

En eentje van beide bolides. Wel grappig dat de i3s een grotere velgmaat heeft dan de ix3.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cool thanks! Ziet er strak uit!
Vind het zonder wielkap een beetje een tractor wiel (bolle band), maar dit ziet er goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Al3xand3R360
mrdop schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:50:
[...]

Je BC (bord computer) staat anders. Ff paar keer klikken op je linker hendel (BC) en je krijgt de oude indeling weer terug 😀
Dat is een hele simpele oplossing 🙈 Dank daarvoor! Ik was totaal op het verkeerde been gezet door de software update en de veranderde weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al3xand3R360
stopie schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:56:
[...]

Ben benieuwd wat er is verbeterd.
Ik heb bmwi, maar eens via Twitter gevraagd wanneer de update via remote upgrade komt.
Heeft iemand al een keer een remote upgrade gehad??

Einde maand ben ik in de buurt van de dealer zal ook hun eens vragen of ze dan de software willen updaten.
Tot nu toe weinig verschil kunnen ontdekken eerlijk gezegd.
De dealer gaf aan dat BMW het algoritme voor het herkennen van fietsers heeft verbetert. Waardoor de auto in drive assistant stopt/afremt bij bijv. overstekende fietsers. Betere veiligheid dus. Geen idee of het verhaal klopt, niet iets wat je even test 😅

Ik las eerder in dit topic ergens dat de rijbaan herkenning beter zou zijn en daarmee de auto-steering minder vaak uit zou schakelen. Ik heb sinds de update nog te weinig km’s gemaakt om dat te kunnen bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Klinkschakel schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:32:
[...]

sevalo in "Het grote BMW iX3 Topic"

Sinds ik 03/2022 idrive heb, is alles ok. Welke versie heb jij?
Dit was inderdaad de oplossen, maar redelijk omslachtig. Hopelijk gebeurd het niet terug opnieuw. Waar kan ik de iDrive versie bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
Al3xand3R360 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 23:37:
[...]

Tot nu toe weinig verschil kunnen ontdekken eerlijk gezegd.
De dealer gaf aan dat BMW het algoritme voor het herkennen van fietsers heeft verbetert. Waardoor de auto in drive assistant stopt/afremt bij bijv. overstekende fietsers. Betere veiligheid dus. Geen idee of het verhaal klopt, niet iets wat je even test 😅

Ik las eerder in dit topic ergens dat de rijbaan herkenning beter zou zijn en daarmee de auto-steering minder vaak uit zou schakelen. Ik heb sinds de update nog te weinig km’s gemaakt om dat te kunnen bevestigen.
Klopt. En het rijgedrag zelf is veranderd: rijdt rustiger (minder zwabberen) en voelt beter dat je een hand aan het stuur hebt.

Andere bekende verbetering is het dubbele profiel probleem (wat in ik meen in 07/2021 kwam) dat nu is opgelost. Ook is de software vd airco/wp aangepast, maar daar heb ik nog niks van kunnen merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
mrdop schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:35:
[...]

Klopt. En het rijgedrag zelf is veranderd: rijdt rustiger (minder zwabberen) en voelt beter dat je een hand aan het stuur hebt.

Andere bekende verbetering is het dubbele profiel probleem (wat in ik meen in 07/2021 kwam) dat nu is opgelost. Ook is de software vd airco/wp aangepast, maar daar heb ik nog niks van kunnen merken.
Nog steeds geen Lane assist icm speed limiter? Dus zonder ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
Engineer Stewie schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:21:
[...]

Nog steeds geen Lane assist icm speed limiter? Dus zonder ACC.
Weet ik niet. Lijkt mij ook een rare combi: wel autonoom sturen, maar niet automatisch afstand houden tot je voorgangers. Dat gaat ‘m niet worden natuurlijk….

Als je automatisch de snelheid wil aanpassen/cappen op die van het traject dan kan dat met de ACC (overnemen max snelheid vd borden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
  • Laatst online: 20-05 13:03
Is er een site van bmw ( of elders) waar de details vermeld staan wat er precies gewijzigd is na de resp. software-update ?

Zou handig zijn en dan moet er niet meer worden gegist 🤔🤔

Niemand een antwoord ????

[ Voor 7% gewijzigd door Flipper op 14-05-2022 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
mrdop schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:20:
[...]

Weet ik niet. Lijkt mij ook een rare combi: wel autonoom sturen, maar niet automatisch afstand houden tot je voorgangers. Dat gaat ‘m niet worden natuurlijk….

Als je automatisch de snelheid wil aanpassen/cappen op die van het traject dan kan dat met de ACC (overnemen max snelheid vd borden).
Mijn VW Arteon doet dat al 4 jaar perfect, desgewenst neemt die de max snelheid van de borden/GPS over. Maar dat loopt nogal eens verkeerd met het max 10 ton bord hier in de buurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
Engineer Stewie schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:32:
[...]

Mijn VW Arteon doet dat al 4 jaar perfect, desgewenst neemt die de max snelheid van de borden/GPS over. Maar dat loopt nogal eens verkeerd met het max 10 ton bord hier in de buurt....
Doet de iX3 (desgewenst, ik heb het uit staan) ook. 50km bord op een parallelbaan is ook lachen…. (Full braking…). Maar wel alleen icm ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matho
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-03 13:29
Tom--db schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:41:
[...]

Mooi! Hopen dat mijn er ook op staat, al kreeg ik eerder bericht van mijn dealer dat week 18 niet gehaald werd en ze de auto eind mei binnen zouden krijgen. Dan zou het niet de Hestia leader zijn, maar de Dionysos leader die 7 mei aanmeerde in Bremerhaven.
Al met al heel lang onderweg al, want de productiedatum was volgens mdecoder.com 28 januari en volgens de dealer op 6 februari naar status 165 (onderweg van plant naar port) gegaan. 3 maanden onderweg al :O
Dit zou wel eens goed kunnen. Normaal ging mijn IX3 deze week toekomen, maar kreeg te horen dat hij nog in de haven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:26
Zojuist bericht gehad dat mijn IX3 executive met trekhaak en verwarmbaar stuur vandaag bij de dealer is aangekomen _/-\o_ , was gepland om pas in week 26 aan te komen. Besteld eind december/begin januari. Helaas moet ik nog even wachten om hem in ontvangst te nemen, omdat het huidige contract nog doorloopt tot begin juni :-( maar goed er zijn ergere dingen dan een paar weekjes wachten.

[ Voor 31% gewijzigd door mtv1 op 14-05-2022 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
kingachille schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:23:
[...]

Dit was inderdaad de oplossen, maar redelijk omslachtig. Hopelijk gebeurd het niet terug opnieuw. Waar kan ik de iDrive versie bekijken?
Kan het zijn dat ik nog op 11/2021.40 zit? Auto is in januari 2022 opgeleverd (LCI).
"Naar upgrades zoeken" geeft in ieder geval geen resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTglRIvsXbL-1VwxUUiqfSqDZFE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IFSc5aUhYU27wOzVL4nct58q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
kingachille schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:07:
[...]

Kan het zijn dat ik nog op 11/2021.40 zit? Auto is in januari 2022 opgeleverd (LCI).
"Naar upgrades zoeken" geeft in ieder geval geen resultaat.

[Afbeelding]
jazeker kan dat. Mijn auto is van dec maar had nog 3/2021 software.
Je kan bij de dealer een afpsraak maken om te laten programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Ik zag recent een promo filmpje van een OTA update (21-07), hoe matchen die met deze updates eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabuntu
Klinkschakel schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:25:
[...]

jazeker kan dat. Mijn auto is van dec maar had nog 3/2021 software.
Je kan bij de dealer een afpsraak maken om te laten programmeren.
Wel jammer dat dit allemaal niet proactief wordt voorgesteld door BMW/de dealer. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen de update cycles mee wenst te volgen & zelf een afspraak wil boeken. Op dat vlak zitten de klassieke merken nog (steeds) hopeloos achter Tesla. En het excuus dat 'Tesla een software-bedrijf is, die dit veel sneller kan ontwikkelen' is ondertussen ook al wat aan de oude kant. OTA updates zouden anno 2022 toch al standaard mogen voorzien worden bij alle nieuwe wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Alleen als een terugroepactie nodig is zal de dealer/BMW proactief reageren, ook je auto zal meldingen geven.

Ik denk dat de klassieke merken nog op de gedachte zitten: if not broken, do not fix it.
kingachille schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:27:
Ik zag recent een promo filmpje van een OTA update (21-07), hoe matchen die met deze updates eigenlijk?
Voor iDrive 7 zijn volgens mij de versies gelijk over alle modellen. De iX3 support OTA (nog) niet. Ik zou niet weten of er een BMW model is die het al wel ondersteunt.

[ Voor 49% gewijzigd door Klinkschakel op 12-05-2022 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Klinkschakel schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:06:
Alleen als een terugroepactie nodig is zal de dealer/BMW proactief reageren, ook je auto zal meldingen geven.

Ik denk dat de klassieke merken nog op de gedachte zitten: if not broken, do not fix it.

[...]

Voor iDrive 7 zijn volgens mij de versies gelijk over alle modellen. De iX3 support OTA (nog) niet. Ik zou niet weten of er een BMW model is die het al wel ondersteunt.
De LCI wel toch? pre-LCI heb ik wel eens begrepen inderdaad omdat het een IDrive7 op oudere hardware is.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 20:15
Klinkschakel schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:06:

[...]

In de 330e heb ik wel al OTA updates gedaan. Dus het kan zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Maar wat zijn de inhoudelijke verschillen tussen 03/2021, 11/2021 en 03/2022?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
  • Laatst online: 20-05 13:03
Flipper schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:31:
Is er een site van bmw ( of elders) waar de details vermeld staan wat er precies gewijzigd is na de resp. software-update ?

Zou handig zijn en dan moet er niet meer worden gegist 🤔🤔

Niemand een antwoord ????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Flipper Neen, er is geen site waar release notes vermeld staan. De dealer kan deze opvragen in het BMW Tis systeem, maar zelfs daar zijn ze meestal niet volledig.

Officieel kan je de release notes opvragen via BMW connected-drive -- maar de laatste geposte update daar is nog de 21-07 :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Simpson
Hallo allen,

Ik volg dit topic met belangstelling omdat ik ook in afwachting ben van een iX3. De (NL)dealer heeft mijn bestelling voor een BMW iX3 Executive medio december 2022 verwerkt. De auto staat nu in Bremerhaven en zal over niet al te lange tijd bij de dealer staan.

Ik heb in aanvulling op de standaard Executive-uitvoering stuurverwarming en de Fineline Cove trim besteld. Helaas is een stapje hoger qua audio niet te bestellen op de Executive-uitvoering, daarom wordt een audio-upgrade (ik begrijp Gladen met DSP) nog voor aflevering gemonteerd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgJD-XS081RxQsAznFJaGPbPWpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SHRfQWKCVgOaPrOVCY95LmC6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Bart Simpson op 15-05-2022 12:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Berkum
  • Laatst online: 28-04-2023
van de dealer te horen gekregen dat ik mijn iX3 op 24 mei kan ophalen (besteld in nov 2021 in NL)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:21
Gisteren de eerste keer de trekhaak voor onze fietsendrager gebruikt. Vreemd dat de cruise control dan niet bruikbaar is?!? 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
hedwigvb schreef op zondag 15 mei 2022 @ 08:15:
Gisteren de eerste keer de trekhaak voor onze fietsendrager gebruikt. Vreemd dat de cruise control dan niet bruikbaar is?!? 😞
Ik denk dat criise control met een aanhanger/caravan niet goed is. De auto ziet het verschil met een fietsendrager niet.
Ik vergis mij wel een dat ook de parkeersensoren niet meer werken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Werkt de cruise helemaal niet? Ik dacht dat het alleen om de lane keeping ging die uitgeschakeld werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:21
De dag erna even beter bekeken en het is inderdaad alleen de lane assist die niet meer werkt. Je merkt pas hoe gemakkelijk cruise control is als je het een langere rit niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-04 00:20
hedwigvb schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:16:
De dag erna even beter bekeken en het is inderdaad alleen de lane assist die niet meer werkt. Je merkt pas hoe gemakkelijk cruise control is als je het een langere rit niet hebt.
Ik merk vooral aan langere ritten dat de auto toch erg zwaar is en lane assist is zoveel relaxter. Ik heb een trekhaak koffer, maar had eigenlijk een dak koffer moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
DjCoke schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:52:
[...]

Ik merk vooral aan langere ritten dat de auto toch erg zwaar is en lane assist is zoveel relaxter. Ik heb een trekhaak koffer, maar had eigenlijk een dak koffer moeten aanschaffen.
Je kan altijd overdag de stekker nog loslaten, of blokkeert de trekhaakkoffer je verlichting helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
DjCoke schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:52:
[...]

Op het dak is bijna niet te doen met de hoogte van de iX3. Ik heb jarenlang fietsen op het dak gehad, nu met de iX3 op de trekhaak. Ook dak wassen, heb ik een trapje nodig :+
Ik heb wel dakdragers en een dakkoffer maar weet dus niet of ik het ooit ga gebruiken

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-05 22:24
Even een foto van deze beest, nu na 3 maanden zijn er toch nog mensen die in de straat naar kijken Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6HLb4ekkc_h3dzrrgCbJZhYhNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b4YH2rwvlDHB43lpF5MAPk7Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-05 21:45
oGoG schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:27:
Even een foto van deze beest, nu na 3 maanden zijn er toch nog mensen die in de straat naar kijken [Afbeelding]
Please stop, I can only get so hard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-04 00:20
ATCO schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:08:
[...]

Je kan altijd overdag de stekker nog loslaten, of blokkeert de trekhaakkoffer je verlichting helemaal?
Nee klopt dat kan, maar ik weet niet of het de radar blokkeert achter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-05 10:16
Gehoord dat mijn auto in week 17 gebouwd is en wacht op transport met de boot (besteld eind dec 21 NL) :*)

Zat nog even te kijken middels een VIN decoder naar de genoemde opties vanwege gevreesde tekorten van allerlei opties. De enige die specifiek benoemd worden zijn:

- 48Z Deselection Of Front Passenger Lumbar Support / Front Passenger Backrest Width Adjustment
- 6P1 Wi-fi Functions, Temporary Deletion & Preparation For Remote Software Upgrade

en daarnaast de bekende iDrive knop zonder touch

- 6UX Bmw Controller Without Touch-function

Voor de rest lijkt alles erop en eraan te zitten. Nu maar hopen dat de boot tzt heelhuids aankomt :P aflevering staat vooralsnog half augustus gepland, dus nog even ouderwets op benzine op vakantie (scheelt een hoop laadstops O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
goirke schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:01:
Gehoord dat mijn auto in week 17 gebouwd is en wacht op transport met de boot (besteld eind dec 21 NL) :*)

Zat nog even te kijken middels een VIN decoder naar de genoemde opties vanwege gevreesde tekorten van allerlei opties. De enige die specifiek benoemd worden zijn:

- 48Z Deselection Of Front Passenger Lumbar Support / Front Passenger Backrest Width Adjustment
- 6P1 Wi-fi Functions, Temporary Deletion & Preparation For Remote Software Upgrade

Voor de rest lijkt alles erop en eraan te zitten. Nu maar hopen dat de boot tzt heelhuids aankomt :P aflevering staat vooralsnog half augustus gepland, dus nog even ouderwets op benzine op vakantie (scheelt een hoop laadstops O-) )
Klopt dat met de eerdere planning? Bij mijn dealer zijn ze hardhoors. Ik krijg geen update meer sinds mijn sales contact weg is. De nieuwe lijkt niet alle communicatie te hebben.
Laatste was dat mijn eind December 2021 bestelde iX3 Impressive eind Februari 2023 toekomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
Engineer Stewie schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:29:
[...]

Klopt dat met de eerdere planning? Bij mijn dealer zijn ze hardhoors. Ik krijg geen update meer sinds mijn sales contact weg is. De nieuwe lijkt niet alle communicatie te hebben.
Laatste was dat mijn eind December 2021 bestelde iX3 Impressive eind Februari 2023 toekomt...
Volgens hebben wij redelijk gelijk besteld idd, bij mij is de bestelling op 30 december doorgevoerd. Aanvankelijk werd lang vastgehouden aan levering eind juni, maar begin april is toen aangegeven dat dit naar half augustus zou verschuiven vanwege productietekorten en daarmee vertragingen. Dus de aangepaste planning lijkt nu te gaan lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanumkiller
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2024
Eind december 2021 besteld (BE).

"Wij verwachten de documenten in week 35 in augustus.
10 werkdagen later kan de wagen geleverd worden."

Wat zou hier de productiedatum van zijn ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:08
goirke schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:01:

Dit is al reeds op te lossen middels software update.
Op dit moment kan de dealer de software al installeren die de WiFi Hotspot functionaliteit weer activeert. Vervolgens is Apple Carplay en Android Auto vanaf 19 mei a.s. weer te activeren vanuit je auto.

Vanaf 28 mei wordt bovenstaande software, die nu dus nog enkel door de dealer kan worden geïnstalleerd, OTA gepushed.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-05 19:59
DjCoke schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:36:
[...]

Nee klopt dat kan, maar ik weet niet of het de radar blokkeert achter
Ik heb een trekhaak in namontage. Bij mij blijft alles gewoon werken, ook de achteruitrijsensoren (wat nu misschien niet de bedoeling is).

De achterklep opent wel al eens per ongelijk bij het aansluiten van de kabel van de aanhanger of fietsendrager, maar anders nooit (hoewel het veiliger zou zijn de sensor uit te schakelen wanneer de fietsendrager erop hangt).

Misschien is de installatie niet zoals bedoeld door BMW, maar het is wel gedaan met de componenten zoals aangeraden door de dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Rivanov schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:38:
[...]

Dit is al reeds op te lossen middels software update.
Op dit moment kan de dealer de software al installeren die de WiFi Hotspot functionaliteit weer activeert. Vervolgens is Apple Carplay en Android Auto vanaf 19 mei a.s. weer te activeren vanuit je auto.

Vanaf 28 mei wordt bovenstaande software, die nu dus nog enkel door de dealer kan worden geïnstalleerd, OTA gepushed.
Wat is je bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
BMW. :)

Hier kun je er alles over lezen inclusief officiële documenten:

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1914179

En hier een member die de update al door de dealer heeft laten doorvoeren en nu dus ook weer de WiFi Hotspot terug heeft.

https://g20.bimmerpost.co...?p=28900627&postcount=140

Mijn auto gaat woensdag terug naar de dealer waarbij ze de software gaan bijwerken. Hopelijk werkt WiFi Hotspot dan bij mij ook weer, zodat ik (hopelijk) donderdag direct Apple Carplay kan activeren. Want mis het enorm!

[ Voor 43% gewijzigd door Rivanov op 16-05-2022 17:21 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
De mijne is niet geaffecteerd (oktober 2021 gebouwd), maar die OTA update interesseert me wel :-)
Gaat het dan over update 03/2022 die uitgezonden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
Rivanov schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:19:
[...]

BMW. :)

Hier kun je er alles over lezen inclusief officiële documenten:

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1914179

En hier een member die de update al door de dealer heeft laten doorvoeren en nu dus ook weer de WiFi Hotspot terug heeft.

https://g20.bimmerpost.co...?p=28900627&postcount=140

Mijn auto gaat woensdag terug naar de dealer waarbij ze de software gaan bijwerken. Hopelijk werkt WiFi Hotspot dan bij mij ook weer, zodat ik (hopelijk) donderdag direct Apple Carplay kan activeren. Want mis het enorm!
Ah top zeg! Goed om te weten :) Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
kingachille schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:00:
De mijne is niet geaffecteerd (oktober 2021 gebouwd), maar die OTA update interesseert me wel :-)
Gaat het dan over update 03/2022 die uitgezonden wordt?
02/2022.52 is de versie die de Zweed op Bimmerpost heeft gekregen in zijn BMW.

Ik zit momenteel op 02/2022.35 in mijn F40. Benieuwd of ik woensdag dan ook op .52 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-05 22:24
oGoG schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:27:
Even een foto van deze beest, nu na 3 maanden zijn er toch nog mensen die in de straat naar kijken [Afbeelding]
Vandaag op kantoor, heel wat collega’s die hun LCI hebben ontvangen, in verschillende kleuren en uitvoeringen, vooral inspiration eigenlijk. Inspiration met die zand metallic is toch ook een leuke uitvoering.

Laadstations te weinig bij ons.

Vraagje: We plannen vakantie naar de Elzas en ik ondervind toch wat problemen om laadstation te vinden in boerendorpen. Welke opties heb ik volgens jullie?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Matho
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-03 13:29
Vandaag is mijn IX3 aangekomen bij de dealer, vrijdag ophalen 🥳 (impressive carbon black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenbuijs88
oGoG schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:55:
[...]
Vraagje: We plannen vakantie naar de Elzas en ik ondervind toch wat problemen om laadstation te vinden in boerendorpen. Welke opties heb ik volgens jullie?
Vriend van me had zn Tesla gewoon in het stopcontact gedaan vorige jaar. Ging best ok. Verder had hij vaak een locatie waar een lader was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streetwise
Yes niet vergeten een granny lader mee te nemen om bij gewoon schuko stopcontact te laden. Als wij een huisje huren vraag ik vaak of ik voor 15 eur oid kan laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Tripje gedaan van 190km met 2 elektrische fietsen op een fietsendrager(trekhaak) en 4 inzittenden. Airco op 19°, ECOPRO + B-Stand. Gemiddelde snelheid 88km/u, autostrade steeds CC op 110. Gemiddeld verbruik van 17,8 kWh, dat is zeer goed te pruimen. Kan dus nog lager als ik echt eco rijd en rechts blijf. Had nog een 55% over denk ik.

En op de bestemming stond er een ANWB/EVBox laadpaal, maar de BMWCharging card werkte gewoon :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lQFmA7-W47l6vPtl_UHUFZfifU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qX9OEkg4ZgCAETfzITrc6Ml9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 150119 op 17-05-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04 13:30
Zo jaloers op iedereen die hem al mag/kan gaan ophalen. Hier is de laatste update (begin februari) dat de levering pas voor eind oktober/begin november zou zijn. Besteld eind januari.

Nog een paar maanden geduld dus, maar wel fijn om het topic te volgen en jullie ervaringen met de auto te lezen.
Pagina: 1 ... 30 ... 89 Laatste