"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)
Het ging bij mij wel vaker fout bij de inschatting wanneer de auto klaar zou zijn met laden tot de gewenste SoC, maar tot vandaag schatte de app de SoC te laag in. Het is ook niet zo erg als de auto eerder de gewenste SoC bereikt, maar vandaag was de auto toch niet opgeladen tot de gewenste SoC.
Dacht vanmiddag dat de auto wel op de 80% zou zitten, aangezien die vanaf 48% 2,5 uur geladen had. (2,5 uur x 11kW = 27kWh = 37% van de IX3 beschikbare accu capaciteit en dat is meer dan de 32% die ik nodig had.) In de app zag ik dat de auto bijna zover was, dus ik liep vast naar de auto. Toen ik zag dat die de gewenste SoC had bereikt stond er in de app: "Laden ~ 80%". Dus ik ontkoppelde de IX3 en reed terug naar de garage, maar zag na het starten op het dashboard dat de SoC niet 80% was. (De app zei later dat het slechts 74% was.) Nu is dat geen ramp, maar de volgende keer moet ik blijkbaar de auto wat langer aan de lader hangen.
"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)
Bij mij is het thuisladen altijd erg accuraat via de app.Boston schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:55:
IX3 bezitters, klopt bij jullie de State of Charge (SoC) volgens de app tijdens het laden ook wel eens niet?
Het ging bij mij wel vaker fout bij de inschatting wanneer de auto klaar zou zijn met laden tot de gewenste SoC, maar tot vandaag schatte de app de SoC te laag in. Het is ook niet zo erg als de auto eerder de gewenste SoC bereikt, maar vandaag was de auto toch niet opgeladen tot de gewenste SoC.
Dacht vanmiddag dat de auto wel op de 80% zou zitten, aangezien die vanaf 48% 2,5 uur geladen had. (2,5 uur x 11kW = 27kWh = 37% van de IX3 beschikbare accu capaciteit en dat is meer dan de 32% die ik nodig had.) In de app zag ik dat de auto bijna zover was, dus ik liep vast naar de auto. Toen ik zag dat die de gewenste SoC had bereikt stond er in de app: "Laden ~ 80%". Dus ik ontkoppelde de IX3 en reed terug naar de garage, maar zag na het starten op het dashboard dat de SoC niet 80% was. (De app zei later dat het slechts 74% was.) Nu is dat geen ramp, maar de volgende keer moet ik blijkbaar de auto wat langer aan de lader hangen.
Ik heb een deal gesloten met de dealer. Ik verkoop mijn pre-LCI en koop een LCI (vrijwel) zonder verlies op de inkoop (nu bijna 40K op de teller) en helaas 2022 bijtelling ipv 2021. Uiteindelijk super blij met de deal.
Sophistograu, vernesca Schwarz (was licht leder), stiksel Blau Schwarz, High Executive, trekhaak, enz...
Er bij gekregen of nieuw: M-pakket, M adaptief onderstel en stuurverwarming en Shadow Line pakket, Galvanische Bedieningselementen (weet niet of ik dit al had
Het enige is dat de touchscreen functie en/of Apple Carplay niet werkt (Tijdelijke beperking Bluetooth functionaliteit), totdat een software-update wordt doorgevoerd van maart(?) bij aankomst in NL.
Staat op de boot en is onderweg, verwacht hem rond mei! Ik heb kennelijk letterlijk een LCI gekocht op de boot, aldus de dealer
Bij mij (Pre-LCI) met 11/2021 Idrive, staat ook wat open. Weet je al meer?BatW schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:32:
[...]
Kijk net op https://www.bmw.co.uk/en/.../bmw-vehicle-recalls.html en voer VIN nummer in en er staat dat er een recall is en verleden week nog niet (pre-LCI)
Voor NL kan ik niet zo snel een site vinden wel voor BE maar info is gelijk
https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.html
Dealer maar eens bellen.
Je krijgt toch een melding via je app eens je vooropgesteld SOC is bereikt of zeg je dat na de melding de wagen toch niet op de vooropgesteld % is?Boston schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:55:
IX3 bezitters, klopt bij jullie de State of Charge (SoC) volgens de app tijdens het laden ook wel eens niet?
De niet beschikbaarheid van software/hardware is toch te wijten aan chiptekorten, maar dit zou normaal gezien niet van toepassing mogen zijn voor de elek wagens.DjCoke schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:18:
[...]
Ik heb een deal gesloten met de dealer. Ik verkoop mijn pre-LCI en koop een LCI (vrijwel) zonder verlies op de inkoop (nu bijna 40K op de teller) en helaas 2022 bijtelling ipv 2021. Uiteindelijk super blij met de deal.
Sophistograu, vernesca Schwarz (was licht leder), stiksel Blau Schwarz, High Executive, trekhaak, enz...
Er bij gekregen of nieuw: M-pakket, M adaptief onderstel en stuurverwarming en Shadow Line pakket, Galvanische Bedieningselementen (weet niet of ik dit al had)
Het enige is dat de touchscreen functie en/of Apple Carplay niet werkt (Tijdelijke beperking Bluetooth functionaliteit), totdat een software-update wordt doorgevoerd van maart(?) bij aankomst in NL.
Staat op de boot en is onderweg, verwacht hem rond mei! Ik heb kennelijk letterlijk een LCI gekocht op de boot, aldus de dealer
Maar goed van je dat je de LCI hebt kunnen overnemen. Ookal zijn beide versie heel mooie wagens, alleen spijtig van de coldgating voor pre-lci. Maar ik ben er zeker van dat er daar vroeg of laat een oplossing komt.
Vanwege alle verhalen over software versies in dit topic en uit blijven van updates heb ik contact gelegd met de dealer. Vanmorgen is mijn iX3 geupdate van 03/2021.85(?) naar 03/2022.30. Komende dagen ga ik ervaren hoeveel beter het is geworden. Helaas nog geen pre-heating voor de batterijen.
De dealer kon mij geen duidelijkheid verschaffen of het komt. De werkplaatsreceptie sprak uit om er niet op te rekenen.
Ook is het mij niet duidelijk geworden hoe het beleid met remote updates, het is chassisnummer gebonden, dus het komt als het komt...
Daarnaast is er tijdens de update ook een openstaande technisch aanpassing doorgevoerd aan de front camera om fietsers beter te herkennen.
Het uiterlijk natuurlijk, dat is het grootste verschil.The__Virus schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:10:
Kan ik ergens vinden wat de exacte verschillen tussen pre-LCI en de LCI zijn? Kom hier veel punten tegen tijdens het zoeken in dit topic maar vind het nog wat onduidelijk.
Technisch zijn ze gelijk, op de mogelijkheid tot manueel pre-heaten op de LCI na. Maar voor de rest scheelt het toch niets.
Heb je bugs ontdekt in de vorige versie (die de meeste pre-LCI rijders op dit moment hebben)?stopie schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:16:
Sinds augustus rijd ik in mijn pre LCI rond en dit bevalt uitstekend.
Vanwege alle verhalen over software versies in dit topic en uit blijven van updates heb ik contact gelegd met de dealer. Vanmorgen is mijn iX3 geupdate van 03/2021.85(?) naar 03/2022.30. Komende dagen ga ik ervaren hoeveel beter het is geworden. Helaas nog geen pre-heating voor de batterijen.
De dealer kon mij geen duidelijkheid verschaffen of het komt. De werkplaatsreceptie sprak uit om er niet op te rekenen.
Ook is het mij niet duidelijk geworden hoe het beleid met remote updates, het is chassisnummer gebonden, dus het komt als het komt...
Daarnaast is er tijdens de update ook een openstaande technisch aanpassing doorgevoerd aan de front camera om fietsers beter te herkennen.
De voornaamste bugs die ik heb ervaren met de vorige versie zijn (hopelijk nu opgelost/bete):Z___Z schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:55:
[...]
Heb je bugs ontdekt in de vorige versie (die de meeste pre-LCI rijders op dit moment hebben)?
- ghosting, bij het gebruik van de driving assistent i.c.m. zonlicht of schaduw van een portaal boven de weg;
- automatisch licht wat altijd aan was (1x meegemaakt) en spontaan opgelost.
- vorige week ging spontaan de camera voor aan i.c.m. de stopstrepen bij het stoplicht. Dit had ik 2 of 3 keer achter elkaar.
- navigatie die af en toe de meeste creatieve routes bedacht of op een snelweg al ging afremmen.
Ik heb verder wel eens ervaren dat de laadsnelheid tegen viel. Ik rijd nu eigenlijk altijd naar de snellader toe als bestemming in de navigatie. Dan is de startsnelheid meestal hoog, maar dat kan ook komen omdat ik op de Autobahn aan het scheuren was. In NL gebruik ik bijna nooit een snellader. Coldgating heb ik de iX3niet op betrapt. Komend weekend staat een trip naar Brugge op de planning, dan ga ik ontdekken of de update een verbetering is en weer paar keer snelladen.
Uiterlijk is het inderdaad een M-sport pakket (bumber voor en achter). De 20'velgen zijn anders op de LCI.Engineer Stewie schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:48:
[...]
Het uiterlijk natuurlijk, dat is het grootste verschil.
Technisch zijn ze gelijk, op de mogelijkheid tot manueel pre-heaten op de LCI na. Maar voor de rest scheelt het toch niets.
Interieur is het dashboard anders, iets groter navi/idrive scherm. Maar functioneel (vermogen, technologie van de motor, idrive versie, uitvoering etc) is alles hetzelfde.
ik heb even getwijfeld, maar hij is besteld! Als ie binnen is, zal ik foto's postenDjCoke schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:53:
De wokeby frunk is eindelijk te bestellen!
https://wokeby.de/en/product/bmw-ix3-frunk/
Ik had van de week precies hetzelfde probleem. Ik dacht laad hem even naar 75% en vreemd dat hij na paar minuten al aangaf klaar te zijn. Keek naar de lader en had maar 8kW bijgeladen wat al vreemd was. Na wegrijden sprong hij ineens terug in de app. Sta vaak buiten de auto te genieten van de zon.Boston schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:55:
Kreeg nu tip en steek nu de gordel in het slot en kan dan gewoon ook buiten de auto beter volgen.
Bug die ik ineens heb in de pre-lci dat zodra ik de setting zet op automatisch parkeren hij ineens op de kaart spring terwijl ik langs een rij auto's rij op zoek naar een parkeerplek dit is soms al na 3 auto's.Z___Z schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:55:
[...]
Heb je bugs ontdekt in de vorige versie (die de meeste pre-LCI rijders op dit moment hebben)?
Ja, ik krijg een melding als de IX3 de vooringestelde gewenste SoC heeft bereikt.oGoG schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:48:
[...]
Je krijgt toch een melding via je app eens je vooropgesteld SOC is bereikt [..]
Nee, ik bedoelde dat als je niet wacht op de melding, dat de app niet betrouwbaar aangeeft wat de SoC is. Heb regelmatig meegemaakt dat de auto toch meer heeft opgeladen dan de app zegt, waardoor onverwacht de auto al het gewenste SoC heeft bereikt. Maar dat was minder erg dan dat ik dacht dat de auto al bijna klaar was met laden en bij het wegrijden erachter kwam dat die nog 6% onder het percentage van de app zat. Zolang ik maar op en neer naar de bestemming kan rijden en boven de 20% SoC blijf maakt het me niet uit, maar volgende keer wacht ik op de melding voordat ik naar de auto loop.oGoG schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:48:
[...]
zeg je dat na de melding de wagen toch niet op de vooropgesteld % is?
Dan wacht ik even af ben benieuwd of er water in komt te staan zoals bij de I3 want daar hebben ze naderhand een klep als modificatie opgezet. Ze hadden denk ik wel aan de zijkant dezelfde afwerking mogen maken als origineel zodat het er netter uit zou zien nu is het echt een bak en hadden ze ook de supportijzers netjes kunnen wegwerken.stopie schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:33:
[...]
ik heb even getwijfeld, maar hij is besteld! Als ie binnen is, zal ik foto's posten
[ Voor 22% gewijzigd door BatW op 14-03-2022 17:34 ]
Het werkt wel hoor, maar houd er wel rekening mee dat een laadstation in de praktijk een "laadzuil" is (waar mogelijks meerdere kabels op hangen). Als je bvb naar een Ionity "station" wil navigeren, dan telt elke zuil als een aparte bestemming.oGoG schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 23:15:
[...]
Dat is de theorie en nu graag eentje van de praktijk. Ik zal nog eens proberen.
De free/busy informatie die je onderweg krijgt, is dan ook enkel van toepassing op die ene zuil die jij als bestemming gekozen hebt, en zegt niets over de andere zuilen op dezelfde locatie. Je kan wel manueel terug gaan zoeken naar POI's (laadpunten) op de gewenste bestemming. De RAG status van de laadpunten staat er in de lijst van gevonden POI's ook wel bij.
Inmiddels ook contact gehad, maar er blijkt toch een daadwerkelijk verschil in grill te zitten van een reguliere X3 en iX3, en dan hebben we het over de montagepunten. Aan onderzijde en zijkanten zijn de montagepunten dusdanig anders dat het niet gaat passen. Het wachten is op een hele handige klusser die het zelf gaat proberen of de aftermarket markt.SdR schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:41:
[...]
Inmiddels na een middag bij de dealer in de werkplaats allerlei mogelijkheden te hebben geprobeerd (M-Sport grille, Shadow Line Grill X3, USA X3/X4 30ix, USA X3/X4 m40), hebben we geen van het originele passend gekregen (standaard zonder aanpaswerk). Heb jij een ander model gekocht of past hij wellicht bij jou ook niet? (of het je het passend onderdeel nummer voor me![]()
)
Iemand al iets gevonden online? (M-Sport of Shadow-Line grill X3 passend krijgen op iX3).
Don't Speak, Just Think
Hoeveel kunnen ze op dit moment nog niet zeggen...
Nog mensen zo'n mail gekregen?
Door de situatie in Oekraïne loopt de productie en dus ook de levering van uw nieuwe BMW helaas vertraging op. Dat komt doordat bepaalde leveranciers van cruciale onderdelen die in Oekraïne gevestigd zijn, door de oorlogsomstandigheden niet of slechts op beperkte capaciteit kunnen draaien.
BMW Group keurt iedere vorm van agressie en geweld af. Onze gedachten zijn bij de getroffen burgers, waaronder ook collega’s, en hun families.
Wat onze productie betreft, doet BMW Group er alles aan om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen. Jammer genoeg is het vandaag zeer moeilijk te voorspellen wanneer die er precies komt. We vragen u dan ook om enig begrip voor deze overmachtssituatie en houden u zo snel mogelijk op de hoogte via uw BMW-concessiehouder.
Je zou denken dat de onderdelen allemaal uit China komen aangezien je leest dat ze voor de Duitse productie juist onderdelen uit China willen krijgen... Hoe kan in Europa produceren en naar china verschepen nu goedkoper zijn, of de capaciteit van die onderdelen moeten gesplists worden over meerdere modellen...ruudvx schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:07:
Gisteren mail gekregen van de dealer (Jorssen in BE) dat owv Oekraïne mijn wagen vertraging heeft.
Hoeveel kunnen ze op dit moment nog niet zeggen...
Nog mensen zo'n mail gekregen?
[...]
Heb nog geen mail gehad, maar bij mij zit er een leasemaatschappij tussen en ga ik wss niets van de dealer horen.
Het is meestal ook niet eenvoudig om zomaar productie te verhuizen, mss komen er dus effectief wel onderdelen uit Oekraine.
Nog maar wat zorg voor de huidige wagen dragen dus
Opzich ook niet het ergste in de wereld, gewoon 'vervelend'.
De Chinese lockdowns ivm Covid gaan ook steeds meer richting de BMW fabriek, mss nog een vertragende factor. Nog even en we mogen bij afhaling wagen reeds de volgende leasewagen bestellen
[ Voor 27% gewijzigd door Engineer Stewie op 15-03-2022 13:31 ]
De kabelbomen (en delen van de auto's) van de X-modellen (exclusief de iX) worden in de USA gemaakt. De kabelbomen van de iX3 worden in China gemaakt.
[ Voor 62% gewijzigd door SdR op 15-03-2022 13:48 ]
Don't Speak, Just Think
Als dat zo is zou de iX3 niet geimpacteerd zijn en het is hier toch echt een iX3 topic dus ga ervanuit dat het over de iX3 gaat...SdR schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:43:
Bijzondere quote, en lijkt me meer een generiek dingetje. Even een korte update, het betreft kabelbomen voor de 1, 2, 3, 4, 5, 6 en 7 serie. Overigens naast BMW zijn ook de merken VW, Porsche, Skoda, Seat, Peugeot, Opel, Citroën geraakt door hetzelfde euvel. Oekraïne is voor de Europese markt hoofdproducent van kabelbomen. Situatie is op dit moment dat men niet eens weet in hoeverre fabrieken nog operationeel zijn, of er überhaupt nog staan. (Verschrikkelijk overigens voor de burgers en inwoners!!)
De kabelbomen (en delen van de auto's) van de X-modellen (exclusief de iX) worden in de USA gemaakt. De kabelbomen van de iX3 worden in China gemaakt.
Ik zou het ook raar vinden dat er onderdelen uit Okraine naar China gaan, maar gezien de globalisering van alles kan dat natuurlijk.
En het is idd verschrikkelijk voor de inwoners van Oekraine, we kunnen alleen hopen dat het snel tot een staakt het vuren komt en hopelijk goede vredesonderhandelingen.
[ Voor 7% gewijzigd door Engineer Stewie op 15-03-2022 13:53 ]
Houdt dit niet in dat je geen tweede mobiele telefoon tegelijkertijd kunt verbinden en het draadloos opladen?DjCoke schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:18:
[...]
Er bij gekregen of nieuw: M-pakket, M adaptief onderstel en stuurverwarming en Shadow Line pakket, Galvanische Bedieningselementen (weet niet of ik dit al had)
Apple CarPlay en de Touchscreen functionaliteit van het iDrive scherm valt hier niet onder geloof ik.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verder had ik niet beseft dat de deksel er niet meer op past en dat de frunk ipv het deksel komt te zitten. Ik dacht namelijk dat de deksel er nog bovenop geplaatst kon worden. Maar dat heb ik waarschijnlijk ergens gemist.
:strip_exif()/f/image/aWxAcuggjHYW3OHyBuxh5u6B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LS2W9rwLVLqgzmJDCGiRqDrI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/72YLnH4tnWiTslRpjpbbWgfw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HxaTDYxBRBwHybmYnilg31vf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t8jHBEXEUeOnsE84b4MbXAHY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0UCeZeLAE0vkFhGgKxTKH37i.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c8geD6GrbX5RavmUV3IX46ob.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uMAwY1ff4J7UGPVEHmQq95AL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5SOOEZiO18nV6e4xD6qcrUX1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AZR9K1dr95RKpcfXM6eynZn3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CUE9p7GCFJm5POxJMZN6G54u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LOVccbARHSUyiAc0QhMXbcC6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sfdvMRAsPopYlSdMBsGhpPOl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2RV0vPgRPP42lvSkcIgfSJFF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uw7fK029Bxs8Q9kSKLn8iQcQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hft09sTKwjr5JgbcLM3wJftU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZrNkNJc3zeVjF8SpBZPfnLmU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fu6hXDNM6JJzwec0EJeolNU3.jpg?f=fotoalbum_large)
Knutselwout schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:51:
De frunk is binnen. Installeren gaat probleemloos met de bijgeleverde handleiding, alleen past het bij mij niet helemaal zoals beschreven. De 2 kunststoffen doppen die het deksel vastklemmen aan de voorkant zouden nameojk ook de frunk moeten vastklemmen, maar dat lukt niet doordat ik de frunk niet diep genoeg in kan drukken zodat die doppen netjes klikken zoals het deksel dat doet. Nu heb ik die 2 doppen er los in gedrukt (zonder aan de frunk vast te maken). De frunk drukt nu tegen die 2 doppen aan. Op het eerste gezicht voelt dat stevig omdat de frunk aan de zijkanten vast zit tegen die 2 alu(?) buizen. Morgen ga ik naar Limburg op en neer (200km in totaal) en zal ik daar- en wanneer ik terug ben controlleren of alles nog op zijn plek zit.
Verder had ik niet beseft dat de deksel er niet meer op past en dat de frunk ipv het deksel komt te zitten. Ik dacht namelijk dat de deksel er nog bovenop geplaatst kon worden. Maar dat heb ik waarschijnlijk ergens gemist.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn testrit is dit weekend een goede 500km.
Ik ga vanavond proberen in te bouwen en anders morgen
Ok, ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat met die 2 doppen aan de voorkant....stopie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:11:
[...]
![]()
![]()
maak net dezelfde foto's van het unboxing, heb het pakket ook vandaag ontvangen
![]()
, De foto's hoef ik niet meer te posten, ik zal mijn ervaringen over het installeren wel delen!
Mijn testrit is dit weekend een goede 500km.
Ik ga vanavond proberen in te bouwen en anders morgen
Geen idee, maar die code had ik wel opgezocht. Daar is veel onduidelijkheid over, maar draadloos laden heb ik wel, geen deletion code. Over tweede mobiele telefoon zou je gelijk in kunnen hebben en apple carplay. Maar men zegt dus wel dat die met een software update zouden worden hersteldRivanov schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:58:
[...]
Houdt dit niet in dat je geen tweede mobiele telefoon tegelijkertijd kunt verbinden en het draadloos opladen?
Apple CarPlay en de Touchscreen functionaliteit van het iDrive scherm valt hier niet onder geloof ik.
Vandaag ook mijn pakket ontvangen en geïnstalleerd. Inderdaad dezelfde conclusies:Knutselwout schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:51:
De frunk is binnen. Installeren gaat probleemloos met de bijgeleverde handleiding, alleen past het bij mij niet helemaal zoals beschreven. De 2 kunststoffen doppen die het deksel vastklemmen aan de voorkant zouden nameojk ook de frunk moeten vastklemmen, maar dat lukt niet doordat ik de frunk niet diep genoeg in kan drukken zodat die doppen netjes klikken zoals het deksel dat doet. Nu heb ik die 2 doppen er los in gedrukt (zonder aan de frunk vast te maken). De frunk drukt nu tegen die 2 doppen aan. Op het eerste gezicht voelt dat stevig omdat de frunk aan de zijkanten vast zit tegen die 2 alu(?) buizen. Morgen ga ik naar Limburg op en neer (200km in totaal) en zal ik daar- en wanneer ik terug ben controlleren of alles nog op zijn plek zit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Doppen beiden in de frunk gedrukt, maar omdat de rand te hoog is kunnen ze niet vastgeklemd worden
- In de handleiding staat niks over wat met de deksel te doen, heb Wolfgang een mailtje gestuurd met deze vraag en de deksel er alsnog (los) bovenop gelegd. De motorkap sluit verder prima!
/f/image/pgQm3SeEnC5pOUIxGVnbm8Nb.png?f=fotoalbum_large)
Zelfde ervaring, eenvoudig te installeren, net en compleet pakket, maar de doppen klemmen niet..net te hoog. Ik ben alleen vergeten te kijken of ik de kegeltjes misschien iets omhoog kan draaien....Knutselwout schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:28:
[...]
Ok, ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat met die 2 doppen aan de voorkant....
Ben benieuwd naar de reactie van Wolfgang! Losse kap word ik niet direct enthousiast van.x2408 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:13:
[...]
Vandaag ook mijn pakket ontvangen en geïnstalleerd. Inderdaad dezelfde conclusies:
- Doppen beiden in de frunk gedrukt, maar omdat de rand te hoog is kunnen ze niet vastgeklemd worden
- In de handleiding staat niks over wat met de deksel te doen, heb Wolfgang een mailtje gestuurd met deze vraag en de deksel er alsnog (los) bovenop gelegd. De motorkap sluit verder prima!
[Afbeelding]
Als de kap tenminste op de voorste 2 kan klemmen zou een oplossing zijn. Ik ga morgen nog wel even kijken
Ik heb de kap er nu ook los opgelegd. Daarna een paar keer de motorkap open dicht gedaan om te kijken of er wellicht afdrukken in de kap zaten door beschadiging van het klemmen tussen de frunk en de moterkap, maar dat was niet het geval. Morgen eens rijden en kijken hoe het gaat.stopie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:13:
[...]
Ben benieuwd naar de reactie van Wolfgang! Losse kap word ik niet direct enthousiast van.
Als de kap tenminste op de voorste 2 kan klemmen zou een oplossing zijn. Ik ga morgen nog wel even kijken
Ik heb ook een bericht gestuurd naar Wokeby met de bevindingen van de frunk en de kap.
Hierbij de reactie van Wolfgang op mijn vraag of de deksel gebruikt kan worden icm de frunk:stopie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:13:
[...]
Ben benieuwd naar de reactie van Wolfgang! Losse kap word ik niet direct enthousiast van.
You cannot use the original plastic cover together with the BMW iX3 Frunk.
This needs to go to your basement.
Because it should not fit anymore. The Frunk is more elevated than the cover was and you used two of the rubber plugs anyways.
It should not be possible to use the remaining two.
According to our tests there is no need for a cover to keep the stuff in the Frunk clean and dry.
Update na 102.7km gereden sinds zaterdag morgen 12/03oGoG schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:13:
Eergisteren thuis ook voor het eerst opgeladen, 43kw, doordat de loadbalancer nog ontbreekt, ga ik nu alleen ‘s nachts opladen, die beperkt is aan 6,9kwh.
Voorlopig ben ik heel zuinig aan het rijden met 17kwh gemiddeld. 60km afgelegd en de SOC is 86%, met beschikbare km’s van 334km.
Eens zien of het zo blijft en of ik nog zuiniger kan.
Ik rij heel vaak op B stand met adaptieve cruise, en altijd op eco pro.
Heb dus een LCI Impressive (High Executive voor NL) met 20” op zomerbanden.
- Gemiddelde verbruik is 16,4kwh
- Gemiddelde snelheid is 30,6km/h (Max 70 maar zo nu en dan naar 120)
- % dat overblijft volgens de app 77%
- km dat overblijft volgens de app 280km
- km dat overblijft volgens de wagen 320km (vertrouw de wagen meer dan de app)
Dus voorlopig als ik uitreken kom ik op een totale theoretische afstand van 415km - 445km (Afhankelijk hoe je berekent).
Ik heb nog niet veel gereden, ik zit nu aan 450km. En bijna geen autosnelweg. Ik rij wel zeer efficiënt (Bompa stijl - ik ben 38jaar btw) en bij het vertrekken niet boven 40kwh gaan of telkens adaptive cruise rijden.TonCoronel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:30:
16.4.... hoe dan... ik zit op 26.5 gemiddeld over 5600km. 😁
Met een gemiddelde snelheid van 30,6...... zo rap kan 'k nog fietsenoGoG schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:04:
[...]
Update na 102.7km gereden sinds zaterdag morgen 12/03
- Gemiddelde verbruik is 16,4kwh
- Gemiddelde snelheid is 30,6km/h (Max 70 maar zo nu en dan naar 120)
- % dat overblijft volgens de app 77%
- km dat overblijft volgens de app 280km
- km dat overblijft volgens de wagen 320km (vertrouw de wagen meer dan de app)
Dus voorlopig als ik uitreken kom ik op een totale theoretische afstand van 415km - 445km (Afhankelijk hoe je berekent).
Dat is dichter bij mijn gemiddelde ook!TonCoronel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:30:
16.4.... hoe dan... ik zit op 26.5 gemiddeld over 5600km. 😁
Met een gemiddelde snelheid van meer dan het dubbele (70), een verbruik van maar 150% (25.5).
Verwijderd
Zoals ik al zei, ik rijd niet veel autosnelweg, vroeger was het veel meer, 40k-50k per jaar, nu misschien 10k/jaar. En dus veel 50km/h baan en 70km/h. Ik rijd zeker niet trager. Ik ben nu gewoon een experiment aan het doen, om te zien hoeveel ik maximaal eruit kan halen.Principia2000 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:39:
[...]
Met een gemiddelde snelheid van 30,6...... zo rap kan 'k nog fietsen
Hebben jullie die onderzoek in Noorwegen niet gezien, waar ze zelfs 560km ver kwamen met een iX3?
Is toch ook stevig doorfietsen als ge al eens voor een verkeerslicht moet stoppen of veel draaien en kerenPrincipia2000 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:39:
Met een gemiddelde snelheid van 30,6...... zo rap kan 'k nog fietsen
Of mijn materiaal is gewoon veel beter dan het mannetje zelf
Maar met 3 extra elanden 😉😉oGoG schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:09:
[...]
Zoals ik al zei, ik rijd niet veel autosnelweg, vroeger was het veel meer, 40k-50k per jaar, nu misschien 10k/jaar. En dus veel 50km/h baan en 70km/h. Ik rijd zeker niet trager. Ik ben nu gewoon een experiment aan het doen, om te zien hoeveel ik maximaal eruit kan halen.
Hebben jullie die onderzoek in Noorwegen niet gezien, waar ze zelfs 560km ver kwamen met een iX3?
By the way, ik merk geen verschil tussen sportstand en ECO PRO met inhalen. Bij mijn "gewone" X3 was dat een wereld van verschil.
In het vertrekken is daar toch een groot verschil. 0-100 in eco pro is 12+ seconden.Knutselwout schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:24:
Na 5 maanden en 5000km zit ik op 21 gemiddeld. Ik rijd altijd in de B stand in ECO PRO en gebruik ACC alleen op de snelweg. Op de snelweg houd ik me aan de snelheid, dus voor 19:00 is het 100km/h en na 19:00 130km/h, maar ook dan altijd met ACC. Inhalen altijd even planken. Buiten de snelweg rijd ik dusdanig dat ik nagenoeg niet zelf hoef te remmen, tenzij er iets onverwachts gebeurt. Ik rijd 80% van de tijd op stadswegen van max 50km/h.
By the way, ik merk geen verschil tussen sportstand en ECO PRO met inhalen. Bij mijn "gewone" X3 was dat een wereld van verschil.
Denk niet dat je voor normaal rijden vaak 0-100 in 12s doet, maar bij oprijden snelweg moet je dat toch voelen.
Ik zal eens proberen bij optrekken vanuit stilstand. Ik heb het alleen geprobeerd bij inhalen.Engineer Stewie schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:35:
[...]
In het vertrekken is daar toch een groot verschil. 0-100 in eco pro is 12+ seconden.
Denk niet dat je voor normaal rijden vaak 0-100 in 12s doet, maar bij oprijden snelweg moet je dat toch voelen.
Eco Pro Individual, in mijn geval, past alleen de klimatisatie aan...Knutselwout schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:01:
[...]
Ik zal eens proberen bij optrekken vanuit stilstand. Ik heb het alleen geprobeerd bij inhalen.
https://www.vesselfinder....MO-9388716-MMSI-311003400
De nyk roro schedule wordt blijkbaar relatief traag ge-update:
https://www.nykroro.com/customer/schedules.html
Bedoel je dan lagere verwarming of luchtstroom? De iX3 die ik besteld heb kost om en bij de 78k, ik ga geen concessies doen op comfort. Mijn huidige wagen was 30k goedkoper (en een slag groter) en daar heb ik het altijd lekker warm in (21 graden heel het jaar door). Er zit in elk geval een warmtepomp in zodat het verbruik van de verwarming minder is.xjs678qr schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 17:03:
[...]
Eco Pro Individual, in mijn geval, past alleen de klimatisatie aan...
De maker geeft wel aan dat het niet de bedoeling is omdat de 'frunk' hoger uitkomt dan het deksel was en dat het vanbinnen ook droog moet blijven zonder deksel. Al vind ik wel dat ze voor het geld er een deksel op hadden kunnen maken...Knutselwout schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:32:
Heb vandaag 200km afgelegd met de frunk en de deksel los er op. Niks van gemerkt.
Het gaat om Eco Pro, dan wordt er een concessie gedaan op klimaat en acceleratie. De andere instellingen zijn Comfort en Sport, geen concessie op klimaatEngineer Stewie schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:08:
[...]
Bedoel je dan lagere verwarming of luchtstroom? De iX3 die ik besteld heb kost om en bij de 78k, ik ga geen concessies doen op comfort. Mijn huidige wagen was 30k goedkoper (en een slag groter) en daar heb ik het altijd lekker warm in (21 graden heel het jaar door). Er zit in elk geval een warmtepomp in zodat het verbruik van de verwarming minder is.
Ik zal vermoedelijk altijd op comfort rijden. Acceleratie zal ik zelf wel onder controle houden. Verbruik nu ook maar 4,3-4,8l/100km. Kan mij aardig beheersenKlinkschakel schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:20:
[...]
Het gaat om Eco Pro, dan wordt er een concessie gedaan op klimaat en acceleratie. De andere instellingen zijn Comfort en Sport, geen concessie op klimaat
Comfort is de standaard setting. Rij bijna altijd in Comfort. Mijn vorige BMW, reed ik 99% van de tijd (180k totaal) in Comfort.Engineer Stewie schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:55:
[...]
Ik zal vermoedelijk altijd op comfort rijden. Acceleratie zal ik zelf wel onder controle houden. Verbruik nu ook maar 4,3-4,8l/100km. Kan mij aardig beheersen.
Comfort is inderdaad de standaard setting, maar je kan ook instellen dat het altijd ecopro is.Klinkschakel schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:57:
[...]
Comfort is de standaard setting. Rij bijna altijd in Comfort. Mijn vorige BMW, reed ik 99% van de tijd (180k totaal) in Comfort.
Je kan ook instellen dat je altijd automatisch op B stand komt bij het instappen.
Wat ik een beetje vreemd vind is dat ie (nog) niet naar Dalian is geweest.... Misschien toch een andere schip of rederij?Matho schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:23:
De Guardian Leader (met hoogst waarschijnlijk mijn auto op) is nu aan zijn laatste stop in Azië blijkt zo. Iemand enig idee hoeveel weken het duurt eer deze in Bremerhaven is?
https://www.vesselfinder....MO-9388716-MMSI-311003400
De nyk roro schedule wordt blijkbaar relatief traag ge-update:
https://www.nykroro.com/customer/schedules.html
Hoe doe je dat laatste ? Dat is zonder dan je de ‘pook’ in B moet zetten ?oGoG schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:28:
[...]
Comfort is inderdaad de standaard setting, maar je kan ook instellen dat het altijd ecopro is.
Je kan ook instellen dat je altijd automatisch op B stand komt bij het instappen.
Inderdaad, gaat de pook dan uit zichzelf naar links? Dat wil ik wel proberensevalo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:57:
[...]
Hoe doe je dat laatste ? Dat is zonder dan je de ‘pook’ in B moet zetten ?
24,4 kWh/ 100 km
2653 km
59,4 gemiddeld
Jullie rijden nog wel veel, mijn werk is 10minuten verwijderd en veel rijden doen we hier niet.sevalo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:13:
Aangezien we verbruikscijfers aan het delen zijn: 1,5 maand in bezit.
24,4 kWh/ 100 km
2653 km
59,4 gemiddeld
De Hoe weet ik nog niet, dat zei de bmw dealer 2 weken geleden maar ben nog niet naar de settings gaan kijken.Klinkschakel schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:02:
[...]
Inderdaad, gaat de pook dan uit zichzelf naar links? Dat wil ik wel proberen
86km enkel hier.. dus inderdaad. Ik ga wel maar 1 x per week typisch.oGoG schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:20:
[...]
Jullie rijden nog wel veel, mijn werk is 10minuten verwijderd en veel rijden doen we hier niet.
Gefeliciteerd, is dit Inspiring? Of de Impressive met 19 duims winterbanden?hedwigvb schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:46:
Na 7 maand wachten (bestelling geplaatst 21/8/21) mijn wagen opgehaald bij BMW Verstraeten Lochristi, de vijfde BMW daar. Lang op gewacht, maar absoluut de moeite!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Welke mobiele lader heb je in de kofferbak? Iets van de BMW zelf of….?hedwigvb schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:01:
Mijn lease budget liet enkel de Inspiring toe, maar je hoort me niet klagen :-)
Ik zit nog te twijfelen over de NRGkick (beetje aan de dure kant)
Idd de granny lader krijg je bij, bij de wagen. Raar dat ze deze niet geven in NL.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:12:
In Belgie krijg je er een mobiele lader van BMW bij
Yeap, het blijft een zeer luxe wagen.hedwigvb schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:01:
Mijn lease budget liet enkel de Inspiring toe, maar je hoort me niet klagen :-)
Benieuwd naar aanbevelingen voor granny lader. Ook of ik dan via auto of lader max amp kan instellen.
In Nederland krijg je wel een granny met chuko 220 volt; maar die mobiele lader van de Belgen kan ook 380 volt 11kW. Ik heb die apart gekocht, en hangt aan m’n huis. Ik kan die dan met de zomer meenemen en met de bijgeleverde kabels switchen van 220 naar 380 en vice versa on the fly.streetwise schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 07:12:
Ik wist niet dat je er geen granny lader nij kreeg. Alleen 1 voor laadpalen dus? Bij mn tesla kreeg ik wel beide.
Benieuwd naar aanbevelingen voor granny lader. Ook of ik dan via auto of lader max amp kan instellen.
Thuis hangt ie die standaard aan een 380 volt wandcontact.
Je kan dan dan inderdaad in de auto de amperage aanpassen. Dat is handig voor op de camping. Er is in Frankrijk altijd wel een krachtstroompunt op een camping. Gewoon even vragen. Ook dus vragen naar de max amp
Hier wordt ik dan salty van. Ben al maanden bezig met BMW Nederland en AG, en die bezwoeren er komt geen update.oGoG schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:10:
Btw voor de pre-LCI eigenaars, ik heb misschien een hoopgevend nieuws voor jullie. Mijn buurman die ook een LCI iX3 vandaag gekregen heeft, werkt bij BMW en vertelde dat een update gaat komen voor coldgating pre-LCI gebruikers. Hij wist niet te vertellen wanneer maar het gaat wel komen.

Ja maar al die verschillende stukken krijg je er niet bij, die moet je nog kopen. Enige die er bij zit is schuko 220DjCoke schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 07:57:
[...]
In Nederland krijg je wel een granny met chuko 220 volt; maar die mobiele lader van de Belgen kan ook 380 volt 11kW. Ik heb die apart gekocht, en hangt aan m’n huis. Ik kan die dan met de zomer meenemen en met de bijgeleverde kabels switchen van 220 naar 380 en vice versa on the fly.
Thuis hangt ie die standaard aan een 380 volt wandcontact.
Je kan dan dan inderdaad in de auto de amperage aanpassen. Dat is handig voor op de camping. Er is in Frankrijk altijd wel een krachtstroompunt op een camping. Gewoon even vragen. Ook dus vragen naar de max amp
Verwijderd
https://www.aez-wheels.com/EN/wheels/aez-panama-dark
Bij mij was de publieke laadkabel de vervanger voor de granny. Ik heb sowieso nog een granny, dus ik heb geen tweede nodig :-)Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:12:
In Belgie krijg je er een mobiele lader van BMW bij
met de nieuwe versie heb ik eigenlijk geen uitval meer van de steering & lane control door zon of schaduwwerking van de portalen boven de weg. Ook lijkt het wat minder lomp in de stuurcorrecties.stopie schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:16:
Sinds augustus rijd ik in mijn pre LCI rond en dit bevalt uitstekend.
Gister met 32% bij de ionity aangesloten en binnen 1 minuut tegen de 150kWh.
Ik heb geen granny gehad, we een type 2 kabel. NLxjs678qr schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:44:
[...]
Bij mij was de publieke laadkabel de vervanger voor de granny. Ik heb sowieso nog een granny, dus ik heb geen tweede nodig :-)
Of kan iemand mij pdf file doormailen
Wagen nog niet geleverd bij mij en wil al wat “grasduinen”
Alvast bedankt. 👍🏼
Je kan deze downloaden zelf op de bmw drivers guide app. Bestaat uit 470 pagina’s, happy readingFlipper schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:29:
Is de full handleiding van ix3 ergens online te vinden ?
Alvast bedankt. 👍🏼
Daar dient die toch vooroGoG schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:20:
[...]
Jullie rijden nog wel veel, mijn werk is 10minuten verwijderd en veel rijden doen we hier niet.
Ja natuurlijk maar ik gaan geen onnodig kms (niet dat ik zeg dat jullie deze doen) doen. Zoals ik al zei, werk al 2 jaar van thuis uit en moet niet meer lange afstanden afleggen. Vroeger reed ik zelfs 1200km/week.
Stefan© in "Het grote BMW iX3 Topic"Flipper schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:29:
Is de full handleiding van ix3 ergens online te vinden ?
Alvast bedankt. 👍🏼
als je in de rijmodus settings gaat, kun je ervoor kiezen om de regeneratie in de D stand op hoog te zetten.Klinkschakel schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:02:
[...]
Inderdaad, gaat de pook dan uit zichzelf naar links? Dat wil ik wel proberen
dan is het gevoel hetzelfde, maar de wagen stop niet tot 0, hij blijft wat doorrijden.
niet 100% hetzelfde dus.
:fill(white):strip_exif()/f/image/FMMNuanzi4V8G4J3mQfCjhFw.png?f=user_large)
Ik wist niet dat de IX3 zo afhankelijk was van Oekrainë en Rusland?
Schijnt dat Oekranie een specialist is in kabelbomen voor auto's. VAG heeft er ook problemen door.Arcanumkiller schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:15:
Mail gekregen van BMW op mijn vraag voor een update van mijn wagen die half december besteld is.
[Afbeelding]
Ik wist niet dat de IX3 zo afhankelijk was van Oekrainë en Rusland?
https://www.automobielman...log-oekraine/?gdpr=accept
Hm dan ben ik misschien de totaal foute aan het volgen. Als ik naar de schedule kijk van NYK Roro zie ik dat de hestia leader op 1/03 in Dalian is geweest en dat die op 14 april in Bremerhaven toekomt. Dat zou voor mijn levertermijn nog wel eens deze kunnen zijn (week 19).naupegus schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:47:
[...]
Wat ik een beetje vreemd vind is dat ie (nog) niet naar Dalian is geweest.... Misschien toch een andere schip of rederij?
https://www.vesselfinder....MO-9355226-MMSI-432669000
BMW schijnt wel meerdere sources te hebben en er schijnen ook nog wel vertraagde leveringen van Oekraine zijn. De vraag is of de iX3 echt van Oekraine afhankelijk is, zou denken dat dat ook gewoon in China is. Maar andere bedrijven zouden de leveringen van oekraine (deels) moeten overnemen. Zou kunnen dat BMW dus overal wat productielijnen oppofferd waardoor bvb ook de iX3 vertraging oploopt.Klinkschakel schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:29:
[...]
Schijnt dat Oekranie een specialist is in kabelbomen voor auto's. VAG heeft er ook problemen door.
https://www.automobielman...log-oekraine/?gdpr=accept
Maar zonder heldere communicatie van BMW is dat gissen.
Ik leg de schuld bij mijn HR afdeling, ik heb veel te laat mogen bestellen. Ik moest een nieuwe wagen hebben half Februari 2022... Nu zal dat mss wel gaan kloppen maar dan in het verkeerde jaar
Ik stond op voor September, als dat 2 maanden later is, dan is dat sowieso Januari 2023 omdat ze in November en December geen wagens inschrijven.
Het enige waar ik nog geen eenduidig antwoord heb, is of zowel de iX3 als de Easee home overweg kan met een steeds veranderende stroom input...
Dat is toch wel heel weinig vermogen. Dat is 1F 14A.kingachille schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:53:
Kent er iemand de MINIMUM laadsnelheid van de iX3? Ik ben aan het kijken om de reststroom van onze zonnepanelen te gebruiken via onze Easee laadstation. Gelet op het feit dat ons maximaal piekvermogen 3,2kW is, kan het dus gebeuren dat er maar ± 1 kW beschikbaar is om te laden. Voor veel auto's is dit té weinig. Maar ik kon niet meteen iets terugvinden in de handleiding van de BMW iX3. Heeft iemand hier een idee van?
Had je als bedoeling veel snel te laden dan? Want met dergelijke aansluiting is een EV geen evidente keuze. Van 0-100% laden duurt zomaar even 3,5 dag aan 1,4kWh.
Dat is inderdaad zeer netjes, ik heb momenteel 235km met nog 45% SOCBas_dj schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:18:
We gaan toch al netjes naar de 400+ km met 110km/h
[Afbeelding]