Vandaag het probleem weer voorgehadquintencls schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:55:
[...]
Kom juist van de dealer. Ze zeggen dat ze de wagen opnieuw hebben “geprogrammeerd” om het probleem op te lossen. Voor de software update hadden ze geen tijd meer over. Hij zei me dat je die eventueel zelf kan doen via een usb stick.
Merci voor de tip ivm de 30s!
quintencls schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:31:
[...]
Vandaag het probleem weer voorgehadHij kan weeral naar de dealer. De reboot forceren door de aan/uit knop 30s in te drukken werkt spijtig genoeg ook niet.

Wij zetten gisteren met 66km bereik de navigatie aan naar een Ionity lader, en in een keer schiet het bereik naar 59km. 20km later bij de lader direct 151kW.
Klinkt dus wel positief voor de pre-LCI
Wat was de temperatuur?ThisIsDelusion schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:04:
Wij zetten gisteren met 66km bereik de navigatie aan naar een Ionity lader, en in een keer schiet het bereik naar 59km. 20km later bij de lader direct 151kW.
Ik heb ook deze afgelopen twee dagen een ritje gehad naar Frankrijk en geen enkele keer coldgating maar temps zaten boven de 10graden.
Feedback van BMW Nederland gehad dat dit niet werkt in de pre-LCI.mrdop schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:31:
[...]
Zelf geconstateerd of mening?
Ik zou dan nl een terugmelding vd auto verwachten dat het niet gelukt, of niet mogelijk is.
Bv zoals je die krijgt als je het dak wil sluiten of laadinstellingen wil aanpassen en dat dat niet door de auto is geaccepteerd.
(Ik denk ook niet dat het werkt, heb het alleen zelf nog niet kunnen constateren, daarvoor moet het weer eerst kouder zijn 😀)
Geen lijst maar wel een website waar je kan checken want ik merk dat lang duurt wanneer dealer contact opneemt. https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.htmljansen1999 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 05:14:
[...]
Thanks, ik zit ook nog op 2021/11 met een LCI uit 2022/03 is er ergens een bugfix lijst om te zien wat het nut van de software upgrade is? Kost zo'n update ook geld?
Ik denk ongeveer rond de 8 graden, maar eerdere ritjes zoals beschreven hadden wel last van coldgating.DjCoke schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:28:
[...]
Wat was de temperatuur?
Ik heb ook deze afgelopen twee dagen een ritje gehad naar Frankrijk en geen enkele keer coldgating maar temps zaten boven de 10graden.
:strip_exif()/f/image/vxSlI2O1ZSetniOZ0PZcoANj.jpg?f=fotoalbum_large)
Is afhankelijk van contingent wagens dat dealer mag, maar vooral kan bestellenboskantman schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:13:
[...]
Lijken met toch wel wat verschillen te zijn in de leveringen. Ik heb midden januari besteld en toen te horen gekregen dat de levering voor eind oktober gepland is, productie half juli.
Lijkt me vreemd dat productie maar 2 weken opgeschoven is terwijl maart toch al een 2 maand later is.
Dealer moet schatting maken van de modellekes die hij zal slijten.
Interessant. Aan de andere kant, dit gebeurt continu. Als je geen doel hebt ingesteld dan heb je een bepaalde range over. Na invoeren van elk doel veranderd de resterende range. Volgens mij wordt er dan rekening gehouden met de te volgen weg en verwachte snelheid.ThisIsDelusion schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:04:
Je zou eigenlijk de range na invoer moeten vergelijken met een ander doel (niet zijnde een HPC) direct ernaast. En dan kijken of er een significant verschil in range tussen zit. Ik ga het morgen gelijk proberen 😀
[ Voor 15% gewijzigd door mrdop op 29-04-2022 21:29 ]
Klopt, maar BMW NL staat ook niet bekend om hun kennis helaas. Ik heb een officiële klacht over het ontbreken van de voorverwarming ingediend, werd daarover netjes gelijk gebeld. De BMW NL mdw wist 2 dingen niet: “wat is cold-gating, uw BMW heeft een warmtepomp hoor” en “de iX3 LCI, kwam die echt zo snel uit, en die heeft het wel?”. Dus een mededeling van hen neem ik (helaas) met een korrel zout.BatW schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:55:
[...]
Feedback van BMW Nederland gehad dat dit niet werkt in de pre-LCI.
Aan de andere kant wil ik ook graag dat het gaat werken. 😀
Vaandaag de proef op de som genomen en 3 situaties ingevoerd:
1) HPC locatie MET voorverwarmen (via de app) naar auto gestuurd -> auto geeft daarna 343km range aan.
2) zelfde HPC locatie ZONDER voorverwarmen (via de app) naar auto gestuurd -> auto geeft daarna eveneens 343km range aan.
3) locatie 10m naast de HPC gekozen -> auto geeft daarna 310km range aan 😳😳
Voor nu 2 conclusies:
1) voorverwarmen werkt niet in pre-LCI (tenzij range pas wordt aangepast nadat voorverwarmen daadwerkelijk is gestart of ander condities niet van toepassing waren/zijn).
2) het algoritme rekent raar 😀
Eigenlijk zou iemand met een LCI hetzelfde moeten proberen zodat we weten wat de verwachte respons van de iX3 is. Of we wachten tot het weer echt koud is en dan zien we cold-gating of niet 😀.
1) HPC locatie MET voorverwarmen (via de app) naar auto gestuurd -> auto geeft daarna 343km range aan.
2) zelfde HPC locatie ZONDER voorverwarmen (via de app) naar auto gestuurd -> auto geeft daarna eveneens 343km range aan.
3) locatie 10m naast de HPC gekozen -> auto geeft daarna 310km range aan 😳😳
Voor nu 2 conclusies:
1) voorverwarmen werkt niet in pre-LCI (tenzij range pas wordt aangepast nadat voorverwarmen daadwerkelijk is gestart of ander condities niet van toepassing waren/zijn).
2) het algoritme rekent raar 😀
Eigenlijk zou iemand met een LCI hetzelfde moeten proberen zodat we weten wat de verwachte respons van de iX3 is. Of we wachten tot het weer echt koud is en dan zien we cold-gating of niet 😀.
Verwijderd
BMW heeft al verscheidene malen bevestigd dat Adaptive PreHeating niet naar de Pre-LCI gaat komen.
Klopt ik heb daarom met de dealer afgesproken om de auto om te ruilen naar een LCI vanwege dit probleem in samenwerking met BMW Nederland. Dus lijkt me sterk dat ze daarvan gaan terugkomen.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 16:52:
BMW heeft al verscheidene malen bevestigd dat Adaptive PreHeating niet naar de Pre-LCI gaat komen.
Maar ik hoop graag mee met de pre-LCI owners. 🤞
Vandaag proefrit gemaakt met iX3. Ik vond de Adaptieve Regeneratie eigenlijk wel irritant. Zorgt er eigenlijk voor dat het altijd toch wat een verrassing is of de wagen nu bijna niet of juist wel afremt als je het gaspedaal licht. In de menu's kan je dat wel aanpassen, dus had het direct op Laag gezet. Maar nadat ik een pauze genomen had, en weer vertrok, bleek die gewoon weer op Adaptief te staan ?!?
Ik zou verwachten dat iets waarvoor je in de menu's moet duiken ook overheen ritten toegepast wordt. Maar leek er dus op dat ik dit niet permanent op Laag kon zetten ? Of deed ik iets verkeerd ?
Ik zou verwachten dat iets waarvoor je in de menu's moet duiken ook overheen ritten toegepast wordt. Maar leek er dus op dat ik dit niet permanent op Laag kon zetten ? Of deed ik iets verkeerd ?
Je kan de pook ook in B stand zetten, maar dat is echt hard regeneratief remmen.Twixie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:54:
Vandaag proefrit gemaakt met iX3. Ik vond de Adaptieve Regeneratie eigenlijk wel irritant. Zorgt er eigenlijk voor dat het altijd toch wat een verrassing is of de wagen nu bijna niet of juist wel afremt als je het gaspedaal licht. In de menu's kan je dat wel aanpassen, dus had het direct op Laag gezet. Maar nadat ik een pauze genomen had, en weer vertrok, bleek die gewoon weer op Adaptief te staan ?!?
Ja, B is voor 1 Pedal Driving. Niet getest hoeveel B dan nog verschilt van D + Hoog. Punt/Vraag is vooral of je de regeneratie van de D stand dus effectief niet vast kunt configureren ? Toch compleet onlogisch en onwerkbaar dat je telkens in dat menu moet gaan duiken om het op iets anders dan Adaptief te zetten ?
Deze kan je wel zeker, mits je functies gelinkt worden aan de profiel, blijft deze steeds hetzelfde. Ik denk dat jij deze niet hebt gedaan waardoor deze afspringt.Twixie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:59:
Ja, B is voor 1 Pedal Driving. Niet getest hoeveel B dan nog verschilt van D + Hoog. Punt/Vraag is vooral of je de regeneratie van de D stand dus effectief niet vast kunt configureren ? Toch compleet onlogisch en onwerkbaar dat je telkens in dat menu moet gaan duiken om het op iets anders dan Adaptief te zetten ?
Kan niet.jansen1999 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:06:
Weet iemand of de ix3 ook v2g kan?
Heb met mijn IX3 exact hetzelfde probleem, iemand van jullie (lees: de dealer
) het probleem al kunnen traceren en/of oplossen. Mijn auto gaat volgende week voor een diagnose. Ben heel benieuwd naar jullie ervaring.
Heb zelf nu bij mijn IX3 ook last van dit probleem, al een oplossing gevonden?PDT schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:59:
'Meer energieverbruik tijdens het parkeren' fout. Sinds een paar weken zie ik regelmatig deze foutmelding als ik na het laden in stap. Vervelende is dat hierdoor ook remote voorverwarmen of de voorverwarmingstimer instellen niet werkt.
Zijn er andere iX3 rijders bekend met deze foutmelding? Weet iemand hoe dit te voorkomen is?[Afbeelding]
Oplossing al gevonden? Loop er zelf nu ook tegenaan.Elrolo schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:32:
[...]
Post is al van een tijdje terug. Heb je al verbetering gezien?
Ik heb hetzelfde bij een Zappi lader (op fast).
Auto is 2 dagen helemaal doorgelicht bij de dealer, maar ze kunnen het niet vinden. Ik dacht dat ik het alleen bij voorverwarmen zag, maar deze ochtend ook na een lange nacht laden. Het lijkt erop dat de IX3 het niet fijn vindt om lang verbonden te zijn aan een stekker.... Overigens werkt het voorverwarmen altijd, maar andere functies, zoals de app worden onderbroken. Schoonheidsfoutje van BMW
zelfde issue met een powerdale laadpaal.TVB1180 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:27:
Heb met mijn IX3 exact hetzelfde probleem, iemand van jullie (lees: de dealer) het probleem al kunnen traceren en/of oplossen. Mijn auto gaat volgende week voor een diagnose. Ben heel benieuwd naar jullie ervaring.
Gemeld aan de dealer, deze meld er ook mee bezig te zijn. Melding gedaan in maart denkik.
Nog geen oplossing.
Heb zelf een New Motion laadpaal (3 fase), heb tijdelijk nog moeten laden op een 1 fase laadpaal (van vorige auto), gaf geen problemen. Heb jij het probleem ook bij openbare laadpalen. Ik iig tot op heden niet.Insidio2 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:20:
[...]
zelfde issue met een powerdale laadpaal.
Gemeld aan de dealer, deze meld er ook mee bezig te zijn. Melding gedaan in maart denkik.
Nog geen oplossing.
Hier ook New Motion paal maar echt nog nooit de melding gekregen. Ik laad altijd wel op 3 fasen dus geen eraring met 1 fase.TVB1180 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:27:
[...]
Heb zelf een New Motion laadpaal (3 fase), heb tijdelijk nog moeten laden op een 1 fase laadpaal (van vorige auto), gaf geen problemen. Heb jij het probleem ook bij openbare laadpalen. Ik iig tot op heden niet.
Hij staat hier standaard altijd in de B +D en komt gewoon helemaal tot stilstand het is even wennen en eerste weken stond ik te vroeg/laat stil maar nu komt remmen zelden voor. 22% van bereik komt nu uit regeneratie.Twixie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:59:
Ik heb het soms als mijn loadbalancing de laadpaal terugregelt. Dan de volgende dag deze melding.TVB1180 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:44:
[...]
Oplossing al gevonden? Loop er zelf nu ook tegenaan.
Denk dat het ook dat misschien laadpaal/IX3 combinatie is want met mijn laadpaal en loadbalancing herken ik het probleem niet. Ik zie alleen de 100% soc eindtijd oplopen als ik bv inductie aanzet of wasdroger maar daarna ook nooit de melding gekregen.mrdop schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:56:
[...]
Ik heb het soms als mijn loadbalancing de laadpaal terugregelt. Dan de volgende dag deze melding.
Krijg bezitters deze melding van pre-LCI of LCI model?
Klopt want mijn advocaat is nu ermee bezig want de auto voldoet niet aan de opgegeven specificaties van laden. Nergens in welke documentatie staat dat laadwaardes pas gelden bij een temparatuur van >10 graden.Laden van 10-80% duurt soms bijna 2 x zolang als de afgegeven specificaties.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 16:52:
Pre-LCI.BatW schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:08:
[...]
Denk dat het ook dat misschien laadpaal/IX3 combinatie is want met mijn laadpaal en loadbalancing herken ik het probleem niet. Ik zie alleen de 100% soc eindtijd oplopen als ik bv inductie aanzet of wasdroger maar daarna ook nooit de melding gekregen.
Krijg bezitters deze melding van pre-LCI of LCI model?
Heb de melding nog nooit gezien. Denk wel 100 laadsessies gedaan 11kW/3 fase thuis met een Alfen laadpaal. Heb LB en soms laden/zonnepanelen/wasmachine/wasdroger en oven tegelijk aan, geen centje pijn. 10 ladingen gedaan aan de straat/openbaar, allemaal probleemloos en geen melding.
Idem nooit last en ook pre-LCI ook publiek nooit gehad.Klinkschakel schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:53:
[...]
Pre-LCI.
Heb de melding nog nooit gezien. Denk wel 100 laadsessies gedaan 11kW/3 fase thuis met een Alfen laadpaal. Heb LB en soms laden/zonnepanelen/wasmachine/wasdroger en oven tegelijk aan, geen centje pijn. 10 ladingen gedaan aan de straat/openbaar, allemaal probleemloos en geen melding.
Iemand hier met een Impressive/High Executive die een foto van de Harman unit in de koffer links wil maken? Zit achter zo'n vakje.
Zou het artikelnummer van die van de mensen met een Harman Kardon systeem willen weten en ook of de kabelboom/stekker overeenkomt.
Heb een Focal setje gestoken, maar de beperkte equalizer zorgt ervoor dat ik de curve niet goed krijg. Met HK versterker heb je meer mogelijkheden. Had hem in Bimmercode al wel eens gecode naar alev3_ram (HK) en alev4_ram (B&W) maar dan werken de sliders niet. Je kan ze wel verschuiven maar hoort geen verschil.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Zou het artikelnummer van die van de mensen met een Harman Kardon systeem willen weten en ook of de kabelboom/stekker overeenkomt.
Heb een Focal setje gestoken, maar de beperkte equalizer zorgt ervoor dat ik de curve niet goed krijg. Met HK versterker heb je meer mogelijkheden. Had hem in Bimmercode al wel eens gecode naar alev3_ram (HK) en alev4_ram (B&W) maar dan werken de sliders niet. Je kan ze wel verschuiven maar hoort geen verschil.
De auto is nog een keer terug geweest naar de dealer. Ik kreeg te horden dat het nu "bekend" was bij BMW en er is weer een software update uitgevoerd. Sinds die tijd is het niet meer voorgekomen! Op de zappi lader staat nu ook "laden uitgesteld" als de IX3 volledig opgeladen is en niet "laden voltooid"TVB1180 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:43:
[...]
Heb zelf nu bij mijn IX3 ook last van dit probleem, al een oplossing gevonden?
Sinds de update klopt de range in de app niet meer met die in de auto wordt aangegeven, maar dat terzijde....

Toevallig al iemand de melding gekregen dat zijn wagen is toegekomen die eind november/begin december heeft besteld? ( hestia leader watchers :-D )
Ik ondervind problemen met laden bij een EVBox paal bij een vakantiepark. Zie nu een dag later wel een andere auto eraan laden (MG).
Ligt dit dan aan de BMW charging pas? Dus met een andere aanbieder (pas) zou het wel werken?
Heb nog genoeg accu over maar hier op het park had makkelijker geweest.
Ligt dit dan aan de BMW charging pas? Dus met een andere aanbieder (pas) zou het wel werken?
Heb nog genoeg accu over maar hier op het park had makkelijker geweest.
de laatste dat ik heb gehoord - levering week 20 (een week vertraagt) (NL)Matho schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:19:
Toevallig al iemand de melding gekregen dat zijn wagen is toegekomen die eind november/begin december heeft besteld? ( hestia leader watchers :-D )
Ben jij al eens gaan DC chargen? Blijkbaar is de laadcurve in de .35 aangepast, als we deze Duitser mogen geloven: YouTube: BMW IX3 2022 UPGRADES - bis zu 40% mehr Ladeleistung!!! waardoor de curve serieus verbeterd is tov bv. https://support.fastned.n...8457-Laden-met-de-BMW-iX3Klinkschakel schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:32:
[...]
Vandaag met 03/2022.35 grote stukken gereden zonder problemen. Hoop regen en wind van de zijkant zonder issues. Terug zon vanaf de zijkant en van voren met viaducten, ook probleemloos.
Mijn Spotify probleem lijkt ook voorbij, valt niet meer weg op bepaalde stukken.
Ik ben tevreden met de update
Goed om te horen! Die van mij gaat volgende week terug voor uitlezen.Elrolo schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:33:
[...]
De auto is nog een keer terug geweest naar de dealer. Ik kreeg te horden dat het nu "bekend" was bij BMW en er is weer een software update uitgevoerd. Sinds die tijd is het niet meer voorgekomen! Op de zappi lader staat nu ook "laden uitgesteld" als de IX3 volledig opgeladen is en niet "laden voltooid"
Sinds de update klopt de range in de app niet meer met die in de auto wordt aangegeven, maar dat terzijde....
Korte vraag nog: bij welke BMW-dealer ga jij (mocht die van mij er namelijk niet uitkomenElrolo schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:33:
[...]
De auto is nog een keer terug geweest naar de dealer. Ik kreeg te horden dat het nu "bekend" was bij BMW en er is weer een software update uitgevoerd. Sinds die tijd is het niet meer voorgekomen! Op de zappi lader staat nu ook "laden uitgesteld" als de IX3 volledig opgeladen is en niet "laden voltooid"
Ja al paar keer DC geladen maar niet op de curve gelet.fluppie007 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:15:
[...]
Ben jij al eens gaan DC chargen? Blijkbaar is de laadcurve in de .35 aangepast, als we deze Duitser mogen geloven: YouTube: BMW IX3 2022 UPGRADES - bis zu 40% mehr Ladeleistung!!! waardoor de curve serieus verbeterd is tov bv. https://support.fastned.n...8457-Laden-met-de-BMW-iX3
Ik vraag het mij af. Ik merk geen verschil i.i.g.fluppie007 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:15:
[...]
Ben jij al eens gaan DC chargen? Blijkbaar is de laadcurve in de .35 aangepast, als we deze Duitser mogen geloven: YouTube: BMW IX3 2022 UPGRADES - bis zu 40% mehr Ladeleistung!!! waardoor de curve serieus verbeterd is tov bv. https://support.fastned.n...8457-Laden-met-de-BMW-iX3
De laadsnelheden die hij als “nieuw” aangeeft zijn de normale voor de iX3 uit deze tabel.
:strip_exif()/f/image/hqfxca90ET3JDk1ikL58q7lo.jpg?f=fotoalbum_large)
Andersom gezegd, als hij minder laadde, dan was dat het bekende cold-gating. Vooral de buitentemperatuur is op dit moment al wat hoger. Denk dat dat meer effect heeft….
Story in 's Hertogenbosch. De eerste keer hebben ze ook niets kunnen vinden maar nu is er dus blijkbaar landelijk iets uitgerold. Er was toen toevallig ook net een terugroepactie, die is meteen meegenomen (is vaak alleen update draaien)TVB1180 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:00:
[...]
Korte vraag nog: bij welke BMW-dealer ga jij (mocht die van mij er namelijk niet uitkomen)
Als je de Fastned curve ziet, die is geheel anders dan van de afbeelding die jij post. Dus de jouwe is misschien van een recentere?mrdop schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:02:
[...]
Ik vraag het mij af. Ik merk geen verschil i.i.g.
De laadsnelheden die hij als “nieuw” aangeeft zijn de normale voor de iX3 uit deze tabel.
[Afbeelding]
…
Of denk je dat die van Fastned vanwege coldgating is? Al start die netjes aan 150kW en zelfs een tikje hoger.
Verwijderd
Die van mij gaat ook eind Mei ff naar de garage voor een ‘terugroep actie’ dat puur een Software Update is. Ik heb momenteel nog steeds 03.2021, en buiten dat ik de Airco wat ondermaats vind koelen, heb ik verder geen enkel probleem. Heb meer schrik voor issues na de update eigenlijk.Elrolo schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:44:
[...]
Story in 's Hertogenbosch. De eerste keer hebben ze ook niets kunnen vinden maar nu is er dus blijkbaar landelijk iets uitgerold. Er was toen toevallig ook net een terugroepactie, die is meteen meegenomen (is vaak alleen update draaien)
Hij is niet heel anders hoor. Het InsideEVs schema is gebaseerd op de Fastned data en laat de gemiddelde laadsnelheid zien bij alle mogelijke start en eind SoC’s. Het Fastned schema laat maar 1 curve zien. Het InsideEVs schema laat dus meer info zien.fluppie007 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:38:
[...]
Als je de Fastned curve ziet, die is geheel anders dan van de afbeelding die jij post. Dus de jouwe is misschien van een recentere?
Of denk je dat die van Fastned vanwege coldgating is? Al start die netjes aan 150kW en zelfs een tikje hoger.
InsideEVs is gebaseerd op de Fastned data dus net zo oud/nieuw (pre-LCI, april ‘21).
https://insideevs.com/new...3-fast-charging-analysis/
Fastned is ook geen cold-gating, bij de grafiek staat 30gr accutemperatuur.
[ Voor 29% gewijzigd door mrdop op 04-05-2022 09:20 ]
Het had wel iets met koeling te maken. Heb je last in eco mode, of ook bij comfort en sport? In eco mode gaat verlichting, verwarming etc op 80%.Verwijderd schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:35:
[...]
Die van mij gaat ook eind Mei ff naar de garage voor een ‘terugroep actie’ dat puur een Software Update is. Ik heb momenteel nog steeds 03.2021, en buiten dat ik de Airco wat ondermaats vind koelen, heb ik verder geen enkel probleem. Heb meer schrik voor issues na de update eigenlijk.
Ik zie net dat mijn IX3 eind van de maand 1 wordt. ff 1 kaarsje uitblazen !(en een fles champagne erbij)
Was het probleem verholpen met de algemene software update (terugroep actie) of hebben ze los hiervan aanpassingen moeten doen?Elrolo schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:44:
[...]
Story in 's Hertogenbosch. De eerste keer hebben ze ook niets kunnen vinden maar nu is er dus blijkbaar landelijk iets uitgerold. Er was toen toevallig ook net een terugroepactie, die is meteen meegenomen (is vaak alleen update draaien)
Ik heb zelf ook al ff gemaild met De Maassche (overigens zelfde dealergroep als Story) om software update te draaien.
Dat durf ik niet te zeggen. Ik denk dat ze alle issues in één update stoppen'. Blijkbaar kan dat toch niet OTATVB1180 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:37:
[...]
Was het probleem verholpen met de algemene software update (terugroep actie) of hebben ze los hiervan aanpassingen moeten doen?
Ik heb zelf ook al ff gemaild met De Maassche (overigens zelfde dealergroep als Story) om software update te draaien.
Het duurt (helaas) nog even maar over een tijdje krijg ik mijn BMW iX3 (G08) maar weet iemand of dit model inmiddels officieel ondersteund wordt door Bimmercode?
Zo ja, welke OBD2 dongle raden jullie aan?
Ik kom nu uit een Audi en daar kon je coderen dat ook overdag je achterlichten branden icm DRL. Weet iemand of dit bij BMW ook te realiseren is?
Ik kom nu uit een Audi en daar kon je coderen dat ook overdag je achterlichten branden icm DRL. Weet iemand of dit bij BMW ook te realiseren is?
Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
Yes, ik kreeg ook een foto van een week 42/2021 door en die zag er meer uit zoals de mijne. Op sommige fora las ik ook dat BMW het HK vermogen van 600 naar 400W heeft gereduceerd, dus mogelijks kan het zijn dat die foto van een LCI iX3 is waarbij ze lichtere amps gebruiken. De HK heeft geloof ik wel booster amps voor de subs.
:strip_exif()/f/image/SBEhyu7dc6kYa7XGVq5lTbpR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de OBDLink CX gekocht en daar kan ik een paar zaken wijzigen. Je moet een gewone X3 kiezen. Heb nog wel niet echt de tijd genomen om er iets nuttig mee te doen. Heb alleen gespeeld met wijziging van de RAM van basic audio naar hifi en HK, in de hoop dat dat meer equalizer settings zou geven, helaas geen succes mee. Dus zal een DSP amp moeten worden. Klinkt nu te beroerd (Executive/Inspiring met basic audio)mouse1277 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:31:
Het duurt (helaas) nog even maar over een tijdje krijg ik mijn BMW iX3 (G08) maar weet iemand of dit model inmiddels officieel ondersteund wordt door Bimmercode?
/f/image/zZPLQnNt02zXa97ZSYrJBiz1.png?f=fotoalbum_large)
Kan je een link van dit toestel delen aub? Ik vind het niet onmiddelijk terug. Ik dacht dat de ix3 ook een fysieke ethernet connectie nodig had i.p.v. bluetooth voor bepaalde functionaliteiten? Het kan zijn dat ik mis ben.fluppie007 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:51:
[...]
Ik heb de OBDLink CS gekocht en daar kan ik een paar zaken wijzigen. Je moet een gewone X3 kiezen. Heb nog wel niet echt de tijd genomen om er iets nuttig mee te doen. Heb alleen gespeeld met wijziging van de RAM van basic audio naar hifi en HK, in de hoop dat dat meer equalizer settings zou geven, helaas geen succes mee. Dus zal een DSP amp moeten worden. Klinkt nu te beroerd (Executive/Inspiring met basic audio)[Afbeelding].
Sorry OBDLink CX, heb't aangepast. Gewoon op Amazon: https://www.amazon.nl/VIC...ink+cx%2Caps%2C148&sr=8-4
Mee eens heeft meer met buitentemparatuur te maken dan met aangepaste software. Als ik aan DC lader hang krijg ik iedere keer verschillende uitkomsten. Lastig vergelijk te maken.mrdop schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:02:
[...]
Ik vraag het mij af. Ik merk geen verschil i.i.g.
[Afbeelding]
Andersom gezegd, als hij minder laadde, dan was dat het bekende cold-gating. Vooral de buitentemperatuur is op dit moment al wat hoger. Denk dat dat meer effect heeft….
Verwijderd
Officieel is er nog geen bimmercode support, maar bepaalde dingen kan je wel doen omdat de X3 veelal gelijk is. Ik denk dat de OBD dongle die je in de Audi gebruikte ook wel zal werken op de bmw. Mijn dongle (aangekocht in 2016) werkt ook nog steeds in de iX3 … maar ik heb voorlopig nog niks te coderen gevonden dat ik nodig acht.
Achterlichten laten branden kan standaard ingesteld worden zonder Bimmercodemouse1277 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:31:
Gewoon aanvinken in de instellingen.
Echt waar? Dat is dan nieuw. Ik ben ook gewend dat dit met Bimmercode gedaan moet worden (in al mijn BMWs zo moeten doen) Heb het nog niet kunnen vinden in de instellingen van de iX3.Topgear90 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:46:
[...]
Achterlichten laten branden kan standaard ingesteld worden zonder Bimmercode![]()
Kan ik ook via iDrive instellen op mijn F40.mrdop schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:10:
[...]
Echt waar? Dat is dan nieuw. Ik ben ook gewend dat dit met Bimmercode gedaan moet worden (in al mijn BMWs zo moeten doen) Heb het nog niet kunnen vinden in de instellingen van de iX3.
CAR > Instellingen > Verlichting
[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 04-05-2022 20:28 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gelijk even naar buiten gelopen. Onder Car, Instellingen, Buitenverlichting heb ik hiervoor geen instelling staan (ik kan het wel coderen, maar nog niet gedaan). Waar in de instellingen heb je het gevonden?Topgear90 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:46:
[...]
Achterlichten laten branden kan standaard ingesteld worden zonder Bimmercode![]()
Heb je de meest recente iDrive versie?mrdop schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:42:
[...]
Gelijk even naar buiten gelopen. Onder Car, Instellingen, Buitenverlichting heb ik hiervoor geen instelling staan (ik kan het wel coderen, maar nog niet gedaan). Waar in de instellingen heb je het gevonden?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Overigens vind ik het een heel mooi detail dat de auto in iDrive en in de MyBMW app exact de specificatie is zoals je echte auto ook is, en geen random plaatje van een willekeurige 1-serie. Behalve het Shadowline pack laten ze niet zien, want ik heb zwarte grill, zwarte raamomlijsting etc. 
Maar in mijn vorige Seat Leon zag je gewoon een random Seat Leon die niet overeenkwam met mijn uitvoering.
Maar in mijn vorige Seat Leon zag je gewoon een random Seat Leon die niet overeenkwam met mijn uitvoering.
Kijk, dat zijn de mooie berichten.Topgear90 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:46:
[...]
Dit was het enige dat ik (extra) wilde en op YouTube zag ik dat het via iDrive kon voor o.a. de M2 maar voor de iX3 LCI kon ik het (nog) nergens vinden.
Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
Wel in app. Daar staat die bij mij inclusief het shadowline pakket.Rivanov schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:14:
...Behalve het Shadowline pack laten ze niet zien, want ik heb zwarte grill, zwarte raamomlijsting etc.
Je hebt helemaal gelijk.spekmaster schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:08:
[...]
Wel in app. Daar staat die bij mij inclusief het shadowline pakket.

Klopt precies. Interieur, panoramadak, spoiler, velgen, M 50-Jahre emblemen.
[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 05-05-2022 10:44 ]
Rare iX3 tochRivanov schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:09:
[...]
Je hebt helemaal gelijk.
Klopt precies. Interieur, panoramadak, spoiler, velgen, M 50-Jahre emblemen.
De iX3 krijgt dat embleem volgens mij overigens niet, het is niet aanwezig in de car configurator, itt bvb de i4.
Stuk mooier hè?Engineer Stewie schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:19:
[...]
Rare iX3 toch.
De iX3 krijgt dat embleem volgens mij overigens niet, het is niet aanwezig in de car configurator, itt bvb de i4.
Wel mooier dan een iX3, maar het is nog steeds niet wat ik echt graag zie. Ben meer voor de berlines (liftback voor de koffer) ipv een afgekapte hatchback of SUV.
Ik ben ook van plan een iX3 te bestellen (BE). Ergens specifieks waar ik op moet letten?
De dealer gaf aan dat de huidige verwachte levertermijn feb/maart 2023 is.
Je hebt 2 versies, beide goed uitgerust.Skyline GT-R schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:13:
Ik ben ook van plan een iX3 te bestellen (BE). Ergens specifieks waar ik op moet letten?
Enige opties de je moet kiezen zijn (of net niet) zijn trekhaak, shadow line pack en verwarmd stuur.
De rest is eigenlijk nutteloos of brengt bitter weinig toe.
Ik mocht van mijn werkgever buiten getinte ruiten geen opties kiezen bovenop de Impressive. Kan der geen traan om laten
Ok bedankt voor de info! Die Impressive lijk ik nergens terug te vinden, enkel een basisversie. En die basisversie is inderdaad zeer goed uitgerust. De enige extra optie die ik nog heb genomen is dat "Dark shadow pack" voor de zonnewerende achterruiten.Engineer Stewie schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:21:
[...]
Je hebt 2 versies, beide goed uitgerust.
Enige opties de je moet kiezen zijn (of net niet) zijn trekhaak, shadow line pack en verwarmd stuur.
Ik mocht van mijn werkgever buiten getinte ruiten geen opties kiezen bovenop de Impressive. Kan der geen traan om laten.
De uitgebreidere versie heeft echt leer, grotere velgen, head-up display en een beter geluidssysteem, dus als je dat belangrijk vind een overweging waard.Skyline GT-R schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:12:
[...]
Ok bedankt voor de info! Die Impressive lijk ik nergens terug te vinden, enkel een basisversie. En die basisversie is inderdaad zeer goed uitgerust. De enige extra optie die ik nog heb genomen is dat "Dark shadow pack" voor de zonnewerende achterruiten.
Ok bedankt! Die versie zal zeker een no go zijn. Die grotere velgen mogen niet volgens de car policy. Maar er is dan ook helemaal niets mis met de basisversieKlinkschakel schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:33:
[...]
De uitgebreidere versie heeft echt leer, grotere velgen, head-up display en een beter geluidssysteem, dus als je dat belangrijk vind een overweging waard.
Nutteloos voor die paar euro extra in de lease zou ik zeker de extra's kiezen. Dit staat op de configurator als verschil tussen de Executive en High Executive maar volgens mij klopt daar niets van:Engineer Stewie schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:21:
[...]
Je hebt 2 versies, beide goed uitgerust.
Ik mocht van mijn werkgever buiten getinte ruiten geen opties kiezen bovenop de Impressive. Kan der geen traan om laten.
Extra uitrusting
Parking Assistant
Bagagevangnet
M Dakdraagsysteem BMW Individual Hoogglans Shadow Line
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
M Hoogglans Shadow Line
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
Deactivering passagiersairbag
Comfort telefoonvoorbereiding met draadloze oplaadmogelijkheid
Driving Assistant Professional
Banden reparatieset
Bandenspannings -weergavesysteem
Sportstoelen voor
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Akoestische waarschuwing voor voetgangers
En de 360° camera (met eventueel drive recorder dus)...Klinkschakel schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:33:
[...]
De uitgebreidere versie heeft echt leer, grotere velgen, head-up display en een beter geluidssysteem, dus als je dat belangrijk vind een overweging waard.
De wachttijd is al opgelopen tot meer dan een jaar... (België)
Bestelling bij leasingmaatschappij is op 31 maart gebeurd.
Vandaag een brief gekregen van de leasingmaatschappij dat de verwachte leverdatum 17 mei 2023 is :x
Vandaag een brief gekregen van de leasingmaatschappij dat de verwachte leverdatum 17 mei 2023 is :x
Welke dealer?Timmie schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:19:
De wachttijd is al opgelopen tot meer dan een jaar... (België)
Dat hangt blijkbaar af van dealer tot dealer. BMW Louyet hun huidige productiesloten voor de iX3 zijn december 2022, met een verwachte levering feb/maart 2023.
Nee dit klopt niet. De verschillen exe en high exe - HUD, HK geluid, 20', shadowBatW schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:30:
[...]
Nutteloos voor die paar euro extra in de lease zou ik zeker de extra's kiezen. Dit staat op de configurator als verschil tussen de Executive en High Executive maar volgens mij klopt daar niets van:
Extra uitrusting
Parking Assistant
Bagagevangnet
M Dakdraagsysteem BMW Individual Hoogglans Shadow Line
M Hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
M Hoogglans Shadow Line
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde
Deactivering passagiersairbag
Comfort telefoonvoorbereiding met draadloze oplaadmogelijkheid
Driving Assistant Professional
Banden reparatieset
Bandenspannings -weergavesysteem
Sportstoelen voor
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Akoestische waarschuwing voor voetgangers
Van Osch (Hasselt).Skyline GT-R schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:24:
[...]
Welke dealer?
Dat hangt blijkbaar af van dealer tot dealer. BMW Louyet hun huidige productiesloten voor de iX3 zijn december 2022, met een verwachte levering feb/maart 2023.
Een heleboel collega's hebben daar besteld, dus wellicht zullen de productiesloten al vol zitten en moeten we schuiven.
Shadow is rond de ruiten ed, dat is voor beide versies (in Belgie althans) gelijk. Shadowpack ivm grill en koplampen is bij beide optie.naupegus schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:27:
[...]
Nee dit klopt niet. De verschillen exe en high exe - HUD, HK geluid, 20', shadow
In NL zou dit het verschil zijn:Engineer Stewie schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:14:
[...]
Shadow is rond de ruiten ed, dat is voor beide versies (in Belgie althans) gelijk. Shadowpack ivm grill en koplampen is bij beide optie.
7EZ HIGH EXECUTIVE iX3
Addionele uitrusting ten opzichte van Executive uitvoering:
Leder 'Vernasca'.
20 inch lichtmetalen wielen met aerodynamisch design (styling 890M) in Bicolor Jet Black.
Comfort Access.
Geluidsdempende zijruiten in de voorportieren.
Elektrisch verstelbare lendensteun voor bestuurder.
BMW IconicSounds Electric.
Parking Assistant Plus.
BMW Head-Up Display.
Harman Kardon Surround Sound System.
BMW Gesture Control.
Is identiek aan BE. Shadowpack zit daar zoals je ziet niet bij.mtv1 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:52:
[...]
In NL zou dit het verschil zijn:
7EZ HIGH EXECUTIVE iX3
Leder 'Vernasca'.
20 inch lichtmetalen wielen met aerodynamisch design (styling 890M) in Bicolor Jet Black.
Comfort Access.
Parking Assistant Plus.
BMW Head-Up Display.
BMW Gesture Control.
Weet dat zeker, daar ik geen shadowpack heb besteld
Ik dacht dat in België comfort toegang altijd een optie is: ik zin begrijpen dat sommigen het liever niet hebben uit veiligheidsoverwegingen...mtv1 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:52:
[...]
In NL zou dit het verschil zijn:
7EZ HIGH EXECUTIVE iX3
Leder 'Vernasca'.
Comfort Access.
Parking Assistant Plus.
BMW Head-Up Display.
BMW Gesture Control.
Ik heb het op mijn inspiring dan weer wel (als losse optie)...
1 voordeel van de Inspiring versie: je kan de Cognac Sensatec bekleding kiezen. In combinatie met Phytonic Blue exterieur een hele mooie combinatie vind ik persoonlijk.
Nee, zit in impressive pack.xjs678qr schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:28:
[...]
Ik dacht dat in België comfort toegang altijd een optie is: ik zin begrijpen dat sommigen het liever niet hebben uit veiligheidsoverwegingen...
Ik heb het op mijn inspiring dan weer wel (als losse optie)...
Hoi allemaal! Van de week te horen gekregen dat mijn iX3 status 150 heeft dus hij wordt gebouwd! Heb de “basis” uitvoering met dark shadow pakket. Carbon black en zwart interieur.
Ik twijfel alleen of ik de velgen met of zonder die zilveren kapjes wil rijden. Heeft iemand de 19inch zonder kapjes en ziet dat er mooi uit? (Foto’s zijn vaak van veraf)
En scheelt het veel in verbruik?
Ik twijfel alleen of ik de velgen met of zonder die zilveren kapjes wil rijden. Heeft iemand de 19inch zonder kapjes en ziet dat er mooi uit? (Foto’s zijn vaak van veraf)
Wanneer had je hem besteld?rubenbuijs88 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:11:
Hoi allemaal! Van de week te horen gekregen dat mijn iX3 status 150 heeft dus hij wordt gebouwd! Heb de “basis” uitvoering met dark shadow pakket. Carbon black en zwart interieur.
Smaken verschillen, maar vind ze zonder kappen lelijker als met. Er zitten ‘notchen’ in waar de kap op hoort in te grijpen en dat is gewoon lelijkrubenbuijs88 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:11:
Zonet te horen gekregen dat mijn bestelling ook definitief is. Carbon Black met zwart interieur en alles shadow behalve de lampen want laser. Sophistograu en mokka interieur nog overwogen maar dat laatste is niet mijn ding na zien in het echt. Sophistograu niet gekozen omdat mijn huidige/vorige 3 serie ook al grijs was.
Qua opties alleen de trekhaak niet. Max gewicht is het geld niet waard tenzij je er een fietsendrager ofzo op wilt zetten (wat ik niet doe).
Ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Kom over van een 320d wat echt heerlijk reed. Qua acceleratie zijn ze gelijk aan elkaar. Overdreven sportief zijn ze allebei niet natuurlijk. De max snelheid ben ik wel benieuwd heen hoe ik dat ga ervaren. Harder dan 180 rij je niet vaak natuurlijk. Maar nachtelijk naar Oostenrijk is het wel heerlijk als je door kunt
De actieradius is wel een stuk minder. Maar heb ik al vrede mee sinds we in de zomer samen met een tesla 3 naar Kroatië zijn gereden. Vond het uiterst ontspannen om te weten dat je iedere 2-3 uur een pauze hebt. Nu nog een laadpaal hier klussen.
Productie staat gepland voor Juli (was al een productieslot gereserveerd). Leveren dan November waarschijnlijk.
Qua opties alleen de trekhaak niet. Max gewicht is het geld niet waard tenzij je er een fietsendrager ofzo op wilt zetten (wat ik niet doe).
Ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Kom over van een 320d wat echt heerlijk reed. Qua acceleratie zijn ze gelijk aan elkaar. Overdreven sportief zijn ze allebei niet natuurlijk. De max snelheid ben ik wel benieuwd heen hoe ik dat ga ervaren. Harder dan 180 rij je niet vaak natuurlijk. Maar nachtelijk naar Oostenrijk is het wel heerlijk als je door kunt
De actieradius is wel een stuk minder. Maar heb ik al vrede mee sinds we in de zomer samen met een tesla 3 naar Kroatië zijn gereden. Vond het uiterst ontspannen om te weten dat je iedere 2-3 uur een pauze hebt. Nu nog een laadpaal hier klussen.
Productie staat gepland voor Juli (was al een productieslot gereserveerd). Leveren dan November waarschijnlijk.
Grz D.
Mooie config.DomiGijzen schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:51:
Zonet te horen gekregen dat mijn bestelling ook definitief is. Carbon Black met zwart interieur en alles shadow behalve de lampen want laser. Sophistograu en mokka interieur nog overwogen maar dat laatste is niet mijn ding na zien in het echt. Sophistograu niet gekozen omdat mijn huidige/vorige 3 serie ook al grijs was.
Ging zelfs in de veronderstelling dat max snelheid slechts 160 km/h was. Dan is 180km/h een meevaller. Al denk ik dat ik 2x op 4 jaar harder dan 180km/h gereden heb met mijn huidige wagen. Zal het dus niet missen wss.
De iX3 is volgens mij net wat rapper naar de honderd, maar vooral de hernemingen zijn veel beter. Niet eerst een automaat die moet nadenken wat hij gaat doen en daarna het turbogat overwinnen om dan te vertrekken. Enkel pedaal naar beneden en gaan
Mooie combinatie. Ik ben ook niet voorstander van Mokka en had gelukkig mogelijkheid tot Cognac. Kwam juist uit een X3 met zwarte bekleding. Had hiervoor ook alles matzwart maar dit deze ker laten vallen. O- 100 is redelijk gelijk aan de 320D maar de tussensprints is het wel iets anders. 80 km en stroom pendaal naar beneden en dan knalt hij vooruit.DomiGijzen schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:51:
Nee, toch echt 180kmh. Meteen gecontroleerd. 160 zou denk ik toch wel een no-go zijn. En missen is natuurlijk een wijd begrip. Het is leuk voor even maar als er geen reden is, zak ik meestal toch terug naar meer relaxte snelheden.Engineer Stewie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:56:
[...]
Mooie config.
Ging zelfs in de veronderstelling dat max snelheid slechts 160 km/h was. Dan is 180km/h een meevaller. Al denk ik dat ik 2x op 4 jaar harder dan 180km/h gereden heb met mijn huidige wagen. Zal het dus niet missen wss.
De iX3 is volgens mij net wat rapper naar de honderd, maar vooral de hernemingen zijn veel beter. Niet eerst een automaat die moet nadenken wat hij gaat doen en daarna het turbogat overwinnen om dan te vertrekken. Enkel pedaal naar beneden en gaan.
0-100 is inderdaad wat sneller. Dacht dat het gelijk was maar scheelt toch 0,3 sec. De automaat en turbogat ga ik zeker niet missen. Die vertraging was soms goed merkbaar. Onze 118i voelt sneller door de betere response (maar is het zeker niet).
Zeker waar. Die snelheden tikken toch al merkbaar door op het verbruik. Of je nou op stroom, diesel of benzine rijdt. Als ik met het gezin rij, is 140/150 ook onze max kruissnelheid. Zeker met koffer.BatW schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:31:
[...]
Mooie combinatie. Ik ben ook niet voorstander van Mokka en had gelukkig mogelijkheid tot Cognac. Kwam juist uit een X3 met zwarte bekleding. Had hiervoor ook alles matzwart maar dit deze ker laten vallen. O- 100 is redelijk gelijk aan de 320D maar de tussensprints is het wel iets anders. 80 km en stroom pendaal naar beneden en dan knalt hij vooruit.Met 180 km naar Oostenrijk dan stop je wel vaker dan 2-3 uur want mijn IX3 met dakkoffer gebruikte bij 150km al bijna 38kW per 100km.
Is dat verbruik met koffer in de winter of zomer gereden? Zou me nog meevallen. Fijne is wel dat de iX3 genoeg ruimte heeft om, in ons geval (1 kind), zonder koffer op wintersport te kunnen.
Grz D.