• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als je ziet wat OEM opties en accessoires kosten valt dit wel mee toch?
Zwarte hemel bekleding, sierstrip, etc allemaal duurder dan dit.

Vraag me wel af wat dit doet met je garantie.

• ewoud_melis
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08 16:18
Hi,

Nu 2 maanden mijn iX3 (2022 model) in gebruik. Bevalt mij uitstekend maar heb 2 vragen:

pre-conditioning voor snel laden, hoe lang van te voren moet je deze activeren voor aankomst bij de snel / DC lader? En is dit afhankelijk van de buitentemperatuur ofwel moet je dit altijd doen? Ik heb nu 30 minuten van te voren handmatig activeren aanhouden op weg naar wintersport, wat zijn jullie ervaringen? Popup komt soms ook maar niet altijd.

Verder wordt mijn iPhone 12 pro behoorlijk heet bij het QI / draadloos laadvlakje. Zowel met als zonder carplay aan. Dit kan niet goed zijn voor mijn telefoon. Ervaren jullie dit ook?

Groeten, Ewoud

• cece
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-05-2024
ewoud_melis schreef op zondag 6 maart 2022 @ 07:38:
Hi,

Nu 2 maanden mijn iX3 (2022 model) in gebruik. Bevalt mij uitstekend maar heb 2 vragen:

pre-conditioning voor snel laden, hoe lang van te voren moet je deze activeren voor aankomst bij de snel / DC lader? En is dit afhankelijk van de buitentemperatuur ofwel moet je dit altijd doen? Ik heb nu 30 minuten van te voren handmatig activeren aanhouden op weg naar wintersport, wat zijn jullie ervaringen? Popup komt soms ook maar niet altijd.

Verder wordt mijn iPhone 12 pro behoorlijk heet bij het QI / draadloos laadvlakje. Zowel met als zonder carplay aan. Dit kan niet goed zijn voor mijn telefoon. Ervaren jullie dit ook?

Groeten, Ewoud
Mijn iPhone XR wordt ook behoorlijk warm. Op mijn draadloze lader thuis is dit niet het geval. Waarschijnlijk heeft dat te maken met het vermogen dat hij oplaad, maar goed kan dat idd niet zijn.

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-10 13:00
Hi,

Groeten, Ewoud
Ik zette die batterijverwarming altijd 5 à 10 km voor aankomst aan. Altijd boven de 140KW kunnen laden, zelfs als ik even in de laadfile moest wachten, koelt de batterij niet genoeg af om het laadvermogen terug te dringen....

• streetwise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Helaas gehoord dat mijn levering van eind maart naar eind april is gegaan. Hoop dat het daarbij blijft (of toch nog eerder wordt). Wel benieuwd op welke boot hij dan nu staat. Kan niet een directe match vinden.

• naupegus
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-12-2024
streetwise schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:45:
Helaas gehoord dat mijn levering van eind maart naar eind april is gegaan. Hoop dat het daarbij blijft (of toch nog eerder wordt). Wel benieuwd op welke boot hij dan nu staat. Kan niet een directe match vinden.
Wanneer heb je hem besteld?

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08 23:41
naupegus schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:42:
[...]

Wanneer heb je hem besteld?
Weet je wanneer de productie was, dan kunnen we de boot wel ongeveer vinden.

• oGoG
De guardian leader heeft een ETA 11 maart in Shanghai en dan na een maand daar gaat die terug Europa, dus misschien is het de guardian leader terug die eind april/begin mei in bremerhaven aanvaart.

• naupegus
oGoG schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:45:
[...]

Ik moet nog de dealer ga pesten met de status vragen :) (morgenochtend :)). 10 Nov 21 besteld (Severs Breeman), toen zeide ze eind maart ‘22 binnen, levering eind April (eind huidige leasecontract)…. ben benieuwd.

• BMW-driver
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-11-2024
Hallo, tijdens het DC laden kreeg ik gisteren volgende melding “Laadproces afgebroken vanwege een te hoge temperatuur bij de laadaansluiting” heeft er iemand reeds dezelfde melding gekregen ?

• xjs678qr
BMW-driver schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:33:
Hallo, tijdens het DC laden kreeg ik gisteren volgende melding “Laadproces afgebroken vanwege een te hoge temperatuur bij de laadaansluiting” heeft er iemand reeds dezelfde melding gekregen ?
Ik niet, maar ik ben benieuwd wat dat in de zomer dan gaat geven!

• streetwise
oGoG schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:45:
[...]

Ik heb m besteld na productie (dus soort voorraad auto), pas 3 weken terug. Met dus als ETA toen eind deze maand. Begreep dat ie op status code 165 staat “in transit”.

Had gehoopt dat zo kort van tevoren datum wel behoorlijk vast zou staan.

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-11 14:20

Boston

The Cape State

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1UgDoufT_8L6U31ozBSuDwwcf4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hILVao9fBaCS4PU9M69iYxig.jpg?f=fotoalbum_large

Het korte antwoord: Het laden ging perfect bij 20 minuten van te voren voorverwarmen (bij rond het vriespunt).

Het lange antwoord: 20 minuten voor aankomst bij de Ionity lader kreeg ik de pop up (had toen pas 25 minuten gereden). Heb gemerkt dat je de snellader moet instellen als tussenstop (niet als eindbestemming). Het leek niet uit te maken dat ik via de MyBMW app op de telefoon de Ionity lader had opgezocht en had doorgegeven aan de IX3 LCI i.p.v. via de onboard navigatie een specifieke beschikbare laadpaal had gezocht. Zoals je aan de foto kunt zien haalde ik 150kW en dat is veel beter dan verwacht bij 30% SoC gezien de InsideEV oplaadtabel. Heb niet het opladen in de auto gevolgd, maar in 28 minuten ben ik van 30 naar 77% SoC gegaan.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

• Zolexxi
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 11:08
Ondertussen weer een nieuwe review van de iX3 LCI op YouTube te vinden.

YouTube: BMW iX3 2022 FACELIFT 286 HP POV TEST DRIVE

Belgische YouTuber overigens.

• oGoG
streetwise schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:31:
[...]

Ik heb m besteld na productie (dus soort voorraad auto), pas 3 weken terug. Met dus als ETA toen eind deze maand. Begreep dat ie op status code 165 staat “in transit”.

Had gehoopt dat zo kort van tevoren datum wel behoorlijk vast zou staan.
Op 4 mei is de guardian leader terug in Zeebrugge en dan naar bremerhaven, deze kan kloppen mits deze een vertraging heeft van een week of 2. Het is nog giswerk, als je productie datum weet dan kunnen we wel ongeveer de boot achterhalen.

• Matho
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-09 15:11
Ik denk dat wij ongeveer dezelfde data hebben. Mijne is besteld ergens eind november, fabricatie datum was 17/02. Initieel was het bij mij ook eind maart levering en is nu opgeschoven naar begin mei. Ik mik ook op de guardian leader.

[ Voor 0% gewijzigd door Matho op 07-03-2022 09:43 . Reden: EDIT: foute creatiedatum ]

• oGoG
Boston schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:33:
[...]

[Afbeelding]

Het korte antwoord: Het laden ging perfect bij 20 minuten van te voren voorverwarmen (bij rond het vriespunt).

Het lange antwoord: 20 minuten voor aankomst bij de Ionity lader kreeg ik de pop up (had toen pas 25 minuten gereden). Heb gemerkt dat je de snellader moet instellen als tussenstop (niet als eindbestemming). Het leek niet uit te maken dat ik via de MyBMW app op de telefoon de Ionity lader had opgezocht en had doorgegeven aan de IX3 LCI i.p.v. via de onboard navigatie een specifieke beschikbare laadpaal had gezocht. Zoals je aan de foto kunt zien haalde ik 150kW en dat is veel beter dan verwacht bij 30% SoC gezien de InsideEV oplaadtabel. Heb niet het opladen in de auto gevolgd, maar in 28 minuten ben ik van 30 naar 77% SoC gegaan.
Hoe geef je de adres en/of lader via de app aan de wagen? Ben ik er nog niet uit. Kan je in de app je reisbestemming ook maken?

• oGoG
oGoG schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:55:
[...]

Hoe geef je de adres en/of lader via de app aan de wagen? Ben ik er nog niet uit. Kan je in de app je reisbestemming ook maken?
Ok gevonden haha

• Ark
  • Laatst online: 20-04-2022

Ark

Ik vind dit een beetje een lastige, maar ik lees (of denk te lezen) dat mensen die in november besteld hebben over het algemeen in maart-mei hun wagen verwachten?

Nu, ik heb eind oktober mijn bestelling doorgegeven aan de leasemaatschappij en de concessie (BE). Die laatste zei dat ze de wagen al gingen "voorbestellen" zodat ie eerder beschikbaar zou zijn. En ik heb ook effectief de prijs gekregen van vóór 1 november, die toen veranderd is. Maar nu blijkt dat mijn leverdatum pas half juli zou zijn en ik heb ook het vermoeden dat de wagen pas half december is besteld geweest...? Mijn dealer heeft mij namelijk zo'n schermpje doorgestuurd waarin de gevraagde, verwachtte en bevestigde productieweek te zien is. Op dat schermpje staat ook "status/date: 112 / 15.12.2021" wat me doet vermoeden dat ie dan besteld is? Of zou dat gewoon de laatste update zijn?

Is er een manier om dit na te gaan zonder mijn dealer te contacteren? Want die gaat me sowieso toch gewoon weer afwimpelen lijkt me?

Edit: phrasing

• naupegus
Matho schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:42:
[...]

Ik denk dat wij ongeveer dezelfde data hebben. Mijne is besteld ergens eind november, fabricatie datum was 17/02. Initieel was het bij mij ook eind maart levering en is nu opgeschoven naar begin mei. Ik mik ook op de guardian leader.
Vandaag de dealer gebeld, hij bevestigt levering eind April (mid November besteld). Ik heb dus ook het sterk vermoeden dat ie met dezelfde schip komt (GL).

• streetwise
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben waarbij het van maart naar april/mei is gegaan, iig consistent bericht.

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-11 15:09

SdR

cece schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:38:
[...]

Idd, heb nog geen tijd gehad om ze te monteren. 😬
Gaat voor volgende week zijn. Maar post zeker het resultaat.
Inmiddels na een middag bij de dealer in de werkplaats allerlei mogelijkheden te hebben geprobeerd (M-Sport grille, Shadow Line Grill X3, USA X3/X4 30ix, USA X3/X4 m40), hebben we geen van het originele passend gekregen (standaard zonder aanpaswerk). Heb jij een ander model gekocht of past hij wellicht bij jou ook niet? (of het je het passend onderdeel nummer voor me ;) :P )

[ Voor 16% gewijzigd door SdR op 08-03-2022 07:57 ]

Don't Speak, Just Think

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
Z___Z schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:05:
[...]

Als je ziet wat OEM opties en accessoires kosten valt dit wel mee toch?
Zwarte hemel bekleding, sierstrip, etc allemaal duurder dan dit.

Vraag me wel af wat dit doet met je garantie.
Wilde hem bestellen maar zag dat er geen afdichting op zit en dat was nu precies een groot probleem bij wat ze ook voor de I3 hadden gemaakt. Als hij waterdicht was geweest had ik hem wel besteld maar wil niet dat spullen straks nat worden als ik aankom op vakantie want voor de rest gebruik je hem niet denk ik. Je moet redelijk wat handelingen doen voordat je erbij kan en als je niet groot ben dan kan je spullen volgens mij niet van de bodem pakken :P

• BatW
Boston schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:33:
[...]

[Afbeelding]

Dus je hebt in 28 minuten 47% bijgeladen dat is niet heel snel want hij moet van 10-80% (70%) in 32 minuten volgens de spec's of zie ik dat verkeerd?

Gisteren ook aan de snellader gehangen Ionity 350 kW maar ben er nu inmiddels achter dat hiermee de pre-LCI eerste 5-10 minuten bij 3 graden niet boven de 50 kW komt. Hang ik hem aan een 150 of 175 kW laadpaal dan pakt hij wel de maximale snelheid. Geen idee hoe dit komt maar heb het idee dan eerst gaat opwarmen en dan er achter komt dat hij niet gaat laden met 350kW maar met 150kW.

Nu stond er alleen een 350kW lader en aangesloten om 22:32 tot 22:51 en 19kWh geladen. Wat een ramp 20 minuten voor 85 kiliometer... :( Thuis maar weer aan de lader gehangen want was precies genoeg om thuis te komen.

Fijne auto maar inmiddels ligt er wel een officiele klacht om te zorgen dat de auto de specificaties gaat halen zoals vermeld bij aankoop.

• Boston

Boston

The Cape State

BatW schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:26:
[...]

Dus je hebt in 28 minuten 47% bijgeladen dat is niet heel snel want hij moet van 10-80% (70%) in 32 minuten volgens de spec's of zie ik dat verkeerd?
Niet heel snel? Ik vind het een prima snelheid, maar het valt niet te ontkennen dat het niet de "van 10 naar 80% in 32 minuten" is. In de 6 weken dat ik de IX3 LCI nu heb waren dit mijn snellaad specs:
VanNaarMinuten
20%99%59 minuten
25%69%24 minuten
29%78%35 minuten
30%77%28 minuten
33%88%35 minuten
34%80%28 minuten

Als ik me niet vergis was die lange laadtijd van 35 minuten voor de "van 29% naar 78%" het gevolg van dat ik niet de battery preheating had gedaan, doordat ik de snellader als eindbestemming had ingesteld, waardoor ik de pop up niet kreeg.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

• Megadeth72
  • Laatst online: 23-07-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VA4qLZLywpLyLrkfAKs3ONYqTm8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvxhmVbjLoDy4ZD0goUtrdCU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFqbVm-PPRogFpkTyhwjtJS3XcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Qa0VrRBotLVCZaElmbBV86K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brAr66_9LCTuuqA5_l19KN9xHNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fOD6Y2BhCeE3Oxyy2fHyUREq.jpg?f=fotoalbum_large

• Megadeth72
  • Laatst online: 23-07-2024
Vandaag ff gaan kijken bij de dealer. Donderdag kan ik hem halen.

• oGoG
Ook sophistaugrau zie ik, ik ben ook blij met de mijne. Zo een mooie kleur en heel veel kleurschakeringen in de zon.

• ThisIsDelusion
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
BatW schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:26:
[...]

Gisteren ook aan de snellader gehangen Ionity 350 kW maar ben er nu inmiddels achter dat hiermee de pre-LCI eerste 5-10 minuten bij 3 graden niet boven de 50 kW komt. Hang ik hem aan een 150 of 175 kW laadpaal dan pakt hij wel de maximale snelheid. Geen idee hoe dit komt maar heb het idee dan eerst gaat opwarmen en dan er achter komt dat hij niet gaat laden met 350kW maar met 150kW.

Nu stond er alleen een 350kW lader en aangesloten om 22:32 tot 22:51 en 19kWh geladen. Wat een ramp 20 minuten voor 85 kiliometer... :( Thuis maar weer aan de lader gehangen want was precies genoeg om thuis te komen.

Fijne auto maar inmiddels ligt er wel een officiele klacht om te zorgen dat de auto de specificaties gaat halen zoals vermeld bij aankoop.
Wij hebben ook regelmatig het probleem bij ionity dat de auto sloom begint. Als de laadpaal begint te zoemen zit je meestal goed, als dat niet gebeurd kan je proberen een andere te pakken of het nummer op de laadpaal te bellen. Ze kunnen van afstand de paal opnieuw starten, dat heeft voor ons (pre-LCI) een aantal keer geholpen. Ik heb een aantal laadsessies bijgehouden, maar moet nog een goede manier zoeken om die in een grafiek oid te krijgen

• Boston

Boston

The Cape State

ThisIsDelusion schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:29:
[...]
Wij hebben ook regelmatig het probleem bij ionity dat de auto sloom begint. [...]
Mijn ervaring met de IX3 LCI is dat de auto binnen een paar seconden op maximum snelheid laadt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xh1wnKReC8y-2eycGJBfb3pXGbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XT85NJ24I4SBCIUXblEQSykB.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Flw1_BVamqOwXFQy9Q3ixxcYr5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LwsLZNwLg0L0DFNiQ0CEnyyz.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Or1DdCcB6Jw250ydrf6zeglSvO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ayMFwpQ9ml95xusmdh93quyv.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQFjXqtCzOLR2d3Fy9j9zNIvK5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3LG6v8EDLxaVvBRhkPKvprm.jpg?f=fotoalbum_large

De uitzondering was de keer dat we niet de preheating hadden gedaan (zie voor de omstandigheden het vorige bericht):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Co7WYMMSy2TJ1YFa8T0fDoUPljg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqMlr5soqEl60s7OemgN4KBK.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals de InsideEV tabel aangeeft zit het probleem hem in de laadsnelheid aan het einde Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGFdEtpprDiCX1mVWmlfVS7x0eE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kG6OihXvx1xkzvM6Yz2SWYCO.png?f=fotoalbum_large
Zie hoe zelfs een snellader bij de laatste procent nog maar net meer dan een AC lader haalt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_VvpfGEiLa4KqAbo3jmWI-5tqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ad2QNKd26hExXzexI7W1x3Kx.jpg?f=fotoalbum_large

Het was mijn ervaring dat op de vakantie naar Parijs, ik maar 2x liever 10 minuten eerder bij een snellader was vertrokken. Voor de rest vond ik het prima om na 1,5 uur rijden even te pauzeren.

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-10 11:21
Woensdagvoormiddag ophalen als de trekhaak tijdig gekeurd geraakt...

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 19:01
fluppie007 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:12:
Woensdagvoormiddag ophalen als de trekhaak tijdig gekeurd geraakt...
Doet de garage dat voor jou dan? Ik heb dat zelf achteraf moeten doen

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Be of Nl? Ik geloof niet dat de mijne (be) gekeurd is…

• sevalo
kingachille schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:46:
Be of Nl? Ik geloof niet dat de mijne (be) gekeurd is…
Mijne uit BE. En die moet gekeurd worden volgens de wetgeving

• fluppie007
Belgische auto. De dealer gaat voor mij naar de keuring.

• BatW
Boston schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:51:
[...]

Mijn ervaring met de IX3 LCI is dat de auto binnen een paar seconden op maximum snelheid laadt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De uitzondering was de keer dat we niet de preheating hadden gedaan (zie voor de omstandigheden het vorige bericht):
[Afbeelding]

Zoals de InsideEV tabel aangeeft zit het probleem hem in de laadsnelheid aan het einde [Afbeelding]
Zie hoe zelfs een snellader bij de laatste procent nog maar net meer dan een AC lader haalt:
[Afbeelding]

Het was mijn ervaring dat op de vakantie naar Parijs, ik maar 2x liever 10 minuten eerder bij een snellader was vertrokken. Voor de rest vond ik het prima om na 1,5 uur rijden even te pauzeren.
Dan heb je de LCI versie en dan kost het je nog een uur om 68 kW te laden dat is in de winter dus 280km en dan weer een uur lader in de pre-LCI ben je dan minimaal 75 minuten kwijt. 2,5 rijden en dan minimaal 60 minuten laden is wat ik niet had verwacht van de auto. Zit vrij veel op de weg en gaat me nu echt irriteren dat ik bijna 30% meer reistijd kwijt ben. Collega met zijn Model Y was van de week gewoon 45 minuten eerder op kantoor zelfde rit en allebei 100% vol naar klant in Venlo. :(

• Ark
  • Laatst online: 20-04-2022

Ark

BatW schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:49:
[...]
...
Collega met zijn Model Y was van de week gewoon 45 minuten eerder op kantoor zelfde rit en allebei 100% vol naar klant in Venlo. :(
Maar jij had tenminste een aangename rit ;)
Zelf ook een testrit gaan doen met een MY LR en aha, die ophanging... Precies of ie er geen had!
Ik was de parking letterlijk nog niet af (parking had namelijk goeie borduur) of ik wist al dat dat em niet ging worden.

• Redb76
  • Laatst online: 08-03-2022
Zaterdag mijn iX3 (carbon black, Vernasca Oyster bekleding) mogen ophalen.
Dit is mijn eerste elektrische auto....
Paar vragen:
Welke laadpassen adviseren jullie voor buitenland
Welke app gebruiken jullie om laadpaal te vinden (ik zie nl nogal wat laadpalen die volgens mij prive aan huis zijn in de bmw app)

En is het mogelijk om een 2e profiel aan te maken naast "mijn naam" en "gast". Mijn vrouw heeft nu ook haar eigen sleutel (met alle instellingen daaraan gekoppeld), maar haar naam kan ik niet toevoegen...

• xjs678qr
Redb76 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:22:
Paar vragen:
Welke app gebruiken jullie om laadpaal te vinden (ik zie nl nogal wat laadpalen die volgens mij prive aan huis zijn in de bmw app)

En is het mogelijk om een 2e profiel aan te maken naast "mijn naam" en "gast". Mijn vrouw heeft nu ook haar eigen sleutel (met alle instellingen daaraan gekoppeld), maar haar naam kan ik niet toevoegen...
De BMW pas werkt tot nog toe overal waar ik gekomen ben. Het eerste jaar heb je het active tarief gratis, die tarieven vind ik niet te duur en het handige is dat de prijs bij alle providers hetzelfde is.

Chargemap helpt wel om laadpalen te vinden (met wat extra info)

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19:57
Redb76 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:22:
Paar vragen:

Gefeliciteerd, als je een foto van je auto heb? Kan ik je in de openingspost zetten :)

Je vrouw zal een eigen BMW Connected Drive account moeten aanmaken. Die kan je dan weer toevoegen aan de auto. Probleem is dat de app maar 1 Connected Drive account kan koppelen, dus jij of je vrouw kan de app gebruiken.

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-09 08:01
Ark schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:59:
[...]

Maar jij had tenminste een aangename rit ;)
Zelf ook een testrit gaan doen met een MY LR en aha, die ophanging... Precies of ie er geen had!
Ik was de parking letterlijk nog niet af (parking had namelijk goeie borduur) of ik wist al dat dat em niet ging worden.
Ik heb onlangs een testrit gehad met de Y en de ophanging is echt heel slecht in dat ding. Ik rij gemiddeld 60/80k per jaar en zou echt niet met de Y willen doen, ondanks de betere laadtijden (ik heb pre-LCI), de betere software en updates, etc…

Als je een drempel pakt, dan wordt je rug letterlijk ingedrukt in de Y. Maar goed iedereen z’n ding. Ook de geluidsisolatie is wat ondermaats. Ook de verlichting voor is ondermaats tov ix3.

Wel moet ik zeggen dat het hele coldgating gebeuren me wel enorm heeft teleurgesteld. Maar ik ben bezig met de dealer om een oplossing te verzinnen.

Al met al, zeker nu het weer zomer wordt kan ik zeggen dat heel erg blij ben met de ix3. Zeker nu het laadnetwerk van Tesla geen argument meer is. Ik heb daar nu een abbo bij afgesloten omdat IONITY gewoon te weinig palen heeft staan per locatie en nog te weinig locaties. Erg fijn laden trouwens via Tesla!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-11 18:21
DjCoke schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:25:
[...]

Wel moet ik zeggen dat het hele coldgating gebeuren me wel enorm heeft teleurgesteld. Maar ik ben bezig met de dealer om een oplossing te verzinnen.
Waar denken jullie aan?

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-11 09:24
Iemand dit al tegengekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhGQkOkO9I_4LLIA8ITiWCWq6UM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WGIhTCRL232ved4M2U1xL21a.png?f=fotoalbum_large

krijg deze melding als de auto een dag of 2 stilstaat aan de lader.

soms krijg ik ook deze melding in de app van de laadpaal is ik het laden start na een lange rit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijXwfAx3hOjLYTqAdTbfHgfc1-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PaFvNklfpXq20j4Xibyaka1C.jpg?f=fotoalbum_large
de uitleg van de foutcode: https://www.powerdale.com...g-fout-64-mijn-applicatie
ik weet niet goed hoe ik dit moet interpreteren.

weet niet of beide zaken gerelateerd zijn.
is een pre-lci

• Flipper
  • Laatst online: 11-06 10:29
Insidio2 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:08:

[Afbeelding]

soms krijg ik ook deze melding in de app van de laadpaal is ik het laden start na een lange rit:

[Afbeelding]
de uitleg van de foutcode: https://www.powerdale.com...g-fout-64-mijn-applicatie

is een pre-lci
Wellicht een verliesstroom in jouw powerdale 🤔

• mrdop
Louisinho schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Zelf heb ik eerst de bmw klantenservice aangeschreven, die een vergelijkbaar antwoord stuurden met de opmerking dat ik met bmwi@bmw.nl contact op kan nemen voor meer info. Gisteren werd ik gebeld door een medewerker van bmw om mijn klacht door te nemen voordat deze officieel gelogd wordt. De medewerker gaf aan dat er inmiddels meerdere klachten binnen zijn gekomen mbt de pre-LCI pre heat app, maar hij had nog geen enkel signaal dat de app beschikbaar zou worden gemaakt voor de pre-LCI. De medewerker meldde ook dat OTA software updates op dit moment nog niet ondersteund worden op de iX3. Alleen kaartupdates worden OTA verstuurd. BMW zou wel hard werken aan het mogelijk maken van OTA en de medewerker verwachtte dat de functionaliteit binnenkort beschikbaar zou zijn. Vandaar dat veel van ons met oudere software versies rondrijden die alleen via de dealer geüpdate kunnen worden.
Vandaag ook een klacht ingediend op dit email adres. Werd gelijk gebeld. Klacht wordt gelogd bij de andere reeds ontvangen klachten….

Bekend issue dus. Technisch is het (nu) NIET mogelijk om de voorverwarm app op de pre-LCI te krijgen. Mooi kl*ten, maar wel eindelijk eens een eerlijk antwoord.

• Klinkschakel
Iemand ook problemen met het spontaan opengaan van de achterklep? Bij mij gaat hij continue open, als ik in de auto zit en stop/parkeer. Als ik instap... nu het comfort access uitgezet voor de voetbeweging en vandaag weer terug gezet, geen probleem meer.
Ik heb de garage nog niet gebeld, zoals het begon lijkt het nu weer weg te zijn?

• DjCoke
Klinkschakel schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:30:
Iemand ook problemen met het spontaan opengaan van de achterklep? Bij mij gaat hij continue open, als ik in de auto zit en stop/parkeer. Als ik instap... nu het comfort access uitgezet voor de voetbeweging en vandaag weer terug gezet, geen probleem meer.
Ik heb de garage nog niet gebeld, zoals het begon lijkt het nu weer weg te zijn?
Ik heb dat met de sleutel die continue de achterklep opent

• mrdop
Ik soms ook als de sleutel in mijn broek/jas zit. Ik heb het idee dat ik dan wellicht toch het knopje onbedoeld indruk. Gek genoeg kan hij “gewoon” geopend worden tijdens het rijden… Bij mijn vorige BMWs was dat nooit mogelijk, dan moest je stilstaan.

• Klinkschakel
mrdop schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:00:
[...]

Ik soms ook als de sleutel in mijn broek/jas zit. Ik heb het idee dat ik dan wellicht toch het knopje onbedoeld indruk. Gek genoeg kan hij “gewoon” geopend worden tijdens het rijden… Bij mijn vorige BMWs was dat nooit mogelijk, dan moest je stilstaan.
in je jas kan je hem toch niet onbedoeld indrukken?
Aangekaart bij de dealer?

Ik heb maanden rondgereden zonder problemen. Van het weekend begon het, niks vreemds gedaan aan de auto.
DjCoke schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:54:
[...]

Ik heb dat met de sleutel die continue de achterklep opent
Ik dacht eerst ook het de sleutel was, misschien zat hij verkeerd in mijn broekzak. Ik heb hem niet inmijn jaszak gehad om te testen. Heb je het aangekaart bij de dealer? Help het comfort access (voetbeweging) uitschakelen bij jou?

Welke IDrive hebben jullie? ik heb 11/2021

[ Voor 5% gewijzigd door Klinkschakel op 08-03-2022 17:09 ]

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kan je dat achterklepknopje van de keyfob uitzetten? Ik ben vooral bang als er een fietsendrager of aanhanger aan hangt dat de achterklep beschadigd als hij per-ongeluk open gaat.

• Gimme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik heb dat paar jaar geleden gehad met mijn X1. De achterklep stond om de haverklap open. De garage heeft er naar gekeken, specifiek naar de comfort access module voor de voetbeweging, maar niets gevonden.
Heb daarna een hoesje om de sleutel gedaan (denk dat ik ergens op een forum had gelezen dat anderen dat probleem ook hadden en dat een hoesje de oplossing bracht) en het probleem is niet meer voorgekomen. Hooguit nog dat de klep opengaat als ik dicht langs de achterkant van de auto loop met de sleutel bij me, maar geen voetbeweging maak. Dan ben ik in elk geval in de buurt en zie ik het gebeuren. Toen ik geen hoesje om de sleutel had, heb ik meerdere keren gehad dat de klep openging terwijl ik in huis was en dat dus niet door had. Blijkbaar is die knop nogal gevoelig.

• Klinkschakel
Gimme schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:39:
[...]

Ik heb dat paar jaar geleden gehad met mijn X1. De achterklep stond om de haverklap open. De garage heeft er naar gekeken, specifiek naar de comfort access module voor de voetbeweging, maar niets gevonden.
Heb daarna een hoesje om de sleutel gedaan (denk dat ik ergens op een forum had gelezen dat anderen dat probleem ook hadden en dat een hoesje de oplossing bracht) en het probleem is niet meer voorgekomen. Hooguit nog dat de klep opengaat als ik dicht langs de achterkant van de auto loop met de sleutel bij me, maar geen voetbeweging maak. Dan ben ik in elk geval in de buurt en zie ik het gebeuren. Toen ik geen hoesje om de sleutel had, heb ik meerdere keren gehad dat de klep openging terwijl ik in huis was en dat dus niet door had. Blijkbaar is die knop nogal gevoelig.
OK thanks, ik zal er even op letten met de sleutel.

• Klinkschakel
Z___Z schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:21:
Kan je dat achterklepknopje van de keyfob uitzetten? Ik ben vooral bang als er een fietsendrager of aanhanger aan hangt dat de achterklep beschadigd als hij per-ongeluk open gaat.
Volgens mij niet. Je kan alleen de 4e knop programmeren.

• sevalo
Z___Z schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:21:
Ik vermoed dat het zal zijn zoals bij andere BMWs. Bij mijn 5-reeks ging die niet open via de sleutel zodra er een connectie is op de aanhanger aansluiting. Dan kan je enkel manueel via de kofferbak die openen.

Nog niet getest, maar verwacht hetzelfde.

• mnuyens
  • Laatst online: 02-11 13:04
Insidio2 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

is een pre-lci
Dat eerste scherm ook al enkele keren gehad.
Op slot in garage binnen. Van zodra openen en instappen dag nadien, deze melding. Ook geen idee waarom... wel interessant om dit te weten te komen, heb een LCI :?

• Berkum
  • Laatst online: 28-04-2023
Voor wie het interesseert. Auto besteld begin november 2021. Vandaag ge’informeerd dat de auto naar verwachting in week 18 in NL aankomt.

• Tom--db
  • Laatst online: 06-09-2024
Bij mij hetzelfde. 1 december besteld, 28 februari uit productie en nu op transport naar de haven. Waarschijnlijk op de Guardian Leader begin april en dan aankomst in NL in week 18. Dan nog ongeveer 10 dagen voor overdracht. Ik kan niet wachten!

Verwijderd

mnuyens schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:12:
[...]

Dat eerste scherm ook al enkele keren gehad.
Op slot in garage binnen. Van zodra openen en instappen dag nadien, deze melding. Ook geen idee waarom... wel interessant om dit te weten te komen, heb een LCI :?
Zelfde hier, zelfs zonder lader ... meestal bij koude. En ik heb een pre-LCI

• kingachille
Tijdens het laden wou ik een film kijken op Disney+, maar ik merk dat het geluid en beeld niet 100% in sync loopt... Zijn er nog mensen die dit hebben? Of is dit eigen aan Wireless Carplay?

• oGoG
Tom--db schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:34:
Bij mij hetzelfde. 1 december besteld, 28 februari uit productie en nu op transport naar de haven. Waarschijnlijk op de Guardian Leader begin april en dan aankomst in NL in week 18. Dan nog ongeveer 10 dagen voor overdracht. Ik kan niet wachten!
Als je in rekening neemt met de vorige GL afhandeling en wagen leveringen, is er toch nog 1 maand tussen. Als ik mij niet vergis werden de wagens in Bremerhaven gelost op 6/2-10/2 en ik kreeg mijn wagen uiteindelijk op 4/03, je zou nog een week vroeger kunnen krijgen. Dus hou rekening dat het tot wel een maand kan duren voor je de wagen effectief krijgt.

• Boston

Boston

The Cape State

BatW schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:49:
[...]

Dan heb je de LCI versie en dan kost het je nog een uur om 68 kW te laden dat is in de winter dus 280km en dan weer een uur lader in de pre-LCI ben je dan minimaal 75 minuten kwijt. 2,5 rijden en dan minimaal 60 minuten laden is wat ik niet had verwacht van de auto. Zit vrij veel op de weg en gaat me nu echt irriteren dat ik bijna 30% meer reistijd kwijt ben. [...]
68kWh laden in een uur en dan 280km rijden? Ik heb van 20% (het aangeraden minimum SoC) naar 99% geladen (dus 58 kWh) in 56 minuten. Maar veel belangrijker, met die 58 kWh heb ik (maar) 226km gereden. (Had forse tegenwind, want zelfs met 100km/u in NL kostte het me 25kWh/100km).

Om een beeld te geven van hoe het gaat met het snelladen van een IX3 en het rijden op vakantie: De reis Amsterdam - Parijs van 587 km duurde ongeveer 7,5 uur, inclusief laden. Ik snap dat mensen met een diesel auto in één ruk naar Parijs kunnen rijden, maar met kinderen vind ik het toch prettiger om een paar keer te stoppen en dan is laden een kwestie van plannen. Ik weet niet of ik veel sneller naar Parijs zou kunnen rijden door de snellaadwoestijn tussen de Ionity snellader bij Doornik en de snellader bij Ressons-sur-Matz.

Ter illustratie, een paar algemene problemen, die de reis langer maken: Het probleem bij de Ionity laders bij Gent en Doornik is dat ze niet aan de E17/A22 snelweg zitten, waardoor je om moet rijden (zie in de screendump hoe de lader niet aan de westkant zit, maar hoe je km's moet omrijden naar het oosten). (Heb een voorkeur voor Ionity, aangezien ik geen lease auto heb en je van BMW het eerste jaar heel goedkoop kunt laden bij Ionity.) Bij Ressons-sur-Matz, Gent en Doornik moet je tevens km's terug rijden, omdat het snellaadstation niet bij een snelwegafrit staat, maar bij een tankstation langs de snelweg. Bij bijvoorbeeld Oosterhout kun je wel de snelweg af, laden en dan direct weer terug rijden.
Samengevat, een lange reis wordt meer beïnvloed door de locaties en afstanden tussen de snellaadstations, dan door de auto (bij auto's uit dezelfde klasse).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXBa85YujarsyHWPt75zUJFARZM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YAyQgnzwKqkQTdLNdDxFOStm.jpg?f=user_large

• xjs678qr
Op mijn terugreis van skiverlof maakte ik mij dezelfde bedenking. Met een EV heb je op lange ritten 4 vertragende factoren:

- Laadfiles op drukke momenten
- Extra omrijden naar laadstations
- De laadstops zelf (met een ICE zou je waarschijnlijk minder en/of minder lang stoppen)
- Je gaat veelal iets trager rijden

Bij laadstops ga ik meestal stoppen eens de snelheid onder de 50KW zakt, tenzij ik de extra capaciteit echt nodig heb: volgens mij ben je sneller op bestemming door eens extra te stoppen en daar sneller te laden (tenzij het laadstation vol staat of je ervoor moet omrijden natuurlijk).

• oGoG
Daarnet een smsje van buurman "weet je dat je koffer openstaat". En inderdaad na een refresh op de app, stond die open. Wss ook in mijn broekzak ingedrukt en is die opengegaan.

Maar ik vind wel 2 dingen spijtig:
- Indien de wagen dicht is, zou er een melding moeten komen in je APP, want je ziet deze niet automatisch, tenzij je op de wagens status klikt
- En j ekan de koffer niet dicht vanop de app (dit wss uit veiligheid) maar dit is toch een gemis. Dit kan alleen via de sleutel door te blijven drukken. (En dat ging ik op 20m afstand.)

End-user perspectief kunnen ze hun app wel optimaliseren.

Verwijderd

kingachille schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:37:
Tijdens het laden wou ik een film kijken op Disney+, maar ik merk dat het geluid en beeld niet 100% in sync loopt... Zijn er nog mensen die dit hebben? Of is dit eigen aan Wireless Carplay?
Ik heb hetzelfde probleem, waardoor video kijken op een mobile/iPad met geluid uit de speakers geen optie meer is. Met mijn oude F10 ging dat perfect eigenlijk …

• Miguel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-10 21:17
Ik doe het ook met de iPad. Eerste keer een video starten is bij mij ook out-of-sync. Vervolgens even de video op pauze zetten en onmiddellijk weer starten en beide zijn vervolgens wel in sync.

• xjs678qr
In mijn vorige BMW, had ik in de koffer een bagagenet. De iX3 heeft dit niet. Heeft er iemand ervaring met een aftermarket bagagenet?
Of een ander systeem om kleinere voorwerpen te vervoeren?

• kingachille
Bij de mijne werd er wel een net meegeleverd hoor… (BE)

• xjs678qr
kingachille schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:40:
Bij de mijne werd er wel een net meegeleverd hoor… (BE)
Dát net heb ik ook (om de cargo van de passagiers te scheiden) :)

Ik bedoelde eerder iets in deze zin (of als iemand anders een betere/creatievere oplossing heeft, dan ben ik wel geïnteresseerd):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PabicNkGeS9OIRM1JXl6BU2lyf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s88Ms0Lu6MQsQxIJFyJoNIaa.jpg?f=fotoalbum_large

• sevalo
xjs678qr schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:36:
[...]

Ik bedoelde eerder iets in deze zin (of als iemand anders een betere/creatievere oplossing heeft, dan ben ik wel geïnteresseerd):
[Afbeelding]
Mijn creatieve oplossing.. meer in je auto leggen dat het niet gaat rollen/schuiven 8)7
Ik heb wel die automat, dat schuift al minder dan de standaard koffervloer.

• xjs678qr
sevalo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:23:
[...]

Mijn creatieve oplossing.. meer in je auto leggen dat het niet gaat rollen/schuiven 8)7
...
oOo oOo oOo

• Klinkschakel
sevalo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:23:
[...]

:F ik heb nu al een week 4 x 40 liter potgrond in de auto liggen van Mevr Klinkschakel... misschien is dat wel de reden.

• BatW
xjs678qr schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:36:
[...]

[Afbeelding]
Heb hem ooit uit mijn Audi S5 meegenomen en gebruik deze nog steeds eigenlijk.

• Insidio2
kreeg net nog deze binnen voor pre-lci

In het kader van continue kwaliteitscontroles bij BMW Group werd vastgesteld dat bij uw voertuig de IHKA (verwarmings - en airconditioningsregeling)niet met de correcte softwarestand is geprogrammeerd.
Door de foute programmering komt het tot een uitval van de klimaatregeling van het interieur en/of geringe koeling van de hoogvoltaccu. In dit geval zal een vermogensreductie tijdens het rijden en bij het laden van de accu optreden.

Om ervoor te zorgen dat uw voertuig zich in perfecte staat bevindt, moet uw voertuig worden geprogrammeerd met de correcte software.
De uit te voeren maatregel is voor u vanzelfsprekend kosteloos.

Dit brengt het totaal aan software updates sinds de levering in januari op 2, eerste maal omdat de sleutel/comfort access niet goed werkte.

de software is pas sinds deze morgen beschikbaar verteld de dealer.

[ Voor 4% gewijzigd door Insidio2 op 10-03-2022 17:01 ]

• sevalo
Insidio2 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:56:
kreeg net nog deze binnen:

In het kader van continue kwaliteitscontroles bij BMW Group werd vastgesteld dat bij uw voertuig de IHKA (verwarmings - en airconditioningsregeling)niet met de correcte softwarestand is geprogrammeerd.
Door de foute programmering komt het tot een uitval van de klimaatregeling van het interieur en/of geringe koeling van de hoogvoltaccu. In dit geval zal een vermogensreductie tijdens het rijden en bij het laden van de accu optreden.

Om ervoor te zorgen dat uw voertuig zich in perfecte staat bevindt, moet uw voertuig worden geprogrammeerd met de correcte software.
De uit te voeren maatregel is voor u vanzelfsprekend kosteloos.

Dit brengt het totaal aan software updates sinds de levering in januari op 2, eerste maal omdat de sleutel/comfort access niet goed werkte.
Hoe krijg je die melding? En een LCI of pre LCI?

• Insidio2
sevalo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:58:
[...]

Hoe krijg je die melding? En een LCI of pre LCI?
aangepast in de oorspronkelijke post, pre-lci

• Klinkschakel
Via mail gekregen? Ik heb nog geen terugroep oproep gehad.

Verwijderd

Antwoord gekregen van onze verkoper ivm het uitblijven van Software OTA updates en het voorverwarmen van de Accu. Het is echt een antwoord dat compleet niets zegt ;-(
Wij hebben uw vraag en ongerustheid voorgelegd aan BMW Belux.

Onze invoerder kan u en ons verzekeren dat zowel de pre-LCI als de LCI nog een tijd zullen worden opgevolgd door BMW AG.
Beide hebben hetzelfde operating system en zullen nog een lange periode kunnen genieten van software-updates.

Mbt het voorverwarmen van de accu: deze technologie is reeds in gebruik sinds de lancering van de BMW i3.
Waarnaar u verwijst is het Predictive Battery Thermal Management. Dit is inderdaad enkel van toepassing op de BMW iX3 LCI.
Deze nieuwe technologie heeft enkel invloed op de DC-oplaadsnelheid, niet op de effectieve range.

Mocht u hieromtrent nog vragen hebben, aarzel niet om ons te contacteren.

• BatW
Klinkschakel schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:43:
Via mail gekregen? Ik heb nog geen terugroep oproep gehad.
Kijk net op https://www.bmw.co.uk/en/.../bmw-vehicle-recalls.html en voer VIN nummer in en er staat dat er een recall is en verleden week nog niet (pre-LCI)

Voor NL kan ik niet zo snel een site vinden wel voor BE maar info is gelijk

https://www.bmw.be/nl/top...s/recall-information.html

Dealer maar eens bellen.

[ Voor 18% gewijzigd door BatW op 11-03-2022 14:35 ]

• BMWix3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20:25
Ben benieuwd wat het exact betreft. Mocht je wat weten...

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-11 09:47

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Het heeft te maken met de radar sensor aan de voorkant. Software moet geupdate worden.

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:00
Een mooie review

https://www.bmwblog.com/2...-acceleration-test-video/

[ Voor 57% gewijzigd door mtv1 op 11-03-2022 21:34 ]

• oGoG
1 week nu gereden met de LCI en nu 300 km op de teller, met een gemiddelde verbruik van 18,4kwh.
  • Vooral country roads dus (50km autosnelweg)
  • Vandaag FC gedaan bij Fastned, was vergeten batterij te pre-heaten. Ik kwam aan met een SOC van 34%
-- Eerste 2/3 minuten op 50kwh
-- Daarna tot de 14de minuut aan 100kwh (lager dan wat zou moeten zijn)
Na 14 minuten toonde het 60% en ben ik verder gegaan, mits dit een test was, was er geen nood om verder te laden. Na 14 minuten kreeg ik btw 100km bereik erbij.

Bevindingen:
- GPS op spraak (om een adres in te geven), gaf aan dat deze optie nog niet beschikbaar is (iemand dezelfde ervaringen?)
- Adres van A naar B, en getracht om via de kaart een tussenbestemming in te geven en dit tijdens het rijden, was niet gemakkelijk en is mij ook niet gelukt
-- De scherm software is naar mijn mening een beetje happerend. Indien je inzoomt, springt die van Noord naar Zuid view, wat soms moeilijk maakt om je te orienteren.
-- Ik vond de Fastned charger in Sterrebeek (E40 ricthing Leuven) niet snel terug. (Na een tijd gaf ik het op)

Maar dit is miereneukerij en het is genieten van elke seconde, en een head turner all the way..

[ Voor 4% gewijzigd door oGoG op 11-03-2022 19:56 ]

• ThisIsDelusion
michaelvt schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:18:
Het heeft te maken met de radar sensor aan de voorkant. Software moet geupdate worden.
Dit is correct, bij ons bij de winterbanden wissel -> zomerbanden kwam de dealer met de vraag of het ok was om de auto nog wat langer te houden om een herprogrammering te doen van de frontsensor. Sindsdien ook niet vaak meer het probleem van eerder gehad. Heeft ze +- een uurtje of 2 gekost om te doen.

[ Voor 16% gewijzigd door ThisIsDelusion op 11-03-2022 21:43 ]

• ThisIsDelusion
ThisIsDelusion schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:41:
[...]

Dit gebeurd bij mij ook regelmatig (pre-LCI), vooral bij het rijden onder bruggen of matrixborden langs. De auto pakt dit vaak wel weer snel op, maar is even wennen. Ik denk dat de camera bovenop de schaduwen ziet en daardoor de lijnen heel kort verliest

• ThisIsDelusion
Beschrijving van het probleem wat nu significant minder voorkomt ^

• ChemicalEng
  • Laatst online: 17-10-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMHE6Zknmm2jgHiKTsq_jUXe_hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lfbUTgJFn2iLdUwl4LLanorO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5odNN13nc7rAtbln8PtJBmMwCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BIJr0xhPDKvljAyRllkTNmm.jpg?f=fotoalbum_large

• naupegus
oGoG schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:54:
1 week nu gereden met de LCI en nu 300 km op de teller, met een gemiddelde verbruik van 18,4kwh.
  • Vooral country roads dus (50km autosnelweg)
  • Vandaag FC gedaan bij Fastned, was vergeten batterij te pre-heaten. Ik kwam aan met een SOC van 34%
-- Eerste 2/3 minuten op 50kwh
-- Daarna tot de 14de minuut aan 100kwh (lager dan wat zou moeten zijn)
Na 14 minuten toonde het 60% en ben ik verder gegaan, mits dit een test was, was er geen nood om verder te laden. Na 14 minuten kreeg ik btw 100km bereik erbij.

Bevindingen:
- GPS op spraak (om een adres in te geven), gaf aan dat deze optie nog niet beschikbaar is (iemand dezelfde ervaringen?)
- Adres van A naar B, en getracht om via de kaart een tussenbestemming in te geven en dit tijdens het rijden, was niet gemakkelijk en is mij ook niet gelukt
-- De scherm software is naar mijn mening een beetje happerend. Indien je inzoomt, springt die van Noord naar Zuid view, wat soms moeilijk maakt om je te orienteren.
-- Ik vond de Fastned charger in Sterrebeek (E40 ricthing Leuven) niet snel terug. (Na een tijd gaf ik het op)

Maar dit is miereneukerij en het is genieten van elke seconde, en een head turner all the way..
Kan je de status/beschikbaarheid van de charger zien en gebruiken voor de route plan? (Als in de ABRP) :?

• oGoG
naupegus schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:58:
[...]

Kan je de status/beschikbaarheid van de charger zien en gebruiken voor de route plan? (Als in de ABRP) :?
Bestaat deze bij BMW? Zoja ik heb het nog niet gezien. Ik zie alleen de oplaadpunt met een plus teken maar probeer deze dan te klikken tijdens rijden.

• naupegus
oGoG schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:48:
[...]

Bestaat deze bij BMW? Zoja ik heb het nog niet gezien. Ik zie alleen de oplaadpunt met een plus teken maar probeer deze dan te klikken tijdens rijden.
De handleiding zegt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnwst6JhmwsdeRQOnVTd9THtqLE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xfKbCqTxT9wuJXUY82YUoVwX.jpg?f=user_large

• oGoG
Dat is de theorie en nu graag eentje van de praktijk. Ik zal nog eens proberen.

• ChemicalEng
  • Laatst online: 17-10-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUrVBuWOnd3ko9iP9f-sZfG4e8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lOghjyKiOU6z5g0F9YKAOpzd.jpg?f=fotoalbum_large

• naupegus
oGoG schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 23:15:
[...]

Dat is de theorie en nu graag eentje van de praktijk. Ik zal nog eens proberen.
Voorlopig kan ik maar door de pdf bladeren ;)
Nog effe wachten. De beschikbare informatie over dit onderwerp is behoorlijk tegenstrijdig. Als je wat licht op kan schijnen, graag _/-\o_

• fluppie007
Afgelopen woensdag in ontvangst genomen, een Inspiring/Executive in Carbonblack met Dark Shadow pack. Voorlopig nog 23-24 kWh/100km maar dat is natuurlijk door de "spielerij". Ik rijd wel 126 km/h op GPS, dat is net geen boete 😇.
De vorige A4 heb ik daar achtergelaten, ik heb die auto nog geen seconde gemist.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWmK2IeVygK10Y1Znqo-W4QjlpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5mw7omAmdo03uXqCm1MEcPo.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFxFtJO5O6G9kqBCNYIpH9ALwqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2g9doDvI8a0naLEGbMvSG4gU.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgozY78aH3vhzTX73zx1bVX1N_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B83LNbRPh85Jq4VCYwJMKYjE.jpg?f=fotoalbum_large

• oGoG
fluppie007 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 01:10:
Afgelopen woensdag in ontvangst genomen, een Inspiring/Executive in Carbonblack met Dark Shadow pack. Voorlopig nog 23-24 kWh/100km maar dat is natuurlijk door de "spielerij". Ik rijd wel 126 km/h op GPS, dat is net geen boete 😇.
De vorige A4 heb ik daar achtergelaten, ik heb die auto nog geen seconde gemist.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Proficiat

• fluppie007
Voor wie de optie "M Decoratieve lijsten in Aluminium Rhombicle Dunkel" overweegt tov de standaard pianolak (plastic)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMR18W-iBwvCdxlb6CdaIXk8ED8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dpFHmUkkj8qVqwQ6lTwuQClL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KQYpv8KcmGAco5sx1bj-OAItY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJblExmPTeMlw87r03ttXcfK.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de gelegenheid nog eens de Dual XGPS160 10Hz van stal gehaald en met Harry's Laptimer even wat performance zaken gechecked. Zoals gedacht is die 80-120 kmh in 2.5s een fout in de persdocumenten.
Getest met slechts 50% SoC :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUn0g-h6cU7HhCax9R0PakQqs2g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dS4GqrCpZFyqyiz9OlBYovzc.jpg?f=fotoalbum_large

• DjCoke
fluppie007 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 22:02:
Voor wie de optie "M Decoratieve lijsten in Aluminium Rhombicle Dunkel" overweegt tov de standaard pianolak (plastic)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor de gelegenheid nog eens de Dual XGPS160 10Hz van stal gehaald en met Harry's Laptimer even wat performance zaken gechecked. Zoals gedacht is die 80-120 kmh in 2.5s een fout in de persdocumenten.
Getest met slechts 50% SoC :)
[Afbeelding]
Is dit de iX3 LCI interieur? Die is toch anders dan pre-LCI. Ik dacht dat het scherm groter was en de rest hetzelfde?

Verwijderd

Volgens een van de verkopers bij de garage hebben ze de wijzigingen van de LCI tov de pre-LCI bewust niet in de verf gezet omdat de stock van de preLCI op moest. De LCI heeft inderdaad wel wat verschillen.

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-11 15:09

SdR

Daar is tie dan!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfV_WtRnvpPmXOYFpP6qAPBJHv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lmeqb0sX30FXgsZP64gAy2PM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 184% gewijzigd door SdR op 13-03-2022 12:54 ]

Don't Speak, Just Think

• oGoG
Eergisteren thuis ook voor het eerst opgeladen, 43kw, doordat de loadbalancer nog ontbreekt, ga ik nu alleen ‘s nachts opladen, die beperkt is aan 6,9kwh.

Voorlopig ben ik heel zuinig aan het rijden met 17kwh gemiddeld. 60km afgelegd en de SOC is 86%, met beschikbare km’s van 334km.
Eens zien of het zo blijft en of ik nog zuiniger kan.

Ik rij heel vaak op B stand met adaptieve cruise, en altijd op eco pro.

Heb dus een LCI Impressive (High Executive voor NL) met 20” op zomerbanden.

• sevalo
oGoG schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:13:
Eergisteren thuis ook voor het eerst opgeladen, 43kw, doordat de loadbalancer nog ontbreekt, ga ik nu alleen ‘s nachts opladen, die beperkt is aan 6,9kwh.

Voorlopig ben ik heel zuinig aan het rijden met 17kwh gemiddeld. 60km afgelegd en de SOC is 86%, met beschikbare km’s van 334km.
Eens zien of het zo blijft en of ik nog zuiniger kan.

Ik rij heel vaak op B stand met adaptieve cruise, en altijd op eco pro.

Heb dus een LCI Impressive (High Executive voor NL) met 20” op zomerbanden.
Hier wel wat anders, zelfde versie maar 24,3 gemiddeld. Op 2400 km.

Wel overgrote deel snelweg (zeker 80%). Maar met die waarden ben ik wel tevreden
Pagina: 1 ... 23 ... 94 Laatste