Volgens mij exact dezelfde als de frunk gemaakt door Wokeby (zelfs het W logo), maar iets goedkoper bij https://www.frunk.at/produkt-kategorie/bmwix3/. Voor de prijs van Wokeby krijg je er hier een paar tassen en netten bij. Ze hebben tevens een montagefilmpje op Youtube gezet: YouTube: BMW IX3 Frunk Zubehör
Verwijderd
Iemand die frunk van wokeby al gemonteerd en al wat mee gereden. Merk je iets op ? Geen issues met rammelen of regen ?
Hestia Leader is aangemeerd in Zeebrugge. Als iemand van jullie Belgische iX3 collega's
langs rijdt, vertelt ze om een beetje op te schieten.

Iemand ervaringen met Thule dakkoffers? Ben naar de Force xt aan het kijken, maar kan moeilijk inschatten of ik beter voor de L of XL ga.
Er worden geen iX3’s in Zeebrugge afgelost, alleen bremerhaven. Dus nog even geduld, hoogstens een maand.naupegus schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:24:
Hestia Leader is aangemeerd in Zeebrugge. Als iemand van jullie Belgische iX3 collega'slangs rijdt, vertelt ze om een beetje op te schieten.
![]()
Ik weet het, nog cca 3 of 4 weken, liever 3, dus opschieten naar BremerhavenoGoG schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:07:
[...]
Er worden geen iX3’s in Zeebrugge afgelost, alleen bremerhaven. Dus nog even geduld, hoogstens een maand.

Welke diktes van kabels heb je dan? Dag moet toch al redelijk dik zijn.oGoG schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:46:
[...]
Bij mij zullen zeker laadverliezen zijn mits elek bord tot paal 55m is.
Ik heb net een weekje Nederland achter de rug en als Belg heb ik toch een aantal bevindingen die ik graag even zou willen aftoetsen.
In Nederland wordt de snelheid niet automatisch overgenomen op de cruise control, WAT EEN GEMIS. Elke keer opnieuw op "Set" drukken vraagt toch een tikkeltje meer aandacht dan op de Belgische autowegen waar alles automatisch wordt overgenomen.
Het rijden aan 100km/u is een zaligheid, zowel naar rijverbruik (16kWh mét fietsrek op trekhaak op ± 200km heenrit) als naar rijcomfort. Top! Ik werd wel flink ingehaald door quasi iedereen, dus ik vroeg me af of ik wel het juist deed...
Aangekomen op het Landal park, werkte de laadpaal (EV-Box) niet met mijn BMW Charging kaart. De receptie zei me dat er geen problemen waren met de paal en ook de helpdesk van BMW zei me dat er geen problemen waren met mijn pas. Andere auto's (waaronder ook Belgische BMWs) konden zonder problemen laden, dus het lag zeker niet aan de paal. EV-Box helplijn heb ik zelf niet te pakken gekregen... Een Facebook groep bevestigde mijn probleem en velen zeiden me dat ze met verschillende (gratis) passen op stap gaan. Zo kunnen ze altijd via andere netwerken (Shell, BMW, E-Flux, ANWB,...) laden. Wat mij niet helemaal de bedoeling lijkt te zijn...
Dan maar elders laden. Het stadje Zutphen was vlakbij en daar zijn we even naartoe gereden. Palen in overvloed, maar overal gelabeld met het "Vergunninghouders"-bord. Dit was me onbekend als Belgische rijder. Niet onlogisch dat er palen zijn ingericht voor de bewoners van de buurt, maar dan vind ik het gek dat deze op de app staan als "publieke paal". Echt publiek zijn ze dan niet lijkt me...
Dan zijn we naar een parking buiten Zutphen gereden. De BMW-pas werkte van de eerste keer en begon meteen te laden... aan 4kW. Op een 11 kW-paal...
In het menu aan het prullen geweest, en het viel me meteen op dat er een beperking actief stond van 6A. Dit heb ik nooit ingesteld, en ook de instelling zélf stond op de maximum waarde (32A). Maar toch werd er 6A getoond in de auto. Toen ik de instelling manueel verzette naar 6A, versprong de limiet naar 12A en verhoogde de laadsnelheid meteen. Nadien de instelling opnieuw verhoogd naar 32A en de laadsnelheid sprong meteen naar 11kW.
Concreet:
In Nederland wordt de snelheid niet automatisch overgenomen op de cruise control, WAT EEN GEMIS. Elke keer opnieuw op "Set" drukken vraagt toch een tikkeltje meer aandacht dan op de Belgische autowegen waar alles automatisch wordt overgenomen.
Het rijden aan 100km/u is een zaligheid, zowel naar rijverbruik (16kWh mét fietsrek op trekhaak op ± 200km heenrit) als naar rijcomfort. Top! Ik werd wel flink ingehaald door quasi iedereen, dus ik vroeg me af of ik wel het juist deed...
Aangekomen op het Landal park, werkte de laadpaal (EV-Box) niet met mijn BMW Charging kaart. De receptie zei me dat er geen problemen waren met de paal en ook de helpdesk van BMW zei me dat er geen problemen waren met mijn pas. Andere auto's (waaronder ook Belgische BMWs) konden zonder problemen laden, dus het lag zeker niet aan de paal. EV-Box helplijn heb ik zelf niet te pakken gekregen... Een Facebook groep bevestigde mijn probleem en velen zeiden me dat ze met verschillende (gratis) passen op stap gaan. Zo kunnen ze altijd via andere netwerken (Shell, BMW, E-Flux, ANWB,...) laden. Wat mij niet helemaal de bedoeling lijkt te zijn...
Dan maar elders laden. Het stadje Zutphen was vlakbij en daar zijn we even naartoe gereden. Palen in overvloed, maar overal gelabeld met het "Vergunninghouders"-bord. Dit was me onbekend als Belgische rijder. Niet onlogisch dat er palen zijn ingericht voor de bewoners van de buurt, maar dan vind ik het gek dat deze op de app staan als "publieke paal". Echt publiek zijn ze dan niet lijkt me...
Dan zijn we naar een parking buiten Zutphen gereden. De BMW-pas werkte van de eerste keer en begon meteen te laden... aan 4kW. Op een 11 kW-paal...
In het menu aan het prullen geweest, en het viel me meteen op dat er een beperking actief stond van 6A. Dit heb ik nooit ingesteld, en ook de instelling zélf stond op de maximum waarde (32A). Maar toch werd er 6A getoond in de auto. Toen ik de instelling manueel verzette naar 6A, versprong de limiet naar 12A en verhoogde de laadsnelheid meteen. Nadien de instelling opnieuw verhoogd naar 32A en de laadsnelheid sprong meteen naar 11kW.
Concreet:
- Als jullie op reis trekken naar het buitenland, met hoeveel verschillende laadpassen vertrekken jullie, en dewelke?
- Heeft er nog iemand problemen ondervonden met plotse limieten tijdens het laden?
- Is het concept "vergunninghouders" bekend bij jullie? Waarom staan deze palen dan ingesteld als "publiek beschikbaar"?
1. BMW charging pas heb ik nog nooit de problemen gehad die jij beschrijft, alleen in Frankrijk met diverse palen problemen gehad. Daarom heb ik altijd een Shell pas bij me en zo’n Franse waar ik de naam even van kwijt ben
2. Geen plotse limieten maar je kan in zijn geheel met het vinkje in laadmenu het limiet bij AC laden wegnemen en bij DC heb je ook geluidslimiet die je daar kunt wegvinken.
3. Die had ik nog niet gezien maar wel dat de bmw Navi ook bepaalde laadpalen die op privé terreinen staan als publiek weergeeft.
Btw je kan in NL ook heel veel DC laden bij Fastned op de snelwegen en bij Tesla is ook fantastisch. Kun je ook nog een lekker terrasje pakken met dit weer.
2. Geen plotse limieten maar je kan in zijn geheel met het vinkje in laadmenu het limiet bij AC laden wegnemen en bij DC heb je ook geluidslimiet die je daar kunt wegvinken.
3. Die had ik nog niet gezien maar wel dat de bmw Navi ook bepaalde laadpalen die op privé terreinen staan als publiek weergeeft.
Btw je kan in NL ook heel veel DC laden bij Fastned op de snelwegen en bij Tesla is ook fantastisch. Kun je ook nog een lekker terrasje pakken met dit weer.
2 kabels waarvan ene utp kabel, de dikste is toch wel 32mm.Engineer Stewie schreef op zondag 17 april 2022 @ 17:26:
[...]
Welke diktes van kabels heb je dan? Dag moet toch al redelijk dik zijn.
Dikke 3000km later
:strip_exif()/f/image/9poaCUExDAoMF0EN51saVTWO.jpg?f=fotoalbum_large)
Met het verbruik kan ik leven, rijd op de snelweg 127km/h is 126 op GPS. In de stad trek ik goed op aan het licht en rijd ik B stand. Af en toe tikt die eens ff wat meer aan op de snelweg, maar nooit voor erg lang.
Alleen die laadverliezen vallen me vies tegen, uiteraard krijg ik die allemaal wel vergoed, maar toch vind ik het slecht.
:strip_exif()/f/image/9poaCUExDAoMF0EN51saVTWO.jpg?f=fotoalbum_large)
Met het verbruik kan ik leven, rijd op de snelweg 127km/h is 126 op GPS. In de stad trek ik goed op aan het licht en rijd ik B stand. Af en toe tikt die eens ff wat meer aan op de snelweg, maar nooit voor erg lang.
Alleen die laadverliezen vallen me vies tegen, uiteraard krijg ik die allemaal wel vergoed, maar toch vind ik het slecht.
Do 14/04 tot Za 17/04
2802 km
Volgens auto 221.9 aan 21.3 kWh/100km
47,26 kWh verbruikt
56,83 kWh bijgeladen => 20 % laadverlies
3024 km
Echt verbruik 25,61 kWh/100km
Is eco pro zoveel zuiniger? Je beperkt het vermogen, maar het verbruik zit hem vooral in een hoge snelheid.
Niet zozeer in sneller optrekken. Als ik het goed heb toch.
Wanneer je de wagen hebt, ga je merken dat je redenering niet klopt.Engineer Stewie schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:53:
[...]
Is eco pro zoveel zuiniger? Je beperkt het vermogen, maar het verbruik zit hem vooral in een hoge snelheid.
Niet zozeer in sneller optrekken. Als ik het goed heb toch.
Ooit.... Zal wel weer een maand opgeschoven zijn.oGoG schreef op maandag 18 april 2022 @ 15:01:
[...]
Wanneer je de wagen hebt, ga je merken dat je redenering niet klopt.
Had de iX3 gekozen wegens snelle levering, draait wel iets anders uit.
Ik heb vandaag ook een tripje met fietsenrek gedaan, maar vooral in België. Volgens mijn beleving is het gebruik van de trekhaak de reden dat je op set moet drukken om de snelheid over te nemen.kingachille schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:01:
Ik heb net een weekje Nederland achter de rug en als Belg heb ik toch een aantal bevindingen die ik graag even zou willen aftoetsen.
[/li]
[/list]
Ik ben met iX3 nooit in Nederland geweest, maar heb wel gemerkt dat het gedrag per land verandert: in Italië wordt de snelheid niet overgenomennen in Zwitserland werkt de reddingsas-assistent wel...sis3970 schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:15:
[...]
Ik heb vandaag ook een tripje met fietsenrek gedaan, maar vooral in België. Volgens mijn beleving is het gebruik van de trekhaak de reden dat je op set moet drukken om de snelheid over te nemen.
Het leed mij aannemelijk dat het in Nederland niet werkt vanwege de tijdsafhankelijke beperkingen op autosnelwegen...
Het gebruik van de trekhaak heeft geen invloed op het overnemen van de snelheid, wél op de inhaal-waarschuwing en het gebruik van de dynamic assistant cruise control. Deze is nl. uitgeschakeld.
Tijdsafhankelijke beperkingen lijken gedetecteerd te worden, wanneer ik op "SET" druk, zie ik wel degelijk dat 100 wordt over genomen (hoewel er ook borden van 130 staan) en dan staat er een klokje onder het bord van 100. Dus dat lijkt me goed te zitten.
Tijdsafhankelijke beperkingen lijken gedetecteerd te worden, wanneer ik op "SET" druk, zie ik wel degelijk dat 100 wordt over genomen (hoewel er ook borden van 130 staan) en dan staat er een klokje onder het bord van 100. Dus dat lijkt me goed te zitten.
M'n bestelling is vandaag officieel bevestigd door de verdeler.
Vermoedelijke leveringstermijn: 28 februari 2023.
Leveringstermijn begint wel fors op te lopen! Die van mij komt als het goed in in week 18 in NL aan (nov 2021 besteld).Wittman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:02:
M'n bestelling is vandaag officieel bevestigd door de verdeler.
Bij mij spreken ze van juni...En is in oktober 2021 besteld.Berkum schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:23:
[...]
Leveringstermijn begint wel fors op te lopen! Die van mij komt als het goed in in week 18 in NL aan (nov 2021 besteld).
De vertraging zou te wijten zijn aan de kleur (Phytonic Blue)
Voor de mensen die hun IX3 in week 18 of 19 verwachten bij de dealer, de hestia leader ligt te wachten om aan te meren in Bremerhaven:
https://www.marinetraffic...5226/vessel:HESTIA_LEADER
Blijkbaar is die dus te vroeg, jammer dat hij nog niet binnen mag.
https://www.marinetraffic...5226/vessel:HESTIA_LEADER
Blijkbaar is die dus te vroeg, jammer dat hij nog niet binnen mag.
Toch wel. Ik kan je bevestigen uit eerste hand dat ik met mijn fietsenrek op set moet duwen, en op dezelfde weg zonder fietsenrek een automatische aanpassing heb.kingachille schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:49:
Het gebruik van de trekhaak heeft geen invloed op het overnemen van de snelheid, wél op de inhaal-waarschuwing en het gebruik van de dynamic assistant cruise control. Deze is nl. uitgeschakeld.
Ook werkt de Adaptive Cruise control nog steeds, maar niet met Lane Keep Assistent.
[ Voor 5% gewijzigd door sis3970 op 19-04-2022 15:41 ]
Zojuist update van de dealer gehad dat mijn iX3 die voor eind juni stond, nu op half augustus gepland staat. Besteld eind dec 21.Byron_1978 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:55:
[...]
Bij mij spreken ze van juni...En is in oktober 2021 besteld.
De vertraging zou te wijten zijn aan de kleur (Phytonic Blue)
Ik heb ook af en toe problemen met de BMW pas en heb daarbij altijd nog mijn ANWB laaddruppel en MTC card aangezien de auto lease isDjCoke schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:34:
1. BMW charging pas heb ik nog nooit de problemen gehad die jij beschrijft, alleen in Frankrijk met diverse palen problemen gehad. Daarom heb ik altijd een Shell pas bij me en zo’n Franse waar ik de naam even van kwijt ben
Hoe kan het dat cruisecontrol de snelheid automatisch oppakt want ik kom vaak in BE en nooit gemerkt ik moet altijd op set drukken.
Hoop dealers vergeten de instelling op hoogste snelheid te zetten bij aflevering en kom je pas na 1 of 2 x laden achter.
Mijn laadpaal staat ook open voor andere gebruikers zoals mijn dochters en dan zet laadpaal beheerder hem dan open als publiek en dat kan volgens mij niet anders.
:strip_exif()/f/image/qweZYOWaPnyOtBOwCu692VDm.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik kijk wat ik regenereer dan was dat 369 kWh en gebruik is 20,8kWh en dat is zonder de zomer dus mag niet klagen. Betekend dat ik dus 1.775 km heb gereden dmv regeneratie dat is bijna 20% van de gereden kilometers. In vergelijking met andere berijders is de gemiddelde snelheid laag en klopt want woon in de Randstad dus redelijk wat stadsritjes en dus hogere regeneratie.
Klopt mijn redenatie en is dat veel in vergelijk met andere EV merken?
[ Voor 10% gewijzigd door BatW op 19-04-2022 17:01 ]
Nederland?goirke schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:28:
[...]
Zojuist update van de dealer gehad dat mijn iX3 die voor eind juni stond, nu op half augustus gepland staat. Besteld eind dec 21.
Ik heb besteld in maart of begin april en heb december 22 doorgekregen.
De garage had er nog 1 in bestelling staan die ze konden aanpassen.
Hier ook besteld eind December 21 (BE). Initiële levertijd was voorzien mid Juli. Vandaag bericht gekregen dat de voorlopige levertijd verschoven is naar eind Augustus. Productie zou gepland zijn binnen een paar weken, maar de productieplanning fluctueert momenteel zeer sterk, volgens dealer, dus nog onzeker. Transport van fabriek naar dealer zou 14 weken duren, zonder bijkomende vertragingen. Jammer, maar al bij al is 8-9 maanden wachttijd nog relatief snel voor een EV, tegenwoordig.
Iemand al aan de gang gegaan met het vervangen van de grill?
Wss heeft de dealer je gewoon verkeerd geinformeerd. Mijn eind December bestelde iX3 stond altijd al voor Augustus gepland. Enkel 2 dagen voor bestelling is Juni vermeld, maar dat was incorrect.
Verwijderd
Als je die wil vervangen met de 'normale' grill dan heb je pech, die past namelijk niet. Je zal de volledige voorbumper moeten vervangen als je dat wil (5k EUR bij de dealerfranksalkmaar schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:24:
Iemand al aan de gang gegaan met het vervangen van de grill?
Maar dan nog ... een open grill ... opgepast voor schade zou ik zeggen
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2022 11:47 ]
Dank voor je bericht! Wat bedoel je precies met schade? Die kan nu ook ontstaan toch?Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:46:
[...]
Als je die wil vervangen met de 'normale' grill dan heb je pech, die past namelijk niet. Je zal de volledige voorbumper moeten vervangen als je dat wil (5k EUR bij de dealer) Of wachten op after-market passende grills.
Maar dan nog ... een open grill ... opgepast voor schade zou ik zeggen
Verwijderd
Wel ... een klein object wordt nu tegengehouden door de dichte grill toch ? Als de grill open wordt .. dan kunnen objecten zo de motorruimte in komen. Bij een ICE is de grill wel open, maar zit er achter de grill een afdekplaat (en joekel van een koelvin)
Hier idem kreeg van de dealer te horen dat ik de garantie zou verliezen. Ze hebben zelf vorig jaar een pre-LCI omgebouwd naar M versie maar geven dan zelf de garantie omdat BMW NL dit niet meer overneemt ook gezien de standaard M velgen die niet goedgekeurd zijn voor de IX3 ivm gewicht.Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:44:
Wel ... een klein object wordt nu tegengehouden door de dichte grill toch ? Als de grill open wordt .. dan kunnen objecten zo de motorruimte in komen. Bij een ICE is de grill wel open, maar zit er achter de grill een afdekplaat (en joekel van een koelvin)
Bestelling ook eind december, productie voorzien in maart & blijkbaar net voor de lockdown geproduceerd. Levering nog steeds voorzien in juli, vraag is alleen wat de impact van de twee weken sluiting op de shipping zal zijn.Ace46 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:55:
Hier ook besteld eind December 21 (BE). Initiële levertijd was voorzien mid Juli. Vandaag bericht gekregen dat de voorlopige levertijd verschoven is naar eind Augustus. Productie zou gepland zijn binnen een paar weken, maar de productieplanning fluctueert momenteel zeer sterk, volgens dealer, dus nog onzeker. Transport van fabriek naar dealer zou 14 weken duren, zonder bijkomende vertragingen. Jammer, maar al bij al is 8-9 maanden wachttijd nog relatief snel voor een EV, tegenwoordig.
En de Hestia Leader is vandaag aangemeerd in Bremerhaven!naupegus schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:14:
[...]
Ik weet het, nog cca 3 of 4 weken, liever 3, dus opschieten naar Bremerhaven
Nu op de vrachtwagen naar NL. Mijn dealer blijft zeggen dat ze mijn auto verwachten in week 18 (week van 2 mei).
Dan nog "uitpakken" en kenteken; 10 dagen. Ik heb goede hoop en moet nog heel even geduld hebben
Nu aantal weken gemonteerd. Merk niets opVerwijderd schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:14:
Iemand die frunk van wokeby al gemonteerd en al wat mee gereden. Merk je iets op ? Geen issues met rammelen of regen ?
Bij mij idem.Goscinny schreef op donderdag 21 april 2022 @ 05:19:
[...]
Nu aantal weken gemonteerd. Merk niets op
opmerkelijk, mijn dealer zegt dat de garantie hierdoor niet vervalt!BatW schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:21:
[...]
Hier idem kreeg van de dealer te horen dat ik de garantie zou verliezen. Ze hebben zelf vorig jaar een pre-LCI omgebouwd naar M versie maar geven dan zelf de garantie omdat BMW NL dit niet meer overneemt ook gezien de standaard M velgen die niet goedgekeurd zijn voor de IX3 ivm gewicht.
Ja, ik kreeg precies dezelfde boodschap, levering week van 10 mei.Tom--db schreef op woensdag 20 april 2022 @ 23:58:
[...]
En de Hestia Leader is vandaag aangemeerd in Bremerhaven!
Nu op de vrachtwagen naar NL. Mijn dealer blijft zeggen dat ze mijn auto verwachten in week 18 (week van 2 mei).
Dan nog "uitpakken" en kenteken; 10 dagen. Ik heb goede hoop en moet nog heel even geduld hebben
Wat zijn de ervaringen met superchargen? Welke snelheden worden gehaald door gebruikers? En voer je die dan in op bmw navi om accu voor te verwarmen?
Dat dat zo kan schelen. Besteld op kerstavond (besteld door dealer), productie was voor de lockdown voorzien in Mei, levering September.mabuntu schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:40:
[...]
Bestelling ook eind december, productie voorzien in maart & blijkbaar net voor de lockdown geproduceerd. Levering nog steeds voorzien in juli, vraag is alleen wat de impact van de twee weken sluiting op de shipping zal zijn.
Zal nu wel Oktober/November zijn…
Ondertussen begint mijn VW meer en meer kuren te vertonen… auto is iets over 4 jaar. Nog nooit zolang een auto gehad, de iX3 wordt nr 12 😅.
[ Voor 12% gewijzigd door Engineer Stewie op 21-04-2022 22:21 ]
Ik heb een pre-LCI en die is en wordt niet uitgevoerd met accuvoorverwarming voor DC laden.streetwise schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:14:
Wat zijn de ervaringen met superchargen? Welke snelheden worden gehaald door gebruikers? En voer je die dan in op bmw navi om accu voor te verwarmen?
Heb je een LCI dan voer je een destination in en hij stelt voor om DC te laden onderweg of als je rechtstreeks invoert dat je naar een DC lader gaat, dan warmt hij automatisch voor. Je kan ook handmatig voorverwarming kiezen.
De laadcurve, mits niet te koud is, want hij coldgate als de pest zonder voorverwarming, is erg goed. Je kan die vinden op de website van Fastned. 150kWh haalt ie gemakkelijk!
Dank. Benieuwd of de navi zo’n supercharger herkent als dc lader om voor voor te verwarmen.
Als je daarmee Tesla DC lader bedoelt dan zit het nog niet in de Navi als lader in de pre-LCI. Maar ik vermoed dat als het doordringt bij BMW HQ (en dat kan lang duren, stroperige en bureaucratisch Duits bedrijf dus) dat ze de navi updaten via OTA.streetwise schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:43:
Dank. Benieuwd of de navi zo’n supercharger herkent als dc lader om voor voor te verwarmen.
Maar je kan altijd handmatig aanzetten.
[ Voor 6% gewijzigd door DjCoke op 22-04-2022 07:51 ]
De laadcurve waarnaar je verwijst: https://support.fastned.n...7-Charging-with-a-BMW-iX3DjCoke schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:09:
[...]
Ik heb een pre-LCI en die is en wordt niet uitgevoerd met accuvoorverwarming voor DC laden.
Heb je een LCI dan voer je een destination in en hij stelt voor om DC te laden onderweg of als je rechtstreeks invoert dat je naar een DC lader gaat, dan warmt hij automatisch voor. Je kan ook handmatig voorverwarming kiezen.
De laadcurve, mits niet te koud is, want hij coldgate als de pest zonder voorverwarming, is erg goed. Je kan die vinden op de website van Fastned. 150kWh haalt ie gemakkelijk!
Ik heb gemerkt dat mijn eerdere aanname van 10min voorverwarmen echt wel niet voldoende is. Ik ben nu aan het testen met 15min...
Mijn pre-LCI heeft niet de app, dus die “verwarmde” ik op de wintersport voor door minimaal 20min 150/160km/u (in Duitsland) te rijden. Dan bij aansluiten op Ionity gelijk 150kw. Korter dan 20 min was te weinig ontdekte ik.sis3970 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:32:
[...]
De laadcurve waarnaar je verwijst: https://support.fastned.n...7-Charging-with-a-BMW-iX3
Ik heb gemerkt dat mijn eerdere aanname van 10min voorverwarmen echt wel niet voldoende is. Ik ben nu aan het testen met 15min...
Prima ervaringen in Nederland. Frankrijk hit and miss. Moderne uitgebreide stations van Total zijn prima. De enkele laat ik links liggen. Vaak ook met afzet lint er omheen omdat ze niet werken. IONITY is duur en goed. Tesla chargers nog geen ervaringen mee.streetwise schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:14:
Snelheid is sterk afhankelijk van een aantal factoren:
• buitentemperatuur
• temperatuur van de accu’s (in het menu kun je zo’n 20 minuten van tevoren voorverwarmen)
• resterende percentage van de accu
• ik gebruik a better route app. Wel ff goed naar de instellingen kijken qua aantal stops enzo
Op Fastned staat een mooi grafiekje van de ix3
Ik haal gerust > 130 kW/h maar je ziet dat boven de -pak een beet- 60% de snelheid al behoorlijk afneemt. Dan ga je van ca 100 naar 70 kW/h en lager. Dus vaak minder lang laden en gewoon nog een kort stopje plannen. Ik laad gerust 7 of 11 minuten en dan weer dóór;-)
Tot slot nog tip: charge map is ook mooie app. Door community veel foto’s en echte ervaringen die worden gedeeld.
Have fun!
Met de huidige temparaturen is echt cold gating minimaal. Zojuist duurde het ongeveer 3 minuten en toen schoot hij al naar 150kw. Wel merk ik dat zodra ik aan 350kw lader hang het veel langer duurt laatste keer 15 min wachten voordat er een beetje gang in kwam.mrdop schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:35:
[...]
Mijn pre-LCI heeft niet de app, dus die “verwarmde” ik op de wintersport voor door minimaal 20min 150/160km/u (in Duitsland) te rijden. Dan bij aansluiten op Ionity gelijk 150kw. Korter dan 20 min was te weinig ontdekte ik.
Als soc 60% is dan neem ik niet eens de moeite om snelle lader te vinden want pakt dan toch max 80 kw.
Is dus voorverwarmen niet afhankelijk van de laadpaal kw die je gebruikt want zo lijkt het bij mij wel?
Klopt met de huidige temps, is er nagenoeg geen coldgating. Ik heb zelf ook gemerkt dat een 150kW lader, zoals die van Tesla geloof ik, dat ik sneller op laadcurve was, dan de 350 kW laders van Fastned, maar dat kan ook toeval zijn.BatW schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:46:
[...]
Met de huidige temparaturen is echt cold gating minimaal. Zojuist duurde het ongeveer 3 minuten en toen schoot hij al naar 150kw. Wel merk ik dat zodra ik aan 350kw lader hang het veel langer duurt laatste keer 15 min wachten voordat er een beetje gang in kwam.
Als soc 60% is dan neem ik niet eens de moeite om snelle lader te vinden want pakt dan toch max 80 kw.
Is dus voorverwarmen niet afhankelijk van de laadpaal kw die je gebruikt want zo lijkt het bij mij wel?
Ik heb sowieso pre-LCI dus kan helemaal niet voorverwarmen
Helaas, kan niet. Je kan wel vragen: “hallo BMW, accustatus”. Dan krijg je het percentage (en resterende actieradius) opgelezen.9-3 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:50:
Weet iemand of je makkelijk in het dashboard kunt wijzigen van actieradius in km’s naar percentage?
Herken ik ook. Ionity is (als het wat kouder is/wordt) ook beter (hoger start kWh) dan Fastned en Allego. Met huidige temperatuur (vorige week was nog beter) maakt het minder uit.DjCoke schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:07:
[...]
Ik heb zelf ook gemerkt dat een 150kW lader, zoals die van Tesla geloof ik, dat ik sneller op laadcurve was, dan de 350 kW laders van Fastned, maar dat kan ook toeval zijn.
Wij laden bijna exclusief met Ionity, en het coldgaten was in de winter echt verschrikkelijk.mrdop schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:34:
[...]
Herken ik ook. Ionity is (als het wat kouder is/wordt) ook beter (hoger start kWh) dan Fastned en Allego. Met huidige temperatuur (vorige week was nog beter) maakt het minder uit.
Een paar (Ionity)tips:
- In de laadinstellingen staat een optie voor geluidsemissie, deze op ‘niet beperken’ zetten
- Bij het starten van het snelladen is meestal een harde klik te horen vanuit de laadpaal of vanuit een unmarked kast dichtbij. Het is ook erg positief als je snellaadpaal hard zoemt.
- Harder rijden helpt met verwarmen van het batterijpakket
- Als je de laadstatus wilt zien van buiten de auto, druk op het logo op de sleutel, bij de laadpoort gaat dan een lampje branden
- Bij het navigeren naar een laadpaal via het in-car systeem van BMW zelf, zou je ook informatie erover moeten zien, type plug etc. Dan weet de auto ook dat je echt naar een laadpunt gaat ipv een Shell
:strip_exif()/f/image/KrqPxDbYoaHyzRijnJAEbuW2.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Nf5tXIkvzm8eVzC16vMpjQ8D.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/akwW0DpM8jQBcIxjqHUrByuk.png?f=fotoalbum_large)
Hier nu eigenaar sinds enkele dagen na inruilen van een Tesla Model 3. Wat een geweldige auto die iX3 en ook dealer service waarbij alles rustig wordt uitgelegd. Voelt toch anders dan een nieuwe auto zelf moeten opzoeken op een mega parkeerplaats. Zal later uitgebreidere ervaringen delen maar hieronder eerste indruk van de overstap. Carbon Schwarz, high executive, trekhaak, M romb. lijsten, oyster leer.
+
• Algehele bouwkwaliteit en luxe gevoel. Een drempel nemen voelt zo anders. Geen piepjes of kraakjes.
•360 graden camera werkt top. Geeft heel fijn overzicht.
• Driving assist werkt heel goed. Ik had bij Tesla enhanced autopilot maar automatisch inhalen vond ik te langzaam gaan en kreeg ook elke rit wel een time out. Dus steeds autopilot uitzetten bij wisselen (tik tik op rechter stalk), wisselen van rijstrook en weer aan. Fijn dat de BMW gewoon het systeem uitzet bij knipperlicht aan en weer inschakelt in nieuwe rijstrook. Ideaal voor lange stukken snelweg, beetje om je heen kijken alsof je in de trein zit.
• Carplay geeft meer flexibiliteit met apps zoals Flitsmeister (en ook native Park Mobile erg fijn). Bij Tesla miste ik een appstore.
• Stoelen zijn geweldig.
• Knopjes voor verwarming en veelgebruikte functies zijn toch wel fijn.
• Heerlijk stuur (en stuurverwarming ook al aangenaam door verrast).
• Spotify native werkt goed (stuk beter dan in Mini Clubman die ik voor Tesla had).
• Over smaakt valt niet te twisten maar vind ‘m erg mooi. Nieuwe BMW design stijl vind ik erg wennen met grille en dit voelt nog als best of both worlds (nieren en lampen precies ertussenin). Kleur ook heel subtiel, net geen standaard zwart of donkerblauw.
-
• Native navigatie loopt wel duidelijk achter op tesla. Voelt wat terug in de tijd dat je geen adressen kunt roepen of intypen op Google manier (vb Arena Amsterdam zal ie niet zo herkennen). Kun je oplossen door Carplay te gebruiken maar dan heb je weer niet zulke uitgebreide head up aanwijzingen of batterijlaad opties onderweg.
• Laden op schuko stopcontact lijkt stuk minder efficient bij zelfde beperking Amp als Tesla. Dus meer tijd nodig om weer tot 80% te komen lijkt het. Laadverlies?
• Driver profielen is wat ingewikkelder. In tesla herkent ie je telefoon per persoon en alles staat voor jou ingesteld (stuur, stoel, spiegels). Werkte geweldig. Nu moet je koppelen aan sleutels, stuur gaat niet mee (handmatig) en stoel ook niet vlg mij.
• Openen/sluiten en wegrijden met alleen telefoon in broekzak was super. Ook de start/stop knop is wennen want heeft Tesla niet en je vraagt je af waarom die er nog is.
• Soms moet je wel goed opletten dat steering assist echt aan staat. Voelt iets minder binair dan autopilot.
• Als je native apps (nav) en carplay (whatsapp) door elkaar heen gebruikt wordt het wat onrustig met meldingen etc. Soort alt tab gevoel ipv hoe je meldingen krijgt op je smartphone.
Ik besef me dat ik ook best een lijstje minnetjes heb maar wil gewoon delen wat me te binnenschiet. Ik vind dit echt by far een fijnere auto, ook al was de Tesla destijds ook al een mega stap voorwaarts. Nog steeds knap en respect hoe zij elektrisch rijden hebben neergezet.
Als mensen in de iX3 wachtkamer (it’s worth it!) vragen hebben let me know..
Update: laadtijd is toch korter. De ETA van het laden was veel stuk later dan daadwerkelijke laadtijd. dus verschil toch minder dramatisch vs tesla.
+
• Algehele bouwkwaliteit en luxe gevoel. Een drempel nemen voelt zo anders. Geen piepjes of kraakjes.
•360 graden camera werkt top. Geeft heel fijn overzicht.
• Driving assist werkt heel goed. Ik had bij Tesla enhanced autopilot maar automatisch inhalen vond ik te langzaam gaan en kreeg ook elke rit wel een time out. Dus steeds autopilot uitzetten bij wisselen (tik tik op rechter stalk), wisselen van rijstrook en weer aan. Fijn dat de BMW gewoon het systeem uitzet bij knipperlicht aan en weer inschakelt in nieuwe rijstrook. Ideaal voor lange stukken snelweg, beetje om je heen kijken alsof je in de trein zit.
• Carplay geeft meer flexibiliteit met apps zoals Flitsmeister (en ook native Park Mobile erg fijn). Bij Tesla miste ik een appstore.
• Stoelen zijn geweldig.
• Knopjes voor verwarming en veelgebruikte functies zijn toch wel fijn.
• Heerlijk stuur (en stuurverwarming ook al aangenaam door verrast).
• Spotify native werkt goed (stuk beter dan in Mini Clubman die ik voor Tesla had).
• Over smaakt valt niet te twisten maar vind ‘m erg mooi. Nieuwe BMW design stijl vind ik erg wennen met grille en dit voelt nog als best of both worlds (nieren en lampen precies ertussenin). Kleur ook heel subtiel, net geen standaard zwart of donkerblauw.
-
• Native navigatie loopt wel duidelijk achter op tesla. Voelt wat terug in de tijd dat je geen adressen kunt roepen of intypen op Google manier (vb Arena Amsterdam zal ie niet zo herkennen). Kun je oplossen door Carplay te gebruiken maar dan heb je weer niet zulke uitgebreide head up aanwijzingen of batterijlaad opties onderweg.
• Laden op schuko stopcontact lijkt stuk minder efficient bij zelfde beperking Amp als Tesla. Dus meer tijd nodig om weer tot 80% te komen lijkt het. Laadverlies?
• Driver profielen is wat ingewikkelder. In tesla herkent ie je telefoon per persoon en alles staat voor jou ingesteld (stuur, stoel, spiegels). Werkte geweldig. Nu moet je koppelen aan sleutels, stuur gaat niet mee (handmatig) en stoel ook niet vlg mij.
• Openen/sluiten en wegrijden met alleen telefoon in broekzak was super. Ook de start/stop knop is wennen want heeft Tesla niet en je vraagt je af waarom die er nog is.
• Soms moet je wel goed opletten dat steering assist echt aan staat. Voelt iets minder binair dan autopilot.
• Als je native apps (nav) en carplay (whatsapp) door elkaar heen gebruikt wordt het wat onrustig met meldingen etc. Soort alt tab gevoel ipv hoe je meldingen krijgt op je smartphone.
Ik besef me dat ik ook best een lijstje minnetjes heb maar wil gewoon delen wat me te binnenschiet. Ik vind dit echt by far een fijnere auto, ook al was de Tesla destijds ook al een mega stap voorwaarts. Nog steeds knap en respect hoe zij elektrisch rijden hebben neergezet.
Als mensen in de iX3 wachtkamer (it’s worth it!) vragen hebben let me know..
Update: laadtijd is toch korter. De ETA van het laden was veel stuk later dan daadwerkelijke laadtijd. dus verschil toch minder dramatisch vs tesla.
[ Voor 10% gewijzigd door streetwise op 24-04-2022 13:46 ]
100 km/u op de cruise over een lange afstand?
Dit sort waardes voor een ICE-achtige ESUV is heel bijzonder.oGoG schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:36:
Zeer tevreden met onze eerste lange rit/ weekendje Zeeland, geen enkel moment stress gehad, blijft nog 40% SOC over met 181km.
Opgeladen tot 100% btw en niet moeten herladen onderweg.
Wie cursus eco rijden wenst? 😊
[Afbeelding]
Ik heb ook eind December besteld…hoe en waar kan ik bekijken wanneer hij in productie gaat?joskestap schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:43:
Hallo,
Ik heb m’n iX3 eind December besteld en gaat volgende week (week13) in productie. Ik las dat jullie op basis daarvan kunnen zeggen op welke boot hij zal zitten en wanneer deze aankomt? Voor leveringen naar België, wordt er gelost in Zeebrugge?
Alvast bedankt!
Jos
Dag allemaal, ik rij nu een 3 weken met men iX3 en heb nog niet veel kilometers gedaan maar spijtig genoeg al wel een probleem. Soms start het infotainment systeem gewoon niet op wanneer ik de wagen start. Zelfs de radio gebruiken gaat niet, zeer vervelend dus
Het lijkt vooral te gebeuren als de wagen maar even afgesloten is. Maar hem opnieuw afsluiten en openen doet niets. Als de wagen dan een paar uur stil staat start alles weer normaal. Heeft nog iemand dit gemerkt? Of weet iemand hoe je het systeem kan hard rebooten ofzo? Alle tips en info zijn welkom. Dank je!
Ps. Nu schoot alles weer in gang nadat de wagen 5 a 10m afgesloten was tijdens het snelladen. Ik heb een vermoeden dat carplay er voor iets tussen zit. Ik zit op versie 07/2021.65

Ps. Nu schoot alles weer in gang nadat de wagen 5 a 10m afgesloten was tijdens het snelladen. Ik heb een vermoeden dat carplay er voor iets tussen zit. Ik zit op versie 07/2021.65
[ Voor 13% gewijzigd door quintencls op 24-04-2022 22:34 ]
Verwijderd
Enkel de Dealer/Garage kan deze informatie opvragen, er is geen website of applicatie waar deze informatie toegankelijk is voor klanten. Op basis van de productiedatum kan je achteraf wel "schatten" op welk schip hij zit en die zijn wel te volgen.CisseVG schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:32:
[...]
Ik heb ook eind December besteld…hoe en waar kan ik bekijken wanneer hij in productie gaat?
Dealer contacteren en update laten doen naar 03/2022?quintencls schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:15:
Dag allemaal, ik rij nu een 3 weken met men iX3 en heb nog niet veel kilometers gedaan maar spijtig genoeg al wel een probleem. Soms start het infotainment systeem gewoon niet op wanneer ik de wagen start. Zelfs de radio gebruiken gaat niet, zeer vervelend dusHet lijkt vooral te gebeuren als de wagen maar even afgesloten is. Maar hem opnieuw afsluiten en openen doet niets. Als de wagen dan een paar uur stil staat start alles weer normaal. Heeft nog iemand dit gemerkt? Of weet iemand hoe je het systeem kan hard rebooten ofzo? Alle tips en info zijn welkom. Dank je!
Ja dat zal de enige goede oplossing zijn vrees ik. Ik ben wel benieuwd of nog mensen dit voor hebben. Toch wel echt een dikke bug als je plots met een wagen zonder boordcomputer moet rijden. Zelfs de parkeersensoren doen het niet meer op die moment.Klinkschakel schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:37:
[...]
Dealer contacteren en update laten doen naar 03/2022?
Is er ergens een changelog van de updates? Ik vraag me soms af of het nut heeft om pro actief de dealer te contacteren voor een update.. gezien het ontbreken van OTA en amper service die nodig is..
Krijgen we die update niet OTA? Ik heb de LCI en zit niet op 3/22Klinkschakel schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:37:
[...]
Dealer contacteren en update laten doen naar 03/2022?
Zover ik hier al gelezen heb is er nog geen enkele ota update geweestsis3970 schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:19:
[...]
Krijgen we die update niet OTA? Ik heb de LCI en zit niet op 3/22
OTA momenteel nog niet voor ons, ik weet niet of het een technische limitatie is. Maar mijn 2 updates waren bij de dealer.
Sinds gisteren is de optie voor accu voorverwarming aan de myBMW app mogelijk voor pre-LCI.
/f/image/kHQBu12JnP1T8J5AidM9Bk1j.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb het nog niet kunnen proberen of het werkt (volgens BMW NL zou er nl geen accu voorverwarming komen voor de pre-LCI).
Iemand al geprobeerd? En hoe zou je kunnen zien of het (heeft) (ge)werkt (met deze temperaturen is er geen cold-gating).
/f/image/kHQBu12JnP1T8J5AidM9Bk1j.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb het nog niet kunnen proberen of het werkt (volgens BMW NL zou er nl geen accu voorverwarming komen voor de pre-LCI).
Iemand al geprobeerd? En hoe zou je kunnen zien of het (heeft) (ge)werkt (met deze temperaturen is er geen cold-gating).
[ Voor 7% gewijzigd door mrdop op 25-04-2022 13:09 ]
Dat is interessant! Waar zit dit in het menu want heb even gekeken maar vind een twee drie niet in de menu’s.
Zoek een snellaadpunt en druk op "send to my BMW". Dan krijg je eerst een popup met die radiobutton voordat je nog een keer op "send to my BMW" moet drukken om het definitief te maken.DjCoke schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:23:
Dat is interessant! Waar zit dit in het menu want heb even gekeken maar vind een twee drie niet in de menu’s.
Krijgt de iX3 ook dat 50 jaar M sport logo?
Aangezien ik dat op een i4 edrive 40 en BMW 2 met M pakket zie verschijnen.
Aangezien ik dat op een i4 edrive 40 en BMW 2 met M pakket zie verschijnen.
Net even geprobeerd, werkt enkel als het laadpunt ver genoeg is van je huidige locatie, anders toont hij de optie niet.Knutselwout schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:37:
[...]
Zoek een snellaadpunt en druk op "send to my BMW". Dan krijg je eerst een popup met die radiobutton voordat je nog een keer op "send to my BMW" moet drukken om het definitief te maken.
Vanmorgen voor het eerst dat het infotainment systeem geen geluid gaf. Het is een LCI (januari 2022 en ondertussen 4.600 km op de teller) met software versie 03/2022.40. Niet eerder meegemaakt en toch wel regelmatig dat de auto kort afgesloten is geweest.quintencls schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:15:
Dag allemaal, ik rij nu een 3 weken met men iX3 en heb nog niet veel kilometers gedaan maar spijtig genoeg al wel een probleem. Soms start het infotainment systeem gewoon niet op wanneer ik de wagen start. Zelfs de radio gebruiken gaat niet, zeer vervelend dusHet lijkt vooral te gebeuren als de wagen maar even afgesloten is. Maar hem opnieuw afsluiten en openen doet niets. Als de wagen dan een paar uur stil staat start alles weer normaal. Heeft nog iemand dit gemerkt? Of weet iemand hoe je het systeem kan hard rebooten ofzo? Alle tips en info zijn welkom. Dank je!
Oplossing was eenvoudig: volume knop 30 seconden (of iets langer) ingedrukt houden en dan herstart het systeem. Vervolgens was het probleem weg.
Binnenkort een lange trip gepland met de kids, zijn er aanraders qua tablethouders voor de iX3? Er is zoveel aanbod dat ik door de bomen het bos niet meer zie. We hebben een Samsung A7 tablet. Thx!
Ik gebruik de, wellicht te dure, BMW houders die je tussen de spijlen van de hoofdkussen kunt plaatsen van de bijrijder stoel. Daar heb je dan weer meerdere opties voor, voor verschillende tablets.RaPMaN schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 22:45:
Binnenkort een lange trip gepland met de kids, zijn er aanraders qua tablethouders voor de iX3? Er is zoveel aanbod dat ik door de bomen het bos niet meer zie. We hebben een Samsung A7 tablet. Thx!
Ik heb de Vogel TMS 1021 (https://www.amazon.de/-/n...=ppx_pop_mob_b_asin_title), die ik nog had uit m'n 4 Gran Coupé.RaPMaN schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 22:45:
Past perfect, maar de kleine man (peuter) zit er soms wel tegen te schoppen...
Tablet is een Sony Xperia...
[ Voor 2% gewijzigd door xjs678qr op 27-04-2022 08:05 . Reden: Tablet model toegevoegd ]
Kom juist van de dealer. Ze zeggen dat ze de wagen opnieuw hebben “geprogrammeerd” om het probleem op te lossen. Voor de software update hadden ze geen tijd meer over. Hij zei me dat je die eventueel zelf kan doen via een usb stick.Addie schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:21:
[...]
Vanmorgen voor het eerst dat het infotainment systeem geen geluid gaf. Het is een LCI (januari 2022 en ondertussen 4.600 km op de teller) met software versie 03/2022.40. Niet eerder meegemaakt en toch wel regelmatig dat de auto kort afgesloten is geweest.
Oplossing was eenvoudig: volume knop 30 seconden (of iets langer) ingedrukt houden en dan herstart het systeem. Vervolgens was het probleem weg.
Merci voor de tip ivm de 30s!
Verwijderd
Software kan je toch niet via usb updaten ? Enkel de navigatie update kan via USB.
Een software upgrade zou volgens onze garage 3 uur duren, te lang om op te wachten en imho te kort om een vervang wagen te huren. Bijgevolg zit ik dus nog steeds op 2021.03 … eigenlijk zonder issue (preLCI). Navigatie is wel de 2022.01 update
Een software upgrade zou volgens onze garage 3 uur duren, te lang om op te wachten en imho te kort om een vervang wagen te huren. Bijgevolg zit ik dus nog steeds op 2021.03 … eigenlijk zonder issue (preLCI). Navigatie is wel de 2022.01 update
Bij mij zie ik de mogelijkheid nog niet. Heb je een iPhone of Android?mrdop schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:49:
Sinds gisteren is de optie voor accu voorverwarming aan de myBMW app mogelijk voor pre-LCI.
[Afbeelding]
Ik zal hier toch ook even komen piepen. Sta op het punt een iX3 te bestellen als nieuwe firmawagen. Enige andere kanshebber was nog een EQB, maar na ze vandaag beide nog eens van dichtbij te bekijken, lijkt de kans me nog onbestaande dat ik voor de EQB zou kiezen. De iX3 speelt toch duidelijk in een klasse hoger qua afwerking en luxe. Ok, hij zal me ook €1000 extra kosten (wegens eigenlijk buiten budget) maar nu ik hem gezien heb, heb ik het er wel voor over. Komende dagen ga ik nog met beide eens proefrijden, maar daarvan ging ik er eigenlijk al van uit dat de iX3 de vloer zal aanvegen met een EQB.
Buiten budget betekent ook wel dat ik 0 euro over heb voor extra opties / uitvoeringen, maar ik vind de iX3 standaard eigenlijk wel al heel rijkelijk uitgerust. Had enkel wel privacy glas gewild achteraan, maar bon, zo'n gemis zal het nu ook niet zijn.
Nu nog eens nadenken over kleur. Rijd al 15 jaar met zwarte auto's en toch eens tijd voor iets anders. Wellicht wordt het het Phytonic Blau.
Buiten budget betekent ook wel dat ik 0 euro over heb voor extra opties / uitvoeringen, maar ik vind de iX3 standaard eigenlijk wel al heel rijkelijk uitgerust. Had enkel wel privacy glas gewild achteraan, maar bon, zo'n gemis zal het nu ook niet zijn.
Nu nog eens nadenken over kleur. Rijd al 15 jaar met zwarte auto's en toch eens tijd voor iets anders. Wellicht wordt het het Phytonic Blau.
Mijn garagist zegt gewoon dat er geen update bestaat. Kous af. Ik heb 2021.11.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:16:
Software kan je toch niet via usb updaten ? Enkel de navigatie update kan via USB.
2022.03 is de huidige/laatste iX3 softwareversie.sis3970 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:47:
[...]
Mijn garagist zegt gewoon dat er geen update bestaat. Kous af. Ik heb 2021.11.
Kaart Benelux gaat OTA
Kaart heel Europa gaat via USB (ca 20/30 min)
Software auto gaat via dealer (ISTA-P, duurt meerdere uren)
iPhone. myBMW app versie 2.3.3stopie schreef op woensdag 27 april 2022 @ 20:37:
[...]
Bij mij zie ik de mogelijkheid nog niet. Heb je een iPhone of Android?
Thanks, ik zit ook nog op 2021/11 met een LCI uit 2022/03 is er ergens een bugfix lijst om te zien wat het nut van de software upgrade is? Kost zo'n update ook geld?mrdop schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:24:
[...]
2022.03 is de huidige/laatste iX3 softwareversie.
Kaart Benelux gaat OTA
Kaart heel Europa gaat via USB (ca 20/30 min)
Software auto gaat via dealer (ISTA-P, duurt meerdere uren)
De ramen kan je eventueel achteraf nog laten tinten: de laatste keer dat ik bij Carglass was zag ik er reclame voor, en ik kan mij geen risico naar leasing indenken...Twixie schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:28:
Phytonic blue is knap, maar je ziet het stof er direct op ( maar op zwart zal dat niet anders zijn)
thanks, ik heb dezelfde versie, maar dan android. Voorlopig krijg ik nog niet de melding, maar ik ga het in de gaten houdeniPhone. myBMW app versie 2.3.3
bij mij was de update gratis en heeft met name veel verbetering gebracht voor het assistance driving.jansen1999 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 05:14:
[...]
Thanks, ik zit ook nog op 2021/11 met een LCI uit 2022/03 is er ergens een bugfix lijst om te zien wat het nut van de software upgrade is? Kost zo'n update ook geld?
Heeft iemand al gehoord over OTA updates al een keer voor de IX3 gaat komen?
Zou zonder twijfelen blauw nemen, ik mocht dat niet. Anders zeker gedaan.Twixie schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:28:
Ik zal hier toch ook even komen piepen. Sta op het punt een iX3 te bestellen als nieuwe firmawagen. Enige andere kanshebber was nog een EQB, maar na ze vandaag beide nog eens van dichtbij te bekijken, lijkt de kans me nog onbestaande dat ik voor de EQB zou kiezen. De iX3 speelt toch duidelijk in een klasse hoger qua afwerking en luxe. Ok, hij zal me ook €1000 extra kosten (wegens eigenlijk buiten budget) maar nu ik hem gezien heb, heb ik het er wel voor over. Komende dagen ga ik nog met beide eens proefrijden, maar daarvan ging ik er eigenlijk al van uit dat de iX3 de vloer zal aanvegen met een EQB.
Raampjes tinten kan achteraf nog, maar kost wel wat.
Blauw is wel een langere wachttijd, ik ben super blij met mijn sophistaugrau.Engineer Stewie schreef op donderdag 28 april 2022 @ 07:09:
[...]
Zou zonder twijfelen blauw nemen, ik mocht dat niet. Anders zeker gedaan.
Raampjes tinten kan achteraf nog, maar kost wel wat.
Ik heb gemerkt dat het niet consistent is (of lijkt). Bij Ionity geeft de app niet de optie. Bij Fastned en Shell soms.stopie schreef op donderdag 28 april 2022 @ 06:55:
[...]
thanks, ik heb dezelfde versie, maar dan android. Voorlopig krijg ik nog niet de melding, maar ik ga het in de gaten houden
Probeer eens de Fastned (HPC/DC) bij Hazeldonk (westkant A16). Die geeft bij mij bv de voorverwarm optie wel (en de er direct naastliggende Shell HPC weer niet).
ik had er heel wat geprobeerd, maar deze niet. Ik krijg voor deze locatie nu ook de melding!mrdop schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:23:
[...]
Ik heb gemerkt dat het niet consistent is (of lijkt). Bij Ionity geeft de app niet de optie. Bij Fastned en Shell soms.
Probeer eens de Fastned (HPC/DC) bij Hazeldonk (westkant A16). Die geeft bij mij bv de voorverwarm optie wel (en de er direct naastliggende Shell HPC weer niet).
Tja, wachttijden zijn in 2021/2022 zo vloeibaar als iets.oGoG schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:14:
[...]
Blauw is wel een langere wachttijd, ik ben super blij met mijn sophistaugrau.
Voor bestelling was het 6 maanden, het zal nu minstens 10 maanden zijn. Als het nu 2 maanden langer was voor een blauwe... so be it.
Als je echt dringend een nieuwe wagen nodig hebt is er eentje van scratch bestellen toch niet mogelijk.
We moeten standaard configs bestellen zodat we deze sneller zouden krijgen, maar dat is een wassen neus
[ Voor 10% gewijzigd door Engineer Stewie op 28-04-2022 11:22 ]
Mooi! Nu is alleen nog de vraag of het ook werkt 🤪stopie schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:36:
[...]
ik had er heel wat geprobeerd, maar deze niet. Ik krijg voor deze locatie nu ook de melding!
App is universeel voor de IX3 dus werkt niet op de Pre-LCI helaasDjCoke schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:23:
Als je de laadstatus wilt zien van buiten de auto, druk op het logo op de sleutel, bij de laadpoort gaat dan een lampje brandenThisIsDelusion schreef op zondag 24 april 2022 @ 03:41:
[...]
Wij laden bijna exclusief met Ionity, en het coldgaten was in de winter echt verschrikkelijk.
Een paar (Ionity)tips:
- In de laadinstellingen staat een optie voor geluidsemissie, deze op ‘niet beperken’ zetten
- Bij het starten van het snelladen is meestal een harde klik te horen vanuit de laadpaal of vanuit een unmarked kast dichtbij. Het is ook erg positief als je snellaadpaal hard zoemt.
- Harder rijden helpt met verwarmen van het batterijpakket
- Als je de laadstatus wilt zien van buiten de auto, druk op het logo op de sleutel, bij de laadpoort gaat dan een lampje branden
- Bij het navigeren naar een laadpaal via het in-car systeem van BMW zelf, zou je ook informatie erover moeten zien, type plug etc. Dan weet de auto ook dat je echt naar een laadpunt gaat ipv een Shell
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik doe de gordel erin en dan kan ik het gewoon in display volgen
Zelf geconstateerd of mening?BatW schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:15:
[...]
App is universeel voor de IX3 dus werkt niet op de Pre-LCI helaas
Ik zou dan nl een terugmelding vd auto verwachten dat het niet gelukt, of niet mogelijk is.
Bv zoals je die krijgt als je het dak wil sluiten of laadinstellingen wil aanpassen en dat dat niet door de auto is geaccepteerd.
(Ik denk ook niet dat het werkt, heb het alleen zelf nog niet kunnen constateren, daarvoor moet het weer eerst kouder zijn 😀)
[ Voor 12% gewijzigd door mrdop op 28-04-2022 16:33 ]
Heb ook blauw genomen. Geen verschil in levertijdoGoG schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:14:
[...]
Blauw is wel een langere wachttijd, ik ben super blij met mijn sophistaugrau.
Tenzij ze nog enkele smurfen moeten vermorzelen in Shenyang
Besteld maart 2022, levering 1ste week van november
Phytonic Blue, model impressive
Gereden mer blauwe testwagen. Ik vind het top en eens wat anders dan grijs/zwart
Productie week van 30/7/22
Staat nu in code 112
[ Voor 25% gewijzigd door Flipper op 28-04-2022 19:25 ]
Lijken met toch wel wat verschillen te zijn in de leveringen. Ik heb midden januari besteld en toen te horen gekregen dat de levering voor eind oktober gepland is, productie half juli.Flipper schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:19:
[...]
Heb ook blauw genomen. Geen verschil in levertijd
Tenzij ze nog enkele smurfen moeten vermorzelen in Shenyang
Besteld maart 2022, levering 1ste week van november
Phytonic Blue, model impressive
Gereden mer blauwe testwagen. Ik vind het top en eens wat anders dan grijs/zwart
Productie week van 30/7/22
Staat nu in code 112
Lijkt me vreemd dat productie maar 2 weken opgeschoven is terwijl maart toch al een 2 maand later is.