Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Engineer Stewie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:02:
[...]

Dat is toch wel heel weinig vermogen. Dat is 1F 14A.
Had je als bedoeling veel snel te laden dan? Want met dergelijke aansluiting is een EV geen evidente keuze. Van 0-100% laden duurt zomaar even 3,5 dag aan 1,4kWh.
Klopt, maar dat is exact de bedoeling. Met dagelijks traag te laden, hoef ik bijna nooit 0 - 100% te vullen. Mijn installatie wekt op goede dagen tussen de 15 en 35 kW op. Dus als ik dat kan aanhouden, zal de auto zich heel traag, maar gratis vullen :-)

Ik ben nu aan het kijken of ik de 3 modi van Zappi kan nabootsen (volle kracht, maximaal zonne-energie, uitsluitend zonne-energie). En dat lijkt te lukken! BMW heeft inmiddels bevestigd dat laden aan lage snelheid geen negatieve impact heeft. Het enige wat ik moet uitdokteren is wat de minimum is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 11:43
kingachille schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:58:
[...]

Klopt, maar dat is exact de bedoeling. Met dagelijks traag te laden, hoef ik bijna nooit 0 - 100% te vullen. Mijn installatie wekt op goede dagen tussen de 15 en 35 kW op. Dus als ik dat kan aanhouden, zal de auto zich heel traag, maar gratis vullen :-)

Ik ben nu aan het kijken of ik de 3 modi van Zappi kan nabootsen (volle kracht, maximaal zonne-energie, uitsluitend zonne-energie). En dat lijkt te lukken! BMW heeft inmiddels bevestigd dat laden aan lage snelheid geen negatieve impact heeft. Het enige wat ik moet uitdokteren is wat de minimum is :-)
Negatieve impact niet, enkel massieve laadverliezen en in de winter gaat er van 1kWh bijna niets naar de batterij maar naar de batterij op temp houden. Maar als het toch gratis is maakt dat niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Goh, daar kan ik wel rond denk ik. Probleem is dat in België "piekverbruik" binnenkort (fel) belast gaat worden. Als ik mijn wagen inplug, heb ik 8u een piek van 11kW. Dat wordt een bloedbad om mijn eindfactuur, dus ik ben op zoek om dat te verminderen!

Als er anderen zijn met andere ideeën, shoot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:15
Engineer Stewie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:02:
[...]

Negatieve impact niet, enkel massieve laadverliezen en in de winter gaat er van 1kWh bijna niets naar de batterij maar naar de batterij op temp houden. Maar als het toch gratis is maakt dat niet uit.
Zou de iX3 de batterij verwarmen als je laadt met AC? Dat zal toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom--db
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-09-2024
Matho schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:31:
[...]

Hm dan ben ik misschien de totaal foute aan het volgen. Als ik naar de schedule kijk van NYK Roro zie ik dat de hestia leader op 1/03 in Dalian is geweest en dat die op 14 april in Bremerhaven toekomt. Dat zou voor mijn levertermijn nog wel eens deze kunnen zijn (week 19).

https://www.vesselfinder....MO-9355226-MMSI-432669000
Bedankt voor de tip. Die van mij staat dan waarschijnlijk ook op de Hestia . De Guardian leader ligt nu in Hitachi Japan en is het zeker niet. BMW Amsterdam geeft bij mij nog steeds week 18 aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33
kingachille schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:53:
Kent er iemand de MINIMUM laadsnelheid van de iX3? Ik ben aan het kijken om de reststroom van onze zonnepanelen te gebruiken via onze Easee laadstation. Gelet op het feit dat ons maximaal piekvermogen 3,2kW is, kan het dus gebeuren dat er maar ± 1 kW beschikbaar is om te laden. Voor veel auto's is dit té weinig. Maar ik kon niet meteen iets terugvinden in de handleiding van de BMW iX3. Heeft iemand hier een idee van?
Altijd 6A. Dus 3F is al 4,1 kW ongeveer .
Heb ook een Easee maar weet niet of je die naar 1 fase kan ‘dwingen’?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08 23:41
Tom--db schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:41:
[...]

Bedankt voor de tip. Die van mij staat dan waarschijnlijk ook op de Hestia . De Guardian leader ligt nu in Hitachi Japan en is het zeker niet. BMW Amsterdam geeft bij mij nog steeds week 18 aan..
Hestia leader is nu aan het lossen in India, wanneer hadden jullie gezegd dat ze mogelijks bij jullie dealer ging komen? Het kan wel deze zijn als je wagen verwacht wordt op eind april of in de 1ste of 2de week van Mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
sevalo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:36:
[...]

Altijd 6A. Dus 3F is al 4,1 kW ongeveer .
Heb ook een Easee maar weet niet of je die naar 1 fase kan ‘dwingen’?
Ja, dat kan. Als je L3 de waarde "0" meegeeft, valt die automatisch terug naar 1 fase. 6A geeft hier inderdaad een snelheid rond de 4,1 kW. Wat dus wil zeggen dat, als ik een Zappi-achtige oplossing wens (eco+), ik sowieso enkel maar op 1 fase kan laden.

Jedlix werkt helaas nog niet voor onze iX3's :-(

[ Voor 5% gewijzigd door kingachille op 21-03-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naupegus
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-12-2024
oGoG schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:56:
[...]

Hestia leader is nu aan het lossen in India, wanneer hadden jullie gezegd dat ze mogelijks bij jullie dealer ging komen? Het kan wel deze zijn als je wagen verwacht wordt op eind april of in de 1ste of 2de week van Mei.
Ik krijg ook week 17 of 18 te horen (dus eind april, begin mei). Hestia komt 14 April in Bremen... klinkt logisch inderdaad. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
oGoG schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:26:
[...]

Dat is inderdaad zeer netjes, ik heb momenteel 235km met nog 45% SOC
Hier 158km met 43%, maar ik vermoed dat in de auto meer km’s staan en wat warmer helpt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:51
ThisIsDelusion schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 01:12:
[...]

Hier 158km met 43%, maar ik vermoed dat in de auto meer km’s staan en wat warmer helpt ook :)
Nog altijd mooi, hier 137km met 42%. De iX3 slaapt buiten, dus hij heeft 's morgens wel wat werk om te ontdooien (-2 gisteren ochtend bij vertrek)... Benieuwd wat het over een dikke maand wordt (waarschijnlijk regenweer wat de range ook omlaag gaat trekken 😂)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
ThisIsDelusion schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 01:12:
[...]

De mijne drastisch minder precies: 79% - 225km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
kingachille schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:15:
[...]

Ja, dat kan. Als je L3 de waarde "0" meegeeft, valt die automatisch terug naar 1 fase. 6A geeft hier inderdaad een snelheid rond de 4,1 kW. Wat dus wil zeggen dat, als ik een Zappi-achtige oplossing wens (eco+), ik sowieso enkel maar op 1 fase kan laden.

Jedlix werkt helaas nog niet voor onze iX3's :-(
Maar Jedlix werkt wel met sommige laders, waaronder de Easee. Zo heb ik hem toch gekoppeld. Ipv auto start/stop is het dan laadpaal start/stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-rYtJgGrqrLPQOZ3-lPSl88jhk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DBaNSaJrIfB7ZxKerCSucY7.jpg?f=fotoalbum_large

Via de app, terugroepactie voor de Pre-LCI. Ik zit op 11/2021 op iDrive.
5 april gaat hij naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
sevalo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 07:48:
[...]

Maar Jedlix werkt wel met sommige laders, waaronder de Easee. Zo heb ik hem toch gekoppeld. Ipv auto start/stop is het dan laadpaal start/stop.
Dus jij hebt de Jedlix app geconfigureerd met uw Easee home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
xjs678qr schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 07:07:
[...]

Nog altijd mooi, hier 137km met 42%. De iX3 slaapt buiten, dus hij heeft 's morgens wel wat werk om te ontdooien (-2 gisteren ochtend bij vertrek)... Benieuwd wat het over een dikke maand wordt (waarschijnlijk regenweer wat de range ook omlaag gaat trekken 😂)
Ik kom nu uit op 1300km… voor 65l diesel 😂.
Wat zal ik mij moeten aanpassen. Van 1 keer per maand (was tijdens corona nog minder) tanken naar wss 2x per week bijladen.

Maar alles voor het milieu de portomonee O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ABC ... elke dag laden is beter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
kingachille schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:44:
[...]

Dus jij hebt de Jedlix app geconfigureerd met uw Easee home?
Ja, maar stukje Jedlix - BMW connected lukt niet (nog in ontwikkeling staat er).
Dus zeer nuttig is de app niet voor mij momenteel. Je kan gewoon instellen tegen wanneer hij opgeladen moet zijn, maar echt slim laden (op basis van zonnestroom etc) zit er niet in (zover ik zie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Mijn collega die een iX3 aan het samenstellen is meldde dat er nu staat:

BMW controller zonder touch functie.

Dat gaat dan over de idrive controller waar je niet op kan 'schrijven' neem ik aan. Is dat al lang zo?
Ik meen me dat niet te herinneren eind vorig jaar en zie dat ook niet op de offerte. Enkel dat de lendesteun bijrijder te vervallen komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xjs678qr
Vandaag bij zonnig weer de iX3 laten laden aan verminderd vermogen (4kW). De teller draaide nog steeds vooruit, wat wel logisch is (omvormer kan max 3.9kW leveren). Desalniettemin, toch grotendeels met zonne-energie aan't laden zo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06
Als je een laadsysteem met 2 contactoren hebt kan je switchen tussen mono en 3-fase laden. Zodoende kan je met solar monofase laden, dan kan dan met 6A/1.4kW :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Vanwaar eigenlijk het minimum van 1.4kW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
kingachille schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:27:
Vanwaar eigenlijk het minimum van 1.4kW?
Omdat BMW stelt dat je aan 6A minimum moet laden. 6x230 = 1,4kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Dat is inderdaad ook de info die ik kon vinden, maar waarom minimaal 6A :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Engineer Stewie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:21:

Dat gaat dan over de idrive controller waar je niet op kan 'schrijven' neem ik aan. Is dat al lang zo?
Ik meen me dat niet te herinneren eind vorig jaar en zie dat ook niet op de offerte. Enkel dat de lendesteun bijrijder te vervallen komt.
Yep, dat denk ik ook.
Zal wel met chip tekort temaken hebben.
Ik gebruik het schrijven wel op de idrive knop. Maar zou ook zonder kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streetwise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Als ik het me goed herinner van dealer uitleg is touchscreen en Apple Carplay/Android Auto voor een tijdje niet beschikbaar na levering auto. Verhelpen ze dan tijd later met software upgrade. Wrsl andere chip die dus ook software wijziging vereist. Had zelf eerst ook even een voorraadauto op het oog met deze code op offerte, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
streetwise schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:21:
Als ik het me goed herinner van dealer uitleg is touchscreen en Apple Carplay/Android Auto voor een tijdje niet beschikbaar na levering auto. Verhelpen ze dan tijd later met software upgrade. Wrsl andere chip die dus ook software wijziging vereist. Had zelf eerst ook even een voorraadauto op het oog met deze code op offerte, vandaar.
Apple car play is zowat de enigste optie op mijn huidige auto die ik gebruik... Dat ze maar zien dat het in September gefixed is dan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Engineer Stewie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:58:
[...]

Apple car play is zowat de enigste optie op mijn huidige auto die ik gebruik... Dat ze maar zien dat het in September gefixed is dan :D.
Ik ben wel tevreden van de interne navigatie en dat je het dan ook op de HUD hebt . Dus CarPlay enkel voor spotify/telefoon momenteel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
sevalo schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:15:
[...]

Ik ben wel tevreden van de interne navigatie en dat je het dan ook op de HUD hebt . Dus CarPlay enkel voor spotify/telefoon momenteel hier.
Maar spotify heb je toch een app in de auto? En voor telefoon zal bluetooth ook wel volstaan.
Ik gebruik altijd google maps (VW navigatie is slecht), heb begrepen dat als je android hebt, google maps ook in de HUD staat. Maar heb 2 weken terug wederom een iphone gekozen als bedrijfstelefoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Engineer Stewie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:44:
[...]

Maar spotify heb je toch een app in de auto? En voor telefoon zal bluetooth ook wel volstaan.
Ik gebruik altijd google maps (VW navigatie is slecht), heb begrepen dat als je android hebt, google maps ook in de HUD staat. Maar heb 2 weken terug wederom een iphone gekozen als bedrijfstelefoon :).
Zal het eens proberen met de iPhone. Ik gebruikte Waze voor de EV voornamelijk maar ja die heeft 0 voorzieningen voor EVs.
En ik vond tot nu de navigatie met traffic info van bmw wel goed. Maar geen vergelijking gemaakt 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Engineer Stewie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:44:
[...]

En ja Spotify heb je app in de auto, maar vindt die op CarPlay smoother werken.
En eens je telefoon met CarPlay verbindt dan Connect eert die automatisch.

Flitsmeister start ook automatisch dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
sevalo schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:08:
[...]

Zal het eens proberen met de iPhone. Ik gebruikte Waze voor de EV voornamelijk maar ja die heeft 0 voorzieningen voor EVs.
En ik vond tot nu de navigatie met traffic info van bmw wel goed. Maar geen vergelijking gemaakt 😋
Op iPhone gaat apple maps op de hud, google maps niet. Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12X3-light
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-05-2022
oGoG schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:10:
Btw voor de pre-LCI eigenaars, ik heb misschien een hoopgevend nieuws voor jullie. Mijn buurman die ook een LCI iX3 vandaag gekregen heeft, werkt bij BMW en vertelde dat een update gaat komen voor coldgating pre-LCI gebruikers. Hij wist niet te vertellen wanneer maar het gaat wel komen.
Als dit waarheid wordt, zou dat wel heel goed nieuws zijn !
Keep us posted als jij verdere ontwikkelingen hoort. Dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Engineer Stewie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:13:
[...]

Op iPhone gaat apple maps op de hud, google maps niet. Helaas.
Inderdaad, net even geprobeerd terwijl ik op weg was. Wist het niet zeker.

Dusja vandaar de interne navigatie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Engineer Stewie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:21:

Klopt. Dat is dus ook enkel het touchgedeelte op de iDrive knop. Touchgedeelte van het iDrive scherm staat hier los van, dat werkt gewoon. Dit geldt namelijk ook voor mijn bestelde 1-serie F40.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 23-03-2022 10:11 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Rivanov schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:10:
[...]

Klopt. Dat is dus ook enkel het touchgedeelte op de iDrive knop. Touchgedeelte van het iDrive scherm staat hier los van, dat werkt gewoon. Dit geldt namelijk ook voor mijn bestelde 1-serie F40.
Maar herinner mij niet dat dat ook bij mijn bestelling geldt. Dus mijn vraag was vanaf wanneer is dit.
Al is dit 1 van de minst erge functies om weg te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW-driver
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-11-2024
Hallo, heeft er iemand enig idee hoe het komt dat er een verschil is in het aantal km er nog gereden kan worden tussen wat de auto toont en de BMW app ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cedje
  • Laatst online: 15:03
hedwigvb schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:46:
Na 7 maand wachten (bestelling geplaatst 21/8/21) mijn wagen opgehaald bij BMW Verstraeten Lochristi, de vijfde BMW daar. Lang op gewacht, maar absoluut de moeite!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Proficiat! Ik zie je dan straks wel eens passeren als je in de buurt woont! Mijn wagen daar ook opgehaald en zeer tevreden van de service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevalo
Cedje schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:40:
[...]

Proficiat! Ik zie je dan straks wel eens passeren als je in de buurt woont! Mijn wagen daar ook opgehaald en zeer tevreden van de service.
Join the club :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fluppie007
Vandaag bij de dealer update gekregen van 07/2021.46 naar 03/2022.30
Ze hebben ook dat iX3 logo weggehaald, vind ik toch echt veel mooier nu :).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tzk_Bgitx7SNOI35OtYq5ujGXeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3b67JaJCTOsnspgqnHjuHY9X.jpg?f=fotoalbum_large
ter info: een M Carbonschwarz Inspiring/Executive met Dark Shadow pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louisinho
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-04 09:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmag9TmnoBnggxiyVEiHDyzqKlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWU6PNPp1D0kRQCY6JDZeBFI.jpg?f=fotoalbum_large
Weet iemand hoe RTTI precies werkt? Ik krijg de verkeersdrukte wel als rode lijnen te zien op de kaart maar niet als tekst in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
Ik zit mij al een poosje te irriteren aan de rechter sunvisor. Die sticker is echt een verschrikking. Ik las online dat als je een RightHandDrive sun visor besteld voor hetzelfde model, dat je dan eentje kan hebben die geen sticker heeft. Iemand een idee hoe ik daaraan kan komen? Ik heb de zwarte hemelbekleding en zwart interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
ThisIsDelusion schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:35:
Ik zit mij al een poosje te irriteren aan de rechter sunvisor. Die sticker is echt een verschrikking. Ik las online dat als je een RightHandDrive sun visor besteld voor hetzelfde model, dat je dan eentje kan hebben die geen sticker heeft. Iemand een idee hoe ik daaraan kan komen? Ik heb de zwarte hemelbekleding en zwart interieur
Je bedoelt die sticker van die Airbag waarschuwing neem ik aan?
Kun je dat niet verwijderen met de usual suspects om stickers te verwijderen of denk ik dan te simpel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xjs678qr
Ik vroeg mij vandaag af waarom de reddingsstrook assistent in België niet beschikbaar is?

Reddingstrook is verplicht, maar de wagen zet zich in de file altijd in het midden van de rijstrook...

In Zwitserland werkte het wel netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
DjCoke schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:58:
[...]

Je bedoelt die sticker van die Airbag waarschuwing neem ik aan?
Kun je dat niet verwijderen met de usual suspects om stickers te verwijderen of denk ik dan te simpel?
Ja die sticker bedoel ik, het lijkt niet echt een sticker te zijn. Maar voordat ik het hele ding verniel met chemicalien andere opties opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
ThisIsDelusion schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:49:
[...]

Ja die sticker bedoel ik, het lijkt niet echt een sticker te zijn. Maar voordat ik het hele ding verniel met chemicalien andere opties opzoeken
Dat is altijd geprint toch. Bij mijn huidige auto is dat ook zo. Krijg je niet eraf.
De rechterklep van een UK auto bestellen werkt meestal idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matho
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 11:36
fluppie007 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:09:
Vandaag bij de dealer update gekregen van 07/2021.46 naar 03/2022.30
Ze hebben ook dat iX3 logo weggehaald, vind ik toch echt veel mooier nu :).[Afbeelding]
ter info: een M Carbonschwarz Inspiring/Executive met Dark Shadow pack
Goh wat een vette bak toch, kan niet genoeg krijgen van die looks :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Bij nog iemand problemen met de app?
GPS locatie is niet juist, krijg ook geen meldingen van laden meer.

In de auto toont hij de positie wel correct op de kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
sevalo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:04:

er is een probleem met de app. Als het goed is heb je in de app linksboven een soort bel die dat aangeeft.
Zou vandaag opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Klinkschakel schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:02:
[...]

er is een probleem met de app. Als het goed is heb je in de app linksboven een soort bel die dat aangeeft.
Zou vandaag opgelost zijn.
Nee bij de bel staat er “geen nieuwe berichten”.
Ik zal nog even af wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klinkschakel
sevalo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:06:
[...]

Nee bij de bel staat er “geen nieuwe berichten”.
Ik zal nog even af wachten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_RzQCm5WRXx0eLnquDYD5E2AJk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJruvDT8Q00xEr9TZWyLPzEp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had vanmorgen problemen maar nu werkt het weer prima.
Heb je wel de laatste versie van de app?

[ Voor 7% gewijzigd door Klinkschakel op 24-03-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanumkiller
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2024
Arcanumkiller schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:15:
Mail gekregen van BMW op mijn vraag voor een update van mijn wagen die half december besteld is.

[Afbeelding]

Ik wist niet dat de IX3 zo afhankelijk was van Oekrainë en Rusland?
Vandaag toch een update gekregen.
Staat momenteel op september gepland.
Oorspronkelijk stond die op eind juni.

[ Voor 3% gewijzigd door Arcanumkiller op 24-03-2022 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Ik heb vandaag al 2 belletjes met de Connected Drive klantendienst achter de rug. Heb de instructies na belletje 1 opgevolgd, dan werkte Connected Drive heel even weer. Maar als de auto een poosje stilstaat, niet ingeplugd, dan lijkt het dat de 4G/LTE modem in sleep gaat, of misschien de gehele iDrive controller waardoor je geen updates meer krijgt. Pull to refresh werkt dan niet, kan de auto niet voorklimatiseren etc.
Tijdens het 2e gesprek zei de man me dat het een gekend issue is met iDrive 7,dus LCI/facelift modellen. Hij beweerde dat er al 250+ cases zijn. Benieuwd of diegenen met CD issues ook allemaal facelift/LCI modellen zijn. De software update van 07/2021 naar 03/2022 heeft het probleem niet opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joskestap
  • Laatst online: 24-05-2022
Hallo,

Ik heb m’n iX3 eind December besteld en gaat volgende week (week13) in productie. Ik las dat jullie op basis daarvan kunnen zeggen op welke boot hij zal zitten en wanneer deze aankomt? Voor leveringen naar België, wordt er gelost in Zeebrugge?

Alvast bedankt!
Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Dat dachten we, maar alle iX3’s gaan over Bremerhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
fluppie007 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:08:
Ik heb vandaag al 2 belletjes met de Connected Drive klantendienst achter de rug. Heb de instructies na belletje 1 opgevolgd, dan werkte Connected Drive heel even weer. Maar als de auto een poosje stilstaat, niet ingeplugd, dan lijkt het dat de 4G/LTE modem in sleep gaat, of misschien de gehele iDrive controller waardoor je geen updates meer krijgt. Pull to refresh werkt dan niet, kan de auto niet voorklimatiseren etc.
Tijdens het 2e gesprek zei de man me dat het een gekend issue is met iDrive 7,dus LCI/facelift modellen. Hij beweerde dat er al 250+ cases zijn. Benieuwd of diegenen met CD issues ook allemaal facelift/LCI modellen zijn. De software update van 07/2021 naar 03/2022 heeft het probleem niet opgelost.
Hmm, maar iets dat zich dan maar recent is beginnen voor doen?
Lijk hetzelfde te hebben, maar geen zin om aan de telefoon te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Heeft nog iemand last van het oppoppen van de CarPlay interface bij elk inkomend bericht? Ik gebruiker liever de BMW GPS (i.k.v. HUD en afremmen bij auto-wendingen), maar elke keer er een notification binnenkomt op mijn iPhone, springt CarPlay even open. Kent er iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
kingachille schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:26:
Heeft nog iemand last van het oppoppen van de CarPlay interface bij elk inkomend bericht? Ik gebruiker liever de BMW GPS (i.k.v. HUD en afremmen bij auto-wendingen), maar elke keer er een notification binnenkomt op mijn iPhone, springt CarPlay even open. Kent er iemand een oplossing hiervoor?
Idem, maar het gaat toch ook telkens terug weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
sevalo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:42:
[...]

Idem, maar het gaat toch ook telkens terug weg?
Klopt, maar lastig als je in een dorpskern veel bochten en straten in het oog moet houden. Bij mijn vorige CarPlay (wel bedraad) was dit geen probleem. Dus misschien ligt het aan BMW en/of draadloze CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
joskestap schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:43:
Hallo,

Ik heb m’n iX3 eind December besteld en gaat volgende week (week13) in productie. Ik las dat jullie op basis daarvan kunnen zeggen op welke boot hij zal zitten en wanneer deze aankomt? Voor leveringen naar België, wordt er gelost in Zeebrugge?

Alvast bedankt!
Jos
Ik heb mijn iX3 ook eind December besteld en die gaat in Mei in productie voor levering Augustus.
Heb naar aanleiding van de berichten over vertragingen hier dit vandaag nagevraagd. Volgens de dealer loopt de iX3 geen vertragingen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
kingachille schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:26:
Door gebruik te maken van de focus auto in iOS kun je berichten niet laten binnenkomen en dan heb je er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Jongens toch laadpaal thuis wilt niet werken, nochtans heeft het wel gewerkt op 12/03. Steeds kaart wordt niet herkend en bij de dienst Numobi hebben de opties ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
sevalo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:04:

Vanmorgen (vrijdag) weer problemen met de app. Geen correcte GPS lokatie en SoC. Klimaat heb ik handmatig aangezet, anders heeft mevr Klink een koude auto zo O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Na 4 minuten op 110kw met een SOC van 7% bij aankomst, dan naar 149kw. Voorverwarmen weer niet op tijd geactiveerd.
Wat mij opvalt is dat Fastned zeer onstabiel is, die gaat naar 120 en dan daalt die naar 50 en dan terug omhoog. Dit is toch raar.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vOTgeG16TRLTsIUw4teNqAs_LM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fc3SOSUsn2JuqvJk1NiWVhUB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
oGoG schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:29:
Jongens toch laadpaal thuis wilt niet werken, nochtans heeft het wel gewerkt op 12/03. Steeds kaart wordt niet herkend en bij de dienst Numobi hebben de opties ook niet geholpen.
Blijkbaar was de kaart, laadpaal en bedrijf nog niet aan elkaar gekoppeld. En nu zou het probleem opgelost zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oGoG
oGoG schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:42:
Na 4 minuten op 110kw met een SOC van 7% bij aankomst, dan naar 149kw. Voorverwarmen weer niet op tijd geactiveerd.
Wat mij opvalt is dat Fastned zeer onstabiel is, die gaat naar 120 en dan daalt die naar 50 en dan terug omhoog. Dit is toch raar.[Afbeelding]
Na een uur heb ik van 7% tot 100% geladen en heb nu totaal aan 477km ter beschikking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fluppie007
Vandaag smog alarm in BE, max 90 rijden. Cruise control 95 km/h. Stukje in Limburg waar we wel 127 km/h mochten en op de terugweg gratis file thv Antwerpen. Normaal zit ik op 22-23 kWh/100km.
Scheelt aardig zo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THg8KGa0na7pG1DkXqzgxz1d9rU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nX6q8xmxPpZitDgdyHTf677t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevalo
Klinkschakel schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:52:
[...]

Vanmorgen (vrijdag) weer problemen met de app. Geen correcte GPS lokatie en SoC. Klimaat heb ik handmatig aangezet, anders heeft mevr Klink een koude auto zo O-)
Op de FB groep is er iemand naar de dealer geweest en die zei dat er problemen waren sinds laatste app update.
App opnieuw installeren en auto verwijderen en opnieuw toevoegen hielp bij die persoon.

Zelfde daarnet even gedaan en nu zie ik wel terug de juiste soc en gps locatie..

Wel heel vervelend want je digital key enzo wordt ook gewist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
fluppie007 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:05:
Vandaag smog alarm in BE, max 90 rijden. Cruise control 95 km/h. Stukje in Limburg waar we wel 127 km/h mochten en op de terugweg gratis file thv Antwerpen. Normaal zit ik op 22-23 kWh/100km.
Scheelt aardig zo
Hoeze telt smog alarm voor EV’s? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Engineer Stewie schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:15:
[...]

Hoeze telt smog alarm voor EV’s? :+
Onze banden maken fijn stof 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingachille
Hier ook! Verbruikt gezakt naar 15kwh en 425km op de range teller *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klinkschakel
sevalo schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:23:
[...]

Op de FB groep is er iemand naar de dealer geweest en die zei dat er problemen waren sinds laatste app update.
App opnieuw installeren en auto verwijderen en opnieuw toevoegen hielp bij die persoon.

Zelfde daarnet even gedaan en nu zie ik wel terug de juiste soc en gps locatie..

Wel heel vervelend want je digital key enzo wordt ook gewist
Yep, nu ook bij mij weer ok.
Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wittman
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik ga eveneens de overstap naar een EV maken & was van plan om een Q4 Sportback 50 S-Line te bestellen, maar bij Audi moet je tegenwoordig voor alles betalen. Het meest extreme voorbeeld zijn de wielkassen in koetswerkkleur. Als je dit niet koopt, krijg je een wagen van 75K met plastiek wielkassen. Een offerte samenstellen is ook al snel een heel avontuur.

De nieuwe optie-strategie van BMW spreekt me meer aan; quasi alle opties zitten er reeds op bij dit segment van wagens. Ik heb vandaag in enkele minuten m’n offerte voor een iX3 Impressive in Carbonschwarz laten opstellen – als enige optie het Dark Shadow pack. In principe heb ik volgende week antwoord van de leasing & kan de bestelling geplaatst worden.

Zijn er nog andere opties het overwegen waard; de Drive Recorder, stuurverwarming of M-ophanging?
Wat is de gemiddelde leveringstermijn tegenwoordig in België?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@Wittman Dat zal vermoedelijk Q1 2023 levering worden. Zelfs moest die in 2022 aankomen, ze zullen hem nietmeer inschrijven. Maar ben vrijwel zeker dat je hem in Januari 2023 nog niet hebt.

Stuurwiel verwarming is nog nuttig, al kan je de wagen ook op voorhand laten verwarmen. Drive recorder is enkel als je rijdt, geen ‘bewaking’. M-ophanging is het niet waard…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittman
Thanks, Stewie! Ik zag daarnet dat ik de inlegplaatjes nog niet heb aangepast – op dat glanzend zwart (standaard) zie je vast snel vingerafdrukken. Dat zal dan vermoedelijk de enige optie worden die ik nog toevoeg.

Ik vernam ook dat de Laser lights zeker interessant zijn ‘s nachts in landen zonder veel snelwegverlichting (bv. Frankrijk), maar dat de toegevoegde waarde in België iets lager ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Wittman schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:01:
Thanks, Stewie! Ik zag daarnet dat ik de inlegplaatjes nog niet heb aangepast – op dat glanzend zwart (standaard) zie je vast snel vingerafdrukken. Dat zal dan vermoedelijk de enige optie worden die ik nog toevoeg.

Ik vernam ook dat de Laser lights zeker interessant zijn ‘s nachts in landen zonder veel snelwegverlichting (bv. Frankrijk), maar dat de toegevoegde waarde in België iets lager ligt.
Ik mag geen cosmetische upgrades doen, dus heb die inlegplaatjes in het glanzend, zou dat Rubicon oid nemen als dat kan.
Laserlight kan je geloof ik zelf niet activeren maar doet de auto. Echt nodig is dat in Belgie niet, de adaptive led is al goed.
Je verliest in geval van laserlight ook de shadow look van de koplampen, als je de donkere look ambieert moet je ze achterwege laten.

Ikzelf heb dus een standaard sophistau impressive besteld met als enige optie de donkere achterruiten. Dat mag zodat spullen als laptops dan moeilijker te zien zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevalo

Middenconsole rond de pook blijft wel piano zwart, ook al heb je de inleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-09 09:44
Engineer Stewie schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 23:51:
@Wittman Dat zal vermoedelijk Q1 2023 levering worden. Zelfs moest die in 2022 aankomen, ze zullen hem nietmeer inschrijven. Maar ben vrijwel zeker dat je hem in Januari 2023 nog niet hebt.

Stuurwiel verwarming is nog nuttig, al kan je de wagen ook op voorhand laten verwarmen. Drive recorder is enkel als je rijdt, geen ‘bewaking’. M-ophanging is het niet waard…
Er zijn leasing maatschappijen die wel in december inschrijven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
springfield89 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:50:
[...]

Er zijn leasing maatschappijen die wel in december inschrijven hoor.
In Belgie ken ik er geen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG

Vergeet wel niet dat laserlight niet combineerbaar is met dark shadow pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Wittman schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 23:12:
Ik ga eveneens de overstap naar een EV maken & was van plan om een Q4 Sportback 50 S-Line te bestellen, maar bij Audi moet je tegenwoordig voor alles betalen. Het meest extreme voorbeeld zijn de wielkassen in koetswerkkleur. Als je dit niet koopt, krijg je een wagen van 75K met plastiek wielkassen. Een offerte samenstellen is ook al snel een heel avontuur.

De nieuwe optie-strategie van BMW spreekt me meer aan; quasi alle opties zitten er reeds op bij dit segment van wagens. Ik heb vandaag in enkele minuten m’n offerte voor een iX3 Impressive in Carbonschwarz laten opstellen – als enige optie het Dark Shadow pack. In principe heb ik volgende week antwoord van de leasing & kan de bestelling geplaatst worden.

Zijn er nog andere opties het overwegen waard; de Drive Recorder, stuurverwarming of M-ophanging?
Wat is de gemiddelde leveringstermijn tegenwoordig in België?
En Carbonblack wel mooi als je net van de carwash komt, ookal wordt het niet aangeraden om door de carwash te gaan. Bij mij huidige bmw dealer vinden ze een hel om een Carbon zwart af te leveren. Je moet de juiste handdoek gebruiken om mooi proper te maken.

Ik heb nu sophistau gray en deze heb je die probleem niet en komt heel goed uit als zwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wittman
@Engineer Stewie & @oGoG: Bedankt voor de bemerking over de combinatie van Dark Shadow & Laser lights. Voor mij is dit nog een reden om de Laser lights niet te nemen.

Over Carbon Black; dit is inderdaad geen evident kleur om veilig te wassen (zoals de meeste donkerkleurige wagens). Ik heb thuis een foamgun & 3 microfiber washandschoenen om oppervlakte-krassen door zand te proberen vermijden, maar 100% vrij van swirls blijft een wagen nooit. Afwerken met een spray sealant & voorzichtig drogen met zachte (auto)handdoeken is een must.

Sophisto Gray zal hoe dan ook een beter kleur zijn op dat gebied (zichtbaarheid van swirls). Gisteren stond hier een parelmoer witte iX3 in de straat; ook heel mooi maar een witte auto wordt zo ontzettend (zichtbaar) vuil. Ik heb enkele jaren met een witte 3-serie gereden; heel mooi maar ik zou het niet opnieuw doen.
sevalo schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:48:
[...]
Middenconsole rond de pook blijft wel piano zwart, ook al heb je de inleggen.
Tevens goed om weten – thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipper
  • Laatst online: 11-06 10:29
Toch wel, arval schrijft in tot 15 december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Flipper schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:52:
[...]

Toch wel, arval schrijft in tot 15 december
Mijn wagen is besteld bij Arval, laatste inschrijvingsdag 15 November.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sis3970
Vorige week bestelbon via KBC lease getekend. Volgende vrijdag levering....
Garagist was zo vriendelijk om de foto's nog even te mailen.

Ze hadden mijn exacte config in de showroom staan gelukkig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NO2wp9rvGL2g3-Q3f0GqHUM3Vro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xgJksKN35TPw6e2CjuIBl9zj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dB1lIXMq4OmBGZuMMnCrHwllfkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lxu7rmysr8aNM0T5lMJoN5LY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRLyknbZZmBAdNkkmPIQYfs40lI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wXHd8AEtgxtm3pbbDawlBYmQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-09 09:44
Ik weet dat leaseplan het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wittman
sis3970 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:39:

Top – dit is ook exact mijn configuratie. Mijn bestelling wordt volgende week geplaatst.
Geniet ervan & veel veilige kilometers toegewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
sis3970 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:39:

Jaloers op zo een snelle levering.
Veel succes gewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sis3970
Engineer Stewie schreef op zondag 27 maart 2022 @ 16:12:
[...]

Jaloers op zo een snelle levering.
Veel succes gewenst!
Ik besef inderdaad dat ik van zeer veel geluk mag spreken. Ik hoop voor de andere wachtenden hier dat er niet te veel problemen zijn met de levering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 14:44
sevalo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:18:
[...]

Ja, maar stukje Jedlix - BMW connected lukt niet (nog in ontwikkeling staat er).
Dus zeer nuttig is de app niet voor mij momenteel. Je kan gewoon instellen tegen wanneer hij opgeladen moet zijn, maar echt slim laden (op basis van zonnestroom etc) zit er niet in (zover ik zie).
Heb zelf geen BMW, maar wel Easee home met Jedlix.
Hoe hij werkt i.c.m. zonnepanelen weet ik niet, maar ik heb Jedlix zo ingesteld dat hij begint met laden wanneer daltarief geldt (23:00uur) en gereed is om 7:00 uur. Daarnaast heb ik slim laden ingeschakeld.

De auto wordt geladen tijdens daltarief, maar daarnaast wordt ook rekening gehouden met de drukte op het net. Dus wanneer het hard waait (=veel stroom op het net) dan laadt hij maximaal. Wanneer het windstil is en de industrie blijkbaar wat vraagt, wordt het laden teruggeschroefd of gestopt om weer te starten/verhogen wanneer het beter is voor het net. Wel zorgt hij er sowieso voor dat om 7:00 uur de accu vol zit.

En dat levert me 1 cent per slimme kWh uur op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittman
In afwachting van m'n bestelling later deze week, heb ik vandaag een testrit gedaan met een iX3 Impressive – deze wagen zit echt vol met technologie. Het begint al zeer sterk aan te leunen bij een self-driving car. De ACC doet alles gaande van stilstand tot het verkeer volgen, terug tot stilstand komen. Zeker in fileverkeer was dit opmerkelijk, maar ook op de snelweg ging het rijden haast allemaal vanzelf. Wat een indrukwekkende evolutie bij BMW de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittman
Heeft iemand hier de inklapbare trekhaak op zijn/haar iX3? Indien ja; is deze (ingeklapt) werkelijk volledig onzichtbaar of zie je deze onderaan de bumper toch nog enigszins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Wittman schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:39:
Heeft iemand hier de inklapbare trekhaak op zijn/haar iX3? Indien ja; is deze (ingeklapt) werkelijk volledig onzichtbaar of zie je deze onderaan de bumper toch nog enigszins?
Eenmaal weggeklapt is het niet meer te zien! Dat gaat overigens geheel automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Wittman schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:10:
In afwachting van m'n bestelling later deze week, heb ik vandaag een testrit gedaan met een iX3 Impressive – deze wagen zit echt vol met technologie. Het begint al zeer sterk aan te leunen bij een self-driving car. De ACC doet alles gaande van stilstand tot het verkeer volgen, terug tot stilstand komen. Zeker in fileverkeer was dit opmerkelijk, maar ook op de snelweg ging het rijden haast allemaal vanzelf. Wat een indrukwekkende evolutie bij BMW de afgelopen jaren.
Het enige jammere is dat lane assist niet werkt oo de speedlimiter. Buiten de waarschuwing dan.
Vind ik persoonlijk wel heel jammer, ik gebruik dat al 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWix3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23:47
Wittman schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:39:
Dat zie je wel degelijk. Ook als die is weggeklapt.
Wat zie je dan; je ziet het als je er achter rijdt/staat; je ziet de beugel (die is natuurlijk half rond) tegen een rechte balk aan zitten.

Hoe groter de afstand van de auto af, hoe beter je het ziet.
Stoort het? Absoluut niet. Veel strakker dan dit kan je de automatische trekhaak niet krijgen vermoed ik. Zelf zie ik het niet als ik er dichtbij sta. Alleen als ik in m'n andere auto kom aanrijden (BMW sedan/lage instap) zie ik het onder de bumper zitten.
Google anders even op afbeelding met de zoekterm; BMW elektrische trekhaak. Het zit er echt strak op namelijk. En ik zou zo weer een trekhaak nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
Zou de trekhaak veel invloed hebben op de aerodynamica? En dan bedoel ik vooral het gat in de diffusor: heel de onderkant is zo glad mogelijk gemaakt, er zitten bvb geleiders op de ophanging... Of maakt het op die plaats niet veel uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingachille
Zijn er nog mensen die dit zien bij hun deur in de hoekjes? Viel me op bij een carwash beurt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrBDrZQp7jUXgbSvJm5zW5Cffz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3AIP7nzWpd9mF9EgqYci71N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
kingachille schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:11:
Zijn er nog mensen die dit zien bij hun deur in de hoekjes? Viel me op bij een carwash beurt...

[Afbeelding]
moet even goed kijken, mij viel op dat rond de rubber/stop hoop strooizout bleef zitten na wassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
Klinkschakel schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:52:
[...]

moet even goed kijken, mij viel op dat rond de rubber/stop hoop strooizout bleef zitten na wassen
Ah, dat heb ik er ook met massa's moeten afkrabben! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
  • Laatst online: 19-09 09:05
kingachille schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:11:

[Afbeelding]
Dit is goedje wat voor conservering van de holle ruimtes is gebruikt.
Op zich een goed teken natuurlijk, behalve dat het er niet zo netjes uitziet.
Pagina: 1 ... 25 ... 93 Laatste