Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08 23:41
fluppie007 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:22:
Jup. Als die geparkeerd staat kan ik de status niet refreshen alsook geen enkel commando versturen. Kan jij hem wel openen of sluiten? Of werkt dat ook niet?
Bij elke fysiek open en sluiten van de deur, dan refeshed de app zich om aan te tonen wat de laatste situatie is. Hier kan ik nog altijd openen en sluiten. Jij dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06
Nope, eenmaal geparkeerd is het gedaan met refreshen commando’s. Niet open/toe, klima kan niet aan. Heel vervelend. Al 2x met BMW connected drive klantendienst gebeld en die krijgen het ook niet in orde. Blijkbaar zijn er veel cases met vergelijkbare issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
fluppie007 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:19:
Nope, eenmaal geparkeerd is het gedaan met refreshen commando’s. Niet open/toe, klima kan niet aan. Heel vervelend. Al 2x met BMW connected drive klantendienst gebeld en die krijgen het ook niet in orde. Blijkbaar zijn er veel cases met vergelijkbare issues.
En heb je al de app eens weggesmeten en terug geinstaleerd om met de chassisnummer terug te connecteren. Dit zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Al meermaals gedaan en ook al 2x met de instructies van de CD klantendienst (overigens zeer vriendelijke mdw).
Geachte heer,

Wij contacteren u naar aanleiding van u telefonisch contact vanmorgen omtrent de Remote Services in uw wagen, waarvoor onze dank. De mening van onze klanten dragen wij hoog in het vaandel en daarom appreciëren we uw feedback ten zeerste.

Bij nazicht van uw gegevens blijken uw diensten volledig in orde te zijn. Mogelijk is er sprake van een kleine verbindingsstoornis tussen uw wagen en toestel, waardoor wij u aanraden een heropstart van uw boordcomputer en ConnectedDrive diensten te doen.

Mag ik u vriendelijk vragen om volgende stappen te doorlopen voor de uitvoering van een update van de diensten in uw wagen:

- Een iDrive-reset: dit is een zachte reset van de boordcomputer in de wagen. Er gaan dus met andere woorden geen persoonlijke instellingen of gegevens verloren. Start de wagen op en laat de motor draaien (de wagen mag hiervoor in neutraal blijven staan). Deze reset doet u door de volumeknop aan de boordcomputer zo'n 30 seconden in te houden, de headunit doet dan een reset (scherm wordt zwart en start terug op.

- Een actualisering van uw diensten: deze stap gaat ervoor zorgen dat alle applicaties waartoe u toegang heeft in hun meest recente versie op de wagen verschijnen. Dit doet u door in het hoofdmenu te kiezen voor het submenu 'Apps'. Zweef met de selectieknop boven 'Geïnstalleerde apps' en duw dan op de option-knop (die vindt u aan de pook van de wagen). Er verschijnt een nieuw menu, waar u kan kiezen voor 'de BMW-diensten updaten'.

U kan ook best even het volgende nazien in de wagen betreffende de instellingen privacy gegevens:

ga naar "Car"
vervolgens kiest u "instellingen"
kies voor "algemene instellingen"kies "gegevensbescherming"
dan kan u kiezen om alle diensten tegelijk te accepteren, selecteer "alle diensten inclusief analyse"
of indien u een selectie wenst te maken, kiest u 'afzonderlijke selectie" en vervolgens kan u de diensten aanduiden waarvoor u toestemming geeft

Na deze procedure zou de actualisatie van de voertuiggegevens via de app correct moeten werken. Een herstart van de app My BMW raden wij wel aan.

Als er nog steeds geen correcte data wordt verzonden mag u ons enkele duidelijke schermafbeeldingen zenden voor een verder nazicht door de technische dienst in München.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
fluppie007 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:39:
Al meermaals gedaan en ook al 2x met de instructies van de CD klantendienst (overigens zeer vriendelijke mdw).

[...]
Welke toestel en OS versie gebruik je. Hebben ze misschien bepaalde richtlijnen welke toestellen ze ondersteunen. Deze zou een ontwikkelaar me de geleverde log files,g emakkelijk kunnen achterhalen waar de issue mogelijk ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
oGoG schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:45:
[...]

Welke toestel en OS versie gebruik je. Hebben ze misschien bepaalde richtlijnen welke toestellen ze ondersteunen. Deze zou een ontwikkelaar me de geleverde log files,g emakkelijk kunnen achterhalen waar de issue mogelijk ligt.
Ik heb het probleem soms als de 2e sleutel is gebruikt dan kan ik niet refreshen en mijn dochter die laatste keer met sleutel 2 er van heeft gebruik gemaakt weer wel. Zodra ik in de auto heb gezeten met sleutel 1 dan weer wel. Nog niet kunnen ontdekken hoe dit nu allemaal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Engineer Stewie schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:25:
[...]

Helaas hebben ze dat niet voor de iX3…
Niet met eens hoor. Ik ben een redelijke audiofiel en zodra ik met Apple CarPlay iets luister via Qubuz of Tidal dan klinkt het zeer fraai. Ben niet het type dat volume belangrijk vindt dus daar kan het verschil inzitten ik ga meer voor stereo beeld en weergave zoals deze is bedoelt. Heb dus ook geen Spotify want dat klinkt stukken minder. IX3 is heerlijk stil en dan mooi stukje muziek van John Mayer of The Weeknd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
Het valt mij sowieso op als je spotify van de bmw zelf gebruikt en dus niet van Apple CarPlay dat dan het geluid veel beter is. Alleen als je de app hebt op je telefoon dan wil die soms niet de bmw app in laden maar enkel via CarPlay. Dus app verwijderen op je iPhone 🤦‍♂️ en het werkt voor mij. Gebruik Spotify niet op m’n phone dus…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:43
BatW schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:38:
[...]

Niet met eens hoor. Ik ben een redelijke audiofiel en zodra ik met Apple CarPlay iets luister via Qubuz of Tidal dan klinkt het zeer fraai. Ben niet het type dat volume belangrijk vindt dus daar kan het verschil inzitten ik ga meer voor stereo beeld en weergave zoals deze is bedoelt. Heb dus ook geen Spotify want dat klinkt stukken minder. IX3 is heerlijk stil en dan mooi stukje muziek van John Mayer of The Weeknd :-)
Ik vond het geluid (dab radio) echt slecht (was harmon kardon) ivm de standaard VW speakers die ik nu heb. Heb spotify ed niet geprobeerd aangezien het een testwagen was.
Vind stereobeeld en deftig geluid ook belangrijk, zou anders geen 2 vloerstaanders hebben aan mijn TV (Klipsch rf-6000p). Heb daar mijn zwaar op de bass hangende samsung soundbar voor weggedaan.
Ik mankeerde zeer zeker wat laag in de iX3 en zou zeker niet bijbetalen voor hetgeen je krijgt met HK…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij was het gewoon kwestie van de equalizer instellingen te zetten zoals ik het wil. Ik mis zeker geen lage tonen (meer), maar ik ben dan bvb ook tevreden met Sonos … vind de iX3 zeker niet slechter klinken dan mijn Play:1 stereo setjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streetwise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
oGoG schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:57:
[quote]Matho schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:01:
De hestia leader is zonet in Turkije vertrokken naar Zeebrugge:
https://www.marinetraffic...5226/vessel:HESTIA_LEADER

Normaalgezien ging hij aankomen op 12/04, maar dit lijkt 14/04 te worden. 2 dagen later zal hij dan waarschijnlijk in Bremerhaven aankomen.

Ik had van mijn (BE) dealer te horen gekregen dat mijn IX3 in week 18 (week 2/05) zou toekomen bij hen. De kans dat hij op de Hestia Leader zit lijkt mij dus vrij zeker.

Ik weet wel niet of die nu rechtsreeks naar Zeebrugge gaat. Ik weet bij de Guardian Leader toen, stond ook na Turkije Zeebrugge, maar uiteindelijk ging het nog naar Southampton, en dan naar Zeebrugge, om dan terug naar Bristol (UK) te gaan, om vervolgens naar Bremerhaven te varen. Dus het kan dat deze nog een week vertraging met zich mee brengt.
Ik zag ook in het schedule de Dionysos leader. Eerde in Dalian geweest en op schema voor Bremerhaven eind april. Zou dat ‘m ook niet kunnen zijn? Ik kreeg na missen ETA maart door dat het eind alril maar wrsl mei zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Kan iemand eens zijn audio settings delen? Ik ben op zoek naar een goede instelling voor geluid, maar kan m'n weg er niet in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom--db
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-09-2024
streetwise schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:24:
[...]

Ik zag ook in het schedule de Dionysos leader. Eerde in Dalian geweest en op schema voor Bremerhaven eind april. Zou dat ‘m ook niet kunnen zijn? Ik kreeg na missen ETA maart door dat het eind alril maar wrsl mei zou worden.
Bedankt. Of bedoel je Dione leader? Want die vaart 3/4 dagen achter Hestia leader aan. Ik denk dat we er niet uitkomen op welke boot onze wagens zitten. We het zullen meemaken tussen 15 en 25 mei, hopelijk. Een paar dagen meer houd ik ook nog wel vol. Al wordt het wel tijd voor een paar nieuwe foto's op het forum! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iX3-2022
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-09 19:55
DjCoke schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:40:
Het valt mij sowieso op als je spotify van de bmw zelf gebruikt en dus niet van Apple CarPlay dat dan het geluid veel beter is. Alleen als je de app hebt op je telefoon dan wil die soms niet de bmw app in laden maar enkel via CarPlay. Dus app verwijderen op je iPhone 🤦‍♂️ en het werkt voor mij. Gebruik Spotify niet op m’n phone dus…
Je kunt binnen je iPhone bij de instellingen van CarPlay de optie “verbeterde integratie” uitzetten. Dit zorgt ervoor dat je gewoon gebruik kunt maken van de BMW spotify App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sis3970
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-11-2024
iX3-2022 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:51:
[...]

Je kunt binnen je iPhone bij de instellingen van CarPlay de optie “verbeterde integratie” uitzetten. Dit zorgt ervoor dat je gewoon gebruik kunt maken van de BMW spotify App.
Wat zijn mogelijks andere gevolgen van die instelling "verbeterde integratie" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iX3-2022
kingachille schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:02:
Kan iemand eens zijn audio settings delen? Ik ben op zoek naar een goede instelling voor geluid, maar kan m'n weg er niet in vinden.
Ik heb deze instellingen gebruikt, YouTube: Best EQ Settings for BMW iDrive 7.0 / Harman Kardon.

Prima resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iX3-2022
sis3970 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:59:
[...]

Wat zijn mogelijks andere gevolgen van die instelling "verbeterde integratie" ?
Ik heb geen verdere veranderingen gemerkt in gebruik na het uitzetten. Viel me op na een update van de telefoon dat die opeens versprong naar CarPlay. De telefoon probeert bij gebruik van Apps in de auto deze vanuit de telefoon te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matho
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 11:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18:48
Insidio2 schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:55:
zijn er nog mensen met problemen sinds de laatste update 03.2022 met de assisted drive:
  • al 2 maal noodrem op de autostrade zonder reden.(niet in de buurt van een brug ivm de schaduw)
  • lane assists is waardeloos als de zon vooraan zit, stuur van links naar rechts op het rijvak (korte bewegingen) waarna hij het opgeeft
Vandaag met 03/2022.35 grote stukken gereden zonder problemen. Hoop regen en wind van de zijkant zonder issues. Terug zon vanaf de zijkant en van voren met viaducten, ook probleemloos.

Mijn Spotify probleem lijkt ook voorbij, valt niet meer weg op bepaalde stukken.

Ik ben tevreden met de update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik ben ook eens gaan horen bij onze Key dealership voor een iX3/i4. Ik ben voor de testrit vertrokken nadat duidelijk was dat BMW onze conventie niet respecteert voor elektrische wagens en dat er geen korting gegeven zal worden.
Nu zal ik een tussenoplossing zoeken om een jaar te kunnen wachten en hopen dat Audi of Mercedes (of een nieuwe speler) iets interessant uit heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door kmser op 07-04-2022 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
Engineer Stewie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:52:
[...]

Ik ben op 24/12 mijn testrit gaan doen en mijn bestelbon was al verwerkt voor ik daar toekwam. Wagen moest perse voor 1/1/2022 besteld zijn als ik een iX3 of i4 wou.
Mijn dealer had gezegd dat bestelling in januari prima was met datum einde leasing van mijn huidige wagen voor ogen. Was in januari een grote verrassing dat de prijs 15% hoger uitkwam wegens prijsstijgingen, aanpassing van pakketten en schrappen van korting. De bestelling is dus niet doorgegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmser
Verwijderd schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:46:
Correct … onze support engineers hebben een 330e station gekregen, en die zijn 100% aftrekbaar. Mgmt rijdt met iX3, eTron GT en 545e, helpdesk met een iD3 … en is het wagenpark bij ons terug op punt gesteld de afgelopen 2 jaar.
Hier is het een jaar geleden ook aangepast. Maar dan met een TCO budget. Alleen wordt dat niet geupdate.
Ik had recht op een BMW 5, Met het TCO budget paste hier een BMW X3 30e in, maar met de prijsstijgingen is een BMW X1 25e nu het maximum (of een kale i4).

Dus de car policy van 1 jaar oud zorgt ervoor dat mensen ontslag nemen of ontevreden zijn. Daarnaast mag je pas 9 maand voor einde leasing een nieuwe bestellen (en met de huidige termijnen heb je dus niets).
Church of Noise schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 10:40:
Dit zal misschien 'vloeken in de kerk' zijn, maar heeft iemand van jullie de nieuwe BMW 230e Active Tourer overwogen?
Kleinere auto en zeker geen absolute schoonheid :) , dat is zeker, maar hybride (wat in mijn geval een voordeel is gezien we vaak erg grote afstanden afleggen) en blijkbaar ook érg leuk om mee te rijden.
Én: 326pk, 477 Nm...

Een goed uitgeruste M sport (met dus adaptieve ophanging etc) past netjes in het lease budget, de facelift 330e zou een pak kariger moeten zijn om nog te passen als de huidige info klopt.

De reden dat ik dit vraag is dus dat de iX3 nog steeds hoog op de lijst staat, maar ik moet omwille van praktische redenen ook naar hybride opties kijken...
Opgepast met hybrides. Ik volg de prijzen de laatste tijd op en die stijgen de laatste tijd spectaculair. De hybrides klasse 3 reeks en mercedes C zijn 15% gestegen is prijs sinds november door lagere restwaarden en verhoogde prijzen. Daarnaast vermindert de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
kmser schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:35:
[...]

Mijn dealer had gezegd dat bestelling in januari prima was met datum einde leasing van mijn huidige wagen voor ogen. Was in januari een grote verrassing dat de prijs 15% hoger uitkwam wegens prijsstijgingen, aanpassing van pakketten en schrappen van korting. De bestelling is dus niet doorgegaan.
Mijn werkgever heeft eind December zelf alle auto’s besteld bij BMW (aangezien er maar 2 configs toegelaten waren) en dan gekoppeld aan de leasecontracten zodat ze zeker met de korting besteld waren. Op 24 December was ik de 35ste in de rij die de iX3 besteld had (geteld van 1 December).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iX3-2022
Weet iemand of de LCI de accu automatisch voorverwarmt als er in de navigatie een fastcharger ingesteld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de LCI zou dat moeten doen. Je kan het ook manueel via een App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Verwijderd schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:20:
Ja, de LCI zou dat moeten doen. Je kan het ook manueel via een App
Hoelang op voorhand moet je deze manueel opzetten, of Hoelang op voorhand gebeurt deze automatisch. Want 2 minuten voorverwarmen (ik was vergeten aan te wetten) heeft niet echt geholpen, pas na 2 minuten ging die naar 150kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet ook niet wat je verwacht voor te verwarmen op 2 minuten … we spreken over 500kg aan batterijen :-) … ik zou dat toch minimaal een kwartier of eerder aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
oGoG schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:29:
[...]

Hoelang op voorhand moet je deze manueel opzetten, of Hoelang op voorhand gebeurt deze automatisch. Want 2 minuten voorverwarmen (ik was vergeten aan te wetten) heeft niet echt geholpen, pas na 2 minuten ging die naar 150kw
Als je na 2 minuten al 150kw hebt dan zou ik daar heel blij mee zijn want pre-LCI wacht je zo 10 minuten extra voordat hij op laadcurve komt. En heel erg koud dan zeker kwartier en komt hij niet meer in de buurt van laadcurve…

Ik ben blij dat m’n pre-LCI zo snel mogelijk wordt omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9-3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-10-2024

9-3

SdR schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:55:
Binnenkort met de iX3 naar Parijs (Centerparcs & Disney). Iemand al goede ervaringen met de BMW routeplanner in combinatie met door de BMW ingecalculeerde stops om te laden? Is er mogelijkheid om alleen DC laden als optie aan te geven, of moet ik daar uitwijken naar een alternatieve routeplanner?

Heb al zitten kijken om mijn routeplanner via de Remote App te laten verlopen en dan alle tussenstops over te nemen zodat hij verplicht deze stops als tussenstop gaat incalculeren, maar in principe zou de iX3 het zelf (goed) moeten kunnen berekenen toch?
Naar Parijs is het aantal goede snellaadstations beperkt helaas. Tip: gebruik ABRP (a better route). Soms geeft deze 4 stops aan, maar rekent slim uit omdat eerste stuk laden sneller gaat en snel (vanaf 40a50% al!) dit resulteert in sommige laadbeurten van 7 of 11 minuten. Even wennen maar per saldo wel sneller op bestemming. Wij deden er terug bij kou 1,5uur langer over (wel 130 gereden in Frankrijk)
Total is “hit and miss”, IONITY erg goed. Praktijkervaringen laadpunten kan je goed zien in de Chargemap app. Goede rit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:32
oGoG schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:29:
[...]

Deze vraag heb ik in het verleden ook al eens gesteld. Zelf gemerkt dat de BMW zelf 15min voor aankomst bij snellader automatisch begon voor te warmen

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iX3-2022
piripi schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:59:
[...]

Deze vraag heb ik in het verleden ook al eens gesteld. Zelf gemerkt dat de BMW zelf 15min voor aankomst bij snellader automatisch begon voor te warmen
Kreeg je daar een melding van in het scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
Ik begrijp toch niet altijd zo goed hoe BMW de waardes berekent. Ik rij 1100 km met een LCI Impressive, en ik meldde al eerder dat na het opladen naar 100%, de dashboard een bereik gaf van 308km.

Nu heb ik al 152 km gereden en het geeft nog een bereik van 268km met een SOC van 63%.

Er moet toch ergens een logica inzitten
- Dat 100% - 308km is
- En nu 63% - 268km (met 152km al gereden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
oGoG schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:07:
Ik begrijp toch niet altijd zo goed hoe BMW de waardes berekent. Ik rij 1100 km met een LCI Impressive, en ik meldde al eerder dat na het opladen naar 100%, de dashboard een bereik gaf van 308km.

Nu heb ik al 152 km gereden en het geeft nog een bereik van 268km met een SOC van 63%.

Er moet toch ergens een logica inzitten
- Dat 100% - 308km is
- En nu 63% - 268km (met 152km al gereden)
Ik kijk eigenlijk zo goed als niet naar de guesso-meter en ik houd gewoon 4km/% soc aan. Dan zit ik altijd goed mits je gewoon 100/110 km/uur rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De onboard guessometer kijkt blijkbaar enkel naar je verbruik van de laatste 20km en maakt op basis daarvan de berekening. Ik zeg 'blijkbaar' omdat ik het ook nergens officieel kan verifiëren maar dit heb ik nu al meermaals zien voorbijkomen op fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Engineer Stewie schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:22:
[...]

Ik vond het geluid (dab radio) echt slecht (was harmon kardon) ivm de standaard VW speakers die ik nu heb. Heb spotify ed niet geprobeerd aangezien het een testwagen was.
Vind stereobeeld en deftig geluid ook belangrijk, zou anders geen 2 vloerstaanders hebben aan mijn TV (Klipsch rf-6000p). Heb daar mijn zwaar op de bass hangende samsung soundbar voor weggedaan.
Ik mankeerde zeer zeker wat laag in de iX3 en zou zeker niet bijbetalen voor hetgeen je krijgt met HK…
Neem aan dat je de vloerstaanders niet aan je tv heb hangen maar aan losse versterker. Dat er minder bass in je huidige speakers aanwezig is klopt aangezien deze maar gaan tot 34Hz. Je kan natuurlijk een HK in de IX3 niet vergelijken alleen via DAB want je heb zenders die MP2 en andere MP3 afspelen. Merk zelfs dat DAB in BE beter klinkt dat de NL versie. De HK set in de IX3 loopt zelfs tot 20Hz en dat is gelijk aan mijn Amatas van Stradivaria en die zijn iets duurder :9 Check svp deze review en zorg dat de instellingen goed staan en gebruik een goede bron. https://totallyev.net/bmw...Centre,500%20Hz%3A%20%2B1

Je krijg natuurlijk voor het bijbetalen van de HK ook alle andere extra's want is heel pakket en HK is daar een onderdeel van.

[ Voor 4% gewijzigd door BatW op 13-04-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
BatW schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:04:
[...]

Neem aan dat je de vloerstaanders niet aan je tv heb hangen maar aan losse versterker. Dat er minder bass in je huidige speakers aanwezig is klopt aangezien deze maar gaan tot 34kHz. Je kan natuurlijk een HK in de IX3 niet vergelijken alleen via DAB want je heb zenders die MP2 en andere MP3 afspelen. Merk zelfs dat DAB in BE beter klinkt dat de NL versie. De HK set in de IX3 loopt zelfs tot 20kHz en dat is gelijk aan mijn Amatas van Stradivaria en die zijn iets duurder :9 Check svp deze review en zorg dat de instellingen goed staan en gebruik een goede bron. https://totallyev.net/bmw...Centre,500%20Hz%3A%20%2B1

Je krijg natuurlijk voor het bijbetalen van de HK ook alle andere extra's want is heel pakket en HK is daar een onderdeel van.
Je bedoelt 20 en 34Hz, 20 kHz hoor ik al lang nietmeer...

Heb natuurlijk wel het standaard geluid van mijn Arteon vergeleken met de HK van de iX3, met Belgische DAB.
En dan heeft de Arteon meer bass, met slechts 6 speakers. De VW set heeft wel snel distortion, moet je niet verder dan 40% gaan van volume.
Kwaliteit van de iX3 is niet slecht maar van 16 luidsprekers waarvan 2 bass drivers onder de voorste stoelen verwacht ik gewoon veel meer dan van een standaard VW set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Verwijderd schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:18:
De onboard guessometer kijkt blijkbaar enkel naar je verbruik van de laatste 20km en maakt op basis daarvan de berekening. Ik zeg 'blijkbaar' omdat ik het ook nergens officieel kan verifiëren maar dit heb ik nu al meermaals zien voorbijkomen op fora.
Van de laatste 20 km!!!!?!!! Waarom niet gewoon naar de gemiddelde van de dag.
Kan je deze 20 km niet veranderen naar 100km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Engineer Stewie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:39:
[...]

Je bedoelt 20 en 34Hz, 20 kHz hoor ik al lang nietmeer...

Heb natuurlijk wel het standaard geluid van mijn Arteon vergeleken met de HK van de iX3, met Belgische DAB.
En dan heeft de Arteon meer bass, met slechts 6 speakers. De VW set heeft wel snel distortion, moet je niet verder dan 40% gaan van volume.
Kwaliteit van de iX3 is niet slecht maar van 16 luidsprekers waarvan 2 bass drivers onder de voorste stoelen verwacht ik gewoon veel meer dan van een standaard VW set.
Vandaag was ik naar "Boef" aan het luisteren en het heeft genoeg bass voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
Engineer Stewie schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:52:
[...]

Mijn werkgever heeft eind December zelf alle auto’s besteld bij BMW (aangezien er maar 2 configs toegelaten waren) en dan gekoppeld aan de leasecontracten zodat ze zeker met de korting besteld waren. Op 24 December was ik de 35ste in de rij die de iX3 besteld had (geteld van 1 December).
Bij ons heb je tegenwoordig keuze uit 4 merken, behalve als je elektrisch gaat dan heb je vrije keuze.

Heb even mijn BMW configuratie gecontroleerd en inmiddels is de leasing 17,5% duurder dan in november, terwijl de catalogusprijs met 2.9% gestegen is. Wordt je niet blij van (en dan neem je gewoon iets anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
kmser schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:43:
[...]

Bij ons heb je tegenwoordig keuze uit 4 merken, behalve als je elektrisch gaat dan heb je vrije keuze.

Heb even mijn BMW configuratie gecontroleerd en inmiddels is de leasing 17,5% duurder dan in november, terwijl de catalogusprijs met 2.9% gestegen is. Wordt je niet blij van (en dan neem je gewoon iets anders).
Dat is spijtig, ik ben echt wel blij met mijn BMW iX3 LCI. Ik weet niet welke andere auto ik anders genomen zou hebben. Een Model Y misschien maar in vergelijking met BMW is dee toch niet mijn ding.

Ik had graag ook nog een hybride genomen, zoals Volvo XC60 T8 hybride maar ik denk dat deze dichtbij de fake hybride kwam en ook Hybride werd niet toegelaten bij ons bedrijf.

Het is oftewel Elektrisch of ICE wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streetwise
Net gehoord dat mijn iX3 bij de dealer is aangekomen! Binnenkort ophalen dus. Toch de verkeerde schepen gevolgd. ;-)

Hoop dat er nog meer mensen goed nieuws krijgen deze dagen.

[ Voor 21% gewijzigd door streetwise op 08-04-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
kmser schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:43:
[...]

Alle prijzen swingen de pan uit momenteel, wij hebben een lijst van auto's en een stijging maakt dan minder uit. Je kan nu evengoed dezelfde iX3 nemen dan in december bvb. Bij mij ging het tussen de iX3 en de EQC 400 business amg.
Aangezien je die 408pk wss maar 5 keer gebruikt op 4 jaar ben ik voor de iX3 gegaan omdat ik die mooier vinden meer range heeft.

We konden nog de mach e, polestar 2, enyaq, id4, volvo XC40 nemen, of een X1 25e, 320e, 520 aan hybride kant nemen.
oGoG schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:40:
[...]

Vandaag was ik naar "Boef" aan het luisteren en het heeft genoeg bass voor mij.
Heb je een link, ken het niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Engineer Stewie op 08-04-2022 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittman
  • Laatst online: 31-12-2023
streetwise schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:08:
Net gehoord dat mijn iX3 bij de dealer is aangekomen! Binnenkort ophalen dus. Toch de verkeerde schepen gevolgd. ;-)

Hoop dat er nog meer mensen goed nieuws krijgen deze dagen.
Proficiat! Twee vraagjes; wanneer heb je besteld & waar kan men de logistieke ketting (schepen) volgen?
M’n iX3 werd afgelopen week besteld – het zou me verbazen als ik m’n wagen dit jaar nog zou zien, maar zou het wel graag een beetje beginnen opvolgen in het najaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittman
  • Laatst online: 31-12-2023
Engineer Stewie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:24:
[...]
Bij mij ging het tussen de iX3 en de EQC 400 business amg.
Aangezien je die 408pk wss maar 5 keer gebruikt op 4 jaar ben ik voor de iX3 gegaan omdat ik die mooier vinden meer range heeft.
Inderdaad – bij ons stond er een i4 M50 op de lijst (544pk). Ook leuk voor een paar keer en verder ben je er niks mee. De iX3 Impressive was hoe dan ook de beste deal. Na een testrit was ik meteen overtuigd. Bij BMW is de ACC met stop & go echt geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streetwise
Wittman schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:13:
[...]

Proficiat! Twee vraagjes; wanneer heb je besteld & waar kan men de logistieke ketting (schepen) volgen?
M’n iX3 werd afgelopen week besteld – het zou me verbazen als ik m’n wagen dit jaar nog zou zien, maar zou het wel graag een beetje beginnen opvolgen in het najaar.
Ik heb de auto besteld toen ie al geproduceerd was in China. Dus ik heb alleen op het hierheen varen moeten wachten (eind feb besteld). Waarschijnlijk is ie eind november ‘21 al door de dealer besteld.

Je kunt hier schema’s vinden. Maar het blijkt lastig de juiste te vinden. Als je weet wanneer de leverstatus naar “op transport” gaat kun je het schatten.

https://www.nykroro.com/customer/schedules.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Engineer Stewie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:24:
[...]

Alle prijzen swingen de pan uit momenteel, wij hebben een lijst van auto's en een stijging maakt dan minder uit. Je kan nu evengoed dezelfde iX3 nemen dan in december bvb. Bij mij ging het tussen de iX3 en de EQC 400 business amg.

We konden nog de mach e, polestar 2, enyaq, id4, volvo XC40 nemen, of een X1 25e, 320e, 520 aan hybride kant nemen.

[...]

Heb je een link, ken het niet.
Zoek gewoon rapper boef in spotify en je vindt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33
fluppie007 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:39:

[...]
Het is weer kapot, straks dit eens proberen..
Zeer vervelend om de soc / wanneer bereikt niet te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
Ik ben weer zuinig aan het rijden
- kms gereden: 259 km
- Huidig SOC: 38% (155km)
- Snelheid avg: 46km/h
- verbruik avg: 17,4kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
oGoG schreef op maandag 11 april 2022 @ 01:44:
Ik vind het jammer dat we geen data kunnen uitlezen met OBD dongles. Tesla rijders kunnen daarmee bijna alles uitlezen. Ook weer een gemiste kans van BMW. Of heeft iemand al iets geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
oGoG schreef op maandag 11 april 2022 @ 01:44:
Zijn wel lage snelheden natuurlijk, net wat een EV graag heeft.
Wel knap, want in dieseltermen spreek je dan over 2l aan bruibare energie. Klopt ook ongeveer met een zuinige diesel als je terugrekent dat die 2l maar 35% van de bruikbare energie is, je hebt dan ongeveer een 6l diesel nodig om de 100km te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
oGoG schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:49:
[...]

Dat is spijtig, ik ben echt wel blij met mijn BMW iX3 LCI. Ik weet niet welke andere auto ik anders genomen zou hebben. Een Model Y misschien maar in vergelijking met BMW is dee toch niet mijn ding.

Ik had graag ook nog een hybride genomen, zoals Volvo XC60 T8 hybride maar ik denk dat deze dichtbij de fake hybride kwam en ook Hybride werd niet toegelaten bij ons bedrijf.

Het is oftewel Elektrisch of ICE wagens.
Bij Tesla is de situatie gelijkaardig. De leasingprijs is in februari met ongeveer €60 gestegen en is vorige maand nog eens met €110 gestegen. Daar is de aankoopprijs ook gewoon meegestegen.
De Polestar blijft voorlopig op dezelfde prijs, maar is niet bestelbaar. (rijdt leuk, maar te weinig bereik)

En bij aanwervingwas in mijn contract een wagen van de klasse BMW X3 30e voorzien, maar moest ik even een CLA oprijden en nu ik zou mogen bestellen zijn de tarieven ontploft.
Ik wacht dus even af in de hoop een aangenamere wagen te kunnen recupereren van de parking (of tot onze policy weer verandert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robear18
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-01-2024
Mijn iX3 begon radarfouten te vertonen na het aanbrengen van lakbeschermingsfolie (ppf). Nog iemand met dit probleem? Ik denk dat het probleem de radars onder de bumpers zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Engineer Stewie schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:24:
[...]

Zijn wel lage snelheden natuurlijk, net wat een EV graag heeft.
Wel knap, want in dieseltermen spreek je dan over 2l aan bruibare energie. Klopt ook ongeveer met een zuinige diesel als je terugrekent dat die 2l maar 35% van de bruikbare energie is, je hebt dan ongeveer een 6l diesel nodig om de 100km te halen.
Lage snelheden??, een gemiddelde van 46 is niet persé laag. 200km zijn autosnelweg kms btw.

Ik wil btw nog zuiniger rijden, waar ik onder 15 kwh/ 100 kan geraken met een gemiddelde snelheid van 40-50km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
oGoG schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:58:
[...]

Lage snelheden??, een gemiddelde van 46 is niet persé laag. 200km zijn autosnelweg kms btw.

Ik wil btw nog zuiniger rijden, waar ik onder 15 kwh/ 100 kan geraken met een gemiddelde snelheid van 40-50km/h.
Mijn gemiddelde snelheid ligt op 88 km/h... Dt is bijna 2x zo snel :+ .
Ik let niet op zuinig, als de weg open is trek ik op hoe het me uitkomt (meestal is dat niet gek snel). Ik verbruik dan ook maar rond de 5l diesel per 100km, voor een auto van 1,72 ton niet verkeerd.
Maar als dat 8l/100km was, was me dat ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Engineer Stewie schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:03:
[...]

Ik let niet op zuinig, als de weg open is trek ik op hoe het me uitkomt (meestal is dat niet gek snel). Ik verbruik dan ook maar rond de 5l diesel per 100km, voor een auto van 1,72 ton niet verkeerd.
Ik daag iedereen uit om een foto te trekken van de fabrieks waarden in de rijstatus weergave. Mits de gemiddelde op het totale km sowieso laag zal zitten.

En tijdens mijn ICE periode lagen mijn gemiddeldes ook laag, tussen 40 en 50 km/h dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
oGoG schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:09:
[...]

Ik daag iedereen uit om een foto te trekken van de fabrieks waarden in de rijstatus weergave. Mits de gemiddelde op het totale km sowieso laag zal zitten.

En tijdens mijn ICE periode lagen mijn gemiddeldes ook laag, tussen 40 en 50 km/h dus.
Ligt toch gewoon aan je traject. Ik rij thuis de autosnelweg op en aan het werk 90km verder er weer af. Heb nog geen 10km dat ik niet op de autosnelweg zit. Dus ik kan redelijk doorrijden.
Voor rond de kerktoren nemen we de andere auto meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:32
Engineer Stewie schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:03:
[...]

Same here. Ik zit (na 11.000km) op verbruik van 24kWh/100km bij een gemiddelde snelheid van 74km/u. Dat was trouwens op de winterbanden (zonder aero covers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Engineer Stewie schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:16:
[...]

Ligt toch gewoon aan je traject. Ik rij thuis de autosnelweg op en aan het werk 90km verder er weer af. Heb nog geen 10km dat ik niet op de autosnelweg zit. Dus ik kan redelijk doorrijden.
Voor rond de kerktoren nemen we de andere auto meestal.
Hier maar één wagen die vooral zoals je zegt rond de kerktoren wordt gereden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
mrdop schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:31:
[...]

Same here. Ik zit (na 11.000km) op verbruik van 24kWh/100km bij een gemiddelde snelheid van 74km/u. Dat was trouwens op de winterbanden (zonder aero covers).
Hoge gemiddeldes, amai dan rijden jullie heel veel autosnelweg kms, me not so much :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
oGoG schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:31:
[...]

Hier maar één wagen die vooral zoals je zegt rond de kerktoren wordt gereden :p
In deze tijd 2 Belgische leasewagens voor de deur hebben staan is wel een luxe idd.
Gecombineerde bijtelling tikt net de 180 euro netto/maand aan, een schijntje voor 2 wagens.

Mijne wordt door beide gebruikt voor de lange afstanden (diesel automaat en groot), die van mijn vriendin voor de korte (handgeschakelde benzine en kleiner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Engineer Stewie schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:46:
[...]

In deze tijd 2 Belgische leasewagens voor de deur hebben staan is wel een luxe idd.
Gecombineerde bijtelling tikt net de 180 euro netto/maand aan, een schijntje voor 2 wagens.

Mijne wordt door beide gebruikt voor de lange afstanden (diesel automaat en groot), die van mijn vriendin voor de korte (handgeschakelde benzine en kleiner).
wel pak eens de gemiddelde van de 2 auto's naar verbruik en snelheid en laat mij weten aan hoeveel jullie zitten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:51
[...]

Challenge accepted! Uit 2015 toch :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwGAFEE1GGVaKb44bOLYab2j6zU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KpVt4HSnSOYSOteDNff4v5P6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
xjs678qr schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:40:
[...]

Challenge accepted! Uit 2015 toch :-)

[Afbeelding]
Ik vind wel raar dat als je aantal kms deelt door de reistijd, niet aan 81km/h komt maar aan 79,43 km/h.
Nog steeds indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
Goed gezien, we kunnen maar gokken naar de implementatie van het 'algoritme' gemiddelde snelheid. Misschien tellen ze 0kmh niet mee in de gemiddelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
[...]

Hier toch iets anders:
23,6 kWh / 100 km gemiddelde
56,9 km/h
4295 km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCtic_vtCS9RNptN4ucbAx66GU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5N4b5JctKGlyyAfG6f8yXbME.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
xjs678qr schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:21:
Goed gezien, we kunnen maar gokken naar de implementatie van het 'algoritme' gemiddelde snelheid. Misschien tellen ze 0kmh niet mee in de gemiddelde...
Als ik stilsta zie ik de gemiddelde snelheid toch zakken. Net als verbruik / 100km stijgt.
Maar de exacte berekening weet je idd niet.
In mijn jonge jaren haalde ik wel eens gemiddelden van 140km/h omderweg naar het werk, met topsnelheden van 220+ Km/h :+ .
Zou dat vandaag de dag niet eens meer durven.

Op de fiets worden bvb de 0 waardes er ook uitgelaten, al kan je die wel meerekenen. Maar dan haal ik de 30 km/h gemiddeld niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPavKmrKIBSdjogmkxa0RF_zzZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5Nnsc5FfdrRi80n3bg0fzjX.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook 23kwh/100km...
Voor een iets hogere snelheid wel, ik vermoed dus dat ik minder op koude dagen heb gereden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
xjs678qr schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 22:30:
[Afbeelding]

Hier ook 23kwh/100km...
Voor een iets hogere snelheid wel, ik vermoed dus dat ik minder op koude dagen heb gereden :-)
Vanaf fabriek is hier begin februari. Vrij veel koud, winderig, regenweer gehad die eerste periode.

Nu merk ik dat het verbruik wel minder is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanumkiller
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2024
streetwise schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 16:14:
[...]

Ik heb de auto besteld toen ie al geproduceerd was in China. Dus ik heb alleen op het hierheen varen moeten wachten (eind feb besteld). Waarschijnlijk is ie eind november ‘21 al door de dealer besteld.

Je kunt hier schema’s vinden. Maar het blijkt lastig de juiste te vinden. Als je weet wanneer de leverstatus naar “op transport” gaat kun je het schatten.

https://www.nykroro.com/customer/schedules.html
Hoe weet je wanneer de leverstatus naar "op transport" gaat? Of aangepast wordt?
Steeds bellen naar de dealer of leasemaatschappij?
(België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct, enkel de dealer en lease maatschappij hebben inzage in die informatie. Garage is steeds de betere keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ben eens benieuwd hoeveel vertraging de strenge chinese lockdowns weer gaan opleveren.
De fabrieken zijn op zijn minst 2 weken gesloten geweest, geen idee of ze al terug open zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Arcanumkiller schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:18:
[...]

Hoe weet je wanneer de leverstatus naar "op transport" gaat? Of aangepast wordt?
Steeds bellen naar de dealer of leasemaatschappij?
(België)
Leasemaatschappij krijgt de informatie van de dealer. Dus je kunt het beste contact opnemen met de dealer, dan ben je het snelst op de hoogte. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Rivanov schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:34:
[...]

Leasemaatschappij krijgt de informatie van de dealer. Dus je kunt het beste contact opnemen met de dealer, dan ben je het snelst op de hoogte. :)
Weet nooit hoe een dealer daar tegenover staat. Allemaal ambetante vragen van een stel ongeduldige mensen. Ik plan bvb wel wat dingen aan de auto te doen, zoals PPF folie bvb. Het zou goed zijn om 1 maand op voorhand dat te kunnen plannen.
Ook zo dingen als de auto niet door de carwash te halen en zo weinig mogelijk te poetsen bvb. Voor mijn part leveren ze hem nog ingepakt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanumkiller
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2024
Engineer Stewie schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:55:
[...]

Weet nooit hoe een dealer daar tegenover staat. Allemaal ambetante vragen van een stel ongeduldige mensen. Ik plan bvb wel wat dingen aan de auto te doen, zoals PPF folie bvb. Het zou goed zijn om 1 maand op voorhand dat te kunnen plannen.
Ook zo dingen als de auto niet door de carwash te halen en zo weinig mogelijk te poetsen bvb. Voor mijn part leveren ze hem nog ingepakt :+ .
Alternatief is dat ze een webportal maken waar we zelf kunnen kijken naar de verwachte leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Engineer Stewie schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:55:
[...]

Part of the job. Daarmee onderscheidt een goede dealer zich van een middelmatige. ;)
Een auto is een emotie product, dus een verkoper moet dat snappen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 13-04-2022 10:59 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Arcanumkiller schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:56:
[...]

Alternatief is dat ze een webportal maken waar we zelf kunnen kijken naar de verwachte leverdatum.
Zoals honeymoon bij VAG wat toch niet klopt. Ik snap dat een merk niet teveel interne keuken wilt laten zien omdat alles nogal eens schuift. Mijn werkgever geeft ook geen releasedata mee, aangezien we niet weten of het effectief kan tegen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
oGoG schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:03:
[...]

Zoek gewoon rapper boef in spotify en je vindt het wel.
Boef luisteren in je IX3 kan natuurlijk niet je moet wel naar muziek lusteren natuurlijk :o :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naupegus
  • Laatst online: 14-12-2024
Engineer Stewie schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:33:
Ben eens benieuwd hoeveel vertraging de strenge chinese lockdowns weer gaan opleveren.
De fabrieken zijn op zijn minst 2 weken gesloten geweest, geen idee of ze al terug open zijn.
net van de dealer gehoord - levering week 19, precies 2 weken vertraagd, besteld helft Nov 2021, dus steeds meer aanwijzingen dat het over Hestia Leader gaat (16 Apr Zeebrugge... 18? Bremerhaven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
naupegus schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:40:
[...]

net van de dealer gehoord - levering week 19, precies 2 weken vertraagd, besteld helft Nov 2021, dus steeds meer aanwijzingen dat het over Hestia Leader gaat (16 Apr Zeebrugge... 18? Bremerhaven)
Maar dan is die wss in Januari reeds gemaakt. Ver voor de sluiting door corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naupegus
  • Laatst online: 14-12-2024
Engineer Stewie schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:56:
[...]

Maar dan is die wss in Januari reeds gemaakt. Ver voor de sluiting door corona.
Het gehele (de laatste) corona gedoe begon in het vere oosten van China, nu zo een beetje afgelopen daar. Heeft dat iets te maken met deze vertraging is moeilijk te zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjCoke
sevalo schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 19:46:
[...]

Hier toch iets anders:
23,6 kWh / 100 km gemiddelde
56,9 km/h
4295 km

[Afbeelding]
Zal ik maar ook meedoen 😄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSZPMvlmLmUnh1SBv3p8wRJE-Rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gn579wcW2N2mEyZ6uBj9sWVn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb daarbij eigenlijk grotendeels 100/110 km per uur aangehouden maar ook vaak genoeg 130 en caravan getrokken en diverse aanhangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
naupegus schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:09:
[...]

Het gehele (de laatste) corona gedoe begon in het vere oosten van China, nu zo een beetje afgelopen daar. Heeft dat iets te maken met deze vertraging is moeilijk te zeggen.
Het is daar dat de iX3 gemaakt wordt eh.
Maar jou vertraging lijkt me daar niet door veroorzaakt. Zal vooral zijn voor de auto’s die in Augustus en later moeten komen.
Maar mss gaan ze proberen dat in te halen, je weet dat toch niet eh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
DjCoke schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:21:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb daarbij eigenlijk grotendeels 100/110 km per uur aangehouden maar ook vaak genoeg 130 en caravan getrokken en diverse aanhangers.
Proper. Misschien rijdt ik iets te enthousiast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
fluppie007 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:31:
... Zodra ze erin zitten laat ik weten of het de moeite waard is....
Wel het is zeker een verbetering tov het basic audio systeem in de Inspiring / Executive. Maar de hoge tonen zijn belachelijk luid, volgens mij heeft BMW deze fors geboost vanwege het gebruik van een full range speaker ipv een mid + losse tweeter. Ik heb de treble op -5 à -6 moeten zetten en de Focal tweeters zijn zelfs op de -3dB output aangesloten. Bass op +3 en nu is het om aan te horen, al zijn sommige liedjes in het hoog nog "harsh" "scherp". Maar bv. Pink Floyd Pulse concert uit 1994, Shine on your crazy diamond is fantastisch. Vooral recentere top 50 muziek klinkt niet helemaal top.

Zoals ik eerdere vreesde, een versterker met DSP en inmeten is denk ik een noodzaak om er een echt succes van te maken. En vermoedelijk ga ik daarna ook de subs willen upgraden 8)7 |:( ...

Overigens was het niet makkelijk om die deurpanelen eraf te schroeven/klikken/prutsen. Heb mijn tijd genomen en het zonder schade weten te doen. Heb dan ook een beetje alu-butyl dempingsmat binnenin de deuren bijgekleefd, want daar zijn ze bij BMW toch redelijk zuinig mee geweest. Niet simpel door zo'n mini gaatje van een mid... Op zich kan je het gehele kunststof inzetpaneel er wel eerst uithalen, maar daar wilde ik me niet aan wagen, dus maar met men handen prielen in het gat van de mid...

To be continued of ik men geld wil geven aan zo'n Match UP7 BMW amp met DSP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@fluppie007 Ah, je hebt de Inspiring, ik was in de veronderstelling dat je ook het HK systeem had. Daar staat de treble nu bij mij op +5, conform de online audiofiel review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matho
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 11:36
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2022 @ 00:32:
@fluppie007 Ah, je hebt de Inspiring, ik was in de veronderstelling dat je ook het HK systeem had. Daar staat de treble nu bij mij op +5, conform de online audiofiel review.
Welke review heb je juist gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
DjCoke schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:21:
[...]

[Afbeelding]

Mooi resultaat. Links beneden in blauw staat aantal kWh iemand een idee wat deze aangeeft want zie er bij van alles staan en kan er geen touw aan vast knopen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
BatW schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:02:
[...]

Mooi resultaat. Links beneden in blauw staat aantal kWh iemand een idee wat deze aangeeft want zie er bij van alles staan en kan er geen touw aan vast knopen :'(
Dat is de regeneratie die je BMW of jezelf hebt verkregen door zuinig te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qZxN6oowmQydlQ6kYD0ClcdPy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CnkbEfaRGHPEzcMy4OukpYlS.jpg?f=fotoalbum_large

Conclusie: Wij hebben een zwaar voetje :+ Al rijden wij veel snelweg, en standaard 139/110 op de teller afhankelijk van tijdstip

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oGoG
ThisIsDelusion schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:57:
[Afbeelding]

Conclusie: Wij hebben een zwaar voetje :+ Al rijden wij veel snelweg, en standaard 139/110 op de teller afhankelijk van tijdstip
Mooie stats en ongeveer 15% van je totale afgelegd afstand is via regeneratie.
- 74/24 : 308km gemiddeld per volle lading
- 697,1/74*308/19266 = 15,06%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
oGoG schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:08:
[...]

Mooie stats en ongeveer 15% van je totale afgelegd afstand is via regeneratie.
- 74/24 : 308km gemiddeld per volle lading
- 697,1/74*308/19266 = 15,06%
Als ik de mijne uitreken, dan komt deze afgerond op 44% uit. Maar met 1299km totaal afgelegd is nog niet representatief tov jou afgelegd km’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Afgelopen dagen eens even de laadverliezen in kaart gebracht, shocking 20%... Ik laad monofase, wel een 6mm² XVB kabel van 22m + 10m EV laadkabel van het elektrisch bord in de garage tot in de auto. Het EV circuit/groep heeft in het elektrisch bord een aparte Eastron SDM230 (MID gekeurd), daar haal ik de werkelijk geladen kWh vandaan.
Ma 11/04
Start 2247 km
Volgens auto 66.2 km aan 20.7 kWh/100km
13,70 kWh verbruikt
16,45 kWh bijgeladen => 20% laadverlies
Stop 2313 km
Echt verbruik 24,85 kWh/100km
Di 12/04
Start 2314 km
203.6 km aan 20.8 kWh/100km
42,35 kWh verbruikt
50,42 kWh bijgeladen => 19% laadverlies
Stop 2517 km
Echt verbruik 24,76 kWh/100km
Helaas een ritje van 280km gemist door de stekker al in te steken alvorens een fotootje van de BC te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door fluppie007 op 15-04-2022 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Oef 20% dat is veel meer dan ik dacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Ik kreeg net mijn afkrekening van Numobi voor maand maart. Door een technische defect (die na een dag werd verholpen) heb ik maar 1 keer geladen.
- Laadsessie van 45,04 kWh en een terugbetaling van 11,52EUR (25,6 eurocent per kWh).
- De laadsessie was tijdens daluren, en mijn daluur kost is 15.7 eurocent per kwh

Dus een laadverlies van 20% zou hier gecompenseerd worden, mits 38,67% extra wordt terugbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
oGoG schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:42:
Ik kreeg net mijn afkrekening van Numobi voor maand maart. Door een technische defect (die na een dag werd verholpen) heb ik maar 1 keer geladen.
- Laadsessie van 45,04 kWh en een terugbetaling van 11,52EUR (25,6 eurocent per kWh).
- De laadsessie was tijdens daluren, en mijn daluur kost is 15.7 eurocent per kwh

Dus een laadverlies van 20% zou hier gecompenseerd worden, mits 38,67% extra wordt terugbetaald.
Maar de afrekening gebeurd op basis wat de paal aangeeft geladen te hebben en dat is incl laadverliezen.
Dat er minder effectief in de batterij gaat weet de paal niet.
Behalve het laadverlies tussen je elektriciteitsbord en de paal is voor eigen rekening, maar met 5m kabel hier zal dat niet al te veel zijn.
Dus laadverliezen zijn meer een probleem van de werkgever als je een lease hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Engineer Stewie schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:03:
[...]

Maar de afrekening gebeurd op basis wat de paal aangeeft geladen te hebben en dat is incl laadverliezen.
Behalve het laadverlies tussen je elektriciteitsbord en de paal is voor eigen rekening, maar met 5m kabel hier zal dat niet al te veel zijn.
Dus laadverliezen zijn meer een probleem van de werkgever als je een lease hebt...
Bij mij zullen zeker laadverliezen zijn mits elek bord tot paal 55m is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Ja maar sommige laadpalen werken met een simpele current clamp voor de stroommeting, daar een DIN kWh teller met een shunt resistor werkt.
Durft wel eens schelen. Bij een collega is er 4% verschil tussen zijn newmotion laadpaal en de abb kWh teller in de kast. Ik kan iedereen die met zijn werkgever verrekent absoluut aanraden om zo’n MID kWh teller te steken. Bij m’n vader meet het eneco verreken bakje (6/10A vanwege hybride) 3% te weinig. Dat is dan zonder verliezen in de omvormer van de auto…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Engineer Stewie schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:03:
[...]

Hier het zelfde verhaal ik zie dat mijn verlies ongeveer 4% is en laadpaal staat 5 meter van de groepenkast. Laadpaalbeheerder betaald wat op de laadpaal staat dus inclusief verlies.

Laatste laadsessie:

- Laadpaal 64,61 kWh
- My BMW app - 61 kWh
- EEVE app - 61kWh laden en 58,37kWh in de accu (96% efficent)
- Uitlezen slimme meter 61,2kWH

Uitbetaling is dus op de 64,61 kWh dus altijd hoger dan afgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
oGoG schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:09:
[...]

Dat is de regeneratie die je BMW of jezelf hebt verkregen door zuinig te rijden.
Leuk om onderling aan de hand van de screenshot's te kijken wat regeneratie is per gereden km. Loopt van 0,036 kWh per km tot 0,064 kWh per km en hoeveel van je gereden km komt uit regeneratie :*)
Pagina: 1 ... 27 ... 93 Laatste