Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-07 12:33
Flipper schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:13:
Heeft iemand ervaring met de laser lights ?
Bevindingen ?
Is optie zijn geld waard ?
Voordelen en/of nadelen ?

Ik lees het graag. 😉
Ligt een beetje aan jezelf… laser heeft enkel effect op de high beam en kan je volgens mij niet zelf aanzetten als ik het goed heb. Dus of het heel nuttig is hangt van de woonplaats af.
Verder als je shadow pack wilt omwille van de donkere koplampen, dat kan met laser ook niet.

Ik persoonlijk hecht er geen belang aan, moest ik dat budget over hebben had ik een trekhaak genomen wss.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-07 07:45
Bevindingen ?

Ik lees het graag. 😉
Op mijn iX3 heeft de Adaptive led nog de functie om voorliggers of tegenliggers uit te snijden. Ik heb wel geruchten gehoord dat deze functie voor laser zou worden voorbehouden en dat led enkel meedraaiend wordt.

Maar wat die geruchten waard zijn weet ik niet.

Daarnaast is het ook een kwestie van looks :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-06 20:55
Bevindingen ?

Ik lees het graag. 😉
Ik heb ze en ben er wel tevreden over.
Ik vind ze in combo met de auto high beam (die auto’s uit snijdt) wel helderder dan de standaard led op mijn vorige auto (5 reeks).

En persoonlijk vind ik dat blauwe accentje in de lichten wel tof, maarja dat zie je zelf niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

Stefan©

Toet toet

Bevindingen ?

Ik lees het graag. 😉
In NL komen de laserlampen m.i. niet echt tot hun recht. Ja, ze geven verschrikkelijk veel licht. Maar de wegen in NL zijn al heel erg goed verlicht. Tevens zijn LED koplampen ook niet bepaald slecht ;) Adaptief zijn zowel de LED als de Laser varianten.

M.i. zijn er twee motieven om in NL voor de laser light headlights te kiezen:
  • FOMO
  • Status ontlenen aan de kenmerkende blauwe accenten in de koplampen
Ik ben voor het eerste argument gezwicht :+

• Engineer Stewie
xjs678qr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 06:39:
[...]

Op mijn iX3 heeft de Adaptive led nog de functie om voorliggers of tegenliggers uit te snijden. Ik heb wel geruchten gehoord dat deze functie voor laser zou worden voorbehouden en dat led enkel meedraaiend wordt.

Maar wat die geruchten waard zijn weet ik niet.

Daarnaast is het ook een kwestie van looks :-)
Hoop dat dat tot een gerucht blijft want dat is wel een handige feature. We hebben hier een aantal niet verlichte wegen en daar werkt het toch goed. Heb dat nu ook en is 1 van de weinige opties die ik gebruik in mijn huidige wagen.

Weet niet hoe BMW dat doet, maar mijn huidige LED koplampen (ander merk) heeft een aantal segmenten die kunnen doven en dan draait de koplamp zich nog eens in de juiste positie. In bochten zie je dat heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:20
Mijn ervaringen voor de pre-LCI voor 11/2021.60 zijn voor de assisted steering heel goed!
Vroeger moest ik het stuur echt vansthouden en zelfs '10 voor 2' pakte hij vaak niet. Nu kan ik losjes het stuur vasthouden en begint hij niet te piepen. Comfort Access voorlopig geen probleem meer.

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-07 00:56
Dat ging sneller dan verwacht, de nummerplaat van de wagen is gekend. Nu rest er nog een afspraak maken voor de levering, deze gaat volgende week gebeuren, mits mijn agenda het niet toelaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oGoG
oGoG schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:42:
Dat ging sneller dan verwacht, de nummerplaat van de wagen is gekend. Nu rest er nog een afspraak maken voor de levering, deze gaat volgende week gebeuren, mits mijn agenda het niet toelaat.
Afspraak net gemaakt op 4/03 om af te halen bij Juma in Mechelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:21
Bevindingen ?

Ik lees het graag. 😉
Ik heb ze op mijn huidige 3-serie en ik vind de laser lights fantastich! Ze geven een erg mooi egaal en breed lichtbeeld en op donkere wegen zijn ze heel prettig (ik woon in het oosten van het land). De matrix functie werkt ook erg goed. Op vakantie in b.v. de bergen hebben ze ook al meerdere keren hun potentie laten zien.
Ik zou ze een volgende keer zonder twijfel weer bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
Zojuist bericht over het voorverwarmen van accu bij pre-LCI versie welke er dus niet komt volgens BMW Nederland:

Wij vinden het vervelend om te lezen dat uw BMW niet kan beschikken over de app om de HV accu van uw BMW voor te verwarmen. Dit kan met name onder koude weersomstandigheden helpen om een zo hoog mogelijk laadvermogen te realiseren. Dus als early adopter van de BMW iX3 kunnen wij ons uw vraag om een oplossing voor uw BMW voorstellen. Klanttevredenheid staat hoog in het vaandel bij de BMW organisatie. Daarom hebben wij contact opgenomen met BMW dealer om uw reclamatie te bespreken. Daarnaast hebben de technische experts van BMW Group Nederland uw kwestie onder de aandacht gebracht bij onze moedermaatschappij BMW AG in München. Zij heeft bevestigd dat het helaas niet mogelijk is om de HV accu van de BMW iX3 voor te verwarmen en dat deze functie ook niet beschikbaar wordt. BMW Group Nederland is in nog afwachting van een formele verklaring van BMW AG. Zodra wij meer nieuws hebben, zult u hierover via uw BMW dealer geïnformeerd worden.

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06 07:52
BatW schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:56:
Zojuist bericht over het voorverwarmen van accu bij pre-LCI versie welke er dus niet komt volgens BMW Nederland:

Wij vinden het vervelend om te lezen dat uw BMW niet kan beschikken over de app om de HV accu van uw BMW voor te verwarmen. Dit kan met name onder koude weersomstandigheden helpen om een zo hoog mogelijk laadvermogen te realiseren. Dus als early adopter van de BMW iX3 kunnen wij ons uw vraag om een oplossing voor uw BMW voorstellen. Klanttevredenheid staat hoog in het vaandel bij de BMW organisatie. Daarom hebben wij contact opgenomen met BMW dealer om uw reclamatie te bespreken. Daarnaast hebben de technische experts van BMW Group Nederland uw kwestie onder de aandacht gebracht bij onze moedermaatschappij BMW AG in München. Zij heeft bevestigd dat het helaas niet mogelijk is om de HV accu van de BMW iX3 voor te verwarmen en dat deze functie ook niet beschikbaar wordt. BMW Group Nederland is in nog afwachting van een formele verklaring van BMW AG. Zodra wij meer nieuws hebben, zult u hierover via uw BMW dealer geïnformeerd worden.
Ik heb zojuist het exacte zelfde bericht ontvangen... :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BatW
DjCoke schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:01:
[...]

Ik heb zojuist het exacte zelfde bericht ontvangen... :(
Denk dat ze een standaard email hebben verzonden. Heb ze al aangesproken op het feit dat de wagen niet voldoet aan de afgegeven specificatie zoals vermeld brochures en technische infrmatie en dat hierdoor de koopovereenkomst niet geldig is aangezien je mag verwachten dat product voldoet aan de opgegeven specificaties. Heb verzocht een product te leveren welke voldoet aan de opgegeven specificaties zoals overeen gekomen in het ondertekenen van de koopovereenkomst.

Komt een vervolg!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 150119

Vandaag deze Email verstuurd naar mijn dealer ... ben benieuwd op de reactie:
Beste,

Na lang wachten en steeds meer onheilspellende berichtgeving op fora (en Emails vanuit BMW NL/DE) lijkt het erop dat BMW de originele iX3 (pre-LCI) niet meer verder ondersteund. Het grote gemis van de 'voorverwarming van de Accu' zorgt er tevens voor dat de geafficheerde waardes i.v.m. de laadmogelijkheden onmogelijk gehaald kunnen worden bij een normale rijstijl.

Gelet op bovenstaande én het feit dat dit een (zeer) grote impact heeft op de restwaarde van de wagen, had ik graag een officieel antwoord vanuit Centrauto (en/of BMW) hieromtrent. Indien dit effectief niet naar de pre-LCI komt en alle software updates quasi enkel nog compatibel blijken te zijn met de LCI (Pre-LCI wagens rijden nog steeds op 03/2021 wegens compatabiliteits problemen), zal ik niet nalaten hiervoor klacht in te dienen bij de daartoe gemachtigde instelling.

Ik ben tevreden over de wagen, maar absoluut ontevreden over de snelle introductie van het LCI model, inclusief minderwaardige behandeling van een wagen in deze categorie of ouderdom.

Met vriendelijke groet,
Misnoegde iX3 liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
Anoniem: 150119 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:30:

[...]
Voor alle privé-rijdens hier, die de wagen hebben aangekocht of via hun zaak is, adviseer ik jullie het volgende:
- Zoek grondig uit in de intiële specificaties of ze bepaalde zaken niet hebben geleverd dan eerder meegedeeld
- En je kan ze in gebreke stellen mits ze deze niet zijn nagekomen.

• Engineer Stewie
oGoG schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:55:

Afspraak net gemaakt op 4/03 om af te halen bij Juma in Mechelen.
Daar zal mijn iX3 ook geleverd worden.
Hoor van wat collega’s die net na mij besteld hebben de wagen in Juli wordt geleverd ipv Augustus.

• DjCoke
oGoG schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Voor alle privé-rijdens hier, die de wagen hebben aangekocht of via hun zaak is, adviseer ik jullie het volgende:
- Zoek grondig uit in de intiële specificaties of ze bepaalde zaken niet hebben geleverd dan eerder meegedeeld
- En je kan ze in gebreke stellen mits ze deze niet zijn nagekomen.
Ik denk dat er nergens formeel is beloofd dat er een mogelijkheid is om het accupakket voor te verwarmen. Daarom zal een ingebrekestelling vermoedelijk geen zoden aan de dijk zetten. Het enige dat kan is er zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan geven en daarmee hopen dat BMW met een oplossing komt.

Ik denk dat die er niet komt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Als je niks doet, kan er ook niks gebeuren natuurlijk. Ik probeer het op de vermelde cijfers te houden qua opladen. Hun laadcurve is in de winter niet mogelijk zonder voorverwarmen bij een normale rijstijl. Daarnaast is het niet OK, ook niet Europees, dat je na enkele maanden al geen software ondersteuning meer kan krijgen (zelfs niet op een wagen).

Maar we zullen wel zien ... ik verwacht ook niet veel, en ben uiteraard wel tevreden van de wagen, maar het is en blijft een zure appel die ik moeilijk te verteren vindt. Ik zal nu zeker veel sneller naar een andere merk gaan kijken (dit is mijn 4de BMW van boven de 60k EUR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
DjCoke schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:59:
[...]

Ik denk dat er nergens formeel is beloofd dat er een mogelijkheid is om het accupakket voor te verwarmen. Daarom zal een ingebrekestelling vermoedelijk geen zoden aan de dijk zetten. Het enige dat kan is er zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan geven en daarmee hopen dat BMW met een oplossing komt.

Niet dat er geen accuverwarming is nee, maar misschien wel de claim dat je met 120 kW kan laden, tenzij er in de folder een * staat, met opmerking dat dit alleen kan bij een buitentemperatuur van 20 graden en een 5% SoC of iets dergelijks. Het is anders dan WLTP verbruik, want dat is ook in de winter wel haalbaar, als je maar langzaam genoeg rijdt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BatW
DjCoke schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:59:
[...]

Niet met je eens want in de folder en in mijn specs staat duidelijk dat hij 100km binnen 7minuten kan laden aan een 350 kW snellader en bij een range tussen de 10-80%. Staat nergens dat dit alleen bij een bepaalde temparatuur is. Dit is een klacht en wat de oplossing is vanuit BMW doet er natuurlijk niet toe. Klacht is niet dat er geen accu voorverwarmen op zit natuurlijk want dat is de oplossing.

Ik heb mijn rechtsbijstand erop gezet kijken waar ze mee komen. Auto bevalt perfect maar niet tevreden met hoe BMW dit verder oppakt naar zijn klanten en daarmee neem ik geen genoegen.

[ Voor 9% gewijzigd door BatW op 24-02-2022 17:54 ]

• DjCoke
BatW schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:51:
[...]

Niet met je eens want in de folder en in mijn specs staat duidelijk dat hij 100km binnen 7minuten kan laden aan een 350 kW snellader en bij een range tussen de 10-80%. Staat nergens dat dit alleen bij een bepaalde temparatuur is. Dit is een klacht en wat de oplossing is vanuit BMW doet er natuurlijk niet toe. Klacht is niet dat er geen accu voorverwarmen op zit natuurlijk want dat is de oplossing.

Ik heb mijn rechtsbijstand erop gezet kijken waar ze mee komen. Auto bevalt perfect maar niet tevreden met hoe BMW dit verder oppakt naar zijn klanten en daarmee neem ik geen genoegen.
Interessant 🧐 kun je mij via DM een kopie van die folder doorzetten? Want dan ga ik die ook formeel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Lorre
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07-01-2024
Klinkschakel schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:29:
Mijn ervaringen voor de pre-LCI voor 11/2021.60 zijn voor de assisted steering heel goed!
Vroeger moest ik het stuur echt vansthouden en zelfs '10 voor 2' pakte hij vaak niet. Nu kan ik losjes het stuur vasthouden en begint hij niet te piepen. Comfort Access voorlopig geen probleem meer.
Voor alle duidelijkheid, en om het bericht van BMW hier te bevestigen: als je bij de apps kijkt, heb je dan wel of niet een app om de accu voor te verwarmen?
Want blijkbaar is de pre-LCI wél compatibel met recentere software, ze slagen er enkel niet in om ‘m OTA te sturen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
De_Lorre schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:15:
[...]

Voor alle duidelijkheid, en om het bericht van BMW hier te bevestigen: als je bij de apps kijkt, heb je dan wel of niet een app om de accu voor te verwarmen?
Want blijkbaar is de pre-LCI wél compatibel met recentere software, ze slagen er enkel niet in om ‘m OTA te sturen…
Nee, geen voorverwarming voor accu app.
Enige wat mij tot nu is opgevallen aan update is een instelling van het geluidsniveau bij laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Klinkschakel schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:57:
[...]

Enige wat mij tot nu is opgevallen aan update is een instelling van het geluidsniveau bij laden.
Het geluidsniveau instelling zit als het goed is ook voor de update in de software. Die instelling heb ik ook.

Maar helaas geen accu app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Klinkschakel schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:57:
[...]

Wat moet ik me hierbij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
DjCoke schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:35:
[...]

Het geluidsniveau instelling zit als het goed is ook voor de update in de software. Die instelling heb ik ook.

Ik kwam van 03/2021, daar zat het zeker niet op. Tenminste in het 'wachtscherm' als je de auto uitschakeld.
Ik had altijd maar 2 opties: laadniveau aanpassen en klimatisering bij stilstand. Daar is nu de optie bijgekomen van geluidsinstelling. Misschien dat het er al op maar hebben ze een 'snelkoppeling' gemaakt.
Gezien de verbetering van de assistent driving en waarschijnlijk het oplossen van mijn comfort access probleem, ben ik wel blij met deze update.
Engineer Stewie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:46:
[...]

Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Je kan dan aangeven hoeveel geluid de auto gaat maken bij opladen: automatisch, laag en hoog zijn de instelling uit mijn hoofd. Ik denk dat het te maken heeft dat in de zomer je ventilator al dan niet aangaat bij laden, dat wil je niet als hij in een woonwijk staat. Ik heb nog geen problemen gehad met mijn 11kW lader thuis. De Ford Mach-E heeft enorme problemen gehad met dit geluid tot een update.

[ Voor 28% gewijzigd door Klinkschakel op 25-02-2022 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Ja klopt. Zat ook bij de DC instellingen van voor de update. Maar inderdaad een snelkoppeling is natuurlijk fijn want het zit heel diep in de menu’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Klinkschakel schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:47:

Je kan dan aangeven hoeveel geluid de auto gaat maken bij opladen: automatisch, laag en hoog zijn de instelling uit mijn hoofd. Ik denk dat het te maken heeft dat in de zomer je ventilator al dan niet aangaat bij laden, dat wil je niet als hij in een woonwijk staat. Ik heb nog geen problemen gehad met mijn 11kW lader thuis. De Ford Mach-E heeft enorme problemen gehad met dit geluid tot een update.
Bij AC laden aan 7kWh moet er toch niet veel gekoeld worden? Dat zou 2 keer niets moeten zijn voor zo een accu.
Ik woon niet echt in een woonwijk maar heb op 8m afstand links en rechts wel buren natuurlijk. Maar wil zelf niet bepaald veel lawaai horen. Is het vergelijkbaar met het aanstaan van de radiatorfans? Want die hoor ik buiten de auto hard (als je hem stillegt terwijl die de filter aan het regenereren is bvb), maar eens dat ik binnen ben hoor ik die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Engineer Stewie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:02:
[...]

Bij AC laden aan 7kWh moet er toch niet veel gekoeld worden? Dat zou 2 keer niets moeten zijn voor zo een accu.
Ik woon niet echt in een woonwijk maar heb op 8m afstand links en rechts wel buren natuurlijk. Maar wil zelf niet bepaald veel lawaai horen. Is het vergelijkbaar met het aanstaan van de radiatorfans? Want die hoor ik buiten de auto hard (als je hem stillegt terwijl die de filter aan het regenereren is bvb), maar eens dat ik binnen ben hoor ik die niet.
Laden zou ik niet weten, ik hoor niks en ik ben het eens dat AC laden geen probleem moet zijn. Maar zoals gezegd, ik heb een tijdje het mach-E forum gevolgd en daar waren echt wel problemen. 'straaljager' geluid of mensen die aanbellen omdat ze denken dat je auto ontploft :/

Als ik mijn auto voorverwarm, dan hoor je een gezoem. Zoiets als op een ICE de ventilator aangaat. Buiten hoor je het wel goed maar binnen niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 19:27

SdR

SdR schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:16:
[...]

En inmiddels ook het verlossende telefoontje (en mail) gekregen, alleen omdat ik nog wat details laat aanpassen levering uiterlijk 14 maart 2022, eerder wanneer er ruimte is in de planning. Carbonschwarz, High Executive, Leder Vernasca Mokka, Shadow Line, Black Dash, Trekhaak, M-Sport Onderstel, M-Sport Grill, Stuurwielverwarming.

Overigens wordt de NL levering van 06-02 deze week getransporteerd naar Born (Koopman Automotive Solution), om vanuit daar verder te worden vervoerd naar de dealers. Dit kan dus heel snel gaan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8p11hn4m_D5pBjXzjHQ47fi35Qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUnAj32Lwpizlj8iJAi4lGMi.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels bevestigd 11 maart geworden _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door SdR op 25-02-2022 13:08 ]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Klinkschakel schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:27:
[...]

Laden zou ik niet weten, ik hoor niks en ik ben het eens dat AC laden geen probleem moet zijn. Maar zoals gezegd, ik heb een tijdje het mach-E forum gevolgd en daar waren echt wel problemen. 'straaljager' geluid of mensen die aanbellen omdat ze denken dat je auto ontploft :/

Als ik mijn auto voorverwarm, dan hoor je een gezoem. Zoiets als op een ICE de ventilator aangaat. Buiten hoor je het wel goed maar binnen niet.
Mja Ford... wat wil je. Ik mijd Ford heel actief, maar dat deed ik met BMW ook. Tijden kunnen veranderen.

Dat hij wat zoemt buiten als hij voorverwarmd is dan maar zo. Nu start ik de auto en ga terug binnnen, buren hebben nog nooit geklaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
SdR schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:30:
[...]

[Afbeelding]

Inmiddels bevestigd 11 maart geworden _/-\o_
_/-\o_ gefeliciteerd nog maar paar nachten slapen ;)

Ik heb je ook in de openingspost gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
DjCoke schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:39:
[...]

Interessant 🧐 kun je mij via DM een kopie van die folder doorzetten? Want dan ga ik die ook formeel gebruiken.
Volgens mij kan je geen attachment versturen via DM of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
Ik mocht van de garage even piepen, nummerplaat al aangekomen alleen nog wat gereedmaken tegen vrijdag 4 maart. Maar ik zag dat het goed was. Zijn toch wel dikke banden achterraam. Links ervan stond een pre LCI inspiration model, verschil is toch groot vind ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wbW88ZJHTBpplAkK4cu0_Km408=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRLCyBLqI3qt8y318acpe0OD.jpg?f=fotoalbum_large

De verkoper zei ook dat als ik nu zou bestellen 12 tot 14 maanden zou duren, mits het een populair wagen is en overal de wachttijden groeien.

[ Voor 21% gewijzigd door oGoG op 25-02-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-06 12:18
DjCoke schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:35:
[...]

Deze optie heb ik nu ook op mijn pre-LCI. Er staat bij dat bij DC laden het geluid aangepast kan worden. Blijkbaar kun je bij vol gas DC laden een geluid ontwikkelen? Ik weet het niet want heb alleen nog thuis geladen AC, 11kw.

Hierboven lees ik ook wat teleurstellingen wat betreft de pre-LCI. Ik deel die gevoelens deels. Ik vind het nog steeds een fijne auto, maar ondervind nu ook wat software probleempjes welke gaan irriteren. Soms vallen gewoonweg wat functies weg op een dag, welke na een dag weer terugkeren, of al mijn instellingen zijn verdwenen.

Mij was ook verteld dat de LCi pas in Q1-Q2 2022 zou komen met enkele uiterlijke aanpassingen. Nu blijkt dat toch in 2021 te zijn, met een M pakket en ook vrij belangrijke software voor een EV, de accu voorverwarming. Ook al gebruik je dat niet, dit kan best een restwaarde dingetje worden.
BMW zet daar vrij weinig (lees niets) tegenover. Wat mij betreft bieden ze een lifetime drive recorder aan. Dat zal je ook weinig niet gebruiken, maar dan is er een gebaar.

m.n. de irritaties bij de software zouden mij bij een volgende aankoop verder laten zoeken dan BMW als er niets veranderd wordt, ook al krijg ik meer terug bij BMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louisinho
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-04 09:22
Anoniem: 150119 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:30:

[...]
Zelf heb ik eerst de bmw klantenservice aangeschreven, die een vergelijkbaar antwoord stuurden met de opmerking dat ik met bmwi@bmw.nl contact op kan nemen voor meer info. Gisteren werd ik gebeld door een medewerker van bmw om mijn klacht door te nemen voordat deze officieel gelogd wordt. De medewerker gaf aan dat er inmiddels meerdere klachten binnen zijn gekomen mbt de pre-LCI pre heat app, maar hij had nog geen enkel signaal dat de app beschikbaar zou worden gemaakt voor de pre-LCI. De medewerker meldde ook dat OTA software updates op dit moment nog niet ondersteund worden op de iX3. Alleen kaartupdates worden OTA verstuurd. BMW zou wel hard werken aan het mogelijk maken van OTA en de medewerker verwachtte dat de functionaliteit binnenkort beschikbaar zou zijn. Vandaar dat veel van ons met oudere software versies rondrijden die alleen via de dealer geüpdate kunnen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-07 23:44
Update Wokeby:

The BMW iX3 Frunk coming soon!

Hi,
the BMW iX3 Frunk can be ordered from next Saturday, March 5th! Shipping will then begin the following week.
The installation is very easy, so it shouldn't be a problem that the installation video can only be shot in April. Installation instructions are of course already included with the delivery. Installation in Nuremberg is possible from April at the earliest.
That's what awaits you, 47 liters of additional storage space under the front hood!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LXPJsCPVAcfvKcP20KWd_Kz9Bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nVUgCcJht6Ve66xgOwTBLieF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:02
Ook al naar zitten kijken, maar de vraag is dus, is de motorkap geschikt om regelmatig open te gaan zoals een koffer? Of zijn die gasveren daar niet op voorzien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:56
Louisinho schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Zelf heb ik eerst de bmw klantenservice aangeschreven, die een vergelijkbaar antwoord stuurden met de opmerking dat ik met bmwi@bmw.nl contact op kan nemen voor meer info. Gisteren werd ik gebeld door een medewerker van bmw om mijn klacht door te nemen voordat deze officieel gelogd wordt. De medewerker gaf aan dat er inmiddels meerdere klachten binnen zijn gekomen mbt de pre-LCI pre heat app, maar hij had nog geen enkel signaal dat de app beschikbaar zou worden gemaakt voor de pre-LCI. De medewerker meldde ook dat OTA software updates op dit moment nog niet ondersteund worden op de iX3. Alleen kaartupdates worden OTA verstuurd. BMW zou wel hard werken aan het mogelijk maken van OTA en de medewerker verwachtte dat de functionaliteit binnenkort beschikbaar zou zijn. Vandaar dat veel van ons met oudere software versies rondrijden die alleen via de dealer geüpdate kunnen worden.
Ik zou zeggen, laten we met zoveel mogelijk pre-LCI rijders een bericht/klacht daar naar toe sturen. Baat het niet, dan….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:57
fluppie007 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:49:
Ook al naar zitten kijken, maar de vraag is dus, is de motorkap geschikt om regelmatig open te gaan zoals een koffer? Of zijn die gasveren daar niet op voorzien?
Waarom zou het regelmatig open moeten? Enige moment waarop ik kan bedenken dat het open zou moeten is als ik extra ruimte nodig heb voor vakantie oid. Ik was eerst nog van plan om mijn kabel voorin te bewaren, maar dat werkt voor geen meter. Gooi alles achterin, werkt veel fijner.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Smokkel compartiment, persoonlijke kluis, mogelijkheden zijn legio :-) volgens mij zou je er zelfs een aquarium in kunnen maken … eens horen of ze de frunk ook transparant kunnen leveren ;-)

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 150119 op 26-02-2022 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
mrdop schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:50:
[...]

Ik zou zeggen, laten we met zoveel mogelijk pre-LCI rijders een bericht/klacht daar naar toe sturen. Baat het niet, dan….
Ik zal maandag even mailen, bedankt voor het doorgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Is er iemand die al iets gedaan heeft rond slim laden met zijn iX3?

Jedlix ondersteunt de iX3 nog niet.

Ik zou desnoods zelf aan de slag willen via home assistant. Concreet wil ik graag laden als ik injecteer naar het net (en minimaal 4kW ongeveer op wek).
DUs stroom beperking van 6A aanzetten op de iX3 en dan starten met laden.

Vermoed dat ik anders eens moet kijken om het te managen via de paal (Easee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
sevalo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:30:
Is er iemand die al iets gedaan heeft rond slim laden met zijn iX3?

Jedlix ondersteunt de iX3 nog niet.

Ik zou desnoods zelf aan de slag willen via home assistant. Concreet wil ik graag laden als ik injecteer naar het net (en minimaal 4kW ongeveer op wek).
DUs stroom beperking van 6A aanzetten op de iX3 en dan starten met laden.

Vermoed dat ik anders eens moet kijken om het te managen via de paal (Easee)
Dit dan maar eens proberen: https://jedlix.zendesk.co...o-I-start-smart-charging-

Is voor een ander topic, maar dan blijft de vraag hier niet open staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkum
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 28-04-2023
Ik heb mijn iX3 High Executive begin november 2021 besteld. Volgens de dealer levering in mei 2022. Toen ik de auto bestelde stond de Drive Recorder nog wel in de configurator maar was deze volgens de verkoper niet leverbaar. Later heb ik hier op het forum begrepen dat je (mits de auto het uitgebreide parkeerpakket heeft, wat bij de HE het geval is) de drive recorder ook later via BMW connected nog kunt kopen. Zou iemand die recent een iX3 HE geleverd heeft gekregen eens kunnen kijken of de Drive Recorder nog te kopen is. De dealer heeft wel als alternatief de Advanced Car Ace (een dashcam) aangeboden maar dat heeft niet mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
Berkum schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:36:
Ik heb mijn iX3 High Executive begin november 2021 besteld. Volgens de dealer levering in mei 2022. Toen ik de auto bestelde stond de Drive Recorder nog wel in de configurator maar was deze volgens de verkoper niet leverbaar. Later heb ik hier op het forum begrepen dat je (mits de auto het uitgebreide parkeerpakket heeft, wat bij de HE het geval is) de drive recorder ook later via BMW connected nog kunt kopen. Zou iemand die recent een iX3 HE geleverd heeft gekregen eens kunnen kijken of de Drive Recorder nog te kopen is. De dealer heeft wel als alternatief de Advanced Car Ace (een dashcam) aangeboden maar dat heeft niet mijn voorkeur.
Ja dit is mogelijk, zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmu3BE8JB7MR9DnJA9MQ4y-oRPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NGEBkgo2s3uloXoZvY0yKfiU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb wel de indruk dat het duurder is dan ik me herinner? Zat met 150 euro in mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De optie via de store is de softwarematige activatie van de dashcam. Als dat niet mogelijk was bij jouw bestelling, is het best mogelijk dat de hardware ontbreekt, zou niet weten waarom de dealer anders een dashcam zou voorstellen.

Ik zou best even goed informatie inwinnen daarover. En zeker eens je optie lijst opvragen, mogelijk is de optie geschrapt en dan zie je dat daarin met een code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
sevalo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:47:
[...]

Ja dit is mogelijk, zie hieronder.

[Afbeelding]

Ik heb wel de indruk dat het duurder is dan ik me herinner? Zat met 150 euro in mijn hoofd.
Nope, wij hebben het een paar maanden geleden aangekocht voor 299€ na een maandje voor 15€ geprobeerd te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkum
  • Laatst online: 28-04-2023
Dank voor de reacties beiden. Het meest uitgebreide parkeerpakket zit op de HE en ik kan niet zien op de specificatie bij de koopovereenkomst dat daar hardare van is weggevallen. Maar ik zal het nog een checken bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
ThisIsDelusion schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:15:
[...]

Nope, wij hebben het een paar maanden geleden aangekocht voor 299€ na een maandje voor 15€ geprobeerd te hebben
Aha. En tevreden? Ik twijfel zelf om het te kopen.
Kan je opnames ook exporteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
sevalo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:25:
[...]

Aha. En tevreden? Ik twijfel zelf om het te kopen.
Kan je opnames ook exporteren?
Anders heeft het weinig waarde. Ik geloof dat je kan exporteren naar een USB drive, maar geen idee hoelang of dat dat een rollende opname is waarbij de oude overschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 12:37
ik hoorde van de dealer dat er wel geen opnames gemaakt worden met de drive recorder als de wagen geparkeerd staat...
bewijs van een parkeerongeluk kun je er dus niet uithalen

[ Voor 6% gewijzigd door Insidio2 op 28-02-2022 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
Insidio2 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:55:
ik hoorde van de dealer dat er wel geen opnames gemaakt worden met de drive recorder als de wagen geparkeerd staat...
bewijs van een parkeerongeluk kun je er dus niet uithalen
Correct, dat is een van de nadelen van de drive recorder. Ook kan je vanaf alle 4 de cameras opnemen tegelijk, maar dat maakt de kwaliteit van de camera’s niet heel goed. Ik zal even een clip uploaden van de drive recorder. Er zit ook een .json met metadata in, ik heb alleen nog niet gevonden hoe en wat ik die data kan mergen met de video

YouTube: drive recorder

[ Voor 5% gewijzigd door ThisIsDelusion op 28-02-2022 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remigius
  • Laatst online: 04-07 18:55
ThisIsDelusion schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:15:
[...]

Volgens mij klopt dit niet helemaal. Toen ik de auto configureerde was de drive recorder - uit mijn hoofd - 189 euro. Echter heb ik uiteindelijk voor een auto gekozen welke op onze configuratie leek en sneller geleverd kon worden. Deze had alleen de drive recorder nog niet. Toen gaf de dealer aan dat deze voor 299 euro later aangezet kon worden. Later activeren is dus wel duurder dan direct mee configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
ThisIsDelusion schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:57:
[...]

Correct, dat is een van de nadelen van de drive recorder. Ook kan je vanaf alle 4 de cameras opnemen tegelijk, maar dat maakt de kwaliteit van de camera’s niet heel goed. Ik zal even een clip uploaden van de drive recorder. Er zit ook een .json met metadata in, ik heb alleen nog niet gevonden hoe en wat ik die data kan mergen met de video

YouTube: drive recorder
Zo slecht is dat toch niet? Bekeken op gsm, ik vind het zelfs goede kwaliteit.

Hoe neem je ad hoc een clip op en kan je exporteren zonder usb? Is toch omslachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
sevalo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:43:
[...]

Zo slecht is dat toch niet? Bekeken op gsm, ik vind het zelfs goede kwaliteit.

Hoe neem je ad hoc een clip op en kan je exporteren zonder usb? Is toch omslachtig
De kwaliteit is best ok, alles is leesbaar.

Je kan opnemen door de panorama view knop een aantal seconden in te drukken, en exporteren werkt helaas alleen via usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksalkmaar
  • Laatst online: 19-06-2023
kan iemand mij vertellen welk type grill ik moet aanschaffen als ik mijn 2022 model LCI de grill wil laten vervangen voor een normale zwarte (m) grill?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Arval heeft de leverdatum van mijn op 24/12/2021 bestelde iX3 aangepast van 'week van 4 maart 2023' naar 'week van 9 september 2022'.
Dus al wat dichter bij Augustus wat BMW dealer zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08-07 09:36
Voor wie een IX3 in bestelling had sedert augustus/september 21, productiedatum ergens november 21, Bremerhaven Guardian Leader 6/02/22: mijn wagen zou deze week of volgende week bij de dealer zijn. Dan nog een goeie week en het lange wachten is voorbij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Heeft er iemand zicht op het gedrag betreffende het uitschakelen van de audio bij het parkeren? Vaak speelt de radio/Carplay nog door, ook nadat ik de wagen heb uitgeschakeld via de start-stop knop. Het is pas bij het op slot doen dat de audio volledig wordt uitgeschakeld. Soms wel wat lastig als je met enthousiaste muziek ergens aankomt en die niet automatisch uitvalt tot je bent uitgestapt en de auto op slot hebt gedaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:28

Church of Noise

Drive it like you stole it

Vond dat net leuk bij mijn vorige auto, een bmw 3. In m'n huidige auto stoot de muziek wanneer je de deur open bij uitgeschakelde motor, en iedere keer denk ik 'he, dat is jammer'.
zo zie je maar hoe voorkeur en verschillen... 😊

Valt dat trouwens niet ergens te configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
kingachille schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:40:
Heeft er iemand zicht op het gedrag betreffende het uitschakelen van de audio bij het parkeren? Vaak speelt de radio/Carplay nog door, ook nadat ik de wagen heb uitgeschakeld via de start-stop knop. Het is pas bij het op slot doen dat de audio volledig wordt uitgeschakeld. Soms wel wat lastig als je met enthousiaste muziek ergens aankomt en die niet automatisch uitvalt tot je bent uitgestapt en de auto op slot hebt gedaan :-)
Dat is een BMW ding, mijn 5 serie had dat ook.
Maar als je de motor uitzet en dan de deur opendoet zou hij moeten stoppen. Als je de motor uitzet en de passagier gaat eruit dan blijft hij spelen tot je hem op slot doet, vlg mij is dat de logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Klinkschakel schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:18:
[...]

Dat is een BMW ding, mijn 5 serie had dat ook.
Maar als je de motor uitzet en dan de deur opendoet zou hij moeten stoppen. Als je de motor uitzet en de passagier gaat eruit dan blijft hij spelen tot je hem op slot doet, vlg mij is dat de logica.
Bij mijn Arteon is dat net zo. Lijkt me standaard te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
Hmnee... De start-knop indrukken nadat je in de "P" stand doet het niet. En ik ga ervan uit dat dat het EV-equivalent is van "de motor uitzetten" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
hedwigvb schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:20:
Voor wie een IX3 in bestelling had sedert augustus/september 21, productiedatum ergens november 21, Bremerhaven Guardian Leader 6/02/22: mijn wagen zou deze week of volgende week bij de dealer zijn. Dan nog een goeie week en het lange wachten is voorbij.
Mijne wagen komt van GL en de wagen is al sinds 21/02 bij de garage, een week later dan gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
kingachille schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:52:
Hmnee... De start-knop indrukken nadat je in de "P" stand doet het niet. En ik ga ervan uit dat dat het EV-equivalent is van "de motor uitzetten" :)
Mss een instelling? Ik zal eens kijken morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streetwise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Zijn er al mensen die status update hebben gehad van capricornus leader sinds aankomst in bremerhaven? Mijn auto staat voor eind maart gepland maar hoop uiteraard dat ie eerder klaar is. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franksalkmaar
  • Laatst online: 19-06-2023
franksalkmaar schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:32:
kan iemand mij vertellen welk type grill ik moet aanschaffen als ik mijn 2022 model LCI de grill wil laten vervangen voor een normale zwarte (m) grill?
iemand die mij hier antwoord op kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remigius
  • Laatst online: 04-07 18:55
franksalkmaar schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:45:
[...]

iemand die mij hier antwoord op kan geven?
Volgens mij had alleen 'cece' een grill besteld, maar was deze nog niet getest of deze paste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Remigius schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:50:
[...]

Volgens mij had alleen 'cece' een grill besteld, maar was deze nog niet getest of deze paste.
inderdaad
cece in "Het grote BMW iX3 Topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The DeZ
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-07 23:31
Inmiddels een klein maandje en 2000 km verder en geef de auto op dit moment een rapportcijfer 7,5. Het verbruik staat op 4,4km/kWh bij buitentemperaturen feitelijk onder de +9 graden Celsius, 80/20 snelweg/overig in ECOPRO-modus en niet normale tot af en toe vlotte rijstijl.

Top zijn zaken zoals: stilte aan boord, weg- en stuurgedrag, bouwkwaliteit en bediening. Gemiddeld zijn zaken zoals: ruimteaanbod, verbruik, prestaties en functionaliteit infotainmentsystem. Onvoldoende tot ronduit slecht zijn zaken zoals: werking apps, werking digital key, opbergruimte in kofferruimte en navigatiefunctionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke problemen heb jij dan met de digital key ? Ik gebruik regelmatig mijn wagen zonder sleutel eigenlijk ... ?
Kan me verder in de Top en gemiddeld wel vinden, maar in de onvoldoende niet zo direct.

* Werking Apps ? ==> Welke apps werken niet goed ? Ik gebruik zelf wel voornamelijk Carplay
* Navigatie ? ==> Heb daar weinig/geen problemen mee ... maar ik gebruik/verwacht de chargemap achtige functionaliteit niet.
* Opbergruimte ==> Daar is toch weinig 'review' aan ? In tegendeel ... ik vind die toch redelijk wel ok?

Wat mij stoort:
* Afwatering achterklep. Bij regenval loopt het water gewoon binnen als je de achterklep opent
* Geen ondersteuning (meer) op software gebied voor de Pre-LCI
* Camera's onbruikbaar bij slecht weer of avond (infrarood had toch wel gemogen)

Gemiddeld:
* Prestaties - wist ik op voorhand, maar men had veel meer uit deze wagen kunnen halen
* Aftermarket opties zijn bijna niet aanwezig (e.g. velgen, kits, ...)
* Airco werking die afgesteld staat op rijprestaties (e.g. motor in EcoPro ... dan werkt de verwarming/verkoeling ondermaats)

Top:
* Alles wat de iX3 gemeen heeft met de X3 ...
* Stilte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
kingachille schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:40:
Ik druk gewoon nogmaals op de start/stop knop en dan gaat hij ook uit gelijk met de display's on de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BatW
The DeZ schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:07:
Inmiddels een klein maandje en 2000 km verder en geef de auto op dit moment een rapportcijfer 7,5. Het verbruik staat op 4,4km/kWh bij buitentemperaturen feitelijk onder de +9 graden Celsius, 80/20 snelweg/overig in ECOPRO-modus en niet normale tot af en toe vlotte rijstijl.

Top zijn zaken zoals: stilte aan boord, weg- en stuurgedrag, bouwkwaliteit en bediening. Gemiddeld zijn zaken zoals: ruimteaanbod, verbruik, prestaties en functionaliteit infotainmentsystem. Onvoldoende tot ronduit slecht zijn zaken zoals: werking apps, werking digital key, opbergruimte in kofferruimte en navigatiefunctionaliteit.
Begrijp niet waarom ruimteaanbod onvoldoende is want als dat het geval is dan zou ik de auto niet aanschaffen want dat weet je van te voren.

Alle apps werken perfect en gebruik daarnaast meestal Apple Car Play omdat ik veel Intune gebruik en onderweg gewoon meldingen vanuit MS Teams krijg (nieuwe werken :) Heb eigenlijk nooit sleutel nodig als ik naar de auto loop dan ontgrendel deze zich zelf dus ga niet lopen tobben met telefoon, pasje of sleutel.

Verbruik voor deze zeecontainer op wielen blijkt bij iedere test dat dit een auto is die minder verbruikt dan gelijkwaardige auto's en prestaties zijn natuurlijk wat je bent gewend want ik kwam uit een X3 diesel met 192 pk en dan is dit een andere koek.

Ik heb eigenlijk maar 1 klacht en dat hij in de winter niet laad volgens de spec's. Gelukkig hebben we weinig koude winters maar toch. Ik zou de auto toch een 9 willen geven als rapportcijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cece
  • Laatst online: 26-05-2024
Idd, heb nog geen tijd gehad om ze te monteren. 😬
Gaat voor volgende week zijn. Maar post zeker het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cece
  • Laatst online: 26-05-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNRclGMBanEr3sz3mx97JQKqbwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YndgVI6ergU3LvjCa1wn9OIg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8OT9voojY-tLs6A-1IV10AupAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EkdnthKtBAZqTD3oktbYFM5R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUmL669HRZpE2X9odmAzCpQNfj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QK4EcqE9hmH3nid1nU9ZoCTf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfy3LmLv2KC-xzHHRkN4nr6CF5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2n4diwEdhZoacccHcg4aWTY.jpg?f=fotoalbum_largeOndertussen zijn we bijna al een week aan het ronden rijden.
Wat een heerlijke wagen. Zitten zoveel snufjes en instellingen op, heb ze nog niet allemaal ontdekt.
Heb ook mijn eerste lange rit achter de rug. Ritje naar de Belgische kust (210km)
100% accu vertrokken en bij aankomst nog 37% over.
Ik heb het gevoel dat dit niet slecht is.
Doe normaal veel korte afstanden en dan is het verbruik lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
cece schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:38:
[...]

Idd, heb nog geen tijd gehad om ze te monteren. 😬
Gaat voor volgende week zijn. Maar post zeker het resultaat.
Wat doe je met de standaard grill die er in zit? :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• fluppie007
In de vooravond telefoon van de dealer gehad, auto deze namiddag bij hen geleverd en papieren zitten al in de inbox bij Leaseplan. Alles hangt af hoe snel ze daar zijn.
Hij stuurde na ons belletje alvast enkele plaatjes mee (Inspiring/Executive met Dark Shadow Pack)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUSAtG27hQ_2kHh9VIv6YNSZ1Po=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ERdZoQn7LwDesjUOozCrslpQ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Or8il8zdgY3DnxC_TN4Jz4dfAow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/diSXGFUgCpFKM9CibyuNsrt6.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YSna6au2i8PL9j_S2HB0zfG9GE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PaowTGEmJzFaes2rjtd3SQNi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megadeth72
  • Laatst online: 23-07-2024
Zojuist bericht gehad van de dealer. Mag de auto 10 maart komen halen. Zal daarna foto's plaatsen. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise

Church of Noise

fluppie007 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 00:46:
In de vooravond telefoon van de dealer gehad, auto deze namiddag bij hen geleverd en papieren zitten al in de inbox bij Leaseplan. Alles hangt af hoe snel ze daar zijn.
Hij stuurde na ons belletje alvast enkele plaatjes mee (Inspiring/Executive met Dark Shadow Pack)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi!
Ik overweeg ook een iX3 in deze specificatie.
Het interieur is Sensatec, klopt dat?
Laat je ajb even je indrukken daarover weten eens je de auto hebt?
Dank!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• oGoG
Voor wie zijn die iX3’s?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4SRc67cSjALk7AcYxXC187DpMyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWd6ZfBmgYJkLRiQht43W5v3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgear90
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:16
Zou wel eens de mijne kunnen zijn indien ze naar Jette rijden :-)

Mijn config staat er op...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• oGoG
Morgen om 10u30 levering, de dealer stuurt mij foto's dat de wagen binnenstaat, mooi gewassen en gepolijst, klaar in gebruik te nemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nY6x1u6zW1y9vOdb7nJ1ftZ9BRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ej7xAUkcUxzHPsNJsyqBNI4R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZ2wxv8LWQX6zywkfyRiJqk51-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2OclkGZGt63Lw9GnkD9m0DJt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7ye3Hbe99lRbwvLevkEAQioG6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kOZC8lkxMbYFBxjWfHcxCsjO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hedwigvb
De mijne staat ook klaar. Foto's volgen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThisIsSiebe
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-11-2023
Church of Noise schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:32:
[...]

Mooi!
Ik overweeg ook een iX3 in deze specificatie.
Het interieur is Sensatec, klopt dat?
Laat je ajb even je indrukken daarover weten eens je de auto hebt?
Dank!
Ik heb een F30 en F31 gehad, beiden met Sensatec en helaas heb ik bij allebei scheuren in de voorstoelen gehad in de eerste 4 jaren. Allebei ontstaan met warm weer en de auto had een hele dag in de zon gestaan, dat vind deze bekleding blijkbaar niet zo fijn. Als je er dan iets teveel stress op de verkeerde manier op uitoefent bij het instappen kan dit wel eens voorvallen. Anderen ervaren dit dan weer niet, maar voor mij hoeft het niet meer en ben ik voor echt leer gegaan bij mn G20.

[ Voor 7% gewijzigd door ThisIsSiebe op 03-03-2022 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fluppie007
Ja Sensatec, ik heb de “goedkope” uitvoering van 70k 😅😅. Beetje belachelijk dat ze op zo’n auto niet gewoon standaard leder aanbieden, maar ja er moet een reden zijn om voor de Impressive te kiezen hé 🤪. Ik moet er maar 3j mee rijden, dus misschien ga ik er nooit wat van merken. We shall see…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
fluppie007 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:49:
Ja Sensatec, ik heb de “goedkope” uitvoering van 70k 😅😅. Beetje belachelijk dat ze op zo’n auto niet gewoon standaard leder aanbieden, maar ja er moet een reden zijn om voor de Impressive te kiezen hé 🤪. Ik moet er maar 3j mee rijden, dus misschien ga ik er nooit wat van merken. We shall see…
Als ik vrij had mogen kiezen was het een blauwe inspiring met shadow pack geworden, maar het is een grijze impressive geworden zodat ik op zijn minst toch de 20" velgen heb,
Buiten de velgen, akoestisch glas, harmon kardon (die al niet top zijn) en de HUD heb ik weinig interesse in de overige opties.

Had met mijn budget dus liever een inspiring gehad met wat opties, maar we kunnen buiten getint glas geen opties kiezen. De inspiring en impressive zijn 2 aparte modellen volgens mijn werkgever, dus dat kan wel...

Maar ach, als leasewagen is een iX3 in elke uitvoering toch top (en als prive auto ook). Ik weet nog 16 jaar geleden... Mijn eerste bedrijfswagen was een Opel Astra H coupe 1,9TDCI 120pk van 18k euro. Wel met parkeersensoren achteraan en GPS met kleurenscherm.
Zit nu aan een 77,5k kostende iX3 met teveel opties om op te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
hedwigvb schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:58:
De mijne staat ook klaar. Foto's volgen :-)
Gefeliciteerd.

Hoop leveringen deze week :) Openingspost is weer verder aangepast.

PS Ik kan voor de openingspost een co-auteur aanmaken, is er iemand die mee wil helpen de OP bij te houden of van info te voorzien? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oGoG
Man man aan het genieten van de wagen en al stilstaand is dat toch een mooie wagen. De buren zijn al komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvapet
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-04-2023
oGoG schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:33:
Man man aan het genieten van de wagen en al stilstaand is dat toch een mooie wagen. De buren zijn al komen kijken.
Juma Mechelen gehaald zeker :). Rij er het einde van de maand één jaar mee rond en nog altijd even enthousiast 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Nyvapet schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:42:
[...]

Juma Mechelen gehaald zeker :). Rij er het einde van de maand één jaar mee rond en nog altijd even enthousiast 8)
Idd Juma, goeie service ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Vraagje, heeft de wagen een cd speler? Ik vond het niet onmiddellijk en in de zoektermen komt het ook niet terug. Onze kleine houdt van bepaalde kindermuziek dat je niet overal vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hedwigvb
@oGoG Suggestie: ik zou die CD's rippen naar een digitiale vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise

Church of Noise

Dat lijkt idd de beste optie. Spotify bvb kan ook locale bestanden spelen, dus als je de bestanden op je telefoon plaatst heb je geen aparte app nodig. (in het geval je normaliter Spotify gebruikt, ik geef maar een vb)

Veel plezier met de nieuwe auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
hedwigvb schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 06:49:
@oGoG Suggestie: ik zou die CD's rippen naar een digitiale vorm.
Het zijn meestal cd’s van de bib, ik weet niet of je ze gemakkelijk kan rippen. Pff dit is toch wel spijtig, ons kleintje zat gisteren in de auto en zei meteen liedjes van de dierentuin aub…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
Nee, de cd speler heeft plaatsgemaakt voor…. Niks. De plek zit er nog en zelfs de eject knop plek. Maar er is gewoon een plastic ding terug gekomen. De layout van het prelci model was identiek aan de G31 dus ik weet waar het zou moeten zitten. LCI zeker niet meer, ander dashboard.
Cd in pc stoppen en rippen naar MP3? Super simpel hoor, stadaard player van windows heeft al rip functie.

[ Voor 35% gewijzigd door Klinkschakel op 05-03-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedwigvb
@oGoG Elke muziek CD is ripbaar, als je de CD in bezit hebt is dat legaal. Ik gebruikte daar ooit Windows Media Player voor, zie https://decomputer.be/muziek-cd-rippen-windows-10/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Net terug van vakantie in Duitsland. Laad infrastructuur is uitstekend. Range viel me wel tegen met 19”winterbanden en zonder aero kappen kwam ik niet verder dan 260 km. Snelheid van ongeveer 120 aangehouden op de autobahn.
Laden ging wel gewoon snel (pre-LCI). Bij 30% startsnelheid van 95 kW en bij 10% snelheid meteen 145 kW, maar toen was de buiten temperatuur inmiddels opgelopen naar 10 graden. Dus wat dat betreft niet echt last van cold gate gehad. Misschien was de accu goed op temperatuur omdat het verbruik hoog was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
De wokeby frunk is eindelijk te bestellen!

https://wokeby.de/en/product/bmw-ix3-frunk/

[ Voor 3% gewijzigd door DjCoke op 05-03-2022 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:06
Veel geld voor wat plastiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:53
250 euro voor een plastic ikea bakje op maat.
Pagina: 1 ... 22 ... 90 Laatste